• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:14:
Ik was wel content met het strakke regime van het oude topic, vooral als je het al enige tijd volgde en geen behoefte had aan discussie die ook al in de generieke toesteltopics plaatsvond of bv in Shopping Forum al een topic had. Nu begrijp ik van mijn collega's dat dit een hoge workload gaf in dat topic, vooral door (nieuwe) gebruikers die één van mijn hierboven geciteerde vragen posten zonder ook maar iets terug te lezen en ook webwinkels die een beetje stout waren.
Oh daar was ik juist ook content mee, maar dat topic is nu gesloten. Het nieuwe topic heeft een nog strakkere vorm gekregen, waar ik niet content mee ben. Het lijkt erop dat het nu wat meer losgelaten wordt, maar ik ga er vanuit dat dat komt omdat we er hier over gepraat hebben.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik zou de modjes graag willen feliciteren met het succesvol castreren van onderstaand topic.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Is dit nu echt wat we willen in vergelijking met het vorige topic? Niet dat dat perfect was maar alleszins gebeurde daar nog wat en kon je prima terecht voor tips.

Opsomtopics zijn nooit gewenst en dat is het nu wel geworden. Ik zou jullie willen vragen om hier nog eens over na te denken. Volgens mij hoort een "community" er anders uit te zien en te functioneren dan dat het nu doet.
Het rigoreuze afkappen van goed lopende topics door bepaalde modjes begint ondertussen een beetje belachelijk te worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:41

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Wat ik in de historie zie, zijn berichten leegehaald zoals vragen wat de prijs wordt, waar aanbiedingen zijn e.d. Juist de vragen waar de collega's van TB een dagtaak aan hadden om schoon te houden. Effectief is het nog hetzelfde topic, minus de ballast.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 16-12-2020 22:02]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:31:
Ik zou de modjes graag willen feliciteren met het succesvol castreren van onderstaand topic.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Is dit nu echt wat we willen in vergelijking met het vorige topic? Niet dat dat perfect was maar alleszins gebeurde daar nog wat en kon je prima terecht voor tips.

Opsomtopics zijn nooit gewenst en dat is het nu wel geworden. Ik zou jullie willen vragen om hier nog eens over na te denken. Volgens mij hoort een "community" er anders uit te zien en te functioneren dan dat het nu doet.
Het rigoreuze afkappen van goed lopende topics door bepaalde modjes begint ondertussen een beetje belachelijk te worden.
Kan je ook feedback geven zonder er gelijk met een gestrekt been in te gaan? Is nergens voor nodig en nodigt nou ook niet uit om (passend) te antwoorden.

Zoals hier in het feedbacktopic is gemeld, was het voor de plaatselijke TB-mods niet meer te doen om het OLED aanbiedingentopic te modereren, om die reden zijn we er hier ook strakker op gaan zitten. Zo is het melden wat je besteld hebt en vragen waar een bepaalde tv goedkoper niet de bedoeling, ook niet in het gesloten topic. Dat zijn de enige reacties die geknipt zijn, voor zover ik zie.

Wat zou jij anders willen zien in het topic? Dan kunnen we ons/dat eventueel aanpassen of verbeteren?

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Niet online
Yorinn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:13:
[...]

Kan je ook feedback geven zonder er gelijk met een gestrekt been in te gaan? Is nergens voor nodig en nodigt nou ook niet uit om (passend) te antwoorden.

Zoals hier in het feedbacktopic is gemeld, was het voor de plaatselijke TB-mods niet meer te doen om het OLED aanbiedingentopic te modereren, om die reden zijn we er hier ook strakker op gaan zitten. Zo is het melden wat je besteld hebt en vragen waar een bepaalde tv goedkoper niet de bedoeling, ook niet in het gesloten topic. Dat zijn de enige reacties die geknipt zijn, voor zover ik zie.

Wat zou jij anders willen zien in het topic? Dan kunnen we ons/dat eventueel aanpassen of verbeteren?
Uit je reactie begrijp ik dat je echt het verschil niet ziet tussen het oude en het nieuwe topic. Als je dat niet ziet dan gaat er echt iets verkeerd.

Door het strakker moderern is het topic nu dus gewoon dood. Dat zie je zelf toch ook wel? Wat heeft het topic dan nog voor zin vraag ik mij af. Ik bedoel, de pricewatch is er al. Zoals ik zei, het oude topic was niet perfect maar het was wel een topic waar er normaal gekeuveld werd en waar men elkaar probeerde te informeren.
Volgens mij draait een community daarom en niet een om dood topic waar men in een template zijn ding moet doen en voor de rest zijn bek moet houden. Want dat is wat er nu dus gebeurt. Begin dan een Pepper.com 2.0. En zelfs daar ben je vrijer om over een aanbieding te praten.

Als het voor de mods teveel werk was word het hoog tijd om je eens af te gaan vragen of er niet gewoon teveel regeltjes zijn. Het kan niet zo zijn dat een forum dood word geslagen omdat de mods het anders zogenaamd niet aan kunnen. Dan gaat er echt iets goed fout en dat is een fenomeen wat niet alleen hier gebeurt maar over het hele forum.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:44:
[...]

Uit je reactie begrijp ik dat je echt het verschil niet ziet tussen het oude en het nieuwe topic. Als je dat niet ziet dan gaat er echt iets verkeerd.
Het oude topic heb ik nooit (echt) gevolgd, dus daar kan ik persoonlijk inderdaad geen uitspraken over doen.
Door het strakker moderern is het topic nu dus gewoon dood. Dat zie je zelf toch ook wel? Wat heeft het topic dan nog voor zin vraag ik mij af. Ik bedoel, de pricewatch is er al. Zoals ik zei, het oude topic was niet perfect maar het was wel een topic waar er normaal gekeuveld werd en waar men elkaar probeerde te informeren.
Zoals je in dit nieuwe topic ziet, wordt er ook wel gekeuveld, maar hebben we de touwtjes inderdaad wat strakker getrokken, dit was ook de kritiek over het Black Friday-topic, waarna we wat meer ruimte hebben gegeven om inhoudelijk te discussiëren over de aanbiedingen, op dezelfde manier als dat we in Centraal aanbiedingen topic v2.0 doen.
Volgens mij draait een community daarom en niet een om dood topic waar men in een template zijn ding moet doen en voor de rest zijn bek moet houden. Want dat is wat er nu dus gebeurt.
De template is juist in het leven geroepen om tussen de andere reacties de aanbiedingen beter/sneller te zien tussen (eventuele) andere reacties.
Als het voor de mods teveel werk was word het hoog tijd om je eens af te gaan vragen of er niet gewoon teveel regeltjes zijn. Het kan niet zo zijn dat een forum dood word geslagen omdat de mods het anders zogenaamd niet aan kunnen. Dan gaat er echt iets goed fout en dat is een fenomeen wat niet alleen hier gebeurt maar over het hele forum.
Hoezo zijn er teveel regels? Minder regels is niet altijd beter, dan krijg je juist topics waarin óf (te)veel gemodereerd moet worden, omdat het niet meer over aanbiedingen gaat, maar over de hond van tweaker A gaat bijvoorbeeld en niet meer over OLED TV's óf het wordt één grote free-for-all waarbij niets meer overzichtelijk is en het modereren helemaal niet meer te doen is.

Ik zie een hoop commentaar op het topic vanuit jou, maar ik zie geen mogelijke oplossingen of dingen die jij anders zou willen zien in het topic. De manier hoe de oude topics in TB liepen, waren ook niet alles, zeker niet omdat de (vrijwillige) moderators een dagtaak hadden aan het modereren, dus dat gaat sowieso niet op die manier terugkomen.

Als je echt wilt keuvelen over van alles en niets, kan je altijd de Discord joinen, daar zijn we wat vrijer in het modereren (daar moet je het wel heel bont maken wil je je reactie (of jezelf) zien verdwijnen) als op het forum, waar het wel echt nodig is.

• Niet online
Yorinn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:05:
[...]

Het oude topic heb ik nooit (echt) gevolgd, dus daar kan ik persoonlijk inderdaad geen uitspraken over doen.

[...]

Zoals je in dit nieuwe topic ziet, wordt er ook wel gekeuveld, maar hebben we de touwtjes inderdaad wat strakker getrokken, dit was ook de kritiek over het Black Friday-topic, waarna we wat meer ruimte hebben gegeven om inhoudelijk te discussiëren over de aanbiedingen, op dezelfde manier als dat we in Centraal aanbiedingen topic v2.0 doen.

[...]

De template is juist in het leven geroepen om tussen de andere reacties de aanbiedingen beter/sneller te zien tussen (eventuele) andere reacties.

[...]

Hoezo zijn er teveel regels? Minder regels is niet altijd beter, dan krijg je juist topics waarin óf (te)veel gemodereerd moet worden, omdat het niet meer over aanbiedingen gaat, maar over de hond van tweaker A gaat bijvoorbeeld en niet meer over OLED TV's óf het wordt één grote free-for-all waarbij niets meer overzichtelijk is en het modereren helemaal niet meer te doen is.

Ik zie een hoop commentaar op het topic vanuit jou, maar ik zie geen mogelijke oplossingen of dingen die jij anders zou willen zien in het topic. De manier hoe de oude topics in TB liepen, waren ook niet alles, zeker niet omdat de (vrijwillige) moderators een dagtaak hadden aan het modereren, dus dat gaat sowieso niet op die manier terugkomen.

Als je echt wilt keuvelen over van alles en niets, kan je altijd de Discord joinen, daar zijn we wat vrijer in het modereren (daar moet je het wel heel bont maken wil je je reactie (of jezelf) zien verdwijnen) als op het forum, waar het wel echt nodig is.
Begin dan eerst eens in het oude topic te kijken. Ik kan verder echt helemaal niets met je voorstel om dan maar op discord te joinen. Waar is het forum ook alweer precies voor? Blijkbaar dus inderdaad om lijstjes te posten en verder je mond dicht te houden.

Oplossingen? Volgens mij leg ik vrij goed bloot waar het fout gaat. En dat laat jij nu ook weer pijnlijk zien. Het lampje gaat maar niet branden lijkt het. Ik zeg, succes met de regeltjes handhaven en hopelijk kan er dan wat makkelijker achterover geleund worden en tevreden knikkend bevestigen dat de vele regeltjes hebben geholpen.

Manmanman........

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:41

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Nou volgde ik wel dat oude topic en dagelijks werd er gevraagd naar kristallen bollen, hoe het met garantie zat, wanneer de prijs zou gaan dalen etc. Dat wat je gezellig vond, is wat er na veel modwerk overbleef en daarna is besloten dit niet langer zo door te zetten. Het topic in TB had veruit de meeste modkracht nodig van de topics daar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:43:
Nou volgde ik wel dat oude topic en dagelijks werd er gevraagd naar kristallen bollen, hoe het met garantie zat, wanneer de prijs zou gaan dalen etc. Dat wat je gezellig vond, is wat er na veel modwerk overbleef en daarna is besloten dit niet langer zo door te zetten. Het topic in TB had veruit de meeste modkracht nodig van de topics daar.
En dat ga je nooit voorkomen. Ja, met wat er nu is gecreëerd. Is dat nu echt wat we willen? Hoe is het topic nu precies een verbetering en wat draagt dat topic nu precies bij? Het is net de PW maar dan op het forum.
Het hele onderwerp is samen met het topic dood. De meesten zijn weggejaagd. Wat heb je daar nu aan?

Het kan toch niet zo zijn dat we liever topics, want dit fenomeen verspreid zich al langer, hebben waar alleen maar een lijstje ingevuld mag worden in plaats van topics waar daadwerkelijk interactie met elkaar plaatsvind? Ja, er zijn nadelen maar ingrijpen op een alles of niets manier heeft voor de lange termijn nog grotere nadelen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:51:
[...]

En dat ga je nooit voorkomen. Ja, met wat er nu is gecreëerd. Is dat nu echt wat we willen? Hoe is het topic nu precies een verbetering en wat draagt dat topic nu precies bij? Het is net de PW maar dan op het forum.
Het hele onderwerp is samen met het topic dood. De meesten zijn weggejaagd. Wat heb je daar nu aan?

Het kan toch niet zo zijn dat we liever topics, want dit fenomeen verspreid zich al langer, hebben waar alleen maar een lijstje ingevuld mag worden in plaats van topics waar daadwerkelijk interactie met elkaar plaatsvind? Ja, er zijn nadelen maar ingrijpen op een alles of niets manier heeft voor de lange termijn nog grotere nadelen.
Zoals ik ook al eerder zei, is het topic niet alleen bedoeld om lijstjes in te vullen, dat is alleen om de aanbiedingen overzichtelijker te houden. Interactie mag ook zeker wel in het topic, mits het aanvullingen zijn en niet om wat men besteld heeft (zonder prijzen) en 'glazen bol'-vragen, daar heeft niemand iets aan.

• Niet online
Yorinn schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:04:
[...]

Zoals ik ook al eerder zei, is het topic niet alleen bedoeld om lijstjes in te vullen, dat is alleen om de aanbiedingen overzichtelijker te houden. Interactie mag ook zeker wel in het topic, mits het aanvullingen zijn en niet om wat men besteld heeft (zonder prijzen) en 'glazen bol'-vragen, daar heeft niemand iets aan.
Ik heb nu meerdere malen mijn argumenten hier neergezet. Het topic is doodgeslagen. Kijk naar het gesloten topic en naar wat het nu is. Trek je conclusies of de huidige opzet geslaagd is.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:00
Yorinn schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:04:
[...]

Een forum vol met templatetjes. Daar kun je wat mee doen. Ik zie een filter voor mij, een reactievenster (waar je zoals nu een bericht als dit typt) met een knopje voor bepaalde templates. En een filter op het forum die berichten waar geen op het template gebaseerde bericht in staat gewoon niet laat zien.

Iets wat niet gebouwd gaat worden, want dat filter bestaat al; de zoekmachine (en zou weer véél te veel tijd van de Devs kosten, en die hebben het al zo druk met goede features uitwerken...).
In de template een tag verwerken die op basis van een bepaalde zoekterm zorgt dat je alleen maar de aanbieding ziet en niet de slow-chat er omheen.

Zo krijg ik bijvoorbeeld als ik zoek in het topic op 'Aanbiedingsprijs' voornamelijk alleen maar de berichten die er toe doen. Het is volgens mij heel simpel programmeren dat in een bepaald aanbiedingen topic er een button komt naast de zoekbalk welke gelijk de zoekopdracht uitvoert en snel filtert wat je wilt zien.

Litebit.eu voorraad check :).

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
@Yorinn Is er een goede reden dat deze post blijft staan ondanks dat het helemaal niets bijdraagt en gepost is in een Zero Tolerance topic? Tegen de ander zeg je nog wel dat dat eigenlijk offtopic is maar deze vrij nutteloze "oooh ik kan niet lezen" blijft gewoon staan? Overigens heb ik netjes een TR ingediend maar daar is niets mee gebeurd. OMD in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

@Orion84 lees je even mee?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:53:
@Yorinn Is er een goede reden dat deze post blijft staan ondanks dat het helemaal niets bijdraagt en gepost is in een Zero Tolerance topic? Tegen de ander zeg je nog wel dat dat eigenlijk offtopic is maar deze vrij nutteloze "oooh ik kan niet lezen" blijft gewoon staan? Overigens heb ik netjes een TR ingediend maar daar is niets mee gebeurd. OMD in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

@Orion84 lees je even mee?
Die reactie is nu alsnog weg.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Perkouw schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:41:
Laten we verdere discussie rondom de accu's in een apart topic doen. Het begint nu meer een accu topic te worden. :)
Het is niet alsof dat gereedschap topic zo'n storm loopt toch? Kijk als iedereen daar nu continue updates aan het posten/vragen was over accu leveringen: ok, maar dat valt wel mee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Orion84 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Het is niet alsof dat gereedschap topic zo'n storm loopt toch? Kijk als iedereen daar nu continue updates aan het posten/vragen was over accu leveringen: ok, maar dat valt wel mee.
Dan nog lijkt het me wel handig om de discussie nu in een apart topic te voeren het gaat sec over accu's dat nodigt ook niet echt uit om a) het topic te volgen voor aanbiedingen / kortingscodes en b) sneeuwen deze als ze er al zijn snel onder.

Een apart topic lijkt me in deze niet zo gek we praten al 1+ pagina over accu's.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nog geen 3 pagina's (a 25ppp) in dat topic sinds het begin van 2021, met daartussen ook volop reacties over andere aanbiedingen en dergelijke. Je hebt het de afgelopen weken over max. enkele tientallen reacties over de accu's. Ik vind het tamelijk onnodig om dat af te splitsen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Dan doen we het niet :)

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:15:
[Modbreak]De slowchat mag hier weer een stuk minder. Lees voor het posten de topicwaarschuwing door, zodat er niet teveel ruis ontstaat in het topic.

Melden wat je hebt besteld en/of dat je een (persoonlijke) aanbieding niet kan krijgen, zijn geen nuttige toevoeging aan het topic.[/]
Dan snap ik niet wat je hier wel kan melden? Ik heb ondertussen alweer 3 prijzen opgevraagd en gekregen, maar dat is dan een persoonlijke aanbieding, waarvan ik niet weet of er iemand anders voor in aanmerking komt.

Nukezone FTW

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Powrskin schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Dan snap ik niet wat je hier wel kan melden? Ik heb ondertussen alweer 3 prijzen opgevraagd en gekregen, maar dat is dan een persoonlijke aanbieding, waarvan ik niet weet of er iemand anders voor in aanmerking komt.
Dat is niet hoe ik het zei en bedoelde. Ik zei dat het melden door medetweakers dat een persoonlijk verkregen aanbieding/korting niet meer 'verkrijgbaar' is, niet de bedoeling is. Niet dat je geen 'persoonlijke' aanbiedingen meer mag delen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:34
Wil geen azijnzeiker zijn... maar een moderator heeft al aangegeven om hier de accu discussie te stoppen. Waar ik me in kan vinden. Het is namelijk niet eenmalig, maar bij elke accu actie elk jaar van o.a. makita of bosch laat iedereen weten of de accu's nu wel/niet of wanneer geleverd zijn. Is niet interessant als je niet meedoet in het ecosysteem of met de actie. Dus voorstel is om dan lekker een eigen topic aan te maken, zodat dit topic daar niet mee vervuild raakt.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

djjvb schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:27:
Wil geen azijnzeiker zijn... maar een moderator heeft al aangegeven om hier de accu discussie te stoppen. Waar ik me in kan vinden. Het is namelijk niet eenmalig, maar bij elke accu actie elk jaar van o.a. makita of bosch laat iedereen weten of de accu's nu wel/niet of wanneer geleverd zijn. Is niet interessant als je niet meedoet in het ecosysteem of met de actie. Dus voorstel is om dan lekker een eigen topic aan te maken, zodat dit topic daar niet mee vervuild raakt.
Ik verplaats je reactie even naar het feedbacktopic. Zoals ik hierboven ook al noemde gaat het nu niet bepaald om een enorm aantal reacties. Dus "vervuild" vind ik nogal overtrokken. Er is de vorige keer hier in het feedback topic ook besloten het gewoon zo te laten (alleen wat onhandig dat daarbij de modbreak is blijven staan, snap dat dat verwarring veroorzaakt).

Het zijn nu welgeteld 3 reacties, die (in mijn ogen) een nuttige aanvulling zijn op het verloop van de actie, gezien de eerdere waarschuwingen over lange levertijden. Ik was daarbij ook al voornemens om dat af te kappen mochten er nog meer "ik ook posts volgen", want dan voegt het inderdaad op een gegeven moment niets meer toe.

Maar goed, ik ben hierin natuurlijk niet geheel neutraal, dus als er toch echt behoefte is een apart topic hiervoor op te zetten dan kan dat natuurlijk.

[Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 05-03-2021 10:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djjvb
Orion84 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Ik verplaats je reactie even naar het feedbacktopic. Zoals ik hierboven ook al noemde gaat het nu niet bepaald om een enorm aantal reacties. Dus "vervuild" vind ik nogal overtrokken. Er is de vorige keer hier in het feedback topic ook besloten het gewoon zo te laten (alleen wat onhandig dat daarbij de modbreak is blijven staan, snap dat dat verwarring veroorzaakt).

Het zijn nu welgeteld 3 reacties, die (in mijn ogen) een nuttige aanvulling zijn op het verloop van de actie, gezien de eerdere waarschuwingen over lange levertijden. Ik was daarbij ook al voornemens om dat af te kappen mochten er nog meer "ik ook posts volgen", want dan voegt het inderdaad op een gegeven moment niets meer toe.

Maar goed, ik ben hierin natuurlijk niet geheel neutraal, dus als er toch echt behoefte is een apart topic hiervoor op te zetten dan kan dat natuurlijk.
Beste Orion84,

Allereerst, fijn dat je aangeeft niet neutraal te zijn. Dat had ik al gemerkt, maar was juist daardoor van mijn opmerking afgebleven. Had een andere admin of moderator het laten beoordelen. Nu voelt het een beetje Noord-Koreaans dat juist jij mijn opmerking niet laat staan waar hij hoort.

Daarnaast: als mijn opmerking binnen 15 min zeven plusjes scoort, ben ik niet alleen in mijn stem. Er zijn meer mensen die dit dus vinden.

En jij zegt dat het "niet gaat om een enorm aantal reacties" het "welgeteld 3 reacties zijn" en "vervuild overtrokken vindt". Dat is jouw mening, een perceptie. Maar gezien de feiten, onwaar of op zijn minst discutabel. Als ik even terugscrol naar pagina 21 en de posts sinds 2 januari bekijk... dan zijn dat 73 posts. Daarvan gaan er 43 over de accu actie! Bijna 65%!! Slechts een handvol daarvan is informatief over nieuwe acties en/of deelnemende shops. Ik vind dit vervuilend.

Het is een aanbiedingen & kortingen topic. Meld de aanbieding van de accu daar. Eventueel nog een discussie over deelnemende shops & voorwaarden. Alle gesprekken over ik heb het wel of niet gehad en me toen en toen aangemeld horen hier niet in mijn ogen.

Ik vind dat als 65% van de topics over accu's gaat, je een eerder besluit om gesprekken over accu's te laten staan moet heroverwegen. Eveneens als je tot de conclusie komt dat er leveringsproblemen zijn, start je een eigen topic specifiek daarover.
Juist dit was ook een opmerking van een moderator eind februari. Daar was ik het al mee eens. Daarna gingen de opmerkingen over de accu's door. Dus heb ik de oproep van de moderator onderstreept. Raar dat deze mod ook ineens weg is.

Al met al vind ben ik dus ontstemd over je besluit en vind ik het een onterechte verwijdering van mijn post. En vind ik dat er op gemodereerd moet worden, maar niet door iemand die er belang bij heeft en er aan mee doet.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

djjvb schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Beste Orion84,

Allereerst, fijn dat je aangeeft niet neutraal te zijn. Dat had ik al gemerkt, maar was juist daardoor van mijn opmerking afgebleven. Had een andere admin of moderator het laten beoordelen. Nu voelt het een beetje Noord-Koreaans dat juist jij mijn opmerking niet laat staan waar hij hoort.
Commentaar op de moderatie / opmerkingen over dat bepaalde reacties ergens ongewenst zijn horen niet in het topic thuis. Daar hebben we topicreports en dit feedback topic voor. Dus je reactie staat hier prima. Je verwijzing naar Noord-Koreaanse praktijken vind ik alles behalve constructief.
Daarnaast: als mijn opmerking binnen 15 min zeven plusjes scoort, ben ik niet alleen in mijn stem. Er zijn meer mensen die dit dus vinden.
Wat exact de reden is dat ik graag hier met jou (en anderen) die discussie aanga over hoe we dat het beste kunnen doen. Er zijn namelijk ook genoeg users die jeuk krijgen van het overdreven streng modereren van topics.
En jij zegt dat het "niet gaat om een enorm aantal reacties" het "welgeteld 3 reacties zijn" en "vervuild overtrokken vindt". Dat is jouw mening, een perceptie. Maar gezien de feiten, onwaar of op zijn minst discutabel. Als ik even terugscrol naar pagina 21 en de posts sinds 2 januari bekijk... dan zijn dat 73 posts. Daarvan gaan er 43 over de accu actie! Bijna 65%!! Slechts een handvol daarvan is informatief over nieuwe acties en/of deelnemende shops. Ik vind dit vervuilend.

Het is een aanbiedingen & kortingen topic. Meld de aanbieding van de accu daar. Eventueel nog een discussie over deelnemende shops & voorwaarden. Alle gesprekken over ik heb het wel of niet gehad en me toen en toen aangemeld horen hier niet. Desnoods in het elektrisch gereedschap topic als je zo nodig zit te stressen over je extra kadootje en het kwijt moet.

Ik vind dat als 65% van de topics over accu's gaat, je een eerder besluit om gesprekken over accu's te laten staan moet heroverwegen. Eveneens als je tot de conclusie komt dat er leveringsproblemen zijn, start je een eigen topic specifiek daarover.
Juist dit was ook een opmerking van een moderator eind februari. Daar was ik het al mee eens. Daarna gingen de opmerkingen over de accu's door. Dus heb ik de oproep van de moderator onderstreept. Raar dat deze mod ook ineens weg is.
Zoals gezegd, die opmerking van die moderator is hier in het feedbacktopic besproken, waarna besloten is om er niet zo moeilijk over te doen gezien het geringe aantal reacties (en in het algemeen dat dit topic niet enorm hard loopt en er dus best wat meer ruimte kan zijn om verder op een specifieke actie in te gaan). Alleen is die opmerking toen niet weggehaald, wat inderdaad verwarrend is, daarom nu alsnog.
Al met al vind ben ik dus ontstemd over je besluit en vind ik het een onterechte verwijdering van mijn post. En vind ik dat er op gemodereerd moet worden, maar niet door iemand die er belang bij heeft en er aan mee doet.
Je post is niet verwijderd en ik heb helemaal niks besloten. Ik ga hier juist de discussie aan over wat we hier mee willen. Wat mij betreft kan het prima in dat topic, maar als daar echt een boel bezwaar tegen is: prima, dan kunnen we het ook afsplitsen.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik vind het overigens ook helemaal prima om paal en perk te stellen aan "ik heb ook een accu aangevraagd" en "ik heb ook mijn accu ontvangen" posts. Dat voegt inderdaad weinig toe. Daar had eind januari / begin februari wellicht wat meer tegen opgetreden moeten worden. Gek genoeg kwamen daar toen helemaal geen klachten over binnen per topic report.

Specifieke updates over waarschuwingen omtrent vertragingen en vervolgens een of twee reacties die duidelijkheid geven over hoe snel er alsnog geleverd werd lijkt me nuttige aanvulling op de actie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djjvb
Orion84 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:
[...]
Commentaar op de moderatie / opmerkingen over dat bepaalde reacties ergens ongewenst zijn horen niet in het topic thuis. Daar hebben we topicreports en dit feedback topic voor. Dus je reactie staat hier prima. Je verwijzing naar Noord-Koreaanse praktijken vind ik alles behalve constructief.

[...]
Wat exact de reden is dat ik graag hier met jou (en anderen) die discussie aanga over hoe we dat het beste kunnen doen. Er zijn namelijk ook genoeg users die jeuk krijgen van het overdreven streng modereren van topics.

[...]
Zoals gezegd, die opmerking van die moderator is hier in het feedbacktopic besproken, waarna besloten is om er niet zo moeilijk over te doen gezien het geringe aantal reacties (en in het algemeen dat dit topic niet enorm hard loopt en er dus best wat meer ruimte kan zijn om verder op een specifieke actie in te gaan). Alleen is die opmerking toen niet weggehaald, wat inderdaad verwarrend is, daarom nu alsnog.

[...]
Je post is niet verwijderd en ik heb helemaal niks besloten. Ik ga hier juist de discussie aan over wat we hier mee willen. Wat mij betreft kan het prima in dat topic, maar als daar echt een boel bezwaar tegen is: prima, dan kunnen we het ook afsplitsen.
Ik gaf aan dat het voor mij zo voelt, dat heeft met mijn gevoel te maken en is daarmee constructief. Ik zeg niet dat het zulke praktijken zijn. Maar had me minder geëmotioneerd uit kunnen drukken, waarvoor dan ook mijn excuses.
En het is inderdaad een stuk feedback naar jou, omdat je voor jezelf ook zou moeten afwegen of je een topic zou moeten moderen als je zelf er belang bij hebt en ook inhoudelijk reageert en of jij je objectiviteit kan waarborgen. Ik geef geen waardeoordeel over de vraag die jij aan je zelf zou moeten stellen. Ik uit wel mijn gevoel en emotie bij wat de moderatie met mij doet.

Als jij oprecht denkt dat mensen naar dit topic gaan om te kijken of er toevallig iemand iets over de veelheid van de accu actie heeft gezegd om daar dan een plusje te geven... of om ook mee te discussiëren... omdat dat niet mag in het originele topic, dan denk ik dat dit gewoon niet zo werkt.
En ik vind dat daarmee de discussie hierover naar een achterhoede gevecht wordt verplaatst en niet wordt gevoerd op een plek waar de discussie thuishoort... daar waar hij gelezen wordt. Dat er achteraf wordt besloten de gevoerde discussie te verplaatsen naar dit discussie topic... eens. Maar laat hem dan wel gevoerd worden. Zie eveneens de 7 plusjes op mijn post.

En volgens mij is er hier alleen een gesprek tussen 2 mods, waarin jij jouw mening ventileert. Het is jouw subjectieve mening dat het wel meevalt. Ik onderbouw op enige wijze met cijfers dat het dat dus niet doet. Dan nog is het inderdaad voor mij nog steeds subjectiviteit dat ik 65% veel vind. Zeker bij een topic dat niet zo hard loopt is het fijn dat als er een actie is, dat het dan ook dat is en niet een gesprek van mensen over accu's die dat hebben. Jij zegt "slechts tientallen reacties". Dat klopt feitelijk, maar relatief gezien is het veel. Dat is ook precies waar de andere moderator op reageert. Ik vind de andere mod dus te makkelijk opgeven en de discussie uit de weg gaan.

Maar nogmaals... het is nu weer een gesprek weer tussen 2 mensen ergens in de achterhoede. Dus het blijft voor mij zo een illusie om te achterhalen "of er een boel bezwaar" tegen is. En dat is dus ook mijn bezwaar op jouw besluit om zo vroeg na het plaatsen mijn opmerking te verplaatsen. Ik denk niet dat we dat zo objectief kunnen vaststellen. Het effect is dat ik ook ga afhaken, net als de andere moderator. Omdat het geen zin heeft en ik mijn tijd en energie er niet verder in wil steken. En dat voelt voor mij niet democratisch.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Heel simpel. Discussie over de moderatie van een topic hoort niet in dat topic thuis. Dat is heel zwart wit en een duidelijke regel die op heel dit forum geldt. Het handhaven daarvan is dus ook niet iets dat afhangt van mijn persoonlijke betrokkenheid aldaar.

Dat het hier iets minder zichtbaar is ben ik met je eens, maar het staat je uiteraard vrij om degenen die je post een duimpje hadden gegeven hier in deze discussie te betrekken.

En voor wat betreft dat het niet democratisch voelt: het is hier ook geen democratie. Feedback is welkom, maar uiteindelijk bepaalt de crew de regels en hoe die gehandhaafd worden.

Ik ben er helemaal voor om de posts over die accu acties kort te houden en geen vloedgolf aan "ik ook" reacties toe te staan, maar alle discussie over die actie afsplitsen naar een apart topic vind ik persoonlijk wat onnodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djjvb
Ik voerde daar geen discussie over de moderatie, die voer ik alleen hier met jou naar aanleiding van jouw besluit. Dat kan dus niet de legitimatie zijn om hem te verplaatsen.
Ik refereerde alleen naar een opmerking van een moderator, waarbij ik als deelnemer inhoudelijk reageerde op de inhoud van het topic en de reacties van andere deelnemers.

En het is inderdaad niet een democratie, maar wel een plek voor ons tweakers en door ons tweakers. Dat daar wat regels bij horen en de uitwassen er uitgefilterd, prima. Maar dit was geen uitwas of opmerking op de leiding of moderatie. Ik sprak mijn mede tweakers aan op hun inhoud in het topic.

Maar als jij je eigen legitimatie kan vinden in de regels prima. Ik ben er wel klaar mee. Dan spreek ik hierbij alleen nog de wens uit om de accu opmerkingen over de accu's dan ook echt kort te houden. Temeer omdat het een terugkerend fenomeen is, waar ik me regelmatig aan irriteer. En nogmaals.. ik ben niet de enige, gezien de plusjes in korte tijd.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
djjvb schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:21:
Ik voerde daar geen discussie over de moderatie, die voer ik alleen hier met jou naar aanleiding van jouw besluit. Dat kan dus niet de legitimatie zijn om hem te verplaatsen.
Ik refereerde alleen naar een opmerking van een moderator, waarbij ik als deelnemer inhoudelijk reageerde op de inhoud van het topic en de reacties van andere deelnemers.
Als dat de reden was, had je beter een topic report kunnen aanmaken via de 'Rapporteer'-knop, gezien de moderators er juist zijn om te modereren. Als users dat zelf gaan proberen, lokt het alleen maar meer offtopic reacties uit.

Ik heb voor nu een modbreak geplaatst in het topic, dat 'ik ook'-posts en andere meldingen over wat iemand besteld niet de bedoeling zijn, zoals ook in de topicwaarschuwing staat.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

djjvb schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:21:

En het is inderdaad niet een democratie, maar wel een plek voor ons tweakers en door ons tweakers. Dat daar wat regels bij horen en de uitwassen er uitgefilterd, prima. Maar dit was geen uitwas of opmerking op de leiding of moderatie. Ik sprak mijn mede tweakers aan op hun inhoud in het topic.
Het aanspreken van andere op hun reacties en dat die niet gewenst zijn mag je aan de crew overlaten. Daar hebben we de topicreport functie voor. In het topic gaan discussiëren over welke reacties er wel en niet thuishoren is een stuk vervuilender dan iets te ver uitwijden over 1 specifieke actie.

Discussie over wat wel en niet in een topic thuishoort kan hier in het feedback topic, vandaar dat ik je reactie verplaatste zodat we hier die discussie kunnen voeren zonder daarmee het topic te verstoren.
Maar als jij je eigen legitimatie kan vinden in de regels prima. Ik ben er wel klaar mee. Dan spreek ik hierbij alleen nog de wens uit om de accu opmerkingen over de accu's dan ook echt kort te houden. Temeer omdat het een terugkerend fenomeen is, waar ik me regelmatig aan irriteer. En nogmaals.. ik ben niet de enige, gezien de plusjes in korte tijd.
Dat is duidelijk (al vind ik het nog steeds opvallend dat er eind januari begin februari 0 topicreports over binnenkwamen terwijl er toen inderdaad een overdaad aan "ik ook" reacties langs kwam). Dus dat lijkt me ook een prima lijn om aan te houden: wel: nuttige nieuwe aanvullingen op het verloop van een bepaalde actie, niet: tig "ik ook" reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djjvb
Ok. Lesje geleerd. Ik zal volgende keer rapporteren.

Maar tweakers is toch geen politie staat?? Er zijn genoeg voorbeelden van het zelfregulerende vermogen van het forum, waar tweakers elkaar aanspreken op niet lezen/zoekfuncties gebruiken en off-topic gaan. Het is niet dat ik de zoveelste discussie hierover voerde of dat ik hem onzorgvuldig voerde. Als er volgens jullie in dit forum ruimte is voor uitstapjes op accu's, dan is er toch ook ruimte op uitstapjes om elkaar aan te spreken? Jullie kunnen toch niet alles modden? Als een discussie te lang off-topic gaat of onbehoorlijk is, prima. Maar hem na 20 min weghalen, zonder enige off-topic discussie/reactie vind ik dan weer een voorbeeld van over reguleren. Zeker als dat gebeurt door een moderator die meedoet aan de discussie, vind ik het discutabel.

In februari irriteerde ik me er ook al aan. Toen er eindelijk een mod kwam heb ik die ook een plus gegeven. Ik reageerde, omdat zelfs na de -nog zichtbare- mod er weer vrolijk werd doorgegaan op die accu's. Dat was voor mij de aanleiding om er nu uiteindelijk wel op te reageren.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:58

OMX2000

By any means necessary...

Aangezien dit inmiddels niet meer is dan een “aanbiedingen log”, heel nuttig, maar ik mis wel een plek waar je het kunt hebben over prijsontwikkelingen van OLED schermen icm nieuwe ontwikkelingen. Of is daar een topic voor waar ik niet van weet?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
OMX2000 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:18:
Aangezien dit inmiddels niet meer is dan een “aanbiedingen log”, heel nuttig, maar ik mis wel een plek waar je het kunt hebben over prijsontwikkelingen van OLED schermen icm nieuwe ontwikkelingen. Of is daar een topic voor waar ik niet van weet?
Ik heb je post uit OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic verplaatst, gezien het meer feedback is dan een aanbieding.

Een prijsontwikkelingentopic zijn we mee gestopt, gezien dat niet werkte en er gewoonweg teveel in gemodereerd moest worden. Het aanbiedingentopic is daarop als alternatief gekomen.

Verdere discussies over tv's kan in Televisies & Beamers worden gevoerd.

(Zie ook de discussie die eerder is gevoerd vanaf Ed_L in "Feedback A&K forum")

[Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2021 20:33]

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee