1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Goede tip! Aangevraagd en ik heb de korting ook. Energiecontract is binnen en daar staat de korting ook opjeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Innova biedt op dit moment een korting van 1680 euro op een jaarcontract. In ieder geval op alleen gas contract met verbruik tussen de 900 en 1199 kuub. Je krijgt geld terug als je onder de 1050 kuub verbruikt ;-)
Voor wie het 'aandurft' van deze fout gebruik te maken...
4800Wp - 225° ZW - 12°
Ik ga er voor! Zojuist contract aangevraagd voor 1 jaar.jeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Innova biedt op dit moment een korting van 1680 euro op een jaarcontract. In ieder geval op alleen gas contract met verbruik tussen de 900 en 1199 kuub. Je krijgt geld terug als je onder de 1050 kuub verbruikt ;-)
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Top zeg! Heb m ook aangevraagd. Mijn verbruik ligt wel veel lager. In de actievoorwaarden staat hier het volgende over:jeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Door het woord evenredig ga ik er vanuit dat de bonus dan naar verhouding verrekend zal worden. Dat zou nog steeds erg gunstig zijn.De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding.
Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
Via CashbackXl nog € 40 extra korting mogelijk
Edit: het wordt nog beter. Contract net binnen en het jaarverbruik is opnieuw vastgesteld op het standaard jaarverbruik. De bonus is echter niet aangepast. Dus ik heb nu een contract gehad met 400 m3 opgegeven gasverbruik en de bonus van € 1680 erin.
[ Voor 8% gewijzigd door thys op 26-07-2025 21:41 ]
Geen ervaring met twee verschillende leveranciers, kan dat problemen geven als je stroom bij de een en gas bij de ander gaat afnemen?
[ Voor 6% gewijzigd door Reintje op 26-07-2025 22:43 ]
Dat kan prima. Je kan zelfs de soorten mixen, zoals dynamisch stroom (Partij a) en vast gas bij Partij BReintje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:42:
Staat nog steeds zo op de site.
Geen ervaring met twee verschillende leveranciers, kan dat problemen geven als je stroom bij de een en gas bij de ander gaat afnemen?
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Dat kan prima, zo heb ik via VEH het contract voor gas van Budget Energie voor 2 jaar vastgezet vanwege de gunstige tarieven. Ik heb daarnaast voor stroom een 1-jarig contract van United Consumers met een bonus.Reintje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:42:
Staat nog steeds zo op de site.
Vorig jaar voor het eerste twee leveranciers gehad van de verschillende producten en dat ging zonder problemen. Ik ben voorlopig nog niet van het gas af en heb zonnepanelen. Ik wacht nog een jaartje af wat de stroomleveranciers voor proposities gaan bedenken als de salderingsregeling stopt in 2027. Maar wie weet komt er na de verkiezingen eind dit jaar een andere wind
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?thys schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:29:
[...]
Edit: het wordt nog beter. Contract net binnen en het jaarverbruik is opnieuw vastgesteld op het standaard jaarverbruik. De bonus is echter niet aangepast. Dus ik heb nu een contract gehad met 400 m3 opgegeven gasverbruik en de bonus van € 1680 erin.
Edit: inderdaad staat nu in de contractbevestiging een verbruik van 583m3 per jaar met €1680 bonus
[ Voor 11% gewijzigd door Padje87 op 27-07-2025 00:13 ]
4800Wp - 225° ZW - 12°
Dank voor dit topic en de recente posts. Hierdoor nieuwe contract op een 1e laten ingaan i.p.v. einddatum huidige aanbieder (30e). Tevens ook de Innova truuk aangevraagd met 900m3 gas, terwijl ik veel minder verstook. Ik duim hier ook voor een aanpassing naar gemiddeld jaarverbruik met behoud van de korting. Dat komt neer op een jaartje gratis energie.thys schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:29:
[...]
Edit: de tandjes
[ Voor 14% gewijzigd door AMDminer op 27-07-2025 00:43 ]
Ook hier aangevraagd. Wegens een meningsverschil over de geluidsproductie van de hybride warmtepomp afgelopen jaar een hoger verbruik (928 ipv 750), maar het zojuist ontvangen contract (opgegeven 901m3) spreekt over 928 m3 gasverbruikt per jaar. ik hoop maandag met Innova een overeenkomst te kunnen sluiten, ik heb geen zin om mijn huidig contract te moeten openbreken maar zelfs als ik dat moet doen (VeH contract 01-10-2024, ingangsdatum 15-02-2025, 1,17311 euro/m3) ben ik nog flink goedkoper uit met dit contract. Maar ik hoop op een goed bod van Innova om dit contract te ontbinden...thys schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:29:
[...]
Laat ik nou pas 01-02-2026 contractvrij zijn. 😡
Wat denk je dat de boete is? 50 euro? Aanvragen!!!!Reintje schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:49:
Uiterste datum is 23-01-2026.
Laat ik nou pas 02-02-2026 contractvrij zijn. 😡
Er is ook nog eens 2 weken bedenktijd. Ik neem aan dat Innova ons voor die tijd een mooi aanbod gaat doen...
[ Voor 18% gewijzigd door Chielp op 27-07-2025 00:52 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Niet aan gedacht.Chielp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:50:
[...]
Wat denk je dat de boete is? 50 euro? Aanvragen!!!!
Er is ook nog eens 2 weken bedenktijd. Ik neem aan dat Innova ons voor die tijd een mooi aanbod gaat doen...
Ik lees dat als je opzegt binnen de laatste 7 dagen van je contract er geen boete opgelegd wordt.
Dat geldt net niet voor mij dan, lijkt me.
Ingang nieuwe 23-01-2026. Huidig contract tot 01-02-2026
Je hebt helemaal gelijk, maar een gemiddeld energie contract geeft 300 euo cadeau? Dit is een cadeau van 1680 euro als je tussen de 900-1199 m3 verbruikt. En in het later opgestuurde contract staat inderdaad dat het in geval van foutieve opgave "naar ratio" wordt aangepast. Ik val tussen deze range maar je zult maar 6000m3 per jaar verbruiken en het cadeau wordt maar 6x vermenigvuldigdYorinn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:53:
[Modbreak] Kunnen we met z'n allen nog eens naar de topicregels in de topicstart kijken? Bedankjes kunnen met het duimpje en slowchat mag ook achterwege blijven hier. [/]
Omhoog gaat niet lukken. Omlaag blijft het nog zeker zeer interessant!6. De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding.
Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u
opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen
hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om
per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
En omdat Innova spreekt over "evenredig te korten" heb je zelf met een (veel) hoger verbruik nog steeds recht op een (zeer) hoge korting. Innova kan niet makkelijk verklaren waarom je omhoog niet mer recht hebt op op zijn minst dezelfde korting.
[ Voor 37% gewijzigd door Chielp op 27-07-2025 01:29 ]
Dankjewel, in de mail van het energiecontract staat in het begin verhaal dat ik gas en 100% groene stroom afneem, mag aannemen dat ik daar mij niets van moet aantrekken toch als je naar de samenvatting kijkt van mijn contractbevestiging?jeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Ben wel benieuwd of Innova voor 1 november nog terugkomt op deze super aanbieding, mogen ze dat eenzijdig doen, ook al heb je de contractbevestiging al binnen?
:strip_exif()/f/image/oPFygUcJG9PXQbqes4a9pKSK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Catdogsf op 27-07-2025 02:59 ]
Er staat inderdaad in de voorwaarden dat bij foutieve opgave het aangepast kan worden. Maar in het bevestigde contract staat juist het veel lagere verbruik vermeld bij mij. En op dat verbruik staat ook dat ik de bonus krijg. Er is nergens bevestigt dat bij de online aanvraag eerst een veel hoger verbruik is opgegeven. Dat maakt deze aanbieding zo sappig. Hoe gaan ze aantonen dat ik bij het aanvragen 900 m3 heb opgegeven? Dat is namelijk nergens bevestigd of terug te lezen. En anders ga ik toch gewoon 900 m3 verbruiken on well in aanmerking te komen, is nog steeds gratis gas 🤣Chielp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 01:03:
[...]
Dit is een cadeau van 1680 euro als je tussen de 900-1199 m3 verbruikt. En in het later opgestuurde contract staat inderdaad dat het in geval van foutieve opgave "naar ratio" wordt aangepast.
Had een verbruik van 1900 opgegeven, dan is de bonus € 435,-Slomy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:51:
Zijn er al mensen geweest die het contract afgesloten hebben met een hoger jaarverbruik? Komt het contractueel dan nog steeds met 1680 bonus vast te staan?
Innova zou zich hier kunnen beroepen op een "kennelijke vergissing" en de overeenkomst kunnen ontbinden, https://www.consuwijzer.n...e-prijs-niet-klopt-wat-nu (link gaat meer over een product in een webwinkel maar principe is hetzelfde voor contracten). Probleem voor Innova is wel dat de fout nu net in de bonus zit.jeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Maar zou dus wel oppassen met deze aanbieding ook omdat de loyaliteitsbonus pas aan het eind wordt uitgekeerd. Al zou je kunnen zeggen dat Innova dan al in had moeten grijpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Novax op 27-07-2025 11:49 ]
Er waren tienduizenden klanten van Welkom Energie die ook allemaal op zo'n bonus rekenden aan het einde van het contract, iedereen weet hoe dat afliep.Novax schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:26:
[...]
Maar zou dus wel oppassen met deze aanbieding ook omdat de loyaliteitsbonus pas aan het eind wordt uitgekeerd. Al zou je kunnen zeggen dat Innova dan al in had moeten grijpen.
Dat zouden ze wellicht in de logs van de aanvraag via de website terug kunnen vinden. En ik mag toch aannemen dat Innova al eerder klanten heeft gehad die meer hebben opgegeven dan ze echt verbruiken (ongeacht de fout in de bonus die ze nu hebben). Al zou het me ook niet verbazen dat ze dat intern niet goed geregeld hebben.Who_Dat schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:47:
[...]
Er staat inderdaad in de voorwaarden dat bij foutieve opgave het aangepast kan worden. Maar in het bevestigde contract staat juist het veel lagere verbruik vermeld bij mij. En op dat verbruik staat ook dat ik de bonus krijg. Er is nergens bevestigt dat bij de online aanvraag eerst een veel hoger verbruik is opgegeven. Dat maakt deze aanbieding zo sappig. Hoe gaan ze aantonen dat ik bij het aanvragen 900 m3 heb opgegeven? Dat is namelijk nergens bevestigd of terug te lezen.
De bonus wordt pas aan het einde uitgekeerd, dan is het te laat om nog 900m3 te verbruikenEn anders ga ik toch gewoon 900 m3 verbruiken on well in aanmerking te komen, is nog steeds gratis gas 🤣
Maar eerst maar kijken of Innova deze foute aanbieding niet kan/gaat terugdraaien. Ben wel benieuwd.
Nee eigenlijk niet, hoe is dat afgelopen? Failliet, geen bonus?R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:27:
[...]
Er waren tienduizenden klanten van Welkom Energie die ook allemaal op zo'n bonus rekenden aan het einde van het contract, iedereen weet hoe dat afliep.
Failliet, geen bonus en met veel moeite de teveel betaalde voorschotten terug kunnen halen via stornering en MOI's.Catdogsf schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:28:
[...]
Nee eigenlijk niet, hoe is dat afgelopen? Failliet, geen bonus?
In die periode werd je nog net niet voor gek verklaard als je op zoek ging naar leveranciers met bonussen aan het eind van het contract.
Afhandeling faillissement Welkom Energie
Dat is niet best, maar we gaan het meemaken en het is nog maar de vraag of Innova niet eenzijdig het contract gaat annuleren in de komende 2 weken...R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Failliet, geen bonus en met veel moeite de teveel betaalde voorschotten terug kunnen halen via stornering en MOI's.
In die periode werd je nog net niet voor gek verklaard als je op zoek ging naar leveranciers met bonussen aan het eind van het contract.
Afhandeling faillissement Welkom Energie
Nu je dit zegt, is het wel handig om het termijnbedrag zo laag mogelijk te zetten, is iemand dat al gelukt om dat aan te passen in zijn innova account? Ik kan het namelijk niet vinden waar ik het kan aanpassen...
Ik wilde zeggen dat de hoeveelheid contracten die “foutief” worden afgesloten vast niet zo hoog zullen zijn, maar nu zie ik dat de fout ook op pepper.com staat….
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Het all-in tarief van € 1,26 is niet bijzonder, maar ook niet heel slecht.
Ook al gaat die korting niet door, dan heb je er niet perse heel veel nadeel van (m.i.).
Lijkt mij dat Innova dit gaat corrigeren, geen enkele leverancier gaat energie met verlies leveren, anders vallen ze om en krijg je aan het eind alles behalve een bonus.Catdogsf schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:01:
[...]
Dat is niet best, maar we gaan het meemaken en het is nog maar de vraag of Innova niet eenzijdig het contract gaat annuleren in de komende 2 weken...
Nu je dit zegt, is het wel handig om het termijnbedrag zo laag mogelijk te zetten, is iemand dat al gelukt om dat aan te passen in zijn innova account? Ik kan het namelijk niet vinden waar ik het kan aanpassen...
De klanten die hun rechten hadden veiliggesteld (storneren tot aan de juiste berekening inclusief bonus) en zich niet lieten intimederen of misleiden, hebben precies hun rechten kunnen uitoefenen. Dat is hier ook de tip: leg alles vast, geef het minimale verbruik bij de maximale bonus op en zorg dat je zelf alles kunt narekenen en qua gegevens op orde hebt.R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:27:
[...]
Er waren tienduizenden klanten van Welkom Energie die ook allemaal op zo'n bonus rekenden aan het einde van het contract, iedereen weet hoe dat afliep.
Aanvulling: leg ook vast welke bonus je zou krijgen bij verbruik van 1 m3 (dat is €280).
[ Voor 6% gewijzigd door haribold op 27-07-2025 14:49 ]
Op Pepper valt te lezen dat alle aanvragen van dit weekend met de hoge bonussen worden geannuleerd.ThijsM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:58:
Inmiddels is de bonus bij innova op de website aangepast naar €420,-.
Edit: annuleringen stromen binnen, aanbod van 470 euro loyaliteitsbonus wordt geboden. Let op, de laatste tijd was dat steeds 460 euro op de website en nu lager. Maar het alternatieve aanbod is dus niet bijzonder.
[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 29-07-2025 13:30 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik zie hierboven 470 euro loyaliteitsbonus, is dat voor gas en stroom?
Contract voorstel wordt persoonlijk gedaan, kan niet alleen gas gekozen worden online. Hebben er nog meer gebeld en zo ja, wat hebben jullie aangeboden gekregen?
[ Voor 7% gewijzigd door groxgrox op 29-07-2025 16:56 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Ah dank voor de info. Ik kreeg ook de e-mail met link voor aanbod maar zag daar alleen stroom + gas of stroom en haakte af. Misschien morgen dan maar eens bellen.groxgrox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:55:
Bij mij was het contract van innova vandaag ook geannuleerd, na een bevestiging gekregen te hebben gisteren. Ik heb ze gebeld en ze bieden met nu 1,26 euro per kuub en 320 euro loyaliteitsbonus. Bij alleen gas afname (geen stroom) en voor een contract van 1 jaar. Lijkt me redelijk netjes, toch?
Ik zie hierboven 470 euro loyaliteitsbonus, is dat voor gas en stroom?
Contract voorstel wordt persoonlijk gedaan, kan niet alleen gas gekozen worden online. Hebben er nog meer gebeld en zo ja, wat hebben jullie aangeboden gekregen?
Het klopt, toevallig net contact opgenomen met ze aangezien het contract met de €1680 was verdwenen uit mijn account, ze vertelde dat het was geannuleerd ivm te hoge bonus, (echt waar joh :-)) ze deed een nieuw aanbod met €275 bonus met mijn verbruik van 500 kuub, in de offerte die ze meteen stuurde staat alleen 574 kuub, dus ga even bellen of ze dat kunnen aanpassen...Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:04:
Bij Innova (https://www.innovaenergie.nl/) krijg je voor alleen gas met een verbruik tussen 0 en 900 m3 nu een bonus van € 275 (daarboven € 315). Tarief is € 1,26009. Zeker als je heel weinig gas verbruikt een zeer goede deal, er vanuit gaande dat de bonus dit keer wel klopt. En als dit klopt is het ook geen probleem om een wat lager geschat verbruik in te vullen.
Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat dat incorrect is, wellicht is die 574m3 het SJV (standaard jaar verbruik) van je gasaansluiting dat ze van de netwerkbeheerder krijgen?Catdogsf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:53:
Het klopt, toevallig net contact opgenomen met ze aangezien het contract met de €1680 was verdwenen uit mijn account, ze vertelde dat het was geannuleerd ivm te hoge bonus, (echt waar joh :-)) ze deed een nieuw aanbod met €275 bonus met mijn verbruik van 500 kuub, in de offerte die ze meteen stuurde staat alleen 574 kuub, dus ga even bellen of ze dat kunnen aanpassen...
Maar dan lijkt de aanbieding zelf wel te kloppen, misschien tijdelijk om de mensen te compenseren die de aanvraag met de te hoge bonus hebben gedaan.
Klopt wat je zegt, heb ze nog even gebeld om te vragen of ze het aan kunnen passen in mijn geval, maar dat kunnen ze niet en het is inderdaad het gemiddelde wat je hebt verbruikt wat ze hanteren.Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:
[...]
Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat dat incorrect is, wellicht is die 574m3 het SJV (standaard jaar verbruik) van je gasaansluiting dat ze van de netwerkbeheerder krijgen?
Maar dan lijkt de aanbieding zelf wel te kloppen, misschien tijdelijk om de mensen te compenseren die de aanvraag met de te hoge bonus hebben gedaan.
Ben er alsnog blij mee, hierdoor zit ik op €0.71 per m3 wat ik vanaf 1 november gaat betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Catdogsf op 30-07-2025 16:41 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Catdogsf op 30-07-2025 16:40 ]
Innova kijkt inderdaad naar het SJV dat bij mij fors afwijkt van de werkelijkheid gedurende de laatste 5 jaar. Het heeft me heel veel moeite gekost om het voorschot aangepast te krijgen van EUR 179 naar EUR 129 (wat nog EUR 11 teveel is). Het kan wel maar vraag niet hoe!Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:
[...]
Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat dat incorrect is, wellicht is die 574m3 het SJV (standaard jaar verbruik) van je gasaansluiting dat ze van de netwerkbeheerder krijgen?
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2025 14:51 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 31-07-2025 16:30 ]
https://collectieve-inkoo...nl/collectief/meld-je-aan
[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 17-08-2025 15:44 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2025 19:21 ]
900m3 gas geeft €425 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
1500m3 gas geeft €450 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
Via scoupy afsluiten geeft een extra cashback van €45.
:strip_exif()/f/image/YKFZrBe4lOZfIKZSuxZzRbb2.png?f=user_large)
Stroom los bij andere leveranciers afsluiten geeft bonussen van +- €200 en eventueel extra cashback.
Voor een jaar energie is dan een korting van +- €700 mogelijk
[ Voor 41% gewijzigd door Ruben0s op 31-08-2025 18:41 ]
Ik krijg bij 550 kuub een loyaliteit van € 285,-.Ruben0s schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:
Momenteel heeft innova energie weer een zeer interessante "loyaliteitsbonus" voor alleen gas 1 jaar vast.
900m3 gas geeft €425 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
1500m3 gas geeft €450 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
[Afbeelding]
Stroom los bij andere leveranciers afsluiten geeft bonussen van +- €200 en eventueel extra cashback.
Hoe kun je de truc toepassen door een hoger verbruik in te vullen bij het afsluiten?
En het daarna te wijzigen in het proces naar een lager verbruik?
Of was dat via externe vergelijkers?
Meta Quest 3
Huh? Alleen gas met “100% groen stroom”?Ruben0s schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:
Momenteel heeft innova energie weer een zeer interessante "loyaliteitsbonus" voor alleen gas 1 jaar vast.
[Afbeelding]
Misschien mis ik iets, maar is het niet merkwaardig dat als de futures op LNG de komende jaren op (forse) daling staat, de prijs in dit contract juist oploopt van 1 naar 2 naar 3 jaar?denver schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:55:
vandaag een aanbod van greenchoice ontvangen. ik ga nog even rondshoppen deze maand.
normaal 2042 kWh / dal 1471 kWh
Stroomtelwerk Dubbel
Gasverbruik 587 m3 per jaar
[Afbeelding]
Je mist zeker iets.GeEkIe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:36:
[...]
Misschien mis ik iets, maar is het niet merkwaardig dat als de futures op LNG de komende jaren op (forse) daling staat, de prijs in dit contract juist oploopt van 1 naar 2 naar 3 jaar?
https://www.ad.nl/economi...-niet-afsluiten~acda72f5/
Iemand al de aanbieding van veh gehad?
Hoi!
Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.EWK schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:33:
Iemand al de aanbieding van veh gehad?
Zo te zien weer Budget voor 1 of 2 jaar vast.
1 jaar: € 0,19364 / kWh -- € 1,12507 / m3
2 jaar: € 0,22364 / kWh -- € 1,20599 / m3
Met een bonus van 100 euro voor zowel gas als stroom dus 200 voor allebei.
Mooie gas tarievenuser109731 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:47:
[...]
Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.
In het verleden is gebleken van niet.Hamscho schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:20:
Kunnen de veh aanbiedingen nog verschillen? Mijne is nog niet binnen, wel bevestiging dat deze onderweg is.
Iedereen krijgt normaliter hetzelfde aanbod.
Apart.denver schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:46:
ik heb net dezelfde aanbieding ontvangen. het lijkt dus voor iedereen hetzelfde.
Ik heb me weken geleden aangemeld, en kreeg vandaag een mail, dat ik over 4 dagen een aanbod krijg van VEH.
Meta Quest 3
Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder. Budget rekent niet alleen terugleverkosten, maar geeft ook een schamele cent per kWh teruglevering. Maar goed, we zien het maar als een lump sum-product, en onderaan de streep zijn ze door de lagere kWh-prijzen toch nog goedkoper (19,3 cent / kWh enkeltarief).
/edit: ik bedenk me nu net dat ik netto niet teruglever maar afneem, dus die cent per kWh is voor mij niet relevant

[ Voor 12% gewijzigd door Thijsmans op 05-09-2025 21:28 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dat weet je pas volgend jaar natuurlijk. Misschien scheelt het je wel 2000 euro of 5. Dat maakt het vergelijken ook zo lastig. Je weet hij dynamisch immers wat de prijs op 5 januari 2026 is en met vast wel.Thijsmans schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:26:
Ik heb hetzelfde aanbod gehad - gek dat het moment dan kennelijk wel kan verschillen.
Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder.
Hoi!
Hier ook nog niets binnenHamscho schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:20:
Kunnen de veh aanbiedingen nog verschillen? Mijne is nog niet binnen, wel bevestiging dat deze onderweg is.
:strip_exif()/f/image/iRedx8MUe2TfwtJIGj9Ef2SH.png?f=user_large)
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.
Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.
/f/image/bizd5LdOm96tshfMuwygluEg.png?f=fotoalbum_large)
Daar staat budget zelfs nog tussen met een beter aanbod dan via VEH.
/f/image/xOBJQMPuaV2shAxRIPx1s23w.png?f=fotoalbum_large)
Ik vergelijk met dezelfde getallen als VEH. Waar zit dan het addertje?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.
Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verbruik 440 kWh / jaarMDsvs schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:45:
[...]
Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?
Verbruik (dal) 380 kWh / jaar
Teruglevering 1300 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 640 kWh / jaar
Gas 530 m3 / jaar
Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshotTHE_BASE schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:01:
[...]
Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.
/f/image/AzQK08AQa55O8VlML0ZBWPye.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door LordSinclair op 08-09-2025 18:51 ]
Gek dat normaal en dal tarief zelfde prijs zijn.LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:47:
[...]
Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshot
[Afbeelding]
Het ligt niet aan jou, je doet het goed.LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.
Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog ietszessen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:
[...]
Het ligt niet aan jou, je doet het goed.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.
Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.Rikkie8 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:54:
[...]
Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog iets
Precies. De reden waarom ik denk ik wel op de aanbieding in ga. Afgelopen jaar was een heel goed jaar qua zon begrijp ik. Ik verwacht dus juist eerder méér uit het net te gaan trekken dan minder. De teruglevering zal denk ik ook wat dalen. Ik krijg die 1 cent dus toch niet, ook als het 10 cent was niet. Want ik begrijp dat je die alleen krijgt als je meer terug levert dan verbruikt, in mijn geval neem ik nu 200 kwh meer af dan dat ik teruglever ongeveer (en vermoedelijk aankomend jaar nog wat meer verschil).m.eddy schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:41:
[...]
Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2025 14:44 ]
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Ik heb ook diezelfde VEH aanbod .user109731 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:47:
[...]
Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.
Heb alleen elektriciteit. Geen gas.
Als ik op GasLicht de vergelijking doe, is het tarief bij dezelfde aanbieder wat hoger. Korting is echter ook hoger.
Met hetzelfde verbruik en opwek scheelt het bijna niets.
Ik kijk ook nog even verder naar dynamisch. Heb ik nu ook. VEH biedt NextEnergy aan, daar zit ik nu ook,maar zij zijn weer minder gunstig met teruglevering.
:strip_exif()/f/image/xpGGZnM99yWkau7u6D7rsbkr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/82q8meBTIHZqvlvHL4YgY8fQ.jpg?f=fotoalbum_large)
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Het is de moeite niet meer. Als je kijkt naar de dynamische tarieven van dit jaar tegenover vorig jaar zie je dat dit jaar bijna vrijwel geen negatieve momenten meer zijn, maar juist wel meer en bovengemiddeld dure momenten. Om die reden heb ik ook het VEH aanbod genomen.[b]pentaw1nz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:04:Ik kijk ook nog even verder naar dynamisch. Heb ik nu ook.
Dat lijkt alleen zo omdat die contracten nooit in de aanbieding zijn en dit is het aanbiedingen topicgebruiker 007 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:50:
waarom kiest er niemand voor een modelcontract iets hogere kosten per kw maar geen terugleverkosten
Per kWh betaal je iets meer al heb je daar alleen last van als je niet alles kunt salderen. Verder betaal je vaak een hoger vastrecht.
dat klopt maar je ontloopt de terugleververgoeding en de kom je al snel goedkoper uit.Martin7182 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:36:
[...]
Dat lijkt alleen zo omdat die contracten nooit in de aanbieding zijn en dit is het aanbiedingen topic
Per kWh betaal je iets meer al heb je daar alleen last van als je niet alles kunt salderen. Verder betaal je vaak een hoger vastrecht.
als ik een aanbieding zoek kom ik rond de 100 euro p/m uit met een modelcontract 47euro p/m
Je ontloopt de terugleverkosten, niet de terugleververgoeding. Als je alles kunt salderen kan het inderdaad interessant zijn.gebruiker 007 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:17:
[...]
dat klopt maar je ontloopt de terugleververgoeding en de kom je al snel goedkoper uit.
als ik een aanbieding zoek kom ik rond de 100 euro p/m uit met een modelcontract 47euro p/m
Hoi!
Dit is Energiebesteding.nl van Hezelaer Energy https://www.energiebesteding.com/over-energiebesteding/.
Volgens zoekfunctie worden beide namen, energiebesteding, noch Hezelaer Energy genoemd in dit forum, dus voeg ik het aanbod toe. Zelf heb ik nog een goed jaar bij (Voorheen Zonder Gas), Zero Energy. Ironisch genoeg destijds de goedkoopste gasaanbieder van Nederland volgens de Tweakers Spreadsheet.https://mmag.energiebeste...=omroepmax_nb_maxmagazine
Ga de winter in met de laagste gasprijs van Nederland
Laagste gasprijs €1,06 in de markt voor 1 jaar vast!
Energiebesteding is dé energiemaatschappij voor senioren in Nederland. Wij nemen graag de tijd voor een persoonlijk advies, iedere situatie is anders. Zit u momenteel goed, dan vertellen wij dat ook.
✓ Partner van de grootste senioren belangenorganisaties
✓ Goede klantenservice met eigen medewerkers
✓ Eerlijk & betrouwbaar
✓ Keuze uit dynamisch, dynamisch-vast, variabel, 1 of 3 jaar vast
✓ Mooi klantenportaal met maandelijks kostenoverzicht per mail
✓ Tijdig bericht als uw contract afloopt
Tarieven september 2025 (incl. energiebelasting en BTW)
Hoog tarief Laag tarief Enkel tarief Gas
per kWh per kWh per kWh per m3
Variabel € 0,3033 € 0,2726 € 0,2800 € 1,2257
6 maanden vast € 0,3245 € 0,2872 € 0,2957 € 1,2271
1 jaar vast € 0,2651 € 0,2516 € 0,2596 € 1,0688
3 jaar vast € 0,2916 € 0,2715 € 0,2803 € 1,2779
Dynamisch-Vast Nieuw! Neem contact met ons op voor meer informatie
Vaste leveringskosten per product per maand: € 8,99 incl. BTW
Ja, ik wil een persoonlijk voorstel! Dan kun je ze bellen of je door hen laten terug bellen.
KBO brief (Word via Email) Met een onzin 'goedmakertje' wanneer hij de belofte van goedkoopste gas niet waar maakt.
Laagste gastarief van Nederland: 1,06 EUR per m3
Wilt u de winter ingaan met veruit de laagste gasprijs van dit moment èn van de afgelopen 3 jaar?
Verlaag dan in slechts enkele ogenblikken uw tarief fors via KBO-Zuid Holland, partner Energiebesteding voordat het koud wordt of het gastarief per 1 oktober weer duurder wordt.
Gratis 2x 3-gangen diner van De Beren
Maar dat is niet alles… wij bieden u de laagste prijsgarantie. Betaalt u momenteel minder dan 1,06 EUR per m3 (dit is inclusief energiebelasting en BTW), of heeft u een (verleng)aanbod met een lagere prijs? Gefeliciteerd: dan heeft u een uitzonderlijk contract en ontvangt u van ons 2 bonnen voor 2x een gratis 3-gangen diner bij een De Beren restaurant naar keuze. Deze actie loopt tot en met 30-9-2025. Deze mail kan u dus altijd iets heel moois opleveren:
· Een fors lagere gasprijs voor komende winter;
· Of 2x gratis genieten van een heerlijk 3-gangen diner;
Heeft u een variabel, dynamisch of een contract dat nog enkele maanden loopt? Dan is dit een uitstekend moment om over te stappen naar het laagste gastarief van Nederland.
Nu de winter eraan komt is het bij uitstek een geschikt moment om de tarieven vast te zetten. Wist u dat u ruim 80% van uw jaarverbruik aan gas in slechts 4 wintermaanden verbruikt? Daarom is nu het moment om uw dure tarief in te wisselen voor dit uitzonderlijk lage actietarief!
Wat kunt u doen om snel uw tarief te verlagen?
Met de winter in aantocht is het nu een goed moment om te kijken of we uw tarieven per direct kunnen verlagen. Vele leden hebben we recent al succesvol kunnen oversluiten: zij profiteren van een zeer scherp contract en een uitstekende “ouderwetse” klantenservice met vriendelijke medewerkers.
U kunt ons bellen op (085) 486 33 60 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur). Mailen kan naar: klantenservice@energiebesteding.nl of laat een terugbelverzoek achter op onze website kbo-zh.energiebesteding.com/tarieven
KBO Zuid Holland Energie
ü Persoonlijk en vrijblijvend adviesgesprek
ü Overzichtelijk klantenportal met inzage in uw verbruik
ü Maandelijks een duidelijke e-mail met uw kostenindicatie
ü Goed bereikbare klantenservice met deskundige medewerkers
ü Voordelige stroom- en gastarieven
ü Uw energiezaken in vertrouwde handen
[ Voor 36% gewijzigd door donaldk op 19-09-2025 18:57 ]
Verbruik: 1119 kWh / jaar
Verbruik (dal): 2064 kWh / jaar
Teruglevering: 1744 kWh / jaar
Teruglevering (dal): 639 kWh / jaar
Gas: 368 m3 / jaar

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze rekenen qua dynamisch. Doen ze alle kWh evenredig verdelen over het jaar? Of rekenen ze al dat je in de piekuren meer stroom zal verbruiken. Het ziet er wel interessant uit. Heb sinds kort ook een thuisaccu dus dat zou wel helpen.
Huidige tarieven (PowerPeers):
€0,2599 per kWh
€1,29 per m³
Plus ik betaal een "boete" gebaseerd op aantal kWh teruggeleverd. Dat komt uit op €300~€400 (precies de reden waarom ik denk dat zelfs met salderen een accu steeds interessanter wordt).
Lastige is dat ivm werk ik wel gebonden ben aan stroomverbruik op de piekmomenten. Ben er nog niet helemaal uit wat nou handig is. Het is alleemaal zo lastig rekenen als je ook naar dynamisch gaat kijken. Puur op basis van het vaste contract lijkt het wel aardig om over te stappen (naar 1 jaar). Dan betaal ik €0,1936 per kWh ipv €0,2599 en voor gas scheelt het €0,16 per m³. Terugleverkosten lijken ook nog eens (iets) lager te zijn, zie alleen nog niet of dat vast is of op basis van een staffel. Ivm thuisaccu zal ik minder terug gaan leveren.
Tarieven voor 2 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195721.png
Tarieven voor 1 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195729.png
Tarieven dynamisch:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195738.png
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Net ingevuld voor enkel gas (1 jaar), maar is duurder dan het aanbod van VEH (ongeveer 50 euro) en duurder dan UnitedConsumers (ongeveer 60 euro) en Greenchoice (ongeveer 20 euro) voor mij (doordat er geen korting / loyaliteitsbonus wordt verleend).donaldk schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:52:
De oudere medemens wordt deze week ook benaderd onder het motto 'Laagste Gasprijs van Nederland'. Dit via KBO en andere ouderenbonden, alsook Max Magazine. Via KBO, krijg je eigenlijk niet meer te horen dan die €1,06 per M3. Via Max magazine krijg je meer info, bijvoorbeeld dat die prijs pas bij 3 jaar contract geldt
Dit is Energiebesteding.nl van Hezelaer Energy https://www.energiebesteding.com/over-energiebesteding/.
[...]
Volgens zoekfunctie worden beide namen, energiebesteding, noch Hezelaer Energy genoemd in dit forum, dus voeg ik het aanbod toe. Zelf heb ik nog een goed jaar bij (Voorheen Zonder Gas), Zero Energy. Ironisch genoeg destijds de goedkoopste gasaanbieder van Nederland volgens de Tweakers Spreadsheet.
KBO brief (Word via Email) Met een onzin 'goedmakertje' wanneer hij de belofte van goedkoopste gas niet waar maakt.
[...]
Kunnen we dat al zo zeker stellen? Ik ben dit jaar met dynamisch toch echt goedkoper uit dan ik via vast zou kunnen behalen.Boost9898 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:41:
[...]
Het is de moeite niet meer. Als je kijkt naar de dynamische tarieven van dit jaar tegenover vorig jaar zie je dat dit jaar bijna vrijwel geen negatieve momenten meer zijn, maar juist wel meer en bovengemiddeld dure momenten. Om die reden heb ik ook het VEH aanbod genomen.
En je moet natuurlijk ook de terugleverkosten meerekenen die je bij dynamisch niet hebt.
Gisteren ook Consumentenbond aanbod ontvangen.
Weet niet wat hier goed aan is. Via Gaslicht kom ik gunstiger uit.
:strip_exif()/f/image/kyqMt1N5EMEJRqo5YrnvghVp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door pentaw1nz op 20-09-2025 08:37 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Ik kom via Gaslicht ook goedkoper uit (alleen stroom). De tarieven voor stroom zijn daar weliswaar iets hoger, maar de korting is 180 ipv 100 euro.LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat trekt het weer recht bij een wat lager verbruik, en omdat je in 2026 nog kunt salderen.
Maar als je geen zonnepanelen hebt (zoals ik), is die deal van VEH via Budget Energie wel erg goed. Ik haal dynamisch een gemiddeld tarief van ongeveer 21ct/kWh. Dan is het toch erg lastig om een tarief van 19ct over te slaan.pentaw1nz schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:20:
[...]
Kunnen we dat al zo zeker stellen? Ik ben dit jaar met dynamisch toch echt goedkoper uit dan ik via vast zou kunnen behalen.
En je moet natuurlijk ook de terugleverkosten meerekenen die je bij dynamisch niet hebt.
Zeker. Helemaal mee eens.japie06 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:23:
[...]
Maar als je geen zonnepanelen hebt (zoals ik), is die deal van VEH via Budget Energie wel erg goed. Ik haal dynamisch een gemiddeld tarief van ongeveer 21ct/kWh. Dan is het toch erg lastig om een tarief van 19ct over te slaan.
Ik kom door combinatie zonnepanelen en hogere korting via GasLicht zelf niet gunstiger uit bij VEH.
Dus hoewel deze tarieven van 19 cent op zoch natuurlijk super scherpe zijn, loont het altijd om nog even op gaslicht te kijken.
Als ik 300kwh meer terug zou leveren kom ik boven de 3000kwh teruglevering en wordt het plaatje ook net weer wat anders.
Soms lastig vergelijken!
[ Voor 45% gewijzigd door Kalentum op 20-09-2025 10:37 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2025 11:16 ]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Waar heb je dit ingevuld? Ik zie alleen de mogelijkheid voor een terugbelafspraak?zerocool82 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:34:
[...]
Net ingevuld voor enkel gas (1 jaar), maar is duurder dan het aanbod van VEH (ongeveer 50 euro) en duurder dan UnitedConsumers (ongeveer 60 euro) en Greenchoice (ongeveer 20 euro) voor mij (doordat er geen korting / loyaliteitsbonus wordt verleend).
https://kbo.energiebesteding.com/tarieven/skoopmans schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:06:
[...]
Waar heb je dit ingevuld? Ik zie alleen de mogelijkheid voor een terugbelafspraak?
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2025 12:22 ]
[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2025 12:43 ]
Eerst een vraag: Ik zie een verschil in de totale opbrengst van de panelen volgens Enphase, vergeleken met de teruglevering bij mijn leverancier. Hoe moet ik dit invullen in de vergelijkingssites? Wordt het verbruik tijdens oplevering er al vanaf gehaald?
Stroom / jaar:
1500 (normaal) / 1500 kWh (dal)
= totaal 3000kWh
Gas / jaar:
1200 m3
Opbrengst Zonnepanelen
2400 (normaal) / 1200 (dal) kWh / jaar
= totaal 3600 kWh
Beste deal die ik nu vindt is bij Essent voor 1 jaar vast.
/f/image/gdLguKZuS32oRmFgraW0mYhX.png?f=fotoalbum_large)
Dit is echter een stuk hoger dan ik hierboven in de reacties teruglees. Mis ik iets? Of heb ik gewoon de boot gemist?
Kan ik beter gaan 2 losse contracten voor energie en gas? Of nog een dynamisch of variabel contract overwegen. Ik zie het het even niet meer..
Maar om toch 1 antwoord te geven: Je moet niet invoeren wat je zonnepanelen opwekken. Je moet invoeren wat je verbruik en terugleverings standen per jaar op je meter (en dus op je factuur) zijn. Daar wordt je dan ook op afgerekend einde contract.
Ik heb ook een aanbod ontvangen.
Verbruik: 1119 kWh / jaar
Verbruik (dal): 2064 kWh / jaar
Teruglevering: 1744 kWh / jaar
Teruglevering (dal): 639 kWh / jaar
Gas: 368 m3 / jaar
[Afbeelding]
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze rekenen qua dynamisch. Doen ze alle kWh evenredig verdelen over het jaar? Of rekenen ze al dat je in de piekuren meer stroom zal verbruiken. Het ziet er wel interessant uit. Heb sinds kort ook een thuisaccu dus dat zou wel helpen.
Huidige tarieven (PowerPeers):
€0,2599 per kWh
€1,29 per m³
Plus ik betaal een "boete" gebaseerd op aantal kWh teruggeleverd. Dat komt uit op €300~€400 (precies de reden waarom ik denk dat zelfs met salderen een accu steeds interessanter wordt).
Lastige is dat ivm werk ik wel gebonden ben aan stroomverbruik op de piekmomenten. Ben er nog niet helemaal uit wat nou handig is. Het is alleemaal zo lastig rekenen als je ook naar dynamisch gaat kijken. Puur op basis van het vaste contract lijkt het wel aardig om over te stappen (naar 1 jaar). Dan betaal ik €0,1936 per kWh ipv €0,2599 en voor gas scheelt het €0,16 per m³. Terugleverkosten lijken ook nog eens (iets) lager te zijn, zie alleen nog niet of dat vast is of op basis van een staffel. Ivm thuisaccu zal ik minder terug gaan leveren.
Tarieven voor 2 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195721.png
Tarieven voor 1 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195729.png
Tarieven dynamisch:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195738.png
[/
Ik zit nu al bij budget energie en dan krijg je bij dit aanbod helaas geen loyaliteitsbonus.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.