@ CaptJackSparrow: wat bedoel je precies met spin-offs van het normale aanbiedingentopic? En geef eens voorbeelden van topics in die categorie die op slot vinden waarvan jij vindt dat ze open hadden moeten blijven?
En stel een paar vaste users aan als mod voor dat ene topic.
Toch vind ik een aantal dingen vreemd;
Er werd om TR gevraagd als je iets verkeerds zag zoals het vragen om codes of te diep ingaan op een bepaalde actie/aanbieding/product/alternatief etc. Vervolgens ga je dat doen en dan wordt het aantal TR als reden genoemd dat de oude stijl niet werkte. Ik heb i.i.g. spijt van mijn TR's.. Daarnaast vind ik het aantal van 500+ best hoog, maar relatief gezien valt het wel mee. Als je ziet hoe populair dat topic was vind ik een gemiddelde van 3 TR per dag hartstikke meevallen. Als dit teveel werk was, hadden jullie ook gewoon een paar vaste gebruikers lichte mod rechten kunnen geven. Probleem opgelost.
Nu staat elke aanbieding in een apart topic. Of het nou discussie waardig is of niet... het móet in een apart topic. Voorheen werden losse topics gelijk gesloten als er "geen discussiewaarde" was, terwijl je daarmee gewoon het aanbiedingen topic wat 'schoner' probeerde te houden en tegemoet te komen aan de wensen van de mods.
Toch vind ik een aantal dingen vreemd;
Er werd om TR gevraagd als je iets verkeerds zag zoals het vragen om codes of te diep ingaan op een bepaalde actie/aanbieding/product/alternatief etc. Vervolgens ga je dat doen en dan wordt het aantal TR als reden genoemd dat de oude stijl niet werkte. Ik heb i.i.g. spijt van mijn TR's.. Daarnaast vind ik het aantal van 500+ best hoog, maar relatief gezien valt het wel mee. Als je ziet hoe populair dat topic was vind ik een gemiddelde van 3 TR per dag hartstikke meevallen. Als dit teveel werk was, hadden jullie ook gewoon een paar vaste gebruikers lichte mod rechten kunnen geven. Probleem opgelost.
Nu staat elke aanbieding in een apart topic. Of het nou discussie waardig is of niet... het móet in een apart topic. Voorheen werden losse topics gelijk gesloten als er "geen discussiewaarde" was, terwijl je daarmee gewoon het aanbiedingen topic wat 'schoner' probeerde te houden en tegemoet te komen aan de wensen van de mods.
Iemand is of moderator, of niet. Lite-mods wordt niet aan gedaanFreakster86 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:04:
En stel een paar vaste users aan als mod voor dat ene topic.
Nee, zo werkt het niet. De TRs worden aangegeven als een meetbaar voorbeeld van wat er mis was met het aanbiedingentopic, maar ook zat onzin, off-topic en ander ongewenst materiaal is aangepakt voordat er TRs waren.Er werd om TR gevraagd als je iets verkeerds zag zoals het vragen om codes of te diep ingaan op een bepaalde actie/aanbieding/product/alternatief etc. Vervolgens ga je dat doen en dan wordt het aantal TR als reden genoemd dat de oude stijl niet werkte. Ik heb i.i.g. spijt van mijn TR's..
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vroeger stond op de voorpagina bij "Uit de community" altijd het Aanbiedingen en Kortingscodes topic omdat het zo actief was, nu staat hier het Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback topic. Ik concludeer hieruit dat de Tweakers zijn overgestapt van aanbiedingen plaatsen naar het plaatsen van klachten over de (on)mogelijkheid daarvan.
Ik zou heel graag allerlei ideeën aandragen over hoe de oude situatie beter was en kan maar dat wordt niet gewaardeerd is al meerdere malen aangegeven en dat zal ik daarom ook niet doen.
Wat ik wel heel jammer vind is dat er steeds meer regeltjes en veranderingen op GoT worden bedacht waar de gebruikers niet op zitten te wachten, zo lijkt het. Steeds wordt er teruggrepen naar "het grote geheel" wat beschermt zou moeten worden maar dat is natuurlijk maar zeer betrekkelijk want ik geloof niet dat de 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand allemaal GoT bezoeken en zeker niet allemaal het Aanbiedingen en Kortingscodes topic bekijken. De gebruikers die dat wél iedere dag doen worden geconfronteerd met dingen die ze niet willen.
Het zou toch jammer zijn dat er over een poosje een keurig gestructureerd forum is waar niemand meer te bekennen is omdat iedereen er wel een beetje klaar mee is? Ik ken zelf weinig forums met zoveel regels, modbreaks, *knip*s tot aan banwaarschuwingen onder een topic, voordat je uberhaubt een post hebt geplaatst als op GoT. Soms lijkt het een beetje op regels om de regels.
Laat niet weg dat ik de mods en admins zeker waardeer om hun privétijd die ze er allemaal insteken, wat mij betreft besteden jullie die soms alleen aan de verkeerde dingen.
Ik zou heel graag allerlei ideeën aandragen over hoe de oude situatie beter was en kan maar dat wordt niet gewaardeerd is al meerdere malen aangegeven en dat zal ik daarom ook niet doen.
Wat ik wel heel jammer vind is dat er steeds meer regeltjes en veranderingen op GoT worden bedacht waar de gebruikers niet op zitten te wachten, zo lijkt het. Steeds wordt er teruggrepen naar "het grote geheel" wat beschermt zou moeten worden maar dat is natuurlijk maar zeer betrekkelijk want ik geloof niet dat de 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand allemaal GoT bezoeken en zeker niet allemaal het Aanbiedingen en Kortingscodes topic bekijken. De gebruikers die dat wél iedere dag doen worden geconfronteerd met dingen die ze niet willen.
Het zou toch jammer zijn dat er over een poosje een keurig gestructureerd forum is waar niemand meer te bekennen is omdat iedereen er wel een beetje klaar mee is? Ik ken zelf weinig forums met zoveel regels, modbreaks, *knip*s tot aan banwaarschuwingen onder een topic, voordat je uberhaubt een post hebt geplaatst als op GoT. Soms lijkt het een beetje op regels om de regels.
Laat niet weg dat ik de mods en admins zeker waardeer om hun privétijd die ze er allemaal insteken, wat mij betreft besteden jullie die soms alleen aan de verkeerde dingen.
[ Voor 1% gewijzigd door williamvdh op 07-04-2013 18:24 . Reden: opmaak ]
Dan geef ik mij op als moderatorgambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:16:
[...]
Iemand is of moderator, of niet. Lite-mods wordt niet aan gedaan
[...]
Nee, zo werkt het niet. De TRs worden aangegeven als een meetbaar voorbeeld van wat er mis was met het aanbiedingentopic, maar ook zat onzin, off-topic en ander ongewenst materiaal is aangepakt voordat er TRs waren.
0,0 ongewenst materiaal zul je nooit bereiken. Dat is onhaalbaar. We zijn mensen en geen machines. En zoals ik al zei; ik volgde het topic dagelijks (meerdere keren) en ikzelf vond het aantal off topic reacties de laatste maanden echt veel en veel minder dan voorheen. Tuurlijk zijn er van die top aanbiedingen (gratis product met kortingscode etc.) die veel reacties oproepen. Wanneer je daar dan zsm een nieuw topic voor aanmaakte werd het gelijk dichtgegooid onder de noemer "geen discussiewaarde". Wij, als mensen zijnde, willen toch graag in contact komen en blijven met mensen in eenzelfde situatie. Als er dan geen specifiek topic voor is (of dat is gesloten) dan dumpt men het al snel in het Algemene topic.
En nu heb je ook ongewenst materiaal. Waar je nu in de TS de aanbieding hebt staan moet je nog soms meerdere pagina's doorlopen om nog wat relevante tips m.b.t. de aanbieding tot je te nemen. Dan moet je ook gewoon langs al die bedankjes en ook gekocht! reacties scrollen. Het nieuwe lijkt meer gestructureerd, maar is chaotischer dan voorheen. Open het AK forum maar eens en zeg mij wat je ziet. Er zit geen enkele structuur in. Het bijhouden is een drama en het posten van een aanbieding vergt eerst een hele inspanning van je.
Had deze nieuwe layout/structuur van te voren aan de gebruikers voorgelegd en die hadden jullie hier feilloos op kunnen wijzen. Nu zijn we een weg ingeslagen die bijna niemand in wilde slaan en zijn we hopeloos verdwaald. Aan iedereen maar advies vragen; wat kan beter? welke kant moeten we op?
Ik heb op een soortgelijke vraag van je al uitgelegd dat het aantal TRs alleen illustratief wordt gebruikt; het geeft een beeld voor het onderliggende probleem. Zie Verwijderd in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"Freakster86 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:04:
.. en dan wordt het aantal TR als reden genoemd dat de oude stijl niet werkte. Ik heb i.i.g. spijt van mijn TR's..
Deel 3 van het topic is 34 dagen open geweest en heeft 224 TRs opgeleverd; 6.5 per dag. Ik weet niet bij welk aantal users denken dat dat wel erg veel van het goede is, maar het leverde vanuit onze zijde gewoon teveel werk op.Daarnaast vind ik het aantal van 500+ best hoog, maar relatief gezien valt het wel mee. Als je ziet hoe populair dat topic was vind ik een gemiddelde van 3 TR per dag hartstikke meevallen.
Hoe goed ben je in het beleid handhaven, zelfs al ben je het er niet of niet volledig mee eens?Freakster86 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:28:
Dan geef ik mij op als moderatorIk bezocht het topic toch meerdere keren per dag, bijna een verslaving
Dat komt door de noeste arbeid van de mods, achter de schermen. Ter informatie: het afsplitstopic (dwz de "onzichtbare" moderatie waar je geen modbreak of mod-activiteiten ziet) bevat > 500 afgesplitste posts van 38 dagen. Dus ruim meer dan 10 posts per dag, en dan tel je dus niet de zichtbare moderatie, pushmessages etc.ikzelf vond het aantal off topic reacties de laatste maanden echt veel en veel minder dan voorheen.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-04-2013 18:39 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op 3 april heb ik gereageerd op een DM van Zeef die even in ging op een opmerking van mij in het topic over de Topic Reports.
Aangezien ik daarin mijn visie redelijk samenhangend heb verwoord en ik delen daarvan in een aantal aparte postings hier heb herhaald post ik die tekst nog even integraal hier in het topic.
Mijn hoofdbezwaar is, zoals ik eerder zei, dat m.i. het kind (een 'succesvol' want populair topic) met het badwater is weggegooid.
Komt ie:
===
Absolute aantallen zeggen mij niet veel. Zonder meer inzicht te hebben kan ik die niet accuraat duiden. Het aantal TR's zeg per 100 van de som van postings en topicviews zou al meer zeggen maar ook vraag ik mij af hoeveel procent van de mensen die het topic volgen TR's aanmaken. Overigens werd daar door de mods om gevraagd zoals hier beschreven D2FValinor in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en hij geeft aan dat hij het niet gedaan zou hebben als hij had geweten dat dit tot stoppen van het topic aanleiding had gegeven. Niet elk TR moet gezien worden als een negatief oordeel over het topic lijkt me. Het kan ook een behulpzame actie zijn om gezamenlijk het topic beter van kwaliteit te houden.
Daarnaast is er ook de kans dat enkele mensen die niet snappen dat zo'n groot topic nu eenmaal niet helemaal volgens hun voorkeuren kan verlopen onevenredig veel TR's aanmaken en op elke slak zout leggen. Zonder beter inzicht in die TR's te hebben kan ik daar alleen maar naar raden.
Ik denk dat het belang van het gebruiksgemak van één enkel topic dat in je Post History staat erg onderschat is. Ook hier speelde het KISS principe. De goedbedoelde pogingen nu een veel te uitgebreide en complexe vorm te ontwerpen zal naar ik verwacht om die redenen dan ook niet werken. Wat heb je aan een theoretisch prachtig systeem als geen hond er gebruik van maakt? De realiteit is dat mensen zijn zoals ze zijn en dat je de aard van dat beestje niet makkelijk kunt veranderen. Dat mag soms frustrerend zijn maar zo is het nu eenmaal. Dat koste wat kost proberen te veranderen is tegen windmolens strijden vrees ik.
De populariteit van het topic gaf aan 'dat je iets goeds hebt'. Ik heb het in mijn commentaren over T7 ook gehad over evolutie vs. revolutie. Wat nu gebeurt met het aanbiedingentopic is weer zo'n revolutie en dat werkt niet. Je moet evolutie gebruiken. Behoudt het goede en verbeter het slechte.
Ik las dat de spin-off topics door de aantallen als een ongewenste vervuiling van het shopping forum werden gezien. Dat snap ik. Dat is echter nu ondervangen door een apart aanbiedingen subforum. Er werd in het aanbiedingentopic wel gezegd dat er een apart topic begonnen moest worden als er teveel over een bepaalde aanbieding gepost werd. Volkomen terecht en zinvol.. Alleen werd dan vaak zo'n topic al snel gesloten omdat het 'te weinig discussiewaarde' zou hebben. Ja... dan werkt die overflowfunctie natuurlijk niet meer.
Goed:
- Single topic (eenmaal erin gepost altijd in je Post History - minimale moeite om het te volgen).
- Laagdrempelig melden van aanbiedingen (geen nieuw topic hoeven aanmaken.. met kruisverwijzing in indextopic - dat is een enorm verschil).
'Slecht'/ongewenst:
- Te veel discussie over één aanbieding. Oplossing: spin-off topics die niet gesloten worden zolang die niet ontsporen volgens voor elk topic geldende regels. In een apart subforum staan die niet meer in de weg.
- "Ook besteld
" postings e.d. Tsja... die mag je evt. in gedachten lezen als: "Bedankt voor de tip. Ook besteld
" Ze maken deel uit van de 'sociale' functie van het topic. GoT is toch een community? Dan hoort dat er in zekere mate bij. Men vindt het ook een 'gezellig' topic. En misschien ook wel een beetje 'lekker rommelig'. Dat heeft juist ook zijn charme. Je kunt het een beetje vergelijken met de ibood hunt topics. Dat moeten de lezers snappen en daar moet/mag men zich dus niet teveel aan ergeren en niet allemaal TR's over maken. Als je je daar zó aan ergert dan moet je het topic maar niet volgen. Ik kan er wel mee leven. Het kost minimale tijd om door dergelijke bijdragen heen te gaan. Men moet van een mug geen olifant maken. En anders roept een van de deelnemende posters even iets in de trant van: "Jongens kunnen we nu weer even wat meer on-topic?" en dat heeft wel degelijk een gunstige uitwerking. Plus... zodra je die spin-off topics meer gebruikt zullen ze voor een (flink?) deel daar in terecht komen en zijn ze ook weer minder hinderlijk aanwezig in het hoofdtopic.
Juist het gebruik van spin-off topics als overflow houdt het hoofdtopic automatisch vrij schoon. Dan krijg je automatisch al veel minder TR's. In een eigen subforum doen die spin-off topics helemaal geen kwaad. De hoofdreden voor een TR zou dan juist zijn om even te verzoeken wat postings uit het hoofdtopic naar een reeds aangemaakt spin-off topic te verplaatsen als dat al gemaakt is of om als er toch ongemerkt wat veel over één onderwerp gepost wordt om er even een separaat topic van te maken. Verder hoef je dan alleen echt foutief gedrag te modereren. Spam, referrals, onfatsoenlijke uitlatingen etc.
Ik denk dat je daarmee met vrij kleine aanpassingen (evolutie) wel eens een stuk beter werkend aanbiedingentopic/subforum zou kunnen hebben. En als er dan toch nog wat dingen niet lekker lopen ga je vanuit die vorm verder bijschaven (meer kleine evolutiestapjes).
Naar mijn mening is dat de enige manier waarvan je weet dat zo het aanbiedingentopic niet om zeep wordt geholpen. Nu ligt het in essentie stil. En zonder een even simpele KISS versie zie ik het eerlijk gezegd niet meer terug komen.
Probeer het nou gewoon eens met zo'n licht gewijzigde opzet met meer spin-off topics en wat lossere moderatieteugels en laat de mensen het feedbacktopic dat iedereen nu weet te vinden gebruiken om zonodig aanvullende verbeteringen te bespreken.
Echt... evolutie is de beste methode. Kijk maar wat de natuur met dat principe bereikt heeft.
Aangezien ik daarin mijn visie redelijk samenhangend heb verwoord en ik delen daarvan in een aantal aparte postings hier heb herhaald post ik die tekst nog even integraal hier in het topic.
Mijn hoofdbezwaar is, zoals ik eerder zei, dat m.i. het kind (een 'succesvol' want populair topic) met het badwater is weggegooid.
Komt ie:
===
Absolute aantallen zeggen mij niet veel. Zonder meer inzicht te hebben kan ik die niet accuraat duiden. Het aantal TR's zeg per 100 van de som van postings en topicviews zou al meer zeggen maar ook vraag ik mij af hoeveel procent van de mensen die het topic volgen TR's aanmaken. Overigens werd daar door de mods om gevraagd zoals hier beschreven D2FValinor in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en hij geeft aan dat hij het niet gedaan zou hebben als hij had geweten dat dit tot stoppen van het topic aanleiding had gegeven. Niet elk TR moet gezien worden als een negatief oordeel over het topic lijkt me. Het kan ook een behulpzame actie zijn om gezamenlijk het topic beter van kwaliteit te houden.
Daarnaast is er ook de kans dat enkele mensen die niet snappen dat zo'n groot topic nu eenmaal niet helemaal volgens hun voorkeuren kan verlopen onevenredig veel TR's aanmaken en op elke slak zout leggen. Zonder beter inzicht in die TR's te hebben kan ik daar alleen maar naar raden.
Ik denk dat het belang van het gebruiksgemak van één enkel topic dat in je Post History staat erg onderschat is. Ook hier speelde het KISS principe. De goedbedoelde pogingen nu een veel te uitgebreide en complexe vorm te ontwerpen zal naar ik verwacht om die redenen dan ook niet werken. Wat heb je aan een theoretisch prachtig systeem als geen hond er gebruik van maakt? De realiteit is dat mensen zijn zoals ze zijn en dat je de aard van dat beestje niet makkelijk kunt veranderen. Dat mag soms frustrerend zijn maar zo is het nu eenmaal. Dat koste wat kost proberen te veranderen is tegen windmolens strijden vrees ik.
De populariteit van het topic gaf aan 'dat je iets goeds hebt'. Ik heb het in mijn commentaren over T7 ook gehad over evolutie vs. revolutie. Wat nu gebeurt met het aanbiedingentopic is weer zo'n revolutie en dat werkt niet. Je moet evolutie gebruiken. Behoudt het goede en verbeter het slechte.
Ik las dat de spin-off topics door de aantallen als een ongewenste vervuiling van het shopping forum werden gezien. Dat snap ik. Dat is echter nu ondervangen door een apart aanbiedingen subforum. Er werd in het aanbiedingentopic wel gezegd dat er een apart topic begonnen moest worden als er teveel over een bepaalde aanbieding gepost werd. Volkomen terecht en zinvol.. Alleen werd dan vaak zo'n topic al snel gesloten omdat het 'te weinig discussiewaarde' zou hebben. Ja... dan werkt die overflowfunctie natuurlijk niet meer.
Goed:
- Single topic (eenmaal erin gepost altijd in je Post History - minimale moeite om het te volgen).
- Laagdrempelig melden van aanbiedingen (geen nieuw topic hoeven aanmaken.. met kruisverwijzing in indextopic - dat is een enorm verschil).
'Slecht'/ongewenst:
- Te veel discussie over één aanbieding. Oplossing: spin-off topics die niet gesloten worden zolang die niet ontsporen volgens voor elk topic geldende regels. In een apart subforum staan die niet meer in de weg.
- "Ook besteld
Juist het gebruik van spin-off topics als overflow houdt het hoofdtopic automatisch vrij schoon. Dan krijg je automatisch al veel minder TR's. In een eigen subforum doen die spin-off topics helemaal geen kwaad. De hoofdreden voor een TR zou dan juist zijn om even te verzoeken wat postings uit het hoofdtopic naar een reeds aangemaakt spin-off topic te verplaatsen als dat al gemaakt is of om als er toch ongemerkt wat veel over één onderwerp gepost wordt om er even een separaat topic van te maken. Verder hoef je dan alleen echt foutief gedrag te modereren. Spam, referrals, onfatsoenlijke uitlatingen etc.
Ik denk dat je daarmee met vrij kleine aanpassingen (evolutie) wel eens een stuk beter werkend aanbiedingentopic/subforum zou kunnen hebben. En als er dan toch nog wat dingen niet lekker lopen ga je vanuit die vorm verder bijschaven (meer kleine evolutiestapjes).
Naar mijn mening is dat de enige manier waarvan je weet dat zo het aanbiedingentopic niet om zeep wordt geholpen. Nu ligt het in essentie stil. En zonder een even simpele KISS versie zie ik het eerlijk gezegd niet meer terug komen.
Probeer het nou gewoon eens met zo'n licht gewijzigde opzet met meer spin-off topics en wat lossere moderatieteugels en laat de mensen het feedbacktopic dat iedereen nu weet te vinden gebruiken om zonodig aanvullende verbeteringen te bespreken.
Echt... evolutie is de beste methode. Kijk maar wat de natuur met dat principe bereikt heeft.
Ik sluit me hier volledig bij aan. In het oude topic werden spin-offs direct dicht gegooid om dat het geen toegevoegde (discussie) waarde had, bijvoorbeeld het Otto Netgear WNDR4700 topic. Nu, in het aparte forum is dat topic er wel en staat er wel ineens allerlei onzin in.
Samengevat:
In het nieuwe forum een aanbiedingen topic maken zoals voorheen en wanneer mensen over een bepaalde aanbieding willen discussieren, maken ze in het zelfde forum maar een apart topic zoals nu ook gedaan wordt. Op die manier houd je het hoofd topic schoon, op wat bedankjes na en is iedereen tevreden!
Wat hierboven al een keer is gezegd: Het feedback topic staat vol en het aanbiedingen forum is leeg. Als dat het doel is geweest, is het erg goed gelukt!
Ik zou zeggen: Give it a try. Dat hebben jullie met deze nieuwe opzet ook gedaan en dat is mislukt, dus waarom niet? Je kan altijd het aanbiedingen forum nog dichtgooien en zeggen: We kappen hiermee!
(edit: ik lees mijn post nog een keer en het lijkt allemaal erg pissed off. Zo is het niet bedoeld, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is
)
Samengevat:
In het nieuwe forum een aanbiedingen topic maken zoals voorheen en wanneer mensen over een bepaalde aanbieding willen discussieren, maken ze in het zelfde forum maar een apart topic zoals nu ook gedaan wordt. Op die manier houd je het hoofd topic schoon, op wat bedankjes na en is iedereen tevreden!
Wat hierboven al een keer is gezegd: Het feedback topic staat vol en het aanbiedingen forum is leeg. Als dat het doel is geweest, is het erg goed gelukt!
Ik zou zeggen: Give it a try. Dat hebben jullie met deze nieuwe opzet ook gedaan en dat is mislukt, dus waarom niet? Je kan altijd het aanbiedingen forum nog dichtgooien en zeggen: We kappen hiermee!
(edit: ik lees mijn post nog een keer en het lijkt allemaal erg pissed off. Zo is het niet bedoeld, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is
[ Voor 8% gewijzigd door Postmen op 07-04-2013 20:29 ]
Wait, wut? Het is mislukt? De stofwolken van de klachtenstorm is nog niet eens weg en het is al mislukt? Ik zou zeggen: probeer de nieuwe opzet eerst eens, in plaats van het geklaag. Inderdaad, give it a try, niet klagen maar aanbiedingen postenPostmen schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:27:
Ik zou zeggen: Give it a try. Dat hebben jullie met deze nieuwe opzet ook gedaan en dat is mislukt
Ik herhaal nog even wat wellicht het meest essentiële deel van mijn 'betoog' is.
CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:12:
De realiteit is dat mensen zijn zoals ze zijn en dat je de aard van dat beestje niet makkelijk kunt veranderen. Dat mag soms frustrerend zijn maar zo is het nu eenmaal. Dat koste wat kost proberen te veranderen is tegen windmolens strijden vrees ik.
Dank je wel dat je de tijd hebt genomen om zo uitgebreid naar zeef te reageren. Binnenkort meer maar even een korte reactie op je opsomming (die denk ik de basis vormt voor de rest van je betoog).CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:12:
Selectieve quote:
Volgens mij ben je een aardig eind op weg, maar zit je er op cruciale punten net een klein beetje naast. Imo is een single topic geen voordeel. Ik kan daarbij de "So what?" vraag stellen om tot je echte benefit te komen. Ik neem aan dat je daarbij gemak van het overzicht van topics bedoeld. Ik kan niets inbrengen tegen je 2e punt.Goed:
- Single topic
- Laagdrempelig melden van aanbiedingen
Om het even helemaal helder te krijgen: als we dus het overzicht van aanbiedingen en het posten van aanbiedingen vergemakkelijken dan is het een gegarandeerd succes?CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:49:
Ik herhaal nog even wat wellicht het meest essentiële deel van mijn 'betoog' is.
Subforum helemaal top. Zet bovenin als sticky het Algemene Aanbiedingen Topic en laat aanbiedingen lekker spinoffen (is dat een woord?
) Alles overzichtelijk in 1 topic en als iets interessant is maak je er een eigen topic van. Zo hoef je maar 1 ding bij te houden en boeit het ook niet dat die andere aanbiedingen gesorteerd staan op nieuwste reactie.
Ik postte daarvoor:gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:43:
Wait, wut? Het is mislukt? De stofwolken van de klachtenstorm is nog niet eens weg en het is al mislukt? Ik zou zeggen: probeer de nieuwe opzet eerst eens, in plaats van het geklaag. Inderdaad, give it a try, niet klagen maar aanbiedingen posten
Dat plaatsen gebeurt dus niet meer! Ik heb al eerder ergens het voorbeeld genoemd van een tip betreffende een GTX 670 waarvan er nog 1 was bij Amazon. Was voor mij een superdeal! Maar niet een apart topic waard! Dat gedeelte kan je nu nergens meer kwijt, terwijl dat juist de leuke aanbiedingen waren. De dagaanbiedingen kan ik zelf wel opzoeken.Wat hierboven al een keer is gezegd: Het feedback topic staat vol en het aanbiedingen forum is leeg. Als dat het doel is geweest, is het erg goed gelukt!
[ Voor 5% gewijzigd door Postmen op 07-04-2013 22:52 ]
Wat een somberheid. Dat het wennen is en er een dip zal zijn was voorspelbaar. Maar we hebben het nu over minder dan een week, want op 2 april is AK begonnen, minder dan een week dus. Men zal toch echt wel wat meer geduld moeten hebben voor we evaluerenPostmen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:50:
Ik postte daarvoor:
[...]
Dat plaatsen gebeurt dus niet meer!
Het zal zeker even wennen zijn. Maar op dit moment is het akelig stil en rustig. Meestal is dat een slecht teken. Het kost over het algemeen veel moeite om dat soort activiteit weer op hetzelfde niveau terug te krijgen. Hoe langer je wacht.... Hoe meer moeite!
Maar goed, ik snap jullie ook wel. Ik heb in het verleden ook wel gemodereerd op een (iets minder
) populair forum. Soms wordt je echt moe van sommige mensen. Om te voorkomen dat je dat ook van mij wordt, hou ik er maar mee op.
Ik heb m'n zegje gedaan, ik zie wel wat er van komt. Ik hoop niet dat de aanbiedingen hier een langzame (of juist snelle) dood sterven!
Maar goed, ik snap jullie ook wel. Ik heb in het verleden ook wel gemodereerd op een (iets minder

Verwijderd
Waar is het oude topic gebleven, de lange sliert met aanbiedingen en codes?
Dat was gewoon goed, dit zuigt- voor ieder item een ander topic.
Dat was gewoon goed, dit zuigt- voor ieder item een ander topic.

Wel frapant is dat dit topic bijna net zo druk is als het oude aanbiedingentopic, maar alleen dan zonder de aanbiedingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Morpheusk op 08-04-2013 09:00 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Als ik nu zo lees dat het oude topic is gesloten voor gemiddeld nog geen 3 TR's per dag in het drukste topic van het forum, dan denk ik dat het ingeslagen pad overkill is.
Natuurlijk zeg ik niet dat ik de inspanning van de mod's niet respecteer en waardeer (heb zelf ook wel fora gemod), maar dat de aktie m.i. zwaar overtrokken is, het kind is nu idd met het badwater weggegooid. Jammer.
Als jullie niet inzien dat na 6 dagen de activiteit zwaar teruggelopen is en jullie hiermee het succesvolste topic de doodsteek hebben gegeven, dan lijden jullie echt aan tunnelvisie. (niks persoonlijks)
Jammer, jammer, jammer. Maar misschien komen jullie tot inkeer voordat het te laat is.
Natuurlijk zeg ik niet dat ik de inspanning van de mod's niet respecteer en waardeer (heb zelf ook wel fora gemod), maar dat de aktie m.i. zwaar overtrokken is, het kind is nu idd met het badwater weggegooid. Jammer.
Als jullie niet inzien dat na 6 dagen de activiteit zwaar teruggelopen is en jullie hiermee het succesvolste topic de doodsteek hebben gegeven, dan lijden jullie echt aan tunnelvisie. (niks persoonlijks)
Jammer, jammer, jammer. Maar misschien komen jullie tot inkeer voordat het te laat is.
[ Voor 0% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-04-2013 10:35 . Reden: (typo en grammatica gefixt) ]
Je doet overkomen alsof deze TR's niet zoveel voorstellen, je vergeet echter dat hier behoorlijk wat werk en dus tijd in gaat zitten. En dan hebben we het alleen nog maar over de TR's, we zijn ook pro-actief bezig en werken hier niet alleen re-actief. Zie ook mijn post hier, Perkouw in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback".KillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:02:
Als ik nu zo lees dat het oude topic is gesloten voor gemiddeld nog geen 3 TR's per dag in het drukste topic van het forum, dan denk ik dat het ingeslagen pad overkill is.
Als jullie niet inzien dat na 6 dagen de activiteit zwaar teruggelopen is en jullie hiermee het succesvolste topic de doodsteek hebben gegeven, dan zijn leiden jullie echt aan tunnelvisie. (niks persoonlijks)
We hebben al e.e.a. feedback van jullie verwerkt en zijn achter de schermen nog druk bezig, vergeet niet dat we nu zo'n ~week verder zijn. Geef de nieuwe situatie, maar ook ons even de tijd. We hebben nog genoeg andere zaken te doen dan alleen mod-werk en daarbij kunnen we niet instant alles omgooien en moeten we ook met elkaar discussiëren over de gegeven feedback alvorens we deze doorvoeren/weigeren.
Misschien ook handig om in de topic titel de korting in percentage of prijs te weergegeven. Voorbeeld:
[07-04-2013 dagaanbieding] TDK Life on Record ST550 - iBOOD {39 € --> 19,95 €}
Nu moet je de hele tijd klikken in de topic titel om te kijken wat de werkelijke korting is. Als het misschien 5 % scheelt, dan is het voor de meeste hier al niet meer aantrekkelijk en scheelt dat dus ook klikwerk.
Voor mij is de nieuwe aanpak van de aanbiedingen tot nu toe een achteruitgang, komen i.p.v. berichten, nu 100 topic titels, beetje onoverzichtelijk. Van scrollen naar klikken.
Nu moet je de hele tijd klikken in de topic titel om te kijken wat de werkelijke korting is. Als het misschien 5 % scheelt, dan is het voor de meeste hier al niet meer aantrekkelijk en scheelt dat dus ook klikwerk.
Voor mij is de nieuwe aanpak van de aanbiedingen tot nu toe een achteruitgang, komen i.p.v. berichten, nu 100 topic titels, beetje onoverzichtelijk. Van scrollen naar klikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Djankie op 08-04-2013 10:47 ]
Helaas hebben we niet genoeg ruimte in de topic titel voor een dergelijke toevoeging.Djankie schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:46:
Misschien ook handig om in de topic titel de korting in percentage of prijs te weergegeven. Voorbeeld:
6.5 TRs per dagKillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:02:
Let er wel op dat we alleen het aantal views hebben voor dit topic en iets zegt mij dat dat aantal views door een relatief beperkt aantal users wordt gegenereerdKillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:02:
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 10:58 ]
Lekker aanvallend. Ik zeg gewoon waar het op slaat, nergens zie je mij een oordeel vellen op jullie werkwijze. Dat is juist gedaan om dit soort reacties te voorkomen.zeef schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:52:
[...]
Oh, dus dat vrijwilligers in totaal een paar uur per dag moeten werken voor jouw korting, is volstrekt normaal. Want dat was de praktijk in het oude topic. Crap opruimen, zaken afsplitsen, antwoord geven en ga zo maar door. Elke dag, week in week uit. Want dat is wat wij, de modjes en ik, willen. Een prettige plek om te praten over aanbiedingen in plaats van een jungle met 4 topic reports per dag en elke week we een volkomen uit de hand gelopen rel.
Is workload vermindering niet de grootste reden is voor het nieuwe subforum? Het aantal aanbiedingen/bezoekers is daaraan ondergeschikt. Corrigeer mij gerust als het niet zo is.
Maar owee als iemand dit durft te zeggen. Dan springt de mod gelijk in defensive mode.
Dat doe je wel, en je tekst is echt niet neutraal. Met opmerkingen als:Hironshy schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:05:
Lekker aanvallend. Ik zeg gewoon waar het op slaat, nergens zie je mij een oordeel vellen op jullie werkwijze.
doe je helaas alleen maar de vervelende suggestie dat de moderators en andere crew dit alleen voor zichzelf doen. Het is schijnheilig om dan nu te doen alsof zeef de aanval kiest, dan had je opmerkingen als in de quote achterwege moeten laten.Het nieuwe subforum is in ieder geval een succes voor de mods. Ze hebben minder werk/TR. Of er echt minder aanbiedingen/bezoekers zijn laat ik in het midden. (Is waarschijnlijk ook niet belangrijk voor mods)
Ja, wij willen ook het succes van het oude topic, maar niet voor de prijs die ervoor betaald moest worden. Anders hadden we het topic gewoon op slot gegooid en niet de moeite genomen een alternatief op te zetten. En dan is het jammer om te zien dat er een stevige groep mensen is die alleen in klaagmodus schiet en aan de motieven van de moderators gaat twijfelen.
Als mensen die klaagenergie nu eens zouden steken in het posten van aanbiedingen en suggesties...
Ik heb even gekeken, maar tijdens de looptijd van aanbiedingentopic deel 3 is er maar één spin-off op slot gegaan: Goedkope externe harde schijven bij Bol.com een prijsfout topic zonder aanzet tot interessante discussie (immers nog nul reactie vanuit de shop) en enkel de vraag "wie heeft nog meer besteld".CaptJackSparrow schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:42:
Dat werkt ook in de 'oude' structuur als die spin-off topics niet dichtgegooid worden wat wel gebeurde en wat helaas een ernstige inconsequentie in het beleid tot gevolg had. Die inconsequentie opheffen door op een effectieve manier gebruik te maken van die spin-off topics om een hoofdtopic schoon te houden is een *essentieel* verschil met de oude situatie.
Wat mij betreft zouden we dat moeten proberen. We hebben helemaal niets te verliezen en alles te (her)winnen.
In de rest van 2013 zijn er slechts één of twee andere spin-offs te vinden die op slot zijn gegaan.
Ik kan me dan ook lastig vinden in je claim dat het steeds op slot gooien van spin-offs er voor zorgde dat niemand nog spin-offs durfde te openen. En zoals gezegd: in het nieuwe centrale kortingscode topic heb ik ook al weer discussie af moeten splitsen, wat aantoont dat ook een topic dat hier in AK is opgezet voor alleen meldingen en bedankjes niet schoon blijft. En dat is dan een topic met alleen kortingscodes, wat een stuk minder discussie oproept dan aanbiedingen waar altijd wel wat mensen een mening over hebben (en daar is niks mis mee).
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mig29: ik baseerde me op het screenshots dat eerder gepost is, daar stond een 500+ aantal tr's in over een periode van 6 maanden. Dat is nog geen 3 tr's per dagVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:56:
[...]
6.5 TRs per dag
[...]
Let er wel op dat we alleen het aantal views hebben voor dit topic en iets zegt mij dat dat aantal views door een relatief beperkt aantal users wordt gegenereerd
Je 2e quote snap ik even niets van, ik heb het over het oude topic, niet over views op dit topic
[ Voor 8% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-04-2013 11:34 ]
Verwijderd
Jammer dat velen het ook gewoon niet eens een kans willen geven. Iemand is aan "onze" hangplek gekomen, en dus moet er geschopt worden tot we onze zin hebben - zo komt niet iedereen hier over, laat ik dat benadrukken, maar er is een significant aantal wat overduidelijk niet eens bereid is de eerdere discussie te lezen maar wel lekker wil schoppen.
Dat een nieuwe opzet tijd nodig heeft is een feit, dat hebben we al regelmatig gezien met veranderingen. In veruit de meeste gevallen blijkt het na een tijdje, met wat bijschaven, helemaal niet zo slecht te zijn. Een eerste terugloop is eveneens volkomen natuurlijk, en dat daarbij soms mensen weggaan ook.
Vooral degenen die een oneliner dumpen en zeggen dan wel weg te gaan: please do!
Veranderen en daarmee snoeien is soms gewoon noodzakelijk om weer te kunnen groeien. Het topic hoe het was, liep gewoon aan alle kanten tegen zijn grenzen aan. Andersom zijn er ook al door afnemende populariteit in het verleden fora samengevoegd. Het is een doorlopende dynamiek, waarbij we als site willen inspringen op ontwikkelingen zoals nu.
Proberen de boel te blokkeren of saboteren kan evengoed tot gevolg hebben dat de gebruikers zichzelf in de vingers snijden. Wellicht is er met een maand of twee serieus de nieuwe opzet proberen wel een dusdanige groei, bijschaving en gewenning te zien dat niemand ooit meer terugwil; maar dan moet het wel een kans krijgen. Hoe meer het lijkt of het die kans bij voorbaat al niet mag krijgen van een aantal, of constructieve feedback niet mogelijk is, hoe minder serieus de feedback genomen wordt. Change management 1:1
Dat een nieuwe opzet tijd nodig heeft is een feit, dat hebben we al regelmatig gezien met veranderingen. In veruit de meeste gevallen blijkt het na een tijdje, met wat bijschaven, helemaal niet zo slecht te zijn. Een eerste terugloop is eveneens volkomen natuurlijk, en dat daarbij soms mensen weggaan ook.
Vooral degenen die een oneliner dumpen en zeggen dan wel weg te gaan: please do!
Veranderen en daarmee snoeien is soms gewoon noodzakelijk om weer te kunnen groeien. Het topic hoe het was, liep gewoon aan alle kanten tegen zijn grenzen aan. Andersom zijn er ook al door afnemende populariteit in het verleden fora samengevoegd. Het is een doorlopende dynamiek, waarbij we als site willen inspringen op ontwikkelingen zoals nu.
Proberen de boel te blokkeren of saboteren kan evengoed tot gevolg hebben dat de gebruikers zichzelf in de vingers snijden. Wellicht is er met een maand of twee serieus de nieuwe opzet proberen wel een dusdanige groei, bijschaving en gewenning te zien dat niemand ooit meer terugwil; maar dan moet het wel een kans krijgen. Hoe meer het lijkt of het die kans bij voorbaat al niet mag krijgen van een aantal, of constructieve feedback niet mogelijk is, hoe minder serieus de feedback genomen wordt. Change management 1:1
Ik heb het dichtgooien van topics meerdere malen gezien, of dat nou in het laatste of het voorlaatste deel was. Ik heb daar wel degelijk een verminderde neiging tot het openen van zo'n spin-off topic aan overgehouden. Ik vermoed dat dergelijke topics vooral door de wat actievere topicgebruikers geopend zullen worden en die pikken zo'n signaal snel op denk ik. Ik deed dat in elk geval wel.Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:31:
[...]
Ik heb even gekeken, maar tijdens de looptijd van aanbiedingentopic deel 3 is er maar één spin-off op slot gegaan: Goedkope externe harde schijven bij Bol.com een prijsfout topic zonder aanzet tot interessante discussie (immers nog nul reactie vanuit de shop) en enkel de vraag "wie heeft nog meer besteld".
In de rest van 2013 zijn er slechts één of twee andere spin-offs te vinden die op slot zijn gegaan.
Ik kan me dan ook lastig vinden in je claim dat het steeds op slot gooien van spin-offs er voor zorgde dat niemand nog spin-offs durfde te openen. En zoals gezegd: in het nieuwe centrale kortingscode topic heb ik ook al weer discussie af moeten splitsen, wat aantoont dat ook een topic dat hier in AK is opgezet voor alleen meldingen en bedankjes niet schoon blijft. En dat is dan een topic met alleen kortingscodes, wat een stuk minder discussie oproept dan aanbiedingen waar altijd wel wat mensen een mening over hebben (en daar is niks mis mee).
Is het dus in het verleden eenmaal gebeurd dan kan dat blijvende gevolgen hebben op het gedrag van de topicdeelnemers.
Tegen verandering (welke voor velen als geen verbetering gezien wordt) ingaan kan ook positief uitpakken; zie de eerste release van de nieuwe Tweakers frontpage en forum layout en hoe het nu is.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
We hebben dan ook al meerdere punten verkregen via feedback verwerkt evenals zijn we nog met een aantal andere punten wederom verkregen via feedback bezig.Nnoitra schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:41:
Tegen verandering (welke voor velen als geen verbetering gezien wordt) ingaan kan ook positief uitpakken; zie de eerste release van de nieuwe Tweakers frontpage en forum layout en hoe het nu is.
En dat is alleen maar goed!
Maar was meer als tegenhanger van een eerdere opmerking die ik ergens las; dat we het eerst maar even aanmoesten gaan zien, dat het wel zou wennen ofzo.
Als je niet vanaf het begin je mening laat horen maar pas over een week of wat krijg je in veel gevallen te horen: "ja, daar kom je nu mee..."
Ook zag ik ergens iemand iets over changemanagement roepen..
Is het niet zo dat je de gebruikers hierbij moet betrekken en mee zien te krijgen vóórdat je uberhaupt aan de uitrol gaat beginnen?
Zaken die 'van bovenaf' aan gebruikers opgedrongen worden vallen bijna nooit goed.
Maar was meer als tegenhanger van een eerdere opmerking die ik ergens las; dat we het eerst maar even aanmoesten gaan zien, dat het wel zou wennen ofzo.
Als je niet vanaf het begin je mening laat horen maar pas over een week of wat krijg je in veel gevallen te horen: "ja, daar kom je nu mee..."
Ook zag ik ergens iemand iets over changemanagement roepen..
Is het niet zo dat je de gebruikers hierbij moet betrekken en mee zien te krijgen vóórdat je uberhaupt aan de uitrol gaat beginnen?
Zaken die 'van bovenaf' aan gebruikers opgedrongen worden vallen bijna nooit goed.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Wat is er zo op tegen om het volgende te doen?
- Algemene Aanbiedingen Topic bovenaan als sticky
- Wanneer je ziet (wie dan ook) dat er teveel op een aanbieding wordt ingegaan, maakt diegene even een topic aan met en in de TS een quote van de aanbieding en zet een link in het AAT met het verzoek daar verder te gaan. Wanneer je een discussie verwacht kun je direct een topic aanmaken.
Dan zijn we toch helemaal klaar?
- Wanneer je ziet (wie dan ook) dat er teveel op een aanbieding wordt ingegaan, maakt diegene even een topic aan met en in de TS een quote van de aanbieding en zet een link in het AAT met het verzoek daar verder te gaan. Wanneer je een discussie verwacht kun je direct een topic aanmaken.
Ik waardeer je doorzettingsvermogen, maar terug gaan naar de oude situatie doen we niet en dat is je meerdere malen aangegeven. In die situatie is er teveel mod werk nodig zowel re-actief als pro-actief.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:50:
Wat is er zo op tegen om het volgende te doen?
Verwijderd
Imho ietwat overbodig en snel afgekapt. Echt discussiewaarde voor een nieuw topic zit er ook niet in.Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:31:
wat aantoont dat ook een topic dat hier in AK is opgezet voor alleen meldingen en bedankjes niet schoon blijft. En dat is dan een topic met alleen kortingscodes, wat een stuk minder discussie oproept dan aanbiedingen waar altijd wel wat mensen een mening over hebben (en daar is niks mis mee).
Zal de nieuwigheid zijn maar dat soort dingen zou ik persoonlijk dan even wel weer toestaan.
Is geen kritiek overigens maar misschien ter overdenking, de nieuwe opzet is al behoorlijk wat strakker en het lijkt me sterk dat die paar posts een TR of anderzijds werk opleveren.
Je zal ongetwijfeld kennis van zaken hebben maar communicatief is het pet.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:37:
Wellicht is er met een maand of twee serieus de nieuwe opzet proberen wel een dusdanige groei, bijschaving en gewenning te zien dat niemand ooit meer terugwil; maar dan moet het wel een kans krijgen. Hoe meer het lijkt of het die kans bij voorbaat al niet mag krijgen van een aantal, of constructieve feedback niet mogelijk is, hoe minder serieus de feedback genomen wordt. Change management 1:1
Change management in de zin dat efficiëntie verhoogd is ja maar verder is het een kwestie van buigen of barsten. Lees, anders of niet want dat is wat er nu is afgedwongen.
Ik snap de veranderingen en ben het er deels ook wel mee eens maar dit stukje komt erg hautain over en zal echt niet zorgen voor meer begrip bij tegenstanders. Tenzij ik me in je bedoeling vergis is dat neem ik aan wat je voor ogen hebt?
Ja de oude topic was een succes maar niet waard vanwege de hoge workload. DUS dat is de belangrijkste reden voor het nieuwe subforum. Het succes is daaraan ondergeschikt. Dat is toch wat ik zeg?gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:11:
[...]
Ja, wij willen ook het succes van het oude topic, maar niet voor de prijs die ervoor betaald moest worden. Anders hadden we het topic gewoon op slot gegooid en niet de moeite genomen een alternatief op te zetten. En dan is het jammer om te zien dat er een stevige groep mensen is die alleen in klaagmodus schiet en aan de motieven van de moderators gaat twijfelen.
Betere overzicht, meer structuur aanbrengen waren waarschijnlijk ook redenen geweest voor de hele reorganisatie, maar niet de hoofdreden of niet?
DE reden is gewoon werk/TR vermindering. Niet dat ik daar problemen mee heb, heb daar zelfs begrip voor omdat het oude topic zoals jullie zeggen niet te onderhouden is. Maar geef dat dan wel eerlijk toe.
Nogmaals: Wat jullie als redenen hebben voor de creatie van de subforum en HOE ik daarover denk zijn 2 verschillende dingen. Ik gaf enkel het eerste deel aan.
Verwijderd
Ik heb het een aantal pagina's terug ook al eens aangegeven; we willen erg graag luisteren naar feedback, alleen moeten mensen in dit topic niet gaan doen of zij de enige gebruikers zijn met een belang in het oude topic of de nieuwe opzet.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:52:
[...]
Je zal ongetwijfeld kennis van zaken hebben maar communicatief is het pet.
Change management in de zin dat efficiëntie verhoogd is ja maar verder is het een kwestie van buigen of barsten. Lees, anders of niet want dat is wat er nu is afgedwongen.
Ik snap de veranderingen en ben het er deels ook wel mee eens maar dit stukje komt erg hautain over en zal echt niet zorgen voor meer begrip bij tegenstanders. Tenzij ik me in je bedoeling vergis is dat neem ik aan wat je voor ogen hebt?
En dat is wel een beetje wat er gebeurt - niet zo sterk als eerder, maar toch. Ik zou er graag een gedegen onderzoek aan hangen, maar dat is gewoon overkill voor de toekomst van een enkel topic, ook kijkende naar beschikbare tijd en andere dingen die ook gewoon door moeten.
Uiteindelijk zal er dus een experiment plaatsvinden waarin geprobeerd wordt zo goed mogelijk de problemen op te lossen, wensen af te dekken. Daarin wordt zeker ook een aantal aannames gedaan, en omdat wij ons zeer bewust zijn van de bijdragen van de mensen hier, ook actief geluisterd én bijgesteld.
Een overweging is bijvoorbeeld ook geweest dat het topic een zeer grote ingang vanuit zoekmachines kent, maar dan weer niet overtuigend mensen vasthoudt. Hetzelfde voor de interne search: je ziet het topic in de resultaten, maar ziet helemaal geen informatie waar je eigenlijk naar zocht. Vanuit die groep kan door de betere vindbaarheid juist een significante aanwas vinden in nieuwe mensen die aanbiedingen zien, blijven terugkomen en weer aanbiedingen gaan aanbrengen. Alleen zie je dat effect typisch niet met een week.
Waar ik naar verwijs - en ook heel selectief naar een bepaalde groep, is dat alleen maar negativiteit, aantoonbaar niet bereid zijn het topic en argumenten door te lezen, en maar te roepen dan wel weg te gaan, simpelweg helemaal geen zin heeft.
Ik ben gewoon eerlijk richting de groep die zich niet constructief opstelt, en vraag me af waarom dat als communicatief pet wordt afgedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 12:04 ]
Verwijderd
Misschien een gekke vraag, maar kun je als community ook ergens officieel hoger beroep aantekenen tegen een beslissing van de Mods ? Of zijn de Mods bij GoT altijd tegelijkertijd "judge, jury and executioner.." als het gaat om de structuur en invulling van een forum.Dit is NIET kwaadwillend bedoeld, alleen heb ik me daarin tot nu nooit verdiept (hoeven te verdiepen).Maar in democratie heb je de scheiding der machten - wetgever , uitvoerder en rechter. Maar ik neem aan dat er binnen GoT niet zoiets bestaat als een 'rijdende rechter" die een uitspraak doet in kwesties als deze waar voor- en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar staan?
Dank je wel, maar ik snap niet waarom er niet eens over een andere opzet wordt nagedacht..Perkouw schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:52:
[...]
Ik waardeer je doorzettingsvermogen, maar terug gaan naar de oude situatie doen we niet en dat is je meerdere malen aangegeven. In die situatie is er teveel mod werk nodig zowel re-actief als pro-actief.
Het is de oude situatie, maar dan in een nieuw jasje. Zet duidelijk in die Let op spoiler dat wanneer je een vraag/opmerking of wat dan ook over een aanbieding hebt daar een NIEUW topic voor moet aanmaken. Zet een link naar zo'n scriptje erin en je maakt het voor iedereen gemakkelijk.
Aanbiedingen en alles overzichtelijk in 1 topic, makkelijk bij te houden. Zo snel er meer interesse is, ongeacht de discussie waarde (staat in de nieuwe stijl ook niet ter discussie) maak je een nieuw topic aan. IEDEREEN kan dat aanmaken. De klagers, de mods, de posters, de reaguurders etc.
Zelfregulatie... een topic voor users door users. In de vorige situatie maakte je een TR aan, OMDAT daar om werd gevraagd. Wanneer je het AAT schoon wou houden en dus een apart topic aanmaakte werd dit gesloten door de mods vanwege eerder genoemde reden.
Jullie hebben die verafschuwde 'chaos' zelf in de hand gewerkt imho.
Dus als we niet in je zelfbevestigende redenering meegaan, dan zijn we niet eerlijk? Misschien moet je je eigen bijdragen wat beter doorlezen, want je blijft maar beschuldigen en de aanval kiezen. Werkvermindering is een van de redenen. Kun je je verder onthouden van het tendentieuze gissen naar motieven of ze uitspreken en absolute waarheden, en on-topic gaan met suggesties voor het nieuwe forum?Hironshy schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:55:
DE reden is gewoon werk/TR vermindering. Niet dat ik daar problemen mee heb, heb daar zelfs begrip voor omdat het oude topic zoals jullie zeggen niet te onderhouden is. Maar geef dat dan wel eerlijk toe.
Dit is toch geen democratie? En wij zijn geen dictators. Als je goede argumenten en suggesties aanvoert zal daar zeker wat mee gedaan worden (binnen de grenzen der mogelijkheden), maar wat geeft je het idee dat het beleid voorgelegd moet worden aan users?Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
Maar in democratie heb je de scheiding der machten - wetgever , uitvoerder en rechter. Maar ik neem aan dat er binnen GoT niet zoiets bestaat als een 'rijdende rechter" die een uitspraak doet in kwesties als deze waar voor- en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar staan?
Eh, je bedoelt die roze tekstbox die in het oude topic gewoon glashard werd genegeerd. Wat geeft je het idee dat iedereen opeens model-users zouden worden of zijn, en het nu wel zou werken? Het zou simpelweg weer keihard modwerk worden, en als we dan ingrijpen wordt er weer geklaagd dat we te streng zijn.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
Het is de oude situatie, maar dan in een nieuw jasje. Zet duidelijk in die Let op spoiler
Nee, dat zou alleen maar betekenen dat de oude situatie wordt hersteld. Je kunt wel blijven proberen die pil in suiker of ander lekkers te verpakken, maar dat verandert het niet.Zelfregulatie...
[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 12:13 ]
Verwijderd
Bij sancties heb je een doktersteam. Voor de rest is het beleid geen democratie - en nooit geweest. Dat betekent niet dat we niet naar onze gebruikers luisteren, maar dat we een bredere afweging maken. Zo werkt de politiek ook. Als ze de belastingverhoging eerst aan het individu gaan voorleggen zegt die ook nee, terwijl soms stappen wel nodig zijn voor een betere toekomst voor iedereen. Hier net zo.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
Misschien een gekke vraag, maar kun je als community ook ergens officieel hoger beroep aantekenen tegen een beslissing van de Mods ? Of zijn de Mods bij GoT altijd tegelijkertijd "judge, jury and executioner.." als het gaat om de structuur en invulling van een forum.Dit is NIET kwaadwillend bedoeld, alleen heb ik me daarin tot nu nooit verdiept (hoeven te verdiepen).Maar in democratie heb je de scheiding der machten - wetgever , uitvoerder en rechter. Maar ik neem aan dat er binnen GoT niet zoiets bestaat als een 'rijdende rechter" die een uitspraak doet in kwesties als deze waar voor- en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar staan?
Beleid wordt net zo goed niet door een individu neergelegd, of enkel door de mods. Het moet passen in de gehele forumopzet (forumcoördinator), wordt besproken binnen de hele crew, en moet net zo goed passen in de gehele visie van Tweakers.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 12:10 ]
Nou nou, je relaas zit vol aannames. Er is duidelijk en tientallen keren aangegeven waarom het oude topci een succes was. Zeg nou niet dat het niet onderbouwd was. Exusez moi maar je blijft zelf ook maar in herhaling vallen en wimpelt onderbouwde bezwaren gewoon weg, de pot verwijt de ketel dus.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:37:
Jammer dat velen het ook gewoon niet eens een kans willen geven. Iemand is aan "onze" hangplek gekomen, en dus moet er geschopt worden tot we onze zin hebben - zo komt niet iedereen hier over, laat ik dat benadrukken, maar er is een significant aantal wat overduidelijk niet eens bereid is de eerdere discussie te lezen maar wel lekker wil schoppen.
Voor mij persoonlijk komt je post een beetje belerend over. Feedback is feedback, anders had het wel het complimenten topic geheten.
Als je iets veranderdt dan moet je ook tegen geposte bezwaren kunnen.
Verwijderd
Tsja, dan moet je je niet zo aangesproken voelen. Wel weer een mooi voorbeeld van totale vijandigheid die totaal niet bijdraagtKillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:09:
[...]
Nou nou, je relaas zit vol aannames. Er is duidelijk en tientallen keren aangegeven waarom het oude topci een succes was. Zeg nou niet dat het niet onderbouwd was. Exusez moi maar je blijft zelf ook maar in herhaling vallen en wimpelt onderbouwde bezwaren gewoon weg, de pot verwijt de ketel dus.
Voor mij persoonlijk komt je post een beetje belerend over. Feedback is feedback, anders had het wel het complimenten topic geheten.

...zo komt niet iedereen hier over, laat ik dat benadrukken...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 12:20 ]
Wát is hier vijandig aan ? Sorry maar je leest door lijnen heen die er niet staan. Jij doet aan aannames en ik wijs je erop.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:12:
[...]
Tsja, dan moet je je niet zo aangesproken voelen. Wel weer een mooi voorbeeld van totale vijandigheid
[...]
Feedback is feedback zeg je, wat Floppus probeert aan te geven (correct me if i'm wrong) is dat daar dus wel een onderscheid tussen zit wat ik met hem eens ben.KillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:09:
[...]
Nou nou, je relaas zit vol aannames. Er is duidelijk en tientallen keren aangegeven waarom het oude topci een succes was. Zeg nou niet dat het niet onderbouwd was. Exusez moi maar je blijft zelf ook maar in herhaling vallen en wimpelt onderbouwde bezwaren gewoon weg, de pot verwijt de ketel dus.
Feedback -> Klagen
Feedback -> Klagen, zelf een onderbouwde suggestie doen om het beter te maken n.a.v. je klacht dat.
Zoals je ziet, klagen is geen feedback geven daarom heet het ook klagen. Klagen en onderbouwde, realistische, suggesties doen om het beter te maken is wel een vorm van feedback geven. Voor dergelijke feedback staan we dan ook meer dan open.
[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 08-04-2013 12:14 ]
Dan creëer je dus weer hetzelfde grijze gebied als in het oude topic, waarbij gebruikers geen vastigheid hebben wanneer ze wel en niet een apart topic moeten starten en mods geen duidelijke lijn hebben vanaf waar zaken als storend opgevat moeten worden en ingrijpen vereisen.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:52:
[...]
Imho ietwat overbodig en snel afgekapt. Echt discussiewaarde voor een nieuw topic zit er ook niet in.
Zal de nieuwigheid zijn maar dat soort dingen zou ik persoonlijk dan even wel weer toestaan.
Is geen kritiek overigens maar misschien ter overdenking, de nieuwe opzet is al behoorlijk wat strakker en het lijkt me sterk dat die paar posts een TR of anderzijds werk opleveren.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nogmaals, er is vaak zat gezegd wat het succes was. Weldegelijk ook onderbouwd, dat je het niet wil horen is wat anders.
Maar dit is de hele tijd ja tegen nee. schiet niet op. Ik heb mijn punt gemaakt. Laten we erover ophouden.
Maar dit is de hele tijd ja tegen nee. schiet niet op. Ik heb mijn punt gemaakt. Laten we erover ophouden.
[ Voor 31% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-04-2013 12:16 ]
Lees eens terug naar wat ik zei, dat is dus een klacht geven en die onderbouwen. Dat is geen feedback geven en komen we inderdaad in een welles/niets verhaal terecht.KillerAce_NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:15:
Nogmaals, er is vaak zat gezegd wat het succes was. Weldegelijk ook onderbouwd, dat je het niet wil horen is wat anders.
Nogmaals, als je feedback hebt dan hoor ik dat graag en doe ik er graag iets mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 08-04-2013 12:17 ]
En ondertussen sneeuwt mijn wel onderbouwde post onder door jullie gekibbel
Snel je reactie wijzigen hè Gam
[ Voor 20% gewijzigd door Freakster86 op 08-04-2013 12:19 ]
Verwijderd
Dank je voor de uitleg.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:08:
[...]
Bij sancties heb je een doktersteam. Voor de rest is het beleid geen democratie - en nooit geweest. Dat betekent niet dat we niet naar onze gebruikers luisteren, maar dat we een bredere afweging maken. Zo werkt de politiek ook. Als ze de belastingverhoging eerst aan het individu gaan voorleggen zegt die ook nee, terwijl soms stappen wel nodig zijn voor een betere toekomst voor iedereen. Hier net zo.
Beleid wordt net zo goed niet door een individu neergelegd, of enkel door de mods. Het moet passen in de gehele forumopzet (forumcoördinator), wordt besproken binnen de hele crew, en moet net zo goed passen in de gehele visie van Tweakers.
Verwijderd
Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:18:
En ondertussen sneeuwt mijn wel onderbouwde post onder door jullie gekibbelSnel je reactie wijzigen hè Gam
Iets terug staat een mooie link van Zeef: de suggestie voor TRs is vanuit de community zelf gekomen in een eerdere poging het topic in banen te leiden. Nogal een verschilFreakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
[...]
Jullie hebben die verafschuwde 'chaos' zelf in de hand gewerkt imho.
Wat betreft je aanbod te modden: Het aanbod wordt gewaardeerd, maar structurele zaken op die manier oplossen is nog steeds niet zo goed als snoeien naar een betere opzet om gezonde groei mogelijk te kunnen maken. Overigens in het algemeen (niet naar jou specifiek): modden is hier vrijwillig maar zeker niet vrijblijvend. Het wordt nogal eens onderschat
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 12:25 ]
Verwijderd
Geintjuh: De community is inmddels tot voortschrijdend inzicht gekomen en heeft besloten dat de TR's eigenlijk nogal kinderachtig waren en dat nu het kind ( een leuk veelbezocht forum) met het badwater wordt weggegooid.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:21:
[...]
[...]
Iets terug staat een mooie link van Zeef: de suggestie voor TRs is vanuit de community zelf gekomen in een eerdere poging het topic in banen te leiden. Nogal een verschil
gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:05:
[...]
Dus als we niet in je zelfbevestigende redenering meegaan, dan zijn we niet eerlijk? Misschien moet je je eigen bijdragen wat beter doorlezen, want je blijft maar beschuldigen en de aanval kiezen. Werkvermindering is een van de redenen.
Dingen zoals structuur aanbrengen en meer overzicht enz is toch zinloos als het forum doodbloedt?gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:11:
[...]
Ja, wij willen ook het succes van het oude topic, maar niet voor de prijs die ervoor betaald moest worden.
Waarom dan een nieuwe subforum als het zo een succes is? Juist voor de werkvermindering en zoals gezegd heb ik daar alle begrip voor.
Sorry Freakster86 zal ermee ophoudenFreakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:18:
En ondertussen sneeuwt mijn wel onderbouwde post onder door jullie gekibbel
Ik bedoel inderdaad dat roze tekstvlakje. Zet er geen betoog neer of verwijzingen naar posts. Zet er puntsgewijs heel simpel neer (desnoods in capslock of knipperende tekst) wat je moet doen.gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:05:
[...]
Eh, je bedoelt die roze tekstbox die in het oude topic gewoon glashard werd genegeerd. Wat geeft je het idee dat iedereen opeens model-users zouden worden of zijn, en het nu wel zou werken? Het zou simpelweg weer keihard modwerk worden, en als we dan ingrijpen wordt er weer geklaagd dat we te streng zijn.
[...]
Nee, dat zou alleen maar betekenen dat de oude situatie wordt hersteld. Je kunt wel blijven proberen die pil in suiker of ander lekkers te verpakken, maar dat verandert het niet.
Aanbieding / Korting of Coupon?
Reageren op Aanbieding / Korting of Coupon? Maak een topic aan via dit scriptje!
(Scriptje maakt nieuw topic, vraagt om welke aanbieding het gaat (dus gelijk quote van de aanbieding in TS) en zet in het ATT een link naar het topic met de tekst "Graag hier verder m.b.t. aanbieding X" )
Zou nog fijner zijn als die link naar het aparte topic nog achteraf in de eerste post (aanbieding) wordt gezet.
En nogmaals, het is de oude situatie deels herstellen. Enkel evolueer je het topic naar wat het hoort te zijn volgens jullie en de klagers.
Verwijderd
Meer dan wat ik zei kan ik er niet van maken, het komt erg hautain over.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:01:
Ik ben gewoon eerlijk richting de groep die zich niet constructief opstelt, en vraag me af waarom dat als communicatief pet wordt afgedaan.
Als adviseur zou ik wat meer begrip kweken ipv punten te herhalen. Die punten zijn duidelijk, de tegenargumenten ook dus je zit in een patstelling. Elke verdere argumentatie zorgt ervoor dat je verder uit elkaar komt te liggen.
Dat gevoel heb ik niet, het is ook geen kritiek maar dit is imho wel op het randje. Mensen moeten nog wel een beetje het gevoel hebben te kunnen posten zonder zijwieltjes zeg maar.Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:14:
[...]
Dan creëer je dus weer hetzelfde grijze gebied als in het oude topic, waarbij gebruikers geen vastigheid hebben wanneer ze wel en niet een apart topic moeten starten en mods geen duidelijke lijn hebben vanaf waar zaken als storend opgevat moeten worden en ingrijpen vereisen.
Ik had bij die paar posts niet het idee dat dat uit de hand zou kunnen of gaan lopen, is misschien een beetje fingerspitzengefühl wellicht maar misschien wel iets om mee te nemen. Elke modactie wordt sowieso argwanend bekeken na een dergelijke wijziging dus terecht of onterecht zou ik dat wel mee laten spelen.
Assumptions are the mother, father etc of all f*ckups. Het is geen beslissing van een paar mods, dit soort beslissingen worden genomen in samenspraak met admin, forumcoordinator, input van devvers etc. Er wordt echt niet over een nacht ijs gegaanVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:19:
Dank je voor de uitleg.(op persoonlijke titel: Wel jammer dat de beslissing van de Mods in deze kwestie zo onherroepelijk is
Nee, dat is geen suggestie voor minder werk. De redenen daarvoor staan al in gambieter in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"Freakster86 bijv. heeft zich al aangeboden om jullie meer werk uit handen te nemen als de de werkdruk het belangkrijkste argument is.)
Deze suggestie zie je ook vaker terugkomen, als "oplossing" voor slechte posts/topics van nieuwe users. Maar het is net als de EULA: die worden gewoon weggeklikt/genegeerd.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:25:
Ik bedoel inderdaad dat roze tekstvlakje. Zet er geen betoog neer of verwijzingen naar posts. Zet er puntsgewijs heel simpel neer (desnoods in capslock of knipperende tekst) wat je moet doen.
OK, ten eerste: technische oplossing voor gedragsprobleem. En aangezien mensen toch niet lezen en te lui zijn om het forumoverzicht te bekijken (want dat willen jullie nu ook niet), krijg je 20 topics over dezelfde aanbieding.Aanbieding / Korting of Coupon?
Reageren op Aanbieding / Korting of Coupon? Maak een topic aan via dit scriptje!
Nee, je hebt alleen een roze bril op richting je eigen suggesties. Je zult toch echt kritischer moeten zijn op deze, en ze niet alleen maken om zo terugdraaien van AK mogelijk te maken. Want dat is nu het enige doel van je suggestiesEn nogmaals, het is de oude situatie deels herstellen. Enkel evolueer je het topic naar wat het hoort te zijn volgens jullie en de klagers.
[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 12:31 ]
Wij van WC-eend.......Perkouw schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:13:
[...]
Zoals je ziet, klagen is geen feedback geven daarom heet het ook klagen. Klagen en onderbouwde, realistische, suggesties doen om het beter te maken is wel een vorm van feedback geven. Voor dergelijke feedback staan we dan ook meer dan open.
feed·back [fieːdbek] (de; m)
1vergelijking van het effect met de oorspronkelijke bedoeling
En:
Feedbackregels geven een manier om een andere persoon feedback (ook wel kritiek genoemd) te geven op zijn handelen.
Als volgens deze regels gehandeld wordt, wordt voorkomen dat de ander boos of verdrietig wordt. Als feedback op een onhandige manier wordt gegeven, bestaat namelijk een groot risico dat de persoon erg boos wordt. De feedback heeft dan totaal geen effect, en vaak zelfs een geheel ongewenst effect.
Dit kan volgens vaste regels gebeuren, zodat het niet kwetsend zal zijn. Deze regels zijn:
1.Noem eerst iets positiefs dat verband houdt met het onderwerp.
2.Zeg objectief wat er gebeurde waar je kritiek op hebt, spreek daaruit vanuit jezelf (in ik zinnen).
3.Vermijd het woord "maar", zeg niet: Ik vond dat je het goed deed, maar je bent wel te veel aan het woord geweest. Zeg in plaats daarvan Ik vond dat je het goed deed. Ik zag dat je veel aan het woord was, of zeg bijvoorbeeld: ik hoorde jou zeggen dat....
4.Vertel wat hiervan het gevolg was, spreek ook vanuit jezelf. Bijvoorbeeld: dat had tot gevolg dat ik me ongelukkig voelde omdat ik mijn onderwerpen niet kon noemen....
5.Geef een suggestie hoe dit beter zou kunnen. Bijvoorbeeld als je tussendoor had gevraagd of anderen nog iets wilde opmerken dan had ik me daar beter bij gevoeld.
Degene die de feedback ontvangt hoort - alweer volgens deze regels - niet in de verdediging te gaan of excuses te berde te brengen. De persoon zou moeten aangeven dat hij het begrijpt, en indien nodig verduidelijking moeten vragen.
Sommigen zeggen: feedback is een cadeautje. Het is moeilijk om het te geven en ook om het werkelijk te ontvangen.
Iets meer vertrouwen in je gebruikers mag ook wel.gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]
Deze suggestie zie je ook vaker terugkomen, als "oplossing" voor slechte posts/topics van nieuwe users. Maar het is net als de EULA: die worden gewoon weggeklikt/genegeerd.
En geef mensen anders 1 waarschuwing en daarna een tijdelijke ban. Dan leert zo'n persoon het vanzelf wel.
Wat is het AK? Geen technische oplossing? Wat weerhoudt iemand nu om een aanbieding dubbel te posten? Afgezien van het feit dat er nauwelijks iets gepost wordtgambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]
OK, ten eerste: technische oplossing voor gedragsprobleem. En aangezien mensen toch niet lezen en te lui zijn om het forumoverzicht te bekijken (want dat willen jullie nu ook niet), krijg je 20 topics over dezelfde aanbieding.
Ja, zo kan ik ook beginnen. Jullie hebben oogkleppen op. Jullie zijn linksaf geslagen en weigeren 1) terug te kijken en 2) je af te vragen of rechts niet een betere optie was geweest. Ik probeer enkel en alleen duidelijk te maken dat jullie manier niet gaat werken en dat er veel simpelere oplossingen zijn.gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]
Nee, je hebt alleen een roze bril op richting je eigen suggesties. Je zult toch echt kritischer moeten zijn op deze, en ze niet alleen maken om zo terugdraaien van AK mogelijk te maken. Want dat is nu het enige doel van je suggesties
Terugdraaien van AK wil ik ook niet. Het is juist prima dat alle aanbiedingen en afhandelingen daarvan in 1 subforum zijn ondergebracht. Ik zie echter niet in waarom het allemaal zo verdomd ingewikkeld moet. En dan kun je wel met schema's aankomen dat de nieuwe stijl maar 1 klik? meer is. De opzet is in wezen stukken ingewikkelder geworden, kost daardoor meer tijd (plaatsen en bijhouden) en het resultaat is dat niemand hier blij van wordt. Dat moge hopelijk wel zijn overgekomen na 20 pagina's aan feedback.
Dat vertrouwen is al maanden beschaamd in het oude topic. En two or three strikes: de crew moet dan gaan voldoen aan het stereotype "dictator". En ik voorspel nu al dat zodra je zelf de fout in gaat, je dan vind dat het onterecht is, enzovoort. Sorry, maar je schiet nu echt heel erg door in je verlangen naar het oude topic.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:47:
Iets meer vertrouwen in je gebruikers mag ook wel.
En geef mensen anders 1 waarschuwing en daarna een tijdelijke ban. Dan leert zo'n persoon het vanzelf wel.
Laten we wel realistisch blijven: waarschuwingen en bans moeten wel proportioneel zijn. Tweakers.net heeft een banbeleid en zal dat niet gaan aanpassen om een enkel topic mogelijk te maken.
Touche, maar het is geen technische oplossing om menselijk gedrag aan te passen. Het is een manier om de aanbiedingen te structureren om zo de overlast te verminderen en het overzichtelijker te maken. Het past ook in het beleid van Tweakers.net om minder grote topics te hebbenWat is het AK? Geen technische oplossing?
Dat is wat we deden in het oude topic (althans, min of meer, mensen die in korte tijd een paar keer de fout ingingen liepen inderdaad een ban op). Dat werkt voor die personen inderdaad best aardig (ik heb in elk geval weinig users meerdere keren hoeven bannen), maar het topic trekt een dusdanig groot aantal bezoekers (zowel nieuwe gebruikers als meer ervaren tweakers) dat toch steeds weer de regels overtreden werden.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:47:
[...]
Iets meer vertrouwen in je gebruikers mag ook wel.
De 'gezellige' sfeer stimuleerde niet alleen het actief deelnemen en posten van aanbiedingen, maar ook het off-topic gaan en overige ongewenste bijwerkingen.
Suggesties om die chaotische gezelligheid terug te halen zijn dan ook weinig zinvol. Suggesties hoe we het delen van aanbiedingen kunnen vereenvoudigen en stimuleren wel.
Dat is HEEL moeilijk heb ik uit eigen ervaring ondervonden. Ik mag niet meer modereren op de frontpage omdat ik teveel compensatie mods zou doen (dat waren de regels). Ik ben toen niet verder gekomen dan de persoon die mij de ban haf gegeven en ik kon nergens protest tegen aanbrengen. Dit proef ik nu ook in jouw gevoel omtrent deze verandering.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
rikoos schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:11:
Dat is HEEL moeilijk heb ik uit eigen ervaring ondervonden. Ik mag niet meer modereren op de frontpage omdat ik teveel compensatie mods zou doen (dat waren de regels). Ik ben toen niet verder gekomen dan de persoon die mij de ban haf gegeven en ik kon nergens protest tegen aanbrengen. Dit proef ik nu ook in jouw gevoel omtrent deze verandering.
offtopic:
Als je je meld in Modstatus klachtenloket en belooft te modden volgens de regels, dan doet men normaal echt niet zo moeilijk. Dat vereist wel dat je bereid bent je modgedrag aan te passen, en daar zit vaker de crux. Om daar nu de lokale crew de schuld van te geven? Zie ook Kixtart in "Modstatus klachtenloket", als het dan toch niet werkt moet je echt ook zelf in de spiegel kijken
Als je je meld in Modstatus klachtenloket en belooft te modden volgens de regels, dan doet men normaal echt niet zo moeilijk. Dat vereist wel dat je bereid bent je modgedrag aan te passen, en daar zit vaker de crux. Om daar nu de lokale crew de schuld van te geven? Zie ook Kixtart in "Modstatus klachtenloket", als het dan toch niet werkt moet je echt ook zelf in de spiegel kijken
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 13:21 ]
Nee, jij bent lekker bezig. 10% quoten en de rest voor 't gemak maar even vergeten. Selectieve verontwaardigign 101.Hironshy schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:05:
[...]
Lekker aanvallend. Ik zeg gewoon waar het op slaat, nergens zie je mij een oordeel vellen op jullie werkwijze. Dat is juist gedaan om dit soort reacties te voorkomen.
Is workload vermindering niet de grootste reden is voor het nieuwe subforum? Het aantal aanbiedingen/bezoekers is daaraan ondergeschikt. Corrigeer mij gerust als het niet zo is.
Maar owee als iemand dit durft te zeggen. Dan springt de mod gelijk in defensive mode.
Er zijn 2 redenen voor AK geweest. De vele klachten die hier gemakshalve maar worden afgedaan als niet serieus en de enorme hoeveelheid werk voor de moderators die (mede) voortkwam uit de klachten. Het topic moest elke week wel een paar keer op slot om op te ruimen en daar waren we wel klaar mee. Niet dat we van alles geprobeerd hebben in het verleden om de zaak leefbaar te houden. Maar alle afspraken, modbreaks, topic waarschuwing, edits en zelfs bans ten spijt heeft dat niet gewerkt.
Daarbij kwam dat het topic eigenlijk niets te maken heeft met de essentie van Tweakers. Het is veel nemen en weinig geven. De mods van SF waren eigenlijk voor 90% van hun tijd Mod Aanbiedingen topic.Als ik onbeperkte devtijd zou hebben, hetgeen ik niet heb, dan wist ik wel wat ik zou doen. Een besloten forum neerzetten waar je alleen inkomt als je zelf een aanbieding inbrengt. Elke maand weer. Geen aanbieding, geen toegang. Dat is de enige manier om de boel een (minimale) kans te geven om zelfstandige en leefbaarheid te blijven. Maar dan weet ik zeker dan ik 70% van de aanwezigen heb uitgesloten.
Het probleem is dat het om een financieel belang gaat. Daardoor komt de discussie in een stroomversnelling, misschien nog wel een tikkie meer fanatiek dan bij de normale 'fanboy' onderwerpen zoals Apple vs de rest, Nikon vs Canon en NVIDIA vs ATI. Dat is begrijpelijk, elk tientje dat je kan besparen is er een.
Maar dat laat ook wel z'n sporen na. Als er een kortingscode te krijgen is, dan duikt iedereen daar bovenop. (Vodafone F&F anyone?). Als er een tv/laptop/NAS/whatever verkeerd geprijsd staat op een site, dan zijn de rapen meer dan gaar. Iedereen doet daar zijn zegje over, of het nu bijdraagt aan de discussie of niet. Een aantal deelnemers is heilig overtuigd van zijn recht en trekt de la met juridische drogredenen open, daar wordt weer op gereageerd en voor je het weet kunnen wij weer 132 offtopic berichten handmatig verwijderen.
En daar stoppen we mee. Eigenlijk waren er na dat besluit maar twee opties. Stoppen in z'n algemeen of kijken waar de grootste problemen zaten en die oplossen. Daarbij bleek dat veel klachten kwamen over offtopic posten en niet ter zake doende aanbiedingen. Dus dachten we, laten we nou een platform maken waarbij die twee zaken worden opgelost. Elke aanbieding zijn eigen topic, met alle ruimte voor wat lossere moderatie. Dan kun je in dat topic "ook besteld" of "dankjewel" posten, zonder dat je daar iemand mee voor het hoofd stoot. En, je kan een topic openen over een aanbieding bij de Etos als je dat graag zou willen. Wat we minder goed voor ogen hebben gehad is dat dat ene grote topic een makkelijke bundeling was. Ook daar hebben we aan gedacht en zo is er het indextopic gekomen.
Goed, hoe nu verder? We gaan niet terug naar het oude topic met al zijn nadelen. Dat is een gepasseerd station. Wat we wel gaan doen -achter de schermen zijn we er al mee bezig- is kijken waar de meeste klachten zitten en daar iets aan proberen te doen. Zo hebben we dat ook bij TWK 7 gedaan en dat pakt ook goed uit. Dus blijf vooral je suggesties posten op een na. Terug naar de oude situatie.
Nee joh misschien omdat ik geen probleem heb met de rest van je post, maar wel in dat stukje waar je zo aanvallend bent? Mod in blind defensive mode 204zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:36:
[...]
Nee, jij bent lekker bezig. 10% quoten en de rest voor 't gemak maar even vergeten. Selectieve verontwaardigign 101.
LoL, je snapt wel dat die 70% die niks bijdraagt waarschijnlijk ook een enorm aandeel heeft in het aantal TR. Zij willen juist alles op een presenteerblaadje krijgen aangeboden...zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:36:
[...]
Daarbij kwam dat het topic eigenlijk niets te maken heeft met de essentie van Tweakers. Het is veel nemen en weinig geven. De mods van SF waren eigenlijk voor 90% van hun tijd Mod Aanbiedingen topic.Als ik onbeperkte devtijd zou hebben, hetgeen ik niet heb, dan wist ik wel wat ik zou doen. Een besloten forum neerzetten waar je alleen inkomt als je zelf een aanbieding inbrengt. Elke maand weer. Geen aanbieding, geen toegang. Dat is de enige manier om de boel een (minimale) kans te geven om zelfstandige en leefbaarheid te blijven. Maar dan weet ik zeker dan ik 70% van de aanwezigen heb uitgesloten.
Kun je dit uitleggen? Financieel belangzeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:36:
[...]
Het probleem is dat het om een financieel belang gaat. Daardoor komt de discussie in een stroomversnelling, misschien nog wel een tikkie meer fanatiek dan bij de normale 'fanboy' onderwerpen zoals Apple vs de rest, Nikon vs Canon en NVIDIA vs ATI. Dat is begrijpelijk, elk tientje dat je kan besparen is er een.
Mensen willen hun aanbiedingen/kortingen etc niet mislopen. Dat bespaart ze geld. Financieel belang dus.
Is het misschien een idee om de discussie over de details even aan de kant te schuiven? Ik heb namelijk de indruk dat die wat afleiden van de grotere zaken.
Misschien moeten we even doen wat werd voorgesteld in Swoosh in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback": een lijstje maken met voor en nadelen van het aanbiedingentopic en daarna hetzelfde voor AK. Op die manier kunnen we de goede zaken benoemen van het aanbiedingentopic en zorgen dat daaraan wordt beantwoord in AK. Ook kunnen we zorgen dat de slechte zaken van het topic worden gecovered door AK. Het lijkt mij dat aan het einde van het riedeltje iedereen blij is
Misschien moeten we even doen wat werd voorgesteld in Swoosh in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback": een lijstje maken met voor en nadelen van het aanbiedingentopic en daarna hetzelfde voor AK. Op die manier kunnen we de goede zaken benoemen van het aanbiedingentopic en zorgen dat daaraan wordt beantwoord in AK. Ook kunnen we zorgen dat de slechte zaken van het topic worden gecovered door AK. Het lijkt mij dat aan het einde van het riedeltje iedereen blij is
Verwijderd
Weet je wat het is, linksom of rechtsom is het belang van de bezoeker gewoon ons belang, en we realiseren ons dat ter dege. Het is alleen net als bij de politiek niet zo dat het individuele belang altijd strookt met het algemene belang. (En daarbij ga ik niet weer de discussie aan over "iedereen vindt dit" en of de groep hier representatief is).Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:19:
[...]
Dank je voor de uitleg.(op persoonlijke titel: Wel jammer dat de beslissing van de Mods in deze kwestie zo onherroepelijk is, Dat mensen het feedbackforum gebruiken om hartstochtelijk te pleiten voor de oude structuur (met de nodige wijzigingen in details) wil toch ook wel iets zeggen. Velen kunnen en willen geen suggesties aandragen voor het nieuwe forum omdat ze de noodzaak daarvan niet inzien en heel tevreden zijn met de invulling voor 1 april. En dus wordt het feedbackforum gebruikt om de ontevredenheid te uiten Freakster86 bijv. heeft zich al aangeboden om jullie meer werk uit handen te nemen als de de werkdruk het belangrijkste argument is.)
Het kan soms fijn om te denken dat mensen die dingen doen die je in eerste instantie liever niet zou zien dat uit kwaadwillendheid doen, of omdat ze graag mensen pesten, of omdat ze er een eigenbelang bij hebben. Realiteit is dat het zo niet werkt. Het is simpelweg een optelsom van alle verschillende belangen.
Ik heb al eerder gezegd dat ook wij daarbij een aantal aannames doen, en dat een gedegen onderzoek niet haalbaar is in dit geval (een poll is geen gedegen onderzoek, en zelfs waarschijnlijker een compleet ander beeld te laten zien dan wat een gedegen onderzoek zou doen).
Problemen zijn een indicatie dat verandering nodig is. Een probleem voor de één hoeft niet een probleem voor de ander te zijn. Als je dan toch gaat kijken naar verandering, dan probeer je alle aspecten mee te nemen bij een nieuwe insteek. Je kan wel proberen puur de symptomen aan te pakken, maar dan mis je eveneens de kans naar al die andere dingen te kijken.
Het doel is uiteindelijk tot een goed geheel te komen wat aansluit bij zowel de wensen van bestaande gebruikers, bij de mogelijkheden om het onderwerp te kunnen laten groeien (want zoekmachinestats geven duidelijk aan dat die potentie er is) waar iedereen iets aan heeft, bij het platform als geheel én op een manier die zich in het kader van de beleving zelf redelijk goed reguleert wat ook modpower scheelt.
Daarbij lopen soms ook wat discussies en standpunten uit elkaar, wat weer eens doet blijken dat een forum niet altijd het ideale medium is voor discussie. Als voorbeeld het aanspreken van de mensen die alleen maar zonder argumentatie iets dumpen, waarna mensen die wel in de discussie bijdragen zich aangesproken voelen. Begrijpelijk bij dingen die mensen aan het hart gaan.
Misschien dat wat meer licht op die positieve kant goed is; zowel de meeste gebruikers als de crew is gepassioneerd bij het zoeken naar wat ze het best vinden. Als we dat in ieder geval van elkaar kunnen zien, dan is de rest een kwestie van ideeën naast elkaar zetten en uitwerken.
Wellicht werkt dat beter als we de reacties van de users die enkel een korte rant plaatsen naar de prullenbak sturen, zodat er geen negatieve ruis tussen de constructieve feedback blijft staan die weer uitnodigt tot reacties.
Het is misschien makkelijker om een dagaanbieding na een dag weer te verwijderen. Of afgelopen aanbiedingen weer te verwijderen. Zoveel valt erna niet te discusieren. Over de levering en andere dingen erna....dat is iets meer voor de shopforum.
Ik blijf maar lezen dat we niet terug gaan naar de oude situatie... blijkbaar ook niet als die oude situatie de oude situatie niet is maar een hele andere 'oude situatie'. Een 'new and improved' centraal aanbiedingentopic. Een Centraal Aanbiedingentopic 2.0! 
Dat is wat ik eerder beschreven heb. Dat is dus *NIET* teruggaan naar de oude situatie maar verder gaan met die verbeterde versie die evt. nog verder verbeterd kan worden.
Ik heb bijv. ook al gedacht aan een 'invitation only' variant. In een topic wordt in de TS beschreven wat de bedoeling is van het Centraal Aanbiedingentopic 2.0 en in de tweede posting wordt een tekst neergezet met de basisprincipes die men geacht wordt te kennen en te volgen. Die 2e posting kan men dan quoten en daar aan toevoegen iets in de trant van:
"Gelezen. Ik snap het. Mag ik ook mee doen?
"
Dat staat dan tot in lengte van dagen en plein publique te lezen dus men kan achteraf niet zeggen dat men niet wist hoe het hoort. Dan kan één keer per dag(?) door een crewlid die toegang gegeven worden aan de nieuwe aanvragers. Pas dan kan men actief posten in het topic.
Zonder Centraal Aanbiedingentopic 2.0 geprobeerd te hebben kun je niet bij voorbaat met zekerheid zeggen dat het niet zal werken. In het ergste geval blijkt het na 2 weken of zo toch niet te werken en dan trek je de stekker eruit. Dan wéét je tenminste dat het niet werkt. Die twee weken kunnen er ook nog wel bij lijkt me. Het zou doodzonde zijn als het wel zou werken maar dat we er niet van kunnen profiteren omdat we het nooit geprobeerd hebben.
Dat is wat ik eerder beschreven heb. Dat is dus *NIET* teruggaan naar de oude situatie maar verder gaan met die verbeterde versie die evt. nog verder verbeterd kan worden.
Ik heb bijv. ook al gedacht aan een 'invitation only' variant. In een topic wordt in de TS beschreven wat de bedoeling is van het Centraal Aanbiedingentopic 2.0 en in de tweede posting wordt een tekst neergezet met de basisprincipes die men geacht wordt te kennen en te volgen. Die 2e posting kan men dan quoten en daar aan toevoegen iets in de trant van:
"Gelezen. Ik snap het. Mag ik ook mee doen?
Dat staat dan tot in lengte van dagen en plein publique te lezen dus men kan achteraf niet zeggen dat men niet wist hoe het hoort. Dan kan één keer per dag(?) door een crewlid die toegang gegeven worden aan de nieuwe aanvragers. Pas dan kan men actief posten in het topic.
Zonder Centraal Aanbiedingentopic 2.0 geprobeerd te hebben kun je niet bij voorbaat met zekerheid zeggen dat het niet zal werken. In het ergste geval blijkt het na 2 weken of zo toch niet te werken en dan trek je de stekker eruit. Dan wéét je tenminste dat het niet werkt. Die twee weken kunnen er ook nog wel bij lijkt me. Het zou doodzonde zijn als het wel zou werken maar dat we er niet van kunnen profiteren omdat we het nooit geprobeerd hebben.
Verwijderd
Misschien kunnen we het zo organiseren, dat iedereen die zich voor het topic aanmeldt eerst een huisbezoekje krijgt van een paar potige mods, die de aanvrager haarfijn uitleggen wat er gebeurt als-ie zich niet aan de regels houdt
Als we dat Centraal Aanbiedingentopic 2.0 nou eens zouden inrichten zonder de ellende van het oude Aanbiedingen topic, dan valt daar zeker over te praten. Het probleem zat in de mix van bakken off-topic geblaat tussen de aanbiedingen en de nuttige posts. Nu stel ik me bij Centraal Aanbiedingentopic 2.0 voor dat we de index die we nu hebben hernoemen naar Centraal Aanbiedingentopic, dat iedereen die een aanbieding spot 'm daar inzet en verder niets. Kortingscodes hebben hun eigen topic en dat loopt aardig.CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:59:
Ik blijf maar lezen dat we niet terug gaan naar de oude situatie... blijkbaar ook niet als die oude situatie de oude situatie niet is maar een hele andere 'oude situatie'. Een 'new and improved' centraal aanbiedingentopic. Een Centraal Aanbiedingentopic 2.0!
Als je dan over een aanbieding verder wil praten, dan open je een spin-off topic. Stuur even een link naar de melder in het Centraal Aanbiedingentopic 2.0 of een mod, dan wordt de link naar het topic bij de melding geplaatst. Wil niemand verdere discussie, dan blijft het bij de vermelding in het Centraal Aanbiedingentopic 2.0. Daar is dus geen plaats voor discussie, het wordt een overzichtelijk opsomming van aanbiedingen.
Als we het Centraal Aanbiedingentopic 2.0 zo kunnen doen, dan wil ik dat wel proberen. Met dien verstande dat als het toch weer een spam, off-topic en discussietopic wordt zoals het oude topic, het feest echt voorbij is. Het succes meten we af aan het aantal modacties die nodig zijn. Die zullen we apart bijhouden in ons crewforum.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 08-04-2013 18:47 ]
Verwijderd
Op zich zou dat een werkbare oplossing kunnen worden. Maar in hoeverre worden dan ook niet direct IT of Multimedia gerelateerde aanbiedingen geaccepteerd (de al genoemde condooms en luiers en o ja, de scheermesjes
) Want ook daar kunnen natuurlijk leuke "koopjes" tussen zitten die de tweaker geld kunnen besparen. ( wat hij dan weeer voor harde waren en softe goederen kan gebruiken, zullen we maar zeggen)
Aanbieding is aanbieding. In dat topic gaan blaten dat het er niet thuis hoort geeft je vakantie om zelf koopjes te gaan zoekenVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:52:
Op zich zou dat een werkbare oplossing kunnen zijn. Maar in hoeverre worden dan ook niet direct IT of Multimedia gerelateerde aanbiedingen geaccepteerd (de al genoemde condooms en luiers en o ja, de scheermesjes) Want ook daar kunnen natuurlijk leuke "koopjes" tussen zitten die de tweaker geld kunnen besparen. ( wat hij dan weeer voor harde waren en softe goederen kan gebruiken, zullen we maar zeggen)
Van mij mag elke aanbieding in dat Centrale Topic. Als jullie de inhoudelijke discussie in een apart topic doen, dan gaan wij van onze kant niet moeilijk doen over luiers en scheermesjes. Ook Tweakers hebben jonge kinderen en sommigen scheren zich zelfs. Ja, echt waar!Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:52:
Op zich zou dat een werkbare oplossing kunnen worden. Maar in hoeverre worden dan ook niet direct IT of Multimedia gerelateerde aanbiedingen geaccepteerd (de al genoemde condooms en luiers en o ja, de scheermesjes) Want ook daar kunnen natuurlijk leuke "koopjes" tussen zitten die de tweaker geld kunnen besparen. ( wat hij dan weeer voor harde waren en softe goederen kan gebruiken, zullen we maar zeggen)
[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 08-04-2013 18:55 ]
@zeef
Dat klinkt als een werkbare oplossing. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er niet een paar vrijwilligers extra zijn die bijvoorbeeld zo'n topic even bij willen houden. Ik denk dat de helft van de TR's van dezelfde personen komen?
Dat klinkt als een werkbare oplossing. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er niet een paar vrijwilligers extra zijn die bijvoorbeeld zo'n topic even bij willen houden. Ik denk dat de helft van de TR's van dezelfde personen komen?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Kun je niet met een script het volgende regelen:
1. Op welke aanbieding reageer je? ==> Aanbieding aanklikken ==> automatisch quote in TS
2. Wat is je vraag of opmerking? ==> automatisch eerste reactie in nieuw topic
3. Automatisch een link naar het topic in de post van de aanbieding die je bij stap 1 hebt gequote.
Zet je in het roze vak in koeienletters:
DIT TOPIC IS BEDOELT VOOR HET PLAATSEN VAN AANBIEDINGEN / KORTINGEN & COUPONS
WIL JE REAGEREN OP EEN AANBIEDING? KLIK HIER!
o.i.d.
Of denk ik nu te makkelijk?
Ik zou wel weer als eerst 1 centraal topic voor aanbiedingen, kortingen & coupons doen. Anders moet je nog steeds 2 topics bijhouden.
1. Op welke aanbieding reageer je? ==> Aanbieding aanklikken ==> automatisch quote in TS
3. Automatisch een link naar het topic in de post van de aanbieding die je bij stap 1 hebt gequote.
o.i.d.
Ik zou wel weer als eerst 1 centraal topic voor aanbiedingen, kortingen & coupons doen. Anders moet je nog steeds 2 topics bijhouden.
Met scripting is alles op te lossen, maar zoiets implementeer je niet al te snel en integreer je al helemaal niet snel (in ieder geval netjes) in het forum.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
o.i.d.Of denk ik nu te makkelijk?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Het kortingscode topic loopt nu best aardig en daar zijn ook de bedankjes / gebruikt meldingen toegestaan. Om de regels voor een aanbiedingen-melding-only topic niet te ingewikkeld te maken laten we die twee liever gescheiden.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
Vind je het erg dat de medelijdenbron al heel erg lang uitgedroogd is?Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
Anders moet je nog steeds 2 topics bijhouden.
Laten we het eerst eens zonder techniek proberen (waar we op moeten wachten) maar met gezond verstand. Een Centraal Aanbiedingen topic met daarin alleen de aanbiedingen. Overigens is de topicwaarschuwing een van de meest genegeerde onderdelen van GoT.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
Die kortingscodes hebben iets meer spin off nodig. Bijvoorbeeld dat een code gebruikt is. Laten we dat nou laten zoals het nu is, dat scheelt onduidelijkheid.Ik zou wel weer als eerst 1 centraal topic voor aanbiedingen, kortingen & coupons doen. Anders moet je nog steeds 2 topics bijhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 08-04-2013 18:57 ]
Nee, dat was niet het geval.Phyxion schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
@zeef
We kunnen veel automatiseren maar daar is dev tijd voor nodig en zoals eerder aangegeven is dat schaars, daarbuiten kunnen we beter eerst deze aanpak proberen voordat we van alles laten maken en dit achteraf niet gebruikt wordt.Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
Ik vind het persoonlijk overigens jammer dat je met die laatste zin moet afsluiten. Het is nooit goed hé ?
Wat zullen we doen met overtreders? Want om het een succes te maken moet dat topic wel gevrijwaard worden van ellende. Wat vinden jullie. Na al deze discussie nog een waarschuwing? Of een weekban? Schoolplein vegen?Phyxion schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:54:
@zeef
Verwijderd
Een tweede bezoekjezeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:59:
[...]
Wat zullen we doen met overtreders? Want om het een succes te maken moet dat topic wel gevrijwaard worden van ellende. Wat vinden jullie. Na al deze discussie nog een waarschuwing? Of een weekban? Schoolplein wegen?
offtopic:
Het schoolplein weegt 12 ton en 5 ons
Het schoolplein weegt 12 ton en 5 ons
@Phyxion: wat bedoel je met vrijwilligers? Lite-mods wordt niet aan gedaan op het forum
Als ik ff geen tijd heb, dan moeten we een alternatief verzinnen. Laat ik maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien en zeggen dat een ieder die niet snapt hoe het werkt -zeker na deze uitvoerige discussie- een weekje GoT vakantie mag krijgen.
Zo bedoelde ik het nietgambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:57:
[...]
Vind je het erg dat de medelijdenbron al heel erg lang uitgedroogd is?
[ Voor 52% gewijzigd door Perkouw op 08-04-2013 19:07 ]
Verwijderd
In het begin zullen de posters best nog wel eens in de fout gaan, alle begin is immers moeilijk als je het oude topic gewend was. Dus meteen een ban is wel erg streng. ik zou eerder denken aan na 2 keer een waarschuwing een rode kaart, bijv. een ban voor een week, en bij herhaling een ban voor een maand. Maar dat zijn nader in te vullen details, ik zou alleen in het begin niet TE streng zijn om mensen te laten wennen en niet direct op te zadelen met een forse maatregel. Niet alle fouten worden met opzet en doelbewust gemaakt.zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:59:
[...]
Wat zullen we doen met overtreders? Want om het een succes te maken moet dat topic wel gevrijwaard worden van ellende. Wat vinden jullie. Na al deze discussie nog een waarschuwing? Of een weekban? Schoolplein wegen?
Hoe streng wordt er overigens geoordeeld m.b.t. het openen van een nieuw topic over een bepaalde - in het Centrale Topic genoemde - aanbieding ? Mag de poster dit ten allen tijde zelf beslissen ? Mag je ook een topic openen over een aanbieding die (nog) niet in het Centrale Topic is genoemd ?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 19:09 ]
Verwijderd
Omdat dat rode vak weinig gelezen wordt is daarbovenop eerst een indringende waarschuwing misschien toch wel raadzaam. Eventueel met terugkoppeling voordat degene weer kan posten (hoewel dat met veel overtreders wellicht weer erg intensief kan worden).zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:03:
[...]
Als ik ff geen tijd heb, dan moeten we een alternatief verzinnen. Laat ik maar eens de knuppel in het hoenderhok gooien en zeggen dat een ieder die niet snapt hoe het werkt -zeker na deze uitvoerige discussie- een weekje GoT vakantie mag krijgen.
Als hier, in het beleid, in de topicstart en in de topicwarning duidelijk staat dat er alleen meldingen gepost mogen worden, dan valt daar weinig aan te wennen en verkeerd aan te begrijpen. 2 keer waarschuwen voor een ban lijkt me dan ook overbodig. Alle signalen één keer over het hoofd zien kan ik me al weinig bij voorstellen, maar als je er al een keer op gewezen bent dan valt er weinig meer van te maken dan dat je bewust de regels negeert.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:05:
[...]
In het begin zullen de posters best nog wel eens in de fout gaan, alle begin is immers moeilijk als je het oude topic gewend was. Dus meteen een ban is wel erg streng. ik zou eerder denken aan na 2 keer een waarschuwing een rode kaart, bijv. een ban voor een week, en bij herhaling een ban voor een maand. Maar dat zijn nader in te vullen details, ik zou alleen in het begin niet TE streng zijn om mensen te laten wennen en niet direct op te zadelen met een forse maatregel. Niet alle fouten worden met opzet en doelbewust gemaakt.
Hoe streng wordt er overigens gelet op het openen van een nieuw topic over een bepaalde aanbieding ? Mag de poster dit ten allen tijde zelf beslissen ?
Ik zou zeggen: tweede overtreding = ban en indien iemand die hier actief betrokken is bij de discussie de fout in gaat dan voel ik zelfs weinig voor een waarschuwing. Direct een ban lijkt me wat cru, we weten allemaal wel hoe slecht regels gelezen worden.
Eerst een waarschuwing en daarna een weekban lijkt mij in orde ja.
Na 1 waarschuwing een weekje ban is goed te doen. Of als het te streng is een paar dagen ban:P
Hoop dat 2.0 het subforum wat actiever maakt.
Het was gewoon een voorstel en een logisch vervolg als AK topic 2.0 een succes wordt. Vind het dan jammer dat het als geklaag wordt opgevat.Perkouw schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:58:
[...]
Ik vind het persoonlijk overigens jammer dat je met die laatste zin moet afsluiten. Het is nooit goed hé ?
Hoop dat 2.0 het subforum wat actiever maakt.
Ik reageerde alleen op deze zin hé. Ik zou wel weer als eerst 1 centraal topic voor aanbiedingen, kortingen & coupons doen. Anders moet je nog steeds 2 topics bijhouden.. Zijn voorstel is verder interessant, maar zoals ik al zei laten we eerst deze nieuw opzet wachten voordat we gaan proberen om dev-tijd te claimen. That's all.Hironshy schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:22:
Na 1 waarschuwing een weekje ban is goed te doen. Of als het te streng is een paar dagen ban:P
[...]
Het was gewoon een voorstel en een logisch vervolg als AK topic 2.0 een succes wordt. Vind het dan jammer dat het als geklaag wordt opgevat.
Hoop dat 2.0 het subforum weer wat actiever maakt.
Maar back-ontopic.
Eerst een waarschuwing tweede keer een ban, eenmaal ander maal!
[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 08-04-2013 19:24 ]
Nou, laten we nog even de rest de kans geven om er iets van te vinden.
Verwijderd
Dus even recapitulerend:
- Er komt in principe een nieuw Centraal Aanbiedingen Topic- voor het gemak even 2.0 genoemd - waarin alleen aankondigingen van 'koopjes' op allerlei gebied mogen worden gedaan, alle verdere opmerkingen zijn uit den boze en worden met een waarschuwing bestraft ( opm: zou je dan niet bij voorbaat de "quote" optie bij een bericht kunnen uitschakelen om de kans op foutjes nog geringer te maken?)
- Het aparte Kortingcode Topic blijft gehandhaafd
Ik denk dat met deze Gulden Middenweg zowel voor- als tegenstanders van de nieuwe opzet kunnen leven.
Vragen die bij mij nog even naar boven komen zijn:
- Hoe streng wordt er geoordeeld m.b.t. het openen van een nieuw topic over een bepaalde - in het Centrale Topic genoemde - aanbieding ? Mag de poster dit te allen tijde zelf beslissen ?
- Mag je ook een topic openen over een aanbieding die (nog) NIET in het Centrale Topic is genoemd, of is dit een absolute voorwaarde voor het mogen openen van een follow-up topic.
- Wat is het beleid van de Mods als in dit nieuwe topic slowchat/off topic wordt gepost ? Jantje spot een aanbieding voor een scherp geprijsde TV en Marietje reageert met : Ja, die heeft mijn oma ook, en die is best tevreden, alleen waren de bezorgers nogal bot door midden in de nacht te bellen dat ze om 7.00 uur langs zouden komen enz. enz.
- Er komt in principe een nieuw Centraal Aanbiedingen Topic- voor het gemak even 2.0 genoemd - waarin alleen aankondigingen van 'koopjes' op allerlei gebied mogen worden gedaan, alle verdere opmerkingen zijn uit den boze en worden met een waarschuwing bestraft ( opm: zou je dan niet bij voorbaat de "quote" optie bij een bericht kunnen uitschakelen om de kans op foutjes nog geringer te maken?)
- Het aparte Kortingcode Topic blijft gehandhaafd
Ik denk dat met deze Gulden Middenweg zowel voor- als tegenstanders van de nieuwe opzet kunnen leven.
- Hoe streng wordt er geoordeeld m.b.t. het openen van een nieuw topic over een bepaalde - in het Centrale Topic genoemde - aanbieding ? Mag de poster dit te allen tijde zelf beslissen ?
- Mag je ook een topic openen over een aanbieding die (nog) NIET in het Centrale Topic is genoemd, of is dit een absolute voorwaarde voor het mogen openen van een follow-up topic.
- Wat is het beleid van de Mods als in dit nieuwe topic slowchat/off topic wordt gepost ? Jantje spot een aanbieding voor een scherp geprijsde TV en Marietje reageert met : Ja, die heeft mijn oma ook, en die is best tevreden, alleen waren de bezorgers nogal bot door midden in de nacht te bellen dat ze om 7.00 uur langs zouden komen enz. enz.
Ik zeg doen! Niets zo plezierig na een dag hard werken om 1 (euuh 2) topics ff door te kijken voor een interessante aanbieding.zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:43:
[...]
[snip]Nu stel ik me bij Centraal Aanbiedingentopic 2.0 voor dat we de index die we nu hebben hernoemen naar Centraal Aanbiedingentopic, dat iedereen die een aanbieding spot 'm daar inzet en verder niets. [snip]
Als je dan over een aanbieding verder wil praten, dan open je een spin-off topic. Stuur even een link naar de melder in het Centraal Aanbiedingentopic 2.0 of een mod, dan wordt de link naar het topic bij de melding geplaatst. [snip]
Wat denk je? Marietje staat dan direct op scherp en er is een post foetsieVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
- Wat is het beleid van de Mods als in dit nieuwe topic slowchat/off topic wordt gepost ? Jantje spot een aanbieding voor een scherp geprijsde TV en Marietje reageert met : Ja, die heeft mijn oma ook, en die is best tevreden, alleen waren de bezorgers nogal bot door midden in de nacht te bellen dat ze om 7.00 langs zouden komen enz. enz.
Die quote knop lijkt me bijzonder nuttig bij het starten van een discussietopic over die melding, bovendien kost dat dev-tijd die er op korte termijn niet is.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
Dus even recapitulerend:
- Er komt in principe een nieuw Centraal Aanbiedingen Topic- voor het gemak even 2.0 genoemd - waarin alleen aankondigingen van 'koopjes' mogen worden gedaan, alle verdere opmerkingen zijn uit den boze en worden met een waarschuwing bestraft ( opm: zou je dan niet bij voorbaat de "quote" optie bij een bericht kunnen uitschakelen om de kans op foutjes nog geringer te maken?)
Zo lang dat topic aan het beleid voldoet mag het. Dat beleid is niet bepaald streng te noemen dacht ik zo.- Het aparte Kortingcode Topic blijft gehandhaafd
Nou, het is wel handig om het in elk geval in het centrale topic te melden. Daarbij direct een topic openen omdat je verwacht dat er discussie zal zijn (of omdat je zelf discussie wilt aansnijden) is natuurlijk geen probleem. Mocht er eens een topic zijn dat wel geopend is, maar waar geen melding bijhoort dan passen we daar wel een mouw aan.- Mag je ook een topic openen over een aanbieding die (nog) NIET in het Centrale Topic is genoemd, of is dit een absolute voorwaarde voor het mogen openen van een follow-up topic.
Dan gaat dat richting prullenbak en krijgt Marietje een waarschuwing. Als Marietje het dan een volgende keer nog niet snapt mag Marietje een week lang op vakantie.- Wat is het beleid van de Mods als in dit nieuwe topic slowchat/off topic wordt gepost ? Jantje spot een aanbieding voor een scherp geprijsde TV en Marietje reageert met : Ja, die heeft mijn oma ook, en die is best tevreden, alleen waren de bezorgers nogal bot door midden in de nacht te bellen dat ze om 7.00 langs zouden komen enz. enz.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.