Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:54
Van tijd tot tijd rapporteer ik posts die een referal bevatten. Bijna altijd wordt dit opgepakt, waarvoor dank :). Echter, er is een 'type' referal die (in mijn ogen onterecht) gedoogd wordt - de Amazon/Tweakers referal. Voorbeeld in deze post - keuringsdienst in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tweakers wordt getagd in de referal, maar dat maakt het in mijn oogjes niet okay om referal elementen te 'verspreiden' via T.net. Mijn voorstel is om gewoon alle referals er uit te foempen. Tweakers verdient, denk ik, niet aan deze referals (i.t.t. de PW clickouts).

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:06:
Van tijd tot tijd rapporteer ik posts die een referal bevatten. Bijna altijd wordt dit opgepakt, waarvoor dank :). Echter, er is een 'type' referal die (in mijn ogen onterecht) gedoogd wordt - de Amazon/Tweakers referal. Voorbeeld in deze post - keuringsdienst in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tweakers wordt getagd in de referal, maar dat maakt het in mijn oogjes niet okay om referal elementen te 'verspreiden' via T.net. Mijn voorstel is om gewoon alle referals er uit te foempen. Tweakers verdient, denk ik, niet aan deze referals (i.t.t. de PW clickouts).
Er zit een verschil in referrals en refferers. Referrals verwijderen we zoveel mogelijk, gezien de plaatser daar (mogelijk) aan verdient.
Bij refferers, zoals de meeste van Amazon, heb ik minder moeite. Daar verdient niemand iets mee en staat alleen maar lelijk. Als we daar bij elke link op moeten gaan letten of gaan aanpassen, zijn we daar halve dagen mee bezig.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-09 16:20

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Vraag: welke locatie voor plaatsing nieuw achteraf verzendkosten combineren korting onderwerp?

Sicomputers heeft een nieuwe mogelijkheid om bestellingen achteraf te kunnen combineren.
Dit is uniek en zou ik hier graag ergens willen melden als een 'voordeel'. Maar het is dus geen aanbieding.
Ook geen kortingscode. Voor veel kopers zou het wel erg handig zijn als andere shops dit ook gaan doen.
Vandaar dat ik er graag aandacht voor wil vragen. Maar waar moet ik dat dan plaatsen?

Deze methode noemen ze bij Sicomputers 'meesturen met'.
Met dan een keuze uit je nog niet verzonden bestellingen.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Allicht is het nog vroeg, maar ik begrijp niet helemaal waar het over gaat? En lees dit mogelijk meer als nieuwstip dan topic worthy? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ik begreep hem eerst ook niet en dacht zelfs dat het reclame was.

Maar het is een methode om gratis extra pakketten te laten verzenden door Sicomputers.
Wanneer een eerste bestelling nog niet is verzonden dan mag je een tweede bestelling gratis mee verzenden.
Voor zover ik weet is dat uniek in Nederland bij PC HW shops?

De naamgeving is een beetje duf, "Meesturen met" klinkt minder sexy dan bv "gratis mee verzenden".

Nu is Sicomputers al niet duur met verzenden omdat dit maar 3,95 kost maar wanneer alternate meegaat...
Ik hoop dus dat dit een trend gaat worden.

Misschien dat we op termijn zelf kunnen kiezen voor goedkoop verzenden combineren ipv sneller in huis..
Beter voor het milieu, overbelaste bezorgers en beter voor de kleinere uitgaven van consument en bedrijf.

Ik weet niet of dit nieuws is en ook niet of dit blijvend is. Het is iig geen aanbieding en ook geen code.
Maar volgens mij is het wel uniek in de HW.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ah kijk, dank voor de opheldering. Maandag....ochtend... :+ je kent het wel, haha.
Allicht persoonlijk, maar klinkt niet heel bijzonder? De nuance zijnde dat je er niet voor betaald, veel webshops combineren al voor zover ik weet. Alleen betaal je steeds wel verzendkosten of. . .toch al gratis dus maakt het voor jou als klant niet uit.

Geen NL webshop, maar de 'AliExpressen' van deze wereld combineren ook vaak zendingen al dan niet met als resultaat géén verzendkosten omdat order van 'x' grootte en maakt het ff niet uit dat het bij meerdere 'shops' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Het is nieuwe materie en het is idd nog vroeg. Tweede bak koffie hier. :)

Het probleem van een shop als Alternate is dat ze prima service en prijzen hebben maar erg hoge verzendkosten, dat geeft Amazon NL een behoorlijk concurrentie voordeel door vanaf 20 euro gratis te verzenden. Alternate zal misschien combineren met verzenden maar laat klanten wel telkens verzendkosten betalen van 5,95 euro per losse bestelling.

Voor zover ik weet ben ik achteraf gecombineerd gratis verzenden nog niet eerder tegengekomen. :?
Zelfs bij Amazon en Ali moet je voor iedere nieuwe order toch weer opnieuw verzenden betalen. :?
(mits van toepassing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Fair, achteraf is wel uniek. Mijn voorstel -> https://tweakers.net/submit/ daar een nieuwstip posten. En anders kan je er altijd even een topic van openen ter attentie van je mede gebruikers. Laten we het ook weer niet te moeilijk maken. * Perkouw begint wakker te worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

In de Amazon Prime Days topic heb ik een vraag gesteld over de aard van de aanbiedingen. Amazon adverteert met kortingen op adviesprijzen, en op de productpagina staat ook een 'standaard prijs'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN2aKNDEjJTBPJGt4QtwLBFhwwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0FyeNUyKzQATaAjn1pPSmZO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de vraag gesteld wat deze standaard prijs is/ of dit de prijs is die buiten de 'prime days' gehanteerd wordt, omdat de korting anders misleidend zou zijn.

Ik snap werkelijk waar niet waarom deze vraag als offtopic is bestempeld in een topic die over de kortingen gaat. Lijkt mij hele relevante informatie....

Maar mijn opmerking over de Xbox controller vs. Luna controller is er nog.. kan iemand mij uitleggen wat hier de logica achter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:56:
In de Amazon Prime Days topic heb ik een vraag gesteld over de aard van de aanbiedingen. Amazon adverteert met kortingen op adviesprijzen, en op de productpagina staat ook een 'standaard prijs'.

[Afbeelding]

Ik heb de vraag gesteld wat deze standaard prijs is/ of dit de prijs is die buiten de 'prime days' gehanteerd wordt, omdat de korting anders misleidend zou zijn.

Ik snap werkelijk waar niet waarom deze vraag als offtopic is bestempeld in een topic die over de kortingen gaat. Lijkt mij hele relevante informatie....

Maar mijn opmerking over de Xbox controller vs. Luna controller is er nog.. kan iemand mij uitleggen wat hier de logica achter is
Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn vragen en discussie over prijsontwikkelingen en of het misleidende aanbiedingen zijn offtopic.

Jouw reactie is om deze reden dan ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yorinn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn vragen en discussie over prijsontwikkelingen en of het misleidende aanbiedingen zijn offtopic.

Jouw reactie is om deze reden dan ook verwijderd.
In de topicwaarsschuwing staat:
Dit topic is NIET voor:
* Zoekvragen, requests en offtopic reacties, deze worden verwijderd.
* Nutteloze posts met wat je gekocht hebt of wilt kopen. Discussie is toegestaan, als het maar ontopic blijft en over de aanbiedingen gaat. (Inhoudelijke) discussies over de producten is dus niet de bedoeling.
* Discussies over verzending van producten en de (geo)restricties hierop.
* Referrals (ook links naar Pepper.com en vergelijkbaar vallen hieronder)
* Shopervaringen (Hiervoor hebben we Shopreview.tweakers.net)
* Prijsontwikkelingen (tenzij een waardevolle aanvulling dat iets mogelijk géén aanbieding betreft)
* Discussies over Prime membership
Mijn vraag slaat toch op het dikgedrukte? Amazon laat een Adviesprijs zien, een Prime Day prijs en een Standaard Prijs. Dat is het toch in de context van de aanbieding tot zaak om te weten wat de 'standaard prijs' is om te beoordelen of iets mogelijk geen aanbieding betreft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:15:
[...]

In de topicwaarsschuwing staat:

[...]

Mijn vraag slaat toch op het dikgedrukte? Amazon laat een Adviesprijs zien, een Prime Day prijs en een Standaard Prijs. Dat is het toch in de context van de aanbieding tot zaak om te weten wat de 'standaard prijs' is om te beoordelen of iets mogelijk geen aanbieding betreft...?
Precies. En dat staat onder het rode kopje wat niet is toegestaan in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yorinn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Precies. En dat staat onder het rode kopje wat niet is toegestaan in het topic.
Er staat toch tenzij voor. Dus niet toegestaan, tenzij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Is het een idee om boven de (quick)reply textbox bij Centraal Aanbiedingentopic V2.0 op te nemen dat een link naar het item in de Pricewatch wordt gewaardeerd? En misschien om dat als tip mee te geven om het EAN te checken, dan weet iedereen zeker dat het om het zelfde product & uitvoering gaat.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:03:
Is het een idee om boven de (quick)reply textbox bij Centraal Aanbiedingentopic V2.0 op te nemen dat een link naar het item in de Pricewatch wordt gewaardeerd? En misschien om dat als tip mee te geven om het EAN te checken, dan weet iedereen zeker dat het om het zelfde product & uitvoering gaat.
dat staat er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Sh****t ik ben echt blind. laat maar... :X :D :$

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yorinn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:32:
[mbr]Nieuw jaar en dus weer een nieuw Black Friday-topic. :)
En zoals altijd; Vergeet de topicwaarschuwing niet. ;)[/mbr]
offtopic:
De automatisch topic volgen staat in deze reeks uit, terwijl eerdere reeksen dat wel werd doorgezet naar vervolg topics. Wellicht kun je dit nog corrigeren voor anderen die niet gemerkt hebben dat dit topic weer open gezet is? Of is dit een Stoute bugs ?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
True schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:18:
[...]

offtopic:
De automatisch topic volgen staat in deze reeks uit, terwijl eerdere reeksen dat wel werd doorgezet naar vervolg topics. Wellicht kun je dit nog corrigeren voor anderen die niet gemerkt hebben dat dit topic weer open gezet is? Of is dit een Stoute bugs ?
Ik denk dat het een bug is, gezien ik niets kan aanpassen daarvoor.

Of het komt doordat het topic eerder is gemaakt en in een afgesloten forum stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2024 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Yorinn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:43:
[...]

In Ervaringen met cashback-sites is al veel informatie te vinden en kunnen ook verdere vragen gesteld worden. ;)
Kan het eerste topic niet worden geupdate met caschback en alle Lego winkels en zo. SRY voor offtopic maar ik denk dat dit wel echt een meerwaarde heeft van dit toppic.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TheDudez schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Kan het eerste topic niet worden geupdate met caschback en alle Lego winkels en zo. SRY voor offtopic maar ik denk dat dit wel echt een meerwaarde heeft van dit toppic.
Ik heb de link naar Ervaringen met cashback-sites in de topicwaarschuwing gezet en het deel met de links naar andere topics in de topicstart gezet. Ik denk dat dit, op dit moment, voldoende is.

Ik heb ook je post naar het feedbacktopic verplaatst, gezien het geen aanbieding was en ook niet over een specifieke aanbieding ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Yorinn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik heb de link naar Ervaringen met cashback-sites in de topicwaarschuwing gezet en het deel met de links naar andere topics in de topicstart gezet. Ik denk dat dit, op dit moment, voldoende is.

Ik heb ook je post naar het feedbacktopic verplaatst, gezien het geen aanbieding was en ook niet over een specifieke aanbieding ging.
Ik wil best een lijst maken met lego winkels indien nodig.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TheDudez schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Ik wil best een lijst maken met lego winkels indien nodig.
Ik heb je toegevoegd als mede-auteur van het topic, dan kan je er wmb. mee aan de slag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05
Is er ergens een draadje waar 'winacties' gedeeld worden? Ik kan het zo snel niet vinden.

ING heeft momenteel een mooie actie, dus misschien is het een idee om voor dat soort dingen ook een algemeen topic te maken? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ben bang @SpaceOdyssey dat we dan nogal een 'reclame' topic gaan krijgen. Koop nu 5 dingen van x en win mogelijk Y. En dan van legio aanbieders. . .of dat nuttig gaat zijn betwijfel ik maar allicht ben ik de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Misschien handig om dit topic opnieuw te openen zonder een anoniem account als TS?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Goede feedback @Señor Sjon :) Pak ik op.

Edit: Mezelf en collega Yorinn bijgevoegd als mede auteur!

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:54
Is het het overwegen waard om een Energieleveranciers aanbiedingen Slowchat topic te starten? Dan kunnen mensen in het ene zetten wat de echte aanbiedingen er zijn en in de andere kunnen ze details bespreken (en eventueel de originele post in het Energieleveranciers aanbiedingentopic aanpassen met bijvoorbeeld een externe cashback)

Gezien de hoeveelheid slowchat is er wel een behoefte aan en is het kroegtopic te ver qua topic (gaat toch veel om flexibele tarieven, algemene vragen, teruglevering) om daar de aanbiedingen te bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door detulp050 op 10-07-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Nee is ook een antwoord 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@detulp050 stom, had de aanname gemaakt dat iemand anders hier op zou reageren en er verder geen aandacht meer aan besteed. Excuus!

Nu wil ik niet uit angst beredeneren, maar denk dat het nogal spaak loopt als we een tweede spoor introduceren waar mensen wél los kunnen buiten de aanbiedingen om. Eerlijk gezegd denk ik dat we dan met de huidige situatie beter af zijn. Plus dat ik, maar dat ben ik persoonlijk, niet veel zie in een slow-chat topic. Dat wordt dan nogal een 'dump-hier-alles-maar-rondom-energieleveranciers' topic. Althans dat verwacht ik.

Dus vanuit mij een vriendelijke 'nee', waarbij ik hoop dat je de uitleg hier afdoende vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
Perkouw schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:50:
@detulp050 stom, had de aanname gemaakt dat iemand anders hier op zou reageren en er verder geen aandacht meer aan besteed
No problemo
Dus vanuit mij een vriendelijke 'nee', waarbij ik hoop dat je de uitleg hier afdoende vind.
Als ik kijk naar de hoeveelheid verwijderde Posts denk ik dat een dergelijk topic een win-win situatie is, maar ik respecteer jullie beslissing uiteraard
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.