Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Topicstarter
Welkom in het Aanbiedingen en Kortingscodes feedbacktopic.

Ben je het niet eens met het ons beleid, heb je vragen aan de crew die voor meerdere users interessant zijn, heb je briljante ideeen hoe we dit hoekje van het forum kunnen verbeteren, heb je het idee dat wij als moderators volledig de plank misslaan of wil je ons juist een hart onder de riem steken? Dit is de plek om je mening te uiten.

Let wel even op: discussie over individuele slotjes is hier niet op zijn plek. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

**Updates**

08/04: lees voor je post even de volgende 2 posts door:
Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
zeef in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 09-04-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuk forum, hulde! _O_

Vraagje mbt Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3

Mag er nu weer een nieuw topic worden geopend, of zien jullie dat liever anders?

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 02-04-2013 14:02 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Anoniem: 22659 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:01:
Hoe topics / reacties te plaatsen
Om in een oogopslag alle aanbiedingen te kunnen zien is het handig om iedere aanbieding een eigen topic te geven. Gebruik alsjeblieft het volgende format voor de titel van het topic:
[soort topic] product leverancier overige informatie

Voor [soort topic] kun je kiezen uit de volgende categorien:
[aanbieding] (voor aanbiedingen van specifieke producten)
[kortingscode] (voor het delen van kortingscodes)
[actie] (voor acties die meerdere producten omvatten)

Hieronder wat voorbeelden van titels:
  • [aanbieding] Samsung 840pro SSD - Mycom (alleen Amsterdam)
  • [kortingscode] Dell kortingscodes
  • [actie] MediaMarkt BTW Actie Q2 2013
Prijzen en data waarop de actie geldig is zijn handig, maar optioneel. Probeer lange namen af te korten zonder teveel in te boeten op leesbaarheid. Zie je een topic dat niet aan de benaming voldoet? Maak dan een TR en ga niet in het topic de discussie over de naam aan.

Het is dus de bedoeling dat je per actie / code / aanbieding /melding een eigen topic aanmaakt. Voor populaire shops waar regelmatig kortingscodes te delen zijn kan een verzameltopic worden gemaakt. Zoek dan dus even of er al een topic is voor de winkel waarvan je een code wilt delen.

Is hetzelfde item op meer plekken in de aanbieding? Laat dan de plek voor leverancier leeg en vermeld alle plekken die je weet in de topicstart.
toon volledige bericht

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Overheen gelezen, excuses. :*

Volgens mij is er geen stucky/sticky gemaakt van het beleid?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Nee, die staat op "faq" modus, zodat ie naast de "nieuw topic" knop verschijnt, zoals dat in onder andere SF al een tijdje gebruikelijk is (zelfs toen jij nog rood was) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 02-04-2013 14:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de feedback! :)

Die knop is mij nooit opgevallen, ook niet toen ik nog rood was. Hij valt wat weg op het scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-04-2020
Indextopic lijkt mij een goede toevoeging! (altijd even afwachten natuurlijk...)

En even wat anders: hoort het [Ervaringen] Online shoppen in China niet gewoon in het Shopping forum (en dus niet hier)?

Wordt nogal vaak in gepost en zal daardoor steeds bovenaan komen te staan. Het gaat echter niet om kortingen, dus dit topic lijkt mij hier niet echt gepast.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricardo- op 02-04-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Dat vroegen wij onszelf ook af, Ricardo. Het is een mix van het delen van interessante items bij Chinese shops (niet gek anders dan het aanbiedingentopic) en het bespreken van ervaringen. Vandaar dat het nu op beide plekken staat, via een Alias :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Oke, vind het zelf meer passen bij het shopping forum dan hier, maar kan jullie punt begrijpen dat het bij allebei past.

Dan moeten we er maar mee leren leven dat het topic steeds voorbij komt schieten. En dan hebben jullie mijn dag al zo zwaar gemaakt met de nieuwe opzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Heb het in elk geval even aangepast dat de Alias hier in AK staat en het topic zelf in SF, zodat het iets duidelijker is dat het om een SF topic gaat dat deels ook interessant is voor het spotten van chinese aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409849

Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3 was perfect ben niet echt gewent aan deze manier waarschijnlijk mijn schuld maar ik vond zo'n totaal topic met alle aanbiedingen veel makkelijker dan allemaal lose topic's voor elke aanbieding. of ben ik gewoon verkeerd aan het kijken had wel gezien dat er een nieuwe topic was waar je verwijzingen in kon zetten naar de korting/aanbieding maar kijkt toch minder makkelijk vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik zie het nut van de nieuwe opzet ook niet en zie het er ook niet makkelijker op worden. Zoals het eerst ging gewoon een centraal topic en bij veel animo een los topic over die aanbieding werkte vooralsnog vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb een tooltje in elkaar gedraaid wat het makkelijk maakt de dagaanbiedingen te posten en een overzichtelijk format en met optionele vermelding van de PW :)

http://www.1dagskoopjes.nl/tweakers

Let me know what you think!

Nee, er zitten geen referral links achter ;)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DivZero schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:13:
Ik heb een tooltje in elkaar gedraaid wat het makkelijk maakt de dagaanbiedingen te posten en een overzichtelijk format en met optionele vermelding van de PW :)
Dat is wel een heel cool ding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:21

Perkouw

Moderator General Chat
Erg leuk gedaan DivZero!
Zou je het ook zo kunnen maken dat je één geheel overzicht krijgt en dat in een topic zou kunnen zetten ? Of wordt het dan te groot/vol ?

[ Voor 74% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Dan staat er geheid een boel meuk tussen die niemand boeit. Het ging er volgens mij juist om dat interessante aanbiedingen gedeeld en besproken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:43:
Dan staat er geheid een boel meuk tussen die niemand boeit. Het ging er volgens mij juist om dat interessante aanbiedingen gedeeld en besproken kunnen worden.
True, maar dan nog zou een overzichtje van de populaire sites als MediaMarkt e.d. wel leuk zijn toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:21:
[...]

Dat is wel een heel cool ding! _/-\o_
Tnx!
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:41:
Erg leuk gedaan DivZero!
Zou je het ook zo kunnen maken dat je één geheel overzicht krijgt en dat in een topic zou kunnen zetten ? Of wordt het dan te groot/vol ?
Dat kan zeker. Ik heb hier ook al over nagedacht. Maar zou dan een "standaard" format pakken met wat uitleg over een dagaanbieding. De top 5 ofzo pakken (iBOOD, 1DayFly etc). En dan andere echte knallers handmatig laten plaatsen door jullie of Tweakers. Dat laatste is via mijn tooltje in ieder geval een stuk makkelijker :-)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welkenaamnuweer
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
*knip*, dit soort reacties mag je mee ophouden zoals je al is duidelijk gemaakt in een vorige edit

[ Voor 74% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 16:47 ]

jezusislief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:44:
[...]

True, maar dan nog zou een overzichtje van de populaire sites als MediaMarkt e.d. wel leuk zijn toch ?
Ik had hier al een idee voor. Zal ik deze verder uitwerken en hier later vandaag of morgen posten? Als 't wat is kan ik het programmeren dat het er elke dag automatisch uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 00:21
Eventueel een aliasje voor het budgetgaming (PC) topic gezien daar dagelijks goede aanbiedingen voorbijkomen. Niet iedereen kijkt in het hardware & spielerij forum dus het is een idee! Ook omdat de aanbiedingen vaak maar een dag of iets langer geldig zijn is het niet verkeerd om het daardoor ook hier een plaatsje te geven (met een aliasje uiteraard)

Zelfde voor het Online gamekeys topic? Al wordt daar tussendoor ook iets vaker gepraat over de verschillende aanbieders maar dat terzijde, het china ervaringen topic heeft hier ook een plek gekregen als mix van beiden :P

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 02-04-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Aliassen naar topics in de techfora moeten we even naar kijken. Die fora volgen soms een wat strikter beleid en dan is het niet handig als mensen er vanuit AK naar doorklikken en denken volgens het losse AK beleid te kunnen posten :)

Dat is wat mij betreft dus een keuze die de mods van de betreffende fora moeten maken, een alias / move is wat ons betreft altijd een optie, maar wellicht voor hen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:12:
Ik zie het nut van de nieuwe opzet ook niet en zie het er ook niet makkelijker op worden.
Zoals het eerst ging gewoon een centraal topic en bij veel animo een los topic over die aanbieding.
Die mening deel ik d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06
Is het mogelijk om een bookmark te maken van een forum gedeelte?
Ik had het "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic" als bookmark staan en zou dit graag ook willen voor het forum "Aanbiedingen en Kortingscodes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Nee, dat is helaas geen optie. Je kan natuurlijk wel een bookmark maken van Aanbiedingen en Kortingscodes - Index :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:53:
Aliassen naar topics in de techfora moeten we even naar kijken. Die fora volgen soms een wat strikter beleid en dan is het niet handig als mensen er vanuit AK naar doorklikken en denken volgens het losse AK beleid te kunnen posten :)

Dat is wat mij betreft dus een keuze die de mods van de betreffende fora moeten maken, een alias / move is wat ons betreft altijd een optie, maar wellicht voor hen niet :)
Aan de ene kant heb je daar wel een punt, maar denk persoonlijk dat het voor die twee topics ( of misschien het console budgetgaming er ook nog bij) wel zal meevallen, daar komt nooit een modje kijken. (en dat is dus positief gaan we van uit ;) )
Vond ze altijd al raar geplaatst eigenlijk, beiden altijd over aanbiedingen en dan niet eens in het SF toentertijd. Heb daar ook nooit het gevoel dat er off-topic of ander mod-waardig wordt gereageerd, vooral in het budgettopic is dat nooit het geval.

Hoop dat er dus dat jullie (van AK) toch even kijken wat er mogelijk is met het HSA modjes betreffende die topics :)

Over de layout, het is even wennen maar het kan best werken hier. Wel denk ik dat de echte kleine aanbiedingen die vaak voorbijkwamen in het generieke topic minder zullen worden, gezien men liever gewoon even een berichtje achterlaat dan een nieuw topic opent.. en inderdaad het bookmarken mis ik ook :'(

Edit voor Perkouw: zelf voor mobile en tablet en dergelijke altijd makkelijk geweest, je bent ingelogd op tweakers en ziet zo of er iets nieuws was in al je gebookmarkte topics (inclusief kortingen topic), nu moet dat weer appart in de browser inderdaad, ook niet erg maar wel ietsjes omslachtig :)

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 02-04-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wat betreft het bookmarken is het misschien een optie het gewoon als tabblad open te houden? De meeste browsers kunnen dit prima onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Hoe, waar en of kan/mag ik een 'foutje' posten? Gaat weer om een HP laptop die welliswaar behoorlijk goedkoop is maar met iets meer dan 400,- imho ook niet vreselijk onredelijk van prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 239170 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:21:
Hoe, waar en of kan/mag ik een 'foutje' posten? Gaat weer om een HP laptop die welliswaar behoorlijk goedkoop is maar met iets meer dan 400,- imho ook niet vreselijk onredelijk van prijs. :)
Lees eerst even het beleid door voordat je een dergelijk topic opent.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:15:
Wat betreft het bookmarken is het misschien een optie het gewoon als tabblad open te houden? De meeste browsers kunnen dit prima onthouden.
Mja, je kan ook gewoon een bookmark in je browser aanmaken. Het gaat er denk ik meer om dat mensen de bookmarks van GoT specifiek gebruiken in hun manier van navigeren langs de interessante stukken van het forum.

Mits de constructie met het Index topic een beetje effectief blijkt, lijkt me dat topic zoals ik al aangaf een prima punt om een bookmark naartoe te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:21:
[...]

Lees eerst even het beleid door voordat je een dergelijk topic opent.
Ik heb het doorgelezen en topic geopend, mocht ik het beleid toch verkeerd hebben begrepen dan hoor ik dat graag. :)

Zie je DM

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hoewel ik het dit forum zeer interessant vind (ik ben een actieve koopjesjager!), is met deze verandering de "moeite" om een aanbieding te melden voor sommigen misschien te veel geworden. Ik denk dat mensen die eerder even snel een aanbiedinkje zouden posten (lijntje tekst met een linkje zonder al teveel moeite) nu dit minder of zelfs niet zullen doen. De echt interessante aanbiedingen die een volledige topic waard zijn qua moeite zullen blijven, echter zie ik de simpele aanbiedingen mogelijk verdwijnen.

Wat vinden jullie hiervan?

Mogelijjk een topic voor deze kleine aanbiedingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Duckhamster op 02-04-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Duckhamster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:35:
Hoewel ik het dit forum zeer interessant vind (ik ben een actieve koopjesjager!), is met deze verandering de "moeite" om een aanbieding te melden voor sommigen misschien te veel geworden. Ik denk dat mensen die eerder even snel een aanbiedinkje zouden posten (lijntje tekst met een linkje zonder al teveel moeite) nu dit minder of zelfs niet zullen doen. De echt interessante aanbiedingen die een volledige topic waard zijn qua moeite zullen blijven, echter zie ik de simpele aanbiedingen mogelijk verdwijnen.

Ik zie het verschil in moeite niet zozeer. Het enige wat er extra is, is dat je nu ook nog even een titel moet invullen. De inhoud van de startpost hoeft niet echt te verschillen van een post in het oude aanbiedingentopic.

Gevoelsmatig is er ongetwijfeld een iets grotere drempel om een topic te starten, in plaats van een reactie te plaatsen, maar als je daadwerkelijk wat interessants met je mede-tweakers te delen hebt, lijkt me dat iets wat te overwinnen moet zijn?
Zoals ik eerder al aangaf: er is op geen enkele fatsoenlijke manier een onderscheid te maken tussen grote en kleine aanbiedingen. En er is dus ook op geen enkele manier een topic te maken voor het verzamelen van kleine aanbiedingen.

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 02-04-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:02

Mee eens. Ik mis nu al het oude topic, ook al was het af en toe een complete chaos daarin. Je kon iemand bedanken om vervolgens nog effe een couponcode of een andere aanbieding erin te gooien. Drempel lag veel lager.

Vandaag is er pas 1 aanbieding geplaatst. (die van de hp laptop, de NAS stond er gisteren al op) Hoop dat het weer bijtrekt naar het oude niveau.

[ Voor 7% gewijzigd door Valinor op 02-04-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
D2FValinor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:49:
[...]

Mee eens. Ik mis nu al het oude topic, ook al was het af en toe een complete chaos daarin. Je kon iemand bedanken om vervolgens nog effe een couponcode of een andere aanbieding erin te gooien. Drempel lag veel lager.

Vandaag is er pas 1 aanbieding geplaatst. (die van de hp laptop, de NAS stond er gisteren al op) Hoop dat het weer bijtrekt naar het oude niveau.
Vergeet echter niet dat die chaos ook vaak voor velen van jullie niet direct zichtbaar was door het tijdig ingrijpen van mods. Juist dat maakt een dergelijk topic voor Tweakers praktisch onmogelijk zonder er iemand ''fulltime'' voor aan te stellen.

Geef het even wat tijd, net zoals T.net 7, en dan komen we met zijn alle wel tot een waardig alternatief.
D2FValinor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:49:
[...]

Om daar even op in te haken, ik heb nu al twee of zelfs drie topics gesloten vanwege overduidelijke prijsfouten. Voorheen zou het topic dan barstensvol met offtopic reacties staan en zouden er vele TR's gemaakt worden. Uiteindelijk zou dan alles afgesplitst worden naar een ander topic o.i.d.

Op dat gebied is het dus al redelijk effectief te noemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Hoezo is het PME legend zonnebril topic trouwens weer gesloten? Was gewoon een goede aanbieding, momenteel niet meer geldig, maar zoals uit de eerste post daar bleek nog wel discussiewaarde. Wordt hier ook nog steeds gediscussieerd over een misplaatste prijs van een otto product van weken geleden, dus snap eigenlijk niet zo waarom er niet gepraat kan worden over een aanbieding van gisteren? Als de aanbieding vandaag geldig was mocht er toch ook gewoon een topic voor geopend worden?

Ik snap dat reacties als: ik heb er ook 1 besteld niets toevoegen, maar hier heeft iemand contact met het bedrijf opgezocht en blijkt er iets niet te kloppen, lijkt mij iets toevoegen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

Ik ben het volkomen met Duckhamster en Duckhamster eens!
Zelf post ik weinig maar lees ik meer mee, maar 1 topic bij houden is makkelijker dan alle topics die er nu zijn. Waar ik voorheen even door de nieuwe reacties heen las zou ik nu meedere topics moeten controleren.
Ik zou daarom graag het oude aanbiedingen topic terug willen zien uiteraard wel in het Aanbiedingen en Kortingscodes forum gedeelte. Het is/was natuurlijk wel een omgevind waar mensen vrij eenvoudig een aanbieding konden delen met andere. En ik vraag tevens ook af of het voor de mods wel makkelijker is, nu dienen zij ook meerdere topics te gaan volgen ipv 1 centraal topic (correct me if im wrong!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:03:
[...]

Om daar even op in te haken, ik heb nu al twee of zelfs drie topics gesloten vanwege overduidelijke prijsfouten. Voorheen zou het topic dan barstensvol met offtopic reacties staan en zouden er vele TR's gemaakt worden. Uiteindelijk zou dan alles afgesplitst worden naar een ander topic o.i.d.

Op dat gebied is het dus al redelijk effectief te noemen.
En er waren ook gevallen waarbij webshops toch uitleverden ondanks dat het eigenlijk een fout was. Zulke meevallers lopen mensen dan wel mis, mochten ze de gok (en eventueel gedoe met annulering van de order) willen nemen iets te bestellen wat waarschijnlijk niet lijkt te kloppen.
Ricardo- schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:11:
Hoezo is het PME legend zonnebril topic trouwens weer gesloten?
Omdat het niet aan de eisen van een nieuw topic openen /aanbieding posten voldeed denk ik. Volgens mij krijgen de mods het er even druk mee om topics te sluiten nu als dat ze het hadden met off-topic posts verwijderen uit het oude algemene topic. Hoewel mensen steeds minder en minder geneigd zullen gaan zijn om uberhaupt de moeite te nemen iets te delen. Maar het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:47:
Ik zie het verschil in moeite niet zozeer. Het enige wat er extra is, is dat je nu ook nog even een titel moet invullen. De inhoud van de startpost hoeft niet echt te verschillen van een post in het oude aanbiedingentopic.

Gevoelsmatig is er ongetwijfeld een iets grotere drempel om een topic te starten, in plaats van een reactie te plaatsen, maar als je daadwerkelijk wat interessants met je mede-tweakers te delen hebt, lijkt me dat iets wat te overwinnen moet zijn?
Zie hier helaas de 'reality gap'. Veel mensen gebruikten het aanbiedingentopic omdat het laagdrempelig was en weinig moeite vergde. Je ziet nu ook al dat het aanbod van aanbiedingen volledig is ingezakt vergeleken met een 'normale' middag. Ik heb geen hooggespannen verwachting dat dit significant zal gaan veranderen.

Door te zeggen dat men die extra moeite toch wel moet kunnen/willen nemen wordt het menselijke gedrag en de realiteit niet veranderd. Die blijven toch écht zoals die waren.

Je ziet het vaker. In dit soort situaties verwachten dat de mensen zich maar aan 'het systeem' aanpassen werkt niet. Het systeem zal zich aan de mensen moeten aanpassen.

Ikzelf bezoek Tweakers voor 99% vanuit mijn MyReact pagina. Met geregeld verversen en een oogje op de tracker houden. Als je iets had bijgedragen in het aanbiedingentopic kwam deze vanzelf weer 'bovendrijven' in het Post History deel en was wat nieuw was na één muisklik vlot te lezen. Nu kost dat veel meer handelingen en tijd... als er al aanbiedingen zouden zijn.

Ik krijg eerlijk gezegd een beetje een bekend "Tweakers 7 introductiegevoel".

It's déjà vu all over again. ;)

Wat ik me trouwens afvroeg over die hoeveelheid moderatiewerk waar men naar wijst. Als je die bekijkt in verhouding tot de totale activiteit van postings en topicviews valt die misschien wat minder uit de toon. Ik zou niet raar opkijken als topics met een hoge activiteit sowieso relatief meer moderatiewerk zullen genereren vergeleken met minder actieve topics.

Ik ben bang dat het hele aanbiedingendeel op deze manier wel eens een zachte dood zou kunnen gaan sterven. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 21:59
recemonster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:14:
[...]

Ik ben het volkomen met Duckhamster en Duckhamster eens!
Zelf post ik weinig maar lees ik meer mee, maar 1 topic bij houden is makkelijker dan alle topics die er nu zijn. Waar ik voorheen even door de nieuwe reacties heen las zou ik nu meedere topics moeten controleren.
Ik zou daarom graag het oude aanbiedingen topic terug willen zien uiteraard wel in het Aanbiedingen en Kortingscodes forum gedeelte. Het is/was natuurlijk wel een omgevind waar mensen vrij eenvoudig een aanbieding konden delen met andere. En ik vraag tevens ook af of het voor de mods wel makkelijker is, nu dienen zij ook meerdere topics te gaan volgen ipv 1 centraal topic (correct me if im wrong!).
Helemaal mee eens, ik post hier eigenlijk nooit maar het aanbiedingen topic hield ik zeker in het oog! Af en toe een leuke aanbieding delen door middel van een linkje \ code even snel te posten is een stuk gemakkelijker dan dat ik er een apart topic voor moet aan maken. Hopelijk zorgt deze verandering er niet voor dat er nu minder content gepost gaat worden. Op zich is het forum goed en ik snap de gedachte gang er achter maar een algemeen topic zoals het oude algemene kortingen en aanbiedingen topic zie ik dan graag weer terug komen :)

Hopelijk schiet dit zijn doel niet voor bij :/

[ Voor 13% gewijzigd door Timv37 op 02-04-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik mis het algemene aanbiedingen topic ;(

1 topic volgen/open laten staan (en dus automatisch laat zien wanneer er nieuwe berichten zijn) was zoveel handiger imho. Nu klik ik de topics af en vraag mezelf telkens weer af; heb ik deze al gezien?
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:23:
[...]

Ikzelf bezoek Tweakers voor 99% vanuit mijn MyReact pagina. Met geregeld verversen en een oogje op de tracker houden. Als je iets had bijgedragen in het aanbiedingentopic kwam deze vanzelf weer 'bovendrijven' in het Post History deel en was wat nieuw was na één muisklik vlot te lezen. Nu kost dat veel meer handelingen en tijd... als er al aanbiedingen zouden zijn.

Ik krijg eerlijk gezegd een beetje een bekend "Tweakers 7 introductiegevoel".

It's déjà vu all over again. ;)

....

Ik ben bang dat het hele aanbiedingendeel op deze manier wel eens een zachte dood zou kunnen gaan sterven. -O-
Hier kan ik mij compleet in vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Freakster86 op 02-04-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind het mooi uitzien, het nieuwe forum, maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het zijn doel voorbij schiet.
Er worden nauwelijks aanbiedingen gepost en daar gaat het nou juist om.
(ik begrijp dat jullie mods het nu rustiger en beter hebben en daar ben ik natuurlijk wel voorstander van)

Daarbij mis ik ook het overzicht een beetje, het volgen van een centraal thread is wel wat makkelijker. Het afsplitsen van nieuwe threads en deze een verzamelplek geven in een subforum is wel een goede optie, eventuele bedankjes en offtopic posts/discussies mogen daar dan in plaats vinden. Ik kan me vergissen maar het lijkt me als mod ook meer werk om diverse draadjes na te lopen ipv een algemeen 'chaotische' thread.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ricardo- schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:11:
Hoezo is het PME legend zonnebril topic trouwens weer gesloten? Was gewoon een goede aanbieding, momenteel niet meer geldig, maar zoals uit de eerste post daar bleek nog wel discussiewaarde. Wordt hier ook nog steeds gediscussieerd over een misplaatste prijs van een otto product van weken geleden, dus snap eigenlijk niet zo waarom er niet gepraat kan worden over een aanbieding van gisteren? Als de aanbieding vandaag geldig was mocht er toch ook gewoon een topic voor geopend worden?

Ik snap dat reacties als: ik heb er ook 1 besteld niets toevoegen, maar hier heeft iemand contact met het bedrijf opgezocht en blijkt er iets niet te kloppen, lijkt mij iets toevoegen aan de discussie.
De reden dat ik het topic op slot heb gedaan is dat de huidige TS niet in zijn algemeenheid ging over de actie van PME. Het ging alleen over zijn/haar bestelling die gefaald was en of hij/zij hierin de enige was.

Als je een aanbieding topic volgens het beleid maakt m.b.t. de PME legend zonnebril heb ik daar geen problemen mee hoor. Dan is er discussie waarde, op deze manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:01
Ik sluit me aan bij voorgaande posters. Een rommelig aanbiedingentopic is juist heerlijk laagdrempelig en makkelijk bij te houden. Een heel forum zal mij in eerste instantie misschien nog wat boeien, maar bij gebrek aan overzicht vrees ik dat ik toch minder snel zal meekijken/posten. Ik weet nu al dat ik niet snel/nooit een topic zal openen voor een leuke kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:23:
Ik mis het algemene aanbiedingen topic ;(

1 topic volgen/open laten staan (en dus automatisch laat zien wanneer er nieuwe berichten zijn) was zoveel handiger imho. Nu klik ik de topics af en vraag mezelf telkens weer af; heb ik deze al gezien?
Ik mis hem ook, ik snap de keus wel maar ik blijf meedenken. :)

Is het een optie om een algemeen kortingscode topic te openen? Dus geen aanbiedingen (die kunnen in een eigen topic) maar louter codes? (en eventueel bedankjes danwel heb ik gebruikt) ;)
Dat moet imho ook best goed te modereren zijn als het al nodig is en is lekker overzichtelijk, zowel voor gebruikers als voor moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:27:
[...]

De reden dat ik het topic op slot heb gedaan is dat de huidige TS niet in zijn algemeenheid ging over de actie van PME. Het ging alleen over zijn/haar bestelling die gefaald was en of hij/zij hierin de enige was.

Als je een aanbieding topic volgens het beleid maakt m.b.t. de PME legend zonnebril heb ik daar geen problemen mee hoor. Dan is er discussie waarde, op deze manier niet.
Oké, dank voor de reactie. Op mijn mobiel is het wat lastig (veel typwerk) om een heel topic te gaan openen, maar zal morgen even kijken of het nog toegevoegde waarde kan hebben om een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ricardo- schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:31:
[...]

Oké, dank voor de reactie. Op mijn mobiel is het wat lastig (veel typwerk) om een heel topic te gaan openen, maar zal morgen even kijken of het nog toegevoegde waarde kan hebben om een topic te openen.
Top, het is immers prima om er over te discussiëren met zijn allen maar de TS moet dan wel volgens het beleid zijn opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
@rockhopper en verschillende vergelijkbare opmerkingen:
Die diverse draadjes hoeven we alleen na te lopen als er klachten (lees: topicreports) over komen. En doordat elke aanbieding zijn eigen plek heeft, is er veel meer ruimte voor discussie voordat het klachten oplevert. Dit in tegenstelling tot het oude verzameltopic waar het dagelijks klachten regende en wat wellicht voor iemand die het continu in de gaten houdt bij te houden was, maar voor een iets minder frequente bezoeker behoorlijk chaotisch werd.

Alles op een plek laten dumpen en dan maar afsplitsen als er discussie ontstaat is geen beginnen aan, ook al hebben we in dit aparte forum de ruimte om die discussies daadwerkelijk af te splitsen (in SF was dat alleen in uitzonderlijke gevallen een optie).

@idhollander: daarom bijvoorbeeld ook het idee dat kortingscodes per winkel in een topic gegroepeerd kunnen worden. Dus als iemand eenmaal een topic heeft gemaakt met een code voor winkel - X, dan kunnen alle verdere codes ook daar gepost worden. Zie bijvoorbeeld het dell topic dat al een aparte status had en nu als voorbeeld in AK staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:27:
[...]

Daar zit het probleem. Ik ben bang dat dit voor heel veel mensen te hoogdrempelig is en daardoor het 'aanbiedingen gehalte' drastisch zal verminderen. Toch jammer. Bijna al mijn impuls aankopen volgden uit posts in het algemene aanbiedingen topic. (en dan bedoel ik niet de foutief geprijsde artikelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Mwa, ik denk dat we daar ook niet al te streng mee moeten zijn en eens kijken of we mensen ook een handje kunnen helpen om hun topic in orde te maken (mits inhoudelijk wel passend, want daar ging het in dat specifieke PME geval mis, dat ging niet over een titel die niet aan het stramien voldoet of zo).

Zeker als er wat meer topics in de juiste vorm staan, verwacht ik dat dat ook wel beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:32:
[...]

Daar zit het probleem. Ik ben bang dat dit voor heel veel mensen te hoogdrempelig is en daardoor het 'aanbiedingen gehalte' drastisch zal verminderen. Toch jammer. Bijna al mijn impuls aankopen volgden uit posts in het algemene aanbiedingen topic. (en dan bedoel ik niet de foutief geprijsde artikelen ;) )
Ik denk dat men het dan toch te zwaar leest, ik bedoel als we het nu even samenvatten.
Ik zie een aanbieding, controleer of deze niet al gepost is en in het geval dat er een abnormaal prijsverschil is controleer ik dit even bij de betreffende winkel

1. Ik zie een aanbieding
2. Ik kijk of deze niet gepost is
3. Indien het een abnormaal prijsverschil is met de reguliere prijs informeer ik bij de shop
4. Plaats topic met de juiste titel [aanbieding]Product - winkel (locatie)
5. En als inhoud geef je gewoon de aanbieding weer zoals je in het topic deed linkje/foto whatever

En klaar, zoveel moeite is dat toch niet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Anoniem: 239170 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:30:
[...]

Ik mis hem ook, ik snap de keus wel maar ik blijf meedenken. ;)

Is het een optie om een algemeen kortingscode topic te openen? Dus geen aanbiedingen (die kunnen in een eigen topic) maar louter codes? (en eventueel bedankjes danwel heb ik gebruikt) ;)
Dat moet imho ook best goed te modereren zijn als het al nodig is en is lekker overzichtelijk, zowel voor gebruikers als voor moderators.
Dat wilde ik ook net voorstellen. Voor een enkele kortingscode die in iemands mailbox verschijnt is de drempel relatief hoog voor 5% korting bij bedrijf x een geheel nieuw topic te openen. Een aanbieding waar iemand enthousiast over is, is zo een nieuw topic over geopend.

En zodra het "uit de hand" loopt met bijvoorbeeld Coolblue codes kan er dan een los topic voor geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
DivZero schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:35:
[...]

Dat wilde ik ook net voorstellen. Voor een enkele kortingscode die in iemands mailbox verschijnt is de drempel relatief hoog voor 5% korting bij bedrijf x een geheel nieuw topic te openen. Een aanbieding waar iemand enthousiast over is, is zo een nieuw topic over geopend.

En zodra het "uit de hand" loopt met bijvoorbeeld Coolblue codes kan er dan een los topic voor geopend worden.
Het probleem is weer dat uit de hand lopen, dat gebeurd zo vaak en op reguliere basis dat het niet te modereren meer valt zonder er iemand haast fulltime dagelijks op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
MusicAddict schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:49:
Eventueel een aliasje voor het budgetgaming (PC) topic gezien daar dagelijks goede aanbiedingen voorbijkomen. Niet iedereen kijkt in het hardware & spielerij forum dus het is een idee! Ook omdat de aanbiedingen vaak maar een dag of iets langer geldig zijn is het niet verkeerd om het daardoor ook hier een plaatsje te geven (met een aliasje uiteraard)

Zelfde voor het Online gamekeys topic? Al wordt daar tussendoor ook iets vaker gepraat over de verschillende aanbieders maar dat terzijde, het china ervaringen topic heeft hier ook een plek gekregen als mix van beiden :P
Dit is inmiddels in overleg met onze collega's van Spielerij in orde gemaakt, beide topics staan nu als alias hier in AK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:32:
@idhollander: daarom bijvoorbeeld ook het idee dat kortingscodes per winkel in een topic gegroepeerd kunnen worden. Dus als iemand eenmaal een topic heeft gemaakt met een code voor winkel - X, dan kunnen alle verdere codes ook daar gepost worden. Zie bijvoorbeeld het dell topic dat al een aparte status had en nu als voorbeeld in AK staat :)
Per winkel is denk ik te specifiek, De ene winkel deel constant algemene codes uit en de andere maar af en toe persoonlijke. Daarnaast is de drempel om persoonlijke codes te delen misschien wat groot, eens gebruikt is het topic ook niks meer waard tot de volgende code langskomt.
Dat worden met wat pech dus veel topics en ook veel dubbele, niet iedereen zal eerst zoeken naar het oude topic. ;)

Dit is even theoretisch maar zeg ik iets heel raars als ik stel dat een algemeen kortingscodes topic overzichtelijker, laagdrempeliger en beter te modereren is? Denk er iig nog even over na, je zou mij en (ik denk ook) anderen er veel blijer mee maken dan het te decentraliseren in topics per winkel.
Hou het compact en simpel, dat is denk ik juist de (aantrekkings)kracht van een dergelijk topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dit in tegenstelling tot het oude verzameltopic waar het dagelijks klachten regende en wat wellicht voor iemand die het continu in de gaten houdt bij te houden was, maar voor een iets minder frequente bezoeker behoorlijk chaotisch werd.
Voor de (minder) frequente bezoeker is het afgaan van topics ook totale chaos. Bij winkel X zou ik bijvoorbeeld nooit wat kopen, maar bij een extreem goede (lees echte) aanbieding ga ik misschien overstag. Uit een titel haal je vrij weinig. Je klikt nu heel wat af. Alhoewel, het valt nu (helaas) reuze mee met de aanbiedingen..
Zelfde verhaal. Ik koop eigenlijk nooit iets bij winkel X vanwege de hoge prijzen. Moet ik elke keer dit topic door gaan spitten (blijven volgen) om erbij te zijn als die ene juiste code voorbij komt.
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:35:
[...]

Ik denk dat men het dan toch te zwaar leest, ik bedoel als we het nu even samenvatten.
Ik zie een aanbieding, controleer of deze niet al gepost is en in het geval dat er een abnormaal prijsverschil is controleer ik dit even bij de betreffende winkel

1. Ik zie een aanbieding
2. Ik kijk of deze niet gepost is
3. Indien het een abnormaal prijsverschil is met de reguliere prijs informeer ik bij de shop
4. Plaats top met de juiste titel [aanbieding]Product - winkel (locatie)

En klaar, zoveel moeite is dat toch niet ?
1. aanbiedingen topic openen
2. Topic waarschuwing doornemen en reactie plaatsen

Bij jouw versie zijn er al heel wat stappen extra nodig (en tijd) om tot hetzelfde resultaat te komen. Vooral mensen die heel sporadisch posten zal dit, bij voornamelijk 'oninteressante' (5% korting etc), te moeilijk en te veel werk zijn.

En daarbij, ik houd niet van veranderingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:36:
[...]

Het probleem is weer dat uit de hand lopen, dat gebeurd zo vaak en op reguliere basis dat het niet te modereren meer valt zonder er iemand haast fulltime dagelijks op te zetten.
Waar ik op doelde is 1 topic voor de kortingscodes. En als er bijvoorbeeld voor Coolblue unieke codes zijn die 1x te gebruiken zijn. Dan een vermelding plaatsen van "Verdere kortingscodes voor coolblue nu <hier>". En als er dan alsnog iemand een coolblue code plaatst is dat niet het einde van de wereld denk ik? Hoe dan ook, het is maar een suggestie. Immers willen we allemaal zoveel mogelijk korting, maar tegelijkertijd forum dat beheerbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:40:

Bij jouw versie zijn er al heel wat stappen extra nodig (en tijd) om tot hetzelfde resultaat te komen. Vooral mensen die heel sporadisch posten zal dit, bij voornamelijk 'oninteressante' (5% korting etc), te moeilijk en te veel werk zijn.

Zie mijn edit, er staat Top, maar dat moet zijn topic openen. En topicwaarschuwing, die is er niet als je een nieuw topic opent.
DivZero schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:40:
[...]

Waar ik op doelde is 1 topic voor de kortingscodes. En als er bijvoorbeeld voor Coolblue unieke codes zijn die 1x te gebruiken zijn. Dan een vermelding plaatsen van "Verdere kortingscodes voor coolblue nu <hier>". En als er dan alsnog iemand een coolblue code plaatst is dat niet het einde van de wereld denk ik? Hoe dan ook, het is maar een suggestie. Immers willen we allemaal zoveel mogelijk korting, maar tegelijkertijd forum dat beheerbaar is :+
Ik begreep je punt de eerste keer al, maar wat ik dus al aangeef dat uit de hand lopen hebben we dan alsnog last van. Juist dat ''ga hier verder'' en dan een link naar een topic willen mensen nog wel eens niet lezen. Daarbij vereist dat heel wat actieve moderatie om dat als mod, op tijd, in de gaten te hebben en dus af te splitsen.

[ Voor 42% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
detulp050 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:29:
Ik sluit me aan bij voorgaande posters. Een rommelig aanbiedingentopic is juist heerlijk laagdrempelig en makkelijk bij te houden. Een heel forum zal mij in eerste instantie misschien nog wat boeien, maar bij gebrek aan overzicht vrees ik dat ik toch minder snel zal meekijken/posten. Ik weet nu al dat ik niet snel/nooit een topic zal openen voor een leuke kortingscode.
En dat vond ik juist de kracht achter het Aanbiedingen topic! Laag drempelig en alles is toch bij elkaar.
En nu is het juist compleet omgekeerd door alle regels en de vele verschillende topics jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Volgens mij zijn er maar 3 echte opties.

- een topic oude stijl waar je alleen maar acties mag posten. Elke reactie op een aanbieding wordt verwijderd/levert een ban op. Na een paar dagen zal niemand meer de "fout" ingaan en heb je een schoon topic met alleen acties en geen discussies.
- Een topic oude stijl waarbij de mods een oogje toeknijpen. Tweakers hebben de optie om de onzin reacties op de koop toe te nemen of het topic niet lezen en hun aanbiedingen lekker ergens anders vandaan te halen.
- Met deze nieuwe stijl verder gaan waarbij in het begin de mods een beetje helpen zoals hierboven al genoemd.

Mijn eigen keuze zou gaan voor de 2e optie, maar vanuit het oogpunt van de mods zal het uitdraaien op de 3e optie (en kan ik dat ook wel enigzins begrijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laten we het gewoon even wat tijd geven, zie optie drie. Optie twee hebben we gehad en de TR's hebben uitgewezen dat er ook meer dan genoeg users zijn die er gek van werden. Dat is dus al uitgesloten. Optie 1, kost nog steeds veel werk om een user gelijk weer te verwijderen/te bannen. Dan moeten we kijken of er geen dubbele accounts gemaakt gaan worden en de user het vrolijk weer doet + dat we daar ook weer een berg gezeur bij gaan krijgen. Zoals je nu al ziet als je een topic sluit/reacties verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:40:
[...]

Voor de (minder) frequente bezoeker is het afgaan van topics ook totale chaos. Bij winkel X zou ik bijvoorbeeld nooit wat kopen, maar bij een extreem goede (lees echte) aanbieding ga ik misschien overstag. Uit een titel haal je vrij weinig. Je klikt nu heel wat af. Alhoewel, het valt nu (helaas) reuze mee met de aanbiedingen..
Het enige verschil is dat je in de reacties in het oude topic ook de prijs kon lezen, die ontbreekt nu in de topictitel. Daar staat tegenover dat je nu aan een lijstje topictitels makkelijk kan zien welke aanbiedingen er zijn en niet tussen alle andere reacties moet doorlezen.
[...]

Zelfde verhaal. Ik koop eigenlijk nooit iets bij winkel X vanwege de hoge prijzen. Moet ik elke keer dit topic door gaan spitten (blijven volgen) om erbij te zijn als die ene juiste code voorbij komt.
Klinkt eerlijk gezegd een beetje als spijkers op laag water zoeken om maar redenen te verzinnen om deze nieuwe aanpak af te vallen. Wat maakt het uit of je in een chaotisch topic een post langs ziet komen met een code voor winkel X, of dat je het kortingscode topic van winkel X omhoog ziet springen in de lijst met topics?
[...]

Lekker makkelijk klagen hè, door de helft van de stappen weg te laten die je net zo goed moest doen voordat je een reactie plaatst. Checken of ie al gepost was en evt. even de prijs checken bij de winkel waren ook in de oude setting al vereisten.
Fijn dat je constructief meedenkt, op deze manier nemen we je inderdaad zeker serieus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat het aanbiedingentopic zo'n succes was niet alleen omdat veel mensen in aanbiedingen geïnteresseerd zijn maar ook juist DÓÓR de vorm die het had. Die sloot aan bij de manier van informatie vergaren en verspreiden die men gewend is en makkelijk en handig vindt. Als je dan die vorm verandert moet je niet vreemd opkijken als 'het niet meer werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:45:
Laten we het gewoon even wat tijd geven, zie optie drie. Optie twee hebben we gehad en de TR's hebben uitgewezen dat er ook meer dan genoeg users zijn die er gek van werden.
Het leuke is dat je de mensen die het juist in die vorm prima vonden niet hoorde, omdat er niets te klagen viel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:48:
Ik denk dat het aanbiedingentopic zo'n succes was niet alleen omdat veel mensen in aanbiedingen geïnteresseerd zijn maar ook juist DÓÓR de vorm die het had. Die sloot aan bij de manier van informatie vergaren en verspreiden die men gewend is en makkelijk en handig vindt. Als je dan die vorm verandert moet je niet vreemd opkijken als 'het niet meer werkt'.
Vreemd opkijken doen we dan ook niet, we verwachten alleen wat constructieve feedback.Daarbij verwachten we ook dat jullie het even een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:45:
Laten we het gewoon even wat tijd geven
Dat sowieso maar willen jullie wel ook nadenken over het maken van onderscheid tussen aanbiedingen en kortingscodes?
Dat je aanbiedingen los per aanbieding in een topic wil snap ik, dan kunnen er ook vragen gesteld en beantwoord worden maar kortingscodes zie ik het liefst in een algemeen topic wat je even snel door kunt spitten alvorens je tot aankoop van een product overgaat. ;)
Ook kan een leuke code aanzetten tot aankoop van iets wat je normaal niet had gekocht maar bij korting van X% of een bepaald bedrag wel. Het 'toch leuk om te hebben' principe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Voor kortingscodes kan ik me dat inderdaad nog wel voorstellen, dat roept eigenlijk zelden of nooit discussies op die tot een onoverzichtelijk topic leiden (enkel melding en bedankje of evt. een "doet het niet meer" post).

Een verzameltopic sluit specifieke topics zoals dat van Dell op zich ook niet uit. Dat bestond in SF ook al naast elkaar en wellicht dat we nog van een paar winkels een apart topic kunnen hebben op die manier.

Ik ga er eens een nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:41:
[...]

Ik begreep je punt de eerste keer al, maar wat ik dus al aangeef dat uit de hand lopen hebben we dan alsnog last van. Juist dat ''ga hier verder'' en dan een link naar een topic willen mensen nog wel eens niet lezen. Daarbij vereist dat heel wat actieve moderatie om dat als mod, op tijd, in de gaten te hebben en dus af te splitsen.
Duidelijk. 't zou mooi zijn als er een "systeem" zou zijn waar mensen hun codes in kunnen plaatsen en dat dit een netjes overzicht oplevert. Maar de kans dat daar dev-tijd voor wordt gevonden is nihil denk ik. Ik wil wel wat in elkaar zetten, maar dat kan dan dus niet geïntegreerd worden op 't forum en dat lijkt mij ook geen wenselijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 239170 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:51:
[...]

Dat sowieso maar willen jullie wel ook nadenken over het maken van onderscheid tussen aanbiedingen en kortingscodes?
Dat je aanbiedingen los per aanbieding in een topic wil snap ik, dan kunnen er ook vragen gesteld en beantwoord worden maar kortingscodes zie ik het liefst in een algemeen topic wat je even snel door kunt spitten alvorens je tot aankoop van een product overgaat. ;)
Ook kan een leuke code aanzetten tot aankoop van iets wat je normaal niet had gekocht maar bij korting van X% of een bepaald bedrag wel. Het 'toch leuk om te hebben' principe. :+
Je kan er wel van uitgaan, zoals Orion84 hierboven ook al aangeeft, dat we dit soort zaken serieus nemen en hier ook echt wel over na zullen gaan denken. Zolang er op een normale en constructieve manier feedback wordt gegeven doen we daar zeer zeker iets mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:46:
[...]
Het enige verschil is dat je in de reacties in het oude topic ook de prijs kon lezen, die ontbreekt nu in de topictitel. Daar staat tegenover dat je nu aan een lijstje topictitels makkelijk kan zien welke aanbiedingen er zijn en niet tussen alle andere reacties moet doorlezen.
Je hebt een titel, je hebt de post en dan heb je nog de opmerkingen van andere mensen die vaak net zo relevant zijn of juist een magere aanbieding maken tot een top aanbieding. Even titels afgaan is onvoldoende. Even de TS doorlezen; tja, meer informatie, maar soms nog steeds niet alle relevante info. Zoals opmerkingen als extra cashback of combinatie codes en ga zo maar door.
[...]
Klinkt eerlijk gezegd een beetje als spijkers op laag water zoeken om maar redenen te verzinnen om deze nieuwe aanpak af te vallen. Wat maakt het uit of je in een chaotisch topic een post langs ziet komen met een code voor winkel X, of dat je het kortingscode topic van winkel X omhoog ziet springen in de lijst met topics?
Een chaotisch topic voor sommige. Ik kijk via mijn react naar de reacties die er sinds mijn laatste bezoek zijn geweest. Even het topic doorscrollen. Vond dat altijd een erg aangename bezigheid.

Zoals ik al zei; een titel geeft maar zoveel procent informatie. Je hebt de TS, de links, de reacties etc. Het is een samenhang. Ik snap dat jullie meer structuur zoeken, maar dit is een eenrichtingsweg naar een veel minder actief topic/forum. Zonde.
[...]
Lekker makkelijk klagen hè, door de helft van de stappen weg te laten die je net zo goed moest doen voordat je een reactie plaatst. Checken of ie al gepost was en evt. even de prijs checken bij de winkel waren ook in de oude setting al vereisten.
Als jij wilt beweren dat de nieuwe manier van aanbiedingen plaatsten net zo laagdrempelig was als hiervoor. Prima. Helaas is het dat niet. Zul je denk ik binnenkort ook wel merken. Geen TR. Geen aanbiedingen. (Ik hoop dat ik wat betreft dat laatste echt ongelijk heb :P)
[...]

Fijn dat je constructief meedenkt, op deze manier nemen we je inderdaad zeker serieus d:)b
Ik heb al meermaals mijn ideeën met jullie uitgewisseld. Punt is dat jullie toen al met deze oplossing bezig waren. Constructief meedenken of ideeën aandragen resulteerde vaak gelijk in een ellenlange post waar alles weer hardnekkig werd ontkracht.

Mods luisteren volgens mij meer naar de klagers (want daar hebben ze immers last van door middel van de TR's) dan naar de mensen die het topic maakte tot wat het was. En wat betreft de TR's... jullie vroegen er zelf om. Een tweaker corrigeren in het topic mocht niet. Jullie moesten die TR's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Er is vandaag geen enkele nieuwe aanbieding geplaatst. Rara hoe kant dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:06:
Er is vandaag geen enkele nieuwe aanbieding geplaatst. Rara hoe kant dat?
Omdat alles nieuw is en even wat tijd nodig heeft voordat mensen wennen aan iets nieuws? Geef het een paar dagen en dan heeft iedereen een beter idee wat wél en niét werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:57:
Je kan er wel van uitgaan, zoals Orion84 hierboven ook al aangeeft, dat we dit soort zaken serieus nemen en hier ook echt wel over na zullen gaan denken. Zolang er op een normale en constructieve manier feedback wordt gegeven doen we daar zeer zeker iets mee. ;)
Bij deze. :)
Ik denk echt dat een aanbieding en een kortingscode fundamenteel anders zijn en dus ook op een eigen manier hun plek kunnen vinden in dit subforum.
Iig fijn dat jullie erover na willen denken, ik zeg het niet alleen uit eigenbelang maar ook omdat ik van mening ben dat op die manier deze hoek op tweakers er beter en leuker op wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Probleem daarbij is dat je 1 topic steeds moet bijhouden om geen kortingscode te missen en daarnaast ook nog de topiclijst in de gaten moet houden om geen aanbiedingen te missen (veel heen en weer geklik dus) . Heb dan liever dat ik alleen een topiclijst moet bijhouden om niets te missen.

Snap dat een terugkeer naar de oude opzet niet wenselijk is vanwege het vele modwerk. Laten we nu dus eerst maar eens kijken hoe dit werkt (in het oude topic was ook wel eens een dag zonder actie). Dus gewoon even een weekje aankijken e daarna verder kijken voor eventuele aanpassingen waar nodig.

Maar dat is natuurlijk mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb ook mijn twijfels of dit ideaal is hoor, denk dat het voor veel mensen teveel werk is om elke keer een nieuw topic aan te maken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:00:
[...]
Mods luisteren volgens mij meer naar de klagers (want daar hebben ze immers last van door middel van de TR's) dan naar de mensen die het topic maakte tot wat het was. En wat betreft de TR's... jullie vroegen er zelf om. Een tweaker corrigeren in het topic mocht niet. Jullie moesten die TR's krijgen.
Mee eens. Ik heb zelf ook weleens een TR gemaakt omdat het me verboden werd een persoon in het topic zelf, te corrigeren. Het werd zelfs actief door de mods geadverteerd om dit te doen. Als ik had geweten dat mijn TR's als klacht opgevat zouden worden, had ik zeker geen TR's ingestuurd. Zelfde geldt voor het feit dat de Mods zoveel TR's kregen. Had me er van weerhouden ze in te sturen als ik had geweten dat ze de hoeveelheid niet op prijs stelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien gewoon een topic aanmaken voor alleen kortingscodes. Mensen gaan daar voor een losse kortingscode die je in de email krijgt geen nieuw topic aanmaken, is verder ook onzin lijkt mij. Je moet het ook niet overreguleren, daar krijg je irritaties van.

Wanneer er iets te bespreken valt maak je een topic aan en dan zet je een linkje naar dat topic in het Indextopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stemmen voor de spoilertag voor kortingscodes is open!

Zie Spoilertag voor het hiden van kortingscodes aan non-tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 19:57
Is het niet mogelijk om een soort 'tag' toe te voegen aan een code die je in een algemeen topic post? Ik ben het wel erg eens met iedereen die de laagdrempeligheid minder vindt geworden, maar snap het oogpunt van de mods ook erg goed.

Voorheen werden er bij grote acties ook speciale topics geopend (shell codes, vodafone & friends etc.) en dat had ook echt nut. Kan je nu bij kleinere acties zoals bijvoorbeeld zo'n coolblue code niet gewoon een soort 'tag' invullen bij het plaatsen van een reactie (coolblue in dit geval) en dat je daardoor ook alle codes in één keer bij elkaar kan zien / als mod deze in een apart topic kan plaatsen met één druk op de knop?

Mijns inziens gaat het vaak zo dat als er één iemand komt met iets tofs en iets wat discussie / bedanken waard is, dat daardoor het topic volloopt met spam. Als je zo'n tag (verplicht?!) moet invullen en bijvoorbeeld ook suggesties geeft voor tags omdat die op dit moment veel gebruikt worden, dan kan je als mod heel makkelijk de boel afsplitsen als er teveel over hetzelfde geluld wordt?

Ideetje? :D

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nav Anoniem: 22659 in "[dagaanbieding] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly"
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:15:
Ik heb even via DM overleg gehad over de tag in de titel en laten we maar eens aankijken hoe deze tag het doet :)
is het een idee om ipv Dagaanbieding er de datum van te maken? want stel je ziet het topic morgen, is de dagaanbieding niet meer geldig en klik je eigenlijk voor niks.

[dagaanbieding] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly
wordt dan:
[2-04-2013] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly

of een variant erop

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedition1977
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Nog meer "goede" ideeën die de aanbiedingentopic om zeep helpen.
De inmiddels oude vorm was gewoon leuk om te lezen en lekker laagdrempelig.
Kunnen mensen ook stemmen voor het oude format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Mag ik dan aandragen dat het woord "spoilertag" wordt toegevoegd in die poll? Want ik moest 3x kijken voordat ik hem vond. zo komt die er natuurlijk nooit :9
Update: ok, het staat er boven... Maar in de poll zelf is het wat cryptisch (hoewel correct), omschreven
Fietsbel schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:25:
nav Anoniem: 22659 in "[dagaanbieding] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly"

[...]

is het een idee om ipv Dagaanbieding er de datum van te maken? want stel je ziet het topic morgen, is de dagaanbieding niet meer geldig en klik je eigenlijk voor niks.

[dagaanbieding] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly
wordt dan:
[2-04-2013] Wacom Bamboo One Pen - 1DayFly

of een variant erop
Oeh dat vind ik ook een goed idee! [Dagaanbieding: 02-04-2013]. Ik zal in het (nog naamloze) dagaanbieding tooltje (http://www.1dagskoopjes.nl/tweakers) ook ergens toevoegen tot wanneer de deal nog geldig is. Dat neemt een boel verwarring weg omdat deals tot 00:00, 9:00, 10:00, 11:00, 12:00 of 23:00 geldig zijn :P

[ Voor 54% gewijzigd door DivZero op 02-04-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Orion84 bedankt voor het overleg met de Spielerij modjes, fijn dat de topics nu overlappen :)

Als die Spoilertag op de tweede plek blijft in de poll (staat hij vast binnen nu en 10 minuten nu) wordt hij dan ook geimplementeerd? of kijken ze alleen naar de winnaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Ik heb in het vorige topic niet gereageerd, maar het topic wel geregeld in de gaten gehouden.
Op dit moment, erkennende dat het nog vers en wennen is, vind ik dit minder overzichtelijk dan de vorige opzet.
Ik snap dat er een heleboel 'niet' on topic posts bij zijn in die opzet, die al dan niet als toelaatbaar worden bestempeld / ervaren.
Echter, als iets niet geheel duidelijk is, lijkt het me logisch dat er wat vragen worden gesteld. Ook snap ik dat je dit niet via PM wil doen ivm het al dan niet gelezen worden van je bericht door de originele poster.

Zelf vond ik het vorige topic lekker lezen, makkelijk te checken als je er af en toe doorheen bladert.
Aangezien alle posts de datum vermelden, lijkt het me ook snel te zien waar je ongeveer gebleven bent.

Ik zou graag die variant weer zien, maar wellicht met een optie (al zal dat wat moeilijker zijn): als je, min of meer zoals op de frontpage, direct kunt reageren op een bericht, zodat deze er als het ware aangehangen wordt en de discussie zich dus rechtstreek onder de genoemde actie/korting afspeelt, win je al iets qua overzichtelijkheid.
Als je daarnaast deze acties/kortingen plus reacties kunt collapsen/expanden, kan iedereen voor zichzelf bepalen wat hij/zij wil zien. Alle reacties op acties die niet rechtstreeks daar aan hangen, zouden dan verwijderd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Freakster86 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:00:
[...]
We hebben geen last van TR's, TR plaatsers hebben last van onwenselijke reacties en melden dat aan ons. Veel TR's is dus een signaal dat er veel onwenselijke reacties geplaatst werden. En ja, daar acteren we dan liever zelf op, dan dat we topics nog verder laten ontsporen door gebruikers zelf elkaar te laten aanspreken op onwenselijk gedrag.

Het is wat ons betreft tamelijk simpel: er is behoefte aan het delen van aanbiedingen en het discussiëren over die aanbiedingen. Alles in één groot topic werkte gewoon niet en in SF was niet de ruimte om voor elke zaak die discussie oproept een apart topic te maken. Dat zou de overige onderwerpen die in SF besproken worden te veel ondersneeuwen en het niveau en de sfeer niet ten goede komen (of enorm veel inzet vereisen om het allemaal strak op niveau te houden).

Dus een apart forum, waar wel de ruimte is om voor elke kwestie een apart topic te hebben, zodat een en ander overzichtelijke blijft, er minder strak gemodereerd hoeft te worden (want meer ruimte voor het bespreken van een aanbieding zonder dat het het melden van andere aanbiedingen stoort).

Dat dit een verandering betekent voor de manier waarop mensen aanbiedingen posten en de manier waarop mensen aanbiedingen in de gaten houden is een ding wat zeker is. Het kost misschien iets meer inspanning voor jullie als gebruikers, maar ik ben er van overtuigd dat het wel een beter resultaat oplevert. Een plek waar naar hartenlust aanbiedingen en codes gedeeld en besproken kunnen worden zonder ergernis over hele strakke moderatie en ergernis over chaotische topics.

Suggesties voor manieren om het melden en volgen van aanbiedingen handiger te maken zijn van harte welkom. Ik denk dat we met het Index topic voor een deel al in die behoefte kunnen voorzien en wellicht dat er op termijn ook technisch wat geregeld kan worden om makkelijker te kunnen sorteren op datum van topicstart om recente aanbiedingen naar voren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Waarom niet gewoon 2 topics:

1 met aanbiedingen, 1 met slowchat...

Ik weet dat dit nieuw is en nog moet wennen maar ik word er niet bepaald vrolijk van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:40

migros

Nooit meer een Samsung

Waar zijn de aanbiedingen dan??/

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Is het ook niet handig als de datum van de aanbieding in de topic titel opgenomen wordt? Dan kan je in ieder geval snel zien of een topic dat bovenaan staat nieuw is of dat het een oude aanbieding is waar iemand op gereageerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ricardo- schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:42:
Is het ook niet handig als de datum van de aanbieding in de topic titel opgenomen wordt? Dan kan je in ieder geval snel zien of een topic dat bovenaan staat nieuw is of dat het een oude aanbieding is waar iemand op gereageerd heeft.
Ben ik het helemaal mee eens ;) Fietsbel in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34
Jammer dat het topic zo ten grave is gedragen. Van de week werd gezegd dat het beter zou worden, maar eigenlijk is de stekker eruit getrokken.

Dat er veel gemoddereerd moest worden in het oude topic en dat dat niet fijn is begrijp ik, maar dat komt ook door de stringente eisen die aan het topic gesteld werden. Alleen melden van aanbiedingen is niet te doen en ook niet prettig, want juist de kracht van het topic was het melden van de aanbieding en de duiding. Oftewel relevantie van een aanbieding.

Daarnaast was het topic razendsnel. En dat is het zo niet meer...

Mijn voorstel: het topic zoals het er was, met een verbod op affiliate en bashen. Laat het verder off-topic lopen, de mensen halen zelf de informatie eruit die ze willen.

Jammer, ik heb genoten van het oude topic. Mensen bedankt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vond wel handig dat alles in een topic stond. Als er dan een goede aanbieding was dan schoot de activiteit omhoog en zag ik het topic in mijn myreact. Nu moet je echt af en toe het forum gaan scannen op relevante aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
Kijk, dat zijn de slimme mensen.
Nu maar wachten tot het wordt opgepikt door de mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Mag er een topic komen voor alleen Apple spullen?! Er is een behoorlijk grote groep dat op alle mogelijk manieren zoekt naar de goedkoopste Apple spullen (aangezien de prijzen eigenlijk zga vast staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Brammos85 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:17:
Waarom niet gewoon 2 topics:

1 met aanbiedingen, 1 met slowchat...

Ik weet dat dit nieuw is en nog moet wennen maar ik word er niet bepaald vrolijk van..
Dit lijkt mij ook wel wat.

Aantal suggesties:
- Datum in de titel.
- Dagelijks/wekelijks topic met kortingscodes (liefst wekelijks). Ongetwijfeld kan zoiets elke dag automatisch geplaatst worden zodat niemand dit te doen hoeft. Aan het einde van de periode er automatisch een slot op.
- Of gewoon één topic met puur kortingscodes. Totaal geen discussie, dus elke reactie -> waarschuwing. Dit zou dan in de slowchat ervan kunnen bijvoorbeeld.
- De opzet nu is sowieso al rommelig en niet helemaal deugdelijk, zo zijn gamekeys nog wel gegroepeerd (zoals eigenlijk iedereen het wil denk ik?), en wat idem geldt voor dell kortingscodes.
- Huidige vorm in ieder geval aanpassen/afschaffen, er is gewoon vandaag helemaal niks meer geplaatst :X

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Het is dus de bedoeling dat je per actie / code / aanbieding /melding een eigen topic aanmaakt. Voor populaire shops waar regelmatig kortingscodes te delen zijn kan een verzameltopic worden gemaakt. Zoek dan dus even of er al een topic is voor de winkel waarvan je een code wilt de

Dit lijkt mij zeer onhandig. Vroeger hoefde je maar 1 topic bij te houden en nu moet je steeds door alles heen om te kijken of er iets leuks tussen zit.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:28
Wat dacht je van het extra werk wat erbij komt om een aanbieding te melden?
Dat zorgt er echt voor dat een aanbieding niet zo snel meer gemeld zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:22
davevogel0 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:38:
Wat dacht je van het extra werk wat erbij komt om een aanbieding te melden?
Dat zorgt er echt voor dat een aanbieding niet zo snel meer gemeld zal worden.
Dit. We gaan door deze "handige" nieuwe regeling enorm veel aanbiedingen missen omdat mensen nou eenmaal 'lui' zijn.
Ze delen al iets met ons en dan moeten ze er nog is extra werk voor inleveren ook? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Weekje testen en daarna een poll over of we terug willen naar de oude situatie. Weet de uitslag nu al maarja....een weekje wachten voor alle moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik snap niet waarom het zo ingewikkeld gemaakt moet worden. Het oude topic, in combinatie met spoilertags lijkt me perfect. Wel met de duidelijk afspraak dat ellenlange discussies daar niet thuishoren en in een apart topic moeten.

Dat de aanbiedingen nu een apart forum hebben is wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lijkt mij wel ideaal om een script te hebben waarmee elke nieuw topicstart automatisch wordt geplaatst in de index en er gewoon een slot op de index komt. Kan je die gewoon Bookmarken en als je een aanbieding wilt bediscussiëren ga je naar het desbetreffende topic.
Dan heb je gewoon een afgeslankte versie van het oude topic, met alleen maar aanbiedingen!

[ Voor 4% gewijzigd door Pikoe op 03-04-2013 00:22 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.