Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:36
Aries.Mu schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:30:
[...]

Belgische wetgeving? Van toepassing op particulieren?
Wij krijgen 32.4k van onze MY (11/24) en pro rata premie terugbetalen maakt het per slot te duur…
We zouden het verschil bij verkoop niet terugverdienen.
Moet zeggen, met de Koni Reber ophanging rijdt onze MY geweldig. Ik mis eig enkel de geventileerde stoelen van de Juniper :)

Opleggen voor een Performance, dat is een andere zaak.
Mss over een paar jaar
Ik heb mijn Model 3 RWD gekocht voordat de premie was aangekondigd, dus daar heb ik niet van kunnen genieten.

Normal gingen we vanaf 2025 BIV en wegentaks betalen voor EV's. Dit is uitgesteld en ik verwachte dit vanaf 2026 dan te zien verschijnen, maar dit kan mogelijks al vanaf oktober zijn. Het hangt er vanaf wat er in het september akkoord besproken wordt. Deze info heb ik verkregen van de Vlaamse belastingsdienst na een telefoontje.

Wagens die nu voor aanpassing van de wet ingeschreven worden, zouden voor de komende jaren ook taks vrij blijven.

Gezien men momenteel nu indirect belast op vermogen, heb ik een beetje schrik dat een Performance bakken geld kan gaan kosten. De formule is nog niet gekend, dus het blijft een gok. Maar met de inruilaanbieding van 5000euro heb ik mijn 2023 ingeruild voor een 2025 Performance. Of beter gezegd, de bestelling is geplaatst met leveringsdatum 5/08 - 5/09. Zolang die maar in september ingeschreven raakt, is het prima.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iedereen die denkt dat Tesla inmiddels links en rechts wordt/is ingehaald door de Chinezen, ga er maar eens goed voor zitten. 2 uitgebreide ADAS tests met 36 verschillende auto's (waaronder Model X en 3). En nee, de Tesla's zijn zeker niet feilloos, maar kan alvast verklappen dat de rest het schrikbarend slecht deed.
Snelweg tests
Niet snelweg tests

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 25-07-2025 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel_a
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-10 19:47
Wie heeft nog meer dit probleem en weet een oplossing: de navigatie in mijn MY toont sinds een bepaalde update de plaatsnamen niet meer. Kunnen deze terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
hessel_a schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:11:
Wie heeft nog meer dit probleem en weet een oplossing: de navigatie in mijn MY toont sinds een bepaalde update de plaatsnamen niet meer. Kunnen deze terug?
Waarschijnlijk een bug welke in de volgende major release is/wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:54
pdidi schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:55:
Iedereen die denkt dat Tesla inmiddels links en rechts wordt/is ingehaald door de Chinezen, ga er maar eens goed voor zitten. 2 uitgebreide ADAS tests met 36 verschillende auto's (waaronder Model X en 3). En nee, de Tesla's zijn zeker niet feilloos, maar kan alvast verklappen dat de rest het schrikbarend slecht deed.
Snelweg tests
Niet snelweg tests
In de reacties op YouTube had @amrocs de timestamps gezet wanneer de Tesla's zijn. Had 't gisteren via autoweek idd ook gezien. Deze testen zijn heel belangrijk en geven goede inzichten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Hebben heel veel mensen last van. Wordt links en rechts gemeld ook hier al deze week langsgekomen. Wordt dus zeker opgelost snel. Het is heel irritant.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
Rogar schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:15:
[...]

Heb je een commander geïnstalleerd en toevallig de achterverlichting op altijd aan staan? Daarvan weet ik dat het geknipper op kan leveren, anders ook geen idee.
Waar stel ik dit überhaupt in? Heb ook een Commander Gen. 2 in m’n Juniper, maar zie die optie helemaal niet in de app?

Commander zit rechtsvoor gemonteerd, dus zou alle functionaliteit moeten hebben.

Dit zijn de enige opties die ik zie van de Commander zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvJfMENPkLc4HwrIW3BDWSCt5DQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bUNK30dfX7sZsojB4o5TVdoC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z8SseIcVzmjRHODmhprT_feAn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zz2bJrlheqDR5lHX0XKdwyDG.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 52% gewijzigd door Rivanov op 25-07-2025 07:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:40:
[...]

Waar stel ik dit überhaupt in? Heb ook een Commander Gen. 2 in m’n Juniper, maar zie die optie helemaal niet in de app?

Commander zit rechtsvoor gemonteerd, dus zou alle functionaliteit moeten hebben.

Dit zijn de enige opties die ik zie van de Commander zelf:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ow dat is er helemaal uitgehaald lijkt het wel… Ik kan het ook niet meer vinden. Misschien door dat knipperen ervoor gekozen om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:43
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:40:
[...]

De Juniper heeft standaard achterlichten aan bij DRL. Net als de M3H.

[ Voor 25% gewijzigd door stefxx op 25-07-2025 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
Vandaag de nieuwe Model 3 en Y bekeken. Is echt wel een stapje vooruit tov de oudere modellen. Voelt wat volwassener aan en iets meer van deze tijd. Ben benieuwd naar de nieuwe Y P!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohaXtUrZcyyQcBs-vX6-mPPIzdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBaF4U85gcIelOXBc5HZq1gq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWFGjxbtXih3OJsOnFFQtbK657Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK6OpmSuP8S5aordZ1cixUNf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biJio-XRUi1CyffRaoMK4HAi7e4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWjOnQrjsSVMf93HqdfoS8Nj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3s_NjD8gG7v9slIMoAkQU8ud03o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7H6oAOtQO2upwEg9x5a94MO.jpg?f=fotoalbum_tile

Om jullie een idee te geven. Dit is 15/15 (Koni Reber en Vogtland comfortveren) verlaagd op een MY RWD. Zou nu gelijk moeten zijn met een P.
Op deze velgen komen winters/4seizoenen en ik heb nu mijn gedachten gezet op M3 Uberturbines in 20”.
Die zijn een stuk minder breed dan de 21” en een 255/40/20 band gaat dan mooi uitkomen.

https://www.reddit.com/r/...ne_rims_on_model_y/?tl=nl

Alternatief om nog zachter te rijden zijn de 18” van een M3, passen ook maar worden niet vermeld op het GVA…

[ Voor 5% gewijzigd door Aries.Mu op 25-07-2025 09:07 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:06
pdidi schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Kan het me bijna niet voorstellen, aangezien die er al min of meer is in Mexico. Dat zou dan toch ook niet zo lang hoeven duren?
Daar heb je een goed punt. Volgens de laatste berichten die ik nu lees gaat het vooralsnog (alleen?) om een model Y. In een interview hoor je musk zeggen “it’s just the model Y”, ook zijn er meerdere filmpjes gevonden waar je hem ziet rijden, uiteraard volledig in camouflage. Maar men beweert dat die korter is dan de huidige Y en zonder panorama dak.

https://x.com/teslanewswire/status/1948443809542537714?s=46

En hier het interview:
https://x.com/sawyermerritt/status/1948394064367243508?s=46

Ik sta/stond zelf op het punt om aankomende maand/maanden te gaan kijken voor een model 3 (2019), maar vraag me af of ik niet beter kan wachten tot er meer bekend is over de affordable tesla. Ik ben een beetje huiverig dat je straks voor nog geen 10k meer een gloednieuwe kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 08:37
Hoe zien jullie de huidige deal op de Tesla Model Y (4.000eu inruilwaarde)? Is dat een once in a lifetime of kan ik rustig afwachten wat er nog meer komt?

Ik heb bewust gewacht op de Juniper, maar aangezien ik de auto privé aanschaf, is het een behoorlijke smak geld. Eigenlijk hoop ik op een 1,99% rente huurkoop deal, zodat ik mijn overige spaargeld beter kan laten renderen en de auto van mijn vaste lasten kan betalen.

Ook twijfel ik nog omdat ik veel lees over tussentijdse updates. Zo wordt er gesproken over HW5. Wat denken jullie, nu instappen of nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:37:
Hoe zien jullie de huidige deal op de Tesla Model Y (4.000eu inruilwaarde)? Is dat een once in a lifetime of kan ik rustig afwachten wat er nog meer komt?

Ik heb bewust gewacht op de Juniper, maar aangezien ik de auto privé aanschaf, is het een behoorlijke smak geld. Eigenlijk hoop ik op een 1,99% rente huurkoop deal, zodat ik mijn overige spaargeld beter kan laten renderen en de auto van mijn vaste lasten kan betalen.

Ook twijfel ik nog omdat ik veel lees over tussentijdse updates. Zo wordt er gesproken over HW5. Wat denken jullie, nu instappen of nog even wachten?
Dat zijn lastige dingen, hè? Niemand weet wat de toekomst in petto heeft.

Wij hebben uiteindelijk gekozen om onze Model 3 zelf te financieren door aandelen te verkopen. Daardoor zitten we nu niet vast aan een maandbedrag, maar bouwen we het bedrag beetje bij beetje weer op door maandelijks opnieuw aandelen te kopen (hier nemen we ook ook het gemiste rendement en transactiekosten mee).

Eigenlijk zijn we zo een beetje onze eigen leasemaatschappij geworden. Voor ons voelt dat prettiger dan afhankelijk zijn van een vaste lease- of huurkoopconstructie. Maar dat hangt natuurlijk ook af van je situatie en voorkeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Tdem op 25-07-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 08:37
Tdem schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:44:
[...]

Dat zijn lastige dingen, hè? Niemand weet wat de toekomst in petto heeft.

Wij hebben uiteindelijk gekozen om onze Model 3 zelf te financieren door aandelen te verkopen. Daardoor zitten we nu niet vast aan een maandbedrag, maar bouwen we het bedrag beetje bij beetje weer op door maandelijks opnieuw aandelen te kopen (hier nemen we ook ook het gemiste rendement en transactiekosten mee).

Eigenlijk zijn we zo een beetje onze eigen leasemaatschappij geworden. Voor ons voelt dat prettiger dan afhankelijk zijn van een vaste lease- of huurkoopconstructie. Maar dat hangt natuurlijk ook af van je situatie en voorkeuren.
Ja lastig inderdaad. Merk dat er bij mij toch een kleine angst zit voor kapitaalvernietiging en de ontwikkelingen op EV-gebied die er nog aankomen. Ook al vaker met de gedachte gespeeld om voor nu een oude Model 3 te kopen of de komende 2 jaar een auto te leasen. Anderzijds gaat me dat ook geld kosten, dat ik dan wellicht beter in een nieuwe auto had kunnen stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
goldmemberf1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:52:
[...]

Ja lastig inderdaad. Merk dat er bij mij toch een kleine angst zit voor kapitaalvernietiging en de ontwikkelingen op EV-gebied die er nog aankomen. Ook al vaker met de gedachte gespeeld om voor nu een oude Model 3 te kopen of de komende 2 jaar een auto te leasen. Anderzijds gaat me dat ook geld kosten, dat ik dan wellicht beter in een nieuwe auto had kunnen stoppen
“Alle auto’s kosten geld.”
“Nieuwe auto’s schrijven het meeste af in de eerste paar jaar.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:06
Als je nu een nieuwe model Y RWD bestelt, welke accu krijg je dan? Merk, type, capaciteit bruto/netto? Ik kon het zo snel niet met zekerheid vinden op de interwebs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
GekkeRipper schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:02:
Als je nu een nieuwe model Y RWD bestelt, welke accu krijg je dan? Merk, type, capaciteit bruto/netto? Ik kon het zo snel niet met zekerheid vinden op de interwebs.
Het zou de CATL LFP64 moeten zijn, maar vermoed dat ze nog steeds de 60 uitleveren gezien de WLTP-waarden op de website

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Rij nu een model 2023 model y. Nu fsd transfer terug is en er extra inruil is twijfel ik om over te stappen naar de lr rear wheel.

Volgens de website komt die helaas zonder sub, kan iemand dit bevestigen? Misschien dat die nu op de boot staan het nog wel hebben?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:30
Ik heb net de auto geparkeerd en had de optie “ “Accessoirevoeding aan laten“ aan staan. Ben deze optie vergeten uit te zetten en ben ook een paar dagen niet in de buurt van de auto. Is er een manier om deze optie via de app uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik wil mijn Tesla laten dechromen, was even bij een club langs geweest die daar goed over aangeschreven staat maar uit de losse pols 1000 euro gaat mij wel wat te gek. :X
Iemand tips voor een bedrijf in noord Nederland?

[ Voor 14% gewijzigd door Beekforel op 25-07-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Beekforel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:22:
Ik wil mijn Tesla laten dechromen, was even bij een club langs geweest die daar goed over aangeschreven staat maar uit de losse pols 1000 euro gaat mij wel wat te gek. :X
Iemand tips voor een bedrijf in noord Nederland?
Het gaat toch alleen om je raamlijsten en handgrepen?
Kennis van mij heeft dat met YouTube en veel geduld op een rustige ochtend zelf gedaan en dat is toch verdomd goed gelukt moet ik bekennen.
Hij zei ook dat het op zich meeviel als je maar even de tijd neemt en goed gereinigd hebt.
Daarnaast had hij wat extra "besteld" zodat hij het er ook eventueel weer af/stuk kon trekken als het niet goed zou gaan.
Hij was nu dacht ik €200,- kwijt ofzo. (en een ochtendje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Aries.Mu schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Het zou de CATL LFP64 moeten zijn, maar vermoed dat ze nog steeds de 60 uitleveren gezien de WLTP-waarden op de website
De eerste MY's met de nieuwe LFPx accu (variant code YS6MR) zijn inmiddels op kenteken gezet. bv HZF-40-V. WLTP is ongewijzigd 500km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Aries.Mu schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Mijn LR RWD (6 juli gebouwd en vorige week vrijdag geleverd) is de YS5LR aldus RDW.
FWIW.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 25-07-2025 14:31 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:31:
[...]

Mijn LR RWD (6 juli gebouwd en vorige week vrijdag geleverd) is de YS5LR aldus RDW.
FWIW.
Heb je een sub of is die geleverd zonder sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Daros schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:32:
[...]

Heb je een sub of is die geleverd zonder sub?
Europese RWD modellen hebben 9 speakers en géén sub.
Dit i.t.t. de Amerikaanse uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:27:
[...]

Kennis van mij heeft dat met YouTube en veel geduld op een rustige ochtend zelf gedaan en dat is toch verdomd goed gelukt moet ik bekennen.
Hij zei ook dat het op zich meeviel als je maar even de tijd neemt en goed gereinigd hebt.
Daarnaast had hij wat extra "besteld" zodat hij het er ook eventueel weer af/stuk kon trekken als het niet goed zou gaan.
Degene die ik sprak zei dat vooral de spiegelpootjes een hoop tijd kosten.

Maar ja, misschien is het wel zelf te doen. Zal mij er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:36
Ik had gisteren de sales advisor nog even aan de lijn om nog even te vragen hoe de testrit was en als alles goed gegaan was met bestellen.

Ik kwam nog even terug op de inruilactie en hij vermelde dat ik na het accepteren van de inruil nog 2000km mag rijden. Staat dat ergens beschreven?
Als de auto nieuwe auto op tijd geleverd wordt (heb nu 5/08 - 5/09 als window), zal dat net lukken. Maar wordt het later dan begin september, ga ik over de 2000km zitten gezien ik 1700km/maand rij.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-10 20:35
Rogar schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:00:
[...]

Ow dat is er helemaal uitgehaald lijkt het wel… Ik kan het ook niet meer vinden. Misschien door dat knipperen ervoor gekozen om te verwijderen.
Enhance heeft middels een release een filter dat je alleen de functies ziet die op je auto van toepassing is. Als je op de filter knop drukt dan laat die alle opties zien van een commander.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zifiKegESSCbv-P5GaL2qJ1FVWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WpJtjzYmECBpNi6MAdqLHwo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BDsddyg-o_GoY6AZnKYaZRzxiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNsixlk29D0VQxWwXEwHmhs0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:12
basto11 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:18:
Ik heb net de auto geparkeerd en had de optie “ “Accessoirevoeding aan laten“ aan staan. Ben deze optie vergeten uit te zetten en ben ook een paar dagen niet in de buurt van de auto. Is er een manier om deze optie via de app uit te schakelen?
Helaas.
Maar dat zou wel mooi zijn ja. Wie weet in de toekomst :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:51
nDirect090 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:09:
[...]

Daar heb je een goed punt. Volgens de laatste berichten die ik nu lees gaat het vooralsnog (alleen?) om een model Y. In een interview hoor je musk zeggen “it’s just the model Y”, ook zijn er meerdere filmpjes gevonden waar je hem ziet rijden, uiteraard volledig in camouflage. Maar men beweert dat die korter is dan de huidige Y en zonder panorama dak.

https://x.com/teslanewswire/status/1948443809542537714?s=46

En hier het interview:
https://x.com/sawyermerritt/status/1948394064367243508?s=46

Ik sta/stond zelf op het punt om aankomende maand/maanden te gaan kijken voor een model 3 (2019), maar vraag me af of ik niet beter kan wachten tot er meer bekend is over de affordable tesla. Ik ben een beetje huiverig dat je straks voor nog geen 10k meer een gloednieuwe kan hebben.
My 2 cents, for whatever it's worth...

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je straks een Model Y voor €25.000 kan kopen. Laten we wel wezen, momenteel kost een nieuwe Y nog €46.000 als adviesprijs. Ik kan me best voorstellen dat die prijs wat hoog is (mede door de huidige 4000 extra inruilwaarde) en dat een goedkoper model wellicht 5k goedkoper kan zijn, maar het zou me hoogst verbazen als ze sub 35k kunnen duiken. Denk ook aan de prijsstelling van de Model 3 zelf. Al is in het verleden de Y ook wel eens goedkoper geweest dan de 3 8)7

Een 2ehands Model 3 2019 is wel te vinden voor sub 20k, dus dat gat gaat ongetwijfeld een stuk groter worden dan 10k :)
En, als de geruchten kloppen, zou de nieuwe Y zonder stoelverwarming zijn, dat is toch wel echt klote in de winter hoor :P
goldmemberf1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:37:
Nobody knows :P
Ik denk wel dat de prijs iets kan zakken. De sales in de EU vallen ietwat tegen en onlangs was er inderdaad al zo'n 1,99% huurkoop actie op de Model 3. Wie weet is het in de toekomst wel een combi mogelijk :P
Maar prijzen zijn in het verleden ook wel eens gestegen.
Ik verwacht dat HW5 nog ruim een jaar gaat duren. Laat ze eerst maar eens FSD supervised toestaan in de EU, als dat gaat lukken zal het vast nog wel op HW4 zijn...
En als HW5 er is dan staat HW6 natuurlijk om de hoek :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:27:
[...]

@Beekforel
Ik heb dit jaar een nieuwe buitenspiegel 'gekregen' en mijn auto is dus ook ontdaan van chroom dmv wrappen. Wel een model s maar dat is natuurlijk redelijk vergelijkbaar.

Rechte stukken zoals raamlijsten is prima zelf te doen. Spiegelpoten is echt een ander verhaal. Doordat het vrij complex is qua vorm is dit lastig te vouwen en vooral waar in te snijden. Ik heb het geprobeerd en kreeg het niet netjes. Zeker omdat je het zelf doet weet je waar je fout zit en dan blijft je het zien. Na 6x een poging gedaan te hebben en het er op het 1e oog acceptabel eruit vond zien maar een professional ingeschakeld die evengoed anderhalf uur bezig is geweest met 1 spiegelpoot. Super netjes!

Het eerste bedrijf waar ik was vroeg €175,- ex btw en de volgende die het ook mocht doen, €75,- Is wel in Noord-Holland.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En de eerste beschadiging op m’n velg RV is een feit. Geen idee hoe en wanneer overigens..

Dekra inspecteur kwam gisteren namens Ayvens m’n BMW controleren voordat deze opgehaald werd. Hij gaf mij complimenten over de uitmuntende staat van de velgen op de BMW. “Dat gaat je niet lukken met die Tesla velgen” :+

[ Voor 55% gewijzigd door Rivanov op 25-07-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:31:
[...]

FWIW.
Die code geeft aan dat het een LR RWD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:20:
En de eerste beschadiging op m’n velg RV is een feit. Geen idee hoe en wanneer overigens..

Dekra inspecteur kwam gisteren namens Ayvens m’n BMW controleren voordat deze opgehaald werd. Hij gaf mij complimenten over de uitmuntende staat van de velgen op de BMW. “Dat gaat je niet lukken met die Tesla velgen” :+
Nu ben je echt ingewijd. Heb je ook al een phantom brake gehad waar je je de pleuris van schrok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
GekkeRipper schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:26:
[...]

Nu ben je echt ingewijd. Heb je ook al een phantom brake gehad waar je je de pleuris van schrok?
Afgelopen maandag ging m’n autopilot in de ankers op de snelweg incl. gevarenlichten. :+
Bleef ‘m te lang negeren dat ik moest opletten. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:26:
[...]

Afgelopen maandag ging m’n autopilot in de ankers op de snelweg incl. gevarenlichten. :+
Bleef ‘m te lang negeren dat ik moest opletten. }:O
Dat is geen phantombrake. Integendeel zelfs.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
daemonix schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:30:
[...]

Dat is geen phantombrake. Integendeel zelfs.
I know. Ik zei toch ook niet dat het phantombrake was. ;)
Was alleen even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:16
pjot1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:44:
[...]

@Beekforel
Ik heb dit jaar een nieuwe buitenspiegel 'gekregen' en mijn auto is dus ook ontdaan van chroom dmv wrappen. Wel een model s maar dat is natuurlijk redelijk vergelijkbaar.

Rechte stukken zoals raamlijsten is prima zelf te doen. Spiegelpoten is echt een ander verhaal. Doordat het vrij complex is qua vorm is dit lastig te vouwen en vooral waar in te snijden. Ik heb het geprobeerd en kreeg het niet netjes. Zeker omdat je het zelf doet weet je waar je fout zit en dan blijft je het zien. Na 6x een poging gedaan te hebben en het er op het 1e oog acceptabel eruit vond zien maar een professional ingeschakeld die evengoed anderhalf uur bezig is geweest met 1 spiegelpoot. Super netjes!

Het eerste bedrijf waar ik was vroeg €175,- ex btw en de volgende die het ook mocht doen, €75,- Is wel in Noord-Holland.
Heb je het geprobeerd met een ‘voorgesneden’ kit? Op AliExpress bijv. zijn zulke kits te koop met alle stukken op maat gesneden. Denk wel dat het alsnog een priegelwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

pjot1 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:44:
[...]

@Beekforel

Ik ben bang dat zelf doen bij mij ook mis zal gaan. 75 euro per spiegel, dan de raamlijsten en camera nog.

Ik denk dat ik het chroom maar gewoon accepteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeris1981
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 02-09 20:30
Beste lezers,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat dit goed gaat.

Afgelopen zondag een ongeluk gehad met mijn Tesla Y (een andere bestuurder reed door rood), kan iemand enigszins inschatten of deze schade nog gemaakt kan worden of dat de auto total loss zal zijn ? De auto is (pas) een half jaar oud.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCn1wGsTbkzb2jRbJG_LmnI-FQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GlQvCFmBRNQHslgMmujAmyv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mlSuyfS2l4nxqTWECyoP1srv-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTzBJVaaADs7OIq1BxhICPnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:12
Geeris1981 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:56:
Beste lezers,

Afgelopen zondag een ongeluk gehad met mijn Tesla Y (een andere bestuurder reed door rood), kan iemand enigszins inschatten of deze schade nog gemaakt kan worden of dat de auto total loss zal zijn ? De auto is (pas) een half jaar oud.
Welkom hier en heftige klap! Ik denk dat repareren wel kan maar gaat een hele tijd duren, gerust een half jaar of meer gezien de andere ervaringen die ik heb gelezen en gehoord.
Ik zou je verzekeringsmaatschappij dit laten opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 20:20

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:26:
[...]
Heb precies 't zelfde. Vond 't ook echt super irritant. Verder geen aandacht meer aangeschoten. Hoop 'n bug! Heb gisteren 2025.20.8 gekregen en geïnstalleerd. Ben benieuwd of die 't oplost of dat t meer serverside is.
Thx, ik ben benieuwd of je inmiddels gezien hebt of dit heeft geholpen...
pdidi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:59:
[...]

Is een bug geïntroduceerd met 2025.20.6. Volgens TFF is dat met 2025.26 opgelost
Thx, da's wel een hele stepup qua versie nummers :|
Heb na het indienen van een Service ticket gisteren na 11 dagen een response gekregen van een Tesla Service Support Technician op mijn ingediende ticket:
Dit probleem is bekend bij onze engineers en er wordt op dit moment gezocht naar een oplossing welke via een software update wordt toegepast. We sluiten het service verzoek.
Aardig generiek, maar gezien de post van pdidi is dat hoopvol maar vrees ik dat dit niet snel hier wordt uitgerold. Ben benieuwd of er hier Tweakers zijn die deze 2025.26.x versie ook al hebben gekregen (en weer de plaatsnamen terug hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door LastBoyScout op 25-07-2025 22:54 . Reden: Toevoeging van meer info ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Topic start iets aangepast. Prijzen aangepast en de M3 LR RWD toegevoegd. Zal binnenkort eens wat uitgebreider controleren of eea nog klopt en/of er dingen aangevuld moeten worden.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-10 14:59

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

bert pit schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Wat "ze zeggen" kan om allerlei redenen gezegd worden, maar het is inmiddels ook onderzocht.
Ik vind dit een goede bron omdat hij zich baseert op wetenschappelijk onderzoek van Jeff Dahn:
YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!

In het kort:
Heel veel verschillende verhalen doen de ronde over LFP batterijen.
LFP best practice, opladen tot 100% minimaal 1 x per mnd
Voor de rest: Hoe lager de lading (SoC) hoe langer de batterij meegaat. Langere tijd ongebruikt op 100% laten staan is zeer slecht, beter is laten staan op 50%.
Laden (cycling) op de top (dus vaak van 75% naar 100%) is zeer slecht voor de levensduur.
Dahn adviseert om dit niet te doen voor dag-dagelijks gebruik.
Daarnaast: LFP heeft baat bij grotere laad cycli bijvoorbeeld van 20 naar 70, terwijl een NMC batterij ook gerust op diverse SoC niveau's 20% bijgeladen kan worden.
FF op een oud bericht terugkomen.
Ik ben nu aan het experimenteren met laden op mijn zonnepanelen. als ik dat doe dan laad ik langzamer (veel langzamer op 5 amp) en er zitten onderbrekingen in wanneer de zon niet schijnt. De best practice voor de LPF batterij zou zijn een grotere laadcyclus. Daar voldoe ik dan niet aan. Ik denk dat dit in de dagelijkse praktijk weinig uitmaakt voor het behoud van je LPF batterij( zegt over een periode van 10 jaar). Wat vinden jullie van deze redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-10 14:59

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[[h1]quote]Geeris1981 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:56:
Beste lezers,

Afgelopen zondag een ongeluk gehad met mijn Tesla Y (een andere bestuurder reed door rood), kan iemand enigszins inschatten of deze schade nog gemaakt kan worden of dat de auto total loss zal zijn ? De auto is (pas) een half jaar oud.

Zeker een flinke klap. Is idd werk voor de verzekering en iemand die terplaatse de schade beoordeelt. Schade is in he echt vaak groter dan je denkt te zien op een plaatje. Succes met de afhandeling!
(Wel fijn dat de Tesla een van de veiligste auto’s is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

bert pit

asdasd

peerke 1960 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:41:
[...]

FF op een oud bericht terugkomen.
Ik ben nu aan het experimenteren met laden op mijn zonnepanelen. als ik dat doe dan laad ik langzamer (veel langzamer op 5 amp) en er zitten onderbrekingen in wanneer de zon niet schijnt. De best practice voor de LPF batterij zou zijn een grotere laadcyclus. Daar voldoe ik dan niet aan. Ik denk dat dit in de dagelijkse praktijk weinig uitmaakt voor het behoud van je LPF batterij( zegt over een periode van 10 jaar). Wat vinden jullie van deze redenatie.
Ik denk ook dat het weinig uitmaakt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaturnV
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-08 12:10
Beste allen,

Hierbij een update.

Na 4 maanden mocht ik vandaag eindelijk mijn Model 3 ophalen bij de SC. Bij aankomt vielen mij helaas een aantal zaken op:

- kleurverschil met achterbumper is erg groot (de gehele rechterkant hebben ze opnieuw gespoten na het vervangen van de deur en B-stijl) ;
- lak voelt op sommige plekken heel korrelig aan, bijv in de stijl bij de achterpassagier;
- Sierlijsten lijken niet netjes te zijn gemonteerd
- de auto was niet schoongemaakt en zat onder het stof en vogelpoep
- interieur was ook zeer stoffig en niet goed schoongemaakt
- en de SOC was slechts 32%

Al met al voelde dit als een domper des te meer ik hier zo lang op heb moeten wachten met dit als resultaat.

Op basis van bovenstaande heb ik de auto niet geaccepteerd en ben ik met de leenauto weer huiswaarts gekeerd. Begin volgende week zal ik gebeld worden voor een afspraak met de manager ter plekke voor het vervolg.

Keep you posted.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLuQOpQVUHO_9nceTBjKU9OvKKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMwR8yeCEIe2TxpNDrRPrbwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnSCp7S09fwHT-6auMAiLBqV4iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUrIPdLIakth8Kpmwa0UOLam.jpg?f=fotoalbum_large

A
SaturnV schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:29:
Beste allen, hierbij een update van mijn Model 3 die sinds 28 maart bij Tesla/schadeherstelbedrijf staat.
Helaas is mijn auto tot op heden nog steeds niet gerepareerd. De gereeddatum werd steeds met 2 weken opgeschoven en staat momenteel op medio juli.
Ik heb weken op de fotos moeten wachten en uiteidenlijk deze zelf opgevraagd bij het schadeherstelbedrijf. Naast het vervangen van de rechterachterdeur dient ook de gehele B stijl vervangen te worden en opnieuw gelijmd te worden. Ik heb begrepen dat de auto nu op een speciale bank staat zodat het chassis niet vervormd zodra ze de B-stijl verwijderen/vervangen.
Nu ik intussen al 3 maanden in een leenauto (Model Y) rijd, hoop ik bijna dat ik de auto kan omruilen, omdat
ik er niet zoveel vertrouwen meer in heb, omdat het zo lang duurt. Intussen is de fabrieksgarantie en tevens de APK verlopen sinds medio juni.

Hebben jullie ooit zo lang moeten wachten voor een herstel van een Tesla en is dit gebruikelijk?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
LastBoyScout schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:34:
[...]

[...]

[...]

Heb na het indienen van een Service ticket gisteren na 11 dagen een response gekregen van een Tesla Service Support Technician op mijn ingediende ticket:

[...]

Aardig generiek, maar gezien de post van pdidi is dat hoopvol maar vrees ik dat dit niet snel hier wordt uitgerold. Ben benieuwd of er hier Tweakers zijn die deze 2025.26.x versie ook al hebben gekregen (en weer de plaatsnamen terug hebben).
Heeft 't helaas niet verholpen. Op naar de volgende 26, wellicht die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Geeris1981 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:56:
Beste lezers,

Afgelopen zondag een ongeluk gehad met mijn Tesla Y (een andere bestuurder reed door rood), kan iemand enigszins inschatten of deze schade nog gemaakt kan worden of dat de auto total loss zal zijn ? De auto is (pas) een half jaar oud.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker dan.. Heb je dashcam filmpje voor je verzekering, maakt een en ander makkelijker. Ben benieuwd hoe die klap ging, lijkt een beste geweest te zijn sterkte.

Verder geen expert hierin. Even de schadehersteller om een advies vragen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@peerke 1960 De batterijen zijn van het type LFP, niet genoemd naar een politieke partij (LPF). ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
LastBoyScout schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:34:
[...]

[...]

[...]

[...]

Hier 2025.20.3. Plaatsnamen zijn nooit weggeweest. 2025.20.6 werd me aangeboden maar werd automatisch ingetrokken. Nu wordt 2025.20.8 aangeboden, heb die nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
SaturnV schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:48:
Beste allen,

Hierbij een update.

Na 4 maanden mocht ik vandaag eindelijk mijn Model 3 ophalen bij de SC. Bij aankomt vielen mij helaas een aantal zaken op:

- kleurverschil met achterbumper is erg groot (de gehele rechterkant hebben ze opnieuw gespoten na het vervangen van de deur en B-stijl) ;
- lak voelt op sommige plekken heel korrelig aan, bijv in de stijl bij de achterpassagier;
- Sierlijsten lijken niet netjes te zijn gemonteerd
- de auto was niet schoongemaakt en zat onder het stof en vogelpoep
- interieur was ook zeer stoffig en niet goed schoongemaakt
- en de SOC was slechts 32%

Al met al voelde dit als een domper des te meer ik hier zo lang op heb moeten wachten met dit als resultaat.

Op basis van bovenstaande heb ik de auto niet geaccepteerd en ben ik met de leenauto weer huiswaarts gekeerd. Begin volgende week zal ik gebeld worden voor een afspraak met de manager ter plekke voor het vervolg.

Keep you posted.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

A

[...]
Terecht niet geaccepteerd. Wat een gepruts. Rechtsbijstand erop en een contra expertise laten uitvoeren om de kwaliteit van het herstel te beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
GekkeRipper schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:37:
[...]

Terecht niet geaccepteerd. Wat een gepruts. Rechtsbijstand erop en een contra expertise laten uitvoeren om de kwaliteit van het herstel te beoordelen?
Jij loopt wel erg hard van stapel. Volgens mij wordt het nu toch opgepakt met de manager ter plekke.

Ik vraag me trouwens af of de kosten van de hele auto uit elkaar halen, repareren en weer in elkaar zetten en spuiten niet veel duurder is dan deze te recyclen en een nieuwe te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
jongetje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:02:
[...]

Jij loopt wel erg hard van stapel. Volgens mij wordt het nu toch opgepakt met de manager ter plekke.

Ik vraag me trouwens af of de kosten van de hele auto uit elkaar halen, repareren en weer in elkaar zetten en spuiten niet veel duurder is dan deze te recyclen en een nieuwe te leveren.
Mwah dit duurt toch allemaal al veel te lang. Ze hebben daar voldoende kans gehad om het goed op te leveren. Beetje druk zetten kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:06
Richh schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:08:
[...]

My 2 cents, for whatever it's worth...

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je straks een Model Y voor €25.000 kan kopen. Laten we wel wezen, momenteel kost een nieuwe Y nog €46.000 als adviesprijs. Ik kan me best voorstellen dat die prijs wat hoog is (mede door de huidige 4000 extra inruilwaarde) en dat een goedkoper model wellicht 5k goedkoper kan zijn, maar het zou me hoogst verbazen als ze sub 35k kunnen duiken. Denk ook aan de prijsstelling van de Model 3 zelf. Al is in het verleden de Y ook wel eens goedkoper geweest dan de 3 8)7

Een 2ehands Model 3 2019 is wel te vinden voor sub 20k, dus dat gat gaat ongetwijfeld een stuk groter worden dan 10k :)
En, als de geruchten kloppen, zou de nieuwe Y zonder stoelverwarming zijn, dat is toch wel echt klote in de winter hoor :P

[...]
Oh nee je hebt gelijk, ik verwacht ook zeker niet dat een nieuwe (goedkopere versie) Y goedkoper zal worden dan een model 3. Maar ik dacht (en hoop?) dat ze naast een goedkopere Y ook nog met een goedkopere 3 zouden komen. En dan is 25k misschien haalbaarder.

Maar alsnog denk ik dan eerder 30 a 32k. Dat zou betekenen dat het alsnog ~10k duurder is dan een 2019 model tweedehands. In dat geval zou ik niet weten of ik “spijt” zou krijgen als ik nu voor een 2019 zou gaan.

Enerzijds is 30% meer, anderzijds heb je wel een gloednieuwe auto met de laatste technologie erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08
GekkeRipper schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Mwah dit duurt toch allemaal al veel te lang. Ze hebben daar voldoende kans gehad om het goed op te leveren. Beetje druk zetten kan geen kwaad.
Ik had persoonlijk de koop al laten ontbinden en een nieuwe gekocht. Ik hoop dat je ook compensatie krijgt dat de auto nu dus als “schadeauto” geregistreerd staat. @GekkeRipper

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
adjego schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:12:
[...]

Ik had persoonlijk de koop al laten ontbinden en een nieuwe gekocht. Ik hoop dat je ook compensatie krijgt dat de auto nu dus als “schadeauto” geregistreerd staat. @GekkeRipper
Je kunt de koop niet ontbinden als er een ongeluk mee is gebeurd... Dan wil ik ook graag de koop ontbinden van mijn telefoon die van het balkon is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:51
nDirect090 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Oh nee je hebt gelijk, ik verwacht ook zeker niet dat een nieuwe (goedkopere versie) Y goedkoper zal worden dan een model 3. Maar ik dacht (en hoop?) dat ze naast een goedkopere Y ook nog met een goedkopere 3 zouden komen. En dan is 25k misschien haalbaarder.

Maar alsnog denk ik dan eerder 30 a 32k. Dat zou betekenen dat het alsnog ~10k duurder is dan een 2019 model tweedehands. In dat geval zou ik niet weten of ik “spijt” zou krijgen als ik nu voor een 2019 zou gaan.

Enerzijds is 30% meer, anderzijds heb je wel een gloednieuwe auto met de laatste technologie erin.
Op dit moment zijn er geen geruchten rond een goedkopere Model 3. Ja, er is wel eens wat gezegd over een 'model 2' of een hatchback oid - maar Musk heeft bij de laatste aandeelhoudersvergadering aangeven dat het goedkopere model wat nog dit jaar moet komen "gewoon een Model Y is".
Als dat volgens de Mexicaanse spec is mis je dan wel stoelverwarming, dat is imho echt een gemis.

Verder kan je je auto altijd nog inruilen :P ik heb mijn Model 3 inmiddels 1.5 jaar geleden gekocht, ja als ik hem inruil krijg ik er natuurlijk niet de aanschaf voor terug maar ik heb er ook 40k kilometers mee gereden in de tussentijd :)

Mocht FSD naar Europa komen, en dan alleen naar HW4... Dan zou ik mijn 3 wel op zo'n goedkoper model willen inruilen. Maar anders kan ik nog wel even wachten haha.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeris1981
ReconE schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:28:
[...]

Welkom hier en heftige klap! Ik denk dat repareren wel kan maar gaat een hele tijd duren, gerust een half jaar of meer gezien de andere ervaringen die ik heb gelezen en gehoord.
Ik zou je verzekeringsmaatschappij dit laten opknappen.
Dank voor de reactie, ik laat alles over aan de verzekering inderdaad en ben benieuwd hoe lang de reparatie dan zal duren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeris1981
Oekol schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 00:17:
[...]

Lekker dan.. Heb je dashcam filmpje voor je verzekering, maakt een en ander makkelijker. Ben benieuwd hoe die klap ging, lijkt een beste geweest te zijn sterkte.

Verder geen expert hierin. Even de schadehersteller om een advies vragen!
Ja filmpje heb ik, daarnaast heeft de bestuurder van de andere auto al “schuld erkend” op het schadeformulier en heeft de politie ook alle beelden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
adjego schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:12:
[...]

Het gaat om de auto van @SaturnV he. Schade veroorzaakt door Tesla en dit is hoe ze het oplossen. Man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
nDirect090 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Spijt krijg je van wachten ;)

Die goedkopere model Y gaat ook een boel opties missen zo te zien. Dat moet je maar net willen. En de beloftes van Musk moet je altijd flink uitstellen in de tijd.

Ik zou een occasion 3 of Y kopen met garantie en dan áls die goedkopere Y of 3 er is verder kijken. Je kunt altijd inruilen he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds gisteren ook eigenaar van een model 3 uit 2019.
Ben nu nog alles aan het ontdekken hoe alles werkt.
Gisteren een flink stuk op de snelweg gereden met (standaard) autopilot en dat werkt opzich goed.
Maar als ik mijn richtingaanwijzer gebruik om van baan te wisselen stopt de autopilot wat logisch is maar hij stopt ook met cruisecontrol.
Klopt dat of heb ik een verkeerde handeling gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
jojost1 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:31:
[...]
Eens hoor, de verschillen zijn niet groot. Toch denk ik dat het misschien geen hele gekke move is, omdat: je de afschrijving-klok toch weer op 0 zet, de cataloguswaarde hoger is (45k vs 43k), weer 18 maanden langer garantie hebt én je hebt gewoon de ‘nieuwe, betere Model Y’ in plaats van het ‘oude, mindere model’ als je snapt wat ik bedoel. ;)

Benieuwd of anderen hier de switch gemaakt hebben en wat ze van de verschillen vinden. Het zijn veel kleine verbeteringen lees ik zo, ik denk dat het de proefrit wel waard is in elk geval.
Na de proefrit: een groter verschil we verwacht hadden. Vooral road en wind noise, vering, cooled seats merk je goed. Verbeterd interieur, schermpje, automatische UWB frunk en meer zijn allemaal welkome verbeteringen en tegelijk geen gamechanger natuurlijk. Denk toch dat we ons model in gaan ruilen voor een nieuwe. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:41
Ik heb gisteren mijn blauwe Model Y weer van het service center op kunnen halen. Ik was er vorige week nog langs gegaan om het probleem nader toe te lichten. Een paar dagen later werd ik er nog over opgebeld over wat er nu loos is en de tijdlijn van de problemen.

Het ging toch weer om die Enhance commander en wanneer die er precies uitgehaald is en of de problemen daarvoor of daarna weer terug waren gekomen.

Uiteindelijk is de VCfront vervangen. Wat het hele laadgebeuren regelt voor het laagspannings systeem. Mijn vermoeden is dat dit de eerste keer ook al de oorzaak was, in plaats van de schuld te leggen bij de Enhance commander.

Die is er dus inderdaad uitgehaald door mij, echter niet helemaal op het moment dat ik maar tegen Tesla heb verteld maar iets later. Ik was dan ook niet eerder thuis om het uberhaupt te kunnen doen.

Ik twijfel nu wel of ik m nog terug ga plaatsen. Ik maakte er eigenlijk helemaal geen gebruik van.

Mijn grote tip is wel dat als je electrische problemen hebt met je Tesla en deze gaat voor garantie naar het service center alles van Enhance en andere externe apparatuur te verwijderen zodat ze niet de schuld hier aan kunnen wijten en je alsnog mag betalen.

Mijn eerste bezoek 2 maanden geleden werd simpelweg afgedaan als lege batterij en niet op tijd te hebben opgeladen. Accu leeggetrokken door externe apparatuur. Moest 188 euro betalen en er is niks gerepareerd. 3 weken later stond de auto dus weer stil.

Voor nu lijkt alles weer in orde. Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:24
jojost1 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Na de proefrit: een groter verschil we verwacht hadden. Vooral road en wind noise, vering, cooled seats merk je goed. Verbeterd interieur, schermpje, automatische UWB frunk en meer zijn allemaal welkome verbeteringen en tegelijk geen gamechanger natuurlijk. Denk toch dat we ons model in gaan ruilen voor een nieuwe. :)
Eigenlijk de betere auto. Maar 1 ding zit me zó tegen. En dat is dat je niet meer tegelijkertijd cruise control (1x klikken) en autopilot (2x klikken) kunt doen, zonder gekkigheid als wisselen van bestuurdersprofiel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
xFeverr schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:03:
[...]

Eigenlijk de betere auto. Maar 1 ding zit me zó tegen. En dat is dat je niet meer tegelijkertijd cruise control (1x klikken) en autopilot (2x klikken) kunt doen, zonder gekkigheid als wisselen van bestuurdersprofiel enzo.
Wacht ff. Dat kan de Y niet meer? Dat werkt prima in mijn M3. Ik moet wel die optie uitzetten dat ie bij 1 klik direct naar autopilot gaat (naam van de optie ff kwijt). Als je dat uitzet kan ik in m'n M3 nog steeds 1x klik doen voor CC en dubbelklik voor EAP (ik heb dan EAP). Mis ik iets dat de Y dat niet meer kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digi22
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-10 13:52
Crxtreem schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:04:
Sinds gisteren ook eigenaar van een model 3 uit 2019.
Ben nu nog alles aan het ontdekken hoe alles werkt.
Gisteren een flink stuk op de snelweg gereden met (standaard) autopilot en dat werkt opzich goed.
Maar als ik mijn richtingaanwijzer gebruik om van baan te wisselen stopt de autopilot wat logisch is maar hij stopt ook met cruisecontrol.
Klopt dat of heb ik een verkeerde handeling gedaan?
Dan heb je waarschijnlijk de instelling aan staan dat bij het gebruiken van de hendel direct Autopilot aangaat. Als je dit uitzet, kun je met één keer de hendel gebruiken TACC aanzetten en bij de tweede keer Autopilot.

Als je dit uitzet, zal TACC wel aan blijven staan bij het wisselen van rijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Korvaag schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Wacht ff. Dat kan de Y niet meer? Dat werkt prima in mijn M3. Ik moet wel die optie uitzetten dat ie bij 1 klik direct naar autopilot gaat (naam van de optie ff kwijt). Als je dat uitzet kan ik in m'n M3 nog steeds 1x klik doen voor CC en dubbelklik voor EAP (ik heb dan EAP). Mis ik iets dat de Y dat niet meer kan?
Klopt. Zit niet op de Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
xFeverr schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:03:
[...]

Ja dat is wel jammer inderdaad, hopelijk went dat snel en is het niet té vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jojost1 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Wat bedoel je met automatische UWB frunk? Denk dat je de trunk bedoelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jojost1 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:43:
[...]

Ja dat is wel jammer inderdaad, hopelijk went dat snel en is het niet té vervelend.
Ja is wel enigszins vervelend. Want in de bebouwde kom wil ik soms wél ACC gebruiken maar géén Autopilot. Dat kan nu niet op de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Digi22 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:30:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk de instelling aan staan dat bij het gebruiken van de hendel direct Autopilot aangaat. Als je dit uitzet, kun je met één keer de hendel gebruiken TACC aanzetten en bij de tweede keer Autopilot.

Als je dit uitzet, zal TACC wel aan blijven staan bij het wisselen van rijbaan.
Ik ken die instelling, maar die is dus niet meer aanwezig op de juniper. Dat betekent dus ook dat de auto niet meer op cruise verder gaat als je hem ‘uit de autopilot stuurt’. Die remt dan gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
xFeverr schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Ik ken die instelling, maar die is dus niet meer aanwezig op de juniper. Dat betekent dus ook dat de auto niet meer op cruise verder gaat als je hem ‘uit de autopilot stuurt’. Die remt dan gewoon af.
Dat kun je oplossen met de Commander, zoals je mogelijk al weet.
Enige wat ze hopelijk nog weten te realiseren is dat de TACC er wel op blijft staan op moment dat je van baan wisselt. Want nu knalt zowel AP én TACC eraf waardoor de auto ook in regeneration mode gaat voordat hij automatisch de AP er weer opzet. Dus je remt dan flink af wat voor opmerkelijke situaties zorgt.

Enige workaround nu is zelf gas bijgeven op moment dat je van baan wisselt totdat de AP er weer op gaat (bij mij na 2 seconden).

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 26-07-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Rivanov schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:41:
[...]

Klopt. Zit niet op de Juniper.
Wauw, die had ik nog niet meegekregen. Dat is me een misser zeg. Pffff. Gelukkig is het software en kan het nog toegevoegd worden als er maar genoeg mensen gaan zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Rivanov denk niet dat ze dat gaat lukken. De commander doet nu ook slechts het signaal versturen dat de stuurwielknop ook verstuurd. Dus de auto denkt gewoon dat je daarop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
xFeverr schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:32:
@Rivanov denk niet dat ze dat gaat lukken. De commander doet nu ook slechts het signaal versturen dat de stuurwielknop ook verstuurd. Dus de auto denkt gewoon dat je daarop drukt.
Jep. Op hun YouTube kanaal “klagen” er meer mensen over in de comments.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WbsPdOwKT2RTRm8lbM3lTspTAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TeiUNk8q92wCtNoPm92xBwC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
ZXRY schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Heb je het geprobeerd met een ‘voorgesneden’ kit? Op AliExpress bijv. zijn zulke kits te koop met alle stukken op maat gesneden. Denk wel dat het alsnog een priegelwerk is.
Nee, ik had gewoon ¾m² wrapfolie gehaald, een starterspack, een heteluchtpistool en met heel veel motivatie aan de slag. Maar ja, dat laatste daalde in want het blijkt zeker een vak te zijn. Maar eerlijk is eerlijk, een motorkap of keukenkastjes wrappen kan echt iedereen.

Ik had het moeten weten van AliExpress..... :F
Beekforel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:00:
[...]

Ik ben bang dat zelf doen bij mij ook mis zal gaan. 75 euro per spiegel, dan de raamlijsten en camera nog.

Ik denk dat ik het chroom maar gewoon accepteer.
Nou ja, ik heb zeker geen 2 linkerhanden en heb vrij veel geduld maar ik was er gewoon niet tevreden over. Ik weet niet hoe handig en kritsch jij bent? En dat op maat gemaakte AliExpress setje klinkt goed. Lijkt me een stuk makkelijker!

Ik was voor bovenstaande iets van 20 euro kwijt. Daarom kan je het toch altijd proberen? Ik denk ook dat als je meer bij eenzelfde wrapper laat doen het in verhouding goedkoper is. Persoonlijk vind ik het waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3C5ANUzkzKXk94mpy9E7foiaEw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2ov0V4xm0WesNKHrQHYnoi2B.jpg?f=user_large

Inmiddels zijn de wielmoeren ook zwart, om het af te maken! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkP6weKT2nWu2RF6R-PuSGxJn4s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BYDjChl19Su8TvuGFhUHnXBc.jpg?f=user_large

offtopic:
Ja, het is een S uit 2016

[ Voor 6% gewijzigd door pjot1 op 26-07-2025 19:06 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 19:58
*knip*

Gisteren mijn eerste beurt gehad, auto is 2 jaar oud. Netjes gestofzuigd voorafgaand en krijg hem met allemaal blaadjes vies terug.

Verder hebben ze de remmen gesmeerd en gereinigd. Nu krijg ik telkens een knal te voelen tijdens het rijden en gaan alle veiligheidssystemen uit en heb ik ook geen regeneratief remmen meer. Echte blunders! Ik had totaal geen problemen en was erg tevreden. Nu moet ik om de haverklap stoppen, om de auto te resetten (moet op slot) en dan kan ik weer een tijdje doorrijden.

Heel gevaarlijk dit. De auto gaat in een soort van neutral stand tijdens het rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 31-07-2025 20:13 . Reden: naming and shaming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:56
Weet iemand hoe het zit met idle fees bij SuC?

Ik dacht dat het ging tellen vanaf 80%, maar hier lees ik tot opladen is voltooid.

De auto heeft net de 80% gepasseerd bij een SuC in Duitsland, maar ik heb nog geen melding gehad op mn telefoon. Oplaadlimit staat op 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpWNPZ2YSWMan3Shx7raeb8TbKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hE3WbqtQmwJfns6v0VtKNFHC.jpg?f=fotoalbum_large

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
Rivanov schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:43:
[...]

Wat bedoel je met automatische UWB frunk? Denk dat je de trunk bedoelt? :)
Trunk inderdaad, excuus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
SalexSun schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:29:
Weet iemand hoe het zit met idle fees bij SuC?

Ik dacht dat het ging tellen vanaf 80%, maar hier lees ik tot opladen is voltooid.

De auto heeft net de 80% gepasseerd bij een SuC in Duitsland, maar ik heb nog geen melding gehad op mn telefoon. Oplaadlimit staat op 100%

[Afbeelding]
Ik lees geen Chinees ?
Idle fees gelden dus als 50% of meer van alle stalls bezet zijn en jouw opladen al klaar is. De idle fees verdubbelen als de stalls 100% bezet zijn en jouw opladen al klaar is maar hem dus aan de supercharger laat hangen. Je krijgt 5 minuten respijt na voltooien van laden. Hier staat geen limiet genoemd dus als jij hem op 100% hebt en er zijn minder dan 50% bezet is er niets aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 26-07-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
@SalexSun het zijn idle fee.
Dus als er niks gebeurd.
Zolang je laad ben je niet idle dus geen kosten

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 26-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
GeeMoney schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Ik lees geen Chinees ?
Idle fees gelden dus als 50% of meer van alle stalls bezet zijn en jouw opladen al klaar is. De idle fees verdubbelen als de stalls 100% bezet zijn en jouw opladen al klaar is maar hem dus aan de supercharger laat hangen. Je krijgt 5 minuten respijt na voltooien van laden. Hier staat geen limiet genoemd dus als jij hem op 100% hebt en er zijn minder dan 50% bezet is er niets aan de hand.
Beetje lullige reactie dit. Als je antwoord hetzelfde is als de vraag kun je ook gwn. niet reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
Ik heb even verder terug gezocht en die 80% komt niet uit de lucht vallen…

https://gathering.tweaker...message/82443184#82443184
https://gathering.tweaker...message/82444060#82444060

… maar bij mij vandaag dus geen idle/congestion fees tussen 80% en 89% (toen weer doorgereden). Voor zover ik het kon bijhouden was continue (net) >50% bezet

[ Voor 26% gewijzigd door SalexSun op 26-07-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
Edit: dubbel

[ Voor 200% gewijzigd door SalexSun op 26-07-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
SalexSun schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:28:
Ik heb even verder terug gezocht en die 80% komt niet uit de lucht vallen…

https://gathering.tweaker...message/82443184#82443184
https://gathering.tweaker...message/82444060#82444060

… maar bij mij vandaag dus geen idle/congestion fees tussen 80% en 89% (toen weer doorgereden). Voor zover ik het kon bijhouden was continue (net) >50% bezet
Of je tot 100% mag laden bij een SuC bepaalt Tesla. Ik sta er bijna nooit, op vakantie wel. Toen wel eens gehad dat ik inderdaad niet de limiet hoger dan 80% in kon stellen, of het werd dan gestopt weet niet exact wat er gebeurde. Best rare gewaarwording. Maar moest de auto dus weghalen eerder dan ik had gedacht. Het was erg druk bij die SuC.

Normaal mag je dus zonder problemen tot 100% en eeuwig blijven staan zolang de bezetting minder dan 50% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
turkeyhakan schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:54:
*knip*

Gisteren mijn eerste beurt gehad, auto is 2 jaar oud. Netjes gestofzuigd voorafgaand en krijg hem met allemaal blaadjes vies terug.

Verder hebben ze de remmen gesmeerd en gereinigd. Nu krijg ik telkens een knal te voelen tijdens het rijden en gaan alle veiligheidssystemen uit en heb ik ook geen regeneratief remmen meer. Echte blunders! Ik had totaal geen problemen en was erg tevreden. Nu moet ik om de haverklap stoppen, om de auto te resetten (moet op slot) en dan kan ik weer een tijdje doorrijden.

Heel gevaarlijk dit. De auto gaat in een soort van neutral stand tijdens het rijden.
Dit klinkt gevaarlijk. Tesla pechhulp inschakelen. Aansturen op afslepen want remmen die niet werken is levensgevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 31-07-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:12
*knip*

Vervelend, heb je een nieuwe service aanvraag gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 31-07-2025 20:13 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:02
*knip*

Dat is vervelend, zou er een melding van maken. Ze zullen het ongetwijfeld oplossen.
*knip*. Ben daar 3x geweest voor service en altijd zijn de problemen keurig opgelost. Altijd kwam dezelfde medewerker naar mij toe om een samenvatting te geven van hun werkzaamheden etc…

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 31-07-2025 20:17 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
Vandaag in het kader van de extra inruilpremie een back-to-back proefrit gemaakt in een Highland RWD en Juniper RWD, ter vervanging van mijn 2021 Model 3.

Viel me bij de Model Y op dat ik een beetje wagenziek leek te worden. In mijn huidige 3 heb ik dat totaal niet ondanks dat ik best sportief rijdt.
Erg jammer want ik vind de Juniper verder echt een fijnere auto dan de Highland, betere zit, meer ruimte, net iets verfijnder afgewerkt, maar iets zegt me dat ik niet heel gelukkig ga worden van dat weeïge rijgedrag van de Y. Het leek ook wel alsof hij gevoeliger was voor de wind en ik de hele tijd kleine stuurcorrecties moest maken wat in de Model 3 niet het geval was.

Nog even een nachtje over slapen en dan waarschijnlijk de Highland bestellen, ook een heerlijke auto.
Scheelt ook weer 6k tov de Juniper :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:59
pdidi schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:55:
Snelweg tests
Niet snelweg tests
Briljant, die video's. Vooral die van de snelweg. Veiligheids tests met auto's die met ruim 100 km/h ergens tegenop botsen, terwijl de camera crew op ongeveer 10 meter afstand staat te filmen zonder barriers. Verder wel interessant, hoor. Laat vooral zien dat we op het gebied van echt autonoom rijden nog een lange weg te gaan hebben.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 21:13
GekkeRipper schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:45:
[...]

Of je tot 100% mag laden bij een SuC bepaalt Tesla. Ik sta er bijna nooit, op vakantie wel. Toen wel eens gehad dat ik inderdaad niet de limiet hoger dan 80% in kon stellen, of het werd dan gestopt weet niet exact wat er gebeurde. Best rare gewaarwording. Maar moest de auto dus weghalen eerder dan ik had gedacht. Het was erg druk bij die SuC.

Normaal mag je dus zonder problemen tot 100% en eeuwig blijven staan zolang de bezetting minder dan 50% is.
Vandaag voor het eerst in 6 jaar( in Frankrijk ) in de rij mogen staan om tot 80% te mogen laden, dat is ook nog aanpoten als je met de kids naar de wc wil. Ik was gelukkig 4e ofzo en met 20 chargers gaat er dus elke minuut wel een weg dus het viel mee. Je merkt wel dat t steeds drukker wordt, er staan nu ook zo'n 30% niet tesla's wat natuurlijk ook niet helpt, en het brengt de planning van de Tesla vrije laders / navigatie ook een beetje in de war lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 08:24
Beste mede Tesla eigenaren, ik leg jullie graag iets raars voor wat ik ervaar bij mijn M3 uit oktober 2020 (facelift).

Toen ik hem kocht verbruikte de auto in idle ongeveer 1% per nacht.dat was april dit jaar. Inmiddels is het opgelopen tot 3% per nacht en 1-2% op mijn werk op de parkeerplaats.

Ik snap niet waar het vandaan komt en hoop dat iemand me er mee kan helpen.

Wat ik al heb geprobeerd/gedaan:

Sentry mode uit/gepauzeerd
Cabin Overheat Protection uit
Harde reset gedaan via Beveiliging -> Uitschakelen
Soft reset gedaan door de beide scroll wieltjes in te drukken.

Vannacht hebben mijn vrouw en ik beide de app hard afgesloten om de auto niet uit slaapstand te kunnen halen.

Het lijkt allemaal niet te helpen. Vannacht weer 1,34 kWh verbruikt zonder reden...

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
harrr schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:12:
Beste mede Tesla eigenaren, ik leg jullie graag iets raars voor wat ik ervaar bij mijn M3 uit oktober 2020 (facelift).

Toen ik hem kocht verbruikte de auto in idle ongeveer 1% per nacht.dat was april dit jaar. Inmiddels is het opgelopen tot 3% per nacht en 1-2% op mijn werk op de parkeerplaats.

Ik snap niet waar het vandaan komt en hoop dat iemand me er mee kan helpen.

Wat ik al heb geprobeerd/gedaan:

Sentry mode uit/gepauzeerd
Cabin Overheat Protection uit
Harde reset gedaan via Beveiliging -> Uitschakelen
Soft reset gedaan door de beide scroll wieltjes in te drukken.

Vannacht hebben mijn vrouw en ik beide de app hard afgesloten om de auto niet uit slaapstand te kunnen halen.

Het lijkt allemaal niet te helpen. Vannacht weer 1,34 kWh verbruikt zonder reden...
Heb je fsd? Bij mij was het de summon standby mode die aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Is er een update geweest op tweakers waar ik niet vanaf weet? Ik wil zoeken (wat het in te vullen verbruik met een caravan is onderweg naar Frankrijk) in dit topic maar de zoekbalk is verdwenen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:23:
Is er een update geweest op tweakers waar ik niet vanaf weet? Ik wil zoeken (wat het in te vullen verbruik met een caravan is onderweg naar Frankrijk) in dit topic maar de zoekbalk is verdwenen??
Ik zie en heb de zoekbalk gewoon, even heel je browser sluiten en/of pagina verversen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
PixelPusher schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:12:
Vandaag in het kader van de extra inruilpremie een back-to-back proefrit gemaakt in een Highland RWD en Juniper RWD, ter vervanging van mijn 2021 Model 3.

Viel me bij de Model Y op dat ik een beetje wagenziek leek te worden. In mijn huidige 3 heb ik dat totaal niet ondanks dat ik best sportief rijdt.
Erg jammer want ik vind de Juniper verder echt een fijnere auto dan de Highland, betere zit, meer ruimte, net iets verfijnder afgewerkt, maar iets zegt me dat ik niet heel gelukkig ga worden van dat weeïge rijgedrag van de Y. Het leek ook wel alsof hij gevoeliger was voor de wind en ik de hele tijd kleine stuurcorrecties moest maken wat in de Model 3 niet het geval was.

Nog even een nachtje over slapen en dan waarschijnlijk de Highland bestellen, ook een heerlijke auto.
Scheelt ook weer 6k tov de Juniper :P
Ik heb de oude 3 met de nieuwe Y vergeleken. De Y is gewoon een SUV met bijbehorend karakter. Ik herken het jezelf wagenziek rijden. Toch heb ik de Y besteld omdat we de ruimte nodig hebben. Een lage auto is altijd comfortabeler. Dus als je de ruimte niet nodig hebt zou ik de 3 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ZeRoC00L schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Ik zie en heb de zoekbalk gewoon, even heel je browser sluiten en/of pagina verversen.
Heel raar. Cookies verwijdert en geschiedenis van afgelopen kwartier en het is weer terug. Ga ik eens even in de wereld van caravans en snelladen neuzen.

Pagina: 1 ... 105 ... 147 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: