Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 498 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:18:
[...]

Het scheelt al dat je nu je aankomst percentage kan aanpassen, daarmee kan je ook een pre-heat mee starten.
Maar gewoon een knop maken zou makkelijker zijn.
Hoe werkt dat dan? Bij welk percentage gaat hij dan voorverwarmen?
Ik selecteer op dit moment -helemaal met dat nieuwe: 'zoeken in dit gebied' een SuC op het einde van de route. Werkt opzich prima.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:27:
[...]

Hoe werkt dat dan? Bij welk percentage gaat hij dan voorverwarmen?
Ik selecteer op dit moment -helemaal met dat nieuwe: 'zoeken in dit gebied' een SuC op het einde van de route. Werkt opzich prima.
simpel, als jij 50% SoC heb en jij geeft in de navigatie aan dat je met 60% wilt aankomen dan gaat hij je via een oplader sturen. Dan gaat hij ook voorverwarmen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
De tesla superchargers website heeft ook een update gehad. De icoontjes zijn nu overzichtelijker en mobile friendly gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Md6Eaz5.png

Wat betreft de eerstevolgende SuCs in NL staan nog steeds het volgende op de planning:

- Houten (bij Utrecht) = in aanbouw
- Spier (bij Beilen) = in ontwikkeling
- Arnhem (bij de carpool Arnhem-Noord, waar FastNed nu ook zit bij de golfbaan) = in aanbouw
- Nieuwekerk (bij de A20, van der Valk) = in aanbouw

p.s. vergeet ook niet te stemmen op locaties waar jij een SuC zou willen hebben: https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger-voting/overview

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 24-12-2024 13:36 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:08
Oekol schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:35:

p.s. vergeet ook niet te stemmen op locaties waar jij een SuC zou willen hebben: https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger-voting/overview
Een locatie in NL? Den Helder? Dat is de enige waar je op kunt stemmen?

Heb geprobeerd om een voorstel (of twee) te doen, maar dat lukt niet. Ik wil er heel graag een in de buurt van Ouddorp hebben (we gaan regelmatig naar de kust) of in de Hoeksche Waard. Is niet in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
JBL-freak schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:35:
[...]

Een locatie in NL? Den Helder? Dat is de enige waar je op kunt stemmen?

Heb geprobeerd om een voorstel (of twee) te doen, maar dat lukt niet. Ik wil er heel graag een in de buurt van Ouddorp hebben (we gaan regelmatig naar de kust) of in de Hoeksche Waard. Is niet in te voeren.
Suggesties kan je doen via:
https://www.tesla.com/nl_nl/suggest-superchargers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
nerovectra schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:43:
[...]

Het is waarschijnlijk kiezen tussen holiday update met groter risico op problemen met AP computer. Of wachten op verse software waarmee ze de AP computer issues wellicht kunnen omzeilen/uitstellen. Ik rijd hier ook nog op een betrouwbare versie 32.
Ik heb vorige week een trekhaak gemonteerd gekregen maar kan deze niet gebruiken totdat de nieuwe software is vrijgegeven. Best bijzonder dat zoiets van een update afhankelijk is. Nu heb ik de trekhaak niet direct nodig maar kan me voorstellen dat dit voor sommige wel lastig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
Oekol schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:35:
De tesla superchargers website heeft ook een update gehad. De icoontjes zijn nu overzichtelijker en mobile friendly gemaakt.

[Afbeelding]

Wat betreft de eerstevolgende SuCs in NL staan nog steeds het volgende op de planning:

- Houten (bij Utrecht) = in aanbouw
- Spier (bij Beilen) = in ontwikkeling
- Arnhem (bij de carpool Arnhem-Noord, waar FastNed nu ook zit bij de golfbaan) = in aanbouw
- Nieuwekerk (bij de A20, van der Valk) = in aanbouw

Die in nieuwekerk is al maanden “af”. Ze wachten nog op de stroomaansluiting.. een leuke website voor dit soort spul (inclusief linkjes naar fora waar je nog meer informatie kunt vinden) is https://supercharge.info/changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06
LigeTRy schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:35:
[...]

Die in nieuwekerk is al maanden “af”. Ze wachten nog op de stroomaansluiting.. een leuke website voor dit soort spul (inclusief linkjes naar fora waar je nog meer informatie kunt vinden) is https://supercharge.info/changes
Ja belachelijk… Al minimaal sinds april/mei klaar en wachtend op stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:44:
@SirLenncelot het hoofd account heeft de leasemaatschappij. Jij en je vrouw krijgen een account hieronder en die doen exact hetzelfde. En exact bedoel ik ook exact tot en met de push melding dat als jij voorverwarmt, jullie allebei hier een melding van krijgen als de cabine op temperatuur is.
Oké dit hebben we nu geregeld, maar lijkt erop dat we geen unieke profielen hebben als in: opslaan spiegels, stuur (stoelen?), eigen werk adres in navigatie of eigen spotify…
Onder de optie profiel kan ik alleen een lokaal profiel aanmaken. Of zie ik iets over het hoofd?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
SirLenncelot schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:04:
[...]

Oké dit hebben we nu geregeld, maar lijkt erop dat we geen unieke profielen hebben als in: opslaan spiegels, stuur (stoelen?), eigen werk adres in navigatie of eigen spotify…
Onder de optie profiel kan ik alleen een lokaal profiel aanmaken. Of zie ik iets over het hoofd?
Die koppel je toch aan de sleutels (telefoon of fysieke kaart)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Ja, je moet ook in de auto 2 profielen (personen) maken, ieder z'n eigen kaart/telefoon koppelen aan dat profiel.
Dan wordt de stoel/spiegel goedgezet bij het openen van de auto.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:41
[...]

Toevallig vandaag ook mee aan het rommelen geweest. Online profiel begreep ik ook niet, heb nou lokaal 3 profielen, easy entry profiel1 en profiel3. Ook vaag, je lijkt de naam aan te kunnen passen, maar die springt meteen terug na typen. Na instappen profiel gekozen, en die gekoppeld aan de telefoon. De handleiding bood mij in ieder geval weinig hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 24-12-2024 16:39 . Reden: Zie topicwarning mbt updates ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-09 16:49
pretpik schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:42:
[...]

Gisteren ook gehad inderdaad, maar hier beslaan dan ook de ramen aan de binnenkant voor 1-2 minuten. Bij jou ook?

Gisteravond voor het eerst even een flink stuk 160-170 kunnen rijden op de autobahn maar dan lijkt de HVAC het interieur niet meer voldoende koel te houden. Had hem op een gegeven moment maar op 18.5 °C gezet om het nog enigszins behaaglijk te krijgen.
Bij mij rookte mijn MY op de suc zo erg dat de buurman op raam tikte of ik er snel uit wilde. Die zat bij de vrijwillige brandweer. En na uitleg warntepomp en zo aan hem, zei hij dat worden flink wat meldingen aan de brandweer zo 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 16:56
gjcvro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:25:
[...]

Toevallig vandaag ook mee aan het rommelen geweest. Online profiel begreep ik ook niet, heb nou lokaal 3 profielen, easy entry profiel1 en profiel3. Ook vaag, je lijkt de naam aan te kunnen passen, maar die springt meteen terug na typen. Na instappen profiel gekozen, en die gekoppeld aan de telefoon. De handleiding bood mij in ieder geval weinig hulp.
Had ik ook, lijkt een bug te zijn dat het invoerveld na een paar seconden reset. Ik heb gewoon zo snel mogelijk getypt voordat het veld weer een reset kreeg en dat werkt. Beetje stom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Daros schreef op maandag 23 december 2024 @ 06:38:
Ik ben nu voor het eerst met de tesla op wintersport. Heenreis js helemaal super gegaan. Nu aangekomen valt het mij op dat hij bijna niet meer slaapt.

Voor de zekerheid alle integraties al uitgeschakeld (enhauto teslafi etc) maar toch blijft hij wakker.

Kan het zijn dat dit normaal gedrag is als de buiten temperatuur onder de 0 is?

Sentry, climate Control enzo staat allemaal uit.

Ik verlies hierdoor ongeveer 7/8% per dag.
Gevonden. Het was summon stand-by

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
LigeTRy schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:35:
[...]

Top website inderdaad. Als je denkt dat je lang wacht moet je eens in Portugal kijken. Staan er al twee paar jaar klaar....
Rogar schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:00:
[...]

Ja belachelijk… Al minimaal sinds april/mei klaar en wachtend op stroom.
Las laatst artikel waarbij Fastned vergunning heeft gekregen voor plek ergens maar geen stroom krijgt. De plek hebben ze tot 2030, ze hopen in 2027 2028 stroom te hebben maar 2030 wordt niet uitgesloten... _O-

Bron: https://www.mobiliteit.nl...vergunning-snellaadpalen/

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 24-12-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
pretpik schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:42:
[...]
... maar hier beslaan dan ook de ramen aan de binnenkant voor 1-2 minuten. Bij jou ook?
...
Heb je het hier over beginnen rijden met een koude auto?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
Heb sinds vandaag een Model 3 occasion 2019, met FSD pakket. Nu lijkt het alsof de software al een jaar geen update gehad heeft. Hij geeft aan dat de laatste versie geïnstalleerd is (2023.44.1) maar dit lijkt me duidelijk niet te kloppen. Ik heb de 'tablet' al herstart dmv beide scroll wieltjes 5 sec ingedrukt te houden. Maar na opnieuw opstarten blijft dezelfde melding staat. Zou reset naar fabrieksinstelling nog kunnen helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd5bscXp3T0HndP-47SEe2-mXqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z58irnFlFk9pN3rHevB7Skau.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
EverGreen1979 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:55:
Heb sinds vandaag een Model 3 occasion 2019, met FSD pakket. Nu lijkt het alsof de software al een jaar geen update gehad heeft. Hij geeft aan dat de laatste versie geïnstalleerd is (2023.44.1) maar dit lijkt me duidelijk niet te kloppen. Ik heb de 'tablet' al herstart dmv beide scroll wieltjes 5 sec ingedrukt te houden. Maar na opnieuw opstarten blijft dezelfde melding staat. Zou reset naar fabrieksinstelling nog kunnen helpen?

[Afbeelding]
Tijd voor een serviceverzoekje :), ze kunnen van afstand ook een nieuwe versie pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51

[Afbeelding]
Je kan de knop van standaard /geavanceerd even een paar keer heen en weer zetten. Volgens sommigen kan dat helpen om de update te versnellen. Als je hem net vandaag hebt opgehaald kan het best zijn dat hij nog niet heeft gecontroleerd op updates. Volgens mij heeft de scrollwiel reset geen invloed op updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Heb je hem aan de WiFi hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Heb sinds vandaag een Model 3 occasion 2019, met FSD pakket.
In je screenshot staat mogelijkheid voor full self drive. I b meegeleverd pakket.
Is dat niet gewoon de standaard autopilot?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
Ja, hij hangt aan m'n thuis Wi-Fi netwerk. De auto heeft het optionele FSD pakket, en niet standaard Autopilot. Volgens de datum is de laatste check 24 dec 12:39 geweest. Dus dan zou hij toch sws een update moet hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
EverGreen1979 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:01:
Ja, hij hangt aan m'n thuis Wi-Fi netwerk. De auto heeft het optionele FSD pakket, en niet standaard Autopilot. Volgens de datum is de laatste check 24 dec 12:39 geweest. Dus dan zou hij toch sws een update moet hebben gevonden?
Gewoon via de app een service melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
EverGreen1979 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:01:
Die bedenkingen zijn hier al zo vaak gemaakt. Je krijgt die update wel, maar enkel als Elon Musk op het knopje duwt. Maw, je moet gewoon een paar dagen wachten. Het beleid is volledig random, of niemand heeft ooit begrepen welke auto’s eerst komen. Soms krijg ik de updates als ca 30% die heeft, soms pas bij 80%.

Je kan het een beetje volgen op TeslaFi.

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 25-12-2024 08:30 . Reden: Doe maar niet namen verbasteren ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverGreen1979
Dat je auto niet meteen meeste recent software krijgt kan ik nog volgen, maar tussen 2023.44.1 en de meest recente versie zitten wel 10 updates. Dus daar lijkt meer aan de hand. Heb service melding gemaakt via de app maar zal wel even duren met de feestdagen.

[ Voor 27% gewijzigd door EverGreen1979 op 25-12-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 19:16
gjcvro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:25:
[...]

Online profiel wel handig. Ik kreeg laatst een leenauto mee van Tesla en dan staat je profiel er gelijk in met alle voorkeuren, Spotify etc.

Zie ook: Norbertus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
ZeRoC00L schreef op woensdag 25 december 2024 @ 07:57:
[...]

In je screenshot staat mogelijkheid voor full self drive. I b meegeleverd pakket.
Is dat niet gewoon de standaard autopilot?
Nee, er staat duidelijk dat FSD meegeleverd pakket is dus hij heeft FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverGreen1979 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:07:
Dat je auto niet meteen meeste recent software krijgt kan ik nog volgen, maar tussen 2023.44.1 en de meest recente versie zitten wel 10 updates. Dus daar lijkt meer aan de hand. Heb service melding gemaakt via de app maar zal wel even duren met de feestdagen.
Heb je hem via Tesla gekocht? Of particulier/ander bedrijf?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 14-09 06:13
Khayma schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:19:
[...]

Nee, er staat duidelijk dat FSD meegeleverd pakket is dus hij heeft FSD.
Standaard, de mogelijkheid tot FSD is meegeleverd. Dat is wat ik uit het screenshot op maak en afaik heb ik hetzelfde maar geen FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
flupp schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:30:
[...]

Heb je het hier over beginnen rijden met een koude auto?
Nee, tijdens het snelladen na 250-300 km als er stoom onder de motorkap vandaan komt beslaan ook de ramen aan de binnenkant.

Wel 2x tijdens een koude ochtend zonder voorverwarmen druppels aan de binnenkant van de voorruit gehad.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
EverGreen1979 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:07:
Eens. Een jaar achter lopen moet wel een fout zijn. Succes met wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
njiwedu0b schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:24:
[...]

Standaard, de mogelijkheid tot FSD is meegeleverd. Dat is wat ik uit het screenshot op maak en afaik heb ik hetzelfde maar geen FSD.
Nope. Is vertaald uit het engels. als er staat meegeleverd pakket dan heb je fsd. anders staat er autopilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 14-09 06:13
Khayma schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:49:
[...]

Nope. Is vertaald uit het engels. als er staat meegeleverd pakket dan heb je fsd. anders staat er autopilot.
I stand corrected.

Ik haalde het stukje computer; die de mogelijkheid bij mij biedt en de daadwerkelijke optie door elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Norbertus schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:46:
[...]

Online profiel wel handig. Ik kreeg laatst een leenauto mee van Tesla en dan staat je profiel er gelijk in met alle voorkeuren, Spotify etc.

Zie ook: Norbertus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Jep, zou mooi zijn, maar dan moet het systeem wel meewerken, en dat deed het niet. Wij hebben alle twee een eigen account en app, mijn vrouw met uitnodiging, toch kon ik alleen een lokaal profiel aanmaken, of ik begreep de teksten gewoon niet. hoe dan ook, voor nu werkt het, en ik hoop niet te vaak een leenauto nodig te hebben, want dan zijn we (de auto en ik) niet zo heel lang vriendjes, heb er een ontiegelijke hekel aan als iets het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2T6EoepArqUd2B362wCF9NqJwug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Q4W9RZDtYZwW0D3Y7rrm3n7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben uit het niets een van mijn kleine aero covers verloren… zie blauwe pijl. Iemand anders dit overkomen op de M3HP en een nieuwe kunnen bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Riccardo schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:09:
[Afbeelding]

Ik ben uit het niets een van mijn kleine aero covers verloren… zie blauwe pijl. Iemand anders dit overkomen op de M3HP en een nieuwe kunnen bestellen?
Wel eens eerder voorbij gekomen hier. Via service is hij wel te bestellen. Was wel vrij prijzig dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:08:
[...]

Jep, zou mooi zijn, maar dan moet het systeem wel meewerken, en dat deed het niet. Wij hebben alle twee een eigen account en app, mijn vrouw met uitnodiging, toch kon ik alleen een lokaal profiel aanmaken, of ik begreep de teksten gewoon niet. hoe dan ook, voor nu werkt het, en ik hoop niet te vaak een leenauto nodig te hebben, want dan zijn we (de auto en ik) niet zo heel lang vriendjes, heb er een ontiegelijke hekel aan als iets het niet doet.
Het ligt niet aan jou, ik was er in ieder geval ook mee aan het stoeien.
Ik moest: LM vragen om bestuurdersaccount aan te maken zodat mijn telefoon aan de auto gekoppeld kon worden. Daarna lokaal profiel aanmaken (met de bug dat je heel snel de naam moet invoeren) en vervolgens easy entry aanzetten. Waarna een easy entry profiel gemaakt wordt. Vervolgens lijkt het alsof je spiegels en stuur kunt instellen, die instellingen komen in het easy entry profiel. Maar als je terug gaat naar het hoofdmenu krijg je opeens de vraag of de telefoon aan het profiel gekoppeld kan worden en als je een instelling (stuur, stoel, spiegel) wijzigt dan krijg je de vraag om het op te slaan in het profiel. Vind het allemaal maar omslachtig.

Logischer proces imho: klik op profiel aanmaken en log in met je tesla account. Klaar. Misschien alle instellingen die onder het profiel vallen in een overzichtje hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zojuist update 2024.45.32 geinstalleerd. Helaas werkt de Smart Voice Assistant nog niet bij mij.

Iemand hier de de update heeft gehad en z'n Tesla op Engels heeft staan? Lijkt me wel aardig om met een ongecensureerde Grok te kletsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverGreen1979
Oekol schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:27:
[...]

Eens. Een jaar achter lopen moet wel een fout zijn. Succes met wachten!
Was niet zo geduldig en heb een reset gedaan naar fabrieksinstellingen via 'Menu - Service'. Nu kreeg ik wel meteen een update binnen (zij het nog een 2023.44.30 versie). Daarna kreeg ik ook meteen een kaart update naar 2024. De volgende versies zullen wel snel volgen. Ik ga ervanuit dat updates niet incrementeel zijn? Maw je kunt ook een 'grote' sprong maken naar een van de meest recente versies?

Alleen nu heb ik 2 nieuwe problemen. De km stand wordt niet meer weergegeven, staat gewoon een streepje? En ook lijkt GPS het niet meer te doen. Hij vindt de locatie van de auto niet en de kaart navigeert naar Tesla hoofdkantoor in Texas. De tijd is ook Texas en niet NL tijd. Ook lang nadat de kaart update geinstalleerd is en ik zelfs een soft restart gedaan heb (beide scroll wieltjes 5sec indrukken).

Vreemd allemaal, het is nog niet een helemaal vlekkeloze start met een Tesla.

[ Voor 18% gewijzigd door EverGreen1979 op 25-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
EverGreen1979 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:41:
[...]

Was niet zo geduldig en heb een reset gedaan naar fabrieksinstellingen via 'Menu - Service'. Nu kreeg ik wel meteen een update binnen (zij het nog een 2023.44.30 versie). Daarna kreeg ik ook meteen een kaart update naar 2024. De volgende versies zullen wel snel volgen. Ik ga ervanuit dat updates niet incrementeel zijn? Maw je kunt ook een 'grote' sprong maken naar een van de meest recente versies?

Alleen nu heb ik 2 nieuwe problemen. De km stand wordt niet meer weergegeven, staat gewoon een streepje? En ook lijkt GPS het niet meer te doen. Hij vindt de locatie van de auto niet en de kaart navigeert naar Tesla hoofdkantoor in Texas. De tijd is ook Texas en niet NL tijd.

Je hoeft je geen zorgen te maken. Het is een bekende quirk dat bij de Model 3 de GPS alleen werkt als de auto rijdt. Als hij met een oplegger vervoerd wordt zie je dus niet waar hij is.

De mijne was ook in de US na een factory reset. Even schrikken, maar na het eerste ritje was het automatisch gefixt. Dus gewoon een blokje om en je bent weer terug in NL.

[ Voor 19% gewijzigd door wian op 25-12-2024 15:07 . Reden: afbeelding link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
wian schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:27:
Zojuist update 2024.45.32 geinstalleerd. Helaas werkt de Smart Voice Assistant nog niet bij mij.

Iemand hier de de update heeft gehad en z'n Tesla op Engels heeft staan? Lijkt me wel aardig om met een ongecensureerde Grok te kletsen :)
Momenteel reageert hij enkel op hallo ofzo e…
Lees het artikel…

Het zijn de eerste tekenen dat dit er zit aan te komen…. Maar wanneer weten we niet

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:01
[...]

Alleen nu heb ik 2 nieuwe problemen. De km stand wordt niet meer weergegeven, staat gewoon een streepje? En ook lijkt GPS het niet meer te doen. Hij vindt de locatie van de auto niet en de kaart navigeert naar Tesla hoofdkantoor in Texas. De tijd is ook Texas en niet NL tijd. Ook lang nadat de kaart update geinstalleerd is en ik zelfs een soft restart gedaan heb (beide scroll wieltjes 5sec indrukken).

Dat van dat streepje bij km stand had ik ook na reset. Een halve meter rijden was genoeg om dat weer in beeld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
Hier komt net voor mijn eind september geleverde Y RWD update versie 2024.45.32 binnen.

Je zou zo vermoeden, of tenminste hopen dat ze hierin wellicht de issues met het slopen van HW4.1 computers gefikst hebben :D.

We gaan het beleven. Heb de komende 2 weken mijn auto niet zo hard nodig als er wat stuk gaat gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik kon eerder binnen de bebouwde kom geen AP aanzetten, maar sinds de holiday update kan ik dat wel. Is dat iets nieuws?

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-09 16:01
Mar.tin schreef op donderdag 26 december 2024 @ 01:05:
Hier komt net voor mijn eind september geleverde Y RWD update versie 2024.45.32 binnen.

Je zou zo vermoeden, of tenminste hopen dat ze hierin wellicht de issues met het slopen van HW4.1 computers gefikst hebben :D.

We gaan het beleven. Heb de komende 2 weken mijn auto niet zo hard nodig als er wat stuk gaat gelukkig.
Wat is het verschil tussen HW4 en HW4.1?

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41

Hier ook, ik twijfel of ik het gelijk ga installeren of niet 😅

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Gisteren naar Heerhugowaard geweest.
Op de terugweg wilde ik even in Bunnik bij de Supercharger wat vullen tot ik thuis niet met eenbijna lege accu aankwam thuis.
De accu was lekker aan het voor verwarmen en was een 48c
Echter kreeg ik daar niet meer dan 35kwh, er waren meer mensen die van de ene paa naar de andere gingen.
De hele sessie was ook strak 35kwh
Kwam aan met 30% toen de accu vol genoeg was na dik een half uur laden 30% erbij gekregen en had ik 60%genoeg op thuis met 30% aan te komen.
Was om 1.00 in de nacht, nog nooit zo een trage sessie gehad.

Klinkt iemand dit bekend?

• Korvaag
  • Laatst online: 11-09 12:27
@SpikeHome
Ja, 35 kW lijkt een soort ehh.. noodmodus (bij gebrek aan een beter woord). Ik heb dit op skivakanties ook al een paar keer gehad. Daar was het dan vaak 1 kapotte paal (ook al bij een V4 gehad). Omprikken naar een andere paal lost het meestal op (bij jou was dus alles stuk blijkbaar). Dit is de reden dat ik altijd even 30 seconden wacht voordat ik naar een winkelcentrum loop voor een broodje. Ik ben er een keer achtergekomen terwijl ik dus net een broodje en koffie voor me had liggen. Dat moet je dan eerst "snel" opeten, teruglopen etc. etc.

UNOX: The worst operating system

• SpikeHome
@Korvaag een noodmodus van de laadpalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 11-09 12:27
Daar ga ik wel vanuit ja. Anders is het niet logisch dat bepaalde palen wel werken en andere niet.

@SpikeHome
Als je googled kom je meer verhalen tegen:
36-37 kWh means the liquid coolant system inside the charger cable is not working and charger restricted the energy delivered to avoid burning down the cable. It is a hardware issue and you cannot do anything about it...

[ Voor 36% gewijzigd door Korvaag op 26-12-2024 11:05 ]

UNOX: The worst operating system

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
Hier was ook de update beschikbaar, M3 LR AWD van eind oktober.
Update is 4.61Gb groot weet ik, aangezien ik hem net via mijn hotspot heb gedownload ;)
Kan niet naast huis parkeren dus normaal update ik op kantoor waar ik net de wifi van kan pakken. Maar gezien de vakantie nu dus maar even via de telefoon gedownload.

Staat nu te installeren, maar niets spannends zo te zien in de release notes.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is er met 2024.25.32 iets veranderd aan de resterende kilometerrange weergave? Sinds de update is mijn 100% bereik ineens gezakt van 408~409km naar ~391km. Ik heb de auto nu toevallig twee keer achter elkaar naar 100% opgeladen.

Gaat om een twee jaar oude MYRWD met HW3. Hiervoor had ik 2024.25.3 of 4.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 26-12-2024 11:40 ]

• gjcvro
Ik zie zelfs voor mij al de update klaar staat, M3 LR RWD, afgelopen maandag opgehaald met 2024.44.25.4, 2024.45.32 staat te downloaden. Bijzonder, zeker gezien ik van veel mensen lees dat je de eerste tijd geen updates krijgt na uitlevering.
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:47:
Ik zie zelfs voor mij al de update klaar staat, M3 LR RWD, afgelopen maandag opgehaald met 2024.44.25.4, 2024.45.32 staat te downloaden. Bijzonder, zeker gezien ik van veel mensen lees dat je de eerste tijd geen updates krijgt na uitlevering.
Als een update belangrijk is doen ze dat natuurlijk wel.

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Snappen jullie waarom mijn M3 suggereert met dit winterse weer om de thermostaat op 22 graden te zetten om energie te besparen? Dat zal wel een bug zijn toch?

• gjcvro
Inspired schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:52:
[...]

Als een update belangrijk is doen ze dat natuurlijk wel.
Daarom zeg ik ook bijzonder. Jammer dat niet duidelijk is wat de verbeteringen precies zijn.

Ik heb gisteren wel meteen op de slechtst mogelijk manier kennis gemaakt met de ruitenwissers, CC en AP. Onbruikbaar in de situaties die ik op dat moment had, wel in lijn met de verhalen die hier meestal langskomen.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:47:
ik had mijn M3P highland (3 maanden oud) ook gewoon na 3 weken de eerste update. Daarna al zeker 6 updates gehad. Merk wel dat mijn M3LR uit 2019 steeds een paar dagen voor loopt op mijn nieuwe M3

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 26-12-2024 12:05 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 15:58
Ook mogen ervaren dat de velgen niet zo'n beste vrienden zijn met de stoeprand.... Iemand al een lakstift voor de 19 inch Dark Gemini's velgen voor de Y tegengekomen? Ik zie alleen de zilveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
anti elppa schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:05:
[...]

ik had mijn M3P highland (3 maanden oud) ook gewoon na 3 weken de eerste update. Daarna al zeker 6 updates gehad. Merk wel dat mijn M3LR uit 2019 steeds een paar dagen voor loopt op mijn nieuwe M3
3 weken is vlot, 3 dagen extreem vlot. Dan heb ik inderdaad de indruk dat het belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij is het updaten vrij random. Nieuwe m3p van 1e week december. Zelfde dag nog update binnen via instellingen update geavanceerd. Inmiddels al een update of 4 gehad met nu de .32.

[ Voor 1% gewijzigd door Dino111 op 26-12-2024 12:33 . Reden: Typo ]

• gjcvro
Dino111 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:30:
Volgens mij is het updaten vrij random. Nieuwe m3p van 1e week december. Zelfde dag nog update binnen via instellingen update geavanceerd. Inmiddels al een update 4 gehad met nu de .32
Geavanceerd krijg je toch sowieso sneller en meer updates?
Ik zag het niet zo zitten om beta tester te zijn. 8)

• Dino111
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:32:
[...]

Geavanceerd krijg je toch sowieso sneller en meer updates?
Ik zag het niet zo zitten om beta tester te zijn. 8)
Lol het leven is 1 groot gevaar. Met de m3p uit 2019 al genoeg meegemaakt op updategebied. Een update gehad waarbij de auto in een frikandel was veranderd. Geen gps. Heeft Tesla op afstand toch even wat tijd gekost om het op te lossen. Een andere update, dag van de vakantie snel even een update. Dat kan natuurlijk niet fout gaan. Al toch keer goed gegaan. De auto kon geen superchargers meer vinden 🙃. Heeft Tesla ook een dag of 2 over gedaan om het op afstand op te lossen met een update. Tegen die tijd zaten we al in Oostenrijk ouderwets met Google maps en extra veiligheidsmarge bij het stoppen bij superchargers.

• gjcvro
Dino111 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:40:
[...]

Lol het leven is 1 groot gevaar. Met de m3p uit 2019 al genoeg meegemaakt op updategebied. Een update gehad waarbij de auto in een frikandel was veranderd. Geen gps. Heeft Tesla op afstand toch even wat tijd gekost om het op te lossen. Een andere update, dag van de vakantie snel even een update. Dat kan natuurlijk niet fout gaan. Al toch keer goed gegaan. De auto kon geen superchargers meer vinden 🙃. Heeft Tesla ook een dag of 2 over gedaan om het op afstand op te lossen met een update. Tegen die tijd zaten we al in Oostenrijk ouderwets met Google maps en extra veiligheidsmarge bij het stoppen bij superchargers.
Jep, precies genoeg redenen om het voor mij niet aan te zetten. 8)

• wian
  • Niet online
[...]

En? Heeft een blokje om het probleem opgelost?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EverGreen1979
Yes, na rijden sprongen navigatie, tijd en ook km stand weer terug naar normaal. Ook inmiddels de holiday update gehad (2024.44.32). Dus helemaal tevreden.

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 04:29
Hier vanmorgen 2024.45.32 geïnstalleerd gekregen. Kom van de stock fw 2024.32.100. Letterlijk bijna 2 maand moeten wachten op een eerste update, spannend.

• Oekol
EverGreen1979 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:22:
Yes, na rijden sprongen navigatie, tijd en ook km stand weer terug naar normaal. Ook inmiddels de holiday update gehad (2024.44.32). Dus helemaal tevreden.
Wel raar dat diegene waar je 't van gekocht hebt al langer dan een jaar niet meer geüpdatet had. Heel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Oekol schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:48:
[...]

Wel raar dat diegene waar je 't van gekocht hebt al langer dan een jaar niet meer geüpdatet had. Heel bijzonder.
Nouja, als je tevreden bent met die versie, en je moet moeite doen om te updaten omdat je geen wifi in de buurt hebt, waarom zou je dan nog?

• Oekol
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:52:
[...]

Nouja, als je tevreden bent met die versie, en je moet moeite doen om te updaten omdat je geen wifi in de buurt hebt, waarom zou je dan nog?
Zal wel een generatie dingetje zijn. Gaat niet altijd alleen om functionaliteit maar ook om veiligheid.

• gjcvro
Oekol schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:10:
[...]

Zal wel een generatie dingetje zijn. Gaat niet altijd alleen om functionaliteit maar ook om veiligheid.
Grappig dat je dat zegt, valt daar ook onvoorspelbaar gedrag als ghostbraking onder? Als je daar geen last van hebt en mensen met een nieuwere versie wel.. wat is dan de veilige keuze? Sprak gisteren zo iemand, na jaren had hij er ineens last van na de recente update. Of deze leuke anekdotes, dan begin ik wel te twijfelen aan die veiligheid issues.. 8) :
Dino111 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:40:
[...]

• Dino111
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:35:
[...]

Grappig dat je dat zegt, valt daar ook onvoorspelbaar gedrag als ghostbraking onder? Als je daar geen last van hebt en mensen met een nieuwere versie wel.. wat is dan de veilige keuze? Sprak gisteren zo iemand, na jaren had hij er ineens last van na de recente update. Of deze leuke anekdotes, dan begin ik wel te twijfelen aan die veiligheid issues.. 8) :

Ha welke veiligheid bedoel je met de update? Tegen een eventuele hack of om de veiligheidssystemen van de auto te updaten? Als mijn buurvrouw de auto wil hacken dan doet ze maar, niet elke update staat garant voor een verbetering is mijn eigen ervaring. Je bent uiteindelijk zelf in controle wanneer je een update wilt uitvoeren. Het ergste wat je kan gebeuren is dat hij veranderd in een grote magnetron op wielen.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:39:
Is er met 2024.25.32 iets veranderd aan de resterende kilometerrange weergave? Sinds de update is mijn 100% bereik ineens gezakt van 408~409km naar ~391km. Ik heb de auto nu toevallig twee keer achter elkaar naar 100% opgeladen.

Gaat om een twee jaar oude MYRWD met HW3. Hiervoor had ik 2024.25.3 of 4.
Ik lees ook op het Duitse forum dat inderdaad heel veel mensen véél lagere range waardes zien na de update.

Ik zelf heb hem altijd op procenten staan omdat ik me daar niet druk om wil maken. En ik ken mezelf; als ik dan ineens zie dat die km waarde ineens noemenswaardig gezakt is, ga ik me daar toch druk om maken...

Ik heb er dus zelf nog niet naar gekeken met mijn MY, maar zal het zsm toch eens doen na een volle lading...

https://tff-forum.de/t/wi...-euer-model-y-bei-100-an/

(Beetje door scrollen naar meest recente deel van dat super lange topic)

Wel vaag...

Anderen die ook een verschil in geschatte (epa) range zien?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Oekol schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:48:
[...]

Een jaar is wel erg lang ja, meestal worden belangrijke security updates na enige tijd zelfs via LTE gepushed (is mij tijdens een vakantie wel eens gebeurd).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_FdjOByJuLb1mz2fujvuuOjGXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ajRVNfuO4DY2mrxgUKbNI6u.jpg?f=f%20;)%20otoalbum_large

Toffe update in het service menu!
Ik probeer zelf ook altijd elk rammeltje te vinden. Dit kan daar mooi bij helpen.

(Nee je kan niet op play drukken op deze afbeelding ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 26-12-2024 15:29 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:28:

(Nee je kan niet op play drukken op deze afbeelding ;) )
Heb 't ff gecheckt voor iedereen, kan inderdaad niet.... :+

• kartoenweb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:02
SpikeHome schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:44:
Op de terugweg wilde ik even in Bunnik bij de Supercharger wat vullen tot ik thuis niet met eenbijna lege accu aankwam thuis.
Echter kreeg ik daar niet meer dan 35kwh, er waren meer mensen die van de ene paa naar de andere gingen.
Kwam aan met 30% toen de accu vol genoeg was na dik een half uur laden 30% erbij gekregen en had ik 60%genoeg op thuis met 30% aan te komen.

Paar keer eerder gehad. Of alle plekken zijn bezet, dan is er geen vermogen vrij. Oplossing is dan echt even meer dan 3 palen opschuiven. Dan gaat het meestal weer zoals het hoort. Die paal is dan "stuk"

• Oekol
SpikeHome schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:44:

Jep. In Spanje ook gehad bij een V4 locatie. Oplossing was naar andere stall gaan. Heel raar.

• SpikeHome
kartoenweb schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:12:
[...]

Paar keer eerder gehad. Of alle plekken zijn bezet, dan is er geen vermogen vrij. Oplossing is dan echt even meer dan 3 palen opschuiven. Dan gaat het meestal weer zoals het hoort. Die paal is dan "stuk"
Ja dat zou je normaal denken maar er stonden maar 5 Tesla’s te laden.
Dat was het niet, toen er weg gingen bleef het laad vermogens ook gelijk.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKdXDpl5Mgx1KUznCaq1C7MFE-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Oj94ogNVBbwNdBxs9LUEWRp.jpg?f=fotoalbum_large

nou vandaag de nieuwste update en meteen 2 waarschuwingen. dat ik dus nog 3 maal oneigenlijk gebruik van automatische sturen deze niet meer zal werken....en omdat ik 2 maal gaapte terwijl ik de auto aan het besturen was de waarschuwing dat ik vermoeid ben en moet stoppen. O en 2 maal een waarschuwing dat ik op de weg moet letten toen ik dus een andere radiozender opzocht..Is dit allemaal op te lossen door de interne camera af te schermen of zal je hiervoor ook worden gestraft door de Partij?

[ Voor 6% gewijzigd door jefjef op 26-12-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
jefjef schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:31:
[Afbeelding]

nou vandaag de nieuwste update en meteen 2 waarschuwingen. dat ik dus nog 3 maal oneigenlijk gebruik van automatische sturen deze niet meer zal werken....en omdat ik 2 maal gaapte terwijl ik de auto aan het besturen was de waarschuwing dat ik vermoeid ben en moet stoppen. O en 2 maal een waarschuwing dat ik op de weg moet letten toen ik dus een andere radiozender opzocht..Is dit allemaal op te lossen door de interne camera af te schermen of zal je hiervoor ook worden gestraft door de Partij?
Ik mag hopen dat je dan alleen de ban een week krijgt (of is dat gewijzigd)? Ik ben ook benieuwd of je hem mag afplakken. Erg irritant, of is dat niet handig voor de verzekering bij een ongeluk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EverGreen1979
Is er op Tweakers een plek waar je Tesla referral codes mag uitwisselen, ik weet dat het verboden is hier op dit topic maar wellicht elders niet? Heb een code gekregen na aanschaf van mn model 3 occasion deze week die wellicht interessant is voor aanstaande lease rijders.

[ Voor 30% gewijzigd door EverGreen1979 op 26-12-2024 16:52 ]

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
EverGreen1979 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:45:
Is er op Tweakers een plek waar je Tesla referral codes mag uitwisselen, ik weet dat het verboden is hier op dit op dit topic maar wellicht elders niet?
Email, WhatsApp, YouTube socials of je eigen website kun je gebruiken om te delen. En als je een referral code nodig hebt voor aanschaf van een Tesla, kies je de voor jou meest waardevolle bijdrager hier uit en stuur 'm een DM. Wil hij of zij vast aan meewerken in ruil voor € 750,- Tesla tegoed.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
[Afbeelding]

Ik vind dit altijd een hele lastige. Ik heb me aan dezelfde "zonden" schuldig gemaakt als jij, dus vind het wel irritant, zo'n ban. Aan de andere ben ik écht een veiliger bestuurder als ik die onzin niet uithaal tijdens het rijden. Afplakken voelt eigenlijk ook weer niet ok.

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Sinds een week nu eigenaar van een Model Y SR, na 3 jaar in een Model 3 gereden te hebben.
Flinke verbeteringen natuurlijk, maar waar ik mij aan stoor is dat de auto vrijwel nooit in slaapstand gaat en iedere 15-20 minuten weer wakker wordt.
  1. De auto staat minimaal 10-15 meter van mijn telefoon vandaan als hij geparkeerd is en is dus ook nooit verbonden wanneer ik thuis ben
  2. De app op mijn telefoon heb ik geforceerd gesloten en zelfs een keer voor een dag verwijdert van mijn telefoon
  3. Ik maak alleen gebruik van mijn auto, dus niets anders is eraan gekoppeld
  4. Sentry mode staat uit
Hebben jullie nog meer dingen waar ik naar kan kijken wat de auto wakker kan houden? Of waar ik meer informatie kan achterhalen over de oorzaak van het wakker worden?

Een nacht stilstaan op onze parkeerplaats kost nu zo'n 2% aan range, wat niet echt tof is en ik had hier nooit last van met de Model 3.

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 09:58
Arachnan schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:08:
Sinds een week nu eigenaar van een Model Y SR, na 3 jaar in een Model 3 gereden te hebben.
Flinke verbeteringen natuurlijk, maar waar ik mij aan stoor is dat de auto vrijwel nooit in slaapstand gaat en iedere 15-20 minuten weer wakker wordt.
  1. De auto staat minimaal 10-15 meter van mijn telefoon vandaan als hij geparkeerd is en is dus ook nooit verbonden wanneer ik thuis ben
  2. De app op mijn telefoon heb ik geforceerd gesloten en zelfs een keer voor een dag verwijdert van mijn telefoon
  3. Ik maak alleen gebruik van mijn auto, dus niets anders is eraan gekoppeld
  4. Sentry mode staat uit
Hebben jullie nog meer dingen waar ik naar kan kijken wat de auto wakker kan houden? Of waar ik meer informatie kan achterhalen over de oorzaak van het wakker worden?

Een nacht stilstaan op onze parkeerplaats kost nu zo'n 2% aan range, wat niet echt tof is en ik had hier nooit last van met de Model 3.
Er staan machtig veel voorbeelden in dit topic, zelfs 3 pagina’s terug nog waarbij de oplossing in smart summon zat. Even zoeken biedt je ruime reeks aan mogelijkheden!

3960wp SE | Model Y RWD

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
gjcvro schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:35:
[...]

[...]
Elke versie waarvoor een terugroepactie is geweest gaat gewoon gepushed worden. Heeft blverser met veiligheid weinig te maken, meer compliancy. De overheid eist dat de bug wordt gerepareerd. Het eenvoudigst is die update pushen naar elka auto.

Overigens is de laatste keer dat een update echt werd gepushed 3 jaar geleden geweest toen er incompatibiliteit met de Tesla API dreigde en de update via het mobiele netwerk naar alle auto's werd gepushed. Ook mensen die de download telkens weigerden.

• Arachnan
Xrypta schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:25:
[...]

Er staan machtig veel voorbeelden in dit topic, zelfs 3 pagina’s terug nog waarbij de oplossing in smart summon zat. Even zoeken biedt je ruime reeks aan mogelijkheden!
Ik had even moeten vermelden dat ik al daarop gezocht heb, maar heel veel verder dan even monitoren wat de auto "echt" doet via bv Teslamate of controleren dat Sentry mode niet aan staat kon ik niet vinden. Smart Summon heb ik niet. Tevens heb ik ook al een reset uitgevoerd van het OS door beide knoppen op het stuur ingedrukt te houden, maar dat hielp ook niet helaas.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
@Arachnan wat ik nog niet lees is of je ook je wachtwoord hebt aangepast van je Tesla account? Dat zorgt ervoor dat alle koppelingen met andere diensten, indien die er zijn, vervallen. Mogelijk heb je toch iets ergens draaien die de auto telkens wakker maakt.

De officiële Tesla app maakt overigens de auto niet wakker tenzij je een commando stuurt.

• Arachnan
Caelorum schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:02:
@Arachnan wat ik nog niet lees is of je ook je wachtwoord hebt aangepast van je Tesla account? Dat zorgt ervoor dat alle koppelingen met andere diensten, indien die er zijn, vervallen. Mogelijk heb je toch iets ergens draaien die de auto telkens wakker maakt.

De officiële Tesla app maakt overigens de auto niet wakker tenzij je een commando stuurt.
Dank voor de tip. Zojuist gedaan.
Eens kijken wat de nacht brengt :)

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
Arachnan schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:08:

Eventueel, als je een iPhone hebt, een automatisering die om de zoveel tijd loopt (en de auto op die manier steeds wakker maakt)?

Model 3 LR (model 2023)

• ZeRoC00L
  • Niet online
EverGreen1979 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:45:
Is er op Tweakers een plek waar je Tesla referral codes mag uitwisselen, ik weet dat het verboden is hier op dit topic maar wellicht elders niet? Heb een code gekregen na aanschaf van mn model 3 occasion deze week die wellicht interessant is voor aanstaande lease rijders.
Nee, is nergens op tweakers de bedoeling, iedere tesla rijder heeft zo’n code. Dus als het toegestaan wordt, dan staat het topic er vol mee….

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Vandaag iets vreemds gevonden.

Ik heb in juli 2019 een tweedehands Tesla M3 LR gekocht. Helaas weinig bekend over de onderhoudsgeschiedenis van de auto. Ik heb er een maand of twee geleden zelf een 8.66Inch scherm ingebouwd bij de achterstoelen. Daarmee kun je ook de stoelen, voor en achter, bedienen. Nu klikte een van onze kids vandaag op de bediening en kregen we opeens stoelmassage voorin. Die optie kan ik via het normale paneel helemaal niet vinden. Hoe kan dat?

• RvV
  • Laatst online: 00:20

RvV

vanDaal schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:07:
Vandaag iets vreemds gevonden.

Ik heb in juli 2019 een tweedehands Tesla M3 LR gekocht. Helaas weinig bekend over de onderhoudsgeschiedenis van de auto. Ik heb er een maand of twee geleden zelf een 8.66Inch scherm ingebouwd bij de achterstoelen. Daarmee kun je ook de stoelen, voor en achter, bedienen. Nu klikte een van onze kids vandaag op de bediening en kregen we opeens stoelmassage voorin. Die optie kan ik via het normale paneel helemaal niet vinden. Hoe kan dat?
Ik denk iets van een "workaround" door de lumbar support heen/weer te laten gaan waardoor het lijkt op een massage??

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Tesla biedt zelf geen stoelmassage.
Maar mijn golf had wel "stoelmassage" en dat was niets meer dan de elektrisch bediende lendesteun die 10 min heen een weer beweeg (op en neer. / in en uit).
Niet "echt" stoel massage maar wel lekker.

Dit lijkt me ook wel iets voor enhance eigenlijk. Moet niet zo moeilijk te "programmeren" zijn.
vermoed dus dat de maker van dat scherm gewoon een routine van x minuten gemaakt heeft die de lendesteun beweegt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Arachnan schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:34:
[...]

Dank voor de tip. Zojuist gedaan.
Eens kijken wat de nacht brengt :)
Je kunt ook via https://accounts.tesla.co...gs/security?tab=tpty-apps zien welke third party apps rechten hebben op je Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23
RvV schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:09:
[...]

Ik denk iets van een "workaround" door de lumbar support heen/weer te laten gaan waardoor het lijkt op een massage??
Dat zal de levensduur van de motoren niet echt goed doen, die zullen niet zijn ontworpen voor continue bewegen.

• RvV
  • Laatst online: 00:20

RvV

WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:36:
[...]

Dat zal de levensduur van de motoren niet echt goed doen, die zullen niet zijn ontworpen voor continue bewegen.
Dat zal ook wel een van de redenen zijn waarom het er standaard niet in zit.

Y'24

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
[Afbeelding]

Webcamschuifje lost dat inderdaad op en dan moet je weer meer fysiek tegendruk geven tegen het stuur als hij dicht zit. Wat betreft die waarschuwingen gaan die na 1 week weer weg. Krijg er nu af en toe ook 1 met die 'webcam schuif' open. Kan niet zeggen dat ze onterecht zijn overigens. Hij houdt het in de gaten als je teveel naar X kijkt i.p.v. de weg. Ik vind het vrij accuraat en heel irritant omdat hij gewoon gelijk heeft. Punt.

Laat ik zeggen dat het een goede spiegel voor je houdt en bij tijd en wijlen kijk je net 1 sec te lang naar je tablet voor route of ander nummer en dan is het irritant.

Pagina: 1 ... 498 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: