• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Sport_Life schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:28:
Gisteren afgesloten bij Coolblue. Inmiddels 2ct duurder maar voor degene met hoog verbruik (warmtepomp en laadpaal) lijkt me dit een prima deal. Coolblue kan 1 jaar vooraf worden afgesloten.

***members only***
Niet overwogen om te wachten richting 2027 om te zien wat contracten gaan doen qua teruglevering? Of is de verwachting dat terugleveren gewoon zo goed als nihil blijft?

Nu tweede jaar VEH contract en dat bleken toch telkens erg gunstige tarieven (nu 0,18 per kWh). Het contract loopt tot 2/2027 en ik ga van het najaar wel weer eens kijken.

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:33
Internet Janny schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:35:
[...]

Paniekvoetbal met die hoge tarieven? Die cashback maakt het nog wel goed. Tot wanneer loopt je huidige contract?
Het is nauwelijks een aanbieding te noemen; bij alle grote leveranciers betaal je nu ongeveer hetzelfde met dit verbruik. €140 - €150 p.m. De cashback is een dikke sigaar uit eigen doos. Je kunt beter jezelf een aanbieding doen door te stoppen met gas, dan betaal je nog maar de helft (€70 - €75 op basis van geen zonnepanelen en 1 m³ gas vervangen door 2 kWh stroom). De cashback is dan zelfs minder dan de helft. Je moet dan natuurlijk wel aan de WP en evt. WPB, misschien alleen interessant als je gasketel vervangen moet worden.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

VidaR-9 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Niet overwogen om te wachten richting 2027 om te zien wat contracten gaan doen qua teruglevering? Of is de verwachting dat terugleveren gewoon zo goed als nihil blijft?

Nu tweede jaar VEH contract en dat bleken toch telkens erg gunstige tarieven (nu 0,18 per kWh). Het contract loopt tot 2/2027 en ik ga van het najaar wel weer eens kijken.
Het blijft altijd een gok, maar ik verwacht niet veel van teruglever vergoedingen. Daarbij hoop ik heel veel direct te kunnen verbruiken met 2 laadpalen en een warmtepomp/boiler.

18ct is wel een hele goede deal zeg!

Hoe dan ook blijkt de warmtepomp (achteraf gezien) een ontzettend goede investering. Draait nu 3 jaar op salderen en vanaf 2027 dus nog 3 jaar met 23ct :). Vorige bewoner zat op 1900m3 gas.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 07-03-2026 11:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Sport_Life schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:22:
[...]
Het blijft altijd een gok, maar ik verwacht niet veel van teruglever vergoedingen. Daarbij hoop ik heel veel direct te kunnen verbruiken met 2 laadpalen en een warmtepomp/boiler.

18ct is wel een hele goede deal zeg!

Hoe dan ook blijkt de warmtepomp (achteraf gezien) een ontzettend goede investering. Draait nu 3 jaar op salderen en vanaf 2027 dus nog 3 jaar met 23ct :). Vorige bewoner zat op 1900m3 gas.
Ik ben er ook bang voor dat het niet veel beter wordt qua teruglevering. Wat dat betreft inderdaad wel lekker om nu 3 jaar zeker te weten waar je aan toe bent met 23 cent. Heel veel goedkoper gaat het toch niet worden.

Direct verbruik is altijd het beste natuurlijk, maar in de praktijk bleek dit afgelopen jaar toch erg lastig. We hebben een plug-in met ~30kWh en een EV met ~93kWh, maar als die eenmaal "vol" zitten kan ik tijdens zonnige zomerweken alsnog heel veel elektriciteit niet kwijt (er ligt 12kWp op het dak).

Wij verbruiken bruto zo'n 17.000 kWh, dus een deel van de elektriciteit valt in het lagere belastingtarief. Ik hou het komend half jaar de markt (dit topic :+ ) maar goed in de gaten en als ik een keer een deal kan scoren voor richting de 20 cent ook maar vastleggen voor langere tijd.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:37
Internet Janny schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:35:
[...]

Paniekvoetbal met die hoge tarieven? Die cashback maakt het nog wel goed. Tot wanneer loopt je huidige contract?
Mijn huidige 3 jarige contract bij Oxxio loopt tot eind juni, ik betaal nu ongeveer dezelfde tarieven, met iets lagere leveringskosten.
Ik heb 2 weken bedenktijd, maar inderdaad maakt die €415,- cashback veel goed met mijn verbruik.

Ik wil niet in hetzelfde meemaken als in 2022, toen de prijzen explodeerden met die oorlog in Oekraïne.
Kan zomaar zijn dat na het weekend veel contracten al weer veranderd worden door de leveranciers en als het binnen 2 weken een stuk gunstiger wordt, zeg ik Engie weer op.
En al zou de gasprijs weer met €0,20 zakken, met mijn verbruik en die cashback is dat dan ook geen drama.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:37
Martin7182 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Het is nauwelijks een aanbieding te noemen; bij alle grote leveranciers betaal je nu ongeveer hetzelfde met dit verbruik. €140 - €150 p.m. De cashback is een dikke sigaar uit eigen doos. Je kunt beter jezelf een aanbieding doen door te stoppen met gas, dan betaal je nog maar de helft (€70 - €75 op basis van geen zonnepanelen en 1 m³ gas vervangen door 2 kWh stroom). De cashback is dan zelfs minder dan de helft. Je moet dan natuurlijk wel aan de WP en evt. WPB, misschien alleen interessant als je gasketel vervangen moet worden.
Dat stoppen op gas wordt een beetje moeilijk in een huurhuis, mijn verhuurder plaatst binnenkort een nieuwe CV-ketel om de 19 jaar oude te vervangen.

Inderdaad scheelt het met mijn verbruik heel weinig per maand, maar ik ben eerder een tevreden klant geweest bij Engie en vind het wel prettig om rond de zomervakantie €415,- cashback te krijgen, ipv iets minder per maand te betalen door iets goedkopere tarieven.

Ik heb gisteravond op zo'n beetje alle vergelijkingssites gekeken en met mijn ingevulde verbruik zijn er niet veel goedkopere aanbieders dan Engie vanwege die cashback.

[ Voor 21% gewijzigd door R0181 op 08-03-2026 18:14 ]

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:33
R0181 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:37:
[...]

Dat stoppen op gas wordt een beetje moeilijk in een huurhuis, mijn verhuurder plaatst binnenkort een nieuwe CV-ketel om de 19 jaar oude te vervangen.

Inderdaad scheelt het met mijn verbruik heel weinig per maand, maar ik ben eerder een tevreden klant geweest bij Engie en vind het wel prettig om rond de zomervakantie €415,- cashback te krijgen, ipv iets minder per maand te betalen door iets goedkopere tarieven.

Ik heb gisteravond op zo'n beetje op alle vergelijkingssites gekeken en met mijn ingevulde verbruik zijn er niet veel goedkopere aanbieders dan Engie vanwege die cashback.
offtopic:
Ja, vervelend dat je daar geen invloed op hebt. Ze hebben hier in de buurt twee rijtjes (naar ik aanneem) huurhuizen voorzien van WP en zonnepanelen. Het kan dus wel, maar je moet geluk hebben.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

VidaR-9 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:40:
[...]

Ik ben er ook bang voor dat het niet veel beter wordt qua teruglevering. Wat dat betreft inderdaad wel lekker om nu 3 jaar zeker te weten waar je aan toe bent met 23 cent. Heel veel goedkoper gaat het toch niet worden.

Direct verbruik is altijd het beste natuurlijk, maar in de praktijk bleek dit afgelopen jaar toch erg lastig. We hebben een plug-in met ~30kWh en een EV met ~93kWh, maar als die eenmaal "vol" zitten kan ik tijdens zonnige zomerweken alsnog heel veel elektriciteit niet kwijt (er ligt 12kWp op het dak).

Wij verbruiken bruto zo'n 17.000 kWh, dus een deel van de elektriciteit valt in het lagere belastingtarief. Ik hou het komend half jaar de markt (dit topic :+ ) maar goed in de gaten en als ik een keer een deal kan scoren voor richting de 20 cent ook maar vastleggen voor langere tijd.
Van de 23ct is de helft belastingen, dus echt heel veel lager zal het ook niet worden, 18ct was wel echt heel laag, wellicht icm relatief hoog gas tarief?

Ik heb ik 9k WP op het dak liggen, op hele zonnige dagen is de opbrengst tussen de 20kWh en 60kWh (winter - zomer) .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie hier weer een hoop dingen langskomen die geen aanbiedingen zijn. Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden mag in: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland, discussie over van het gas afgaan en andere discussies over energie mag elders in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd. Dan kunnen we hier weer aanbiedingen delen en bespreken.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-03 08:43
Met een vast of variabel contract bij Budget Energie kun je je nu aanmelden voor gratis stroom in het weekend. De aanbieding geldt voor nieuwe én bestaande klanten.
Van 1 april tot en met 30 september 2026 kun je ieder weekend tussen 12.00 en 17.00 uur gebruikmaken van gratis stroom! Je betaalt wel belasting over je stroomverbruik. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is het vinkje aanzetten in de Budget Thuis app.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:25

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Misschien moeten de topicregels in de OP aangepast worden aan de huidige stand van zaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvolKIRPRw30Iv0MRazrZyAZBOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyvW7IGalPMXLtf963IuuQy8.jpg?f=fotoalbum_large

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21
VidaR-9 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Krijg je dan elke zoveel weken of maanden een aanbod wat je dan kan accepteren per zelfgekozen datum X (of afwijzen)? Of schrijf je je éénmalig in en krijg je dan éénmalig een aanbod?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Atomius schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:38:
[...]

Krijg je dan elke zoveel weken of maanden een aanbod wat je dan kan accepteren per zelfgekozen datum X (of afwijzen)? Of schrijf je je éénmalig in en krijg je dan éénmalig een aanbod?
VEH organiseert een paar keer per jaar zo'n veiling:
https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie
Je moet je daar elke keer opnieuw voor inschrijven om een aanbod te ontvangen. Het aanbod is vrijblijvend, je hoeft daar niet op in te gaan.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15

The Third Man

The Third Jellyfish

@Atomius en ter aanvulling: het wisselt ook tot welke datum je de overstap kan uitstellen. Stel je krijg 1 april je aanbod, maar je contract loopt pas 30 juni af, dan kan het zijn dat het aanbod het niet toestaat pas op 1 juli je nieuwe contract af te nemen. Wel iets om op te letten dus tenzij je contract al afgelopen is of zeer binnenkort afloopt. Maar vaak is het aanbod wel een kwartaal of langer geldig.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21
@dutchgio @The Third Man
Ik lees hierboven dat er niet al te lang geleden een aanbieding van 18 cent per kWh was. Dit is wel een erg laag tarief. Wordt VEH dan niet overspoeld met aanmeldingen als ze zoveel lager dan het gemiddelde op de markt kunnen zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 11-03-2026 09:31 ]

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Atomius schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:31:
@dutchgio @The Third Man
Ik lees hierboven dat er niet al te lang geleden een aanbieding van 18 cent per kWh was. Dit is wel een erg laag tarief. Wordt VEH dan niet overspoeld met aanmeldingen als ze zoveel lager dan het gemiddelde op de markt kunnen zitten?
Dat is juist de bedoeling van een collectieve inkoop:
Hoe meer mensen meedoen, hoe sneller energieleveranciers bereid zijn een scherp aanbod te doen omdat er in één keer een grote groep mensen overstapt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15

The Third Man

The Third Jellyfish

@Atomius paar zaken ter overweging

- VEH is niet de enige die zoiets doet, Consumentenbond bijvoorbeeld ook
- het gros van de huishoudens shopt niet of nauwelijks en men shopt vaak gas en stroom samen. Dus ontstaan er nog steeds sneller leuke deals als je specifieke levering shopt, inschrijving of niet
- VEH werkt hierbij als een inschrijvingsverzamelaar die ermee 1 big data set kan aanbieden waar de leveranciers dan weer makkelijker een passende inkoop via hun grootcontracten kunnen bepalen en dus scherper offreren. Iedereen is erbij geholpen, klant krijgt lager tarief, leverancier kan betere deal sluiten (ook qua risico) en VEH krijgt premie en imago als nuttige organisatie (hun bedrijfsmodel leunt op hun lidmaatschap natuurlijk, net als de Cbond).
- de gasprijs was ook gewoon flink laag recentelijk, het was zelfs via de prijsvergelijkers (wat ik als ‘de markt’ zou aanduiden) niet dermate moeilijk om scherpe deals te krijgen. Toen ik 20 cent nam vorig jaar was 19 ook al voor 2-jarig geoffreerd en toen was de gasprijs nog rond de 1,25.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 11-03-2026 09:54 ]

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:38
Atomius schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:31:
@dutchgio @The Third Man
Er zit gewoon een maximen aan het aantal klanten die die aanbieding kan krijgen. En dan is het: wie het eerst is het eerst maalt.
Dus vol is vol.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En die 18 ct was toen ook een gemiddeld bedrag, andere vaste contracten zaten ook rond die prijs. Met de tijd van nu is dat niet meer beschikbaar maar ten tijden van de veiling was het geen heel bijzonder aanbod.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie nog een hoop posts langskomen over aanbiedingen die al verlopen zijn. Dat mag stoppen hier en eventueel in De energierekening - kroegtopic verder. Dan kunnen we hier aanbiedingen delen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.