Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback A&K forum

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Yorinn schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:02:
[modbreak]Gezien hier regelmatig Philips Hue compatible (Zigbee protocol) aanbiedingen gedeeld werden, hebben we besloten hier een eigen topic voor aan te maken. Aanbiedingen die niet van Philips Hue zijn, mogen vanaf nu gedeeld worden via Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic.[/modbreak]
Begrijpelijk, maar echt overzichtelijker vind ik het daardoor niet worden en ik moet nog zien of het een succes wordt. Aan mij zal het iig niet liggen... :9

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• lvanhoe
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03:11
Yorinn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:19:
[mbr]Kan de discussie over wat eenieder heeft besteld voor welke prijs stoppen in dit topic? Dit voegt niets toe aan dit topic.[/]
Het gaat toch over wie welke prijs heeft betaald voor wat, ergo, of de geposte aanbieding nog geldig is? Zeker met zo'n dynamisch prijsmodel als amazon blijkbaar heeft lijkt het me behoorlijk relevant.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
lvanhoe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:40:
[...]

Het gaat toch over wie welke prijs heeft betaald voor wat, ergo, of de geposte aanbieding nog geldig is? Zeker met zo'n dynamisch prijsmodel als amazon blijkbaar heeft lijkt het me behoorlijk relevant.
Aan vorige prijzen/verlopen aanbiedingen heeft niemand iets. Oude prijzen benoemen en wat jij specifiek voor een product betaald hebt is dus ook offtopic.

Ik heb je post tevens deze kant op gehaald, gezien het in het topic zelf ook offtopic is.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-12 23:33
Yorinn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:42:
[...]
Aan vorige prijzen/verlopen aanbiedingen heeft niemand iets. Oude prijzen benoemen en wat jij specifiek voor een product betaald hebt is dus ook offtopic.
Ben ik toch niet helemaal met je eens.
Stel dat ik een betreffend produkt vorige maand voor 20% minder kocht, dan is de "aanbieding" mogelijk nu wel de voordeligste, maar er zit waarschijnlijk nog wat marge op. Het kan dus lonen om even af te wachten, of de prijs nog iets gaat zakken, aangezien veel aanbieders elkaars prijzen scherp in de gaten houden.
Anderzijds is het aan de tweaker om te bepalen, of hij bereid is om iets meer te betalen dan de bodemprijs.
Hoe je het wendt of keert, oude prijzen hebben IMHO wel relevantie en zijn niet per definitie offtopic.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Toff schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:10:
[...]

Ben ik toch niet helemaal met je eens.
Stel dat ik een betreffend produkt vorige maand voor 20% minder kocht, dan is de "aanbieding" mogelijk nu wel de voordeligste, maar er zit waarschijnlijk nog wat marge op. Het kan dus lonen om even af te wachten, of de prijs nog iets gaat zakken, aangezien veel aanbieders elkaars prijzen scherp in de gaten houden.
Anderzijds is het aan de tweaker om te bepalen, of hij bereid is om iets meer te betalen dan de bodemprijs.
Hoe je het wendt of keert, oude prijzen hebben IMHO wel relevantie en zijn niet per definitie offtopic.
Daar heb je een punt. Maar om nou om bij elke aanbieding 3-4+ posts te zien met daarbij de mededeling dat eenieder 5 tot 50 cent meer/minder heeft betaald diezelfde dag is ook wel wat teveel van het goede.

• Toff
@Yorinn Heb jij ook weer gelijk. ;)
Zag vandaag een produkt voor 3% meer dan wat ik er vorige maand voor betaalde in de aanbieding, maar ook voor die prijs zou ik er zo weer een kopen, als ik er nog een nodig had. Niet de moeite waard om te melden dus, volgens mij en dus ook niet gemeld.
Waar ligt de grens? Voor mij op een 10% of meer, met een minimum van € 5,- ?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Toff schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:23:
@Yorinn Heb jij ook weer gelijk. ;)
Zag vandaag een produkt voor 3% meer dan wat ik er vorige maand voor betaalde in de aanbieding, maar ook voor die prijs zou ik er zo weer een kopen, als ik er nog een nodig had. Niet de moeite waard om te melden dus, volgens mij en dus ook niet gemeld.
Waar ligt de grens? Voor mij op een 10% of meer, met een minimum van € 5,- ?
Ook die aanbieding kan/kon je gewoon melden. Eventueel met de melding dat die eerder goedkoper is geweest. Er ligt niet echt een grens hoeveel goedkoper een product moet zijn vergeleken met vorige aanbiedingen.

Op Amazon kan je bijv. Keepa gebruiken in Chrome (en andere browsers?) om het prijsverloop te zien van bepaalde producten. Hierdoor zie je ook gauw genoeg of een product wel echt goedkoper is en wat het eerder heeft gekost.

• Toff
@Yorinn Die aanbieding stond niet in de PW en was, toen ik bestelde, nog maar enkele minuten geldig. Ik kwam er heel toevallig achter, op zoek naar een ander soortgelijk produkt.

"Amazon Keepa" geeft op mijn nogal strak afgestelde browser een foutmelding. In de regel betekent dit, dat de betreffende site nogal veel info probeert te verzamelen, waar ik niet zo'n voorstander van ben. Mag eenieder voor zichzelf uitmaken natuurlijk, maar mijn privacy mag wat kosten.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:51
Is het een ideetje om een sticky topic te maken die als een soort inhoudsopgave werkt naar de verschillende draadjes van Zalando, Coolblue, MM, enz. ?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
D_Jeff schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:56:
Is het een ideetje om een sticky topic te maken die als een soort inhoudsopgave werkt naar de verschillende draadjes van Zalando, Coolblue, MM, enz. ?
Je bedoelt een topic met een topiclijst? Lijkt me niet handig, waar is Aanbiedingen en Kortingscodes (als pagina) dan nog goed voor?

• D_Jeff
Ik zie het meer als een stukje extra service in A&K (en deels ook een stukje frustratie: ik zoek mij soms een pepernoot naar het draadje van een winkel/webshop)

voorbeeld extern: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=494575
Voorbeeld voor in A&K:

Bestaande:
Winkel 1 <link naar topic in A&K>
Winkel 2 <link naar topic in A&K>
enz

Niet bestaand <verwijzen naar het algemene draadje>

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik snap dat de forumindex natuurlijk chronologisch is en daarmee zeker iets minder actieve topics wellicht wat lastiger op te duikelen zijn. Maar met behulp van de zoekfunctie moet het volgens mij toch ook prima mogelijk zijn om dergelijke topics snel te vinden (je voorbeelden van zalando en coolblue komen in elk geval snel naar boven via de search)?
Voor mij voelt een apart topic met een overzicht van alle verzameltopics ook een beetje dubbel op en extra werk om te onderhouden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07-12 22:20
Yorinn schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:20:
[modbreak]Mag ik iedereen er nogmaals op wijzen dat Hue-compatible lampen/stekkers/enz. hier niet thuis horen, maar in Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic? Ik zie ze nog regelmatig (dubbel) langskomen en ik verplaats ze dan ook regelmatig (dubbel) die kant op.[/]
Mag ik hierbij dan stemmen om hier het Hue & Hue-compatible aanbiedingen-topic van te maken? Die tussenstekkers zijn bijvoorbeeld een erg nuttige toevoeging aan je Hue omgeving.

2430Wp ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
S0epkip schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:48:
[...]

Mag ik hierbij dan stemmen om hier het Hue & Hue-compatible aanbiedingen-topic van te maken? Die tussenstekkers zijn bijvoorbeeld een erg nuttige toevoeging aan je Hue omgeving.
Je mag er best voor stemmen. Alleen is er laatst besloten om het uit elkaar te halen, gezien mensen zich er aan begonnen te irriteren. Zie ook eerdere reacties in dit topic, waar jouw vraag/opmerking/feedback ook heen is verplaatst.

De eerdere discussie is vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum" en verder te lezen.

Yorinn wijzigde deze reactie 07-04-2019 21:52 (9%)

• RonKilo
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-07 14:18
Yorinn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:11:
[mbr]Kan de discussie over de verschillende modellen stoppen hier? Daar hebben we andere topics voor in Complete Systemen & Laptops[/]
Ok! Wel strenge beleid hier zeg maar goed. Begrijp het ook wel.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
RonKilo schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:15:
[...]

Ok! Wel strenge beleid hier zeg maar goed. Begrijp het ook wel.
De regels van elk topic zijn te lezen in het mooie, duidelijk zichtbare rode/roze vlak boven elke reactie die je plaatst, zo ook in Dell aanbiedingen- & kortingscodetopic. Dus geheel onverwacht is het ook niet. ;)

Yorinn wijzigde deze reactie 19-04-2019 16:17 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:32

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Yorinn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:37:
[mbr] Ik heb een aantal reacties verwijderd. Melden dat je bestelling is geannuleerd is geen nuttige toevoeging. [/]
Lijkt me wel nuttig.
Heeft niet zoveel zin om nog te bestellen dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
ApC_IcE schreef op zondag 26 mei 2019 @ 02:40:
[...]

Lijkt me wel nuttig.
Heeft niet zoveel zin om nog te bestellen dan.
Zoals ook in de topicwaarschuwing van Centraal aanbiedingen topic v2.0 staat, zijn dit soort meldingen niet de bedoeling. Vooral gezien de vele "ik ook"-reacties die er op volgen.
Dit topic is NIET voor:
* Vragen of opmerkingen of meningen over aanbiedingen
* Meldingen dat een aanbieding uitverkocht is, dat kan eenieder voor zichzelf bekijken
* Bedankjes, wat je gekocht hebt of ander gebabbel
Tevens heeft het sowieso geen zin om te bestellen als de prijs al bijna met 100 dollar is gestegen.

• bartosss
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12 22:09
Bericht verplaatst vanuit Zalando kortingscodetopic

Ik had dit een half jaar geleden ook al aangegeven, maar werd toen verwijderd omdat het niet in het beleid van tweakers valt. 🤔

Yorinn wijzigde deze reactie 22-06-2019 12:35 (26%)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
bartosss schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:59:
Bericht verplaatst vanuit Zalando kortingscodetopic

Ik had dit een half jaar geleden ook al aangegeven, maar werd toen verwijderd omdat het niet in het beleid van tweakers valt. 🤔
Dit was geen half jaar geleden, maar in september 2017 al. Zie ook bartosss in "Zalando kortingscodetopic" hiervoor.

Het grootste verschil is, is dat jij die methode alleen via DM's wilde delen en niet in het topic wilde plaatsen. Dat is de voornaamste reden geweest om jouw post toen te verwijderen.

Tevens is de nieuwsbrief-methode destijds ook blijven staan in Aggressor in "Zalando kortingscodetopic" Ik zie het probleem dus niet.

Yorinn wijzigde deze reactie 22-06-2019 12:38 (10%)

• bartosss
Mij allemaal prima. Ik wilde voorkomen dat het bericht verwijderd zou worden, vandaar via DM.

• bartosss
De methode werkt trouwens ook met alle andere webshops die een korting aanbieden via email.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
bartosss schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:50:
Mij allemaal prima. Ik wilde voorkomen dat het bericht verwijderd zou worden, vandaar via DM.
Tsja, dat was te verwachten. Het staat zelfs in het Het algemeen beleid #verbodenanders dat discussies voortzetten op een andere plaats neit de bedoeling is. Mijn DM staat altijd open om te vragen of methodes als deze besproken mogen worden. Tevens had je het ook in dit topic kunnen vragen, gezien die (mede) daarvoor bedoeld is.

• bartosss
Blijkbaar wil je even de les lezen. Zoals ik al zei; het maakt mij niet uit. 😉

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:36
Is het een idee om onderaan het Centraal aanbiedingen topic v2.0 een referentie te maken naar het Amazon Prime Day 2019 (15-16 Juli) topic? Of is dat voor de nog 1.5 resterende dag niet nodig?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
alesandro_46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:05:
Is het een idee om onderaan het Centraal aanbiedingen topic v2.0 een referentie te maken naar het Amazon Prime Day 2019 (15-16 Juli) topic? Of is dat voor de nog 1.5 resterende dag niet nodig?
done.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:55
Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:42:
[Modbreak]Mag ik iedereen er nogmaals op wijzen dat Philips Hue compatible aanbiedingen hier niet thuishoren, maar in Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic gepost mogen worden? Ik zie het nog regelmatig mis gaan, terwijl het juiste topic ook gelinkt staat in de topicwaarschuwing.[/]
Het is wel degelijk voor Philips Hue! In deze ben je te fanatiek!

Niko Dimschakelaar Philips Hue Wit

Lees dit maar eens op de site van Philips/signify!
https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Nuevocasa schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Het is wel degelijk voor Philips Hue! In deze ben je te fanatiek!

Niko Dimschakelaar Philips Hue Wit

Lees dit maar eens op de site van Philips/signify!
https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko
Deze discussie komt elke paar maanden weer boven. Niko =/= Philips Hue. Niko = Niko en daarom hoort het in het Zigbee-topic en niet in het Philips Hue-topic.

Zie bijvoorbeeld ook de discussie vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum"

Yorinn wijzigde deze reactie 31-07-2019 08:54 (9%)

• Nuevocasa
Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Deze discussie komt elke paar maanden weer boven. Niko =/= Philips Hue. Niko = Niko en daarom hoort het in het Zigbee-topic en niet in het Philips Hue-topic.

Zie bijvoorbeeld ook de discussie vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum"
Lees het linkje nu maar. Het is speciaal voor Philips Hue! En niet in z'n algemeenheid voor Zigbee. Je kunt dan wel mederator zijn, maar in deze heb je echt ongelijk! Dit is speciaal voor hue, Als het dan in de aanbieding is hoort het hier thuis.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Nuevocasa schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:57:
[...]

Lees het linkje nu maar. Het is speciaal voor Philips Hue! En niet in z'n algemeenheid voor Zigbee. Je kunt dan wel mederator zijn, maar in deze heb je echt ongelijk! Dit is speciaal voor hue, Als het dan in de aanbieding is hoort het hier thuis.
Het is voor Hue, zoals je zelf ook aangeeft. Het is geen product dat onder de Philips Hue-lijn valt, en alleen daarvoor is het Philips Hue-topic bedoeld, zoals de naam prijs geeft.

• Nuevocasa
Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Het is voor Hue, zoals je zelf ook aangeeft. Het is geen product dat onder de Philips Hue-lijn valt, en alleen daarvoor is het Philips Hue-topic bedoeld, zoals de naam prijs geeft.
Het is niet een Zigbee aanbieding. Maar een Hue aanbieding. Het is sowieso geen Philips meer, als je het allemaal zo letterlijk neemt.

Edit.
Het valt dus wel onder de Hue lijn! Signify maakt er ook reclame voor. Het is alleen door Niko geproduceerd. In de naam van het product staat letterlijk Philips Hue. Dit is dan ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld die Osram plugs, die horen idd in het Zigbee topic.

Nuevocasa wijzigde deze reactie 31-07-2019 09:11 (24%)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Nuevocasa schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Het is niet een Zigbee aanbieding. Maar een Hue aanbieding. Het is sowieso geen Philips meer, als je het allemaal zo letterlijk neemt.

Edit.
Het valt dus wel onder de Hue lijn! Signify maakt er ook reclame voor. Het is alleen door Niko geproduceerd. In de naam van het product staat letterlijk Philips Hue. Dit is dan ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld die Osram plugs, die horen idd in het Zigbee topic.
Oh sorry. Daar ging ik wel van uit. Dan is de aanbiedingspagina bij Gamma zeker ook fout?

Klik voor groter.

Om het duidelijker te maken; De producten die op https://www2.meethue.com/...2.subcategory.p-grid-icon vermeld staan én dus onder de naam Philips Hue vallen, horen in het Philips Hue-topic. Dit product dus niet. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Oh sorry. Daar ging ik wel van uit. Dan is de aanbiedingspagina bij Gamma zeker ook fout?

[Afbeelding]
Klik voor groter.

Om het duidelijker te maken; De producten die op https://www2.meethue.com/...2.subcategory.p-grid-icon vermeld staan én dus onder de naam Philips Hue vallen, horen in het Philips Hue-topic. Dit product dus niet. ;)
Alles van Philips Hue is Zigbee. Dit product is een Philips Hue product. Als je het zo stelt zou je het hele Philips Hue topic kunnen opdoeken en alles onder Zigbee kunnen plaatsten. Kijk naar de naam van het product, daar staat Philips Hue notabene in: ' Niko Dimschakelaar Philips Hue Wit'
En naar de omschrijving:
' Het huis van de toekomst? Met de Niko Dimschakelaar, die onderdeel is van de Philips Hue verlichting, zet je de eerste stapjes in die richting. Philips Hue is een innovatie vanuit Philips gericht op de verlichting in jouw huis en onlosmakend verbonden is met dit product.'

Het is in samenwerking met Signify ontwikkeld en volledig geïntegreerd in Hue.
Dat is wat anders dan de Osram plugs of andere Zigbee schakelaars zoals: https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Deze werken ook met Hue dmv Zigbee maar niet volledig geïntegreerd.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Nuevocasa schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:56:
Benieuwd wat de rest er van vind dat je zaken onterecht zit weg te halen. Als je je nu gewoon even in de producten verdiept.... En de discussie zou juist hier moeten worden gevoerd, als je dat niet doet zul je ook niet weten wat de rest er van vindt. Dit is met uitstek de plek om het daar over te hebben. Het is gewoon niet zo zwart-wit zoals jij het stelt.

Stelling: De Niko Philips Hue schakelaars horen hier wel (de naam zegt het al) Dus de producten die onder de Friends of Hue vallen, deze worden ook specifiek op de Philips Hue site benoemd en zijn volledig geïntegreerd. Andere Zigbee producten horen hier niet (zoals de Osram pluggen, die wel compatibel zijn maar niet volledig geïntegreerd). Wat vind rest hier van?
Friends of Hue lijkt me inderdaad een no-brainer.

Maar, ik vind het persoonlijk erg fijn als beide in het hue topic staan. Ik kom nooit in het zigbee topic, ik heb alleen hue, zo zie ik interessante zaken voorbijkomen die prima werken met hue. Zoals het eerst was, was het voor mij dus echt perfect, snap niet waarom dat gesplitst mowet worden...

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
dragon2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:45:
Nuevocasa schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:56:

[...]

Friends of Hue lijkt me inderdaad een no-brainer.

Maar, ik vind het persoonlijk erg fijn als beide in het hue topic staan. Ik kom nooit in het zigbee topic, ik heb alleen hue, zo zie ik interessante zaken voorbijkomen die prima werken met hue. Zoals het eerst was, was het voor mij dus echt perfect, snap niet waarom dat gesplitst mowet worden...
Deze discussie is al meermaals gevoerd. Zie bijv. ook de discussie die liep vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum".

Edit: Er was juist behoefte aan om de aanbiedingen uit elkaar te halen, gezien sommige mensen alleen producten wilde die onder de naam Philips Hue verkocht worden en geen off-brand producten of producten uit de 'Friends of Hue'-lijn.

Sindsdien hebben we besloten om deze topics uit elkaar te halen.

Yorinn wijzigde deze reactie 24-08-2019 15:52 (18%)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Deze discussie is al meermaals gevoerd. Zie bijv. ook de discussie die liep vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum"
Als deze discussie terug blijftt komen is er dus blijkbaar echt behoefte aan om de situatie te veranderen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
dragon2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Als deze discussie terug blijftt komen is er dus blijkbaar echt behoefte aan om de situatie te veranderen.
Zie de edit van m'n vorige post. Er zijn honderden leden die de topics bekijken, je kan ze niet allemaal tegelijk tevreden houden. Hier moeten compromissen gesloten worden.

Yorinn wijzigde deze reactie 24-08-2019 15:55 (20%)

• Nuevocasa
Yorinn schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Deze discussie is al meermaals gevoerd. Zie bijv. ook de discussie die liep vanaf WinSCaP in "Feedback A&K forum".

Edit: Er was juist behoefte aan om de aanbiedingen uit elkaar te halen, gezien sommige mensen alleen producten wilde die onder de naam Philips Hue verkocht worden en geen off-brand producten of producten uit de 'Friends of Hue'-lijn.

Sindsdien hebben we besloten om deze topics uit elkaar te halen.
De friends of Hue lijn is een wezenlijk verschil en geloof niet dat daar die discussie over ging.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Nuevocasa schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

De friends of Hue lijn is een wezenlijk verschil en geloof niet dat daar die discussie over ging.
Hoezo niet? Volgens jouw eigen gegeven link valt de Niko schakelaar wel degelijk onder de 'Friends of Hue'-lijn.
Tevens staat er op de door jouw genoemde website de volgende tekst;
• Friends of Hue schakelaars
Ontworpen door Niko
• Werkt met Philips Hue

Friends of Hue schakelaars werken feilloos samen met Philips Hue. Als je het Friends of Hue logo ziet, weet je zeker dat het werkt.
Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Yorinn wijzigde deze reactie 24-08-2019 16:03 (23%)

• Nuevocasa
Yorinn schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

Hoezo niet? Volgens jouw eigen gegeven link valt de Niko schakelaar wel degelijk onder de 'Friends of Hue'-lijn.

[...]
Een wezenlijk verschil met de innr Zigbee lampen of Osram plugs etc. De Niko schakelaars zijn als Philips Hue schakelaars in de markt gebracht. Philips Hue is zelfs onderdeel van de naam, hoe duidelijk wil je het hebben? En zijn volledig geïntegreerd in de app, op dezelfde manier als bijvoorbeeld de Philips dimmer switch.

• Nuevocasa
Yorinn schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

[...]

Tevens staat er op de door jouw genoemde website de volgende tekst;

[...]

Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Precies. Ze horen dus NIET in het Zigbee topic maar in de Philips Hue topic. Ze worden als Hue product op de markt gezet en hebben het zelfs in de naam. Als ze als algemeen Zigbee schakelaar op de markt waren gezet had je zeker een punt.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
@Nuevocasa die Niko schakelaars vallen dus onder de "Friends of Hue" lijn, net als al deze producten: https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue

Mag een aanbieding voor een Razer toetsenbord of Toon thermostaat volgens jou dan ook in het Hue aanbiedingtopic?

Wordt special gemaakt om te werken met Hue.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:04
Nuevocasa schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:18:
[...]

Precies. Ze horen dus NIET in het Zigbee topic maar in de Philips Hue topic. Ze worden als Hue product op de markt gezet en hebben het zelfs in de naam. Als ze als algemeen Zigbee schakelaar op de markt waren gezet had je zeker een punt.
Het wordt zo langzamerhand een principe kwestie en dat is het gewoon niet waard .
Het is nu eenmaal geen hue product dus konklusie ia simpel .

"Beautiful Clean Coal"

• Nuevocasa
leekers schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 06:43:
[...]

Het wordt zo langzamerhand een principe kwestie en dat is het gewoon niet waard .
Het is nu eenmaal geen hue product dus konklusie ia simpel .
Het punt is dat de Niko schakelaar wel als Hue product op de markt is gezet en ook zo wordt verkocht en niet als 'algemeen' product wat ook werkt met het Zigbee protocol (zoals de Osram plug en vele andere producten) en daardoor ook toevallig met Hue. Het heeft zelfs Philips Hue in de naam (zie bijvoorbeeld Gamma en Coolblue). Ook als je naar de site van de fabrikant gaat wordt Philips Hue echt tig keer genoemd.

Toon is idd ook Friend of Hue maar niet specifiek als Hue product op de markt gebracht, het is in eerste instantie natuurlijk een Thermostaat waar je ook andere zaken mee kunt bedienen, daarnaast heeft de eerste versie van Toon niet eens de beschikking over het Zigbee protocol.

Dat het uit elkaar is gehaald ben ik het helemaal eens! Die Osram pluggen en andere schakelaars met Zigbee die niet volledig zijn geïntegreerd ben ik ook niet in geïnteresseerd.
Het is alleen gewoon raar dat een product dat speciaal voor Hue en ook in samenwerking met Signify is ontwikkeld en volledig is geïntegreerd in app je onder het Zigbee topic plaatst en niet onder Hue.

Daarnaast is het aantal berichten wat in het Hue aanbiedingen topic wordt geplaatst erg laag in vergelijking met sommige andere topics. Als het nu uit de hand liep dan kan ik het nog een beetje begrijpen. En ja de verwijzing naar de Osram plug op Amazon.de werden wat irritant maar voor de rest was er niks aan de hand.

Maar het is prima, in die topics zal je geen bijdrage van mij meer zien. Gelukkig zijn de andere moderators ook niet zo zwart/wit en grijpen ze niet bij het eerste beste bericht in wat ook maar een klein beetje 'off topic' is, maar alleen als de discussie echt te lang duurt of uit de hand dreigt te lopen. En soms is het een grijs gebied, laat het dan lekker gaan als er maar een paar berichten over gaan. Want dit was voor mij de druppel van de irritatie wat al langer speelt (dan heb ik het dus niet eens over het ingrijpen op mijn eigen bericht)

Ik snap dat men het vrijwillig doet en respect daar voor. Voor de rest een tevreden Tweakers gebruiker. _/-\o_

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:05
Yorinn schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:01:
[Modbreak]De slowchat en bestelbevestigingen mogen een stuk minder hier. Die voegen niets toe aan de discussie.

Dan kunnen we hier weer verder met (goede) aanbiedingen posten.[/]
Dus het wordt een opsomtopic met prijzen en linkjes? Ik vind niks mis met een beetje slowchat.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Reinier schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:23:
[...]

Dus het wordt een opsomtopic met prijzen en linkjes? Ik vind niks mis met een beetje slowchat.
Dan blijft het zoals het was, ja. Voordat de Lego Days waren begonnen. Je hebt nu een groot gedeelte slowchat, met daartussen een paar ondergesneeuwde aanbiedingen, die totaal niet meer opvallen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-12 17:47

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Reinier schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:23:
[...]

Slowchat loopt altijd uit de hand.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-12 00:06

mjl

Ugh

mjl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:19:
[mbr] *knip* Het vragen naar kortingscodes is niet de bedoeling.[/]
Waar dan wel? Lijkt me hier prima passen :)

-------

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
mjl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Het vragen naar kortingscodes is sowieso niet de bedoeling in A&K, zoals ook in Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid staat. Niet in de huidige topics en ook niet in een eigen topic.

Als er kortingscodes worden aangeboden is het mooi meegenomen, maar anders heb je gewoonweg pech.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mjl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Gewoon niet. Als iedereen gaat schooien om codes of gaat vragen of er nog ergens een leuke aanbieding is wordt het een onoverzichtelijke bende waarde nuttige posts ondersneeuwen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Morgen is het de 11de van de 11de oftewel singelsday, en de aanbiedingen daarvoor stromen al langzaam mijn inbox binnen, komt hier nog een speciaal topic voor ?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
rg-mohwa schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:03:
Morgen is het de 11de van de 11de oftewel singelsday, en de aanbiedingen daarvoor stromen al langzaam mijn inbox binnen, komt hier nog een speciaal topic voor ?
Als iemand hem aanmaakt, wel. Wij als mods zetten allleen een topic voor Black Friday neer dit jaar.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-12 17:47

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Sint Maarten is 11/11. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Het is ook de dag dat het nieuwe carnavalsseizoen begint. :)

• D_Jeff
Even uit nieuwsgierigheid: Hebben jullie, als modjes, al een strijdplan tegen de azijntjeszeikers voor Black Friday?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
D_Jeff schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:38:
Even uit nieuwsgierigheid: Hebben jullie, als modjes, al een strijdplan tegen de azijntjeszeikers voor Black Friday?
Waar zou precies tegen gestreden moeten worden?

The devil is in the details.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
D_Jeff schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:38:
Ligt eraan wat je bedoeld. Een lijst met shops die meedoen wordt bijgehouden en slowchat is in het Black Friday weekend ook (met mate) toegestaan.

Is er iets anders dat we nog over het hoofd zien?

Het topic gaat (als alles goed gaat) op zondagavond 24 november live.

• D_Jeff
Ik doel meer op de 'eeuwige' discussie die bij de Mediamarkt actiedagen nog wel eens wil ontstaan.
Verder gaan we het beleven :)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:04
@Yorinn Een vraag in het shopping forum beantwoorden door een team van moderators duurt al 4 dagen nu en hier in het hue forum reageren moderators in 50 minuten .

Misschien eens een puntje van aandacht als team moderators ook eens wat vlugger op de andere vragen te reageren ?

"Beautiful Clean Coal"

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
leekers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:27:
@Yorinn Een vraag in het shopping forum beantwoorden door een team van moderators duurt al 4 dagen nu en hier in het hue forum reageren moderators in 50 minuten .

Misschien eens een puntje van aandacht als team moderators ook eens wat vlugger op de andere vragen te reageren ?
Ik ben deze week afwezig en heb alleen een mobiel tot beschikking. Om die reden kan ik wel de snelle, makkelijke gevallen oppakken.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
leekers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:27:

Als ik flauw wil reageren zeg ik; spoed is zelden goed. Maar nee, zonder gekheid. Sommige zaken willen wij ook gewoon even goed over nadenken voordat we het de wereld in gooien.

Wanneer ik specifiek kijk naar de vraag wanneer wel / niet een shop genoemd mag worden willen we dit gelijk in een stukje beleid gieten. Dit halsoverkop even op papier zetten en maar in het beleid te drukken lijkt me geen handige. Dus daar pakken we ietwat meer de tijd voor (lees intern heb ik aangegeven deze week met een stukje proza te komen hiervoor).

Toch pak ik deze ook nog even snel mee, alles doen we in onze privé tijd. Even snel reageren hier of een kleine ingreep doen, dat gaat over het algemeen wel goed. Zaken die net wat meer tijd / aandacht vereisen, ja die kunnen soms wel eens langer duren. :)

• joey1990
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-12 10:23
Komt er nog een topic over Black Friday 2019?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
joey1990 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:35:
Komt er nog een topic over Black Friday 2019?
Ja. Zie ook mijn reactie hierboven. Het topic komt komend weekend online.

• Toff
Yorinn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:59:
[...]
TL:DR ;) Waarom? Aanbiedingen vliegen al de hele week om mijn oren. Kom op nou!

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:59:
[...]

Veel winkels beginnen de 22e (morgen) al. Je kan je natuurlijk afvragen of dit black friday is, maar een bol.com en MediaMarkt zeggen elke dag met aanbiedingen te komen. Misschien toch goed om dit al in een topic te verzamelen?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Toff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 01:01:
[...]

TL:DR ;) Waarom? Aanbiedingen vliegen al de hele week om mijn oren. Kom op nou!
Kid_Stevie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:21:
[...]

Veel winkels beginnen de 22e (morgen) al. Je kan je natuurlijk afvragen of dit black friday is, maar een bol.com en MediaMarkt zeggen elke dag met aanbiedingen te komen. Misschien toch goed om dit al in een topic te verzamelen?
Iets met (nog) geen tijd hebben om het topic bij te houden en geen pc tot m'n beschikking hebben tot het weekend.

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:43:
[...]

[...]

Iets met (nog) geen tijd hebben om het topic bij te houden en geen pc tot m'n beschikking hebben tot het weekend.
A ha, ja dat is begrijpelijk. Met de chaos die meestal ontstaat is dat wel handig. Ik verwacht ook wel dat de meeste/grootte aanbiedingen volgende week gaan komen.

Maar dan wachten we gewoon even af tot het topic er is :)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:54
@Yorinn mag ik vragen waarom https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1886953 dichtgegooid is terwijl het een net topic is?

Ik heb al diverse (pre-)black-friday-acties voorbij zien komen en willen posten, maar dat gaat nu helaas niet.
Zo te lezen hier zitten er meer op te wachten.

PV Output

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Kees_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:49:
@Yorinn mag ik vragen waarom https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1886953 dichtgegooid is terwijl het een net topic is?

Ik heb al diverse (pre-)black-friday-acties voorbij zien komen en willen posten, maar dat gaat nu helaas niet.
Zo te lezen hier zitten er meer op te wachten.
Heb je de sluitmessage van het aangehaalde topic en/of mijn eerdere berichten hier al gelezen?

Wij willen het BF-topic in eigen beheer houden, gezien er een aantal jaar terug geknoeid werd met de TS en er schijnheilig referrals in waren gezet.

Gezien de drukte van het topic en het feit dat ik tot het weekend niet volledig aanwezig ben, heeft doen besluiten dat het topic dit weekend pas open gaat.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:54
Yorinn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:02:
[...]

Heb je de sluitmessage van het aangehaalde topic en/of mijn eerdere berichten hier al gelezen?

Wij willen het BF-topic in eigen beheer houden, gezien er een aantal jaar terug geknoeid werd met de TS en er schijnheilig referrals in waren gezet.

Gezien de drukte van het topic en het feit dat ik tot het weekend niet volledig aanwezig ben, heeft doen besluiten dat het topic dit weekend pas open gaat.
Ja berichten gelezen, daar stond nog niet de reden in die je nu in de 2e zin noemt. Duidelijk.
Ik vond het een beetje sneu (voor diegene) dat iemand z'n best doet om een mooie openingspost te maken en die wordt dan vrij makkelijk gesloten. Ik zou zeggen jij geen tijd + Bob-B190 wel tijd = winwin. Vandaar. ;)

PV Output

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Kees_B schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:26:
[...]

Ja berichten gelezen, daar stond nog niet de reden in die je nu in de 2e zin noemt. Duidelijk.
Ik vond het een beetje sneu (voor diegene) dat iemand z'n best doet om een mooie openingspost te maken en die wordt dan vrij makkelijk gesloten. Ik zou zeggen jij geen tijd + Bob-B190 wel tijd = winwin. Vandaar. ;)
Je mist alleen het punt dat het topic ook bijgehouden moet worden qua moderatie.

De TS die in het gesloten topic staat, is dezelfde als die vorig jaar is gebruikt. Daar is (bijna) geen moeite in gestoken.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:08
Het is weekend, waar blijft het BF topic? Het regent inmiddels pre-BF aanbiedingen.

Supreme wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:07 (33%)

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Yorinn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat je jezelf (en ons) een hoop moeite en frustratie kan besparen door het topic alvast sticky aan te maken en te locken met een goede sluitmessage. Dan is het tenminste duidelijk.

Elke keer verwijzen naar het feedback-topic is vast vermoeiend, en persoonlijk vind ik dat ook een rare plek om steeds naar te verwijzen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Supreme schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:06:
Het is weekend, waar blijft het BF topic? Het regent inmiddels pre-BF aanbiedingen.
Vrijdag is nog geen weekend. Het topic komt morgen of zondag online, als ik weer een PC tot m'n beschikking heb.
Illusion schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je jezelf (en ons) een hoop moeite en frustratie kan besparen door het topic alvast sticky aan te maken en te locken met een goede sluitmessage. Dan is het tenminste duidelijk.

Elke keer verwijzen naar het feedback-topic is vast vermoeiend, en persoonlijk vind ik dat ook een rare plek om steeds naar te verwijzen.
Hier werd er het eerst naar gevraagd. Ik heb het wel in de sluitmessage van het 2018-topic erbij gezet.

• Randomusername_
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-12 22:34
Randomusername_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:46:
[mbr]*knip* Melden wat je hebt besteld is geen nuttige toevoeging aan het topic.[/]
Lijkt mij wel relevant om te weten voor anderen dat de laagste prijs ooit voor een iPad Pro 11" ook bij BCC is te behalen middels de prijsgarantie als je naar de MM verwijst.. Tweakers pricewatch heeft hem (nog) niet eens opgepakt dus relevant genoeg dat de prijs en mogelijkheden voor andere Tweakers bevestigd worden want het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. :)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Randomusername_ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:44:
[...]

Lijkt mij wel relevant om te weten voor anderen dat de laagste prijs ooit voor een iPad Pro 11" ook bij BCC is te behalen middels de prijsgarantie als je naar de MM verwijst.. Tweakers pricewatch heeft hem (nog) niet eens opgepakt dus relevant genoeg dat de prijs en mogelijkheden voor andere Tweakers bevestigd worden want het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. :)
Dan had je het anders moeten verwoorden. Nu was het meer een melding dat je de tablet voor dezelfde prijs bij de BCC hebt gekocht, wat dus gezien werd als bestelbevestiging.

Ps. Ik heb je post naar het feedback-topic gehaald, gezien die daar beter past.

• SpicyRamen
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 05-12 11:16
Yorinn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:31:
[modbreak]Ik heb een aantal reacties de Trashcan ingegooid. Melden wat je hebt besteld, of dat je een aanbieding goed vind of niet, zijn geen nuttige toevoeging aan het topic.[/]
Als iemand die niet veel van Hue weet en een pakket wil halen vind ik dat persoonlijk wel fijn.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

SpicyRamen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:41:
[...]

Als iemand die niet veel van Hue weet en een pakket wil halen vind ik dat persoonlijk wel fijn.
Als je meer te weten wilt komen over Hue, dan kan je terecht in [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 :)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
SpicyRamen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:41:
[...]

Het kan iets toevoegen, ja. Alleen niet als die uit 3-4 woorden bestaat. De melding die ik verwijderd had, was namelijk; "Dit is een goede aanbieding." en dat voegt niet bijster veel toe.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Yorinn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:43:
[...]

Het kan iets toevoegen, ja. Alleen niet als die uit 3-4 woorden bestaat. De melding die ik verwijderd had, was namelijk; "Dit is een goede aanbieding." en dat voegt niet bijster veel toe.
Daar hebben we de de https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/thumb-up_white.svg voor inderdaad :)

Orion84 wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:46 (8%)

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-12 14:31
Ideetje voor de volgende Black Friday (en gerelateerde topics).

Laat mensen aub kort vertellen wat een webshop doet of heeft. Iets meer beschrijving zou enorm handig zijn. Iedereen weet MediaMarkt e.d. maar er wordt dan bijv een link gedropt met 'Korting bij https://drya.nl/'.. Eh :? (zijn dry age vlees zakken.. 8)7 )

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Dzine schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:50:
Ideetje voor de volgende Black Friday (en gerelateerde topics).

Laat mensen aub kort vertellen wat een webshop doet of heeft. Iets meer beschrijving zou enorm handig zijn. Iedereen weet MediaMarkt e.d. maar er wordt dan bijv een link gedropt met 'Korting bij https://drya.nl/'.. Eh :? (zijn dry age vlees zakken.. 8)7 )
Hoe bedoel je dit precies? Bedoel je dan de lijst uit Yorinn in "Black Friday / Cyber Monday 2019 (29 november & 2 december)" of bedoel je de posts zelf? Het lijstje staat al (globaal) gecategoriseerd en bij de posts zelf kan het al worden bijgevoegd.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-12 14:31
Yorinn schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:59:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Bedoel je dan de lijst uit Yorinn in "Black Friday / Cyber Monday 2019 (29 november & 2 december)" of bedoel je de posts zelf? Het lijstje staat al (globaal) gecategoriseerd en bij de posts zelf kan het al worden bijgevoegd.
Posts zelf vooral. Ah, het is optional. Ok, dus dan is het een beetje luiheid van tweakers (en mij)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Dzine schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:02:
[...]

Posts zelf vooral. Ah, het is optional. Ok, dus dan is het een beetje luiheid van tweakers (en mij)
Dat denk ik eerder, ja. Als je de template uit Black Friday / Cyber Monday 2018 gebruikt, kan je namelijk wel al een categorie invullen.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:32
Orion84 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:45:
[...]

Daar hebben we de de [Afbeelding] voor inderdaad :)
Ik spreek jou nu ff aan omdat er met Yorinn op geen enkele manier valt te praten en jij blijkbaar zijn leidinggevende bent. SOTD in "Black Friday / Cyber Monday 2019 (29 november & 2 december)"

Hier heeft geen bestelling gestaan, maar een aanvulling op iemand anders zijn post wat geheel conform zijn eigen regels is. Dit heb ik na zijn moderatie nogmaals duidelijk gemaakt maar dat is zinloos gebleken. Zou je hem hierop willen aanspreken?

@Yorinn verwijder je dit, dan post ik het opnieuw, je gaat dit niet verdoezelen. Er wordt niks in DM besproken. Moderatie is publiekelijk, dan mijn verweer ook.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@SOTD er stond niet wat je besteld had nee, maar je post was niet meer dan een mededeling dat de code werkt en je er gebruik van hebt gemaakt. Dat is dus gewoon posten dat je besteld hebt en voegt niks toe. Als iedereen bij elke code/aanbieding zou gaan melden dat het werkt en dat ie er gebruik van heeft gemaakt wordt het een onoverzichtelijke bende.

Daarnaast is feedback op de moderatie uiteraard altijd welkom, via DM of hier, maar dus niet in het topic zelf.

• SOTD
Orion84 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:09:
@SOTD er stond niet wat je besteld had nee, maar je post was niet meer dan een mededeling dat de code werkt en je er gebruik van hebt gemaakt. Dat is dus gewoon posten dat je besteld hebt en voegt niks toe. Als iedereen bij elke code/aanbieding zou gaan melden dat het werkt en dat ie er gebruik van heeft gemaakt wordt het een onoverzichtelijke bende.

Daarnaast is feedback op de moderatie uiteraard altijd welkom, via DM of hier, maar dus niet in het topic zelf.
Dat de code werkt EN dat het niet uitmaakt dat er verzendprijzen verschijnen in beeld terwijl je ervoor de vouchercode invoert, deze verdwijnen pas bij afrekening. Ik heb getwijfeld of ik de bestelling door moest zetten. Deze twijfel wilde ik wegnemen bij anderen, daarnaast bevestigde ik ook dat je idd iets van 95 ct erbij kon bestellen om boven de verzendbedrag te komen.

Dit alles maakt het een aanvulling en niet domweg "de code werkt". Persoonlijk vind ik het wel fijn om te lezen dat een code (nog) wel werkt maar het is niet gewenst, prima.

Als de spelregels mij maar duidelijk zijn wil ik me er wel aanhouden maar de willekeur en regels ombuigen en nog erger, geen vastomlijnde afspraken willen maken (denk aan de discussie van shopnamen noemen in geschillen) terwijl daar wel sterk de behoefte naar is maken mij (en anderen) dat ik niet goed weet wat wel en niet gewenst is.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het is alleen maar bevestiging dat een en ander werkt zoals het moet. Dat is geen zinvolle aanvulling die we daar willen zien.

Als je er nu iets speciaals voor moest doen, dan had het een nuttige aanvulling kunnen zijn.

Hoe dan ook geen reden om op zo’n toon te gaan lopen klagen richting de moderatie. We blijven je daar niet voor waarschuwen.

• SOTD
Orion84 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:07:
Het is alleen maar bevestiging dat een en ander werkt zoals het moet. Dat is geen zinvolle aanvulling die we daar willen zien.

Als je er nu iets speciaals voor moest doen, dan had het een nuttige aanvulling kunnen zijn.

Hoe dan ook geen reden om op zo’n toon te gaan lopen klagen richting de moderatie. We blijven je daar niet voor waarschuwen.
Toon? WTF? Welke toon? Heb je het toevallig over de toon die Yorinn tegen mij aansloeg een tijdje geleden op een VRAAG van mij? Heb je hem daar al op aangesproken? Of dat hij nu loopt te liegen in die gemodereerd bericht van mij, namelijk dat ik geschreven zou hebben wat ik besteld had wat jij in je 1e bericht al tegengesproken hebt?

Of de toon die Outerspace aansloeg nadat hij mij neerzette als een volslagen idioot? Een mede user vond zijn gedrag ongepast en OS daagde prompt de user meteen uit om maar naar jou toe te stappen? Zo zelfverzekerd zijn ze hier, omdat ze weten dat de FA toch niks gaat doen en zo vogelvrij zijn ze om te doen en laten waar ze maar zin in hebben.

Of een user die telkens weer sarcastisch is en continu op een negatieve toon postjes plaatst, mag ik niks van vinden of zeggen want dan zijn de rapen gaar.

Maar hej, mijn toon... daar moet ik voor oppassen. Ja, tuurlijk. Het enige waar je mij van kan beschuldigen is dat ik geen konten kus en confrontrerend ben. Als dat reden genoeg voor jou is om mij te bannen moet je maar net als jouw personeel doen waar je maar zin in hebt.

• Toff
@SOTD Man (of vrouw of whatever), laat gaan... Het leven is veel te kort om je zo druk te maken over dingen die je niet kunt beïnvloeden. Pick your battles!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yorinn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:27:
[modbreak]De "ik ook"-reacties over de annuleringen van Steam Controllers mag stoppen hier. Een melding hierover is wel voldoende.

Een eigen topic vind ik het, tot nu toe, ook niet gerechtvaardigd, gezien daar ook alleen "ik ook"-reacties langskomen.[/]
Door die 'me too' meldingen kun je in een eigen topic een beeld krijgen van de grootte van de groep gedupeerden. En we kunnen dan ook proberen te achterhalen of er soms mensen zijn die de controller wél krijgen terwijl ze hem later besteld hebben dan mensen bij wie hij gecancelled is. Relevante informatie voor het volgende punt.

Want we kunnen het ook hebben over een passende reactie Als ze niks aan mij leveren hebben ze onnodig data van mij verzameld. Wat mij betreft mogen ze dan verplicht worden gehouden die te vernietigen. Het IS ook helemaal niet zo moeilijk om niet méér exemplaren te verkopen dan je nog in voorraad hebt. Met dat OP=OP moeten ze wel correct omgaan en niet orders met betalingen blijven accepteren als ze dan ook echt op zouden zijn. Volgens de AVG mag men niet méér data vragen en opslaan dan nodig is voor de dienstverlening. Zodra je niet levert heb je dus in feite de AVG overtreden. We mogen in redelijkheid verwachten dat men hier zorgvuldiger mee omgaat en zorgt dat men geen orders accepteert die niet nagekomen kunnen worden. Dan zet men maar vroeger een harde stop op de verkoop, gaat die versturen en gaat dan het restant goed tellen en die in een tweede ronde verkopen. Zo makkelijk is het om het wél correct te doen. Uit gemakzucht mensen nodeloos allerlei handelingen te laten verrichten, hun geld en data te vergaren en ze dan teleur te stellen is volstrekt onprofessioneel en laakbaar. Ik vind dat ze er niet op deze makkelijke manier mee mogen wegkomen. Ze hebben door deze handelswijze wat goed te maken.

En ik check net de pagina: https://store.steampowered.com/app/353370/Steam_Controller/

Er staat nog vrolijk "Opmerking: Nog maar enkele beschikbaar".

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 01-12-2019 07:22 (3%)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op zondag 1 december 2019 @ 07:16:
[...]

Door die 'me too' meldingen kun je in een eigen topic een beeld krijgen van de grootte van de groep gedupeerden. En we kunnen dan ook proberen te achterhalen of er soms mensen zijn die de controller wél krijgen terwijl ze hem later besteld hebben dan mensen bij wie hij gecancelled is. Relevante informatie voor het volgende punt.

Want we kunnen het ook hebben over een passende reactie Als ze niks aan mij leveren hebben ze onnodig data van mij verzameld. Wat mij betreft mogen ze dan verplicht worden gehouden die te vernietigen. Het IS ook helemaal niet zo moeilijk om niet méér exemplaren te verkopen dan je nog in voorraad hebt. Met dat OP=OP moeten ze wel correct omgaan en niet orders met betalingen blijven accepteren als ze dan ook echt op zouden zijn. Volgens de AVG mag men niet méér data vragen en opslaan dan nodig is voor de dienstverlening. Zodra je niet levert heb je dus in feite de AVG overtreden. We mogen in redelijkheid verwachten dat men hier zorgvuldiger mee omgaat en zorgt dat men geen orders accepteert die niet nagekomen kunnen worden. Dan zet men maar vroeger een harde stop op de verkoop, gaat die versturen en gaat dan het restant goed tellen en die in een tweede ronde verkopen. Zo makkelijk is het om het wél correct te doen. Uit gemakzucht mensen nodeloos allerlei handelingen te laten verrichten, hun geld en data te vergaren en ze dan teleur te stellen is volstrekt onprofessioneel en laakbaar. Ik vind dat ze er niet op deze makkelijke manier mee mogen wegkomen. Ze hebben door deze handelswijze wat goed te maken.

En ik check net de pagina: https://store.steampowered.com/app/353370/Steam_Controller/

Er staat nog vrolijk "Opmerking: Nog maar enkele beschikbaar".
Ik heb je post naar het feedback-topic gehaald, gezien het hier beter past.

"Ik ook"-reacties zijn, in de regel, nergens de bedoeling op Tweakers. Ik zie hier niet in waarom we een uitzondering moeten maken.

Dat Steam de controllers niet levert en een slechte voorrraadindicatie heeft, is nooit mooi, nee. Maar stuur eerst een e-mail naar hen toe om te vragen hoe het zit en probeer het eerst met hun op te lossen. Daarna kan je een topic openen in het Shopping Forum met je probleem.

Wil je tot die tijd nog "ik ook"-reacties plaatsen, kan dat via het Steam-forum; https://steamcommunity.co...um/1/1744512294433772488/.

Om je Steam-account te verwijderen en je gegevens bij Steam weg te krijgen, kan je via https://support.steampowe...ef=4650-SDKC-0716&l=dutch kijken.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

De oorspronkelijke reactie die in de prullenbak belandde:
Uuuh nee, dat ga ik dus niet doen. Iedereen mag publiekelijk lezen dat JIJ een fout maakt en misbruikt maakt van je modrechten.

Ik vul een bericht aan wat gewoon toe is gestaan conform JOUW eigen regels, en nou loop je onzin te verkopen dat ik zou hebben geschreven wat ik gekocht zou hebben? Je had net zo goed kunnen schrijven dat je een linkje naar kinderporno hebt verwijderd uit mijn post.
Maar ook in SOTD in "Feedback A&K forum" kom je behoorlijk agressief over.
Heb je het toevallig over de toon die Yorinn tegen mij aansloeg een tijdje geleden op een VRAAG van mij? Heb je hem daar al op aangesproken? Of dat hij nu loopt te liegen in die gemodereerd bericht van mij, namelijk dat ik geschreven zou hebben wat ik besteld had wat jij in je 1e bericht al tegengesproken hebt?
Daar heb ik hem inderdaad op aangesproken en die tekst is dan ook al lang en breed aangepast.

Als je hem daar zelf op een normale manier op de juiste plek over had aangesproken had hij dat ongetwijfeld direct al gedaan.

• SOTD
Orion84 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:15:
[...]
De oorspronkelijke reactie die in de prullenbak belandde:

[...]
Maar ook in SOTD in "Feedback A&K forum" kom je behoorlijk agressief over.

[...]
Daar heb ik hem inderdaad op aangesproken en die tekst is dan ook al lang en breed aangepast.

Als je hem daar zelf op een normale manier op de juiste plek over had aangesproken had hij dat ongetwijfeld direct al gedaan.
Prima, ik ben nog een beetje boos op de vorige uitbrander van Yorinn op een doodnormale vraag van mij. En nu dat in mijn ogen onterecht gemod van mijn behulpzame postjes door 1 en dezelfde mod. Hierbij bied ik mijn excuses aan.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CaptJackSparrow schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:49:
[mbr]*knip* Dit heeft niets met aanbiedingen te maken. Dit kan je beter in een Shopreview plaatsen.[/]
Als je goed leest zie je dat het álles met Cyber Monday aanbiedingen te maken heeft waarvoor mensen teveel kunnen betalen als ze niet opletten. Dat bereikt de mensen voor wie dit relevant is bijna alleen als het hier geplaatst wordt en in dat andere topic zullen de meeste mensen het missen. Het IS geen shopreview maar een waarschuwing voor Cyber Monday aanbiedingen die alleen vandaag gelden. Zéér on-topic dus.

Gelieve mijn posting dus weer te herstellen zodat mensen gewaarschuwd kunnen worden met deze zeer relevante informatie waarvoor ik de nodige moeite heb gedaan om mensen daar adequaat voor te waarschuwen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:58:
[...]

Als je goed leest zie je dat het álles met Cyber Monday aanbiedingen te maken heeft waarvoor mensen teveel kunnen betalen als ze niet opletten. Dat bereikt de mensen voor wie dit relevant is bijna alleen als het hier geplaatst wordt en in dat andere topic zullen de meeste mensen het missen. Het IS geen shopreview maar een waarschuwing voor Cyber Monday aanbiedingen die alleen vandaag gelden. Zéér on-topic dus.

Gelieve mijn posting dus weer te herstellen zodat mensen gewaarschuwd kunnen worden met deze zeer relevante informatie waarvoor ik de nodige moeite heb gedaan om mensen daar adequaat voor te waarschuwen.
Feedback op moderaties mogen, zoals gewoonlijk en zelfs in de topicwaarschuwing staat, in het Feedback-topic of per DM naar de betreffende moderator toe. Dit is je van het weekend ook gezegd en zou toch wel duidelijk moeten zijn na 10 jaar hier op Tweakers?

Het topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om mensen te waarschuwen. Zullen we dan ook gelijk alle fake webshops melden daar, gezien die vast ook aan Cyber Monday doen?

Ervaringen met webshops, ook al gaat het om verzendkosten, mogen gewoon in de shopreviews.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yorinn schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:13:
[...]

Ervaringen met webshops, ook al gaat het om verzendkosten, mogen gewoon in de shopreviews.
Als je de HELE posting zou lezen zie je dat het belangrijkste over CYBER MONDAY aanbiedingen gaat waarvoor mensen teveel kunnen betalen omdat de korting er weer wordt afgehaald. Hoe kun je dat in hemelsnaam als niet relevant beschouwen in een topic over Cyber Monday aanbiedingen? Die verzendkosten bug ZOU daarmee te maken kunnen hebben en het kan geen kwaad daar dus ook op te letten en daarom meldde ik dat ook.

Maar gezien de snelheid waarmee mijn posting verdween was me al duidelijk dat er nauwelijks naar de inhoud gekeken was. Ik weet ondertussen wel dat men het minste geringste aangrijpt om mijn bijdragen te verwijderen zonder dat daarvoor écht goede redenen zijn. Dat gaat heus wel opvallen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:21:
[...]

Als je de HELE posting zou lezen zie je dat het belangrijkste over CYBER MONDAY aanbiedingen gaat waarvoor mensen teveel kunnen betalen omdat de korting er weer wordt afgehaald. Hoe kun je dat in hemelsnaam als niet relevant beschouwen in een topic over Cyber Monday aanbiedingen? Die verzendkosten bug ZOU daarmee te maken kunnen hebben en het kan geen kwaad daar dus ook op te letten en daarom meldde ik dat ook.
Als je mijn hele post zou lezen, had je kunnen zien dat waarschuwen niet het doel is van het Black Friday-topic, die is bedoeld om aanbiedingen te delen. Heb je een goede of slechte ervaring met (de verzending via) een webshop, kan je dit gewoon in een shopreview plaatsen.
Maar gezien de snelheid waarmee mijn posting verdween was me al duidelijk dat er nauwelijks naar de inhoud gekeken was. Ik weet ondertussen wel dat men het minste geringste aangrijpt om mijn bijdragen te verwijderen zonder dat daarvoor écht goede redenen zijn. Dat gaat heus wel opvallen.
Als je je gewoon aan het algemeen beleid, de verschillende subfora-beleiden en de topicwaarschuwingen houd, is er niets aan de hand. Feedback op moderaties hoort gewoon niet thuis in het topic zelf en daar ben je meermaals op aangesproken.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En waarom denk je dat informatie geven over het foutgaan van kortingen en die mislopen waardoor je teveel kunt betalen NIET onder "AANVULLINGEN en correcties" valt wat expliciet gemeld wordt dat het topic daar wél voor is? Het is nota bene een aanvulling over potentieel ALLE Cyber Monday aanbiedingen op Amazon.de. In de hele korte tijd dat mijn bijdragen er stonden hadden ze ook al de nodige plusjes gekregen waaruit blijkt dat de rest van de GoTters het wel degelijk op prijs stelden dat ik die melding deed.

Maar wat die er van denken is niet relevant?
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True