• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ricardo- schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:16:
Had zelf gisteren geopperd om de datum van de aanbieding in de topictitel te zetten (en volgens mij andere Tweakers ook). Kan helaas alleen geen reactie van een mod op dit voorstel vinden, maar zelf lijkt het mij nog steeds handig om snel onderscheid te kunnen maken of het om een oude of een nieuwe aanbieding gaat, dan wordt de titel bv:

[03-04][Aanbieding] Steve Jobs - Walter Isaacson - Action
[13-03][Aanbieding] Netgear WNDR4700 - Otto

Beide topics staan nu bovenaan de lijst, maar aan de datum kan je dan zien dat de ene een nieuwe aanbieding is en de andere een hele oude ;)
Het is wel opgepakt door Orion84, zie Orion84 in "\[03-04-2013] Toshiba 40TL938G actiebundel - Alternate"

39

• Ricardo-
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-04-2020
Zie inderdaad dat het bij 2 topics (dagaanbiedingen) wel is gebeurd, maar mijn voorstel is om het bij elk topic te doen ;) Of ben ik de enige die het dan wat overzichtelijker vind worden?

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Voor dagaanbiedingen had ik dat inderdaad al doorgevoerd. De discussie is (ook bij ons intern) nog even of het handig is om ook bij normale aanbiedingen de datum toe te voegen. In mijn ogen is dat verwarrend, omdat je dan de indruk wekt dat die aanbieding op die datum geldt, ipv. dat het de meldingsdatum is.

Hoe zien jullie dat? Er is tenslotte maar beperkt ruimte in zo'n topictitel, dus ik wil er niet te veel tags en andere metadata in gaan frommelen.

Verder komen we vandaag nog met een update met betrekking tot een eventueel verzameltopic voor kortingscodes en een aanpak voor de prijsfout gevalletjes. De interne discussie daarover is zo goed als afgerond :)

[Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 15:50]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:49:
Verder komen we vandaag nog met een update met betrekking tot een eventueel verzameltopic voor kortingscodes en een aanpak voor de prijsfout gevalletjes. De interne discussie daarover is zo goed als afgerond :)
Top dat jullie het zo snel oppakken! Mag ook weleens gezegd worden. _/-\o_
In afwachting van de update hou ik me even stil, alles is er zo onderhand ook wel over gezegd. :)

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:49:
Hoe zien jullie dat? Er is tenslotte maar beperkt ruimte in zo'n topictitel, dus ik wil er niet te veel tags en andere metadata in gaan frommelen.
Datum in topic hoeft niet als je onderstaande doet.
albino71 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:39:
Als elk gemeld topic automatisch wordt geindexeerd, dan is het prima.
Heb je direct alles op volgorde en netjes in een te bookmarken overzicht.

[Voor 0% gewijzigd door albino71 op 03-04-2013 15:59. Reden: woordje 'niet' vergeten. Maakt verschil :)]

Te koop....

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-01 11:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Evt bij een dag-aanbieding dit:

[xx-xx-xx]Aanbieding #1 - IBooD

en bij een normale

[Aanbieding]Product X - Winkel Y - xx-xx-xx

Aan de ene kant is een datum wel handig aan de andere kant is dan het verschil tussen alleen vandaag en normaal een stuk minder duidelijk

My Youtube Channel

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@albino71: Automatisch is geen optie op korte termijn, maar als ik deze community een beetje ken dan moeten we dat met z'n allen volgens mij best ook handmatig bij kunnen houden. In de tussentijd moeten we dan maar eens goed nadenken op welke manier de devvers ons het leven makkelijker kunnen maken, zodat we met een goede case een verzoek kunnen indienen om wat te knutselen :)

@Mattie: dat wordt bij een normale aanbieding dan wel erg veel vaste info in de titel, waardoor er nauwelijks ruimte overblijft voor nuttige info zoals product, prijs en winkel...

[Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 16:03]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mattie112

Mattie112

Even voor de DEVVERS:

Stel iedere "aanbieding" prefix je met • (oid) dan hoeft er alleen 'maar' een script te zijn welke een nieuwe post in het aanbieding forum met • quoted in het index topic

Een beetje handige tweaker kan dit vast zelf maken :)

My Youtube Channel

Anoniem: 22659

Topicstarter
Dergelijke oproepen hebben geen zin in dit topic. Devvers pakken alleen bugs op vanuit LD. Als het features betreft dan zijn daarvoor andere kanalen (zie elders in dit topic).

• Mattie112

Mattie112

Dat snap ik :)

Ik bedoel ook meer van: "dit idee heb ik wat door de devvers gemaakt zou kunnen worden". Lijkt me sowieso handig als we eerst hier wat ideeën opdoen en dan het beste voorstellen aan de devvers!

My Youtube Channel

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:48
Hoe mooi ik het initiatief van de moderators ook vind om het topic overzichtelijker te maken door een apart forum te maken denk ik niet dat dit werkt, ik mis gewoon echt het oude topic.

Ik zou bijvoorbeeld echt niet weten waar ik nou even snel een kortingscode voor een bepaalde internet shop of een gratis blikje cola in de supermarkt neer zou moeten zetten? Om daar nu een apart topic voor te openen komt het overzicht toch ook niet ten goede?

• Sthony
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:46
[b][message=40038458,noline] ik mis gewoon echt het oude topic.
ik ook

• sphere
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:14

sphere

Debian abuser

zeef schreef op woensdag 03 april 2013 @ 02:52:
Mind you, het aanbiedingen topic scoorde meer dan 50% van alle TR's over de looptijd van GoT. Het hele forum scoorde dus minder topicreports dan dat ene topic. Dat geeft toch te denken.
Wow. Dat is niet misselijk. Ik denk dat het duidelijk aantoont dat het topic in die vorm, met die moderatiecriteria onwerkbaar was. Hopelijk kunnen we een optimum vinden, want het volume van aanbiedingen is gekelderd. Misschien krijgen we kwalitatief hoogwaardigere aanbiedingen ten koste van diversiteit, alhoewel je natuurlijk kan discussieren over wat kwalitatief hoogwaardig dan is. Ik kom er met de zomervakantie wel op terug, nu maar genieten van de nieuwe setup. :>

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:12
Ik vind dat mensen wel heel snel in de verandering-is-eng modus springen. Ik zie de potentie in ieder geval wel en hoop dat wij als community die dan ook op kunnen vullen.

In het oude topic was het als je niet te vaak keek toch vaak veel te veel onzinnig geneuzel (wat mij betreft). En ook alle persoonlijke codes (en dus herhalingen van een aanbieding) zorgden wat mij betreft voor een onoverzichtelijk overzicht. Met het index topic zou je nu gewoon een mooi duidelijk overzicht moeten krijgen van alle acties, zonder allemaal overige dingen ertussendoor.
Ik denk wel dat er nu nog een grote drempel is met het aanmaken van een topic, dus dat daar nog wel wat winst te behalen is. Zodra er meer topics verschijnen voor aanbiedingen zal die drempel hopelijk ook verlagen. Daarnaast zal er misschien ook nog behoefte blijven aan een <€10 prularia topic o.i.d. wat meer in de stijl van het oude topic zal zijn, of wat voor andere topics dan ook, maar moeten we niet eerst even de tijd nemen om te kijken hoe we het beste met de nieuwe situatie om kunnen gaan?

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-01 16:59
Nano2009 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:56:

Ik zou bijvoorbeeld echt niet weten waar ik nou even snel een kortingscode voor een bepaalde internet shop of een gratis blikje cola in de supermarkt neer zou moeten zetten? Om daar nu een apart topic voor te openen komt het overzicht toch ook niet ten goede?
Buiten de onduidelijkheid heb ik sterk de indruk dat het meerwerk om een topic aan te maken ipv een bericht te posten ervoor zorgt dat er minder aanbiedingen worden gedeeld. Niet echt het gewenste effect denk ik.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• rud
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:01:
@Mattie: dat wordt bij een normale aanbieding dan wel erg veel vaste info in de titel, waardoor er nauwelijks ruimte overblijft voor nuttige info zoals product, prijs en winkel...
Het mooiste zou zijn
YY-MM-DD - (aanbieding)

En omdat we met een beperking in het aantal char's in de titel zitten stel ik voor
MMDD- aanbieding
Voorbeeld:
0401- Ibood feestneuzen 4,99

Het jaar hebben we voorlopig niet nodig en volgend jaar zullen de meeste topics van dit jaar al zodanig verouderd zijn dat we die kunnen sluiten.

Ik mis het oude topic ook. Het was in een oogopslag duidelijk wat de nieuwe meldingen waren. De huidige oplossing vind ik daarom absoluut geen verbetering. En ik heb het idee dat er minder aanbiedingen gemeld worden al kan dat nieuwigheid of komkommertijd zijn.

Wat ik eigenlijk altijd al miste in het oude topic was sub-draadjes. Misschien heeft iemand anders het idee al gepost, ik heb niet alle 9 pagina's posts gelezen.

Voorbeeld van posts in het oude topic:
Ibrahim: Ibood feestneuzen nu 4,99!

Jantje: Aanbieding laptop bij bedrijf x voor veel te lage prijs

Paul: Dat is toch een zeer aantrekkelijke prijs!

Je wist dan niet naar welke post Paul refereerde. Als er gereageerd kon worden per post, waarbij automatisch ingesprongen wordt, was altijd duidelijk welk commentaar bij welke post hoorde. Bovendien blijft dan het topic lekker overzichtelijk omdat je alleen de eerste posts per onderwerp ziet. Door te klikken op zo'n post klappen de reacties uit net zoals folders in Windows.

Voorbeeld:
Ibrahim: +Ibood feestneuzen nu 4,99!

Jantje: Aanbieding laptop bij bedrijf x voor veel te lage prijs

Aan het plusje zie je dat die post reacties heeft.

Voor de modjes zou het misschien minder werk opleveren omdat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat mensen als reacties op een post plaatsen omdat het de hoofdlijn van het draadje niet verstoord. Vrees niet oh mods, we zullen jullie nog hard genoeg nodig blijven hebben voor posts die om andere redenen niet door de beugel kunnen!

Helaas is dit werk voor de devvers.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:16
Het feedback topic krijgt meer reacties dan dat er aanbiedingen worden gepost...

Als ik de reacties zo lees m.b.t. de nieuwe layout krijg ik toch echt het gevoel: Nederland regeltjes land. Het hele aanbiedingen gebeuren wordt nu echt overgereguleerd imho.

Een aanbiedingen topic met feedback score zoals in de nieuwstopics zou naar mijn idee alles verhelpen. Off topic reacties worden -1 gedrukt (en dus niet zichtbaar) waardoor je snel aanbiedingen kunt checken. Mensen die ingaan op de off topic zooi... ook -1. Dan reguleer je het topic zelf met de gebruikers. Geen TR. Geen moderatie nodig. Iedereen blij toch?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

rud schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:57:
[...]

Het mooiste zou zijn
YY-MM-DD - (aanbieding)

En omdat we met een beperking in het aantal char's in de titel zitten stel ik voor
MMDD- aanbieding
Voorbeeld:
0401- Ibood feestneuzen 4,99

Het jaar hebben we voorlopig niet nodig en volgend jaar zullen de meeste topics van dit jaar al zodanig verouderd zijn dat we die kunnen sluiten.
Zo'n (YY)MMDD datumformaat is leuk als je er op wilt kunnen sorteren, maar dat is hier helemaal niet van toepassing, dus dan lijkt me een formaat dat beter aansluit op hoe we hier in Nederland doorgaans datums noteren logischer?

Blijft mijn vraag: hoe kunnen we op een handige manier onderscheid maken tussen een aanbieding die op die datum geldig is en een aanbieding die niet datumgebonden is, maar op die datum gemeld is?
Ik mis het oude topic ook. Het was in een oogopslag duidelijk wat de nieuwe meldingen waren. De huidige oplossing vind ik daarom absoluut geen verbetering. En ik heb het idee dat er minder aanbiedingen gemeld worden al kan dat nieuwigheid of komkommertijd zijn.

Wat ik eigenlijk altijd al miste in het oude topic was sub-draadjes. Misschien heeft iemand anders het idee al gepost, ik heb niet alle 9 pagina's posts gelezen.
Dat is in feite niet zo heel gek anders dan wat we nu doen met topics en reacties in topics natuurlijk. Behalve dan dat je in een topic met sub-draadjes de boel geordend hebt op datum van melding, ipv datum van laatste reactie. Helaas hebben we inderdaad geen threading hier op het forum, dus zullen we dat op een andere manier moeten oplossen.

Persoonlijk zie ik dan het meest in een feature-request om te kunnen sorteren op datum topicstart, ipv datum laatste reactie. Of het index-topic op een of andere manier automatiseren, maar dat lijkt me een stukje bewerkelijker.

• sambalbaj
  • Niet online
Was ineens ook de aanbiedingen kwijt omdat ik die keurig als bookmark had staan. Aangezien je geen heel forumdeel kan bookmarken heb ik het index topic nu maar gebookmarkt maar voor mijn gevoel ben ik het handige overzicht wat dit topic juist beoogde helemaal kwijt. Ook apart dat er ineens zoveel minder aanbiedingen zijn, of ik ben niet de enige die het overzicht juist kwijt is of het kost nu meer moeite.

• recemonster
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-01 19:29
Beste mods,

Innovatie: ''Een product of dienst is innovatief als het vernieuwend of grensverleggend is. Bij innovatie gaat het erom om producten en diensten op een betere en effectievere manier aan te pakken. '' Ik ben van mening dat deze innovatie zijn doel compleet voorbij schiet en niet alleen ik, zoals jullie ook wel kunnen zien staat dit topic behoorlijk vol met kritiek (+/- 160 posts in 24 uur is niet niks!). Het voornaamste is dat er nu te veel regelens zijn waardoor een hoop mensen de moeite al niet meer nemen om een actie te plaatsen (zie 8 aanbiedingen in 2 dagen tijd), veel mensen het juist on overzichtelijker zijn gaan vinden, er vinden minder discussies plaats en ga zo nog maar even door. We begrijpen allemaal dat jullie veel TRs binnen krijgen maar dat is natuurlijk ook niet geheel vreemd als er de meeste reacties plaats vinden in dat topic.

Ik zou jullie (mods) daarom vriendelijk willen verzoeken om zo spoedig mogelijk met een poll te komen waar in we kunnen stemmen welke vorm we willen! ik had hem zelf liever gisteren gezien dan vandaag bij wijze van spreken want hoe sneller die komt hoe eerder we dit achter ons kunnen laten!

Met vriendelijke groet,
Recemonster

• rud
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:48:
[...]
Zo'n (YY)MMDD datumformaat is leuk als je er op wilt kunnen sorteren, maar dat is hier helemaal niet van toepassing, dus dan lijkt me een formaat dat beter aansluit op hoe we hier in Nederland doorgaans datums noteren logischer?
Misschien snap ik het niet, maar juist door maand-dag er voor te zetten weet je welke meldingen de recentste zijn. In ieder geval van die dag.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik snap er helemaal niks van. Er was een handig topic, nu is alles wazig en wordt er haast geen aanbieding meer gepost. Waar kunnen we nu nog discussieren over het verloop van die PME-bril-actie?

[Voor 44% gewijzigd door woekele op 03-04-2013 19:13]

• Pikoe
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:12:
Ik snap er helemaal niks van. Er was een handig topic, nu is alles wazig en wordt er haast geen aanbieding meer gepost. Waar kunnen we nu nog discussieren over het verloop van die PME-bril-actie?
PME legend zonnebril

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

woekele schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:12:
Daarover heeft een van de betrokkenen een topic geopend in SF: PME legend zonnebril

SF is in principe ook gewoon de juiste plek voor het bespreken van problemen bij een (online) aankoop. Maar als een discussie hier als aanbiedingstopic begonnen is, dan kan de afhandeling van bestellingen in datzelfde topic besproken worden.
rud schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:05:
[...]

Misschien snap ik het niet, maar juist door maand-dag er voor te zetten weet je welke meldingen de recentste zijn. In ieder geval van die dag.
Ik bedoelde dat DD-MM(-YY) mij logischer lijkt dan (YY-)MM-DD :)

Topicstarter

Mind you, het aanbiedingen topic scoorde meer dan 50% van alle TR's over de looptijd van GoT. Het hele forum scoorde dus minder topicreports dan dat ene topic. Dat geeft toch te denken.
De oude situatie was niet te handhaven en zoals al eindeloos vaak herhaald is gaan we niet terug naar de oude situatie; niet omdat wij perse willen vernieuwen, maar omdat een deel van jullie de regeltjes niet leest/volgt.
Ik zou jullie (mods) daarom vriendelijk willen verzoeken om zo spoedig mogelijk met een poll te komen waar in we kunnen stemmen welke vorm we willen! ik had hem zelf liever gisteren gezien dan vandaag bij wijze van spreken want hoe sneller die komt hoe eerder we dit achter ons kunnen laten!
Een poll zal misschien in de toekomst wel komen. Waarschijnlijk heb je je berichtje getikt voordat je het hele topic hebt gelezen (een van de grote problemen in het oude aanbiedingentopic), want dit is al vaker langsgekomen. We zijn achter de schermen aan het overleggen. Daarnaast: een poll met daarin de optie om terug te keren naar de oude situatie gaat niet komen.

Met vriendelijke groet,
Mig29

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-01 19:54
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:21:
[...]

[...]

De oude situatie was niet te handhaven en zoals al eindeloos vaak herhaald is gaan we niet terug naar de oude situatie; niet omdat wij perse willen vernieuwen, maar omdat een deel van jullie de regeltjes niet leest/volgt.
Dan kan je beter dit hele forumgedeelte weer afsluiten, aangezien niemand meer aanbiedingen aan het posten is. Bedankt

• Ingcharoth
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-11-2013
Geen idee of ik wat overbodig's zeg, maar als je de aanbiedingen op datum van topicstart gesorteerd wil hebben biedt eventueel ook de zoekfunctie (voorlopig) uitkomst:

Aanbiedingen op topicstart

Kortingscodes op topicstart

Aanbiedingen en kortingscodes op topicstart

// Je krijgt zelfs de eerste regel van de OP erbij :P

[Voor 25% gewijzigd door Ingcharoth op 04-04-2013 19:22]

Iedere click is er één teveel.

• Hironshy
  • Laatst online: 18-12-2021

Hironshy

Orooo!!!

Merk nu al dat ik minder vaak het forum bezoek. Voorheen was het een gewoonte om elke paar uur de topic te checken. Ook als er geen aanbiedingen zijn voor mij dan nog was het gezellig om de discussie te lezen.

Nu kom ik er misschien 1-2 keer per dag. En het zal wel steeds minder worden. Het is gewoon niet meer waard voor die paar aanbiedingen per dag. Dank aan alle tweakers die het oude topic zo gezellig maakten. d:)b

• Arsenius
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Dat is toch wel zo, ook dat er zo streng wordt gemodereerd in dat topic vind ik persoonlijk wel jammer. Juist even zo een actie waar iedereen het over heeft, ook al gaat het wat offtopic is gewoon hartstikke leuk. Vind het erg jammer dat niemand dat inziet van Tweakers.

Maar goed wie ben ik, ben maar een oude Tweakert.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Helemaal eens met de vorige heren, reken er maar op dat mijn tweakotine zal zakken ;-)

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:53

worldfastest

Life is a b*tch

Dit forum gedeelte kan inderdaad gewoon dicht.. denk niet dat het veel gebruikt gaat worden. 1 topic was wel zo handig. Foute beslissing van de mods. Hopelijk zien ze dit zelf ook en draaien ze de wijziging terug.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• giganielsie
  • Laatst online: 20-01 07:37
Doe inderdaad maar weer terug naar het oude topic. Alle aanbiedingen in 1 topic met een discussie erom heen die ook nog leuk was om te lezen. Misschien zou het dan wel handig zijn om alle aanbiedingen ook in een mooi overzicht te zetten.

• ldhollander
Laat ze nou eerst eens met (een) besluit(en) komen over bepaalde zaken. ;)
Ik denk persoonlijk dat dit geen gekke weg is maar dat je ook een algemeen (kortingscode) topic moet toestaan en wat losser moet laten. :)

Mocht dat eruit komen ben ik iig tevreden. Heb je en de aanbiedingen overzichtelijk op een rij zonder constant mod ingrijpen en een hoekje waar je kortingscodes e.d. kwijt kan.

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:53

worldfastest

Life is a b*tch

En wat als er inderdaad net zoveel wordt gepost (aanbiedingen) dan zullen er zoveel toppics komen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zie dus eigenlijk geen voordeel.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Modjes, devjes hou nou niet zo star vast, dit werkt niet en gaat niet werken. De drempel is veel te hoog nu. Mensen posten niet meer en lezen niet meer. Ik chekc deze onzin in ieder geval niet meer zoals voorheen een paar keer per dag.

Vorge topic was prettig en ik heb nooit overlast ondervonden.

• DivZero
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-11-2021
KillerAce_NL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:20:
Modjes, devjes hou nou niet zo star vast, dit werkt niet en gaat niet werken. De drempel is veel te hoog nu. Mensen posten niet meer en lezen niet meer.
De modjes zijn heel druk bezig zaken achter de schermen te bespreken wat beter kan. Dat is wat anders dan zich star vasthouden. Dus heb geduld :>
Vorge topic was prettig en ik heb nooit overlast ondervonden.
Dat je nooit last hebt ondervonden kwam vast door het harde werk van de mods het topic clean te houden :+

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alles leuk en aardig, maar je kunt toch nagaan dat dit niet gaat werken. In plaats van dat iemand ff gauw iets neer kon plempen is het nu regel,regels regels en een eigen topci maken, pff zo ontneem je de goede wil wel bij mensen..

• ldhollander
DivZero schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:23:
Dat je nooit last hebt ondervonden kwam vast door het harde werk van de mods het topic clean te houden :+
Dat geloof ik ook wel, constant worden er tips, aanbiedingen en codes gepost tot er weer een prijsfoutje cq hele scherpe aanbieding voorbij kwam, iedereen daarop dook, dat uit de hand liep en je constant statusupdates kreeg zonder enige verdere inhoud.
Dan spint daar een topicje uit voort maar blijven mensen in het aanbiedingentopic doorposten omdat de initiële 'aanbieding' nou eenmaal in dat topic staat. Er zal best veel modwerk in hebben gezeten, dat neem ik zo aan. ;)

Snappen doe ik het ook allemaal wel, nu nog een vorm nieuwe opzet die wel iedereen bedient en ja dat kan. :)

• Ingcharoth
DivZero schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:23:
[...]

Maar waarom zou dat nu minder worden? Dat soort posts die eerst dat centrale topic vervuilden, zullen straks waarschijnlijk ook gewoon verschijnen in de afzonderlijke aanbiedingstopics, dus per saldo hou je dan toch hetzelfde werk, alleen nu verspreid over meerdere topics?

• DivZero
Ingcharoth schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:30:
[...]

Maar waarom zou dat nu minder worden? Dat soort posts die eerst dat centrale topic vervuilden, zullen straks waarschijnlijk ook gewoon verschijnen in de afzonderlijke aanbiedingstopics, dus per saldo hou je dan toch hetzelfde werk, alleen nu verspreid over meerdere topics?
't idee is juist dat er nu minder streng gemodereerd wordt. Liever in 30 topics 3 reacties van "ik heb hem ook gekocht!" "bedankt!", dan in 1 topic 90 van die reacties over 30 producten. In het laatste geval ben je sneller de draad kwijt en wordt het topic opgeschoond. In het eerste geval is het niet zo'n probleem en is er meer ruimte hiervoor :)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

KillerAce_NL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:25:
Alles leuk en aardig, maar je kunt toch nagaan dat dit niet gaat werken. In plaats van dat iemand ff gauw iets neer kon plempen is het nu regel,regels regels en een eigen topci maken, pff zo ontneem je de goede wil wel bij mensen..
Dat is juist o.a. het probleem, er werd letterlijk van alles neergeplemd. Wat dus resulteerde in een arbeidsintensief topic. Door hard te gaan roepen dat het oude beter was en dat alles terug gedraaid moet worden is geen werkbare situatie. Om het in jouw woorden te brengen: je kunt nagaan dat dat niet gaat werken.
Dit topic is juist bedoeld om naar een goede oplossing te zoeken. Ipv alleen de huidige situatie af te kraken kun je ook denken aan verbeterpunten en die aandragen zodat het voor iedereen weer leuk is.

39

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:16
Misschien een idee om hier alle codes te gaan plaatsen :P Hijack lol

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:42
Mooi om te zien hoe de mensen die de oude situatie verziekten nu opeens heel verontwaardigd roepen dat we terug moeten naar die oude situatie. Ja, jongens, als jullie je nou gewoon aan de regels hadden gehouden, dan had je nu je oude topic nog gehad.

Dank aan de mods voor het uitdenken en opzetten van dit nieuwe forum en sterkte gewenst met het slikken van al die ongefundeerde kritiek en het samen met de wel constructieve tweakers werken aan het finetunen van dit nieuwe forumdeel.

• Ingcharoth
DivZero schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:34:
[...]

't idee is juist dat er nu minder streng gemodereerd wordt. Liever in 30 topics 3 reacties van "ik heb hem ook gekocht!" "bedankt!", dan in 1 topic 90 van die reacties over 30 producten. In het laatste geval ben je sneller de draad kwijt en wordt het topic opgeschoond. In het eerste geval is het niet zo'n probleem en is er meer ruimte hiervoor :)
Ah duidelijk :)

Dan kun je (zoals nu) voor elke aanbieding een eigen topic laten openen en die indexeren in een centraal topic, of (wellicht is het al overwogen) je doet het andersom: Elke aanbieding in het centrale topic, en voor de reacties eigen topics laten openen.
Dat laatste lijkt me beter, aangezien je posters van aanbiedingen dan niet opzadelt met het openen van topics (sommigen 'durven' niet of hebben er geen zin in), maar juist degene die wil reageren (of ieder ander die er belang bij heeft).
Vervuiling van dat centrale topic kan bij beide opties voorkomen, en dan maak ik liever het de posters van de aanbiedingen zo makkelijk mogelijk. Bovendien mis je dan geen aanbiedingen die onverhoopt (nog) door niemand geïndexeerd zijn.

Topicstarter
Even een update: vanwege een klein kookdrama in huize Mig29 icm het wonen in een andere tijdszone heb ik zojuist pas mijn input gegeven. Ik hoop dat de anderen nog online zijn, want dan volgt er in ieder geval nog een reactie op 4 punten (en mogelijkerwijze een nieuw topic) ;)

Aan de mensen hierboven: het is inderdaad onze bedoeling om veel relaxter te modden in dit forum, wat imo ook makkelijk moet kunnen omdat iedere aanbieding een eigen topic heeft en het daarom veel moeilijker is om offtopic te gaan :Y)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

*snip* feedback geven is prima, maar iemand die onderstaand citaat schrijft verdient geen uitgebreid relaas van onze zijde bij het plaatsen van nodeloze rants.
Fiber schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:37:

En daar ben ik dus meestal te lui voor... :Y

[Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 03-04-2013 22:20]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ingcharoth schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:58:
[...]
Vervuiling van dat centrale topic kan bij beide opties voorkomen, en dan maak ik liever het de posters van de aanbiedingen zo makkelijk mogelijk. Bovendien mis je dan geen aanbiedingen die onverhoopt (nog) door niemand geïndexeerd zijn.
Maar vervuiling van dat centrale topic zal wel veel eerder voorkomen als iedereen daar aanbiedingen mag melden zonder dat er eerst een apart topic voor is. Juist de verplichting van het eerst openen van een aparte topic zorgt er voor dat er een plek is voor de discussie, vóórdat die discussie in een centraal topic losbarst.

Dat is inderdaad wat minder gebruiksvriendelijk en minder gezellig, maar dat is dan helaas maar zo. De bedoeling van voorheen SF en nu AK is ook niet om een gezellige chatbox te faciliteren, maar om het delen van aanbiedingen te faciliteren. Dat mag best op een redelijk losse manier, maar gezelligheid is niet prio nummer 1.

Topicstarter
*O* mijn collega's waren nog wakker! *O*

*********UPDATE************

Bedankt voor al jullie input en suggesties voor verbeteringen! Op basis van de discussies die hier vandaag en gisteren gehouden zijn, en een interne discussie presenteren we hier een aantal verbeteringen / verduidelijkingen die het gebruik van AK moeten veraangenamen.

• Kortingscodes en bedankjes kunnen in Meldt hier uw kortingscodes/coupons. Dit geldt dus uitsluitend voor het vermelden van codes/coupons en niet voor 'normale' aanbiedingen
• Aanbiedingen waarvan verwacht kan worden dat ze op een prijsfout van de website berusten kunnen gewoon in een eigen topic gemeld worden. Let er wel op dat je juridisch gezien de prijs dient te controleren voordat je tot aankoop over gaat. In geen geval mag GoT gebruikt worden als platform om levering af te dwingen als de leverancier besluit om niet te leveren (ongeacht de reden). Ook is opruiend gedrag niet de bedoeling.
• Dagaanbiedingen (iBOOD, 1dayfly, etc.) voorlopig gewoon 1 topic per interessante dagaanbieding. Mocht dit een overdaad aan topics opleveren dan kunnen we alsnog kijken naar groeperen per aanbieder of per dag.
• Datum in topictitel: Op veler verzoek wordt de nieuwe template voor aanbiedingen van 1 product:
[dd/mm] Product - prijs (optioneel: winkel)
Voor acties (bijv. BTW actie bij MM) graag het volgende formaat hanteren:
[dd/mm-dd/mm] Actie - winkel
waarbij zowel de start als einddatum in de titel staat.

We zijn zeker van plan om zaken regelmatig te evalueren, maar hopelijk kunnen jullie je hierin beter vinden. We zullen vandaag/morgen het beleid ook even aanpassen. In de tussentijd kunnen daar nog even tegenstrijdige zaken instaan ;)

Edit, Orion84: Beleid is op deze punten inmiddels aangepast :)

[Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 03-04-2013 22:31]

• Ingcharoth
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:15:
[...]

Maar vervuiling van dat centrale topic zal wel veel eerder voorkomen als iedereen daar aanbiedingen mag melden zonder dat er eerst een apart topic voor is.
Jah, da's misschien wel een probleem (ik weet niet precies hoe 'hardnekkig' gebruikers zijn m.b.t. het in de wind slaan van alle vermeldingen en waarschuwingen). Het gaat er dus om ervoor te zorgen dat er geen reacties (op aanbiedingen) in het centrale topic komen. Lastig idd. En de reageer-knop automatisch een topic laten openen is helaas ook geen oplossing :+

• DivZero
Hulde _/-\o_
• Dagaanbiedingen (iBOOD, 1dayfly, etc.) voorlopig gewoon 1 topic per interessante dagaanbieding. Mocht dit een overdaad aan topics opleveren dan kunnen we alsnog kijken naar groeperen per aanbieder of per dag.
En deze kan men natuurlijk makkelijk posten m.b.v. http://www.1dagskoopjes.nl/tweakers ;)

• Swoosh
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2021
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:24:

• Kortingscodes en bedankjes kunnen in Meldt hier uw kortingscodes/coupons. Dit geldt dus uitsluitend voor het vermelden van codes/coupons en niet voor 'normale' aanbiedingen

Ik post hier coupons, wordt het weggehaald? Nu snap ik het niet meer. Ik wilde juist direct een positieve bijdrage geven nu er zo'n topic is.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zie de DM met uitleg, je melding is niet weg, maar gepromoveert tot een eigen topic. Wat jij postte waren geen kortingscodes, maar de complete aankondiging van een kortingsactie: \[02/04 - 07/04] Kortingsacties Gamma en Praxis

• 83718
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-06-2014
Zullen we hier niet compleet mee ophouden en extern een (eigen website)- topic maken, zonder xtreme moderatie?

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ook ik kwam dagelijks tot wel 10 - 15 keer kijken in "het" topic. Jammer, zie er nu geen gat meer in.
Ik heb er veel leuke dingen aan over gehouden.. Onder andere mijn tv (46" voor samsung 450 ! euro) waar ik elke dag naar zit te kijken.
Ben er nog trots op ook... Vertel er vaak over in de familie. Het oeverloze gediscusieer of het nou een aanbieding was of niet vond ik nu juist heel leuk. Begrijp de moderators ook niet helemaal dat ze zo enorm streng waren. Vond het juist een aanvulling. Wat was nu werkelijk het probleem van de slow chat ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Swoosh
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2021
Orion84 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:50:
Zie de DM met uitleg, je melding is niet weg, maar gepromoveert tot een eigen topic. Wat jij postte waren geen kortingscodes, maar de complete aankondiging van een kortingsactie: \[02/04 - 07/04] Kortingsacties Gamma en Praxis
Okay, maar het zijn letterlijk coupons en dat is wat Mig29 noemt in de topictitel "Meldt hier uw kortingscodes/coupons". Dan moeten jullie het woord coupons achterwege laten in dat topic.

Edit: verander de topictitel van mijn topic dan ook beter naar '20% keuzekorting bij Gamma en Praxis'. 'Kortingsacties bij Gamma en Praxis' zoals het er nu staat klinkt alsof ik hun promotiefolder post in het topic.

[Voor 16% gewijzigd door Swoosh op 03-04-2013 23:03]

Topicstarter
Swoosh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:58:
[...]

Okay, maar het zijn letterlijk coupons en dat is wat Mig29 noemt in de topictitel "Meldt hier uw kortingscodes/coupons". Dan moeten jullie het woord coupons achterwege laten in dat topic.
Haha, briljant. Je hebt direct een grensgeval te pakken :)

• 83718
k hou er ook mee op...'t was leuk, heb me vaak geërgerd aan de moderatie.
Het probleem met referenties was me vaak ook onduidelijk...
HUH je bied iets aan met ref...so what. dan worden er 2 mensen beter van.

• Valinor
  • Laatst online: 19-01 19:54
Yep, ik kap er ook mee. Wil iedereen bedanken die actief was in het aanbiedingen topic. Heb er leuke aankoopmomenten beleefd en er veel door besteld :)

• 83718
't was een leuk topic dat ik vaak in een hoekje liet openstaan, en om het half uur eens bezocht, laat verder maar.

• 83718
Ik zie trouwens niet zoveel problemen dat een gamma/praxis medewerker coupons post?

• user-100
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-01 17:56
Beste mede Tweakers,
Allereerst mijn excuses als ik hier iets ga schrijven wat foutief gepost is, niet aan alle strenge regels voldoet of misschien wel een taalfout bevat!

Na een laptop bestelling bij Bol.com en het niet willen uitleveren van deze laptop, via Google op het inmiddels gesloten kortingsforum terecht gekomen. En wat bleek, mijn Tweakers account van jaren geleden werkte nog steeds!
Sindsdien bijna dagelijks door de soms lange lijst gescrolled en daar erg van genoten! Als tijdverdrijf, maar ook mijzelf verbaast dat er mensen zijn die spullen voor enkele euro’s in China bestellen, inclusief verzendkosten! De AC-tion heeft sindsdien een klant minder, ook ik bestel nu regelmatig in China.

En wat te denken van leuke aanbiedingen van smart toestelletjes, misschien wel overjarig maar mijn vrouw en kinderen zijn er heel blij mee!

Waarom deze reactie? Omdat ook ik afhaak als ik alle individuele links moet openen, de lol is er af. Maar wat ik vooral niet snap is het probleem van de Mods, waarom opschonen als het off topic is? Wat mij betreft noem je het forum het slow chat coupon forum oid. Of gaat het er om dat de server vol loopt? Ik zou zeggen ruim dan alles wat ouder is dan X maanden/jaren op, maar misschien zeg ik wel iets heel stoms.
Rest mij om een ieder die een bijdrage heeft geleverd aan het oude forum te danken voor het opvullen van mijn vrije tijd en het laten mee genieten van leuke aanbiedingen, tips en nog gunstigere aanbiedingen!

Thx,

• 83718
nop

[Voor 146% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 02:53]

• 83718
Mijn god vooruitgang, ik moet onderhand scrollen door een compleet aanbiedingen forum dat op niets lijkt (<10%) op wat voorheen aanwezig was.

Waar is mijn aanbiedingen topic, dat ik 2 of 3 x per dag opende en daar alle laatste interessante dingen te zien kreeg, met evt relevante kortingskodes.
(tja dat kostte soms 3 scrolldowns voor blabla, maar onderhand kost het nu 30 forum-topics
(eigenlijk stond dat kortings topic de hele dag open, en ging ik af en toe eens kijken)

Vooruitgang is soms ook achteruitgang hoor?

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

Fiber schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:12:
[mbr]*snip* feedback geven is prima, maar iemand die onderstaand citaat schrijft verdient geen uitgebreid relaas van onze zijde bij het plaatsen van nodeloze rants.[/]
[...]
Ik denk dat ik niet de enige ben. We zullen zien.

Beetje flauw verder om een reactie die een beetje humoristisch, maar toch wel serieus bedoeld was gewoon maar weg te modden. Was gewoon als opbouwende kritiek bedoeld, en zeker niet als een rant.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• 83718
nop

[Voor 102% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 02:52]

• 83718
Fiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:00:
[...]

Ik denk dat ik niet de enige ben. We zullen zien.

Beetje flauw verder om een reactie die een beetje humoristisch, maar toch wel serieus bedoeld was gewoon maar weg te modden. Was gewoon als opbouwende kritiek bedoeld, en zeker niet als een rant.
ja jeezelweezel...mag ik dan wel een link!
Ik vind sowieso het wegmoduren zonder enige recensie niet acceptabel,
bij iedere rechtzaak/dokter/whatever kan je een 2e opinie aanvragen, en eerst je zaak uitleggen...voordat je veroordeeld word!

[Voor 19% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 01:30]

• 83718
nop

[Voor 97% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 02:52]

• pu55ykat
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-01 20:20
Ik vraag me af of het middel niet erger is dan de kwaal.

• TDI Cabrio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik ben ook zo iemand die dagelijks met veel plezier het oude topic doorkeek.
Gewoon lekker even snel de laatste dag doorschrollen kijken of er iets leuks bijzat.

Ik heb me nooit gestoord aan de off topic...

Ben bang dat het met alle nieuwe regeltjes een dooie boel gaat worden op de nieuwe topics.
Dus wat mij betreft was het vroeger echt beter.....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anakha schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:51:
Mooi om te zien hoe de mensen die de oude situatie verziekten nu opeens heel verontwaardigd roepen dat we terug moeten naar die oude situatie. Ja, jongens, als jullie je nou gewoon aan de regels hadden gehouden, dan had je nu je oude topic nog gehad.

Dank aan de mods voor het uitdenken en opzetten van dit nieuwe forum en sterkte gewenst met het slikken van al die ongefundeerde kritiek en het samen met de wel constructieve tweakers werken aan het finetunen van dit nieuwe forumdeel.
Sorry maar ik voel me niet aangesproken door je domme, arrogante en ongefundeerde stelling. Hoe kom je erbij, ik lees juist uitgebreid onderbouwde meningen. Die hoef je niet te delen...Als je alle negatieve reakties bekijkt, dan zie je een gote gemene deler: veel te moeilijk, te veel regels, te streng, drempel te hoog.
Het stroomt leeg hier.

• paulus_01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 21:34
KillerAce_NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:50:
[...]

Als je alle negatieve reakties bekijkt, dan zie je een gote gemene deler: veel te moeilijk, te veel regels, te streng, drempel te hoog.
Het stroomt leeg hier.
Dit....
Ik betrap me erop alleen nog het feedback topic te lezen :(

• KleineAap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:14
Oude topic, nuttige aanbiedingen en leuk geslowchat: ;w Wat een aanfluiting is deze nieuwe manier en niemand zit er geloof ik op te wachten behalve de modjes. Was het idee niet dat Tweakers juist wat meer naar zijn gebruikers zou gaan luisteren? Erg jammer dat er een succesvol topic slachtoffer moet worden.

The intersection of technology and creativity

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:46:
Het nadeel van het vorige topic was de laag-drempeligheid en als men de regeltjes zou hebben opgevolgd dan hadden we nu waarschijnlijk nog steeds dat topic gehad. Helaas was er teveel moderatie nodig in dat topic om het levensvatbaar te houden. Het oude topic komt niet terug. Punt.
Fijn zo'n democratie op tweakers. iedereen wil terug naar de oude opzet en de mods schreeuwen gewoon van niet..

Als het zoveel werk is, modereer dat aanbiedingentopic dan in het geheel niet. Dan staat er maar wat meer zooi tussen. Overleef ik ook wel weer...

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is de handigste oplossing niet dat gebruikers gewoon Tweakers vaarwel zeggen en hun eigen forum starten hiervoor? Er is immers vrij duidelijk een vrij grote kloof tussen wat gebruikers wensen en wat Tweakers wil leveren.

[Voor 32% gewijzigd door woekele op 04-04-2013 08:57]

• 83718
woekele schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:57:
Is de handigste oplossing niet dat gebruikers gewoon Tweakers vaarwel zeggen en hun eigen forum starten hiervoor? Er is immers vrij duidelijk een vrij grote kloof tussen wat gebruikers wensen en wat Tweakers wil leveren.
dat is best wel een goed idee,
domeintje is gratis, beetje hosting ('t is alleen maar text)
't was een van tweakers meest succesvolle (lees meest bezochte) topics.

maar extern kan... asse dat wille (denk'tnie)
maar...iemand die mee wil doen, voorlopig voor een maandje of twee?

[Voor 5% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 09:07]

• KleineAap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:14
boerke schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:04:
[...]

dat is best wel een goed idee,
domeintje is gratis, beetje hosting ('t is alleen maar text)
't was een van tweakers meest succesvolle (lees meest bezochte) topics.

maar extern kan... asse dat wille (denk'tnie)
Juist een heel slecht idee. Het succes was te danken aan het feit dat iedereen die een Tweakers account heeft er gemakkelijk in kon posten, zo werden er veel aanbiedingen gedeeld en was er ook een leuke discussie vaak over of iets wel of niet een aanbieding was. Een extern forum hiervoor beginnen heeft niemand zin in, registreren bij het zoveelste forum zie ik niet zitten en er komt niemand op kijken op den duur. De drempel is dan minstens zo hoog als voor iedere aanbieding een topic beginnen hier.

Ik ga er van uit dat er een oplossing gevonden kan worden waar wij gebruikers blij mee kunnen zijn op Tweakers. De rest zijn een beetje loze dreigementen die niet constructief bijdragen aan een structurele oplossing. My $0.02...

The intersection of technology and creativity

• sebastiaanf
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
KleineAap schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:29:
Oude topic, nuttige aanbiedingen en leuk geslowchat: ;w Wat een aanfluiting is deze nieuwe manier en niemand zit er geloof ik op te wachten behalve de modjes. Was het idee niet dat Tweakers juist wat meer naar zijn gebruikers zou gaan luisteren? Erg jammer dat er een succesvol topic slachtoffer moet worden.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Ik opende dagelijks het topic een paar keer en vond het prima te volgen (inclusief slowchat). Maar op deze manier is de lol er wel van af...

• Mattie112

Mattie112

@mods

Niet iedereen is ontevreden, ik ben in elk geval blij met de nieuwe opzet! Tuurlijk heeft het wat finetuning nodig maar ik ben allang blij dat we nu echt over een aanbieding kunnen discussiëren!

My Youtube Channel

• paulus_01
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 21:34
Tijd voor een Poll :)

• 83718
net ff geregistered ietsvoorweinig.nl
(nog via het oude wel begaanbare topic)
als iemand wil meewerken, ik ben een ouwe programmeur, geen websitebouwer.

[Voor 43% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 09:19]

• boombes
  • Laatst online: 10-01 16:49
Even een korte ik ook reactie:

De nieuwe opzet is duidelijk niet geslaagd, maar ik hou er hoop in dat dit binnen een korte tijd opgelost wordt. net zoals de nieuwe website opzet waar ze de balk links optioneel maakte ipv helemaal weg laten.
De drempel is veel te hoog geworden om gewoon even een aanbieding in de groep te gooien. Ik was dan ook redelijk actief in het vorige topic en nu heb ik gewoon het idee dat ik allerlei leuke aanbiedingen mis loop. Dus kan ook ook gewoon zelf gaan zoeken naar deze koopjes. Ik denk dat de mods hier een duidelijk beleid over hebben af gesproken en dat dit ook niet zomaar tot stand is gekomen echter hoop ik dat ze de uitwerking tot een werkbaar niveau verhogen.
Ik ben het wel eens met de mensen boven me: Dit is alleen wenselijk voor de mods niet voor de gebruikers.

Een uitdaging voor de mods: Maak eens een pol op de front page:
Moet het algemene aanbiedingen topic weer op?
1. Ja!
2. nee
3. mwhaah / geen mening
4. huh?? aanbiedingen topic

Als jullie op de pol in gaan laten jullie in iedergeval zien dat er geluisterd wordt naar de mensen hier ipv met de scepter te zwaaien zoals nu het algemene gevoel is. (wat ik lees uit de laatste 2 pagina's)

Mijn voorstel: Laat het vorige topic open en als er echt goede aanbiedingen zijn splits Meteen een topic af zodat je allerlei discussie in het hoofd topic voorkomt. Ik weet dat dit in het verleden de filosofie was maar nog niet 100% goed toegepast werd. mensen dit in laten zien heeft tijd nodig.

Nog even ter overvloede en voor de duidelijkheid:
Ik ben dus niet hier om oproer te stoken. Ik probeer alleen een goede werkbare oplossing te vinden voor beide partijen want op deze manier beginnen mensen echt weg te lopen.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• 83718
het beste voorstel uit alle voorgaande reakties is <tabbed reakties>(en inklapbaar)
dingen die ik ook op tweakers helaas momenteel totaal mis... die vage streepjes naar bovengaande dingen.....

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

boombes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:32:
Mijn voorstel: Laat het vorige topic open en als er echt goede aanbiedingen zijn splits Meteen een topic af zodat je allerlei discussie in het hoofd topic voorkomt. Ik weet dat dit in het verleden de filosofie was maar nog niet 100% goed toegepast werd. mensen dit in laten zien heeft tijd nodig.
En wie gaat dat afsplitsen doen? Als we dat met een paar mods moeten doen, hebben we er een dagtaak aan om dat continu in de gaten te houden en tijdig af te splitsen. Wij zijn er om de discussie in goede banen te leiden, niet om continu jullie rommel op te ruimen en recht te trekken.

De verantwoordelijkheid bij de gebruikers leggen om een apart topic aan te maken voor discussie over een melding was hoe het in de oude situatie was en dat werkte voor geen meter. Er werd keer op keer veel te lang doorgepost in het centrale topic voordat er iemand het initiatief nam om een apart topic op te starten. Heel vaak kwam dat initiatief pas op gang na enkele modbreaks met het verzoek om on-topic te blijven.

Dus nu de oplossing met een centraal index topic waar enkel meldingen in staan met daarbij de verplichting om direct een topic te openen waar de verdere discussie in plaats kan vinden.

• 83718
je keert het om, meestal was de irritatie juist de moderator...ok ik ben het met je eens dat sommige opmerkingen niet door de beugel kunnen, maar dat 15 mensen melden in het aanbiedingen topic dat ze ook een zonnebril hebben besteld wekt geen (nouwelijks) irritatie op, itt die rode berichtjes van dit is verwijderd)

• davevogel0
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-01 22:13
Wat ik mij nou eigenlijk af vraag. Wat is het probleem van het soms iets offtopic gaan in het voorgaande topic. Is het het feit dat er zo veel gepost wordt en zo ja wat is daar het probleem van? Is het dat bij de recente posts alleen maar het algemeen kortingstopic stond? Waarom laat je hem daar gewoon niet weg? Dan ziet niemand het en hebben alleen de mensen die er naar kijken aandacht aan?

Daarnaast moet ik zeggen dat een appart gedeelte voor aanbiedingen niet zo verkeert is maar ik mis gewoon echt het algemene topic waar, wat eigenlijk het belangrijkste is, zonder veel moeite aanbiedingen gepost kunnen worden.

• 83718
Dat vraag ik me ook nog steeds af, het was eigenlijk een van de meest leuke&gezellige tweakers topics
vooral door de soms slowchat!

Maar ja dood is dood! befelhl ist.......soms niet

[Voor 32% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 10:06]

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:22

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik denk dat veel klagers hier de tekst van zeef niet hebben gelezen. En een TR (topic report) is dus een signaal van gebruikers zelf die zich dus wel storen aan diverse dingen in het topic.
[...]

*Knip*
[...]
knip
Dus hoe gezellig het voor sommige ook was, voor velen duidelijk niet en dat was ook niet de insteek van het topic. Aanbiedingen posten is de bedoeling, geen theekransje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

We beginnen in herhaling te vallen, maar nog maar een keer de uitleg dan, die ook al vele malen gegeven is in het SF feedbacktopic en in het topic waarin deze nieuwe opzet werd aangekondigd:

Het probleem was dat het niet bleef bij "soms iets offtopic gaan", maar het ene off-topic bericht weer tot nog meer off-topic discussies leidde, waardoor het niveau regelmatig totaal zoek was. Door die 'gezellige' slowchat werd er ook veel fanatieker ingesprongen op foutjes en dergelijke, wat regelmatig tot totaal ordeloos gedrag leidde.

Dat kan je dan "gezellig" noemen, maar dat is niet wat wij met dit forum voor ogen hebben en gezien de vele klachten van bezoekers waren wij echt niet de enige die dat vinden.

Als je een gezellig kletshoekje wilt hebben, dan hebben we daar de huiskamer voor en zelfs daar zijn er grenzen aan wat er aan slowchat wordt toegestaan. SF staat weliswaar in General Chat, maar heeft altijd als doel gehad om plaats te bieden aan serieuze discussies over (online) winkelen. Net zoals er in ASP serieuze discussies zijn over actualiteit en politiek en er in WL over wetenschappelijke zaken gesproken kan worden. Dat kan best op een redelijk losse manier, maar het eind was gewoon echt totaal zoek in het aanbiedingentopic en de spin-offs daarvan.

We hebben dat op verschillende manieren proberen in goede banen te leiden, maar uiteindelijk leverde dat vooral heel veel modwerk en een aardige waslijst aan tijdelijke bans op, maar niet of nauwelijks verbetering in de manier van posten.

Wat ons betreft waren er twee opties: helemaal stoppen met het faciliteren van het melden van aanbiedingen, of het op een meer gestructureerde manier inrichten, zodat het nog steeds mogelijk is om aanbiedingen te melden, maar de kans op ontsporen een stuk kleiner is.

Aangezien we ons absoluut beseffen dat er een grote behoefte is om aanbiedingen te delen hebben we voor die tweede optie gekozen. Het is jammer om te zien dat er blijkbaar voor veel mensen vooral behoefte was aan gezelligheid en de behoefte om aanbiedingen te delen niet groot genoeg is om dat kleine beetje extra moeite te doen om behalve een reactie ook even een topictitel in te typen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:47:
[...]

En wie gaat dat afsplitsen doen? Als we dat met een paar mods moeten doen, hebben we er een dagtaak aan om dat continu in de gaten te houden en tijdig af te splitsen. Wij zijn er om de discussie in goede banen te leiden, niet om continu jullie rommel op te ruimen en recht te trekken.
Misschien zijn er een paar actieve topicstruiners die best willen meehelpen in een aanbiedingentopic/subforum af en toe wat snoei- en plantwerk te verrichten. Vele handen en zo...
De verantwoordelijkheid bij de gebruikers leggen om een apart topic aan te maken voor discussie over een melding was hoe het in de oude situatie was en dat werkte voor geen meter. Er werd keer op keer veel te lang doorgepost in het centrale topic voordat er iemand het initiatief nam om een apart topic op te starten. Heel vaak kwam dat initiatief pas op gang na enkele modbreaks met het verzoek om on-topic te blijven.
Dat gebeurde wel degelijk maar als die topics prompt weer gesloten worden wegens "te weinig discussiewaarde" dan veroorzaakt men zelf dat dit niet meer gebeurt.

Het is het één of het ander. Men moet wel consequent zijn. Anders werkt het niet.

• davevogel0
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-01 22:13
Ja, oke. Dat sommige mensen zich er aan kunnen ergeren kan ik begrijpen. Maar ergeren ze zich aan het topic zelf of ergeren ze zich aan het feit dat het altijd in de recente post staat? Dit laatste is volgens mij namelijk wel uit te zetten.

• 83718
*knip*

Kappen met die loze one-liners anders ben je de eerste die een ban krijgt vanuit dit nieuwe forum.

[Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 04-04-2013 10:15]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:07:
[...]
Dat gebeurde wel degelijk maar als die topics prompt weer gesloten worden wegens "te weinig discussiewaarde" dan veroorzaakt men zelf dat dit niet meer gebeurt.

Het is het één of het ander. Men moet wel consequent zijn. Anders werkt het niet.
We waren daar in SF (zeker de laatste tijd) wat strenger mee dan dat we daar in een apart subforum mee zouden moeten zijn. Dat klopt. Maar de topics die gesloten werden betroffen vooral topics over prijsfouten waarbij de hooivorken al uit de kast werden gehaald voor er ook maar een reactie van de winkel was.

Ik kan me dan ook niet vinden in je stelling dat elke poging tot het openen van losse topics de nek om werd gedraaid.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet elke poging maar ik heb het wel dusdanig frequent zien gebeuren dat je daarmee de lust om een spin-off topic te openen wel behoorlijk doet afnemen vrees ik.

• boombes
  • Laatst online: 10-01 16:49
Toch wil ik even inhaken waarom ik (en ik denk wel meer mensen) wel eens een topic report openden.

Mijn enige reden was: de mods te vreden houden en daarmee het topic open!

Dus geen enkele irritatie van mijn kant alleen het bevredigen van jullie. En ik zie dat jullie met opbouwende kritiek weinig doen en daarom zal ik hier ook bij laten

*edit:
Dan toch maar een aanvulling. Ik bedoelde meer de opbouwende kritiek van mijn vorige post over de mogelijkheid tot discussie over het openen van het vorige topic en zie ook mijn eerste zin dat ik denk dat jullie een passende oplossing vinden.

@boerke:

Inderdaad. maar dat was wel me enige reden vooral nadat ik zag wat de mods niet door de beugel vonden gaan en daarom misschien het topic dicht gooiden. Dus ja daarom mijn enige reden de mods tevreden houden en daarmee toch mooie aanbiedingen kunnen scoren op een 1 staps manier.

[Voor 45% gewijzigd door boombes op 04-04-2013 10:18]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:07:
[...]

Misschien zijn er een paar actieve topicstruiners die best willen meehelpen in een aanbiedingentopic/subforum af en toe wat snoei- en plantwerk te verrichten. Vele handen en zo...

[...]

Je beseft je wel dat hetgeen je voorstelt dus betekend dat er mensen geworven moeten worden, die ook gestuurd moeten worden maar bovendien dat je dan weer hetzelfde ''probleem'' krijgt volgens jullie. Namelijk dat er een aantal selecte users TR"s indienen. Dan is het nooit goed natuurlijk. Vergeet daarbij niet dat wij als moderators nog steeds het topic helemaal moeten doorspitten voor spam/referrals links etc. puur TR's bekijken heeft niet altijd evenveel zin.
boombes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:13:
Toch wil ik even inhaken waarom ik (en ik denk wel meer mensen) wel eens een topic report openden.

Dus geen enkele irritatie van mijn kant alleen het bevredigen van jullie. En ik zie dat jullie met opbouwende kritiek weinig doen en daarom zal ik hier ook bij laten
Sorry ?
We zijn anders aardig ver achter de schermen waarin vrijwel alle feedback is verwerkt. Als je feedback bedoeld als ''terug naar het oude topic'' dan is het antwoord inderdaad, nee daar doen we niets mee.

[Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2013 10:18]

• 83718
boombes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:13:

een omgekeerde wereld de mods tevreden houden?

OEPS

foute opmerking

SLIK

[Voor 3% gewijzigd door 83718 op 04-04-2013 10:18]

• 83718
kuch(je)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is ook al gezegd maar er is niet echt op gereageerd.

Er werd juist om topicreports gevráágd! In plaats van het zelf elkaar een beetje in het topic zelf corrigeren als dat nodig mocht zijn. Dat wou men niet. Dan is het natuurlijk ook niet helemaal terecht om te gaan wijzen naar het grote aantal TR's.
Perkouw schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:15:
Als je feedback bedoeld als ''terug naar het oude topic'' dan is het antwoord inderdaad, nee daar doen we niets mee.
Helaas is iets dat daar veel gelijkenis mee vertoont het enige dat echt zal werken vrees ik. Het feit dat het veel gelijkenis vertoont wil niet zeggen dat het niet ook essentieel anders kan zijn. Dat kan het namelijk wel maar als men alleen maar ziet dat het erg op het oude model lijkt (dat dus zéér succesvol was!!!!!) en daardoor in een reflexreactie roept "dat gaan we niet doen" dan is elke serieuze feedback bij voorbaat gedoemd vrees ik.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:15:
Sorry ?
We zijn anders aardig ver achter de schermen waarin vrijwel alle feedback is verwerkt. Als je feedback bedoeld als ''terug naar het oude topic'' dan is het antwoord inderdaad, nee daar doen we niets mee.

• ldhollander
janvanduschoten schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:05:
Ik denk dat veel klagers hier de tekst van zeef niet hebben gelezen. En een TR (topic report) is dus een signaal van gebruikers zelf die zich dus wel storen aan diverse dingen in het topic.
Dat zal maar er werd ook actief door mods om gevraagd. ;)

Dit is geen kritiek maar meer hoe ik het ervaren heb. Dat er iets anders moest lijkt me verder buiten kijf en ik kan me ook wel vinden in de nieuwe opzet. Tijd moet uitwijzen of en hoe goed dit werkt maar als er iets minder beknepen gemodereerd wordt zie ik dit wel goedkomen. :)

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee