Ik ga naar Delta Energie per 6-7 voor een jaartje. 0,24 en 1.34 afgerond met 270 euro bonus. Vrij lage bonus, maar wel nette prijzen denk ik in deze tijden.
Er staat toch onder jouw afbeelding:Sensai schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:39:
Ik krijg van Engie een aanbod voor een jaar met een bonus van 420€ en niet 500€.
Is dat omdat ik geen zonnepanelen heb misschien?
Maar het is (voor mij) ondoorzichtig wat de gas en stroomprijs is![]()
Krijg ik ook € 0,26431 en € 1,43604 ?? Hoe zijn die bedragen opgebouwd?
[Afbeelding]
- Profiteer van 1 jaar zekerheid
- Bespaar direct met onze slimme app
- De bonus wordt verrekend bij je jaarafrekening
- Bekijk de prijsopbouw
- Lees de voorwaarden
- Bekijk uitleg over tarieven
Ja maar het is wel een beetje verstopt:R0181 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:45:
[...]
Er staat toch onder jouw afbeelding:
- Profiteer van 1 jaar zekerheid
- Bespaar direct met onze slimme app
- De bonus wordt verrekend bij je jaarafrekening
Bij bekijk de prijsopbouw zie je wat de tarieven zijn, inderdaad de bedragen die jij vermeld.
- Bekijk de prijsopbouw
- Lees de voorwaarden
- Bekijk uitleg over tarieven
5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT
De betere keuze kan zijn om nog even af te wachten.Sensai schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:16:
Bij vandeBron krijg ik 0,25697 en 1,43086 met een bonus van 420€
Lijkt me de beste keuze voor ons.
Vergeet de vaste jaarlijkse kosten niet! Ruim 36 eurocent per dag. Er zijn leveranciers die het voor de helft doen, kan toch gauw 60 tot 70 euro per jaar schelen.Sensai schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:16:
Bij vandeBron krijg ik 0,25697 en 1,43086 met een bonus van 420€
Lijkt me de beste keuze voor ons.
Geen zonnepanelen dus geen terugleverboetes....
Denk jij dat er nog veel rek in zit als de energiebelasting op gas al €0,73m3 (stroom €0,11 kWh) is en de TTF gasprijs al maandenlang boven de €40,- MWh is, reken daar de bijkomende kosten voor oa de leverancier bij en dan kom je niet gauw meer onder de €1,30m3.The Third Man schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:10:
[...]
De betere keuze kan zijn om nog even af te wachten.
Ik heb al op 18 maart toen de oorlog met Iran net was begonnen een 1-jarig contract afgesloten bij Engie omdat ik het scenario van 2022 wilde voorkomen toen de tarieven explodeerden. Als ik nu vergelijk met het contract wat ik in maart afsloot blijft het lood om oud ijzer en ben ik met de bonus van €415,- en €71,- cashback via Scoupy goedkoper uit dan wanneer ik nu een nieuw contract zou afsluiten.
Het ligt natuurlijk ook altijd aan je verbruik, maar als je gemiddeld of minder verbruikt dan is een flinke bonus aantrekkelijker dan dat je een paar centen per m3 en kWh kan besparen op de tarieven.
Ook zijn de bonussen momenteel zeer wisselvallig, het kan soms van de ene op de andere dag honderden euro's schelen, dus (blijven) afwachten loont niet altijd.
@R0181 Als voor de blokkade van de Straat tarieven rond de 1,20 per kuub en 0,20 per kWh zaten vind ik daar nog eens 10-20% bovenop accepteren en vastzetten niet als "de beste" van de opties. Samen met het feit dat de jaarlijkse interessantste periode voor contracten zomer en herfst zijn. Mede dan krijg je met gemak zo'n bonus of zelfs meer, zeker als je apparte contracten afsluit.
Niemand dwingt je om een contract te nemen, ik zou het enkel doen als je niet kan slapen van "wat als", maar nu zet je eigenlijk hun hogere marge vast, niet jouw winst die je normaal pakt op een contract (immers doorvertaald van het aankopen van futures op de lange termijnmarkt). Ik vind het simpelweg onlogisch om tijdens een probleemsituatie in de wereld te zeggen "laat ik nu dit tarief maar vastzetten".
En inderdaad is het vaste tarief ook nog eens een stuk hoger.
Niemand dwingt je om een contract te nemen, ik zou het enkel doen als je niet kan slapen van "wat als", maar nu zet je eigenlijk hun hogere marge vast, niet jouw winst die je normaal pakt op een contract (immers doorvertaald van het aankopen van futures op de lange termijnmarkt). Ik vind het simpelweg onlogisch om tijdens een probleemsituatie in de wereld te zeggen "laat ik nu dit tarief maar vastzetten".
En inderdaad is het vaste tarief ook nog eens een stuk hoger.
Werd gebeld door GreenChoice om te verlengen. Kwamen initieel met hetzelfde aanbod als dat ik momenteel al in de portal heb staan ("GreenChoice GroenGarantie"). Aanbieding is een contract tot 1-1-2028. Dus iets meer dan 1 jaar in mijn geval (mijn contract loopt tot medio oktober).
Na wat heen en weer kwam de beste man met een ander aanbod ("GreenChoice Groenbezig tot 1-1-2028") met deze cijfers:
Netto terugleververgoeding:
Na wat heen en weer kwam de beste man met een ander aanbod ("GreenChoice Groenbezig tot 1-1-2028") met deze cijfers:
- Leveringskosten stroom (normaal): € 0,23345 per kWh
- Leveringskosten stroom (dal): € 0,24555 per kWh
- Leveringskosten gas: € 1,35781 per m3
- Vaste kosten stroom: € 9,32 per maand
- Vaste kosten gas: € 8,19 per maand
Netto terugleververgoeding:
- Tot 2027: € 0,15 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05566 per kWh
- Tot 2027: € 0,13613 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05316 per kWh
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Tarieven alleen zeggen helaas niet zo veel, afhankelijk van je verbruik kan een (overstap)bonus het verschil maken of het aanbod bij een ander voordeliger is.Clueless schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:02:
Werd gebeld door GreenChoice om te verlengen. Kwamen initieel met hetzelfde aanbod als dat ik momenteel al in de portal heb staan ("GreenChoice GroenGarantie"). Aanbieding is een contract tot 1-1-2028. Dus iets meer dan 1 jaar in mijn geval (mijn contract loopt tot medio oktober).
Na wat heen en weer kwam de beste man met een ander aanbod ("GreenChoice Groenbezig tot 1-1-2028") met deze cijfers:Vaste kosten:
- Leveringskosten stroom (normaal): € 0,23345 per kWh
- Leveringskosten stroom (dal): € 0,24555 per kWh
- Leveringskosten gas: € 1,35781 per m3
Voor mij zijn de gegevens voor zonnepanelen niet van belang daar ik die niet heb. Maar kan ze even posten voor de volledigheid:
- Vaste kosten stroom: € 9,32 per maand
- Vaste kosten gas: € 8,19 per maand
Netto terugleververgoeding:Terugleverkosten:
- Tot 2027: € 0,15 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05566 per kWh
Al met al lijkt het me een redelijk aanbod. Ben wel benieuwd wat jullie vinden?
- Tot 2027: € 0,13613 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05316 per kWh
Als je gemiddeld verbruikt en geen bonus krijgt bij Greenchoice is Vattenfall goedkoper, vanwege de €400,- bonus na 1 jaar.Clueless schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:02:
Werd gebeld door GreenChoice om te verlengen. Kwamen initieel met hetzelfde aanbod als dat ik momenteel al in de portal heb staan ("GreenChoice GroenGarantie"). Aanbieding is een contract tot 1-1-2028. Dus iets meer dan 1 jaar in mijn geval (mijn contract loopt tot medio oktober).
Na wat heen en weer kwam de beste man met een ander aanbod ("GreenChoice Groenbezig tot 1-1-2028") met deze cijfers:Vaste kosten:
- Leveringskosten stroom (normaal): € 0,23345 per kWh
- Leveringskosten stroom (dal): € 0,24555 per kWh
- Leveringskosten gas: € 1,35781 per m3
Voor mij zijn de gegevens voor zonnepanelen niet van belang daar ik die niet heb. Maar kan ze even posten voor de volledigheid:
- Vaste kosten stroom: € 9,32 per maand
- Vaste kosten gas: € 8,19 per maand
Netto terugleververgoeding:Terugleverkosten:
- Tot 2027: € 0,15 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05566 per kWh
Al met al lijkt het me een redelijk aanbod. Ben wel benieuwd wat jullie vinden?
- Tot 2027: € 0,13613 per kWh
- Vanaf 2027: € 0,05316 per kWh
Vattenfall is de goedkoopste met een gemiddeld verbruik bij energievergelijk.nl
Tarieven
€ 0,251 per kWh
€ 0,251 per kWh
€ 1,388 per m³
Extra kosten
€ 16,98 per maand
€ 400 korting
Nu met eenmalig € 400,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota.
https://www.energievergelijk.nl/energievergelijker#/search
[ Voor 5% gewijzigd door R0181 op 29-05-2026 20:45 ]
Veh collectief 3 jaar normaal 0,236 dal 0,221 en gas 1,271.
Maar wel 3 jaar vast en geen jaarlijkse welkomstbonus
Maar wel 3 jaar vast en geen jaarlijkse welkomstbonus
Ik kreeg die aanbieding ook van VEH voor Innova Energie, wel met een totale welkomstbonus van €200,- voor gas en stroom verdeeld over 3 jaar.Bestseller schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:48:
Veh collectief 3 jaar normaal 0,236 dal 0,221 en gas 1,271.
Maar wel 3 jaar vast en geen jaarlijkse welkomstbonus
Op zich een mooie aanbieding wat de tarieven betreft, maar elk jaar overstappen met een 1 jarig contract met gelijksoortige bonussen die je nu kan krijgen zal voor velen lucratiever zijn dan de lage(re) tarieven en de €66,66 bonus voor stroom en gas per jaar van Innova.
Die bonussen zijn natuurlijk ook dynamisch, op basis van verbruik en lager in slechte perioden. Dus helemaal kun je daar ook niet op rekenen met 3 keer een jaarcontract.
LET OP: VEH aanbieding is misleidend.
Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.
Klik hiervoor op "bekijk tarieven"
Maar bij de meeste mensen zullen de "totaalkosten stroom per jaar vanaf 2027" (die staan wel ook netjes in het overzicht) hoger zijn dan in 2026 omdat het salderen vervalt, maar deze kosten worden door VEH niet gebruikt bij het berekenen van de verwachte jaarkosten.
Als je contract op 1 juli 2026 in zou gaan zouden ze moeten rekenen met 50% van de "totaalkosten stroom 2026" + 50% van de "totaalkosten stroom vanaf 2027". Maar ze rekenen met 100% de "totaalkosten stroom 2026" en 0% "totaalkosten stroom vanaf 2027" om jouw totale jaarkosten te berekenen.
Ze doen dus net alsof je nog een heel contractjaar kunt salderen.
Andere energievergelijkers maken wel een eerlijke inschatting van de verwachte totale jaarkosten en LIJKEN daardoor duurder, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.
Klik hiervoor op "bekijk tarieven"
Maar bij de meeste mensen zullen de "totaalkosten stroom per jaar vanaf 2027" (die staan wel ook netjes in het overzicht) hoger zijn dan in 2026 omdat het salderen vervalt, maar deze kosten worden door VEH niet gebruikt bij het berekenen van de verwachte jaarkosten.
Als je contract op 1 juli 2026 in zou gaan zouden ze moeten rekenen met 50% van de "totaalkosten stroom 2026" + 50% van de "totaalkosten stroom vanaf 2027". Maar ze rekenen met 100% de "totaalkosten stroom 2026" en 0% "totaalkosten stroom vanaf 2027" om jouw totale jaarkosten te berekenen.
Ze doen dus net alsof je nog een heel contractjaar kunt salderen.
Andere energievergelijkers maken wel een eerlijke inschatting van de verwachte totale jaarkosten en LIJKEN daardoor duurder, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
Hier ook de aanbieding van VEH binnen gekregen. De 1-jarige lijkt wel interressant, als ik het totaalbedrag vergelijk met een energie vergelijking site.
1-jarig Budget thuis:
Normaaltarief stroom 0,27904
Dal 0,27904
Gas 1,37778
Bonus: € 200
Leveringskosten 23,76 per jaar
In het kopje voor Innova staat 200 bonus, maar in de berekening maar 66,66. Uiteraard is dat 200/3 = 66. Dankjewel R0181
Oh, nu ik dit overzichtje voor hier schrijf zie ik dat de extra terugleverkosten/vergoeding vanaf 2027 niet mee zijn genomen in de berekening van de totaalprijs.
Die worden bij vergelijkingsites wel meegenomen nu toch (in ieder geval bij gaslicht).
1-jarig Budget thuis:
Normaaltarief stroom 0,27904
Dal 0,27904
Gas 1,37778
Bonus: € 200
Leveringskosten 23,76 per jaar
In het kopje voor Innova staat 200 bonus, maar in de berekening maar 66,66. Uiteraard is dat 200/3 = 66. Dankjewel R0181
Oh, nu ik dit overzichtje voor hier schrijf zie ik dat de extra terugleverkosten/vergoeding vanaf 2027 niet mee zijn genomen in de berekening van de totaalprijs.
Die worden bij vergelijkingsites wel meegenomen nu toch (in ieder geval bij gaslicht).
[ Voor 3% gewijzigd door NIMIC op 10-06-2026 13:56 . Reden: Tikfout in gasprijs ]
Het is nog gekker:wlmpie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:46:
LET OP: VEH aanbieding is misleidend.
Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.
Klik hiervoor op "bekijk tarieven"
Maar bij de meeste mensen zullen de "totaalkosten stroom per jaar vanaf 2027" (die staan wel ook netjes in het overzicht) hoger zijn dan in 2026 omdat het salderen vervalt, maar deze kosten worden door VEH niet gebruikt bij het berekenen van de verwachte jaarkosten.
Als je contract op 1 juli 2026 in zou gaan zouden ze moeten rekenen met 50% van de "totaalkosten stroom 2026" + 50% van de "totaalkosten stroom vanaf 2027". Maar ze rekenen met 100% de "totaalkosten stroom 2026" en 0% "totaalkosten stroom vanaf 2027" om jouw totale jaarkosten te berekenen.
Ze doen dus net alsof je nog een heel contractjaar kunt salderen.
Andere energievergelijkers maken wel een eerlijke inschatting van de verwachte totale jaarkosten en LIJKEN daardoor duurder, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
ik heb geen teruglevering en toch gaan de kosten in 2027 heel hard omhoog.
kijkend naar de levertarieven zou dat niet moeten kunnen.
Nu kies ik toch altijd op basis van de prijzen per kWh en m3, want de rest is speculatie..
Gas is 1.37778NIMIC schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:47:
Hier ook de aanbieding van VEH binnen gekregen. De 1-jarige lijkt wel interressant, als ik het totaalbedrag vergelijk met een energie vergelijking site.
1-jarig Budget thuis:
Normaaltarief stroom 0,27904
Dal 0,27904
Gas 1,97778
Bonus: € 200
Leveringskosten 23,76 per jaar
In het kopje voor Innova staat 200 bonus, maar in de berekening maar 66,66.
Oh, nu ik dit overzichtje voor hier schrijf zie ik dat de extra terugleverkosten/vergoeding vanaf 2027 niet mee zijn genomen in de berekening van de totaalprijs.
Die worden bij vergelijkingsites wel meegenomen nu toch (in ieder geval bij gaslicht).
Het is een 3 jarig contract met €200,- bonus voor de totale 3 jaar, dit is €66,66 per jaar in de berekening.NIMIC schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:47:
Hier ook de aanbieding van VEH binnen gekregen. De 1-jarige lijkt wel interressant, als ik het totaalbedrag vergelijk met een energie vergelijking site.
In het kopje voor Innova staat 200 bonus, maar in de berekening maar 66,66.
[ Voor 9% gewijzigd door R0181 op 10-06-2026 12:13 ]
De aanbieding van Innova ziet er op zich wel goed uit. Beetje jammer dat het voor drie jaar is en ik liever niet zo lang vast zit, maar ik lever niet terug en gebruik 10,000 kWh per jaar en dit is tot nu toe het goedkoopste aanbod.
Maar daar moet je dus ook nog elk jaar 38,75 voor het VEH lidmaatschap bij optellen.
Maar daar moet je dus ook nog elk jaar 38,75 voor het VEH lidmaatschap bij optellen.
Volgens mij is het lidmaatschap niet gebonden aan het contract, als je het contract hebt kan je het VEH lidmaatschap opzeggen. En was je nog geen lid dan is het eerste jaar gratis.LastSamurai schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:49:
Maar daar moet je dus ook nog elk jaar 38,75 voor het VEH lidmaatschap bij optellen.
Ik zit nu bij Budget via VEH, dus ik heb nu 1 jaar gratis tot 30 Juni. Dat zou betekenen dat als ik van dit aanbod gebruik maak ik dus 1 keer 38,75 moet betalen en dan weer op kan zeggen. Dat scheelt weer.Novax schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:55:
[...]
Volgens mij is het lidmaatschap niet gebonden aan het contract, als je het contract hebt kan je het VEH lidmaatschap opzeggen. En was je nog geen lid dan is het eerste jaar gratis.
Toch staat het me tegen om me drie jaar vast te zetten.... Ligt dat aan mij of vinden jullie dat ook ?
VEH heeft een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van het lidmaatschapsjaar, dus dan zou je al te laat zijn?LastSamurai schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:11:
Ik zit nu bij Budget via VEH, dus ik heb nu 1 jaar gratis tot 30 Juni. Dat zou betekenen dat als ik van dit aanbod gebruik maak ik dus 1 keer 38,75 moet betalen en dan weer op kan zeggen. Dat scheelt weer.
Vorig jaar al opgezegd, nadat ik via hun bij Budget terecht kwam. Als ik dan nu Innova neem dan verlengen ze me weer voor een jaar, moet ik betalen maar kan ik dus wel gelijk weer opzeggen.Novax schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:20:
[...]
VEH heeft een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van het lidmaatschapsjaar, dus dan zou je al te laat zijn?
Waarom staat het je tegen om drie jaar vast te zetten? Is het dat je denkt dat je iets misloopt?LastSamurai schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Ik zit nu bij Budget via VEH, dus ik heb nu 1 jaar gratis tot 30 Juni. Dat zou betekenen dat als ik van dit aanbod gebruik maak ik dus 1 keer 38,75 moet betalen en dan weer op kan zeggen. Dat scheelt weer.
Toch staat het me tegen om me drie jaar vast te zetten.... Ligt dat aan mij of vinden jullie dat ook ?
Ik heb onderstaand van eneco gekregen voor 1 jaar vast. Aan het eind van dat jaar 475 euro cashback.
Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar
Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?
Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar
Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?
Waar/hoe krijg je deze aanbieding? Heb je een link naar een aanbieding website hiervan?JML schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:34:
Ik heb onderstaand van eneco gekregen voor 1 jaar vast. Aan het eind van dat jaar 475 euro cashback.
Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar
Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?
Ik heb ze gebeld en dit verteld. Maar dat zag ik toch allemaal helemaal verkeerd volgens hun. Die man aan de telefoon werd bijna vervelend.wlmpie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:46:
LET OP: VEH aanbieding is misleidend.
Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.
Klik hiervoor op "bekijk tarieven"
Maar bij de meeste mensen zullen de "totaalkosten stroom per jaar vanaf 2027" (die staan wel ook netjes in het overzicht) hoger zijn dan in 2026 omdat het salderen vervalt, maar deze kosten worden door VEH niet gebruikt bij het berekenen van de verwachte jaarkosten.
Als je contract op 1 juli 2026 in zou gaan zouden ze moeten rekenen met 50% van de "totaalkosten stroom 2026" + 50% van de "totaalkosten stroom vanaf 2027". Maar ze rekenen met 100% de "totaalkosten stroom 2026" en 0% "totaalkosten stroom vanaf 2027" om jouw totale jaarkosten te berekenen.
Ze doen dus net alsof je nog een heel contractjaar kunt salderen.
Andere energievergelijkers maken wel een eerlijke inschatting van de verwachte totale jaarkosten en LIJKEN daardoor duurder, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
Via gaslicht.com.BBKing schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:51:
[...]
Waar/hoe krijg je deze aanbieding? Heb je een link naar een aanbieding website hiervan?
Ja prima deal. Voor m'n moeder net iets vergelijkbaars bij Vattenfall afgesloten via deze link:JML schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:34:
Ik heb onderstaand van eneco gekregen voor 1 jaar vast. Aan het eind van dat jaar 475 euro cashback.
Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar
Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?
kWh: €0,255927. Levering: €107,88/jaar. Gas: €1,398470. Levering: €95,83/jaar.
Welkomstbonus €430.
[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 11-06-2026 17:15 ]
Inderdaad nog beter dan Eneco, maar ik kan hem nog niet aanvragen omdat mijn contract pas op 31-8 afloopt.stin00 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:13:
[...]
Ja prima deal. Voor m'n moeder net iets vergelijkbaars bij Vattenfall afgesloten via deze link:
kWh: €0,255927. Levering: €107,88/jaar. Gas: €1,398470. Levering: €95,83/jaar.
Welkomstbonus €430.
Ik werd hierover gebeld door Budget (waar ik al klant bent voor alleen stroom), dat het wel “heel interessant was” vanwege de “enorm lage” leveringskosten. Toen ik doorvroeg naar de rest, bleek mijn bonus maar 50, met 27 cent is dat gewoonweg duur. Dan maar weer langer wachten. De man die me opbelde kon er ook niks tegenin brengen en begon wat triestheid in z’n stem te krijgen, dat zei me al genoeg.NIMIC schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:47:
Hier ook de aanbieding van VEH binnen gekregen. De 1-jarige lijkt wel interressant, als ik het totaalbedrag vergelijk met een energie vergelijking site.
1-jarig Budget thuis:
Normaaltarief stroom 0,27904
Dal 0,27904
Gas 1,37778
Bonus: € 200
Leveringskosten 23,76 per jaar
Kreeg van de week 25cent van budget, met 4 euro per maand leveringskosten. Eerder was bijna 28cent met 1 euro per maand leveringskosten.The Third Man schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 23:28:
[...]
Ik werd hierover gebeld door Budget (waar ik al klant bent voor alleen stroom), dat het wel “heel interessant was” vanwege de “enorm lage” leveringskosten. Toen ik doorvroeg naar de rest, bleek mijn bonus maar 50, met 27 cent is dat gewoonweg duur. Dan maar weer langer wachten. De man die me opbelde kon er ook niks tegenin brengen en begon wat triestheid in z’n stem te krijgen, dat zei me al genoeg.
Aanbod maar laten verlopen, nu aan het wachten dat ze nog een keer bellen😀 of wat anders kiezen natuurlijk, als je niet overstapt loopt je vaak de bonus mis.
3 jaar (stroom) is veel goedkoper (22/23 ct), waarom kiezen jullie daar niet voor?
Verwachten jullie dat het veel lager kan dan 23ct?
Verwachten jullie dat het veel lager kan dan 23ct?
[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2026 10:08 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Ja, het kan veel lager dan 23 cent, plus elk jaar een overstap bonus. Daar komt nog bij dat als je zonnepanelen hebt dat er vanaf 1 januari 2027 een hele nieuwe situatie is met wellicht betere opties afhankelijk van je verbruik en teruglevering.Sport_Life schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:07:
3 jaar (stroom) is veel goedkoper (22/23 ct), waarom kiezen jullie daar niet voor?
Verwachten jullie dat het veel lager kan dan 23ct?
En die betere situatie is er ook aan de kant van de leveranciers, die dan geen “last” meer hebben van de saldering en daardoor scherper kunnen concurreren. Je ziet nu eigenlijk dat de markt vast zit; er wordt niet gestunt, het ontloopt mekaar nauwelijks, dat is geen interessante situatie om een eenjarig, laat staan een meerjarig contract bij af te gaan sluiten.
Oke duidelijk. Blijft natuurlijk koffiedik kijken. Ik verwacht ook na salderen genoeg te verdienen aan het laden van de leaseauto op zonnestroom om de prive kosten eruit te halen dus de impact is niet zo hoog (meeste winst van lagere tarieven gaat naar de leasemaatschappij).
Sterker nog : een hoger tarief levert mij eigenlijk juist meer op
. (Vergoeding is gelijk aan het stroom contract en kosten zijn 0).
Sterker nog : een hoger tarief levert mij eigenlijk juist meer op
[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2026 12:29 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
3 jaar (stroom en/of gas) vast is niet altijd goedkoper. Als adviseur in de klantenservice deden wij dat in het verleden nooit, want de energie prijzen schommelden toentertijd enorm. Ik zou als adviseur niet snel vast contract van 2/3 of 5 jaar aan de klant adviseren voor stroom. M.b.t. gas tegenwoordig is het wel verstandig om 2 of 3 jarige contract of te sluiten.Sport_Life schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:07:
3 jaar (stroom) is veel goedkoper (22/23 ct), waarom kiezen jullie daar niet voor?
Verwachten jullie dat het veel lager kan dan 23ct?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik heb ook het VEH aanbod ontvangen voor 1 jaar. Dit is een redelijk aanbod maar als ik dit aanbod vergelijk met het actuele Budget thuis aanbod via gaslicht (dwz narekenen in excel obv verbruik) dan lijkt het gaslicht aanbod beter.
VEH vs Gaslicht voor Budget:
Gas is 2ct goedkoper per m3; Elektra 1 ct duurder per kwh, idem voor teruglever vergoeding minus kosten (2ct vs 3ct).
Qua bonus minus vastrecht scheelt het maar 7 euro in het voordeel van VEH en dit weegt bij mij niet op tegen de hogere verbruikskosten. Dus het aanbod op gaslicht lijkt beter.
VEH vs Gaslicht voor Budget:
Gas is 2ct goedkoper per m3; Elektra 1 ct duurder per kwh, idem voor teruglever vergoeding minus kosten (2ct vs 3ct).
Qua bonus minus vastrecht scheelt het maar 7 euro in het voordeel van VEH en dit weegt bij mij niet op tegen de hogere verbruikskosten. Dus het aanbod op gaslicht lijkt beter.
| VEH | Gaslicht | |
| Vastrecht | 23,75 | 215,76 |
| Bonus | 200 | 385 |
| "winst" | 176,25 | 169,24 |
[ Voor 27% gewijzigd door Rudi01 op 13-06-2026 13:49 ]
Dat ligt dan wel aan de tarieven. Als je 3 jaar voor 18/19ct kan afsluiten lijkt me dat een no brainer.pinokkia schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:26:
[...]
3 jaar (stroom en/of gas) vast is niet altijd goedkoper. Als adviseur in de klantenservice deden wij dat in het verleden nooit, want de energie prijzen schommelden toentertijd enorm. Ik zou als adviseur niet snel vast contract van 2/3 of 5 jaar aan de klant adviseren voor stroom. M.b.t. gas tegenwoordig is het wel verstandig om 2 of 3 jarige contract of te sluiten.
Overigens is het met name in de wintermaanden interessant, dan is de vraag hoog , en die zal komende jaren alleen maar toenemen, en het aanbod groene ('gratis') energie laag.
Van maart tm oktober kunnen de meeste huishoudens met een thuisbatterij behoorlijk veel zelf gebruiken. Dat een thuisbatterij nog niet rendabel is zegt ook wel iets over de stroomprijs.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
@Sport_Life als men 3 jaar voor zo’n tarief aanbiedt dan zien zij zelfs nog lagere tarieven op de lange termijn; daar bepalen ze immers jouw tarief op met hun marge erbij.
Hoe je het ook wendt of keert, een contract is altijd inclusief het afkopen van een risico bovenop de lagere verwachting. Het is niet een soort magische tariefbesparing die tegen (hun) beter weten in toch voor jou beschikbaar wordt gemaakt of iets dergelijks.
Prima als je het toch kiest als een soort eieren voor je geld, maar je (blijkbaar aanwezige) kans op nog lagere tarieven verspeel je er ook mee.
Hoe je het ook wendt of keert, een contract is altijd inclusief het afkopen van een risico bovenop de lagere verwachting. Het is niet een soort magische tariefbesparing die tegen (hun) beter weten in toch voor jou beschikbaar wordt gemaakt of iets dergelijks.
Prima als je het toch kiest als een soort eieren voor je geld, maar je (blijkbaar aanwezige) kans op nog lagere tarieven verspeel je er ook mee.
Je bedoelt je werkgever, de leasemaatschappij levert alleen maar een laaddruppel maar die kosten gaan 1 op 1 naar je werkgever (netzoals met een tankpas).Sport_Life schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:27:
(meeste winst van lagere tarieven gaat naar de leasemaatschappij).
Dat lijkt me wel erg stellig, waar baseer je dat op? Dat het vorig jaar kon of het jaar daarvoor betekent niet automatisch dat het nu en volgend jaar ook kan. De wereld en de energiemarkt ziet er echt wel anders uit op het moment.Novax schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:27:
[...]
Ja, het kan veel lager dan 23 cent, plus elk jaar een overstap bonus. Daar komt nog bij dat als je zonnepanelen hebt dat er vanaf 1 januari 2027 een hele nieuwe situatie is met wellicht betere opties afhankelijk van je verbruik en teruglevering.
Daarnaast is de Verenigde Staten een destabiliserende factor in de wereld geworden die overal in de wereld (en met name bij olie- en gasproducerende landen) conflicten begint. Omdat ze zelf een energieexporteur zijn hebben ze baat bij hoge prijzen. Ik zie dat de komende paar jaren nog niet goed komen.
Zo stellig ben ik toch niet, ik gebruik de woorden kan en wellicht, en schrijf ook nog dat het afhangt van je verbruik en teruglevering.ASW1 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:40:
Dat lijkt me wel erg stellig, waar baseer je dat op? Dat het vorig jaar kon of het jaar daarvoor betekent niet automatisch dat het nu en volgend jaar ook kan. De wereld en de energiemarkt ziet er echt wel anders uit op het moment.
Maar het feit dat de stroomtarieven van 2 en 3 jarige contracten nu lager zijn dan van 1 jarige contracten (dat is normaal andersom) geeft aan dat de leveranciers zelf verwachten dat de tarieven uiteindelijk weer gaan dalen.
Ik zie nu overigens dat we hier in het aanbiedingentopic zitten, dus dit is eigenlijk allemaal offtopic
Ik was toevallig vandaag ook aan het kijken naar de VEH aanbieding omdat deze op het eerste gezicht voor mij zo'n 20 euro/maand goedkoper zou zijn dan wat ik op de andere vergelijkingssites ben tegengekomen. En dat terwijl de tarieven via VEH vrijwel gelijk waren (vaste leveringskosten wel lager, maar de 'wekomstbonus' ook een stuk lager dan via gaslicht etc).wlmpie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:46:
LET OP: VEH aanbieding is misleidend.
Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.
<..>
Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
Maar toen ik de bedragen gas+stroom optelde was dat inderdaad omdat ze voor het gehele jaar (vanaf juni 2026 t/m juni 2027 dus) zijn uitgegaan van de 2026 prijzen/saldering/terugleverboetes. Als ik de prijzen voor 2026 en 2027 naar rato meeneem komt het zeer dicht in de buurt van de prijzen op gaslicht. Dan kies ik toch liever daar voor dan me zo te laten misleiden door VEH. Zij zouden toch beter moeten weten!
Door de recente ontwikkelingen is de 1 jaar Budget aanbieding van VEH wat betreft tarieven niet meer voordelig. Budget Thuis heeft nu bij de vergelijkers namelijk een aanbieding voor 1 jaar vast van:
Stroom: € 0,26286 (€ 0,27904 via VEH)
TLV: € 0,06281 (€ 0,0695 via VEH)
TLK: € 0,04531 (€ 0,0495 via VEH)
Gas: € 1,35054 (€ 1,37778 via VEH)
Alleen de vaste kosten voor stroom en gas apart zijn via VEH met € 11,88 een stuk beter dan € 107,88 via de vergelijkers. Daar tegenover staat een hogere bonus maar dat hangt af van je verbruik, rond de € 380 voor stroom en gas bij elkaar. (€ 200 via VEH)
Stroom: € 0,26286 (€ 0,27904 via VEH)
TLV: € 0,06281 (€ 0,0695 via VEH)
TLK: € 0,04531 (€ 0,0495 via VEH)
Gas: € 1,35054 (€ 1,37778 via VEH)
Alleen de vaste kosten voor stroom en gas apart zijn via VEH met € 11,88 een stuk beter dan € 107,88 via de vergelijkers. Daar tegenover staat een hogere bonus maar dat hangt af van je verbruik, rond de € 380 voor stroom en gas bij elkaar. (€ 200 via VEH)
[ Voor 16% gewijzigd door Novax op 17-06-2026 14:07 ]
Dank! Voor gas alleen blijft het VEH BE aanbod nog wel aantrekkelijk vanwege de verkapte extra bonus.Novax schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:33:
Door de recente ontwikkelingen is de 1 jaar Budget aanbieding van VEH wat betreft tarieven niet meer voordelig. Budget Thuis heeft nu bij de vergelijkers namelijk een aanbieding voor 1 jaar vast van:
Stroom: € 0,26286 (€ 0,27904 via VEH)
TLV: € 0,06281 (€ 0,0695 via VEH)
TLK: € 0,04531 (€ 0,0495 via VEH)
Gas: € 1,35054 (€ 1,37778 via VEH)
Alleen de vaste kosten voor stroom en gas apart zijn via VEH met € 11,88 een stuk beter dan € 107,88 via de vergelijkers. Daar tegenover staat een hogere bonus maar dat hangt af van je verbruik, rond de € 380 voor stroom en gas bij elkaar. (€ 200 via VEH)
Als je nog op tijd bent dan zou ik hem annuleren. Vanwege het naderende akoord verwacht ik een verdere daling van de tarieven. Ik heb eneco ook al geannuleerd. Als je jouw link nu volgt geeft Vattenfall nu al lager tarieven: 0,251571 kwh en 1,358419 voor gas.stin00 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:13:
[...]
Ja prima deal. Voor m'n moeder net iets vergelijkbaars bij Vattenfall afgesloten via deze link:
kWh: €0,255927. Levering: €107,88/jaar. Gas: €1,398470. Levering: €95,83/jaar.
Welkomstbonus €430.
Wordt de bonus achteraf aangepast afhankelijk van je gebruik?Novax schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:33:
Budget Thuis heeft nu bij de vergelijkers namelijk een aanbieding voor 1 jaar vast
Daar tegenover staat een hogere bonus maar dat hangt af van je verbruik, rond de € 380 voor stroom en gas bij elkaar. (€ 200 via VEH)
Of wordt de bonus vastgesteld aan het begin door te kijken naar je verbruik het afgelopen jaar?
5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT
Dat verschilt per leverancier en staat in de actievoorwaarden van de aanbieding. Bij de vergelijkers wordt de bonus eerst gebaseerd op de waarden die je zelf invult. Bij een aanmelding kan een leverancier kijken naar je historisch verbruik en eventueel de bonus aanpassen. En sommige leveranciers passen ook de bonus aan als aan het eind van het contractjaar blijkt dat je minder hebt verbruikt dan opgegeven.Sensai schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:29:
[...]
Wordt de bonus achteraf aangepast afhankelijk van je gebruik?
Of wordt de bonus vastgesteld aan het begin door te kijken naar je verbruik het afgelopen jaar?
Jammer dat vattenval max 60 dagen vooruit kan worden afgesloten. Nu moet ik weer wachten tot alles duurder is in oktober.JML schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:50:
[...]
Als je nog op tijd bent dan zou ik hem annuleren. Vanwege het naderende akoord verwacht ik een verdere daling van de tarieven. Ik heb eneco ook al geannuleerd. Als je jouw link nu volgt geeft Vattenfall nu al lager tarieven: 0,251571 kwh en 1,358419 voor gas.
Ik had 'm ook afgesloten, maar 'te vroeg'. Even bellen is het snelste om de aanvraag te annuleren. vervolgens online opnieuw afsluiten tegen de op dit moment lagere en volgens mij nog altijd zeer gunstige tarieven.JML schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:50:
[...]
Als je nog op tijd bent dan zou ik hem annuleren. Vanwege het naderende akoord verwacht ik een verdere daling van de tarieven. Ik heb eneco ook al geannuleerd. Als je jouw link nu volgt geeft Vattenfall nu al lager tarieven: 0,251571 kwh en 1,358419 voor gas.
Het viel mij op dat het stroomtarief rechtstreeks via de website van Vattenfall scherper is dan bij Gaslicht.
Via de vergelijker van Gaslicht: €0,2516 per kWh
Rechtstreeks via de Vattenfall site: €0,2467 per kWh
Scheelt niet heel veel, maar toch de moeite waard.
Via de vergelijker van Gaslicht: €0,2516 per kWh
Rechtstreeks via de Vattenfall site: €0,2467 per kWh
Scheelt niet heel veel, maar toch de moeite waard.
Vandaag zijn ze weer lager: 0,25157 kwh en gas 1,358419. via deze linknoordpool schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:32:
[...]
Ik had 'm ook afgesloten, maar 'te vroeg'. Even bellen is het snelste om de aanvraag te annuleren. vervolgens online opnieuw afsluiten tegen de op dit moment lagere en volgens mij nog altijd zeer gunstige tarieven.
Herstel, dat is nog hetzelfde als gisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door JML op 18-06-2026 13:03 ]
Ik had de aanvraag geannuleerd en direct opnieuw aangevraagd met betere tarieven. Tenminste, dat dacht ik. Doe zojuist een 'refresh' op gaslicht.com en zie dat er in de top10 behoorlijke verschuivingen zijn voor de 1-jarige contracten waarbij met name de gasprijzen lijken te zijn gedaald. Er zijn iig weer genoeg nieuwe aanbiedingen te vindenJML schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:01:
[...]
Vandaag zijn ze weer lager: 0,25157 kwh en gas 1,358419. via deze link
Herstel, dat is nog hetzelfde als gisteren.
Scheelt maar 2-3cent per m3 tov gisteren. Ik wacht nog even paar dagennoordpool schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:45:
[...]
Ik had de aanvraag geannuleerd en direct opnieuw aangevraagd met betere tarieven. Tenminste, dat dacht ik. Doe zojuist een 'refresh' op gaslicht.com en zie dat er in de top10 behoorlijke verschuivingen zijn voor de 1-jarige contracten waarbij met name de gasprijzen lijken te zijn gedaald. Er zijn iig weer genoeg nieuwe aanbiedingen te vinden
In het weekend wijzigen de prijzen bijna nooit. Je kan dan rustig kijken en vergelijken en alvast aanvragen, als de prijzen maandag stijgen heb je al een aanvraag, mochten de prijzen in de weken daarna verder dalen kan je gebruik maken van je 14 dagen bedenktijd om te annuleren en opnieuw aan te vragen.kx22 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Scheelt maar 2-3cent per m3 tov gisteren. Ik wacht nog even paar dagen
Je moet ook niet alleen naar de tarieven kijken. Als eerste wordt de bonus gewijzigd voordat de tarieven wijzigen. De vergelijkers sorteren de aanbiedingen daarom ook op jaarbedrag.
[ Voor 15% gewijzigd door Novax op 19-06-2026 10:07 ]
Het blijft gokken. Ik had ook vorige week ook via die link hierboven een contract aangevraagd en nu net weer geannuleerd bij Vattenfall. Tijdens dit proces ging ze nog even kijken wat ze kon doen, maar Vattenfall biedt max 300 bonus (i.p.v. 400) dus ze raadde me aan om het opnieuw via deze site af te sluiten.
Vandaag op Gaslicht en via de eigen site en aanbieding van Energiek voor gas à 1,2834 voor een jaar. Dat komt allemaal al aardig in de richting!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zonder korting/bonus, dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk.Jassy schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:14:
Vandaag op Gaslicht en via de eigen site en aanbieding van Energiek voor gas à 1,2834 voor een jaar. Dat komt allemaal al aardig in de richting!
Afhankelijk van een ieders situatieDutchy88 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:01:
[...]
Zonder korting/bonus, dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk.
@Maurice- uiteindelijk betaal je een jaarrekening, niet alleen het verbruikstarief. Als je jaarrekening een paar honderd euro lager uitvalt dan is dat toch wat onderaan de streep telt?
Precies. Hier gasloos, airco's, warmtepomp, EV etc. en ik zit op zo'n 5500 kWh op jaarbasis. Ik was laatst wat aan het vergelijken:The Third Man schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:17:
@Maurice- uiteindelijk betaal je een jaarrekening, niet alleen het verbruikstarief. Als je jaarrekening een paar honderd euro lager uitvalt dan is dat toch wat onderaan de streep telt?
€0,26 per kWh met €190 bonus = €1430 - €190 = €1240
€0,23 per kWh met €0 bonus = €1265
En dan is dit nog een versimpelde berekening. De 5500 kWh afname van het net is nog zonder eigen PV verbruik, geloof dat we netto 4200 kWh afnemen. Daardoor wordt de deal met bonus op jaarbasis dus nog gunstiger. Maargoed hoe meer je van het net afneemt hoe meer lage tarieven belangrijker worden.
Je reageert op een bericht mbt gas…..Maurice- schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:45:
[...]
Afhankelijk van een ieders situatieMet een gasloze woning en 2 EV's zit ik niet te wachten op een bonus, ik wil gewoon lage tarieven.
Zo gaat het heel vaak, mensen staren zich blind op een eurocentje meer of minder per kWh of m3, ze vergeten dat 1 eurocent verschil maar 10 euro verschil op jaarbasis is voor 1000kWh of 1000m3. Je moet het hele totaalplaatje bekijken, regelmatig dalen de tarieven, maar vaak ook de bonussen, je moet gewoon iets afsluiten waar je vrede mee hebt, en met eeuwig blijven wachten op tarieven die toch nooit gaan komen kan je ook de deksel op je neus krijgen.stin00 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:47:
[...]
Precies. Hier gasloos, airco's, warmtepomp, EV etc. en ik zit op zo'n 5500 kWh op jaarbasis. Ik was laatst wat aan het vergelijken:
€0,26 per kWh met €190 bonus = €1430 - €190 = €1240
€0,23 per kWh met €0 bonus = €1265
En dan is dit nog een versimpelde berekening. De 5500 kWh afname van het net is nog zonder eigen PV verbruik, geloof dat we netto 4200 kWh afnemen. Daardoor wordt de deal met bonus op jaarbasis dus nog gunstiger. Maargoed hoe meer je van het net afneemt hoe meer lage tarieven belangrijker worden.
Had m via keuze.nl al een paar dagen gezien.Jassy schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:14:
Vandaag op Gaslicht en via de eigen site en aanbieding van Energiek voor gas à 1,2834 voor een jaar. Dat komt allemaal al aardig in de richting!
Mooi alternatief voor Innova via VEH, scheelt 1 cent en niet gelijk 3 jaar. Uiteindelijk is gas toch het pijnpunt, energie neem ik wel los de in totaal goedkoopste met bonus. Beetje spreiding tussen enerzijds voor tarieven en anderzijds voor bonus gaan.
Eens. Maar bij een verschil van 3 cent heb ik een bonus van zeg €200 er met 1 auto al uit. Het werkt ook de andere kant op, bonussen zijn vaak een lokkertje voor mensen die niet verder kijken dan de neus lang is.R0181 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:04:
[...]
Zo gaat het heel vaak, mensen staren zich blind op een eurocentje meer of minder per kWh of m3, ze vergeten dat 1 eurocent verschil maar 10 euro verschil op jaarbasis is voor 1000kWh of 1000m3. Je moet het hele totaalplaatje bekijken, regelmatig dalen de tarieven, maar vaak ook de bonussen, je moet gewoon iets afsluiten waar je vrede mee hebt, en met eeuwig blijven wachten op tarieven die toch nooit gaan komen kan je ook de deksel op je neus krijgen.
Maar goed, ik ben zelf offtopic gegaan gezien er hier aanbiedingen besproken dienen te worden, waarvoor excuses.
Nu wel verlaagd: 0,243706 KWH en gas 1,322966. 430 euro cashback.JML schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:01:
[...]
Vandaag zijn ze weer lager: 0,25157 kwh en gas 1,358419. via deze link
Herstel, dat is nog hetzelfde als gisteren.
Bij het Vattenfall aanbod kan ik enkel een aantal dagen(1-21) in augustus opgeven als startdatum
Een andere maand selecteren lijkt ook geen optie.
Update van Vattenfall support over startdatum:
"De startdatum bij ons heeft te maken met de tarieven en de korting die in het nieuwe contract worden aangeboden. Het geschatte verbruik hebben we bij een overstap per 1 augustus ingekocht. Dit is de reden dat je de levering bij een overstap niet eerder dan deze datum kunt instellen."
Update van Vattenfall support over startdatum:
"De startdatum bij ons heeft te maken met de tarieven en de korting die in het nieuwe contract worden aangeboden. Het geschatte verbruik hebben we bij een overstap per 1 augustus ingekocht. Dit is de reden dat je de levering bij een overstap niet eerder dan deze datum kunt instellen."
[ Voor 53% gewijzigd door jcash op 23-06-2026 16:25 ]
@jcash , hier idemdito, ik loop daar ook tegenaan.
Mijn huidige contract loopt af begin Juli.
Vraag me nu af om gedurende de maand Juli het variabele tarief van mijn huidige leverancier (UC) in te laten gaan tot 1 Aug en dat interessant genoeg is.
Mijn huidige contract loopt af begin Juli.
Vraag me nu af om gedurende de maand Juli het variabele tarief van mijn huidige leverancier (UC) in te laten gaan tot 1 Aug en dat interessant genoeg is.
Vattenfall heeft een switchwindow van 2 maanden, dus een overstap moet binnen die 2 maanden zijn.jcash schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:19:
Bij het Vattenfall aanbod kan ik enkel een aantal dagen(1-21) in augustus opgeven als startdatumEen andere maand selecteren lijkt ook geen optie.
| Energieleverancier | Switchwindow termijn | |
|---|---|---|
| Budget Energie | 3 maanden | |
| Clean Energy | 6 maanden | |
| Coolblue Energie | 12 maanden | |
| DELTA Energie BV | 6 maanden | |
| easyEnergy | 6 maanden | |
| Eneco | 143 dagen | |
| Energiedirect.nl | 90 dagen | |
| Energiek | 3 maanden | |
| ENGIE | 3 maanden | |
| Essent | 90 dagen | |
| Frank Energie | 8 weken | |
| Gewoon Energie | 6 maanden | |
| Greenchoice | 4 maanden | |
| HalloStroom | 6 maanden | |
| Innova Energie | 6 maanden | |
| Mega | 3 maanden | |
| NextEnergy | 12 maanden | |
| Noord Energie | 12 maanden | |
| om | nieuwe energie | 6 maanden | |
| Oxxio | 143 dagen | |
| Powerpeers | 3 maanden | |
| Pure Energie | 3 maanden | |
| Tibber | 6 maanden | |
| United Consumers | 3 maanden | |
| Univé via Greenchoice | 4 maanden | |
| Vandebron | 6 maanden | |
| Vattenfall | 2 maanden | |
| Vrijopnaam VoordeelVast | 45 dagen | |
| Vrijopnaam Zonnestroom en Gas met CO2 compensatie | 3 maanden | |
| Zonneplan | 12 maanden |
Via Independer is Coolblue wel erg goedkoop. Hier bieden ze een driejarig contract aan met een gasprijs van 81 cent inclusief (of mis ik iets?)
Met een verbruik van 1000 kuub zou dit circa 500 euro per jaar schelen aan verbruik.
Met een verbruik van 1000 kuub zou dit circa 500 euro per jaar schelen aan verbruik.
Dat kan een fout zijn maar als je de veel hogere kortingen van de andere aanbiedingen zou verrekenen met de totaalprijs voor het gas kom je onder de streep ook op dat soort prijzen uit.mb1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:21:
Via Independer is Coolblue wel erg goedkoop. Hier bieden ze een driejarig contract aan met een gasprijs van 81 cent inclusief (of mis ik iets?)
Met een verbruik van 1000 kuub zou dit circa 500 euro per jaar schelen aan verbruik.
[ Voor 18% gewijzigd door derhenno op 25-06-2026 00:50 ]
mb1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:21:
Via Independer is Coolblue wel erg goedkoop. Hier bieden ze een driejarig contract aan met een gasprijs van 81 cent inclusief (of mis ik iets?)
Met een verbruik van 1000 kuub zou dit circa 500 euro per jaar schelen aan verbruik.
Is ook nog 550 euro korting erbij! Wel voor 3 jaar dus zo'n 180 per jaar, maar toch. Bedankt voor de tip mb! Heb hem net direct afgesloten. Ik laat wel even weten of ze 'm annuleren of niet, dit zal idd vast een foutje zijn. Zit op jaarverbruik gas rond de 1500 kuub dus zeer welkom. De andere aanbiedingen zaten net onder de 200 euro per maand met mijn verbruik (gas+stroom), deze 144.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:34:
[...]
Dat kan een fout zijn maar als je de veel hogere kortingen van de andere aanbiedingen zou verrekenen met de totaalprijs voor het gas kom je onder de streep ook op dat soort prijzen uit.
edit:
Vraagje achteraf, ik zit met mijn gas en stroom bij aparte aanbieders (vast contract gas en modelcontract stroom), je moet aangeven bij wie je zit maar daar was maar ruimte voor 1 aanbieder. Ik heb het vaste gascontract maar aangegeven, met de afloopdatum daarvan. Model stroom kan ik op ieder moment opzeggen. Moet goed komen toch als ik dat modelcontract ruim op tijd gewoon zelf opzeg?
Vraagje achteraf, ik zit met mijn gas en stroom bij aparte aanbieders (vast contract gas en modelcontract stroom), je moet aangeven bij wie je zit maar daar was maar ruimte voor 1 aanbieder. Ik heb het vaste gascontract maar aangegeven, met de afloopdatum daarvan. Model stroom kan ik op ieder moment opzeggen. Moet goed komen toch als ik dat modelcontract ruim op tijd gewoon zelf opzeg?
[ Voor 16% gewijzigd door croissantje13 op 25-06-2026 00:56 ]
Dat komt vaker voorbij, dan zijn het kale gasprijzen zonder heffingen. Blijkbaar komt dat verkeerd door bij Independer vermoed ik want deze prijzen zijn in deze huidige wereld niet mogelijk.mb1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:21:
Via Independer is Coolblue wel erg goedkoop. Hier bieden ze een driejarig contract aan met een gasprijs van 81 cent inclusief (of mis ik iets?)
Met een verbruik van 1000 kuub zou dit circa 500 euro per jaar schelen aan verbruik.
Tarief op independer is nu weer aangepast naar €1,39530 per m³, geschat maandbedrag met mijn verbruik nu 218 euro. Was dus inderdaad een (grote) fout. Ik heb de bevestigingsmail binnen van Independer, nog niets van Coolblue zelf. Als ze het niet annuleren/wijzigen ben ik erg happy! 3 jaar zo goedkoop zitten is een droom in deze onzekere tijden.
Duimen maarcroissantje13 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:41:
Tarief op independer is nu weer aangepast naar €1,39530 per m³, geschat maandbedrag met mijn verbruik nu 218 euro. Was dus inderdaad een (grote) fout. Ik heb de bevestigingsmail binnen van Independer, nog niets van Coolblue zelf. Als ze het niet annuleren/wijzigen ben ik erg happy! 3 jaar zo goedkoop zitten is een droom in deze onzekere tijden.
Ik had dit ook afgesloten deze ochtend, maar in de leveringsovereenkomst van Coolblue staat toch een gecombineerde prijs van 1,33 euro per kuub. In die leveringsovereenkomst staan de volgende bedragen: variabele leveringskosten van 0,67 euro per kuub en 0,72 euro per kuub energiebelasting.croissantje13 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:41:
Tarief op independer is nu weer aangepast naar €1,39530 per m³, geschat maandbedrag met mijn verbruik nu 218 euro. Was dus inderdaad een (grote) fout. Ik heb de bevestigingsmail binnen van Independer, nog niets van Coolblue zelf. Als ze het niet annuleren/wijzigen ben ik erg happy! 3 jaar zo goedkoop zitten is een droom in deze onzekere tijden.
Dus helaas gaat het feestje toch niet door ben ik bang.
Dat veld om aan te geven waar je nu zit is alleen zodat je geen overstap aanbieding van die leverancier te zien krijgt in de lijst. En er zijn soms speciale aanbiedingen voor "verhuizen".croissantje13 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:53:edit:
Vraagje achteraf, ik zit met mijn gas en stroom bij aparte aanbieders (vast contract gas en modelcontract stroom), je moet aangeven bij wie je zit maar daar was maar ruimte voor 1 aanbieder. Ik heb het vaste gascontract maar aangegeven, met de afloopdatum daarvan. Model stroom kan ik op ieder moment opzeggen. Moet goed komen toch als ik dat modelcontract ruim op tijd gewoon zelf opzeg?
Als het goed is moet je nieuwe leverancier beide contracten overzetten en hoeft je zelf niets te doen, maar dat zou je voor de zekerheid na kunnen vragen bij je nieuwe leverancier.
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.
[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 25-06-2026 17:58 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 25-06-2026 20:51 ]
Die leveringskosten zijn toch per maand? Dan is het bedrag toch juist behoorlijk fors?derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[Afbeelding]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
De vaste leveringskosten zijn hier jaarlijkse kosten.wcduck schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Die leveringskosten zijn toch per maand? Dan is het bedrag toch juist behoorlijk fors?
Is dat bij eerdere aanbiedingen van het energiecollectief van de consumentenbond ook zo geweest?sverzijl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:26:
[...]
De vaste leveringskosten zijn hier jaarlijkse kosten.
Dat weet ik niet, maar je kan het zien onder 'Toon alle tarieven' dat die 19,50 jaarlijks is per produkt.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:36:
[...]
Is dat bij eerdere aanbiedingen van het energiecollectief van de consumentenbond ook zo geweest?
Inderdaad een interessant aanbod, leveringskosten zijn erg laag. Ik ga er alleen stroom afsluiten, is nog lager dan Vattenfall. Thanks!derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[Afbeelding]
Hoop dat het geen fout is (maar dan kun je alsnog in de bedenktijd annuleren natuurlijk).stin00 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:50:
[...]
Inderdaad een interessant aanbod, leveringskosten zijn erg laag. Ik ga er alleen stroom afsluiten, is nog lager dan Vattenfall. Thanks!
Ik zal het hier laten weten zodra ik het contract van Engie binnen heb.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:59:
[...]
Hoop dat het geen fout is (maar dan kun je alsnog in de bedenktijd annuleren natuurlijk).
Vandebron via gaslicht is nog steedshet goedkoopste momenteel voor mij. Maar lever weinig terug.
€ 0,2287 dal en 26,74 normaaltarief
160€ bonus.
€ 0,2287 dal en 26,74 normaaltarief
160€ bonus.
De tarieven zijn gelijk aan mijn verlengaanbod van Engie.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51).
Deze van de consumentenbond is wel net iets goedkoper, door de lagere leveringskosten, maar ook lagere bonus.
Ik mis hier de terugleverkosten van € 0,11539 per kWh.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 26-06-2026 08:49 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Voor de zekerheid ook maar aangevraagd en zojuist het contract van Engie mogen ontvangen: de leveringskosten per jaar bedragen inderdaad maar 19,51 per product. Een scherpe aanbieding dus!stin00 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:00:
[...]
Ik zal het hier laten weten zodra ik het contract van Engie binnen heb.
Mooie aanbieding. Als je hem via independer afsluit (ook bij engie) is het de loyaliteitsbonus hoger (200 vs 175) maar leveringskosten veel hoger (12*7.17=86.04 vs 19.51)derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[Afbeelding]
(voor mij gas only)
[This space is for rent]
Aangepast naar €22,55 maar nog steeds scherp.derhenno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
Nieuwe aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heeft wel erg lage vaste leveringskosten per product (19,51). Geldt trouwens ook voor de overige contracten die worden aangeboden. Dit lijkt me toch ook een fout, anders een zeer scherpe aanbieding (gerekend is met 2000kwh stroom en 350m3 gas).
[Afbeelding]
Is niet aangepast, Engie heeft hogere vaste leveringkosten als je teruglevert.Maurice- schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:08:
[...]
Aangepast naar €22,55 maar nog steeds scherp.
[Afbeelding]
Ja dat had ik ook gevonden. Ik heb nog 1 jaar stroom bij Greenchoice. Gas loopt af per 02-08-2026 dus op zoek naar een goede aanbieding voor gas only. Die is wat lastiger omdat veel leveranciers of alleen beide aanbieden of een lage of geen bonus geven bij gas only.PoweRoy schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:02:
[...]
Mooie aanbieding. Als je hem via independer afsluit (ook bij engie) is het de loyaliteitsbonus hoger (200 vs 175) maar leveringskosten veel hoger (12*7.17=86.04 vs 19.51)
(voor mij gas only)
Heb maandag via VEH de aanbieding van Budgetthuis geaccepteerd. Met 1300 m3 verbruik rekenend (ja ik weet het is veel maar het is wat het is en vaak zitten we eronder maar voor vergelijk even 1300 aangehouden) kom ik uit op:
Budgetthuis 1 jaar vast via VEH bonus is 100,-
EUR 173/mnd uit met een prijs van 1.3778/m3 of ~1.30/m3 na bonus
vaste kosten zijn idd 0.99/mnd dus 11.88,-/jaar en netkosten zijn 266,-/jaar
Engie 1 jaar vast via Consumentenbond Bonus is 175,-
EUR 157/mnd met een prijs van 1.3698/m3 of ~1.2358/m3 na bonus
vaste kosten zijn 19.51,-/jaar en netkosten 266,-/jaar
Budgetthuis 3 jaar vast bonus 240,-
EUR 166/mnd met een prijs van 1.3791/m3 of ~1.32/m3 na bonus
vaste kosten zijn idd 0.99/mnd dus 11.88,-/jaar en netkosten zijn 266,-/jaar
in mijn situatie ga ik VEH aanbod annuleren en ga ik voor Engie omdat dit voordeliger is, lijkt me dat ENgie moemnteel door de hoge bonus het gunstigste is voor de meeste mensen.
Kan ik Engie nu al accepteren en Budgetthuis later annuleren weet iemand hoelang dat duurt?
Klopt ik heb m'n contract net binnen en heb €0,06180 leveringkosten per dag = ~€22,56 per jaar. Mooie dealNovax schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Is niet aangepast, Engie heeft hogere vaste leveringkosten als je teruglevert.
Bij Gaslicht krijg je weer 225 bonus en ook €7,17 leverkosten. Dan is de Consumentenbond nog steeds goedkoper, maar het verschil is 16 euro per jaar. Als je geen zin hebt om je abbo bij consumentenbond af te sluiten, dan is dit een goede manier.PoweRoy schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:02:
[...]
Mooie aanbieding. Als je hem via independer afsluit (ook bij engie) is het de loyaliteitsbonus hoger (200 vs 175) maar leveringskosten veel hoger (12*7.17=86.04 vs 19.51)
(voor mij gas only)
Ik wacht nog een weekje voordat ik mijn keuze maak.
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.