Sony A7 iv en wat recycled glas
Voor die prijs kan ik hem eigenlijk niet laten liggen maar ik twijfel of de Chinese tekens in beeld ook omgezet kunnen worden naar Engels..
Waarom stel je de vraag niet aan de verkoper?Dn Tinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:27:
Ik zag vandaag een Display op Amazon.
Voor die prijs kan ik hem eigenlijk niet laten liggen maar ik twijfel of de Chinese tekens in beeld ook omgezet kunnen worden naar Engels..
Ze hebben 0 reviews van dit product dus denk niet dat iemand hier deze gekocht heeft.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Scientia Potentia Est
Dit heeft mijn bedenkingen betreffende die punten weggenomen. Ik kom dichter bij een testrit voor mijn gevoel.
Helaas, LM heeft gebeld en kan niet meer geleverd worden (Midnight Grey). Zal een nieuwe kleur moeten kiezen maar heb eigenlijk geen zin in 1,4k extra voor de nieuwe silver kleur (zit dan ook weer extra in de bijtelling.Inspired schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:23:
[...]
In China maken ze hem nog wel dus denk dat hij gewoon uit China zal komen. Weet ook even niet of alle RWDs nu al uit Berlijn komen. Dacht het niet.
In USA nu standaard kleur - in EU niet meer leverbaar.
Op m’n model Y rwd heb ik ook Disney+. Volgens mij zat dat er niet op toen ik m’n auto net kreeg.EvilTurkey schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:41:
Ik zag op YouTube een Model 3 met Disney+ en Prime. Ik zie bij mijn model 3 LR uit 2020 alleen Netflix. Weet iemand hoe ik de andere erop kan zetten?
Waarschijnlijk meegekomen met een update?
Oww. Dat is balen. Ik heb nog net de oude grijs kunnen bestellen. Was destijds alleen nog maar leverbaar op de rwd. Andere modellen had de nieuwe.super_dirk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Helaas, LM heeft gebeld en kan niet meer geleverd worden (Midnight Grey). Zal een nieuwe kleur moeten kiezen maar heb eigenlijk geen zin in 1,4k extra voor de nieuwe silver kleur (zit dan ook weer extra in de bijtelling.
Om eerlijk te zijn, vind ik de oude mooier.
Als ik in jouw schoenen sta, zou ik voor de rode gaan, of wit. Ik vind wit echt wel mooi. Helemaal met zwarte wielen. Probleem is dat de meeste Tesla’s wit of zwart zijn. Maar de witte is gewoon erg mooi.
Heb ik gedaan, maar nog geen reactie.Oekol schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:32:
[...]
Waarom stel je de vraag niet aan de verkoper?
Ze hebben 0 reviews van dit product dus denk niet dat iemand hier deze gekocht heeft.
Zag het ook pas vandaag dus ik verwacht morgen ofzo pas iets.
Ik rijd in de witte, met zwarte wielen (1 maandje oud).Russel88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:57:
[...]
Als ik in jouw schoenen sta, zou ik voor de rode gaan, of wit. Ik vind wit echt wel mooi. Helemaal met zwarte wielen. Probleem is dat de meeste Tesla’s wit of zwart zijn. Maar de witte is gewoon erg mooi.
Van alle model 3's die ik tegenkom is de helft wit, en slechts een enkeling rood.
Rood is erg mooi, maar daarmee val je wel meer op. En ben je dus onderscheidender.
Ik wil niet opvallen, dus zeer blij met de witte.
Hij was al echt bij Tesla besteld dan? Met RN nummer? Dan zou ik wel iets van coulance verwachting.super_dirk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Helaas, LM heeft gebeld en kan niet meer geleverd worden (Midnight Grey). Zal een nieuwe kleur moeten kiezen maar heb eigenlijk geen zin in 1,4k extra voor de nieuwe silver kleur (zit dan ook weer extra in de bijtelling.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 19-07-2023 22:54 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik kwam van een auto met super lekker sportstoelen ook met zo'n verlenging. Tijdens proefrit dacht ik ook van sh*t dit wordt niks. Jaren lang genoten van zo'n onderbeen support en bij de tesla heb je het niet. Toen toch besteld met gedachten "de besparing op de bijtelling kan ik mooi gebruiken om naar zo'n leerinbouw boer te gaan en verlenging te laten zetten". Maar....... na 1 week mis je het echt niet meer. Ik vind de stoelen van de tesla eigenlijk heel goed. Ik mis nu de verlenging echt niet meer! Dus ja je moet er zeker proefrijden, maar mijn tip: probeer vooral om een reset knopje te zoeken tussen de orenm.eddy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:45:
Bedankt allemaal Voorburg commentaar op de stoel en de bagageruimte.
Dit heeft mijn bedenkingen betreffende die punten weggenomen. Ik kom dichter bij een testrit voor mijn gevoel.
Wat betreft ruimte, kom ook niet met te hoge verwachting, your eyes may deceive you. Als je "Model Y heeft gigantisch ruimte" dan ga je het zien en denk je "Hmm valt toch tegen". Ik zou zeggen, neem een item mee die je in je huidige auto ook past, zou je zien dat in de Model Y nog veel meer ruimte over zijn. Want onze ogen kunnen misschien verkeerd inschatten, maar de liters liegen niet. Het is serieus echt een ruimte reus.
Lijkt me een foute prijs, je krijg het waarschijnlijk niet gestuurd en wordt er door amazon later gecancelled.Dn Tinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:27:
Ik zag vandaag een Display op Amazon.
Volgens mij is dit de juiste prijs. https://www.amazon.nl/-/e...smid=A2F1A0ZHJJRQDH&psc=1
[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 19-07-2023 23:08 ]
Life is too short to drive boring cars
Bluey meld zich! Ben erg blij met m’n blauw Y, tussen alle witte eitjes.. al is ie in het zwart wel stoer. Wit en zwart is het meest wat we zien rijden; ben zelf nog maar 2 blauwe Model Y eigenaren tegen gekomen, waarvan 1 een thumbs up gaf toen we elkaar kruiste, toch een soort van clubje binnnen de club ofzo.Henvar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:38:
Valt me op dat blauw niet echt aanwezig is bij de Y
If you drive a Tesla - you’ll probably notice a pretty major update to Spotify today. Here’s a look at what you can expect.🏎️
— Daniel Ek (@eldsjal) 19 juli 2023
Let me know what you think! pic.twitter.com/MeLMPzF192
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Al kan je nu wel playlist hebben met meer dan 100 liedjes!
:strip_exif()/f/image/Ovu9FgrvwFcAkfoPP52IEgOh.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betreft de app dat je alle camera's in 1x kan zien is wel een toevoeging;
— Paresh Panchal (@PareshPanchal91) 19 juli 2023
Overigens lees ik ook mensen die eerst nog 2023.20.8 kregen. Zit zelf op .7 dus ben benieuwd..
[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 20-07-2023 06:57 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
PSN: Sluuz
Nog een duimpje van mij dan, welcome to the club of blue-Y-ownersnjiwedu0b schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:15:
[...]
Bluey meld zich! Ben erg blij met m’n blauw Y, tussen alle witte eitjes.. al is ie in het zwart wel stoer. Wit en zwart is het meest wat we zien rijden; ben zelf nog maar 2 blauwe Model Y eigenaren tegen gekomen, waarvan 1 een thumbs up gaf toen we elkaar kruiste, toch een soort van clubje binnnen de club ofzo.
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Heb het mss gemist, maar je bent nu overgestapt van je oude 3 naar nieuwe Y? Gefeliciteerd!Inspired schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:56:
@Oekol die 100+ nummers kan nu toch ook al? Mijn kids hadden een lijst met 250+ nummers in de oude auto.
Volgens mij kon je niet scrollen om ze allemaal te zien en kreeg je alleen de eerste 100 te zien of iets dergelijks. Er is/was wel iets mee, op twitter wordt dit ook onderschreven als een verbetering. Ik gebruik de spotify account van de auto dus er zelf geen last van voor zover ik weet.Inspired schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:56:
@Oekol die 100+ nummers kan nu toch ook al? Mijn kids hadden een lijst met 250+ nummers in de oude auto.
Spotify account van de auto kan toch geen eigen play list maken of een playlist van een ander afspelen?Oekol schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:08:
[...]
Volgens mij kon je niet scrollen om ze allemaal te zien en kreeg je alleen de eerste 100 te zien of iets dergelijks. Er is/was wel iets mee, op twitter wordt dit ook onderschreven als een verbetering. Ik gebruik de spotify account van de auto dus er zelf geen last van voor zover ik weet.
[ Voor 4% gewijzigd door RF1000 op 20-07-2023 09:34 ]
Dit mis ik ook. Best vervelend dat podcasts worden behandeld als normale nummers. Zo lijkt het er in ieder geval wel op.RF1000 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:33:
Het zou handig zijn als je in Spotify nu ook nieuwe afleveringen en jouw afleveringen van de gevolgde podcasts kan zien. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd of Spotify enigszins makkelijk aan die interface mag sleutelen van Tesla. Er is kennelijk wel een software update voor nodig tot nu toe.
[ Voor 0% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 20-07-2023 09:39 . Reden: Typfout ]
Have you tried turning it off and on again?
Geen idee wat het is, maar ik had gisteren juist een behoorlijk precies resultaat. Steentjes en voegjes tellen kom ik op iets van 25 cm uit, auto zegt 32 cm. Meestal is het overigens wat ruimer: waar hij STOP/30 cm zegt eerder 45-50 cm. Maar niet zo erg als in jouw voorbeeld. Misschien zit er toch wat verschil tussen auto's/jaargangen/HW versie etc.Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:35:
[...]
Mja, dit is toch redelijk nutteloos imho. Of moet ik de rode lijn ook negeren en alleen naar de afstand op het beeld tussen de Y en de andere auto kijken?
Volgens de auto moet ik nu toch ècht stoppen. Er staat geen afstand meer gegeven. Met USS is dat <30cm.
[Afbeelding]
Terwijl dit de situatie is;
[Afbeelding]
Ik tel 4 of 5 stenen dus 80-100cm oid. Is toch wel een hele ruimte marge.
Ik kan er best mee leven hoor maar ik vind dit echt een hele stap terug van USS. Ik zou na 10 maand ontwikkeling wel meer verwachten dan dit. Helemaal van een bedrijf dat zegt zover te zijn met AI, Neural Networks en al het andere dat op de bullshit bingokaart staat.
Ik merk wel dat er soms wat tijd nodig is voor je de juiste afstand (met de kleinere marge) krijgt. Dat is iets dat mogelijk met meer rekenkracht en verbeterde stack ook nog wat sneller kan.
Je ontwikkkelt sowieso ook wel gevoel voor afstanden. Gisteren dacht ik dus "huh, normaal zou hij hier al hard piepen". Zodoende vind ik het dus wel bruikbaar als een hulpmiddel, maar je moet er niet blind op vertrouwen. Zelfde geldt ook bij USS overigens; die zien ook niet alles.
Mijn ervaring is dus minder negatief dan dat ik het compleet onbruikbaar zou noemen zoals ik bij velen terugzie. Maar begrijp me niet verkeerd, ik hoop zeker ook wel dat het echt accurater, consistenter en sneller gaat werken. Potentieel zie ik ook zelfs toegevoegde waarde boven de mogelijkheden van USS.
Blijf je voorbeelden en onvrede tweeten naar @Tesla en @ElonMusk op Twitter. Ik denk dat dit de meest directe manier is om het te beinvloeden...
:strip_exif()/f/image/2jlBtkaNstpC5Zv0SWLm61Tk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZ9XT3TsGuzFvpNgBImVcxmp.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal inderdaad met eigen account zijn. Met het account van de auto gaat dit goed zover ik weet, maar fijn dat ze dit hebben gefixed 😂Oekol schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:08:
[...]
Volgens mij kon je niet scrollen om ze allemaal te zien en kreeg je alleen de eerste 100 te zien of iets dergelijks. Er is/was wel iets mee, op twitter wordt dit ook onderschreven als een verbetering. Ik gebruik de spotify account van de auto dus er zelf geen last van voor zover ik weet.
Dit is qua plaatisng niet handig, het zit in de weg van alles wat je in de achterbak kwijt wilt. Beter bouw je zoiets in de frunk in. Maar een losse zoals @Oekol lijkt me verreweg het handigste, die past overal en berg je elders op als je hem niet gebruikt.
-edit- sorry voor deze ouwe koe uit de sloot, ik zat blijkbaar verder terug in het topic dan ik doorhad...
[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 20-07-2023 10:16 ]
Volgens de Tesla app kan ik de auto uiteindelijk 29 juli ophalen, maar ik ben nog niet door Tesla benaderd. Ik hoop dat dit klopt, want mijn vrouw is hoogzwanger (5 september uitgerekend) en ik zie het niet echt zitten om met haar Toyota Aygo (zonder isofix) naar het ziekenhuis te moeten scheuren. Ik houd jullie op de hoogte over mijn eerste ervaringen.
Soms wel. Heb de playlist van m'n zwager gevonden en geliked. Alleen nog nooit geluisterd.Russel88 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:22:
[...]
Spotify account van de auto kan toch geen eigen play list maken of een playlist van een ander afspelen?
Neem die datum met een flinke korrel zout, tenzij je daadwerkelijk een SMS krijgt met leverdatum.Adrenaline0182 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:14:
Volgens de Tesla app kan ik de auto uiteindelijk 29 juli ophalen, maar ik ben nog niet door Tesla benaderd.
Zie ook: Het grote Tesla Levering topic
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je kan altijd zelf even naar Tesla bellen. Die kunnen soms al wat zien. Het beste kun je in mijn ervaring (met Groningen) even bellen met het Servicentre dat het dichtst bij je in de buurt zit. Dan kunnen ze de auto waarschijnlijk daar laten afleveren (al heb ik ook verhalen gehoord dat dat niet mogelijk was).Adrenaline0182 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:14:
Ik heb eergister mijn auto verkocht en gisterochtend, toen deze weer beschikbaar was als voorraadmodel, een zwarte model 3 rwd sr besteld. Nog nooit in een Tesla gezeten, laat staan gereden. Ik ben een echte BMW rijder, heb nog nooit iets anders gekocht, maar durfde dit wel aan. Lees dat een Tesla qua wegligging en rijgedrag veel wegheeft van BMW, daarom durf ik het. Ik ben me er tevens van bewust dat de afwerking van een wat minder hoge kwaliteit zal zijn, maar gelet op de aanschafprijs voor een nieuwe auto en de WLTP-range, neem ik dat maar voor lief.
Volgens de Tesla app kan ik de auto uiteindelijk 29 juli ophalen, maar ik ben nog niet door Tesla benaderd. Ik hoop dat dit klopt, want mijn vrouw is hoogzwanger (5 september uitgerekend) en ik zie het niet echt zitten om met haar Toyota Aygo (zonder isofix) naar het ziekenhuis te moeten scheuren. Ik houd jullie op de hoogte over mijn eerste ervaringen.
En je kan een maxicosi ook prima met een gordel vastzetten hoor, dat hebben we hier ook wel gedaan. Over die ziekenhuisrit zou ik me geen zorgen maken
Wellicht was ik degenen die je een duimpje gafnjiwedu0b schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:15:
[...]
Bluey meld zich! Ben erg blij met m’n blauw Y, tussen alle witte eitjes.. al is ie in het zwart wel stoer. Wit en zwart is het meest wat we zien rijden; ben zelf nog maar 2 blauwe Model Y eigenaren tegen gekomen, waarvan 1 een thumbs up gaf toen we elkaar kruiste, toch een soort van clubje binnnen de club ofzo.
Ben zelf ook nog altijd erg blij met mijn keuze voor blauw. Icm zwarte wieldoppen erg fraai, vind ik...
En ook wel leuk, ik kon mijn bluetooth game controller verbinden. Dus voor die paar spelletjes die hierom vragen, kun je nu lekker draadloos gamen
O, en scheten laten werkt gelukkig nog steeds
Ook een ex BMW rijder hier.Adrenaline0182 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:14:
Ik heb eergister mijn auto verkocht en gisterochtend, toen deze weer beschikbaar was als voorraadmodel, een zwarte model 3 rwd sr besteld. Nog nooit in een Tesla gezeten, laat staan gereden. Ik ben een echte BMW rijder, heb nog nooit iets anders gekocht, maar durfde dit wel aan. Lees dat een Tesla qua wegligging en rijgedrag veel wegheeft van BMW, daarom durf ik het. Ik ben me er tevens van bewust dat de afwerking van een wat minder hoge kwaliteit zal zijn, maar gelet op de aanschafprijs voor een nieuwe auto en de WLTP-range, neem ik dat maar voor lief.
Maak je geen zorgen, de afwerking is tegenwoordig echt subliem, net zo goed indien niet beter dan mijn laatste 3 series uit 2014.
Fantastische back, en stoeltje kan gewoon in de gordel. Tip van flip, oefen thuis even hoe hij erin moet, ik stond te kloten 7 maanden geleden om het stoeltje goed vast te maken. Ondanks hij wel goed zat, je zit zo met je hoofd ergens anders en je bent doodsbang als kersverse ouder!
De rit naar huis was maar 12 minuten en ik was als de doods dat ik ineens iets zou doen wat m'n dochter kon raken, nog NOOIT gehad maar ineens ben jij verantwoordelijk voor een extra leven.
Anyhow, in de Tesla M3 wel een dingetje in mijn situatie, ik moet de gordel eerst over bovenkant vastmaken, dan de achterkant, voor ik hem in de gordel houder kan steken.
Bij de BMW was de gordel net 10 CM langer ofzo en kon ik bovenlangs, vast zitten, achterkant doen.
Als je het eenmaal weet stelt het niks meer voor, maar wel even handig.
Even terug komen op mijn issues, ik ben volgens mij bij de 2e lijn aangekomen. Gister werd ik gebeld door een technische medewerker om nog wat zaken te verifieren. Vanmorgen een bericht in de app: met betrekking tot het standby verbruik hebben ze de oorzaak gevonden. Ik heb het verzoek gekgregen de laatste update te installeren en als het dan nog voorkomt, gaan ze een onderdeel vervangen.-Jaap-io schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:18:
[...]
Bij mij staat alles uit, zelfs met mobiele toegang uitgeschakeld was het verbruik zo hoog. Het account wachtwoord is op verzoek/advies van tesla gewijzigd. Er zijn geen alternatieve apps geïnstalleerd of iets. Ook de locatie maakt niet uit, thuis (met WiFi) of op kantoor (zonder WiFi) zelfde gedrag. Het lijkt dus echt iets in de auto waardoor hij niet goed in slaap gaat.
Maar het is al 3 weken in onderzoek bij tesla dus het zal wel spoedig opgelost worden…
Het issue met betrekking tot de autopilot is geëscaleerd voor en zijn ze nog verder aan het onderzoeken.
Ik heb nu in ieder geval wel het idee dat mijn probleem serieus genomen wordt!
Keep you posted
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Op internet zijn er diverse checklisten te vinden, is er 1 die aanbevolen wordt?
Gisteren geprobeerd en het werkt wel idd met kofferbak. Echt vreemd, ik was er echt van overtuigd dat het niet werkte bij mij want meerdere keer geprobeerd in het verleden. Wellicht verkeerde setting of dat de telefoon niet goed was gepakt. Maar dank! Scheelt wel een handeling.Oekol schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:23:
[...]
Wat betreft de kofferbak heeft nog nooit anders gewerkt bij mij. Maar heb altijd m'n mobiel bij, welke m'n sleutel ook is dus hij herkent vast iets.
Is dat nog interessant dan met al die aanbiedingen tegenwoordig?Psycho_Mantis schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:47:
Ik ga morgen kijken voor een occasion Model 3 RWD uit 2022.
Op internet zijn er diverse checklisten te vinden, is er 1 die aanbevolen wordt?
Heb zelf deze klaar staan voor als ik 'm ga ophalen.
https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/
of afvinken in het engels met https://teslaprep.glideap...ce/r/JpuJnIg9RTJBFHZ80A1u
[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2023 11:53 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Vanaf 2021 zijn de bouwkwaliteit eigenlijk gewoon prima dus de "checklijst" van vroeger (om bijv alle panel gaps te controleren etc) is steeds minder van toepassing. Is dus nu niet anders dan andere auto's.Psycho_Mantis schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:47:
Ik ga morgen kijken voor een occasion Model 3 RWD uit 2022.
Deze vond ik redelijk goed https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/
Of de goede oude vertaling van de "OG" github checklist https://www.teslamagazine..._3_delivery_checklist.pdf
Ze hebben trouwens hele goede prijzen nu voor Model 3 RWD uit voorraad op tesla website.
38,793 euro nieuw, met 500 euro referral 38,293 euro, met SEPP kom je dan op 35,293 euro, misschien is het ook een idee? 35k voor een nieuwe model 3 is echt een koopje.
Dan heb je volledig nieuwe garantie en door de prijsverlaging is de "eerste afschrijving" ook gelijk meegevallen.
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3
[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 20-07-2023 12:01 ]
Hey agent, Deze man hier.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Haha niet eens van bewust, dat is de link die ik gebruik om elke keer de voorraad modellen te controleren. Maar blijkt als je ooit de referral link van je zelf heb geopend, dat de site het onthoud en dus meeneemt.
Zal mn post editten!
@Adrenaline0182 ik heb zo'n ding met isofix en wil echt niet meer terug naar gordel variantthetakman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Ook een ex BMW rijder hier.
Maak je geen zorgen, de afwerking is tegenwoordig echt subliem, net zo goed indien niet beter dan mijn laatste 3 series uit 2014.
Fantastische back, en stoeltje kan gewoon in de gordel. Tip van flip, oefen thuis even hoe hij erin moet, ik stond te kloten 7 maanden geleden om het stoeltje goed vast te maken. Ondanks hij wel goed zat, je zit zo met je hoofd ergens anders en je bent doodsbang als kersverse ouder!
De rit naar huis was maar 12 minuten en ik was als de doods dat ik ineens iets zou doen wat m'n dochter kon raken, nog NOOIT gehad maar ineens ben jij verantwoordelijk voor een extra leven.
Anyhow, in de Tesla M3 wel een dingetje in mijn situatie, ik moet de gordel eerst over bovenkant vastmaken, dan de achterkant, voor ik hem in de gordel houder kan steken.
Bij de BMW was de gordel net 10 CM langer ofzo en kon ik bovenlangs, vast zitten, achterkant doen.
Nog fijner: eentje die je kan klikken en draaien. Echt zalig.
OW! Wel een tip nog voor ik het vergeet, ik weet niet hoe isofix dit doet, maar ik heb een zwarte Hema handoek (gewoon niet gekocht voor 3 euro) op de achterbank dubbel gevouwen liggen, deze leg ik onder het stoeltje.SirLct schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Haha niet eens van bewust, dat is de link die ik gebruik om elke keer de voorraad modellen te controleren. Maar blijkt als je ooit de referral link van je zelf heb geopend, dat de site het onthoud en dus meeneemt.
Zal mn post editten!
Het schijnt dat mensen snel afdrukken van sommige stoelen krijgen in de achterbank in het leer.
Ik ga het niet gokken voor die 3 euro
MY RWD
Sentry uit (en de app niet heel de tijd openen) dan zou het na 10 dagen max 10% verliezen denk ik.The_MAN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:31:
Iemand ervaring met de auto 10 dagen op Schiphol? Ik zag afgelopen nacht in 15 uur de batterij met 7% minder worden... Heb sentry mode uitgezet vandaag, maar ik ga ervan uit dat hij toch wel in een super diepe slaap gaat op een gegeven moment? Afgelopen week 4 dagen Schiphol verloor hij best wat accu, denk rond de 20%-25%, helaas weet ik begin % niet meer. Wil niet na 10 dagen vakantie terugkomen met een lege batterij!
MY RWD
Dit stelt me altijd wel gerust, zeker uit de mond van een ex-BMW rijder. Merci, haha. Heb overigens zo'n kliksysteem gekocht voor de Maxicosi, dus dat gaat helemaal goedkomen!thetakman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Ook een ex BMW rijder hier.
Zojuistt 30 minuten in de wacht gehangen bij service center Tilburg. Toen heb ik het maar opgegeven. Mega irritant dat je niet even te horen krijgt hoeveel wachtenden je voor je hebt. Zo weet je totaal niet waar je aan toe bent terwijl je in de telefonische wachtruimte zit...Pierz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:29:
[...]
Je kan altijd zelf even naar Tesla bellen. Die kunnen soms al wat zien. Het beste kun je in mijn ervaring (met Groningen) even bellen met het Servicenter dat het dichtst bij je in de buurt zit. Dan kunnen ze de auto waarschijnlijk daar laten afleveren (al heb ik ook verhalen gehoord dat dat niet mogelijk was).
En je kan een maxicosi ook prima met een gordel vastzetten hoor, dat hebben we hier ook wel gedaan. Over die ziekenhuisrit zou ik me geen zorgen maken
Sentry uitzetten en de app niet gebruiken.The_MAN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:31:
Iemand ervaring met de auto 10 dagen op Schiphol? Ik zag afgelopen nacht in 15 uur de batterij met 7% minder worden... Heb sentry mode uitgezet vandaag, maar ik ga ervan uit dat hij toch wel in een super diepe slaap gaat op een gegeven moment? Afgelopen week 4 dagen Schiphol verloor hij best wat accu, denk rond de 20%-25%, helaas weet ik begin % niet meer. Wil niet na 10 dagen vakantie terugkomen met een lege batterij!
MY RWD
Toevallig recent hetzelfde gehad (MY 2023). Met 70% aangekomen op P3 Schiphol. Auto heeft daar +-3.5 week gestaan. Toen ik terug kwam stond de accu nog op 66%! Maar 4% verloren dus in die 3 weken.The_MAN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:31:
MY RWD
Zoals al veel werd gezegd: Sentry mode idd uit, en ik heb denk ik 1x in de 3-4 dagen op de app gekeken
Goed om te lezen!SirLct schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Gisteren geprobeerd en het werkt wel idd met kofferbak. Echt vreemd, ik was er echt van overtuigd dat het niet werkte bij mij want meerdere keer geprobeerd in het verleden. Wellicht verkeerde setting of dat de telefoon niet goed was gepakt. Maar dank! Scheelt wel een handeling.
Autocharge ook al aan de praat gekregen via de FastNed app die je in principe daarna weer kan verwijderen? Het is heerlijk kan ik je vertellen
Haha, ja, die maxicosi vastmaken gaat echt nog maar net. Vooral als je hem iets schuin moet zetten omdat ze anders met de hoofd gaan hangen. Die gordels hadden wel even net iets langer mogen zijn, maar het gaat net. Vast precies de minimumlengte die vereist is vanuit regelgeving.thetakman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:21:
[...]
(ik hanteer overigens dezelfde werkwijze in deze auto)
Dit heb ik gedaan, niet om het zitje heen maar onder/achter de base weggewerkt, omdat anders willekeurig het "let op er is een gordel los" alarm afgaat tijdens het rijden. Mijn MY heeft moeite om te detecteren dat het om een baby/kinder zitje gaat wat met isofix vastzit ipv een gordel. Het eerste ritje vanaf het ziekenhuis naar huis toe is al zenuwslopend genoeg
Ga er van genieten straks en alvast gefeliciteerd!
[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 20-07-2023 14:04 ]
Ik heb al eens 3 weken geparkeerd gestaan bij Schiphol, geen probleem zolang je geen sentry gebruikt en niet 20x per dag in de app kijkt hoe leeg de batterij al is.The_MAN schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:31:
MY RWD
Om ook even een bijdrage te leveren: hier ook ex-bmw en ex-volvo rijder. Nu een Model Y rwd ‘23 in het wit. Hiervoor nog 1,5 jaar Lynkco gereden.Adrenaline0182 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Dit stelt me altijd wel gerust, zeker uit de mond van een ex-BMW rijder. Merci, haha. Heb overigens zo'n kliksysteem gekocht voor de Maxicosi, dus dat gaat helemaal goedkomen!
Opzich kwa afwerking echt allemaal prima. Niet veel op aan te merken. Enige waar ik nog steeds niet aan gewend ben is dat dit de eerste auto ooit is (rij al 20+ jaar auto) waar ik soms echt geïrriteerd raak van de systemen. Lane-assist niet uit te zetten, ruitenwissers niet uit te zetten icm auto-pilot, wisselen van baan in auto-pilot werkt voor geen meter…deze auto is stront eigenwijs en de werkt me vaker tegen dan met me mee.
Verder voor het segment de minst comfortabele die ik gereden heb (bijv mijn XC40 of de Lynkco).
Wel lekker vlot en range is prima (rij 3k km per maand). Ook is de kofferruimte meer dan voldoende.
Wil je dit toch meegeven, want het is niet allemaal hosanna met tesla. Ik had ook niet eerder proefgereden en ongezien de auto besteld…
Grappig... Ben zelf van een Lynk&Co naar Model 3 gegaan en ik vind m 10x beter rijden... Zo zie je maar hoe meningen verschillenXecuter NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Om ook even een bijdrage te leveren: hier ook ex-bmw en ex-volvo rijder. Nu een Model Y rwd ‘23 in het wit. Hiervoor nog 1,5 jaar Lynkco gereden.
Opzich kwa afwerking echt allemaal prima. Niet veel op aan te merken. Enige waar ik nog steeds niet aan gewend ben is dat dit de eerste auto ooit is (rij al 20+ jaar auto) waar ik soms echt geïrriteerd raak van de systemen. Lane-assist niet uit te zetten, ruitenwissers niet uit te zetten icm auto-pilot, wisselen van baan in auto-pilot werkt voor geen meter…deze auto is stront eigenwijs en de werkt me vaker tegen dan met me mee.
Verder voor het segment de minst comfortabele die ik gereden heb (bijv mijn XC40 of de Lynkco).
Wel lekker vlot en range is prima (rij 3k km per maand). Ook is de kofferruimte meer dan voldoende.
Wil je dit toch meegeven, want het is niet allemaal hosanna met tesla. Ik had ook niet eerder proefgereden en ongezien de auto besteld…
Ik kom van een BMW 5-serie en vind het rijgedrag prima van de Model Y, viel me juist heeeeel erg mee inderdaad!KeesPimelmees schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:20:
[...]
Grappig... Ben zelf van een Lynk&Co naar Model 3 gegaan en ik vind m 10x beter rijden... Zo zie je maar hoe meningen verschillen
Ben het er wel mee eens dat de systemen erg veel irritatie opwekken
[ Voor 8% gewijzigd door The_MAN op 20-07-2023 14:25 ]
Lees namelijk dat deze krassen maken met de clipjes op de onderliggende velgen?
Voor wat het waard is : de originele aero covers (op vb. de Long Range Model 3) doen dit ook, helaas ...Sakke1994 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:24:
Iemand ervaring toevallig met deze wieldeksels: https://m.nl.aliexpress.c...cb-4afd-8083-54e239db9093
Lees namelijk dat deze krassen maken met de clipjes op de onderliggende velgen?
Model 3 LR (model 2023)
Zal wel even wennen zijn dat je bij een tesla richting kunt aangeven voor je van rijbaan verwisseldAdrenaline0182 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:14:
Ik heb eergister mijn auto verkocht en gisterochtend, toen deze weer beschikbaar was als voorraadmodel, een zwarte model 3 rwd sr besteld. Nog nooit in een Tesla gezeten, laat staan gereden. Ik ben een echte BMW rijder, heb nog nooit iets anders gekocht, maar durfde dit wel aan.
Krassen bij het (de)monteren.flupp schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:26:
[...]
Voor wat het waard is : de originele aero covers (op vb. de Long Range Model 3) doen dit ook, helaas ...
Ik heb vergelijkbare besteld en ze zijn perfect. die krassen op de originele velgen boeit mij niet zoveel. Heb er altijd wieldoppen op die naar mijn mening echt veel mooier zijn!
Je krijgt er trouwens duo tape bij die de scherpe randen beschermen. Deze zie je wel van de buitenkant als je heel goed kijkt.
Zeker niet allemaal hosanna, bij geen een automerk trouwens.Xecuter NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Om ook even een bijdrage te leveren: hier ook ex-bmw en ex-volvo rijder. Nu een Model Y rwd ‘23 in het wit. Hiervoor nog 1,5 jaar Lynkco gereden.
Voor de ruitenwisser en wisselen van baan kan ik S3XY button echt aanraden.
Echt het geld dubbel en dwars waard!
Leuk om te lezen van een mede ex Lynk&Co rijder. Idem hier ook ruim 1,5 jr in gereden. De Lynk&Co was een dweil in vergelijking met Tesla MY rwd. Ook de systemen ervaar ik zeker op 60 wegen gewoonweg irritant. Ik durf geen cruise meer te gebruiken als er geen middellijn aanwezig is op de weg ivm nood stops bij tegemoetkomend verkeer. Ook de stoelen zijn voor lange ritten niet op niveau van Lynk&Co/Volvo. Ook is de auto zeer gevoelig voor steenslag tov de Lynk&Co. Ik vermoed dat de vorm/aërodynamica mede invloed heeft hierop.Xecuter NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Afgezien van dit geklaag is er zeker goede punten te noemen. Infotainment & service is echt heel goed. Wegligging is afgezien van slecht wegdek ook super strak! App van Tesla is behoorlijk accuraat. De moeiteloze wijze van snelladen met het supercharger is ronduit subliem en de integratie in de navigatie. Ik ken EV rijders van andere merken die het plannen van een route als heel onprettig ervaren.
Helemaal eens!jbbuist schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:51:
[...]
Leuk om te lezen van een mede ex Lynk&Co rijder. Idem hier ook ruim 1,5 jr in gereden. De Lynk&Co was een dweil in vergelijking met Tesla MY rwd. Ook de systemen ervaar ik zeker op 60 wegen gewoonweg irritant. Ik durf geen cruise meer te gebruiken als er geen middellijn aanwezig is op de weg ivm nood stops bij tegemoetkomend verkeer. Ook de stoelen zijn voor lange ritten niet op niveau van Lynk&Co/Volvo. Ook is de auto zeer gevoelig voor steenslag tov de Lynk&Co. Ik vermoed dat de vorm/aërodynamica mede invloed heeft hierop.
Afgezien van dit geklaag is er zeker goede punten te noemen. Infotainment & service is echt heel goed. Wegligging is afgezien van slecht wegdek ook super strak! App van Tesla is behoorlijk accuraat. De moeiteloze wijze van snelladen met het supercharger is ronduit subliem en de integratie in de navigatie. Ik ken EV rijders van andere merken die het plannen van een route als heel onprettig ervaren.
Bij Tesla is geen lijnen, geen lanekeeping. Geen idee hoe andere merken dat doen overigens, de auto moet toch ergens houvast aan hebben? Zeker met wegen waar je ook half gedeeld fietspad hebt, zijn er merken die dat wel goed kunnen?jbbuist schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:51:
[...]
Ik durf geen cruise meer te gebruiken als er geen middellijn aanwezig is op de weg ivm nood stops bij tegemoetkomend verkeer.
[...]
Ik heb een weekend met een ID5 gereden en die deed dat ene aspect beter. Dus als er geen middenlijn was, werd de rechterkant van de weg aangehouden als lijn. Je zag dat in de HUD die ook erg informatief is.DaCoTa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Bij Tesla is geen lijnen, geen lanekeeping. Geen idee hoe andere merken dat doen overigens, de auto moet toch ergens houvast aan hebben? Zeker met wegen waar je ook half gedeeld fietspad hebt, zijn er merken die dat wel goed kunnen?
Wel vind ik de Tesla veel beter koers houden als de belijning goed is. Beter den de ID5 en ook beter dan de Niro.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Als de weg breed genoeg is dan doet hij het netjes, maar als de weg net smal genoeg is om als invoegstrook of andere enkelbaansweg gezien te worden gaat het mis.DaCoTa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Bij Tesla is geen lijnen, geen lanekeeping. Geen idee hoe andere merken dat doen overigens, de auto moet toch ergens houvast aan hebben? Zeker met wegen waar je ook half gedeeld fietspad hebt, zijn er merken die dat wel goed kunnen?
Hier werkt AP prima bijvoorbeeld:
:strip_exif()/f/image/Xa4oJBLaLKfcNQDoS3zJ8Ja1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Pierz op 20-07-2023 16:21 ]
Het probleem is al de TACC, dat is niet de AP met lanekeeping.DaCoTa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Als ik op een 60km weg met TACC rij dan schiet hij bij de helft van de tegenliggers in een noodstop omdat hij waarschijnlijk vindt dat ze te dichtbij komen. Of dat ze in dezelfde baan zitten en dus een gevaar zijn. Als ik echt helemaal rechts de berm in ga dan is het beter, maar dan begint de rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen te loeien en krijg je mogelijk zelfs een stuurcorrectie.
Met mijn Prius had ik dat nooit en die had ook al collision alert.
Dus moet je dan TACC maar niet gebruiken? Of je voet altijd boven het gaspedaal houden?
Want zonder TACC rijden vind ik heel onprettig. Je hebt geen auditieve houvast voor de snelheid aan het motortoerental en het gaspedaal een klein beetje dieper indrukken betekent dat je al gauw harder gaat rijden.
Het verschil tussen 65 en 80 merk ik niet echt.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb ook af en toe bij 60 wegen dat die vol in de ankers gaatMaasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:27:
[...]
Het probleem is al de TACC, dat is niet de AP met lanekeeping.
Als ik op een 60km weg met TACC rij dan schiet hij bij de helft van de tegenliggers in een noodstop omdat hij waarschijnlijk vindt dat ze te dichtbij komen. Of dat ze in dezelfde baan zitten en dus een gevaar zijn. Als ik echt helemaal rechts de berm in ga dan is het beter, maar dan begint de rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen te loeien en krijg je mogelijk zelfs een stuurcorrectie.
Dus moet je dan TACC maar niet gebruiken? Of je voet altijd boven het gaspedaal houden?
Want zonder TACC rijden vind ik heel onprettig. Je hebt geen auditieve houvast voor de snelheid aan het motortoerental en het gaspedaal een klein beetje dieper indrukken betekent dat je al gauw harder gaat rijden.
Maar ik erger er mij meer aan dat er bij ons een hele lange 80 weg is waarbij de auto denkt dat het een 60 weg is, hier kun je dan ook geen autopilot gebruiken omdat die het snelheidslimiet beperkt tot 65 bij mij, automatisch sturen bij 80km/u krijg ik dan gewoon niet voor elkaar.
Rij ik op die zelfde weg de andere kant op dan geeft de auto wel gewoon 80 aan

Nou ja, hier werkt hij ook prima, je rijdt alleen midden op de weg en niemand kan je meer passeren.Pierz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:18:
[...]
Hier werkt AP prima bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
En op dit soort wegen doet dus ook de TACC moeilijk bij tegenliggers. Dat je de AP daar niet moet gebruiken snap ik (ook al ben ik benieuwd hoe FSD hier gaat werken), maar dat je de gewone cruisecontrol niet zonder problemen kunt gebruiken vind ik niet acceptabel.
Op dit soort wegen mis ik heel erg een domme cruisecontrol. Eentje die alleen de snelheid vast houdt en verder niets doet.
Irritant, inderdaad. To say the least...Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:27:
[...]
Als ik op een 60km weg met TACC rij dan schiet hij bij de helft van de tegenliggers in een noodstop omdat hij waarschijnlijk vindt dat ze te dichtbij komen.
...
Model 3 LR (model 2023)
Op mijn voorbeeld blijft hij AP keurig rechts rijden. Ik wilde aangeven dat het niet zozeer de middellijn is, maar de breedte van de weg die bepaalt of AP/TACC in de stress schiet.Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:41:
[...]
Nou ja, hier werkt hij ook prima, je rijdt alleen midden op de weg en niemand kan je meer passeren.![]()
En op dit soort wegen doet dus ook de TACC moeilijk bij tegenliggers. Dat je de AP daar niet moet gebruiken snap ik (ook al ben ik benieuwd hoe FSD hier gaat werken), maar dat je de gewone cruisecontrol niet zonder problemen kunt gebruiken vind ik niet acceptabel.
Op dit soort wegen mis ik heel erg een domme cruisecontrol. Eentje die alleen de snelheid vast houdt en verder niets doet.
Onverwachte remacties zijn irritant idd.
Je bedoelt, keurig rechts als waar de auto's op het plaatje ook rijden? Dat is dus niet rechts he? Die rode strook is geen fietsstrook maar een zogenaamde fietssuggestiestrook die wettelijk geen enkele status heeft. Dus als je netjes rechts rijdt dan moet je op die strook rijden.Pierz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
[...]
Op mijn voorbeeld blijft hij AP keurig rechts rijden. Ik wilde aangeven dat het niet zozeer de middellijn is,
Natuurlijk is het bij een dergelijke wegbreedte beter om te rijden waar die andere auto's ook rijden en ik zou ook niet anders doen. Maar dat doet de AP dus ook in mijn voorbeeld. Die rijdt netjes links van de stippellijn en niet op het rode gedeelte. Vervelend alleen dat dat bij zo'n weg wel midden op de weg is en dan niemand kan passeren.
Ik denk niet zozeer de breedte van de weg maar de nabijheid van tegenliggers (of het overige verkeer in het algemeen). Ik heb namelijk ook al remingrepen gehad op een normale 80km weg waar een tegemoetkomende vrachtwagen nogal dicht op de streep reed, of op een normale 80km weg waar een auto in de berm geparkeerd stond, maar nogal dicht tegen de weg aan.maar de breedte van de weg die bepaalt of AP/TACC in de stress schiet.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Volledig herkenbaar. Het ergste op 60 wegen ook dat hij vrij snel stuur correcties + bijbehorende geluidswarnings maakt met een weg indeling waarbij aan de zijkant de lijnen zitten. Ik heb enkele keren meegemaakt dat de stuurcorrecties zelfs een gevaarlijke situatie creërden door juist rakelings langs een tegenligger te komen.Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:27:
[...]
Hahaha, chapeau!Dn Tinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Zal wel even wennen zijn dat je bij een tesla richting kunt aangeven voor je van rijbaan verwisseld
Hier nog een blauwe! En met de witte zeteltjes van binnen.Henvar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:38:
Valt me op dat blauw niet echt aanwezig is bij de Y
Sony A7 iv en wat recycled glas
Waar zit dat in een MY van eind '22 ?
Als ik kies voor 'achter' dan kan ik alleen maar de stoelverwarming achter aan of uit zetten.
Achter kiezen en dan bovenin het scherm kan je op een knopje drukken.maharens schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Waar zit dat in een MY van eind '22 ?
Als ik kies voor 'achter' dan kan ik alleen maar de stoelverwarming achter aan of uit zetten.
Stap toevallig nu in de auto. Hier:
:strip_exif()/f/image/V6lFyVJrW0nhOXeKxTm3N41Z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Oekol op 20-07-2023 19:39 ]
"uw autosoftware is up to date vanaf 12 jul. 15:17"
Dat is wanneer de laatste update is gedaan. Normaal zag je dat hij ging zoeken als je naar software tabblad ging.
Dit lost dus effectief de vreemde talen fout op in spotify 👍GekkeRipper schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Ik kreeg vanuit Tesla service, betreft de almaar ladende Spotify app, het verzoek om de taal van de Tesla eens te wijzingen naar iets anders en dan terug wijzingen naar je gewenste taal. Heb het nog niet geprobeerd.
Op het scherm staat netjes boombox onder het volume tekentje rechts onderin, maar het regelt het volume niveau van de speakers in de auto.
Geprobeerd om de boombox via de youtube app te voorzien van audio, hier kan ik wel "iets" van geluid regelen, maar meer van helemaal uit of hard.
Iemand tips?
[ Voor 10% gewijzigd door kritischelezer op 20-07-2023 22:25 ]
Ja klopt. Al drie dagen.Oekol schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:40:
Hebben jullie ook sinds de laatste updates dat je niet meer ziet wanneer die checkt voor updates? Ik zie alleen nog staan:
Dat is wanneer de laatste update is gedaan. Normaal zag je dat hij ging zoeken als je naar software tabblad ging.
Had ik ook op 2023.20.7. Na een paar dagen toch maar een reset gedaan (op stuurwiel) en direct daarna begon hij - nadat ik in menu software klikte - te zoeken naar updates en 2023.20.8 te downloaden…
[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 20-07-2023 22:26 ]
Hier staat dat TACC een beta feature is:
https://www.tesla.com/own...0D-B93D-556EAD66FD0B.html
Op zich prima allemaal, maar ik zou toch verwachten dat ze uit te schakelen zijn, correct? Of in het geval van TACC dat er minimaal een simpele 13 in een dozijn CC aanwezig is die je kunt gebruiken totdat TACC uit de beta fase is.
Al horen die systemen natuurlijk een beetje bij het merk. Zonder is Tesla gewoon een verdraait goeie efficiënte EV.
Mwah, er wordt wel een en ander geklaagd, maar ik rijd best veel kilometers en ik denk >90% op Autopilot met Autosteer. Ja, er zijn af en toe wat irritaties maar inmiddels goed gewend aan het systeem.m.eddy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:29:
De verhalen over TACC en AP en de overige systemen zijn niet bemoedigend te noemen.
Hier staat dat TACC een beta feature is:
https://www.tesla.com/own...0D-B93D-556EAD66FD0B.html
Op zich prima allemaal, maar ik zou toch verwachten dat ze uit te schakelen zijn, correct? Of in het geval van TACC dat er minimaal een simpele 13 in een dozijn CC aanwezig is die je kunt gebruiken totdat TACC uit de beta fase is.
Al horen die systemen natuurlijk een beetje bij het merk. Zonder is Tesla gewoon een verdraait goeie efficiënte EV.
Hier wat verbruikscijfers met de Model Y RWD.XPS15 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:58:
Iemand enig idee wat ik qua verbruik mag verwachten bij aankomende vakantierit naar Tsjechië.
M3 rwd 2023
Dakkoffer
Fietsendrager (racefiets, damesfiets, 2 kinderfietsen)
110-120 km/h
De Tesla is er zelf nog niet, verwacht/hoop ik aankomende week te kunnen afhalen in Tilburg.
Vandaag met een dakkoffer en een surfplank ernaast op pad gegaan. Eerste stuk was Haarlem naar Lokeren Supercharger. 212 km, 41 kWh verbruikt, volgens boordcomputer 192 Wh/km. Dit was deels 100 km/h en deels 120 km/h. Dat laatste in NL op de stukken waar de 120/130 limiet gold en in België (behalve Ring Antwerpen).
Volgens de Energie app zat op de stukken waar het 100 km/h het verbruik ergens tussen 150-160 Wh/km. Waar ik 120 km/h reed ging dat naar 210-220 Wh/km. Dit met een licht windje in de rug. Gemeten door te kijken naar gemiddeld verbruik over de laatste 10 km en dan na een stuk van 10 km op een bepaalde snelheid kijken wat het aangaf. Niet heel precies dus, maar klopt wel aardig met het gemiddelde over de rit denk ik.
Stuk van Lokeren naar Franse grens was rustig, dus kon bijna de hele tijd 122 km/h op de Autopilot aanhouden. Alleen niet een klein stukje bij Gent. Dit kwam gemiddeld uit op 238 Wh/km. Wind was gaan liggen, maar ik vermoed dat ook de Belgische wegen voor een iets hoger verbruik zorgen.
Zonder dakdrager is mijn verbruik op 120 km/h in Nederland tussen 190 en 200 Wh/km schat ik. Dus met deze spullen op het dak 20-25% meer rekenen.
De Model 3 zal hier mogelijk wat onder zitten en jouw dakkoffer kan weer anders zijn en de fietsen zullen weer wat meer/ander effect hebben op de aerodynamica en het weer is misschien anders en je rijstijl zal anders zijn en... en...
Kortom, ik zou het een beetje in de gaten houden via de Energie app, of via de card linksonder. En het maakt dus best veel verschil of je 100 rijdt of 120/130. Mocht je op hogere snelheid tekort komen, dan kun je dus heel wat extra kilometers maken door een stuk wat minder snel te rijden.
Heb onze laadkabel achterin in zo'n zijvak liggen. Ideale plek ervoor.Tommie12 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:00:
Ik steek de laadkabel ook in de frunk, die heb je niet vaak nodig. Daar zit ook mijn granny charger en een paar schoenen die tegen modder kunnen.
https://wren.co/join/Devian
Oh echt? Heb gisteren een soft reset gedaan en het bleef hetzelfde. Ga er maar vanuit dat die op de achtergrond wel zoekt...frankj030 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:22:
[...]
Had ik ook op 2023.20.7. Na een paar dagen toch maar een reset gedaan (op stuurwiel) en direct daarna begon hij - nadat ik in menu software klikte - te zoeken naar updates en 2023.20.8 te downloaden…
Heb speel je überhaupt Spotify af via de boombox? Alleen scheten (plus dat soort dingen met de claxon) en megafoon kan toch in dat menu?kritischelezer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:00:
Wanneer ik spotify afspeel via de boombox, dan kan ik het volume niveau niet regelen, zowel niet op het scherm als via de app.
Op het scherm staat netjes boombox onder het volume tekentje rechts onderin, maar het regelt het volume niveau van de speakers in de auto.
Geprobeerd om de boombox via de youtube app te voorzien van audio, hier kan ik wel "iets" van geluid regelen, maar meer van helemaal uit of hard.
Iemand tips?
Je kunt maar 1x per 24u handmatig je software checken. Als jij binnen die 24u nogmaals naar het tabblad software gaat, zoekt de auto niet opnieuw naar een nieuwe update. Maar dit wist je al wel denk ik :-)Oekol schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:40:
Hebben jullie ook sinds de laatste updates dat je niet meer ziet wanneer die checkt voor updates? Ik zie alleen nog staan:
Anders even een soft reset proberen? 12 juli is wel erg ver weg.
[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 21-07-2023 07:22 ]
Ja zoals die andere auto’s ook rijden, waarom zou je op de fietsstrook gaan rijden bij zo’n brede wegMaasluip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:56:
[...]
Je bedoelt, keurig rechts als waar de auto's op het plaatje ook rijden? Dat is dus niet rechts he? Die rode strook is geen fietsstrook maar een zogenaamde fietssuggestiestrook die wettelijk geen enkele status heeft. Dus als je netjes rechts rijdt dan moet je op die strook rijden.
Natuurlijk is het bij een dergelijke wegbreedte beter om te rijden waar die andere auto's ook rijden en ik zou ook niet anders doen. Maar dat doet de AP dus ook in mijn voorbeeld. Die rijdt netjes links van de stippellijn en niet op het rode gedeelte. Vervelend alleen dat dat bij zo'n weg wel midden op de weg is en dan niemand kan passeren.
[...]

Maar daar lijk je het soortvan mee eens te zijn maar toch ook weer niet. Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier nu wilt zeggen. Dat AP op smalle weggetjes niet werkt is evident.
Dit is overigens ook hoe het CBR toetst https://www.cbr.nl/nl/ser...ikel/rijprocedure-b-1.htm in principe hoor je ook op de suggestiestroken niet te rijden.
Precies 12 juliturkeyhakan schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:21:
[...]
Je kunt maar 1x per 24u handmatig je software checken. Als jij binnen die 24u nogmaals naar het tabblad software gaat, zoekt de auto niet opnieuw naar een nieuwe update. Maar dit wist je al wel denk ik :-)
Anders even een soft reset proberen? 12 juli is wel erg ver weg.
Volgens mij heb ik dat ook wel eens gehad. Het loont om het tabje software soms even met rust te laten heb ik het idee.Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:16:
[...]
Precies 12 juliweet dat je elke 24u handmatig kan, dat zag je normaal ook. Nu alleen deze zin. Vandaar.
En bovendien: je vertraagt het update proces door handmatig te checken of er een software update voor je klaar staat. Deze krijg je namelijk direct aangeboden in 90% van de gevallen zodra deze beschikbaar is.
[ Voor 23% gewijzigd door turkeyhakan op 21-07-2023 08:50 ]
Sjongejonge en ik maar kijken naar de stoelen en rondom.Oekol schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:28:
[...]
Achter kiezen en dan bovenin het scherm kan je op een knopje drukken.
Stap toevallig nu in de auto. Hier:
[Afbeelding]
Merci.
Ik zou ze bestellen via de app, duurt een paar dagen voor het binnen is.Resusaap schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:40:
Kan je de spatlappen voor model Y ook gewoon kopen bij aflevering bij de Tesla dealer of is het verstandiger deze online te bestellen? Staat alleen geen levertermijn bij (app).
De service centers hebben geen voorraad van dingen uit de shop. Alles moet uit Tilburg komen.
Ik had het ook na de update naar 2023.20 en heb hem gewoon een week ofzo laten staan. Uiteindelijk kwam toch .8 tevoorschijn en wat game updates. Ik denk dus dat ze ipv iedere dag checken gewoon een back-off ingebouwd hebben waarbij je na een update de eerste tijd niet meer checkt.frankj030 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:22:
[...]
Ik kan dus bevestigen dat je niet hoeft te rebooten om te checken, maar dat gewoon wachten uiteindelijk ook wel een nieuwe versie geeft. Ik sta op "standaard" als keuze voor welke versie ik krijg.
Zit er standaard een camera achter voor parkeren + sensors?
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.