Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat je een béétje voorzichtig moet zijn met al te strikte regels. Ik denk dat mensen die een aanbieding posten bij voorbaat al wel eens zouden kunnen vermoeden dat een spin-off topic voor die aanbieding gewenst is en die zou dat dan gelijk kunnen maken en dat vermelden bij de melding in het CA2.0 ;)

Ook zou iemand anders de vraag kunnen stellen: "Zullen we hier maar even een separaat topic voor openen?" Als er dan twee mensen reageren met "Doen." en "Lijkt me nuttig." waar je in 1 seconde overheen leest (en dat moet wat mij betreft dus gewoon kunnen, dat noem ik geen topicvervuiling - dat zijn functionele bijdragen om te helpen het subforum te structureren) dan maakt iemand zo'n spin-off topic en plaatst de link in het hoofdtopic bij de aanbieding en evt. nog een keer nieuw in het topic als er al wat meer tijd verstreken is en/of er ondertussen al weer veel postings bijgekomen zijn. In zo'n situatie kan men nl. makkelijk een gewijzigde posting missen. Dat zijn gewoon hele praktische zaken.

Ik denk dat pragmatisme en realisme voorop moeten staan bij een centraal aanbiedingentopic in de beginperiode. De actieve volgers/posters die hier in het feedbacktopic de afgelopen week hard meegelezen hebben weten donders goed wat de bedoeling is en kunnen ook best even af en toe een 'sturende' opmerking plaatsen puur bedoeld om op een positieve wijze te helpen die gewenste structuur in het aanbiedingensubforum te houden. Laten we er in eerste instantie van uit gaan dat een grote groep het wil laten slagen. In het feedbacktopic kunnen we dan bespreken wat er naar onze mening nou nog wel moet kunnen en wat toch echt net even een beetje te ver van het rechte pad afwijkt. Er kan in het centrale topic dan ook best af en toe naar een discussie in het feedbacktopic verwezen worden zodat iedereen daar even kennis van kan nemen. Dat zou dan voor de gewenste nadruk desnoods in de vorm van een modbreak kunnen met iets van:

---
LET OP! Hier(link) staan in het feedbacktopic enkele postings waar iedereen die hier in het centrale aanbiedingentopic post even kennis van moet nemen!

Dank u!
---

Ik zie het als een frisse start na wat we maar even een 'afkoelingsperiode' moeten noemen waarin we met zijn allen gaan proberen tot een werkbare constructie te komen rond een Centraal Aanbiedingentopic als rode draad in het nieuwe aanbiedingensubforum. Daarin hebben we nu wat meer 'elleboogruimte' om m.b.v. zinnig gebruik van spin-off topics iets te laten ontstaan waar iedereen tevreden over kan zijn.

Ik vraag me alleen af waar de topics die uit het SF naar het aanbiedingensubforum zijn verplaatst nou het best kunnen staan. Hier of toch weer daar? Zie maar.

Separaat issue. Ik zou het erg handig vinden als je een topic in je Post History zou kunnen laten verschijnen zónder dat je er (al) in gepost hebt. Dat zou kunnen met een extra categorie bookmark of misschien zelfs met de 'postreminder' categorie. Het lijkt me iets dat slechts vrij minimale devtijd zal vergen.

Op die manier zou je bijv. een apart topic voor kortingscodes kunnen hebben dat heel handig in je Post History komt te staan waar voor mij de zaken staan die ik het meest interessant vind ook al heb je er nog niet in gepost. Zelfde met het CA2.0. Dan kan men op die manier op de meest gebruiksvriendelijke manier activiteit in die topics in de gaten houden zonder noodzaak er in te posten.

Ikzelf gebruik bookmarks eigenlijk meer voor topics die ik later ooit nog eens wat makkelijker terug zou willen vinden. Niet om ze direct te volgen. Daar vind ik mijn Post History het makkelijkst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:47:
Ik denk dat je een béétje voorzichtig moet zijn met al te strikte regels.
Nou nee, dit is jullie eigen voorstel. Wij zijn er niet voor daar wij de boeman gaan worden, maar die strenge regels zijn wat men hier voorstelt, liever alleen aanbiedingen zonder slowchat of andere onzin. Nu terugkrabbelen is geen sterktebod, anders wordt het toch weer het oude topic en dat komt niet terug :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:43:
[Snip]
Vragen die bij mij nog even naar boven komen zijn:
- Hoe streng wordt er geoordeeld m.b.t. het openen van een nieuw topic over een bepaalde - in het Centrale Topic genoemde - aanbieding ? Mag de poster dit te allen tijde zelf beslissen ?
- Mag je ook een topic openen over een aanbieding die (nog) NIET in het Centrale Topic is genoemd, of is dit een absolute voorwaarde voor het mogen openen van een follow-up topic.
- Wat is het beleid van de Mods als in dit nieuwe topic slowchat/off topic wordt gepost ? Jantje spot een aanbieding voor een scherp geprijsde TV en Marietje reageert met : Ja, die heeft mijn oma ook, en die is best tevreden, alleen waren de bezorgers nogal bot door midden in de nacht te bellen dat ze om 7.00 langs zouden komen enz. enz.
- 1:immer prima, maar alleen om inhoudelijk iets te melden mbt de aanbieding. Je oma mag je thuis laten.
- 2:waarom zou je dat doen? Je meld een aanbieding, dus waarom niet in het daarvoor bestemde topic. Of wil je zelf inhoudelijk op je aanbieding vondst ingaan?
- 3: zoals boven vermeld, 1 waarschuwing, daarna 1wk ban! (anders leren ze het nooit) (en dat geldt ook voor de daarop reagerende peeps.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Zo... na de laatste reacties te hebben gelezen ben ik blij dat eindelijk duidelijk is geworden wat we nou precies bedoelen. Dat is namelijk wat Zeef hierboven roept! Het is gewoon lastig uitleggen in zo'n feedback topic. Maar wat mij betreft is dit namelijk precies de oplossing die ik ook al had 'proberen' uit te leggen!

Het lijkt me dan wel verstandig om zoals al gezegd, het kortingscode topic apart te houden. Ook zou ik het zelf niet erg vinden als er een aanbieding staat, om even een bedankje te doen. Om daar nou een topic voor te openen is wat overdreven denk ik.

Wat betreft sancties: Sancties werken eigenlijk op 2 manieren. Voor de overtreder en als afschrikmiddel voor de rest. Als je nu bijhoudt en vermeld wie er gebanned is in het topic, dan is het ook zichtbaar dat je je moet houden aan de regels. In het vorige topic werd vaak gewaarschuwd, maar ik heb nooit gemerkt dat iemand daadwerkelijk een ban heeft gehad. Als je dat zichtbaar maakt en iedereen ziet dat iemand gebanned is voor een off-topic reactie, dan pas je de volgende keer wel op!

Verder: Top idee! Werk het verder uit en het gaat vast goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Postmen schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:51:
Als je nu bijhoudt en vermeld wie er gebanned is in het topic, dan is het ook zichtbaar dat je je moet houden aan de regels. In het vorige topic werd vaak gewaarschuwd, maar ik heb nooit gemerkt dat iemand daadwerkelijk een ban heeft gehad. Als je dat zichtbaar maakt en iedereen ziet dat iemand gebanned is voor een off-topic reactie, dan pas je de volgende keer wel op!
Dat heeft wel erg veel weg van een digitale schandpaal, en is niet iets wat standaard gedaan wordt. Of er sancties worden uitgedeeld (en geloof me, dat gebeurt echt wel) gaat anderen niets aan. Ook hebben wij ons zelf aan de banrichtlijnen te houden, inclusief beroepsprocedure bij het DT.

Maar goed, dat is wmb aan Zeef om over te beslissen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:50:
[...]

Nou nee, dit is jullie eigen voorstel. Wij zijn er niet voor daar wij de boeman gaan worden, maar die strenge regels zijn wat men hier voorstelt, liever alleen aanbiedingen zonder slowchat of andere onzin. Nu terugkrabbelen is geen sterktebod, anders wordt het toch weer het oude topic en dat komt niet terug :)
Alleen wil het 'een beetje leuk blijven' dan moet je ook geen situatie creëren waar men als de dood is om ook maar een enkel verkeerd woord te zeggen in de vrees meteen een vermanende vinger toegewuifd te krijgen of een ban. Dat vergt per slot van rekening ook weer handelingen van mods en dat modwerk willen we nou juist ook proberen te verminderen. Door die hele strikte regels creëer je potentieel meer kans op noodzaak voor dat modwerk.

Daarom pragmatisme en realisme. Met moet niet té veel op zijn tenen gaan lopen. We bespreken het wel hier in dit feedbacktopic en zo geven we het geleidelijk aan steeds beter vorm.

Evolutiestapjes dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:56:
Alleen wil het 'een beetje leuk blijven' dan moet je ook geen situatie creëren waar men als de dood is om ook maar een enkel verkeerd woord te zeggen in de vrees meteen een vermanende vinger toegewuifd te krijgen of een ban. Dat vergt per slot van rekening ook weer handelingen van mods en dat modwerk willen we nou juist ook proberen te verminderen. Door die hele strikte regels creëer je potentieel meer kans op noodzaak voor dat modwerk.
Zoals gezegd: wat jij voorstelt is gewoon weer het oude topic met alle problemen van dien, en dat is geen optie. We hebben geen miljoenen jaren geduld voor evolutie, de klagers hier hebben gezegd dat ze het denken aan te kunnen, dan zal men dat ook waar moeten maken :)

En ja, als het teveel werk kost doordat er toch veel mensen zich niet kunnen beheersen, dan zal dat ook de doodsteek voor het initiatief zijn. Het is dus aan de community zelf om nu de zelfbeheersing te tonen die men claimt te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:56:
[...]

Daarom pragmatisme en realisme. Met moet niet té veel op zijn tenen gaan lopen. We bespreken het wel hier in dit feedbacktopic en zo geven we het geleidelijk aan steeds beter vorm.

Evolutiestapjes dus. ;)
Juist door een grijs gebied te creëren van wat wel en niet mag creëer je de situatie dat mensen niet precies weten wat de regels zijn waardoor ze onbewust de regels overtreden, niet snappen waarom er wordt ingegrepen etc.

Meldingen-only is heel simpel, daarbij hoeft niemand ergens bang voor te zijn, die regel is immers niet verkeerd te interpreteren. Het is niet zo gezellig als vroeger, maar het is wel veel duidelijker (ook voor ons, wanneer we wel en niet moeten ingrijpen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:00:
[...]

Zoals gezegd: wat jij voorstelt is gewoon weer het oude topic met alle problemen van dien, en dat is geen optie. We hebben geen miljoenen jaren geduld voor evolutie, de klagers hier hebben gezegd dat ze het denken aan te kunnen, dan zal men dat ook waar moeten maken :)

En ja, als het teveel werk kost doordat er toch veel mensen zich niet kunnen beheersen, dan zal dat ook de doodsteek voor het initiatief zijn. Het is dus aan de community zelf om nu de zelfbeheersing te tonen die men claimt te hebben :)
Nee, het is niet 'gewoon het oude topic'. Dat heb ik in voldoende detail beschreven. En ja, de mensen zullen inderdaad moeten laten blijken dat het wél kan met een aantal aanvullende regels voor meer(!) structuur m.b.v. de spin-off topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat we er uiteindelijk niet op uit zouden kunnen komen dat er inderdaad geen ruimte gelaten kan worden voor iets anders dan alleen meldingen van aanbiedingen als blijkt dat iets ruimere regels niet werkbaar blijken!

Maar ik vind dat we het eerst iets soepeler kunnen proberen en het hier kunnen bespreken als dat problemen blijkt te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:04:
Nee, het is niet 'gewoon het oude topic'. Dat heb ik in voldoende detail beschreven. En ja, de mensen zullen inderdaad moeten laten blijken dat het wél kan met een aantal aanvullende regels voor meer(!) structuur m.b.v. de spin-off topics.
Juist wel. Je wilt weer allerlei vaagheden introduceren door mensen de ruimte te geven te claimen dat het geen topicvervuiling is, en dan moet alles weer bekeken, beoordeeld etc worden. Dat was de situatie in het oude topic. Als men toch een verzameltopic wil hebben, dan zal het nu binair moeten gaan, dwz iets is on-topic (aanbieding) of het is off-topic en dus ongewenst.

Dat zijn geen aanvullende regels, het zijn juist heel weinig regels. Heel erg simpel: aanbieding of off-topic.
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:10:
Even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat we er uiteindelijk niet op uit zouden kunnen komen dat er inderdaad geen ruimte gelaten kan worden voor iets anders dan alleen meldingen van aanbiedingen als blijkt dat iets ruimere regels niet werkbaar blijken!

Maar ik vind dat we het eerst iets soepeler kunnen proberen en het hier kunnen bespreken als dat problemen blijkt te geven.
Nee, dat is dus pappen en nathouden en niets anders dan proberen de oude situatie zo lang mogelijk te handhaven, en dan zijn we over een maand weer terug bij af, en dan zul je nog steeds niet geloven dat het niet werkt. Dat is allang geprobeerd en heeft gewoon gefaald. De grote topic-dinosaurus is nu echt uitgestorven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:06
Het probleem met soepele regels is dat niemand weet waarde grens ligt en dus maar aan de slag gaat. Daarom heel simpel: alleen aanbiedingen posten, niets anders. Moet voor iedereen duidelijk zijn. Ben best bereid om in het begin soepel te zijn en twee keer te waarschuwen. Het laatste wat ik wil is door onduidelijkheid vooraf weer de oude situatie terug laten keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm, dus iemand die niet goed leest en toch een reactie geeft in het centrale topic krijgt een GoT ban.
Daarna logt de user uit en leest gewoon verder in t centrale topic ;)

Your logic is flawed.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zullen we dan zeggen: iedereen die hier geklaagdgepost heeft, heeft al 1 strike want had beter moeten weten? :p
itsme schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:14:
Hmm, dus iemand die niet goed leest en toch een reactie geeft in het centrale topic krijgt een GoT ban.

Your logic is flawed.
Je bent dan wel voor heel Tweakers.net verbannen, en je krijgt ook stapeling van ban-lengte bij recidive. Echte leechers zullen dat niet erg vinden, maar die zullen toch al niet posten :)

[ Voor 71% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:14:
Zullen we dan zeggen: iedereen die hier geklaagd heeft, heeft al 1 strike want had beter moeten weten? :p
* itsme heeft niet geklaagd maar wel gepost O-)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
itsme schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:14:

Your logic is flawed.
Nee, eerst een (in het begin misschien twee) waarschuwingen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 08-04-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:15:
[...]

Nee, eerst twee waarschuwingen. ;)
Eentje voor de klagers blijkbaar :+

Maar goed, neemt niet weg dat je daarmee alleen bereikt dat die mensen geen nieuwe codes kunnen posten maar wel lezen ... of is t een IP ban >:)

[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 08-04-2013 20:17 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsme schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:17:
[...]

Eentje voor de klagers blijkbaar :+

Maar goed, neemt niet weg dat je daarmee alleen bereikt dat die mensen geen nieuwe codes kunnen posten maar wel lezen ... of is t een IP ban >:)
Maar dat is de bedoeling van de 'straf' toch ook niet? Het gaat erom dat ze daar niet meer offtopic posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vraag me alleen af of je met zo'n alles of niets beleid je jezelf niet van tevoren in een positie manoeuvreert waarin de uitkomst bij voorbaat vast staat dat het... *niets* zal worden.

Als er 5 keer per dag iemand iets post dat niet volstrekt binnen dat keurslijf past zou men dat uiteindelijk als 5 maal ongewenst vereist modwerk kunnen zien wat men als onacceptabel zou kunnen bestempelen en daarmee als reden voor stopzetten zou kunnen aanvoeren.

Wat hanteer je dan vooraf als slaag- en faalcriteria? Waar leg je de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:14:
Zullen we dan zeggen: iedereen die hier geklaagdgepost heeft, heeft al 1 strike want had beter moeten weten? :p

[...]

Je bent dan wel voor heel Tweakers.net verbannen, en je krijgt ook stapeling van ban-lengte bij recidive. Echte leechers zullen dat niet erg vinden, maar die zullen toch al niet posten :)
En wat mensen dus nog wel eens vergeten: dat betekent dus ook een uitdaging in lopende V&A zaken, wat je met wat pech op een mislukte transactie en negatieve feedback komt te staan. Trust me, ik heb nog nooit een gebande user gezien die reageerde met "prima, tot over een week, ik red me wel met read only".

En zodra de logged-in only spoilers er zijn kan je waarschijnlijk ook niet meer profiteren van kortingscodes.
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:19:
Ik vraag me alleen af of je met zo'n alles of niets beleid je jezelf niet van tevoren in een positie manoeuvreert waarin de uitkomst bij voorbaat vast staat dat het... *niets* zal worden.

Als er 5 keer per dag iemand iets post dat niet volstrekt binnen dat keurslijf past zou men dat uiteindelijk als 5 maal ongewenst vereist modwerk kunnen zien wat men als onacceptabel zou kunnen bestempelen en daarmee als reden voor stopzetten zou kunnen aanvoeren.
Hoe moeilijk kan het zijn om je aan één hele duidelijke, hele simpele regel te houden? Zeker als alle andere reacties in dat topic dus puur zullen bestaan uit meldingen.
Wat hanteer je dan vooraf als slaag- en faalcriteria? Waar leg je de grens?
5 overtredingen per dag is in elk geval ruim boven wat ik bij zo'n simpele regel acceptabel zou vinden. Sterker nog, als wij dagelijks moeten ruimen zou me dat al tegenvallen. Dan heb je het in mijn ogen al niet meer over een incidenteel foutje (ook afhankelijk van de aard van de overtreding en het algehele aantal posts in het topic natuurlijk).

[ Voor 48% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2013 20:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11-2021
Omdat hier boven expliciet werd aangegeven mensen de tijd te geven te reageren... hier mijn 2 cents:

Ook ik vind het een goed idee om van het index topic het verzameltopic 2.0 te maken, waarbij alleen aanbiedingen en geen reacties zijn toegestaan. Mensen zijn vaak lui en lezen regels niet, maar als er niks anders in het topic staat dan aanbiedingen, dan lokt dat ook minder uit tot reacties. Immers lokt een goede deal on topic reactie uit, een on topic reactie reageer je al snel off topic op en voor je het weet staat het vol met spam. Hopelijk gaat het dus werken :-)

Uiteraard is het nu hoogdrempeliger te reageren (spinoff topic maken), maar laagdrempeliger om de deals te posten. Dit geeft aan dat de aanbiedingen de prioriteit hebben en ik denk dat ook dat een goed idee is.

Ik ben erg benieuwd hoe deze aanpak uitpakt :)

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:19:
Nou nee. We komen (het klagende deel van) de community tegemoet, met een variant die de problemen van het oude topic probeert te vermijden maar de gunstige aspecten van het oude topic te handhaven. Daar zullen echter ook offers voor moeten worden gebracht, en dat is de flexibiliteit in posten van allerhande andere dingen die nu als off-topic zullen worden beschouwd (en dat ook altijd eigenlijk al waren).

Ik ben inderdaad bang dat de zelfbeheersing onvoldoende zal zijn, maar er wordt een kans gegeven. Vergeet niet, er is al veel eerder aangegeven dat het zo niet verder kon gaan, en dat is niet opgepikt door de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ook wel "tweaken" genoemd. :p

Ga me nou niet vertellen dat DAT hier niet zou kunnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Een soort heeft af en toe een keer een grotere mutatie nodig om echt een sprong te maken in zijn ontwikkeling ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:26:
Ook wel "tweaken" genoemd. :p

Ga me nou niet vertellen dat DAT hier niet zou kunnen. 8)
De soort heeft al heel lang stilgestaan en zich niet aangepast aan de veranderde condities. Tijd voor een meteoor ;)

Bij evolutie hoort ook een bottleneck en selectie :p

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:29:
Een soort heeft af en toe een keer een mutatie nodig om echt een sprong te maken in zijn ontwikkeling ;)
Compleet offtopic: hoge evolutiedruk. Mutaties vinden altijd plaats, maar door een 'constante' omgeving bieden de mutaties weinig voordeel boven het huidige genoom. Door het compleet herinrichten van het forum vinden alles mutaties nog steeds plaats, maar gaan de veranderingen (van het genoom) snel omdat veel mutaties opeens wél een voordeel opleveren. Binnen no time vinden we (hopelijk) door alle deze mutaties een nieuw optimum (lees: optimaal besparen :9 )

@mods goed om te zien dat jullie zo serieus omgaan met alle feedback. Keep up the good work!

iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Goed... iedereen heeft de blaren op de vingers van het typen... Wanneer gaat Aanbiedingen topic 2.0 de lucht in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laten we vanavond nog even gebruiken om de details te bespreken. Ik heb overigens niet de illusie dat iedereen het ermee eens zal gaan zijn, maar als de meerderheid akkoord is om het zo te gaan proberen dan gaan we dat per morgen ergens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Postmen schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:39:
Goed... iedereen heeft de blaren op de vingers van het typen... Wanneer gaat Aanbiedingen topic 2.0 de lucht in? ;)
Aanbieding achter aan t houden? ;)

Prima idee, in elk geval, de huidige situatie was wat mij betreft al prima, maar een centraal topic volgen (of twee dan) is al heel wat makkelijker. Nu de codes nog, kom maar op met de nieuwsbrieven.

[ Voor 27% gewijzigd door itsme op 08-04-2013 20:44 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:42:
Laten we vanavond nog even gebruiken om de details te bespreken. Ik heb overigens niet de illusie dat iedereen het ermee eens zal gaan zijn, maar als de meerderheid akkoord is om het zonet gaan proberen dan gaan we dat per morgen ergens doen.
Het is mijns inziens wel een verbetering t.o.v. de huidige situatie. We gingen toch bijschaven? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Freakster86 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:43:
[...]

Het is mijns inziens wel een verbetering t.o.v. de huidige situatie. We gingen toch bijschaven? :9
Dat is wel het idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voorbeeld:

Navlim post dit: navlim in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"

Kort daaronder post ik dit: CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"

Daarin vul ik wat ontbrekende informatie aan met een link naar het product in de PW (die natuurlijk het liefst direct bij de melding van de aanbieding had gestaan, maar dat stond ie nu eenmaal niet) en ik meld gelijk de (later correct gebleken) grote prijsafwijking die voldoende is om als kennelijke fout te worden aangemerkt.

Heeft iemand er moeite mee om hier te kunnen vaststellen of dit een relevante on-topic bijdrage is of dat die off-topic is? Wat mij betreft is dat hier totaal niet moeilijk. Maar in CA2.0 zou dat dan bestraft moeten worden? Waar post je dan die extra (zeer elementaire en relevante) informatie? Daar zal nl. absoluut behoefte aan bestaan. Daar gaan mensen vreselijk mee in de problemen komen. Moet men daar dan eerst een spin-off topic voor openen? Dan loop je het risico dat drie mensen zonder het van elkaar te weten gelijk bezig gaan om zo'n topic te openen waar er dan weer twee van dicht moeten worden gegooid door een mod wat de hoeveelheid modwerk weer vergroot. Ongewenst!

Men heeft iets volkomen relevants te melden en weet niet waar men die informatie kwijt kan. Lijkt me nodeloos frustrerend en het niet aandragen van dergelijke evident nuttige informatie zie ik ook alleen maar als een verlies aan informatiewaarde van zo'n topic.

Dit zijn zeer praktische zaken die echter de realiteit zijn en waar je dus een werkbare oplossing voor zult willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat mensen daarmee vreselijk in de problemen zouden kunnen komen door gebrek aan informatie lijkt me wat overdreven. Maar dit kan je toch prima in een DM sturen naar de poster van de aanbieding zodat deze dit kan opnemen in zijn post als edit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En als die nu net de komende 24 uur elders bezigheden heeft en niet achter zijn computer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:58:
En als die nu net de komende 24 uur elders bezigheden heeft en niet achter zijn computer zit?
Toch geen ramp, dan leest hij/zij het daarna wel. Er hangen geen levens vanaf of zo. ;)
Poging tot ninja edit: TR kan ook altijd mocht het echt dringend zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 08-04-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En als het echt belangrijk is kan je altijd nog een TR aanmaken zodat een van ons het kan toevoegen.

Dat doe ik tien keer liever dan dat ik moet puinruimen omdat de grenzen niet duidelijk zijn en er toch weer allerlei discussie ontstaat in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:01:
En als het echt belangrijk is kan je altijd nog een TR aanmaken zodat een van ons het kan toevoegen.

Dat doe ik tien keer liever dan dat ik moet puinruimen omdat de grenzen niet duidelijk zijn en er toch weer allerlei discussie ontstaat in het topic.
En als je dan om de 3 aanbiedingen 5 TR's krijgt met een verzoek om informatie toe te voegen?

Rijst het aantal TR's helemaal tot astronomische hoogte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:04:
[...]

En als je dan om de 3 aanbiedingen 5 TR's krijgt met een verzoek om informatie toe te voegen?

Rijst het aantal TR's helemaal tot astronomische hoogte. :+
Kijk zo kunnen we bezig blijven, maar als het echt belangrijk is dan hebben we daar geen moeite mee zoals Orion al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:56:
Voorbeeld:

Navlim post dit: navlim in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"

Kort daaronder post ik dit: CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"

Daarin vul ik wat ontbrekende informatie aan met een link naar het product in de PW (die natuurlijk het liefst direct bij de melding van de aanbieding had gestaan, maar dat stond ie nu eenmaal niet) en ik meld gelijk de (later correct gebleken) grote prijsafwijking die voldoende is om als kennelijke fout te worden aangemerkt.

Heeft iemand er moeite mee om hier te kunnen vaststellen of dit een relevante on-topic bijdrage is of dat die off-topic is? Wat mij betreft is dat hier totaal niet moeilijk. Maar in CA2.0 zou dat dan bestraft moeten worden? Waar post je dan die extra (zeer elementaire en relevante) informatie? Daar zal nl. absoluut behoefte aan bestaan. Daar gaan mensen vreselijk mee in de problemen komen. Moet men daar dan eerst een spin-off topic voor openen? Dan loop je het risico dat drie mensen zonder het van elkaar te weten gelijk bezig gaan om zo'n topic te openen waar er dan weer twee van dicht moeten worden gegooid door een mod wat de hoeveelheid modwerk weer vergroot. Ongewenst!

Men heeft iets volkomen relevants te melden en weet niet waar men die informatie kwijt kan. Lijkt me nodeloos frustrerend en het niet aandragen van dergelijke evident nuttige informatie zie ik ook alleen maar als een verlies aan informatiewaarde van zo'n topic.

Dit zijn zeer praktische zaken die echter de realiteit zijn en waar je dus een werkbare oplossing voor zult willen hebben.
dm of tr zijn daar prima voor. Juist het posten van niet aanbiedingen maakt de zaak diffuus. Want hoe weet een nieuweling nou dat je niet mag discussiëren? Als de nieuweling alleen maar aanbiedingen ziet, is hetgeen stuk duidelijker. Dus met de eerdere mensen, TR of DM.

Ook overigens bij het vermelden van een spin-off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:05:
Ook overigens bij het vermelden van een spin-off topic.
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat het niet de bedoeling is om "ik heb een spin-off geopend: <linkje>" te posten. Gewoon even DM/TR zodat het in de oorspronkelijke melding verwerkt kan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Dat laatste is dan weer niet handig! Je kan beter iedereen op de hoogte brengen van een apart topic, als dat meerdere mensen dat nieuwe topic gaan aanmaken. Als het maar bij dat ene bericht blijft, maakt het voor het overzicht niet uit! Maar wat mij betreft dan alleen een link plaatsen en geen discussiewaardige reacties! Anders moet je blijven wachten tot degene die de aanbieding plaatst in zijn of haar post de link plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:08:
Dat het niet de bedoeling is om "ik heb een spin-off geopend: <linkje>" te posten. Gewoon even DM/TR zodat het in de oorspronkelijke melding verwerkt kan worden.
Wat dan wel? Een mod vragen dit te doen? Er leest niet elke minuut een mod mee vermoed ik. Er kan dus best wat tijd overheen gaan voordat dit dan geëffectueerd wordt... en het vereist modwerk... wat we wilden verminderen.

Het topic heeft uit de aard der zaak een 'snel' karakter. De vertraging die het via een mod moeten laten toevoegen van informatie, en zeker het melden van spin-off topics met zich mee brengt gaat daar vrees ik mee in conflict komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:13:
[...]

Wat dan wel? Een mod vragen dit te doen? Er leest niet elke minuut een mod mee vermoed ik. Er kan dus best wat tijd overheen gaan voordat dit dan geëffectueerd wordt... en het vereist modwerk... wat we wilden verminderen.
Het is natuurlijk fijn als er snel in het topic wordt gemeld dat er een spinoff is. Maar iedereen die er over wilt discussiëren kijkt gewoon in de topic lijst en dan kom je er snel genoeg achter dat ie al is aangemaakt of dat je hem zelf aan moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:13:
[...]

Er kan dus best wat tijd overheen gaan voordat dit dan geëffectueerd wordt... en het vereist modwerk... wat we wilden verminderen.
+ het werkt misschien meerdere spin-off posts in de hand.

Beter 1 direct in het topic, en dan eventueel door een mod naar de orginele post laten verplaatsen.

[ Voor 44% gewijzigd door Pandorian op 08-04-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postmen schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:11:
Dat laatste is dan weer niet handig! Je kan beter iedereen op de hoogte brengen van een apart topic, als dat meerdere mensen dat nieuwe topic gaan aanmaken. Als het maar bij dat ene bericht blijft, maakt het voor het overzicht niet uit! Maar wat mij betreft dan alleen een link plaatsen en geen discussiewaardige reacties! Anders moet je blijven wachten tot degene die de aanbieding plaatst in zijn of haar post de link plaatst.
Helemaal mee eensch! Het uitgangspunt is toch om de Mods werk te besparen, maar als iedereen via een TR gaat vragen,krijg je in totaal misschien nog wel meer werk (TR's) dan in de oude situatie. Dus graag een 'linkje' toestaan, als daarin niets meer dan alleen een verwijzing staat naar een spinnoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:22:
[...]

Helemaal mee eensch! Het uitgangspunt is toch om de Mods werk te besparen, maar als iedereen via een TR gaat vragen,krijg je in totaal misschien nog wel meer werk (TR's) dan in de oude situatie. Dus graag een 'linkje' toestaan, als daarin niets meer dan alleen een verwijzing staat naar een spinnoff.
Nee, dan krijg je dus weer onduidelijkheid waarom het een wel, en ander niet mag. Want dat moeten we dan weer aan de onwetenden die dit topic niet volgen gaan uitleggen en dat kost nog veel meer tijd. simpelweg alleen de aanbieding posten en anders niet.

Bij missende dingen of een linkje van spin-off Gewoon een DM naar de poster en eventueel een TR. Wij zullen die TR's niet in negatieve vorm (qua aantal dus) meenemen in de evaluatie.

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 08-04-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:19:
Hoe moeilijk kan het zijn om je aan één hele duidelijke, hele simpele regel te houden? Zeker als alle andere reacties in dat topic dus puur zullen bestaan uit meldingen.
Het probleem is vrees ik dat de wereld en de mens en de realiteit niet *simpel* is maar complex en altijd in zekere mate onvoorspelbaar. Mijn visie moest er met efficiënt gebruik van spin-off topics toe leiden dat er zoveel bijdragen die in een hoofdtopic als ongewenst en off-topic beschouwd worden maar dat in die spin-off topics niet zijn uit dat hoofdtopic zouden verdwijnen dat daarmee de kwaliteit van dat hoofdtopic op een voor iedereen in principe acceptabel niveau zou komen te liggen. Ik geloof niet in de absolute 'maakbaarheid' van een topic/subforum. Door zo'n absolute regel leg je de lat van die maakbaarheid echter onrealistisch hoog vrees ik en daarmee zou je een bijna gegarandeerd falen kunnen bewerkstelligen.
[...]

5 overtredingen per dag is in elk geval ruim boven wat ik bij zo'n simpele regel acceptabel zou vinden. Sterker nog, als wij dagelijks moeten ruimen zou me dat al tegenvallen. Dan heb je het in mijn ogen al niet meer over een incidenteel foutje (ook afhankelijk van de aard van de overtreding en het algehele aantal posts in het topic natuurlijk).
En ik vrees dus dat 5 'overtredingen' volgens die definitie bijna gegarandeerd zullen zijn. Iets waar 99% van de topicdeelnemers wel eens prima mee zou kunnen leven. Maar dan toch het topic uiteindelijk dichtgooien omdat het 'niet zou werken omdat de mensen zich niet aan de regels houden'?

Zou ik bijzonder jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wij doen een belangrijke stap jullie kant op. Moet je dan altijd het onderste uit de kan willen hebben? Ons aanbod is helder, Centraal Aanbiedingentopic 2.0 metneen opsomming van alle aanbiedingen en verder geen posts in dat topic. Één overzichtelijk topic dat je makkelijk kan checken. Take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meteen het ergste denken ! ;) De overweging om "links" toe te staan komt voort uit om a. de Mods te ontlasten door minder TR/DM en b. de navigatie tussen hoofdtopic (Centrale Aanbiedingen Topic) en de spinn-off topics voor de user te vergemakkelijken. Wat overeind blijft is de Mods' eis dat topics niet meer vervuild worden en daar heeft niemand (meer) moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:58:
Niet meteen het ergste denken ! ;) De overweging om "links" toe te staan komt voort uit om a. de Mods te ontlasten door minder TR/DM en b. de navigatie tussen hoofdtopic (Centrale Aanbiedingen Topic) en de spinn-off topics voor de user te vergemakkelijken. Wat overeind blijft is de Mods' eis dat topics niet meer vervuild worden en daar heeft niemand (meer) moeite mee.
Nee, want je krijgt dan toch weer verschuivende, vage grenzen, die jullie nu ook weer aan het oprekken zijn. Misschien dat het na een tijdje wat losser kan, maar om te beginnen zal het echt zwart-wit moeten zijn.
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:44:
Door zo'n absolute regel leg je de lat van die maakbaarheid echter onrealistisch hoog vrees ik en daarmee zou je een bijna gegarandeerd falen kunnen bewerkstelligen.
[...]
Iets waar 99% van de topicdeelnemers wel eens prima mee zou kunnen leven. Maar dan toch het topic uiteindelijk dichtgooien omdat het 'niet zou werken omdat de mensen zich niet aan de regels houden'?

Zou ik bijzonder jammer vinden.
Zoals gezegd: we doen een hele grote handreiking. In plaats van dan toch weer proberen extra vaagheid te creeeren en dus problemen, waarom nu niet eerst de kans nemen en zorgen dat het slaagt? En ja, dat betekent beter nadenken en niet er vanuit gaan dat je wel weet wat kan en niet kan.

En is die maatstaf echt zo hoog? Gewoon alleen aanbiedingen posten, dat is wat mensen willen zien en die worden zo weer makkelijk beschikbaar. En ja, zoals schakers zeggen: op je vingers zitten en even tot tien tellen voor je post :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Misschien een idee om de huidige stand van zaken even in de OP te zetten? Heb de laatste pagina's gelezen, en zo te zien komt er een Aanbieding topic 2.0 met daarin alleen de daadwerkelijke aanbiedingen, en elke user mag (mocht hij of zij iets willen bespreken) een topic over een bepaalde aanbieding maken? Klinkt goed!

Moeten we alleen wel even duidelijk afspreken: of je straks wel echt óveral een topic over mag maken? Wat we met bedankjes doen? Users elkaar aanspreken, of alles via TR? Hoe inderdaad het elkaar duidelijk maken van een apart topic (zoals hier al wordt besproken)? Enzovoorts...

Misschien is dat al besproken, maar het gaat nogal hard hier nu ;) En zou zonde zijn als veel dingen straks nog onbesproken of onduidelijk zijn, voordat het topic van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is mij het een of ander maar wat is het verschil tussen de huidige opzet (index topic en aanbiedingen topics) en het 2.0 concept (centrale aanbiedingen topic + spinoff topics)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het enige verschil tot nu toe is dat niet elke aanbieding een spin-off topic moet hebben. Echter zou dat door de beperking dat er niets anders in het hoofdtopic mag staan voor elke aanbieding waarover men ook maar iets wil toevoegen toch ook weer noodzakelijk zijn.

Het verschil is dus nogal klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

beat schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:49:
Het is mij het een of ander maar wat is het verschil tussen de huidige opzet (index topic en aanbiedingen topics) en het 2.0 concept (centrale aanbiedingen topic + spinoff topics)? :P
Men kan nu zelf aanbiedingen toevoegen, en hoeft alleen maar dat topic in de gaten te houden als men aanbiedingen wil zien. Wil men l*llen over de aanbieding dan is inderdaad een apart topic nodig, maar dat is dus niet nodig voor elke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
gambieter schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:01:
[...]

Men kan nu zelf aanbiedingen toevoegen, en hoeft alleen maar dat topic in de gaten te houden als men aanbiedingen wil zien. Wil men l*llen over de aanbieding dan is inderdaad een apart topic nodig, maar dat is dus niet nodig voor elke aanbieding.
Top, klinkt als een goed idee. Ben alleen bang dat het topic binnen no-time dicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NotSoSteady schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:10:
Top, klinkt als een goed idee. Ben alleen bang dat het topic binnen no-time dicht zit.
Want? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Tis dikke K** met 3 peren, heren! Jullie hebben een juweel omgetoverd tot een onoverzichtelijke bende! Laat me over het algemeen niet zo veel uit op GoT, maar de vele uurtjes dat ik in het oude topic doorbracht brachten mij en vele met mij veel plezier.

Kon makkelijk over gezever heen lezen, en het off topic/semi off topic gekeuvel bracht alleen maar meer charme. De ergerlijke momenten kwamen veelal van zeurende en rigide mods met een ongezonde drang tot moeilijk doen. Het feit dat het allemaal op vrijwillige basis is zegt me niet zo veel. Uiteindelijk draait het om de gebruikers en het draaien van een site die voorziet in de vraag. Misschien kunnen jullie vragen om een kleine vergoeding en slikken dat het iets meer tijd kost om het forum te maintainen dan voor een hobby wenselijke is.

Het idee dat wij in onze handen mogen knijpen dat we toegang hebben tot GoT door de goedheid en inzet van de vrijwilligers is wat achterhaald. Het forum lijkt mij een belangrijk onderdeel in het Tweakers business model. Daarmee mag naar mijn inziens voor lief worden genomen dat daarin een investering in tijd en geld gedaan moet worden.

Ben over het algemeen niet zo direct maar ik blijf me verbazen over de zienswijze van 'jullie' mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Kom maar op met 2.0 we zien wel waar het schip strand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Frozenberg schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:23:
Het idee dat wij in onze handen mogen knijpen dat we toegang hebben tot GoT door de goedheid en inzet van de vrijwilligers is wat achterhaald. Het forum lijkt mij een belangrijk onderdeel in het Tweakers business model. Daarmee mag naar mijn inziens voor lief worden genomen dat daarin een investering in tijd en geld gedaan moet worden.

Ben over het algemeen niet zo direct maar ik blijf me verbazen over de zienswijze van 'jullie' mods!
Het forum is geen winstpakker. Wanneer heb jij de laatste grote reclameuiting hier gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozenberg schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:23:
Tis dikke K** met 3 peren, heren! Jullie hebben een juweel omgetoverd tot een onoverzichtelijke bende! Laat me over het algemeen niet zo veel uit op GoT, maar de vele uurtjes dat ik in het oude topic doorbracht brachten mij en vele met mij veel plezier.

Kon makkelijk over gezever heen lezen, en het off topic/semi off topic gekeuvel bracht alleen maar meer charme. De ergerlijke momenten kwamen veelal van zeurende en rigide mods met een ongezonde drang tot moeilijk doen. Het feit dat het allemaal op vrijwillige basis is zegt me niet zo veel. Uiteindelijk draait het om de gebruikers en het draaien van een site die voorziet in de vraag. Misschien kunnen jullie vragen om een kleine vergoeding en slikken dat het iets meer tijd kost om het forum te maintainen dan voor een hobby wenselijke is.

Over iets meer moeite in dingen steken gesproken: bedankt voor het compleet affakkelen van de mensen die het mogelijk maken en hier al pagina's lang bezig zijn een alternatieve benadering op te zetten. Maar goed, hoe durven we eigenlijk ook te vragen of mensen even een topic willen lezen voor ze hun kots erin uitsmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ontopic:

(hoewel ik de slowchat in het oude topic zeer prettig vond)

Eeensch met de nieuwe opzet van alleen aanbiedingen en verder niets in het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:10
zeef schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:23:
[...]

Het forum is geen winstpakker. Wanneer heb jij de laatste grote reclameuiting hier gezien?
Ik zou het in een iets groter geheel bekijken. Het forum zal waars idd geen winstpakker zijn. Echter doordat mensen blij zijn met het forum, zullen ze ook de FP bezoeken wat _wel_ een winstpakker is.

Indirect is het forum dus wel een winstpakker :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, net als Biks & Bytes ook een winstpakker is: de mensen die ondanks de speelse opzet toch bij elkaar komen en kinderen krijgen zorgen weer voor een nieuwe aanwas van gebruikers, vooral omdat ze zullen willen weten waar hun ouders elkaar ontmoetten en dus de site blijven bezoeken.

Het is allemaal zo opgezet, en de verwachting is dat Tweakers tegen 2046 de wereld domineert.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:40:
Inderdaad, net als Biks & Bytes ook een winstpakker is: de mensen die ondanks de speelse opzet toch bij elkaar komen en kinderen krijgen zorgen weer voor een nieuwe aanwas van gebruikers, vooral omdat ze zullen willen weten waar hun ouders elkaar ontmoetten en dus de site blijven bezoeken.

Het is allemaal zo opgezet, en de verwachting is dat Tweakers tegen 2046 de wereld domineert.
De macht! Gargl! Tareuheu! Vrot Vrot! Mijn gemoed schiet vol! :+

Maarre...ik stel me zo voor dat het forum wel degelijk volk naar Tweakers trekt vanwege de veelheid aan informatie die daar door de gebruikers over de jaren is neergezet en welke Google wel weet te vinden. Zijn ze eenmaal hier dan neuzen ze vast nog wel elders rond. Ze klikken bijv. op een PW linkje waar Tweakers baat bij heeft naar ik begrepen heb etc. etc.

Gepaste waardering voor al het werk dat door die gebruikers is ingebracht lijkt me dan ook niet misplaatst.

Respect is a two-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619

beetje jammer deze reactie :F Jij ziet dus geen verband met het succes van GoT en traffic op de frontpage?

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 09-04-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tandjes jongens, wat zijn jullie vermoeiend. Neem nu eens gewoon aan wat je krijgt en wees er tevreden mee. Op iedere slak zout leggen kan iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34

Ik hoor jullie ook over het feit dat er geen dev-time beschikbaar is voor het forum, maar onzin als Biks & Bytes is wel mogelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het een grappig idee, maar Tweakers zou zich ook weleens mogen beseffen dat het forum een belangrijk deel is van de website, dat misschien ook niet alleen door vrijwilligers zou moeten worden bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
NotSoSteady schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:48:
[...]

Ik hoor jullie ook over het feit dat er geen dev-time beschikbaar is voor het forum, maar onzin als Biks & Bytes is wel mogelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het een grappig idee, maar Tweakers zou zich ook weleens mogen beseffen dat het forum een belangrijk deel is van de website, dat misschien ook niet alleen door vrijwilligers zou moeten worden bijgehouden.
Afaik is heel Biks & Bytes in vrije tijd van de ontwikkelaars ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:16:
[...]

beetje jammer deze reactie :F Jij ziet dus geen verband met het succes van GoT en traffic op de frontpage?
Natuurlijk is er wel een verband, ik zie dat ik ook een smily vergeten ben bij de reactie trouwens. Alleen moet je dat verband ook niet uit zijn verband trekken ;) Uiteindelijk zijn vele zaken met elkaar verbonden, maar ten slotte is het maar deels relevant. De vrijwilligers zetten zich graag in om iedereen een platform te bieden, dat heeft met geld weinig te maken - en al helemaal niet voor de vrijwilligers zelf. Wel moet er een beetje een balans zijn, en volgens mij wordt daar prima naar gezocht.

Voor iedere verandering zijn voor en tegenstanders te vinden, en echt iedereen kan je het nooit naar de zin maken. Het schermen met het belang van het forum voor Tweakers in financiële zin is gewoon weinig zinvol; het is al jaren een kostenpost, waarbij ook bewijs van de bijdrage aan het succes van de andere onderdelen helemaal niet zo duidelijk is als velen denken. Er worden zelfs geen advertenties getoond op het forum. Voor usability; en tegelijk moet je je realiseren dat je op gegeven moment meer bezoekers en views krijgt dan dat je aan redelijke advertenties kan verkopen. In dat opzicht is er kwa advertising ook helemaal geen directe reden om eventueel meer bezoekers aan te trekken.

Andersom is er net zo goed het inzicht dat er ook gewoon meer goede ideeën en andere feedback komt vanuit een community dan vanuit bezoekers van een nieuwssite/PW wat toch meer enkel informatie halen is. Niet alles gaat bij Tweakers direct om het geld - anders zou het er hier heel anders uitzien, en zou je ook zeker niet zo'n horde betrokken vrijwilligers vinden.

Waarvan een paar inderdaad uren en uren en uren gestoken hebben in een 1 Aprilactie (waarvoor _/-\o_ ). Het is makkelijk een aanname te doen en zelfs zo'n actie weer voor de voeten te gooien (Well done!). Blijkbaar gaat het er niet makkelijk in dat we niet elke dag alleen maar zitten te broeden hoe we nu weer zo vervelend mogelijk kunnen zijn om bezoekers weg te jagen...

Geen devtijd is overigens niet waar; alleen moet je je wel realiseren dat ook de devtijd die beschikbaar is voor het forum maar één keer te besteden is. Dan moet je keuzes maken, en veelal gaan die naar structurele zaken die forum-wide effect hebben, en dus niet naar customizen om de uitwerking van één topic richting forum mogelijk te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

laurens0619 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:16:
Ik stel voor dat we de aanstootgevende initiele post gewoon negeren, die was gewoon een voorbeeld van negatieve conclusies trekken zonder enig inzicht in de materie. Laten we het alsjeblieft over AK hebben en het azijn****** links liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NotSoSteady schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:48:
[...]

1. B&B is door vrijwilligers gemaakt en door personeel in hun vrije tijd
2. Er is elke iteratie tijd beschikbaar voor forum en community. Lees je de .plans wel eens?
3. Waarom denk je dat we zo uitgebreid de tijd nemen om met jullie in discussie te gaan? Als het forum niet belangrijk was zat hier al lang een slotje op. ;)

Er gaat zo even een tijdelijk slotje op dit topic, in voorbereiding op Centraal Aanbiedingen topic 2.0. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 09-04-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:29:
[...]

Ik stel voor dat we de aanstootgevende initiele post gewoon negeren, die was gewoon een voorbeeld van negatieve conclusies trekken zonder enig inzicht in de materie. Laten we het alsjeblieft over AK hebben en het azijn****** links liggen :)
Jullie reageren allemaal zeer lichtgeraakt. Als mijn post als aanstootgevend wordt bestempeld, kan ik me voorstellen dat jullie er een emotionele en lastige taak aan hebben om het forum te maintainen.

Ik hoef als gebruiker ook geen inzicht in materie te hebben. Ik en alle andere ontevreden gebruikers hoeven eigenlijk alleen maar uit te gaan van wat wij fijn en leuk vinden. Dat is het fijne als consument waarin er niet van je veracht wordt een studie te hoeven maken van alle processen binnen een organisatie als Tweakers.

Ook typerend dat naast de mods de reacties op mijn post anders worden opgepakt. Tijd voor moderator pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als we over wat er evt. in CA2.0 gebeurt hier willen kunnen discussiëren dat lijkt het me zinvol om eventuele ongewenste postings daar niet simpelweg te wissen want dan kunnen gewone forumbezoekers er geen kennis meer van nemen en er niet meer inhoudelijk op ingaan.

Ze zouden dus kunnen blijven staan met een opmerking van een mod erbij dat het ongewenst is en waarom. Dat is dan ook informatie waar de rest wat mee kan. Alternatief is ze naar dit topic verplaatsen via een quote of zo zij het dat dan de plaats en context in het hoofdtopic niet meer makkelijk zichtbaar is. Dingen die écht niet op het forum mogen staan moeten natuurlijk wel verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat valt er te discussiëren over ongewenste postings? Het is een melding van een aanbieding (gewenst) of het is geen melding van een aanbieding (ongewenst).

Als we een reactie richting prullenbak verplaatsen / of behulpzaam zijn in het afsplitsen naar een apart topic dan hoort daar uiteraard een stukje communicatie bij richting de betreffende gebruiker. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een PM. Publieke mededelingen in dat topic zijn alleen maar storend en vervuilend en de kans is groot dat de gebruiker het zelf over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ben ff bezig, zie o.a. Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Zo, klaar. En nu maar snel aanbiedingen posten! :)

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 09-04-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Top! Bedankt!
@ Mods: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Super, heb de discussie gevolgd en kan alleen maar zeggen dat ik denk dat de verwachte opzet een prima middenweg is tussen de vereisten van de mods en het gemak voor ons gebruikers :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd. Eerste aanbieding (reeds bekend) gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie tussenweg oplossing :)
Het doet me goed dat er nog steeds veel aandacht besteed wordt aan het zo goed mogelijk maken van dit nieuwe forum. Bedankt voor de inzet allemaal!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En alles mag dus. Ook luiers, ook bier, alles. Als het maar een aanbieding is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:01:
De macht! Gargl! Tareuheu! Vrot Vrot! Mijn gemoed schiet vol! :+
Sorry voor de off-topic maar hier moet ik op reageren.

@CaptainJack
Het is "harêuh" :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:24:
En alles mag dus. Ook luiers, ook bier, alles. Als het maar een aanbieding is. :)
En prijsdalingen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Leo1010 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:25:

@CaptainJack
Malle jongen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T925vXyIqh31BX5wkMh5Puyj/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 10-04-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Leo1010 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:25:
[...]

@CaptainJack
Afbeeldingslocatie: http://www.starfishandcoffee.nl/afbeeldingen/chefsafbeeldingen/5a3.jpg
vrôt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ?? Off-Topic ?? Daar staat maar 1 sanctie op ! :P

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-GEg2EfjJ0cY/T5Bnf5x-ZDI/AAAAAAAAADs/mOBGmm1DLJk/s1600/banned.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Heren en dames, zullen we nu het feedback topic weer voor feedback houden waar het oorspronkelijk voor is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
zeef schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:27:
Ben ff bezig, zie o.a. Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Zo, klaar. En nu maar snel aanbiedingen posten! :)
Bedankt! d:)b Nu is er een prima "hybride" structuur met algemene aanbiedingen in losse posts en meer tweaker-/discussiewaardige aanbidingen in topics. Top!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Score van de eerste dag: 25 8 aanbiedingen, 1 per ongeluk post, 1 off-topic post, 1 post dat een aanbieding voorbij was (ipv een TR), en een paar topics waar verder op aanbiedingen is ingegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:39:
Score van de eerste dag: 25 aanbiedingen, 1 per ongeluk post, 1 off-topic post, 1 post dat een aanbieding voorbij was (ipv een TR), en een paar topics waar verder op aanbiedingen is ingegaan :)
Dus? Tevreden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is een goed begin, maar ik weet niet of alle "oude" klanten het topic al gevonden hebben. Zijn jullie tevreden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivZero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik tel er maar iets van acht in CA2.0 vandaag vanaf hier: MeltedForest in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" . De rest daarvoor is bijeengeraapt van de afgelopen week. Dat kun je aan de datum zien.

Daarnaast natuurlijk nog wat kortingscodes in het topic dat al liep. Qua aantal lijkt het me beduidend minder dan een gemiddelde dag in het oude topic maar in minder dan 24 uur kun je er geen definitief oordeel over vormen.

Ik verwacht wel dat men het een stuk minder 'gezellig' zal vinden wat toch ook wel een zeker remmend effect zou kunnen hebben.

*Het* grote voordeel is natuurlijk dat alles tenminste weer in een enkel topic staat dat veel makkelijker bij te houden is dan een heel subforum. Dat is dus in elk geval zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ten eerste, om niet gelijk met het negatieve te beginnen, ben ik blij dat jullie (de mods) de tijd en moeite hebben genomen om onze kritiek ter harte te nemen en v2.0 op poten te zetten. :)

Toch moet ik wat feedback kwijt. Ik heb vandaag een paar aanbiedingen gepost en dat ging in principe precies hetzelfde als voorheen. Echter door de nieuwe opzet, moet je daarna nogal wat vervolg stappen maken die toch wel vervelend zijn, als in het kost veel moeite.

Je post de aanbieding in 2.0
Je opent een topic (je weet dat er vragen over komen of krijgt een DM).
Je moet jezelf quoten uit 2.0 + een link naar de betreffende aanbieding doen (dubbelop misschien, maar toch)
Vervolgens moet je nog een link naar het topic zetten in de oorspronkelijke aanbieding.

Ok, misschien zeur ik wel, maar dit gaat nog 'moeilijker' wanneer jij niet degene bent die de aanbieding hebt gepost. Hoe laat je mensen dan weten in 2.0 dat er een topic is? DM naar de postert, DM naar mod, TR, of gewoon een nieuwe reactie met een quote van de aanbieding?

Iets in me zegt dat dit makkelijker moet kunnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:58:
Ik tel er maar iets van acht in CA2.0 vandaag vanaf hier: MeltedForest in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" . De rest daarvoor is bijeengeraapt van de afgelopen week. Dat kun je aan de datum zien.
Ah, je hebt gelijk, ben iets te optimistisch geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Optimisme is goed. Dat houwen we er in hoop ik. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Bedankt voor de gewijzigde opzet. Persoonlijk ervaar ik dit als prettiger dan de vorige opzet (alhoewel verschillen niet enorm zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Ben ook tevreden. Moet zeggen dat dit de opzet was die ik zelf ook wel voor ogen had. Enige wat ik nu jammer vind is wat hierboven ook gezegd is, namelijk het linken naar een eigen topic. Dat zou wat mij betreft makkelijker moeten kunnen. Laat diegene die de discussie over iets wil starten zelf een topic aanmaken en een link plaatsen in het V2.0 topic. Dan belast je de aanbieder en de mods er ook niet mee. Voor het overzicht maakt het niet uit, als het maar alleen bij een link blijft en geen discussiewaardige opmerkingen bevat.

Maar goed, voorlopig is de score in één dag hoger dan een paar dagen in de vorige opzet, dus laten we eerst maar even afwachten hoe het loopt. De regels versoepelen kan dan altijd nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Postmen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:34:
Ben ook tevreden. Moet zeggen dat dit de opzet was die ik zelf ook wel voor ogen had. Enige wat ik nu jammer vind is wat hierboven ook gezegd is, namelijk het linken naar een eigen topic. Dat zou wat mij betreft makkelijker moeten kunnen. Laat diegene die de discussie over iets wil starten zelf een topic aanmaken en een link plaatsen in het V2.0 topic. Dan belast je de aanbieder en de mods er ook niet mee. Voor het overzicht maakt het niet uit, als het maar alleen bij een link blijft en geen discussiewaardige opmerkingen bevat.

Maar goed, voorlopig is de score in één dag hoger dan een paar dagen in de vorige opzet, dus laten we eerst maar even afwachten hoe het loopt. De regels versoepelen kan dan altijd nog!
Blijkbaar was dat topic openen voor sommigen een te grote stap. En sommige aanbiedingen hebben geen topic nodig. Dus door het omdraaien van eerst topis maken en dat in de index zetten naar een index post maken en zo nodig een topic hopen we de lat wat lager te leggen. Wij vinden het niet erg om die topics even in eenpost te vermelden als dat moet. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.