• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 08:25
CaptJackSparrow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:21:
Het is ook al gezegd maar er is niet echt op gereageerd.

Er werd juist om topicreports gevráágd! In plaats van het zelf elkaar een beetje in het topic zelf corrigeren als dat nodig mocht zijn. Dat wou men niet. Dan is het natuurlijk ook niet helemaal terecht om te gaan wijzen naar het grote aantal TR's.

[...]

Helaas is iets dat daar veel gelijkenis mee vertoont het enige dat echt zal werken vrees ik. Het feit dat het veel gelijkenis vertoont wil niet zeggen dat het niet ook essentieel anders kan zijn. Dat kan het namelijk wel maar als men alleen maar ziet dat het erg op het oude model lijkt (dat dus zéér succesvol was!!!!!) en daardoor in een reflexreactie roept "dat gaan we niet doen" dan is elke serieuze feedback bij voorbaat gedoemd vrees ik.
Bedankt voor het beter verwoorden wat ik bedoelde. Je voelt je als tweaker hierdoor minder / nauwelijks serieus genomen als je met een voorstel aankomt.
Maar goed ik zie dat admins en mods alleen hun standpunt herhalen en zo open je natuurlijk ook geen dialoog. Ik zal afwachten wat eruit komt maar ik moet zeggen het kortingen topic was toch een van mijn favoriete dingen op tweakers.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
Orion84 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:07:

Het probleem was dat het niet bleef bij "soms iets offtopic gaan", maar het ene off-topic bericht weer tot nog meer off-topic discussies leidde, waardoor het niveau regelmatig totaal zoek was. Door die 'gezellige' slowchat werd er ook veel fanatieker ingesprongen op foutjes en dergelijke, wat regelmatig tot totaal ordeloos gedrag leidde.

Dat kan je dan "gezellig" noemen, maar dat is niet wat wij met dit forum voor ogen hebben en gezien de vele klachten van bezoekers waren wij echt niet de enige die dat vinden.
Ze zeggen wel eens "er zit een knop op de tv." Stoor je je aan iets dan zet je hem op een ander net.
Ik lees iedere keer :
-lees de topic warning
-geen slowchat
-Gezellig mag niet
-wat WIJ (de mods) voor ogen hebben. Misschien is dat dan onjuist....

Maak dan twee verschillende.
één hele strakke met echt alleen aanbieding zonder enig commentaar.
zelfs geen opmerkingen.
één met aanbiedingen EN slowchat opmerkingen etc etc.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 23:13

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Afgelopen tijd niet echt spullen nodig gehad dus ook niet gekeken in het welbekende topic..
Denk ik gisteravond/vannacht weer eens een kijkje te gaan nemen, is er een heel subforum! _O_

IMHO een hele vooruitgang en een stuk makkelijker in gebruik, bedankt mods/admins/whoever. d:)b

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:26:
IMHO een hele vooruitgang en een stuk makkelijker in gebruik, bedankt mods/admins/whoever. d:)b
Same here, vond het behoorlijk onnodig dat 3/4 van de pagina's gevuld was met 'reactie op'. Per topic titel is veeel overzichtelijker nu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:48
boombes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
[...]
Maar goed ik zie dat admins en mods alleen hun standpunt herhalen en zo open je natuurlijk ook geen dialoog.
Ik zie vooral de 'klagers' alleen maar hun standpunt herhalen ("boehoe, vroeger was alles beter!"), waardoor je de mods dwingt om ook hun reactie daarop te herhalen. Beetje flauw om dat vervolgens de mods kwalijk te gaan nemen...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

boombes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor het beter verwoorden wat ik bedoelde. Je voelt je als tweaker hierdoor minder / nauwelijks serieus genomen als je met een voorstel aankomt.
Maar goed ik zie dat admins en mods alleen hun standpunt herhalen en zo open je natuurlijk ook geen dialoog. Ik zal afwachten wat eruit komt maar ik moet zeggen het kortingen topic was toch een van mijn favoriete dingen op tweakers.
Ik zie de meeste klagers ook niet veel verder komen dan "wij willen het oude terug, want dat was zo gezellig". Daar kunnen wij niet veel anders op reageren dan blijven herhalen dat gezelligheid op zich niet het doel was van SF en dat ook niet zal zijn van AK.

Argumenten moeten van twee kanten komen en als dat het geval is dan staan we daar ook echt wel voor open. Er zij verschillende concrete klachten gekomen dat de nieuwe structuur lastiger te volgen zou zijn: daar hebben we zo goed mogelijk een mauw aan proberen te passen met het index topic en een datum in de titel, zodat je beter kan blijven volgen wat er gemeld is.

Er zijn concrete suggesties gekomen dat kortingscodes niet of nauwelijks discussie oproepen en dus niet verplicht een apart topic nodig zouden hebben: daar kunnen we ons in vinden en dus is er nu Meldt hier uw kortingscodes/coupons

Er is aangekaart dat de regels voor het bespreken van prijsfouten te strak zijn. Ook daarin zijn we al met jullie meegegaan en het beleid is op dat vlak versoepeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sinner

Sinner

RonaldDesigns schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:31:
[...]

Same here, vond het behoorlijk onnodig dat 3/4 van de pagina's gevuld was met 'reactie op'. Per topic titel is veeel overzichtelijker nu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nou, dat "reactie op" vond ik persoonlijk niet erg (was soms zelfs zeer handig).
Dit is gewoon iets makkelijker zoeken/vinden. Als ik "vroeger" bijvoorbeeld een
aanbieding zocht voor een laptopje, moest ik enkele pagina's doorbladeren om
iets te kunnen vinden. Nu heeft elke aanbieding gewoon zijn eigen topic. Top! oOo

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
ldhollander schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:23:
[...]

Dat zal maar er werd ook actief door mods om gevraagd. ;)

Dit is geen kritiek maar meer hoe ik het ervaren heb. Dat er iets anders moest lijkt me verder buiten kijf en ik kan me ook wel vinden in de nieuwe opzet. Tijd moet uitwijzen of en hoe goed dit werkt maar als er iets minder beknepen gemodereerd wordt zie ik dit wel goedkomen. :)
Juist dat laatste is de reden om dit te doen. We denken dat door iedere aanbieding zijn eigen plekje te geven, er veel minder moderatie nodig is. Je bent in zo'n topic toch onder gelijkgestemden. Het aantal klachten zou dan ook moeten afnemen.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
Sinner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:45:
[...]

Nou, dat "reactie op" vond ik persoonlijk niet erg (was soms zelfs zeer handig).
Dit is gewoon iets makkelijker zoeken/vinden. Als ik "vroeger" bijvoorbeeld een
aanbieding zocht voor een laptopje, moest ik enkele pagina's doorbladeren om
iets te kunnen vinden. Nu heeft elke aanbieding gewoon zijn eigen topic. Top! oOo
Je slaat de spijker op de kop.
Er zijn twee soorten aanbiedingen jagers.
één die op zoek is naar een laptopje...
en één die helemaal niet op zoek is naar een produkt maar gewoon een leuke aanbieding ziet
en dan denkt : dat ding koop ik.

Jij vindt een overzicht per topic handig terwijl een "impuls aankoper" het oude leuker zal vinden.
(denk ik...)

:

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat nu jammer is naar mijn mening, is dat alles door elkaar staat (niet dat het in het centrale topic anders was, dit is naar mijn mening iets minder overzichtelijk). Wat mij wel handig lijkt, is een centraal topic per categorie (Audio, Video, Foto, Hardware, Software, Eten en Drinken, Dagaanbiedingen etc.. wellicht sticky?) waarin de aanbiedingen komen. En dan maakt het qua losse topics per aanbieding niet heel veel uit, en kan daar de discussie verder gaan eventueel.

Verder is het erg fijn dat er een apart subforum voor is!

[Voor 6% gewijzigd door xPhantom op 04-04-2013 10:54]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:10
xPhantom schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:54:
Wat nu jammer is naar mijn mening, is dat alles door elkaar staat (niet dat het in het centrale topic anders was, dit is naar mijn mening iets minder overzichtelijk). Wat mij wel handig lijkt, is een centraal topic per categorie (Audio, Video, Foto, Hardware, Software, Eten en Drinken, Dagaanbiedingen etc.. wellicht sticky?) waarin de aanbiedingen komen. En dan maakt het qua losse topics per aanbieding niet heel veel uit, en kan daar de discussie verder gaan eventueel.

Ja, ga het allemaal nog meer verstoppen. Van 1 centraal topic naar een forum met allerlei subcategorieën. Zal inderdaad een hele verbetering zijn. Op deze manier kun je de aanbiedingen nog makkelijker volgen... :/

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

xPhantom schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:54:

Zie Aanbiedingen en Kortingscodes - Index voor een clean en chronologisch totaaloverzicht van de gemelde aanbiedingen :)

Hulp om dat index topic up to date te houden is van harte welkom, iedereen kan daarin posten. Bij voorkeur doet degene dat die de aanbieding meldt, maar mocht die dat vergeten of er geen tijd voor hebben dan kan iedereen helpen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sinner

Sinner

driel24 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:53:
[...]

Je slaat de spijker op de kop.
Er zijn twee soorten aanbiedingen jagers.
één die op zoek is naar een laptopje...
en één die helemaal niet op zoek is naar een produkt maar gewoon een leuke aanbieding ziet
en dan denkt : dat ding koop ik.

Jij vindt een overzicht per topic handig terwijl een "impuls aankoper" het oude leuker zal vinden.
(denk ik...)

:
Klopt natuurlijk, maar dat kan nu ook. Was net aan het zoeken naar een simpel laptopje (cadeau voor een
nichtje), maar kwam (door de duidelijke titels van de topics) ook een mooie deal mbt een telefoon tegen. :)

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 06:53
Ik blijf erbij: meten is weten....elke andere discussie is in feite zinloos.
Dit is een forum voor aanbiedingen / kortingscodes.....succes wordt naar mijn mening voor het overgrote deel bepaald door de hoeveelheid aangedragen aanbiedingen, codes, etc.
Hoe dit te meten is wellicht lastiger, zeker als er tjdsinvloeden zijn (kwartaaleinden, feestdagem etc).

Het complexer maken van het posten van aanbiedingen (ik denk zelf dat dit nu wel het geval is), zal er denk ik wel toe leiden dat er minder aanbiedingen worden gepost, maar nogmaals, dit zou gemeten moeten worden.

De hoeveelheid opmerkingen in dit topic geeft in ieder geval 1 ding aan, niet iedereen is gelukkig met de huidige opzet,

Anoniem: 22659

Topicstarter
Ik snap inmiddels werkelijk helemaal niets meer van de kritiek. De enige argumenten die ik momenteel tegenkom zijn we missen overzicht, er is een drempel om topics aan te maken en we missen slowchat.

Item 1: zie Meld hier uw kortingscodes/coupons & Aanbiedingen en Kortingscodes - Index. Op basis van jullie feedback zijn er nu 2 topics om te volgen (voor notoire lurkers that is).

Item 2: valide punt. However, we gaan zeker niet terug naar 1 topic omdat dat veel te veel onderhoud vroeg. Zijn er andere zaken die we kunnen doen die technisch reeds mogelijk zijn en die niet berusten op een nieuw aanbiedingen topic?

Item 3: sorry maar AK en SF (en heel GoT for that matter) zijn niet bestemd voor slowchat. Door topics op te spitsen verwachten we overigens wel veel relaxter te kunnen modden in de aanbiedingspecifieke topics. Kortom, jullie hebben nu juist plek om berichten te plaatsen die voorheen wellicht gezien werden als offtopic.

Offtopic:
Brammos85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:43:
Fijn zo'n democratie op tweakers. iedereen wil terug naar de oude opzet en de mods schreeuwen gewoon van niet..
Newsflash: GoT is geen democratie; je bent te gast op het forum en bent akkoord gegaan met de AV die Tweakers hanteert. Je kunt ons echter geheel niet beschuldigen van een dicatatuur. Lees Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" maar eens hoe we met jullie suggesties omgaan. Het is een kwestie voor de users om te begrijpen welke veranderingen mogelijk zijn en welke veranderingen niet haalbaar zijn. Als je suggesties doet in de eerste categorie dan wordt dat gewaardeerd en mogelijk zelfs geimplementeerd. Suggesties uit de 2e categorie zijn bij voorbaat kansloos. Om het helemaal uit te spellen voor iedereen: terug naar de oude situatie van 1 topic valt in categorie 2.

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:57
Mijn ideale oplossing is, gegeven de voorwaarden, dan:

- Voor de beste gebruiksvriendelijkheid qua het makkelijk volgen van nieuwe aanbiedingen en codes: van het kortingscode topic en het index topic 1 maken :9 En hiermee bedoel ik dus niet terug naar oude stijl topic, want een melder maakt nog steeds zijn eigen topic aan en eventuele discussie over die aanbieding vindt plaats in dat topic. Voor de trouwe, fanatieke volgers de ideale manier, aangezien ze maar 1 topic in een tab open hoeven te houden en er komt vanzelf te staan als er nieuwe berichten zijn over codes en aanbiedingen.

- Qua drempel om iets te posten: ja die blijft dan hoger dan in de oude situatie omdat een topic aanmaken meer moeite kost dan een reply in een topic, maar dat is dan niet anders. Voor kortingscodes is die drempel er dan in ieder geval niet meer.

- Slowchat voor de gezelligheid hoeft voor mij zeker niet. Het nuttige was altijd opmerkingen/discussie over of iets daadwerkelijk een aanbieding was en/of verder gepraat over de voorwaarden van de actie. Dat kan dan in de aparte topics per aanbieding zoals die er nu direct zijn.

Punt blijft dan wel hoe iemands aanbieding waarvoor hij een topic maakt (automatisch) in het (samengevoegde) index (en kortingscode) topic komt zodat hij niet ook die handeling nog eens moet uitvoeren.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:48

Perkouw

Moderator General Chat
De drempel voor het plaatsen van kortingscodes is imho al helemaal weg. Zie ook -> Meld hier uw kortingscodes/coupons

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 12:58
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:55:
Offtopic:

[...]

Newsflash: GoT is geen democratie; je bent te gast op het forum en bent akkoord gegaan met de AV die Tweakers hanteert. Je kunt ons echter geheel niet beschuldigen van een dicatatuur. Lees Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" maar eens hoe we met jullie suggesties omgaan. Het is een kwestie voor de users om te begrijpen welke veranderingen mogelijk zijn en welke veranderingen niet haalbaar zijn. Als je suggesties doet in de eerste categorie dan wordt dat gewaardeerd en mogelijk zelfs geimplementeerd. Suggesties uit de 2e categorie zijn bij voorbaat kansloos. Om het helemaal uit te spellen voor iedereen: terug naar de oude situatie van 1 topic valt in categorie 2.
Wederom: Als de meerderheid (!) van de bezoekers van een forum blij is met hoe iets is geregeld, dan laat je het gewoon zo. Door het te veranderen haal je je als forum zélf de kritiek van mensen op de hals.

Fijn dat jullie vinden dat het zo niet langer kan, maar had dat dan fijn vooraf eens aan mensen gevraagd. Is het modereren zoveel werk, doe het dan fijn niet. Loopt het dan echt uit de klauwen, dán heb je een zaak waarom het in de nieuwe situatie beter zou zijn. Meeste gemodereer (slowchat verwijderen) was voor veel bezoekers niet eens storend. En wil je dit als admin niet doen, vraag dan andere actieve bezoekers dit topic voor hun rekening te nemen en probeer dát dan eens uit. Nee, in plaats daarvan een compleet nieuw forum erin plempen en mensen die de oude situatie terugwillen gewoon compleet negeren, terwijl men daar wel valide argumenten voor aandraagt.

Niets op 1 persoon afgerekend, maar aan deze complete arrogantie van een forum heb ik een intense hekel.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Brammos85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:52:
[...]

Wederom: Als de meerderheid (!) van de bezoekers van een forum blij is met hoe iets is geregeld, dan laat je het gewoon zo. Door het te veranderen haal je je als forum zélf de kritiek van mensen op de hals.
Wie betaald, regelt uiteindelijk deze mensen? Tweakers.net. En laat nou net Tweakers.net besloten hebben dat dit teveel mankracht en tijd kost.
Brammos85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:52:
[...]

Fijn dat jullie vinden dat het zo niet langer kan, maar had dat dan fijn vooraf eens aan mensen gevraagd. Is het modereren zoveel werk, doe het dan fijn niet. Loopt het dan echt uit de klauwen, dán heb je een zaak waarom het in de nieuwe situatie beter zou zijn. Meeste gemodereer (slowchat verwijderen) was voor veel bezoekers niet eens storend. En wil je dit als admin niet doen, vraag dan andere actieve bezoekers dit topic voor hun rekening te nemen en probeer dát dan eens uit. Nee, in plaats daarvan een compleet nieuw forum erin plempen en mensen die de oude situatie terugwillen gewoon compleet negeren, terwijl men daar wel valide argumenten voor aandraagt.

Niets op 1 persoon afgerekend, maar aan deze complete arrogantie van een forum heb ik een intense hekel.
We hebben het nieuwe beleid vooraf hier neergezet, dus we hebben het gevraagd. Als mensen dan alleen maar zeggen ''boeee, ik wil het oude topic'' kunnen we daar niet zoveel mee. Zoals je ziet doen we daadwerkelijk ook wat met de inhoudelijke feedback, zie de wijzigingen m.b.t kortingscodes/notatie van aanbiedingen etc.

Verder zeg je vraag actieve bezoekers om dit te doen, bedoel je dus eigenlijk gewoon te zeggen een moderator ? Die moeten ook weer geregeld worden door Tweakers en vergeet daarbij niet dat je dan weer hetzelfde gezeur krijgt omdat de moderators dit of dat besloten/gedaan hebben....

• Valinor
  • Laatst online: 13-05 15:34
Nogmaals, de meeste TR's werden ingediend omdat het verboden was iemand even te corrigeren in het topic zelf. Als ik had geweten dat mijn TR's zouden worden opgevat als kritiek, dan had ik ze echt niet ingediend. Denk dat hetzelfde geld voor vele anderen hier.
Daarnaast was dat topic 1 van de actiefste en grootste op het tweakers forum. Vanzelfsprekend krijg je dan veel TR's.
Ja je krijgt misschien 100 TR's per dag, maar als er 10.000 bezoekers zijn dan valt dat percentueel gezien juist mee.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
D2FValinor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:58:
Nogmaals, de meeste TR's werden ingediend omdat het verboden was iemand even te corrigeren in het topic zelf. Als ik had geweten dat mijn TR's zouden worden opgevat als kritiek, dan had ik ze echt niet ingediend. Denk dat hetzelfde geld voor vele anderen hier.
Daarnaast was dat topic 1 van de actiefste en grootste op het tweakers forum. Vanzelfsprekend krijg je dan veel TR's.
Ja je krijgt misschien 100 TR's per dag, maar als er 10.000 bezoekers zijn dan valt dat percentueel gezien juist mee.
zeef schreef op woensdag 03 april 2013 @ 02:52:

Mind you, het aanbiedingen topic scoorde meer dan 50% van alle TR's over de looptijd van GoT. Het hele forum scoorde dus minder topicreports dan dat ene topic. Dat geeft toch te denken.
[...]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beste modjes, wees eens niet zo verontwaardigd dat je kritiek krijgt. Dat is toch heel normaal. Dat mensen dezelfde punten blijven herhalen komt omdat de punten die men aanhaalt de grote pijlers van het succesvolle topic zijn.

Ja je kunt alles veranderen, maar de kans is groot dat het niet meer zo'n succes als voorheen is, dat resulteert in lagere tweaker activiteit. Daar zullen gebruikers van balen en dat mogen ze best aangeven. De klanegnden kwamen juist voor de vorm waarin het was..

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien het oude topic onder een andere noemer beginnen in het Stuffis Generalis (SG) forum? Kijken of we daar wel gewenst zijn. ;)

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:52
Ik blijf de oude situatie ook prettiger vinden, alles in één topic bij hand en niet
Meldt hier uw kortingscodes/coupons en Aanbiedingen en Kortingscodes - Index

Vervolgens las je meestal een paar reacties verder of het wel echt zo'n goede aanbieding was.
Nu simpel weg 1 topic snel even doorscrollen is er helaas niet meer bij en ook ik vond het slowchat geberuen niet storend, maar ook wel eens informatief.

Daarbij komend is dat je nu een nieuw topic moet aanmaken. Om vervolgens in Aanbiedingen en Kortingscodes - Index een post te maken volgens een bepaalde opmaak mij ook teveel moeite. Ik ben bang dat andere hier ook zo over denken en er dus leuke aanbiedingen gemist gaan worden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Brammos85
Edman schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:03:
Misschien het oude topic onder een andere noemer beginnen in het Stuffis Generalis (SG) forum? Kijken of we daar wel gewenst zijn. ;)
Zou ik niet eens een stom idee vinden. Dan mag dit forum fijn blijven staan en is er 1 topic waarin wat mij betreft zonder 'bemoeienis' van moderators door de gebruikers in de oude vorm wordt verder gegaan met de aanbiedingen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Edman schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:03:
Ik zou je dan willen aanraden het eerst met de SG-mods te overleggen. Ik kan je het antwoord wel voorspellen, maar laten we de spanning er maar een beetje inhouden ;)
KillerAce_NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:02:
Beste modjes, wees eens niet zo verontwaardigd dat je kritiek krijgt.
Ik zie geen verontwaardiging over het ontvangen van kritiek, sterker nog, feedbacktopics zijn daarvoor bedoeld. Maar dan is de verwachting wel dat de kritiek opbouwend is, en niet "wij vinden het niet leuk" of meer vervelende aanpakken. Als ik zo kijk zie ik een aantal reageerders die helaas niet verder komen dan nogal drammerig zichzelf herhalen, gelukkig zijn er ook allerlei behulpzame bijdragen die kunnen bijdragen om de goede kanten van de oude situatie te herstellen met zo min mogelijke slechte kanten :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:10
Dat gejammer steeds over dat het aanbiedingen topic zoveel TR genereerde. Dit topic was gewoon hét populairste topic hier op Tweakers. Door die populariteit krijg je ter zijner tijd veel input van tweakers die vaak gewoon wat over enthousiast zijn. Bedankje hier, bedankje daar etc. Eigenlijk hoe je in het dagelijks leven ook met elkaar omgaat.

Door die reacties kon je niet heel gemakkelijk zien of er nog wat leuks voorbij was gekomen. Let wel, veel reacties betekende vaak ook dat het een interessante aanbieding was. Dat gaf je wel meteen extra informatie. Afijn, die mensen die 1x per dag in het topic keken wilde het liefst in 1 oogopslag zien of er iets interessants bij zat. Ik kan dat begrijpen, maar ik vind het tamelijk verwend overkomen.

Deze mensen gaan vervolgens veel TR aanmaken, omdat het off topic zou zijn. Dit worden gelijk veel TR vanwege de enorme populariteit van het topic. Dan komen de mods om de hoek kijken en gaan mensen op de vingers tikken. Wanneer de tweakers, die nergens moeite mee hebben maar de andere wel snappen, proberen te helpen door andere te wijzen op het feit dat hun reactie off topic is (zelf regulatie) krijg je van de mods te horen dat dat niet mag en dat je maar een TR moet aanmaken.

Als brave tweakers hebben we dat massaal gedaan. En de mods grijpen dat dan weer aan als reden: zie je nou wel. Heel veel mensen willen dit niet.

Je moet nu het forum, het index topic en het overzicht van kortingscodes topic bijhouden. Je klikt je helemaal lijp...

Wanneer je het oude topic in een nieuw jasje had gestoken waarin je het volgende zou toepassen heb je naar mijn idee alles opgelost, zonder al deze onnodige ingrepen.
- reacties kunnen beoordelen, net als bij nieuwsitems. Wil je geen off topic lezen, klik je op de +1 knop. Wil je wel de off topic zooi lezen, druk je op de -1 knop.
- spoilersysteem voor de persoonlijke codes. Zo voorkom je dat buitenstaanders ermee aan de haal gaan.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Optie 1: kost devv tijd, kan je natuurlijk wel proberen te nomineren.
Optie 2: plan: Development-round-up - Iteratie #32 stem op UBB

Topicstarter
Freakster86 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:34:
Bedankje hier, bedankje daar etc. Eigenlijk hoe je in het dagelijks leven ook met elkaar omgaat.
Dat kan inmiddels prima in de losse topics in AK :)
Afijn, die mensen die 1x per dag in het topic keken wilde het liefst in 1 oogopslag zien of er iets interessants bij zat. Ik kan dat begrijpen, maar ik vind het tamelijk verwend overkomen.
Mensen die gewoon overdag werken die hebben geen tijd/zin om dagelijks door diverse paginas heen te scrollen om de meest offtopic reacties te lezen. De nieuwe opzet heeft voor ieder wat wils; je kunt topic titels scannen en de inhoud zien van de aanbieding die voor jou interessant is; je kunt de overzichtstopics bijhouden met een no-nonsense lijst van aanbiedingen zonder het offtopic geneuzel (dat zijn er welgeteld 2).
Als brave tweakers hebben we dat massaal gedaan. En de mods grijpen dat dan weer aan als reden: zie je nou wel. Heel veel mensen willen dit niet.
Je vergeet voor het gemak de hele voorgeschiedenis; we hebben het topic eerder gesloten omdat het teveel moeite was om het topic te modereren. De enige reden voor jullie om het topic open te houden was door zelf terughoudend te zijn en TRs aan te maken in geval van offtopic meuk. De hoeveelheid TRs an sich is niet het probleem van het topic; de berg meuk die we iedere dag mochten opruimen is het werkelijke probleem. Het aantal TRs is maatgevend voor de grootte van het probleem. De oproep om TRs te plaatsen levert misschien procentueel iets meer TRs op per post, maar het aantal posts met een TR is alsnog buitensporig hoog.
Je moet nu het forum, het index topic en het overzicht van kortingscodes topic bijhouden.
Je klikt je helemaal lijp...
1 hele klik meer...
Wanneer je het oude topic in een nieuw jasje had gestoken waarin je het volgende zou toepassen heb je naar mijn idee alles opgelost, zonder al deze onnodige ingrepen.
- reacties kunnen beoordelen, net als bij nieuwsitems. Wil je geen off topic lezen, klik je op de +1 knop. Wil je wel de off topic zooi lezen, druk je op de -1 knop.
- spoilersysteem voor de persoonlijke codes. Zo voorkom je dat buitenstaanders ermee aan de haal gaan.
Zie Perkouw in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en het deel onder de quote in Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback".

• ldhollander
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
Ik zal wel gek zijn maar ik kan best wel leven met de nieuwe opzet, ineens worden er ook weer codes gepost. Nu dat spoilersysteem er nog doorrammen en het wordt steeds leuker imho. ;)
Hoe het was vond ik het prima hoor daar niet van maar ik kan me voorstellen dat het wat veel werk was en deze opzet reguleert zichzelf eigenlijk. :)

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 23:13
Mwah ik ben/was sceptisch over de nieuwe opzet, maar als je leert klikken op de AK letters ipv een specifiek topic bij te houden/bookmarken, dan zie je meteen welke topics nieuw zijn t.o.v. de vorige keer. Dan is het best prima te doen vind ik. Misschien ook een tip voor anderen.

Het volgen van het indextopic is opzich een goed idee, maar dan mis je weer de gamecodes enzo. Ik denk dat mensen gewoon moeten wennen aan het feit dat ze een forum bij moeten gaan houden en geen topic. De drempel om een topic te openen is puur gevoelsmatig, het is niet veel meer werk dan een post typen.

Anoniem: 423265

Niks mis met een indextopic, het staat niemand in de weg. Als je het niet volledig vindt, dan volg je het niet ;)

• Swoosh
Gaan de mods dan steeds het index topic up to date houden? Want die extra moeite zie ik aanbiedingsmelders niet zo gauw steeds nemen. Voor zover het indexen dan nog nuttig is, want mods kunnen natuurlijk niet constant gedurende de dag dat doen en bij veel aanbiedingen moet je juist snel erbij zijn, dus direct op de hoogte zijn.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Swoosh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:25:
Gaan de mods dan steeds het index topic up to date houden? Want die extra moeite zie ik aanbiedingsmelders niet zo gauw steeds nemen. Voor zover het indexen dan nog nuttig is, want mods kunnen natuurlijk niet constant gedurende de dag dat doen en bij veel aanbiedingen moet je juist snel erbij zijn, dus direct op de hoogte zijn.
Zoals gezegd willen we in het begin nog wel een beetje helpen. Maar het blijft wel aan de user om dit wel/niet te doen uiteindelijk.

• ldhollander
Het index topic zie ik nog wel sneuvelen eigenlijk. Aan de andere kant zal er bij echt leuke aanbiedingen best flink doorgepost worden zodat deze altijd wel bovenaan staan. ;)

Perkouw schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:26:
[...]

Zoals gezegd willen we in het begin nog wel een beetje helpen. Maar het blijft wel aan de user om dit wel/niet te doen uiteindelijk.
Op zich zou dat vermoed ik wel te doen zijn met een (extern) scriptje, wat bv. iedere x minuten de RSS-feed scant op nieuwe topics met de tag [aanbieding] in de titel, en daarvan de OP en de link in het indextopic post.

• Valinor
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:52:
[...]

Mensen die gewoon overdag werken die hebben geen tijd/zin om dagelijks door diverse paginas heen te scrollen om de meest offtopic reacties te lezen.
En dat zijn precies de mensen die niks toevoegen aan het topic en alleen maar aan het leechen zijn. (niet dat dat erg is) Het zijn de meest actieve leden die met aanbiedingen op de proppen kwamen. Jullie stellen nu het belang van de leechers groep, boven het belang van de mensen die daadwerkelijk het topic op gang hielden. Je ziet nu wat het gevolg is, er worden geen aanbiedingen meer gepost.
Missie bereikt zou je zeggen toch, aangezien deze "werkers" nu idd nergens meer doorheen hoeven te scrollen.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die overdag werken en regelmatig het topic in de gaten hielden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

D2FValinor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:14:
En dat zijn precies de mensen die niks toevoegen aan het topic en alleen maar aan het leechen zijn. (niet dat dat erg is) Het zijn de meest actieve leden die met aanbiedingen op de proppen kwamen. Jullie stellen nu het belang van de leechers groep, boven het belang van de mensen die daadwerkelijk het topic op gang hielden. Je ziet nu wat het gevolg is, er worden geen aanbiedingen meer gepost.
Missie bereikt zou je zeggen toch, aangezien deze "werkers" nu idd nergens meer doorheen hoeven te scrollen.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die overdag werken en regelmatig het topic in de gaten hielden.
Dat is een gevaarlijke claim. Wil je serieus dat we "meten is weten" gaan toepassen op de klagers? Want ik vermoed dat het erg gaat tegenvallen wat die hebben bijgedragen :D ;)

• Valinor
gambieter schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:16:
[...]

Dat is een gevaarlijke claim. Wil je serieus dat we "meten is weten" gaan toepassen op de klagers? Want ik vermoed dat het erg gaat tegenvallen wat die hebben bijgedragen :D ;)
Misschien moet er een top 10 lijst gemaakt worden van de mensen die het meest actief waren in dat topic en deze mensen laten besluiten of ze op de oude manier door willen, of op de nieuwe.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

D2FValinor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:19:
Misschien moet er een top 10 lijst gemaakt worden van de mensen die het meest actief waren in dat topic en deze mensen laten besluiten of ze op de oude manier door willen, of op de nieuwe.
Eh, nee, dat lijkt me een slechte oplossing. Dat is als aan de kalkoenen vragen of ze voor of tegen Kerstmis zijn, zoals de Britten zo mooi zeggen. Uberhaupt is bijdragen aan het topic nogal subjectief, want is een post in dat topic een bijdrage? En wie gaat die tijd maken? En waarom zouden die tien mensen de beslissing mogen nemen?

Uberhaupt is het toch wel duidelijk van Mig29, Orion84 en Perkouw dat een terugkeer naar het oude topic niet aan de orde is? :)

• Valinor
gambieter schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:23:
[...]

Eh, nee, dat lijkt me een slechte oplossing. Dat is als aan de kalkoenen vragen of ze voor of tegen Kerstmis zijn, zoals de Britten zo mooi zeggen. Uberhaupt is bijdragen aan het topic nogal subjectief, want is een post in dat topic een bijdrage? En wie gaat die tijd maken? En waarom zouden die tien mensen de beslissing mogen nemen?

Uberhaupt is het toch wel duidelijk van Mig29, Orion84 en Perkouw dat een terugkeer naar het oude topic niet aan de orde is? :)
Dan maak je een poll voor iedereen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zie Anoniem: 22659 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback", en de laatste alinea. Daarover doorgaan is niet zo zinvol :)

• Brammos85
D2FValinor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:14:
[...]

Ik werk heel de dag (nou ja.. aanwezig op werk) en leech voornamelijk en vond het oude topic meer dan prima!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 11:00
... en we missen slowchat.

Item 3: sorry maar AK en SF (en heel GoT for that matter) zijn niet bestemd voor slowchat. Door topics op te spitsen verwachten we overigens wel veel relaxter te kunnen modden in de aanbiedingspecifieke topics. Kortom, jullie hebben nu juist plek om berichten te plaatsen die voorheen wellicht gezien werden als offtopic.
Het is niet het missen van slowchat, maar het snel kunnen opvolgen van meerdere aanbiedingen tegelijk wat er nu ontbreekt. Qua gebruiksvriendelijk scoort het heen en weer surfen tussen het index topic en de verschillende aparte topics omdat deze na een paar maand waarschijnlijk helemaal door elkaar staan niet echt hoog.

Daarnaast profiteert tweakers hier van de input van de gebruikers ($$$). Een nieuwe structuur oprichting omdat dit makkelijker is voor de mods onder het motto van 'overzichtelijker' is dan ook volgens mij totaal verkeerd. Als er zoveel TR waren, wat is er dan mis met een extra mod of 2 inzetten?

PSN: joeri213

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 13:14

Phyxion

_/-\o_

Mooie quote, maar 50% zegt niks, 50% van wat? 10 TR's? 100 TR's?
Zoals hierboven ook al werd aangegeven, ook ik heb flink wat TRs gedaan. Waarom? Omdat offtopic chat niet mocht en ik er zo een melding van ging maken. Als het toegestaan was zou je mij geen TRs zien maken hoor.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43

sphere

Debian abuser

Ik snap inmiddels werkelijk helemaal niets meer van de kritiek. De enige argumenten die ik momenteel tegenkom zijn we missen overzicht, er is een drempel om topics aan te maken en we missen slowchat.
Pardon?

Met stip op 1 staat de constatering dat de aanwas gekelderd is. De rest is allemaal secundair. Vergelijk anders even de traffic in het index topic met het oude topic. Dat zegt toch alles? Operatie geslaagd, patient overleden; maar ik wacht zoals beloofd tot de zomer met een definitief oordeel.

Merk op dat ik zeefs constatering dat meer dan 50% van alle TR sinds de epoch goed heb begrepen, en ik ook zeker begrip heb voor de faciliterende kant.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:49
Echt ik vind het echt een verschrikkelijke stap, normaal scroll je eenmaal door het topic heen en nu moet ik kijken welke aanbiedingen er nieuw zijn en welke ik al heb gezien. Het lijkt mij dan ook verstandig om de topic's te sorteren op de startdatum en niet op het moment van de laatste reactie. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou de boel wel een stuk makkelijker maken. Ik betrap me er zelf trouwens ook op dat ik het merendeel van de topics geeneens meer aan klik en kom hier ook een stuk minder vaak kijken. Vraag me uberhaupt af wie hierom heeft gevraagd?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43

sphere

Debian abuser

NotSoSteady schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:36:
Echt ik vind het echt een verschrikkelijke stap, normaal scroll je eenmaal door het topic heen en nu moet ik kijken welke aanbiedingen er nieuw zijn en welke ik al heb gezien. Het lijkt mij dan ook verstandig om de topic's te sorteren op de startdatum en niet op het moment van de laatste reactie. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou de boel wel een stuk makkelijker maken. Ik betrap me er zelf trouwens ook op dat ik het merendeel van de topics geeneens meer aan klik en kom hier ook een stuk minder vaak kijken. Vraag me uberhaupt af wie hierom heeft gevraagd?
De crew.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:49
Als je 1 keer naar het overzicht kijkt dan weet je al dat het een heel slecht idee is. Daarnaast ben ik ook niet iemand die zin heeft om een topic te openen bij een actie, en ik verwacht dat er meer mensen zijn met deze mening. Mijn feedback is dan ook om deze fout snel terug te draaien.

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een fout maken is menselijk. Iedereen voert wel eens een onjuiste keuze uit. Niks om voor te schamen (toch Mark?).

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-05 17:41
Is er een mogelijkheid om te stemmen om weer terug te gaan hoe het was? Ik vind het geen verbetering de nieuwe opzet. Heb het een paar dagen aangekeken en volgens mij is dit zelfs nog meer werk voor de mods in plaats van af en toe mensen te waarschuwen....

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik vind het ook helemaal niets, het gemak van het topic was juist de kracht. Sterker nog het aanbiedingen topic was zeker het afgelopen jaar de enige reden om nog op GOT te komen, nu kijk ik nog maar max 1x per dag, waar dit voorheen echt vele malen vaker was.Gemiste kans dus :(

[Voor 4% gewijzigd door EvolutionX op 04-04-2013 18:24]

• Sinner

Sinner

Wat zitten jullie nou allemaal te piepen joh? :')

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 10:01
Ik heb het gevoel dat het voornamelijk uit eigen belang is hier. Het regent nu al dagen klachten, afgelopen 24hr weer meer dan 120 reacties!

Kom op mods geef ons (de tweakers) nou de mogelijkheid om te bepalen wat we willen!:
0Burner0 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:19:
Is er een mogelijkheid om te stemmen om weer terug te gaan hoe het was? Ik vind het geen verbetering de nieuwe opzet. Heb het een paar dagen aangekeken en volgens mij is dit zelfs nog meer werk voor de mods in plaats van af en toe mensen te waarschuwen....
+1

• Sinner

Sinner

Hoe kan het nou makkelijker/overzichtelijker zijn als alles in 1 topic geplempt staat
in plaats van dat er voor elke aanbieding een apart topic is? Dat snap ik echt even niet. :?

[Voor 7% gewijzigd door Sinner op 04-04-2013 18:50]

Topicstarter
recemonster schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:38:
Ik heb het gevoel dat het voornamelijk uit eigen belang is hier. Het regent nu al dagen klachten, afgelopen 24hr weer meer dan 120 reacties!

Kom op mods geef ons (de tweakers) nou de mogelijkheid om te bepalen wat we willen!:
Het leuke is dat we met goede suggesties ook echt iets doen. Terug naar de oude situatie is geen optie, maar volgens mij hebben we het merendeel van andere suggesties overgenomen (die geen dev tijd vereisen, want ook als mods krijgen wij die gewoon niet).
Sinner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:49:
Hoe kan het nou makkelijker/overzichtelijker zijn als alles in 1 topic geplempt staat
in plaats van dat er voor elke aanbieding een apart topic is? Dat snap ik echt even niet. :?
Het voordeel van aparte topics is dat je het forum kunt scannen op nieuwe aanbiedingen (ipv door 5 paginas aan offtopic reacties heen moet bladeren) die voor jou interessant zijn. Daarnaast biedt losse topics voor specifieke aanbiedingen meer ruimte voor discussie over deze aanbiedingen (zoals levertijden en bedankjes voor de melding) dan de oude structuur. Kortom, meer vrijheid voor iedereen :)

Voor mensen die de oude manier handiger vonden is er nu een topic met een index van de gemelde aanbiedingen en eentje voor kortingscodes.

Voor mensen die klagen over het aanbod van aanbiedingen; de drempel zal waarschijnlijk hoger zijn dan het plaatsen van 1 post, maar feitelijk is het maar 1 zinnetje (namelijk het onderwerp) meer dan het plaatsen van een post. Wij stellen nauwelijks eisen aan de inhoud van het topic, dus van een enorme drempel kun je nauwelijks spreken.

• Swoosh
Sinner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:49:
'Makkelijker' hangt af van de gebruiker. Voor de incidentele gebruiker is aparte topics mooi overzichtelijk (hoewel aparte topics nu ook niet op hun best overzichtelijk zijn want er is geen sortering op datum maar op laatste post).

Voor een intensieve gebruiker speelt de factor gebruiksgemak bij het volgen een veel grotere rol.

De factor lage drempel bij het posten van aanbiedingen speelt voor beiden een rol (hoewel eerder, betwistbaar, werd gezegd dat intensieve gebruikers ook meer acties melden / toevoegen aan commentaar dus mocht dat waar zijn dan is de makkelijkheid van even een reply in 1 centraal topic ipv apart topic moeten aanmaken met titel met tags volgens regels een grotere factor voor intensieve gebruikers).

• Sinner

Sinner

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:58:

Het voordeel van aparte topics is dat je het forum kunt scannen op nieuwe aanbiedingen (ipv door 5 paginas aan offtopic reacties heen moet bladeren) die voor jou interessant zijn. Daarnaast biedt losse topics voor specifieke aanbiedingen meer ruimte voor discussie over deze aanbiedingen (zoals levertijden en bedankjes voor de melding) dan de oude structuur. Kortom, meer vrijheid voor iedereen :)
Dat bedoel ik. Win-win situatie lijkt me toch? :)

NotSoSteady schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:36:
[...]
Het lijkt mij dan ook verstandig om de topic's te sorteren op de startdatum en niet op het moment van de laatste reactie. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou de boel wel een stuk makkelijker maken.
Swoosh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:01:
[...]
'Makkelijker' hangt af van de gebruiker. Voor de incidentele gebruiker is aparte topics mooi overzichtelijk (hoewel aparte topics nu ook niet op hun best overzichtelijk zijn want er is geen sortering op datum maar op laatste post).
Je zou daar (voorlopig) deze workaround voor kunnen gebruiken:

Anoniem: 423265 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

zeker i.c.m. de datum in de titel heb je zo weer enig overzicht.

• Swoosh
Anoniem: 423265 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:13:
[...]

[...]

Je zou daar (voorlopig) deze workaround voor kunnen gebruiken:

Anoniem: 423265 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

zeker i.c.m. de datum in de titel heb je zo weer enig overzicht.
Dat is nogal houtje-touwtje :P Niet alle topics hebben overigens een 'aanbieding' tag.

Daarom is het ook slechts een (voorlopige) workaround ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:25

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom eigenlijk taggen in de topic titel en niet met 'echte' forum tags, zoals dit topic via: http://gathering.tweakers...pdate_relations/1540715/0 ? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Producten koppelen aan een topic is natuurlijk zeker een goed idee. Dan kan je in de PW direct zien dat er een aanbiedingstopic over loopt :)

• Fiber

Fiber

Dat ook, maar ik bedoelde eigenlijk met woorden als 'aanbieding' en 'kortingscode' of zo als 'echte' tag...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Topicstarter
Wat levert dat extra op? Dan tag je namelijk alle topics....

• Fiber

Fiber

Dan heb ik blijkbaar een ander (verkeerd?) idee hoe tags (zouden moeten) werken... O-)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Even flink offtopic:
Ik denk dat de mods er ook niets aan kunnen doen. Mijn gevoel is dat er goed geld verdiend wordt met de frontpage/pricewatch maar (direct) geen reet met het forum. Is het niet zo dat de redacteuren op de frontpage etc allemaal betaald zijn en hier vooral vrijwilligers opzitten?

Ik kan dan wel begrijpen dat Tweakers.NET de inspanning voor het forum minimaal wil houden (het blijft een commercieel bedrijf wat ook rond moet komen). Echter moeten ze wel oppassen dat ze de community niet kapot maken. Als ik kijk welke ontwikkelingen de frontpage in de afgelopen jaren heeft begaan en GoT steeds antieker wordt (ik zal maar niet over de search engine beginnen van GoT itt de Pricewatch engine) zie ik iig wel een verband.

Een 3e optie, het aanbiedingtopic nauwelijks gaan modereren, gaat denk ik ook niet werken. Denk maar aan HK 1.0. Ik denk met het huidige budget voor het forum de modjes tegen de muur staan en dit de enige manier is om een populair topic als dit pogen te laten bestaan :)

[Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 04-04-2013 20:57]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:53:
Dan heb ik blijkbaar een ander (verkeerd?) idee hoe tags (zouden moeten) werken... O-)
We kunnen best de tag 'aanbieding' toevoegen, maar de vraag is wat je daarmee precies wilt bereiken. Tags kunnen een middel zijn om snel de topics rond een bepaald onderwerp bij elkaar te zien, maar aangezien vrijwel elk topic over aanbiedingen gaat, voegt een tag 'aanbieding' weinig toe, denk ik?

Je zou kunnen kijken naar taggen met actie/aanbieding/dagaanbieding/kortingscode (die laatste is er overigens al). Zodat je via die tags de verschillende soorten aanbiedingen uit elkaar kan houden. Maar of dat nu echt veel bijdraagt aan het gebruiksgemak van het forum?

Als jij een duidelijk beeld voor ogen hebt hoe tags kunnen helpen om makkelijker gebruik te maken van dit forum, dan ben ik daar zeker benieuwd naar, want dat is nu net een technisch dingetje dat wel al beschikbaar is :)

[Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 04-04-2013 21:00]

• Fiber

Fiber

Orion84 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:58:
[...]

We kunnen best de tag 'aanbieding' toevoegen, maar de vraag is wat je daarmee precies wilt bereiken. Tags kunnen een middel zijn om snel de topics rond een bepaald onderwerp bij elkaar te zien, maar aangezien vrijwel elk topic over aanbiedingen gaat, voegt een tag 'aanbieding' weinig toe, denk ik...?
Wel als je tags kan combineren, zoals dat bijvoorbeeld op Flickr kan, ik weet niet of dat hier ook kan. De combinatie van de tag 'aanbieding' en een 'datum' tag of zo kan een leuk lijstje opleveren. Of de tag 'aanbieding' met de tag 'laptop' bijvoorbeeld.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat kan inderdaad, klik maar eens op een tag bovenaan AK. Dan kan je zien dat je nog meer tags er bij kan combineren. Je kan ook filteren op datum, maar dat is afaik wel op datum laatste reactie, niet op datum topicstart.

We gaan ook zeker niet datums als losse tags invoeren. Dan is een featurerequest om op de tag pagina te filteren op datum topicstart een kansrijkere optie :)

En met 'altname:' kun je in de beta-search op tag zoeken, en die weer sorteren op topicstart :P

ACM in "Test de nieuwe beta-Forumsearch!"

• Valinor
Kunnen we van het index topic niet gewoon een topic maken waar je gewoon aanbiedingen en kortingen post zonder eerst een aparte topic aan te maken ipv andersom.
Dus er worden zoals nu alleen aanbiedingen en kortingscodes gepost. Discussie is verboden.
Iemand die wat wilt vragen ofzo moet dan maar de moeite nemen een topic aan te maken.
Misschien een modificatie dat er alleen in het index topic gepost kan worden indien er een link toegevoegd is in het bericht (om mensen die de regels niet kennen te weerhouden vragen te stellen in het index topic). Geen aanbiedingslink = niet toegestaan te posten.

[Voor 10% gewijzigd door Valinor op 04-04-2013 22:14]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

D2FValinor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:13:
Kunnen we van het index topic niet gewoon een topic maken waar je gewoon aanbiedingen en kortingen post zonder eerst een aparte topic aan te maken ipv andersom.
Dus er worden zoals nu alleen aanbiedingen en kortingscodes gepost. Discussie is verboden.
Je moet wel even nadenken voor je wat voorstelt :) . De topicwaarschuwingen en regels waren overduidelijk in het grote topic, en daar werkte dat ook niet en mensen negeerden topicwaarschuwing, modbreaks etc. Wat je voorstelt is dat de crew dan continu politieagent moet spelen, en eigenlijk bij elke overtreding een ban moet gaan uitdelen, want een ding is zeker: het aantal mensen dat er toch vrolijk gaat kloten zal groot zijn.

Is het nu echt zo moeilijk om eerst iets te proberen en een klein beetje moeite te doen voor er gelijk nee wordt gezegd?

[Voor 3% gewijzigd door gambieter op 04-04-2013 22:29]

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-01 14:36
Ik ben niet blij met het nieuwe format:
Een topic openen is veel meer moeite dan gewoon een post maken. Het lijkt dat meer mensen er zo over denken want er zijn de afgelopen dagen veel minder aanbiedingen gepost lijkt het.

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 12:29
Mensen kunnen we alsjeblieft weer terug naar de oude situatie, of laat er dan in ieder geval over gestemd worden. Ik vind dit echt helemaal niks. Eén of twee keer per dag even snel een paar pagina's met posts doorlezen was voor mij ideaal.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 22:23

orejas

Omelette du Fromage

vanderghost schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:42:
Mensen kunnen we alsjeblieft weer terug naar de oude situatie, of laat er dan in ieder geval over gestemd worden. Ik vind dit echt helemaal niks. Eén of twee keer per dag even snel een paar pagina's met posts doorlezen was voor mij ideaal.
Jouw reactie en die van anderen in dit topic zijn illustratief en geven precies de reden aan waarom het oude topic dicht moest. De mods zeggen;
Orion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:09:
Nee, dat is helaas geen optie.
Perkouw schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:45:
Optie twee hebben we gehad en de TR's hebben uitgewezen dat er ook meer dan genoeg users zijn die er gek van werden. Dat is dus al uitgesloten.
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:58:
Terug naar de oude situatie is geen optie,
En nog steeds zijn er tweakers die zich in dit topic melden om te vragen/eisen om een terugkeer naar de oude situatie. Zo ging het in het oude topic dus ook. Mods die volledig genegeerd worden. Ja, dan zou ik ook stapelgek worden.

Overigens vond ik de oude situatie ook prettiger, maar mijn belang is eindeloos veel kleiner dan dat van de mods, die wat mij betreft terecht de zwaarstwegende stem in dit soort beslissingen hebben.

Stam + t

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Met die kanttekening dat "het belang van de mods" niet een persoonlijk belang is, maar een combinatie van het belang van de community in zijn geheel bewaken en een visie over een bepaald niveau dat we daarbij willen handhaven op het forum. Daarbij is jullie input onmisbaar, maar zullen we inderdaad ook soms nee moeten zeggen.

Het enige persoonlijke belang dat we daarin hebben is dat we graag een oplossing zoeken die het voor ons persoonlijk ook leuk en behapbaar houdt om te modereren. Maar uiteindelijk is ook dat in het belang van de gebruiker, want als het echt een rotklusje wordt is er geen vrijwilliger meer te vinden die het wil doen.

• fransb3
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 10:30
|:(
Wie kent die uitdrukking nog...?
"stemmen met de voeten"....

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 12:41

vhal

ಠ_ಠ

In feite is het een veredelde daily offers geworden. Meuk welke mij niet interesseert hoef ik niet te openen wat op zich wel een verbetering is ten opzichte van het oude systeem. Als de topictitel maar duidelijk genoeg is. De dagaanbiedingen zijn m.i. wel overbodig omdat deze juist op de 12345 andere daily offers overzichtsites te vinden zijn.

Nou maar hopen dat er geen random zooi wordt gepost waar niemand wat aan heeft...

[Voor 16% gewijzigd door vhal op 05-04-2013 09:31]

STRAVA

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik snap dat de oude situatie behoorlijk wat werk met zich mee bracht, echter vraag ik me af wat de verhouding TR / viewers was en hoe deze nu is? Het kan zijn dat je nu een stuk minder TR hebt, maar als je verhoudingsgewijs ook een stuk minder bezoekers heb is dat misschien logisch?

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om de hele dag shopping forum in de gaten te houden. Nu heb ik minder tijd nodig om het bij te houden maar ervaar ik het ook als minder gezellig.

Andere tip, Is het misschien een idee om wanneer iemand een aanbieding post ( oude of nieuwe stijl) een soort +1 knop te maken. Op die manier kan je kenbaar maken dat je de TS bedankt en gebruik heb gemaakt van de aanbieding/code/etc. Zo krijgen we niet 30 berichten met : "Bedankt! :) heb hem gebruikt."

• Floppus
  • Laatst online: 22-05 13:16

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

fransb3 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:23:
|:(
Wie kent die uitdrukking nog...?
"stemmen met de voeten"....
Is een hele bekende inderdaad; wij gebruiken als crew soms ook de voeten als er gestemd is over het laten blijven een een gebruiker :+
En in sommige gevallen juichen we met de voeten stemmen van users ook zeker toe - wie denkt dat een platform > 23 miljoen mensen blij kan maken komt bedrogen uit. Dat willen proberen is zelfs een goed recept om jezelf de nek om te draaien :)

Zoals ik het zie heb je nu veel makkelijker in één oogopslag overzicht in wat nieuw is, wat je interesseert, en is het daarmee gelijk veel makkelijker via de zoekfunctie (of google) gerelateerde of interessante aanbiedingen te zien.

Dat er weerstand is tegen verandering is begrijpelijk - die is er namelijk altijd. De vraag is echter of het nu echt om functionele problemen gaat of het gevoel dat een soort hangplek is verdwenen en vervangen voor net ingerichte plekken voor verschillende interesses. Ongetwijfeld is een hangplek gezellig, maar limiteert het wel tegelijk de toegankelijkheid van informatie.

De oplossing ligt zoals inmiddels is ingericht daarom misschien in het creëren van die hangplek als centraal café binnen het winkelcentrum.

Ik wil vooral de mensen die niet blij zijn met de verandering vragen eens goed na te denken over wat nu eigenlijk de essentie is van wat ze verloren zien gaan, want ik denk dat je onmogelijk kan beargumenteren dat het functioneel minder praktisch is. Als het dan gaat om het sociale aspect, dan is het zinnig dáár naar te kijken kwa mogelijkheden.

Een los topic is maar liefst een hele titel meer dan een post. Als dat de moeite is die teveel is, dan denk ik dat mensen enigszins het perspectief kwijt zijn ten aanzien van inzet die een sociaal platform sowieso vraagt, en hoe lomp ze eigenlijk eisen dat vrijwilligers huns dumps maar uitzoeken en afsplitsen.

[Voor 59% gewijzigd door Floppus op 05-04-2013 09:51]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 12:29
Als de mods gek worden van het modden in de oude situatie, dan modden ze toch lekker niet,
OK, dan staat er wat meer slow chat in, maar uiteindelijk corrigeert er toch iemand wel door te vragen weer "on topic" te gaan of er wordt een apart topic geopend voor een populaire aanbieding.
Laat er dan in ieder geval gestemd worden. Gezien de populariteit van het oude topic waren er genoeg gebruikers die die situatie prima vonden.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Er blijft geroepen worden om stemmen; dat is leuk, maar dan zal je een opzet moeten maken die representatief is en een poll ergens dumpen is dat niet. Ik kan verklappen dat de prioriteit van het lot van een enkel topic - dat nota bene een heel forum heeft gekregen daarvoor niet heel hoog zal liggen. Er verder om vragen heeft ook niet veel zin.

Er wordt geprobeerd hier constructief te kijken naar de beste inrichting die balans brengt in wensen. Opties om dan maar gewoon niet te modereren zijn geen optie. In den beginne waren er geen moderators, maar die werden met drukker worden nodig omdat blijkbaar het belang van het geheel in het geding kwam.

Het heeft geen enkele zin een experiment te doen terug te gaan naar het stenen forum-tijdperk, want de uitkomst is voorspelbaar: een chaos waar een paar alfa's hun territorium afbakenen en waar de rest de terreur ontvlucht. Als je dat wil proberen: prima, maar niet hier. Wie makkelijk de oneliner erop wil gooien dat het nu ook alfa's en terreur is, is van harte welkom eens te kijken naar de historie van input die wij vragen en feedback waar serieus mee omgegaan wordt, alsmede het hele systeem trias politica wat toegepast wordt op de moderatie hier.

[Voor 13% gewijzigd door Floppus op 05-04-2013 10:14]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Anoniem: 117252

vanderghost schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:04:
Als de mods gek worden van het modden in de oude situatie, dan modden ze toch lekker niet,
OK, dan staat er wat meer slow chat in, maar uiteindelijk corrigeert er toch iemand wel door te vragen weer "on topic" te gaan of er wordt een apart topic geopend voor een populaire aanbieding.
Laat er dan in ieder geval gestemd worden. Gezien de populariteit van het oude topic waren er genoeg gebruikers die die situatie prima vonden.
Ik kan hier alleen maar 100% mee instemmen. ;) De nieuwe situatie is - onbedoeld en ongewild natuurlijk - veel te "topzwaar" voor het onderwerp waarvoor het voor de meeste posters bedoeld is: 1 of 2 keer per dag even door het topic heen scrollen om te kijken of er nog interessante koopjes zijn. Ik erger me persoonlijk helemaal niet aan de slowchat die er soms plaatsvindt.En voor de "koopjes" waar echt veel over te doen is, gewoon even een nieuw topic aanmaken. Dus vanaf deze kant ook een grote voorkeur voor de oude toestand.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:48
Anoniem: 117252 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:14:
[...]
1 of 2 keer per dag even door het topic heen scrollen om te kijken of er nog interessante koopjes zijn
En nu moet je 1 of 2 keer per dag even door 2 kortere topics scrollen om te kijken of er nog interessante koopjes zijn. Een muisklik meer, maar qua tijd kost het minder, omdat de slowchat tussendoor over aanbiedingen die je niet interessant vindt nu in een apart topic over die aanbieding staat.

Ik snap echt niet hoe dit nou een achteruitgang voor mensen kan zijn, behalve als ze spontaan huiduitslag krijgen 'verandering', ongeacht hoe of wat. Ik heb sterk het gevoel dat de mensen die nog steeds blijven roepen dat ze terugwillen naar de oude situatie zowel niet lezen (anders hadden ze geweten dat hun post geen zin heeft) als de nieuwe situatie nog niet serieus uitgeprobeerd hebben sinds de laatste tweaks van de mods (anders hadden ze geweten dat het inmiddels allemaal niet zo heel anders meer is dan voorheen).

• Brammos85
Floppus schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:11:
Er blijft geroepen worden om stemmen; dat is leuk, maar dan zal je een opzet moeten maken die representatief is en een poll ergens dumpen is dat niet. Ik kan verklappen dat de prioriteit van het lot van een enkel topic - dat nota bene een heel forum heeft gekregen daarvoor niet heel hoog zal liggen. Er verder om vragen heeft ook niet veel zin.

Er wordt geprobeerd hier constructief te kijken naar de beste inrichting die balans brengt in wensen. Opties om dan maar gewoon niet te modereren zijn geen optie. In den beginne waren er geen moderators, maar die werden met drukker worden nodig omdat blijkbaar het belang van het geheel in het geding kwam.

Het heeft geen enkele zin een experiment te doen terug te gaan naar het stenen forum-tijdperk, want de uitkomst is voorspelbaar: een chaos waar een paar alfa's hun territorium afbakenen en waar de rest de terreur ontvlucht. Als je dat wil proberen: prima, maar niet hier.
Aparte tegenstellingen:

1) We moeten maar wennen aan de nieuwe situatie. We proberen het niet. Waarom geven we het toch geen kans? Daarna graag ons oordeel vellen..

2) Een topic maken waar gepost kan worden zonder nodige moderatie? Nee, dat gaan we niet doen. Wij de almachtigen weten namelijk allang waar dat op uit gaat draaien. Nee hoor, dat hoeven we niet te proberen, wij kunnen de toekomst voorspellen.

FFS, luister toch eens naar je users. Argumenten geven dat mods genegeerd worden omdat ze al 10x gezegd hebben dat het oude topic niet terug komt en mensen hier toch om vragen staven kant noch wal. Als het grootste deel van je community het oude topic terug wenst, en Tweakers besluit (ga er vanuit dat dit niet vanuit de moderators zelf komt) dat ze dit niet gaan doen, dan is het minste wat je kan doen hier naar kijken. Jammer dat er met déze kritiek niets gedaan wordt. Ja, er wordt op feedback gehandeld, wanneer dit naar de nieuwe maatstaven van het aparte forumonderdeel is. Jammer, jammer, jammer.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Daarvoor hebben we geen glazen bol nodig. Genoeg ervaringen hier op het forum dat als er ergens niet of nauwelijks gemodereerd wordt, dat mensen al heel snel de randen van het beleid gaan opzoeken en kort daarna daar ruimschoots overheen gaan.

Niet alleen in de historie van het aanbiedingentopic (en spin-offs daarvan), maar ook in de HK en bijvoorbeeld de rellen rond DM conversaties die compleet uit de hand liepen omdat mensen dachten dat ze daar buiten het zicht van de crew nergens meer rekening mee hoefden te houden.

Daarnaast is er door verschillende gebruikers duidelijk te kennen gegeven dat de slowchat in een centraal topic niet bevorderlijk is voor het kunnen volgen van de meldingen en daarmee is een centraal topic waarin alles mag gewoon geen optie aangezien dat zijn doel voorbij schiet.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Brammos85 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:21:
[...]

FFS, luister toch eens naar je users.
Je doet de aanname dat de mensen die zich hier melden representatief zijn voor "onze users" - en dat zijn ze niet. Ik zeg niet voor niets dat áls je over dit specifieke onderdeel precies naar de users wil luisteren, dat dat niet even ergens een polletje plaatsen is.

Weten wij dan helemaal precies hoe "de user" het precies wel wil? Nee, en dat pretenderen we ook niet. We kijken naar het verleden, naar statistieken, naar wat er goed en fout ging. Daarbij nemen we een stap, en zijn daarna zoals al gebleken prima bereid een bepaalde groep tegemoet te komen met zaken.

Maar helaas lijkt voor die groep niets goed genoeg tenzij het terug is naar hoe het was, en die discussie kunnen we snel staken. Wederom omdat de mensen die zich hier laten horen niet representatief zijn voor "de user".

Ik vind het teleurstellend dat er zelfs in meer detail uitgelegd moet gaan worden waarom een forum zonder moderatie niet werkt. Seriously? Je denk werkelijk dat iemand ooit zonder enige aanleiding het idee had: "Kom, laten we moderators gaan aanstellen, want mensen mogen natuurlijk niet teveel plezier hebben aan de site". Dat geen moderatie goed gewerkt zou hebben is goed zichtbaar aan het aantal significante fora wat zonder moderators werkt. Oh wacht...
Sterker nog, er is eerder correlatie tussen populariteit van de site/community en de striktheid en duidelijkheid van beleid.

[Voor 22% gewijzigd door Floppus op 05-04-2013 11:05]

• Brammos85
Orion84 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:44:
Daarnaast is er door verschillende gebruikers duidelijk te kennen gegeven dat de slowchat in een centraal topic niet bevorderlijk is voor het kunnen volgen van de meldingen en daarmee is een centraal topic waarin alles mag gewoon geen optie aangezien dat zijn doel voorbij schiet.
Dat is allemaal erg fijn, maar luister dan eens naar de meerderheid van je gebruikers. Kijk naar de positieve feedback en de negatieve feedback die je hebt gehad. Wat heeft de overhand?

@ Floppus: Ik erken zeker het belang van moderators, maar als ik zo de discussie de afgelopen dagen volg lijkt het oude topic gesloten doordat de mods er geen zin meer in hadden om te modereren in dat topic en / of dat het te veel tijd kostte. In dit geval roep ik dan inderdaad fijn dat het dan maar zonder mods moet. Met is ongetwijfeld beter, maar nood breekt wet. Bovendien creërden mods ook (onbewust) irritatie bij andere users door slowchat af te kappen, terwijl er een deel van de mensen zeker wel behoefte aan leek te hebben.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Nogmaals (DERDE keer, op rij!), een paar handenvol mensen in een feedbacktopic zijn NIET representatief...

Daarnaast is er een goede reden waarom er bij maken van beleid, ook als organisaties bijvoorbeeld intern inventariseren, nooit de vraag voorbij komt: Wil je precies blijven werken hoe je vandaag werkt, of wil je dat we kijken hoe we het werk gemiddeld voor iedereen beter kunnen maken - dus verandering. Het antwoord is dan namelijk dat niemand ooit enige verandering wil, want dat is makkelijk, vertrouwd, en je hoeft niets bij te leren.

Dat er andere redenen zijn om niet op huidige voet door te kunnen, daar willen mensen dan niets van weten: zolang je maar niet aan MIJN vertrouwde makkelijke omgeving komt. En dat is heel erg duidelijk wat er hier gebeurt. Dus misschien moeten we dan net als veel organisaties in dit geval maar zeggen: dan moet je misschien wat anders zoeken...

[Voor 90% gewijzigd door Floppus op 05-04-2013 12:29]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 16:26
Dit gaat niet werken.........

Ik scroll liever voorbij een aantal nutteloze reacties in een topic, in plaats van nu diverse topics te moeten raadplegen voor alle kortingen.

• ldhollander
Ik en anderen hebben ook dingen aangegeven over prijsfoutjes en een apart algemeen kortingscode topic en daar zijn we weldegelijk in gehoord. :)
Soms ben ik het ook echt niet met dingen eens maar in deze hebben de mods zeer goed geluisterd binnen een haalbaardere opzet dan die puinzooi hiervoor. ;)

Voor mij was de vorige opzet prima werkbaar maar als de mods aangeven dat dat voor hun niet opgaat dan houdt het op. Ook keek ik er vaak genoeg om te zien hoeveel moderatie erin zat, wellicht dat dat je 's avonds als je even snel kijkt na je warme prak ontgaat.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Brammos85 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:56:
[...]
terwijl er een deel van de mensen zeker wel behoefte aan leek te hebben.
Dat een groep gebruikers ergens behoefte aan heeft wil niet zeggen dat we dat dan ook maar moeten faciliteren. Dat is in eerder discussies over het voortbestaan van het aanbiedingentopic ook al verschillende keren uitgelegd. Er is ook behoefte aan het posten van naaktfoto's in de HK, er is behoefte aan het spammen van websites, er is behoefte aan het dumpen van simpele vraagjes zonder enige inzet, maar dan wil dat nog niet zeggen dat Tweakers het binnen hun visie vind passen om dat soort zaken te faciliteren.

Zo lang behoeftes passen binnen wat Tweakers met het forum voor ogen heeft zal er altijd geprobeerd worden om in die behoeftes te faciliteren en zo zijn de grenzen van wat mogelijk is op GoT de afgelopen jaren aardig opgerekt, maar er zijn toch echt grenzen. Een stuurloos slowchat topic over aanbiedingen ligt duidelijk aan de verkeerde kant van die grenzen. Omdat het niet past bij het niveau dat wij in ogen hebben voor GoT, het door gebrek aan structuur zijn nut (delen van aanbiedingen) voorbij schiet en omdat uit ervaring is gebleken dat regelloze topics binnen de kortste keren ontaarden in overtredingen van fatsoensnormen en het algemeen beleid.

• Swoosh
Kan er geen lijst gemaakt worden met voor en nadelen van de nieuwe aanpak zodat het wat duidelijker blijft aan welke punten nog wat verbeterd kan worden. Ik snap dat deze per user kunnen verschillen maar door de nadelen zo goed mogelijk voor ogen te houden kan het uiteindelijk wellicht de ontevreden users weer naar de zin gemaakt worden

Voordelen:

- 1) Minder moderatie nodig

- 2) Meer mogelijkheid voor slowchat in aparte aanbiedingtopics

- 3) Voor incidentele gebruikers een iets duidelijker overzicht over de aanbiedingen die gemeld zijn (door te kijken naar forum view met de topics)

Nadelen:

- 1) Lastiger te volgen van nieuwe aanbiedingen voor de intensieve gebruiker:
- a) er moet een topic gevolgd worden voor kortingscodes, en het forum moet steeds handmatig gerefreshed worden om te zien of er nieuwe aanbiedingtopics zijn (index topic voor aanbiedingen gaat niet werken merk je al/kon je al voorspellen)
- b) de volgorde van de aanbiedingentopics is niet naar startdatum (je moet dus steeds scannen over populaire topics als shoppen in china etc omdat die vaak weer ergens bovenaan staan)

- 2) Drempel om een aanbieding te posten blijft hoger omdat een nieuw topic aanmaken nu eenmaal meer moeite kost dan een reply binnen een topic.

Vraag is dus, kan er iets aan de nadelen gedaan worden, zo ja, hoe. (en als iemand meer voor- of nadelen heeft hoor ik het graag)

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-03 22:24
Swoosh schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:37:
Kan er geen lijst gemaakt worden met voor en nadelen van de nieuwe aanpak zodat het wat duidelijker blijft aan welke punten nog wat verbeterd kan worden. Ik snap dat deze per user kunnen verschillen maar door de nadelen zo goed mogelijk voor ogen te houden kan het uiteindelijk wellicht de ontevreden users weer naar de zin gemaakt worden

Voordelen:

- 1) Minder moderatie nodig

- 2) Meer mogelijkheid voor slowchat in aparte aanbiedingtopics

- 3) Voor incidentele gebruikers een iets duidelijker overzicht over de aanbiedingen die gemeld zijn (door te kijken naar forum view met de topics)

Nadelen:

- 1) Lastiger te volgen van nieuwe aanbiedingen voor de intensieve gebruiker:
- a) er moet een topic gevolgd worden voor kortingscodes, en het forum moet steeds handmatig gerefreshed worden om te zien of er nieuwe aanbiedingtopics zijn (index topic voor aanbiedingen gaat niet werken merk je al/kon je al voorspellen)
- b) de volgorde van de aanbiedingentopics is niet naar startdatum (je moet dus steeds scannen over populaire topics als shoppen in china etc omdat die vaak weer ergens bovenaan staan)

- 2) Drempel om een aanbieding te posten blijft hoger omdat een nieuw topic aanmaken nu eenmaal meer moeite kost dan een reply binnen een topic.

Vraag is dus, kan er iets aan de nadelen gedaan worden, zo ja, hoe. (en als iemand meer voor- of nadelen heeft hoor ik het graag)
Een suggestie?
:X
Let op wat er net gezegd is:
"Dat een groep gebruikers ergens behoefte aan heeft wil niet zeggen dat we dat dan ook maar moeten faciliteren"

Hoe heet dat gezegde ook al weer: "klant is koning", niet bij Tweakers :'(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

sattertje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:43:
Een dergelijke manier van posten valt in ieder geval niet onder constructieve kritiek, en klinkt meer als een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. Bij elke suggestie zal moeten worden afgewogen of het de moeite waard is, en of de nadelen niet te groot zijn. Als je serieus wilt bijdragen, doe dan moeite en onderbouw je uitspraken en doe suggesties hoe het beter kan.

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-03 22:24
gambieter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:47:
[...]

Een dergelijke manier van posten valt in ieder geval niet onder constructieve kritiek, en klinkt meer als een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. Bij elke suggestie zal moeten worden afgewogen of het de moeite waard is, en of de nadelen niet te groot zijn. Als je serieus wilt bijdragen, doe dan moeite en onderbouw je uitspraken en doe suggesties hoe het beter kan.
Was ook een beetje flauw.

Maar als er gezegd wordt:
"Dat een groep gebruikers ergens behoefte aan heeft wil niet zeggen dat we dat dan ook maar moeten faciliteren"

schrikt het af om goede suggesties neer te leggen.

• Swoosh
sattertje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:43:
[...]

Een suggestie?
:X
Let op wat er net gezegd is:

We zullen het toch binnen het gegeven kader voor iedereen zo goed mogelijk moeten proberen te maken.

Hoewel ik het niet eens ben met hoe het is gegaan, lees, zonder poll vooraf aan de users, en ook met een verandering van bijna 180 graden qua opzet bij wijze van spreken, zonder te kijken naar de succesfactoren die het topic juist zo populair maakten, maar vooral met een beetje tunnelvisie op de nadelen die er waren om dan vervolgens proberen het 'op te lappen' om het toch weer werkbaarder te maken. In de bedrijfswereld zou zo'n opzet je heel wat kosten maar het is de bedrijfswereld niet hier en ik vind dat de mods na de feedback toch hun best doen om het zo veel mogelijk users naar de zin te maken, zolang het past binnen hun/T.net's visie en technische mogelijkheden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

sattertje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:52:
Maar als er gezegd wordt:

schrikt het af om goede suggesties neer te leggen.
Waarom? Of een suggestie goed is, zal worden bekeken en bediscussieerd. Wat er gezegd wordt is dat Tweakers.net niet per referendum bestuurd wordt, dwz als de organisatie het niet wil, dan zal het niet gebeuren.

Zoals je in dit topic kunt zien (of met de nieuwe forumlayout) is dat er echt wel op feedback en suggesties wordt gereageerd, maar alleen maar zeggen "ik wil het oude systeem terug" is een suggestie die al heel duidelijk afgewezen is. Om dan maar daarover door te gaan is helaas niets anders dan drammen.
Swoosh schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:56:
Hoewel ik het niet eens ben met hoe het is gegaan, lees, zonder poll vooraf aan de users, en ook met een verandering van bijna 180 graden qua opzet bij wijze van spreken, zonder te kijken naar de succesfactoren die het topic juist zo populair maakten, maar vooral met een beetje tunnelvisie op de nadelen die er waren om dan vervolgens proberen het 'op te lappen' om het toch weer werkbaarder te maken. In de bedrijfswereld zou zo'n opzet je heel wat kosten maar het is de bedrijfswereld niet hier en ik vind dat de mods na de feedback toch hun best doen om het zo veel mogelijk users naar de zin te maken, zolang het past binnen hun/T.net's visie en technische mogelijkheden.
Hoe kun je deze claims maken zonder te weten wat er allemaal besproken is? Er is in het SF feedback topic ook al heel vaak aangegeven dat het zo niet verder kon, er zijn suggesties gevraagd, enzovoort :) .

Een poll is als een referendum: een feestje voor de "nee" stemmers ;) .

[Voor 39% gewijzigd door gambieter op 05-04-2013 13:03]

• Fiber

Fiber

Het grootste bezwaar van het oude topic was dus de grote hoeveelheid TR's en off-topic reacties in dat ene topic en dat daar zoveel 'Mod-werk' in ging zitten, toch? Waarom heb ik dan nooit oproepjes gezien om vrijwilligers te werven die 'Hulp-Mod' of zo willen worden voor dat ene topic?

Ikzelf ben er niet geschikt voor denk ik, ik zou veel te streng zijn en kwam sowieso niet vaak genoeg in dat topic, maar ik denk dat er best wel een paar fatsoenlijke leden te vinden zijn, die dat topic toch al dag en nacht open hadden staan, die de boel wel in goede banen hadden willen en kunnen leiden. Dan hadden de 'echte' Mods het weer wat rustiger kunnen hebben en was iedereen verder blij.

Kan nog steeds hoor, plaats een oproepje, selecteer een paar nette, kundige, actieve 'Hulp-Mods' en draai de verandering weer terug naar de oude situatie.

Als je echt geen goede kandidaten kan krijgen dan hebben jullie gelijk en was het dichtgooien van het oude topic terecht. maar ik verwacht dat er genoeg zullen zijn...

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee