Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 19:13
sheepdog schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:17:
Ik snap niet waarom het zo ingewikkeld gemaakt moet worden. Het oude topic, in combinatie met spoilertags lijkt me perfect. Wel met de duidelijk afspraak dat ellenlange discussies daar niet thuishoren en in een apart topic moeten.

Dat de aanbiedingen nu een apart forum hebben is wel prima.
Precies, dit is helemaal niet handig en het ligt ook meteen stil. Had deze topic vorige week ontdekt en was verbaasd hoe gezellig het was. Nu is dat helemaal weg en kan ik niet even snel kijken of er nog een leuke aanbieding is.

Vroegah was alles betah 8) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06-2023

Hironshy

Orooo!!!

Ik snap niet waarom het zo ingewikkeld gemaakt moet worden. Het oude topic, in combinatie met spoilertags lijkt me perfect. Wel met de duidelijk afspraak dat ellenlange discussies daar niet thuishoren en in een apart topic moeten.

Helemaal mee eens. Voorheen checkte ik elke paar uur op nieuwe aanbiedingen. Nu heb ik er niet eens zin in. Even elke topic openen of er nieuwe berichten zijn enzo. Merk ook dat er minder codes/aanbiedingen zijn. Een bericht plaatsen is zo gedaan maar even een topic createn is toch wat meer moeite.

En ook niet onbelangrijk, het was een stuk gezelliger in de oude aanbiedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 10:05
+1 De oude aanbieding topic graag terug! :)

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-04-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mis het oude topic!
De drempel is nu ook veel te groot om even snel een aanbieding te plaatsen. Nu moet je helemaal een nieuw topic hiervoor aanmaken. Don't change a winning team...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48

sphere

Debian abuser

Ik denk dat users zich moeten realiseren dat de oude manier niet meer vol te houden was en er dan helemaal geen topic meer zou zijn. Ik vind deze oplossing ook 3x naadje maar kennelijk is het aantal in absolute TRs maatgevend voor de beslissing die genomen wordt.

Zowel het melden als het tracken van aanbiedingen is nu omslachtiger en het lijkt alsof het verband tussen aanbiedingen en TRs omgekeerd evenredig is. Ik hoop van niet en ik ben geïnteresseerd in pageviews van het topic oude stijl tov nieuwe forum. Dat lijkt me een belangrijke statistiek om de kwaliteit van dit traject aan af te meten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02

Hoe vaak hebben we die afspraak niet gemaakt? En hoe vaak is die afspraak finaal genegeerd met als gevolg een volledig uit zijn voegen barstend topic met bashen, flames en trolls en tientallen TR's? We hebben de afgelopen maanden vaak genoeg gezegd dat we het zat waren. Dat vrijwilligers uren vrije tijd steken in die paar euro korting voor jan en alleman.

Maar al die signalen hebben niet gewerkt of zijn niet (voldoende) opgepikt en daarom is het nu zover gekomen dat we het in losse topics doen. Waar alle ruimte is om lekker te lullen over de aanbieding X. :)

Een automatische indexvuller klinkt prima, ik wil best eens kijken hoe dat gemaakt kan worden.
sphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:39:
Ik denk dat users zich moeten realiseren dat de oude manier niet meer vol te houden was en er dan helemaal geen topic meer zou zijn. Ik vind deze oplossing ook 3x naadje maar kennelijk is het aantal in absolute TRs maatgevend voor de beslissing die genomen wordt.
Mind you, het aanbiedingen topic scoorde meer dan 50% van alle TR's over de looptijd van GoT. Het hele forum scoorde dus minder topicreports dan dat ene topic. Dat geeft toch te denken.
Zowel het melden als het tracken van aanbiedingen is nu omslachtiger en het lijkt alsof het verband tussen aanbiedingen en TRs omgekeerd evenredig is. Ik hoop van niet en ik ben geïnteresseerd in pageviews van het topic oude stijl tov nieuwe forum. Dat lijkt me een belangrijke statistiek om de kwaliteit van dit traject aan af te meten.
Dat soort stats heeft pas zin als je langere periodes met elkaar kan vergelijken. Ik verwacht dat het de eerste weken of zelfs maanden minder is.

[ Voor 33% gewijzigd door zeef op 03-04-2013 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33
Op zoek naar leuke deals fietste ik iedere dag wel even door Het algemene kortingen en aanbiedingen topic heen. Minder relevante zaken zoals opmerkingen over "de bestelling is binnen" of "ik heb 'm ook besteld" kan je dan redelijk snel passeren. In tegenstelling tot de moderators hier ergerde ik mij niet echt aan deze bijzaken. Het nieuwe forum wordt ik echter niet blij van.
In mijn ogen werkte het oude topic heel goed. Het waren vooral de regels en de handhavers hiervan die voor spanningen zorgden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 12:14
In plaats van een datum in de topic title is het wellicht ook mogelijk om de topic start datum als kolom te tonen voor dit forum? Dan heb je de datum ook te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

CLB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:55:
[...]
quote:
ChicaneBT schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:12:
Ik zie het nut van de nieuwe opzet ook niet en zie het er ook niet makkelijker op worden.
Zoals het eerst ging gewoon een centraal topic en bij veel animo een los topic over die aanbieding.

Die mening deel ik d:)b
Amen, dit is niet prettig browsen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-01 21:34
brutusl schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:46:
Op zoek naar leuke deals fietste ik iedere dag wel even door Het algemene kortingen en aanbiedingen topic heen. Minder relevante zaken zoals opmerkingen over "de bestelling is binnen" of "ik heb 'm ook besteld" kan je dan redelijk snel passeren. In tegenstelling tot de moderators hier ergerde ik mij niet echt aan deze bijzaken. Het nieuwe forum wordt ik echter niet blij van.
In mijn ogen werkte het oude topic heel goed. Het waren vooral de regels en de handhavers hiervan die voor spanningen zorgden in dit topic.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je hebt nu toch gewoon de index waar alle linkjes naar aanbiedingen geplaatst zouden moeten worden, dat is dan toch het oude topic zonder de crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Lisadr schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:30:
Het is dus de bedoeling dat je per actie / code / aanbieding /melding een eigen topic aanmaakt. Voor populaire shops waar regelmatig kortingscodes te delen zijn kan een verzameltopic worden gemaakt. Zoek dan dus even of er al een topic is voor de winkel waarvan je een code wilt de

Dit lijkt mij zeer onhandig. Vroeger hoefde je maar 1 topic bij te houden en nu moet je steeds door alles heen om te kijken of er iets leuks tussen zit.
Eens.
De oude opzet was met weinig moeite goed bij te houden.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat er nu minder aanbiedingen gepost gaan worden.
Allemaal regels waaraan voldaan moet worden, enkel om medetweakers te informeren over een mogelijk interessante aanbieding, zal voor menigeen afdoende reden zijn de aanbieding dan maar niet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik wil het nog wel even een kans geven, maar na de eerste 24u lijkt de activiteit en het aantal aanbiedingen in ieder geval sterk afgenomen. En dan reken ik voor het gemak dit topic maar niet mee waar bijna net zo veel activiteit is als het oude aanbiedingen topic.

Ik vind dat er een aantal goede punten zijn aangereikt. Voor mij is de nieuwe situatie ook onoverzichtelijker en ik ben ook geneigd het hoogdrempeliger te vinden om zowel te reageren als te posten (nieuw topic aanmaken is toch wel effe wat anders dan een quick reply). Het toevoegen van datum lijkt me alvast een mooie start om het iets overzichtelijker te maken, maar ik blijf het tracken van een heel forum versus één thread die ik ook nog eens op activiteit kon beoordelen echt flink veel lastiger.

Ik kijk uit naar een evaluerende poll over een klein weekje ;) Verder natuurlijk een bedankje naar jullie mods voor het harde werk en het kalm blijven reageren op alle zooi die jullie kant uit komt!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik mis eigenlijk vooral het het onderscheid tussen nieuwe aanbiedingen en oude.

Zo loopt er een topic over een goedkope laptop al vanaf januari, is gewoon een bespreektopic geworden. Niets mis mee, maar ik zou dat liever iets sneller kunnen zien.

Misschien een tag voor bespreektopics een idee?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ben eigenlijk voor een sub-forum voor bespreektopics, dat zou nog beter zijn want die boeien mij eigenlijk helemaal niet :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59
Dit werkt duidelijk niet. Er worden geen aanbiedingen kleine meer gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 04-05 14:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hooglander1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:18:
Ik mis eigenlijk vooral het het onderscheid tussen nieuwe aanbiedingen en oude.

Zo loopt er een topic over een goedkope laptop al vanaf januari, is gewoon een bespreektopic geworden. Niets mis mee, maar ik zou dat liever iets sneller kunnen zien.

Misschien een tag voor bespreektopics een idee?
Daarom hebben we op basis van de allereerste feedback na het openen van het forum dus Aanbiedingen en Kortingscodes - Index aangemaakt om een chronologisch overzicht te vormen van de gemelde aanbiedingen. Vanuit daar kan je doorklikken naar de betreffende topics voor de details en eventuele discussie.

Het zou zeker mooi zijn als we met wat technische ingrepen er voor kunnen zorgen dat de hoeveelheid moeite die het kost om een aanbieding te melden en indexeren gereduceerd kan worden, maar voorlopig zullen we het even met het handje moeten doen. (waarbij ik ook niet te beroerd ben om een handje te helpen om het index topic up to date te houden mocht een aanbieding-melder dat vergeten).

En ja, deze wat meer gestructureerde manier haalt ongetwijfeld wat van de gezelligheid weg, maar die gezelligheid was ook wel deels de oorzaak van het regelmatig off-topic gaan waardoor dat oude topic uit de hand liep.

En nee, het was dus niet zo dat wij ons als mods ergerden aan de reacties in dat topic, wij reageerden vrijwel alleen maar op basis van klachten van normale bezoekers van dat topic, die wel interesse hadden in de aanbiedingen die er gemeld werden, maar niet in alle meuk die er tussendoor kwam.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 20:15

MeltedForest

Lenny-t

Pikoe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:54:
Je hebt nu toch gewoon de index waar alle linkjes naar aanbiedingen geplaatst zouden moeten worden, dat is dan toch het oude topic zonder de crap?
Dan moet de index wel bijgehouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:32:
[...]

Dan moet de index wel bijgehouden worden...
Doordat het een stucky is, kan een ieder daar berichten in plaatsen. Voor mij persoonlijk is dit voldoende om mijn weg in dit nieuwe forum goed te kunnen vinden. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En zoals gezegd willen we daar als mods ook graag een handje bij helpen om dat een beetje op gang te trekken. Maar inderdaad: iedereen kan de index bijwerken als je ziet dat er een melding mist :)

Overigens stel ik voor om zoals door Fietsbel in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" gesuggeerd werd inderdaad de datum van een dagaanbieding in de titel te zetten. Daarmee is het dan duidelijk dat het om een dagaanbieding gaat en op welke dag hij geldig is :)

Voorbeeld: \[03-04-2013] Toshiba 40TL938G actiebundel - Alternate

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 09:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 16:49

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Lijkt me een heel goed idee, anders hebben we straks 100 topic met "DAG AANBIEDING" en dat schiet niet op natuurlijk ;)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat imho niet op schiet is 100 losse topics over een DAGaanbieding, maak dan 'een groot dagaanbiedingtopic'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Maar dan gaat iedereen daar weer de kleine aanbiedingen posten en krijg je hetzelfde verhaal als voorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11-2021
CLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:01:
Wat imho niet op schiet is 100 losse topics over een DAGaanbieding, maak dan 'een groot dagaanbiedingtopic'
Wordt al aan gewerkt 8)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Missen jullie het oude rommel topic ook zo?
Ik vond het persoonlijk wel fijn zoals het was.
Je was eigenlijk wel verplicht om op tijd bij te lezen, maar dat deed iedereen.
En was het een lekker actief topic, en dat kan ik nu niet echt meer zeggen.
Chaos is ook een structuur.

Beter ten halve gekeerd als ten ...:.....

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

kx22 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:03:
Maar dan gaat iedereen daar weer de kleine aanbiedingen posten
Dagaanbiedingen zijn specifiek voor 1Dayfly-sites en iBood enzo zou ik zeggen...
Niet voor de twee gratis koeken die te halen zijn bij Bakkerij 't Stoepje of een gratis zonnebril :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik hou er niet zo van om mijzelf te quoten, maar is dit niet een slim idee? Slaat imho twee vliegen in één klap! 8)
Maardiweb schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:14:
Is het niet mogelijk om een soort 'tag' toe te voegen aan een code die je in een algemeen topic post? Ik ben het wel erg eens met iedereen die de laagdrempeligheid minder vindt geworden, maar snap het oogpunt van de mods ook erg goed.

Voorheen werden er bij grote acties ook speciale topics geopend (shell codes, vodafone & friends etc.) en dat had ook echt nut. Kan je nu bij kleinere acties zoals bijvoorbeeld zo'n coolblue code niet gewoon een soort 'tag' invullen bij het plaatsen van een reactie (coolblue in dit geval) en dat je daardoor ook alle codes in één keer bij elkaar kan zien / als mod deze in een apart topic kan plaatsen met één druk op de knop?

Mijns inziens gaat het vaak zo dat als er één iemand komt met iets tofs en iets wat discussie / bedanken waard is, dat daardoor het topic volloopt met spam. Als je zo'n tag (verplicht?!) moet invullen en bijvoorbeeld ook suggesties geeft voor tags omdat die op dit moment veel gebruikt worden, dan kan je als mod heel makkelijk de boel afsplitsen als er teveel over hetzelfde geluld wordt?

Ideetje? :D

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Oorspronkelijk hadden wij het idee om elke dag een topic te openen (door een vast clubje gebruikers, zoals er bijvoorbeeld ook vaste clubjes gebruikers de DPC stats bijhouden) met in dat topic alle dagaanbiedingen van die dag. Deels al in de topicstart en mogelijk deels gedurende de dag aangevuld door iedereen die een interessante dagaanbieding heeft gespot.

De vraag is alleen even of er animo is om dat op die manier op te pakken en of dat het beste overzicht biedt van de verschillende dagaanbiedingen.

Alternatieven voor 1 dagaanbiedingen topic per dag zijn:
- 1 doorlopend topic per interessante aanbieder (dus een iBood topic, een 1dayfly topic etc.) en daar dan elke dag de aanbieding in posten en bespreken.
- 1 los topic voor elke aanbieding (meer topics, maar wel betere focus per topic)

@maardiweb: dat klinkt als technisch complex en het nodige ontwikkelwerk. Waarmee ik het idee niet wil afschieten, maar dat is dus in elk geval geen oplossing voor de korte termijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:42
Wat dat betreft heb je toch genoeg sites zoals 1dagkoopjes? Als er een keer een populaire / interessante aanbieding langskomt kan je daar altijd een topic over maken, maar om dit elke dag standaard te doen (hetzij per aanbieder, hetzij per aanbieding) lijkt me een vervuiling van het forum.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Klopt en dat is dus inderdaad een afweging die we wat mij betreft hier met elkaar kunnen bespreken.

Het gaat inderdaad vooral om het melden van die specifieke dagaanbiedingen die echt de moeite waard zijn voor tweakers. En dan is een los topic per aanbieding misschien nog niet eens zo gek. Als we zien dat er elke dag de nodige dagaanbiedingen gepost worden en het teveel wordt, dan kunnen we altijd nog besluiten om zaken te gaan groeperen per winkel of per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Wat denken jullie van een algemene Apple spullen aanbiedingen topic? Zal wel niet heel groot zijn, maar animo is genoeg denk ik?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

kx22 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:24:
Wat denken jullie van een algemene Apple spullen aanbiedingen topic? Zal wel niet heel groot zijn, maar animo is genoeg denk ik?!
Lopen er in de Apple techfora al dergelijke topics? Die zouden eventueel met een alias ook hier geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:14:
Oorspronkelijk hadden wij het idee om elke dag een topic te openen (door een vast clubje gebruikers, zoals er bijvoorbeeld ook vaste clubjes gebruikers de DPC stats bijhouden) met in dat topic alle dagaanbiedingen van die dag. Deels al in de topicstart en mogelijk deels gedurende de dag aangevuld door iedereen die een interessante dagaanbieding heeft gespot.

De vraag is alleen even of er animo is om dat op die manier op te pakken en of dat het beste overzicht biedt van de verschillende dagaanbiedingen.

Alternatieven voor 1 dagaanbiedingen topic per dag zijn:
- 1 doorlopend topic per interessante aanbieder (dus een iBood topic, een 1dayfly topic etc.) en daar dan elke dag de aanbieding in posten en bespreken.
- 1 los topic voor elke aanbieding (meer topics, maar wel betere focus per topic)

@maardiweb: dat klinkt als technisch complex en het nodige ontwikkelwerk. Waarmee ik het idee niet wil afschieten, maar dat is dus in elk geval geen oplossing voor de korte termijn.
Ik blijf wat bij mijn eerdere suggestie:
- 1 topic per week voor de dagaanbiedingen, gewoon allemaal samen.
- 1 topic per week voor de leuke aanbiedingen. Alle discussie gewoon in een los topic *mocht daar behoefte aan zijn*.

De huidige opzet is in ieder geval geen succes, die 1-2 deals per dag die nu nog gepost worden kan men net zo goed laten liggen. Het grote voordeel van het vorige topic was juist de laag-drempeligheid, simpelweg even een snelle reactie plaatsen. Het aanmaken van een nieuwe thread is gewoon te omslachtig en werkt niet, zeker wanneer ben ook nog in het index ding moet plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 03-04-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Phyxion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:35:
[...]

De huidige opzet is in ieder geval geen succes
Best knap om na een dag die conclusie al te trekken. 8)7

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Topicstarter
Phyxion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:35:

De huidige opzet is in ieder geval geen succes, die 1-2 deals per dag die nu nog gepost worden kan men net zo goed laten liggen.
Ik vind dat een wonderbaarlijk snelle conclusie. Het nieuwe forum is nog geen 24 uur live en we zijn continue bezig om jullie input te gebruiken om verbeteringen door te voeren.
Het grote voordeel van het vorige topic was juist de laag-drempeligheid, simpelweg even een snelle reactie plaatsen.
Het nadeel van het vorige topic was de laag-drempeligheid en als men de regeltjes zou hebben opgevolgd dan hadden we nu waarschijnlijk nog steeds dat topic gehad. Helaas was er teveel moderatie nodig in dat topic om het levensvatbaar te houden. Het oude topic komt niet terug. Punt. Als dat de enige manier is waarop mensen aanbiedingen willen zien dan rest er niets anders dan een account op Fok! aanmaken ben ik bang. Als we met zijn allen aanbiedingen op GoT willen zien, dan stel ik voor dat we met zijn allen samen werken aan een goede implementatie van dit forum. Ik hoop dat jullie doorhebben dat we echt wel luisteren naar suggesties die hier gedaan worden, maar suggereren om terug te keren naar de oude situatie is er een die bij mij op weinig sympathy kan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Het is logisch dat het in de 1e xx uur nog niet optimaal loopt. Aan de ene kant vond ik 1 topic wel prettig maar aan de andere kant ook vreselijk irritant omdat je niet even iets meer over een product kon praten. Soms was het gewoon zo dat er betere alternatieven waren maar die posts werden getrashed (no offence) omdat ze 'off-topic' waren.

Nu heb je gewoon per aanbieding een topic waar je juist dat soort dingen kwijt kan!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het niet een slim idee om Aanbiedingen en Kortingscodes - Index 1 keer per dag te updaten ipv. het bij elke nieuwe aanbieding te doen? Is wat makkelijker bij te houden en ook wat duidelijker voor ons.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Yorin schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:51:
Is het niet een slim idee om Aanbiedingen en Kortingscodes - Index 1 keer per dag te updaten ipv. het bij elke nieuwe aanbieding te doen? Is wat makkelijker bij te houden en ook wat duidelijker voor ons.
Ik hoop dat je begrijpt dat we al genoeg te doen hebben en dat ook weer voor onnodig extra werk zorgt als iemand dit zelf gelijk zou kunnen doen als deze een topic opent. We willen nu in het begin best even helpen om dit aan te vullen, maar dat is het dan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het idee is dat iemand die een aanbieding meldt, dat ook in de index meldt. Mocht iemand dat vergeten, dan kan elke user een steentje bijdragen door een melding in de Index te plaatsen. Zodat iedereen die index in de gaten kan houden voor nieuwe meldingen en door kan klikken voor de details en discussie. 1x per dag updaten is dan niet echt handig, want dan is een aanbieding al uitverkocht voor ie in de index staat.

Verder, voor degenen die klagen over het aantal gemelde aanbiedingen: ga a.u.b. eens in het oude topic tellen hoeveel daadwerkelijke meldingen van aanbiedingen daar voorbij kwamen. Ik tel er voor afgelopen maandag maar een handjevol (op meer dan 100 posts). Wellicht was maandag een afwijkende dag, maar het zou fijn zijn als er iets meer onderbouwing was bij de klachten dat er nu veel minder aanbiedingen gemeld worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:52:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat we al genoeg te doen hebben en dat ook weer voor onnodig extra werk zorgt als iemand dit zelf gelijk zou kunnen doen als deze een topic opent. We willen nu in het begin best even helpen om dit aan te vullen, maar dat is het dan ook. ;)
Je bent ook vaak al te laat als je er pas na een dag achter komt. Zou toch wel ideaal zijn als alle topics automatisch een post worden in de index <3 maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:46:
[...]

Ik vind dat een wonderbaarlijk snelle conclusie. Het nieuwe forum is nog geen 24 uur live en we zijn continue bezig om jullie input te gebruiken om verbeteringen door te voeren.

[...]

Het nadeel van het vorige topic was de laag-drempeligheid en als men de regeltjes zou hebben opgevolgd dan hadden we nu waarschijnlijk nog steeds dat topic gehad. Helaas was er teveel moderatie nodig in dat topic om het levensvatbaar te houden. Het oude topic komt niet terug. Punt. Als dat de enige manier is waarop mensen aanbiedingen willen zien dan rest er niets anders dan een account op Fok! aanmaken ben ik bang. Als we met zijn allen aanbiedingen op GoT willen zien, dan stel ik voor dat we met zijn allen samen werken aan een goede implementatie van dit forum. Ik hoop dat jullie doorhebben dat we echt wel luisteren naar suggesties die hier gedaan worden, maar suggereren om terug te keren naar de oude situatie is er een die bij mij op weinig sympathy kan rekenen.
Absoluut was het oude model niet haalbaar, ik ben ook geen voorstander om 1:1 terug te gaan naar de oude situatie. Er is echter ongetwijfeld een gulden middenweg die ik, samen met anderen, hierboven ook al gesuggereerd heb. Het indexerings topic is opzich ideaal, maar dan zou dit sowieso geautomatiseerd moeten gebeuren, en (misschien persoonlijk) er liever niet de 1dayfly meuk inzien.

Nog een optie: een pagina voor het submitten van een kortingscode en dat die dan automatisch een topic aanmaakt, en die het ook in de index gooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 03-04-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
CLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:08:
[...]

Dagaanbiedingen zijn specifiek voor 1Dayfly-sites en iBood enzo zou ik zeggen...
Niet voor de twee gratis koeken die te halen zijn bij Bakkerij 't Stoepje of een gratis zonnebril :)
Die koeken aanbieding bijvoorbeeld, ben benieuwd of we dat soort dingen nog terug gaan zien in de huidige opzet.

Zoals hierboven aangemeld is een topic per dag ook een idee, al zie ik de toegevoegde waarde amper ten opzichte van de opzet zoals die was (door de datum te controleren kun je makkelijk bijhouden wanneer iets gepost is en er zal net zo goed discussie komen als in de oude opzet. Wil je dit voorkomen door een bespreek topic te maken, dan denk ik dat de discussie heel snel enkel en alleen nog daarin gevoerd wordt en er nog maar weinig aanbiedingen in het daarvoer bedoelde topic terechtkomen).

Is het volgende een optie?:
* we keren terug in de opzet zoals die was: 1 groot verzameltopic met daarbij duidelijk de opmerking dat hierin ook een vorm van slowchat toegestaan is.
* 1 extra topic, bijvoorbeeld een dagtopic, waarin alle genoemde aanbiedingen in het verzameltopic worden gelinkd. Discussie niet mogelijk, dus edit toegang slechts voor enkelen.

Op die manier heb je een overzicht met alle aanbiedingen voor degenen die zich irriteren aan de slowchat als in de oude opzet, maar blijft die optie gewoon bestaan voor degenen die dit wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paulus_01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:03:

Is het volgende een optie?:
* we keren terug in de opzet zoals die was: 1 groot verzameltopic met daarbij duidelijk de opmerking dat hierin ook een vorm van slowchat toegestaan is.
* 1 extra topic, bijvoorbeeld een dagtopic, waarin alle genoemde aanbiedingen in het verzameltopic worden gelinkd. Discussie niet mogelijk, dus edit toegang slechts voor enkelen.

Op die manier heb je een overzicht met alle aanbiedingen voor degenen die zich irriteren aan de slowchat als in de oude opzet, maar blijft die optie gewoon bestaan voor degenen die dit wel waarderen.
Nee. Er is hierover al voldoende gediscussieerd, dus je moet de redenen makkelijk terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor aanbiedingen werkt dit forum prima zou ik verwachten, je ziet in 1 oogopslag welke aanbiedingen recent zijn gepost en kunt (een beetje) over het product discussiëren zonder andere aanbiedingen onder te sneeuwen.

Kortingscodes lijken me echter meer iets voor een plemp-neer topic, gewoon kort:

Site:
Code:
Voorwaarden:

Lijkt me weinig discussie op te leveren en mag dus best bij elkaar.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:06:
[...]

Nee. Er is hierover al voldoende gediscussieerd, dus je moet de redenen makkelijk terug kunnen vinden.
Ik lees je opmerkingen en zie ook wat de andere mods schrijven. Snap prima dat al de moderatie die ervoor nodig is/was onhoudbaar was, maar in alle varianten zijn er voor- en nadelen.

Lijkt erop dat we het maar moeten afwachten.
Wordt er nog een review gehouden na bijvoorbeeld 2 weken/1maand?

Ik weet niet of er een overzicht is van het gemiddeld aantal geplaatste aanbiedingen per dag in de oude opzet (of dit eenvoudig te maken is).

Meten is weten: als er een significante verandering in het gemiddeld aantal geplaatste aanbiedingen is, kunnen we denk ik conclusies gaan trekken t.a.v. de nieuwe vs oude opzet (uiteindelijk gaat het om de aanbiedingen......toch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
[quote]Swoosh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:20:
[...]

En er waren ook gevallen waarbij webshops toch uitleverden ondanks dat het eigenlijk een fout was. Zulke meevallers lopen mensen dan wel mis, mochten ze de gok (en eventueel gedoe met annulering van de order) willen nemen iets te bestellen wat waarschijnlijk niet lijkt te kloppen.

Zouden jullie mods even kunnen reageren op bovenstaande reactie?
Het kan toch niet zo zijn dat jullie van te voren bepalen of iets een prijsfout is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Maar is een algemeen kortingscode topic nou wel of niet toegestaan? :?
Dat mis ik eigenlijk het meest nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
sattertje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:21:
[quote]Swoosh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:20:
[...]

En er waren ook gevallen waarbij webshops toch uitleverden ondanks dat het eigenlijk een fout was. Zulke meevallers lopen mensen dan wel mis, mochten ze de gok (en eventueel gedoe met annulering van de order) willen nemen iets te bestellen wat waarschijnlijk niet lijkt te kloppen.

Zouden jullie mods even kunnen reageren op bovenstaande reactie?
Het kan toch niet zo zijn dat jullie van te voren bepalen of iets een prijsfout is of niet?
Je bent verplicht, bij de wet, om te controleren of een dergelijke prijs klopt. Bevestigd de shop een dergelijke prijs dan ben je meer dan welkom om hier een aanbieding topic te openen. Wat wij dus niet willen als Tweakers.net zijnde, is een platform bieden voor mensen die uit zijn op het uitbaten van dergelijke fouten.

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 03-04-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om in myReact te sorteren op plaatsingsdatum ipv laatste reactie? Dat zou voor dit forum al een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Perkouw schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
[...]

Je bent verplicht, bij de wet, om te controleren of een dergelijke prijs klopt. Bevestigd de shop een dergelijke prijs dan ben je meer dan welkom om hier een aanbieding topic te openen. Wat wij dus niet willen als Tweakers.net zijnde, is een platform bieden voor mensen die uit zijn op het uitbaten van dergelijke fouten.
Dus als je een belletje gepleegd hebt met de shop (medewerker) en deze bevestigd de prijs, dan is het goed?
Het is echter vaak genoeg gebleken dat dit uiteindelijk ook niet klopt, wat dan?

Tevens is het zo dat je vaak zulke (dag)aanbiedingen in het weekend hebt en dat de shop niet bereikbaar is. Dan kun je dus moeilijk bij een dagaanbieding na het weekend gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sattertje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:34:

Dus als je een belletje gepleegd hebt met de shop (medewerker) en deze bevestigd de prijs, dan is het goed?
Het is echter vaak genoeg gebleken dat dit uiteindelijk ook niet klopt, wat dan?
We voeren hierover achter de schermen even overleg. Komen we op terug.
Tevens is het zo dat je vaak zulke (dag)aanbiedingen in het weekend hebt en dat de shop niet bereikbaar is. Dan kun je dus moeilijk bij een dagaanbieding na het weekend gaan controleren.
Het feit dat het een weekend is ontslaat je niet van je wettelijke plichten. ;) Je kunt ook altijd gewoon bestellen, als je maar niet gaat piepen als de winkel wil ontbinden als je geen navraag hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Maar mogen we dan wél de "aanbieding" hier plaatsen? Niet dat je op zaterdag iets ziet en het pas maandag (nadat je de shop gebeld hebt) de aanbieding kan plaatsen, dan is product vaak al uitverkocht!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:36:
Het feit dat het een weekend is ontslaat je niet van je wettelijke plichten. ;) Je kunt ook altijd gewoon bestellen, als je maar niet gaat piepen als de winkel wil ontbinden als je geen navraag hebt gedaan ;)
Je kunt ook niet piepen als je het wel hebt gedaan, vergissing is en blijft vergissing en als een leverancier zich daarop beroept kun je hoog of laag springen maar je krijgt je zut niet of tegen de normale prijs. ;)
Ik zie de toegevoegde waarde niet zo eigenlijk. Daarnaast had ik gisteren ook zo'n geval maar zelf geen interesse in. Ik postte het juist zodat iemand anders er misschien iets mee kon. (overigens wordt deze laptop vandaag ook nog goedkoop aangeboden door een leverancier die gisteren nog niet in de PW stond) ;)

Ik snap dat dergelijke toestanden in de oude opzet niet wenselijk waren maar nu er per 'aanbieding' een topic geopend wordt bloed het snel genoeg dood en/of blijft het buiten het zicht van mensen die daar geen prijs op stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:54
Heb niet de oplossing voor alle problemen, maar wil het toch graag even kwijt: de oude opzet was wat rommelig soms, maar wel erg gezellig en leuk om te lezen! Heb er nauwelijks iets gepost maar wel keek er wel op de paar uur naar, kijkend of er nog iets leuks tussen stond.
Heb zelf ook een paar keer een TR aangemaakt, maar specifiek omdat de mods hier om vroegen. Had zelf dus ook 0 problemen met het topic! Alleen moesten we ons heel strak aan de regels houden (en andere er op wijzen door middel van TR), anders werd het gesloten....

Conclusie: op de huidige manier kost het plaatsen van aan aanbieding relatief gezien veel werk, zeker voor 2 gratis koeken of 5% korting ofzo. Mijn ideale situatie is ook een topic zoals ie was, waarin je reacties gewoon toe staat en als het 'uit de hand loopt' er een eigen topic wordt gemaakt. Dit was 'vroeger' ook al zo, alleen waren de eisen voor een eigen topic toen zo streng, dat het er nauwelijks van kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mattie112 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:47:
Maar mogen we dan wél de "aanbieding" hier plaatsen? Niet dat je op zaterdag iets ziet en het pas maandag (nadat je de shop gebeld hebt) de aanbieding kan plaatsen, dan is product vaak al uitverkocht!
Dat lijkt mij wel, anders wordt het wel heel onduidelijk en heb je ook kans dat gewoon echte goede aanbiedingen niet meer geplaatst worden. Zo nu en dan wordt er overigens wel gewoon geleverd dus zoiets moet gewoon kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Phyxion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:57:
[...]

Dat lijkt mij wel, anders wordt het wel heel onduidelijk en heb je ook kans dat gewoon echte goede aanbiedingen niet meer geplaatst worden. Zo nu en dan wordt er overigens wel gewoon geleverd dus zoiets moet gewoon kunnen lijkt mij.
In het huidige beleid is dit niet het geval, mits je de prijs nagevraagd hebt bij de shop en deze bevestigd heeft dat de prijs juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En daarbij herhaal ik even het standpunt dat we daarbij achter de schermen even overleggen, dus gewoon even geduld hebben tot we hierop terug komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik snap de gedachte wel om overal een apart topic voor te maken. Echter denk ik dat een forum als GoT hiervoor niet helemaal geschikt voor is (momenteel!)

Als je hetzelfde namelijk op facebook zou doen zou het prima werken. Daar maak je relatief makkelijk een "topic aan" (berichtje plaatsen op een wall van een Aanbieding pagina. Mensen kunnen daarin reageren) en verlies je minder het snel het overzicht door notificaties.

Omdat GoT heel anders in elkaar zit vind ik onverstandig om het op deze manier op te lossen. Technisch gezien/op de tekentafel ziet het er het inderdaad gestructureerd uit. Ik vind het persoonlijk echt jammer. Het was een topic wat je lekker open liet staan en een beetje doorheen ging. Ik heb me nooit gestoord aan enige problemen. Zodra een aanbieding "groot" werd kwam er altijd een apart topic waar de meeste mensen verder gingen. Ik heb mij iig nooit gestoord aan hoe het er in dat topic aan toe ging (hence het was een van de weinige gezellige draadjes die ik nog op GoT volgde)

Komt tweakers met een nieuwe GoT met bv notificaties, ratings (Als in stackoverflow, daar zie je alle vervelende reacties op een gegeven moment ook niet meer dus minder moderatie nodig) dan geef ik de nieuwe structuur een kans :)

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 03-04-2013 12:05 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:01:
En daarbij herhaal ik even het standpunt dat we daarbij achter de schermen even overleggen, dus gewoon even geduld hebben tot we hierop terug komen :)
Niet om uitspraken te ontlokken maar is daar grofweg een termijn van bekend? Dezelfde punten worden nu herhaald en zelf kan ik ook weinig constructiefs meer inbrengen tot er een beslissing genomen wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Termijn = <1 dag (lees vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Phyxion schreef op woensdag 3 april 2013:
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om in myReact te sorteren op plaatsingsdatum ipv laatste reactie?
Bump voor dat idee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Voor dergelijke features zal je je tot onze Lieve Devvers moeten wenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik deze opzet erg onoverzichtelijk en ik denk dat jullie het hiermee voor jezelf alleen maar moeilijker maken. In mijn ogen is het juist erg handig om één centraal topic te hebben waarin men snel kan zien of er leuke aanbiedingen zijn. Ik checkte het meerdere malen per dag en had totaal geen problemen met slow chat reacties. Ik kan begrijpen dat sommige mensen zich hieraan ergeren, maar je kan daar makkelijk overheen lezen. Aan de andere kant vind ik dat levendige juist wel mooi. Ik denk dat het meerendeel van de gebruikers hier ook zo over denkt. Dit hoort nou eenmaal bij een topic waarin constant aanbiedingen worden gepost.

Ik merk wel wat er gaat gebeuren, maar zo denk ik er over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor je mening. Ik herhaal mijn vorige reactie even:

Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
[gratis] misschien nog toevoegen als titel? Handig voor producten/diensten die gratis zijn aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Edman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:04:
[gratis] misschien nog toevoegen als titel? Handig voor producten/diensten die gratis zijn aan te vragen.
Dat lijkt me niet wenselijk, dan kunnen we voor alles een tag gaan bedenken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Even my 2 cents: Ik vind de nieuwe opzet zeker geen verbetering en ik weet wel zeker dat het aantal gemelde aanbiedingen/codes/acties nu flink zal gaan afnemen.
Bovendien is de "sfeer" van het topic nu verdwenen, iets wat velen ( de niet-klagers zal ik maar zeggen) konden waarderen. Die krijg je niet terug door een opsomming van losse topics die bovendien telkens handmatig ververst moeten worden om te zien of er weer een bij is gekomen terwijl een melding van het aantal nieuwe reacties binnen een topic automatisch getoond wordt in de browser zodat de volger van het oorspronkelijke algemene aanbiedingen topic direct weet dat er mogelijk weer een nieuwe aanbieding is geplaatst (naast andere reacties). Ja die rol neemt het index topic gedeeltelijk over maar gezien het gebrek aan sfeer en de extra moeite die een en ander kost zie ik mensen dat niet in de zelfde mate gaan gebruiken.
Er zal ook veel minder "kruisbestuiving" van relevante opmerkingen plaatsvinden in de nieuwe opzet omdat het aantal unieke bezoekers per topic veel lager zal liggen dan in één algemeen topic.
Jammer dat het klaaggeluid van waarschijnlijk een beperkt aantal mensen tov het aantal volgers geleid hebben tot het verdwijnen van het algemene topic.
Dat verplicht navragen van prijsfouten bij een shop voordat erover gepost mag worden riekt naar censuur en daar houd ik niet van...het probleem zou zijn als zo'n "aanbieding" hier geplaatst wordt dat je als Tweakers.net geen platform wilt bieden voor mensen die uit zijn op het uitbaten van dergelijke fouten terwijl er wettelijk gezien helemaal niets uit te baten valt als de webshop maar duidelijk kan maken dat het een prijsfout betreft. Kortom je kunt het melden ook zien als een manier om webshops te leren beter te communiceren bij prijsfouten (en dat ze niet zomaar klakkeloos zonder goede communicatie eenzijdig bestellingen van klanten naar eigen goeddunken kunnen annuleren) en als een mogelijkheid voor de echt klantvriendelijke shops - die toch besluiten te leveren - om zich te onderscheiden....de insteek is veel te negatief wat mij betreft. Bovendien kan er altijd nog een slotje op een dergelijk topic.
Daarnaast is mij ook onduidelijk dat een topic zoals over de "PME legend zonnebril" niet zou mogen of niet gewenst is. Wat de TS daar post is toch heel relevante informatie voor een ieder die aan die actie heeft meegedaan en dat geldt ook voor de gestelde vragen?

Verder sluit ik me helemaal aan bij de tekst van FabianNL hierboven.(Woensdag 03 april 2013 11:51)

[ Voor 3% gewijzigd door melk0r op 03-04-2013 13:33 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wat betreft de prijsfouten gaf Mig29 al aan dat we hier over aan het overleggen zijn. Het PME topic kan je overigens gewoon hier,PME legend zonnebril, terug vinden, dit hoorde op deze manier dus niet thuis in AK en staat nu dus in SF.

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 03-04-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Overige opmerkingen/suggesties worden (op het oog) genegeerd, lekker handig 8)7

Gaan jullie in ieder geval nog een evaluatie van de nieuwe opzet doen?

Duidelijk lijkt me dat er in ieder geval een behoefte is, waar nu geen gehoor aan gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Geef het even wat tijd, we zijn pas een dag verder. Een evaluatie heeft op het moment van schrijven dan ook nog niet zoveel zin en zoals gezegd zijn we achter de schermen druk aan het overleggen over e.e.a. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paulus_01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:18:

Overige opmerkingen/suggesties worden (op het oog) genegeerd, lekker handig 8)7

Gaan jullie in ieder geval nog een evaluatie van de nieuwe opzet doen?

Duidelijk lijkt me dat er in ieder geval een behoefte is, waar nu geen gehoor aan gegeven wordt.
Vergeet niet dat ik gewoon aan het werk ben he. Ik reageer even snel op zaken waarop ik snel een reactie kan geven. De andere punten volgen echt wel, maar laten we maar zeggen dat er momenteel een beetje veel feedback is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Is het niet mogelijk om het oude topic terug te plaatsen met als eis dat men enkel een reactie kan plaatsen als men hierin een link plaatst (naar een aanbieding/actie/voorwaarden/afbeelding van een kortingsbon). Berichten zonder link worden automatisch niet geplaatst. Ook berichten met quotes kunnen op deze zelfde manier worden genegeerd.
Discussie kan enkel plaats vinden in het aparte Discussie topic van het aanbiedingen topic.
Perkouw schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:04:
[...]

Dat lijkt me niet wenselijk, dan kunnen we voor alles een tag gaan bedenken. :+
Denk dat als je Aanbiedingen, Acties, Dagaanbiedingen, Kortingscode en Gratis je alles wel hebt hoor qua categorien internet aankopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Edman op 03-04-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:24:
[...]

Vergeet niet dat ik gewoon aan het werk ben he. Ik reageer even snel op zaken waarop ik snel een reactie kan geven. De andere punten volgen echt wel, maar laten we maar zeggen dat er momenteel een beetje veel feedback is ;)
Akkoord ;)
Modden is soms een ondankbare, maar absoluut belangrijke klus, wat door mij en ik neem aan vele anderen zeker gewaardeerd wordt ;)

Ik zie het gewoon ff aan en dan zien we weer verder :D

toch licht dictatoriaal gevoel bekruipt me :(

*edit*
@ Edman: Goed idee ! _/-\o_ :P

[ Voor 8% gewijzigd door paulus_01 op 04-04-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
@mods

Ik heb een update doorgevoegd van de dagaanbieding tool: http://www.1dagskoopjes.nl/tweakers

Voorbeeld:
Topic titel: [03-04-2013 dagaanbieding] TomTom Via 110 Europe (refurbished) - iBOOD

Afbeeldingslocatie: http://static.1dagskoopjes.nl/aanbieding/21281_250.jpg

TomTom Via 110 Europe (refurbished) voor € 84,95 bij iBOOD vandaag. Geldig t/m donderdag 4 april 00:00

Laagste prijs in de PW is € 134,95
pricewatch: TomTom Via 110 (Europa)
Nieuw:
  • Topic titel wordt automatisch gegereerd inclusief datum van de deal
  • Vermelding van geldigheidsduur in bericht (sommige lopen tot middennacht, andere tot 's middags etc)
Is het een idee deze op te nemen in het beleidstopic? Zodat mensen daar kunnen lezen hoe ze eenvoudig een dagaanbieding kunnen toevoegen :)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen posts met link plaatsen is ook weer zowat, het idee snap ik maar hoe doe je dat met codes die je per mail krijgt? ;)
Scheiden van aanbieding en discussie is al gebleken dat dat niet werkt vandaar deze nieuwe opzet. :+

Blijft imho alleen over hoe om te gaan met codes/coupons en dat wordt achter de schermen besproken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Anoniem: 239170 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:35:
Alleen posts met link plaatsen is ook weer zowat, het idee snap ik maar hoe doe je dat met codes die je per mail krijgt? ;)
Linken naar de desbetreffende webshop?

Ik zeg btw niet dat ik het een goed idee vind om alleen die posts te plaatsen. Maar dat zou een oplossing zijn voor de codes.

[ Voor 45% gewijzigd door DivZero op 03-04-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 10:45

migros

Nooit meer een Samsung

Kunnen we niet teruggaan naar die ene grote topic??

Ik vindt dit echt helemaal niks. Ineens lijkt het alsof er geen enkele aanbieding meer is

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
migros schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:44:
Kunnen we niet teruggaan naar die ene grote topic??

Ik vindt dit echt helemaal niks. Ineens lijkt het alsof er geen enkele aanbieding meer is
Nee, Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:55:
Verder, voor degenen die klagen over het aantal gemelde aanbiedingen: ga a.u.b. eens in het oude topic tellen hoeveel daadwerkelijke meldingen van aanbiedingen daar voorbij kwamen. Ik tel er voor afgelopen maandag maar een handjevol (op meer dan 100 posts). Wellicht was maandag een afwijkende dag, maar het zou fijn zijn als er iets meer onderbouwing was bij de klachten dat er nu veel minder aanbiedingen gemeld worden.
Maandag was zowel 1 april als pasen, met 1 april mag je verwachten dat er 'fake' aanbiedingen zijn die niet 1-2-3 gedeeld worden/werden om te voorkomen dat men voor jan-met-de-korte-achternaam staat.
Verder denk ik dat men in afwachting was hoe de nieuwe opzet zou gaan worden. Het lijkt mij daarom een niet-representatieve dag.

5 (handjevol?) op een dag is erg weinig, ik denk dat er gemiddeld (zonder even te tellen) een aanbieding of 10 tot 15 per dag is met eens per week ofzo een mass-dump van codes van bedrijf xxx. (denk aan logitech coolblue bol.com en dat soort acties). Verder zie je ook altijd piekmomenten bij bepaalde acties die jaarlijks terugkomen. Denk aan btw-dagen, "black friday" sales en dergelijke. Misschien dat iemand dat via een scriptje ofzo wat beter kan uitrekenen, op zich wel interessant.
Ik ben het overigens wel met je eens dat de ruim genomen 15 aanbiedingen nog steeds weinig is op 100+ posts :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DivZero schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:36:
[...]

Linken naar de desbetreffende webshop?

Ik zeg btw niet dat ik het een goed idee vind om alleen die posts te plaatsen. Maar dat zou een oplossing zijn voor de codes.
Dan krijg je weer met enige regelmaat referral links en sowieso zou dan elke link nagekeken moeten worden hierop. Linken is op zich wel attent maar ik mis er persoonlijk niet veel aan zolang iemand maar meldt voor wat, wanneer en waar een code geldt. :+

Wat al eerder opgemerkt is dat er weinig discussie(waarde) zal zijn om codes anders dan 'werkt niet (meer)' of een bedankje. Het probleem imho is gewoon die constante discussie en offtopic nav aanbiedingen zoals bijv. met Otto en Bol. Laat je dat toe in een algemeen topic krijg je weer hetzelfde.
Ik stoorde me er niet aan overigens maar dat kan sowieso beter in een eigen topic zoals nu de opzet is. Net als kleine aanbiedingen zoals die zonnebrillen, je weet gewoon vooraf al dat veel mensen bijv. over bestel- en orderstatussen gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Volgens mij had ik al iets dergelijks langs zien komen, maar post het toch maar:

Ik denk dat het handig is om alle (niet alleen de dagaanbiedingen) met een datum ervoor te posten. Zolang sorteren op topic datum niet mogelijk, kan je dan sneller zien wat er vandaag nieuw is. Je krijgt dan:
[13-03-2013 Aanbieding] Netgear WNDR4700 - Otto 1 2 3 ... 12 13 14 laatste
[02-04-2013 Aanbieding] Wijn en Sterk 2e halve prijs - Gall&Gall
[03-04-2013 Aanbieding] Steve Jobs - Walter Isaacson - Action
[02-04-2013 Aanbieding] Netgear Readynas Duo V2 - Misco * uitverkocht *
[03-04-2013 Aanbieding] Borat Makini - gadgetknaller
PC Budget Gaming topic 1 2 3 ... 114 115 116 laatste
[03-04-2013 Aanbieding] Netgear Readynas NV+ V2 RND4000-200EUS
[09-07-2012 Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 1 2 3 ... 67 68 69 laatste
[03-04-2013Aanbieding] Xb360 Star Wars Kinect bundel €200,- Bart Smit
[03-04-2013 Dagaanbieding] Toshiba 40TL938G actiebundel - Alternate
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Eigenlijk zou het het mooist zijn om gewoon het oude topic te hanteren maar dan met draadjes eronder per aanbieding reactie.
De prikborden van startpagina werken ook op deze (succesvolle en overzichtelijke) manier.

Voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/n4y2rt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Okay, aangezien de oude manier terugkrijgen niet bespreekbaar is, zeg ik: Een topic met alle meldingen, is er behoefte aan ingaan op een gemelde aanbieding, dan eigen topic maken.

Dus eigenlijk zoals nu het index topic, alleen kan je er gewoon je aanbieding/korting/coupon delen en hoef je niet per se direct/eerst je eigen topic er voor te maken. Zodra iemand wil reageren en verder babbelen over iets dat gemeld is moet hij een nieuw topic maken in de vorm die nu geldt. Dan zijn 1) de aanbiedingen en kortingen makkelijk te volgen, 2) makkelijk te posten (geen drempel bij posten) en 3) onstaat er geen slowchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Mijn inziens was het beter geweest om de teugels wat meer te laten vieren in het algemene topic...als je alles heel strak wilt reguleren dan lok je ook veel klachten uit en dus veel TR's en moderatie. Je ontneemt de klagers dan in een groot aantal gevallen de reden om hun beklag te komen doen. Ik denk dat verreweg de meeste tweakers liever één topic hebben met niet relevante bijdrages waar gewoon minder gemod wordt in de oude situatie dan de huidige nieuwe opzet. Nu bepalen de "klagers" hoe de veel grotere groep "niet-klagers" hun aanbiedingen mogen delen. Zou het geen goed idee zijn hierover een poll te houden?
Er wordt sowieso niet gemeten hoe tevreden de zwijgende meerderheid van de tweakers in het algemeen is geweest met de oude opzet, tekortkomingen of niet.
Bovendien zou ik bijna willen beweren dat een klein beetje ergernis over niet relevante bijdrages gewoon bij de sfeer hoort...als a thing you love to hate.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Edman schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:00:
Eigenlijk zou het het mooist zijn om gewoon het oude topic te hanteren maar dan met draadjes eronder per aanbieding reactie.
De prikborden van startpagina werken ook op deze (succesvolle en overzichtelijke) manier.
Wederom een goed idee wat mij betreft, zoals ook al te zien in: paulus_01 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
melk0r schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:04:
Mijn inziens was het beter geweest om de teugels wat meer te laten vieren in het algemene topic...als je alles heel strak wilt reguleren dan lok je ook veel klachten uit en dus veel TR's en moderatie. Je ontneemt de klagers dan in een groot aantal gevallen de reden om hun beklag te komen doen. Ik denk dat verreweg de meeste tweakers liever één topic hebben met niet relevante bijdrages waar gewoon minder gemod wordt in de oude situatie dan de huidige nieuwe opzet. Nu bepalen de "klagers" hoe de veel grotere groep "niet-klagers" hun aanbiedingen mogen delen. Zou het geen goed idee zijn hierover een poll te houden?
Er wordt sowieso niet gemeten hoe tevreden de zwijgende meerderheid van de tweakers in het algemeen is geweest met de oude opzet, tekortkomingen of niet.
Bovendien zou ik bijna willen beweren dat een klein beetje ergernis over niet relevante bijdrages gewoon bij de sfeer hoort...als a thing you love to hate.
Lees het feedback topic in SF even. Hierin staan voldoende redenen genoemd waarom het laten vieren van de teugels in het oude topic of zelfs maar het handhaven van het oude topic geen opties zijn.

Ik ben erg blij met suggesties over hoe we GoT en in het bijzonder SF/AK kunnen verbeteren, maar ik hoop dat mensen begrijpen dat we wel realistisch moeten blijven. Zaken die dev tijd vragen zijn gewoon lange termijn projecten en er moet veel/voldoende draagvlak zijn voor zulke veranderingen. Je ziet dat forum specifieke feature request binnen de community niet eens direct de leiding nemen wanneer we ze in een poll zetten (plan: Development-round-up - Iteratie #32).

Kortom, alle suggesties zijn welkom, maar suggesties om naar de oude situatie terug te gaan zullen worden genegeerd en suggesties die dev tijd vragen zijn behoorlijk lastig te implementeren. Goede suggesties zijn imo constructieve suggesties die we met bestaande middelen kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind deze nieuwe opzet stukken beter :) Nu kun je snel in één oogopslag zien wat voor aanbiedingen er zijn door de titels van de topics te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:39
Het was altijd leuk om op in verloren uurtje te kijken of er nog iemand codes oid opgesprokkeld had. Op een bepaalde manier doet het wat denken aan rondslenteren op een rommelmarkt.
De leukste zijn als er een fout in een webshop wordt gemaakt en je er een paar euro extra korting hebt die je normaal niet zou krijgen.

Zoals het nu lijkt wordt de boel zwaar gereguleerd; alles is uitgesplitst en er wordt gecontroleerd ([Aanbieding] HP Probook 4340S (H4R45EA))
De 'leukigheid' gaat er af en dat was nou juist het succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ik vind persoonlijk dat topics waar niet (of nog niet) geïnformeerd is over de juistheid van de prijs gewoon open moeten blijven. Juist daar komen vaan interessante discussies op gang. En aangezien de discussie in slechts 1 topic is hebben andere mensen daar totaal geen last van.

Anders kan je de helft van de topics wel gaan sluiten want wie weet of ibood/1dayfly/whatever wel de juiste prijs hebben genoteerd????

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik moet zeggen dat ik dit echt rot vind werken, waarom kunnen we niet een korting topic maken (voor alleen kortingen, over kortingen kan je toch amper discussieren) en de index houden voor aanbiedingen. Kan je precies vinden wat je zoekt. Nu moet je door 4 lagen topics heen helaas

Of precies zoals swoosh zegt, ik wil niet 300 topics aanklikken, ik scroll liever.
@mig, misschien staat er nog iets handigs in je mail van mensen met suggesties voor het oude alg. En aanb. Topic

[ Voor 26% gewijzigd door Frozen op 03-04-2013 14:36 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 10:25
Overzichtelijker is het er i.d.d. niet op geworden. De afzonderlijke topics voor specifieke aanbiedingen-waar-iets-mee-is vind ik niet verkeerd, maar ik mis de "live feed" van het oude aanbiedingen- en kortingentopic. Je kan er niet (meer) automatisch van uitgaan dat alle aanbiedingen ook in één centraal topic staan, en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Kan er in het indextopic niet de OP van de aanbieding geplaatst worden, of in ieder geval waar de aanbieding over gaat? Want alleen de topictitel is, zoals eerder al aangegeven, vaak te summier.
Ik vond de manier zoals Perkouw het deed prima: Dit geeft in één oogopslag alles wat je nodig hebt om een aanbieding te kunnen beoordelen, en is stuk nuttiger dan alleen een linkje.

Ik heb geen idee wat een Aanbieding Borat Makini - gadgetknaller is. Steve Jobs ken ik wel, maar wat ik me bij een Aanbieding Steve Jobs - Walter Isaacson - Action voor moet stellen weer niet. Op die manier heeft het voor mij geen toegevoegde waarde, terwijl het zo makkelijk zoveel beter kan op de manier van Perkouw.

Zie bij voorbeeld het verschil hier:

[Aanbieding] Steve Jobs - Walter Isaacson - Action

vs.

Gezien in de winkels van Action - het boek Steve Jobs van Walter Isaacson Normale prijs 15,00. Bron: http://www.bol.com/nl/p/steve-jobs/9200000005539686/
Nu voor 5,95 in de winkel, gezien in Veghel

Op de eerste manier weet ik weinig (zeker als ik niet met de schrijver of het boek bekend ben), terwijl de tweede manier niets aan duidelijkheid te wensen over laat.

//
Swoosh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:03:
Okay, aangezien de oude manier terugkrijgen niet bespreekbaar is, zeg ik: Een topic met alle meldingen, is er behoefte aan ingaan op een gemelde aanbieding, dan eigen topic maken.

Dus eigenlijk zoals nu het index topic, alleen kan je er gewoon je aanbieding/korting/coupon delen en hoef je niet per se direct/eerst je eigen topic er voor te maken. Zodra iemand wil reageren en verder babbelen over iets dat gemeld is moet hij een nieuw topic maken in de vorm die nu geldt. Dan zijn 1) de aanbiedingen en kortingen makkelijk te volgen, 2) makkelijk te posten (geen drempel bij posten) en 3) onstaat er geen slowchat.
Dit is wat ik ook in gedachten had. En wellicht is het (eenvoudig) mogelijk om de quote-knop in dat topic te disablen, en een waarschuwing in het rode gedeelte die nog eens uitlegt wat de bedoeling is.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 03-04-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:39
Fictieve casus:

Er wordt bij bol.com een NAS aageboden waarvan de adviesprijs volgens de fabrikant 799 euro is. De internet straatprijs is ongeveer 650-699 en bol.com biedt hem aan voor 699. Door een foutje staat de NAS voor 399 op de site van bol.com.
Een tweaker meldt dat op got en de NAS wordt binnen enkele uren 500x besteld. Bol.com gaat moeilijk doen en levert niet.
Tweakers gaan zich uniten en starten een rechtzaak. Kans dat de tweakers nog winnen ook is aanwezig, gezien de prijs.

Gevolg van het verhaal:
- Bol.com verliest inkomsten, aanzien (fout op de website), moet een rechtszaak doen en veel negatieve reclame.
- Tweakers verliest naam bij het publiek en vooral bij hun adverteerders; zijn faciliteren deze crowdsourcende bende.
- alleen de tweaker zou kunnen winnen.

Ergo: Tweakers zal gaan reguleren om 'problemen' te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Fictieve casus:

Er wordt bij bol.com een NAS aageboden waarvan de adviesprijs volgens de fabrikant 799 euro is. De internet straatprijs is ongeveer 650-699 en bol.com biedt hem aan voor 699. Door een foutje staat de NAS voor 399 op de site van bol.com.
Een tweaker meldt dat op got en de NAS wordt binnen enkele uren 500x besteld. Bol.com communiceert vervolgens duidelijk met de klanten die een bestelling plaatsten dat het een prijsfout betreft en biedt de klanten aan tegen inkoopprijs te leveren zodat men geen verlies maakt en de klanten toch tegemoet komt.

Gevolg van het verhaal:
- Bol.com verliest geen inkomsten en kweekt een boel goodwill en positieve reclame tav de manier waarop men een en ander heeft opgelost
- Tweakers doet haar naam weer eer aan bij het publiek en ook adverteerders vinden het prettig zich te afficheren bij dit plaform
- er zijn geen verliezers in dit scenario

Ergo: de webshop heeft alles zelf in de hand en regulatie is de omgekeerde wereld.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 423265 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:52:
Kan er in het indextopic niet de OP van de aanbieding geplaatst worden, of in ieder geval waar de aanbieding over gaat? Want alleen de topictitel is, zoals eerder al aangegeven, vaak te summier.
Ik vond de manier zoals Perkouw het deed prima: Dit geeft in één oogopslag alles wat je nodig hebt om een aanbieding te kunnen beoordelen, en is stuk nuttiger dan alleen een linkje.
Goed punt, ga ik voortaan iets uitgebreider doen. Help vooral een handje mee als je ziet dat een topicstarter vergeten is zelf ook een melding in dat topic te plaatsen.

We moeten wel opletten dat het niet weer hele verhalen worden in dat topic, maar wat meer info dan alleen de topictitel lijkt me zeker een goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo-
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-04-2020
Had zelf gisteren geopperd om de datum van de aanbieding in de topictitel te zetten (en volgens mij andere Tweakers ook). Kan helaas alleen geen reactie van een mod op dit voorstel vinden, maar zelf lijkt het mij nog steeds handig om snel onderscheid te kunnen maken of het om een oude of een nieuwe aanbieding gaat, dan wordt de titel bv:

[03-04][Aanbieding] Steve Jobs - Walter Isaacson - Action
[13-03][Aanbieding] Netgear WNDR4700 - Otto

Beide topics staan nu bovenaan de lijst, maar aan de datum kan je dan zien dat de ene een nieuwe aanbieding is en de andere een hele oude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Kunnen we geen tag [Prijsfout] gebruiken wanneer het (nog) niet duidelijk is of het een echte aanbieding is of niet.

Soms is de prijs gewoon zo gunstig (misco nas) en toch een 'echte' aanbieding en soms scheelt het niet veel maar is het toch een prijsfout.

Het is leuk en aardig dat je volgens het beleid navraag moet doen maar voordat je dat gedaan hebt (en je al dan niet een bevestigend antwoord hebt) kan dit een tijd duren. In deze tijd kan het best zo zijn dat het product een 'echte' aanbieding was en inmiddels al is uitverkocht.

Persoonlijk ben ik van mening dat topics als: [Aanbieding] HP Probook 4340S (H4R45EA) dus niet gesloten moeten worden.

(dit zei ik een paar uur geleden ook al maar heb het even verduidelijkt hoop ik :))

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even mijn mening...

Veel te moeilijk dit allemaal.

Als elk gemeld topic automatisch wordt geindexeerd, dan is het prima.
Heb je direct alles op volgorde en netjes in een te bookmarken overzicht.
Wil je er op inzoomen en/of reageren, dan duik je het topic in.

Dit is de oplossing van de meeste hier gemelde problemen en je hebt het oude verzameltopic terug, zonder off topic geneuzel en slow chat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mattie112 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:19:
Persoonlijk ben ik van mening dat topics als: [Aanbieding] HP Probook 4340S (H4R45EA) dus niet gesloten moeten worden.
Ik vind het ook jammer, had ik eens een keer een leuk prijsfoutje gevonden. :+
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.