Feedback A&K forum

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ok. Lesje geleerd. Ik zal volgende keer rapporteren.

Maar tweakers is toch geen politie staat?? Er zijn genoeg voorbeelden van het zelfregulerende vermogen van het forum, waar tweakers elkaar aanspreken op niet lezen/zoekfuncties gebruiken en off-topic gaan. Het is niet dat ik de zoveelste discussie hierover voerde of dat ik hem onzorgvuldig voerde. Als er volgens jullie in dit forum ruimte is voor uitstapjes op accu's, dan is er toch ook ruimte op uitstapjes om elkaar aan te spreken? Jullie kunnen toch niet alles modden? Als een discussie te lang off-topic gaat of onbehoorlijk is, prima. Maar hem na 20 min weghalen, zonder enige off-topic discussie/reactie vind ik dan weer een voorbeeld van over reguleren. Zeker als dat gebeurt door een moderator die meedoet aan de discussie, vind ik het discutabel.

In februari irriteerde ik me er ook al aan. Toen er eindelijk een mod kwam heb ik die ook een plus gegeven. Ik reageerde, omdat zelfs na de -nog zichtbare- mod er weer vrolijk werd doorgegaan op die accu's. Dat was voor mij de aanleiding om er nu uiteindelijk wel op te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

OMX2000

By any means necessary...

Aangezien dit inmiddels niet meer is dan een “aanbiedingen log”, heel nuttig, maar ik mis wel een plek waar je het kunt hebben over prijsontwikkelingen van OLED schermen icm nieuwe ontwikkelingen. Of is daar een topic voor waar ik niet van weet?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
OMX2000 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:18:
Aangezien dit inmiddels niet meer is dan een “aanbiedingen log”, heel nuttig, maar ik mis wel een plek waar je het kunt hebben over prijsontwikkelingen van OLED schermen icm nieuwe ontwikkelingen. Of is daar een topic voor waar ik niet van weet?
Ik heb je post uit OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic verplaatst, gezien het meer feedback is dan een aanbieding.

Een prijsontwikkelingentopic zijn we mee gestopt, gezien dat niet werkte en er gewoonweg teveel in gemodereerd moest worden. Het aanbiedingentopic is daarop als alternatief gekomen.

Verdere discussies over tv's kan in Televisies & Beamers worden gevoerd.

(Zie ook de discussie die eerder is gevoerd vanaf Edmin in "Feedback A&K forum")

[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2021 20:33 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Yorinn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:25:
[Modbreak]Ik heb zojuist een aantal reacties verwijderd. Bestelbevestigingen voegen niets toe aan het topic.[/]
Lekker selectief. Want ik lees hierboven ook dingen zoals 'wat een goede tip!' wat totaal geen toegevoegde waarde heeft. Niet negatief naar de poster bedoeld natuurlijk vanaf mijn kant.

[ Voor 5% gewijzigd door rscheper op 23-03-2022 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
rscheper schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:30:
[...]

Lekker selectief. Want ik lees hierboven ook dingen zoals 'wat een goede tip!' wat totaal geen toegevoegde waarde heeft. Niet negatief naar de poster bedoeld natuurlijk vanaf mijn kant.
Daar ging inderdaad wat mis. Die post is nu ook weg. ;) Je feedback had ook op een minder negatieve toon gekund.

Tevens heb ik jouw post richting het feedbacktopic verplaatst, gezien het daar beter thuis hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:43
Hoihoi,

Misschien wel niet de bedoeling om de vraag zo hier te stellen, maar wist even niet welk topic beter past.
Binnenkort zijn er prime dagen voor Amazon prime. Voorgaande jaren was er een specifiek topic gestart hiervoor, maar niet voor dit jaar, althans had ik niet gevonden. Is dit misschien een idee?

Als niet gewaardeerd wordt, voelt u vrij om dit bericht te verwijderen of om te verplaatsen :)

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
smok84 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:37:
Hoihoi,

Misschien wel niet de bedoeling om de vraag zo hier te stellen, maar wist even niet welk topic beter past.
Binnenkort zijn er prime dagen voor Amazon prime. Voorgaande jaren was er een specifiek topic gestart hiervoor, maar niet voor dit jaar, althans had ik niet gevonden. Is dit misschien een idee?

Als niet gewaardeerd wordt, voelt u vrij om dit bericht te verwijderen of om te verplaatsen :)

Gr.
Amazon Prime Day 2022 (12 en 13 juli) Ik heb hem net aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik snap t niet, ik post een link naar een nieuwe website die nog niemand kent waar mogelijk goede aanbiedingen te krijgen zijn.....en...hop....its gone...

jeetje :/ Ik hoop dat tweakers forum niet al te erg gaat worden op deze manier, zou jammer zijn.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
@PCJR Dat komt omdat het een aanbiedingentopic is voor energietarieven en geen bespreektopic van welke energieleverancier wel/niet bekend is of solvabel of wat dan ook.

Het heeft een voorgeschiedenis.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 15-09-2022 14:07 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
PCJR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:05:
Ik snap t niet, ik post een link naar een nieuwe website die nog niemand kent waar mogelijk goede aanbiedingen te krijgen zijn.....en...hop....its gone...

jeetje :/ Ik hoop dat tweakers forum niet al te erg gaat worden op deze manier, zou jammer zijn.
Je post een link naar een nieuwe energieleverancier in een aanbiedingentopic. Een topic dat is bedoeld om aanbiedingen te delen.

Ik zal wel iets gemist hebben, maar wat was de aanbieding in jouw link?

• PCJR
Yorinn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:08:
[...]

Je post een link naar een nieuwe energieleverancier in een aanbiedingentopic. Een topic dat is bedoeld om aanbiedingen te delen.

Ik zal wel iets gemist hebben, maar wat was de aanbieding in jouw link?
Het is een site zoals Consumind, en dus geen leverancier zelf. Ze maken een persoonlijk aanbod bij 1 van deze vele leveranciers. Magoed, ok, ik geloof t wel :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• PCJR
Señor Sjon schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:07:
@PCJR Dat komt omdat het een aanbiedingentopic is voor energietarieven en geen bespreektopic van welke energieleverancier wel/niet bekend is of solvabel of wat dan ook.

Het heeft een voorgeschiedenis.
Het overstap topic is dicht, waar kunnen we kletsen over overstappen ook alweer?

• Señor Sjon
Niet. Aangezien er veel teveel gekletst werd en je de prijzen met een vergrootglas moest zoeken. Vandaar dat er voor alle behoeftes verschillende topics zijn geopend/lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Perkouw in "Amazon Prime 'Early Access' Deals 2022 (11 en 12 oktober)"

"Let a.u..b. op de topicwaarschuwing mensen, die staat er niet voor niets. :)"

Oké maar als ik kijk naar de TW zie ik eigenlijk niet dat discussieren over aanbiedingen niet zou mogen?
Uit de TW:
"Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat."

Behalve als dit onder offtopic zou vallen, maar dan mag dit er wat mij betreft wel iets duidelijker staan.
Dus als ik een aanvulling of punt maak over een aanbieding die iemand anders meldt, is dit dan ontopic of offtopic? Want mijn post is nl. verwijderd en als dit de bedoeling is (het verwijderen) zou ik zeggen, laten we dan die TW ook eenduidig maken, want nu volg ik het niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@True dank voor je bericht. Ik heb daar inderdaad diverse offtopic reacties verwijdert. Reacties als ''Meerdere reviews dat dat ding in de brand vliegt, ik sla over." voegen m.i. niet zoveel toe. Verder nog wat meer als dat reacties zoals "Geeft wel goed warmte af dan dat ding! :P" of "Wel levertijd van bijna een maand :/".

Discussies zoals benoemd in de TW lijken me prima, maar nu ging het over het product ansich en niet zozeer de aanbieding.

Heb ik het zo beter kunnen verduidelijken voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Perkouw schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:45:
@True dank voor je bericht. Ik heb daar inderdaad diverse offtopic reacties verwijdert. Reacties als ''Meerdere reviews dat dat ding in de brand vliegt, ik sla over." voegen m.i. niet zoveel toe. Verder nog wat meer als dat reacties zoals "Geeft wel goed warmte af dan dat ding! :P" of "Wel levertijd van bijna een maand :/".

Discussies zoals benoemd in de TW lijken me prima, maar nu ging het over het product ansich en niet zozeer de aanbieding.

Heb ik het zo beter kunnen verduidelijken voor je?
De TW is alsvolgt:
Let op:
Dit topic is WEL voor:
* het melden van aanbiedingen, inclusief de website/URL
* geef zoveel mogelijk specifieke informatie, dus niet alleen de melding
* aanvullingen en correcties.

Dit topic is NIET voor:
* Nutteloze posts met wat je gekocht hebt of wilt kopen. Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat.
* Discussies over verzending van producten en de (geo)restricties hierop.
* Referrals (ook links naar Pepper.com en vergelijkbaar vallen hieronder)
* Shopervaringen (Hiervoor hebben we Shopreview.tweakers.net)
* Zoekvragen, requests en offtopic reacties, deze worden verwijderd.
Als ik deze lees; * Nutteloze posts met wat je gekocht hebt of wilt kopen. Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat.
Zou ik interpreteren dat discussie wél toegestaan is en ook over aanbiedingen die men inbrengt. Dat oneliners zoals jij ze noemt niet helemaal passen snap ik, maar dat iemand aangeeft dat de levertijd meer dan een maand is vind ik persoonlijk toch wel een nuttige toevoeging. Tevens mijn eigen post dat het artikel niet betrouwbaar is, maar ik ben wellicht wat bevooroordeeld hierin.

Resumerend, als we "Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat." hebben staan in de TW, lijkt het mij duidelijk dat je kunt en mag discussiëren over een aanbieding. Concreet de vraag, waar ligt hier de grens wat offtopic of ontopic is? Want dat is voor mij voor dit (en vergelijkbare topics) nu niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@True Ik weet persoonlijk even niet hoe we het duidelijker kunnen maken, jij een voorstel? Als ik hem lees stellen we dat we discussie over de aanbieding prima vinden. Discussie over het product, dat hoort er dan niet thuis (los van oneliners).

In die hoedanigheid had ik de maand levertijd wel kunnen laten staan, dat ben ik dan weer met je eens. Allicht iets te enthousiast aan het knippen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Perkouw schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:13:
@True Ik weet persoonlijk even niet hoe we het duidelijker kunnen maken, jij een voorstel? Als ik hem lees stellen we dat we discussie over de aanbieding prima vinden. Discussie over het product, dat hoort er dan niet thuis (los van oneliners).

In die hoedanigheid had ik de maand levertijd wel kunnen laten staan, dat ben ik dan weer met je eens. Allicht iets te enthousiast aan het knippen gegaan.
"Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat."
>>
"Discussies over aanbiedingen is toegestaan, discussies over producten niet, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat."

Lijkt mij duidelijker.

edit:
"Discussies over de aanbiedingen is toegestaan, discussies over de producten niet, blijf ontopic bij de aanbiedingen."

[ Voor 7% gewijzigd door True op 14-10-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zal het zo doorvoeren. Zal er aan toevoegen dat (inhoudelijke) discussies over producten hier niet thuis horen.

Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Yorinn schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:27:
[Modbreak] Mooi dat er weer veel aanbiedingen worden geplaatst in aanloop naar Black Friday, maar kan er nog wel op de topicwaarschuwing worden gelet?

Melden wat je hebt besteld of andere bedanken is niet de bedoeling in dit topic. Iemand bedanken voor een aanbieding kan je doen middels de +1 duimpjes.[/]
Het was een bevestiging dat de prijs nog wel mogelijk was, dat mag niet gemeld worden?

Topic waarschuwing geeft aan dat aanvullingen en correcties wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Sophia schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:07:
[...]

Het was een bevestiging dat de prijs nog wel mogelijk was, dat mag niet gemeld worden?

Topic waarschuwing geeft aan dat aanvullingen en correcties wel mogen.
Aanvullingen en correcties mogen inderdaad geplaatst worden. Jouw melding dat je een aanbieding inderdaad nog hebt kunnen kopen, valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Yorinn schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:15:
[...]

Aanvullingen en correcties mogen inderdaad geplaatst worden. Jouw melding dat je een aanbieding inderdaad nog hebt kunnen kopen, valt daar niet onder.
In eerste instantie werd er gemeld dat de tv gekocht kon worden voor €1050 daarop volgde een reactie dat het niet meer mogelijk was en de prijs €1075 was, waarop ik had gereageerd dat het nog wel mogelijk was om het voor €1050 te kopen omdat ik het zelf voor elkaar had gekregen.
Hoezo is dat oftopic dat slaat echt nergens op.
Nu denken ze dat de prijs €1075 is terwijl het gewoon nog mogelijk is voor €1050😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Yorinn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:52:
[Modbreak]Dit is niet het topic om ervaringen te delen, dit mag elders worden gedaan. Dan kunnen hier weer aanbiedingen worden gedeeld.[/]
snap ik maar voor houtpellets is het verschil wel tussen 'absolute troep die geen warmte geeft' en 'ok dit is echt goed en vervanging voor gas'

prijs zegt echt niks....

dus waarom niet een prijsvermelding met korte ervaring hier stellen? anders krijg je 10 topics met een ervaring voor type hout, merk en datum ? (verschilt namelijk per paar maanden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
xxxMaverick schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:31:
[...]

snap ik maar voor houtpellets is het verschil wel tussen 'absolute troep die geen warmte geeft' en 'ok dit is echt goed en vervanging voor gas'

prijs zegt echt niks....

dus waarom niet een prijsvermelding met korte ervaring hier stellen? anders krijg je 10 topics met een ervaring voor type hout, merk en datum ? (verschilt namelijk per paar maanden?)
Ik heb je reactie richting het feedbacktopic verplaatst, gezien die daar beter thuis hoort.

Om inhoudelijk te reageren;
Om ervaringen met houtpellets te delen is het Aanbiedingen & Kortingscode-forum niet de plek, zie ook de andere topics in dit forum. Daarvoor kan er beter een nieuw algemeen of ervaringentopic in Duurzame energie en installaties geopend worden.

Ik zie, op dit moment, geen reden om vragen naar ervaringen in een aanbiedingentopic toe te staan.

Edit: Ik zie net dat er al een ervaringentopic is; Het pelletkachel topic. Ervaringen kunnen dus daar gedeeld worden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 24-02-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Ik zou graag ook willen aanvoeren dat het daar gaat om de kachels en niet de pellets. Bovendien en dat is ook een detail: niet elke kachel kan branden op zacht hout (wit) of hard hout (donker). Of een combinatie ervan. Dat is de reden dat als een kortingtopic interessant is enkel als ook de kwaliteit wordt vermeld en ben het ook eens met voorgaande posters. Ik denk dat het beleid te strak wordt uitgevoerd en ik snap ook dat je geen uit de hand lopende discussie wil over de kwaliteit van een bepaald merk maar wel wellicht toestaan om een model te maken met bepaalde info over de pellets of in welke kachel het goed functioneert.

Ik zie echt niet in, kijkende ook naar het beleid over de ervaringen van de pelletkachel, dat het daar zou thuishoren. Dat zou de betreffende topic enorm vervuilen. Of je zou dan moeten overwegen om een aparte topic ervaringen van pellets te moeten maken. Lijkt mij dat je dan juist veel meer verwarring veroorzaakt…

[ Voor 20% gewijzigd door DjCoke op 25-02-2023 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
DjCoke schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:49:
Ik zou graag ook willen aanvoeren dat het daar gaat om de kachels en niet de pellets. Bovendien en dat is ook een detail: niet elke kachel kan branden op zacht hout (wit) of hard hout (donker). Of een combinatie ervan. Dat is de reden dat als een kortingtopic interessant is enkel als ook de kwaliteit wordt vermeld en ben het ook eens met voorgaande posters. Ik denk dat het beleid te strak wordt uitgevoerd en ik snap ook dat je geen uit de hand lopende discussie wil over de kwaliteit van een bepaald merk maar wel wellicht toestaan om een model te maken met bepaalde info over de pellets of in welke kachel het goed functioneert
Het vermelden van de kwaliteit heb ik ook niets op tegen, dat voegt juist wat toe.

Het is alleen niet de bedoeling om naar ervaringen te vragen in een aanbiedingentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Niet om het laatste woord te hebben, maar kwaliteit is toch een ervaring met dit product? Zeker als we wit en bruin pellets afzetten tot de brandbaarheid ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

franssie

Save the albatross

Misschien is het tijd voor een topic waar we kunnen bespreken wat de energie prijzen doen en her en der bespreken wat waar de prijzen zijn - in de huidige vorm van dit topic is het wel wat sneu dat je wel prijzen mag noemen maar niet de voorwaarden @Yorinn wat is jouw mening?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:15:
Misschien is het tijd voor een topic waar we kunnen bespreken wat de energie prijzen doen en her en der bespreken wat waar de prijzen zijn - in de huidige vorm van dit topic is het wel wat sneu dat je wel prijzen mag noemen maar niet de voorwaarden @Yorinn wat is jouw mening?
Je bedoelt een topic als De energierekening - kroegtopic of één van de andere topics uit de topicwaarschuwing en Themaforum: De Energierekening?

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oa dit
franssie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:15:
maar ik ben de manier waarop er in de kortingen codes topics gemodereerd wordt wel redelijk beu.
Wat wil Tweakers nu? Dus wel in de algemene topics? Of toch apart maar met deze rigide manier van modden heeft het ook geen zin.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yorinn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:16:
[...]

Je bedoelt een topic als De energierekening - kroegtopic of één van de andere topics uit de topicwaarschuwing en Themaforum: De Energierekening?
er zijn teveel topics dus, dat lijkt me niet erg moeilijk om te begrijpen.
Bij een benzine prijs (spot) is er sprake van een aanbieding, energie contracten zijn complexer. Dus of dit topic laat ruimte voor die complexiteit, of het topic is gewoon totaal overbodig. Ik neig bij de huidige vorm van moderatie naar het laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:19:
oa dit

[...]

maar ik ben de manier waarop er in de kortingen codes topics gemodereerd wordt wel redelijk beu.
Wat wil Tweakers nu? Dus wel in de algemene topics? Of toch apart maar met deze rigide manier van modden heeft het ook geen zin.
Je post die ik verwijderd heb ging over hoe de Consumentenbond dezelfde 'streken' uithaalt waar ze jarenlang tegen streden. Je zette het zelf al in ot-tags, maar het is toch té offtopic om te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:22:
[...]

er zijn teveel topics dus, dat lijkt me niet erg moeilijk om te begrijpen.
Bij een benzine prijs (spot) is er sprake van een aanbieding, energie contracten zijn complexer. Dus of dit topic laat ruimte voor die complexiteit, of het topic is gewoon totaal overbodig. Ik neig bij de huidige vorm van moderatie naar het laatste.
Die complexiteit kan en mag hier ook besproken worden, jouw post ging daar echter niet over.

Verder heb ik je feedback richting het juiste topic verplaatst. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yorinn schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Die complexiteit kan en mag hier ook besproken worden, jouw post ging daar echter niet over.

Verder heb ik je feedback richting het juiste topic verplaatst. ;)
Het topic is mijns inziens dus nutteloos. Energie prijzen zijn niet simpel te vatten in een aanbieding topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Is het een idee om een centraal smartphone aanbiedingen topic te maken? Ik zag deze post in het 'gewone' centraal aanbiedingen topic, en misschien komt het niet helemaal tot z'n recht. Op het forum zijn er meerdere sub-topic voor smartphomes, misschien dat er draagvlak is voor zo'n topic bij die bezoekers. Ik zie wel een losse topics over specifieke toestellen ([Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen), maar stel dat ik me orienteer op een nieuwe telefoon en ik wil de aanbiedingen in de gaten houden, dan zou ik het leuk vinden om zo'n smartphone aanbiedingen topic te kunnen volgen.

Als er al zo' topic is - excuses en verwijder deze post dan a.u.b. :p

[ Voor 5% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 13-05-2023 12:39 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:38:
Is het een idee om een centraal smartphone aanbiedingen topic te maken? Ik zag deze post in het 'gewone' centraal aanbiedingen topic, en misschien komt het niet helemaal tot z'n recht. Op het forum zijn er meerdere sub-topic voor smartphomes, misschien dat er draagvlak is voor zo'n topic bij die bezoekers. Ik zie wel een losse topics over specifieke toestellen ([Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen), maar stel dat ik me orienteer op een nieuwe telefoon en ik wil de aanbiedingen in de gaten houden, dan zou ik het leuk vinden om zo'n smartphone aanbiedingen topic te kunnen volgen.

Als er al zo' topic is - excuses en verwijder deze post dan a.u.b. :p
Toevallig hebben we het hier laatst intern over gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat het (op dit moment) niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:54
Het topic voor energie-aanbiedingen loopt geweldig goed; blijkbaar is er veel behoefte aan het topic zoals het nu gaat, maar blijkbaar is het niet gewenst zoals het nu gaat. Waarom niet?
Het is het enige topic dat echt lekker loopt in een vrijwel uitgestorven subforum, wellicht sluit het beleid niet aan de bij de wens van de gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
detulp050 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:40:
Het topic voor energie-aanbiedingen loopt geweldig goed; blijkbaar is er veel behoefte aan het topic zoals het nu gaat, maar blijkbaar is het niet gewenst zoals het nu gaat. Waarom niet?
Het is het enige topic dat echt lekker loopt in een vrijwel uitgestorven subforum, wellicht sluit het beleid niet aan de bij de wens van de gebruikers?
Andere zaken dan aanbiedingen plaatsen (en bediscussiëren) hoort niet in het aanbiedingentopic thuis. Daar is onder andere De energierekening - kroegtopic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Nee prima, beleid vóór gebruikers dus 😅

[ Voor 6% gewijzigd door detulp050 op 04-06-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldgamer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06-2023
wel best secret de enige reden voor dat zij goedkoop kunnen zijn is dat het alleen op uitnodiging is en niet via een kortings code er is dus in mmijn ogen geen rede om best secret te verbannen aangezien dit uitnodigings links zijn aan deze codes zijn geen krtingen verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Worldgamer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:50:
wel best secret de enige reden voor dat zij goedkoop kunnen zijn is dat het alleen op uitnodiging is en niet via een kortings code er is dus in mmijn ogen geen rede om best secret te verbannen aangezien dit uitnodigings links zijn aan deze codes zijn geen krtingen verbonden
Alleen krijgt degene die z'n code deelt ook een commissie op basis van hoeveel mensen je uitnodigt en die besteden.

Dat valt dus onder ons referralbeleid en willen we dus niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dikkechaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 22:29
Wat is eigenlijk de reden dat instructies over bestellen via (bijvoorbeeld) de Duitse prime niet zijn toegestaan? Ik kan begrijpen dat het omzeilen van georestricties op bijv streaming diensten taboe is, dat is immers grijs gebied en heeft te maken met per land aangekochte rechten door de aanbieder van de dienst die je afneemt. In dit geval heeft het daar niks mee te maken voor zover ik weet, dit is gewoon een keuze van Amazon om binnen de EU (wat een gedeelde markt is) verschillende prijsstrategieën te hanteren. De uiteindelijke verzending is ook gewoon via de officiële kanalen naar NL, waarbij je NLse btw betaalt etc.
Het vinden van de meest scherpe aanbiedingen, ook via een omweg, is juist waar een forum als dit toegevoegde waarde heeft volgens mij.

Misschien het heroverwegen waard? Misschien zelfs in de introductie uiteenzetten, dan hoeft de info niet steeds weer in de berichten gedeeld te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
MrBas schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Het gaat toch niet over de terugleververgoeding? Het gaat om de maandelijkse kosten die bij het abonnement horen die flink hoger zijn dan hij een ander.
Er is tijden terug een topic over energieleveranciers dichtgegooid omdat de moderatie vond dat er teveel offtopic was. Maar de behoefte aan bespreken van een totaalplaatje was er wel duidelijk. Voor de keuze van energieleverancier is meer belangrijk dan alleen de prijs: bijvoorbeeld voorwaarden voor de bonus, klantenservice etc.
Wat toen ook al door velen is aangegeven is dat het is niet handig in diverse verschillende topics te moeten zoeken om tot een keuze te komen.
Nu komt daar een nieuwe factor bij - die vrees ik veel navolging zal krijgen - die ook van wezenlijk belang voor de keuze is, en in casu ook direct met de keuze op prijs te maken heeft.
Als dat ook in een apart topic moet is de informatie nóg meer versnipperd.

[ Voor 184% gewijzigd door Yorinn op 15-08-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Titusvh schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Er is tijden terug een topic over energieleveranciers dichtgegooid omdat de moderatie vond dat er teveel offtopic was. Maar de behoefte aan bespreken van een totaalplaatje was er wel duidelijk. Voor de keuze van energieleverancier is meer belangrijk dan alleen de prijs: bijvoorbeeld voorwaarden voor de bonus, klantenservice etc.
Wat toen ook al door velen is aangegeven is dat het is niet handig in diverse verschillende topics te moeten zoeken om tot een keuze te komen.
Nu komt daar een nieuwe factor bij - die vrees ik veel navolging zal krijgen - die ook van wezenlijk belang voor de keuze is, en in casu ook direct met de keuze op prijs te maken heeft.
Als dat ook in een apart topic moet is de informatie nóg meer versnipperd.
Ik persoonlijk erger me ziek aan al die topic warnings... Ik zie niemand klagen over dat het iets niet helemaal 100% volgens het onderwerp. Kijk, dwaalt het af, naar wat voor soort ondergoed het best is om te dragen in de winter, om het minder koud te krijgen, okay... dan gaat het wel erg ver, maar voor de rest heeft het vaak wel met aanbiedingen of indirect er iets mee te maken.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
ginod schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Ik persoonlijk erger me ziek aan al die topic warnings... Ik zie niemand klagen over dat het iets niet helemaal 100% volgens het onderwerp. Kijk, dwaalt het af, naar wat voor soort ondergoed het best is om te dragen in de winter, om het minder koud te krijgen, okay... dan gaat het wel erg ver, maar voor de rest heeft het vaak wel met aanbiedingen of indirect er iets mee te maken.
Dat je niet ziet dat er geklaagd wordt, komt doordat dat middels de 'rapporteer'-functie gebeurd, er worden meerdere posts per dag gerapporteerd. Het is niet zo dat wij als moderators zomaar alles verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 12:30
Maar ik hoop wel (en dat vermoed ik ook) dat niet alle klachten per definitie worden gehonoreerd.
Het totaalplaatje geeft immers de doorslag, en niet de losse tarieven en punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ultraboy schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:58:
Maar ik hoop wel (en dat vermoed ik ook) dat niet alle klachten per definitie worden gehonoreerd.
Het totaalplaatje geeft immers de doorslag, en niet de losse tarieven en punt.
Nee, dat sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Yorinn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:34:
[...]

Dat je niet ziet dat er geklaagd wordt, komt doordat dat middels de 'rapporteer'-functie gebeurd, er worden meerdere posts per dag gerapporteerd. Het is niet zo dat wij als moderators zomaar alles verwijderen. ;)
Okay, fair point ! :) Maar wat hierboven ook al wordt gezegd, een aanbieding bestaat vaak meer dan alleen cijfers en bedragen. Het gaat over iemands situatie, en dan kan de ene aanbieding minder interessant zijn, voor een persoon, dan een wat op eerste oog een mindere aanbieding. Daar moet dan wel over gepraat kunnen worden, in dit topic... vind ik dan toch.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:25

Dazzler2120

FP ProMod
Yorinn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:42:
[modbreak]De discussie over (mogelijke) prijsafspraken mag stoppen hier. Die is te algemeen om nog over een aanbieding te gaan. Deze discussie mag eventueel in een (nieuw) topic in Shopping forum of eventueel zelfs in Actualiteit, wetenschap en maatschappij worden gevoerd.[/]
@Yorinn Ik neem aan dat je hiermee bedoelt (opgelegde) prijsafspraken vanuit bv. LG? En niet gepersonaliseerde aanbiedingen vanuit een leverancier die gedeeld wordt?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:45:
[...]

@Yorinn Ik neem aan dat je hiermee bedoelt (opgelegde) prijsafspraken vanuit bv. LG? En niet gepersonaliseerde aanbiedingen vanuit een leverancier die gedeeld wordt?
Daar heb ik het inderdaad over. Ik zei ook dat die te algemeen is voor een aanbiedingentopic. Persoonlijke aanbiedingen mogen natuurlijk nog gedeeld worden.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:52

Rzaan

Altijd zoekende

Yorinn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:42:
[Mbr]Mag de slowchat weer wat minder hier? Dan kunnen we weer door met aanbiedingen plaatsen.[/]
Maar een aanbieding met minder garantie-voordelen is misschien wel niet een echte aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Rzaan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:50:
[...]

Maar een aanbieding met minder garantie-voordelen is misschien wel niet een echte aanbieding?
Dat kan wel kloppen, maar die discussie hoort niet in een aanbiedingentopic thuis en is daarnaast al meermaals gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

sjirafje

No inspirational quotes here

Het komt nogal eens voor dat er off topic posts worden geplaatst in de centrale aanbiedingen topics. Deze worden dan verwijderd door de mods (logisch). Mijn verzoek aan de mods is om dan niet de hele post te verwijderen maar alleen de inhoud (zie bv: effem in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"). Bij het verwijderen van de volledige post raakt namelijk het notificatie systeem van tweakers in de war.

Stel er zijn 4 nieuwe posts geplaatst en de eerste is verwijderd naar de overige 3 waren wel on topic dan verwijst de notificatie naar de eerste (verwijderde) post. Wanneer je dan op die notificatie klikt krijg je een foutmelding te zien dat je de betreffende post niet mag zien in plaats van dat je naar de eerst volgende post verwezen wordt. Wanneer alleen de inhoud verwijderd wordt dan wordt je wel gewoon naar het juiste topic gestuurd en kun je de nieuwe posts die wel aan de regels voldoen gewoon lezen.

Ik hoop dat voor de mods zo duidelijk is wat ik bedoel, zo niet dan hoor ik dat graag.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
sjirafje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:07:
Het komt nogal eens voor dat er off topic posts worden geplaatst in de centrale aanbiedingen topics. Deze worden dan verwijderd door de mods (logisch). Mijn verzoek aan de mods is om dan niet de hele post te verwijderen maar alleen de inhoud (zie bv: effem in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"). Bij het verwijderen van de volledige post raakt namelijk het notificatie systeem van tweakers in de war.

Stel er zijn 4 nieuwe posts geplaatst en de eerste is verwijderd naar de overige 3 waren wel on topic dan verwijst de notificatie naar de eerste (verwijderde) post. Wanneer je dan op die notificatie klikt krijg je een foutmelding te zien dat je de betreffende post niet mag zien in plaats van dat je naar de eerst volgende post verwezen wordt. Wanneer alleen de inhoud verwijderd wordt dan wordt je wel gewoon naar het juiste topic gestuurd en kun je de nieuwe posts die wel aan de regels voldoen gewoon lezen.

Ik hoop dat voor de mods zo duidelijk is wat ik bedoel, zo niet dan hoor ik dat graag.
Dat is meer een feature-request die je in Mooie features kan stellen.

De reactie waar je naar verwijst heb ik laten staan met een *knip* Offtopic erin, daar heb ik niets bij verwijderd. Dat het daar misgaat vind ik dan ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

sjirafje

No inspirational quotes here

Yorinn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Dat is meer een feature-request die je in Mooie features kan stellen.

De reactie waar je naar verwijst heb ik laten staan met een *knip* Offtopic erin, daar heb ik niets bij verwijderd. Dat het daar misgaat vind ik dan ook vreemd.
Jouw "knip actie" bedoelde ik als voorbeeld van hoe het notificatie systeem juist wel goed werkt. Mogelijk heb ik dat niet goed verwoord in mijn vorige post.

Het gaat fout wanneer posts naar de prullenbak(?) worden verplaatst. Dan krijgen we de genoemde foutmelding te zien. Mijn verzoek aan de mods is dan ook om in deze centrale aanbieding topics te handelen zoals in het voorbeeld.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Scoupy / Woolsocks giftcard weggeeftopic

Soupy en Woolsocks zijn toch ook gewoon verkapte referrals? Om deze gift cards te kunnen claimen moet je jezelf bij deze platformen aanmelden. Of de persoon die gift card weggeeft iets krijgt is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
oohh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:42:
Scoupy / Woolsocks giftcard weggeeftopic

Soupy en Woolsocks zijn toch ook gewoon verkapte referrals? Om deze gift cards te kunnen claimen moet je jezelf bij deze platformen aanmelden. Of de persoon die gift card weggeeft iets krijgt is mij niet duidelijk.
Bij deze giftcards krijgt de weggever zelf niets, daarom zien wij het ook niet als referral. Dan kan je elke kortingscode wel als referral aanmerken, omdat je je bij een website/winkel moet aanmelden voor je iets kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yorinn in "Scoupy / Woolsocks giftcard weggeeftopic"
Misschien goed om in de openingspost of in de topicwarning even te vermelden dat je eerst aankopen moet doen / je bankrekening koppelen voordat je de giftcard echt kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:06:
Yorinn in "Scoupy / Woolsocks giftcard weggeeftopic"
Misschien goed om in de openingspost of in de topicwarning even te vermelden dat je eerst aankopen moet doen / je bankrekening koppelen voordat je de giftcard echt kan gebruiken.
Toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
NLZiet heeft een actie waarbij je als bestaande abonnee je familie, vrienden en kennissen een extra maand gratis cadeau kunt doen. Je krijgt als nieuwe abonnee sowieso een maand gratis / op proef, maar op deze manier kun je een tweede maand gratis krijgen.

De bestaande abonnee krijgt ook een maand gratis NLZiet. Daarom twijfel ik of ik hier een link mag delen, want telt dit als referral, @Yorinn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
laptopleon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:41:
NLZiet heeft een actie waarbij je als bestaande abonnee je familie, vrienden en kennissen een extra maand gratis cadeau kunt doen. Je krijgt als nieuwe abonnee sowieso een maand gratis / op proef, maar op deze manier kun je een tweede maand gratis krijgen.

De bestaande abonnee krijgt ook een maand gratis NLZiet. Daarom twijfel ik of ik hier een link mag delen, want telt dit als referral, @Yorinn?
Gezien je zelf ook iets terug krijgt bij het gebruik van een code is dit ook gewoon een referral en willen we die hier niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Artbij schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:55:
[Mbr] *knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om te vragen of een aanbieding goed is. [/]
Dit is een twee in een post.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Artbij schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:25:
[...]

Dit is een twee in een post.
Dan had er wel wat meer informatie bij mogen staan dan alleen een afbeelding met de vraag of het een goede aanbieding is.

Er stond geen productinformatie, winkelinformatie en prijs bij je afbeelding. Daar kunnen we niets mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Yorinn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Dan had er wel wat meer informatie bij mogen staan dan alleen een afbeelding met de vraag of het een goede aanbieding is.

Er stond geen productinformatie, winkelinformatie en prijs bij je afbeelding. Daar kunnen we niets mee hier.
Dat staat allemaal in het plaatje. *knip* houd het constructief a.u.b.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2024 13:19 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Artbij schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Dat staat allemaal in het plaatje.
Waar in die afbeelding staat een prijsvergelijk en waar het te koop is?

Eigen initiatief tonen wordt inderdaad verwacht op Tweakers, maar zoals in de TW van Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic staat, is het ook de bedoeling om zoveel mogelijk informatie te geven over een aanbieding. Een afbeelding met daarop maar de helft van de informatie is gewoon geen goede aanbiedingspost. Daarbij helpt ook je vraag niet of iets vaker in de aanbieding komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
*knip* houdt het constructief a.u.b.

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2024 13:18 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:18
In het Energieleveranciers aanbiedingentopic staan toch weer heel veel vragen naar de beste leverancier voor x of y in.
En hoe vaak het ook gemodereerd wordt, dit blijft terugkomen.
Misschien handiger om het topic toch wat algemener te laten?
Eventueel een verhuizing naar het forum De Energierekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@Truus01 Ik snap wat je zegt als ik kijk naar onze ingrepen dan vind ik die enerzijds nog wel meevallen de laatste tijd. En natuurlijk als ik in het topic nu kijk zie ik her en der ook zijstapjes. De vraag is even hoe erg het is, qua gebruiker-irritatie lijkt het mee te vallen als ik me puur baseer op de topic reports die gedaan worden. Dat zijn er de afgelopen maand 'een paar' geweest.

Het helemaal loslaten is dan misschien juist averechts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:18
Perkouw schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:39:
@Truus01 Ik snap wat je zegt als ik kijk naar onze ingrepen dan vind ik die enerzijds nog wel meevallen de laatste tijd. En natuurlijk als ik in het topic nu kijk zie ik her en der ook zijstapjes. De vraag is even hoe erg het is, qua gebruiker-irritatie lijkt het mee te vallen als ik me puur baseer op de topic reports die gedaan worden. Dat zijn er de afgelopen maand 'een paar' geweest.

Het helemaal loslaten is dan misschien juist averechts?
Eigenlijk precies wat ik bedoelde. Weet ik ook waar ik aan toe ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Truus01 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:30:
[...]
Eventueel een verhuizing naar het forum De Energierekening?
Het topic staat al met een alias in het themaforum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Nu online
Van tijd tot tijd rapporteer ik posts die een referal bevatten. Bijna altijd wordt dit opgepakt, waarvoor dank :). Echter, er is een 'type' referal die (in mijn ogen onterecht) gedoogd wordt - de Amazon/Tweakers referal. Voorbeeld in deze post - keuringsdienst in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tweakers wordt getagd in de referal, maar dat maakt het in mijn oogjes niet okay om referal elementen te 'verspreiden' via T.net. Mijn voorstel is om gewoon alle referals er uit te foempen. Tweakers verdient, denk ik, niet aan deze referals (i.t.t. de PW clickouts).

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:06:
Van tijd tot tijd rapporteer ik posts die een referal bevatten. Bijna altijd wordt dit opgepakt, waarvoor dank :). Echter, er is een 'type' referal die (in mijn ogen onterecht) gedoogd wordt - de Amazon/Tweakers referal. Voorbeeld in deze post - keuringsdienst in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tweakers wordt getagd in de referal, maar dat maakt het in mijn oogjes niet okay om referal elementen te 'verspreiden' via T.net. Mijn voorstel is om gewoon alle referals er uit te foempen. Tweakers verdient, denk ik, niet aan deze referals (i.t.t. de PW clickouts).
Er zit een verschil in referrals en refferers. Referrals verwijderen we zoveel mogelijk, gezien de plaatser daar (mogelijk) aan verdient.
Bij refferers, zoals de meeste van Amazon, heb ik minder moeite. Daar verdient niemand iets mee en staat alleen maar lelijk. Als we daar bij elke link op moeten gaan letten of gaan aanpassen, zijn we daar halve dagen mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-09 16:20

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Vraag: welke locatie voor plaatsing nieuw achteraf verzendkosten combineren korting onderwerp?

Sicomputers heeft een nieuwe mogelijkheid om bestellingen achteraf te kunnen combineren.
Dit is uniek en zou ik hier graag ergens willen melden als een 'voordeel'. Maar het is dus geen aanbieding.
Ook geen kortingscode. Voor veel kopers zou het wel erg handig zijn als andere shops dit ook gaan doen.
Vandaar dat ik er graag aandacht voor wil vragen. Maar waar moet ik dat dan plaatsen?

Deze methode noemen ze bij Sicomputers 'meesturen met'.
Met dan een keuze uit je nog niet verzonden bestellingen.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Allicht is het nog vroeg, maar ik begrijp niet helemaal waar het over gaat? En lees dit mogelijk meer als nieuwstip dan topic worthy? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik begreep hem eerst ook niet en dacht zelfs dat het reclame was.

Maar het is een methode om gratis extra pakketten te laten verzenden door Sicomputers.
Wanneer een eerste bestelling nog niet is verzonden dan mag je een tweede bestelling gratis mee verzenden.
Voor zover ik weet is dat uniek in Nederland bij PC HW shops?

De naamgeving is een beetje duf, "Meesturen met" klinkt minder sexy dan bv "gratis mee verzenden".

Nu is Sicomputers al niet duur met verzenden omdat dit maar 3,95 kost maar wanneer alternate meegaat...
Ik hoop dus dat dit een trend gaat worden.

Misschien dat we op termijn zelf kunnen kiezen voor goedkoop verzenden combineren ipv sneller in huis..
Beter voor het milieu, overbelaste bezorgers en beter voor de kleinere uitgaven van consument en bedrijf.

Ik weet niet of dit nieuws is en ook niet of dit blijvend is. Het is iig geen aanbieding en ook geen code.
Maar volgens mij is het wel uniek in de HW.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ah kijk, dank voor de opheldering. Maandag....ochtend... :+ je kent het wel, haha.
Allicht persoonlijk, maar klinkt niet heel bijzonder? De nuance zijnde dat je er niet voor betaald, veel webshops combineren al voor zover ik weet. Alleen betaal je steeds wel verzendkosten of. . .toch al gratis dus maakt het voor jou als klant niet uit.

Geen NL webshop, maar de 'AliExpressen' van deze wereld combineren ook vaak zendingen al dan niet met als resultaat géén verzendkosten omdat order van 'x' grootte en maakt het ff niet uit dat het bij meerdere 'shops' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Het is nieuwe materie en het is idd nog vroeg. Tweede bak koffie hier. :)

Het probleem van een shop als Alternate is dat ze prima service en prijzen hebben maar erg hoge verzendkosten, dat geeft Amazon NL een behoorlijk concurrentie voordeel door vanaf 20 euro gratis te verzenden. Alternate zal misschien combineren met verzenden maar laat klanten wel telkens verzendkosten betalen van 5,95 euro per losse bestelling.

Voor zover ik weet ben ik achteraf gecombineerd gratis verzenden nog niet eerder tegengekomen. :?
Zelfs bij Amazon en Ali moet je voor iedere nieuwe order toch weer opnieuw verzenden betalen. :?
(mits van toepassing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Fair, achteraf is wel uniek. Mijn voorstel -> https://tweakers.net/submit/ daar een nieuwstip posten. En anders kan je er altijd even een topic van openen ter attentie van je mede gebruikers. Laten we het ook weer niet te moeilijk maken. * Perkouw begint wakker te worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

HollovVpo1nt

I like gadgets

In de Amazon Prime Days topic heb ik een vraag gesteld over de aard van de aanbiedingen. Amazon adverteert met kortingen op adviesprijzen, en op de productpagina staat ook een 'standaard prijs'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN2aKNDEjJTBPJGt4QtwLBFhwwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0FyeNUyKzQATaAjn1pPSmZO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de vraag gesteld wat deze standaard prijs is/ of dit de prijs is die buiten de 'prime days' gehanteerd wordt, omdat de korting anders misleidend zou zijn.

Ik snap werkelijk waar niet waarom deze vraag als offtopic is bestempeld in een topic die over de kortingen gaat. Lijkt mij hele relevante informatie....

Maar mijn opmerking over de Xbox controller vs. Luna controller is er nog.. kan iemand mij uitleggen wat hier de logica achter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:56:
In de Amazon Prime Days topic heb ik een vraag gesteld over de aard van de aanbiedingen. Amazon adverteert met kortingen op adviesprijzen, en op de productpagina staat ook een 'standaard prijs'.

[Afbeelding]

Ik heb de vraag gesteld wat deze standaard prijs is/ of dit de prijs is die buiten de 'prime days' gehanteerd wordt, omdat de korting anders misleidend zou zijn.

Ik snap werkelijk waar niet waarom deze vraag als offtopic is bestempeld in een topic die over de kortingen gaat. Lijkt mij hele relevante informatie....

Maar mijn opmerking over de Xbox controller vs. Luna controller is er nog.. kan iemand mij uitleggen wat hier de logica achter is
Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn vragen en discussie over prijsontwikkelingen en of het misleidende aanbiedingen zijn offtopic.

Jouw reactie is om deze reden dan ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yorinn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn vragen en discussie over prijsontwikkelingen en of het misleidende aanbiedingen zijn offtopic.

Jouw reactie is om deze reden dan ook verwijderd.
In de topicwaarsschuwing staat:
Dit topic is NIET voor:
* Zoekvragen, requests en offtopic reacties, deze worden verwijderd.
* Nutteloze posts met wat je gekocht hebt of wilt kopen. Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat. (Inhoudelijke) discussies over de producten is dus niet de bedoeling.
* Discussies over verzending van producten en de (geo)restricties hierop.
* Referrals (ook links naar Pepper.com en vergelijkbaar vallen hieronder)
* Shopervaringen (Hiervoor hebben we Shopreview.tweakers.net)
* Prijsontwikkelingen (tenzij een waardevolle aanvulling dat iets mogelijk géén aanbieding betreft)
* Discussies over Prime membership
Mijn vraag slaat toch op het dikgedrukte? Amazon laat een Adviesprijs zien, een Prime Day prijs en een Standaard Prijs. Dat is het toch in de context van de aanbieding tot zaak om te weten wat de 'standaard prijs' is om te beoordelen of iets mogelijk geen aanbieding betreft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:15:
[...]

In de topicwaarsschuwing staat:

[...]

Mijn vraag slaat toch op het dikgedrukte? Amazon laat een Adviesprijs zien, een Prime Day prijs en een Standaard Prijs. Dat is het toch in de context van de aanbieding tot zaak om te weten wat de 'standaard prijs' is om te beoordelen of iets mogelijk geen aanbieding betreft...?
Precies. En dat staat onder het rode kopje wat niet is toegestaan in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yorinn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Precies. En dat staat onder het rode kopje wat niet is toegestaan in het topic.
Er staat toch tenzij voor. Dus niet toegestaan, tenzij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Nu online
Is het een idee om boven de (quick)reply textbox bij Centraal Aanbiedingentopic V2.0 op te nemen dat een link naar het item in de Pricewatch wordt gewaardeerd? En misschien om dat als tip mee te geven om het EAN te checken, dan weet iedereen zeker dat het om het zelfde product & uitvoering gaat.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:03:
Is het een idee om boven de (quick)reply textbox bij Centraal Aanbiedingentopic V2.0 op te nemen dat een link naar het item in de Pricewatch wordt gewaardeerd? En misschien om dat als tip mee te geven om het EAN te checken, dan weet iedereen zeker dat het om het zelfde product & uitvoering gaat.
dat staat er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Nu online
Sh****t ik ben echt blind. laat maar... :X :D :$

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Yorinn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:32:
[mbr]Nieuw jaar en dus weer een nieuw Black Friday-topic. :)
En zoals altijd; Vergeet de topicwaarschuwing niet. ;)[/mbr]
offtopic:
De automatisch topic volgen staat in deze reeks uit, terwijl eerdere reeksen dat wel werd doorgezet naar vervolg topics. Wellicht kun je dit nog corrigeren voor anderen die niet gemerkt hebben dat dit topic weer open gezet is? Of is dit een Stoute bugs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
True schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:18:
[...]

offtopic:
De automatisch topic volgen staat in deze reeks uit, terwijl eerdere reeksen dat wel werd doorgezet naar vervolg topics. Wellicht kun je dit nog corrigeren voor anderen die niet gemerkt hebben dat dit topic weer open gezet is? Of is dit een Stoute bugs ?
Ik denk dat het een bug is, gezien ik niets kan aanpassen daarvoor.

Of het komt doordat het topic eerder is gemaakt en in een afgesloten forum stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2024 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Yorinn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:43:
[...]

In Ervaringen met cashback-sites is al veel informatie te vinden en kunnen ook verdere vragen gesteld worden. ;)
Kan het eerste topic niet worden geupdate met caschback en alle Lego winkels en zo. SRY voor offtopic maar ik denk dat dit wel echt een meerwaarde heeft van dit toppic.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TheDudez schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Kan het eerste topic niet worden geupdate met caschback en alle Lego winkels en zo. SRY voor offtopic maar ik denk dat dit wel echt een meerwaarde heeft van dit toppic.
Ik heb de link naar Ervaringen met cashback-sites in de topicwaarschuwing gezet en het deel met de links naar andere topics in de topicstart gezet. Ik denk dat dit, op dit moment, voldoende is.

Ik heb ook je post naar het feedbacktopic verplaatst, gezien het geen aanbieding was en ook niet over een specifieke aanbieding ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Yorinn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik heb de link naar Ervaringen met cashback-sites in de topicwaarschuwing gezet en het deel met de links naar andere topics in de topicstart gezet. Ik denk dat dit, op dit moment, voldoende is.

Ik heb ook je post naar het feedbacktopic verplaatst, gezien het geen aanbieding was en ook niet over een specifieke aanbieding ging.
Ik wil best een lijst maken met lego winkels indien nodig.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TheDudez schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Ik wil best een lijst maken met lego winkels indien nodig.
Ik heb je toegevoegd als mede-auteur van het topic, dan kan je er wmb. mee aan de slag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:51
Is er ergens een draadje waar 'winacties' gedeeld worden? Ik kan het zo snel niet vinden.

ING heeft momenteel een mooie actie, dus misschien is het een idee om voor dat soort dingen ook een algemeen topic te maken? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ben bang @SpaceOdyssey dat we dan nogal een 'reclame' topic gaan krijgen. Koop nu 5 dingen van x en win mogelijk Y. En dan van legio aanbieders. . .of dat nuttig gaat zijn betwijfel ik maar allicht ben ik de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien handig om dit topic opnieuw te openen zonder een anoniem account als TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Goede feedback @Señor Sjon :) Pak ik op.

Edit: Mezelf en collega Yorinn bijgevoegd als mede auteur!

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Is het het overwegen waard om een Energieleveranciers aanbiedingen Slowchat topic te starten? Dan kunnen mensen in het ene zetten wat de echte aanbiedingen er zijn en in de andere kunnen ze details bespreken (en eventueel de originele post in het Energieleveranciers aanbiedingentopic aanpassen met bijvoorbeeld een externe cashback)

Gezien de hoeveelheid slowchat is er wel een behoefte aan en is het kroegtopic te ver qua topic (gaat toch veel om flexibele tarieven, algemene vragen, teruglevering) om daar de aanbiedingen te bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door detulp050 op 10-07-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Nee is ook een antwoord 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@detulp050 stom, had de aanname gemaakt dat iemand anders hier op zou reageren en er verder geen aandacht meer aan besteed. Excuus!

Nu wil ik niet uit angst beredeneren, maar denk dat het nogal spaak loopt als we een tweede spoor introduceren waar mensen wél los kunnen buiten de aanbiedingen om. Eerlijk gezegd denk ik dat we dan met de huidige situatie beter af zijn. Plus dat ik, maar dat ben ik persoonlijk, niet veel zie in een slow-chat topic. Dat wordt dan nogal een 'dump-hier-alles-maar-rondom-energieleveranciers' topic. Althans dat verwacht ik.

Dus vanuit mij een vriendelijke 'nee', waarbij ik hoop dat je de uitleg hier afdoende vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
Perkouw schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:50:
@detulp050 stom, had de aanname gemaakt dat iemand anders hier op zou reageren en er verder geen aandacht meer aan besteed
No problemo
Dus vanuit mij een vriendelijke 'nee', waarbij ik hoop dat je de uitleg hier afdoende vind.
Als ik kijk naar de hoeveelheid verwijderde Posts denk ik dat een dergelijk topic een win-win situatie is, maar ik respecteer jullie beslissing uiteraard
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.