Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:00:
Ik ben vandaag voor het tweejarig contract van VEH gegaan. Vond het een prima deal, zeker met die €200,- bonus. Nu heb ik de papieren vanuit Budget Thuis ontvangen, maar daar staat een bonus van 100,- vermeld. Normaal maak ik screenshots van dit soort zaken, maar vergeet dit te doen. Als je eenmaal hebt besteld krijg je de deal ook niet meer te zien. Heeft iemand hier een schermafbeelding gemaakt en wil deze delen?
€100 bonus per product: gas + stroom = €200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Registratie: Februari 2023
  • Nu online
Ik ben vandaag voor het tweejarig contract van VEH gegaan. Vond het een prima deal, zeker met die €200,- bonus. Nu heb ik de papieren vanuit Budget Thuis ontvangen, maar daar staat een bonus van 100,- vermeld. Normaal maak ik screenshots van dit soort zaken, maar vergeet dit te doen. Als je eenmaal hebt besteld krijg je de deal ook niet meer te zien. Heeft iemand hier een schermafbeelding gemaakt en wil deze delen?
Als je gegevens deelt wil ik dit best invullen en proberen een screenshot te maken. Mijn gegevens heb je niets aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Volgens deze screenshot https://nl.pepper.com/aan...ni-354369#comment-4695218 is het per product per jaar €50, dus in totaal €200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Novax schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:08:
[...]

Volgens deze screenshot https://nl.pepper.com/aan...ni-354369#comment-4695218 is het per product per jaar €50, dus in totaal €200.
Thx all. Hier kan ik wel mee verder. Heb VEH om opheldering gevraagd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:00
ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Thx all. Hier kan ik wel mee verder. Heb VEH om opheldering gevraagd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whYuFUeI7AlIHglClGdZ6vvCpuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3vUuYbGiGHWfJjxQMmttJMc.jpg?f=fotoalbum_large

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 11:07

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Wat mij tegen houd om de aanbieding van VEH aan te nemen, is dat Buget Energie iedere maand het maandbedrag zelf aanpast naar de “verwachte” verbruik. Waar je bij andere energiemaatschappijen alleen bij de start gebaseerd is op je verleden, en je daarna zelf je maandbedrag kan aanpassen, is dat bij Budget Energie dus niet zo.

Ik wil komend jaar mijn netwerk uitbreiden, vriezer erbij ect, dus ik zal echt wel meer stroom gaan gebruiken. Daarnaast mocht je dit jaar een strengere winter krijgen, zit je maandbedrag er compleet naast met afgelopen zachte winters. Ik heb geen zin om iedere maand hier mee bezig te zijn.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 11:50
Ik vind het aanbod van VEH niet eens zo geweldig. Via gaslicht ben ik hetzelfde kwijt in één jaar.

1000/1000 kwh
650 m3 gas

100 per maand via VEH
100 per maand via Engie

Tarieven zijn wel een stuk lager, korting alleen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:05:
Wat mij tegen houd om de aanbieding van VEH aan te nemen, is dat Buget Energie iedere maand het maandbedrag zelf aanpast naar de “verwachte” verbruik. Waar je bij andere energiemaatschappijen alleen bij de start gebaseerd is op je verleden, en je daarna zelf je maandbedrag kan aanpassen, is dat bij Budget Energie dus niet zo.

Ik wil komend jaar mijn netwerk uitbreiden, vriezer erbij ect, dus ik zal echt wel meer stroom gaan gebruiken. Daarnaast mocht je dit jaar een strengere winter krijgen, zit je maandbedrag er compleet naast met afgelopen zachte winters. Ik heb geen zin om iedere maand hier mee bezig te zijn.
Als je dit jaar een strengere winter krijgt waardoor je (veel) meer gas of elektra verbruikt dan is dat toch logisch als jij je verbruik en daarmee indirect je maandlast hebt gebaseerd op het voorgaande jaar? Dat is niet alleen zo als je bij Budget Energie zit. Mocht dat het geval zijn kun je toch zelf het maandbedrag opschroeven?

Dat ze iedere maand het maandbedrag zelf aanpassen heb ik even gemist. Waar staat dit ergens?
Hier heb ik niet zo'n zin. Ik kreeg bij Engie ook altijd waarschuwingen dat ik mijn voorschotbedrag maar even moest verhogen met ruim 200,-. (met name in de wintermaanden i.v.m. veel stroomverbruik hier) terwijl ik weet dat het totale jaarverbuik niet veel varieert en het dus aan het eind van het jaar weer klopt met mijn eigen ingesteld voorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 15:47
JvdW schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:39:
[...]

Als je dit jaar een strengere winter krijgt waardoor je (veel) meer gas of elektra verbruikt dan is dat toch logisch als jij je verbruik en daarmee indirect je maandlast hebt gebaseerd op het voorgaande jaar? Dat is niet alleen zo als je bij Budget Energie zit. Mocht dat het geval zijn kun je toch zelf het maandbedrag opschroeven?

Dat ze iedere maand het maandbedrag zelf aanpassen heb ik even gemist. Waar staat dit ergens?
Hier heb ik niet zo'n zin. Ik kreeg bij Engie ook altijd waarschuwingen dat ik mijn voorschotbedrag maar even moest verhogen met ruim 200,-. (met name in de wintermaanden i.v.m. veel stroomverbruik hier) terwijl ik weet dat het totale jaarverbuik niet veel varieert en het dus aan het eind van het jaar weer klopt met mijn eigen ingesteld voorschot.
Kun je ons even vertellen waar je die informatie hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 16-06 18:14
D3LTA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat je @NinjaKiwiNL bedoelt.
Ik zou ook graag willen weten of Budget Energie dat doet en waar dit staat.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 10-06-2025 17:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

D3LTA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn7gNa6_YsqEcxqk_9uTM_dEJ8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x32YtcGQlQ4eCwG7ruEagJYY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit wordt genoemd in een review over Budget Energie + bevestiging vanuit Budget Energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 22:41
Kohnee schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:33:
Ik vind het aanbod van VEH niet eens zo geweldig. Via gaslicht ben ik hetzelfde kwijt in één jaar.

1000/1000 kwh
650 m3 gas

100 per maand via VEH
100 per maand via Engie

Tarieven zijn wel een stuk lager, korting alleen ook.
Dacht ook dat het gunstig was, tot ik beter keek, wij zijn 55 euro duurder uit op jaarbasis bij hetzelfde verbruik via VEH.
De korting via Gaslicht is hoger, dus zo lang we niet flink meer verbruiken halen we het verschil met het goedkopere tarief via VEH er niet uit?
Verschil op gastarief heb ik er pas uit met 500m3 extra gasverbruik, wij doen juist ons best om het onder de duim te houden.

Verbruik 1135 kWh / jaar
Verbruik (dal) 1120 kWh / jaar
Teruglevering 1263 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 556 kWh / jaar
Gas 800 m3 / jaar

Budget via Gaslicht: 1286,89 euro.
Budget via VEH: 1.338,99 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49
Goedkoopste gas dat ik heb gevonden is via innova (direct). 310 cashback en via cashbackxl nog 40 extra. Electra heb ik dynamisch met 145 cashback via een overstap website.

[ Voor 7% gewijzigd door lothar op 10-06-2025 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
lothar schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:29:
Goedkoopste gas dat ik heb gevonden is via innova (direct). 310 cashback en via cashbackxl nog 40 extra. Electra heb ik dynamisch met 145 cashback via een overstap website.
Let er wel op dat je voor die korting minimaal 700m3 moet verbruiken en dat je aan het eind van het jaar niet onder je opgegeven verbruik komt, anders kan de korting lager uitvallen. Je kan dus beter wat minder opgeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Heb je minder dan 700m3 verbruik dan is United Consumers een optie via de link https://www.unitedconsumers.com/energie/aanmelden?cid=awin3 . De laatste parameter zorgt voor een hogere korting van €230 bij alleen gas. (€430 bij stroom en gas). Via CashbackXL zou je nog extra €50 cashback kunnen krijgen (€100 bij stroom en gas). Je moet dan wel zorgen dat je awin2 in awin3 veranderd. (aanmelding wordt bevestigd bij CashbackXL maar het is nu nog niet zeker of de cashback uiteindelijk wordt uitbetaald)

Let op: het lijkt er op dat de calculator bij UnitedConsumers bij een verbruik van gas minder dan 500m3 niet het lagere capaciteitstarief van de netbeheerder gebruikt in de berekening. Hierdoor kunnen de maand en jaar kosten die ze tonen hoger zijn dan ze daadwerkelijk zullen zijn. En dus ook hoger ten opzichte van de vergelijkers die wel het correcte capaciteitstarief gebruiken. Daar moet je bij een vergelijking van kosten dus rekening mee houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Novax op 11-06-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Mooie deal deze. Heb net Budget genomen via VEH maar deze komt net 100 euro voordeliger uit. Enige is dat je maximaal 180 dagen in de toekomst kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49
Novax schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:38:
[...]

Let er wel op dat je voor die korting minimaal 700m3 moet verbruiken en dat je aan het eind van het jaar niet onder je opgegeven verbruik komt, anders kan de korting lager uitvallen. Je kan dus beter wat minder opgeven.
Aha dat is wel gek van die 700.. ik zit rond 700. Zou maf zijn als je gekort zou worden als je 690 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
lothar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:25:
[...]

Aha dat is wel gek van die 700.. ik zit rond 700. Zou maf zijn als je gekort zou worden als je 690 doet.
UIt de actie voorwaarden: https://www.innovaenergie...iteitsbonus-2025-v1.1.pdf
6. De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding. Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
Er staat wel evenredig, dat lijkt mij dat je bij 690 een korting van 310 * 690/700 = €305,57 krijgt maar zou daar niet zo maar vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 18:27
Novax schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:48:
Heb je minder dan 700m3 verbruik dan is United Consumers een optie via de link https://www.unitedconsumers.com/energie/aanmelden?cid=awin3 . De laatste parameter zorgt voor een hogere korting van €230 bij alleen gas. (€430 bij stroom en gas). Via CashbackXL zou je nog extra €50 cashback kunnen krijgen (€100 bij stroom en gas). Je moet dan wel zorgen dat je awin2 in awin3 veranderd. (aanmelding wordt bevestigd bij CashbackXL maar het is nu nog niet zeker of de cashback uiteindelijk wordt uitbetaald)
Dit lijkt mij een vrij goede deal voor mensen die (net als ik) weinig gas gebruiken.

Zoek een jaarcontract vanaf September voor alleen gas 175m3.
Vanwege de bonus van 230 euro lijkt mij dit een goede aanbieding.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 11:50
pascaldv schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Dacht ook dat het gunstig was, tot ik beter keek, wij zijn 55 euro duurder uit op jaarbasis bij hetzelfde verbruik via VEH.
De korting via Gaslicht is hoger, dus zo lang we niet flink meer verbruiken halen we het verschil met het goedkopere tarief via VEH er niet uit?
Verschil op gastarief heb ik er pas uit met 500m3 extra gasverbruik, wij doen juist ons best om het onder de duim te houden.

Verbruik 1135 kWh / jaar
Verbruik (dal) 1120 kWh / jaar
Teruglevering 1263 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 556 kWh / jaar
Gas 800 m3 / jaar

Budget via Gaslicht: 1286,89 euro.
Budget via VEH: 1.338,99 euro
Ja ik loop ook niet echt warm hiervoor, ik pak meestal 1 jaar. Het voordeel op 2 jaar is wel groter, dus wellicht die overwegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:01
Hou er wel rekening mee dat ze het werkelijke verbruik van het afgelopen jaar/jaren als verbruik aanhouden voor de korting. Dus als dat hoger was dan wat je opgeeft en daadwerkelijk verbruikt het komende jaar, dan ontvang je aan het eind dus minder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 15:04

Oulewappeur

OmNomNom

Ik heb niet eens een tweejarig aanbod gekregen van VEH..

Verbruik 1500 kWh / jaar
Verbruik (dal) 2500 kWh / jaar

Teruglevering 1400 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 700 kWh / jaar

Gas 1100 m3 / jaar

Via VEH betaal ik net geen 170 per maand
Via GL kom ik op 171 euro per maand uit voor Budget maar voor UC op 165 per maand.

Nu dus overgestapt op UC. Toch weer mooie besparing op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:50
NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]

Dit wordt genoemd in een review over Budget Energie + bevestiging vanuit Budget Energie.
Ik was een aantal jaartjes terug bij Budget Energie. Toen werd dit niet gedaan en ik had 1 jaar vaste termijnbedrag per maand :). Het werd niet steeds aangepast bij mij.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje12345
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-06 14:34
Ik ben ook voor Budget gegaan voor VEH. Nu kun je inderdaad de aanbieding niet meer op je scherm zien.
Ik heb alleen elektra en een 1 jarig contract. Weet bijna zeker dat ik € 100 korting zag staan bij de aanbieding. Maar dit zou dan € 50 te veel zijn want geen gas? Ben benieuwd wat er in het contract gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
matje12345 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
Ik ben ook voor Budget gegaan voor VEH. Nu kun je inderdaad de aanbieding niet meer op je scherm zien.
Ik heb alleen elektra en een 1 jarig contract. Weet bijna zeker dat ik € 100 korting zag staan bij de aanbieding. Maar dit zou dan € 50 te veel zijn want geen gas? Ben benieuwd wat er in het contract gaat staan.
Het is € 100 korting voor stroom (+ € 100 voor gas maar dat is bij jou niet van toepassing). Bij het contract voor 2 jaar is het 50 euro per jaar voor alleen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 14:28

Let op: het lijkt er op dat de calculator bij UnitedConsumers bij een verbruik van gas minder dan 500m3 niet het lagere capaciteitstarief van de netbeheerder gebruikt in de berekening. Hierdoor kunnen de maand en jaar kosten die ze tonen hoger zijn dan ze daadwerkelijk zullen zijn. En dus ook hoger ten opzichte van de vergelijkers die wel het correcte capaciteitstarief gebruiken. Daar moet je bij een vergelijking van kosten dus rekening mee houden.
Dank! Dit is een goeie. Vraagje. Hoe lang duurt het voordat de cashback wordt geregistreerd bij cashbackxl? Ik heb hem vanochtend afgesloten via cashbackxl en tot nu toe zie ik de registratie nog niet terug in mijn overzicht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
BobaUnicat schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:30:
[...]

Dank! Dit is een goeie. Vraagje. Hoe lang duurt het voordat de cashback wordt geregistreerd bij cashbackxl? Ik heb hem vanochtend afgesloten via cashbackxl en tot nu toe zie ik de registratie nog niet terug in mijn overzicht…
Volgens mij is de bevestiging vrij snel, zie laredo in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic"
contract kwam een dag later laredo in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobaUnicat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 14:28
Dank! Ik wacht nog even af en als het niet goed geregistreerd wordt zal ik het annuleren en via laptop opnieuw proberen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 20:53

Dank! Overigens kun je bij UC tot maximaal 90 dagen in de toekomst afsluiten. Als dat te vroeg is even naar den opzegvergoeding kijken, omdat het misschien alsnog loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
matje12345 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:
Ik ben vandaag ook akkoord gegaan.
Bij ons is het huis ook full elektric.
Mijn vorige jaarcontract bij Greenchoice met 24 cent was begin dit jaar afgelopen. Inmiddels ging het variabele tarief al richting de 28 cent. Dan is nu voor een jaar vastleggen voor 20 cent een positieve ontwikkeling O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Er begint hier weer iets teveel slowchat te komen. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om te melden voor welke deal je bent gegaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VindiGoosh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ofoS6237sCizfJsnXU__Nb7s84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kYZLNZBsXOZcCM7zmZJLJKg.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes. Vond het relevant om te vermelden gezien de discussie die hierover is geweest

[ Voor 5% gewijzigd door VindiGoosh op 12-06-2025 13:43 ]

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Het VEH aanbod voor 1 jaar was sinds begin deze week niet meer beschikbaar, maar is bij mij nu terug als optie :) Misschien heeft iemand hier wat aan.

edit: En als je geen email krijgt van VEH kan het helpen om naar de bevestigingspagina te gaan via een eerdere email en dan onderaan op Verder te klikken.

[ Voor 47% gewijzigd door user109731 op 13-06-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
VindiGoosh schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Netjes. Vond het relevant om te vermelden gezien de discussie die hierover is geweest
Bedenktijd gaat ook opnieuw in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIHIRn7j5g3CjKWXqnw7gl5vo_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU7ypjwjE8hPY2UMNnI4urhe.jpg?f=fotoalbum_large

Gunstig voor de mensen die het aanbod van VEH al hadden geaccepteerd, maar tegelijkertijd benieuwd zijn naar het toekomstige aanbod van de consumentenbond die op z’n laatst nét twee dagen na het verkopen van de bedenktijd wordt bekendgemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkSlTGDHR9lPUi6P3QKhjavR6E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhEDlgMTIDnc8P0a7lU9jdZ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door VindiGoosh op 13-06-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:58

ManiacsHouse

Scheisse!

VindiGoosh schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Bedenktijd gaat ook opnieuw in:

[Afbeelding]

Gunstig voor de mensen die het aanbod van VEH al hadden geaccepteerd, maar tegelijkertijd benieuwd zijn naar het toekomstige aanbod van de consumentenbond die op z’n laatst nét twee dagen na het verkopen van de bedenktijd wordt bekendgemaakt:

[Afbeelding]
Serieus? 2 cent terugleververgoeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Serieus? 2 cent terugleververgoeding?
Dat is wat er staat hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 12:12
Ook hier bij een jaarcontract via veh, alleen Gas, 100,- korting in het contract.

[ Voor 85% gewijzigd door BigTasty op 16-06-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45

Thanks voor deze post!

Ik heb het net via deze weg afgesloten 8)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 18:27
louzy82 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Thanks voor deze post!

Ik heb het net via deze weg afgesloten 8)
Ik ben ook deze aanbieding van UnitedConsumers gegaan per a.s. September (1 jaar vast).

Als ik het lagere netbeheerkostentarief meereken en de bonus van 230 euro dan zit ik voor (alleen gas) 175m3 per jaar op 286.59 euro.
De cashback heb ik dan nog niet meegerekend.

Netbeheerkostentarief =
Schaal 1 is minder dan 500 m3 met de kost van €176.92 of schaal 2, meer dan 500 m3 met de kost van €239.46

De berekening op de site van UnitedConsumers plaatst mij in schaal 2 (€239.46), maar dit is dus niet correct.

[ Voor 21% gewijzigd door Burning_Tyre op 16-06-2025 10:42 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:20

Thanks afgesloten! Waarom bij minder dan 700m3? Ik zit nu op 550 gemiddeld dus maak me er geen zorgen over maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MNDutch schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Thanks afgesloten! Waarom bij minder dan 700m3? Ik zit nu op 550 gemiddeld dus maak me er geen zorgen over maar ben wel benieuwd.
Dat was aanvankelijk omdat vanaf 700m3 Innova met 1 jaar gas en de bonus voordeliger zou zijn, al heb ik niet gekeken of dat nu nog zo is (ook in verband met de hoogte van de cashback via CashbackXL)

Je kan natuurlijk bij UC ook boven de 700m3, of als je het verbruik niet helemaal goed kan schatten aangezien de actie voorwaarden bij UC iets beter zijn wat betreft de bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 08:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AXLAD5MVHTGLChKniiSRIjSzI4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dzlKQeGtBkMYlWNyxseQgWAA.jpg?f=user_large

Thanks! Ik heb hem ook aangevraagd voor 300m³. Die €259,42 per jaar is dus niet correct, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuckfypo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-06 16:59
Treveo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:26:
[Afbeelding]

Thanks! Ik heb hem ook aangevraagd voor 300m³. Die €259,42 per jaar is dus niet correct, begrijp ik dat goed?
Klopt, als het goed is, gaat daar nog iets van €60-70 vanaf. Verschilt geloof ik beetje per netwerkbeheerder.

Zelf ook aangevraagd. Zowel stroom als gas, maar heb na een 30 min nog geen bevestiging van CBXL gehad. Wel van UC.

Duurde dit bij anderen ook langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
tuckfypo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Klopt, als het goed is, gaat daar nog iets van €60-70 vanaf. Verschilt geloof ik beetje per netwerkbeheerder.

Zelf ook aangevraagd. Zowel stroom als gas, maar heb na een 30 min nog geen bevestiging van CBXL gehad. Wel van UC.

Duurde dit bij anderen ook langer?
Okay thanks, ik heb alleen gas aangevraagd en vanuit CBXL net de bevestiging gekregen van €100 cashback... ipv €50

Edit: schaal 1 bij Stedin is €186,31 (volgens gaslicht.com), dus gaat er inderdaad nog €73,11 af

[ Voor 9% gewijzigd door Treveo op 16-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 23:36
Treveo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:26:
[Afbeelding]

Waar staat nou de all in gasprijs per m3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
earthknake schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:45:
[...]

Waar staat nou de all in gasprijs per m3?
Leveringskosten € 0,53177 + Energiebelasting € 0,69957 = 0,53177+0,69957 = 1,23134 EUR/m3. Als je er zo naar kijkt niet de goedkoopste maar door alle korting kom je wel gunstig uit.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Er staat bij die korting dat het een loyaliteitsbonus is. Daarover staat in de voorwaarden:
"De eenmalige loyaliteitsbonus wordt na ontvangst van uw eerste jaarnota toegekend in uw UnitedConsumers bespaartegoed. Deze korting wordt niet op een andere wijze of in een andere vorm uitgekeerd."
Bespaartegoed? Betekent dat dat ik dit bedrag als een tegoed krijg NA de eerste jaarnota en dan dat bedrag kan opmaken aan rekeningen o.i.d.?

Edit, ik had niet goed gezocht. Ik zie inmiddels dat je het kunt laten uitbetalen.
Tenminste, als dit 5 jaar oude filmpje nog klopt:
YouTube: Zo werkt het bespaartegoed van UnitedConsumers

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 17-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Er staat bij die korting dat het een loyaliteitsbonus is. Daarover staat in de voorwaarden:
"De eenmalige loyaliteitsbonus wordt na ontvangst van uw eerste jaarnota toegekend in uw UnitedConsumers bespaartegoed. Deze korting wordt niet op een andere wijze of in een andere vorm uitgekeerd."
Bespaartegoed? Betekent dat dat ik dit bedrag als een tegoed krijg NA de eerste jaarnota en dan dat bedrag kan opmaken aan rekeningen o.i.d.?
Hmm, interessant, UC bespaartegoed heb ik in principe geen reet aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Nu online
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Edit, ik had niet goed gezocht. Ik zie inmiddels dat je het kunt laten uitbetalen.
Tenminste, als dit 5 jaar oude filmpje nog klopt:
YouTube: Zo werkt het bespaartegoed van UnitedConsumers
Dit staat in de voorwaarden:
Artikel 3: Voorwaarden besteding of uitbetaling bespaartegoed
1. De Deelnemer kan het in ruil voor de Kortingsgelden ontvangen elektronisch geld op twee manieren
gebruiken. Het elektronisch geld kan besteed worden in de Kadoshop van onze partner Paradigit of het
elektronisch geld kan worden verzilverd door overschrijving van het daarmee corresponderende
geldbedrag naar de bankrekening van de Deelnemer (redemptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
ReginavdLaan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Dit staat in de voorwaarden:
Artikel 3: Voorwaarden besteding of uitbetaling bespaartegoed
1. De Deelnemer kan het in ruil voor de Kortingsgelden ontvangen elektronisch geld op twee manieren
gebruiken. Het elektronisch geld kan besteed worden in de Kadoshop van onze partner Paradigit of het
elektronisch geld kan worden verzilverd door overschrijving van het daarmee corresponderende
geldbedrag naar de bankrekening van de Deelnemer (redemptie).
Je kan die UC spaartegoed laten uitbetalen, lees ik hem zo goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Nu online
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:14:
[...]

Je kan die UC spaartegoed laten uitbetalen, lees ik hem zo goed?
Ja. Of ik lees het verkeerd.
https://img.unitedconsume...kering-kortingsgelden.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09
Ik lees dat het op twee manieren uitgekeerd kan worden. Het tegoed wordt sowieso op je account geboekt. Je kan ervoor kiezen om het uit te keren naar je eigen bankrekening of met het tegoed kan je producten aankopen bij de aangesloten winkels via United Consumers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treveo
Ik heb UC gevraagd via WhatsApp, ze zeiden als volgt:

De bonus wordt tegen het einde van je contract in het bespaartegoed gestort. Je kan dit dan laten uitkeren op je rekening of besteden in onze online cadeaushop.

Dus het lijkt er inderdaad op dat uitbetalen gewoon mogelijk is

[ Voor 12% gewijzigd door Treveo op 17-06-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:46:

De bonus wordt tegen het einde van je contract in het bespaartegoed gestort. Je kan dit dan laten uitkeren op je rekening of besteden in onze online cadeaushop.

.
Thx. Dan is dit op dit moment denk ik de beste deal voor alleen gas met een verbruik van 650 m3 per jaar. Per 1 augustus loopt mijn huidige contract af.

De cashbackxl route is dus klikken via cashbackxl en dan zelf de link aanpassen in de browser alvorens door te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
BounceMeister schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:10:
[...]
.
Thx. Dan is dit op dit moment denk ik de beste deal voor alleen gas met een verbruik van 650 m3 per jaar. Per 1 augustus loopt mijn huidige contract af.

De cashbackxl route is dus klikken via cashbackxl en dan zelf de link aanpassen in de browser alvorens door te gaan?
Voor mijn ~200/250 kuub is het zeker de beste deal op dit moment. Helemaal met die €230 bonus.

Klopt, vanuit CBXL klikken, dan zie je de link in je adresbalk staan met iets van cid=awin2. Die even aanpassen naar awin3 en dan enteren. Daarna aan vragen. Somehow heb ik nu €100 cashback daarvan bevestigd gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Voor mijn ~200/250 kuub is het zeker de beste deal op dit moment. Helemaal met die €230 bonus.

Klopt, vanuit CBXL klikken, dan zie je de link in je adresbalk staan met iets van cid=awin2. Die even aanpassen naar awin3 en dan enteren. Daarna aan vragen. Somehow heb ik nu €100 cashback daarvan bevestigd gekregen.
ik had die cid=awin2 er niet in staan maar wel wat andere parameters met betrekking tot mijn adres na het vraagteken. Ik heb na het vraagteken cid=awin3& toegevoegd (parameters worden gekoppeld met een &). en toen zag ik de 230 Euro korting.

Edit,
Ik zie nog geen bevestiging bij cbxl, maar dat zie ik van mijn Amazon aankoop van gisteren ook niet. Het gaat vaker mis daar de laatste tijd.

Edit2, bevestiging contract is binnen maar een dag later nog steeds geen cashback te zien bij cashbackXL. Reken daar dus niet op.

[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 18-06-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Welke browser heb je gebruikt? Merk de laatste tijd dat ik veel cashbacks mis bij CashbackXL...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verdere vragen en discussie over CashbackXL (en andere cashbackdiensten) mag in Ervaringen met cashback-sites, dan kunnen we hier weer verder met aanbiedingen delen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 20:53
Treveo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:46:

Ik kan dat laten uitbetalen tevens bevestigen uit eigen ervaring met een autoverzekering bij UC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Novax schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.
Ooof, dan waren wij echt op tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
[...]

Gisteren in de avond al. Wilde het afsluiten maar nu twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rsgPNEysmYflDHAG9WlNOFqUfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLyyXsfN5xxNh3KKlcTfazPI.jpg?f=fotoalbum_large

Gunstig voor iedereen die het aanbod van VEH al had geaccepteerd, en toch benieuwd is naar het aanbod van de consumentenbond voor aankomende zondag.

[ Voor 148% gewijzigd door VindiGoosh op 18-06-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
[...]

Ik had dat van 230 naar 215 wel gezien maar wat was het vorige tarief? Ik heb nog tot oktober'25 Greenchoice voor 1,14200 eur/m3 en kan wachten ondanks dat ik de deal gisteren wel afsloot (geen opzegboete). Nvm, blijkbaar had ik het zelf al genoemd een aantal posts terug.

Van €1,23134/m3 + €230 bonus naar €1,25669/m3 + €215 bonus.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirabis op 18-06-2025 23:30 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2YUYSHDhwdgqwPo6S-q-MN-KEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlkslCwvBMzMxK7P3R8KcNUF.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas voor nu geen collectief aanbod van de Consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:49
Beste medetweakers

Ik ben zojuist gebeld door Essent met een aanbod van 3 jaar.
Ik ben niet direct een voorstander van een 3 jarig abonnement aangezien niets zo verandering is als het weer energieprijs.

Ze bieden de saldering van zonnepanelen voor de komende 3 jaar nog 1 op 1

Maar met alle bijzonderheden in de wereld nu klinkt 3 jaar wel "safe". Vandaar dat ze met deze aanbieding ook aan het rondbellen zijn vermoed ik.

Het aanbod is
KWH Dal : 0.277
KWH Normaal: 0.2738
Gas 1.38407

Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.

600 M3 gas.

betekend 150 euro per maad.
Er is ook een welkomsbonus van 200 euro per jaar.

Ik zie zeker op de langere contracten geen significante betere tarieven.
Maar goed meer betalen voor een 3 jarige vindt ik ook wat van.

Hoe aantrekkelijk is zo'n aanbieding?

[ Voor 18% gewijzigd door jeppekroezen op 21-06-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:05:
Beste medetweakers

Ze bieden aan om de komende 3 jaar nog saldering toe te passen? En terugleverkosten? Zie niet in het voorstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Beste medetweakers

Ik ben niet direct een voorstander van een 3 jarig abonnement aangezien niets zo verandering is als het weer energieprijs.

Maar met alle bijzonderheden in de wereld nu klinkt 3 jaar wel "safe". Vandaar dat ze met deze aanbieding ook aan het rondbellen zijn vermoed ik.

Het aanbod is
Gas 1.38407

Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.

600 M3 gas.

Dat salderen zal tzt niet meer over de energiebelasting gaan, dus zover de belofte dat je nog 3 jaar kan salderen.

Verder zijn de tarieven hoog, elders kan je dit veel scherper krijgen zowel gas als stroom. Met jouw verbruik zou ik eerder kijken naar de vaste kosten, korting en een eventuele terugleverboete. Die willen nog wel eens fors verschillen tussen leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

_JGC_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:52:
[...]

Dat salderen zal tzt niet meer over de energiebelasting gaan, dus zover de belofte dat je nog 3 jaar kan salderen.
Zal dit de volgende 'marketing-stunt' zijn van de energie-cowboys? Kijk eens we trekken wat je teruglevert (tegen door ons bepaalde tarieven natuurlijk) af van wat je uit het net trekt. Dus we 'salderen' nog steeds. Ik zie ze er voor aan.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-06-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
ManiacsHouse schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Zal dit de volgende 'marketing-stunt' zijn van de energie-cowboys? Kijk eens we trekken wat je teruglevert (tegen door ons bepaalde tarieven natuurlijk) af van wat je uit het het trekt. Dus we 'salderen' nog steeds. Ik zie ze er voor aan.
Ja een mooie stunt. Want vele mensen vergeten dat het alleen over de kale prijs gaat. Terwijl Energiebelasting normaal het grootste deel is.

Ook zal niet iedere klant die aanbieding krijgen verwacht ik.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
ManiacsHouse schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Ze bieden aan om de komende 3 jaar nog saldering toe te passen? En terugleverkosten? Zie niet in het voorstel.
Terugleverkosten zijn volgens hun eigen schema. deze zit al wel verwerkt in de prijs:
1.001 t/m 1.250 kWh € 0,40059 € 12,19
1.251 t/m 1.500 kWh € 0,48970 € 14,90
1.501 t/m 1.750 kWh € 0,57882 € 17,61
1.751 t/m 2.000 kWh € 0,66792 € 20,32

Verder is het een goeie om na te vragen of ze dit tegen alleen de stroomprijs doen of inderdaad incl energiebelasting! Ik zal dit even navragen bij ze.
_JGC_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:52:
[...]

Verder zijn de tarieven hoog, elders kan je dit veel scherper krijgen zowel gas als stroom. Met jouw verbruik zou ik eerder kijken naar de vaste kosten, korting en een eventuele terugleverboete. Die willen nog wel eens fors verschillen tussen leveranciers.
Kosten zijn inderdaad wat hoger dan de 1jarige contracten. Maar die zitten nu ook rondt de 0,24/26.
Dit vindt ik dan nog niet direct veel hoger.
Maargoed met een jaarcontract heb je natuurlijk wel de kortingen van 3 a 400 soms. En die mis je dan nu 2 jaar wel.
Daartegenover heb je wel 3 jaar zekerheid. ( vaste kosten)

ik neem ook aan ( ga ik navragen) of de energiebelasting volgend jaar ook meegerekend wordt. ga er vanuit van wel.
Als ik antwoord heb zal ik dit even benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Gerardus1956 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Ja een mooie stunt. Want vele mensen vergeten dat het alleen over de kale prijs gaat. Terwijl Energiebelasting normaal het grootste deel is.

Ook zal niet iedere klant die aanbieding krijgen verwacht ik.
Ik ben Ex-klant. misschien dat dat de trigger is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:05
Beste medetweakers

Het aanbod is
Gas 1.38407

Met verbruik:
1850 Dal
1700 Normaal
950 teruglever normaal
435 teruglever dal.

600 M3 gas.

Net even je gegevens op de site van Eneco ingevuld bij een 3 jarige contract het volgende geven zij daar aan.
KWH Dal : € 0.2467
KWH Normaal: € 0.26638
Gas €1.38963
Dit zijn lagere bedragen dan ze je hebben verteld

Verders zijn o.a. de volgende voorwaarden van toepassing Lever je terug uit zonnepanelen?
Terugleverkosten
Als je stroom opwekt, verbruiken je apparaten in huis ook meteen een deel van deze opgewekte stroom. De stroom die je zelf niet verbruikt, lever je terug aan het elektriciteitsnet. Hierover betaal je per kWh terugleverkosten (exclusief overheidsheffingen en inclusief btw).

Salderen
Op je jaarnota verminderen we je jaarverbruik met wat je teruglevert. Dat heet ‘salderen’. Heb je een slimme meter? Dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je normaal- en daarna van je dalverbruik. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld. De salderingsregeling wordt per 1 januari 2027 afgeschaft. Vanaf dan kun je de stroom die je teruglevert met zonnepanelen niet meer verrekenen (salderen) met de stroom die je afneemt.

Terugleververgoeding
Lever je meer stroom terug dan je totale stroomverbruik? Dan ontvang je een terugleververgoeding per kWh (exclusief overheidsheffingen en btw). De terugleververgoeding zie je op je jaarnota.

De terugleverkosten en -vergoeding kunnen wijzigen. We hebben hier geen vaste wijzigingsdatum voor. Bij een contract met vaste looptijd van 3 jaar gebruiken we twee tariefperiodes voor terugleverkosten en terugleververgoeding. Dit is vanwege de afschaffing van de salderingsregeling. De eerste periode begint bij de start van je contract en loopt tot 1 januari 2027. De tweede periode begint op 1 januari 2027 en loopt tot de vaste looptijd van je contract voorbij is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kFwB3hW1_OQtlfafuNIT6f27eg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RRDdVDvHODGW08RnFhVxsj3X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSEnwEYdZVgkJS_-6ZeGsvhTvqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k71JUmm2NRp1OJ34mwIqJMCl.png?f=fotoalbum_large

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Ik ben Ex-klant. misschien dat dat de trigger is?
Dan weten ze jouw gebruik en teruglevering.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:05
clodders schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:51:
[...]

Net even je gegevens op de site van Eneco ingevuld bij een 3 jarige contract het volgende geven zij daar aan.
Gas €1.38963

Verders zijn o.a. de volgende voorwaarden van toepassing Lever je terug uit zonnepanelen?
Terugleverkosten
Als je stroom opwekt, verbruiken je apparaten in huis ook meteen een deel van deze opgewekte stroom. De stroom die je zelf niet verbruikt, lever je terug aan het elektriciteitsnet. Hierover betaal je per kWh terugleverkosten (exclusief overheidsheffingen en inclusief btw).

Salderen
Op je jaarnota verminderen we je jaarverbruik met wat je teruglevert. Dat heet ‘salderen’. Heb je een slimme meter? Dan trekken we de door jou teruggeleverde stroom eerst af van je normaal- en daarna van je dalverbruik. Salderen kan alleen als je je zonnepanelen op energieleveren.nl hebt aangemeld. De salderingsregeling wordt per 1 januari 2027 afgeschaft. Vanaf dan kun je de stroom die je teruglevert met zonnepanelen niet meer verrekenen (salderen) met de stroom die je afneemt.

Terugleververgoeding
Lever je meer stroom terug dan je totale stroomverbruik? Dan ontvang je een terugleververgoeding per kWh (exclusief overheidsheffingen en btw). De terugleververgoeding zie je op je jaarnota.

De terugleverkosten en -vergoeding kunnen wijzigen. We hebben hier geen vaste wijzigingsdatum voor. Bij een contract met vaste looptijd van 3 jaar gebruiken we twee tariefperiodes voor terugleverkosten en terugleververgoeding. Dit is vanwege de afschaffing van de salderingsregeling. De eerste periode begint bij de start van je contract en loopt tot 1 januari 2027. De tweede periode begint op 1 januari 2027 en loopt tot de vaste looptijd van je contract voorbij is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vergelijk je nou eneco met essent van TS? Gasprijs is erg pittig bij beide.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Gerardus1956 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Dan weten ze jouw gebruik en teruglevering.
Die hebben ze niet goed, omdat ze een deel van de verbruik van de oude bewoners hebben gepakt (1700 M3) gas.
clodders schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:51:
[...]

Gas €1.38963

Terugleverkosten

Salderen

Terugleververgoeding

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kwh prijzen zijn inderdaad een stukje lager.
Essent beweerd dat ik kan blijven salderen. Maar ik heb de vraag uitstaan of die salderen door kan gaan in de huidige vorm. Ik zal zo even in het contract duiken om hier duidelijkheid over te krijgen.
De Terugleverkosten verschillend bij Essent per hoeveelheid kwh op jaarbasis. voor mij geld hiervoor A 15 euro per maand. ( 180 p.j)

Ik zie dus al staan:
17.Vanaf 1 januari 2027 vervalt de salderingsregeling en de mogelijkheid
om te salderen. Hierdoor zullen de terugleverkosten wijzigen. Voor 1
januari 2027 wordt je hierover persoonlijk geïnformeerd.
dus deze belofte dat ik kan door blijven salderen ga ik navragen.

[ Voor 5% gewijzigd door jeppekroezen op 21-06-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:05
henkzelf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:
[...]

Je bent scherp en ik door de warmte niet, naar hierbij een overzicht van Essent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-QLgE3ABFJOawrxZ_ePcoaXolg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gDuhOg3Mdt2FKiXQjTpc68ml.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toBwSJEjjuJhvMUdwA4pRgrjhG4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vnCnIY7OjN9oO8jvXwoQa5Eg.png?f=fotoalbum_large

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07
henkzelf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:
[...]

Veel letters zijn hetzelfde, why not? :)

@jeppekroezen

Maarrrrrrrr, gasprijs vind ik ook tamelijk pittig. Voor een éénjaar contract is rond de 1,20 zeker te doen op dit moment. Die 18 cent per kuub extra zou ik liever in eigen zak houden. Als jij tekent, kan Essent op de handelsmarkt jouw energie al vastzetten voor de komende 3 jaar en dat tarief ligt op dit moment lager dan de 1 jaars tarieven. Daar trekken ze dus dubbel geld uit jouw knip.

Punt is inderdaad dat je niet de toekomst in kan kijken. Ik ga ervan uit de een gasprijs die heel veel stijgt maatschappelijk niet geaccepteerd wordt. Tweede, ik gebruik ongeveer dezelfde hoeveelheid gas en een dubbeltje extra per kuub betekent (maar) een paar tientjes.

Ergo, ik zou het niet doen. Als het volgens jaar een dubbeltje duurder wordt en het jaar erop ook, dan speel je nog break even en hou je het geld in eigen zak. Aanbod VEH met Budget energie was 1,15883 per kuub. Vond ik wel mooi. En volgend jaar zie ik wel.

Energie- en handelsprijzen zijn o.a. hier te vinden, onderaan de pagina een tabel voor de luie efficiënte lezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@jeppekroezen Ik heb je verbruik eens in Pricewise gegooid, dan krijg ik veel lagere tarieven, ook voor 3 jaar vast. Zelfs bij Essent (die daar al zeker niet de goedkoopste is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Honesty

kattenneus!

Heb ook dat VEH aanbod genomen, Zie alleen, hoewel we een dubbele meter hebben en ook heb opgegeven dat het dal en normale tarief beide even duur zijn? Klopt dit of word dit later nog gecorrigeerd?
Mijn voorkeur is 1 tarief maar bij veel leveranciers kan dit niet.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:12:
Heb ook dat VEH aanbod genomen, Zie alleen, hoewel we een dubbele meter hebben en ook heb opgegeven dat het dal en normale tarief beide even duur zijn? Klopt dit of word dit later nog gecorrigeerd?
Mijn voorkeur is 1 tarief maar bij veel leveranciers kan dit niet.
Budget Energie rekent bij de vaste contracten momenteel inderdaad hetzelfde tarief voor normaal- en daltarief. Na afloop van je contract wordt er waarschijnlijk voor de variabele normaal- en daltarieven wel met verschillende prijzen gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik zag vorige week zondag al de gasprijzen stijgen, en vertrouwde het al niet, dus snel aangemeld bij de goedkoopste Innova. Normaal probeer ik liever bij de grote energiebedrijven te zitten, maar ik vond hun aanbieding niet slecht.

3 jarig contract, ik heb geen zonnepanelen:

Normaal: 0,26868
Dal : 0,25098
Gas : 1,23923
€590 korting aan het eind van het contract.

De aanbieding van VEH was prima, maar dat automatische termijnbedrag aanpassen hield mij echt tegen. Erg jammer dat de Consumentenbond niet doorging, daar hoopte ik wel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07
NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:
Ik zag vorige week zondag al de gasprijzen stijgen, en vertrouwde het al niet, dus snel aangemeld bij de goedkoopste Innova. Normaal probeer ik liever bij de grote energiebedrijven te zitten, maar ik vond hun aanbieding niet slecht.

3 jarig contract, ik heb geen zonnepanelen:

Normaal: 0,26868
Dal : 0,25098
Gas : 1,23923
€590 korting aan het eind van het contract.

De aanbieding van VEH was prima, maar dat automatische termijnbedrag aanpassen hield mij echt tegen. Erg jammer dat de Consumentenbond niet doorging, daar hoopte ik wel erg op.
Ik heb geen slimme meter. Twee dingen als voordeel, één tarief de dag door, dat ging vroeger werkelijk elk jaar mis EN dat maandelijks aanpassen zal er ook niet inzetten denk ik. We gaan het zien. O ja, nadeel dat het gratis stroom er voor mij niet inzit, maar ik wek genoeg op overdag voor eigen gebruik en nog een stinkdiesel als auto. Daar word ik dus niet wijzer van ...

[ Voor 9% gewijzigd door Houtenklaas op 21-06-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Ik zie nu ook een aanbieding op pricewise.
Alleen kan je een aanbieding pakken via pricewise als je al bij die energiemaatschappij zit ?

Dit zijn namelijk erg leuke tarieven zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bM5Klbfg5LAe5SUufh2gcT-lVXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qmzosjac9XniNDYQ45vWgeu5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mHeHe_Zxm2JLT074qqMQ04eLKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MSjhvASgNIDXMhqVn2C4QLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgjIf1KFBz1gNwCB32Gcdei8Aq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1YR1tPFdvLdl6He7Qc5nkGA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:05
jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
Alleen kan je een aanbieding pakken via pricewise als je al bij die energiemaatschappij zit ?

Volgens mij niet, maar die tarieven + welkomstbonus krijg je toch wel bij meer leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
jongetje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Volgens mij niet, maar die tarieven + welkomstbonus krijg je toch wel bij meer leveranciers?
Ik zie ze bij een 3 jarig vast contract niet zo voordelig als deze.
Budget bevalt me wel aangezien ze nu ook gratis stroom (excl belastinf) bieden in de weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Over het algemeen niet, dat is ook de reden dat je moet aangeven wat je huidige leverancier is, zodat ze die aanbieding niet tonen. Weet niet of het bij alle vergelijkers en energieleveranciers hetzelfde is maar de aanvraag bij Pricewise kan wel doorgaan, maar de leverancier kan dan nog weigeren omdat het alleen voor nieuwe klanten is. Je zou het wel kunnen proberen.

Je zou ook nog contact op kunnen nemen met Budget of je dezelfde tarieven kunt krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 21-06-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:05
jeppekroezen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Ik zie ze bij een 3 jarig vast contract niet zo voordelig als deze.
Budget bevalt me wel aangezien ze nu ook gratis stroom (excl belastinf) bieden in de weekenden.
Ik heb niet naar 3 jarige contracten gekeken, bij 1 jarige krijg je namelijk elke keer bij overstappen 250 a 350 euro korting en dat dat is me veel meer waard.

Blijkbaar heb je zonnepanelen, houdt er dan rekening mee dat je die weekenden in de zomer daar dus ook niets voor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
jongetje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:21:
[...]

Ik heb niet naar 3 jarige contracten gekeken, bij 1 jarige krijg je namelijk elke keer bij overstappen 250 a 350 euro korting en dat dat is me veel meer waard.

Blijkbaar heb je zonnepanelen, houdt er dan rekening mee dat je die weekenden in de zomer daar dus ook niets voor terugkrijgt.
Uiteraard probeer ik in de weekenden meer te gebruiken dan mijn panelen. ( max 1900w) dus dat is al snel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:42

Telefonische 'aanbiedingen' zijn meestal niet gunstig. En niet per se heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Truus01 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:10:
[...]

Telefonische 'aanbiedingen' zijn meestal niet gunstig. En niet per se heel betrouwbaar.
Betrouwbaar als in?
Ze hebben netjes alles op de mail gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VindiGoosh

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dat kan.

Energiecontracten gaan op naam, niet op adres. Dus sluit het nieuwe contract af op naam van je vrouw of andersom, en dan kun je gewoon (weer) klant worden.

Zo hebben mijn vriendin en ik al 2 keer heel flink geprofiteerd van aanbiedingen bij dezelfde energieleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
VindiGoosh schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Ja, dat kan.

Energiecontracten gaan op naam, niet op adres. Dus sluit het nieuwe contract af op naam van je vrouw of andersom, en dan kun je gewoon (weer) klant worden.

Zo hebben mijn vriendin en ik al 2 keer heel flink geprofiteerd van aanbiedingen bij dezelfde energieleverancier.
Aah top!
Ik zie net die VeH aanbieding maar die is erg scherp ( wel voor maar 1 jaar maargoed).
Dus de keuze is snel gemaakt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:28
VindiGoosh schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Ja, dat kan.

Gaat de opzegging van het oude contract dan automatisch op het moment dat de partner een nieuw contract afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Rojado schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:04:
[...]

Gaat de opzegging van het oude contract dan automatisch op het moment dat de partner een nieuw contract afsluit?
Je moet er gewoon voor zorgen dat het nieuwe contract in gaat op de dag dat het oude contract afloopt.

Althans, zo hebben wij dat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:22
Bij de VEH 2-jarige contract actie staat in het overzicht een loyaliteitsbonus van 100 euro, maar bij tarieven in en de overige berekeningen is het 50 euro. Zoals ik het lees is het 100 euro per contract. Bij 1 jaar is het 100 euro per jaar en bij 2 jaar is het 50 euro per jaar, waardoor 2 jaar minder aantrekkelijk is.

Ook word je automatisch lid van VEH lidmaatschap voor 37,50 euro per jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3g00raiqP8MOb13Irc0jT9CJ6RU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gwGMvBB8i1hQbBMgdvsYKIc6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0ARvAfkVQMuRmDy9OMLGYK2lXA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aaVow8zJM0fIYeMmSgXOO6lW.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 22-06-2025 07:51 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Lisadr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:36:
Bij de VEH 2-jarige contract actie staat in het overzicht een loyaliteitsbonus van 100 euro, maar bij tarieven in en de overige berekeningen is het 50 euro. Zoals ik het lees is het 100 euro per contract. Bij 1 jaar is het 100 euro per jaar en bij 2 jaar is het 50 euro per jaar, waardoor 2 jaar minder aantrekkelijk is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De loyaliteitsbonus voor 2 jaar is in dat geval 2x100=€200,-.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ofoS6237sCizfJsnXU__Nb7s84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kYZLNZBsXOZcCM7zmZJLJKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rsgPNEysmYflDHAG9WlNOFqUfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLyyXsfN5xxNh3KKlcTfazPI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe kom je aan het 2 jarige contract ?
Ik krijg alleen de 1 jarige?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
VindiGoosh schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:35:
De loyaliteitsbonus voor 2 jaar is in dat geval 2x100=€200,-.
Alleen als je stroom + gas hebt. Het is 100 euro per product dus bij alleen stroom of gas voor 2 jaar is het 50 per jaar.
jeppekroezen schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:40:
Hoe kom je aan het 2 jarige contract ?
Ik krijg alleen de 1 jarige?
Contract voor 2 jaar is beschikbaar als je geen zonnepanelen hebt. Of voor alleen gas.
Ja een jaar gratis lidmaatschap maar dat kun je direct stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
user109731 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:10:
[...]

Alleen als je stroom + gas hebt. Het is 100 euro per product dus bij alleen stroom of gas voor 2 jaar is het 50 per jaar.
Klopt. Dus vermenigvuldigd met 2(jaar).

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.