Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 499 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.104 views

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Oekol schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:51:
[...]

Webcamschuifje lost dat inderdaad op en dan moet je weer meer fysiek tegendruk geven tegen het stuur als hij dicht zit. Wat betreft die waarschuwingen gaan die na 1 week weer weg. Krijg er nu af en toe ook 1 met die 'webcam schuif' open. Kan niet zeggen dat ze onterecht zijn overigens. Hij houdt het in de gaten als je teveel naar X kijkt i.p.v. de weg. Ik vind het vrij accuraat en heel irritant omdat hij gewoon gelijk heeft. Punt.

Laat ik zeggen dat het een goede spiegel voor je houdt en bij tijd en wijlen kijk je net 1 sec te lang naar je tablet voor route of ander nummer en dan is het irritant.
Ben het helaas compleet met jou oneens. Ik heb er de laatste tijd extra op gelet en de waarschuwingen slaan nergens op. Ik mag fluitend links naar buiten kijken, ik mag fluitend naar boven kijken, ik mag fluitend naar rechts kijken, maar….o wee als ik drie seconden naar het scherm kijk: straf! Mocht je iemand zien rijden in een m3 zwart die af en toe zijn hand zomaar in de lucht steekt, dan ben ik dat.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
DanielAlm schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:24:
[...]
Mocht je iemand zien rijden in een m3 zwart die af en toe zijn hand zomaar in de lucht steekt, dan ben ik dat.
En wat doe je dan precies?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

DanielAlm schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:24:
[...]

Ben het helaas compleet met jou oneens. Ik heb er de laatste tijd extra op gelet en de waarschuwingen slaan nergens op. Ik mag fluitend links naar buiten kijken, ik mag fluitend naar boven kijken, ik mag fluitend naar rechts kijken, maar….o wee als ik drie seconden naar het scherm kijk: straf! Mocht je iemand zien rijden in een m3 zwart die af en toe zijn hand zomaar in de lucht steekt, dan ben ik dat.
Boute uitspraken van jou. Een dergelijk systeem heeft altijd tekortkomingen. Het kan niet alles. Naar links kijken kan kijken in je spiegel zijn. Wie weet wordt dit systeem verder aangescherpt zodat je niet meer naar boven kunt kijken. Langer op je scherm kijken is idd niet slim, zeker 3 seconden. Ik krijg die waarschuwing ook wel eens want ik ben niet roomser dan de paus. Terecht want in een 3 tal seconden ben ik toch een 100 meter verder. ( op de snelweg)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:59:
[...]

En wat doe je dan precies?
Hand voor de camera ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb zelf de camera al 2 jaar / 60.000km afgedekt. Behalve dat je wat draaikracht op je stuur moet zetten helemaal prima.

De dag dat die camera open moet gaat hij in de verkoop.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
Knip, dat voegt niets toe

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 26-12-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

DarkSide schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:10:
Tesla biedt zelf geen stoelmassage.
Maar mijn golf had wel "stoelmassage" en dat was niets meer dan de elektrisch bediende lendesteun die 10 min heen een weer beweeg (op en neer. / in en uit).
Niet "echt" stoel massage maar wel lekker.

Dit lijkt me ook wel iets voor enhance eigenlijk. Moet niet zo moeilijk te "programmeren" zijn.
vermoed dus dat de maker van dat scherm gewoon een routine van x minuten gemaakt heeft die de lendesteun beweegt
Dat zou inderdaad kunnen ja. Stoelmassage is inderdaad een groot woord. Je voelt iets op en neer bewegen. Ik zie dat je er ook een module voor je kunt kopen. Wellicht dat dat scherm hetzelfde effect heeft als die module (en voor de prijs van nog niet één module :*) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:03:
Ik heb zelf de camera al 2 jaar / 60.000km afgedekt. Behalve dat je wat draaikracht op je stuur moet zetten helemaal prima.

De dag dat die camera open moet gaat hij in de verkoop.
'Gaat hij in de verkoop'... Is die reactie niet wat overdreven?
Ik heb juist de update een tijdje geleden naar aanwezigheidsdetectie door camera observatie ipv detectie door (vaak) wiebelen aan het stuur, als énorm fijn ervaren in mijn MY.

Dat met kracht input geven aan het stuur vond ik super irritant. Ik riep telkens dat ik een capacitief stuurwiel wilde zoals bij oa nieuwe Vag autos. Dat dat véél relaxter werkt omdat je alleen een vinger dan op het stuur moet laten rusten.
Na de update werkte het bij mij ineens precies zo.
Maar dan dus zonder de hardware. Dat is zo knap van Tesla...
Ook in het donker, door ir leds in binnenspiegel.
Elke woonwerk rit (100km heen en weer) heb ik nooit meer een nag gehad. Rust één vinger tientallen minuten op (snel)wegen super ontspannen op stuur. Kijk ik om me heen. Kan ook voldoende tijd naar scherm kijken/bedienen etc.
Voor mij echt 100 punten. Werkt altijd. Een ééénorme upgrade/update tov stuurwiel-nags.

Dus als dit weer veranderd/gevoeliger wordt , zou ik echt jammer vinden.
De nieuwste software staat bij mij klaar sinds gisteren, maar ga ik nog even niet installeren omdat alles nu juist zo perfect werkt.

(In oude M3's snap ik wel dat je cam af wil plakken, want zicht van die interieur camera is veel minder groothoek dan nieuwere versies. Dus die ziet je vinger helemaal onderop stuurwiel dan bijv niet en sommigen hebben ook geen ir leds voor in het donker)

(Het hangt wel af van hoe je stuurwiel en zit positie hoogtes zijn ingesteld in de MY. Check dit in het menu waar je jezelf kan zien zitten. En bekijk dat dan in de rij stand. Dus niet in een easy access stand waarbij je stoel en stuur verder weg staan. Bij mij ziet hij echt het onderste stukje stuurwiel en dus ook mijn vingers)

[ Voor 10% gewijzigd door Allewijn op 27-12-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
peerke 1960 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:01:
[...]

Boute uitspraken van jou. Een dergelijk systeem heeft altijd tekortkomingen. Het kan niet alles. Naar links kijken kan kijken in je spiegel zijn. Wie weet wordt dit systeem verder aangescherpt zodat je niet meer naar boven kunt kijken. Langer op je scherm kijken is idd niet slim, zeker 3 seconden. Ik krijg die waarschuwing ook wel eens want ik ben niet roomser dan de paus. Terecht want in een 3 tal seconden ben ik toch een 100 meter verder. ( op de snelweg)
Boute uitspraken? Wat ik lees is dat mijn constatering juist is. Denk dat we aan zedenpredikers weinig hebben. We weten allemaal waarom dit systeem in de brede zin geïmplementeerd is. We weten ook wat het verdienmodel is van onze vrienden van Tesla, toch? Claims vooral in de VS dat rijders afgeleid worden? Dan gaat het vooral om dat verduveld woest aantrekkelijke scherm. Door het dak naar boven kijken lijkt mij ook niet echt veilig. Kortom, in mijn optiek is het nu met name een defensief systeem om mogelijke claims te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
DanielAlm schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:52:
[...]

Boute uitspraken? Wat ik lees is dat mijn constatering juist is. Denk dat we aan zedenpredikers weinig hebben. We weten allemaal waarom dit systeem in de brede zin geïmplementeerd is. We weten ook wat het verdienmodel is van onze vrienden van Tesla, toch? Claims vooral in de VS dat rijders afgeleid worden? Dan gaat het vooral om dat verduveld woest aantrekkelijke scherm. Door het dak naar boven kijken lijkt mij ook niet echt veilig. Kortom, in mijn optiek is het nu met name een defensief systeem om mogelijke claims te voorkomen.
Daar heb je een punt. We kunnen in ieder geval constateren dat het systeem een bepaalde gedragsethiek van de berijder verlangt zodra een functie aangeroepen wordt waarbij het risico op verveling op de loer ligt. Daarbij hebben de berijders die het beste presteren last van het systeem dat rekening houdt met een slecht presterende berijder achter het stuur. Dat zal voorlopig helaas niet gaan veranderen. Totdat AI kan gaan beoordelen welke bestuurder vrijheden verdient op basis van prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 15:01
Zijn er nog meer mensen die recht zouden hebben op de 5-jaar premium connectivity deal omdat ze na een 2019 Model 3 nu weer voor Tesla hebben gekozen maar nu bot vangen? Tesla beweert dat mijn nieuwe Y ‘te vroeg’ besteld is en dat ik daarom geen gebruik kan maken van de actie. Terwijl de auto in juli besteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
Recci schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:59:
Zijn er nog meer mensen die recht zouden hebben op de 5-jaar premium connectivity deal omdat ze na een 2019 Model 3 nu weer voor Tesla hebben gekozen maar nu bot vangen? Tesla beweert dat mijn nieuwe Y ‘te vroeg’ besteld is en dat ik daarom geen gebruik kan maken van de actie. Terwijl de auto in juli besteld is..
die actie was er in mei al, toen ik bestelde. Tesla heeft bij mij schriftelijk bevestigd dat ik er recht op heb. Ben alleen al 3 maanden bezig om het te krijgen (en met mij velen hier in dit topic). Afgelopen maandag kreeg ik nog een mail van tesla om mijn RN, Vin en leverdatum van mijn oude M3 2019 door te geven....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
Recci schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:59:
Mijn nieuwe Model Y is op 17juli besteld door de LM en bevestigd door Tesla en ik heb wel de 5 jaar PC en een shoptegoed van € 100 gekregen. Mijn Y is 18 september geleverd

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
anti elppa schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:06:
[...]

die actie was er in mei al, toen ik bestelde. Tesla heeft bij mij schriftelijk bevestigd dat ik er recht op heb. Ben alleen al 3 maanden bezig om het te krijgen (en met mij velen hier in dit topic). Afgelopen maandag kreeg ik nog een mail van tesla om mijn RN, Vin en leverdatum van mijn oude M3 2019 door te geven....
Ik ben er ook lang mee bezig geweest maar sinds een dikke week eindelijk binnen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Himalaya schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:08:
[...]

Ik ben er ook lang mee bezig geweest maar sinds een dikke week eindelijk binnen.
Ik begreep begin december van een delivery medewerker dat er een excel sheet is waar dat op ingevuld wordt, mijn naam werd daar wel aan toegevoegd.

Allemaal handmatig dus... :/

Kijken wat ik nog krijg, al wel de 15.000 punten gekregen (van de bestelling in April) maar daar koop je ook niet zoveel voor. Had liever 5 jaar premium en €1000 shoptegoed gehad maar van dat laatste bedrag zie ik ook €100 voorbij komen... 8)7 :?

Lekker verwarrend allemaal. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Allewijn schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:39:
[...]

'Gaat hij in de verkoop'... Is die reactie niet wat overdreven?
Dat gaat mij meer om het internet connected camera aspect. Ik weet dat ik boomer ben daarin, maar een camera die letterlijk alleen maar tegen me gebruikt wordt (onderweg maar ook bij verzekeringskwesties), heeft bij mij weinig draagvlak.

Persoonlijk baal ik nog steeds van het gebrek aan CarPlay omdat de auto hierdoor een stuk gebruiksonvriendelijker wordt zonder internet (naast dat ik veel functionaliteit mis op gebied van voice en muziek).

Als er CarPlay op zat had ik de antenne’s er waarschijnlijk al lang uit gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 27-12-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
_eLMo_ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:04:
[...]

Dat gaat mij meer om het internet connected camera aspect. Ik weet dat ik boomer ben daarin, maar een camera die letterlijk alleen maar tegen me gebruikt wordt, heeft bij mij weinig draagvlak.

Persoonlijk baal ik nog steeds van het gebrek aan CarPlay omdat de auto hierdoor een stuk gebruiksonvriendelijker wordt zonder internet.

Als er CarPlay op zat had ik de antenne’s er waarschijnlijk al lang uit gehaald.
Ik denk dat jij echt niet compatibel bent met het hele ecosysteem rond Tesla.
Zonder die connecties ook geen updates…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat jij echt niet compatibel bent met het hele ecosysteem rond Tesla.
Zonder die connecties ook geen updates…
I know. Veel mensen vinden Tesla’s hardware matig en software geweldig. Ik heb een omgedraaide mening, de hardware is het beste wat er is, qua software geef mij maar CarPlay.

Qua internet verbinding mis je dan alleen de app, geen mega ding voor mij. De OTA’s in de afgelopen 2 jaar vielen ook wel mee, dat was vooral de eerste 10 jaar Tesla spectaculair. Ik heb er 1,5 jaar geen parkeer sensoren om gehad, en nu “matige”. En voor de rest heb ik er zeer matige matrix koplampen voor teruggekregen die in 75% van de gevallen minder licht oplevert dan met het systeem uit. De lampen van mijn passat uit 2016 waren beter.

🤷

Ik rijd de Tesla om de prijs (en als 2e de binnenruimte). Want die is ongeslagen. Dus je hoort mij niet zeuren ;)
Elke auto heeft voor- en nadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 27-12-2024 13:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
_eLMo_ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:09:
[...]

Ik rijd de Tesla om de prijs (en als 2e de binnenruimte). Want die is ongeslagen. Dus je hoort mij niet zeuren ;)
Maar dat doe je wel….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dat is hoe jij mij wenst te interpreteren. Ik vind dit niet zeuren, zeuren is als je tegen iedereen gaat roepen dat ze dingen niet moeten doen omdat je een mening heb. Ik geef alleen aan wat ik doe en wat mijn beweegredenen zijn.

Ik kan je net zoveel voor- en nadelen benoemen over een iX3 of een XC40 :*) Zoveel mensen, zoveel mensen.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 27-12-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Allewijn schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:28:
[Afbeelding]

Toffe update in het service menu!
Ik probeer zelf ook altijd elk rammeltje te vinden. Dit kan daar mooi bij helpen.

(Nee je kan niet op play drukken op deze afbeelding ;) )
Toffe feature, let wel:
"This new speakers panel is only available for the 2024+ Model 3, and the Model Y with the AMD Ryzen infotainment processor."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:18
Inmiddels mijn oude M3 SR+ omgewisseld voor een M3 LR RWD in Utrecht.
Wàt een delivery experience...

In een koude hal in de rij voor een balie mogen gaan staan. Daar door een medewerkster bevraagd worden of ik bekend ben met Tesla en of ik mijn auto in het rijtje zag staan, hetgeen ik beide met 'ja'kon beantwoorden.
De dame vroeg mij vervolgens om de auto heen te lopen, de binnenkant te inspecteren en me daarna waar bij haar te vervoegen om een digitaal formulier te ondertekenen, waarna het 'haar verantwoordelijkheid niet meer was'

Ik denk serieus dat de Kruidvat een betere beleving geeft bij de aankoop van een pakje paracetamol...

Achterlaten van de oude M3 was ook een dingetje, maar dat kon wel eens liggen aan LeasePlan/Ayvens, maar ook daar hielp Tesla me niet. De inspecterende heer van DEKRA keurde de oude goed, en vroeg mij de 'sleutels' bij de Tesla-receptie achter te laten.
helaas wilde niemand daar ook die verantwoordelijkheid op zich nemen (begrijp ik) maar ook de manier waarop was wèl erg tesla. Alle drie de baliemedewerkers (service, verkoop en delivery) keken me aan alsof ik ze een onzedelijk voorstel deed, terwijl ik het toch ècht liev aan ze heb gevraagd...

Enfin, hij staat er, rijdt prima, is véél stiller dan de oude, maar deze boomert mist nog wel zijn stalks...
(nu nog ff de winterbandjes eronder zien te krijgen en afscheid nemen van die spuuglelijke standaarddoppen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Allewijn schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:39:
[...]

Na de update werkte het bij mij ineens precies zo.
Maar dan dus zonder de hardware. Dat is zo knap van Tesla...
Ook in het donker, door ir leds in binnenspiegel.
Elke woonwerk rit (100km heen en weer) heb ik nooit meer een nag gehad. Rust één vinger tientallen minuten op (snel)wegen super ontspannen op stuur. Kijk ik om me heen. Kan ook voldoende tijd naar scherm kijken/bedienen etc.
Voor mij echt 100 punten. Werkt altijd. Een ééénorme upgrade/update tov stuurwiel-nags.
Dit is dus tegelijk ook het irritante aan Tesla. Hier ook een (nieuwe) Model Y en die detectie werkt hier matig en in het donker niet. Het feit dat het afhankelijk is van je stoel en stuur positie is dus een design faal, want aan je lengte kan je weinig veranderen.

Misschien dat de nieuwe update die ik vannacht eindelijk kreeg wat verbeterd heeft, dat merk ik dan snel genoeg.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Himalaya schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:07:
[...]

Mijn nieuwe Model Y is op 17juli besteld door de LM en bevestigd door Tesla en ik heb wel de 5 jaar PC en een shoptegoed van € 100 gekregen. Mijn Y is 18 september geleverd
Sigh. Ik heb inmiddels een bericht uitstaan bij de sales advisor waarvan ik het inderdaad ook zwart op wit heb. Tesla support geeft terug dat de LM de auto eind april besteld zou hebben, terwijl ik toen nog niet eens een nieuwe leaseauto kon bestellen. De LM geeft zelf ook aan pas de bestelling eind juli te hebben geplaatst. Heeft wel wat voeten in aarde dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

pimk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:37:

In een koude hal in de rij voor een balie mogen gaan staan. Daar door een medewerkster bevraagd worden of ik bekend ben met Tesla en of ik mijn auto in het rijtje zag staan, hetgeen ik beide met 'ja'kon beantwoorden.
De dame vroeg mij vervolgens om de auto heen te lopen, de binnenkant te inspecteren en me daarna waar bij haar te vervoegen om een digitaal formulier te ondertekenen, waarna het 'haar verantwoordelijkheid niet meer was'

Ik denk serieus dat de Kruidvat een betere beleving geeft bij de aankoop van een pakje paracetamol...

Achterlaten van de oude M3 was ook een dingetje, maar dat kon wel eens liggen aan LeasePlan/Ayvens, maar ook daar hielp Tesla me niet. De inspecterende heer van DEKRA keurde de oude goed, en vroeg mij de 'sleutels' bij de Tesla-receptie achter te laten.
helaas wilde niemand daar ook die verantwoordelijkheid op zich nemen (begrijp ik) maar ook de manier waarop was wèl erg tesla. Alle drie de baliemedewerkers (service, verkoop en delivery) keken me aan alsof ik ze een onzedelijk voorstel deed, terwijl ik het toch ècht liev aan ze heb gevraagd...

Enfin, hij staat er, rijdt prima, is véél stiller dan de oude, maar deze boomert mist nog wel zijn stalks...
(nu nog ff de winterbandjes eronder zien te krijgen en afscheid nemen van die spuuglelijke standaarddoppen...)
Ahh, gelukkig nog niks veranderd dus... ;)
Ik heb dat liever dan zo'n slijmerd in pak met after shave en bosje bloemen 'voor de vrouw'.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Recci schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:49:
[...]

Sigh. Ik heb inmiddels een bericht uitstaan bij de sales advisor waarvan ik het inderdaad ook zwart op wit heb. Tesla support geeft terug dat de LM de auto eind april besteld zou hebben, terwijl ik toen nog niet eens een nieuwe leaseauto kon bestellen. De LM geeft zelf ook aan pas de bestelling eind juli te hebben geplaatst. Heeft wel wat voeten in aarde dus.
Maar waarom moet jij hier achteraan eigenlijk? De auto is toch van de leasemaatschappij? Zij moeten dit rechttrekken eigenlijk, vind ik. Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23

Dan ben ik blij dat ik naar Hengelo mocht. Kleinschalig en gewoon vriendelijke mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
[...]
Achterlaten van de oude M3 was ook een dingetje, maar dat kon wel eens liggen aan LeasePlan/Ayvens, maar ook daar hielp Tesla me niet. De inspecterende heer van DEKRA keurde de oude goed, en vroeg mij de 'sleutels' bij de Tesla-receptie achter te laten. [...]
Zeker ligt dat aan de LM. Arval geeft bijv. aan op hun website dat inleveren van een oude leaseauto niet mogelijk is als je een Tesla gaat leasen. Tesla werkt namelijk niet mee (en heeft dat nooit gedaan) en vinden het een probleem van de LM. Die moet maar iemand sturen om voor hun eigen auto te zorgen. Als er ook iets gebeurd terwijl die daar staat vind Tesla dat ook niet hun probleem.
Het verbaasd me ook dat Ayvens dat heeft voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:41
bert pit schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:54:
[...]

Ik heb dat liever dan zo'n slijmerd in pak met after shave en bosje bloemen 'voor de vrouw'.
Ha! ja. De vorige auto (Kia) opgehaald in Corona tijd. Wat een genot. Auto staat klaar voor de deur, sleutels liggen er in, kan ik nog iets voor u doen? Nee, dan maak ik even de deur open, fijne dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:09:
[...]
Het verbaasd me ook dat Ayvens dat heeft voorgesteld.
Dat verbaasd mij ook want bij mij zei Ayvens ook dat dit niet mogelijk is. Het enige dat kon was zelf een ophaalafspraak maken op een willekeurig adres in Nederland waar je persoonlijk aanwezig bent en tekent voor eventuele schades. Daarna kwam er een jongeman de sleutel ophalen en reed de auto naar de leasemaatschappij.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 27-12-2024 16:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:38
FaLc0n schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:24:
[...]

Goed nieuws! Hopelijk is het nu structureel opgelost en kun je weer genieten van een fijne auto. Ik moet met de kennis van nu nog wachten tot februari en dan zit ik op 3 maanden.😪
Mooi kerstcadeau gekregen vandaag, de auto is gemaakt! Veel eerder dan verwacht kwamen AP4-computers binnen en SeC Hengelo is direct aan de slag gegaan. Nieuwste software is geïnstalleerd en de auto is showroom-waardig opgeleverd, omdat ik er amper in heb kunnen rijden. Top! Ik hoop dat andere Tweakers met AP4 problemen nu ook snel geholpen kunnen worden. En dat het probleem definitief opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra

Het personeel van Tesla is in ieder geval nog ze eerlijk om door te laten schemeren dat ze niks om je geven. Bij andere merken is de neppe glimlach alleen op het gezicht van de "adviseur" die om je geeft de provisie opstrijkt, lees: een motief had om je het betreffende voertuig aan te smeren. Excuus, ik moest dit even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Blijkbaar afhankelijk van wie er achter de balie staat, want ik was juist zeer te spreken over service. Overigens kreeg ik ruim van te voren al onderstaande sms van Tesla over het niet kunnen inleveren van de huidige leaseauto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1po-028Mm3jtxHXTPIPH5o2jlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0aP4l7ucxguqHUdeqxeZK3Rm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Laatst online: 23:59

Grappig, je hebt ervaring met een Model 3 2019? Mijn vorige Tesla werd in september 2019 afgeleverd op een parkeerterrein in Tilburg, ik mocht hem zelf zoeken, gelukkig een rode , die waren er niet zoveel, via het tentje met Tesla Rangers de wijde wereld in. Vorig jaar mijn Model Y opgehaald in Tilburg, dit keer stond hij glimmend binnen, kwam er een medewerker vragen of hij mij moest helpen met instellingen en zo.
Geen doek met strik, bloemetje of een taart. Maar gewoon zakelijk.
Ander merken gaan ook steeds meer die kant op ivm de kostenbesparing. Het is de toekomst misschien helaas, maar kijk maar in de winkelstraten, steeds minder winkels met persoonlijke benadering, steeds meer via internetwinkels. Wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

bert pit schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:54:
[...]

Er zit nogal een gat tussen wat jij slijmerd noemt en de volledig ongeïnteresseerde Tesla medewerker die liever niet met mensen omgaat. Ik had in Utrecht precies dezelfde ervaring.

Er zijn nu eenmaal een aantal formaliteiten samen te doorlopen. Dat kan je op zijn minst vriendelijk doen met een glimlach op je gezicht.

De aangehaalde Kruidvat medewerker kan het, ook als ze 16 zijn en een bijbaantje hebben, dan zou het bij Tesla toch ook wel moeten kunnen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

DanielAlm schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:52:
[...]

Wat is juist?, zedenprekers? Verdienmodel, voorkomen claims……….Waar het om gaat is dat wanneer je afgeleid wordt je gevaar loopt. Daarbij interesseert het me niet wat de overwegingen zijn van Tesla. Het is simpelweg link om enige tijd niet op het scherm te kijken. En ja, voor mij is dat persoonlijk een feit omdat ik dit zelf ervaren heb. En ja, het is zeker niet perfect.( en ik ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Ethirty schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:43:
[...]

Er zit nogal een gat tussen wat jij slijmerd noemt en de volledig ongeïnteresseerde Tesla medewerker die liever niet met mensen omgaat. Ik had in Utrecht precies dezelfde ervaring.

Er zijn nu eenmaal een aantal formaliteiten samen te doorlopen. Dat kan je op zijn minst vriendelijk doen met een glimlach op je gezicht.

De aangehaalde Kruidvat medewerker kan het, ook als ze 16 zijn en een bijbaantje hebben, dan zou het bij Tesla toch ook wel moeten kunnen.
Dan ben je zeker nog nooit bij de Kruidvat bij ons om de hoek geweest ;)

Overigens heb ik die “doek met een strik” enzo nog nooit gesnapt, extreem “cringe” zoals mijn puberzoon dat zou noemen. (Evenals dat standaard “wij hebben onze auto op MOGEN halen”).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Mackeessie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:25:
[...]
Grappig, je hebt ervaring met een Model 3 2019? Mijn vorige Tesla werd in september 2019 afgeleverd op een parkeerterrein in Tilburg, ik mocht hem zelf zoeken, gelukkig een rode , die waren er niet zoveel, via het tentje met Tesla Rangers de wijde wereld in. [...]
Dan had jij nog de luxe variant. Ik mocht hem bij de autoterminal ophalen. Een witte SR+. 3e rij, je vind hem wel. Ergens tussen de 400 of zo andere witte model 3s :+
Vervolgens in de auto zonder uitleg, want er was geen medewerker of vrijwilliger te vinden. Door de twee tentjes van tesla en de rdw en het terrein af. Uiteraard was de auto nog niet eens voor de helft vol, dus bij de eerste supercharger mogen wachten in de rij.

En toch zou ik het niet anders hebben willen hebben. Veel spannender dan een lakentje over de auto bij de dealer.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 27-12-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35

...
Haha, Utrecht is echt verschrikkelijk ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:22:
[...]
...
En toch zou ik het niet anders hebben willen hebben. Veel spannender dan een lakentje over de auto bij de dealer.
Wat je daar zegt... Voor mij hoeft niemand zich dubbel te plooien in bedankingen en dergelijke meer. Maar van een béétje vriendelijkheid is nog nooit iemand mistevreden weggestapt, denk ik dan toch. Zakelijke afstandelijkheid of ronduit desinteresse zijn nu niet bepaald de attitudes die je verwacht nadat je 65k€ over de toonbank hebt geschoven.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ssen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:38
Vanmorgen de 2024.45.32 update geïnstalleerd op mijn 2023 Model Y en sindsdien werken een aantal audiozaken niet meer. Ik kan geen commando's inspreken, de carkit werkt niet (de beller hoort me niet), en een aantal speakers werken niet, zoals de subwoofer. Hebben meer mensen hier last van? Een reset via de twee knoppen op het stuur heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
flupp schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:04:
[...]

Wat je daar zegt... Voor mij hoeft niemand zich dubbel te plooien in bedankingen en dergelijke meer. Maar van een béétje vriendelijkheid is nog nooit iemand mistevreden weggestapt, denk ik dan toch. Zakelijke afstandelijkheid of ronduit desinteresse zijn nu niet bepaald de attitudes die je verwacht nadat je 65k€ over de toonbank hebt geschoven.
Ik denk idd dat Tesla daar iets te ver gaat.
Maar dat lakentje, en die fles slechte cava van 5€ mogen ze houden.
En dan die jongeman of dame in pak en das die 3 uur (Volvo, I kid you not) willen uit trekken om alles, maar dan ook alles uit te leggen mogen ze ook houden en van de prijs af trekken.
Ik vroeg gewoon: koppel mijn GSM aan de BT, en zorg dat de app werkt, de rest doe ik zelf. Heb 2 keer moeten aan dringen, en ik was buiten in 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
NiroNiro schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:55:
[...]

Maar waarom moet jij hier achteraan eigenlijk? De auto is toch van de leasemaatschappij? Zij moeten dit rechttrekken eigenlijk, vind ik. Of denk ik te simpel?
Ik werd uiteindelijk gebeld door de Tesla Sales Advisor die aangaf dat de auto die geleverd is eerder door de LM besteld is voor iemand anders, maar uiteindelijk niet geleverd. Ik ben dus gekoppeld aan die bestelling en pis daarom naast de pot. Ik moet het inderdaad via de LM spelen, die moet het met Tesla gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
D3ssen schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:11:
Vanmorgen de 2024.45.32 update geïnstalleerd op mijn 2023 Model Y en sindsdien werken een aantal audiozaken niet meer. Ik kan geen commando's inspreken, de carkit werkt niet (de beller hoort me niet), en een aantal speakers werken niet, zoals de subwoofer. Hebben meer mensen hier last van? Een reset via de twee knoppen op het stuur heeft niet geholpen.
Heb ook een y uit 2023, vanmorgen de update geïnstalleerd maar nog niet mee gereden. Morgen maar eens doen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
D3ssen schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:11:
Ik wil je niet bang maken, maar die symptomen heb ik in mijn M3 ook eens gehad toen de car computer kapot was (gegaan door onzorgvuldige trekhaakinstallatie.)

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:22:
[...]

Dan had jij nog de luxe variant. Ik mocht hem bij de autoterminal ophalen. Een witte SR+. 3e rij, je vind hem wel. Ergens tussen de 400 of zo andere witte model 3s :+
Vervolgens in de auto zonder uitleg, want er was geen medewerker of vrijwilliger te vinden. Door de twee tentjes van tesla en de rdw en het terrein af. Uiteraard was de auto nog niet eens voor de helft vol, dus bij de eerste supercharger mogen wachten in de rij.

De redacteur van Autoweek had dezelfde ervaring: 5 JAAR GELEDEN STONDEN 12.000 MENSEN IN DE HAVEN VOOR TESLA EN IK WAS ERBIJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
[...]

De ervaringen met Utrecht zijn blijkbaar echt wisselend. Alsof daar een paar zuurpruimen werken (of juist een paar prima mensen). Ik heb de mijne van het voorjaar opgehaald en ze waren heel vriendelijk, lieten mij m’n ding doen (kwam van een 2019, dus wist hoe het werkte). Bij een ouder stel naast me namen ze echt de tijd om uit leggen hoe alles werkt.
Uiteindelijk bij de balie nog gevraagd of iemand 1x het trekhaak aansluiten voor wou doen, geen probleem en vriendelijk werd dit aan me voorgedaan en uitgelegd. Toen een vinkje op de iPad en ik kon wegrijden. Echt niets op aan te merken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Ben inmiddels een tijdje in het bezit van mijn nieuwe Model Y. Grote auto, blij mee. Maar ik merk wel dat ik m nog niet helemaal snap (of hij mij niet).
  • Ramen staan soms ineens open (een cm of 2) zonder dat ik ze open heb gezet. Zeer onhandig met inbraak / regen
  • Als ik de telefoon in mijn achterzak heb dan werkt het bluetooth signaal slecht (ik heb geen metaal in mijn bips)
  • Lane assist is echt een drama. Ik ben een 5 jaar oudere KIA E-niro gewend, die bleef gewoon netjes binnen de lijntjes rijden en zelf sturen. Gewoon onderdeel van de adaptive cruise control ook. Nu rijdt ie tegen de lijn aan, corrigeert, en rijdt ie vervolgens tegen de andere lijn aan. Alsof ik een spelletje pong op de snelweg doe. Tenzij ik een of andere vage beta modus aanzetten die cruise control onmogelijk maakt, en alleen in park mode aangezet kan worden.. Ik dacht dat Tesla op dit vlak voorloper was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 06:13
MagniArtistique schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:57:
Ben inmiddels een tijdje in het bezit van mijn nieuwe Model Y. Grote auto, blij mee. Maar ik merk wel dat ik m nog niet helemaal snap (of hij mij niet).
  • Ramen staan soms ineens open (een cm of 2) zonder dat ik ze open heb gezet. Zeer onhandig met inbraak / regen
  • Als ik de telefoon in mijn achterzak heb dan werkt het bluetooth signaal slecht (ik heb geen metaal in mijn bips)
  • Lane assist is echt een drama. Ik ben een 5 jaar oudere KIA E-niro gewend, die bleef gewoon netjes binnen de lijntjes rijden en zelf sturen. Gewoon onderdeel van de adaptive cruise control ook. Nu rijdt ie tegen de lijn aan, corrigeert, en rijdt ie vervolgens tegen de andere lijn aan. Alsof ik een spelletje pong op de snelweg doe. Tenzij ik een of andere vage beta modus aanzetten die cruise control onmogelijk maakt, en alleen in park mode aangezet kan worden.. Ik dacht dat Tesla op dit vlak voorloper was
Gefeliciteerd! Welke kleur rijdt je?

Punt 1; is dat als je de auto locked of unlocked?
Punt 2; klopt, limitatie van de techniek in de auto en je telefoon.
Punt 3; je kunt die beta feature of anders gezegd Auto Pilot (standaard) aan zetten en combineren met de optie twee keer tikken. voor Auto Pilot dan blijft TACC (traffic aware cruise control) de niet tegensturende lane assist een optie bij een tik aan de handel.

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
1. Kalibreer je ramen even
2. water is bijzonder goed in het tegenhouden van signalen. Mijn vrouw moet ook altijd even draaien voordat de auto het oppakt :D
3. Wat jij denk dat lane assist is, is geen lane assist. Lees het stukje Stuuringrepen in de handleiding bij Lane Assist er maar op na. Het is geen, rij in het midden van de strook, want dat is AutoPilot. Het grijpt echt maar in onder beperkte omstandigheden en het is IMO zeer gevaarlijk om op de Lane Assist van Tesla te leunen als een middel om niet te hoeven sturen.
AutoPilot is ook verder verre van beta. De enige reden dat het label eraan hangt is zodat Tesla onder zijn verantwoordelijkheden uit kan komen (ja, maar de bestuurder wist dat het beta was he?!). Het is al 6 jaar in ontwikkeling en werkt gewoon prima in 99.9% van de gevallen. Gewoon aanzetten op 2x hendel overhalen-stand en genieten van de AP.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 27-12-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
njiwedu0b schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:04:
[...]

Gefeliciteerd! Welke kleur rijdt je?

Punt 1; is dat als je de auto locked of unlocked?
Punt 2; klopt, limitatie van de techniek in de auto en je telefoon.
Punt 3; je kunt die beta feature of anders gezegd Auto Pilot (standaard) aan zetten en combineren met de optie twee keer tikken. voor Auto Pilot dan blijft TACC (traffic aware cruise control) de niet tegensturende lane assist een optie bij een tik aan de handel.

Hope this helps.
1. Nee, gewoon random. Ik snap dat als ik het portier wil openen dat t raam naar beneden moet, maar soms zit ik er alleen in en zijn alle 4 de ramen naar beneden.
2. Of mijn bips hoor ik net
3. Hoe fix ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@MagniArtistique derde bulletpoint onder kopje Instellingen Autopilot van de handleiding van je auto https://www.tesla.com/own...8E-A752-2AD9B0CC2FD6.html
Zowel hier als in de auto te vinden ;)

Het is sowieso aan te raden die pagina en die hele sectie eens goed door te nemen. Op zich de hele handleiding wel, maar sowieso het stuk over AutoPilot.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 27-12-2024 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:06:
AutoPilot is ook verder verre van beta. De enige reden dat het label eraan hangt is zodat Tesla onder zijn verantwoordelijkheden uit kan komen (ja, maar de bestuurder wist dat het beta was he?!). Het is al 6 jaar in ontwikkeling en werkt gewoon prima in 99.9% van de gevallen. Gewoon aanzetten op 2x hendel overhalen-stand en genieten van de AP.
AutoPilot zou ik in Europa toch echt wel beta noemen, het is hier niet veel meer dan een matig werkende lane assist met adaptive cruise control. Zo'n beetje elk degelijk merk heeft tegenwoordig veel betere rijhulp systemen (die wel gewoon o.a. GPS en radar gebruiken).

Ik heb betaald voor de volledige versie in 2019 maar helemaal sinds het uitschakelen van de radar is het het geld zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Crim voor wat AP is, zoals beschreven in de handleiding, is het gewoon goed. Alleen FSD is inderdaad erg matig. Het zag er in 2019 al niet heel rooskleurig uit qua features en is nauwelijks (zoals ik al had verwacht) verbeterd in de EU en ben dus heel blij dat ik die optie toen niet in de lease erbij heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:06:
Ik ben echt heel benieuwd, heb de auto nog geen week, maar heb de 0,1% al wel gevonden, zowel voor TACC als AP.

Ben heel benieuwd naar de overige 99,9%. Vooral TACC viel me echt tegen, dacht/hoopte dat de verhalen wat overdreven waren, had 3 jaar geleden met een Niro last van onverwacht remmen voor fietsers die geen gevaar vormden en was heel blij dat de huidge e-niro er geen last van heeft.

De M3 doet daar nog een schepje bovenop door spontaan voor niet bestaande dingen vol op de rem te gaan. En niet 1 keer, maar zo'n beetje elke 300 meter? Ik denk dat het was op de bordjes met toeristische attracties. Geen tegenliggers of ander verkeer te bekennen.

Komende dagen eens meer mee spelen, maar dan op de snelweg, bij voorkeur zonder al te veel verkeer om me heen, want voor nu vertrouw ik het systeem nog geheel niet, moet er eigenlijk een lampje achterop branden van "Let op: kan spontaan remmen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Smobbo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:53:
[...]

De ervaringen met Utrecht zijn blijkbaar echt wisselend. Alsof daar een paar zuurpruimen werken (of juist een paar prima mensen). Ik heb de mijne van het voorjaar opgehaald en ze waren heel vriendelijk, lieten mij m’n ding doen (kwam van een 2019, dus wist hoe het werkte). Bij een ouder stel naast me namen ze echt de tijd om uit leggen hoe alles werkt.
Uiteindelijk bij de balie nog gevraagd of iemand 1x het trekhaak aansluiten voor wou doen, geen probleem en vriendelijk werd dit aan me voorgedaan en uitgelegd. Toen een vinkje op de iPad en ik kon wegrijden. Echt niets op aan te merken :)
Hier dezelfde ervaring in Utrecht, vriendelijke jongeman die me netjes te woord stond en gelijk hielp. Auto was er nog niet omdat transport was vertraagd dus naar de andere kant gedirigeerd voor een bak koffie en ik kom je wel halen als het zover is. Transport kwam net aan rijden dus moest nog even gewassen worden.

Na anderhalf uur gehaald, korte uitleg gehad, zal ik de trekhaak monteren, nee joh komt goud bedankt en doei :P

Toch anders dan bij de Koopman terminal (december 2019) in een vaste tent melden en zoek je auto maar op, in die hoek staat hij ergens. Controleer hem even en als je vragen hebt loopt er wel iemand rond...

Bij mij waren de dealers bij het uitzoeken van een nieuwe auto juist onvriendelijk. Bij VW ging het nog wel maar bij Audi kwam er na 45 minuten kijken niet eens iemand kijken. Bij Skoda was een proefrit niet eens ter sprake want een leaseauto verdienen we niks aan, die wordt besteld bij een ander en het onderhoud gebeurt ook niet bij ons.... :/

Laat die strik maar zitten en bloemen haal ik wel ergens anders. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Laatst online: 23:59
gjcvro schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:55:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd, heb de auto nog geen week, maar heb de 0,1% al wel gevonden, zowel voor TACC als AP.

Ben heel benieuwd naar de overige 99,9%. Vooral TACC viel me echt tegen, dacht/hoopte dat de verhalen wat overdreven waren, had 3 jaar geleden met een Niro last van onverwacht remmen voor fietsers die geen gevaar vormden en was heel blij dat de huidge e-niro er geen last van heeft.

De M3 doet daar nog een schepje bovenop door spontaan voor niet bestaande dingen vol op de rem te gaan. En niet 1 keer, maar zo'n beetje elke 300 meter? Ik denk dat het was op de bordjes met toeristische attracties. Geen tegenliggers of ander verkeer te bekennen.

Komende dagen eens meer mee spelen, maar dan op de snelweg, bij voorkeur zonder al te veel verkeer om me heen, want voor nu vertrouw ik het systeem nog geheel niet, moet er eigenlijk een lampje achterop branden van "Let op: kan spontaan remmen".
Zoals al ontzettend vaak in dit forum is gemeld werkt autopilot goed als er goede belijning is, dit geldt ook voor TACC. In de stad of op 60km wegen zonder midden belijning niet gebruiken is het advies. Op de snelweg gaat het goed, op uitzonderlijke phantom brakes na, maar daar hebben alle merken last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
[...]

Het nadeel van geavanceerde techniek. Die camera's zien alles en de computer moet in een fractie van een seconde bepalen of het gedetecteerde een potentieel gevaar is. Hoe ouder de auto/techniek/matiger de software, hoe minder er ook wordt waargenomen.

Hier een voorbeeld van wat de AP meeneemt. (Of nam, het filmpje is 4 jaar oud dus ze zullen weer verder zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:38
[...]

Gebruik TACC alleen op de snelweg en dan werkt het (voor mij) top. Ook bij drukte en files. Alleen bij snelwegsplitsingen kan hij ineens gaan remmen voor (aanzienlijk) langzamer rijdende auto's. En bij wegwerkzaamheden gaat het ook nog wel eens mis. Verder verlaagt hij sporadisch op een willekeurig moment ineens de maximum snelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
Mackeessie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:39:
[...]

Zoals al ontzettend vaak in dit forum is gemeld werkt autopilot goed als er goede belijning is, dit geldt ook voor TACC. In de stad of op 60km wegen zonder midden belijning niet gebruiken is het advies. Op de snelweg gaat het goed, op uitzonderlijke phantom brakes na, maar daar hebben alle merken last van.
Ja, ik weet het, heb het ook al best vaak gelezen, maar blijft toch een gekke gewaarwording dat de "geavanceerde techniek" er voor zorgt dat ik het systeem in veel situaties niet (meer) kan gebruiken.
Blijft raar dat ik meer dingen handmatig moet doen in een geavanceerdere auto.

Ik heb al jarenlang niet meer naar de ruitenwissers gekeken en eigenlijk ook nauwelijks op mijn snelheid gelet, omdat ik ACC aan had staan. 2 dingen die ik juist deze week veelvuldig wel heb moeten doen.

Begin dus wel een beetje richting "geweldige auto, matige hulpmiddelen" te gaan, en ga dan maar net als zovelen wennen een de onvolkomenheden, in de hoop dat het ooit beter zal worden.

Betekent niet dat ik het systeem al helemaal afschrijf als waardeloos, maar begin nou wel beter te begrijpen waar mensen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
gjcvro schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:54:
[...]

Ja, ik weet het, heb het ook al best vaak gelezen, maar blijft toch een gekke gewaarwording dat de "geavanceerde techniek" er voor zorgt dat ik het systeem in veel situaties niet (meer) kan gebruiken.

Ik heb al jarenlang niet meer naar de ruitenwissers gekeken en eigenlijk ook nauwelijks op mijn snelheid gelet, omdat ik ACC aan had staan. 2 dingen die ik juist deze week veelvuldig wel heb moeten doen.

Begin dus wel een beetje richting "geweldige auto, matige hulpmiddelen" te gaan, en ga dan maar net als zovelen wennen een de onvolkomenheden, in de hoop dat het ooit beter zal worden.

Betekent niet dat ik het systeem al helemaal afschrijf als waardeloos, maar begin nou wel beter te begrijpen waar mensen over klagen.
Ik kom van een 20 jaar oude Saab en die had gewoon een 'domme' cruise control. Snelheid vast zetten, hoger/lager en dat was het wel. Deed verder niet aan nadenken of beslissingen maken.

TACC doet dat wel en inderdaad, op binnenwegen zonder middenlijn heeft dat tijdens m'n eerste rit wel voor een hartverzakking gezorgd. Bovendien heb je geen hoorbaar toerental waardoor je al gauw te hard rijdt en dan word je gewaarschuwd. Tijdens een doodnormale rit van 25 minuten hoor ik 10/12 keer de irritante dubbele melding. Die melding uitschakelen is de goden verzoeken (in ieder geval voorlopig, tot ik meer gewend ben). Een simpele domme CC zou toch wel relaxt zijn, dan hoef je op de binnenwegen niet zo op je snelheid te letten en kan je voorkomen dat je gek wordt van de bliepjes, zonder dat je auto bij een tegenligger vol in de ankers schiet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
nehal3m schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:14:
[...]

Ik kom van een 20 jaar oude Saab en die had gewoon een 'domme' cruise control. Snelheid vast zetten, hoger/lager en dat was het wel. Deed verder niet aan nadenken of beslissingen maken.

TACC doet dat wel en inderdaad, op binnenwegen zonder middenlijn heeft dat tijdens m'n eerste rit wel voor een hartverzakking gezorgd. Bovendien heb je geen hoorbaar toerental waardoor je al gauw te hard rijdt en dan word je gewaarschuwd. Tijdens een doodnormale rit van 25 minuten hoor ik 10/12 keer de irritante dubbele melding. Die melding uitschakelen is de goden verzoeken (in ieder geval voorlopig, tot ik meer gewend ben). Een simpele domme CC zou toch wel relaxt zijn, dan hoef je op de binnenwegen niet zo op je snelheid te letten en kan je voorkomen dat je gek wordt van de bliepjes, zonder dat je auto bij een tegenligger vol in de ankers schiet.
Of een limiter. Tegenwoordig ook aanwezig op veel auto's, en soms ook nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
1. Kan het zijn dat je (per ongeluk) op ventileren hebt gedrukt in de app? Dat is namelijk de functie die alle 4 de ramen 2cm open zet. Is mij toen ik de auto net had en veel met de app zat te spelen ook wel eens gebeurd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43
Kijk, dit is pas een wrap wat bijna tot in zijn perfectie is uitgevoerd. 👌 Echt super mooi in mijn ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeJurist op 28-12-2024 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
hantheman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:28:
[...]

1. Kan het zijn dat je (per ongeluk) op ventileren hebt gedrukt in de app? Dat is namelijk de functie die alle 4 de ramen 2cm open zet. Is mij toen ik de auto net had en veel met de app zat te spelen ook wel eens gebeurd.
Als dat een tik op een icoontje is zou dat zo maar eens kunnen ja. Is dat t ventilatortje in de app naast het slotje?

Nog een andere vraag; ik probeer mijn vrouw toegang te geven tot de sleutel. Volgens de instructies moet ik haar via de app uitnodigen: Beveiliging en Bestuurders > nieuwe bestuurder. Maar die functionaliteit heb ik niet? Alleen Beveiliging en daarachter hangen Sentry mode, Valet mode, etc. Maar geen ‘nieuwe bestuurder toevoegen’.

Ook via haar app geprobeerd om de VIN in te voeren, maar dat geeft enkel terug dat t voertuig al geclaimd is.

Inmiddels wel een profiel kunnen instellen maar het koppelen van een sleutel lijkt gewoon niet te kunnen / mogen.

[ Voor 12% gewijzigd door MagniArtistique op 28-12-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
gjcvro schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:54:
[...]

Eens. Ik zou liever zien dat het systeem op TACC alleen zijn voorganger in de gaten houdt. Op AP mag het de hele trukendoos open trekken en ook afremmen voor mensen op de "verkeerde weghelft" bijvoorbeeld. Ik veronderstel dat TACC dan een stuk bruikbaarder is op niet perfecte wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MagniArtistique schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:56:
[...]

Als dat een tik op een icoontje is zou dat zo maar eens kunnen ja. Is dat t ventilatortje in de app naast het slotje?

Nog een andere vraag; ik probeer mijn vrouw toegang te geven tot de sleutel. Volgens de instructies moet ik haar via de app uitnodigen: Beveiliging en Bestuurders > nieuwe bestuurder. Maar die functionaliteit heb ik niet? Alleen Beveiliging en daarachter hangen Sentry mode, Valet mode, etc. Maar geen ‘nieuwe bestuurder toevoegen’.

Ook via haar app geprobeerd om de VIN in te voeren, maar dat geeft enkel terug dat t voertuig al geclaimd is.

Inmiddels wel een profiel kunnen instellen maar het koppelen van een sleutel lijkt gewoon niet te kunnen / mogen.
Toevallig een lease auto? Dan moet dit via de leasemaatschappij.

Wat wij hier destijds hebben gedaan is gewoon een 2e login met dezelfde credentials, dan kan je een telefoon aan een ander profiel koppelen en heb je het ook geregeld.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DeJurist schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 01:17:
Kijk, dit is pas een wrap wat bijna tot in zijn perfectie is uitgevoerd. 👌 Echt super mooi in mijn ogen.
[YouTube: 2024 Tesla model 3 Performance highland wrapped is 2080 3M satin Thundercloud]
Erg mooi! We gaan als het goed is straks een 2019 Model 3 SR+ voor mijn vrouw ophalen ter vervanging van haar Fiat Panda en dan hebben we 2 zwarte Tesla's op de oprit staan. Hadden het er al over om 1 van de 2 een ander kleurtje te geven en dat is zeker een goede kandidaat, helemaal met de juiste zwarte accenten erbij.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Heb je nog de af-fabriek SW versie (eindigend op .x00)? Qua AP werkte die bij mij veel minder goed. Alsof die nog niet goed was ingeregeld/afgesteld. Na eerste update werkte het veel beter

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 28-12-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Venzl schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:56:
[...]

Ah helder, dankjewel. Dan gaan we het maar op die manier doen.

Nog een laatste vraag; mijn shoptegoed van € 500 is zichtbaar maar ik zie nergens dat ik een jaar Premium Connectivity en gratis superchargen heb. Verschijnt dit later of dien je hier achteraan te gaan?
Hier hetzelfde; ik kom van een M3SR+ uit 2019 heb nu een MY RWD LR. Ben je nog iets wijzer geworden de afgelopen dagen?

- Ik heb 500 euro shoptegoed, deze is volgens mij sowieso niet te gebruiken voor premium connectivity
- Inmiddels is de gratis maand connectivity ingegaan, er is (nog) geen spoor van 5 jaar lang premium
- Als ik in de app bij opladen kijk staat dat er een betaalmethode toegevoegd moet worden om te kunnen superchargen laat staan dat er iets te vinden is mbt 1 jaar gratis superchargen

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-12-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
MagniArtistique schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:56:
[...]

Ik zou even gaan zoeken in dit topic, want alles wat je hier vraagt komt elke maand wel een keer voorbij. Of ff googelen, dan wordt je waarschijnlijk via Reddit of toch dit topic wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
pdidi schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:40:
[...]

Heb je nog de af-fabriek SW versie (eindigend op .x00)? Qua AP werkte die bij mij veel minder goed. Alsof die nog niet goed was ingeregeld/afgesteld. Na eerste update werkte het veel beter
Nee, werd uitgeleverd met 2024.44.25.2 en inmiddels bijgewerkt naar 2024.45.32. Alleen na de update heb ik er niet meer in gereden, dus dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
LiquidSmoke schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:49:
[...]

Hier hetzelfde; ik kom van een M3SR+ uit 2019 heb nu een MY RWD LR. Ben je nog iets wijzer geworden de afgelopen dagen?

- Ik heb 500 euro shoptegoed, deze is volgens mij sowieso niet te gebruiken voor premium connectivity
- Inmiddels is de gratis maand connectivity ingegaan, er is (nog) geen spoor van 5 jaar lang premium
- Als ik in de app bij opladen kijk staat dat er een betaalmethode toegevoegd moet worden om te kunnen superchargen laat staan dat er iets te vinden is mbt 1 jaar gratis superchargen
Ik had dezelfde vraag. Antwoord Tesla via mail:

Een klant krijgt altijd eerst een proefmaand, daarna moeten wij handmatig de actie verlengen. Hier kan een week of 2 overheen gaan. Het team wat dat moet doen heeft het nu wat drukker dan normaal door de hoeveelheid leveringen.

Indien hetzelfde E-mailadres is gebruikt bij het plaatsen van de nieuwe besteling kan ik bij deze bevestigen dat het zal worden toegepast.

Geduld hebben dus…..

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik snap niet dat Tesla niet gewoon 1,2,3,4 en 5 jaar premium pakketten verkoopt. Dan zouden ze dit in 1 keer kunnen toevoegen en veel leaserijders kunnen het er dan bijklikken bij het samenstellen en bestellen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Smobbo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:53:
[...]

Dit is inderdaad een beetje wat je zou mogen verwachten van een basic maar vriendelijke overdracht.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
nerovectra schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:52:
[...]

Email, WhatsApp, YouTube socials of je eigen website kun je gebruiken om te delen. En als je een referral code nodig hebt voor aanschaf van een Tesla, kies je de voor jou meest waardevolle bijdrager hier uit en stuur 'm een DM. Wil hij of zij vast aan meewerken in ruil voor € 750,- Tesla tegoed.
Dat Tweakers mij niet kan verbieden een email, appje te sturen of iets op mijn eigen website te plaatsen lijkt me nogal wiedes ;) Het is meer dat er hier duizenden Tesla rijders zitten die elkaar allerlei tips en adviezen geven, maar kortingscodes delen is dan uitgesloten. Wellicht niet in dit 'main' topic om vervuiling tegen te gaan, maar een separaat topic waar dit wel toegestaan is lijkt me zo gek nog niet. Iemand weet waarom dit niet wordt toegestaan door Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
EverGreen1979 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:53:
[...]

Dat Tweakers mij niet kan verbieden een email, appje te sturen of iets op mijn eigen website te plaatsen lijkt me nogal wiedes ;) Het is meer dat er hier duizenden Tesla rijders zitten die elkaar allerlei tips en adviezen geven, maar kortingscodes delen is dan uitgesloten. Wellicht niet in dit 'main' topic om vervuiling tegen te gaan, maar een separaat topic waar dit wel toegestaan is lijkt me zo gek nog niet. Iemand weet waarom dit niet wordt toegestaan door Tweakers?
Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
jongetje schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:47:
Ik snap niet dat Tesla niet gewoon 1,2,3,4 en 5 jaar premium pakketten verkoopt. Dan zouden ze dit in 1 keer kunnen toevoegen en veel leaserijders kunnen het er dan bijklikken bij het samenstellen en bestellen van de auto.
Heb wel eens gezien in Amerika dat je wel premium gelijk voor een jaar kan afsluiten, en dat je dan qua prijs ook een aardige korting krijgt. Waarom dat in NL (of EU?) niet zo is, geen idee.

Ook te vinden via Google:
Premium Connectivity is currently available as a monthly subscription of $9.99 plus applicable tax or as an annual subscription of $99 plus applicable tax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
EverGreen1979 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:53:
[...]

Wellicht off-topic, maar: Dan krijg je een hele onpersoonlijke waslijst met persoonlijke referral links. Ik probeer me voor te stellen wat dat gaat brengen, buiten extra moderatiewerk en mensen die er álles aan doen hun eigen link te pushen.

Wat is je doel ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
nerovectra schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:02:
[...]

Wellicht off-topic, maar: Dan krijg je een hele onpersoonlijke waslijst met persoonlijke referral links. Ik probeer me voor te stellen wat dat gaat brengen, buiten extra moderatiewerk en mensen die er álles aan doen hun eigen link te pushen.

Wat is je doel ermee?
Iedereen zou zijn referral link ergens moeten kunnen ingeven en als iemand eentje nodig heeft kan er naar gevraagd worden en wordt er een willekeurige link gegeven.
Daarna wordt de gebruikte link verwijderd…

Genoeg slimme mensen hier die zoiets kunnen maken vermoed ik.

Maar het mag niet dus niets aan te doen zeker :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Snakefoodjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:35:
[...]

Iedereen zou zijn referral link ergens moeten kunnen ingeven en als iemand eentje nodig heeft kan er naar gevraagd worden en wordt er een willekeurige link gegeven.

Een referral tombola 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Snakefoodjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:35:
[...]

Lees de posts achter de link van SirLenncelot maar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19

[/list]
gooi alles wat je weet van de Kia Niro uit het raam. Kia heeft ACC en LKA/LFA beter voor elkaar (en los) dan Tesla. Ik mis deze opties ook als ex-Kia Niro EV rijder. Uiteindelijk went het.

Ik heb uiteindelijk ook een S3XY knob gekocht om regeneratief remmen uit te zetten en direct autosteer weer aan te zetten na het veranderen van baan. Dat hielp gigantisch om de Niro te vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door donald_dick op 28-12-2024 14:55 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
donald_dick schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:51:
[...]
gooi alles wat je weet van de Kia Niro uit het raam. Kia heeft ACC en LKA/LFA beter voor elkaar (en los) dan Tesla. Ik mis deze opties ook als ex-Kia Niro EV rijder. Uiteindelijk went het.

Ik heb uiteindelijk ook een S3XY knob gekocht om regeneratief remmen uit te zetten en direct autosteer weer aan te zetten na het veranderen van baan. Dat hielp gigantisch om de Niro te vergeten.
Regen staat bij de KIA ook op max bij ons, dus dat geeft voor ons weinig verschil, 1 pedal driving = (bijna) perfect, zou nog wat harder mogen remmen, maar dat had ik bij de kia ook.

ACC was bij de 2017 Niro van ons ook vervelend ivm remmen voor fietsers die totaal geen probleem konden vormen, want vrij liggend fietspad, de 2021 e-niro heb ik in 3 jaar tijd eigenlijk bijna geen enkel probleem mee gehad.

De M3 heeft het de eerste week al goed verpest zal ik maar zeggen. Vandaag echter een rondje gereden en zowel de TACC als de AP deden het netjes. Vind hem (AP) wel rijden als een beginnend bestuurder, niet echt vloeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:39
Vandaag de volgende Model 3 aangeschaft:
- Model 3 (overgang model) (MIC)
- Standard range (440km)
- Nov 2020 eerste inschrijving
- LFP accu
- Geen matrix koplampen
- USB-C uitgevoerd
- Geen warmtepomp (resistief cabine verwarming)

Het lijkt dus een beetje een raar model met enkele 2021 upgrades en sommige upgrades niet.
De prijs was hetzelfde als de andere modellen maar met een iets hogere KM stand (103.000) en een onverzorgde buitenkant welke denk ik met een goede polijstbeurt goed op te lossen is.
Nu op zoek naar wat nuttige accesoires.

Voorheen zelf een M3 LR gereden tot 220.000km met weinig problemen en daardoor de keuze wel durf te maken voor een M3 met LFP en 100k km.
Hopelijk blijft hij zo goed als mijn LR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vanmiddag de ICE van mijn vrouw omgewisseld voor een 2019 M3 SR+, hadden we veel eerder moeten doen. Leuk om in Teslamate nu 2 auto's te zien, alles ingesteld en ze heeft al een aantal ritjes puur voor de fun gemaakt. Ze zit op weg naar haar werk vaak achter trekkers, kon met een Fiat Panda 0.9 lastig inhalen en dit gaat haar vast iedere ochtend wat minuten schelen :D

Wat ons wel direct opviel: Het uitstappen uit de M3 is echt een stukje lastiger dan de MY (we zijn allebei nog maar 44, maar toch...), dat is ook de reden dat we destijds privé voor de MY ipv M3 zijn gegaan vanuit de M3P, maar je moet jezelf er echt uit hijsen lijkt het. Haar ICE was niet hoog, maar daar hadden we er beide geen last van. Bij de M3 lijkt het wel alsof je je moet afzetten om uit de stoelen te komen.

Hopelijk een kwestie van weer even wennen, "Makkelijk instappen" profiel beter instellen en het wat tijd geven. Gisteren ook proefgereden in een aantal andere 2e hands EV's, maar de Tesla kwam er voor ons toch wederom als beste uit. Wel apart, haar ICE kwam met 85k km's niet door de APK heen en de reparatie was 2/3e van de waarde, om daarna een EV met 104k km's op de teller te halen waarvan je vermoed dat die nog wel wat jaartjes door kan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06
Taro schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:36:
Vanmiddag de ICE van mijn vrouw omgewisseld voor een 2019 M3 SR+, hadden we veel eerder moeten doen. Leuk om in Teslamate nu 2 auto's te zien, alles ingesteld en ze heeft al een aantal ritjes puur voor de fun gemaakt. Ze zit op weg naar haar werk vaak achter trekkers, kon met een Fiat Panda 0.9 lastig inhalen en dit gaat haar vast iedere ochtend wat minuten schelen :D

Wat ons wel direct opviel: Het uitstappen uit de M3 is echt een stukje lastiger dan de MY (we zijn allebei nog maar 44, maar toch...), dat is ook de reden dat we destijds privé voor de MY ipv M3 zijn gegaan vanuit de M3P, maar je moet jezelf er echt uit hijsen lijkt het. Haar ICE was niet hoog, maar daar hadden we er beide geen last van. Bij de M3 lijkt het wel alsof je je moet afzetten om uit de stoelen te komen.

Hopelijk een kwestie van weer even wennen, "Makkelijk instappen" profiel beter instellen en het wat tijd geven. Gisteren ook proefgereden in een aantal andere 2e hands EV's, maar de Tesla kwam er voor ons toch wederom als beste uit. Wel apart, haar ICE kwam met 85k km's niet door de APK heen en de reparatie was 2/3e van de waarde, om daarna een EV met 104k km's op de teller te halen waarvan je vermoed dat die nog wel wat jaartjes door kan :)
Hier ook een oude lul van 43, maar dat uitstappen gaat niet beter worden kan ik je zeggen 😅🤣.

Instappen wel; eerst gaan zitten en dan je benen erin draaien 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rogar schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:46:
[...]

Hier ook een oude lul van 43, maar dat uitstappen gaat niet beter worden kan ik je zeggen 😅🤣.

Instappen wel; eerst gaan zitten en dan je benen erin draaien 😇
;) Precies.

En bij het uitstappen ook eerst beide benen buiten de auto draaien en dan opstaan, anders verdraai je je knie. Het lot van mensen die nog hopen bij de jongere generatie te horen, maar stiekem wel beter weten. Afijn, het plezier van de auto maakt veel goed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Er is een kleine brand geweest bij Tesla Tilburg.

Verder enigszins off-topic:

https://www.hartvannederl...-om-brand-in-stapel-accus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Ik ben het helemaal met je eens.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mjvdzwet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:13:

Apart dat ze niet standaard een dompelbak op het terrein hebben staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
mjvdzwet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:13:

Gelukkig net na de kerstdagen.....anders hadden we allemaal last gehad van familieleden met moeilijke verhalen over EV's......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
Caelorum schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:43:
[...]

Apart dat ze niet standaard een dompelbak op het terrein hebben staan.
Kun je nagaan hoe minimaal het risico van ontbranding is.
Niet uit de RIE naar voren gekomen dus niet nodig.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nouja ik vermeld dat het best in een RI&E naar voren is gekomen anders is er slecht werk afgeleverd. Maar als het risico laag is of de impact dan hoeft er natuurlijk niet veel te gebeuren.
Maar je zou denken dat ze toch wel een simpele bak en een heftruck aanwezig hebben. Ze werken toch aan auto's en slaan accu's op.

Maar het zal wel. Er is vast over nagedacht want de brandweer was er ook ruim op tijd bij blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Daar zou ik een service verzoek voor inschieten, want bij goede belijning moet hij strak sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
Taro schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:53:
[...]

;) Precies.

En bij het uitstappen ook eerst beide benen buiten de auto draaien en dan opstaan, anders verdraai je je knie. Het lot van mensen die nog hopen bij de jongere generatie te horen, maar stiekem wel beter weten. Afijn, het plezier van de auto maakt veel goed :)
Is easy entry hier niet een mooie oplossing voor? Of heeft de 2019 dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
LigeTRy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:24:
[...]

Is easy entry hier niet een mooie oplossing voor? Of heeft de 2019 dat niet?
Jawel, alleen lukte het daarvan apart instellen niet goed, die ging steeds weer naar default waardes aangezien er geen "Opslaan" pop-up zichtbaar was die je wel bij de andere profielen ziet: Leuning volledig naar achteren, etc. Maar we wagen morgen nog even een nieuwe poging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:22
Vandaag de MY 7 zitter opgehaald. Aan de medewerker gevraagd of iemand de trekhaak kon monteren en dit was geen enkel probleem. Ik kom van een MY 2023 model, ook met trekhaak en de trekhaak was destijds voor mij echt een gehannes om zelf te monteren. De medewerker kreeg de trekhaak er niet goed op en iemand anders werd er bij gehaald. Die kwam er vervolgens ook niet uit. Een derde persoon werd er bij gehaald. Uiteindelijk zijn drie verschillende trekhaken tevoorschijn gehaald. Lang verhaal kort, ze zijn dik 1 uur bezig geweest zonder resultaat. Conclusie monteur; Kennelijk ligt het aan het vaste deel onder de auto, deze dient vervangen te worden. Mij is gevraagd om een service afspraak te maken. De medewerker wist mij te vertellen dat de trekhaak bij de 7-zitter 1 op de 5 voor problemen zorgde. Let hier dus goed op en vraag de medewerker om de trekhaak ter plekke te monteren mocht dit jou aangaan!

De verschillen tussen de MY 2023 en 2025 model zijn er ook.
De stoelen zijn totaal anders en zitten veel beter, de nieuwe stoel lijkt qua model op de stoelen in Highland. Minus de ventilatiegaten. Ik heb het zitvlak bij het smalste stuk richting de rugleuning minus de wangen opgemeten en vergeleken tussen beide modellen. Het oude model meet 29 cm. Het nieuwe heeft ongeveer 31 cm zitvlak. Ook is de vorm van de stoel anders, oud is rond en nieuw is meer hoekig.

Ook zijn de interieur deurpanelen verbeterd. Het oude model heeft beneden hard plastic, het nieuwe model heeft zacht plastic.

Voor de rest valt op dat het oude model een harder onderstel heeft, stuitert meer en werkt oneffenheden iets minder goed weg. Het verschil is duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@sawtomyer Foto's? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:22
[quote]Taro schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:46:
@sawtomyer Foto's? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iVHFXjI0OD23AnRT--zn5bFuus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnmoLCJXoA8oSMKcuBrKXHEJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGxXnnq3j04lXnWS2_Xh55Sf_J0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fErJqkPtEUkbNz3KFU5XGLal.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 30% gewijzigd door sawtomyer op 28-12-2024 22:27 ]

Pagina: 1 ... 499 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: