Zie je nou wel. Een "kleine" aanbiedingentopic en we gaan weer sjeezen. Hebben we 28 pagina's aan discussie voor nodig gehad!
Ja en nee. Ja, het zal wel makkelijker kunnen maar niet zonder forse technische ingreep. Dus dan maar even zo, 'met het handje' via TR's of DM's. Niet ideaal maar het werkt wel.Freakster86 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:00:
Ten eerste, om niet gelijk met het negatieve te beginnen, ben ik blij dat jullie (de mods) de tijd en moeite hebben genomen om onze kritiek ter harte te nemen en v2.0 op poten te zetten.
Toch moet ik wat feedback kwijt. Ik heb vandaag een paar aanbiedingen gepost en dat ging in principe precies hetzelfde als voorheen. Echter door de nieuwe opzet, moet je daarna nogal wat vervolg stappen maken die toch wel vervelend zijn, als in het kost veel moeite.
Je post de aanbieding in 2.0
Je opent een topic (je weet dat er vragen over komen of krijgt een DM).
Je moet jezelf quoten uit 2.0 + een link naar de betreffende aanbieding doen (dubbelop misschien, maar toch)
Vervolgens moet je nog een link naar het topic zetten in de oorspronkelijke aanbieding.
Ok, misschien zeur ik wel, maar dit gaat nog 'moeilijker' wanneer jij niet degene bent die de aanbieding hebt gepost. Hoe laat je mensen dan weten in 2.0 dat er een topic is? DM naar de postert, DM naar mod, TR, of gewoon een nieuwe reactie met een quote van de aanbieding?
Iets in me zegt dat dit makkelijker moet kunnen.
Gezelligheid is belangrijk maar we hebben daar ook de HK voor. Aanbiedingen topics zijn voor aanbiedingen en behalve het Centrale topic zullen we in de losse aanbiedingentopics niet al te moeilijk doen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:58:
Ik tel er maar iets van acht in CA2.0 vandaag vanaf hier: MeltedForest in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" . De rest daarvoor is bijeengeraapt van de afgelopen week. Dat kun je aan de datum zien.
Daarnaast natuurlijk nog wat kortingscodes in het topic dat al liep. Qua aantal lijkt het me beduidend minder dan een gemiddelde dag in het oude topic maar in minder dan 24 uur kun je er geen definitief oordeel over vormen.
Ik verwacht wel dat men het een stuk minder 'gezellig' zal vinden wat toch ook wel een zeker remmend effect zou kunnen hebben.
*Het* grote voordeel is natuurlijk dat alles tenminste weer in een enkel topic staat dat veel makkelijker bij te houden is dan een heel subforum. Dat is dus in elk geval zeer positief.
Uitstekende oplossing zozeef schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:40:
[...]
Blijkbaar was dat topic openen voor sommigen een te grote stap. En sommige aanbiedingen hebben geen topic nodig. Dus door het omdraaien van eerst topis maken en dat in de index zetten naar een index post maken en zo nodig een topic hopen we de lat wat lager te leggen. Wij vinden het niet erg om die topics even in eenpost te vermelden als dat moet.
I see red pixels.
@Zeef: Ik bedoel meer in de huidige situatie. Het lijkt me handig dat als ik een aanbieding zie en daar iets over kwijt wil, dat ik dan zelf een nieuw topic daarvoor aanmaak en in het centrale topic een link aanmaak. Dit in plaats van een mod of de originele aanbieder. Maar dat is iets wat later zou kunnen als het topic goed gaat lopen en netjes blijft....
Ja, dat is absoluut waar. x2. Maar teveel veranderingen achterelkaar maakt het niet duidelijker, evenals uitzonderingen op de regel. Want nu is het de aanbieding posten en anders niet. Als we daar dan weer "maar ook de link naar het discussie topic" bij doen, dan is het meteen al weer waziger.Postmen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:57:
@Zeef: Ik bedoel meer in de huidige situatie. Het lijkt me handig dat als ik een aanbieding zie en daar iets over kwijt wil, dat ik dan zelf een nieuw topic daarvoor aanmaak en in het centrale topic een link aanmaak. Dit in plaats van een mod of de originele aanbieder. Maar dat is iets wat later zou kunnen als het topic goed gaat lopen en netjes blijft....
Laten we het maar eens een tijdje middels de omslachtige weg doen, dan kunnen we na een paar maanden evalueren en kijken of we iets moeten aanpassen. Wij willen best onze tijd investeren om dit de komende tijd zo te doen.
Mooi! We zullen proberen jullie aan 't werk te houden! Zo te zien gaat het al aardig lukken. Er worden weer aanbiedingen gepost en daar was het allemaal om te doen!
In de tussentijd is de nieuwe spoilertag op de te implementeren feature list gekomen. Heb je een mening over hoe deze feature geimplementeerd moet worden? Kijk even in UBB Code & kortingscodes
Hmmm... 2x gepost sinds maken van account en beide keren over dezelfde webwinkel en blijkbaar weinig gelezen over aanbiedingentopic want in verkeerde topic.
Cornedbeef... nee, leverworst... nee nee, ehhh... kom... hoe heet het nou ook al weer....
Cornedbeef... nee, leverworst... nee nee, ehhh... kom... hoe heet het nou ook al weer....
Loop een week achter, maar toch top van deze alle aanbiedingen centraal topic, weer een extra bookmark en geen extra reactie geneuzel daar, nu blijft het overzichtelijker
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Fijn dat er weer een centraal aanbiedingentopic is, maar jammer dat ie voor de helft bestaat uit dagaanbiedingen. Daar hebben we veel mooiere verzamelsites voor.
Viel mij ook op. Ik vraag me af of mensen dit maar even posten om zo het topic weer in hun post history te krijgen.
Daar zou een betere manier voor moeten zijn. Vandaar mijn suggestie eerder.
Daar zou een betere manier voor moeten zijn. Vandaar mijn suggestie eerder.
Uiteraard zijn daar verzamelwebsites voor. Ikzelf probeer echter de aanbiedingen te plaatsen waarvan ik denk dat deze interessant zijn voor mijn medetweakers en uiteraard ook goedkoper zijn dan in de PW. Omdat er nu losse topics moeten worden gemaakt om te kunnen reageren op de aanbiedingen is het ook lastig in te schatten of de bijdrages worden gewaardeerd. Jij geeft (volgens mij) aan dat je ze liever niet ziet. Voor een bepaalde deal die ik geplaatst had had iemand gereageerd dat hij nog net op tijd had weten te bestellen. Dat is dus wel iemand die er blij mee was. Ik ben blij met de nieuwe opzet waarbij alles overzichtelijker is, maar het mist helaas wel een stukje terugkoppeling over wat voor deals gewaardeerd worden.vanderghost schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:30:
Fijn dat er weer een centraal aanbiedingentopic is, maar jammer dat ie voor de helft bestaat uit dagaanbiedingen. Daar hebben we veel mooiere verzamelsites voor.
Ik kan niet voor anderen spreken waarom zij dagaanbiedingen posten. Maar ik gebruik zelf de post history (op dit moment) in ieder geval nietCaptJackSparrow schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:07:
Ik vraag me af of mensen dit maar even posten om zo het topic weer in hun post history te krijgen.
iBOOD HUNT Instant Hunt met ons mee! Ik ben @Daniël-1DK.nl - 1dagskoopjes.nl - alle dagaanbiedingen
Hey, wat is dit topic rustig geworden
Ik vind het zelf niet erg als er dagaanbiedingen staan, zolang ze maar daadwerkelijk goede deals zijn. Als het je niet interesseert, scroll je er makkelijk voorbij in het topic. Wil je reageren dat het eigenlijk geen goede deal is en/of elders goedkoper, dan kan je een topic aanmaken. Idealiter zou je bij een aanbiedingspost van iemand een plusje of minnetje (hot or not) kunnen klikken.
Ik vind het zelf niet erg als er dagaanbiedingen staan, zolang ze maar daadwerkelijk goede deals zijn. Als het je niet interesseert, scroll je er makkelijk voorbij in het topic. Wil je reageren dat het eigenlijk geen goede deal is en/of elders goedkoper, dan kan je een topic aanmaken. Idealiter zou je bij een aanbiedingspost van iemand een plusje of minnetje (hot or not) kunnen klikken.
Deal = Deal
Dus plaatsen. Of het nou wattenstaafjes of ssd's zijn. We hebben 't allemaal een keer nodig
Dus plaatsen. Of het nou wattenstaafjes of ssd's zijn. We hebben 't allemaal een keer nodig
^^Freakster86 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:20:
Deal = Deal

Waarom zijn deze topics nog niet gelinkt?
Reiben schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:10:
Overigens, moeten deze topics ook niet gelinkt worden?
[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 7
[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8
[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15
Goeie vraag. Zoals eerder gezegd is dat in feite aan de lokale mods van die fora. Wat ons betreft kunnen ze een alias in AK plaatsen als ze dat willen, maar het is geen verplichting. Als je die topics graag in AK gelinkt wilt hebben kan je ze altijd even een berichtje sturen met de vraag of ze dat willen doen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
@Mods: Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie vinden dat het nu gaat? Ik zie maar weinig reacties op aanbiedingen, zijn jullie er elke keer snel bij of valt het wel mee met de TR's? Zijn er al statistieken beschikbaar?
Statistieken doe ik niet, maar als ik zo kijk in ons crewtopic met de modacties voor dit forum zie ik iets van 20 to 25 modacties geregistreerd, meestal mensen die toch posten waar dat niet de bedoeling was. Het aantal TRs ligt ook op dat niveau (net iets eronder).
Tot nu toe geen Strike Two's
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar zijn jullie tevreden over de nieuwe opzet?
Persoonlijk ben ik tot dusver aardig tevreden over de gang van zaken.Postmen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:59:
Ja hoor.Postmen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:59:
Een aantal daarvan is bijvoorbeeld kortingscode in het aanbiedingentopic, maar ook een aantal mensen die het zelf al doorhadden dat hun reactie verkeerd stond en er een TR voor hadden gemaakt.gambieter schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:40:
Statistieken doe ik niet, maar als ik zo kijk in ons crewtopic met de modacties voor dit forum zie ik iets van 20 to 25 modacties geregistreerd, meestal mensen die toch posten waar dat niet de bedoeling was. Het aantal TRs ligt ook op dat niveau (net iets eronder).
Op wat geneuzel met spammers na in elk geval niks dat echt niet door de beugel kon, eigenlijk enkel schoonheidsfoutjes en een paar mensen die nog even moeten wennen aan de nieuwe opzet.
Ondertussen lopen de aparte topics gewoon lekker door zonder dat we daar echt omkijken naar hebben. Ook nauwelijks TR's daar
* Orion84 is ook best wel tevreden, ook omdat het aantal aanbiedingen duidelijk is aangetrokken sinds de introductie van het centrale topic.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Er staat nu een vrij matige melding van een kortingscode voor Conrad in het kortingscodetopic.
'Normaliter' zou ik daar iets posten als:
CA2.0 loopt nu ruim een week en wat mij betreft is het aanbiedingentopic het aanbiedingentopic niet meer. Daaronder valt ook het nu separate kortingscodetopic.
De hoeveelheid meldingen van aanbiedingen is weliswaar hoger dan in de week daarvoor met de andere constructie maar komt niet bij benadering in de buurt van dat in het oude aanbiedingentopic. Het zijn vooral een paar dezelfde steeds terugkerende webshops voor wie dit meer een gratis reclametopic aan het worden is.
Dit is niet hoe ik CA2.0 zag.
Het is wat mij betreft lang niet zo interessant meer om te volgen. En ook lang niet zo leuk meer. Want ja... velen vonden het oude topic domweg ook leuk. Dat was denk ik mede een reden dat er zoveel aanbiedingen in gepost werden. Dat had een zelfversterkend effect dat nu weg is. Het hield het topic hoog in de actieve topics lijst zodat ook mensen die er niet in gepost hadden het vaak terugzagen en trok vooral bij mensen die er al in gepost hadden telkens weer de aandacht in hun post history.
Ik kreeg het vermoeden/de hoop dat toen ik het huidige beleid herhaaldelijk zo krachtig verwoord zag worden dat de gedachte erachter zou zijn dat het makkelijker is om strikt te beginnen en later eventueel de teugels wat verder te vieren omdat dit beter haalbaar is dan wanneer je té veel zou toestaan en later de teugels moet proberen aan te halen, wat nu eenmaal een stuk lastiger te realiseren is.
Ik lees dat in elk geval de mods tevreden zijn dat het in de huidige vorm 'werkbaar is'. Wat mij betreft zou nu een volgende stap gemaakt kunnen worden om te proberen het topic weer de oude aantrekkelijkheid terug te geven door on-topic reacties zoals ik hierboven als voorbeeld gaf weer toe te staan. Ik ga voor zoiets écht geen TR of DM of apart topic gebruiken, en ik vermoed sterk dat ik de enige niet ben.
Het is helemaal niet zo moeilijk om te kunnen inzien wat on-topic is of niet. Er moet informatie in aangedragen worden waarvan je mag verwachten dat de lezers van het topic daarmee beter geïnformeerd raken over aanbiedingen. Of er 'relevante informatie' in staat dus.
Redelijk objectief te beoordelen lijkt me. Je moet wel meer dan een beetje dom zijn om dat niet te kunnen.
En snel spin-off topics maken natuurlijk! Dat is het essentiële instrument om de boel werkbaar en aantrekkelijk te houden.
'Normaliter' zou ik daar iets posten als:
Nu doe ik dat niet want dat levert waarschijnlijk 'problemen' op. Problemen die er naar mijn mening niet zouden moeten zijn en wat mij betreft nogal 'kunstmatig' zijn. Er een apart topic voor openen beschouw ik als volstrekte overkill.Die code is niet bijzonder want je kunt tot het einde van het jaar met code 020844 dezelfde korting krijgen.
Zie alle kortingscodes van Conrad op hun eigen site.
CA2.0 loopt nu ruim een week en wat mij betreft is het aanbiedingentopic het aanbiedingentopic niet meer. Daaronder valt ook het nu separate kortingscodetopic.
De hoeveelheid meldingen van aanbiedingen is weliswaar hoger dan in de week daarvoor met de andere constructie maar komt niet bij benadering in de buurt van dat in het oude aanbiedingentopic. Het zijn vooral een paar dezelfde steeds terugkerende webshops voor wie dit meer een gratis reclametopic aan het worden is.
Dit is niet hoe ik CA2.0 zag.
Het is wat mij betreft lang niet zo interessant meer om te volgen. En ook lang niet zo leuk meer. Want ja... velen vonden het oude topic domweg ook leuk. Dat was denk ik mede een reden dat er zoveel aanbiedingen in gepost werden. Dat had een zelfversterkend effect dat nu weg is. Het hield het topic hoog in de actieve topics lijst zodat ook mensen die er niet in gepost hadden het vaak terugzagen en trok vooral bij mensen die er al in gepost hadden telkens weer de aandacht in hun post history.
Ik kreeg het vermoeden/de hoop dat toen ik het huidige beleid herhaaldelijk zo krachtig verwoord zag worden dat de gedachte erachter zou zijn dat het makkelijker is om strikt te beginnen en later eventueel de teugels wat verder te vieren omdat dit beter haalbaar is dan wanneer je té veel zou toestaan en later de teugels moet proberen aan te halen, wat nu eenmaal een stuk lastiger te realiseren is.
Ik lees dat in elk geval de mods tevreden zijn dat het in de huidige vorm 'werkbaar is'. Wat mij betreft zou nu een volgende stap gemaakt kunnen worden om te proberen het topic weer de oude aantrekkelijkheid terug te geven door on-topic reacties zoals ik hierboven als voorbeeld gaf weer toe te staan. Ik ga voor zoiets écht geen TR of DM of apart topic gebruiken, en ik vermoed sterk dat ik de enige niet ben.
Het is helemaal niet zo moeilijk om te kunnen inzien wat on-topic is of niet. Er moet informatie in aangedragen worden waarvan je mag verwachten dat de lezers van het topic daarmee beter geïnformeerd raken over aanbiedingen. Of er 'relevante informatie' in staat dus.
Redelijk objectief te beoordelen lijkt me. Je moet wel meer dan een beetje dom zijn om dat niet te kunnen.
En snel spin-off topics maken natuurlijk! Dat is het essentiële instrument om de boel werkbaar en aantrekkelijk te houden.
Keer op keer blijf je dit aangeven en keer op keer geven we aan dat dit gewoonweg teveel tijd kost. In het verleden is gebleken dat mensen het dus wel moeilijk vinden om in te zien wat on-topic is of niet. Zojuist ook weer een reactie verwijderd uit het topic omdat dit geen aanbieding betrof maar een reactie van ''jammer net te laat ....''.CaptJackSparrow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:58:
We hebben nu al een serieus grote stap richting de users, jullie, gedaan door de gehele opzet meer naar de oude stijl terug te trekken. Maar echt terug naar de oude stijl, nee dat doen we niet.
Daar heb ik het ook *nooit* over gehad!Perkouw schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:19:
Maar echt terug naar de oude stijl, nee dat doen we niet.
Zie o.a.: CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
Geef dan eens duidelijk aan wat voor jou de grens zou zijn van reacties die je nog wel zou willen toestaan in het centrale aanbiedingentopic.
Want in je reactie hierboven heb je het ook weer vrij vaag over "on-topic reacties zoals ik hierboven als voorbeeld gaf". In het oude topic waren ook alleen on-topic reacties toegestaan, maar blijkbaar is een hele grote groep gebruikers "meer dan een beetje dom" (jouw woorden), want daar werkte dat ook niet.
Zo lang je daar niet duidelijker over kan zijn dan een enkel voorbeeld en de roep dat de gezelligheid terug moet kunnen we daar heel erg weinig mee. Die gezelligheid was inderdaad zeker een stimulans voor het posten van aanbiedingen, maar ook een stimulans van storend off-topic gedrag, onzin en veel te lang doorlopende discussies.
Een vage regel als "alleen on-topic reageren" werkt gewoon niet en is ook heel lastig voor ons om op te modereren. Want waar de een een TR over maakt omdat ie het off-topic vindt, wordt de ander boos dat we het wegknippen.
Voorlopig zie ik dan ook even geen andere optie dan de zwart-wit regel zoals we die nu hanteren.
Want in je reactie hierboven heb je het ook weer vrij vaag over "on-topic reacties zoals ik hierboven als voorbeeld gaf". In het oude topic waren ook alleen on-topic reacties toegestaan, maar blijkbaar is een hele grote groep gebruikers "meer dan een beetje dom" (jouw woorden), want daar werkte dat ook niet.
Zo lang je daar niet duidelijker over kan zijn dan een enkel voorbeeld en de roep dat de gezelligheid terug moet kunnen we daar heel erg weinig mee. Die gezelligheid was inderdaad zeker een stimulans voor het posten van aanbiedingen, maar ook een stimulans van storend off-topic gedrag, onzin en veel te lang doorlopende discussies.
Een vage regel als "alleen on-topic reageren" werkt gewoon niet en is ook heel lastig voor ons om op te modereren. Want waar de een een TR over maakt omdat ie het off-topic vindt, wordt de ander boos dat we het wegknippen.
Voorlopig zie ik dan ook even geen andere optie dan de zwart-wit regel zoals we die nu hanteren.
[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 18-04-2013 14:44 ]
Dan kom ik weer terug bij wat ik hier geschreven heb:
CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
De essentiële punten:
- Duidelijk maken aan iedereen (voor zover men dat door de interaanbiedingentopicperiode
en dit topic nog niet weet) dat in principe alles wat niet direct relevante informatie over een aanbieding geeft in een spin-off topic thuis hoort. Dat het dáár wel acceptabel is maar in het centrale hoofdtopic niet.
- Snel de actie ondernemen om zo'n spin-off topic te maken zodat die de overflowfunctie kunnen vervullen die anders tot ongewenste 'vervuiling' van het centrale hoofdtopic zou leiden.
- Duidelijk maken aan iedereen dat als men zich hier niet voldoende aan weet te houden dat er dan een serieus risico is dat wij een volgende aanbiedingentopicloze periode in zouden kunnen gaan (of de 'invitation only' variant gaan proberen of op een andere manier gaan kijken of de systematiek te verbeteren is).
- Bereid zijn om zonodig in onderlinge discussie alhier te proberen eventuele zwakke plekken, mochten die zich toch manifesteren, te verbeteren. De evolutie waar ik het over had. Perfectie zul je nooit bereiken maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om te proberen het m.b.v. die evolutieprincipes (behoudt het goede en verbeter het slechte) zo dicht mogelijk te benaderen.
De essentiële punten:
- Duidelijk maken aan iedereen (voor zover men dat door de interaanbiedingentopicperiode
- Snel de actie ondernemen om zo'n spin-off topic te maken zodat die de overflowfunctie kunnen vervullen die anders tot ongewenste 'vervuiling' van het centrale hoofdtopic zou leiden.
- Duidelijk maken aan iedereen dat als men zich hier niet voldoende aan weet te houden dat er dan een serieus risico is dat wij een volgende aanbiedingentopicloze periode in zouden kunnen gaan (of de 'invitation only' variant gaan proberen of op een andere manier gaan kijken of de systematiek te verbeteren is).
- Bereid zijn om zonodig in onderlinge discussie alhier te proberen eventuele zwakke plekken, mochten die zich toch manifesteren, te verbeteren. De evolutie waar ik het over had. Perfectie zul je nooit bereiken maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om te proberen het m.b.v. die evolutieprincipes (behoudt het goede en verbeter het slechte) zo dicht mogelijk te benaderen.
(emphasis mine)CaptJackSparrow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:34:
De essentiële punten:
- Duidelijk maken aan iedereen (voor zover men dat door de interaanbiedingentopicperiodeen dit topic nog niet weet) dat in principe alles wat niet direct relevante informatie over een aanbieding geeft in een spin-off topic thuis hoort. Dat het dáár wel acceptabel is maar in het centrale hoofdtopic niet.
Dat is vele malen minder concreet dan de regels in het oude topic, waar specifiek een aantal soorten reacties werden bedoemd die ongewenst waren. Dat was al te lastig. Bij jou regel moeten mensen helemaal zelf gaan nadenken of hun reactie wel of niet direct relevant is. Iemand die wat te zeggen heeft vind altijd dat dat relevant is, anders had ie de behoefte niet om te reageren.
Een dergelijke vage grens is dus exact wat ik hierboven noem als niet werkbaar. Jij snapt wat er wel en niet een eigen topic behoeft, ik snap dat, maar het overgrote deel van de gebruikers gaat dat niet snappen (zie de oude situatie).
Daarvoor zijn we afhankelijk van de gebruikers. Het oude topic liet al zien dat zaken veel te lang doorliepen voordat er iemand zo verstandig was om te suggereren (of uit ergernis te verzoeken) een apart topic te starten.- Snel de actie ondernemen om zo'n spin-off topic te maken zodat die de overflowfunctie kunnen vervullen die anders tot ongewenste 'vervuiling' van het centrale hoofdtopic zou leiden.
Er is in het verleden ook gedreigd en er zijn talloze mensen geband, maar de toeloop op zo'n "gezellig" topic is dusdanig dat je dergelijke afspraken wel met een klein clubje in een topic als dit kan maken, maar een heleboel mensen gaan dat niet zien / snappen.- Duidelijk maken aan iedereen dat als men zich hier niet voldoende aan weet te houden dat er dan een serieus risico is dat wij een volgende aanbiedingentopicloze periode in zouden kunnen gaan (of de 'invitation only' variant gaan proberen of op een andere manier gaan kijken of de systematiek te verbeteren is).
Zoals eerder gezegd werden die topics helaas (te) vaak weer dichtgegooid wegens 'te weinig discussiewaarde'. Dat is hier allemaal al besproken en in dit topic terug te vinden. En daar leer je het de mensen snel mee af. Ik merkte zelf ook dat mijn gedrag daardoor beïnvloed werd. Dat moet je nu zeer nadrukkelijk wél toestaan en zelfs aanmoedigen (wat nu dus ook al gebeurt).Orion84 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:57:
Daarvoor zijn we afhankelijk van de gebruikers. Het oude topic liet al zien dat zaken veel te lang doorliepen voordat er iemand zo verstandig was om te suggereren (of uit ergernis te verzoeken) een apart topic te starten.
En dat zou dus wel eens een gróót verschil kunnen maken met de oude situatie.
Dat argument heb je inderdaad al verschillende keren naar voren gebracht. En ik heb daar ook al eerder op gereageerd dat je die invloed in mijn ogen overdrijft. Er werden ook doorlopend off-topic posts getrashed en mensen geband. Dat weerhield (diezelfde / andere) gebruikers er ook niet van om het topic te blijven vervuilen. Maar goed, daar gaan we nooit uitkomen ben ik bang.
De grenzen om een spin-off topic te openen zijn hier inderdaad lager. Dat is absoluut waar en dat zal ook zeker helpen. Maar het zijn niet de mensen die een nuttige discussie willen aansnijden (en dus bereid zijn daar een topic over te openen) die de boel vervuilden, het zijn degenen die onder het mom van gezelligheid allerlei nutteloze reacties plaatsten. Die mensen gaan niet de moeite nemen om voor een "ik heb ook besteld" reactie een topic te openen. Die mensen snapten toen niet dat dergelijke reacties de boel vervuilen en dat gaan ze met een regel als "in principe alleen direct relevante reacties" zeker niet snappen.
Als er al sprake van zou zijn om op een zeker moment de teugels wat te laten vieren dan zou dat nog altijd met veel duidelijkere grenzen moeten zijn, zodat bepaalde hele specifieke reacties die nu een beetje tussen wal en schip vallen toch een plek kunnen krijgen. Maar wat mij betreft is dat moment om de teugels te laten vieren nog niet aangebroken (if ever). Het feit dat hier nog steeds geroepen wordt dat de gezelligheid terug moet, is wat mij betreft een duidelijk teken aan de wand dat het nog niet is doorgedrongen dat juist die gezelligheid ook de oorzaak van alle ellende was en dat we dus gewoon echt niet terug gaan naar die situatie.
Zoals je zelf al zegt: beter strak beginnen en dan (wellicht) eens kijken of de teugels wat losser kunnen en niet de teugels loslaten en maar zien of het paard netjes op de weg blijft, of de eerste de beste modderpoel induikt.
Jouw voorstel vind ik veel meer een voorbeeld van het laatste (teugels loslaten en maar zien waar het schip strandt) dan van het eerste.
De grenzen om een spin-off topic te openen zijn hier inderdaad lager. Dat is absoluut waar en dat zal ook zeker helpen. Maar het zijn niet de mensen die een nuttige discussie willen aansnijden (en dus bereid zijn daar een topic over te openen) die de boel vervuilden, het zijn degenen die onder het mom van gezelligheid allerlei nutteloze reacties plaatsten. Die mensen gaan niet de moeite nemen om voor een "ik heb ook besteld" reactie een topic te openen. Die mensen snapten toen niet dat dergelijke reacties de boel vervuilen en dat gaan ze met een regel als "in principe alleen direct relevante reacties" zeker niet snappen.
Als er al sprake van zou zijn om op een zeker moment de teugels wat te laten vieren dan zou dat nog altijd met veel duidelijkere grenzen moeten zijn, zodat bepaalde hele specifieke reacties die nu een beetje tussen wal en schip vallen toch een plek kunnen krijgen. Maar wat mij betreft is dat moment om de teugels te laten vieren nog niet aangebroken (if ever). Het feit dat hier nog steeds geroepen wordt dat de gezelligheid terug moet, is wat mij betreft een duidelijk teken aan de wand dat het nog niet is doorgedrongen dat juist die gezelligheid ook de oorzaak van alle ellende was en dat we dus gewoon echt niet terug gaan naar die situatie.
Zoals je zelf al zegt: beter strak beginnen en dan (wellicht) eens kijken of de teugels wat losser kunnen en niet de teugels loslaten en maar zien of het paard netjes op de weg blijft, of de eerste de beste modderpoel induikt.
Jouw voorstel vind ik veel meer een voorbeeld van het laatste (teugels loslaten en maar zien waar het schip strandt) dan van het eerste.
Dus ze leren wel af om topics te maken, maar niet om offtopic en onzinposts te maken? Vreemd dat dat leren alleen gebeurt richting wat je zelf wilt zien. Je redeneert nu naar je eigen gewenste conclusie toeCaptJackSparrow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:11:
En daar leer je het de mensen snel mee af. Ik merkte zelf ook dat mijn gedrag daardoor beïnvloed werd. Dat moet je nu zeer nadrukkelijk wél toestaan en zelfs aanmoedigen (wat nu dus ook al gebeurt).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niet selectief gaan quoten hè.gambieter schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:51:
[...]
Dus ze leren wel af om topics te maken, maar niet om offtopic en onzinposts te maken? Vreemd dat dat leren alleen gebeurt richting wat je zelf wilt zien. Je redeneert nu naar je eigen gewenste conclusie toe
Veel duidelijker kan ik mijn standpunt toch niet maken.CaptJackSparrow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:34:
De essentiële punten:
- Duidelijk maken aan iedereen (voor zover men dat door de interaanbiedingentopicperiodeen dit topic nog niet weet) dat in principe alles wat niet direct relevante informatie over een aanbieding geeft in een spin-off topic thuis hoort. Dat het dáár wel acceptabel is maar in het centrale hoofdtopic niet.
De klachten ook. Het doel is aanbiedingen delen. De gezelligheid, daar hebben we de HK voor.Freakster86 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:08:
De gezelligheid is inderdaad verdwenen.
Dat is exact wat we doen. We staan nu alle aanbiedingen toe en ruimere discussie in de topics. Maar ik weetniet goed gemaakt. Maak jij een tekstvoorstel voor de topicwarning en start waar je duidelijker aangeeft dan wij hoe het werkt.CaptJackSparrow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:06:
[...]
Niet selectief gaan quoten hè.
[...]
Veel duidelijker kan ik mijn standpunt toch niet maken.
En de aanbiedingen deels ook. Het doel is aanbiedingen ja, maar ik blijf het gevoel houden dat er voorheen meer aanbiedingen werden gepost.zeef schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:44:
[...]
De klachten ook. Het doel is aanbiedingen delen. De gezelligheid, daar hebben we de HK voor.
Klopt, maar als het op de andere manier niet meer werkt dan houdt het op. Schuld ligt niet bij de moderators, maar bij Tweakers, wel profiteren van de community, maar niet willen investeren. Ik heb in ieder geval al afscheid genomen van het topic, want ik vond het juist vooral leuk om even te babbelen over een aanbieding. Wat nu in het topic is te vinden is voornamelijk nutteloze bagger die overal is te vinden.Freakster86 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:02:
[...]
En de aanbiedingen deels ook. Het doel is aanbiedingen ja, maar ik blijf het gevoel houden dat er voorheen meer aanbiedingen werden gepost.
Ben het er wel mee eens.. forum is zo dood als een pier en dat is niet de schuld van de bezoekers maar van de beslissing om een part forum te maken. Het aanbiedingentopic was leuk om door te scrollen maar het nieuwe forum werkt gewoon niet. Dat is nu inmiddels wel bewezen.
Waarom het oude topic niet terug kan snap ik ook niet. Het zoveelste voorbeeld hoe GoT kapotgemodereerd wordt. Je moet perfect in de pas lopen of je hebt een edit of waarschuwing aan je broek, die men vaak niet eens weet te verdedigen. Maar ja, het is een beetje open deuren intrappen aangezien een blinde kan zien hoe GoT er de laatste jaren op is achteruit gegaan.
Waarom het oude topic niet terug kan snap ik ook niet. Het zoveelste voorbeeld hoe GoT kapotgemodereerd wordt. Je moet perfect in de pas lopen of je hebt een edit of waarschuwing aan je broek, die men vaak niet eens weet te verdedigen. Maar ja, het is een beetje open deuren intrappen aangezien een blinde kan zien hoe GoT er de laatste jaren op is achteruit gegaan.
[ Voor 40% gewijzigd door FaceDown op 19-04-2013 22:03 ]
Groetjes, FaceDown.
En de bezoekers ook. En daar gaat het toch om? Om de bezoekers? Of gaat het hier om het gerief van de mods?zeef schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:44:
[...]
De klachten ook. Het doel is aanbiedingen delen. De gezelligheid, daar hebben we de HK voor.
Groetjes, FaceDown.
Geen valse keus presenteren heFaceDown schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:04:
[...]
En de bezoekers ook. En daar gaat het toch om? Om de bezoekers? Of gaat het hier om het gerief van de mods?
Het gaat om alle bezoekers (en om het realiseren van interne doelstellingen).
Maar niet alle bezoekers komen in het topic. En de bezoekers die er wel komen hebben het naar hun zin, anders zouden ze er niet komen (of moeten ze er wegblijven). Deze bezoekers hebben nu allemaal pech want het topic is er niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:37:
[...]
Geen valse keus presenteren he
Het gaat om alle bezoekers (en om het realiseren van interne doelstellingen).
Als je alles wat meer op z'n beloop laat als mods dan zul je zien dat het een stuk leuker / gezelliger wordt. Nu wordt alles overgeregisseerd en kapotgemodereerd. De mods menen actie te moeten ondernemen op elke klacht (topic report) die er binnen komt. Zo had ik laatst een heftige discussie (ging over netbook van Otto) die ik overigens met alle respect voerde. Echter een paar medebezoekers die het niet met me eens waren vonden het nodig klachten in te dienen, waardoor ik volkomen onterecht een officiele waarschuwing kreeg wegens 'te heftig discussieren'. Nou vraag ik je
Vroeger kwam ik hier graag voor technisch advies en ook om mensen zelf te helpen, maar tegenwoordig gebruik ik daar zelden t.net voor. Vanwege het absurde modbeleid maar ook het enorm gekelderde niveau qua kennis.
En interne doelstellingen? Komop zeg, je doet alsof GoT een goedlopend bedrijf is, terwijl het in feite niet meer dan een hobbyforum in een mooi jasje is.
[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 20-04-2013 10:13 ]
Groetjes, FaceDown.
Maar de HK mag maar een selectief groepje Tweakers in, waarvan ik er dus geen ben. Val ik dan buiten de boot?zeef schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:44:
[...]
Dat selectieve heeft een reden en zo selectief is het niet. Als je hier al een poosje rondloopt en gewoon op een fijne manier meedoet (lees: niet op een negatieve manier opvalt) dan kan je gewoon toegang aanvragen 
@facedown: zeggen dat iedereen die wel interesse had in de aanbiedingen, maar niet in de meuk die ertussendoor kwam, maar weg moet blijven, zodat de rest gezellig door kon ouwehoeren is dus niet hoe het hier werkt. Als je met een select gezelschap onder je eigen (extreem losse) regels wilt ouwehoeren over aanbiedingen dan kan je inderdaad beter een andere plek zoeken dan GoT.
Hard roepen dat het allemaal kut is, dat moderators een stel dictators zijn en dan nog wat oude koeien uit de sloot halen en de vermoorde onschuld spelen doet het natuurlijk goed. Maar daarmee gaan we niet tot oplossingen komen.
Zeggen dat je respectvol wilt discussiëren en tegelijk strooien met
smileys en andere denigrerende opmerkingen gaat je niet echt helpen om serieus genomen te worden.
@facedown: zeggen dat iedereen die wel interesse had in de aanbiedingen, maar niet in de meuk die ertussendoor kwam, maar weg moet blijven, zodat de rest gezellig door kon ouwehoeren is dus niet hoe het hier werkt. Als je met een select gezelschap onder je eigen (extreem losse) regels wilt ouwehoeren over aanbiedingen dan kan je inderdaad beter een andere plek zoeken dan GoT.
Hard roepen dat het allemaal kut is, dat moderators een stel dictators zijn en dan nog wat oude koeien uit de sloot halen en de vermoorde onschuld spelen doet het natuurlijk goed. Maar daarmee gaan we niet tot oplossingen komen.
Zeggen dat je respectvol wilt discussiëren en tegelijk strooien met
Daarom staan de aanbiedingen en kortingcodes publiek, en kan iedereen erbij, niet alleen een selectief groepje. Als je de gezelligheid wilt zul je ook actief mee moeten doen. Je zult ook niet snel deel zijn van de gezelligheid in een kroeg als je alleen door het raam kijktPietjebelll schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:38:
Maar de HK mag maar een selectief groepje Tweakers in, waarvan ik er dus geen ben. Val ik dan buiten de boot?
Zo select is dat groepje niet hoor. Jij zit er ook bij.Pietjebelll schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:38:
[...]
Maar de HK mag maar een selectief groepje Tweakers in, waarvan ik er dus geen ben. Val ik dan buiten de boot?
Door het oude topic naar de HK te verplaatsen had je toch het kaf van het koren kunnen scheiden?
Dat was een mogelijkheid geweest maar er is een hele lijst met redenen waarom we hebben besloten om dit niet te doen.Freakster86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:39:
Door het oude topic naar de HK te verplaatsen had je toch het kaf van het koren kunnen scheiden?
Een van de redenen waar ik wel wat meer op in wil gaan is dat ik op een gegeven moment zelf handmatig de rechtenset heb ingekeken van de laatste 100 unieke users die een bericht hebben achtergelaten. Ik weet de preciese getallen niet meer, maar ik meen dat slechts 10-20% van de users in die berichten toegang had tot de HK. Daarmee zouden we dus >80% van de gebruikers van het topic buitensluiten.
Ik denk dat mijn collega Orion84 hierboven voldoende heeft uitgelegd hoe hij en ik jouw reactie opvatten, maar ik wil graag even ingaan op het punt dat je hier aansnijdt. Een van de redenen waarom het oude topic/slowchat niet meer plaats kon vinden in SF is omdat het niveau van SF zichtbaar naar beneden is gegaan na de introductie van diverse aanbiedingen/kortingstopics. Het aantal serieuse topics nam schrikbarend af en dit is zeer waarschijnlijk een afspiegeling van het lossere beleid in sommige topics. Gevolg van het losser laten van de teugels is dus een algeheel gevoel van afnemende kwaliteit en daarmee blijven users weg (zoals je zelf hierboven aangeeft). Volgens mij zitten we dus op een lijn dat we moeten zorgen dat het niveau hoog blijft. Om die reden is het laten vieren van de teugels dus geen optieFaceDown schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:11:
Vroeger kwam ik hier graag voor technisch advies en ook om mensen zelf te helpen, maar tegenwoordig gebruik ik daar zelden t.net voor. Vanwege het absurde modbeleid maar ook het enorm gekelderde niveau qua kennis.
Een van de zaken die mij opvielen toen ik net een rood jasje kreeg was de hoeveelheid crewfora er zijn, wat een enorme berg werk er achter de schermen plaats vindt en wat een energie en professionaliteit al die vrijwilligers ten toon spreiden. Daarnaast zijn zeef en anderen achter de schermen zeker heel hard bezig met het zorgen dat FP en forum netjes op elkaar aansluiten, waarbij de mening van de crew zeker meegenomen wordt (en zo niet, dan volgen er heel stevige discussies). Ik kan mij dan ook zeker niet vinden in je opmerking en ik zou het dan ook zeker op prijs stellen dat je dergelijke ongefundeerde meningen voor jezelf houdt.En interne doelstellingen? Komop zeg, je doet alsof GoT een goedlopend bedrijf is, terwijl het in feite niet meer dan een hobbyforum in een mooi jasje is.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 19:05 ]
Die 80% had je daar dan op kunnen wijzen door een directe aanmeld een tijdje onderin of bovenin het topic te laten staan. Ik ben zelf al jaren lid van Tweakers, maar ben ook geen lid van de HK...
Sommige user willen zelf niet in de HK, van sommige users willen wij niet dat ze in de HK kunnen, sommige users voldoen nog niet aan de criteria om in de HK te kunnen, de HK crew zit vast niet te wachten op een topic met het meeste TRs aller tijden en de HK is om een waslijst van andere redenen geen optie.Freakster86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:05:
Die 80% had je daar dan op kunnen wijzen door een directe aanmeld een tijdje onderin of bovenin het topic te laten staan. Ik ben zelf al jaren lid van Tweakers, maar ben ook geen lid van de HK...
Het heeft niet zoveel zin om die optie nu op basis van 1 reden opnieuw aan te dragen.
Ik zie wel in dat het (nu) geen optie is, maar ik vroeg het me gewoon af. De discussie m.b.t. users toelaten tot het topic die bijv. een x aantal berichten hadden gepost o.i.d. is al vaker terug gekomen. Misschien dat het HK (idee) een optie zou zijn geweest. Vandaar.
De HK zal nooit voor iedereen openstaan: er is niet voor niets een screeningsprocedure. En ja, er zijn ook genoeg aanvragen die afgewezen worden.Freakster86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:05:
Wat me opvalt is dat degenen die terug willen naar het slowchat topic erg makkelijk andermans toegang willen opgeven om jullie eigen zin te krijgen, en dat is imo geen positieve instelling. Het draait niet alleen om de klagers.
Het beperken van de toegang is enkel aan de orde gekomen om aan jullie wensen tegemoet te komen. Als het iets is wat wij doen is proberen oplossingen aan te dragen om het de 'klagers' (vaak de mensen die geen ene fuck bijdrage aan het topic, maar gewoon alles op een presenteerblaadje willen krijgen ala 1dagkoopjes o.i.d.) naar hun zin te maken en daarmee de mods te ontlasten. Helaas is het eigenlijk nooit goed (genoeg).
Dit is toch een feedback-topic? Dit is mijn feedback en ik vind dat ik die voldoende heb beargumenteerd. Het feit dat de mods hier massaal in de verdediging schieten en mijn woorden uit hun verband trekken is weer tekenend voor de sfeer en de kwaliteit van het forum. In plaats daarvan zou je ook iets met de kritiek kunnen proberen te doen. En ik sta echt niet alleen gezien de overige posts in dit topic en in andere feedbacktopics.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:56:
[...]
Ik kan mij dan ook zeker niet vinden in je opmerking en ik zou het dan ook zeker op prijs stellen dat je dergelijke ongefundeerde meningen voor jezelf houdt.
Mijn punt dat veel mensen zich vermaakten met het aanbiedingentopic, en er nuttig gebruik van maakten, dat wordt volkomen genegeerd. Doordat de mods alles kapot willen modereren kost het onderhouden van zo'n topic veel werk ja. En het is simpelweg belachelijk dat het topic daarom maar dicht moet en er een geflopt subforum voor in de plaats is gekomen, wat op korte termijn ook weer zal verdwijnen. Erken gewoon je fout en zet het topic terug; iedereen weer blij. Het is bewezen dat de meeste gebruikers het topic prettiger vonden dan dit nieuwe dooie subforum, dus waarom niet daarnaar luisteren? Tweakers mag wel wat democratischer worden wat dat betreft. Het begint steeds meer te lijken op het Noord-Korea van de tech-fora.
Groetjes, FaceDown.
@FaceDown: serieus wtf? Dit is inderdaad het feedback topic hetgeen je kunt zien aan een gebrek aan moderatie (alleen in extreme gevallen) en uitgebreide antwoorden vanuit de crew. Dat de mening van de crew en sommige users niet overeenkomen is evident, maar volgens mij is de discussie over het algemeen wel duidelijk en op basis van argumenten.
De selectieve quote die je van mij maakt was gericht op zaken waarvan je de inhoud niet kent (e.g. wat er achter de schermen plaats vindt). Ik lees in je post een opeenstapeling van aannames, suggestieve zinnen en het presenteren van een mening als een feit.
Om te eindigen met een flame is tekenend voor je aanwezigheid op dit forum en ik moet zeggen dat ik inmiddels voldoende aandacht aan je heb besteed. Ik ben er helemaal klaar mee en ga je inhoudelijk niet meer van reactie voorzien (misschien dat mijn collega's hier nog wel tijd en zin in hebben). Aangezien je hebt aangegeven dat je het eigenlijk niet zo leuk meer vindt op tweakers hoop ik dat je snel inziet dat je tijd elders beter is besteed ipv hier de sfeer te lopen te verzieken.
De selectieve quote die je van mij maakt was gericht op zaken waarvan je de inhoud niet kent (e.g. wat er achter de schermen plaats vindt). Ik lees in je post een opeenstapeling van aannames, suggestieve zinnen en het presenteren van een mening als een feit.
Om te eindigen met een flame is tekenend voor je aanwezigheid op dit forum en ik moet zeggen dat ik inmiddels voldoende aandacht aan je heb besteed. Ik ben er helemaal klaar mee en ga je inhoudelijk niet meer van reactie voorzien (misschien dat mijn collega's hier nog wel tijd en zin in hebben). Aangezien je hebt aangegeven dat je het eigenlijk niet zo leuk meer vindt op tweakers hoop ik dat je snel inziet dat je tijd elders beter is besteed ipv hier de sfeer te lopen te verzieken.
We hebben een afweging gemaakt tussen het exorbitante aantal klachten en de 'off topic' sfeer die er heerste. De puinhoop is opgeruimd, iedereen kan in een topic alle aanbiedingen vinden en in een bijbehorend apart topic er dieper op ingaan.FaceDown schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:44:
[...]
Dit is toch een feedback-topic? Dit is mijn feedback en ik vind dat ik die voldoende heb beargumenteerd. Het feit dat de mods hier massaal in de verdediging schieten en mijn woorden uit hun verband trekken is weer tekenend voor de sfeer en de kwaliteit van het forum. In plaats daarvan zou je ook iets met de kritiek kunnen proberen te doen. En ik sta echt niet alleen gezien de overige posts in dit topic en in andere feedbacktopics.
Mijn punt dat veel mensen zich vermaakten met het aanbiedingentopic, en er nuttig gebruik van maakten, dat wordt volkomen genegeerd. Doordat de mods alles kapot willen modereren kost het onderhouden van zo'n topic veel werk ja. En het is simpelweg belachelijk dat het topic daarom maar dicht moet en er een geflopt subforum voor in de plaats is gekomen, wat op korte termijn ook weer zal verdwijnen. Erken gewoon je fout en zet het topic terug; iedereen weer blij. Het is bewezen dat de meeste gebruikers het topic prettiger vonden dan dit nieuwe dooie subforum, dus waarom niet daarnaar luisteren? Tweakers mag wel wat democratischer worden wat dat betreft.
We gaan niet meer terug, we gaan voorruit met wat we nu hebben. Dat jij het daarmee niet eens bent is duidelijk. We hebben daar allemaal kennis van genomen en het enige dat ik er op te zeggen heb is : let's agree to disagree.
Op "ik wil terug naar hoe het was", gaan we vanaf nu niet meer in. Dat station is echt gepasseerd. Verdere feedback is van harte welkom en daar doen we ook wat mee. De spoilertag is bijna klaar, het algemene topic V2.0 is er inmiddels dus je kan niet ontkennen dat we niet luisteren naar jullie.
Ik denk niet dat ik hier nog serieus op in ga.Het begint steeds meer te lijken op het Noord-Korea van de tech-fora.
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 20-04-2013 21:35 ]
Ik ben erg blij met de nieuwe opzet en zie de aanbiedingen terugkomen, bedankt voor het luisteren naar de feedback! Nog een enkele vraag rest mij nu ik naar het forum kijk: Is het mogelijk om eens te kijken of het aanbiedingentopic en het kortingsbonnentopic samen kunnen? Of heb ik gemist dat dit is aangedragen? Dan heb je helemaal mooi een overzicht
Dat is inderdaad al wel besproken toen het nieuwe centrale topic geopend is. Punt dat het kortingsbonnentopic net even iets andere regels heeft (bedankjes zijn toegestaan zodat duidelijk is welke codes al gebruikt zijn). Voorlopig dus even gesplitst zodat de regels 100% duidelijk zijn
Ja, dat is wel logisch, anders gaan 100 man een eenmalige code proberen. Goed punt.Orion84 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:13:
Dat is inderdaad al wel besproken toen het nieuwe centrale topic geopend is. Punt dat het kortingsbonnentopic net even iets andere regels heeft (bedankjes zijn toegestaan zodat duidelijk is welke codes al gebruikt zijn). Voorlopig dus even gesplitst zodat de regels 100% duidelijk zijn
Hoewel Facedown het wat onaardig brengt snap ik zijn punt opzich wel.
Neemt natuurlijk niet weg, dat jullie mods duidelijk je best doen om er wat goeds van te maken.
Ik snap dat meer structuur nodig is om random offtopic geblaat buiten de deur te kunnen houden. Maar hierdoor mis ik imho 2 belangrijke aspecten:
1. De gezelligheid is er ook uit.
2. Kennis van bijv. 2 acties die elkaar versterken. Bijv korting van de winkel en een cashback. Vroeger zag je dit in 1 topic en nu komt dit in een apart topic waardoor de initiële actie die in het hoofdtopic staat oninteressant kan lijken, maar dat in het eigen topic niet het geval blijkt.
Mijn open vraag is dan ook: kan hier nog naar gekeken worden. Ik begrijp dat het 2 lastige punten zijn, maarja dit is het feedback topic
Neemt natuurlijk niet weg, dat jullie mods duidelijk je best doen om er wat goeds van te maken.
Ik snap dat meer structuur nodig is om random offtopic geblaat buiten de deur te kunnen houden. Maar hierdoor mis ik imho 2 belangrijke aspecten:
1. De gezelligheid is er ook uit.
2. Kennis van bijv. 2 acties die elkaar versterken. Bijv korting van de winkel en een cashback. Vroeger zag je dit in 1 topic en nu komt dit in een apart topic waardoor de initiële actie die in het hoofdtopic staat oninteressant kan lijken, maar dat in het eigen topic niet het geval blijkt.
Mijn open vraag is dan ook: kan hier nog naar gekeken worden. Ik begrijp dat het 2 lastige punten zijn, maarja dit is het feedback topic
hoi
1. De gezelligheid gaf als resultaat een puinbende die wij mochten opruimen. Daar willen we niet meer naar terug
2. Is een valide punt. Kom ik op terug.
2. Is een valide punt. Kom ik op terug.
Ik had hier al eens eerder op gereageerd, maar heb misschien wel een oplossing voor het samenvoegen van beide topics.
Wanneer je een kortingscode plaatst kan iemand anders je een soort van "+1" geven, hiermee kan je aangeven: bedankt, ik heb de code gebruikt.
Onder jouw gestuurde code komt dan een lijst te zien van mensen die hem hebben gebruikt en hoeven we ook geen aparte berichten meer te versturen in de trend van "bedankt" " hij werkt " "hier was ik naar opzoek, thnx"
Op deze manier lijkt het mij makkelijker om beide forums samen te voegen tot CA 3.0?
Wanneer je een kortingscode plaatst kan iemand anders je een soort van "+1" geven, hiermee kan je aangeven: bedankt, ik heb de code gebruikt.
Onder jouw gestuurde code komt dan een lijst te zien van mensen die hem hebben gebruikt en hoeven we ook geen aparte berichten meer te versturen in de trend van "bedankt" " hij werkt " "hier was ik naar opzoek, thnx"
Op deze manier lijkt het mij makkelijker om beide forums samen te voegen tot CA 3.0?
Dat is een goed idee om onder te brengen in gamification. Dat zijn we op termijn van plan.-WarAx- schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:44:
Ik had hier al eens eerder op gereageerd, maar heb misschien wel een oplossing voor het samenvoegen van beide topics.
Vervelend neveneffect van het nieuwe centrale topic is juist dat er niemand meer een reactie durft te geven op de aanbiedingen. Er staan nu steeds meer meldingen die nauwelijks een aanbieding zijn, nepproducten van dagaanbieders etc. Daar werd in de oude situatie met een paar comments snel gehakt van gemaakt maar nu durft niemand meer wat te posten omdat er toch weggemod wordt. Ga dan actief op inhoud modden in dat topic zou ik zeggen, maar ja dan moet je je weer in de deals opzich gaan verdiepen.
Verwijderd
Dan wellicht een tweede topic openen: 'Commentaren op de aanbiedingen'. Hoef je niet voor elke scheet een apart topic te maken
Iets dergelijks heb ik ook al eens voorgesteld. CaptJackSparrow in "Shopping Forum - Feedbacktopic"
Men was niet onverdeeld enthousiast.
Men was niet onverdeeld enthousiast.

Dat was eerlijk gezegd ook mijn idee. Een topic waar mensen die er niet willen kijken niet hoeven te kijken, maar je ook geen waardevolle informatie mist als je het niet volgt.
Dat had het vanaf het begin af aan (moeten) kunnen zijn imho.
Oude topic laten lopen
Index topic voor alle aanbiedingen & codes
Eigen topic wanneer er veel discussie over komt.
Oude topic laten lopen
Index topic voor alle aanbiedingen & codes
Eigen topic wanneer er veel discussie over komt.
Met als gevolg dat het oude topic de puinhoop blijft die het was en dat indextopic door niemand wordt bijgehouden, omdat iedereen in het oude topic blijft hangen (want daar staat alles bij elkaar en is het gezellig).
Dat ga je echt niet oplossen met alleen de verlaagde drempel om aparte topics te openen voor discussie.
Dat ga je echt niet oplossen met alleen de verlaagde drempel om aparte topics te openen voor discussie.
Ik ben geen expert, maar kun je dat niet oplossen met een script? Aanbieding posten is script gebruiken --> post komt in beide topics te staan. Dan ben je toch klaar?
A: Dat kost devwerk en is/was dus niet iets wat we even makkelijk kunnen doen
B: Dat lost nog steeds niet op dat je met hetzelfde oude topic blijft zitten dat gewoon keer op keer volliep met bagger. Dan kan je er wel een net indextopic naast hebben, maar dan nog hebben we geen behoefte in het faciliteren van zo'n slowchat hoekje rond aanbiedingen dat keer op keer in allerlei off-topic gezeik ontaardde.
B: Dat lost nog steeds niet op dat je met hetzelfde oude topic blijft zitten dat gewoon keer op keer volliep met bagger. Dan kan je er wel een net indextopic naast hebben, maar dan nog hebben we geen behoefte in het faciliteren van zo'n slowchat hoekje rond aanbiedingen dat keer op keer in allerlei off-topic gezeik ontaardde.
A: Volgens mij had devzero al iets soortgelijks in elkaar gezet voor dagaanbiedingen. Hoeveel tijd gaat er in zoiets eigenlijk zitten (uren, dagen, weken?)
B: Ik vind persoonlijk dat je met het woord bagger en slowchat het geheel tamelijk overdrijft. Degene die klaagden in het oude topic wilde enkel een simpel overzichtje. Nou, hup naar het indextopic. Die "bagger" staat nu in allerlei losse topics.
In het 'oude topic' geeft men bij hele kleine aanbiedingen heel simpel aan of iets interessant is of niet.
Voorbeeld: vandaag de groupdeal aanbieding. Probeer je mensen te wijzen op het feit dat een aanbieding waarschijnlijk (bijna zeker) nep producten betreft. Maak ik een TR aan om dat in de post te laten verwerken. Post wordt op zo'n manier aangepast dat mijn punt niet duidelijk staat vermeld. Dan maak ik maar een topic aan om mensen daar op te wijzen. Topic wordt na 1 reactie alweer dichtgegooid en de originele aanbieding post wordt alsnog aangepast. Ben je ondertussen 5 tot 10 minuten mee bezig om iets aan te kaarten wat voorheen in 2 seconden was gebeurd.
Afijn, op deze manier zouden de klagers geholpen zijn, de actievere mensen hun gezelligheid terug en de mods krijgen geen TRen. Nu worden de losse topics ook nauwelijks gemodereerd, dus waarom zou dan 1 centraal topic zo'n enorm probleem moeten zijn wanneer je juist met zo'n index topic de klagers tegemoet komt. Desnoods stel je een groepje tweakers aan die de verantwoordelijkheid van het kopiëren van de aanbieding naar het index topic (als de poster het vergeet bijv.) op zich nemen.
B: Ik vind persoonlijk dat je met het woord bagger en slowchat het geheel tamelijk overdrijft. Degene die klaagden in het oude topic wilde enkel een simpel overzichtje. Nou, hup naar het indextopic. Die "bagger" staat nu in allerlei losse topics.
In het 'oude topic' geeft men bij hele kleine aanbiedingen heel simpel aan of iets interessant is of niet.
Voorbeeld: vandaag de groupdeal aanbieding. Probeer je mensen te wijzen op het feit dat een aanbieding waarschijnlijk (bijna zeker) nep producten betreft. Maak ik een TR aan om dat in de post te laten verwerken. Post wordt op zo'n manier aangepast dat mijn punt niet duidelijk staat vermeld. Dan maak ik maar een topic aan om mensen daar op te wijzen. Topic wordt na 1 reactie alweer dichtgegooid en de originele aanbieding post wordt alsnog aangepast. Ben je ondertussen 5 tot 10 minuten mee bezig om iets aan te kaarten wat voorheen in 2 seconden was gebeurd.
Afijn, op deze manier zouden de klagers geholpen zijn, de actievere mensen hun gezelligheid terug en de mods krijgen geen TRen. Nu worden de losse topics ook nauwelijks gemodereerd, dus waarom zou dan 1 centraal topic zo'n enorm probleem moeten zijn wanneer je juist met zo'n index topic de klagers tegemoet komt. Desnoods stel je een groepje tweakers aan die de verantwoordelijkheid van het kopiëren van de aanbieding naar het index topic (als de poster het vergeet bijv.) op zich nemen.
DivZero heeft alleen (op basis van de data uit zijn dagaanbiedingen site) een scriptje gemaakt om de inhoud van een post te genereren. Dat is heel wat anders dan een script dat daadwerkelijk een post op het forum plaatst. Een script waarmee automatisch berichten op het forum worden gepost kan ook alleen hier intern ontwikkeld en gehost worden. Mensen vanaf een externe site laten posten op het forum is een no-go.Freakster86 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:57:
A: Volgens mij had devzero al iets soortgelijks in elkaar gezet voor dagaanbiedingen. Hoeveel tijd gaat er in zoiets eigenlijk zitten (uren, dagen, weken?)
En ik vind persoonlijk dat jullie met het woord gezelligheid alleen de positieve kant van dat topic benadrukken.B: Ik vind persoonlijk dat je met het woord bagger en slowchat het geheel tamelijk overdrijft. Degene die klaagden in het oude topic wilde enkel een simpel overzichtje. Nou, hup naar het indextopic. Die "bagger" staat nu in allerlei losse topics.
Mja, ik had die post aangepast, zodat er zo'n beetje letterlijk stond wat er in de originele aanbieding stond. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Ja, je kan zoals mijn collega nu heeft gedaan in een opvallende kleur een duidelijke waarschuwing neerzetten, maar persoonlijk houd ik het bij dat soort situaties liever bij de feiten. Verschil van aanpak, kan gebeuren. Je had ook gewoon mij even een DM kunnen sturen met het verzoek om het duidelijker kenbaar te maken.In het 'oude topic' geeft men bij hele kleine aanbiedingen heel simpel aan of iets interessant is of niet.
Nadeel is dat je dan nog steeds hetzelfde probleem houdt: in het index topic staan alleen de meldingen en commentaar op die melding is lastig. Je bent dan alsnog afhankelijk van commentaar in het 'gezellige' topic dat op een of andere manier door iemand in de bijbehorende melding in dat index topic wordt verwerkt.Afijn, op deze manier zouden de klagers geholpen zijn, de actievere mensen hun gezelligheid terug en de mods krijgen geen TRen. Nu worden de losse topics ook nauwelijks gemodereerd, dus waarom zou dan 1 centraal topic zo'n enorm probleem moeten zijn wanneer je juist met zo'n index topic de klagers tegemoet komt. Desnoods stel je een groepje tweakers aan die de verantwoordelijkheid van het kopiëren van de aanbieding naar het index topic (als de poster het vergeet bijv.) op zich nemen.
Bovendien ga je voorbij aan het argument dat dat 'gezellige' topic niet alleen een doorn in het oog was van mensen die gewoon overzichtelijk aanbiedingen willen volgen, maar überhaupt gewoon in de verste verte niet voldeed aan het niveau dat we hier willen zien. De 'bagger' verplaatst zich maar beperkt naar de losse topics, omdat daar een duidelijker discussieonderwerp is per topic en die topic stuk voor stuk een stuk minder druk bezocht worden / hard lopen dan dat oude centrale topic. En juist doordat dat oude topic zo hard liep, werd er veel te weinig nagedacht voor men reageerde, met alle gevolgen van dien.
Dat willen we niet meer, omdat het voor een flinke groep gebruikers niet prettig was en omdat het niet aansluit bij het niveau dat wij voor ogen hebben. Dat klinkt misschien wat uit de hoogte, maar uiteindelijk is zo'n aanbiedingenhoek, waar toch via zoekmachines de nodige mensen op binnenkomen een soort uithangbord van de site. Als het daar dan een zootje is, dan heeft dat uiteindelijk zijn afspiegeling op de rest van het forum en het imago van Tweakers.
Ik denk dan liever constructief na hoe we het aanvullen / corrigeren van meldingen in het centrale topic makkelijker kunnen maken, dan te blijven hangen in de roep om terug te gaan naar het oude.
Het is eigenlijk jammer dat er niet hetzelfde systeem als op de nieuwspagina's hier op het forum door te voeren is. Dan zou een "bagger" post gewoon vanzelf weggevote worden door de mensen die klaagden en houd je kwaliteit aan die tweakers wilt waarborgen.
hoi
Dat werkt een beetje, maar lang niet altijd. Als de fanboys ermee losgaan, is het einde vaak zoek.Mielmania schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:48:
Het is eigenlijk jammer dat er niet hetzelfde systeem als op de nieuwspagina's hier op het forum door te voeren is. Dan zou een "bagger" post gewoon vanzelf weggevote worden door de mensen die klaagden en houd je kwaliteit aan die tweakers wilt waarborgen.
Verwijderd
offtopic:
Op de FP mag het niveau in dat soort fanboygevoelige topics idd. ook wel wat hoger. Helaas wordt daar vaak veel te weinig nagedacht voor men reageert, met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk heeft ook dat zijn afspiegeling op de rest van de site en het imago van Tweakers. Het is toch een soort uithangbord van de site, waar via zoekmachines de nodige mensen op binnenkomen
Op de FP mag het niveau in dat soort fanboygevoelige topics idd. ook wel wat hoger. Helaas wordt daar vaak veel te weinig nagedacht voor men reageert, met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk heeft ook dat zijn afspiegeling op de rest van de site en het imago van Tweakers. Het is toch een soort uithangbord van de site, waar via zoekmachines de nodige mensen op binnenkomen
Misschien een beetje teveel uit frustratie getypt, maar in de aanbiedingstopics begint het niveau abominabel te worden. Daar is het oude aanbiedingentopic niets bij. 
Ik kan zo een bups posts verzamelen waarbij mensen (vooral vers geregistreerd of met relatief weinig posts) GoT als een soort Facebook/Twitter zien waarbij het een 'plemp hier je vraag' topic wordt. Geen enkele inspanning om iets terug te zoeken in een topic of om de TS desnoods 2x te lezen, laat staan 10-20 posts terug kijken waar dezelfde vraag al voor de zoveelste keer stond. Nee, hup gelijk een post met een Captain Obvious vraag. Het grote voorbeeld is nu het Vodafone topic. Vragen als:
Ik kan zo een bups posts verzamelen waarbij mensen (vooral vers geregistreerd of met relatief weinig posts) GoT als een soort Facebook/Twitter zien waarbij het een 'plemp hier je vraag' topic wordt. Geen enkele inspanning om iets terug te zoeken in een topic of om de TS desnoods 2x te lezen, laat staan 10-20 posts terug kijken waar dezelfde vraag al voor de zoveelste keer stond. Nee, hup gelijk een post met een Captain Obvious vraag. Het grote voorbeeld is nu het Vodafone topic. Vragen als:
- Nummerbehoud?
- Tellen beide data uit de TS?
- Wanneer gaat het in?
- Is dit in alle winkels geldig?
- Is dit de enige actie?
- Hoe werkt de korting?
- Moet ik lang wachten?
- Kan ik op xx datum op plek yy terecht?
- Welke telefoons?
- Wat zijn de voorwaarden van Vodafone?
edit:
Thanx for cleaning, gambieter
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waarom staat PC Budget Gaming topic wel als link hier, maar Console Budget Gaming topic niet? Ik zou Console er ook bij gooien.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
IK begrijp dat het specifiek om het Vodafone-topic gaat. Ik heb daar opgeruimd en een topicwaarschuwing geplaatstSenor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:33:
Misschien een beetje teveel uit frustratie getypt, maar in de aanbiedingstopics begint het niveau abominabel te worden. Daar is het oude aanbiedingentopic niets bij.
Graag gedaan. wel het verzoek om volgende keer alleen een TR te plaatsen, scheelt ons opruimwerkedit:
"Wannabe mods"... Krijg hier een erg vies ivoren toren gevoel van. Beetje teleurstellend hoe actieve tweakers op deze manier worden weggezet.
Nee, dat is het niet. Sturing is aan de crew voorbehouden, daarom zijn deze ook herkenbaar aan de rode kleur. Een van de redenen dat topics kunnen ontsporen is juist dat users gaan proberen sturing te geven, en de reactie van de overtreder dan is "wtf ben jij dat je je hier mee bemoeit".Freakster86 schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:50:
"Wannabe mods"... Krijg hier een erg vies ivoren toren gevoel van. Beetje teleurstellend hoe actieve tweakers op deze manier worden weggezet.
Dit topic: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics legt uit waarom het niet de bedoeling is dat users andere users gaan aanspreken op overtredingen van het beleid
Toch maar weer het LD topic omhoog halen voor de TS bovenaan elke pagina, eventueel inklapbaar zoals ook met pushmessages wordt gedaan in het DM systeem.
[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 28-04-2013 17:00 ]
Iemand?Yorin schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:39:
Waarom staat PC Budget Gaming topic wel als link hier, maar Console Budget Gaming topic niet? Ik zou Console er ook bij gooien.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Op eerdere voorstellen is gereageerd dat dit beslist wordt door de admins van deze subforums vanwege mogelijk andere regelgeving in die topics. Zie:
enOrion84 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:53:
Aliassen naar topics in de techfora moeten we even naar kijken. Die fora volgen soms een wat strikter beleid en dan is het niet handig als mensen er vanuit AK naar doorklikken en denken volgens het losse AK beleid te kunnen posten
Dat is wat mij betreft dus een keuze die de mods van de betreffende fora moeten maken, een alias / move is wat ons betreft altijd een optie, maar wellicht voor hen niet
Dus ik denk dat het daar mee te maken heeft.Orion84 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:40:
Goeie vraag. Zoals eerder gezegd is dat in feite aan de lokale mods van die fora. Wat ons betreft kunnen ze een alias in AK plaatsen als ze dat willen, maar het is geen verplichting. Als je die topics graag in AK gelinkt wilt hebben kan je ze altijd even een berichtje sturen met de vraag of ze dat willen doen.
Inderdaad. Ten eerste kunnen wij die topics niet linken (alleen lokale mods / admins hebben daarvoor de juiste knopjes) en ten tweede kunnen wij niet beslissen of dat topic gelinkt kan worden.
Dus mocht je een aanbiedingentopic spotten in een van de techfora dat nog geen linkje hier in AK heeft, schiet dan even de lokale mods aan en vraag of ze een linkje willen maken. Dan kunnen zij een beslissing nemen en die daarna ook direct ten uitvoer brengen.
Dus mocht je een aanbiedingentopic spotten in een van de techfora dat nog geen linkje hier in AK heeft, schiet dan even de lokale mods aan en vraag of ze een linkje willen maken. Dan kunnen zij een beslissing nemen en die daarna ook direct ten uitvoer brengen.
Ik zie dat jullie vaak topictitels moeten aanpassen, maar dat is ook niet zo gek, want als ik nu een topic open zie ik nergens welke regels voor de titel er gelden. Het linkje naar het beleid is eenvoudig te missen. Is het misschien mogelijk om deze regels ook bij het openen van een nieuw topic toe te voegen? (Liefst een kopie in plaats van een linkje)
I see red pixels.
Ik heb geen idee of een dergelijke optie toe te passen is zonder hier dev-tijd aan te besteden. Over het algemeen vind ik het aanpassen van titels ook nog wel meevallen, mocht het dus dev tijd kosten dan hoeft dat wat mij betreft niet eigenlijk. Wel is het wellicht handig om het beleid als sticky toe te voegen zoals bijvoorbeeld dit topic en dan dus read-only.
[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2013 10:12 ]
Ja, dat kan en dat stond ook nog op de todo lijst. We willen Crisp daar alleen niet 20x mee lastig vallen, dus hadden dat even uitgesteld tot een en ander wat meer was uitgekristalliseerd.
Ik zal in ons crewforum even een balletje opgooien om een tekst op te stellen en die dan te laten instellen
Ik zal in ons crewforum even een balletje opgooien om een tekst op te stellen en die dan te laten instellen
Wat een moeilijk gedoe altijd. "Kost dev tijd"... Hoeveel tijd kan zoiets nou allemaal kosten?
Het zijn altijd weer van die reacties alsof de moderaters in een callcenter werken. 'Ja, ik roep maar wat om de gebruiker tevreden te houden, want ik weet totaal niet wat ze van bovenaf allemaal aan het doen zijn'.
En in de categorie "Alle medewerkers zijn bezet" terwijl je belt naar een groot bedrijf op een regulier tijdstip en vervolgens vraagt "hoeveel medewerkers heeft u?" waarbij het antwoord "dat ben ik" is.
Als ik al die filmpjes van t.net zie zie ik hele kantoorverdiepingen met mensen. Ik ga er toch niet van uit dat er maar 1 persoon achter de techniek zit? Ik neem dan maar aan dat er op zijn minst 1 iemand is die dedicated bezig is met de code van de site en niet een baantje van 16 uur per week heeft en de helft ervan bij de koffieautomaat door brengt?
Ik zou dan graag eens zien hoe de site wordt beheerd en door wie. Een mooie inside presentatie.
En dan niet van "Op server x draait de database en op computer y de load balancer" maar "Dit is Jan, en Jan doet het devwerk. Wat doe jij zoal Jan?"
Gezien ik zelf ook 'devver' ben en ik uit ga van mijn eigen situatie vraag ik me altijd af waarom er nooit tijd is om iets te doen. Er zijn dan wellicht tientallen feature aanvragen en de één wat belangrijker dan de andere, maar uitgevoerd zie ik ze nooit.
Ja, of het is een feature als een extra knopje of vinkje die normaal een half uurtje in beslag neemt.
Ik ben zelf oplossingsgericht en als ik extra features wil om dingen makkelijker te doen dan bouw ik het gewoon in. En ik zit wellicht niet op de schaal t.net, maar relatief gezien heb ik misschien nog wel minder ervaring en tijd om er in te steken.
Het zijn altijd weer van die reacties alsof de moderaters in een callcenter werken. 'Ja, ik roep maar wat om de gebruiker tevreden te houden, want ik weet totaal niet wat ze van bovenaf allemaal aan het doen zijn'.
En in de categorie "Alle medewerkers zijn bezet" terwijl je belt naar een groot bedrijf op een regulier tijdstip en vervolgens vraagt "hoeveel medewerkers heeft u?" waarbij het antwoord "dat ben ik" is.
Als ik al die filmpjes van t.net zie zie ik hele kantoorverdiepingen met mensen. Ik ga er toch niet van uit dat er maar 1 persoon achter de techniek zit? Ik neem dan maar aan dat er op zijn minst 1 iemand is die dedicated bezig is met de code van de site en niet een baantje van 16 uur per week heeft en de helft ervan bij de koffieautomaat door brengt?
Ik zou dan graag eens zien hoe de site wordt beheerd en door wie. Een mooie inside presentatie.
En dan niet van "Op server x draait de database en op computer y de load balancer" maar "Dit is Jan, en Jan doet het devwerk. Wat doe jij zoal Jan?"
Gezien ik zelf ook 'devver' ben en ik uit ga van mijn eigen situatie vraag ik me altijd af waarom er nooit tijd is om iets te doen. Er zijn dan wellicht tientallen feature aanvragen en de één wat belangrijker dan de andere, maar uitgevoerd zie ik ze nooit.
Ja, of het is een feature als een extra knopje of vinkje die normaal een half uurtje in beslag neemt.
Ik ben zelf oplossingsgericht en als ik extra features wil om dingen makkelijker te doen dan bouw ik het gewoon in. En ik zit wellicht niet op de schaal t.net, maar relatief gezien heb ik misschien nog wel minder ervaring en tijd om er in te steken.
Om je een indruk te geven van het ontwikkelteam achter Tweakers: kijk eens op http://tweakers.net/contact onder het kopje product & technology. Kijk eens naar plan: Development-round-up - Iteratie #33 en vorige development updates voor een beeld van wat er allemaal zoal gedaan wordt door dat team.
Je zie dan ook dat er (zoals in elk bedrijf met een eigen ontwikkelteam van enig formaat) gewerkt wordt met planningen, prioriteiten en een gedegen ontwikkelproces. Even iets in elkaar hacken wat wel handig is voor een een klein (al zij het populair) deel van het forum is er gewoon niet bij. Zaken die echt bijdragen (en bij voorkeur breder inzetbaar zijn), zijn absoluut de moeite van het bespreken waard, maar dan nog is dat niet iets wat van vandaag op morgen gefixt is.
Vandaar dus dat we op allerlei wilde ideeën om dingen met technische kunstgrepen op te lossen wat terughoudend reageren, aangezien het ten eerste de vraag is of het de moeite waard is, maar vooral omdat het hoe dan ook niet iets is wat binnen een paar dagen te realiseren is.
Overigens heb ik hierboven al aangegeven dat dit specifieke voorbeeld (titelformat toelichting bij de topiceditor) gewoon mogelijk is. We zijn zo goed als klaar met het schrijven van de tekst die we daar willen plaatsen en dan moeten we even iemand met de juiste knopjes inschakelen om het te plaatsen.
Je zie dan ook dat er (zoals in elk bedrijf met een eigen ontwikkelteam van enig formaat) gewerkt wordt met planningen, prioriteiten en een gedegen ontwikkelproces. Even iets in elkaar hacken wat wel handig is voor een een klein (al zij het populair) deel van het forum is er gewoon niet bij. Zaken die echt bijdragen (en bij voorkeur breder inzetbaar zijn), zijn absoluut de moeite van het bespreken waard, maar dan nog is dat niet iets wat van vandaag op morgen gefixt is.
Vandaar dus dat we op allerlei wilde ideeën om dingen met technische kunstgrepen op te lossen wat terughoudend reageren, aangezien het ten eerste de vraag is of het de moeite waard is, maar vooral omdat het hoe dan ook niet iets is wat binnen een paar dagen te realiseren is.
Overigens heb ik hierboven al aangegeven dat dit specifieke voorbeeld (titelformat toelichting bij de topiceditor) gewoon mogelijk is. We zijn zo goed als klaar met het schrijven van de tekst die we daar willen plaatsen en dan moeten we even iemand met de juiste knopjes inschakelen om het te plaatsen.
Kennelijk maak je geen gebruik van Scrum of een soortgelijke Agile-ontwikkelmethodiek. Als elke devver in een team voor zichzelf de prioriteiten gaat bepalen, dan ga je leuke toestanden krijgenBLACKfm schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:30:
Uit: Perkouw in "[Aanbieding] Vodafone Openingsacties"
Ik snap zeker wel dat die discussie niet in dat topic thuis hoort, hoewel een korte woordenwisseling mij niet verkeerd lijkt (het is immers relevant aan de vodafone actie daar ter plaatsen), maar dan lijkt mij de modbreak toch wel erg 'overdreven' als ik het zo mag zeggen. Het had wat mij betreft wat anders (vriendelijker) verwoord mogen worden.
Ik vind persoonlijk dat hier de racisme kaart wel erg snel wordt getrokken. De feitelijke constatering dat een bepaalde groep mensen (zie verklaringen, zie foto's) zich onbehoorlijk gedraagt en dat Tweakers dit maar al te goed herkennen uit hun dagelijkse leven en daar dus op reageren zoals ze reageren (misschien teveel over een kam oke) vind ik persoonlijk niet getuigen van racisme.Perkouw schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:44:
[modbreak]Zojuist een aantal offtopic en racistisch getinte reacties verwijderd, wie nu over de schreef gaat krijgt een temp-ban, dit soort gedrag tolereren wij hier NIET op tweakers![/]
Ik snap zeker wel dat die discussie niet in dat topic thuis hoort, hoewel een korte woordenwisseling mij niet verkeerd lijkt (het is immers relevant aan de vodafone actie daar ter plaatsen), maar dan lijkt mij de modbreak toch wel erg 'overdreven' als ik het zo mag zeggen. Het had wat mij betreft wat anders (vriendelijker) verwoord mogen worden.
Daar ben ik het wel mee eens, een Modbreak met een nu weer ontopic was imo genoeg. De plaatjes (vooral de laatste van het winkelfront) zeiden genoeg. Dat waren niet de vroege vogels...
Die modbreak slaat dan ook op de reacties die verwijderd zijn. Kreten als "KANSLOZE TYPES" (ja, in caps), "beesten uit de bergen", "die kansloze cultuur" en nog een paar andere opmerkingen die lang niet zo netjes (en nog veel meer off-topic) waren dan een aantal andere reacties (die dus ook gewoon met rust zijn gelaten door mijn collega).
Kortom: trek het je niet zo aan zou ik zeggen
Kortom: trek het je niet zo aan zou ik zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 08-05-2013 14:28 ]
Ah, die zitten in forum 6
Yep
Het lijkt me verstandig het Vodafone topic een week te sluiten tot de volgende actie weer dichtbij komt. We gaan nu over op vragen zoals:
Is toestel X in winkel Y op datum Z aanwezig?
Hoe laat gaat winkel Y open en hoe laat moet ik daar staan in uu:mm:ss om eerste te zijn?
Is toestel X in winkel Y op datum Z aanwezig?
Hoe laat gaat winkel Y open en hoe laat moet ik daar staan in uu:mm:ss om eerste te zijn?
Dat is inderdaad een goed idee, en ik heb het daarom voorlopig van een slotje voorzien. We vinden het heel vervelend voor de goedwillenden, maar het loopt de spuigaten inderdaad uit.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.