Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Ik zou ze bestellen via de app, duurt een paar dagen voor het binnen is.
De service centers hebben geen voorraad van dingen uit de shop. Alles moet uit Tilburg komen.
Iemand nog mooie Ali lapjes gevonden voor de MY23? Ik vind de Tesla lappen echt te groot. Heb al wel een paar korte Ali lappen binnen maar zijn het net niet. Probleem is ook een beetje dat er een verschil is/lijkt te zijn tussen de bevestigingspunten bij de pre MY23 en MY23+.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:14:
Hallo, heeft er iemand een lijst met wat voor opties er standaard allemaal opzitten bij de model 3 performance?
Zit er standaard een camera achter voor parkeren + sensors?
Camera achter wel. Parkeersensoren heeft Tesla niet meer. Gaat via de camera's tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
038Robijno schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:14:
Hallo, heeft er iemand een lijst met wat voor opties er standaard allemaal opzitten bij de model 3 performance?
Zit er standaard een camera achter voor parkeren + sensors?
Dit zijn toch echt wel de basisvragen en ik ben van mening dat je toch echt even de website van Tesla moet doorlezen. Daar staat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Inspired schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Camera achter wel. Parkeersensoren heeft Tesla niet meer. Gaat via de camera's tegenwoordig.
Oké.. is dat dan standaard wat er op zit en ook geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen het gevoel dat de achterportieren van de Y wat scheef hangen? Zal wel ff een foto maken straks maar het lijkt dat het portier aan de linkerkant wat te ver naar beneden hangt. Niet heel schrikbarend maar echt netjes hangt hij er ook niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
038Robijno schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:17:
[...]

Oké.. is dat dan standaard wat er op zit en ook geactiveerd is?
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirLct schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Heb het mss gemist, maar je bent nu overgestapt van je oude 3 naar nieuwe Y? Gefeliciteerd!
Ja, sinds deze week om. :) Heerlijke auto als je wat ouder bent en oudere kids hebt. :+ De 3 nodigt wel meer uit om lekker te hoeken en te smijten. Verder ècht een heel verschil in kwaliteit tussen de 2019 Model 3 en 2023 Y. Zit zoveel beter in elkaar. (Al vond ik de 3 uit 2019 ook al goed genoeg.) Gebrek aan USS is wel een kleine bummer maar goed, de rest weegt wel op tegen dit gemis. Blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:43
Momenteel middenin een zoektocht naar een M3; en nu zie ik het volgende:

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview voor € 42.983

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview voor € 43.113

Beide showroom prijzen, maar waar zit het verschil? In gereden km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:43
Ruvo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:29:
Momenteel middenin een zoektocht naar een M3; en nu zie ik het volgende:

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview voor € 42.983

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview voor € 43.113

Beide showroom prijzen, maar waar zit het verschil? In gereden km?
Oeps, ik ging er vanuit dat er in die voorraadmodellen nog nooit was gereden? Hoop niet dat ik nu een model heb besteld waarin mensen 10.000 kilometer hebben lopen trappen… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:26
Staat bij beide 'nieuwe auto'. Zo heb ik ook een nieuwe uit voorraad met korting gekocht. Dit beperkte verschil van 130eu is waarschijnlijk niet te verklaren. Eerder waren de kortingstarieven allemaal exact hetzelfde, in max. 2 gradaties. Misschien dat ze het nu wat finer grained maken. Ik denk dat de kortingen door systemen worden gegenereerd en daar geen mensenwerk aan te pas komt. Zou er niet teveel achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:35:
[...]

Oeps, ik ging er vanuit dat er in die voorraadmodellen nog nooit was gereden? Hoop niet dat ik nu een model heb besteld waarin mensen 10.000 kilometer hebben lopen trappen… :X
Apart idd, wel is het zo dat er op beide geen subsidie mogelijk is, dat maakt een verschil van ~7k tov het basismodel voor 19" sportvelgen, trekhaak en andere kleur.
Vanmorgen stond de voorraadpagina weer vol met aanbiedingen vanaf 38.793 (wit en zwart) en vrijwel alle andere kleuren (blauw,rood,grijs,etc) voor rond de 40k. Alleen waren die toen ik een half uur keek later ineens weer verdwenen van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
The__Virus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:39:
...
Ik denk dat de kortingen door systemen worden gegenereerd en daar geen mensenwerk aan te pas komt. Zou er niet teveel achter zoeken.
... Zoals ze blijkbaar soms ook de service requests dmv AI blijken af te handelen. En ik kan garanderen dat de onzin die je dán te lezen krijgt soms wel eens écht nérgens op slaat ... tot de "echte" serviceman na enige tijd de openstaande service request wil afsluiten, ziet dat "Lynne van Tesla AI" heel wat onzin had verkocht, en dan met rode kaakjes de boel recht mag komen trekken...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 14:15
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:35:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat showroommodel per definitie <50km is en alleen van de boot naar parkeren, naar vrachtwagen, de showroom in, etc. dat soort dingen. Als er daadwerkelijk mee gereden is wordt het een demo model genoemd, maar dan staat er als het goed is een km stand bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18-09 10:58
In Amerika is een potentiële koper door een AI bot van Tesla opgebeld. Ja stiltes etc dus duidelijk. Maar hoe gaat dit zijn over een jaar? Vind het nu al indrukwekkend.

https://www.tiktok.com/@d...video/7256735379275943194

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 21-07-2023 10:33 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Hey allen. Ik heb twee vragen over autopilot na ondertussen +- een half jaar in bezit te zijn van mijn Model Y:
  • Autopilot gaat niet over een bepaalde marge boven de snelheid die hij gedetecteerd heeft. Mijn marge staat ingesteld op 4km/u, dus op een baan van 70 waar hij de snelheid fout als 50 interpreteert, rijdt autopilot slechts max 54km/u. Doe ik hier iets mis / kan ik dit omzeilen? Momenteel hou ik in dergelijke gevallen mijn voet op de gaspedaal om alsnog aan 70 te geraken...
  • Bovenstaand probleem wordt verergerd doordat autopilot (in België) de snelheidslimiet niet hersteld naar de standaardlimiet na een kruispunt. Zo blijft hij dus 50km/u als limiet aanhouden, hoewel dat na een kruispunt vaak terug 70km/u moet zijn. Is dat een gekend probleem? Kan ik dat ergens melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 06:46:
[...]

Heb speel je überhaupt Spotify af via de boombox? Alleen scheten (plus dat soort dingen met de claxon) en megafoon kan toch in dat menu?
Als ik buiten zit bij de auto is het leuk om muziek of podcast te beluisteren, geluid is geen hifi natuurlijk, mist wat hoog en laag, maar voor spraak is het prima. Alleen vind ik het volume te luid en wil het wat zachter kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ben me ook aan het oriënteren voor het aanschaffen van een Tesla m3 voor prive gebruik. Nu staan er op gaspedaal behoorlijk wat 2dehands m3. Veel bij mmxbv.nl

Maar nu las ik hier dat je zelfs een nieuwe voorraad sr auto met sepp korting voor rond 35k kan halen. Nou die prijzen vind ik niet.

Waar vind je die goede voorraad autos met die prijzen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nickrsd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:46:
Ben me ook aan het oriënteren voor het aanschaffen van een Tesla m3 voor prive gebruik. Nu staan er op gaspedaal behoorlijk wat 2dehands m3. Veel bij mmxbv.nl

Maar nu las ik hier dat je zelfs een nieuwe voorraad sr auto met sepp korting voor rond 35k kan halen. Nou die prijzen vind ik niet.

Even dit topic doorspitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Dat probeer ik. Alleen kan niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
m.eddy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:29:
De verhalen over TACC en AP en de overige systemen zijn niet bemoedigend te noemen.
Hier staat dat TACC een beta feature is:
https://www.tesla.com/own...0D-B93D-556EAD66FD0B.html

Op zich prima allemaal, maar ik zou toch verwachten dat ze uit te schakelen zijn, correct? Of in het geval van TACC dat er minimaal een simpele 13 in een dozijn CC aanwezig is die je kunt gebruiken totdat TACC uit de beta fase is.

Al horen die systemen natuurlijk een beetje bij het merk. Zonder is Tesla gewoon een verdraait goeie efficiënte EV.
Ik ga die van mij volgende week ophalen, maar ik lees ook inderdaad dat het niet altijd een voordeel is, met terugstuur acties ed. Nou heb ik momenteel ook adaptive cruise control op mijn huidige auto, maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het systeem niet soepel werken, maar dat komt ook gewoon door acties van andere weggebruikers, die 'm vaak nog even ertussen fietsen terwijl er geen ruimte is.

In de handleiding staat wel dat het uit te zetten is: Om Automatisch sturen uit te schakelen, zodat de functie niet langer beschikbaar is, tikt u op Bediening > Autopilot > Autopilot-functies > Automatisch sturen (bèta).

Ik hoop wel dat dit een permamente instelling is, niet dat je dit iedere keer moet uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
Romius schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Ik ga die van mij volgende week ophalen, maar ik lees ook inderdaad dat het niet altijd een voordeel is, met terugstuur acties ed. Nou heb ik momenteel ook adaptive cruise control op mijn huidige auto, maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het systeem niet soepel werken, maar dat komt ook gewoon door acties van andere weggebruikers, die 'm vaak nog even ertussen fietsen terwijl er geen ruimte is.

In de handleiding staat wel dat het uit te zetten is: Om Automatisch sturen uit te schakelen, zodat de functie niet langer beschikbaar is, tikt u op Bediening > Autopilot > Autopilot-functies > Automatisch sturen (bèta).

Ik hoop wel dat dit een permamente instelling is, niet dat je dit iedere keer moet uitvoeren.
Probeer het uit en kijk of je het bevalt. Die optie waar je het over hebt is een permanente setting die in je profiel wordt opgeslagen dus die hoef je niet elke keer uit te zetten als je het niet wil.

Maar je kan ook gewoon niet twee keer die pook naar beneden trekken, dan activeert autosteer ook niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hoe is de lak kwaliteit tegenwoordig bij Tesla? Is dit te vergelijken met Volkswagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:15:
Hoe is de lak kwaliteit tegenwoordig bij Tesla? Is dit te vergelijken met Volkswagen?
Beter dan wat het was, maar in mijn ogen niet te vergelijken met andere merken. Volkswagen heeft ook niet echte goede lak moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Sivvis schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat showroommodel per definitie <50km is en alleen van de boot naar parkeren, naar vrachtwagen, de showroom in, etc. dat soort dingen. Als er daadwerkelijk mee gereden is wordt het een demo model genoemd, maar dan staat er als het goed is een km stand bij.
Showroomauto's en voorraadauto's/nieuwe auto's zijn niet hetzelfde en staan dan ook anders benoemd op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
038Robijno schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:15:
Tijdens mijn proefrit raadde de werknemer van dat servicepunt eigenlijk 2 lakken aan, wit en grijs, deze waren het sterkst/best. Zwart was het minst van allemaal, waarbij hij rood ook niet echt aanraadde.
Sluuz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Maar je kan ook gewoon niet twee keer die pook naar beneden trekken, dan activeert autosteer ook niet.
Ik dacht eigenlijk dat die functie altijd aan stond, maar als 2 x naar beneden halen pas de functie activeert, is dat ook prima natuurlijk. Dan hoef je het ook niet in het menu uit te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Romius op 21-07-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:31
Nickrsd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:51:
Aanbod is wisselend, momenteel is dit de “voorraad”:
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=2332&range=0

Om in aanmerking te komen voor Sepp moet het volgensmij een RWD zonder opties zijn. Bij de huidige goedkoopste variant zitten er optionele velgen bij, de “normale” prijs staat nog steeds op <€45k maar de uitleg van tesla over de subsidie spreekt over een RWD zonder opties dus daar zou ik wel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0pe schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Aanbod is wisselend, momenteel is dit de “voorraad”:
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=2332&range=0

Om in aanmerking te komen voor Sepp moet het volgensmij een RWD zonder opties zijn. Bij de huidige goedkoopste variant zitten er optionele velgen bij, de “normale” prijs staat nog steeds op <€45k maar de uitleg van tesla over de subsidie spreekt over een RWD zonder opties dus daar zou ik wel op letten.
De waarde moet gewoon onder de 45k zitten. Je kunt prima een nieuwe 3 kopen met opties toch? Kleur + velgen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:31:
In Amerika is een potentiële koper door een AI bot van Tesla opgebeld. Ja stiltes etc dus duidelijk. Maar hoe gaat dit zijn over een jaar? Vind het nu al indrukwekkend.

https://www.tiktok.com/@d...video/7256735379275943194
Klinkt al best goed! De emotie en interesse door de AI mogen ze er van mij wel uitlaten.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 21-07-2023 12:34 . Reden: Aanbiedingen naar auto verkopen mogen in V&A :) ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En, gaan we allemaal massaal stemmen voor nieuwe SuC locaties?

https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger-voting?
Het kan nu: stemmen voor Superchargerlocaties
In het kader van de uitbreiding van ons Superchargernetwerk blijven we locaties openen in gebieden waar u onze Superchargers het meest nodig hebt.

Help mee te beslissen waar onze volgende Supercharger wordt geïnstalleerd door uw stem uit te brengen of een locatie voor te stellen. De locaties met de meeste stemmen van Tesla-eigenaars worden onze volgende Superchargerlocaties.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
EvolutionX schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:15:
[...]

Apart idd, wel is het zo dat er op beide geen subsidie mogelijk is, dat maakt een verschil van ~7k tov het basismodel voor 19" sportvelgen, trekhaak en andere kleur.
Vanmorgen stond de voorraadpagina weer vol met aanbiedingen vanaf 38.793 (wit en zwart) en vrijwel alle andere kleuren (blauw,rood,grijs,etc) voor rond de 40k. Alleen waren die toen ik een half uur keek later ineens weer verdwenen van de site.
Geen subsidie mogelijk??? Hoezo niet? Daar ging ik wel vanuit. Catalogusprijs is onder de 45K, dus dat lijkt me onjuist wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Geen subsidie mogelijk??? Hoezo niet? Daar ging ik wel vanuit. Catalogusprijs is onder de 45K, dus dat lijkt me onjuist wat je zegt
Ik had het over die 2 modellen die aangehaald werden qua prijsverschil, die hadden een catalogus prijs van iets van 47k geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
EvolutionX schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Ik had het over die 2 modellen die aangehaald werden qua prijsverschil, die hadden een catalogus prijs van iets van 47k geloof ik
Oh gelukkig! Ik was al even bang dat ik 3k misliep haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1tch
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11-2023
Een maand geleden heb ik dakdragers besteld in de tesla shop voor mijn MY, en bij levering waren de stickers die de carrosserie zouden moeten beschermen kapot.
Ondertussen heb ik al een aantal keren gemaild naar het emailadres dat tesla service me had doorgegeven maar zonder antwoord.

Iemand een idee waar ik deze kan bestellen ? Ik vind ze niet in de tesla shop.

Oo vlak van service van de online shop krijgt Tesla van mij een dikke vette 0

[ Voor 14% gewijzigd door M1tch op 21-07-2023 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
M1tch schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:
Een maand geleden heb ik dakdragers besteld in de tesla shop voor mijn MY, en bij levering waren de stickers die de carrosserie zouden moeten beschermen kapot.
Ondertussen heb ik al een aantal keren gemaild naar het emailadres dat tesla service me had doorgegeven maar zonder antwoord.

Iemand een idee waar ik deze kan bestellen ? Ik vind ze niet in de tesla shop.
In deze video word benoemd hoe die stickers heten.
YouTube: Tesla Roof Rack | How to install Tesla cross bars on a Model Y
Dat zouden deze moeten zijn.
https://www.amazon.com/Cl...ge=en_US&ref_=as_li_ss_tl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Inspired schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:38:
[...]

De waarde moet gewoon onder de 45k zitten. Je kunt prima een nieuwe 3 kopen met opties toch? Kleur + velgen bv.
Cataloguswaarde voor de duidelijkheid, dus korting wordt niet meegenomen, dus 44k wat normaal 47 was is zonder subsidie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Notna schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:15:
En, gaan we allemaal massaal stemmen voor nieuwe SuC locaties?

https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger-voting?
[...]
Beetje rare stemming, zeker omdat het wereldwijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
M1tch schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:

Welkom bij Tesla. Ik heb recent ook een vraag gesteld en heb er 6 keer achteraan gemaild omdat ik maar geen reactie kreeg. Uiteindelijk heb ik mijzelf verplicht om het te vergeten, en kreeg ik na 2 maanden opeens een mail met "excuses voor onze late reactie".

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 21-07-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Romius schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Tijdens mijn proefrit raadde de werknemer van dat servicepunt eigenlijk 2 lakken aan, wit en grijs, deze waren het sterkst/best. Zwart was het minst van allemaal, waarbij hij rood ook niet echt aanraadde.

[...]

Ik dacht eigenlijk dat die functie altijd aan stond, maar als 2 x naar beneden halen pas de functie activeert, is dat ook prima natuurlijk. Dan hoef je het ook niet in het menu uit te zetten.
Een pas gewassen zwarte wagen blijft wel het knapst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedmen7
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 13:53
Hoe wassen jullie je tesla eigenlijk? Met de hand of door de wasstraat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
dedmen7 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:23:
Hand met de 2-emmer methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:51:
Er kwamen geregeld modellen langs voor iets meer dan 38k.

Zie bv; Barse87 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Je kunt 500 referral korting krijgen, en dan nog 2950 SEPP eraf.

Er is ook wel een dienst waar je voor een paar EUR per maand een notificatie kan krijgen als er een bepaald model voor een bepaalde prijs op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DaCoTa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Beetje rare stemming, zeker omdat het wereldwijd is.
Dat maakt natuurlijk niet uit, ze kijken per regio welke het meest gestemd worden, omdat je in elk land andere capaciteit zal hebben (personeel, maar ook vergunningstrajecten en aansluiting op het stroomnet).

Ik heb bijvoorbeeld ook gestemd in Spanje en Hongarije / Roemenië omdat ik daar eerder heen wilde maar niet ben gegaan ivm gebrek aan superchargers.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik zie dat mijn post verwijderd is, voor de goedkoopste model 3, met de verwijzing om dit in V&A te zetten. Maar het lijkt mij dat V&A is, voor wat ik zelf aanbied..ik ben geen Tesla dealer. En ik ga ook uiteraard niet zoveel moeite doen voor iets waarvan ik dacht dat het misschien handig was voor iemand.

Afijn, gisteren de Shell laadpas binnengekregen, maar even kijken of ik daar nog wat in moet uitbreiden, voor als die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Dat maakt natuurlijk niet uit, ze kijken per regio welke het meest gestemd worden, omdat je in elk land andere capaciteit zal hebben (personeel, maar ook vergunningstrajecten en aansluiting op het stroomnet).

Ik heb bijvoorbeeld ook gestemd in Spanje en Hongarije / Roemenië omdat ik daar eerder heen wilde maar niet ben gegaan ivm gebrek aan superchargers.
Er zijn er al genoeg in Spanje toch? Tuurlijk, meer is beter maar Spanje/Portugal is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Er zijn er al genoeg in Spanje toch? Tuurlijk, meer is beter maar Spanje/Portugal is prima te doen.
Ja, dat sloeg meer op Hongarije / Roemenië. Spanje had ik twee specifieke plekken (midden onder Pyreneeën en Cordoba) die ik wel nice zou vinden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
dedmen7 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:23:
Wasstraat. Nog geen swirl te bekennen na 4x wassen op de witte lak. In elk geval stukken betere lak dan de zwarte van mijn Kia hiervoor lijkt het. Die werd al met swirls afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
[b]Nickrsd in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"Nickrsd schreef op vrijdag 21 juli 2023
Op de site ‘Tesla voorraad auto’s’ en ook ‘Tesla snel leverbaar’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Laatst online: 06:36
turkeyhakan schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Volgens mij heb ik dat ook wel eens gehad. Het loont om het tabje software soms even met rust te laten heb ik het idee.

En bovendien: je vertraagt het update proces door handmatig te checken of er een software update voor je klaar staat. Deze krijg je namelijk direct aangeboden in 90% van de gevallen zodra deze beschikbaar is.
Ik kan toch bevestigen dat er iets niet goed zit in de 2023.20.x updates m.b.t. het automatisch updates aanbieden. Ook nu had ik na de update van 2023.20.7 -> 2023.20.8 inmiddels weer dat er - net als bij Oekol - stond dat de software up to date was sinds de tijd van de laatst geïnstalleerde versie (in mijn geval: "uw autosoftware is up to date vanaf 18 juli 08:11". Dus er zat alweer 3 dagen tussen sinds de geforceerde update van .7 naar .8, en net een soft reset gedaan op het stuurwiel; direct erna werd 2023.20.9 gedownload... Terwijl mijn ervaring tot op heden was dat er altijd - na 24 uur gewacht te hebben - gecontroleerd kon worden op updates en er geen soft reset nodig was.

Ben ook wel benieuwd wat er in de .7, .8, .9 versies aan verschillen zit en waarom het nodig is om er binnen een week twee updates aan te bieden. Was liever meteen overgegaan op 2023.26.x ivm de auto headlights i.c.m. wipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
The__Virus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Wasstraat. Nog geen swirl te bekennen na 4x wassen op de witte lak. In elk geval stukken betere lak dan de zwarte van mijn Kia hiervoor lijkt het. Die werd al met swirls afgeleverd.
Als die witte lak net zo goed is als op mijn vorige XC40 (pearl wit met zwart dak) dan is qua krassen wit zeker de beste keuze, zie je sowieso weinig op (net als bij zilver). Ik heb er 2x een cquartz uk coating erop gedaan en toch zag je na 2 jaar best wat swirls en plekjes op het zwarte dak die met moeite (deels) weg te polijsten waren, maar de rest van de auto was zo goed als smetteloos.

Maar..., eens dat een diepzwarte auto, mits mooi gedetailed, wel echt top is.. (totdat het weer eens geregend heeft :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Mijn eergisteren bestelde Model 3 zou tussen 19 en 29-7 worden geleverd volgens de Tesla app. Op advies van sommige leden hier toch maar even telefonisch contact opgenomen met Tesla Tilburg. Maar liefst 47 minuten (!) in de wacht gestaan. Toen kreeg ik te horen dat ik moest bellen met Rotterdam en dat ene ‘Carly’ mij verder zou kunnen helpen. Ik Rotterdam gebeld en kreeg inderdaad gelijk Carly aan de telefoon. Wat een ontzettend leuke en behulpzame vrouw. Helaas voor mij komt het schip met mijn model 3 pas op 1 augustus aan in België en dan moet hij nog richting Tilburg. Zij gaf aan dat ik moest uitgaan van de eerst helft van augustus. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:33
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:17:
Mijn eergisteren bestelde Model 3 zou tussen 19 en 29-7 worden geleverd volgens de Tesla app. Op advies van sommige leden hier toch maar even telefonisch contact opgenomen met Tesla Tilburg. Maar liefst 47 minuten (!) in de wacht gestaan. Toen kreeg ik te horen dat ik moest bellen met Rotterdam en dat ene ‘Carly’ mij verder zou kunnen helpen. Ik Rotterdam gebeld en kreeg inderdaad gelijk Carly aan de telefoon. Wat een ontzettend leuke en behulpzame vrouw. Helaas voor mij komt het schip met mijn model 3 pas op 1 augustus aan in België en dan moet hij nog richting Tilburg. Zij gaf aan dat ik moest uitgaan van de eerst helft van augustus. Nog even geduld dus.
Jij kreeg ze tenminste nog aan de telefoon, gisterenmorgen 50 minuten in de wacht gestaan en vervolgens maar opgegeven. Gistermiddag 75 min in de wacht en weer maar opgegeven.

Vanmorgen gemaild met maar ook nog geen reactie…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Barse87 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Jij kreeg ze tenminste nog aan de telefoon, gisterenmorgen 50 minuten in de wacht gestaan en vervolgens maar opgegeven. Gistermiddag 75 min in de wacht en weer maar opgegeven.

Vanmorgen gemaild met maar ook nog geen reactie…
<knip> verkeerde topic zag ik ;)

[ Voor 43% gewijzigd door EvolutionX op 21-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zie echt steeds mooiere renders? van project Highland voorbij komen, zeer benieuwd naar het uiteindelijke design.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGp9U17zWpfYBfRa0-vVmI6ARXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRZ4zhYvJvN4LsfVjyzAXV3f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgR507D2nfSIgP9xNkGvLoI8lz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/332bfORKpo6U3AQwr5tihera.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik ben natuurlijk biased maar die eerste render en ook de leaks vind ik niet zo uitgesproken als het huidige design, echt een 13 in dozijn uiterlijk. Ander merk badge er op en het had zo een Chrysler kunnen zijn.

Die tweede vind ik dan wel weer gaaf bedacht vooral vanwege de Porsche Taycan elementen. Dat zal m ook wel niet worden (zie ook de parkeersensoren ;) )

Ben erg benieuwd wat het gaat worden en ook of er toevoegingen of juist wegnames zijn in hardware

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 18:48
Greatsword schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:40:
Ik zie echt steeds mooiere renders? van project Highland voorbij komen, zeer benieuwd naar het uiteindelijke design.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi die tweede. Ben vooral benieuwd naar project Juniper van de model Y. Wanneer staat die op de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
AdFundum14 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:34:
Hey allen. Ik heb twee vragen over autopilot na ondertussen +- een half jaar in bezit te zijn van mijn Model Y:
  • Autopilot gaat niet over een bepaalde marge boven de snelheid die hij gedetecteerd heeft. Mijn marge staat ingesteld op 4km/u, dus op een baan van 70 waar hij de snelheid fout als 50 interpreteert, rijdt autopilot slechts max 54km/u. Doe ik hier iets mis / kan ik dit omzeilen? Momenteel hou ik in dergelijke gevallen mijn voet op de gaspedaal om alsnog aan 70 te geraken...
  • Bovenstaand probleem wordt verergerd doordat autopilot (in België) de snelheidslimiet niet hersteld naar de standaardlimiet na een kruispunt. Zo blijft hij dus 50km/u als limiet aanhouden, hoewel dat na een kruispunt vaak terug 70km/u moet zijn. Is dat een gekend probleem? Kan ik dat ergens melden?
Je kunt met het rechter scrollwieltje de snelheid van de TACC en de Autopilot aanpassen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 15:06
Mackeessie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Je kunt met het rechter scrollwieltje de snelheid van de TACC en de Autopilot aanpassen,.
Gewoon even uitzetten en weer opnieuw activeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Nogmaals een soft reset gedaan maar nu ingehouden tot ik het tesla logo ik scherm kreeg (dacht wellicht dat ff proberen ipv direct los met zwart scherm).

Toen ging die daarna zoeken naar update en ben nu 2023.20.9 aan het installeren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Klopt het dat je met het rechter scrollwiel kan aangeven dat je de handen aan het stuur hebt als Autopilot geactiveerd is? Ik vind het maar irritant dat je steeds aan het stuur moet trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:22:
Klopt het dat je met het rechter scrollwiel kan aangeven dat je de handen aan het stuur hebt als Autopilot geactiveerd is? Ik vind het maar irritant dat je steeds aan het stuur moet trekken.
Je kunt toch beter je handen op een bepaalde manier positioneren dat je niet iedere keer een beweging moet maken? Ik leg mijn elleboog rechts op de middenconsole neer, rechterhand rechtsonderin het stuur, iets hoog vastpakken en laat dan de zwaartekracht zijn werk doen. Krijg op die manier nooit reminders.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Taro schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Je kunt toch beter je handen op een bepaalde manier positioneren dat je niet iedere keer een beweging moet maken? Ik leg mijn elleboog rechts op de middenconsole neer, rechterhand rechtsonderin het stuur, iets hoog vastpakken en laat dan de zwaartekracht zijn werk doen. Krijg op die manier nooit reminders.
Zal het eens proberen, dank voor de tip! Tot nu toe krijg ik de meldingen ondanks dat ik mijn handen aan het stuur heb. Met bochten is het prima te doen, maar vooral bij lange stukken ben ik aan het klooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Zal het eens proberen, dank voor de tip! Tot nu toe krijg ik de meldingen ondanks dat ik mijn handen aan het stuur heb. Met bochten is het prima te doen, maar vooral bij lange stukken ben ik aan het klooien.
Het stuur moet enige tegendruk waarnemen, anders krijg je inderdaad een waarschuwing. Het stuur iets hoger vastpakken en je arm ontspannen zorgt daarvoor. Succes :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:22:
Dat klopt, maar helaas alleen voor USA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
In de nieuwe update 2023.26.1 is de recommended daily charge limit voor de LR en P van 90% naar 80% gedaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3b3lalMNf9ksTbbRJiQwrJp8864=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Csax66wynSrxmuvXVkpYl7wr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDj_wkNjib5am11hUUdDYXofUlE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTAbsfAXORuOg84bjKqo3GgU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:00:
In de nieuwe update 2023.26.1 is de recommended daily charge limit voor de LR en P van 90% naar 80% gedaald.

[Afbeelding][Afbeelding]
Interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:21:
Nogmaals een soft reset gedaan maar nu ingehouden tot ik het tesla logo ik scherm kreeg (dacht wellicht dat ff proberen ipv direct los met zwart scherm).

Toen ging die daarna zoeken naar update en ben nu 2023.20.9 aan het installeren.
Dat moet je ook altijd doen.. ingedrukt houden tot je de T ziet en dan loslaten. Told you.. a soft reset helps. Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Had ik in het begin ook, of te weinig druk, of ik druk te hard en autosturen schakelt uit.

Uiteindelijk wen je er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:00:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zag het ook inderdaad, benieuwd naar de achterliggende reden (ja ja, degradatie, maar waarom ze dan eerder toch 90% in de aanbevolen range hadden zitten). Toch wat voortschrijdend inzicht of zien ze in de praktijk dat ondanks de extra streepjes onder de 90% het overgrote deel alsnog 90% hanteert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdFundum14
Mackeessie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Via het scrollwieltje kan ik niet boven de snelheidslimiet die Tesla gedetecteerd heeft (bv 50) + mijn ingestelde marge (bv tot 54). Enkel wanneer ik op de autostrade rijd kan ik scrollen tot 140km/u.

Ook wanneer ik autopilot uitzet en opnieuw aanzet en ik ben sneller aan het rijden, dan vertraagt autopilot automatisch tot de gedetecteerde snelheidslimiet + marge.

Is dit bij jullie niet het geval dan? Hoe omzeilen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
AdFundum14 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Via het scrollwieltje kan ik niet boven de snelheidslimiet die Tesla gedetecteerd heeft (bv 50) + mijn ingestelde marge (bv tot 54). Enkel wanneer ik op de autostrade rijd kan ik scrollen tot 140km/u.

Ook wanneer ik autopilot uitzet en opnieuw aanzet en ik ben sneller aan het rijden, dan vertraagt autopilot automatisch tot de gedetecteerde snelheidslimiet + marge.

Is dit bij jullie niet het geval dan? Hoe omzeilen jullie dit?
Is een instelling, weet alleen even niet waar. Ik zet mijn tacc zo hoog als ik zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Werkt TACC een beetje op de 80km zones ring Amsterdam en Rotterdam of is dat teveel verkeer voor een goede werking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Taro schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Ik zag het ook inderdaad, benieuwd naar de achterliggende reden (ja ja, degradatie, maar waarom ze dan eerder toch 90% in de aanbevolen range hadden zitten). Toch wat voortschrijdend inzicht of zien ze in de praktijk dat ondanks de extra streepjes onder de 90% het overgrote deel alsnog 90% hanteert...
Nee las dat inderdaad maar ook suggesties voor BMS calibratie. Dat het met 80% betere calibratie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DM57 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:10:
Werkt TACC een beetje op de 80km zones ring Amsterdam en Rotterdam of is dat teveel verkeer voor een goede werking ?
TACC is alleen snelheid. Dat werkt prima. Op de ring van Amsterdam rij ik alleen maar AP en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Fly-guy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Had ik in het begin ook, of te weinig druk, of ik druk te hard en autosturen schakelt uit.

Uiteindelijk wen je er wel aan.
Kwestie van volhouden dus.. Tot nu toe op TACC gereden en da’s dan ook veel rustiger (zo voelt het). Na de vakantie maar weer eens met Autopilot aan de slag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Taro schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Wat betekenen die streepjes dan? Ik zet die altijd op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
this schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Wat betekenen die streepjes dan? Ik zet die altijd op 90%.
Ze adviseren die voor dagelijks gebruik en hoger alleen voor langere ritten. Volgens mij stonden de streepjes bij de LR/P destijds op: 60/70/80/90%. Daarmee was 90% de hoogste in dat rijtje. Als je dagelijks kunt laden en bijv. 60% is meer dan voldoende, dan kan je beter niet tot bijv. 90% laden. De aanbevolen range om binnen te blijven was 20-80%. Daarmee gaven ze eigenlijk al aan dat dagelijks op 90% niet wenselijk was, maar nu adviseren ze dus ook echt 80%.

Wat mij betreft prima, ik heb hem vaak op 80-85% staan en dat is ruim voldoende. Alleen bij zeer lage energietarieven schuif ik tijdelijk naar 90-93%.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 21-07-2023 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Nee las dat inderdaad maar ook suggesties voor BMS calibratie. Dat het met 80% betere calibratie heeft.
Mja, dat zal Tesla zeggen. Denk eerder dat ze zien dat de LG packs toch wat minder zijn en dat ze bang zijn garantie gevallen te gaan krijgen. Vraag me ook af of oude 3tjes met Panasonic nu dit 80% advies krijgen? De LG packs zijn NCM cellen en die hebben ook wat eerder last van degradatie op hogere SoC. De Panasonics (NCA) zijn gewoon een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
chevchelios schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Is een instelling, weet alleen even niet waar. Ik zet mijn tacc zo hoog als ik zelf wil.
Mijn TACC kan ik inderdaad ook zo hoog zetten als ik zelf wil, maar zodra ik autopilot activeer dan valt hij terug naar de snelheidslimiet + marge. Bij jullie niet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Vandaag onderweg in Zweden naar een nieuwe verblijfplaats.
Omdat ik niet 100% zeker was van een laadplaats, en de navi aangaf met 11% aan te komen toch maar een laadstop gezocht via de Tesla navi. Dat was een EnBw station, waar ik dan maar naartoe genavigeerd heb.
En ja, ca 15 -20 km vooraf gaf de auto aan te starten met het opwarmen van de batterij. Laden ging dan vanaf 40% met ca 150 kw, en bij 70% nog altijd kort bij 100 kW.

Is dit nieuw sinds de laatse update?

Een ander feature is dat de snelheid van de autosteer (ik heb EAP) mooi aangapst wordt als er een bordje 60 staat, en je met 80 aankomt. En als er dan terug een bordje 80 staat, dan gaat de snelheid weer mooi omhoog

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

chevchelios schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Doel je met de instelling op het omzeilen van de geforceerde snelheid? Ik rij vaak genoeg achteraf en daar krijgt hij op een lange weg soms een 30 bord zonder einde, waardoor AP geen uitkomst weer is. TACC zelf werkt natuurlijk wel maar als je overschakelt op AP is het klaar en ga je maximaal 40.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:03
Is bij jullie de bermverlichting ook zo enorm zichtbaar? Ik heb mijn lampen (model y) laten afstellen bij Tesla, maar sta nog steeds te kijken van de enorme hoeveelheid licht.

Nu weet ik dat hierover al tig keer is gesproken, maar ben even specifiek benieuwd naar het lichtpatroon van met name de rechter koplamp bij jullie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:48:
[...]

Hier wat verbruikscijfers met de Model Y RWD.

Vandaag met een dakkoffer en een surfplank ernaast op pad gegaan. Eerste stuk was Haarlem naar Lokeren Supercharger. 212 km, 41 kWh verbruikt, volgens boordcomputer 192 Wh/km. Dit was deels 100 km/h en deels 120 km/h. Dat laatste in NL op de stukken waar de 120/130 limiet gold en in België (behalve Ring Antwerpen).

Volgens de Energie app zat op de stukken waar het 100 km/h het verbruik ergens tussen 150-160 Wh/km. Waar ik 120 km/h reed ging dat naar 210-220 Wh/km. Dit met een licht windje in de rug. Gemeten door te kijken naar gemiddeld verbruik over de laatste 10 km en dan na een stuk van 10 km op een bepaalde snelheid kijken wat het aangaf. Niet heel precies dus, maar klopt wel aardig met het gemiddelde over de rit denk ik.

Stuk van Lokeren naar Franse grens was rustig, dus kon bijna de hele tijd 122 km/h op de Autopilot aanhouden. Alleen niet een klein stukje bij Gent. Dit kwam gemiddeld uit op 238 Wh/km. Wind was gaan liggen, maar ik vermoed dat ook de Belgische wegen voor een iets hoger verbruik zorgen.

Zonder dakdrager is mijn verbruik op 120 km/h in Nederland tussen 190 en 200 Wh/km schat ik. Dus met deze spullen op het dak 20-25% meer rekenen.

De Model 3 zal hier mogelijk wat onder zitten en jouw dakkoffer kan weer anders zijn en de fietsen zullen weer wat meer/ander effect hebben op de aerodynamica en het weer is misschien anders en je rijstijl zal anders zijn en... en...

Kortom, ik zou het een beetje in de gaten houden via de Energie app, of via de card linksonder. En het maakt dus best veel verschil of je 100 rijdt of 120/130. Mocht je op hogere snelheid tekort komen, dan kun je dus heel wat extra kilometers maken door een stuk wat minder snel te rijden.
Nog even een extra rit van dag 2:
Supercharger bij Le Mans naar Poitier Sud. 212 km gereden, 1h54m, Vgem 111,6 km/h. Dit was merendeels 130 km/h aanhouden op Autopilot maar met paar stukjes wat langzamer, verkeer en een hoop tolpoorten kwam het gemiddeld hierop uit. Verbruik: 216 Wh/km. MY RWD met dus een dakkoffer op het dak en een surfplank ernaast.

Heb ook via de Energie app weer gekeken en op stukken van 50 km 130 km/h aan een stuk zat het gemiddelde soms onder 220 Wh/km, soms richting 240 Wh/km. Denk afhankelijk van route, wind, etc. De overige trajecten hadden ook wat RN of D wegen, dus minder representatief voor de kruissnelheid op de snelweg.

Stukken van twee uur 130 km/h rijden tussen superchargers is dus geen enkel probleem met deze dakbelading. Laden gaat vrij snel en zelfs tot 90% valt het wachten erg mee (misschien 5-10 minuten meer dan we minimaal nodig hebben).

We zijn donderdag en vrijdag gaan rijden om drukte te voorkomen en dat heeft tot nu toe gewerkt. Morgen is een rode zaterdag, dus veel drukte naar het zuiden, maar tot nu toe konden wij overal wel doorrijden. Bij de Superchargers wel wat druk, maar nog nergens hoeven wachten.

Anyway, mijn zorgen over de dakdrager zijn wel weg. In elk geval voor de zomer. In de winter kan het wat krap worden.

Ik heb het referentieverbruik in ABRP op 192 Wh/km gezet (ipv normaal 167) en dan plant ie erg nauwkeurig met deze spullen op het dak. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:42
Luc Beek schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:51:
Is bij jullie de bermverlichting ook zo enorm zichtbaar? Ik heb mijn lampen (model y) laten afstellen bij Tesla, maar sta nog steeds te kijken van de enorme hoeveelheid licht.

Nu weet ik dat hierover al tig keer is gesproken, maar ben even specifiek benieuwd naar het lichtpatroon van met name de rechter koplamp bij jullie.
Ik heb de licht afstelling direct na afhalen nieuwe Y zelf gecontroleerd en (naar mijn mening en gewoonte van lichtbeeld andere auto) aangepast.
In mijn eigen straat, tegen de grote zijgevel muur, waar ik het al jaren controleer.
Ik vond de afstelling af fabriek eigenlijk heel hoog staan, dus ik heb een nieuwe calibratie gedaan en dan beide lichten naar beneden gezet.
Nog nooit seinende tegenliggers gehad dus het zal in orde zijn zo.
Er is rechts inderdaad zo een 'blokje' dat de berm flink verlicht. Was mij ook opgevallen. Gewoon het 'blokjes' lichtbeeld in het algemeen was nieuw voor mij.
Zal typisch zijn voor de matrix?

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
Goede dag. Ik ben sinds dinsdag een bezitter van een m3 sr+ . Echter ben ik op vakantie. Dus heeft een vriend van mij hem opgehaald en op m'n oprit gezet. Vroeg nog aan hem te vragen of er iets met de auto gedaan moest worden omdat ik nog zeker 2 weken weg was. De medewerkers deden er nogal lacherig over. Echter na activatie van de app. Even gekeken: accu 85 procent. Gisteren avond gekeken accu 57 procent. Vermoed dat het sentry is. Dus gevraagd of iemand dit uit kan zetten voor mij. Zijn er nog andere zaken behalve de app met rust laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roundlet schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 07:19:
Goede dag. Ik ben sinds dinsdag een bezitter van een m3 sr+ . Echter ben ik op vakantie. Dus heeft een vriend van mij hem opgehaald en op m'n oprit gezet. Vroeg nog aan hem te vragen of er iets met de auto gedaan moest worden omdat ik nog zeker 2 weken weg was. De medewerkers deden er nogal lacherig over. Echter na activatie van de app. Even gekeken: accu 85 procent. Gisteren avond gekeken accu 57 procent. Vermoed dat het sentry is. Dus gevraagd of iemand dit uit kan zetten voor mij. Zijn er nog andere zaken behalve de app met rust laten?
Sentry kun je toch via de app ook uitzetten? Verder niet in de app kijken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 07:39:
[...]

Mobiele toegang moet je eerst in de auto aanzetten, pas daarna kun je het via de app aan/uitzetten

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
[...]

Zou kunnen. Maar de app wilt met de auto via Bluetooth verbinden om de telefoonsleutel in te stellen. Daardoor kan ik niks anders zien dan de accu en de locatie van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roundlet schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 07:47:
[...]

Zou kunnen. Maar de app wilt met de auto via Bluetooth verbinden om de telefoonsleutel in te stellen. Daardoor kan ik niks anders zien dan de accu en de locatie van de auto
Ah. Niet goed gelezen. :) Dan moet je kennis het uitzetten. Al staat het ook niet standaard aan. Dus dan heeft hij het aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Tommie12 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:33:
Vandaag onderweg in Zweden naar een nieuwe verblijfplaats.
Omdat ik niet 100% zeker was van een laadplaats, en de navi aangaf met 11% aan te komen toch maar een laadstop gezocht via de Tesla navi. Dat was een EnBw station, waar ik dan maar naartoe genavigeerd heb.
En ja, ca 15 -20 km vooraf gaf de auto aan te starten met het opwarmen van de batterij. Laden ging dan vanaf 40% met ca 150 kw, en bij 70% nog altijd kort bij 100 kW.

Is dit nieuw sinds de laatse update?

Een ander feature is dat de snelheid van de autosteer (ik heb EAP) mooi aangapst wordt als er een bordje 60 staat, en je met 80 aankomt. En als er dan terug een bordje 80 staat, dan gaat de snelheid weer mooi omhoog
Nieuw sinds de laatste update, het preconditioning bedoel je? Dat zit er al een tijdje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Nieuw sinds de laatste update, het preconditioning bedoel je? Dat zit er al een tijdje in.
Denk dat hij op de laadsnelheid doelt. Als die cijfers kloppen dan lijkt het wat verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
[...]

Kost Sentry echt zo ontzettend veel accu? Daar schrik ik wel van. Maakt het dus een hele dure functionaliteit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
Hoe gaat iedereen hier om met het laden van de (LFP) accu thuis? Bij een niet-LFP accu is het eenvoudig, gewoon het limiet op 80% zetten en je kunt hem altijd aan de laadpaal hangen.

Nu laad ik hem pas weer op wanneer die onder de 20% komt, vaak is dit elke 10 dagen (dus langer dan een week)

Bij LFP wordt er geadviseerd te laden tot 100% (minimaal 1 keer per week). Voor zover ik weet, is dit vooral voor de calibratie van het BMS, en vindt de LFP accu het ook niet prettig om altijd tot 100% te laden (al heeft die er wel iets minder moeite mee).

Elke keer op 80% zetten en dan 1 keer per week op 100% zetten is echter niet haalbaar. Ik zat er zelf al aan te denken dit met een automatisering in Home Assistant te doen die controleert wanneer er voor het laatst tot 100% is geladen en afhankelijk daarvan het maximale percentage instelt. :P

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 22-07-2023 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

sweebee schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:55:
Hoe gaat iedereen hier om met het laden van de (LFP) accu thuis? Bij een niet-LFP accu is het eenvoudig, gewoon het limiet op 80% zetten en je kunt hem altijd aan de laadpaal hangen.

Bij LFP wordt er geadviseerd te laden tot 100% (minimaal 1 keer per week). Voor zover ik weet, is dit vooral voor de calibratie van het BMS, en vindt de LFP accu het ook niet prettig om altijd tot 100% te laden (al heeft die er wel iets minder moeite mee).

Elke keer op 80% zetten en dan 1 keer per week op 100% zetten is echter niet haalbaar. Ik zat er zelf al aan te denken dit met een automatisering in Home Assistant te doen die controleert wanneer er voor het laatst tot 100% is geladen en afhankelijk daarvan het maximale percentage instelt. :P
Goede vraag, deze is ook nooit eerder gesteld! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:33
sweebee schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:55:

Nu laad ik hem pas weer op wanneer die onder de 20% komt, vaak is dit elke 10 dagen (dus langer dan een week)

Wat dat betreft heeft de app van mijn e-Golf wel een handige functionaliteit. Daar kan ik gewoon per dag programmeren wanneer hij tot 80% of 100% laadt. Sterker nog stel dat ik hem vanavond aan de lader zet en morgenochtend om 8:00u heb ik een lange trip voor de boeg dan kan ik hem zo instellen dat hij morgen precies om 8:00u is volgeladen + interieur voor- verwarmen/koelen.

Geen idee of zoiets mogelijk is met de tesla app.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
Barse87 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Wat dat betreft heeft de app van mijn e-Golf wel een handige functionaliteit. Daar kan ik gewoon per dag programmeren wanneer hij tot 80% of 100% laadt. Sterker nog stel dat ik hem vanavond aan de lader zet en morgenochtend om 8:00u heb ik een lange trip voor de boeg dan kan ik hem zo instellen dat hij morgen precies om 8:00u is volgeladen + interieur voor- verwarmen/koelen.

Geen idee of zoiets mogelijk is met de tesla app.
Ik gebruik zelf Tessie. Zie dat ik dat daar ook in kan doen, per dag een limiet instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:28
AdFundum14 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Mijn TACC kan ik inderdaad ook zo hoog zetten als ik zelf wil, maar zodra ik autopilot activeer dan valt hij terug naar de snelheidslimiet + marge. Bij jullie niet dan?
Ja bij mij ook zo. Altijd maximaal 10kmh erboven. Ook als ik de procentuele afwijking heel hoog instel. Erg jammer en betuttelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
GekkeRipper schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:09:
[...]

Ja bij mij ook zo. Altijd maximaal 10kmh erboven. Ook als ik de procentuele afwijking heel hoog instel. Erg jammer en betuttelend.
Toch snap ik het wel, tussen de lijntjes blijven is moeilijker als je (veel) harder rijdt dan waar de weg is voor ontworpen.
Al kan het in 95% van de gevallen prima bij een (nog) hogere snelheid, ik zou er als automaker, zelfs in bèta, geen risico mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit screen protectors omdat ik altijd voorzichtig en zuinig ben op mijn spullen, maar ben even benieuwd of jullie dat wel of niet doen.

Poll: Gebruiken jullie een screen protector?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405796&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Greatsword schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:34:
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit screen protectors omdat ik altijd voorzichtig en zuinig ben op mijn spullen, maar ben even benieuwd of jullie dat wel of niet doen.

Poll: Gebruiken jullie een screen protector?
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Sinds dag 1 een anti-glare anti-fingerprint (voor zover dat kan) protector van Abstract Ocean er in gehad. Mooie applicator om hem superstrak te krijgen. Ik twijfel of m'n vriendin het uberhaubt weet.

Age of the Geek, baby!

Pagina: 1 ... 59 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: