Ik heb mijn Model 3 RWD gekocht voordat de premie was aangekondigd, dus daar heb ik niet van kunnen genieten.Aries.Mu schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:30:
[...]
Belgische wetgeving? Van toepassing op particulieren?
Wij krijgen 32.4k van onze MY (11/24) en pro rata premie terugbetalen maakt het per slot te duur…
We zouden het verschil bij verkoop niet terugverdienen.
Moet zeggen, met de Koni Reber ophanging rijdt onze MY geweldig. Ik mis eig enkel de geventileerde stoelen van de Juniper
Opleggen voor een Performance, dat is een andere zaak.
Mss over een paar jaar
Normal gingen we vanaf 2025 BIV en wegentaks betalen voor EV's. Dit is uitgesteld en ik verwachte dit vanaf 2026 dan te zien verschijnen, maar dit kan mogelijks al vanaf oktober zijn. Het hangt er vanaf wat er in het september akkoord besproken wordt. Deze info heb ik verkregen van de Vlaamse belastingsdienst na een telefoontje.
Wagens die nu voor aanpassing van de wet ingeschreven worden, zouden voor de komende jaren ook taks vrij blijven.
Gezien men momenteel nu indirect belast op vermogen, heb ik een beetje schrik dat een Performance bakken geld kan gaan kosten. De formule is nog niet gekend, dus het blijft een gok. Maar met de inruilaanbieding van 5000euro heb ik mijn 2023 ingeruild voor een 2025 Performance. Of beter gezegd, de bestelling is geplaatst met leveringsdatum 5/08 - 5/09. Zolang die maar in september ingeschreven raakt, is het prima.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
/f/image/bUNK30dfX7sZsojB4o5TVdoC.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/zz2bJrlheqDR5lHX0XKdwyDG.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XBaF4U85gcIelOXBc5HZq1gq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mK6OpmSuP8S5aordZ1cixUNf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oWjOnQrjsSVMf93HqdfoS8Nj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/i7H6oAOtQO2upwEg9x5a94MO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1WpJtjzYmECBpNi6MAdqLHwo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNsixlk29D0VQxWwXEwHmhs0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9GlQvCFmBRNQHslgMmujAmyv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JTzBJVaaADs7OIq1BxhICPnK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pMwR8yeCEIe2TxpNDrRPrbwW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cUrIPdLIakth8Kpmwa0UOLam.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7TeiUNk8q92wCtNoPm92xBwC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2ov0V4xm0WesNKHrQHYnoi2B.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BYDjChl19Su8TvuGFhUHnXBc.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hE3WbqtQmwJfns6v0VtKNFHC.jpg?f=fotoalbum_large)