Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
gambieter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:00:
Een poll is als een referendum: een feestje voor de "nee" stemmers ;) .
'We doen geen poll, want dan krijgen we een ander antwoord dan we willen'

Nee, dát is volwassen en onderbouwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:22:
Het grootste bezwaar van het oude topic was dus de grote hoeveelheid TR's en off-topic reacties in dat ene topic en dat daar zoveel 'Mod-werk' in ging zitten, toch? Waarom heb ik dan nooit oproepjes gezien om vrijwilligers te werven die 'Hulp-Mod' of zo willen worden voor dat ene topic?
Dat is een voorstel wat wel vaker gedaan wordt: lite-mods. Het is echter symptoombestrijding, ipv de oorzaak aanpakken.
Brammos85 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:26:

Zou je vanaf nu kunnen proberen opbouwende kritiek te leveren ipv door te drammen? Het is gewoon erg vermoeiend zo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:28:
[...]
Dat is een voorstel wat wel vaker gedaan wordt: lite-mods. Het is echter symptoombestrijding, ipv de oorzaak aanpakken...
Is het wel eens geprobeerd dan? Ik zie het probleem niet...

En alle Mods zijn symptoombestrijding, als we ons allemaal netjes aan de regels zouden houden en nooit fouten zouden maken dan waren er geen Mods meer nodig... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brammos85 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:26:
[...]

Vierde keer, een poll is niet representatief. Ik ga mezelf niet blijven herhalen - kom nog eens terug als je later groot bent en je bewezen hebt in marktonderzoek en productontwikkeling. Ga het tot die tijd alsjeblieft alsjeblieft ergens zoeken waar het beter is, want wij kunnen wat jij wil blijkbaar niet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:33:
Is het wel eens geprobeerd dan? Ik zie het probleem niet...
Ja, en uiteindelijk werkte ook dat niet. Nu wordt iemand moderator (volledig) of niet, en daar is men ook selectief in. Maar dat mag een oudgediende gaan vertellen.
Mods zijn symptoombestrijding, als we ons allemaal netjes aan de regels zouden houden en nooit fouten zouden maken dan waren er geen Mods meer nodig... :z
Denk je echt dat dat alles is wat moderators en admins doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:35:
[...]

Vierde keer, een poll is niet representatief. Ik ga mezelf niet blijven herhalen - kom nog eens terug als je later groot bent en je bewezen hebt in marktonderzoek en productontwikkeling. Ga het tot die tijd alsjeblieft alsjeblieft ergens zoeken waar het beter is, want wij kunnen wat jij wil blijkbaar niet bieden.
De reacties in dit topic van moderators blijven me verbazen. Wanneer mensen een antwoord geven dat niet gewenst is wordt men niet serieus genomen / verzocht weg te gaan / verzocht op te houden / verzocht volwassen te worden etc etc.

Dat jullie door willen blijven drammen dat je een slimme onderbouwde keuze met toestemming van iedereen op dit forum hebben gemaakt, prima. Blijf dat volhouden. Dit forumonderdeel bloedt dood, missie geslaagd.

Ik zal niet meer reageren in dit topic vanaf nu, succes met het verdringen van feiten en waarheid :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ook eerder al is aangegeven en aangetoond, doen we zeer zeker wel wat met feedback. Alleen is het blijkbaar sowieso niet goed als het niet is wat jij wil horen. Ja, dan houdt het op. Zeker als die monotone plaat komt van iemand die überhaupt nog nooit ook maar één aanbieding heeft ingebracht voor anderen - hetgeen waar het toch om gaat.

Suggesties zijn altijd welkom, en overal kan constructief over gediscussieerd worden. En het wordt evengoed in afwegingen meegenomen of mensen terug willen, of dingen anders willen. Laat dat duidelijk zijn.
We gaan ons niet hier door een paar af laten schilderen alsof niets kan omdat er voor hen maar één uitkomst mogelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Om maar eens een positieve draai te geven aan dit topic, mijn eerste reactie was zo ongeveer gelijk aan 75% van de reacties in dit topic maar ik ben wel erg blij met het creëren van het Meld hier uw kortingscodes/coupons topic! Afgezien van het feit dat sommige users het wel erg cru brengen en dat de mods/admins het ongetwijfeld een keer zat worden is het misschien handig om dit topic uit te breiden zoals het tweakers 7.0 release topic? Waar in onderin de feedback van de users bijgehouden werd en of er al wat mee gedaan was.

Vond dit een erg heldere & open manier van communiceren :) Zo laten jullie ( beter ) zien dat er wat gedaan word met de feedback en hebben de gebruikers hier sneller zicht op zodat de geijkte er wordt niet naar ons geluisterd reacties minder worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Timv37 op 05-04-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timv37 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:58:
.. is het misschien handig om dit topic uit te breiden zoals het tweakers 7.0 release topic? Waar in onderin de feedback van de users bijgehouden werd en of er al wat mee gedaan was.

Vond dit een erg heldere & open manier van communiceren :) Zo laten jullie ( beter ) zien dat er wat gedaan word met de feedback en hebben de gebruikers hier sneller zicht op zodat de geijkte er wordt niet naar ons geluisterd reacties minder worden ;)
Leuk idee. Ik zal eens kijken of ik dit zondag kan regelen (afhankelijk van mijn beschikbare tijd).

@ideeen die dev tijd kosten: zoals al vaker is aangegeven is er beperkte dev tijd beschikbaar voor features uit de community. Ik kan mij voorstellen dat met een beetje organisatie er best features (e.g. sorteren op datum per forum) bedacht kunnen worden die ons/jullie helpen met de beschikbaarheid van info in dit forum. Het is dus zinnig om deze features te benoemen en te kijken of we ze in de top5 kunnen krijgen. Nadeel is echter wel dat als ze niet voldoende stemmen krijgen, ze niet geimplementeerd gaan worden. Then again, dat is de macht van de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben echt een leek als het aankomt op sites ontwerpen, codes en weet ik wat allemaal. Kunnen jullie een mij (ons) een idee geven hoeveel tijd het kost om bijvoorbeeld een soort van feedback systeem (ala nieuwstopics) toe te passen op een aanbiedingen topic?

Ik persoonlijk zie meer in het volgende (en ja, deels terug naar de oude opzet, maar goed, just hear me out ;) )
Een aanbiedingen topic in de vorm van een nieuwstopic Modereren is niet meer nodig, want dat doen de users zelf. Pas wanneer een aanbieding echt groot wordt (dus nasleep krijgt) kun je daarvoor een eigen topic openen.

De twee grootste nadelen die er nu zijn is dat het niet overzichtelijk is (t.o.v. de zogenoemde 'chaos' die het voorheen was). Je moet te veel in de gaten houden. Daarnaast is de drempel voor het posten te hoog geworden. Swoosh in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" verwoordt het naar mijn idee prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:45:
[...]
@ideeen die dev tijd kosten: zoals al vaker is aangegeven is er beperkte dev tijd beschikbaar voor features uit de community. Ik kan mij voorstellen dat met een beetje organisatie er best features (e.g. sorteren op datum per forum) bedacht kunnen worden die ons/jullie helpen met de beschikbaarheid van info in dit forum. Het is dus zinnig om deze features te benoemen en te kijken of we ze in de top5 kunnen krijgen. Nadeel is echter wel dat als ze niet voldoende stemmen krijgen, ze niet geimplementeerd gaan worden. Then again, dat is de macht van de community :)
Volgens mij wordt nu wel bewezen met de "spoilertags" dat de AK community wel wat macht heeft (van plek 4 naar 1 in no time) :)

Volgens mij is het sorteren op datum echt de functie die dit forum nog nodig heeft.

Ik mis toch iets om even snel te kunnen zien wat nu de nieuwste aanbiedingen zijn (ben bang dat het index forum toch niet helemaal de oplossing is (gaat niet goed bijgehouden worden). Hiervoor is toch echt het sorteren op datum nodig ;)

Moet verder zeggen dat ik de nieuwe opzet begin te waarderen, er is wat meer discussie per aanbieding mogelijk en ben toch wel blij dat ik overbodige acties niet hoef te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Maar even toch nog iets van mijn kant: Als jullie blijven roepen dat wij "mensen die hier reageren" niet representatief zijn voor de tweakers gebruikers moeten we dan nog wel reageren?

Jullie kunnen ons ook gewoon boe roepers noemen en zeggen we doen toch wat we willen.

Ik neem niet aan dat dit was wat jullie voor ogen hadden toen dit topic aangemaakt werd.
We zijn nu ondertussen 2 dagen verder en ik heb nog me weg niet helemaal gevonden hoe ik nu even snel door de aanbiedingen kan kijken maar dat zal aan mij liggen aangezien de mods aangeven dat het maar 1x meer klikken is. Ik zie alleen maar aanbiedingen van eergisteren en gisteren bij lange na niet zoveel nieuws als dat er in het oude topic stond.

Nu zeg ik niet meteen dat jullie terug moeten gaan naar het oude systeem (ja zelfs de plaat voor mijn kop is nu gebroken en ik weet dat er geen weg terug is)
Dus vandaar dat ik zelf ook wel wat zie in de manier zoals de front page gemodereerd wordt.
een andere optie is misschien toch een totaal ander forum zoeken :(

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is ook een deel te verbeteren door de topictitels wat meer standaard te gebruiken voor sommige info zoals de einddatum van een actie en zoals nu de dagaanbieding al gedaan wordt. Nu is een deel door de moves natuurlijk nog niet zo.

[-07 April] Gratis verzending winkel X
[15-20 Mei] MacBook 15" €400 weetikveelwaar.nl

ofwel

[%datumrange%] %Actie% %Winkel%
boombes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:11:
Maar even toch nog iets van mijn kant: Als jullie blijven roepen dat wij "mensen die hier reageren" niet representatief zijn voor de tweakers gebruikers moeten we dan nog wel reageren?
Zoals gezegd doen we zeker wel wat met feedback, maar gaan we niet mee in "Het moet terug naar het oude want meerderheid" - om meerderheid of juiste weg te bepalen is hoe hard in een feedbacktopic geroepen wordt, of een beperkte poll niet representatief (marktonderzoek - het meest onderschatte vakgebied ooit); vrij groot verschil ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij worden we hier wel echt serieus genomen. Maar ze (de mods) hebben al duidelijk aangegeven dat teruggaan naar de oude opzet geen optie, dus iedereen die hier reageert met argumenten waarom er terug moet naar de oude opzet: daar kunnen ze niets mee.

Heb wel degelijk het gevoel dat ze luisteren naar de mensen die met ideeen komen om deze nieuwe opzet te verbeteren (zie indextopic, coupons-topic, datum in titels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, graag zelfs, mits het constructief bedoeld is :) . Doe voorstellen hoe het beter kan, denk mee. Nu de plaat gebroken is heb je een veel beter uitzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook maar meteen even een idee opperen (misschien heeft iemand anders het al gedaan): maar kan er een algemene tag komen in de topictitel voor acties die niet meer geldig zien? Nu zijn er bijvoorbeeld de volgende topics:

[*afgelopen*] Netgear WNDR4700 - Otto
[Aanbieding] Netgear Readynas Duo V2 - Misco * uitverkocht *
[*uitverkocht*] Xb360 Star Wars Kinect €200,- Bart Smit

Dat zijn dus 3 verschillende manieren om aan te geven dat een aanbieding niet meer geldig is (maar waar natuurlijk nog wel over gediscussieerd kan worden). Lijkt me overzichtelijker als daar 1 tag voor komt aan het begin van de titel, bv. [*Afgelopen*]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie inderdaad dat ik daar niet echt consistent in ben geweest. Welke tag zien mensen het liefst en waar moet ie komen (ter vervanging van datum, artikel, shop of prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
1 tag lijkt me wat lastig. Afgelopen is niet hetzelfde als (tijdelijk) uitverkocht en vica versa.

tag 1 = Afgelopen noteren als [afgelopen dagaanbieding], datum dus verwijderen.
tag 2 = * uitverkocht * in titel verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:00:
[...]

Daarnaast is de drempel voor het posten te hoog geworden. Swoosh in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" verwoordt het naar mijn idee prima.
Daarvoor zou je (een ieder die dat kan/wil) wellicht een scriptje kunnen schrijven, zoals bv. hier gebeurd is. Maak een sticky topic met de titel 'Hier aanbiedingen melden', met een link naar het script. De poster zet z'n aanbieding erin, waarna het script automatisch een topic met de aanbieding opent, en een post met die aanbieding en een link naar dat topic in het indextopic plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:01
Het probleem is dat er verschillende andere topics tussen staan die het geheel onoverzichtelijk maken

[Ervaringen] Online shoppen in China
PC Budget Gaming topic
Online Gamekeys kopen - Deel II

PSN: joeri213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
Wat zou een oplossing zijn om kleine aanbiedingen wel te posten?!

Het goede van de oude topic is dat iedereen om de uur daar gaat kijken. Wie weet mis je een code of een aanbieding die bijna klaar is. Nu zie ik allemaal topics die ik al een tijdje zie staan. De dagaanbiedingen kennen we al van dailyoffers.nl.

Hebben jullie nu echt veel minder werk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jjoeridc schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:51:
Het probleem is dat er verschillende andere topics tussen staan die het geheel onoverzichtelijk maken

[Ervaringen] Online shoppen in China
PC Budget Gaming topic
Online Gamekeys kopen - Deel II
Ik ben benieuwd hoe anderen de aanwezigheid van die topics ervaren. Werkt het wel of werkt het niet? Als het niet werkt, zou een titelchange werken?
kx22 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:22:
Wat zou een oplossing zijn om kleine aanbiedingen wel te posten?!
Wat is het verschil tussen een kleine en grote aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:28:
[...]

Ik ben benieuwd hoe anderen de aanwezigheid van die topics ervaren. Werkt het wel of werkt het niet? Als het niet werkt, zou een titelchange werken?

[...]

Dat werkt inderdaad niet. Je zoekt aanbiedingen. Nu heb je er een paar algemene topics die er doorheen staan. Misschien die gewoon in shopping forum laten staan?

Kleine aanbieding als in op = op of voor een paar uur geldig? Het forum moet je telkens F5en, het index topic loopt altijd achter... voor dit soort 'snelle' aanbiedingen is dit gewoon niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

kx22 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:22:
Hebben jullie nu echt veel minder werk?!
Op een enkele klager na die het nodig vond om andere topics te vervuilen met geklaag over de nieuwe opzet na heb ik nog geen puin hoeven ruimen. Ja, hier en daar een titel fixen, of een reactie verplaatsen omdat er nog wat gewenning nodig is aan hoe een en ander in deze nieuwe opzet de bedoeling is, maar dat is te verwachten.

Aan de verschillende afgehandelde TR's te zien zijn er ook geen vervelende zaken geweest waar mijn collega's op hebben moeten treden.

We kunnen in deze setting een boel meer toestaan en de meer gestructureerde opzet nodigt wat minder uit tot iets te gezellig postgedrag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er werd als reden voor het beperken van spin-off topics van het aanbiedingentopic gegeven dat die door de hoeveelheid het shopping subforum teveel vervuilden. Door die andere topics uit het shoppingforum nu naar het aanbiedingenforum te verplaatsen vervuilen die nu het zicht op de aanbiedingentopics.

Ik vind ze mateloos irritant en danig in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Groot zijn de aanbiedingen die in de oude situatie ook al werden afgesplitst en/of een eigen topic kregen zoals de MM, Saturn, BCC, Otto, Wehkamp etc 'acties'.

De rest is klein... :)

Orion84 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:34:
[...] Ja, hier en daar een titel fixen...
Kun je hier nog een a'tje tussen fixen...? (daganbieding) ;)
\[03-04 daganbieding] Borat Mankini - gadgetknaller

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 05-04-2013 16:41 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*done*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Orion84 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:34:
[...]

We kunnen in deze setting een boel meer toestaan en de meer gestructureerde opzet nodigt wat minder uit tot iets te gezellig postgedrag.
Is er iets mis met gezellig postgedrag? Ik bedank graag de mensen die mij op een mooie aanbieding hebben gewezen.

Verschil tussen grote en kleine acties is het verschil om een topic aan te maken of niet. Bij een landelijke actie zou ik het geen probleem vinden om er een topic over te maken, maar als de Dixons in Utrecht toevallig nog 1 macbook heeft liggen voor 800 euro, zou ik geen topic ervoor maken.

Nu krijg ik een super idee.
Ik heb al eens voorgesteld om een centraal apple aanbiedingen topic (en ja dat mocht, maar ik kan even helemaal geen aanbiedingen vinden momenteel), wat als we dit opsplitsen in zowel laptops, desktops, telefonie en etc. In elke forum dus een thread met aanbiedingen! Die worden dan natuurlijk ook hier naartoe gelinkt. Heeft elke tweaker meer overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik wou er niet over klagen (want het ligt waarschijnlijk aan mij), maar nu je er expliciet om vraagt :P
Persoonlijk word ik 'helemaal gek' van al die verschillende tags door elkaar die voor de topictitel staan, en dan ook nog afgewisseld met topictitels zonder tag of -erger nog- met datums. Het komt op mij zeer rommelig en verwarrend over, waardoor de lust om er serieus aandacht aan te schenken mij eigenlijk al vergaat, nog voordat ik de beslissing moet maken welke topics voor mij interessant genoeg zijn om erop te klikken (zie ook sig). Voor mij is dat indextopic dan ook een uitkomst.

//

Overigens is er ook wel een voordeel: In m'n RSS-tracker komen nu ook individuele aanbiedingen voorbij, zodat ik niet meer telkens het topic hoef te openen om de aanbieding te zien (zoals vroeger). Maar ik offer dat voordeel graag op ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40

Jullie kunnen ons ook gewoon boe roepers noemen en zeggen we doen toch wat we willen.

Ik neem niet aan dat dit was wat jullie voor ogen hadden toen dit topic aangemaakt werd.
We zijn nu ondertussen 2 dagen verder en ik heb nog me weg niet helemaal gevonden hoe ik nu even snel door de aanbiedingen kan kijken maar dat zal aan mij liggen aangezien de mods aangeven dat het maar 1x meer klikken is. Ik zie alleen maar aanbiedingen van eergisteren en gisteren bij lange na niet zoveel nieuws als dat er in het oude topic stond.

Nu zeg ik niet meteen dat jullie terug moeten gaan naar het oude systeem (ja zelfs de plaat voor mijn kop is nu gebroken en ik weet dat er geen weg terug is)
Dus vandaar dat ik zelf ook wel wat zie in de manier zoals de front page gemodereerd wordt.
een andere optie is misschien toch een totaal ander forum zoeken :(
Ik vind het persoonlijk ook allemaal erg arrogant overkomen, want ze verwijzen bij alles wat ze doen naar de groep die zogenaamd wel "representatief" is. Het is ook vreemd om te zien dat een groot topic voor aankopen in China, budget DVD & blu-ray, budget gaming pc etc. wel mogelijk is, maar dat elke andere aanbieding wel een eigen topic verdiend. Verder vind ik het ook vreemd om te stellen dat er geen weg meer terug is, kijk één naar het overzicht en je weet eigenlijk al dat het met een aantal tags niet is op te lossen. Het enige wat ik kan bedenken is een splitsing te maken tussen dagen. Je krijgt dan bijvoorbeeld het volgende overzicht:

2 April 2013

Xbox 360 aanbieding Bart Smit
Netgear Router aanbieding

1 April 2013

Xbox 360 aanbieding Bart Smit
Netgear Router aanbieding

Maar dit zal waarschijnlijk wel niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kan dit topic ook een "mirror" of hoe het ook moge heten, krijgen in het Aanbiedingen forum:
[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/m juni 2013 (fotografie aanbiedingen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

*snip* dit is echt de allerlaatste keer

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23
[...]

Ik zou ze persoonlijk weghalen... Mochten ze wel blijven staan, kan ook deze toegevoegd worden:
Console Budget Gaming topic

Verder zie ik topics met de 'tag' [Aanbieding], welke weinig toegevoegde waarde heeft, nu we op het aanbiedingen forum zitten.

/edit: verder begin ik ook steeds meer te voelen om te kunnen sorteren op topic start, zoals al vaker geopperd is. Dan is er tenminste nog een vorm van duidelijkheid te bewaren en kan dat index topic ook de prullenbak in.

[ Voor 16% gewijzigd door FabianNL op 05-04-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 10-09 14:48
FabianNL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:57:
[...]

Ik zou ze persoonlijk weghalen... Mochten ze wel blijven staan, kan ook deze toegevoegd worden:
Console Budget Gaming topic

Verder zie ik topics met de 'tag' [Aanbieding], welke weinig toegevoegde waarde heeft, nu we op het aanbiedingen forum zitten.

/edit: verder begin ik ook steeds meer te voelen om te kunnen sorteren op topic start, zoals al vaker geopperd is. Dan is er tenminste nog een vorm van duidelijkheid te bewaren en kan dat index topic ook de prullenbak in.
Persoonlijk zijn beiden altijd zeer handig geweest, alleen zijn die topics altijd 'verstopt' geweest in het HSA. Het is dat ik een bookmark heb naar beiden maar dat terzijde, gezien vooral in het budget gaming topic dagelijks best goede deals voorbij komen (als je er naar zoekt uiteraard) is het wel een goede toevoeging tussen alle aanbiedingen :) Console zou ook erbij passen, maar dat is aan de modjes.

Beiden topics zijn ieder geval altijd nuttiger dan dat borat mankini topic van gisteren of eergisteren.. ;) Want als ik dat soort dagaanbiedingen wil zien dan ga ik wel naar een van de 1000 aanbiedingen sites imho. Maarja, alles is welkom hier dus dat zal er dan maar tussen horen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

rockhopper schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:44:
Kan dit topic ook een "mirror" of hoe het ook moge heten, krijgen in het Aanbiedingen forum:
[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/m juni 2013 (fotografie aanbiedingen)
Wat mij betreft wel, maar dat is aan de FV mods om te beslissen of ze een alias willen aanmaken in AK, je zou dat dus even aan hen voor kunnen leggen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik vind alleen Online Shoppen in China er niet echt tussen passen, dat is meer een topic voor het bespreken van ervaringen en posten van reviews en niet zozeer het melden van kortingen of aanbiedingen (het spul is immers allemaal al goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik wil ook graag even mijn mening geven over de nieuwe opzet van het melden van kortingsbonnen. Ik heb niet het volledige topic doorgelezen, ik reageer enkel op de eerste post:

De afgelopen weken hield ik dagelijks het kortingsbonnen-topic in de gaten. Het was een fantastische opsomming van kortingsbonnen/codes. De kortingen die ik niet interessant vond scrollde ik zonder problemen voorbij, ook het slowchatten vond ik niet storend. Het was overzichtelijk, duidelijk, en zeer effectief: ik heb een paar aanbiedingen meegepakt. Conclusie: Fantastisch topic.

De afgelopen dagen ben ik op zoek gegaan naar dezelfde informatie. Deze lijkt niet meer vindbaar. Er bestaan nu aparte topics per aanbieding, die ik allen moet aanklikken om dat kleine beetje extra informatie te vergaren. Ook zie ik een kortingsbonnen-index, waar amper iets in te vinden is. Daarnaast is er nog een kortingsbonnen-topic met een opsomming, maar enkel met een bepaald type kortingen. Je raad het al, ik ben de weg kwijt. Ik zie wel een structuur, maar die is zó onhandig dat het niet meer de moeite is om alle informatie te vergaren voor de paar euro korting die er te vinden is. Ik verwacht ook dat mensen niet meer de moeite nemen om een simpele korting nog te melden, je moet namelijk eerst een onderzoek doen om te kijken waar je deze mag melden. Conclusie: De aangebrachte structuur heeft het concept van simpel een korting melden om zeep geholpen.

Daarmee kom ik tot het volgende verzoek: Zou het 'oude' kortingsbonnen-topic weer terug kunnen komen? Kunnen we de nieuwe situatie weer opheffen en kiezen voor effectiviteit en gemak, in plaats van structuur en totale onwerkzaamheid? Ik pleit voor alle relevante informatie op één plek en meteen zichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Fraggar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:00:
Ik wil ook graag even mijn mening geven over de nieuwe opzet van het melden van kortingsbonnen. Ik heb niet het volledige topic doorgelezen, ik reageer enkel op de eerste post:
Wanneer je dit wel had gedaan had je kunnen lezen dat we meerdere malen aangegeven hebben dit niet te doen. Wel staan we open voor goed onderbouwde feedback, hier doen we daadwerkelijk wat mee en hier zijn dan ook al een aantal dingen van verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:12:
[...]
Wanneer je dit wel had gedaan had je kunnen lezen dat we meerdere malen aangegeven hebben dit niet te doen. Wel staan we open voor goed onderbouwde feedback, hier doen we daadwerkelijk wat mee en hier zijn dan ook al een aantal dingen van verwerkt.
Het is niet realistisch om 18 pagina's feedback door te lezen voordat je zelf feedback mag geven. Als er belangrijke mededelingen in staan, zet die dan even in de openings-post. Dan kunnen mensen die willen reageren dat in beraad nemen.

Ik heb mijn feedback gegeven, inclusief onderbouwing, en geef aan waar ik voor pleit. Als je daarvan meteen roept dat je er sowieso niets mee doet, dan is het zonde geweest van de moeite die ik er ingestoken heb. Wat mist er volgens jou aan mijn onderbouwing?

Nogmaals, als je enkel selectieve feedback wenst, geef dit dan duidelijk aan in de eerste post. Ik vind dat je het feedback-topic anders ook beter kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
De onderbouwing voor het terug gaan is irrelevant, we gaan niet terug. Heb je verder, onderbouwde, feedback om de huidige opzet beter te maken dan staan we hier meer dan open voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Probeer het eens op te splitsen bv.
Eendaagse aanbiedingen 06/04
Week aanbiedingen week 16
Maand aanbiedingen maand 04

Zo hoef je alleen actief moderator te zijn in het eendaagse topic.
Wat de volgende dag op slot kan.
En heb je ook wat meer tijd voor de moderaties in het week en maand topic.
Zo kun je de foldertjes in het week topic laten lopen, en evt. meenemen naar de volgende week als ze in een gebroken week lopen.
Laat het zoals het oude topic in pagina's doorlopen en kijk eens of het handig is om het bij teveel reacties af te splitsen.

Want zoals nu werkt het helaas niet, strak modereren zo van ik Claudius wekt alleen irritatie en weerhoud de mensen om te posten.
En een béétje chaos vind bijna iedereen fijner als de nu ontstane structuur, voor wie een weekje achterom kijkt en het toch wel trieste relaas ziet.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Fraggar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:00:

De afgelopen dagen ben ik op zoek gegaan naar dezelfde informatie. Deze lijkt niet meer vindbaar. Er bestaan nu aparte topics per aanbieding, die ik allen moet aanklikken om dat kleine beetje extra informatie te vergaren. Ook zie ik een kortingsbonnen-index, waar amper iets in te vinden is. Daarnaast is er nog een kortingsbonnen-topic met een opsomming, maar enkel met een bepaald type kortingen. Je raad het al, ik ben de weg kwijt. Ik zie wel een structuur, maar die is zó onhandig dat het niet meer de moeite is om alle informatie te vergaren voor de paar euro korting die er te vinden is. Ik verwacht ook dat mensen niet meer de moeite nemen om een simpele korting nog te melden, je moet namelijk eerst een onderzoek doen om te kijken waar je deze mag melden. Conclusie: De aangebrachte structuur heeft het concept van simpel een korting melden om zeep geholpen.
Het is duidelijk, de oude topic gaat niet terugkomen dat is meerdere malen door de mods gezegd. En mijn ervaring na een kleine weekje is dat er veel minder aanbiedingen/kortingen zijn. En net zoals jij doe ik ook geen moeite meer om de topics te openen voor dat klein beetje korting. Het oude topic bezocht ik 4-5 keer per dag. Nu maar 1 keertje. Het nieuwe subforum is in ieder geval een succes voor de mods. Ze hebben minder werk/TR. Of er echt minder aanbiedingen/bezoekers zijn laat ik in het midden. (Is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Supertip schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:58:
Probeer het eens op te splitsen bv.
Eendaagse aanbiedingen 06/04
Week aanbiedingen week 16
Maand aanbiedingen maand 04

Zo hoef je alleen actief moderator te zijn in het eendaagse topic.
Wat de volgende dag op slot kan.
En heb je ook wat meer tijd voor de moderaties in het week en maand topic.
Zo kun je de foldertjes in het week topic laten lopen, en evt. meenemen naar de volgende week als ze in een gebroken week lopen.
Laat het zoals het oude topic in pagina's doorlopen en kijk eens of het handig is om het bij teveel reacties af te splitsen.

Want zoals nu werkt het helaas niet, strak modereren zo van ik Claudius wekt alleen irritatie en weerhoud de mensen om te posten.
En een béétje chaos vind bijna iedereen fijner als de nu ontstane structuur, voor wie een weekje achterom kijkt en het toch wel trieste relaas ziet.
Welke structuur? Je bedoelt de chaos die er nu is? Met afgelopen aanbiedingen gemixt met gamekey's, shoppen in China, shoppen voor DVD & Blu-ray etc. Het is allemaal leuk en aardig dat de mods minder werk hebben, maar ik dacht dat Tweakers om de gebruiker draaide? Bovendien viel het ook allemaal nog wel mee met de off-topic reacties, ik stoor me in ieder geval niet aan een reactie over een vraag of wat dan ook, maar het leek er in mijn ogen op dat berichten werden verwijderd om het verwijderen, deze opzet is in ieder geval hopeloos gefaald. Ik hou het in de toekomst wel bij de frontpage.

De oude opzet was gewoon perfect; een topic met alle aanbiedingen, en alle speciale aanbiedingen kregen een eigen topic, wat wil je nog meer. Eerder kon ik binnen luttele seconden een topic doorscrollen, nu moet ik eerst goed kijken wat er nieuw is. Kans op verbetering is er overigens ook niet, want de mods hebben al laten we dat de ontwikkelaars geen tijd zullen gaan besteden aan het aanbiedingen forum.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 06-04-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik probeer mezelf te pushen om hier aan te wennen, maar het roept enkel frustratie op.

Om de aanbiedingen te volgen moet je het forum telkens F5en. Het index topic is een leuk idee, maar dat wordt nu bijna alleen door mods bijgehouden. De index loopt hiermee achter op wat er werkelijk wordt geplaatst (ook al is dat nu verdomt weinig, dus op zich mis je nu niks..) Afijn, forum F5en. Telkens als je dan weer topics blauw ziet worden, moet je die lijst weer afspeuren naar iets nieuws. Oude topics komen elke keer bij een nieuwe reactie weer bovendrijven. Daartussen staan niet alleen de aanbiedingen (met elk hun eigen tag systeem lijkt 't) maar ook de algemene budget gaming en china shoppen topic. Dit alles maakt het gewoon niet overzichtelijk.

En dan heb je het kortingcodes topic nog. De titel is al erg vervelend met "Meld hier uw..." Dat mag van mij part wel weg. Lijkt mij duidelijk als er gewoon "kortingcodes & Coupons" staat. Dit topic is op zich nog wel te doen. Het ververst automatisch en is daarom goed bij te houden. Probleem is, net als bij de rest, dat het aantal reacties erg is gedaald.

Teveel verschillende (onoverzichtelijke) plekken waar je moet kijken om alle informatie tot je te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Freakster86 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:04:
En dan heb je het kortingcodes topic nog. De titel is al erg vervelend met "Meld hier uw..." Dat mag van mij part wel weg. Lijkt mij duidelijk als er gewoon "kortingcodes & Coupons" staat. Dit topic is op zich nog wel te doen. Het ververst automatisch en is daarom goed bij te houden. Probleem is, net als bij de rest, dat het aantal reacties erg is gedaald.

Teveel verschillende (onoverzichtelijke) plekken waar je moet kijken om alle informatie tot je te kunnen nemen.
Dit staat er dus bewust. Als hier alleen staat ''Kortingscodes & Coupons'' is het mijns inziens niet gelijk duidelijk dat het hier een topic betreft waar men dergelijke zaken kan plaatsen. Bovendien zijn er nog meer users nieuw en oud die hier bijvoorbeeld net komen kijken, dan is een dergelijke toevoeging wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat de mensen die hier komen bij de hand moeten worden genomen. Optie 1 zegt toch genoeg?

Kortingcodes & Coupons

Of

Meld hier uw Kortingcodes & Coupons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Domein naam tweakers.tw is nog vrij, iemand zin om zich af te splitsen?

Kunnen we laten zien hoe het wel moet.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Wat je mist is de chronologie. Aanbiedingen zijn per definitie van voorbijgaande aard. Met één topic heb je die chronologie automatisch en staan de meest recente aanbiedingen altijd achteraan. Aanbiedingen van een week oud zijn in de meeste gevallen ook niet meer interessant.

De oplossing is volgens mij ook vrij simpel. Het oude aanbiedingen- en kortingentopic moet gewoon weer terug komen in het nieuwe forum. Alle aanbiedingen op één hoop, en af en toe een strenge mod die de off-topic discussies eruit gooit in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik merk in ieder geval dat er hierdoor een stuk minder aanbiedingen worden gepost. De drempel ligt nu gewoon te hoog om voor iets kleins een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Pff wat wordt er weer op een IT manier naar gekeken.
Ow een topic vol met ongestructureerde data? Laten we het gaan structureren in logische topics/indexes. Leuke gedachte voor een database :) maar soms moet je dingen ongestructureerd laten om ze voor de mens te laten werken...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Hironshy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:54:
[...]

Het is duidelijk, de oude topic gaat niet terugkomen dat is meerdere malen door de mods gezegd. En mijn ervaring na een kleine weekje is dat er veel minder aanbiedingen/kortingen zijn. En net zoals jij doe ik ook geen moeite meer om de topics te openen voor dat klein beetje korting. Het oude topic bezocht ik 4-5 keer per dag. Nu maar 1 keertje. Het nieuwe subforum is in ieder geval een succes voor de mods. Ze hebben minder werk/TR. Of er echt minder aanbiedingen/bezoekers zijn laat ik in het midden. (Is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor mods)
Oh, dus dat vrijwilligers in totaal een paar uur per dag moeten werken voor jouw korting, is volstrekt normaal. Want dat was de praktijk in het oude topic. Crap opruimen, zaken afsplitsen, antwoord geven en ga zo maar door. Elke dag, week in week uit. Want dat is wat wij, de modjes en ik, willen. Een prettige plek om te praten over aanbiedingen in plaats van een jungle met 4 topic reports per dag en elke week we een volkomen uit de hand gelopen rel.

Maar als wij ietsjespietje meer inzet van jou vragen, hetgeen in de meest basale variant als enige extra handeling bestaat uit het maken van een topictitel, is teveel moeite? Seriously? Want daar hebben we het in de praktijk over. Het indextopic ververst op identieke wijze als het oude grote topic. Wat extra moeite kost, is een nieuw topic maken. Maar hoeveel extra moeite is dat nou eigenlijk?

Laten we situatie voor en na de invoering van AK eens met elkaar vergelijken. Ik schets drie scenario's van dezelfde handeling, het posten van een aanbieding. Scenario 1 is het oude grote topic, scenario 2 is de basisposting van nu in AK en scenario 3 is een topic in AK zetten met alle toeters en bellen.

Scenario 1 Scenario 2 Scenario 3
1 hé, ik spot een aanbieding hé, ik spot een aanbieding hé, ik spot een aanbieding
2 kijk of de aanbieding er al staat kijk of de aanbieding er al staat kijk of de aanbieding er al staat
3 klik op reageer klik op nieuw topic klik op nieuw topic
4 tik je tekst verzin een topictitel** verzin een topictitel **
5 druk op submit tik je tekst tik je tekst
6 klaar druk op submit koppel een product (karma!!)
7 - klaar druk op submit
8 - - maak een vermelding in het index topic
9 - - druk daar op submit
10 - - klaar

**=maximaal 60 tekens ruimte in de topictitel. Format is ook al gemaakt dus je hoeft alleen maar de nodige gegevens in te vullen.

Sorry hoor, als dat ene (1) extra stapje van het verzinnen van een topictitel teveel moeite voor je is dan vraag ik me echt af wat je hier nog doet. Tweakers is gebouwd op het principe van voor elkaar en door elkaar . Door het gehuil en geweeklaag hier over de verschrikkelijk hindernis van maximaal 60 leestekens en één muisklik wordt die gedachte echt de nek om gedraaid. Het enige dat jullie willen is je korting op een presenteerblaadje aangeboden krijgen, zonder daar ook maar iets van moeite in te steken. Nou ja, op de groene balk klikken war 64 nieuwe berichten staan.....

Natuurlijk hebben we wel door dat het een hele verandering is. Een noodzakelijke maar absoluut ingrijpende verandering. We zijn er niet voor niets al over begonnen in SF feedback voordat het zou beginnen en we hebben naar aanleiding van die discussie ook wat dingen aangepast. Dat blijven we ook gewoon doen, zie het indextopic. We zijn echt niet wars van elk voorstel of idee, maar de basis is dat we graag alle aanbiedingen in een eigen topic zien. Met daarin alle discussie over die aanbieding en die zullen we terughoudend modereren. En ja, wij zullen voorlopig ook het indextopic aanvullen.

Dus, laten we nu met elkaar beseffen dat het oude er niet meer is en kijken hoe we het nieuwe beter krijgen. Dat is een heel wat positievere insteek dan maar blijven roepen om wat ooit was. Het is nieuw, het is anders dan je gewend was maar in de praktijk is het een stap extra voor het plaatsen van de aanbieding. Een nieuw paar schoenen knelt soms een beetje en voelt anders aan. Door te gaan lopen vormt het paar zich vanzelf naar je voeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je vergeet nu wel even voor het gemak dat het bijhouden van alle aanbiedingen (de informatie tot je nemen) tig meer stappen vereist dan voorheen. En dat jij met een schema kunt aantonen dat het nieuwe met het oude misschien 1 stap verschilt wil niet zeggen dat die ene stap extra wel hét verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Freakster86 schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:02:
Je vergeet nu wel even voor het gemak dat het bijhouden van alle aanbiedingen (de informatie tot je nemen) tig meer stappen vereist dan voorheen. En dat jij met een schema kunt aantonen dat het nieuwe met het oude misschien 1 stap verschilt wil niet zeggen dat die ene stap extra wel hét verschil kan maken.
Nee, ik vergeet helemaal niks. Heb het nog met naam en toenaam genoemd.
zeef schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:52:
[...]
Natuurlijk hebben we wel door dat het een hele verandering is. Een noodzakelijke maar absoluut ingrijpende verandering. We zijn er niet voor niets al over begonnen in SF feedback voordat het zou beginnen en we hebben naar aanleiding van die discussie ook wat dingen aangepast. Dat blijven we ook gewoon doen, zie het indextopic. We zijn echt niet wars van elk voorstel of idee, maar de basis is dat we graag alle aanbiedingen in een eigen topic zien. Met daarin alle discussie over die aanbieding en die zullen we terughoudend modereren. En ja, wij zullen voorlopig ook het indextopic aanvullen.
En als iedereen nou gewoon even meehelpt door of de TS er zelf in te zetten of een vergeten topic te vermelden, dan heb je in Aanbiedingen en Kortingscodes - Index je zelf verversende overzicht. In tegenstelling tot vroeger hoef je niet langs andere aanbiedingen en posts te scrollen, opzoek naar nieuws over de aanbieding die je interesseert. Een klik op de link uit de index en je bent er. That's it.

Alle begrip voor het gevoel. Het is nieuw, het is raar, het is anders. Echt, ik snap het. ga maar eens een post quoten op Bokt. The horror. Maar ik ga daar niet over klagen, ik vind uit hoe ik het wel kan laten werken voor me en ga dan door. ;) Dat het anders wordt dan het was mag nooit de reden zijn om niets te doen aan een slechte situatie. Wij willen er een succes van maken en ik hoop jullie ook. :)

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De basis is dut k&t, met alle respect. Niet elke aanbieding verdient zijn eigen topic. Allemaal aparte topics = onoverzichtelijk. Al helemaal als je niet op datum kunt sorteren. Van "chaos" in 1 topic gaan we naar chaos in een heel forum. Orden de chaos en je hebt nog steeds als basis chaos.

Als de tijd die de mods aan het topic kwijt waren echt de basis van alle problemen is... had het dan gewoon uitbesteed aan de users die er dagelijks komen. Geef een stuk of 5 vaste bezoekers wat mod krachtjes en zij houden het topic zoals het volgens jullie heurt. Kunnen de echte mods zich bezig houden met die dingen die ze leuk vinden. Een topic door users voor users. Zijn we van al dit gejammer af. Want ideeën worden er wel aangedragen, maar of het is niet haalbaar/kost dev tijd etc. etc.

Dit is gewoon gedoemd te mislukken. Jammer dat jullie het nu niet zien, maar geef het een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben al 15 jaar een forum, gebaseerd op elk onderwerp binnen een bepaald cluster een eigen topic. Op de een of andere manier werkt dat best aardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 13:33
Het gaat vooral om het volgen van alle aanbiedingen wat niet meer snel kan. Normaal las je een paar pagina's door (perfect in chronologische volgorde!) en je wist alles. Je zag ook precies hoeveel nieuwe berichten er waren als je 'm open liet staan. Nu moet je verschillende topics openen met meerdere pagina's met reacties (dus steeds weer: "Waar was ik nou gebleven?").
Die moeite nemen mensen niet meer en dus raak je ze kwijt.
Probeer het dan desnoods zonder mods als die het niet zien zitten en kijk het een paar weekjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben alles al geprobeerd en iedere keer werd het een puinhoop. Met actief modden, met zero tolerance modden, met alleen modden op verzoek (Topic Report). Niets heeft geholpen.

Ja, na elk incident beloofde iedereen beterschap en was het de eerste paar dagen rustig. Maar dan vlamde er iedere keer weer iets op. Een foute prijs, een uitverkochte aanbieding, iets wat niets met GoT te maken had (waspoeder oid), noem maar op. We hebben ze allemaal zien passeren in de afgelopen maanden. In een mum van tijd stonden er tientallen posts (of meer) met 'welles', 'nietes', en een waaier aan (veelal foutieve) juridische aannames etc. etc. Of bakken vol slowchat over nutteloze zaken. Met uiteraard de nodige klachten.

En wie mocht er dan iedere keer weer de zooi opruimen? Juistem, wij. En dat doen we dus niet meer. Het modden van Tweakers is vrijwilligerswerk. Dat schijnen sommige mensen te vergeten. Die vrijwilligers doen graag hun best voor het grotere goed dat Gathering of Tweakers is. En dat is kennis delen en elkaar helpen. Niet dag in dag uit de drek uit het aanbiedingen topic te halen. Daar hadden en hebben we geen zin meer in.

Dus nee, we geen het niet nog eens op de oude manier proberen. Ik begrijp goed dat het een flinke aanpassing is en dat we allemaal nog moeten wennen. En daar helpen we graag bij. Wat we altijd willen doen is meedenken en zorgen voor een maximale aanpassing naar jullie wensen toe. Nu mag je wel kletsen over een aanbieding. Nu mag je wel 'dankjewel' posten. Nu mag je wel een waspoeder aanbieding posten. Uiteraard binnen het kader: elke aanbieding z'n eigen topic. En zoveel extra werk is dat echt niet. Zie de tabel hier zeef in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vanderghost schreef op zondag 07 april 2013 @ 03:02:
Probeer het dan desnoods zonder mods als die het niet zien zitten en kijk het een paar weekjes aan.
(Op persoonlijke titel:) Ik denk dat je wat verder moet kijken dan alleen dit forumdeel en deze topicwens :) . Het forum is een onderdeel van Tweakers.net, en de subforums SF/AK zijn weer een onderdeel van dat forum. Een publiekelijke puinhoop heeft zijn weerslag op de reputatie van het geheel. Dat is ook de reden dat er zo actief op spammers/oplichters/relaccounts etc wordt gereageerd, en dat er geprobeerd wordt zoveel mogelijk met feedback te doen.

Wat je nu voorstelt is dat we een forumdeel anders gaan behandelen en tot puinhoop laten verworden, alleen omdat dat makkelijk is voor wat mensen. Dat heeft echter zijn weerslag op reputatie van het forum en van Tweakers.net in het algemeen. Op de Frontpage wordt die kwaliteitsbewaking gedaan door vele modders, maar ook daar zie je dat er sturing nodig is, wat weer door de vrijwilligers daar gedaan wordt. Dit is geen Fok! en dat is maar goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:54
[...]

Oh, dus dat vrijwilligers in totaal een paar uur per dag moeten werken voor jouw korting, is volstrekt normaal. Want dat was de praktijk in het oude topic. Crap opruimen, zaken afsplitsen, antwoord geven en ga zo maar door. Elke dag, week in week uit. Want dat is wat wij, de modjes en ik, willen. Een prettige plek om te praten over aanbiedingen in plaats van een jungle met 4 topic reports per dag en elke week we een volkomen uit de hand gelopen rel.
Ik dacht dat een forum voor de gebruikers was? Met deze redenatie zou een kinderboerderij ook geen echte (en dus poepende geiten) meer hebben, maar alleen nog robotgeiten. Je ziet hetzelfde, je hoort hetzelfde, alleen de vrijwilligers hoeven niet meer op te ruimen. Dat de bezoekers het minder vinden en gedeeltelijk wegblijven is dan een bijzaak.
En het meest hilarische vind ik nog wel de 4 (!) topic reports per dag. Echt, vier? Jeetje mina, ik kan me voorstellen dat daar je broek van afzakt. En die uit de hand gelopen rel is zeker ook een boze DM in je inbox?

Ik denk echt dat de moderators hier volledig in theorie denken vanuit werklast en niet vanuit de behoefte van de gebruiker. Maar goed, ik heb al gelezen en begrepen dat dit niet gaat veranderen. Maar de gedane veranderingen zijn naar mijn mening minimaal. Ik ben zelf van een bezoekje of 8 tot 10 per dag aan het Shopping Forum naar 1x per dag gegaan en ik heb in de afgelopen week niet echt leuke dingen voorbij zien komen, terwijl het oude topic gewoon leuk was om te lezen. En ik ben als oud-moderator op FOK! echt wel in staat om dingen een kans te geven en weet ook echt wel waar je als mod tegen aan loopt, maar ik denk dat de tolerantiegrens hier echt veel te laag is.

Anyhow, over een paar weken check ik nog wel eens in om te kijken of er nog iets is veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik snap wel dat jullie nu minder werk hebben,want er post niemand nog wat. Ik denk dat we allemaal hebben concluderen dat er minder aanbiedingen zijn gepost sinds de komst van het nieuwe forumgedeelte.
Dit is ook de enige juiste reden dat de mods kunnen aanhalen om niet terug te gaan naar det oude "bende".
Voor de rest is er genoeg gezegd, dit is helaas niet overzichtelijker. Voor de hardcore gebruikers iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 03:55:
[...]

(Op persoonlijke titel:)

Wat je nu voorstelt is dat we een forumdeel anders gaan behandelen en tot puinhoop laten verworden, alleen omdat dat makkelijk is voor wat mensen. Dat heeft echter zijn weerslag op reputatie van het forum en van Tweakers.net in het algemeen.
Maar zet je het nu niet iets te zwaar aan ? Het woord "puinhoop" vind ik lichtelijk overdreven, want dat was het oude topic i.m.h.o. ook niet. Ik heb zelden iets gezien van reageerders die elkaar onderling onheus behandelden, ik stoorde me veel meer aan het overdreven *geknip* en de de schoolmeesterachtige opmerkingen van de mods. Bij mij rees het vermoeden dat de mods er heimelijk zelfs plezier in scheppen om het... "respect my authoritah !" en anders krijg je een ban of erger... te kunnen uitspreken. Ik herinner me nog de discussies over het wel of niet toestaan van opmerkingen bij de V&A advertenties. Die zijn ook een tijd uitgeschakeld geweest, maar daar heeft de feedback wel geleid dat ze - weliswaar onder restricties - weer mogelijk zijn gemaakt. Ik denk dat de mods het zelfreinigend vermogen van de reageerders wel eens onderschatten. En het oude topic had gewoon een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke structuur. Alle koopjes bij elkaar waar je even doorheen kunt scrollen, en de meest besproken items krijgen dan een nieuw topic. Hoe makkelijker en gebruiksvriendelijker wil je het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

detulp050 schreef op zondag 07 april 2013 @ 08:51:
[...]

En het meest hilarische vind ik nog wel de 4 (!) topic reports per dag.
Ik las in zeef z'n post de understatement van de dag. Als GM'er volg ik niet alleen m'n eigen fora maar hou ik de andere delen van de site een beetje in de gaten. En het kortingentopic in SF was gewoon een drama dat nergens op het forum z'n gelijke kent. Je kon er soms donder op zeggen dat er na een F5 gewoon weer een paar TR's stonden. En meestal ook niet ten onrechte.

Ik zeg het niet snel maar hier is het echt van toepassing, groot respect voor de crew van SF voor het op orde houden van zaken. Ik zou allang zijn afgehaakt en ermee zijn gestopt. Nergens heb ik zulk hardleers volk gezien als in dat topic. En dat geldt zeker niet voor iedereen die daar kwam, maar wel voor een te groot deel van de daar postende userbase.
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:40:
[...]

Maar zet je het nu niet iets te zwaar aan ? Het woord "puinhoop" vind ik lichtelijk overdreven, want dat was het oude topic i.m.h.o. ook niet.
Ik vind het ook behoorlijk onjuist om de term puinhoop te gebruiken. Juist door de moderaties is het er veelal geen puinhoop geworden of is de rommel opgeruimd voordat iedereen er echt last van kreeg. Was er niet gemodereerd, dan is puinhoop niet de juiste term. Ik zou eerder zeggen een losgeslagen puinbak waar de TrashCan nog te goed voor is.
Ik heb zelden iets gezien van reageerders die elkaar onderling onheus behandelden, ik stoorde me veel meer aan het overdreven *geknip* en de de schoolmeesterachtige opmerkingen van de mods. Bij mij rees het vermoeden dat de mods er heimelijk zelfs plezier in scheppen om het... "respect my authoritah !" en anders krijg je een ban of erger... te kunnen uitspreken.
Zoals hiervoor al door zeef is aangehaald is er op verschillende wijzen geprobeerd te modereren en geen van die methodes waren succesvol. Dat ligt niet aan de crew, maar aan een te groot deel van de gebruikers. Hoewel, je zou het de crew kunnen verwijten dat ze vaker niet dan wel die ban hadden gezet. Maar of het daarmee een leuk topic was geworden? Ik betwijfel het.
Alle koopjes bij elkaar waar je even doorheen kunt scrollen, en de meest besproken items krijgen dan een nieuw topic. Hoe makkelijker en gebruiksvriendelijker kun je het hebben.
Even doorheen scrollen was het op een gegeven moment ook niet meer. Je moest door al het gezemel worstelen wat niets met acties of kortingen te maken heeft.

Overigens moet ook ik wennen aan de opzet van AK en ik ben er heilig van overtuigd dat dat voor heel veel mensen geldt. Terug naar hoe het was gaan ze niet, en gelukkig maar. Maar het feit dat hier een feedbackdraad staat en dat de SF/AK-crew in discussie gaat en alle haalbare verbeteringen wil overwegen, zegt wel iets over de mate waarin men tegemoet wil komen aan de wensen van de gebruikers. En daar ben ik blij om want de gebruikers zíjn heel belangrijk voor ons en daar willen wij als vrijwilligers soms belachelijk veel tijd en energie in steken. Maar dan wel vanaf hier vooruit denkend en niet achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er wordt wel om feedback gevraagd alleen wordt er niet op gereageerd.

CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

Er is een aanpak die weliswaar heel veel op de oude situatie LIJKT (gelukkig maar want die 'werkt' wél) maar toch essentieel anders is en veel van de nadelen van de oude manier van werken zal kunnen ondervangen. Vraag is of men dat verschil weet te waarderen en niet alleen kijkt naar de gelijkenis die het met de oude situatie heeft.

Om in IT-termen te blijven. Dat oude topic werkte met fuzzy logic. Het léék weinig structuur te hebben maar dat had het wel degelijk, alleen 'anders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:01

zeef schreef op zondag 07 april 2013 @ 03:42:

En wie mocht er dan iedere keer weer de zooi opruimen? Juistem, wij. En dat doen we dus niet meer. Het modden van Tweakers is vrijwilligerswerk. Dat schijnen sommige mensen te vergeten. Die vrijwilligers doen graag hun best voor het grotere goed dat Gathering of Tweakers is. En dat is kennis delen en elkaar helpen. Niet dag in dag uit de drek uit het aanbiedingen topic te halen. Daar hadden en hebben we geen zin meer in.
http://www.facilitiesnet....uses-and-Solutions--12746

PSN: joeri213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:35:

Er is een aanpak die weliswaar heel veel op de oude situatie LIJKT (gelukkig maar want die 'werkt' wél) maar toch essentieel anders is en veel van de nadelen van de oude manier van werken zal kunnen ondervangen. Vraag is of men dat verschil weet te waarderen en niet alleen kijkt naar de gelijkenis die het met de oude situatie heeft.

Om in IT-termen te blijven. Dat oude topic werkte met fuzzy logic. Het léék weinig structuur te hebben maar dat had het wel degelijk, alleen 'anders'.
Je doelt dan neem ik aan op de suggestie van een centraal meldingentopic waarbij de gebruikers verantwoordelijk zijn voor het starten van een apart topic zodra er ergens discussie over ontstaat?

Volgens mij is daar wel degelijk feedback op gegeven, namelijk dat wij dat op basis van ervaringen uit het verleden weinig succesvol achten. Bovendien toont het kortingscode topic dat ook al weer aan, daar heb ik ook al weer zaken af moeten splitsen ondanks dat dat topic exclusief bedoeld was voor meldingen en bedankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:11:
[...]
Ik las in zeef z'n post de understatement van de dag. Als GM'er volg ik niet alleen m'n eigen fora maar hou ik de andere delen van de site een beetje in de gaten. En het kortingentopic in SF was gewoon een drama dat nergens op het forum z'n gelijke kent. Je kon er soms donder op zeggen dat er na een F5 gewoon weer een paar TR's stonden. En meestal ook niet ten onrechte.

Ik zeg het niet snel maar hier is het echt van toepassing, groot respect voor de crew van SF voor het op orde houden van zaken. Ik zou allang zijn afgehaakt en ermee zijn gestopt. Nergens heb ik zulk hardleers volk gezien als in dat topic. En dat geldt zeker niet voor iedereen die daar kwam, maar wel voor een te groot deel van de daar postende userbase.

[...]
Ik vind het ook behoorlijk onjuist om de term puinhoop te gebruiken. Juist door de moderaties is het er veelal geen puinhoop geworden of is de rommel opgeruimd voordat iedereen er echt last van kreeg. Was er niet gemodereerd, dan is puinhoop niet de juiste term. Ik zou eerder zeggen een losgeslagen puinbak waar de TrashCan nog te goed voor is.

[...]
Zoals hiervoor al door zeef is aangehaald is er op verschillende wijzen geprobeerd te modereren en geen van die methodes waren succesvol. Dat ligt niet aan de crew, maar aan een te groot deel van de gebruikers. Hoewel, je zou het de crew kunnen verwijten dat ze vaker niet dan wel die ban hadden gezet. Maar of het daarmee een leuk topic was geworden? Ik betwijfel het.

[...]
Even doorheen scrollen was het op een gegeven moment ook niet meer. Je moest door al het gezemel worstelen wat niets met acties of kortingen te maken heeft.

Overigens moet ook ik wennen aan de opzet van AK en ik ben er heilig van overtuigd dat dat voor heel veel mensen geldt. Terug naar hoe het was gaan ze niet, en gelukkig maar. Maar het feit dat hier een feedbackdraad staat en dat de SF/AK-crew in discussie gaat en alle haalbare verbeteringen wil overwegen, zegt wel iets over de mate waarin men tegemoet wil komen aan de wensen van de gebruikers. En daar ben ik blij om want de gebruikers zíjn heel belangrijk voor ons en daar willen wij als vrijwilligers soms belachelijk veel tijd en energie in steken. Maar dan wel vanaf hier vooruit denkend en niet achteruit.
Dit is typisch dat de modererende groep de gebruikers groep niet begrijpt, heel jammer.
Echt een voorbeeld hoe doof je kunt zijn, ga zo door en help je forum om zeep.

En zo zul je het als vrijwilliger in de toekomst lekker rustig krijgen en dat was de bedoeling, toch? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Vanuit gebruikersperspectief vond ik de oude manier veel fijner. Maar ik ben dan ook niet degene die veel effort moet steken in het schoon houden ervan ......

Merk dat ik persoonlijk ook niet echt meer zoveel kijk als voorheen.

Hebben jullie inzicht in verschil qua gebruik in de oude situatie en de nieuwe situatie ? Ben benieuwd of dit puur iets van mijzelf is.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Supertip schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:48:
[...]

Dit is typisch dat de modererende groep de gebruikers groep niet begrijpt, heel jammer.
Echt een voorbeeld hoe doof je kunt zijn, ga zo door en help je forum om zeep.

En zo zul je als vrijwilliger in de toekomst lekker rustig krijgen en dat was de bedoeling, toch? :z
Ik vind het jammer dat je de essentie van mijn post er kennelijk niet uit hebt gehaald. Ik vind de nieuwe opzet van AK ook wennen en als gebruiker keek ik ook veelvuldig naar aanbiedingen in dat ene topic. Maar vanuit mijn rol als crewlid zag ik ook dat het niet levensvatbaar was, iets dat sommigen hier inclusief jij kennelijk niet willen zien. En als je graag zo'n soort topic weer terug wilt dan ben je vrij om dat elders te gaan regelen, hier gaat het namelijk niet gebeuren.
Wat er dan wel gaat gebeuren? Dat is afhankelijk van de inhoudelijk opbouwende feedback die jij en anderen hier kunnen geven. Pak dat op in plaats van met generaliserende verwijten te komen dat ik de gebruikers niet begrijp. Ik begrijp jullie dondersgoed. Ik had heel graag dat ene topic zo gehouden want ook voor mij als gebruiker was het makkelijk. Maar zoals gezegd: ondoenlijk want het het leverde veel klachten op van gebruikers, voldeed niet aan het beleid, was niet te modereren etc. Been there, done that. Zet er een punt achter, nu gaat de AK-crew het anders aanpakken en dit is je kans om daarover mee te praten en invloed uit te oefenen. Maar blijf niet in het verleden leven, dat komt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:45:
[...]

Je doelt dan neem ik aan op de suggestie van een centraal meldingentopic waarbij de gebruikers verantwoordelijk zijn voor het starten van een apart topic zodra er ergens discussie over ontstaat?

Volgens mij is daar wel degelijk feedback op gegeven, namelijk dat wij dat op basis van ervaringen uit het verleden weinig succesvol achten. Bovendien toont het kortingscode topic dat ook al weer aan, daar heb ik ook al weer zaken af moeten splitsen ondanks dat dat topic exclusief bedoeld was voor meldingen en bedankjes.
De ervaring van de gebruikers was dat die topics weer gesloten werden wegens "te weinig discussiewaarde". Dan rem je dat gedrag natuurlijk zeer snel af. Een belangrijk verschil is dat dit sluiten dus niet meer moet gebeuren. Zo'n ogenschijnlijk klein verschil kan echter zeer grote gevolgen hebben op het beter lopen van een centraal aanbiedingentopic.

Echte ervaring met een constructie waarin op deze manier gewerkt wordt hebben we dus nog niet op kunnen doen. Dat zouden we dus wel moeten doen. Dan pas wéten we of dat kan werken of niet. Veronderstellen is nu eenmaal niet de beste basis voor het maken van beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:35:

Het oude topic was niet succesvol in die interpretatie. Dat is hetzelfde als roepen : "de straat is toch schoon, we bezuinigen op de straatvegers" als die net 5 minuten weg zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QtqvyDYByXm23d2DeFf3No15/full.png

In 6 maanden. Dat is bizar veel, meer dan er in die periode over heel GoT werden ingediend. Daarom nu deze opzet in AK forum
Dat gaat over werk. Moderators van GoT krijgen niet betaald voor hun werk maar doen dat vrijwillig. Uit interesse of betrokkenheid met het onderwerp. Behalve na een avond zuipen hebben de meesten doorgaans geen trek in het tot 4 keer toe opruimen van het topic door 132 slowchat en offtopic berichten te verwijderen die over één euro korting bij een turkse pizza gingen.
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:07:
[...]

De ervaring van de gebruikers was dat die topics weer gesloten werden wegens "te weinig discussiewaarde". Dan rem je dat gedrag natuurlijk zeer snel af. Een belangrijk verschil is dat dit sluiten dus niet meer moet gebeuren. Zo'n ogenschijnlijk klein verschil kan echter zeer grote gevolgen hebben op het beter lopen van een centraal aanbiedingentopic.

Echte ervaring met een constructie waarin op deze manier gewerkt wordt hebben we dus nog niet op kunnen doen. Dat zouden we dus wel moeten doen. Dan pas wéten we of dat kan werken of niet. Veronderstellen is nu eenmaal niet de beste basis voor het maken van beleid.
En daarom juist nu elke aanbieding in een apart topic. Met meer ruimte voor discussie, bedankjes etc. etc. :)

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even aan aanvullende vraag als het mag: Door hoeveel mensen werden die 537 topicreports ingediend ? Want het maakt natuurlijk nogal wat verschil of er een vaste kern van klagers is of 537 verschillende tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En ik lees ook maar geen reactie over het feit dat er door de moderators om TR's gevráágd werd! Dan vind ik 4 per dag echt niet iets om van achterover te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:41:
Nog even aan aanvullende vraag als het mag: Door hoeveel mensen werden die 537 topicreports ingediend ? Want het maakt natuurlijk nogal wat verschil of er een vaste kern van klagers is of 537 verschillende tweakers.
Nee, door drie klagende buurmannen. :+ Heb er net even doorheen gescrold en het is een wisselend beeld. Sommige nicks komen vaker voor, maar het merendeel niet. Veel klachten over offtopic en bedelen om (bijvoorbeeld Vodafone) code's.

Een geanonimiseerde bloemlezing:
Volgens mij gaat het weer off-topic. Ik zie liefst kortingen en geen discussie over prive-leven van tweakers.
Zoals gewoonlijk in dit topic melden mensen weer vele malen keren hetzelde, wanneer je de laatste reacties leest dan lees je alles zo'n 3x dubbel. Best wel irritant aangezien ik nu mijn tijd verdoe met het lezen van dezelfde meldingen over dezelfde bedrijven.
Een hoop geneuzel over een ervaring en persoonlijke meningen. Topic is bedoelt voor acties, eventuele bedankjes en/of aangeven waarom een actie wel of niet goed/verstandig is.
Ik heb medelijden met de Mods in dit topic.

Wéér offtopic als de malle.
Het moet is ophouden met die Otto updates van iedereen.
"Ik lees nu al vijf pagina's lang over AH/MM kortingsbonnen en hoe ze te gebruiken. Kan er niet een apart topic voor worden gemaakt. Alle belangrijke kortingsinfo verzuipt gewoon door deze posts."
Ik kan mij herinneren dat het de bedoeling was om Tweaker-waardige aanbiedingen te plaatsen in dit topic, ik heb een beetje moeite luiers en condooms in deze context?
Kan het gezeur over Otto in een eigen topic?
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:48:
En ik lees ook maar geen reactie over het feit dat er door de moderators om TR's gevráágd werd! Dan vind ik 4 per dag echt niet iets om van achterover te vallen.
Ho wacht even. Dat scenario is door de community zelf gekozen. Zie hier de poll zeef in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dus:

Eigen topics waren er te weinig. Simpel op te lossen.

Verder mensen beetje opvoeden dat heel Tweakers zich niet aan de wensen van een enkel individu kan aanpassen en dat zo'n druk topics uit de aard der zaak altijd wat doublures en andere niet ideale zaken zal bevatten. Wil je die niet lezen bezoek het topic dan niet. Wat is belangrijker? Makkelijk aanbiedingen kunnen plaatsen/vinden of een topic dat in elk opzicht aan jouw wensen voldoet? Vooral als er nauwelijks nog aanbiedingen gepost worden lijkt het antwoord me niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:59:
Dus:

Eigen topics waren er te weinig. Simpel op te lossen.
Precies. Laten we dat nou net gefixt hebben. ;)
Verder mensen beetje opvoeden dat heel Tweakers zich niet aan de wensen van een enkel individu kan aanpassen en dat zo'n druk topics uit de aard der zaak altijd wat doublures en andere niet ideale zaken zal bevatten. Wil je die niet lezen bezoek het topic dan niet. Wat is belangrijker? Makkelijk aanbiedingen kunnen plaatsen/vinden of een topic dat in elk opzicht aan jouw wensen voldoet? Vooral als er nauwelijks nog aanbiedingen gepost worden lijkt het antwoord me niet moeilijk.
Ik had ook niet de indruk dat alles 1 op 1 zou doorgaan. Het is een verandering, een forse verandering. Dat heeft tijd nodig om te wennen.

We zijn niet pas een week bezig met dit forum (heel GoT, voor de duidelijkheid) dus dat hebben we wel ingecalculeerd. Een verandering heeft absoluut impact en dat zien we nu. Maar de ervaring leert dat dit slechts tijdelijk is en dat we ondertussen door moeten gaan op de gekozen route en die gaandeweg verbeteren. Samen met de actieve community.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het zoeken zeef :)
Maar dan kan ik de klagers alleen maar van harte feliciteren met het vakkundig om zeep helpen van een goed functionerend topic wat - naar mijn gevoel - voor een hele grote groep andere tweakers een hartstikke leuke bezigheid was. Je zou je als "klager" toch ook een beetje kunnen inleven dat het Aanbiedingen forum een topic is waar nu eemaal wat anders/vrijer gereageerd wordt als op de hardcore Tweakers topics. Ik heb me in mijn beginjaar ook wel eens een Modreportje op de hals gehaald als ik niet volgens de regels reageerde in een kern tweakers topic. Maar dat vond ik ook meer dan terecht, geen moeite mee. Maar ja, "t is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er is wat mij betreft echter één *feit* waar men niet omheen kan. Het oude topic werkte zo goed omdat het die vorm van een enkel topic had!!! Zodra je dat essentiële aspect verwijdert werkt het gewoon niet meer, wat je verder ook doet.

Mijn voorstel is spin-off topics naast een enkel centraal topic die niet gesloten worden. Daar zal zich dan het merendeel afspelen wat in het centrale topic als ongewenst/off-topic beschouwd wordt waardoor dat centrale topic dus 'schoon' kan blijven wat precies is wat men wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Het grote aantal TR's heeft er natuurlijk mee te maken dat het een extreem populair en veelbezocht topic was (wellicht ook het meest bezochte topic van heel GoT?), dan is het logisch dat daar meer reports zijn. Ook vind ik het een beetje raar dat ons altijd werd gevraagd om TR's aan te maken als iets ons niet beviel, oké dat hebben we dus gedaan en nu worden we daar keihard op afgerekend.

Ik zag de nieuwe opzet aanvankelijk wel zitten echter blijkt er nu het ingevoerd is wel veel minder activiteit te zijn. Hopelijk dat dit nog aantrekt, laatste dagen lijkt er al iets meer beweging in te zitten.

Overigens, moeten deze topics ook niet gelinkt worden?

[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 7
[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8
[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:01:
[...]
Ik vind het jammer dat je de essentie van mijn post er kennelijk niet uit hebt gehaald. Ik vind de nieuwe opzet van AK ook wennen en als gebruiker keek ik ook veelvuldig naar aanbiedingen in dat ene topic. Maar vanuit mijn rol als crewlid zag ik ook dat het niet levensvatbaar was, iets dat sommigen hier inclusief jij kennelijk niet willen zien. En als je graag zo'n soort topic weer terug wilt dan ben je vrij om dat elders te gaan regelen, hier gaat het namelijk niet gebeuren.
Wat er dan wel gaat gebeuren? Dat is afhankelijk van de inhoudelijk opbouwende feedback die jij en anderen hier kunnen geven. Pak dat op in plaats van met generaliserende verwijten te komen dat ik de gebruikers niet begrijp. Ik begrijp jullie dondersgoed. Ik had heel graag dat ene topic zo gehouden want ook voor mij als gebruiker was het makkelijk. Maar zoals gezegd: ondoenlijk want het het leverde veel klachten op van gebruikers, voldeed niet aan het beleid, was niet te modereren etc. Been there, done that. Zet er een punt achter, nu gaat de AK-crew het anders aanpakken en dit is je kans om daarover mee te praten en invloed uit te oefenen. Maar blijf niet in het verleden leven, dat komt niet terug.
Ik heb genoeg op gegooid aan tips en ideeën, en generaliseer alleen maar uit frustratie puur omdat jullie uitgangspunt de plank totaal misslaat.
Dus ik stop met mijn input en zeg jullie vaarwel.
Veel Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar als wij ietsjespietje meer inzet van jou vragen, hetgeen in de meest basale variant als enige extra handeling bestaat uit het maken van een topictitel, is teveel moeite? Seriously? Want daar hebben we het in de praktijk over. Het indextopic ververst op identieke wijze als het oude grote topic. Wat extra moeite kost, is een nieuw topic maken. Maar hoeveel extra moeite is dat nou eigenlijk?
[...]
Dat ben ik met je eens, maar voor sommige posters is het wellicht een psychologische kwestie. Ik herken het enigszins wel bij mezelf, ik heb in dat lange topic over T7 (poll) heel wat posts geschreven over zaken die naar mijn mening een stuk beter kunnen. Veel daarvan stoorden mij al een aantal jaren, maar ik heb daar nooit een topic over geopend. Vraag me niet waarom ik dat nooit deed, ik weet het niet precies. Maar toen dat topic er eenmaal was, en een aantal zaken ter sprake kwamen, kwam het er eindelijk van om m'n hart te luchten ;). Het zal wel voer voor psychologen zijn, maar ik ben bang dat sommige posters -om welke reden dan ook- gewoon geen topic gaan openen om een aanbieding te melden. En dat is jammer.

Ik weet ook niet wat de beste manier is om dit op te lossen, maar dit topic is voor suggesties, dus wellicht is zoiets uit een vorige post van mij een optie. Je schreef hier al dat je interesse had in een automatische indexvuller, en misschien valt één en ander te combineren. Ik snap ook wel dat een gedeelte daarvan feitelijk op hetzelfde neerkomt als een topic openen, maar misschien geeft deze aanpak net een beetje meer om sommige aanbiedingenposters over de streep te trekken: Een sticky topic bovenaan genaamd 'Post hier je aanbiedingen', welke weer een scriptje aanroept die het 'vervelende' werk uit handen neemt. En daarvoor hoef je waarschijnlijk geen aanpassingen te doen aan het forum zelf, zo'n scriptje kan extern aangeroepen worden. Ik zou het graag zelf willen proberen, maar ben ik bang dat het met m'n beperkte scriptkennis (Autohotkey :+ ) nog maanden zal duren voordat ik m'n kennis een beetje opgekrikt heb, maar misschien is er iemand anders die daar ook mogelijkheden in ziet?

//

Op zich zou dit -naar omstandigheden- een oplossing zijn die het goede van twee 'belangengroepen' verenigt: Dat scriptje post de volledige aanbieding in het indextopic, dus dat blijft bij het oude. Bij elke aanbieding staat een link (naar een topic) om te reageren. Reacties zijn daardoor veelal ontopic dus minder moderatie noodzakelijk. En gebruikers zijn daardoor weer vrijer in wat ze posten, ze hoeven niet meer bang te zijn om het te lang over één aanbieding te hebben, ze staan nu immers in afzonderlijke topics.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Maar het was natuurlijk ook geen mogelijkheid geweest om wat meer toe te laten in dit topic, nee alles moest direct op de kop. Het resultaat is dat het forum binnen een week al volledig is uitgestorven. Ik kom in plaats van meerdere malen op een dag, alleen nog maar een paar keer in het feedback topic kijken. Laat Tweakers het lekker bekijken, blijkbaar zijn de gebruikers op het GOT forum niet belangrijk genoeg voor wat kleine investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:46:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar voor sommige posters is het wellicht een psychologische kwestie. Ik herken het enigszins wel bij mezelf, ik heb in dat lange topic over T7 (poll) heel wat posts geschreven over zaken die naar mijn mening een stuk beter kunnen. Veel daarvan stoorden mij al een aantal jaren, maar ik heb daar nooit een topic over geopend. Vraag me niet waarom ik dat nooit deed, ik weet het niet precies. Maar toen dat topic er eenmaal was, en een aantal zaken ter sprake kwamen, kwam het er eindelijk van om m'n hart te luchten ;). Het zal wel voer voor psychologen zijn, maar ik ben bang dat sommige posters -om welke reden dan ook- gewoon geen topic gaan openen om een aanbieding te melden. En dat is jammer.
Ja, dat is jammer. Want het is wel de essentie van dit forum. Overigens gaan we net als bij de intor van T7 dingen oppakken om de zaak te verbeteren. Ik zie de GoT only spoilertag, dé meest gevraagde feature in het oude topic bovenaan staan in de poll.
Ik weet ook niet wat de beste manier is om dit op te lossen, maar dit topic is voor suggesties, dus wellicht is zoiets uit een vorige post van mij een optie. Je schreef hier al dat je interesse had in een automatische indexvuller, en misschien valt één en ander te combineren. Ik snap ook wel dat een gedeelte daarvan feitelijk op hetzelfde neerkomt als een topic openen, maar misschien geeft deze aanpak net een beetje meer om sommige aanbiedingenposters over de streep te trekken: Een sticky topic bovenaan genaamd 'Post hier je aanbiedingen', welke weer een scriptje aanroept die het 'vervelende' werk uit handen neemt. En daarvoor hoef je waarschijnlijk geen aanpassingen te doen aan het forum zelf, zo'n scriptje kan extern aangeroepen worden. Ik zou het graag zelf willen proberen, maar ben ik bang dat het met m'n beperkte scriptkennis (Autohotkey :+ ) nog maanden zal duren voordat ik m'n kennis een beetje opgekrikt heb, maar misschien is er iemand anders die daar ook mogelijkheden in ziet?
Ik ga er serieus naar kijken. Als we het probleem zo (deels) kunnen oplossen en het is te maken, dan ga ik me er hard voor maken. Het kan op andere plekken ook handig zijn om een soort format te hebben van minimaal vereiste informatie voor je een topic kan openen.
//

Op zich zou dit -naar omstandigheden- een oplossing zijn die het goede van twee 'belangengroepen' verenigt: Dat scriptje post de volledige aanbieding in het indextopic, dus dat blijft bij het oude. Bij elke aanbieding staat een link (naar een topic) om te reageren. Reacties zijn daardoor veelal ontopic dus minder moderatie noodzakelijk. En gebruikers zijn daardoor weer vrijer in wat ze posten, ze hoeven niet meer bang te zijn om het te lang over één aanbieding te hebben, ze staan nu immers in afzonderlijke topics.
NotSoSteady schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:06:
Maar het was natuurlijk ook geen mogelijkheid geweest om wat meer toe te laten in dit topic, nee alles moest direct op de kop. Het resultaat is dat het forum binnen een week al volledig is uitgestorven. Ik kom in plaats van meerdere malen op een dag, alleen nog maar een paar keer in het feedback topic kijken. Laat Tweakers het lekker bekijken, blijkbaar zijn de gebruikers op het GOT forum niet belangrijk genoeg voor wat kleine investeringen.
Met de poster boven je kan ik wat. Zijn input ga ik zeker voorleggen bij product & development. Ik laat ook zien dat we een feature die men in de oude opzet al graag wilde in iteratie #34 er hoogst waarschijnlijk gaat komen. De 'niet ingelogd spoilertag'. Maar met huilie huilie verhaal 138 kan ik helemaal niets. So long. :w

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:40:
ik stoorde me veel meer aan het overdreven *geknip* en de de schoolmeesterachtige opmerkingen van de mods. Bij mij rees het vermoeden dat de mods er heimelijk zelfs plezier in scheppen om het... "respect my authoritah !" en anders krijg je een ban of erger... te kunnen uitspreken.
Ja, daarom zijn we moderator :F . Je moet de crewfora eens zien, daar bediscussieren we manieren om nog meer machtsgeil te kunnen worden, en de status van een moderator is afhankelijk van het aantal modbreaks, slotjes en uitgedeelde bans. SF modereren voor een weekje was echt een statusupgrade.

Ik hoop toch dat de frustratie niet zoveel effect op het denkvermogen gaat hebben dat mensen echt gaan geloven in bovenstaande onzin. Het is in ieder geval nogal kwetsend voor hen die proberen dit forum in goede banen te leiden en het toegankelijk en plezierig voor iedereen te houden, en proberen geduld te hebben ondanks sommige behoorlijk schurende bijdragen. Nu kunnen we wel tegen een stootje en zullen we ook niet aan je karikatuur voldoen met modbreaks of schoolmeestergedrag :) .

Kan verdere feedback on-topic zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:14
gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:35:
[...]

Ja, daarom zijn we moderator :F . Je moet de crewfora eens zien, daar bediscussieren we manieren om nog meer machtsgeil te kunnen worden, en de status van een moderator is afhankelijk van het aantal modbreaks, slotjes en uitgedeelde bans. SF modereren voor een weekje was echt een statusupgrade.

Ik hoop toch dat de frustratie niet zoveel effect op het denkvermogen gaat hebben dat mensen echt gaan geloven in bovenstaande onzin. Het is in ieder geval nogal kwetsend voor hen die proberen dit forum in goede banen te leiden en het toegankelijk en plezierig voor iedereen te houden, en proberen geduld te hebben ondanks sommige behoorlijk schurende bijdragen. Nu kunnen we wel tegen een stootje en zullen we ook niet aan je karikatuur voldoen met modbreaks of schoolmeestergedrag :) .

Kan verdere feedback on-topic zijn? :)
Het blijft een feit dat sommige van jullie de juiste snaar weten te raken bij het 'in banen leiden' van het forum, en andere daar minder in slagen. Waarbij het in sommige gevallen meer neigt naar een dictatuur. Ik kan me daarom goed vinden in de mening van robbiesan.

Al met al zitten we nu met een aanbiedingen forum waar volgens mij niemand iets mee kan. Mijn plezier is er in ieder geval niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:35:
[...]

Als oud-mod/admin op enkele zeer bekende, grote fora kan ik dit bevestigen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Maar ehm, 537 topicreports in 6 maanden is toch niet zo heel veel?
Dat is ongeveer 90 per maand en 3 per dag. Mag van een vrijwilliger toch wel aannemen dat je iets graag doet. Dan is gemiddeld 3x per dag toch niet heel erg?
Of betreft het veel meer dan op een kruisje drukken en bevestigen? Vaak geven jullie leuke/sarcastische opmerking in de vorm van een bedreiging, maar dat hoeft ook niet.

Ik blijf erbij, een oplossing zou zijn een topic voor de kleine aanbiedingen. Dan zit je alleen weer met de maatregel, gaan mensen hier weer spammen. Elke keer als ik ga winkelen zie ik her en der wel iets leuks in een gewone winkel. Heeft echter geen zin om voor de laatste/demo goedkope laptop bij de MM een topic aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
1. TR lezen
2. TR controleren op waarheid (klopt hetgeen dat gesteld wordt ?)
3. Aanpak bekijken
4. Sanctie geven aan user(s) die over de scheef gaat (dm(s) sturen, notitie maken bij de user(s) etc...)
5. Post(s) verwijderen/aanpassen/verplaatsen
6. Mod break plaatsen
7. Eventuele koppeling naar mede moderators en/of admin

Heel afhankelijk van de situatie en alles, maar er komt aardig wat bij een TR kijken dus. En vergeet daarbij niet dat we niet alleen maar TR's bekijken, we zijn zelf ook actief op het forum (pro-actief). En zijn dus niet alleen reactief bezig.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 07-04-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
kx22 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:38:
Maar ehm, 537 topicreports in 6 maanden is toch niet zo heel veel?
Dat is ongeveer 90 per maand en 3 per dag. Mag van een vrijwilliger toch wel aannemen dat je iets graag doet. Dan is gemiddeld 3x per dag toch niet heel erg?
Of betreft het veel meer dan op een kruisje drukken en bevestigen? Vaak geven jullie leuke/sarcastische opmerking in de vorm van een bedreiging, maar dat hoeft ook niet.
Je hebt blijkbaar geen idee van de hoeveelheid werk die het een vrijwilliger kost om een topic te modereren. Dat is heel wat meer werk dan een melding wegklikken, in 95 van de 100 gevallen is er ook iets aan de hand wat gefixt moet worden. Zie lijstje Perkouw voor een van de veel voorkomende handelingen.
Ik blijf erbij, een oplossing zou zijn een topic voor de kleine aanbiedingen. Dan zit je alleen weer met de maatregel, gaan mensen hier weer spammen. Elke keer als ik ga winkelen zie ik her en der wel iets leuks in een gewone winkel. Heeft echter geen zin om voor de laatste/demo goedkope laptop bij de MM een topic aan te maken.
En dat kunnen we ook voor de dagaanbiedingen doen. En dan komen ook de andere, grotere aanbiedingen weer aan bod. Want waarom komen kunnen die dan niet weer in een groot topic? Zo zijn we weer terug bij af. Dat was juist waar we vanaf wilden.

Maar laat ik het ander stellen: wat is een kleine aanbieding? Waarin verschilt deze van andere aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het niet zo dat je om in Stuffis Generalis te kunnen posten (of het überhaupt kunt lezen?) iets van 30 postings moet hebben of zo? Als je een zelfde limiet instelt voor een aanbiedingentopic/subforum los je een aantal zaken behoorlijk effectief op.

- Geen nieuwe accounts die puur gemaakt zijn om spam in het aanbiedingentopic te posten en dat als eerste posting doen. Scheelt TR's en moderatiewerk.

- Geen volslagen newbies meer die nog nooit iets van de 'cultuur' van GoT opgepikt hebben en geen enkele weet hebben dat je hier aan enkele basale regels wordt geacht te voldoen als je hier post. Die halen zich eerst maar modbreaks op de hals in andere subfora. ;) Scheelt ook weer TR's en modwerk in een aanbiedingentopic/subforum.

Daarmee onderdruk je al een behoorlijke hoeveelheid ongewenste zaken. De kans dat er een aanbieding gemist wordt is niet heel groot want er is een behoorlijke kans dat een andere Tweaker die aanbieding ook vindt en hier post. Desnoods is er ook nog wel een oplossing te vinden voor nieuwe GoTters die toch iets zeer interessants willen bijdragen via DM aan een mod of een andere actieve topicbezoeker of zoiets.

Ik denk dat je het meer in de hoek van dergelijke verfijningen moet zoeken (tweaken :p) dan het kind met het badwater weggooien en iets totaal anders doen... dat helaas niet bij benádering zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:46:
[...]

//

Begrijp ik het goed dat je eigenlijk het volgende voorstelt: nieuwe korting/aanbieding in het indextopic met autogeneratie van het bijhorende bespreek-topic? Dus eigenlijk het omgekeerde van wat eerder besproken is (autogeneratie van de post in het index topic na aanmaken van het specifieke aanbiedingtopic).

Dat lijkt me namelijk wel een heel goed idee. Ik postte niet echt in het oude topic, volgde het wel en stoorde me ook aan alle off topic besprekingen tussendoor, maar kan me ook vinden in je uitleg van de 'psychologische drempel' om een topic aan te maken ipv een post te maken in een bestaand topic. Jouw voorstel lost al deze problemen in 1 keer op denk ik.

Van mij dus in ieder geval +1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Alleen heeft lang niet elke aanbieding een apart eigen topic nodig. Beetje overkill dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:21:
Is het niet zo dat je om in Stuffis Generalis te kunnen posten (of het überhaupt kunt lezen?) iets van 30 postings moet hebben of zo? Als je een zelfde limiet instelt voor een aanbiedingentopic/subforum los je een aantal zaken behoorlijk effectief op.
De verwijderde berichten uit het oude topic zijn afgesplitst, niet weggegooid. En ik heb even gekeken, en >95% van de afgesplitste posts is van mensen die ruim boven die grens uitkomen, en veel beter zouden moeten weten.

Dus nee, niet effectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Maar zijn dat postings die in spin-off topics die *niet* dichtgegooid worden ook als off-topic/(zeer) ongewenst zouden worden beschouwd? Want daar zou het in combinatie mee moeten gebeuren in mijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:09
Dit moest met een poll eerst aan de community gevraagd worden ,

Ik kon elke avond snel thuis ff kijken of er wat leuks tussen stond ,

Nu doe ik dat niet meer , vond het in 1 topic fijner ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een tip voor sommige RSS-liefhebbers (elk nadeel heb zun voordeel ;) ):
Je kunt van zoekopdrachten (gesorteerd op topicstart) ook een RSS-feed maken. Als je die invoert in een RSS-tracker kun je continue op de hoogte blijven van de aanbiedingen zonder ook maar één keer te clicken :+ (voorbeeld). En ook de laatste reactie is zo zonder clicken te volgen (voorbeeld). Ook handig voor een RSS-widget op je mobiele device.

//
Yohsoog schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:25:
[...]

Begrijp ik het goed dat je eigenlijk het volgende voorstelt: nieuwe korting/aanbieding in het indextopic met autogeneratie van het bijhorende bespreek-topic? Dus eigenlijk het omgekeerde van wat eerder besproken is (autogeneratie van de post in het index topic na aanmaken van het specifieke aanbiedingtopic).
Die variant had ik al eerder voorgesteld, maar dat kan weer aanleiding geven tot ongewenste posts in het indextopic. Vandaar een speciaal meldtopic voor aanbiedingen met een formulier die je zo makkelijk mogelijk kunt invullen met zo min mogelijk rompslomp, en een script doet de rest.
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:27:
Alleen heeft lang niet elke aanbieding een apart eigen topic nodig. Beetje overkill dus.
Ja, maar dat is in de huidige situatie ook. Ik vind het ook niet perfect (verbeteringen zijn welkom), maar het heeft ook een paar voordelen: Iedere aanbieding komt nu ook in de Tweakers-tracker te staan, je kunt de RSS-feed gebruiken in alle geschikte (mobiele) app's, en online diensten, en je kunt los gaan met reageren zonder meteen offtopic te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timv37 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:58:
...Afgezien van het feit dat sommige users het wel erg cru brengen en dat de mods/admins het ongetwijfeld een keer zat worden is het misschien handig om dit topic uit te breiden zoals het tweakers 7.0 release topic? Waar in onderin de feedback van de users bijgehouden werd en of er al wat mee gedaan was.

Ik had beloofd om dit vandaag even op te pakken. En dat heb ik geweten. Ik heb het hele topic opnieuw mogen lezen 8)7 en nu (ruim 2 uur verder) heb ik een lijstje van ca 40 unieke ideeen om dit forum te verbeteren. Een deel van die ideeen is al geimplementeerd, een ander deel is al verworpen en een deel vereist verdere discussie. Ik ga mijn lijstje zo even uitwerken en dan zal het waarschijnlijk morgen in de OP terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:43:
Maar zijn dat postings die in spin-off topics die *niet* dichtgegooid worden ook als off-topic/(zeer) ongewenst zouden worden beschouwd? Want daar zou het in combinatie mee moeten gebeuren in mijn visie.
In aparte topic hebben sommige posts de kans om als on-topic te worden gezien, maar dat werkt dus alleen in de nu geimplementeerde structuur. In een groot topic dus niet, en dat is de maatstaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat werkt ook in de 'oude' structuur als die spin-off topics niet dichtgegooid worden wat wel gebeurde en wat helaas een ernstige inconsequentie in het beleid tot gevolg had. Die inconsequentie opheffen door op een effectieve manier gebruik te maken van die spin-off topics om een hoofdtopic schoon te houden is een *essentieel* verschil met de oude situatie.

Wat mij betreft zouden we dat moeten proberen. We hebben helemaal niets te verliezen en alles te (her)winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:42:
Dat werkt ook in de 'oude' structuur als die spin-off topics niet dichtgegooid worden wat wel gebeurde en wat helaas een ernstige inconsequentie in het beleid tot gevolg had. Die inconsequentie opheffen door op een effectieve manier gebruik te maken van die spin-off topics om een hoofdtopic schoon te houden is een *essentieel* verschil met de oude situatie.

Wat mij betreft zouden we dat moeten proberen. We hebben helemaal niets te verliezen en alles te (her)winnen. :)
Ik blijf in herhaling vallen: we willen niet terug naar de oude structuur. Juist het 'schoon houden' van de hoofdthread was het meeste werk. Het editten van posts, afsplitsen naar nieuw topic of trashcan, mailen of DMmen van mensen, eventueel bannen etc. etc. al dat werk, dat willen we niet meer. Elke post moet bijvoorbeeld handmatig geselecteerd worden om te verplaasten. Dat gaan we echt niet meer doen.

Wat je te verliezen hebt is alles. Wij doen het niet meer in een topic. Dan is het gewoon klaar met aanbiedingen in SF.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 07-04-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ik beschrijf is nou juist absoluut NIET hetzelfde als de oude structuur! Met wat ik beschrijf (en uitgebreid beschreef in respons op je DM) zal de noodzaak om het hoofdtopic schoon te houden d.m.v. modwerk naar ik verwacht dramatisch afnemen.
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.