Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:38
sll schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 01:11:
Ik heb vandaag de Energiedeal van de Consumentenbond gekregen:

[Afbeelding]

Met loyaliteitsbonus "tot max. €500" (volgens de mail). 2 voorbeeldberekeningen gedaan waarbij de bonus beide keren 350 euro was bij Greenchoice. Zo te zien geen bonus bij het driejarig contract (Innova).

1600 kWh stroom + 1000 m3 gas. En een 2e berekening met 800 kWh stroom en 100 m3 gas.

Over het algemeen teleurstellend. In de reguliere prijsvergelijking van de Consumentenbond staan betere aanbiedingen.
het daltarief is hoger dan het normaal tarief ?

alleen mogelijk interessant wanneer je geen zonnepanelen hebt en voornamelijk elektriciteit in piekuren verbruikt

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 11-07-2025 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Er was een dag lang via de consumentenbond een aanbieding actief bij eneco waarbij geen terugleverkosten berekend werden bij een 1 jarig contract. Het was duidelijk een fout maar toch een mooie aanbieding. Ik heb het aangevraagd maar de contractbevestiging bleef uit.

Net gebeld door de consumentenbond dat dit contract niet gaat komen. Dat had ik wel verwacht maar het was een poging waard. Dus als iemand er op wacht: eneco gaat je daadwerkelijke contract niet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07

sll

boyette schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:19:
[...]

het daltarief is hoger dan het normaal tarief ?

alleen mogelijk interessant wanneer je geen zonnepanelen hebt en voornamelijk elektriciteit in piekuren verbruikt
Ja, bij Greenchoice is het sinds vorig jaar al gebruikelijk dat de tarieven in de daluren hoger zijn, omdat de energiemix van Greenchoice veel zonne-energie bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sll schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:06:
[...]

Ja, bij Greenchoice is het sinds vorig jaar al gebruikelijk dat de tarieven in de daluren hoger zijn, omdat de energiemix van Greenchoice veel zonne-energie bevat.
En daarmee wordt je dus gedwongen om je auto op te laden, meteen als je thuis komt. Kan je dat laatste beetje PV energie verbruiken om terugleverkosten te voorkomen en het lage piek tarief gebruiken. Dit terwijl juist de 17-21 uur het drukste moment van het netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:02
Z___Z schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:58:
[...]

En daarmee wordt je dus gedwongen om je auto op te laden, meteen als je thuis komt. Kan je dat laatste beetje PV energie verbruiken om terugleverkosten te voorkomen en het lage piek tarief gebruiken. Dit terwijl juist de 17-21 uur het drukste moment van het netwerk is.
Daarom moeten we af van vaste contracten. Zij belasten het netwerk onnodig en zadelen zo de burger met kosten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, discussie over hoe (vaste) contracten werken en wanneer je het beste stroom kan verbruiken hoort hier niet thuis. Die discussie(s) mag in een ander topic in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

De korting van deze aanbieding bij UnitedConsumers is vandaag verlaagd naar €215 en het tarief verhoogd naar €1,25669.
Sinds gisteren is het tarief van bovenstaande aanbieding € 1,2567 en de bonus € 260! Vaste kosten nog steeds € 10,35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
  • Laatst online: 13:57
Innova gaat erg op en neer met de welkomstpremie. Deze week nog 120 euro. Gisteren gestegen naar 385 en nu 420 bij een jaarcontract. Dus sla je slag 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:13
jeppiepruts schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:49:
Innova gaat erg op en neer met de welkomstpremie. Deze week nog 120 euro. Gisteren gestegen naar 385 en nu 420 bij een jaarcontract. Dus sla je slag 😃
Bij gelijkblijvende tarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppiepruts
Reintje schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:05:
[...]

Bij gelijkblijvende tarieven?
Ik kan het alleen voor gas beantwoorden. 1,26009 per kuub gas al sinds begin juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
VeH 1 jarig contract kan ik niet meer kiezen. Alleen een 2 jarig contract...
Dan is het 1 jarig contract op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:49:
VeH 1 jarig contract kan ik niet meer kiezen. Alleen een 2 jarig contract...
Dan is het 1 jarig contract op?
Het aanbod is als ik me niet vergis vrijdagavond verlopen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
THE_BASE schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:32:
[...]

Het aanbod is als ik me niet vergis vrijdagavond verlopen.
2 jarig kan ik wel selecteren...ik dacht tm 22 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:03
Let bij de budget thuis aanbieding van veh even op de ingangsdatum. Als die niet de 1e van de maand is betaal je bij 12 maanden contract 13 maanden vastrecht vaste leveringskosten.

Dit geldt iig voor elektra, gas weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door SalexSun op 23-07-2025 15:07 ]

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:10
SalexSun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
Let bij de budget thuis aanbieding van veh even op de ingangsdatum. Als die niet de 1e van de maand is betaal je bij 12 maanden contract 13 maanden vastrecht.

Dit geldt (zover ik weet) bij alle leveranciers. Overal betaal je in die 'halve maand' bij je vertrekkende en nieuwe leverancier de hele maand. (Ook voor gas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53

ManiacsHouse

Scheisse!

SalexSun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
Let bij de budget thuis aanbieding van veh even op de ingangsdatum. Als die niet de 1e van de maand is betaal je bij 12 maanden contract 13 maanden vastrecht.

Lijkt mij toch dat ze dat verrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
ManiacsHouse schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:01:
[...]

Lijkt mij toch dat ze dat verrekenen?
Sorry, het gaat om de vaste leveringskosten, niet vastrecht(netbeheerder)kosten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0ImSLWIdHx-yOENIn3wJ8kLT3A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EpY0dCjB4b1jNO3UmuhVOTFg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

SalexSun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]
Dat is een lekker verdienmodel. Kosten berekenen voor iets wat ze nog niet of niet meer leveren...
Dus als je contract ingaat op de 30ste van de maand rekenen ze dus gewoon de hele maand? En andersom ook?
Wacht effe... In de tekst spreken ze over een overeenkomst van één jaar. Maar ze rekken het in hun voordeel dus gewoon op. Lijkt mij dat de leveringskosten buiten dit jaar gewoon van ze terug kunt vragen/eisen.
Truus01 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:52:
[...]

Dit geldt (zover ik weet) bij alle leveranciers. Overal betaal je in die 'halve maand' bij je vertrekkende en nieuwe leverancier de hele maand.
Heb je daar meer info over?

[ Voor 39% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-07-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
SalexSun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]
Oh hier heb ik me nooit in verdiept.. dan is het niet handig dat ik nu 30-09 geselecteerd heb 8)7 (dan loopt m'n oude contract namelijk af..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Joostdz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:00:
[...]

Oh hier heb ik me nooit in verdiept.. dan is het niet handig dat ik nu 30-09 geselecteerd heb 8)7 (dan loopt m'n oude contract namelijk af..)
Hoe moet je het anders doen dan? Veel eerder betaal je maand dubbel kosten aan je nieuwe en oude leverancier. Maand of evenredig x aantal dagen later, dan betaal je aan je oude leverancier de tarieven die buiten je vaste contract vallen want dat is immers afgelopen.
Slimme constructie dit... Links om of rechtsom jagen ze de consument op extra kosten. Ik vraag me dus af ik dit wel is toegestaan. Ik kan er bij United Consumers waar ik oktober naar overstap (nog) niks over vinden in de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
Joostdz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:00:
[...]

Het maakt dus niks uit of je de 2e of de 30e start, het kom op hetzelfde neer. Ik zat nog binnen de 2 weken bedenktijd dus heb de ingangsdatum naar de 1e vd maand laten uitstellen. Online kon ik de ingangsdatum wel vervroegen, maar niet uitstellen. Via de klantenservice (chat) werd ik snelgeholpen en is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:41
SalexSun schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:55:
[...]

Het maakt dus niks uit of je de 2e of de 30e start, het kom op hetzelfde neer. Ik zat nog binnen de 2 weken bedenktijd dus heb de ingangsdatum naar de 1e vd maand laten uitstellen. Online kon ik de ingangsdatum wel vervroegen, maar niet uitstellen. Via de klantenservice (chat) werd ik snelgeholpen en is het wel gelukt.
Juich maar niet te vroeg. Ik had eens telefonisch een nieuw Eneco contract laten verplaatsen naar 1 Jan. Bijgewerkte contract in pdf opgestuurd gekregen, klaar dacht ik. Maar Eneco liet het contract 1 dag later op 2 Jan ingaan. Daar kwam ik pas achter toen de oude leverancier opeens 1 dag extra in rekening bracht (met nieuwe tarieven, dit was juist de reden tot overstappen). Gelukkig hoefde ik niet een hele maand vastrecht te betalen. Ik heb er ook maar geen rechtszaak van gemaakt.

Leveranciers proberen het gewoon (ook b.v. bij telecom). En ze corrigeren het meestal wel als je erom vraagt. Toen BE 40.000 klanten van het failliete Fenor overnam, lieten ze de contracten op 30 dec ingaan en dachten ze even €240.000 vastrecht te scoren voor twee dagen. Daar zijn denk ik veel klachten over geweest want na een tijdje kregen we dat geld terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De discussie over vastrecht en het betalen hiervan mag stoppen hier. Die gaat inmiddels niet meer over een aanbieding en is hier dan ook offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 10:15
*knip* Offtopic. Dit is geen aanbieding en hoort hier niet thuis.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 24-07-2025 14:44 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jeppiepruts
Innova biedt op dit moment een korting van 1680 euro op een jaarcontract. In ieder geval op alleen gas contract met verbruik tussen de 900 en 1199 kuub. Je krijgt geld terug als je onder de 1050 kuub verbruikt ;-)
Voor wie het 'aandurft' van deze fout gebruik te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
jeppiepruts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:
Innova biedt op dit moment een korting van 1680 euro op een jaarcontract. In ieder geval op alleen gas contract met verbruik tussen de 900 en 1199 kuub. Je krijgt geld terug als je onder de 1050 kuub verbruikt ;-)
Heb je toevallig een directe link? Ik zie slechts 280 eur korting

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Goede tip! Aangevraagd en ik heb de korting ook. Energiecontract is binnen en daar staat de korting ook op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:19
Als ik 1100m3 invul zie ik 'm ook, helaas niet als ik 500m3 invul dat je geld toe krijgt...

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
Ik ga er voor! Zojuist contract aangevraagd voor 1 jaar.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Top zeg! Heb m ook aangevraagd. Mijn verbruik ligt wel veel lager. In de actievoorwaarden staat hier het volgende over:
De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding.
Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
Door het woord evenredig ga ik er vanuit dat de bonus dan naar verhouding verrekend zal worden. Dat zou nog steeds erg gunstig zijn.

Via CashbackXl nog € 40 extra korting mogelijk :+

Edit: het wordt nog beter. Contract net binnen en het jaarverbruik is opnieuw vastgesteld op het standaard jaarverbruik. De bonus is echter niet aangepast. Dus ik heb nu een contract gehad met 400 m3 opgegeven gasverbruik en de bonus van € 1680 erin.

[ Voor 8% gewijzigd door thys op 26-07-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Staat nog steeds zo op de site.
Geen ervaring met twee verschillende leveranciers, kan dat problemen geven als je stroom bij de een en gas bij de ander gaat afnemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Reintje op 26-07-2025 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Reintje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:42:
Geen ervaring met twee verschillende leveranciers, kan dat problemen geven als je stroom bij de een en gas bij de ander gaat afnemen?
Dat kan prima. Je kan zelfs de soorten mixen, zoals dynamisch stroom (Partij a) en vast gas bij Partij B

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:47
Reintje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:42:
Dat kan prima, zo heb ik via VEH het contract voor gas van Budget Energie voor 2 jaar vastgezet vanwege de gunstige tarieven. Ik heb daarnaast voor stroom een 1-jarig contract van United Consumers met een bonus.

Vorig jaar voor het eerste twee leveranciers gehad van de verschillende producten en dat ging zonder problemen. Ik ben voorlopig nog niet van het gas af en heb zonnepanelen. Ik wacht nog een jaartje af wat de stroomleveranciers voor proposities gaan bedenken als de salderingsregeling stopt in 2027. Maar wie weet komt er na de verkiezingen eind dit jaar een andere wind :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:19
thys schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:29:
[...]

Edit: het wordt nog beter. Contract net binnen en het jaarverbruik is opnieuw vastgesteld op het standaard jaarverbruik. De bonus is echter niet aangepast. Dus ik heb nu een contract gehad met 400 m3 opgegeven gasverbruik en de bonus van € 1680 erin.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Edit: inderdaad staat nu in de contractbevestiging een verbruik van 583m3 per jaar met €1680 bonus 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Padje87 op 27-07-2025 00:13 ]

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:54
[...]

Dank voor dit topic en de recente posts. Hierdoor nieuwe contract op een 1e laten ingaan i.p.v. einddatum huidige aanbieder (30e). Tevens ook de Innova truuk aangevraagd met 900m3 gas, terwijl ik veel minder verstook. Ik duim hier ook voor een aanpassing naar gemiddeld jaarverbruik met behoud van de korting. Dat komt neer op een jaartje gratis energie.

Edit: de tandjes _/-\o_ _/-\o_ contractbevestiging net per mail binnen gekregen. Jaarverbruik aangepast (circa 200m3). Met de loyaliteitskorting en incl elektraverbruik + terugleverkosten en alles kom ik uit op 70 euro per maand RETOUR.

[ Voor 14% gewijzigd door AMDminer op 27-07-2025 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who_Dat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-08 07:16
Bedankt voor het delen, heb het ook aangevraagd. Dat wordt komend jaar weer gewoon de ketel gebruiken. En de airco's een jaartje rust. Mooie deal met geld terug op gas 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:52
[...]
Ook hier aangevraagd. Wegens een meningsverschil over de geluidsproductie van de hybride warmtepomp afgelopen jaar een hoger verbruik (928 ipv 750), maar het zojuist ontvangen contract (opgegeven 901m3) spreekt over 928 m3 gasverbruikt per jaar. ik hoop maandag met Innova een overeenkomst te kunnen sluiten, ik heb geen zin om mijn huidig contract te moeten openbreken maar zelfs als ik dat moet doen (VeH contract 01-10-2024, ingangsdatum 15-02-2025, 1,17311 euro/m3) ben ik nog flink goedkoper uit met dit contract. Maar ik hoop op een goed bod van Innova om dit contract te ontbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Uiterste datum is 23-01-2026.
Laat ik nou pas 01-02-2026 contractvrij zijn. 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
Reintje schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:49:
Uiterste datum is 23-01-2026.
Laat ik nou pas 02-02-2026 contractvrij zijn. 😡
Wat denk je dat de boete is? 50 euro? Aanvragen!!!!

Er is ook nog eens 2 weken bedenktijd. Ik neem aan dat Innova ons voor die tijd een mooi aanbod gaat doen...

[ Voor 18% gewijzigd door Chielp op 27-07-2025 00:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met z'n allen nog eens naar de topicregels in de topicstart kijken? Bedankjes kunnen met het duimpje en slowchat mag ook achterwege blijven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Chielp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:50:
[...]

Wat denk je dat de boete is? 50 euro? Aanvragen!!!!

Er is ook nog eens 2 weken bedenktijd. Ik neem aan dat Innova ons voor die tijd een mooi aanbod gaat doen...
Niet aan gedacht.
Ik lees dat als je opzegt binnen de laatste 7 dagen van je contract er geen boete opgelegd wordt.
Dat geldt net niet voor mij dan, lijkt me.
Ingang nieuwe 23-01-2026. Huidig contract tot 01-02-2026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
Yorinn schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:53:
[Modbreak] Kunnen we met z'n allen nog eens naar de topicregels in de topicstart kijken? Bedankjes kunnen met het duimpje en slowchat mag ook achterwege blijven hier. [/]
Je hebt helemaal gelijk, maar een gemiddeld energie contract geeft 300 euo cadeau? Dit is een cadeau van 1680 euro als je tussen de 900-1199 m3 verbruikt. En in het later opgestuurde contract staat inderdaad dat het in geval van foutieve opgave "naar ratio" wordt aangepast. Ik val tussen deze range maar je zult maar 6000m3 per jaar verbruiken en het cadeau wordt maar 6x vermenigvuldigd :) Dit kan wel eens de grootste blunder sinds lange tijd zijn van een energiemaatschappij.
6. De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding.
Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u
opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen
hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om
per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
Omhoog gaat niet lukken. Omlaag blijft het nog zeker zeer interessant!

En omdat Innova spreekt over "evenredig te korten" heb je zelf met een (veel) hoger verbruik nog steeds recht op een (zeer) hoge korting. Innova kan niet makkelijk verklaren waarom je omhoog niet mer recht hebt op op zijn minst dezelfde korting.

[ Voor 37% gewijzigd door Chielp op 27-07-2025 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
Dankjewel, in de mail van het energiecontract staat in het begin verhaal dat ik gas en 100% groene stroom afneem, mag aannemen dat ik daar mij niets van moet aantrekken toch als je naar de samenvatting kijkt van mijn contractbevestiging?

Ben wel benieuwd of Innova voor 1 november nog terugkomt op deze super aanbieding, mogen ze dat eenzijdig doen, ook al heb je de contractbevestiging al binnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyPa5g3voLSvxp_iiVszjrv-zk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPFygUcJG9PXQbqes4a9pKSK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Catdogsf op 27-07-2025 02:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who_Dat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-08 07:16
Chielp schreef op zondag 27 juli 2025 @ 01:03:
[...]

Dit is een cadeau van 1680 euro als je tussen de 900-1199 m3 verbruikt. En in het later opgestuurde contract staat inderdaad dat het in geval van foutieve opgave "naar ratio" wordt aangepast.
Er staat inderdaad in de voorwaarden dat bij foutieve opgave het aangepast kan worden. Maar in het bevestigde contract staat juist het veel lagere verbruik vermeld bij mij. En op dat verbruik staat ook dat ik de bonus krijg. Er is nergens bevestigt dat bij de online aanvraag eerst een veel hoger verbruik is opgegeven. Dat maakt deze aanbieding zo sappig. Hoe gaan ze aantonen dat ik bij het aanvragen 900 m3 heb opgegeven? Dat is namelijk nergens bevestigd of terug te lezen. En anders ga ik toch gewoon 900 m3 verbruiken on well in aanmerking te komen, is nog steeds gratis gas 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Zijn er al mensen geweest die het contract afgesloten hebben met een hoger jaarverbruik? Komt het contractueel dan nog steeds met 1680 bonus vast te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRHDWK
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:41
Slomy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 08:51:
Zijn er al mensen geweest die het contract afgesloten hebben met een hoger jaarverbruik? Komt het contractueel dan nog steeds met 1680 bonus vast te staan?
Had een verbruik van 1900 opgegeven, dan is de bonus € 435,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Innova zou zich hier kunnen beroepen op een "kennelijke vergissing" en de overeenkomst kunnen ontbinden, https://www.consuwijzer.n...e-prijs-niet-klopt-wat-nu (link gaat meer over een product in een webwinkel maar principe is hetzelfde voor contracten). Probleem voor Innova is wel dat de fout nu net in de bonus zit.

Maar zou dus wel oppassen met deze aanbieding ook omdat de loyaliteitsbonus pas aan het eind wordt uitgekeerd. Al zou je kunnen zeggen dat Innova dan al in had moeten grijpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Novax op 27-07-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:17
Novax schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:26:
[...]

Maar zou dus wel oppassen met deze aanbieding ook omdat de loyaliteitsbonus pas aan het eind wordt uitgekeerd. Al zou je kunnen zeggen dat Innova dan al in had moeten grijpen.
Er waren tienduizenden klanten van Welkom Energie die ook allemaal op zo'n bonus rekenden aan het einde van het contract, iedereen weet hoe dat afliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Who_Dat schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:47:
[...]

Er staat inderdaad in de voorwaarden dat bij foutieve opgave het aangepast kan worden. Maar in het bevestigde contract staat juist het veel lagere verbruik vermeld bij mij. En op dat verbruik staat ook dat ik de bonus krijg. Er is nergens bevestigt dat bij de online aanvraag eerst een veel hoger verbruik is opgegeven. Dat maakt deze aanbieding zo sappig. Hoe gaan ze aantonen dat ik bij het aanvragen 900 m3 heb opgegeven? Dat is namelijk nergens bevestigd of terug te lezen.
Dat zouden ze wellicht in de logs van de aanvraag via de website terug kunnen vinden. En ik mag toch aannemen dat Innova al eerder klanten heeft gehad die meer hebben opgegeven dan ze echt verbruiken (ongeacht de fout in de bonus die ze nu hebben). Al zou het me ook niet verbazen dat ze dat intern niet goed geregeld hebben.
En anders ga ik toch gewoon 900 m3 verbruiken on well in aanmerking te komen, is nog steeds gratis gas 🤣
De bonus wordt pas aan het einde uitgekeerd, dan is het te laat om nog 900m3 te verbruiken ;)

Maar eerst maar kijken of Innova deze foute aanbieding niet kan/gaat terugdraaien. Ben wel benieuwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
Gratis gas bestaat niet denk dat ze deze fout gaan rechtzetten deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:27:
[...]

Er waren tienduizenden klanten van Welkom Energie die ook allemaal op zo'n bonus rekenden aan het einde van het contract, iedereen weet hoe dat afliep.
Nee eigenlijk niet, hoe is dat afgelopen? Failliet, geen bonus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Catdogsf schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:28:
[...]

Nee eigenlijk niet, hoe is dat afgelopen? Failliet, geen bonus?
Failliet, geen bonus en met veel moeite de teveel betaalde voorschotten terug kunnen halen via stornering en MOI's.
In die periode werd je nog net niet voor gek verklaard als je op zoek ging naar leveranciers met bonussen aan het eind van het contract.
Afhandeling faillissement Welkom Energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Failliet, geen bonus en met veel moeite de teveel betaalde voorschotten terug kunnen halen via stornering en MOI's.
In die periode werd je nog net niet voor gek verklaard als je op zoek ging naar leveranciers met bonussen aan het eind van het contract.
Afhandeling faillissement Welkom Energie
Dat is niet best, maar we gaan het meemaken en het is nog maar de vraag of Innova niet eenzijdig het contract gaat annuleren in de komende 2 weken...

Nu je dit zegt, is het wel handig om het termijnbedrag zo laag mogelijk te zetten, is iemand dat al gelukt om dat aan te passen in zijn innova account? Ik kan het namelijk niet vinden waar ik het kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Hier ook afgesloten, verbruik in contract is lager (en realistischer). Buiten de twee weken bedenktijd, kunnen ze hier nog onder uit?

Ik wilde zeggen dat de hoeveelheid contracten die “foutief” worden afgesloten vast niet zo hoog zullen zijn, maar nu zie ik dat de fout ook op pepper.com staat….

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Korting had waarschijnlijk € 168 moeten zijn. Past beter in de lijn met de kortingen van 2 en 3 jaar.

Het all-in tarief van € 1,26 is niet bijzonder, maar ook niet heel slecht.
Ook al gaat die korting niet door, dan heb je er niet perse heel veel nadeel van (m.i.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Catdogsf schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:01:
[...]

Dat is niet best, maar we gaan het meemaken en het is nog maar de vraag of Innova niet eenzijdig het contract gaat annuleren in de komende 2 weken...

Nu je dit zegt, is het wel handig om het termijnbedrag zo laag mogelijk te zetten, is iemand dat al gelukt om dat aan te passen in zijn innova account? Ik kan het namelijk niet vinden waar ik het kan aanpassen...
Lijkt mij dat Innova dit gaat corrigeren, geen enkele leverancier gaat energie met verlies leveren, anders vallen ze om en krijg je aan het eind alles behalve een bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:27:
[...]

De klanten die hun rechten hadden veiliggesteld (storneren tot aan de juiste berekening inclusief bonus) en zich niet lieten intimederen of misleiden, hebben precies hun rechten kunnen uitoefenen. Dat is hier ook de tip: leg alles vast, geef het minimale verbruik bij de maximale bonus op en zorg dat je zelf alles kunt narekenen en qua gegevens op orde hebt.

Aanvulling: leg ook vast welke bonus je zou krijgen bij verbruik van 1 m3 (dat is €280).

[ Voor 6% gewijzigd door haribold op 27-07-2025 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, zoals ik gisteravond ook al zei. (Discussie over) alles dat geen aanbieding is, zal vanaf hier weer zonder pardon de prullenbak in belanden.

Voor algemene discussie (over faillissementen) mag er in De energierekening - kroegtopic worden verder gegaan en kunnen we hier weer aanbiedingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 15:12
Inmiddels is de bonus bij innova op de website aangepast naar €420,-.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ThijsM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:58:
Inmiddels is de bonus bij innova op de website aangepast naar €420,-.
Op Pepper valt te lezen dat alle aanvragen van dit weekend met de hoge bonussen worden geannuleerd.

Edit: annuleringen stromen binnen, aanbod van 470 euro loyaliteitsbonus wordt geboden. Let op, de laatste tijd was dat steeds 460 euro op de website en nu lager. Maar het alternatieve aanbod is dus niet bijzonder.

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 29-07-2025 13:30 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:05
Bij mij was het contract van innova vandaag ook geannuleerd, na een bevestiging gekregen te hebben gisteren. Ik heb ze gebeld en ze bieden met nu 1,26 euro per kuub en 320 euro loyaliteitsbonus. Bij alleen gas afname (geen stroom) en voor een contract van 1 jaar. Lijkt me redelijk netjes, toch?

Ik zie hierboven 470 euro loyaliteitsbonus, is dat voor gas en stroom?

Contract voorstel wordt persoonlijk gedaan, kan niet alleen gas gekozen worden online. Hebben er nog meer gebeld en zo ja, wat hebben jullie aangeboden gekregen?

[ Voor 7% gewijzigd door groxgrox op 29-07-2025 16:56 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
groxgrox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:55:
Bij mij was het contract van innova vandaag ook geannuleerd, na een bevestiging gekregen te hebben gisteren. Ik heb ze gebeld en ze bieden met nu 1,26 euro per kuub en 320 euro loyaliteitsbonus. Bij alleen gas afname (geen stroom) en voor een contract van 1 jaar. Lijkt me redelijk netjes, toch?

Ik zie hierboven 470 euro loyaliteitsbonus, is dat voor gas en stroom?

Contract voorstel wordt persoonlijk gedaan, kan niet alleen gas gekozen worden online. Hebben er nog meer gebeld en zo ja, wat hebben jullie aangeboden gekregen?
Ah dank voor de info. Ik kreeg ook de e-mail met link voor aanbod maar zag daar alleen stroom + gas of stroom en haakte af. Misschien morgen dan maar eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Bij Innova (https://www.innovaenergie.nl/) krijg je voor alleen gas met een verbruik tussen 0 en 900 m3 nu een bonus van € 275 (daarboven € 315). Tarief is € 1,26009. Zeker als je heel weinig gas verbruikt een zeer goede aanbieding, er vanuit gaande dat de bonus dit keer wel klopt :+ . En als dit klopt is het ook geen probleem om een wat lager geschat verbruik in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:04:
Bij Innova (https://www.innovaenergie.nl/) krijg je voor alleen gas met een verbruik tussen 0 en 900 m3 nu een bonus van € 275 (daarboven € 315). Tarief is € 1,26009. Zeker als je heel weinig gas verbruikt een zeer goede deal, er vanuit gaande dat de bonus dit keer wel klopt :+ . En als dit klopt is het ook geen probleem om een wat lager geschat verbruik in te vullen.
Het klopt, toevallig net contact opgenomen met ze aangezien het contract met de €1680 was verdwenen uit mijn account, ze vertelde dat het was geannuleerd ivm te hoge bonus, (echt waar joh :-)) ze deed een nieuw aanbod met €275 bonus met mijn verbruik van 500 kuub, in de offerte die ze meteen stuurde staat alleen 574 kuub, dus ga even bellen of ze dat kunnen aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Catdogsf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:53:
Het klopt, toevallig net contact opgenomen met ze aangezien het contract met de €1680 was verdwenen uit mijn account, ze vertelde dat het was geannuleerd ivm te hoge bonus, (echt waar joh :-)) ze deed een nieuw aanbod met €275 bonus met mijn verbruik van 500 kuub, in de offerte die ze meteen stuurde staat alleen 574 kuub, dus ga even bellen of ze dat kunnen aanpassen...
Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat dat incorrect is, wellicht is die 574m3 het SJV (standaard jaar verbruik) van je gasaansluiting dat ze van de netwerkbeheerder krijgen?

Maar dan lijkt de aanbieding zelf wel te kloppen, misschien tijdelijk om de mensen te compenseren die de aanvraag met de te hoge bonus hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:
[...]

Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat dat incorrect is, wellicht is die 574m3 het SJV (standaard jaar verbruik) van je gasaansluiting dat ze van de netwerkbeheerder krijgen?

Maar dan lijkt de aanbieding zelf wel te kloppen, misschien tijdelijk om de mensen te compenseren die de aanvraag met de te hoge bonus hebben gedaan.
Klopt wat je zegt, heb ze nog even gebeld om te vragen of ze het aan kunnen passen in mijn geval, maar dat kunnen ze niet en het is inderdaad het gemiddelde wat je hebt verbruikt wat ze hanteren.

Ben er alsnog blij mee, hierdoor zit ik op €0.71 per m3 wat ik vanaf 1 november gaat betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Catdogsf op 30-07-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
[.]

[ Voor 98% gewijzigd door Catdogsf op 30-07-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 12:43
Novax schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:19:
[...]

Innova kijkt inderdaad naar het SJV dat bij mij fors afwijkt van de werkelijkheid gedurende de laatste 5 jaar. Het heeft me heel veel moeite gekost om het voorschot aangepast te krijgen van EUR 179 naar EUR 129 (wat nog EUR 11 teveel is). Het kan wel maar vraag niet hoe!

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
*knip* Verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2025 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
*knip* Offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 31-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0181
Er kan weer worden ingeschreven voor een collectieve inkoop van Eigen Huis in september, hieronder de link om je aan te melden.
https://collectieve-inkoo...nl/collectief/meld-je-aan

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 17-08-2025 15:44 ]

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:50
*knip* Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2025 19:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58
Momenteel heeft innova energie weer een zeer interessante "loyaliteitsbonus" voor alleen gas 1 jaar vast.

900m3 gas geeft €425 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
1500m3 gas geeft €450 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59

Via scoupy afsluiten geeft een extra cashback van €45.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO3Hcu4J9YKnN9g9JccH-Rseqpc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YKFZrBe4lOZfIKZSuxZzRbb2.png?f=user_large

Stroom los bij andere leveranciers afsluiten geeft bonussen van +- €200 en eventueel extra cashback.

Voor een jaar energie is dan een korting van +- €700 mogelijk

[ Voor 41% gewijzigd door Ruben0s op 31-08-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Laatst online: 14:32
Ruben0s schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:
Momenteel heeft innova energie weer een zeer interessante "loyaliteitsbonus" voor alleen gas 1 jaar vast.

900m3 gas geeft €425 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59
1500m3 gas geeft €450 loyaliteitsbonus. All-in tarief is €1.24026. Vaste leveringskosten €95.59

[Afbeelding]

Stroom los bij andere leveranciers afsluiten geeft bonussen van +- €200 en eventueel extra cashback.

Ik krijg bij 550 kuub een loyaliteit van € 285,-.

Hoe kun je de truc toepassen door een hoger verbruik in te vullen bij het afsluiten?
En het daarna te wijzigen in het proces naar een lager verbruik?

Of was dat via externe vergelijkers?

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 23:18
Ruben0s schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:22:

[Afbeelding]

Huh? Alleen gas met “100% groen stroom”?

• denver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:27
vandaag een aanbod van greenchoice ontvangen. ik ga nog even rondshoppen deze maand.

normaal 2042 kWh / dal 1471 kWh
Stroomtelwerk Dubbel
Gasverbruik 587 m3 per jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMzW1RuUENaUpyBxnRSE1d9o510=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bch3E3rhTfntnOCcGJvkiaVe.png?f=fotoalbum_large

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:02
denver schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:55:
vandaag een aanbod van greenchoice ontvangen. ik ga nog even rondshoppen deze maand.

normaal 2042 kWh / dal 1471 kWh
Stroomtelwerk Dubbel
Gasverbruik 587 m3 per jaar

[Afbeelding]
Misschien mis ik iets, maar is het niet merkwaardig dat als de futures op LNG de komende jaren op (forse) daling staat, de prijs in dit contract juist oploopt van 1 naar 2 naar 3 jaar?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zie er sowieso weinig interessants aan qua welke tarief dan ook? Sowieso zou ik een aanbod nooit an sich bekijken maar naast wat uit de bekende vergelijkers komt rollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

GeEkIe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:36:
[...]

Misschien mis ik iets, maar is het niet merkwaardig dat als de futures op LNG de komende jaren op (forse) daling staat, de prijs in dit contract juist oploopt van 1 naar 2 naar 3 jaar?
Je mist zeker iets.
https://www.ad.nl/economi...-niet-afsluiten~acda72f5/

Iemand al de aanbieding van veh gehad?

Hoi!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:33:
Iemand al de aanbieding van veh gehad?
Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.

Zo te zien weer Budget voor 1 of 2 jaar vast.

1 jaar: € 0,19364 / kWh -- € 1,12507 / m3
2 jaar: € 0,22364 / kWh -- € 1,20599 / m3

Met een bonus van 100 euro voor zowel gas als stroom dus 200 voor allebei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
user109731 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:47:
[...]

Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.

Zo te zien weer Budget voor 1 of 2 jaar vast.

1 jaar: € 0,19364 / kWh -- € 1,12507 / m3
2 jaar: € 0,22364 / kWh -- € 1,20599 / m3

Met een bonus van 100 euro voor zowel gas als stroom dus 200 voor allebei.
Mooie gas tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamscho
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:51
Kunnen de veh aanbiedingen nog verschillen? Mijne is nog niet binnen, wel bevestiging dat deze onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Hamscho schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:20:
Kunnen de veh aanbiedingen nog verschillen? Mijne is nog niet binnen, wel bevestiging dat deze onderweg is.
In het verleden is gebleken van niet.
Iedereen krijgt normaliter hetzelfde aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:27
ik heb net dezelfde aanbieding ontvangen. het lijkt dus voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Laatst online: 14:32
denver schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:46:
ik heb net dezelfde aanbieding ontvangen. het lijkt dus voor iedereen hetzelfde.
Apart.
Ik heb me weken geleden aangemeld, en kreeg vandaag een mail, dat ik over 4 dagen een aanbod krijg van VEH.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb hetzelfde aanbod gehad - gek dat het moment dan kennelijk wel kan verschillen.

Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder. Budget rekent niet alleen terugleverkosten, maar geeft ook een schamele cent per kWh teruglevering. Maar goed, we zien het maar als een lump sum-product, en onderaan de streep zijn ze door de lagere kWh-prijzen toch nog goedkoper (19,3 cent / kWh enkeltarief).

/edit: ik bedenk me nu net dat ik netto niet teruglever maar afneem, dus die cent per kWh is voor mij niet relevant 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Thijsmans op 05-09-2025 21:28 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Thijsmans schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:26:
Ik heb hetzelfde aanbod gehad - gek dat het moment dan kennelijk wel kan verschillen.

Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder.
Dat weet je pas volgend jaar natuurlijk. Misschien scheelt het je wel 2000 euro of 5. Dat maakt het vergelijken ook zo lastig. Je weet hij dynamisch immers wat de prijs op 5 januari 2026 is en met vast wel.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:25
Hamscho schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:20:
Hier ook nog niets binnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik weet dat jullie allemaal met smart wachten op het VEH aanbod, maar we hoeven niet van iedereen te horen of ze al wel of geen aanbieding binnen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AINGQ7BbbRwIv_jln_jv3I00C2Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iRedx8MUe2TfwtJIGj9Ef2SH.png?f=user_large
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.

Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDKb-hsgdS-hKA2Ny1TE8MweleU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bizd5LdOm96tshfMuwygluEg.png?f=fotoalbum_large

Daar staat budget zelfs nog tussen met een beter aanbod dan via VEH.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOSX_WbEYMFHrPQMLASyypts9VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOBJQMPuaV2shAxRIPx1s23w.png?f=fotoalbum_large

Ik vergelijk met dezelfde getallen als VEH. Waar zit dan het addertje?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:49
LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.

Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MDsvs schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:45:
[...]

Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?
Verbruik 440 kWh / jaar
Verbruik (dal) 380 kWh / jaar
Teruglevering 1300 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 640 kWh / jaar
Gas 530 m3 / jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
THE_BASE schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:01:
[...]

Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.
Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHs9oSFnusqZ6yqdERX-Vz3v36w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AzQK08AQa55O8VlML0ZBWPye.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door LordSinclair op 08-09-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 21:48
LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:47:
[...]

Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshot

[Afbeelding]
Gek dat normaal en dal tarief zelfde prijs zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:11
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp.
Het ligt niet aan jou, je doet het goed.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:50
zessen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:
[...]

Het ligt niet aan jou, je doet het goed.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.
Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog iets

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:39
Rikkie8 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:54:
[...]

Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog iets
Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03
m.eddy schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:41:
[...]

Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.
Precies. De reden waarom ik denk ik wel op de aanbieding in ga. Afgelopen jaar was een heel goed jaar qua zon begrijp ik. Ik verwacht dus juist eerder méér uit het net te gaan trekken dan minder. De teruglevering zal denk ik ook wat dalen. Ik krijg die 1 cent dus toch niet, ook als het 10 cent was niet. Want ik begrijp dat je die alleen krijgt als je meer terug levert dan verbruikt, in mijn geval neem ik nu 200 kwh meer af dan dat ik teruglever ongeveer (en vermoedelijk aankomend jaar nog wat meer verschil).
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20
*knip* Overstapvragen horen hier niet thuis.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2025 14:44 ]

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.