Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:23
GekkeRipper schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:34:
[...]

Een P koop je niet voor het verbruik. En het is per km nog altijd veel voordeliger dan een snelle ICE. Proficiat!
Dit dus idd. En mijn P highland is nog altijd een stuk zuiniger (vooral in de winter) dan mijn 2019 M3LR acc boost

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-10 16:54

V-8

bert pit schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:15:
[...]

In de buurt van een afrit? Of als je de navigatie aan hebt staan en je doet iets anders dan de navigatie wil?
Navi aan, ik volg de juiste route.

Kan wellicht in de buurt van een afrit zijn, dat weet ik niet zeker, maar in ieder geval niet als ik de afrit moet hebben. Dus gewoon bij rechtuit rijden zonder bijzonderheden.

Wel zou het kunnen dat het bv. gebeurt als er een snelheidsbord staat, dat ga ik in de gaten houden.

Heb alleen standaard AP dus geen EAP of FSD.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:19
ZeRoC00L schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:20:
Op https://www.teslafi.com/firmware.php is de 2025.26.3 update nog niet te zien, ook 2025.26 nog maar in kleine aantallen.
We wachten geduldig af….
Ik kreeg vanmorgen pas 2025.20.8 door gepushed... Loop ik dan zo erg achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:58
Nu het hier zowat over inruil gaat. Heeft iemand ooit al eens een 2dehandse Tesla ingeruild voor een andere 2dehandse Tesla?

Het is nog niet voor direct, wellicht ergens in 2026. Maar ik zou dan eventueel kijken om mijn MY LR in te ruilen voor een MY RWD. Hopelijk hebben ze dan ook wel nog wat aanbod van het oude model, want ik vind het nieuw model niet echt mijn smaak.
De MY zal tegen dan niet meer onze primaire auto zijn en zouden we meer dan genoeg hebben met een RWD.

Zou Tesla hier ook interessante aanbiedingen voor hebben? Of blijven ze weg van zo'n deals?

[ Voor 9% gewijzigd door this op 22-07-2025 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:58
sanger1981 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:37:
[...]

Nee hoor, deze is pas gereleased.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-10 21:33

Damian

Insane Obtrusion

sanger1981 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:37:
[...]

.8 al? Ik kreeg gisteren .7 door :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zit pas op 2025.20.6.
Leuk zo'n ouder model (dec 22)

Al maakt het me verder geen donder uit, zolang hij rijdt, mijn muziek afspeelt en laadt ben ik happy :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 25-10 21:08
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:12:
Ik zit pas op 2025.20.6.
Leuk zo'n ouder model (dec 22)

Al maakt het me verder geen donder uit, zolang hij rijdt, mijn muziek afspeelt en laadt ben ik happy :)
Ik ook met mijn Highland dus het is maar net wanneer de auto de update aangeboden krijgt.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:53
adjego schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:18:
[...]

Ik ook met mijn Highland dus het is maar net wanneer de auto de update aangeboden krijgt.
Jep hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
ik zit nu op 2025.20.7 (M3 19)

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Even een geheugensteuntje uit de Topic Warning: "Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
this schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:46:
Nu het hier zowat over inruil gaat. Heeft iemand ooit al eens een 2dehandse Tesla ingeruild voor een andere 2dehandse Tesla?

Het is nog niet voor direct, wellicht ergens in 2026. Maar ik zou dan eventueel kijken om mijn MY LR in te ruilen voor een MY RWD. Hopelijk hebben ze dan ook wel nog wat aanbod van het oude model, want ik vind het nieuw model niet echt mijn smaak.
De MY zal tegen dan niet meer onze primaire auto zijn en zouden we meer dan genoeg hebben met een RWD.

Zou Tesla hier ook interessante aanbiedingen voor hebben? Of blijven ze weg van zo'n deals?
Wat is je doel van deze ruil? Wil je er geld aan overhouden?
Want die kans zal erg klein zijn verwacht ik.
De LR heb je (aanname) zelf vanaf het begin gered, dan weet je ook hoe ermee omgegaan is. Dat zou op zich voor mij wel een pre zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
ZeRoC00L schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Wat is je doel van deze ruil? Wil je er geld aan overhouden?
Want die kans zal erg klein zijn verwacht ik.
De LR heb je (aanname) zelf vanaf het begin gered, dan weet je ook hoe ermee omgegaan is. Dat zou op zich voor mij wel een pre zijn.
Beetje afhankelijk van wat de waarde op dat moment is, maar in essentie wil ik er geld bij krijgen.
Ik ga namelijk tegen dan nog de 100K km nog niet bereikt hebben en ik zou het niet erg vinden om een +100k km auto te kopen. Zeker nu met elektrisch rijden blijkt dat dit allemaal niet zo veel voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:45
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:48:
Het is nog steeds niet mogelijk om te kiezen voor onderhoud in een vestiging? Krijg verplicht die mobile service opgedrongen. Beetje onhandig dit.
Ik denk dat ze hier meelezen. Krijg namelijk net dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ItrmCrBZ-nZ53nmATmRODpRqvM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0arHOqaMpGlqVFfISP2ihE30.png?f=user_large

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
pdidi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:25:
Ben benieuwd of Tesla vanaf 2026 toch weer de rijhendel om te schakelen terug gaat brengen. Om dan de maximale NCAP score te krijgen moet het een fysieke knop/hendel zijn.
Waar staat dit ergens? Ik lees dat er een fysieke respons moet zijn. Dat kunnen ze doen door er een knop van te maken op het stuur waarbij je tactiele respons op krijgt. Of mogelijks zelfs heel het middenscherm een tactiele respons te geven.
Ik kan niet terugvinden dat het effectief een hendel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefxx schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat ze hier meelezen. Krijg namelijk net dit bericht:

[Afbeelding]

;)
Dat is de andere kant op. Ze pushen zoveel mogelijk naar rangers.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
this schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Waar staat dit ergens? Ik lees dat er een fysieke respons moet zijn. Dat kunnen ze doen door er een knop van te maken op het stuur waarbij je tactiele respons op krijgt. Of mogelijks zelfs heel het middenscherm een tactiele respons te geven.
Ik kan niet terugvinden dat het effectief een hendel moet zijn.
Het mag een knop of hendel zijn (zoals ik hierboven al aangaf). Ik vroeg me alleen af of de hendel weer terug zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

this schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Beetje afhankelijk van wat de waarde op dat moment is, maar in essentie wil ik er geld bij krijgen.
Ik ga namelijk tegen dan nog de 100K km nog niet bereikt hebben en ik zou het niet erg vinden om een +100k km auto te kopen. Zeker nu met elektrisch rijden blijkt dat dit allemaal niet zo veel voorstelt.
Er geld bijkrijgen lijkt mij een illusie, je kunt wellicht een paar jaar nieuwere Tesla krijgen bij een inruil van een gebruikte voor een andere gebruikte.

Ik heb ooit mijn 3 ingeruild voor een gebruikte S maar dat is natuurlijk een ander soort ruil. De S was een jaartje ouder en toch moest ik bijbetalen ;) (was wel de moeite waard, een hele fijne auto!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 17:14
pdidi schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Het mag een knop of hendel zijn (zoals ik hierboven al aangaf). Ik vroeg me alleen af of de hendel weer terug zou komen
Er zitten knoppen op het plafond toch voor het kiezen van een versnelling? Bij de leeslampjes zeg maar, wellicht dat die al voldoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:28:
[...]

Dit dus idd. En mijn P highland is nog altijd een stuk zuiniger (vooral in de winter) dan mijn 2019 M3LR acc boost
Ik dacht, dat zal wel meevallen, maar even gekeken (want, precise dezelfde auto's), en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYTo6X4G8JZw_gWGsEBA3QCHDDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tskGMhnb5vLAetjp6Xv3ctrO.jpg?f=fotoalbum_large

Links de September '22 MYP vs rechts Maart '19 M3LR acc boost.
Scheelt niet bijzonder veel, maar wel elke keer efficiënter (35+ temps negeren, want te weinig km's)

[ Voor 5% gewijzigd door JPDeckers op 22-07-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
NeoPhire schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Er zitten knoppen op het plafond toch voor het kiezen van een versnelling? Bij de leeslampjes zeg maar, wellicht dat die al voldoen?
Zoals ik t lees moet je t wel kunnen zonder /met minimale afleiding van met je ogen naar de weg kijken. + die geven ook geen tactile feedback .
Wat mij betreft zouden ze gewoon de stalks als optie moeten aanbieden tegen meerprijs. Ben nu in Frankrijk en hier heb je soms 2 mini rotondes achter elkaar. Knipperen met die buttons blijft een kunst zelfs na een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
NeoPhire schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Zoals @wootahH al aangaf lijken me die niet echt geschikt voor permanent gebruik (zijn volgens mij vooral bedoeld als fallback als het touchscreen het niet doet). Ze hebben de verplichte ruitenwisser en grootlicht knoppen al op het stuur geplaatst, dus misschien doen ze hetzelfde met de schakelknoppen. Worden dan wel veel knopjes op het stuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
jupinator schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:34:
Doet toch wel pijn zon stoeprandje raken met je nieuwe juniper :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde. Op mijn M3 had ik metalen wielen en onder en kras kreeg ik zwart te zien. Nu heb ik zwarte wielen en ik krijg metalen kras! Hetzelfde met lak. Op mijn rode M3 kreeg ik witte krassen, nu ik een witte Juniper heb zie ik zwart onder de lak 8)7 |:( 8)7 doen ze volgens mij expres zodat je altijd geld moet besteden voor het herstellen!!!

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik gooide m'n M3LR die ik nu 2 maanden heb vandaag eens opnieuw door Independer en ik krijg gewoon een verzekering die 50 euro per maand goedkoper is dan wat ik nu betaal. Helaas is het wel mijn huidige verzekeraar... Snap echt niet hoe dat verschil zo groot kan zijn. Ze willen er natuurlijk niets aan doen, verhaaltje over ''nieuwe klanten en welkomskorting blablabla''. Helaas is opzeggen en opnieuw afsluiten geen optie omdat je 2 maanden moet wachten voor je een auto opnieuw bij dezelfde verzekeraar mag aanmelden. Maar nu twijfel ik toch om even 2 maanden bij ABN te gaan en dan weer terug 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZugS0xmvpywZJCHVLqLZS7oyzMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OerhlsQQWyXkEgVd3PwsP2cn.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:13:
Ik gooide m'n M3LR die ik nu 2 maanden heb vandaag eens opnieuw door Independer en ik krijg gewoon een verzekering die 50 euro per maand goedkoper is dan wat ik nu betaal. Helaas is het wel mijn huidige verzekeraar... Snap echt niet hoe dat verschil zo groot kan zijn. Ze willen er natuurlijk niets aan doen, verhaaltje over ''nieuwe klanten en welkomskorting blablabla''. Helaas is opzeggen en opnieuw afsluiten geen optie omdat je 2 maanden moet wachten voor je een auto opnieuw bij dezelfde verzekeraar mag aanmelden. Maar nu twijfel ik toch om even 2 maanden bij ABN te gaan en dan weer terug 8)7

[Afbeelding]
Ik zou trouwens Pricewise.nl gebruiken. Meer filter opties. En wees maar blij. Ik betaal twee keer dit voor mijn Juniper :(

Je kan even een maand of twee naar een andere maatschappij en dan terug naar AllianzDirect met deze prijs :henk

[ Voor 7% gewijzigd door macedon op 22-07-2025 17:24 ]

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

[Afbeelding]
eh ik vind die bedragen sowieso idioot hoog. Ik betaal voor mijn M3LR uit 2019 73 euro per maand. Of heb je het hier over een gloednieuwe M3LR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:21:
[...]

eh ik vind die bedragen sowieso idioot hoog. Ik betaal voor mijn M3LR uit 2019 73 euro per maand. Of heb je het hier over een gloednieuwe M3LR?
Nee van dec '20, maar ik heb maar 2 schadevrije jaren omdat ik een tijd geen auto heb gehad. Dan tikt het behoorlijk aan :P Iedere euro waard trouwens, maar als 't wat goedkoper kan ben ik natuurlijk wel een echte Nederlander 8)

[ Voor 11% gewijzigd door London op 22-07-2025 17:27 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:23:
[...]

Nee van dec '20, maar ik heb maar 2 schadevrije jaren omdat ik een tijd geen auto heb gehad. Dan tikt het behoorlijk aan :P
ah oke, tja ik zit op 17 jaar. Had altijd wel ergens een motor in de schuur liggen die verzekerd was. Dus heb iig geen gat in al die jaren dat ik alleen lease auto had

Is trouwens iets omhoog gegaan, geen 73 euro meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lin0SXkA0-H6_7dBtBFFp1Nmc7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONuQgEcRYacGgWFUfxU4i0ko.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
[...]

Nee van dec '20, maar ik heb maar 2 schadevrije jaren omdat ik een tijd geen auto heb gehad. Dan tikt het behoorlijk aan :P Iedere euro waard trouwens, maar als 't wat goedkoper kan ben ik natuurlijk wel een echte Nederlander 8)
Verlies je als je geen auto hebt je schadevrije jaren?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:28:
[...]

ah oke, tja ik zit op 17 jaar. Had altijd wel ergens een motor in de schuur liggen die verzekerd was. Dus heb iig geen gat in al die jaren dat ik alleen lease auto had

[Afbeelding]
dit soort bedragen ajb niet posten. We hebben ook in deze thread Amsterdammers met 0 schadevrije jaren... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
macedon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:36:
[...]

Verlies je als je geen auto hebt je schadevrije jaren?!
Ja, vrij snel ook. Ik meen 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:22
Wees blij dat jullie geen performance hebben, veel willen je niet vanwege het vermogen of het is duur. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
Idanue schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:43:
Wees blij dat jullie geen performance hebben, veel willen je niet vanwege het vermogen of het is duur. :X
Promovendum wou me met 0 schadevrije jaren en een Amsterdamse postcode niet verzekeren voor mijn AWD Juniper.

[ Voor 5% gewijzigd door macedon op 22-07-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:28:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik mijn auto dan onderverzekerd? Ik betaal 31 euro per maand voor de M3 awd 2019... :X

WA + inzittenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38

[Afbeelding]
2 maanden naar Promovendum (20% goedkoper dan je huidige verzekering actie) en dan weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Maurice- schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:45:
[...]

2 maanden naar Promovendum (20% goedkoper dan je huidige verzekering actie) en dan weer terug?
''Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria.''

:+

Ik ga wel even 2 maanden bij ABN en dan weer terug. Jammer dat allemaal zo omslachtig moet maar het is wat het is.. :henk

Dankzij dit topic ben ik er ook achter gekomen dat ABN Amro geen aanvullende eisen stelt m.b.t. de beveilingsklasse indien de cataloguswaarde onder de 75k zit. Allianz Direct heeft 50k als eis wat betekent dat mijn Tesla niet gedekt is en ik dus zelf een terugvindsysteem met CCV-certificaat moet fixen. Wel iets om rekening mee te houden dus gezien de goedkopere premie...

[ Voor 31% gewijzigd door London op 22-07-2025 18:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:46:
[...]

:+

Ik ga wel even 2 maanden bij ABN en dan weer terug. Jammer dat allemaal zo omslachtig moet maar het is wat het is.. :henk
Promovendum gaat alleen achter makkelijk geld. Pannenkoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:22
London schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:46:
[...]

Ja dat idd en zelfs met 15 schadevrije jaren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Beekforel schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Heb ik mijn auto dan onderverzekerd? Ik betaal 31 euro per maand voor de M3 awd 2019... :X

WA + inzittenden.
van mij is allrisk + inzittenden. en is long range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:41:
[...]

Ja, vrij snel ook. Ik meen 3 jaar.
Klopt. Zolang je geen verzekering op jouw naam hebt afgesloten vervallen je schadevrije jaren. Ook al rijd je een auto van de baas en ben je de regelmatige bestuurder. Daardoor ben ik ook 12 jaar kwijtgeraakt en dat scheelt behoorlijk in premie. :(

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:53
pjot1 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:05:
[...]

Klopt. Zolang je geen verzekering op jouw naam hebt afgesloten vervallen je schadevrije jaren. Ook al rijd je een auto van de baas en ben je de regelmatige bestuurder. Daardoor ben ik ook 12 jaar kwijtgeraakt en dat scheelt behoorlijk in premie. :(
Dan vraag je een op bewijs bij de werkgever, verschaft door de verzekeringsMy/leaseMy. Heeft bij mij ff geduurd, want verschillende wagens en identiteiten, maar uiteindelijk kunnen bewijzen dat ik meer dan 10 jaar schadevrij reed. En toen viel mijn euro dat mijn vrouw haar auto op mijn naam stond 8)7 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
macedon schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:38:
[...]

dit soort bedragen ajb niet posten. We hebben ook in deze thread Amsterdammers met 0 schadevrije jaren... :F
hahaahha sorry. zie nu trouwens dat ik bij mijn motors 24 schadevrije jaren heb staan. Raar dan waar die 17 vandaan komt. Is allemaal unive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:50
Noob vraag: ik ga binnenkort een MY leasen. Dat wordt mijn eerste electrische auto.
Volgens de Tesla man wordt er een type 2 kabel meegeleverd.

Is dat een kabel voor het laden aan een openbare AC laadpaal? Moet ik dan een CCS kabel voor aan de Tesla supercharger bijbestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
djiedjee schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:12:
Noob vraag: ik ga binnenkort een MY leasen. Dat wordt mijn eerste electrische auto.
Volgens de Tesla man wordt er een type 2 kabel meegeleverd.

Is dat een kabel voor het laden aan een openbare AC laadpaal? Moet ik dan een CCS kabel voor aan de Tesla supercharger bijbestellen?
Dat is een AC laadkabel idd voor thuis of openbaar. Aan de snelladers zit altijd een kabel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Iemand enig idee waarom er zo’n gigantische ruimte tussen carrosserie en wiel zit? Lijkt wel of de transport blokken er nog tussen zitten. Bewuste reden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-le7fMHI3c5m4_BjZIjCAIbrZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKYBKApm1ZOba5ttlo9Tyd0V.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43
Rivanov schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:49:
Iemand enig idee waarom er zo’n gigantische ruimte tussen carrosserie en wiel zit? Lijkt wel of de transport blokken er nog tussen zitten. Bewuste reden?

[Afbeelding]
Oei. Heb je de transportbouten er niet afgehaald? Dat wordt even een klusje!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

[Afbeelding]
Bij Deck kreeg ik echt een heel mooie verzekering. Je moet dan wel minstens 3 verzekeringen bij hen onderbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-

[Afbeelding]
Omdat je een Model Y hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRu65WB6hYCvLyOJcUZJ8kLprVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyI2N0sYJuelbJTl5NGg6ojJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Really?! Ah, dankje.

De wagen had best een tandje lager mogen liggen wat mij betreft. Zowel aan de voor- als achterzijde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:37:
[...]

Really?! Ah, dankje.

De wagen had best een tandje lager mogen liggen wat mij betreft. Zowel aan de voor- als achterzijde.
Ze hebben de hoogte nodig om de P te kunnen laten zakken. :) Eventueel Eibach eronder maar goed, voor een leaseauto is dat wellicht niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Laatst online: 20:32

[Afbeelding]
Herkenbaar. Weliswaar geen Juniper, maar ik heb anderhalve week mèt 20" gereden op m'n RWD, maar nog zonder Eibach. Fraai is anders. Mèt Eibach ziet het er fraai uit, maar met alleen vervangen veren is de balans in het onderstel wèl wat weg. Met de kennis van nu had ik extra de portemonnee getrokken en ook andere dempers besteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFZA7MKy4MV47-mc0unhiWOVw58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26QufCgt81K19hybk26KItb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
nerovectra schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:30:
[...]

Herkenbaar. Weliswaar geen Juniper, maar ik heb anderhalve week mèt 20" gereden op m'n RWD, maar nog zonder Eibach. Fraai is anders. Mèt Eibach ziet het er fraai uit, maar met alleen vervangen veren is de balans in het onderstel wèl wat weg. Met de kennis van nu had ik extra de portemonnee getrokken en ook andere dempers besteld.
[Afbeelding]
Ik heb m'n auto toch al vaker van de zijkant bekeken, maar als ik 't zo zie... Ziet het er niet uit. Alsof die op hoge stelten staat.

Grappig. Zal morgen nog eens kijken of het op mijn 19" wellicht nog erger is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Het is ook een beetje hoe de auto staat en vanuit welke hoek je ‘m bekijkt. De ene keer lijkt het erger (rechts) dan de andere keer. (Links)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHtFwMP-YizDydJMq3tJLFaeNCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heFZYptD6J7hQvI4rFy2KZa3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dn4KlthL2ADONfH1IAX4WW0vDBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1dJw9SqO813DDLcPXGuUacM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:36

[Afbeelding]
Valt toch wel mee? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCkuMjmM5Ud3MR7fQkBmTR12x64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgdqLoHZGmF3TevuFjmTMfVS.jpg?f=fotoalbum_large

https://citymagazine.si/n...t-een-echt-offroad-beest/

[ Voor 11% gewijzigd door RaRo74 op 22-07-2025 21:59 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:50
Als we een mooie auto hadden moeten kopen waren we met z’n alle niet bij een Tesla uitgekomen toch :p

Een grote auto hoeft wat mij betreft niet eens zo extreem laag te liggen op de wielen. Zag laatst een extreem verlaagde RSQ8 dat ziet er IMO dan ook weer niet uit.

Ik kan nog steeds niet wennen aan Juniper trouwens, laatst zag ik er 1 in de binnenspiegel en dat ziet er op z’n zachtst gezegd heel vreemd uit

[ Voor 88% gewijzigd door schumi1986 op 22-07-2025 22:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
schumi1986 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:04:
Als we een mooie auto hadden moeten kopen waren we met z’n alle niet bij een Tesla uitgekomen toch :p

Een grote auto hoeft wat mij betreft niet eens zo extreem laag te liggen op de wielen. Zag laatst een extreem verlaagde RSQ8 dat ziet er IMO dan ook weer niet uit.

Ik kan nog steeds niet wennen aan Juniper trouwens, laatst zag ik er 1 in de binnenspiegel en dat ziet er op z’n zachtst gezegd heel vreemd uit
Door de Juniper ben ik de oude Y gaan waarderen, die steekt er bijna sierlijk bij af. :X Maar goed, elektrische SUV's zijn over het algemeen lelijke hokken tbv de aërodynamica.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anti elppa

Ik vind mijn blauwe M3P highland toch wel echt nice. Ramen zijn trouwens nu ook geblindeerd. Maar alleen een foto van dat ie smerig is :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTDTXIaoWQVV1032l3og1vrQER4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XS08NCZedQjwSCvZJPgyOVrc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Bi6GOV8uxdRaem7ArvXIb46Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvEVuqsbyKJ1VSRYq29G44H2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FbH2-24vuXOL_jHQ1R92lhZ1gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ze1G7NbcdpevFzuDwKyOg5QV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBnTs_V2YGz5ecBUkoViFg9FjqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08NL1RGM1vSH3BtGoM7QlV0G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door anti elppa op 22-07-2025 22:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
[...]

Tip van Flip: schadevrije jaren worden bij overgang van verzekeraar naar boven afgerond. Als je elk jaar en 7 maanden overstapt, dan is dat 2 jaar schadevrije jaren. Dat een paar keer doen en je loopt wat sneller in. Gaat nog niet heel snel maar scheelt na 3 jaar toch weer een jaar extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:50
anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:25:
[...]

Ik vind mijn blauwe M3P highland toch wel echt nice. Ramen zijn trouwens nu ook geblindeerd. Maar alleen een foto van dat ie smerig is :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een M3HP is idd redelijk goed gelukt. Hier komt binnenkort ook een Ultra Red M3HP i.p.v. de Y.

Heel veel performance voor een hele schappelijke prijs, en vergeleken met brandstof modellen een flinke besparing op benzine en onderhoud. Goedkoop dus maar echt mooi mooi? Mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:44:
Het is ook een beetje hoe de auto staat en vanuit welke hoek je ‘m bekijkt. De ene keer lijkt het erger (rechts) dan de andere keer. (Links)

[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt er toch wel op dat jij meer ruimte hebt dan de foto op de Tesla site
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HC119pKd9VA18h1ahov25Hm-CGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYuRPsczujUWcZCrZkSJgX83.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

bert pit schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:15:
[...]

In de buurt van een afrit? Of als je de navigatie aan hebt staan en je doet iets anders dan de navigatie wil?
(ik ben niet de poster van de originele vraag maar valt mij ook op)
heb dit zelfde gedrag ook opgemerkt bij N wegen, 80, staat die op 86, gaat die weer op 80, 150m verder weer naar 86, wisselt continue... wat dan ook opvalt is dat 'het speedsign' tekentje even leeg is alsof die zichzelf reset of opnieuw vertelt, je zit op weg xyz dan is dit de snelheid of iets...
ook al gekeken staan daar borden, nee, staan daar hectormeterpaatljes met borden, nee.. dus wat is het...

sowieso is het systeem vaak in de war met bijv. de weg er naast, 80 eigen weg, 50 weg er naast, wat krijg ik op AP en speedsign, 50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 20:20

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Hoi, ik heb nu een half jaar m'n nieuwe Model Y (RWD) uit 2024. Zeer tevreden; hiervoor al vier jaar een M3 SR+ gehad (yup, in de lease dus). Nu is mij de laatste maand opgevallen (ik meen na versie 2025.20.3 die ik op 6 juni kreeg) dat mijn kaart in de auto weigert om nog maar 1 stad/dorpsnaam te laten zien. Uitzoomen levert alleen de landnaam op; inzoomen de buurt/wijknaam en evt de POI's (als je die functie aan zet).

Zo zag het er "vroeger" uit (niet miijn foto maar wel wat klopte):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZxLqjCFoJlBXSEsQ1NCEzNzaFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFIkUUpNB0sFKXmYdTYdcuMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nu zo (wel eigen foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJiE4_3AEb10fNTWxbXrvtiomi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2HwqvAg8K0lvZnjnQZ3p6Vz.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard al een Soft Reset gedaan (2x) en ook een Power-down gedaan. Niets hielp. Na de vaststelling heb ik software release 2025.20.6 gekregen Al via de App een ticket ingeschoten (maar tsja; vakantie tijd en lage prio vermoed ik) en na 9 dagen nog geen reactie...

Normaal gesproken tik je een adres in en gaan met die banaan; maar nu de vakantie-roadtrip op de loer ligt is het wel fijn als je onderweg wat kan scrollen naar alternatieve bestemmingen (en dus ook ziet hoe ze heten). Dat vindt ik persoonlijk wel heel erg vervelend als je niet in bekend terrein bent. :-(

Ben ik nu de enige (2 andere collega's met een M3 en een MY) hebben het ook maar ook zij weten niet sinds wanneer. Zijn er hier nog anderen bij wie het nog wel zichtbaar is? (zoja; met welke firmware versie). Ik hoor graag julle verhaal..

Edit: Kaart of Satelliet weergave maakt ook niet uit.

[ Voor 1% gewijzigd door LastBoyScout op 23-07-2025 00:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@LastBoyScout je hebt er weinig aan, maar je bent niet de enige: https://x.com/KRoelandschap/status/1946367319284060201

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 20:20

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

@Beekforel Dank voor je tip!. Iemand daar riep dat het meerdere keren al elders was gemeld en dat 2025.20.7 of 2025.20.8 misschien een fix zou hebben. Gemiddeld (bij mij) weet ik via TeslaMate dat de tijd tussen updates zo'n 12 dagen gemiddeld is; dus met een beetje mazzel komt het nog voor mijn vakantie.
Heb ook een collega met een M3-Highland; zal die morgen ook eens vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door LastBoyScout op 23-07-2025 00:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
pdidi schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Lijkt er toch wel op dat jij meer ruimte hebt dan de foto op de Tesla site
[Afbeelding]
Die zal wel iets gemanipuleerd zijn voor marketing doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:34

[Afbeelding]
Dezelfde vraag op Reddit gesteld? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 06:05:
[...]

Dezelfde vraag op Reddit gesteld? 😄
Hoor graag verschillende meningen. ;)

Nog een mooie typo trouwens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vnx5Y6ZiMAQuSJNCzAUUr1gQ6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5Tyfls2EbJwcUY8UBXm3jhA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 23-07-2025 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
LastBoyScout schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:02:
Hoi, ik heb nu een half jaar m'n nieuwe Model Y (RWD) uit 2024. Zeer tevreden; hiervoor al vier jaar een M3 SR+ gehad (yup, in de lease dus). Nu is mij de laatste maand opgevallen (ik meen na versie 2025.20.3 die ik op 6 juni kreeg) dat mijn kaart in de auto weigert om nog maar 1 stad/dorpsnaam te laten zien. Uitzoomen levert alleen de landnaam op; inzoomen de buurt/wijknaam en evt de POI's (als je die functie aan zet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteraard al een Soft Reset gedaan (2x) en ook een Power-down gedaan. Niets hielp. Na de vaststelling heb ik software release 2025.20.6 gekregen Al via de App een ticket ingeschoten (maar tsja; vakantie tijd en lage prio vermoed ik) en na 9 dagen nog geen reactie...

Normaal gesproken tik je een adres in en gaan met die banaan; maar nu de vakantie-roadtrip op de loer ligt is het wel fijn als je onderweg wat kan scrollen naar alternatieve bestemmingen (en dus ook ziet hoe ze heten). Dat vindt ik persoonlijk wel heel erg vervelend als je niet in bekend terrein bent. :-(

Ben ik nu de enige (2 andere collega's met een M3 en een MY) hebben het ook maar ook zij weten niet sinds wanneer. Zijn er hier nog anderen bij wie het nog wel zichtbaar is? (zoja; met welke firmware versie). Ik hoor graag julle verhaal..

Heb precies 't zelfde. Vond 't ook echt super irritant. Verder geen aandacht meer aangeschoten. Hoop 'n bug! Heb gisteren 2025.20.8 gekregen en geïnstalleerd. Ben benieuwd of die 't oplost of dat t meer serverside is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-10 16:02
Maurice- schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:14:
[...]

Door de Juniper ben ik de oude Y gaan waarderen, die steekt er bijna sierlijk bij af. :X Maar goed, elektrische SUV's zijn over het algemeen lelijke hokken tbv de aërodynamica.
Nou.. En hoe. Ik vind de Juniper echt niet geslaagd. De oude Y is een stuk beter.

Rijd zelf een Model 3 2019 en ook die is een stuk mooier.

Neemt niet weg dat ik ooit wel een Y o.i.d. zou willen als volgende auto...

En:

Zijn er mensen waarbij de voice commands na de laatste update ook niet meer werken? Gaat om 2025.20.7.

[ Voor 9% gewijzigd door dChained op 23-07-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16
Mij valt de laatste tijd op dat ik de auto open kan maken en wegrijden, maar zonder dat de bluetooth van mijn telefoon (Onplus 12) aan staat. Ofwel schakelt mijn telefoon deze niet volledig uit, ofwel er is iets anders aan de hand. Beter in elk geval dan andersom, zoals laatste tijd vaak was: wel bluetooth aan, maar toch niet willen verbinden/openen totdat ik bluetooth opnieuw aan en uit zet. Zolang de auto maar niet zomaar te openen en weg te rijden valt :X. Ik kan in elk geval niet bellen, dan vraagt ie te connecten.

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 23-07-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snap je wel. De nieuwe neus ben ik wel gaan waarderen, maar de achterkant gewoon niet. Het is gewoon een soort van blok. Nee, de oude had veel meer charme en z'n eigen gezicht.

En met @Maurice- eens, geen enkele elektrische SUV is echt mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 23-07-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 06:05:
[...]

Die zal wel iets gemanipuleerd zijn voor marketing doeleinden?
Wellicht, en anders: Meten is weten. De hoogte van de Model Y moet 1624mm zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
LastBoyScout schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is een bug geïntroduceerd met 2025.20.6. Volgens TFF is dat met 2025.26 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Rivanov schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:44:

[Afbeelding][Afbeelding]
Die van jou is echt (lijkt echt) hoger dan bij mijn '22 model Y. Alsnog een stukje hoger maar geen rare dingen. Stond een audi Q4 die was ook zo hoog op z'n pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
Mad-Matt schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:54:
[...]

Dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]
:Y)

offtopic:
Ik rij 'm puur voor 't praktische aspect. Als ik een Tesla puur voor 't uiterlijk had moeten kiezen had ik een M3H Ultra Red gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Caayn schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:15:
[...]
:Y)

offtopic:
Ik rij 'm puur voor 't praktische aspect. Als ik een Tesla puur voor 't uiterlijk had moeten kiezen had ik een M3H Ultra Red gekozen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de RS8Q toch wel dik vind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Wellicht interessant voor oudgedienden die voor 1 juli 2019 een Model 3 hadden besteld, die pas in 2020 werd geleverd. Zou volgens het AD zomaar kunnen dat je dan met terugwerkende kracht maar 4% bijtelling hoeft te betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
[...]

De Range Rover komt er elk moment aan als EV. :9~
Alleen... totaaaal andere prijsklasse.

[ Voor 24% gewijzigd door this op 23-07-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
pdidi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:27:
Wellicht interessant voor oudgedienden die voor 1 juli 2019 een Model 3 hadden besteld, die pas in 2020 werd geleverd. Zou volgens het AD zomaar kunnen dat je dan met terugwerkende kracht maar 4% bijtelling hoeft te betalen
gok dat dat voor niemand interessant is, omdat tesla idioot snel leverde toen. Ik was er daar 1 van in september 2019. Duurde nog geen 2 weken. Ken helemaal niemand die lang op zijn model 3 moest wachten.

Dat was bij de concurrenten wel anders. Vooral kia en hyundai was een drama voor zover ik weet. Dus daar zijn er wellicht wel wat waar dat voor zou kunnen gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:08:
[...]

gok dat dat voor niemand interessant is, omdat tesla idioot snel leverde toen. Ik was er daar 1 van in september 2019. Duurde nog geen 2 weken. Ken helemaal niemand die lang op zijn model 3 moest wachten.

Dat was bij de concurrenten wel anders. Vooral kia en hyundai was een drama voor zover ik weet. Dus daar zijn er wellicht wel wat waar dat voor zou kunnen gelden
Misschien geldt het ook als je een leverrestrictie had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Laatst online: 20:32
pdidi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:27:
Grappig, volgens mij had iedereen die een 4% bijteller besteld had, die niet voor 1-1-2020 geleverd ziu kunnen worden, het recht op kosteloos annuleren, en dus wel degelijk mogelijkheid tot een andere keuze. Het klinkt meer als iemand die achteraf denkt nog even persoonlijk beter te kunnen worden van het exploiteren van een misbruikregeltje ten koste van de belastingbetaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
pdidi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Misschien geldt het ook als je een leverrestrictie had
dat zou echt te idioot voor woorden zijn als dat zou gelden. Maar he, er zijn gekkere dingen uit den haag gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het gaat in dit geval toch alleen om mensen die vóór de bekendmaking van de definitieve bijtellingsregels voor 2020 al besteld hadden? Dat zijn dus leaserijders die in april of mei van 2019 al besteld hadden. Volgens mij zit daar geen enkele Tesla rijder tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
BigSmurf schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:39:
Het gaat in dit geval toch alleen om mensen die vóór de bekendmaking van de definitieve bijtellingsregels voor 2020 al besteld hadden? Dat zijn dus leaserijders die in april of mei van 2019 al besteld hadden. Volgens mij zit daar geen enkele Tesla rijder tussen.
Bestellen kon vanaf april 2019. Als ik in het leveringen topic van toen kijk, zie ik dat er vooral SR+ lever issues waren zoals deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Die van jou is echt (lijkt echt) hoger dan bij mijn '22 model Y. Alsnog een stukje hoger maar geen rare dingen. Stond een audi Q4 die was ook zo hoog op z'n pootjes.
Misschien even laten checken door SeC Eindhoven. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdidi schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Bestellen kon vanaf april 2019. Als ik in het leveringen topic van toen kijk, zie ik dat er vooral SR+ lever issues waren zoals deze
Leverrestrictie op 7/12 zetten en dan nog verwachten dat je een Tesla krijg voor eind van het jaar. Ook heeft die pas in juli besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:33
dChained schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:16:
[...]

Nou.. En hoe. Ik vind de Juniper echt niet geslaagd. De oude Y is een stuk beter.

Rijd zelf een Model 3 2019 en ook die is een stuk mooier.

Neemt niet weg dat ik ooit wel een Y o.i.d. zou willen als volgende auto...

En:

Zijn er mensen waarbij de voice commands na de laatste update ook niet meer werken? Gaat om 2025.20.7.
Voice commands laten me alleen maar vloeken...
Ik zou zó graag per voicecommand de navigatiestem uit- en weer aanzetten, maar helaas nog nooit gelukt.
Als ik het officiële command uitspreek om de stem uit te zetten, schakelt ie de hele navi uit. True, het ìs een oplossing, maar niet degene waar ik aan dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:33
this schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:30:
[...]

De Range Rover komt er elk moment aan als EV. :9~
Alleen... totaaaal andere prijsklasse.
En een auto waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten.
Vergelijk met de elektrische G-klasse...

Misschien leuk als tuinhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Dat is wel afhankelijk van de velgen. De mijne was met 20 inch al redelijk gevuld en worden verkocht t/m 22.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA73l95FuAgPQRPv5LW4suvpW2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFX4hqUNG3kqQsK6nu4Bp0Xu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:58
anti elppa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ook nog steeds erg tevreden met mijn M3 long range, krijg nog geregeld complimenten over de kleur ook. Na 60k gereden kilometers ook nog geen noemenswaardige issues gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sggw9rZM7QNXYHrSL8JibQvVqgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEMGlJv6mnTnchD7XxQbiH76.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 20:58
Maurice- schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:13:
[...]

Dat is wel afhankelijk van de velgen. De mijne was met 20 inch al redelijk gevuld en worden verkocht t/m 22.
[Afbeelding]
Is het niet zo dat bij grotere velgen er plattere banden gemonteerd worden zodat de rolomtrek gelijk blijft? Dus dan zijn de wielkasten altijd hetzelfde gevuld zeg maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:35
pimk schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:09:
[...]

Voice commands laten me alleen maar vloeken...
Ik zou zó graag per voicecommand de navigatiestem uit- en weer aanzetten, maar helaas nog nooit gelukt.
Als ik het officiële command uitspreek om de stem uit te zetten, schakelt ie de hele navi uit. True, het ìs een oplossing, maar niet degene waar ik aan dacht...
Ik gebruik engelse voice command en (un)mute navigation werkt goed. Straatnamen daarentegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
pimk schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:11:
[...]

En een auto waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten.
Vergelijk met de elektrische G-klasse...

Misschien leuk als tuinhuis?
De reservaties spreken je tegen ;) .
ik kijk alleszins niet meer uit naar een 3e Tesla nu de Juniper een stuk lelijker blijkt te zijn dan gehoopt.
Als ze nu nog het design hadden overgenomen van de Highland was het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Leverrestrictie op 7/12 zetten en dan nog verwachten dat je een Tesla krijg voor eind van het jaar. Ook heeft die pas in juli besteld.
Ja deze was 24 dagen te laat met bestellen. Die restrictie was er overigens al af vanaf 25/9. Was meer om aan te geven dat het best mogelijk is dat iemand voor 1/7/19 een sr+ had besteld met een restrictie op begin december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Rogar schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Is het niet zo dat bij grotere velgen er plattere banden gemonteerd worden zodat de rolomtrek gelijk blijft? Dus dan zijn de wielkasten altijd hetzelfde gevuld zeg maar..
Bij de Q4 maakt de inchmaat weldegelijk verschil. Niet geheel toevallig natuurlijk, alles voor het extra kruisje op optielijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaCk8fdbTxiFB3lGA1t0hspWbfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiulLuYE6hxorukPbeiuzSe5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maurice- schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Bij de Q4 maakt de inchmaat weldegelijk verschil. Niet geheel toevallig natuurlijk, alleen voor het extra kruisje op optielijst.
[Afbeelding]
Hoe doe je dat dan als je kleinere/grotere banden steekt? Want de km-snelheid klopt dan voor geen meter meer.
Er is dan softwarematig ergens een instelling bij de Q4 (veel Audi's zelf gehad en die setting nooit gezien) waarbij je de rolomtrek kan aanpassen zodat de km-snelheid juist blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Maurice- schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:14:
[...]

Ik vind de vorige Model Y juist meteen zo "oud" eruit zien in vergelijking met de Juniper. Ben ook blij dat de Juniper nu een eigen front en achterzijde heeft. Zo ziet hij er tenminste niet meer uit als een "uitgetrokken" M3.

De achterkant van de vorige MY vind ik nog wel mooi, maar die voorkant heb ik altijd lelijk gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 23-07-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
this schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Hoe doe je dat dan als je kleinere/grotere banden steekt? Want de km-snelheid klopt dan voor geen meter meer.
Er is dan softwarematig ergens een instelling bij de Q4 (veel Audi's zelf gehad en die setting nooit gezien) waarbij je de rolomtrek kan aanpassen zodat de km-snelheid juist blijft?
Het gaat behoorlijk offtopic (ook mijn schuld O-) ) maar dat zou ik niet weten. Ik had zowel een zomer- als winterset 20 inch. GPS afwijking was bij mij +6 kmpu dus wellicht valt het binnen de marges als je groter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 20:58
Maurice- schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Bij de Q4 maakt de inchmaat weldegelijk verschil. Niet geheel toevallig natuurlijk, alles voor het extra kruisje op optielijst.
[Afbeelding]
Hmja, het gat lijkt net zo groot. De band is duidelijk platter ook bij de grotere velg. Zoals ik al zei: rolomtrek hoort (nagenoeg) hetzelfde te blijven bij elke optionele inchmaat uit het optielijstje.

Edit: compleet offtopic (excuus)
Pagina: 1 ... 103 ... 147 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: