Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:18

bert pit

asdasd

Rivanov schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:19:
We zijn vandaag via België naar Zeeland gereden. Toen we de grens met België overgingen verloor de auto de connectiviteit. Het kwam ook maar niet terug, dus toen maar verbonden met de hotspot van m’n iPhone.

Toen we Nederland weer binnen reden kreeg ik connectie. Maar die viel weer snel weg. Toen kwam het weer terug. Na paar seconden weer weg. En toen bleef het weg.

Pas bij aankomst bij hotel en na “herstart” van de auto had ik weer LTE.

Roaming gaat dus totaal niet goed lijkt het. Known issue?
Ja, dit is bekend. Het doet er meestal 10 tot 20 minuten over om de nieuwe roaming op te pakken na grens passage.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10 22:33
Roenie schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:59:
Mudflaps? Dat zijn toch gewoon spatlappen?
Alles gaat opeens in het Engels en soms Duits als het om auto's gaat als ik hier in de topics lees met:
Stints - interval (de stukken die je rijdt tussen het laden)
Baustelle- wegwerkzaamheden
Stalls - Laadstations
Etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:32
Rivanov schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:19:
We zijn vandaag via België naar Zeeland gereden. Toen we de grens met België overgingen verloor de auto de connectiviteit. Het kwam ook maar niet terug, dus toen maar verbonden met de hotspot van m’n iPhone.

Toen we Nederland weer binnen reden kreeg ik connectie. Maar die viel weer snel weg. Toen kwam het weer terug. Na paar seconden weer weg. En toen bleef het weg.

Pas bij aankomst bij hotel en na “herstart” van de auto had ik weer LTE.

Roaming gaat dus totaal niet goed lijkt het. Known issue?
Er is een zoekfunctie hier en een manual bij Tesla. Het begint meer op een helpdesk te lijken dan een informatief topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
NeoPhire schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:21:
Qua PPF, ik heb de matte variant voorbij zien komen, daar was ik wel van onder de indruk, maar de prijzen die ik online kan vinden liegen er niet om zeg, ergens tussen de 5.000 en 9.000 euro. En dan kom je ook nog doe het zelf kits tegen voor 1.500, maar dat zie ik niet zitten.

Hier nog tips die betaalbaar zijn voor een PPF? Heb nu een model 3 die 6 jour oud is en altijd gewrapt was. Wrap is er net vanaf, en de auto is echt nog als nieuw qua lak nu, dus de bescherming speelt ook zeker mee, daarnaast ziet het er ook goed uit in mijn ogen.
Ongevraagd advies: niet doen. Een 6 jaar oude Model 3, wat is die nog waard? Daar ga je toch niet voor duizenden euro's PPF op plakken?

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze zaak voor detailing en coating: https://www.opvallerscardetailing.nl/. Ze doen ook PPF volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkeRipper op 20-07-2025 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-10 11:39
Vandaag een aanvraag gedaan voor de inruilwaarde. Door deze mail van Tesla.(België) "Inruilen en upgraden
U kunt nu met de inruilbonus van Tesla al vanaf € 34.990 in een Model 3 of vanaf € 40.990 in een nieuwe Model Y rijden*.

Ruil uw huidige voertuig in, ongeacht het merk, en verreken de waarde ervan met uw nieuwe Tesla. Vanaf nu, verhogen wij de waarde met maximaal € 5.000 die u kunt besteden bij de aanschaf van een nieuwe Model 3 of Model Y."

Iemand al ervaring met de overnameprijzen? Ik gok niet vet vermist men zelfs geen foto vraagt van de wagen?
Vermoedelijk ook geen refferal voor een nieuwe model Y, als ik hier de zoekfunctie gebruik?
Wie heeft ervaring met de basisversie AW ? Hoe zuinig en wat is een realistische range in de winter met 500km WLTP?
En hoeveel kan je laden in België op een nacht zonder over het capaciteitstarief te gaan? Ik rijd 3x per week voor men werk 80 km. lijkt met voldoende met de aankoop van de basis achterwielaandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-10 10:41
Heinemancp schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Als je het SuC terrein op rijdt, met je navigatie ingesteld op die SuC, wordt aangegeven welke stalls evt defect zijn.

Zelf in drie jaar zonder en met Tesla alleen een slechte laadsessie gehad toen ik dus bij een defecte stall stond terwijl deze info wel beschikbaar en gedeeld was, maar ik niet gezien had.
Het viel me in Duitsland op dat berijders bij defecte stalls daar de laadkabel over de stall heen hingen. Dasr heb ik hier nooit iets over gelezen, maar vond ik nog niet zo'n gek idee. Is dat een soort ongeschreven regel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Roenie schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:59:
Mudflaps? Dat zijn toch gewoon spatlappen?
Je bent niet de enige die zich eraan stoort. Tweakers is begin tweede kwartaal vorig jaar gestart met een offensief:
.plan: We stoppen de taalverloedering en omarmen het Nederlands vanaf nu voll...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31
GekkeRipper schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:10:
[...]

Ongevraagd advies: niet doen. Een 6 jaar oude Model 3, wat is die nog waard? Daar ga je toch niet voor duizenden euro's PPF op plakken?
Ongevraagd advies: niet doen. Wat voor jou misschien niet waardevol is, kan voor iemand anders dat wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:44
Mickvanderveen schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Ja, ‘t is net Sinterklaas voor die paar centen die je eraan uitgeeft! 😂🤦‍♂️
Haha ja nou wel een beetje toch. De auto nu is niet het eindproduct. Ik vind 't top.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
patrickt35 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:04:
[...]

Ongevraagd advies: niet doen. Wat voor jou misschien niet waardevol is, kan voor iemand anders dat wel zijn.
Ik doe het uit de goedheid van mijn hart. Soms vind ik het zelf ook prettig als iemand me voor een fout behoedt, of met een andere invalshoek komt. PPF beschermt niet tegen alles en PPF wordt net zo goed lelijk na verloop van tijd door bijvoorbeeld de steenslag die je ermee wil voorkomen. Of door ouderdom. Dus bezint eer ge begint. Doorsparen voor een Highland word menig mens vrolijker van.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze zaak voor detailing en coating: https://www.opvallerscardetailing.nl/. Ze doen ook PPF volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkeRipper op 20-07-2025 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:15
nerovectra schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:00:
[...]

Het viel me in Duitsland op dat berijders bij defecte stalls daar de laadkabel over de stall heen hingen. Dasr heb ik hier nooit iets over gelezen, maar vond ik nog niet zo'n gek idee. Is dat een soort ongeschreven regel?
Ja voordat ik mijn Tesla mocht meerdere filmpjes gezien dat bij kapotte stalls de laadkabel niet in de socket zit, maar erover of los op de grond. Als je zoekt op charching etiquette dan kom je ze vast tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 17:14
GekkeRipper schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:10:
[...]

Excuus, is een overweging voor de nieuw aan te schaffen Model Y :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Het is dat we vorig jaar een premie gekregen hebben (België) en we de auto 3 jaar moeten bijhouden of ik had waarschijnlijk toch de overstap op de nieuwe Y overwogen. :-).

Ik had hier eerder berichten geplaatst over een soort van getik / klik bij draaien aan het voorwiel.
De laterale links zijn donderdag onder garantie vervangen (hadden nog maar 6k gereden toen ik melding maakte).

Aan iedereen die dit dus ook hoort en nog garantie heeft, maak best een afspraak.

Prima ervaring gehad bij SEC Aartselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 22:07
sonina schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:33:
Het is dat we vorig jaar een premie gekregen hebben (België) en we de auto 3 jaar moeten bijhouden of ik had waarschijnlijk toch de overstap op de nieuwe Y overwogen. :-).

Ik had hier eerder berichten geplaatst over een soort van getik / klik bij draaien aan het voorwiel.
De laterale links zijn donderdag onder garantie vervangen (hadden nog maar 6k gereden toen ik melding maakte).

Aan iedereen die dit dus ook hoort en nog garantie heeft, maak best een afspraak.

Prima ervaring gehad bij SEC Aartselaar.
Wij hebben hetzelfde getik (9k). Stoorde mij er niet aan, maar is wel hoorbaar…
Had je verder nog klachten?
Ik vind de onze zweverig rijden boven 135-140/u.
Het is merkbaar beter als er gewicht in de frunk ligt…

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Aries.Mu schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:55:
[...]

Wij hebben hetzelfde getik (9k). Stoorde mij er niet aan, maar is wel hoorbaar…
Had je verder nog klachten?
Ik vind de onze zweverig rijden boven 135-140/u.
Het is merkbaar beter als er gewicht in de frunk ligt…
Bij ons was het redelijk opvallend plots.
Stoorde ook niet maar eenmaal je dat geluid gehoord hebt..
Nu is het weg, iets onder garantie vervangen. Geen idee wat de juiste oorzaak was maar zou het onderdeel gewoon laten vervangen.

Verder geen impact gemerkt. Met dat getik nog op vakantie geweest door Duitsland, stukken ook goed doorgereden, niets speciaals gemerkt. Auto zat wel goed vol. :-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26
Heel blij met de Stealth Grey en lichtgrijze 20” Helix combinatie. Waar ik in beginsel nog twijfelde of ik ze zwart zou maken, vind ik het in het echt een schitterende combi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bznf1YdLcNNrqKQ6v3n5pUT17pA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heFZYptD6J7hQvI4rFy2KZa3.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:25
Rivanov schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:09:
Heel blij met de Stealth Grey en lichtgrijze 20” Helix combinatie. Waar ik in beginsel nog twijfelde of ik ze zwart zou maken, vind ik het in het echt een schitterende combi.
Dit is een forum geen Instagram/Facebook, je hoeft niet dagelijks hier iets te posten :+
Ondertussen is het duidelijk dat je superenthousiast bent over je nieuwe wagen, maar om je enthousiasme wat te temperen, vind ik de combinatie niet zo mooi.. Persoonlijk vind ik de balans tussen de donkere wagen en witte velgen niet zo mooi ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
RigolleM schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Dit is een forum geen Instagram/Facebook, je hoeft niet dagelijks hier iets te posten :+
Ondertussen is het duidelijk dat je superenthousiast bent over je nieuwe wagen, maar om je enthousiasme wat te temperen, vind ik de combinatie niet zo mooi.. Persoonlijk vind ik de balans tussen de donkere wagen en witte velgen niet zo mooi ;)
Een forum is een online discussieruimte die plaats biedt aan meerdere mensen met gedeelde interesses. Een forum wordt ook wel een internet- of discussieforum genoemd. Op dit publiekelijke discussie platform kunnen vragen worden gesteld, meningen worden gedeeld en andere gesprekken gevoerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 15:54
RigolleM schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Doe niet zo kinderachtig joh. Als iemand blij is met z’n nieuwe wagen dan mag hij dat toch wel delen hier. Je hoeft niet te reageren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:40:
[X]

Ben benieuwd. We zien vaker dit soort berichten, maar minder gewicht en meer kWh is een gezonde ontwikkeling. Laat maar komen!
Opvallend dat vooralsnog alleen de Model Y AWD met de nieuwe Long Range batterij is gehomologeerd en niet de RWD LR, terwijl het al wel voor alle Model 3 Long Ranges is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
nerovectra schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:03:
[...]

Je bent niet de enige die zich eraan stoort. Tweakers is begin tweede kwartaal vorig jaar gestart met een offensief:
.plan: We stoppen de taalverloedering en omarmen het Nederlands vanaf nu voll...
Je hebt wel de publicatiedatum van dat artikel gezien toch? Maar ik ben het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-10 06:41
Rivanov schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:09:

[Afbeelding]
Heel mooi!

Zijn dit ook wieldoppen? Lijkt er niet op maar dan zijn het wel hele mooie doppen.
Extra setje aanschaffen in het zwart of al dan niet zwart coaten om te proberen?

*en vooral doorgaan met delen van enthousiasme :*)

[ Voor 5% gewijzigd door RaRo74 op 20-07-2025 10:33 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:42
Doet toch wel pijn zon stoeprandje raken met je nieuwe juniper :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrueJahHl3WWljpzR5c4b4ITsaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sylRIj0wQKp7kyqCXmQ7sqAt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zag9yOXL37j5tfBaHbYuGGZ10Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKr8VmhalsfRBx6FOOIA6YrH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Je hebt wel de publicatiedatum van dat artikel gezien toch? Maar ik ben het wel met je eens.
Ik was erbij op die datum 😂. Ik bother myself not that much about it.

[ Voor 7% gewijzigd door nerovectra op 20-07-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
jupinator schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
AI! :(

Gisteren voor het eerst een wieldop linksvoor beschadigd en dat deed al een beetje pijn.
Gelukkig beschermde de dop de velgrand.
Haastige spoed |:(

Maar goed, een nieuw setje doppen is al onderweg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 23:07
Een vraag waarvan ik hoop dat ik hem in het juiste topic stel, anders hoor ik het graag. Ik vermoed echter dat dit wel de juiste plek is omdat jullie als geen ander de waarde van deze functie kunnen beoordelen.

Ik heb een tesla model y gekocht waarin in de advertentie titel en opties staat vermeld: Full Self-Driving Capability en in de opties: autonome parkeerfunctie. Nou staat er op het info scherm:

Computer: Full Self-Driving Computer 3

en

Autopilot.

Dus geen Full self driving en parkeerfunctie, ik heb proefgereden met de auto en had dit dus van te voren kunnen controleren maar niet gedaan... Ik ging er echter wel vanuit dat er FSD op de tesla zat.

Vinden jullie dat er gesteld kan worden Full Self-Driving Capability = Full Self-Driving Computer of is dit het hele pakket inclusief geactiveerde licentie voor het FSD?

Auto is gekocht bij een niet tesla-merkdealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik vind niet dat er FSD op "hoort" te zitten. Hij heeft FSD capability, dus de mogelijkheid tot.

Automatisch inparkeren zou wel betekenen dat je minimaal EAP zou moeten hebben.

Dus misschien dat je daar compensatie voir kan krijgen of het EAP pakket op hun kosten kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
amokev schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:06:
Een vraag waarvan ik hoop dat ik hem in het juiste topic stel, anders hoor ik het graag. Ik vermoed echter dat dit wel de juiste plek is omdat jullie als geen ander de waarde van deze functie kunnen beoordelen.

Ik heb een tesla model y gekocht waarin in de advertentie titel en opties staat vermeld: Full Self-Driving Capability en in de opties: autonome parkeerfunctie. Nou staat er op het info scherm:

en

Autopilot.

Dus geen Full self driving en parkeerfunctie, ik heb proefgereden met de auto en had dit dus van te voren kunnen controleren maar niet gedaan... Ik ging er echter wel vanuit dat er FSD op de tesla zat.

Vinden jullie dat er gesteld kan worden Full Self-Driving Capability = Full Self-Driving Computer of is dit het hele pakket inclusief geactiveerde licentie voor het FSD?

Heb je de link naar de advertentie nog? Ben benieuwd naar de hele tekst. Ook wat je rechten zijn want het valt mij op dat Tesla advertenties heel vaak niet kloppen: lederen bekleding, metallic lak als het uni is, parkeersensoren en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-10 23:14
amokev schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:06:

en

Autopilot.

Capable <> aanwezige optie. Hij kan het wel, je hebt alleen niet betaald voor de optie, maar je kunt het er gewoon bij kopen. Alleen als in de advertentie staat dat de optie autonoom parkeren er op zit, heb je wel een punt, dat kan alleen als er fsd op zit (of eap?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 23:07
Advertentie is al even offline maar de relevante opties op de overeenkomst zijn:

Full Self-Driving capability
Autonome parkeerfunctie
Autopilot

Dus het lijkt er op dat de verkoper zelf ook niet helemaal scherp heeft gehad wat de verschillen zijn. En ik ben er ook echt wel van overtuigd dat ze geen kwade bedoelingen hadden en om heel eerlijk te zijn was FSD voor mij ook niet de doorslaggevende factor.

Maar de parkeerfunctie lijkt mij dan wel weer fijn, chatGPT roept al een hoop over non-conformiteit. Maar ik ga er denk ik eerst maar een net mailtje aan wagen. Een EAP activiteit zou dan misschien een nette oplossing zijn. Ik laat het jullie weten! Bedankt voor jullie mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10 01:22
jupinator schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleine tip; Bestel een lakstift en neem schuurpapier met een zeer lichte korrel en schuur 't op zodat 't een beetje weer "vlak" is. Als je het vervolgens dan netjes en dun bijtip en zie je er nauwelijks meer iets van. _/-\o_

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Runescom schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Kleine tip; Bestel een lakstift en neem schuurpapier met een zeer lichte korrel en schuur 't op zodat 't een beetje weer "vlak" is. Als je het vervolgens dan netjes en dun bijtip en zie je er nauwelijks meer iets van. _/-\o_
Zwier er allseasons/winters op en zoek een “beter” aftermarket setje van ATS/Borbet/… waar de velg .5 of 1” smaller is…

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Aries.Mu schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Zwier er allseasons/winters op en zoek een “beter” aftermarket setje van ATS/Borbet/… waar de velg .5 of 1” smaller is…
Kost dat niet al snel 2000 á 2500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
RaRo74 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:45:
[...]

Kost dat niet al snel 2000 á 2500 euro?
Ga geen reclame maken maar check eens bij Reber Reifen.
Ze hebben goeie prijzen en “leven” Tesla.
Ze hebben zelfs met bekende velgfabrikanten custom velgen laten maken (een ATS bvb) die wat lichter zijn en smaller zodat de velgen beschermd blijven.

Een zomerset begint rond 1500 euro, valt goed mee als alle voordelen meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
RaRo74 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Heel mooi!

Zijn dit ook wieldoppen? Lijkt er niet op maar dan zijn het wel hele mooie doppen.
Extra setje aanschaffen in het zwart of al dan niet zwart coaten om te proberen?

*en vooral doorgaan met delen van enthousiasme :*)
Nee, dit zijn de optionele 20" Helix 2.0 velgen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:10
Gisteren de Tesla Model 3 Performance opgehaald voor een overnight testrit. Op weg naar huis vond m'n vriendin (en ik ook) al snel dat de ophanging in de normale stand een stuk comfortabeler is die van de RWD 2023. In de sport stand is ze erg stug, stugger dan die van de 2023 RWD en niet geschikt voor de slechte Belgische wegen. De auto rijdt wel ontzettend strak dan, maar de weg moet goed liggen.

's avonds er op uit alleen op uit getrokken om hem even te pushen en te vergelijken met mijn 2023 RWD. Ik ben iemand die graag wel sportief rijdt en eens goed doorknal op een oprit van de snelweg als de kustveilig is.

- Dit ding stuurt enorm scherp. De grip op de voorkant is beter als op mijn RWD ondanks het extra gewicht van de front motor. Daar zullen de Pirelli P Zero banden wel iets mee te maken hebben.
- Op stukjes waar ik met mijn RWD de achterkant lichtjes voel gaan en daar plezier uit haal, gebeurd dit niet met de 2025 Performance. Die kleeft gewoon aan de baan. Hem los krijgen lukt, maar je moet je een stuk harder gaan en pushen. Dit heeft wellicht opnieuw de goede Pirelli banden te maken die 275mm breed zijn achteraan, maar ook front motor die de auto recht houdt.
- In sommige situaties voel je de voorkant erg hard trekken en heb je last van torque steer, dat heb je uiteraard nooit met een RWD.
- De remmen zijn 100x beter dan op mijn RWD. Misschien fikken ze wel op de Nordschleife aan 250kmh, maar voor sportief rijden op de weg zijn ze meer dan voldoende. Je voelt dat echt veel meer bite hebben dan de de remmen op mijn RWD.
- Snelladen is trager dan bij mijn RWD. Voor 33-70% hing ik 17 minuten aan de lader. Met mijn RWD duurt dat 12-13min. Ja, het is 60 vs 80kWh, maar de RWD is een pak zuiniger dan de performance waardoor je in de praktijk ongeveer even ver rijdt met een volle batterij. De laadcurve van LFP batterij loopt veel langer door. Mijn RWD doet 110kW aan 60%. Deze Performance deed 80-85kW aan 60%. Veel ga ik niet snelladen, dus op zich geen probleem om tijdens de jaarlijkse vakantie 10min langer still te staan.

Met slip start aan is het allemaal een tikkeltje beter en in track mode kun je hem wellicht helemaal naar jouw hand zetten, maar dat kan ik niet testen op de demo wagen en het is ook niet echt geschikt voor de openbare weg.

Ik vind mijn RWD erg leuk rijden, maar de tractie controle grijpt erg snel in en soms wenste ik wat meer power. Ik had gehoopt dat de Performance al deze punten oploste, maar die heeft zoveel grip dat je echt al gek moet doen om hem speels te krijgen. En hij rijdt vrij analtisch vind ik. Vooral als de voorste motor komt helpen. Ik stond op het punt mijn RWD in te ruilen voor de Performance gezien alle lovende reviews, maar ik moet nog er nog even over slapen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:24
Broodro0ster schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:10:
Gisteren de Tesla Model 3 Performance opgehaald voor een overnight testrit. Op weg naar huis vond m'n vriendin (en ik ook) al snel dat de ophanging in de normale stand een stuk comfortabeler is die van de RWD 2023. In de sport stand is ze erg stug, stugger dan die van de 2023 RWD en niet geschikt voor de slechte Belgische wegen. De auto rijdt wel ontzettend strak dan, maar de weg moet goed liggen.

's avonds er op uit alleen op uit getrokken om hem even te pushen en te vergelijken met mijn 2023 RWD. Ik ben iemand die graag wel sportief rijdt en eens goed doorknal op een oprit van de snelweg als de kustveilig is.

- Dit ding stuurt enorm scherp. De grip op de voorkant is beter als op mijn RWD ondanks het extra gewicht van de front motor. Daar zullen de Pirelli P Zero banden wel iets mee te maken hebben.
- Op stukjes waar ik met mijn RWD de achterkant lichtjes voel gaan en daar plezier uit haal, gebeurd dit niet met de 2025 Performance. Die kleeft gewoon aan de baan. Hem los krijgen lukt, maar je moet je een stuk harder gaan en pushen. Dit heeft wellicht opnieuw de goede Pirelli banden te maken die 275mm breed zijn achteraan, maar ook front motor die de auto recht houdt.
- In sommige situaties voel je de voorkant erg hard trekken en heb je last van torque steer, dat heb je uiteraard nooit met een RWD.
- De remmen zijn 100x beter dan op mijn RWD. Misschien fikken ze wel op de Nordschleife aan 250kmh, maar voor sportief rijden op de weg zijn ze meer dan voldoende. Je voelt dat echt veel meer bite hebben dan de de remmen op mijn RWD.
- Snelladen is trager dan bij mijn RWD. Voor 33-70% hing ik 17 minuten aan de lader. Met mijn RWD duurt dat 12-13min. Ja, het is 60 vs 80kWh, maar de RWD is een pak zuiniger dan de performance waardoor je in de praktijk ongeveer even ver rijdt met een volle batterij. De laadcurve van LFP batterij loopt veel langer door. Mijn RWD doet 110kW aan 60%. Deze Performance deed 80-85kW aan 60%. Veel ga ik niet snelladen, dus op zich geen probleem om tijdens de jaarlijkse vakantie 10min langer still te staan.

Met slip start aan is het allemaal een tikkeltje beter en in track mode kun je hem wellicht helemaal naar jouw hand zetten, maar dat kan ik niet testen op de demo wagen en het is ook niet echt geschikt voor de openbare weg.

Ik vind mijn RWD erg leuk rijden, maar de tractie controle grijpt erg snel in en soms wenste ik wat meer power. Ik had gehoopt dat de Performance al deze punten oploste, maar die heeft zoveel grip dat je echt al gek moet doen om hem speels te krijgen. En hij rijdt vrij analtisch vind ik. Vooral als de voorste motor komt helpen. Ik stond op het punt mijn RWD in te ruilen voor de Performance gezien alle lovende reviews, maar ik moet nog er nog even over slapen.
Als je wat wil spelen moet je drift mode aanzetten. Dan sta je zo dwars, zelfs op droog wegdek bij relatief lage snelheid. Klein tikkie op het gas bij scherp insturen en de rook komt van je banden achter

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
anti elppa schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:25:
[...]

Als je wat wil spelen moet je drift mode aanzetten. Dan sta je zo dwars, zelfs op droog wegdek bij relatief lage snelheid. Klein tikkie op het gas bij scherp insturen en de rook komt van je banden achter
Dat wil ik best geloven. Maar track mode is niet beschikbaar op de demo wagen en ik zo het ook niet willen uitproberen op de openbare weg :p

Ik ben er zeker van als ik er een koop dat het alleen maar beter wordt als je kunt spelen met track mode en de auto beter leert kennen. Langs de andere kant denk ik niet dat je track mode even kunt inschakelen als je er een paar leuke bochten aan komen. Je moet in Park staan dacht ik om het te activeren.

Ik had er wellicht iets andere verwachtingen en twijfel nu als het 28-29k opleg na inruil wel waard is.
Maar nu is wel het moment om het te doen. In België kunnen we nu nog gratis een EV inschrijven en die zou ook belastingvrij blijven daarna. Momenteel is de belasting voor brandstofwagens op motor inhoud en co2 uitstoot (hoge vermogens betalen veel) dus dit is wel het ideale moment.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Broodro0ster schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:10:

Ik heb een 2023 M3P en kan dat steriele rijden wel beamen. Op zich kan ie het kontje een klein beetje zetten maar de ESP grijpt erg snel in. Het is echt een point and shoot auto. De elektronica regelt het allemaal wel voor je. Ik heb een proefrit gedaan met de Highland M3P en die was marginaal sneller in de Insane stand. Echter nog meer grip dan mijn M3P 2023 dus waarschijnlijk nog minder speels in de normale stand.

Vóór mijn aankoop wist ik niet dat Track Mode eigenlijk niet geschikt is voor dagelijks gebruik. Je navigatie is niet beschikbaar en de auto gaat een pokkeherrie maken voor het op de ideale temperatuur krijgen van de accu. Verder is er geen andere Sport stand voor de ESP en dat is echt een gemiste kans. Het enige leuke is dus het kunnen lanceren als een raket en verder is er weinig emotie bij.

Bij onze Model Y ben ik dan ook voor de RWD gegaan want écht leuk met emotie wordt een model 3 / Y toch nooit. Ja ik ben verwend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
NeoPhire schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:20:
[...]

Excuus, is een overweging voor de nieuw aan te schaffen Model Y :)
Aha dat verandert de zaak. Maar toch, doe het niet voor de restwaarde, maar alleen als je er zelf vrolijk van wordt.

Ik heb mijn Focus RS bij die Opvallers laten detailen en in de "keramische" coating laten zetten. Erg tevreden mee, na twee jaar nog geen krasstraat swirl te bekennen en daar gaat ie best vaak doorheen. (Geen tijd voor handwassen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Broodro0ster schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:36:
[...]

Dat wil ik best geloven. Maar track mode is niet beschikbaar op de demo wagen en ik zo het ook niet willen uitproberen op de openbare weg :p

Ik ben er zeker van als ik er een koop dat het alleen maar beter wordt als je kunt spelen met track mode en de auto beter leert kennen. Langs de andere kant denk ik niet dat je track mode even kunt inschakelen als je er een paar leuke bochten aan komen. Je moet in Park staan dacht ik om het te activeren.

Ik had er wellicht iets andere verwachtingen en twijfel nu als het 28-29k opleg na inruil wel waard is.
Maar nu is wel het moment om het te doen. In België kunnen we nu nog gratis een EV inschrijven en die zou ook belastingvrij blijven daarna. Momenteel is de belasting voor brandstofwagens op motor inhoud en co2 uitstoot (hoge vermogens betalen veel) dus dit is wel het ideale moment.
ik vind de stoelen, wielen, remmen, dempers, en optische extra's ook best wat waard. Verschil is stuk groter tussen de oude M3P en de modellen eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ben benieuwd of Tesla vanaf 2026 toch weer de rijhendel om te schakelen terug gaat brengen. Om dan de maximale NCAP score te krijgen moet het een fysieke knop/hendel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
pdidi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:25:
Ben benieuwd of Tesla vanaf 2026 toch weer de rijhendel om te schakelen terug gaat brengen. Om dan de maximale NCAP score te krijgen moet het een fysieke knop/hendel zijn.
ik ben iig nog steeds (na bijna een jaar) extreem blij met mijn china hendel setje. Heb de knoppen op het stuur ook gewoon echt nooit meer aangeraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
anti elppa schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:16:
[...]

ik vind de stoelen, wielen, remmen, dempers, en optische extra's ook best wat waard. Verschil is stuk groter tussen de oude M3P en de modellen eronder.
Inderdaad, dat zijn zeker positieve extra's. Het is ofwel upgraden naar de M3P of met mijn 2023 RWD (pre-highland) blijven rond karren. De gewone Highland interesseert me minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:57
Ik poste laatst hier over het superchargen wat niet lekker ging. Maar ik denk dat het aan mijn auto ligt? Ik zit nu ineens thuis met hetzelfde probleem. Laden stopt om de haverklap met melding “laadapparatuur niet gereed”, en daarnaast is de laadsnelheid bij mijn thuislader ineens gecapped op 13A. Iemand enig benul wat hier aan de hand kan zijn?

Hij begint netjes op 16A en gaat daarna naar 13A zonder mogelijkheid tot aanpassen. Daarnaast weer dezelfde melding bij het stoppen “laadapparatuur niet gereed”.
Connectors lijken me allemaal schoon, auto is slechts twee maand oud.

[ Voor 25% gewijzigd door WouterL op 20-07-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-10 22:23
WouterL schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:31:
Ik poste laatst hier over het superchargen wat niet lekker ging. Maar ik denk dat het aan mijn auto ligt? Ik zit nu ineens thuis met hetzelfde probleem. Laden stopt om de haverklap met melding “laadapparatuur niet gereed”, en daarnaast is de laadsnelheid bij mijn thuislader ineens gecapped op 13A. Iemand enig benul wat hier aan de hand kan zijn?

Hij begint netjes op 16A en gaat daarna naar 13A zonder mogelijkheid tot aanpassen. Daarnaast weer dezelfde melding bij het stoppen “laadapparatuur niet gereed”.
Ik zou snel een service ticket via de app aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online

Heb je een loadbalancer thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:57
pdidi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Heb je een loadbalancer thuis?
Ja, maar niets aan wat de laadsnelheid kon laten droppen. Daarnaast ook die rare meldingen bij fastchargen. “Laadapparatuur niet gereed”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:07:
[...]

Ja, maar niets aan wat de laadsnelheid kon laten droppen. Daarnaast ook die rare meldingen bij fastchargen. “Laadapparatuur niet gereed”
Je zou het nog bij een andere laadpaal kunnen proberen, maar als de foutmelding hetzelfde is bij zowel snelladen als normaal laden lijkt er idd iets mis te gaan met de communicatie tussen auto en laadpaal (bovenste 2 pinnen) of de aarde (middelste pin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-10 16:37
Bij het rondkijken op marktplaats voor advertenties om te kijken wat ik ongeveer voor mijn auto kan vragen zag ik een Tesla met 15.6" Android scherm, ziet er wel handig uit. Ik vraag me alleen af wat er met de passagier gebeurt bij een ongeluk ivm de airbag?? Iemand ervaring met dit scherm?

Had het iig nog niet eerder gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4dPGlk9tnYeN6DRYa9D8rS81E4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/apZsHJY1AM7yzx0YsD7bRjw9.webp?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door EvolutionX op 20-07-2025 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
EvolutionX schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:36:
Ik vraag me alleen af wat er met de passagier gebeurt bij een ongeluk ivm de airbag?
Nou, dat antwoord is vrij simpel. Die zit met zijn neus nog wat dichter op het scherm, waarbij zijn neus een permanente afdruk achter laat op het scherm. Afhankelijk van de bevestiging kan het ook zijn dat het scherm over de stoel heen gaat en de passagier achterin 'm op zijn mik krijgt.

Serieuzer: waarschijnlijk krijg je het advies om de airbag uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:15
EvolutionX schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:36:
Bij het rondkijken op marktplaats voor advertenties om te kijken wat ik ongeveer voor mijn auto kan vragen zag ik een Tesla met 15.6" Android scherm, ziet er wel handig uit. Ik vraag me alleen af wat er met de passagier gebeurt bij een ongeluk ivm de airbag?? Iemand ervaring met dit scherm?

Had het iig nog niet eerder gezien.

[Afbeelding]
Wow ok, beter op de achterbank zitten en tablet houder kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nog steeds niet mogelijk om te kiezen voor onderhoud in een vestiging? Krijg verplicht die mobile service opgedrongen. Beetje onhandig dit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:48:
Het is nog steeds niet mogelijk om te kiezen voor onderhoud in een vestiging? Krijg verplicht die mobile service opgedrongen. Beetje onhandig dit.
Wat is er onhandig als er iemand naar je toe rijdt, het onderhoud doet en weer weggaat en je ondertussen gewoon kunt werken, iets in huis doen of met je partner kunt knuffelen?
Dat is toch vele malen handiger dan zelf ergens heen te moeten rijden, daar wachten in een wachtruimte totdat het onderhoud klaar is en dan weer naar huis rijden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:48:
Huh? Eigenaren van andere merken zouden een moord plegen om service aan huis te krijgen! Het is ook nooit goed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:35:
[...]

Huh? Eigenaren van andere merken zouden een moord plegen om service aan huis te krijgen! Het is ook nooit goed…
idd, ik wil nooit meer anders. Ik rijd ruim 6 jaar tesla en ben nooit meer bij een garage geweest (anders dan winterbanden wissel en APK). Als ik nu ineens weer naar een garage zou moeten zou me dat zwaar tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
pdidi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:25:
Goeie post! En persoonlijk erg blij mee, alhoewel ik het zo lang mogelijk ga uitstellen een nieuwere auto te kopen vanwege alle andere (piepende) regels :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i623uJrrkXjhyTHUZlI-mnR3n6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8A0NDpTTmLcBetv3jmODVMEX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeBI1d3NSTy-39adErOnJkxgKhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRJqKHrdlgvsVt4QVHNJBFMR.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
zie topicwarning

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 21-07-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-10 21:54
Rivanov schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:02:
Heeft iemand hier de nieuwe 2025.26 update al ontvangen inmiddels?
Of is de OTA roll-out nog niet actief bij ons?
Denk het niet, 2025.26.3 is sinds dit weekend beschikbaar, denk dat die naar ons toe komt een dezer dagen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:02:
Heeft iemand hier de nieuwe 2025.26 update al ontvangen inmiddels?
Of is de OTA roll-out nog niet actief bij ons?
Vaak is de eerste versie, ".0" als het ware, enkel voor werknemers/select groepje en duurt het vaak nog eventjes voordat het breed wordt uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op https://www.teslafi.com/firmware.php is de 2025.26.3 update nog niet te zien, ook 2025.26 nog maar in kleine aantallen.
We wachten geduldig af….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:08:
[...]

Denk het niet, 2025.26.3 is sinds dit weekend beschikbaar, denk dat die naar ons toe komt een dezer dagen.
Volgens teslafi wel (ah, close call met @ZeRoC00L
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hY-FgE_JsiEiaZjoNLK_ZZYx18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ic6V4jcqgdhLpjIDYSEoJAND.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Vaak is de eerste versie, ".0" als het ware, enkel voor werknemers/select groepje en duurt het vaak nog eventjes voordat het breed wordt uitgerold.
Dat was voorheen idd zo, maar sinds een paar versies (2025.2) lijkt Tesla daar van af te zijn gestapt en pushen ze de alfa versie meteen naar een beperkte groep normale rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:26:
[...]

Wat is er onhandig als er iemand naar je toe rijdt, het onderhoud doet en weer weggaat en je ondertussen gewoon kunt werken, iets in huis doen of met je partner kunt knuffelen?
Dat is toch vele malen handiger dan zelf ergens heen te moeten rijden, daar wachten in een wachtruimte totdat het onderhoud klaar is en dan weer naar huis rijden?
Ik woon nu tijdelijk in een huurwoning zonder oprit. Vorige keer was de mobile ranger ook niet blij met het feit dat hij in de regen aan het werk moest langs een drukke doorgaande weg. Verder zit een SeC hier op 10 minuten lopen. Daarbij, ik wil gewoon kunnen kiezen. Maar dat kan blijkbaar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:41:
[...]

Ik woon nu tijdelijk in een huurwoning zonder oprit. Vorige keer was de mobile ranger ook niet blij met het feit dat hij in de regen aan het werk moest langs een drukke doorgaande weg. Verder zit een SeC hier op 10 minuten lopen. Daarbij, ik wil gewoon kunnen kiezen. Maar dat kan blijkbaar niet.
Je kunt in het verzoek aangeven dat het op openbaar terrein is en servicenter X op loopafstand is en je daar graag gebruik van wilt maken. En anders kun jij er niets aan doen dat de monteur in de regen moet werken als je dit hebt aangegeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:35:
[...]

Zucht. Gezien mijn huidige situatie is een mobile ranger dus niet handig. Tesla geeft zelf ook aan dat je een veilige (overdekte) plek moet hebben. Een keuze tussen ranger en SeC is toch niet teveel gevraagd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Dan maak je toch de 'thuis' afspraak op het terrein van tesla? hun postcode en huisnummer invullen (of werkt het niet zo makkelijk hehe :-))

Verder eens, zou een keuze moeten kunnen zijn. Tesla service is in meer dingen wel vaag...

[ Voor 25% gewijzigd door Oid op 21-07-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56
Gisteren de halve dag de klimaatregeling aan gehad tijdens laden met de granny. Hij laadt dan nauwelijks trager op.
Volgens mij verbruikt hij echt heel weinig om de temperatuur te reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

gewoon de afspraak inplannen met adres van de sec. Ik laat ze ook wel eens op mijn werk komen (of waar dan ook).
Dit is een beetje problemen zoeken die er niet zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!
anti elppa schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:25:
[...]

gewoon de afspraak inplannen met adres van de sec. Ik laat ze ook wel eens op mijn werk komen (of waar dan ook).
Dit is een beetje problemen zoeken die er niet zijn
Ik zoek geen probleem, zoek een oplossing. Als ik het adres ingeef dan de SeC dan krijg ik die als optie? Ga ik meteen proberen. Naar zo'n tip was ik op zoek. Niet naar mensen die met overtuigen waarom ik geen ranger wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Ik zoek geen probleem, zoek een oplossing. Als ik het adres ingeef dan de SeC dan krijg ik die als optie? Ga ik meteen proberen. Naar zo'n tip was ik op zoek. Niet naar mensen die met overtuigen waarom ik geen ranger wil. :)
je kan elk adres invoeren die je wilt, hoeft niet thuis te zijn, maar mag echt overal zijn. Er zijn hier zelfs wel eens collega's niet eens aanwezig geweest bij het voertuig. Bleven gewoon binnen in het kantoor, en ranger belde en collega melde, daar staat hij. Ze kunnen er gewoon in zonder je keycard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roach82
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:55
roach82 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:56:
[...]

Thanks, het TFF forum kende ik nog niet, inderdaad meerdere lotgenoten met hetzelfde probleem daar. Eén daarvan zegt in ieder geval:

Another diagnosis was performed today. After three hours in the shop, the following conclusion was reached: "The customer's complaint has been confirmed. The diagnosis shows that this is a known issue that is currently being investigated. Currently, there is no repair/solution that the service can perform." Unfortunately, we are waiting for a software update.

Lijkt erop dat het inderdaad een issue is dat nog onderzocht wordt..

Ik kan in ieder geval bevestigen dat het bij mij niet uitmaakt of ik UWB aan of uit heb staan op mn telefoon (Google Pixel).

Zal hier laten weten wat ze a.s. maandag zeggen bij Tesla..
Auto is onderzocht door Tesla en het probleem met de achterklep blijkt (bij mij iig) een software issue. Het is dus wachten op een update die dit moet verhelpen. Het scheen ook wel een voor te komen dat bij het sluiten één kant eerder dicht gaat dan dan de ander en dat kan er ook voor zorgen dat de klep weer opengaat, maar dat was bij mij niet het geval zeiden ze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hws3q-raKilOh4x_5cI-xP1nu9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ritzHblCXgeXZkS4uLTd822.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 13:49
Sinds vanmorgen ineens een GPS probleem (Model Y '24), de auto denkt dat ik ergens midden in veld rij. Inmiddels geparkeerd in Den Haag, maar de auto (en ook via de app) geeft aan dat hij ten noorden van Utrecht sta... heel vreemd gedrag uit het niks.
Gisteravond was alles nog ok.
Al melding gemaakt via de app, maar nog geen reactie vanuit Tesla (behalve bedankt voor de aanvraag, het is druk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:47
Joostdz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:18:
Sinds vanmorgen ineens een GPS probleem (Model Y '24), de auto denkt dat ik ergens midden in veld rij. Inmiddels geparkeerd in Den Haag, maar de auto (en ook via de app) geeft aan dat hij ten noorden van Utrecht sta... heel vreemd gedrag uit het niks.
Al melding gemaakt via de app, maar nog geen reactie vanuit Tesla (behalve bedankt voor de aanvraag, het is druk).
Heb ik ook wel eens in Oostenrijk gehad. Dag voor vertrek stond ik 100'en km's verderop en na een avond diepe slaap stond ik weer op de juiste plek.

Vanmorgen reed ik de 1e meters ook 2 straten naar rechts. Conclusie: gaat of meteen over of na een diepe slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Joostdz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:18:
Gebeurt paar keer per jaar. Even resetten met knoppen op het stuur ingedrukt houden. Als dat niet werkt auto in slaap laten gaan. Gewoon ff 2h niet aankomen, ook de app niet open of laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-10 21:54
anti elppa schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Gebeurt paar keer per jaar. Even resetten met knoppen op het stuur ingedrukt houden. Als dat niet werkt auto in slaap laten gaan. Gewoon ff 2h niet aankomen, ook de app niet open of laden
Nog nooit last van gehad in de bijna 2 jaar dat ik de auto heb.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 23:14
[...]

Niet iedereen woont in een huis met eigen oprit/garage. Kan jij ook niks aan doen. Vervelend dat hij in de regen moest werken of als het niet super dringend is dat hij een volgende dag terug kan komen. Je kan ook met een paraplu ernaast staan :P .

Er staat bij de voorwaarden niet dat het je thuis adres moet zijn. Er staat "de monteur komt op de afgesproken locatie". Dus gewoon de SeC locatie invoeren voor de volgende keer, maar goed dan staat hij ook buiten te werken. Denk niet dat je zomaar de werkplaats in mag rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door shinken82 op 21-07-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Soms stelt de auto zichzelf automatisch een lagere limiet in als er eerder een foutmelding was.

Reset de boordcomputer (houd de twee scrollwieltjes op het stuur ingedrukt tot het scherm uit- en weer aangaat).

Helpt dat niet, dan een ticket aanmaken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 17:14
Flink in conversatie met Tesla Rotterdam over het inruilaanbod. Krijg op diverse sites die auto's inkopen een betere prijs van bij Tesla, wat betekend dat die 4k inruilbonus een beetje een wassen neus is. Op mijn voorbeeld dat een barrel van 500 euro kopen en inruilen dus interessanter is gaf hij mij gelijk, zijn er al meerdere geweest die precies dat hebben gedaan ook. Hoeft niet langer dan een jaar op je naam te staan of iets, enkel APK gekeurd te zijn welke nog minimal een maand geldig is.

De inruilbonus die ze hanteren is ook meer een korting van 4k die ze op deze manier weggeven. De verkoop moet omhoog, maar een korting van 4k op de auto zelf levert natuurlijk wat boze klanten op die de auto net een paar dagen voor dat moment hebben besteld en afgerekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 13:49
anti elppa schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Thanks voor de reacties.. De reset met de stuurknoppen heeft in ieder geval niet geholpen, dat hadden we al geprobeerd. Nu maar hopen dat een nachtje thuisslapen helpt, anders ben ik overgeleverd aan de grillen van Tesla Service :X (toch niet prettig bij een privé-auto van nog géén jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
NeoPhire schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:37:
Flink in conversatie met Tesla Rotterdam over het inruilaanbod. Krijg op diverse sites die auto's inkopen een betere prijs van bij Tesla, wat betekend dat die 4k inruilbonus een beetje een wassen neus is. Op mijn voorbeeld dat een barrel van 500 euro kopen en inruilen dus interessanter is gaf hij mij gelijk, zijn er al meerdere geweest die precies dat hebben gedaan ook. Hoeft niet langer dan een jaar op je naam te staan of iets, enkel APK gekeurd te zijn welke nog minimal een maand geldig is.

De inruilbonus die ze hanteren is ook meer een korting van 4k die ze op deze manier weggeven. De verkoop moet omhoog, maar een korting van 4k op de auto zelf levert natuurlijk wat boze klanten op die de auto net een paar dagen voor dat moment hebben besteld en afgerekend :)
Je kunt binnen 14 dagen van je nieuwe auto af als particulier. En welkom bij Tesla, waar men transparant is over prijzen itt traditionele merken waarbij de prijs afhankelijk is van je eigen onderhandelingskwaliteiten en de te behalen targets van de verkoper. Ik heb het liever zo (ondanks ik ook de boot in ben gegaan destijds met m'n eerste Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-10 16:54

V-8

Weet iemand waarom AP soms uit zichzelf een lagere cruise-control snelheid instelt?
Soms wordt hij ineens op bv 100 gezet, terwijl ik lekker 110 aan het cruisen ben...

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Davidas schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:25:
[...]

Nog nooit last van gehad in de bijna 2 jaar dat ik de auto heb.
Dan heb je mazzel. Moet zeggen dat het bij mij vooral gebeurde als ik heel diep onder de grond parkeerde. Of plekken in het buitenland die extreem remote waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

V-8 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:48:
Weet iemand waarom AP soms uit zichzelf een lagere cruise-control snelheid instelt?
Soms wordt hij ineens op bv 100 gezet, terwijl ik lekker 110 aan het cruisen ben...
In de buurt van een afrit? Of als je de navigatie aan hebt staan en je doet iets anders dan de navigatie wil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:55
Carman1971 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:17:
Vandaag een aanvraag gedaan voor de inruilwaarde. Door deze mail van Tesla.(België) "Inruilen en upgraden
U kunt nu met de inruilbonus van Tesla al vanaf € 34.990 in een Model 3 of vanaf € 40.990 in een nieuwe Model Y rijden*.

Ruil uw huidige voertuig in, ongeacht het merk, en verreken de waarde ervan met uw nieuwe Tesla. Vanaf nu, verhogen wij de waarde met maximaal € 5.000 die u kunt besteden bij de aanschaf van een nieuwe Model 3 of Model Y."

Iemand al ervaring met de overnameprijzen? Ik gok niet vet vermist men zelfs geen foto vraagt van de wagen?
Vermoedelijk ook geen refferal voor een nieuwe model Y, als ik hier de zoekfunctie gebruik?
Wie heeft ervaring met de basisversie AW ? Hoe zuinig en wat is een realistische range in de winter met 500km WLTP?
En hoeveel kan je laden in België op een nacht zonder over het capaciteitstarief te gaan? Ik rijd 3x per week voor men werk 80 km. lijkt met voldoende met de aankoop van de basis achterwielaandrijving?
Vandaag wezen proeftijden n.a.v. inruilbod voor mijn model Y RWD uit december 2022 met 60K op de teller (normale staat, hier en daar een krasje). Bod van Tesla is 28K. Bij aanschaf nieuw model (RWD of Long range RWD) gaat er dan nog 4K af van de prijs. Totaal zou het mij dan rond de 15/16K kosten voor een nieuwe RWD Juniper.

Vond echter het gebrek van de subwoofer erg merkbaar (in de negatieve zin). Qua optrekken en snelheid merkte ik eigenlijk weinig verschil. Ophanging wel een stuk strakker en meer demping plus de gekoelde stoelen zijn fijn.

Voor nu is mijn gevoel dat het teveel geld is voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
Inspired schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Dat lijkt me inderdaad de optie. Waarschijnlijk woon je zelf in een gebied waar de SeC's net iets verder weg zijn?

Ik woon in de regio Utrecht en voordat ze daar een filiaal geopend hadden werd ik vaak door een Ranger bezocht (en bij grote dingen moest ik naar Arnhem). Sinds Utrecht open is word ik die kant opgestuurd (al is dat met de nieuwe nog gelukkig geen frequente actie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:03
Hier ook geprobeerd om een aanbod te krijgen zonder inruil. Dit was in ieder geval via de Tesla chat niet mogelijk. Hij gaf aan dat er 4 acties per jaar zijn ongeveer en dat dit het was. Een barrel kopen kan wel. Maar wat een gedoe voor zowel mij als Tesla.

Ik vraag me ook af wat voordeliger is. €4000 korting of 1.99% rente ipv 6.99%.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Broodro0ster
Daarnet de M3P 2025 terug gebracht naar Tesla Zaventem en terug naar huis gekomen met mijn pre-highland 2023 RWD. Voor mij ongeveer 1h10 rijden en 100km.

Met de Performance hebben we gemiddeld 87,65km/h gereden en 175wh/km verbruikt.
Met de 2023 RWD hebben we gemiddeld 91,15km/h gereden 127,6wh/km verbruikt.

Ik woon wel richting kust, het hoogte verschil speelt wel een beetje denk ik en mogelijks het verkeer. Maar toch een verschil 38% meerverbruik op de Performance uitvoering. Een P rijdt dus ongeveer even ver als een RWD terwijl het 60 vs 80 kWh is.

Ondanks dit toch een P besteld in Quicksilver. Gelukkig kan ik veel op PV laden en met mijn RWD ging in amper snelladen, dus dat komt wel goed.

Op de terugweg naar huis voelde de RWD trouwens ongeloof traag in versnellen op de snelweg, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Het Tesla center lag trouwens aan een vrij slechte betonnen weg. Het verschil was ontzettend groot toen we van de P met de ophaning in standaard terug in RWD stapten met de oude ophanging. Mijn vriendin zei direct dat ik mocht bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Joostdz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Thanks voor de reacties.. De reset met de stuurknoppen heeft in ieder geval niet geholpen, dat hadden we al geprobeerd. Nu maar hopen dat een nachtje thuisslapen helpt, anders ben ik overgeleverd aan de grillen van Tesla Service :X (toch niet prettig bij een privé-auto van nog géén jaar oud)
Via Service Mode klikken op Driver Assist -> Camera's -> DAS resetten. Zodra dit klaar is, uit de auto stappen, 20 seconden wachten en weer instappen en even rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Broodro0ster schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:36:
Daarnet de M3P 2025 terug gebracht naar Tesla Zaventem en terug naar huis gekomen met mijn pre-highland 2023 RWD. Voor mij ongeveer 1h10 rijden en 100km.

Ik woon wel richting kust, het hoogte verschil speelt wel een beetje denk ik en mogelijks het verkeer. Maar toch een verschil 38% meerverbruik op de Performance uitvoering. Een P rijdt dus ongeveer even ver als een RWD terwijl het 60 vs 80 kWh is.

Ondanks dit toch een P besteld in Quicksilver. Gelukkig kan ik veel op PV laden en met mijn RWD ging in amper snelladen, dus dat komt wel goed.

Op de terugweg naar huis voelde de RWD trouwens ongeloof traag in versnellen op de snelweg, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Het Tesla center lag trouwens aan een vrij slechte betonnen weg. Het verschil was ontzettend groot toen we van de P met de ophaning in standaard terug in RWD stapten met de oude ophanging. Mijn vriendin zei direct dat ik mocht bestellen :-)
Goeie keuze geweest.... die vriendin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Na 4 maanden testen nog geen witte FSD rook in EU (maar ook geen afkeuring)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzNOHLdsl4AsoQpVsnmWH_WGJe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cfa2pbm199tdMg19pqvq3oZJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:58
NeoPhire schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:37:

Zit met hetzelfde probleem! Het is een wassen neus! Krijg nu 3K minder terug dan 6 weken geleden! Heb zelfs m’n vakantie nog een paar uur uitgesteld om voor de derde keer de gegevens in te vullen van de inruil auto, nu zeer uitgebreid met foto’s in een foto mal want hij zou op een veilingsite van Tesla komen en dan moest ik voor het final bod binnen 7 dagen reageren…
Voel me voorlopig behoorlijk beetgenomen, want de uitgebreide inruil met foto’s (heb een PS2 met bijzondere extras) heeft geleid tot een laag inruilbod dat een maand geldig is…
Nadeel van zelf verkopen: je mist de 4K extra korting…
Iemand nog advies? Wanneer is een bod een “final bod”?
Iemand ervaring in biedingen? Komt er een hoger bod bij weigering van een eerste bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:58
Bovendien: ik kon alleen maar via de “veilingsite” van Tesla laten inkopen als ik een bestelling plaatste en alvast 250 zou overmaken.
Heel bijzonder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik hoop dat ervaring dan hier beter zal zijn... Kreeg vorige week 26400euro voor m'n Model 3 RWD. De sales advisor zei dat die offerte 1 week geldig was, maar de testrit was pas dit weekend. Gisteren opnieuw gedaan en zou nu 26200euro krijgen volgens de snelle offerte, maar dat is natuurlijk niet definitief.

De sales advisor zei me wel dat als de auto geen grote krassen en blutsen bevat, ik dat wel gewoon zou krijgen. Mijn auto is zeer netjes onderhouden en heeft nog niks meegemaakt, dus hopelijk krijg ik effectief wat ik het voorstel staat nu ik 250euro betaald heb om een order te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:26:
[...]

Dat lijkt me inderdaad de optie. Waarschijnlijk woon je zelf in een gebied waar de SeC's net iets verder weg zijn?

Ik woon in de regio Utrecht en voordat ze daar een filiaal geopend hadden werd ik vaak door een Ranger bezocht (en bij grote dingen moest ik naar Arnhem). Sinds Utrecht open is word ik die kant opgestuurd (al is dat met de nieuwe nog gelukkig geen frequente actie ;) ).
Ik woon op loopafstand van een SeC. :) Daarom snap ik ook niet dat je niet gewoon kunt kiezen. Maar goed, probeer het nu via de chat te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10 17:44
Heb hier helaas nooit de keuze gehad voor mobile service, woon vlakbij SEC Eindhoven, dat is voor mij een behoorlijk nadeel want die droeftoeters die daar werken krijgen echt helemaal niets fatsoenlijk opgelost.

Heel wat uren voor niets versleten in de wachtkamer om uiteindelijk zonder resultaat steeds weer weggestuurd te worden. Uiteindelijk heb ik alles zelf opgelost. Voor de scheef afgestelde frunk ben ik nadat het na 3! Keer nog niet was opgelost door Tesla zelf maar naar een schade hersteller gegaan, die het binnen een uurtje perfect had afgesteld.

Rij nu al een hele tijd probleemloos rond en dan is het gelukkig gewoon een hele fijne auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Voor wie al FSD heeft gekocht en een nieuwe Tesla overweegt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ1F4-FkHqh72AdSnXEhAc4pjew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YT1pj4B0RUK0uGHU5Tv7v9nT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-10 11:39
Broodro0ster schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:00:
Ik hoop dat ervaring dan hier beter zal zijn... Kreeg vorige week 26400euro voor m'n Model 3 RWD. De sales advisor zei dat die offerte 1 week geldig was, maar de testrit was pas dit weekend. Gisteren opnieuw gedaan en zou nu 26200euro krijgen volgens de snelle offerte, maar dat is natuurlijk niet definitief.

De sales advisor zei me wel dat als de auto geen grote krassen en blutsen bevat, ik dat wel gewoon zou krijgen. Mijn auto is zeer netjes onderhouden en heeft nog niks meegemaakt, dus hopelijk krijg ik effectief wat ik het voorstel staat nu ik 250euro betaald heb om een order te plaatsen.
Begint inderdaad bijna een scam te worden. Vandaag bod binnen voor een BMW X3 3jaar oud en 50000km.
prijs was 4500 euro lager dan wijkopenautos. Eigenlijk gewoon veel tijdverlies. Bij
Hyundai momenteel ook 3000 overname + 5000 extra korting voor stock. Ga hier ook is de overnameprijs vragen. https://www.hyundai.com/b...moties/stock/ioniq-5.html

[ Voor 4% gewijzigd door Carman1971 op 21-07-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Broodro0ster schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:36:

Een P koop je niet voor het verbruik. En het is per km nog altijd veel voordeliger dan een snelle ICE. Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Carman1971 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:58:
[...]

Begint inderdaad bijna een scam te worden. Vandaag bod binnen voor een BMW X3 3jaar oud en 50000km.
prijs was 4500 euro lager dan wijkopenautos. Eigenlijk gewoon veel tijdverlies. Bij
Hyundai momenteel ook 3000 overname + 5000 extra korting voor stock. Ga hier ook is de overnameprijs vragen. https://www.hyundai.com/b...moties/stock/ioniq-5.html
Bij mij is het wel een Tesla en via jouw VIN, kilometerstand en de conditie geven ze een prijs. Wat ik nu gekregen heb vind ik prima, maar ik heb nog geen foto's kunnen uploaden.

Vanaf wanneer kan je dat eigenlijk doen?

Pagina: 1 ... 102 ... 146 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: