Toon posts:

Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Pagina: 1
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:37

Perkouw

Na een proefperiode binnen Aanbiedingen en Kortingscodes hebben wij moeten besluiten dat wij niet verder gaan met het toestaan van referrals. De redenen hiervoor zijn de vele eendagsvliegen in dit soort topics en mensen die meenden hun referrals meermaals onder de aandacht te moeten brengen, terwijl dit nadrukkelijk niet de bedoeling was. Dit soort hit-and-rungedrag is niet hoe wij de community zien.

Om die reden is besloten om referrals per 31 maart 2018 niet meer toe te staan. De bestaande topics met referrals zullen per die datum worden gesloten. Voor topics met referrals én kortingscodes wordt een andere oplossing gezocht.

Wij zullen geen uitzonderingen maken op dit referral-beleid. Post je toch een referral, zal dit in eerste instantie een eenmalige waarschuwing opleveren. Ga je hierna toch door met het posten van referrals (dezelfde of voor een ander bedrijf), zal dit consequenties hebben zoals bijvoorbeeld een ban.

Dit nieuwe beleid is ook te vinden in Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid

[Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 30-03-2018 09:50]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +31Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
Dus kort gezegd. Goeden lijden onder de mafkezen? Beleid waar ik een beetje moe van wordt.

Waarom niet een systeem om de hit/runners weg te kunnen houden?
Waarom niet vragen of mensen hier over mee denken?

Jullie site, jullie regels, maar wel steeds meer regels.

[Voor 28% gewijzigd door maartend op 31-03-2018 00:04]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er zijn al zoveel regels, die de meeste mensen toch niet eens lezen, maar het onderhouden van zulke topics kost gewoon enorm veel tijd. Imho is het een goede stap.

39

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Fietsbel schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:07:
Er zijn al zoveel regels, die de meeste mensen toch niet eens lezen, maar het onderhouden van zulke topics kost gewoon enorm veel tijd. Imho is het een goede stap.
Weet je wat het probleem is? Elk subforum heeft zijn eigen regels, bovenop het algemeen beleid. Het is een enorme wirwar aan regels, want je hebt hier een regeltje en daar een regeltje en dat is ongelooflijk moeilijk.

Bijna niemand leest het algemeen beleid en nog minder mensen lezen de regels per subforum (stickies). Het enige wat vaak wel gelezen wordt zijn de "we willen wel zien/we willen niet zien" regels in de rode balk bovenaan een topic.

Er wordt ook al jaren gezegd dat de regels veranderd moeten worden/moeten worden herschreven, et cetera. Echter gebeurt dat tot op heden niet en logisch, want er zijn zoveel verschillende subfora dat het heel erg moeilijk te managen is allemaal. Dat zorgt dat er wel voor dat het voor nieuwe mensen ongelooflijk moeilijk is om je draai te vinden op GOT, aangezien overal regeltjes (half) hangen. Dat is naar mijn mening enorm jammer voor de hoeveelheid kennis die we hier hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Frozen op 31-03-2018 00:18]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
maartend schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:03:
Dus kort gezegd. Goeden lijden onder de mafkezen? Beleid waar ik een beetje moe van wordt.

Waarom niet een systeem om de hit/runners weg te kunnen houden?
Dat was niet iets wat op kort termijn te regelen viel. Het begon voor ons een dagtaak te worden om alle referraltopics bij te houden. Dat wilde we gewoon niet meer. We hebben het geprobeerd, voor (net iets langer dan) een jaar, maar het werkte gewoon niet.
Waarom niet vragen of mensen hier over mee denken?
Feedback mag altijd gegeven worden Feedback A&K forum

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

maartend schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:03:
Jullie site, jullie regels, maar wel steeds meer regels.
Het worden hiermee juist minder regels. Referrals mochten nooit op GoT en AK was daar tot nu toe de enige uitzondering op. Nu er geen uitzondering meer is wordt het alleen maar makkelijker.
Frozen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:17:
[...]

Weet je wat het probleem is? Elk subforum heeft zijn eigen regels, bovenop het algemeen beleid. Het is een enorme wirwar aan regels, want je hebt hier een regeltje en daar een regeltje en dat is ongelooflijk moeilijk.
Aardig offtopic in dit draadje, maar hier hebben we als forumadmins vorige week nog face-to-face over vergaderd en we hebben besloten alle FAQs nog eens heel goed onder de loep te nemen met het doel om ze zo veel mogelijk in te korten en waar mogelijk zelfs helemaal weg te laten. De meeste forumspecifieke FAQs voegen niet heel bijster veel veel toe bovenop het algemeen beleid (waar ook in gesneden kan worden). Wordt overigens wel een grote klus dus het kan even duren voor je hier iets van ziet. ;)

[Voor 53% gewijzigd door NMe op 31-03-2018 00:35]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Frozen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:17:
[...]

Bijna niemand leest het algemeen beleid en nog minder mensen lezen de regels per subforum (stickies). Het enige wat vaak wel gelezen wordt zijn de "we willen wel zien/we willen niet zien" regels in de rode balk bovenaan een topic.
Waarom denk je dat ik juist aangeef dat het geopperde idee van nog meer regels daarom ook niet gaat werken? omdat er al teveel regeltjes zijn...... Daarnaast ben ik het niet geheel met je eens. Ja, er zijn veel regels, maar zelfs met een template lukt het bepaalde mensen nog om die de simpele vragen te negeren.
Rode balk waarschuwing lezen? vraag maar eens de modjes hoe het OLED prijzen topic verliep tot er Zero tolerance beleid kwam. De mensen lezen toch niet.

Daarnaast kunnen er wel regels gelden, maar ook daar gaan mensen creatief mee om. V&A is een goed voorbeeld en niet te vergeten productreviews/blogs en daar weet je zelf ook alles van, nietwaar? :D
Juist door refferals tegen te houden maakt dit het forum juist eenvoudiger en dat zou met meer onderdelen mogen gebeuren.

[Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 31-03-2018 00:37]

39

• maartend
Yorinn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:23:
[...]

[...]

Dat is reactief. Ik bedoel dus pro-actief

• thefox154
  • Laatst online: 20:36
Yorinn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:23:
[...]

Dat was niet iets wat op kort termijn te regelen viel. Het begon voor ons een dagtaak te worden om alle referraltopics bij te houden. Dat wilde we gewoon niet meer. We hebben het geprobeerd, voor (net iets langer dan) een jaar, maar het werkte gewoon niet.

[...]

Ik vind het wel jammer, keek er regelmatig als ik iets kocht, waarom niet een medetweaker er beter van laten worden, het kost mij niets extras.

En de ééndagsvliegen zijn toch relatief eenvoudig tegen te houden?
Bijv. de eerste 6 maanden van je Got lidmaatschap zijn de referal topics read only voor de nieuwe leden. Je kunt er daana pas posten als je 50 posts in andere topics hebt. De meeste 'spammers' die zich speciaal registreren richten zich met de referral op een korte tijdelijke actie. Het met voorbedachte raden van te voren accountjes aanmaken heeft dan ook geen zin meer. Wellicht iets aan de andeling van het forum doen, en het is allemaal eenvoudig geautomatiseerd in te regelen.

Problem solved.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 21:56
thefox154 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Ik vind het wel jammer, keek er regelmatig als ik iets kocht, waarom niet een medetweaker er beter van laten worden, het kost mij niets extras.

Bijv. de eerste 6 maanden van je Got lidmaatschap zijn de referal topics read only voor de nieuwe leden. Je kunt er daana pas posten als je 50 posts in andere topics hebt. De meeste 'spammers' die zich speciaal registreren richten zich met de referral op een korte tijdelijke actie. Het met voorbedachte raden van te voren accountjes aanmaken heeft dan ook geen zin meer. Wellicht iets aan de andeling van het forum doen, en het is allemaal eenvoudig geautomatiseerd in te regelen.

Problem solved.
Ik heb heel vaak in het Booking ref. topic gekeken, maar het waren echt niet alleen de ééndagsvliegen die meenden dat ze wel vaker hun ref. konden posten. Mensen zijn als het op wat geld verdienen aan komt best triest.

Ik ben het wel eens met het feit dat we wel moeten proberen te voorkomen dat mensen zich alleen hier registreren om een ref. te komen posten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

thefox154 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Problem solved.
Er zaten er anders genoeg tussen die lang genoeg een account hadden en genoeg posts. We hebben de meest creatieve manieren gezien om de regels te ontwijken. Clones, 'familie' dezelfde code laten posten, oude posts leeghalen om opnieuw te posten, etc, etc. Als modcrew zijn we geen recherche om elke post te gaan screenen hierop.

We stappen nu over op de regels zoals die overal al op GoT gelden, dus het is juist makkelijker en consequenter geworden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarom maakt Tweakers eigenlijk geen gebruik van Skimlinks of Viglinks? Deze diensten maken van gewone links automatisch affiliate links.

Tweakers krijgt dan het grootste deel van de commissie. Enige dat nodig is, is een klein stukje JavaScript.

De diensten voegen dus geen extra links toe (ze gaan niet b.v. automatisch links van bepaalde keywords maken), ze voegen alleen een refferal/affiliate identifier toe.

Dit zou Tweakers best veel op kunnen leveren, terwijl het voor gebruikers ook weinig nadelen heeft. Het is eigenlijk zonde dat bedrijven wel profiteren van links naar hun website vanaf GOT, en Tweakers er onnodig niks aan verdient.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19

PcDealer

HP ftw \o/

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 31-03-2018 16:35]

LinkedIn WoT Cash Converter

• maartend
Mijn idee;

newbies? Geen referals.
Hit en run? geeb referals
regels bewust overtreden (ik ken ze niet daar, maar zal wel iets zijn) acute ban vor 1 week, 1 maand, 3 maanden, vast

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zich zou het dan dus lonen om een referral-topic in de HK toe te staan, aangezien daar geen newbies komen. Dan zit je alleen nog met de sukkels die hun ref vaker posten.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom dan niet in TL of zo? Ik snap dat het etiketje dan niet klopt (want geen A&K) maar dan beloon je de vaste(re) bezoekers nog een beetje en ben je van de meeste problemen verlost. Die dubbelposters geef je gewoon direct een ban, klaar (ZT topic van maken :P).

Al gebruik ik het nooit, het is jammer dat zoiets onmogelijk wordt gemaakt omdat de voordeur open staat waar de meeste goed bedoelende bezoekers niet om gevraagd hebben. Dat zie je veel meer, niet alleen met zoiets als dit. Leuk dat het management heeft bedacht dat zoveel mogelijk alles openbaar moet, soms moet je i.m.o. een keuze maken en eens de vaste bezoekers belonen (want zo zie ik deze optie wel) en de mensen die niet meedoen negeren.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:21

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik was een van die mensen die het blijkbaar niet goed had gelezen en was me dus niet bewust van het feit dat ik met meerdere unieke codes iemand blij maakte en tegelijkertijd de regels overtreedde.

Maar leg eens uit, wat is er fout als er wat rommel topics zijn waar mensen makkelijk een code uit kunnen vissen?
Ok meerdere keren een enkelvoudige code delen voor eigen gewin is onhandig - maar hoe moeilijk is het om specifiek dat probleem te voorkomen (voting ban? Dubbele url blocken)

Kind badwater?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 31-05 16:00
procyon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:54:
[mbr]*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing, de sluitmessage van het Booking.com-topic, in Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018 én in het Beleid staat, zijn referrals niet de bedoeling op Tweakers.[/]
Aah oke, van geen kwaad bewust. Hoewel ik denk dat er in het Booking.com (net als boldking) topic alleen maar winnaars waren, zullen jullie er wel een weloverwogen reden voor hebben.. Zie nu inderdaad dat het genoemde topic gesloten is en kennelijk is jullie beleid inderdaad minder dan een week geleden veranderd.

Dan even wat feedback van mij naar jullie toe; De melding die ik kreeg bij het inloggen op tweakers was wel wat crue, Ik begrijp dat jullie het eea willen afdwingen maar je kan niet van alle gebruiker verwachten altijd maar eenzijdig op de hoogte te zijn van veranderingen in jullie beleid.

De woorden "mogelijke ban" schieten mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Als jullie er belang bij hebben bepaalde beleidsveranderingen door te voeren is het aan jullie om deze desnoods maar te pushen aan iedereen die actief was in het booking.com topic. Als iemand daarna acteert tegen het beleid in dan is waarschuwen en dreigen met een mogelijke ban een stuk beter op zijn plaats.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
procyon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:21:
[...]

Aah oke, van geen kwaad bewust. Hoewel ik denk dat er in het Booking.com (net als boldking) topic alleen maar winnaars waren, zullen jullie er wel een weloverwogen reden voor hebben.. Zie nu inderdaad dat het genoemde topic gesloten is en kennelijk is jullie beleid inderdaad minder dan een week geleden veranderd.
Er waren niet alleen maar winnaars hierin, er waren de laatste tijd ook een hele hoop mensen die dachten hun referral meermaals te mogen plaatsen. Ook jij, gezien je je referral ook al in het Booking.com-topic had geplaatst, waar die nog steeds staat.
Dan even wat feedback van mij naar jullie toe; De melding die ik kreeg bij het inloggen op tweakers was wel wat crue, Ik begrijp dat jullie het eea willen afdwingen maar je kan niet van alle gebruiker verwachten altijd maar eenzijdig op de hoogte te zijn van veranderingen in jullie beleid.
Zoals ik ook al eerder zei, is dat het op 4 verschillende plaatsen staat. Hoeveel duidelijker wil je nog hebben dat het niet de bedoeling is?
De woorden "mogelijke ban" schieten mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Als jullie er belang bij hebben bepaalde beleidsveranderingen door te voeren is het aan jullie om deze desnoods maar te pushen aan iedereen die actief was in het booking.com topic. Als iemand daarna acteert tegen het beleid in dan is waarschuwen en dreigen met een mogelijke ban een stuk beter op zijn plaats.
Iedereen die zoekt op het Booking.com-topic en/of andere referral-topics, komt (in de meeste gevallen) op de laatste pagina uit. Daarop staat ook heel duidelijk een sluitmessage, met het nieuwe beleid.

Wat hadden we dan moeten schrijven in een waarschuwings-PM? Je krijgt hierna nog een x aantal waarschuwingen voor we je een ban geven? Het is geen kleuterschool hier. :X

Verder heb ik je feedback naar het goede topic verplaatst, gezien het geen kortingsbon/coupon is.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• procyon
Dank voor je reactie.
Zelfs het meermaal plaatsen van dezelfde referral doet niemand kwaad. Ik ben te druk om dit te doen maar als iemand die het geld goed kan gebruiken er meer tijd en energie in steekt door meermaal te posten is het in mijn ogen verdient, de kortingzoeker staat centraal in deze topics en deze worden op hun wenken bediend.

De laatste link die ik deelde had ik diezelfde morgen weer nieuw van booking.com ontvangen als 'paas cadeautje'. Het was dus geen repost zoals jij dacht te zien.

Jammer dat je mijn feedback niet ter harte neemt. Je denkt nog steeds niet vanuit de klant. Wij, de eindgebruikers zijn de klant, jullie zijn het commerciele bedrijf dat een service verleent hopend op advertentie/referral inkomsten.
Dus nogmaals, hierbij feedback vanuit klantperspectief: het zou beter zijn om dergelijke wijzigingen in het beleid te pushen naar alle gebruikers waar het relevant voor is.

Een waarschuwing geven met daarin een verwijzing naar een/de plek waar de verandering is medegedeeld is reactief en niet proactief waarmee jullie verwachten dat de klant zelf proactief op zoek gaat naar veranderingen in het beleid. Dat dit kennelijk op 4 plekken gepost is is leuk, maar dan nog zijn er gebruikers (zoals ik, dus dit is geen mening maar een feit) die dit niet zullen zien omdat ze niet de moeite nemen / tijd hebben om te gaan zoeken in gesloten topics.
Wat hadden we dan moeten schrijven in een waarschuwings-PM? Je krijgt hierna nog een x aantal waarschuwingen voor we je een ban geven? Het is geen kleuterschool hier. :X
Aan jouw reactie hier is duidelijk te zien dat het communicatie beleid bij Tweakers nog in de kinderschoenen staat. Het is kleinerend en belerend.

Uit goed fatsoen ga je ervan uit dat de klant ter goeder trouw gehandeld heeft. Na het danken voor de participatie op GoT, zou je kunnen zeggen dat vastgesteld is dat mijn post in strijd is met de laatst gereviseerde algemene voorwaarden/ nieuw beleid. Waarop je de klant verwijst naar de door jullie gekozen plek om dit te communiceren. Afsluitend met dat jullie ervan uitgaan dat dit aan mijn aandacht ontsnapt is en dat jullie erop vertrouwen dat dit niet meer zal gebeuren.
En dat is voldoende.

Zaken als 'eerste waarschuwing', 'als dan', 'mogelijke ban' is dreigtaal en totaal niet op zijn plaats. Het is autoritair en schofferend.

[Voor 4% gewijzigd door procyon op 07-04-2018 09:57]

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:09
@Yorinn Waarom niet alleen toestaan voor betalende leden? Hou je de eendagsvliegen ook tegen.

[Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 07-04-2018 09:57]

You only live once, so enjoy the ride.

• maartend
Beste tweakers

Gedrag verander je niet door te dreigen met of te straffen. Gedrag verander je door begrip te kweken aan de andere kant. En dat doe je idd door de comm. even iets anders op te starten, zeker in het begin. Zoals @procyon al aangeeft

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

procyon schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:46:
Jammer dat je mijn feedback niet ter harte neemt.
Niet doen wat jij wil dat er gebeurt is niet hetzelfde als feedback niet ter harte nemen.
Je denkt nog steeds niet vanuit de klant. Wij, de eindgebruikers zijn de klant, jullie zijn het commerciele bedrijf dat een service verleent hopend op advertentie/referral inkomsten.
Er zijn minstens net zo veel gebruikers die klagen over "spam" als er gebruikers zijn die klagen dat ze geen geld kunnen verdienen aan het spammen van hun referrals. Naar welke eindgebruiker moeten we luisteren en waarom vind je dat jouw mening belangrijker is dan die van die andere gebruikers?
worldfastest schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:54:
@Yorinn Waarom niet alleen toestaan voor betalende leden? Hou je de eendagsvliegen ook tegen.
En vervolgens binnen 2 minuten mensen in Lieve Adjes hebben klagen dat de Persgroep Tweakers overcommercialiseert en verpest door het wegstoppen van features die de klager graag wil hebben achter een paywall?
maartend schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:05:
Beste tweakers

Gedrag verander je niet door te dreigen met of te straffen. Gedrag verander je door begrip te kweken aan de andere kant. En dat doe je idd door de comm. even iets anders op te starten, zeker in het begin. Zoals @procyon al aangeeft
Er werd niet gedreigd met een ban. Er werd beknopt doch vriendelijk verzocht om geen referrals meer te plaatsen. Pas daarna werd gezegd wat de consquenties zijn van het niet voldoen aan dat verzoek. Wat wil je anders? Alleen vriendelijk verzoeken en dan later bij herhaling opnieuw vriendelijk verzoeken en dan wél een ban in het vooruitzicht stellen? Gewoon bannen zonder waarschuwing? Of oneindig blijven waarschuwen zonder dat een ban ooit een optie is? Dit is gewoon duidelijke communicatie: "Je bericht is aangepast/weggehaald, doe dit in de toekomst asjeblieft niet meer (inclusief linkje naar de regels waarin staat waarom) en dit zijn de consequenties als het wel blijft doen."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• procyon
NMe schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:31:
Niet doen wat jij wil dat er gebeurt is niet hetzelfde als feedback niet ter harte nemen.
Ik heb het hier niet over de regels zelf, dat is jullie zaak. Hoewel ik daar inhoudelijk een andere mening op nahou. Het gaat erom dat de manier van communiceren te wensen overlaat. Jullie acteren reactief en verwachten (hopen) dat jullie gebruikers hiervan vanzelf op de hoogte raken. Mocht een gebruiker niet zelf toevallig op de hoogte raken van deze verandering, dan komt er een "eerste waarschuwing" + uitleg over eventuele verdere consequenties. De toon slaat helemaal nergens op.

Totaal verkeerde manier van omgaan met elkaar. Als jullie vinden dat deze autoritaire manier van communicatie normaal is en het na feedback nog gaan verdedigen ook dan is de moeite die ik nam om jullie mijn ervaring vanuit gebruikersperspectief te delen zonde van mijn tijd geweest.
Er zijn minstens net zo veel gebruikers die klagen over "spam" als er gebruikers zijn die klagen dat ze geen geld kunnen verdienen aan het spammen van hun referrals. Naar welke eindgebruiker moeten we luisteren en waarom vind je dat jouw mening belangrijker is dan die van die andere gebruikers?
Nogmaals, het is de manier van communiceren is waar ik mij aan stoor.
Er werd niet gedreigd met een ban. Er werd beknopt doch vriendelijk verzocht om geen referrals meer te plaatsen. Pas daarna werd gezegd wat de consquenties zijn van het niet voldoen aan dat verzoek. Wat wil je anders? Alleen vriendelijk verzoeken en dan later bij herhaling opnieuw vriendelijk verzoeken en dan wél een ban in het vooruitzicht stellen? Gewoon bannen zonder waarschuwing? Of oneindig blijven waarschuwen zonder dat een ban ooit een optie is? Dit is gewoon duidelijke communicatie: "Je bericht is aangepast/weggehaald, doe dit in de toekomst asjeblieft niet meer (inclusief linkje naar de regels waarin staat waarom) en dit zijn de consequenties als het wel blijft doen."
Er werd wel gesproken over een ban, ik heb het niet zelf verzonnen he?
En wat ik anders wil? Ik heb hierboven al uiteengezet wat normale communicatie zou kunnen zijn. Maar om het je makkelijk te maken hieronder nogmaals:
Uit goed fatsoen ga je ervan uit dat de klant ter goeder trouw gehandeld heeft. Na het danken voor de participatie op GoT, zou je kunnen zeggen dat vastgesteld is dat mijn post in strijd is met de laatst gereviseerde algemene voorwaarden/ nieuw beleid. Waarop je de klant verwijst naar de door jullie gekozen plek om dit te communiceren. Afsluitend met dat jullie ervan uitgaan dat dit aan mijn aandacht ontsnapt is en dat jullie erop vertrouwen dat dit niet meer zal gebeuren.
En dat is voldoende.

Zaken als 'eerste waarschuwing', 'als dan', 'mogelijke ban' is dreigtaal en totaal niet op zijn plaats. Het is autoritair en schofferend.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

procyon schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:53:
[...]

Ik heb het hier niet over de regels zelf, dat is jullie zaak. Hoewel ik daar inhoudelijk een andere mening op nahou. Het gaat erom dat de manier van communiceren te wensen overlaat. Jullie acteren reactief en verwachten (hopen) dat jullie gebruikers hiervan vanzelf op de hoogte raken.
Reactief? Kijk voor de grap eens in welk topic je reageert. Dat staat gewoon bovenaan de lijst vastgeprikt in hetzelfde forum waar de codes gedeeld worden. Wat is er precies reactief aan het proactief aanbieden van een mededeling waarin de nieuwe regels staan?

Daarnaast: je blijft maar verwijzen naar dat je "de klant" bent. Ten eerste ben je natuurlijk geen klant maar een bezoeker tenzij je betaalt, en ten tweede zijn alle andere mensen die juist geen boodschap hebben aan referralspam ook gewoon bezoekers die we tevreden willen houden. Ik begrijp niet wat er mis is met de communicatie die hier gestuurd is. Als oom agent je aan de kant zet omdat je wat hard reed maar je geen boete geeft omdat hij geen meting heeft gedaan of omdat hij in een goeie bui was zegt hij ook dat je het niet meer mag doen en dat de normale consequentie een boete is. Dat is gewoon duidelijke taal, geen dreigement.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het kan toch net als de lounge dat het pas na x post toegankelijk is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• procyon
NMe schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:09:
Reactief? Kijk voor de grap eens in welk topic je reageert. Dat staat gewoon bovenaan de lijst vastgeprikt in hetzelfde forum waar de codes gedeeld worden. Wat is er precies reactief aan het proactief aanbieden van een mededeling waarin de nieuwe regels staan?
Dan nog kan het gebeuren dat een gebruiker daaroverheen leest. Er staat vaak een ander topic boven het topic waar je naar op zoek bent waardoor je er niet van bewust bent dat je eerst dat topic moet gaan lezen omdat er ergens iets verander is.

En dan nog, gaat het me hier niet over de beslissing zelf, ook niet over de gebrekkige manier van het pushen van deze nieuwe informatie tot diegene die ervan op de hoogte gesteld zouden moeten worden, het gaat mij om de communicatie toon

Nog even omdat het na 3 posts nog niet is binnengedrongen; het gaat mij om de toon in de communicatie.
Daarnaast: je blijft maar verwijzen naar dat je "de klant" bent. Ten eerste ben je natuurlijk geen klant maar een bezoeker tenzij je betaalt, en ten tweede zijn alle andere mensen die juist geen boodschap hebben aan referralspam ook gewoon bezoekers die we tevreden willen houden. Ik begrijp niet wat er mis is met de communicatie die hier gestuurd is.
Je snapt het niet omdat je geen milimeter toe wil geven. Zal ik je dan maar even uitleggen waarom ik wel degelijk de klant ben:

Tweakers.net heeft geen bestaansrecht zonder bezoekers. Deze bezoekers genereren advertentie inkomsten en referral inkomsten (via pricewatch). Ik weet niet of hij op de hoogte bent over hoe de winst en verliesrekening van tweakers.net eruit ziet maar ik kan je alvast geranderen dat de inkomsten vanuit betalende leden verre van de kosten dekt om levensvatbaar te zijn.

Het moet dus goed tot jou doordringen dat wij (bezoekers) hier jullie klanten zijn. Zonder ons geen omzet, zonder omzet geen tweakers.net. Dus ja, dat lijkt mij een onweerlegbare definitie van klant zijn.
Als oom agent je aan de kant zet omdat je wat hard reed maar je geen boete geeft omdat hij geen meting heeft gedaan of omdat hij in een goeie bui was zegt hij ook dat je het niet meer mag doen en dat de normale consequentie een boete is. Dat is gewoon duidelijke taal, geen dreigement.
Grappig dat jij met dit voorbeeld komt. Nog steeds begrijp je mijn punt niet en ik denk dat je het niet wil begrijpen. Jouw voorbeeld (de agent) is een voorbeeld van autoriteit, tweakers.net is geen autoriteit (al denken sommige moderators dat waarschijnlijk wel), tweakers.net is een commercieel bedrijf en moet waarborden dat er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt naar de klant toe.

Een beter voorbeeld zou zijn:

Jij als klant bij Eneco betaald altijd op dag 1 van de maand. Vorige week heeft Eneco besloten dat het vanaf nu op maand - 3 dagen dient te gebeuren. (rond de 27e dus). Ze hebben hiertoe besloten wegens redenen waar jij je niet in kunt vinden maar geen invloed op hebt, je moet je dus schikken naar hun voorwaarden.
Ze hebben besloten voor een communicatievorm die jou nog niet heeft bereikt, al vinden ze zelf dat de communicatie erg goed verzorgd is. Jij betaald netjes je rekening op de 1e van de maand waarop je een belerend en autoritair bericht van ze krijgt met de volgende strekking:

U heeft zich niet aan de voorwaarden gehouden, deze voorwaarden vind u trouwens hier en hier, dit is uw eerste waarschuwing, bij herhaling stoppen we de levering van onze dienst.

Valt het kwartje nu?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00

SeatRider

Hips don't lie

NMe schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:09:
[...]
Daarnaast: je blijft maar verwijzen naar dat je "de klant" bent. Ten eerste ben je natuurlijk geen klant maar een bezoeker tenzij je betaalt,
Ik denk zelfs dat wij het product zijn. Zelfs als we betalen ;-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dit topic is in de week voor de ingang ervan gepost. Elk referraltopic heeft een sluitmessage gehad. Wat moeten we nog meer doen? Je krijgt dan inderdaad een pushmessage dat je onze huisregels overtreed.

Onze prullenbak ligt vol met spammers in de referraltopics en mensen die meermaals hun eigen code pluggen. Als men zich consequent niet aan de huisregels houdt en wij er een dagtaak aan hebben om topics schoon te houden, dan houdt het een keer op. Overigens maakt logintijd of aantal posts geen bal uit. Dit kwam in alle geledingen voor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 16:54
Zodra je 'privileges' als het posten van referralcodes gaat verstoppen achter een paywal of X aantal posts ben je al verkeerd bezig. Ik ben het volledig eens met de beslissing die hierin genomen is, er is gewoon op het moment geen fatsoenlijke oplossing om het nog langer te gedogen. Het publiek lijkt hier simpelweg te onvolwassen voor momenteel.

De topics / reacties met de bewuste codes werden namelijk steeds brutaler. Het leek intussen wel een markt, waar je enkel kan winnen door te schreeuwen. Voornamelijk de verse accounts waren hier goed in, vandaag geregistreerd en direct al een topic waarin ze webshop Y aanprijzen. Gru-we-lijk irritant en het is dan ook lastig om nog een fatsoenlijke keuze te maken tussen webshops, omdat ze je van alle kanten proberen te beïnvloeden.

Je mag wat mij betreft best bedelen, maar zodra je gaat schreeuwen om je concurrentie maar te overstemmen krijg je van mij nog geen rooie cent.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• maartend
Señor Sjon schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:46:
Dit topic is in de week voor de ingang ervan gepost. Elk referraltopic heeft een sluitmessage gehad. Wat moeten we nog meer doen? Je krijgt dan inderdaad een pushmessage dat je onze huisregels overtreed.
Ik zit elke dag meerder malen op tweakers. Zit in topic van booking en airbnb. Tot de dag van sluiting is mij nooit opgevallen dat er iets zou veranderen. Viel me enkel op omdat het topic plots gesloten was. Dus buiten het feit om dat het iets zegt over mijn lezen, zegt het ook absoluut iets over jullie manier van communiceren over zoiets.
Mogelijkheid was nl. ook geweest dat vanaf de week vooraf een ieder die het topic opende eerst een push bericht kreeg te zien met de aankomende veranderring. Jullie kunnen dat ook als jullie willen worden verkozen tot tech-website van het jaar, ik zie dus niet in waarom het niet daar kan.
Buiten het feit om dat ik het nog steeds een gedrocht van een beslissing vind.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 13:48
Erg jammer dat dit soort topics gesloten worden. Ik heb zelf een aantal mensen in mijn T-mobile groep, en aangezien dit tweakers zijn geeft dat toch wat meer vertrouwen dan volledig wild vreemden.

Waarom niet vanaf een x aantal posts of x aantal maanden lid pas mensen toelaten om te posten?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Hierom
[..]

Overigens maakt logintijd of aantal posts geen bal uit. Dit kwam in alle geledingen voor.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nog naast het feit dat het geen doen is om dat te controleren...

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:25
Yorinn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:56:
Na een proefperiode binnen Aanbiedingen en Kortingscodes hebben wij moeten besluiten dat wij niet verder gaan met het toestaan van referrals.
Om die reden is besloten om referrals per 31 maart 2018 niet meer toe te staan. De bestaande topics met referrals zullen per die datum worden gesloten.
Is het niet consequenter om bestaande topics met referrals niet alleen te sluiten, maar helemaal te wissen? Wel zo eerlijk ten opzichte van tweakers zonder referral posts. Voor 31 maart 2018 geplaatste referrals zijn namelijk nog steeds zichtbaar en in veel gevallen ook nog bruikbaar.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:15:
het kan toch net als de lounge dat het pas na x post toegankelijk is?
Precies dit. :)
@Yorinn @Perkouw @Orion84

[Voor 7% gewijzigd door Frozen op 17-04-2018 22:07]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Meerdere redenen om het niet te doen;

1. Je trekt dan het forum uit elkaar. Je krijgt dan een Aanbiedingen en Kortingscodes én een Referral-forum.
2. In het Het algemeen beleid #verbodenspam stond/staat ook al een lange tijd (lees bijna 9 jaar) dat referrals niet zijn toegestaan.
3. Zie onderstaande quote van @Señor Sjon
[..]

Overigens maakt logintijd of aantal posts geen bal uit. Dit kwam in alle geledingen voor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, want na x posts houden mensen zich automatisch allemaal aan de regels. En mensen die x posts hebben gemaakt zullen zich vast ook niet laten verleiden om dingen te doen die eigenlijk niet de bedoeling zijn wanneer ze daar financieel beter van worden...

Ik begrijp het probleem niet, de regels zijn altijd zo geweest. En AK mag nog steeds netjes gebruikt worden voor het melden van kortingen. Alleen ben je nu ervan verzekerd dat de deals die je krijgt voorbij komen omdat iemand graag die deal wil delen en niet omdat hij er zelf beter van wil worden.

• GrooV
NMe schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:25:
[...]

Ja, want na x posts houden mensen zich automatisch allemaal aan de regels. En mensen die x posts hebben gemaakt zullen zich vast ook niet laten verleiden om dingen te doen die eigenlijk niet de bedoeling zijn wanneer ze daar financieel beter van worden...

Ik begrijp het probleem niet, de regels zijn altijd zo geweest. En AK mag nog steeds netjes gebruikt worden voor het melden van kortingen. Alleen ben je nu ervan verzekerd dat de deals die je krijgt voorbij komen omdat iemand graag die deal wil delen en niet omdat hij er zelf beter van wil worden.
Wat maakt het uit? Als ik toch 25 euro korting krijg en de ander ook, zijn we allebei toch geholpen. Dat is waar heel tweakers voor staat, elkaar helpen.

Zelfde voor de T-mobile codes, met elkaar krijg je korting, en die geef ik liever aan een tweaker dan een wildvreemde.

Wat is het verschil met iemand die een topic opent met een vraag voor eigen gewin om daarna nooit terug te komen en iemand die allee komt om codes te delen?

Kijk als je hier geen random mensen wil hebben op dit forum moet je misschien geen reclame spotjes en advertenties over tweakers maken.

Iedereen doet iets om er zelf beter van te worden, ook al is het alleen voor je eigen gevoel of aandacht

[Voor 4% gewijzigd door GrooV op 18-04-2018 13:51]

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

GrooV schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:50:
[...]

Wat maakt het uit? Als ik toch 25 euro korting krijg en de ander ook, zijn we allebei toch geholpen. Dat is waar heel tweakers voor staat, elkaar helpen.
Behalve als de kortingsactie die je via een referral krijgt achteraf helemaal niet zo goed blijkt te zijn, behalve voor degene die de referral aanbiedt. Daar was de laatste tijd ook steeds vaker sprake van. Dan wordt je als tweaker dus niet geholpen wanneer zo'n code gedeeld wordt.

@pacificocean hieronder: Lees daarvoor de eerste alinea van dit nieuwe topic nog eens door :)

[Voor 8% gewijzigd door AGee op 18-04-2018 14:20]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
AGee schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:56:
[...]

Behalve als de kortingsactie die je via een referral krijgt achteraf helemaal niet zo goed blijkt te zijn, behalve voor degene die de referral aanbiedt. Daar was de laatste tijd ook steeds vaker sprake van. Dan wordt je als tweaker dus niet geholpen wanneer zo'n code gedeeld wordt.
Van de referral acties waar een specifiek topic voor was zoals het booking.com en ibood referraltopic. Was het toch voor iedereen duidelijk wat de voorwaarden waren en was je als tweaker toch juist wel geholpen?

@AGee op welke alinea doel je nu precies? Deze?[q]Referrals zijn kortingscodes / links waarbij de poster én gebruiker een voordeel hebben. Deze zijn in de regel niet toegestaan op GoT. Dit staat ook beschreven in Het algemeen beleid #verbodenspam.[/q]

Snel het woordje beleid in topic veranderen ;) Maar goed GrooV geeft als reactie op het hit-and-rungedrag, "wat maakt het uit" Jij reageerd daarop dat dat de tweaker daarmee niet geholpen is. Ik zeg vervolgens dat ik het daar niet mee eens ben en dat de tweaker daarmee juist wel geholpen is. En als antwoord verwijs jij weer naar het hit-and-rungedrag. Een mooie cirkelredenatie, maar geeft natuurlijk geen antwoord op de vraag of de tweaker nu geholpen wordt of niet door het stoppen met de referraltopics.

[Voor 40% gewijzigd door pacificocean op 18-04-2018 14:48]

• GrooV
Inderdaad, deze topics waren zo veel beter dan die junk sites voor kortingscodes.

Helaas wordt een mooie toevoeging voor tweakers weer stopgezet zonder naar de gebruikers te kijken.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Jullie zien alleen het, overgebleven, schone topic. Niet wat er allemaal weggehaald is. ;)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:37

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
GrooV schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:28:
Inderdaad, deze topics waren zo veel beter dan die junk sites voor kortingscodes.

Helaas wordt een mooie toevoeging voor tweakers weer stopgezet zonder naar de gebruikers te kijken.
Hier wil ik toch even op reageren. Deze hele pilot stond volledig in teken ''voor de gebruikers''. Helaas bleek het ook voor de gebruikers niet echt leuk/houdbaar. De hoeveelheid mensen die dachten te moeten dubbel, triple , ...etc. te posten was eigenlijk wel bizar te noemen. Er werd dan ook veelvuldig door de gebruikers een TR aangemaakt. En dan hebben we het nog niet over mensen die vergeten dat we geen hele discussies willen in juist die topics etc.

In overleg hebben we dan ook besloten te stoppen met de pilot met als conclussie dat deze opzet in ieder geval niet werkt.

Waar je overigens vandaan haalt dat we ''weer'' iets stoppen zonder naar de gebruikers kijken weet ik niet, maar daar kan ik me in ieder geval niet in vinden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GrooV schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:28:
Dan moeten die gebruikers zich maar gedragen zonder te spammen.
Dan vrees ik voor het niveau op die websites. Zoiets als 4chan?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit topic een beetje gemist. Wat ik me afvraag, hoe wordt bij reguliere kortingscodes gecheckt of dit een referral is? Vaak komt een kortingscode ook via een affiliateconstructie op het internet, want bedrijven geven vaak niet vrijwillig korting.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:13:
Ik heb dit topic een beetje gemist. Wat ik me afvraag, hoe wordt bij reguliere kortingscodes gecheckt of dit een referral is? Vaak komt een kortingscode ook via een affiliateconstructie op het internet, want bedrijven geven vaak niet vrijwillig korting.
Bij de meeste standaard-sites waar referrals vandaan komen is het vrij duidelijk. iBOOD had bij de referrals "mgmp" aan het begin van de code staan. Booking.com en vele andere websites met referrals werkten bijvoorbeeld alleen via specifieke links.

Daarop kunnen wel al 80-90% eruit vissen. Bij andere, wat minder bekende sites, is het vaak vrij makkelijk te vinden als je er naar googelt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Buiten de tips die we via topicreports krijgen natuurlijk. :)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
Perkouw schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:48:
[...]

Hier wil ik toch even op reageren. Deze hele pilot stond volledig in teken ''voor de gebruikers''. Helaas bleek het ook voor de gebruikers niet echt leuk/houdbaar. De hoeveelheid mensen die dachten te moeten dubbel, triple , ...etc. te posten was eigenlijk wel bizar te noemen. Er werd dan ook veelvuldig door de gebruikers een TR aangemaakt. En dan hebben we het nog niet over mensen die vergeten dat we geen hele discussies willen in juist die topics etc.

In overleg hebben we dan ook besloten te stoppen met de pilot met als conclussie dat deze opzet in ieder geval niet werkt.

Waar je overigens vandaan haalt dat we ''weer'' iets stoppen zonder naar de gebruikers kijken weet ik niet, maar daar kan ik me in ieder geval niet in vinden.
Is er niet iets te bedenken als referraltopics, waarin je bijvoorbeeld maar 1 keer in de maand kan posten?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En dan maak je meerdere accounts aan en kun je meermaals per maand "spammen" , of [insert een andere manier] etc etc.
Soms het beter om iets niet te doen ipv krampachtig een manier te zoeken/bedenken en tijd te investeren in iets wat zoveel aandacht nodig heeft om correct te laten verlopen.

39

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MsG schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:13:
Vaak komt een kortingscode ook via een affiliateconstructie op het internet, want bedrijven geven vaak niet vrijwillig korting.
Vaak uit het marketingbudget.
Ik krijg wekelijks een algemene kortingscode van Staples. Praxis heeft heel vaak keuze korting. Van affiliate is dus niet altijd sprake.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

pacificocean schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:38:
[...]

Is er niet iets te bedenken als referraltopics, waarin je bijvoorbeeld maar 1 keer in de maand kan posten?
Dan post men om de 2 maanden. We hebben allerlei smaken langs zien komen. Zie de uitgebreide topicwarnings van die topics maar eens. Het is soms gewoon huftergedrag wat vertoond wordt voor een beetje eigen voordeel.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07
Kan iemand uitleggen wat erop tegen is dat iemand meerdere keren een zelfde referral kan posten? Het gaat er toch om dat je elkaar helpt en beiden er beter van wordt? Het is nobel dat Tweakers iedereen een eerlijke kans wilt geven, maar als dat niet goed werkt, kan je ook zeggen dat je niet modereert in een referral code topic en dat iedereen zelf moet controleren of de link valide is of niet. Dan verschuif je de verantwoordelijkheid naar de gebruiker en verlies je minder tijd door te moderaten. (afgezien van het modden van totaal off-topic posts, maar dat geldt voor elk topic lijkt me).

Nogmaals, het was een goed initiatief dat iedereen een eerlijke kans kreeg om een referral te plaatsen, maar het belangrijkste doel van dergelijke topics is toch om elkaar te helpen en dat moet imo de focus hebben.

Hopelijk (her)overwegen jullie deze beslissing, want het verbieden van dergelijke kortingen is niemand mee gebaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
segil schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:26:
Kan iemand uitleggen wat erop tegen is dat iemand meerdere keren een zelfde referral kan posten? Het gaat er toch om dat je elkaar helpt en beiden er beter van wordt? Het is nobel dat Tweakers iedereen een eerlijke kans wilt geven, maar als dat niet goed werkt, kan je ook zeggen dat je niet modereert in een referral code topic en dat iedereen zelf moet controleren of de link valide is of niet. Dan verschuif je de verantwoordelijkheid naar de gebruiker en verlies je minder tijd door te moderaten. (afgezien van het modden van totaal off-topic posts, maar dat geldt voor elk topic lijkt me).

Nogmaals, het was een goed initiatief dat iedereen een eerlijke kans kreeg om een referral te plaatsen, maar het belangrijkste doel van dergelijke topics is toch om elkaar te helpen en dat moet imo de focus hebben.

Hopelijk (her)overwegen jullie deze beslissing, want het verbieden van dergelijke kortingen is niemand mee gebaat.
Het vaker posten van je referral is niet meer om de ander te helpen, dat is puur en alleen om jezelf te helpen. Puur egoïstisch dus.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Want het forum zal er heel veel beter van worden van de users die om de paar posts hun eigen refferal posten?, dat zal de kwaliteit echt ten goede komen....
Een "wedstrijdje" om je eigen refferals zovaak mogelijk te posten is inderdaad alleen maar om elkaar te helpen en totaal geen eigen belang.

39

• segil
Room42 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:34:
[...]

Het vaker posten van je referral is niet meer om de ander te helpen, dat is puur en alleen om jezelf te helpen. Puur egoïstisch dus.
Gebruiker is blij, want geld terug bij Booking.com oid
Poster is blij want korting op volgende reis

Win-win toch?

En een gebruiker kan zelf prima beslissen welke post hij/zij volgt. Dus je als het niet vindt kunnen dat de voorgaande 10 posts van poster X zijn, dan scroll je verder omhoog om eentje van poster Y te gebruiken.

En mocht dat toch een te groot probleem zijn, kan Tweakers nog kiezen dat iedereen slechts 1x per dag/week kan posten, zodat er meer kans is op gemengde posts. Everybody happy. Posters happy want geld terug, gebruikers happy want korting. En mods happy want weinig mod-werk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Nu zijn mods anders ook happy, zonder dat er spammen gepromoot wordt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 16:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lijkt mij een prima beslissing, er zijn alternatieve sites om dit met elkaar te delen.

[Voor 4% gewijzigd door Falcon op 22-04-2018 20:47]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Room42
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:46:
Lijkt mij een prima beslissing, er zijn alternatieve sites om dit met elkaar te delen.
Ik vind het wel jammer dat het hier niet meer kan, omdat hier onderling de gunfactor wel hoger is. Ik vind het leuker om een tweaker te steunen dan een wildvreemde (niet dat ik de tweakers allemaal ken, maar je snapt 't wel ;)).

- uBlock Origin
- uMatrix

• segil
Falcon schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:46:
Kan je zo een paar sites noemen?
Señor Sjon schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:21:
Nu zijn mods anders ook happy, zonder dat er spammen gepromoot wordt. ;)
Je mist alleen nog de happy gebruikers :)

[Voor 33% gewijzigd door segil op 22-04-2018 21:56]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:56:
[...]

Ja, want al die gebruikers die niet weten of een deal nou echt een goeie deal is of gewoon iets wat iemand tig keer spamt omdat hij daar zelf beter van wordt bestaan niet.

De "spammers" zijn misschien niet happy, en mogelijk ook een paar mensen die het wel op een nette manier deden. Verder maakt het niemand echt wat uit. Je mag die linkjes ook nog steeds gewoon delen, alleen nu net zoals op de rest van het forum zonder affiliate-link. Kun je het tenminste echt vanuit de goedheid van je hart doen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

segil schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:26:
Kan iemand uitleggen wat erop tegen is dat iemand meerdere keren een zelfde referral kan posten?
Ik HAAT spam. En dan wordt het ook nog eens in een blog gepost...

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-04 09:58
Ach.. succes ermee. Gezeik om NIKS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

procyon schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:46:
de kortingzoeker staat centraal in deze topics en deze worden op hun wenken bediend.
Eens. Dus weg met de perverse prikkel van referrals. Kortingscodes kunnen prima zonder de spam van de refs.
jullie zijn het commerciele bedrijf dat een service verleent hopend op advertentie/referral inkomsten.
Vreemd dat je dat zegt, aangezien je ondertussen wel zult weten dat de forumcrew gewoon vrijwilligers zijn, users zoals jij maar dan met extra knopjes. Zonder salaris of aandelen en het belang van de users voorop.

(Ik zie dit topic dan ook nu voor het eerst. Geen corporate nieuwsbrief of zo :+
Een waarschuwing geven met daarin een verwijzing naar een/de plek waar de verandering is medegedeeld is reactief en niet proactief waarmee jullie verwachten dat de klant zelf proactief op zoek gaat naar veranderingen in het beleid. Dat dit kennelijk op 4 plekken gepost is is leuk, maar dan nog zijn er gebruikers (zoals ik, dus dit is geen mening maar een feit) die dit niet zullen zien omdat ze niet de moeite nemen / tijd hebben om te gaan zoeken in gesloten topics.
Proactief? Alsjeblieft niet, een PM voor iedere wijziging die relevant is voor een procent of promille van de posters: ik zou er hard om wegrennen.

Mensen die graag anderen helpen: korting kan ook zonder eigen financieel gewin. Scheelt een boel spam en je helpt nog steeds een ander. Jij karma. Iedereen blij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

F_J_K schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:24:
[...]

Eens. Dus weg met de perverse prikkel van referrals. Kortingscodes kunnen prima zonder de spam van de refs.

[...]

Vreemd dat je dat zegt, aangezien je ondertussen wel zult weten dat de forumcrew gewoon vrijwilligers zijn, users zoals jij maar dan met extra knopjes. Zonder salaris of aandelen en het belang van de users voorop.
Forum doet geloof ik niet aan reclame en levert weinig tot niets op om zeef te citeren.

• Falcon
  • Laatst online: 16:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

segil schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:56:
[...]

Kan je zo een paar sites noemen?

[...]

- Kettingbrief
- www.kortingbonforum.nl
- Google Spreadsheet
- Voor mij part een usbstick die een rondje door Nederland doet, net als vroegah met de Twilight CD-roms/DVD's 8)

Met andere woorden... mij zal het echt niks boeiuh.. ;)

Maar als modjes van een forum er veel werk aan hebben en ook nog eens de regels bepalen van een forum.. mogen ze mij gerust dit verbieden, dan kunnen ze met belangrijke zaken bezig 8)7

[Voor 17% gewijzigd door Falcon op 23-04-2018 08:13]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:21:
[...]

Forum doet geloof ik niet aan reclame en levert weinig tot niets op @zeef.
Die werkt toch al een hele tijd niet meer voor Tweakers. ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

NMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:15:
[...]

Die werkt toch al een hele tijd niet meer voor Tweakers. ;)
Fixed :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:12
Wat jammer! Ik wilde mijn TS van het American Express (Flying Blue) referraltopic bijwerken, en kwam er pas na een tijdje achter waarom dat niet meer kon. Ik denk dat er best wat mensen o.a. via het Booking.com-topic of het American Express topic aangenaam verrast zijn geweest toen ze ineens wat euro's of punten bijgeschreven kregen na het delen van hun codes, en dat er ook best wat gebruikers kortingen hebben gekregen die ze anders niet gehad hadden. Een mooie win-winsituatie dus, die blijkbaar niet houdbaar was. Erg jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden! Misschien kan er ooit een nieuwe poging gedaan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-05 03:01
Wat een onzin regels. Laat het gewoon lekker toe en doe niet zo moeilijk.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hrigteri schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:45:
Zo he, goed onderbouwd argument!
Misschien is er een deel van je post weggevallen? ;)

39

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

hrigteri schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:45:
Ik mis de edit met de rest van je onderbouwing? :?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-02 17:28
Ik heb een aantal keer dankbaar gebruik gemaakt van referrals hierzo. Ik heb begrip voor de keuze om geen incentive op spam toe te staan, maar ik vind het wel jammer! Had graag gezien dat ergens in een donker hoekje van het forum dit kon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft deze wijziging nog impact op 'regel' dat je wel mag linken naar een referral-website in je signature, zoals in Link naar site vol met referral links in signature?

Ik kan dat namelijk echt niet volgen dat dat toen toegestaan is. Let op, het gaat me niet om de persoon (en hij gedraagt zich ook netjes, dus daar geen opmerking meer over) maar om zijn site waar die naar linkt.

offtopic:
Ik zal de auteurs @Orion84 @Perkouw @Yorinn @F_J_K wel even taggen, want ik kan me anders goed voorstellen dat ie anders over het hoofd gezien wordt. :)

[Voor 16% gewijzigd door Room42 op 27-05-2018 15:42]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:54:
Heeft deze wijziging nog impact op 'regel' dat je wel mag linken naar een referral-website in je signature, zoals in Link naar site vol met referral links in signature?
Topic is getrasht of naar crew forum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Topic is getrasht of naar crew forum?
Ah ja, was een topic in SeM. Het ging erover dat een user een link in zijn signature heeft staan naar een site vol met Gearbest referral-codes. En dat is ook de enige functie van die site. Vandaar dat ik het zo raar vind dat dat toegestaan werd. Ik ben benieuwd of het nieuwe beleid daar nog verandering in brengt.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Referral links zijn overal verboden. Een link naar een site met referral links is zelf echter geen referral link.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:54:

Ik kan dat namelijk echt niet volgen dat dat toen toegestaan is. Let op, het gaat me niet om de persoon (en hij gedraagt zich ook netjes, dus daar geen opmerking meer over) maar om zijn site waar die naar linkt.

offtopic:
Ik zal de auteurs @Orion84 @Perkouw @Yorinn @F_J_K wel even taggen, want ik kan me anders goed voorstellen dat ie anders over het hoofd gezien wordt. :)
Volgens mij is dat dezelfde discussie als in Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs. Hier hoort het in ieder geval niet thuis, gezien het niet specifiek om A&K gaat maar over heel GoT. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:48:
Referral links zijn overal verboden. Een link naar een site met referral links is zelf echter geen referral link.
Maar een link naar een site met een passieve redirect (dus 'klik om door te gaan') naar een referral dan? :P
Yorinn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Volgens mij is dat dezelfde discussie als in Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs. Hier hoort het in ieder geval niet thuis, gezien het niet specifiek om A&K gaat maar over heel GoT. ;)
Goed punt. Ik zal die thread doorlezen en dan kijken of een nieuw topic nodig is.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

Orion84 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:48:
Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje een kromme regel. Vergelijk het eens met de "bloot" regels: Geslachtsdelen zijn verboden, net als referrals.

Links naar een site met "dozen" ook. Maar waarom is een link naar referrals dan niet verboden?

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
edit:
Nee, ik zit niet goed te lezen. 8)7

[Voor 195% gewijzigd door Room42 op 27-05-2018 17:56]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
RobinHood schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:51:
[...]

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje een kromme regel. Vergelijk het eens met de "bloot" regels: Geslachtsdelen zijn verboden, net als referrals.

Links naar een site met "dozen" ook. Maar waarom is een link naar referrals dan niet verboden?
Dan zou je dus ook niet kunnen linken naar een site die reclamebanners voert of adsense reclame toont.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

dodge_911 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:39:
[...]

Dan zou je dus ook niet kunnen linken naar een site die reclamebanners voert of adsense reclame toont.
Je eigen website of V&A-advertenties neerplempen in een topic valt al onder spam. Met of zonder reclamebanners.

Eentje in je ondertitel is inderdaad wel toegestaan, meen dat dat ook als uitzondering ergens staat beschreven, net als op je profiel.

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee