Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jammer dat het zo moet lopen. Hopelijk mag het straks weer open. Een weekje dicht is geen ramp, maar wanneer Vodafone de actie gaat wijzigen lijkt het mij wel handig om dan weer het topic open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geef ons vooral een seintje zodra er weer wat interessants te bespreken is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met Orion. Het gaat echt wel weer open, maar even pauze is hopelijk een duidelijk signaal. Het topic werd veel te blauw ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Nu het VF topic gesloten is, kan Freakster mij niet meer toevoegen als mede-auteur. Ik was van plan de TS bij te werken om het gros van de vragen te voorkomen. Hoe gaat dat het handigste? Of moet ik even in kladblok klooien en dan de code doorsturen? :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb je vast als mede-TS toegevoegd aan de startpost :)

Als je even een DM stuurt met een tijdsperiode dat je online bent, dan gooi ik het dan open voor je, met de waarschuwing aan anderen: posten = trashcan + waarschuwing.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:37:
Ik heb je vast als mede-TS toegevoegd aan de startpost :)

Als je even een DM stuurt met een tijdsperiode dat je online bent, dan gooi ik het dan open voor je, met de waarschuwing aan anderen: posten = trashcan + waarschuwing.
Dan lijkt het me handiger als Senor Sjon gewoon zijn update even in een DM zet en dat wij dat voor hem doorvoeren :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Dan kunnen Freakster en ik de TS erna niet meer aanpassen. Dan is ie 'besmet' door een modje. :P

Edit: probeer het maar, je kan deze post gewoon nog aanpassen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 13-05-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat maakt niks uit. Wij hebben een vinkje of een post gelockt is na een crew-edit of niet :)

Ik kan jouw post gewoon aanpassen en dat vinkje uitzetten, zodat jij hem daarna ook weer kan aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

My Oops :D .

Het lock-vinkje zou nu weg moeten zijn, dwz dat Senor Sjon er ook bij kan :)

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 13-05-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:45:
Dan kunnen Freakster en ik de TS erna niet meer aanpassen. Dan is ie 'besmet' door een modje. :P
Dat is ie al :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik geloof dat we langs elkaar heen werken :p

Ik trek me terug en laat het aan Orion84 over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar je hebt hem nu dus wel open gezet zie ik? Is er op dit moment iemand de TS aan het bijwerken en gaat ie dan zo weer op slot, of wat is het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Done... Tenzij mensen nog aanvullingen hebben kan ie weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hij staat weer op slot. Thanks voor de aanvullingen. Als er nog meer aanvullingen zijn, post ze dan gewoon even hier, of per DM aan mij en mijn collega's zodat iemand ze in de TS kan verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Jup, zal ik doen. Vooral als er nieuws vanuit Vodafone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Even wat anders. Ik zie zowel in het aanbiedingen topic, als in het kortingsbonnen topic regelmatig reacties voorbijkomen waarin complete bedankmails worden gequote, of hele marketingteksten zijn overgenomen.

Soms bevatten die teksten ook gewoon voornamelijk nuttige info, maar soms is het voor een groot deel totaal niet interessant voor het melden van een code/aanbieding en moet je goed kijken waar nu de daadwerkelijk nuttige info staat. En in enkele gevallen (bijvoorbeeld omdat men vergeet quote tags te gebruiken), lijkt het zelfs regelrechte spam.

Hoe ervaren jullie dit? Is dit iets waar we wat mee moeten, of is het niet echt storend?

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 14-05-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mijn idee zou zijn om de info die niet nuttig is weg te laten. Dus code, tijdsduur en bijzonderheden gewoon posten, regels als 'Daarnaast profiteert u van onze extra snelle levertijd. Bij vele producten die u vandaag voor 22.00 uur bestelt, heeft u deze morgen al in huis.' weglaten. Die zie je ook wel in de webshop mag ik aannemen.

Dus in jouw tweede voorbeeld:
Elektrokoopjes: U ontvangt direct € 10,- korting op uw aankoop met onderstaande actiecode, bij besteding van minimaal € 100,-.

Actiecode: krtek10

Deze actiecode is vrij te besteden in onze webshop t/m 31-05-2013 en kunt u invullen in de winkelwagen.
Da's meer dan genoeg volgens mij?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat zou ik persoonlijk ook zeggen. Overigens heb ik in die specifieke posts nu wel al vast even de hele 'aftiteling' weggehaald, met name omdat daar ook de naam van de medewerker werd genoemd.

(Het andere voorbeeld is inmiddels verplaatst en ook ontdaan van marketing teksten, dus heb ik de voorbeeldlinkjes maar even weggehaald).

Maar ik vroeg me dus af of dit daadwerkelijk als storend wordt ervaren, of dat het niet de moeite waard is om dit soort posts actief te gaan aanpassen (en gebruikers er op aan te spreken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik vind persoonlijk eigenlijk alleen dit soort posts niet kunnen:
Vjenne-ICT in "\[12-05 dagaanbieding] Philips LivingWhites - OneDayOnly"

Dat heeft namelijk gewoon een veel te hoog spam/verkooptruc/reclame-gehalte. Voor wat betreft de 2 links die je had vermeld, vond ik alleen de eerste te onduidelijk, als je iets rechtsstreeks uit een andere bron haalt moét je gewoon de quote-tags gebruiken.

Maar ik zou het niet vreemd vinden als de algemene regel wordt: Enkel artikel/website naam, kortingscode/prijsvermelding en tot slot een link. Dat is eigenlijk namelijk altijd gewoon voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Voor een los aanbiedingstopic is dit toch prima? Liever dat dan de Captain Obvious vragen i.p.v. specs zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Laatst online: 17-07-2024
Senor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:57:
Voor een los aanbiedingstopic is dit toch prima? Liever dat dan de Captain Obvious vragen i.p.v. specs zoeken.
Specs vind ik prima, het liefst wel van een onafhankelijke bron. Wat mij tegenstaat in dat topic is dat het vervelende dagaanbieding verkooppraatje ook wordt meegenomen en dat zouden we moeten voorkomen.

Dit forum is niet bedoeld om meer verkopen te generen, maar om deze aanbiedingen kenbaar te maken en te bespreken (daarom vind ik persoonlijk productvragen ook ontopic en zeer welkom, tenzij een simpele google search het antwoord zou geven, maar dat is een andere discussie).

Mijn punt is meer: hou het zakelijk en objectief. Opsmuk van verkooppartijen hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Senor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:57:
Ik vind het voor een apart topic eigenlijk ook wel prima, we kunnen wel extra regels gaan bedenken om dit tegen te gaan en het strakker te krijgen maar ik denk niet dat zoiets veel zin heeft. Buiten dat heeft het niet echt heel veel toegevoegde waarde omdat het toch opzichzelfstaande topics zijn.

Zolang het aanbiedingen topic zelf strak en netjes blijft vind ik dit soort topics prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Over het gesloten topic van de vodafone actie: [Aanbieding] Vodafone Openingsacties

http://forum.vodafone.nl/...o-en-data/m-p/69390#M1408

De actie is nog maar 12 maanden in plaats van 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Kinger7 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:04:
Over het gesloten topic van de vodafone actie: [Aanbieding] Vodafone Openingsacties

http://forum.vodafone.nl/...o-en-data/m-p/69390#M1408

De actie is nog maar 12 maanden in plaats van 24.
Inderdaad. Dit werd door een moderator geplaatst:
*UPDATE*

Hi allemaal,

Zoals jullie weten is de Openingsactie een groot succes! De opkomst is overweldigend, zoals vele van jullie ervaren hebben. Deze ludieke actie is natuurlijk geweldig, maar het is ook een beetje zijn doel voorbij geschoten. Vele mensen hebben zich gedurende de acties voor de winkels verzameld, er waren zelfs die-hards die de hele nacht voor de winkel hebben doorgebracht! Aangezien op=op geldt, leidde dit niet alleen tot vele teleurgestelde klanten die tevergeefs gewacht hadden, maar ook enkele keren tot kleine ongeregeldheden rond openingstijden waarbij de politie moest ingrijpen. Dat is uiteraard niet de bedoeling, we willen graag de veiligheid van zowel jullie als het winkelpersoneel kunnen waarborgen.

Dit is de reden dat de actie vanaf nu wordt aangepast: Klanten krijgen niet langer 24 maar 12 maanden 50% korting op een Vodafone Red of Red Super abonnement. We willen graag dat de actie feestelijk en rustig(er) verloopt, vandaar deze aanpassing. Uiteraard blijven dezelfde voorwaarden gelden. Ik som ze hieronder nog even op:

De voorwaarden:
Bij de actie geldt: Op = Op
Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn
Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen
Reserveren is dan niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig
De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumenten abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen
Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen
Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is
De deelnemende winkels en datums vind je in de tweede post in dit topic
Ik hoop dat jullie begrip kunnen opbrengen voor deze keuze. Het blijft natuurlijk een super actie!

Daarnaast wil ik jullie graag nog even wijzen op de mogelijkheden m.b.t. ruilingen aangezien we daar ook veel vragen over krijgen:

Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
*Wat is een DOA? Dead on Arrival, oftewel een toestel dat defect is bij aflevering.
Het lijkt me handig dit te vermelden in het topic, maar ik zou het topic nog niet direct openen. De kans is groot dat je dan enkel haat reacties van mensen gaat krijgen en dan kunnen de mods weer heel veel gaan opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Eens, lijkt me goed volgende week dinsdag het topic te heropenen? Dat is twee dagen voor ze weer 'los' gaan. Hoewel de aanbieding erg aan kracht heeft ingeboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Topic kan ook dichtblijven imho. Je zult zien dat iedereen dit besluit gaat afzeiken tot in het oneindige... tenminste dat is wat er in mij op kwam toen ik dit bericht las. Ik ga voor die ~300 euro 'korting' i.i.g. geen moeite meer doen. Als je geen onbeperkte aantal minuten nodig hebt zijn er veel voordeligere aanbiedingen te vinden. Afijn, misschien toch iets om het topic voor te heropenen.

jongens wat is dit zuur zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Niet eens een heel slecht idee. Misschien kan een mod de sluitpost/modbreak aanpassen dat door aanpassingen van Vodafone de actie niet bijzonder interessant meer is. Aan de andere kant, dat moet ieder voor zich beslissen en erover kunnen praten. Vandaar pas dinsdag/woensdag heropenen om de shitstorm op het Vodafone forum uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nseyo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-01-2024
Na lekker dan. Beetje jammer van vf. Had je eindelijk een goede deal. Mooie telefoon voor een goed bedrag p/m.
Niet meer interessant voor mij.

Mazzel voor de mensen die op tijd bij waren.

Hopelijk komen andere providers met een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit is meer een algemene observatie maar ik zie zo weinig PC hardware aanbiedingen& koopjes langs komen. Enige wat we hebben is het Dell kortings code topic. Of kijk ik er overheen?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zijn de marges op dergelijke producten niet gewoon dusdanig krap, dat daar weinig korting meer te geven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
De standaard dagaanbiedingsites hebben geregeld laptops en tablets die langskomen. De obligate kabeltjes en connectors voor iPads komen ook geregeld langs. Maar dat kan je bij DealExtreme, Amazon of Ebay net zo makkelijk nieuw en goedkoper krijgen, zonder afhankelijk te zijn van de dagaanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten wat ik vind over deze nieuwe opzet,
(die het hele topic totaal heeft laten doodbloeden)
mis ik de feedback (in hetzelfde forum) over een (soms verkeerde) aanbieding, waar je welwetend (gna, gna) misbruik van hebt gemaakt.

Voorbeeldje:
Terrz schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:32:
Niet een code of aanbieding, maar er staan diverse Kingston geheugenmodules erg goedkoop in de pricewatch: http://tweakers.net/categorie/545/geheugen-intern/producten/
8 gig reepjes voor 15 euro!
Natuurlijk gelijk 6 (van die veel te) goedkope 8 gig reepjes besteld.
Omdat ik wist dat het "natuurlijk" niet klopte besteld met vooruitbetaling, en afgewacht tot
donderdag-ochtend, in afwachting van een annulering.
Maar niks, dus uiteindelijk mijn 90 euro maar overgemaakt voor die 48 Gb geheugen.
S'Morgens wel gelijk telefoon, met aanbieding, we sturen 2 van die verkeerd geprijsde dingen op voor die "verkeerde prijs"

Maar uiteindelijk wel een goede deal, nu dus uiteindelijk 16 GB voor 38 euro!

Ik geef wel al mijn kudo's aan petdirect.nl voor deze oplossing! Erg netjes!

Uiteindelijk: wat ik mis.... directe feedback over een aanbieding, is het wel goedkoop? iemand anders die reageert met een betere aanbieding, of andere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De ruimte voor die feedback is er gewoon, voor dergelijke discussie over een aanbieding kan een apart topic geopend worden (de oorspronkelijke melder of de crew kan een linkje toevoegen aan de melding in het centrale topic).

Ik begrijp dat de drempel om een apart topic te openen voor eenvoudig commentaar op een melding soms wat hoog is. Alternatief is een seintje naar de melder / crew om de melding te corrigeren / verduidelijken.

Meldingen en discussie in één algemeen topic gaat gewoon niet werken, dat heeft het verleden duidelijk genoeg laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmhm ik vond het oude topic nogal gezellig, behalve die moderator-ingrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipv 1 tab open, nu heb ik er minstens 3 open....

Life goes on QQ

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 11:36 . Reden: openen = open ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0cture
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 12:49
Dit is even meer om het te checken, volgens mij reed ik zojuist voorbij een abri in Nieuwegein met daarop een btw kortingsactie bij de Saturn (volgens mij een vermelding van 26 mei, koopzondag).
Iemand die hier toevallig iets van weet, of dit ook heeft gezien? Er is niets te vinden online namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:21:
mmmhm ik vond het oude topic nogal gezellig, behalve die moderator-ingrepen!
Laten we die discussie niet weer opnieuw gaan voeren (of in elk geval niet op deze weinig constructieve manier). Als je even in dit topic zoekt op gezellig, dan vind je alles wat daar al over gezegd is. Als je daar concreet wat op te zeggen hebt (zoals in Verwijderd in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback") dan horen we het natuurlijk graag, maar zonder in te gaan op eerdere argumenten nu weer komen melden dat het vroeger zo gezellig was voegt weinig toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 23-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:35:
Ipv 1 tab open, nu heb ik er minstens 3 open....

Life goes on QQ
Gewoon over de moderators heen springen, en melden bij de aandeelhouders.
Hoe ze van veel nuttige postings naar 1-2-3 postings per dag zijn gegaan.
De klant is koning behalve bij tweakers daar heet de koning moderator.

Gelukkig weinig constructief, zwaaien naar een blinde werkt ook niet.

Als ik aandeelhouder was geweest dan.:...:.. ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 23-05-2013 11:47 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik snap de reden van de nieuwe opzet wel, maar bovenstaande kan niet genegeerd worden.
  • Veel meer tabs open t.o.v. eerder
  • Even snel een reactie plaatsen zit er niet in
  • Een topic openen kost tijd en moeite (voldoen aan juist opzet etc.)
Al met al, erg onoverzichtelijk. 1 topic met snel afsplitsen (zonder ze gelijk te sluiten), maar waar toch enige feedback van de users geplaatst wordt, lijkt mij nog steeds beter dan de huidige opzet. Elke keer de postert of een mod een DM sturen en wachten tot deze de post aanpast...

(en nou niet gelijk weer de "tweaker doe eens wat meer moeite ipv lui zijn" kaart s.v.p.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nauwelijks meer naar kijk. :X Het is ook wel tekenend dat na een week of zes dat topic net op pagina twee is (100ppp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Laatst online: 14-09 22:30
N0cture schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:37:
Dit is even meer om het te checken, volgens mij reed ik zojuist voorbij een abri in Nieuwegein met daarop een btw kortingsactie bij de Saturn (volgens mij een vermelding van 26 mei, koopzondag).
Iemand die hier toevallig iets van weet, of dit ook heeft gezien? Er is niets te vinden online namelijk....
Dit zou heel goed kunnen. Afgelopen jaren was er bij saturn een btw-actie in de laatste week van mei en bij mediamarkt een vakantiegeld actie.

edit:
http://haarlemmermeer.mee...TURN#.UZ0Hk23Z7oQ.twitter

http://www.saturn.nl/mcs/...141245&et_cid=5&et_lid=21

Het vermoeden klopt dus

[ Voor 27% gewijzigd door tiele87 op 23-05-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Freakster86: Hoe is 1 topic met afsplitsen voor discussie substantieel meer overzichtelijk dan de huidige setting met 2 centrale topics en losse topics voor discussie?

Hoe is een oplossing die (als ik je goed begrijp) inherent afhankelijk is van crew om discussies af te splitsen beter dan de huidige oplossing?

Je kan wel roepen dat we je niet lui mogen noemen, maar steeds weer terugvallen op de opmerkingen dat een topic openen zo ontzettend veel moeite kost en vervolgens voorstellen dat wij dat als moderators dan maar moeten doen (afsplitsen) vind ik toch wel een beetje de omgekeerde wereld.

Ik ben het met je eens dat er een hogere drempel is om te reageren op een melding en dat die drempel zeker voor eenvoudige, concrete opmerkingen over een melding belemmerend is. Maar zonder die hogere drempel zaten we nog steeds met een chaotisch topic waar iedereen maar hersenloos alles dumpt wat in hem of haar opkomt (on-topic en serieus of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je begrijpt me helemaal verkeerd. Ik zeg nergens dat mods moeten afsplitsen. Voorheen ging dat prima zonder ingrijpen van de mods. Vaak kwam er juist veel rotzooi in het algemene topic (en veel *knip*jes) doordat mods een topic sloten vanwege weinig discussie waarde.

Nu mag je over elke aanbieding een topic maken :? Als je dit in de oude opzet had doorgevoerd, was de rest zowat overbodig geweest. Jullie (de mods) gebruiken al snel het woord chaos. Daar ben ik het geheel mee oneens. Zie het als een combinatie tussen het huiskamer gedeelte en de rest van GoT. Niet dat het een speciale status moet hebben, maar gewoon om je een idee te geven hoe ik het topic zie/zag.

Nu heb je:

Algemeen aanbiedingen topic
Algemenen kortingen topic
Alle losse topics
Alle topics m.b.t. 1dagsaanbieders die nu opduiken

Het wordt gewoon teveel om bij te houden. Waar ik voorheen via my react topics bijhield, moet ik nu ook elke keer kijken in het AK gedeelte of er niet iets nieuws is gekomen. Voorheen was er 1 topic met alle aanbiedingen, codes én verwijzingen naar de afgesplitste topics.

Die behoefte aan structuur snap ik, maar werkt hier echt averechts. Het mooie overzichtelijke is juist onoverzichtelijk en erg lastig om feedback op te geven. Aanbieding X is geen aanbieding = DM naar mod = aanpassing reactie, maar niet zoals je het hebt aangegeven = opnieuw DM = opnieuw aanpassing etc. etc.

Voorheen konden wij als Tweakers het topic zelf bijsturen waar nodig (geen mod kwalificatie, maar gewoon behulpzaam zijn) en nu moet je elke keer bij de hand worden genomen voor je gevoel. Ik denk persoonlijk dat jullie dit gevoel bij alle andere Tweakers écht onderschatten. Zie post SenorSjon, waar zijn de aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Dat MyReact steeds onbruikbaarder wordt is helaas een feit, maar ik krijg weinig animo op mijn LD topic erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:05:
Je begrijpt me helemaal verkeerd. Ik zeg nergens dat mods moeten afsplitsen. Voorheen ging dat prima zonder ingrijpen van de mods. Vaak kwam er juist veel rotzooi in het algemene topic (en veel *knip*jes) doordat mods een topic sloten vanwege weinig discussie waarde.
Heb je daar concrete voorbeelden van? Want deze discussie hebben we al vaker gevoerd en ik ben toen op zoek gegaan naar gesloten spin-offs en die heb ik nauwelijks kunnen vinden. Laat staan dat de het overgrote deel van de rotzooi een direct gevolg zou zijn van gesloten spin-offs. Ik ben dus nog steeds van mening dat je dat effect stevig overdrijft, alleen maar omdat het in je straatje past.

Bovendien werden spin-offs überhaupt pas veel te laat geopend of zelfs pas na verzoek vanuit de crew. De mate van initiatief om aparte topics te openen was ook toen al ver te zoeken en ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou zijn. Dus je opmerking "voorheen ging dat prima zonder ingrijpen van de mods" klopt gewoon niet.
Nu mag je over elke aanbieding een topic maken :? Als je dit in de oude opzet had doorgevoerd, was de rest zowat overbodig geweest. Jullie (de mods) gebruiken al snel het woord chaos. Daar ben ik het geheel mee oneens. Zie het als een combinatie tussen het huiskamer gedeelte en de rest van GoT. Niet dat het een speciale status moet hebben, maar gewoon om je een idee te geven hoe ik het topic zie/zag.
En dat is dus een deel van het probleem: het Huiskamergehalte van het topic. Ja die gezelligheid zorgde voor enthousiast delen van aanbiedingen, maar ook voor over-enthousiast overal bovenopspringen, off-topic reacties en verdere onzin. (Maar ik val in herhaling geloof ik)
Nu heb je:

Algemeen aanbiedingen topic
Algemenen kortingen topic
Alle losse topics
Alle topics m.b.t. 1dagsaanbieders die nu opduiken

Het wordt gewoon teveel om bij te houden. Waar ik voorheen via my react topics bijhield, moet ik nu ook elke keer kijken in het AK gedeelte of er niet iets nieuws is gekomen. Voorheen was er 1 topic met alle aanbiedingen, codes én verwijzingen naar de afgesplitste topics.

Die behoefte aan structuur snap ik, maar werkt hier echt averechts. Het mooie overzichtelijke is juist onoverzichtelijk en erg lastig om feedback op te geven. Aanbieding X is geen aanbieding = DM naar mod = aanpassing reactie, maar niet zoals je het hebt aangegeven = opnieuw DM = opnieuw aanpassing etc. etc.
Jammer dat je wederom een enkele mindere ervaring van jezelf promoot tot een soort algemeen symptoom en op die manier probeert je standpunt dat de huidige constructie slecht is kracht bij te zetten.
Voorheen konden wij als Tweakers het topic zelf bijsturen waar nodig (geen mod kwalificatie, maar gewoon behulpzaam zijn) en nu moet je elke keer bij de hand worden genomen voor je gevoel. Ik denk persoonlijk dat jullie dit gevoel bij alle andere Tweakers écht onderschatten. Zie post SenorSjon, waar zijn de aanbiedingen?
Nogmaals: dat zelf bijsturen werkte voor geen meter. Ik heb pagina's vol getrashte posts die het tegendeel bewijzen. Ja er waren een boel behulpzame posts met nuttige info, maar veel te vaak evenzoveel nutteloze posts.

Ik deel je observatie dat er minder aanbiedingen gepost lijken te worden dan voorheen in het algemene aanbiedingentopic en dat met name het aankaarten van concrete correcties / aanvullingen op meldingen lastiger is dan voorheen.

Maar ik snap werkelijk niet hoe je kunt blijven volhouden dat de oude situatie een werkbare situatie was en dat alles beter zal zijn als we minder streng doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 11:08
Lama :').

[ Voor 98% gewijzigd door Termi op 23-05-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Termi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:26:
Het valt mij op dat internetproviders (ADSL, kabel of glasvezel) nieuwe klanten lokken met aanbiedingen, deze aanbiedingen gelden echter ook voor bestaande klanten als je de vorige contracttermijn (12 / 24 maanden) hebt voldaan.

Als voorbeeld: betaalde ik bij tele2 € 35,- per maand, na telefonisch contact met de verkoopafdeling kreeg ik dezelfde aanbieding als nieuwe klanten. De deal bestaat uit 12,50 (voor 9 maanden) en 29,50 voor de overige maanden. Hiermee bespaar ik 53 % op de internetkosten in een jaar zonder over te stappen :). Het nadeel is dat je opnieuw een jaarcontract aangaat. Ik weet dat dezelfde truc van toepassing is bij UPC.
Ik zie de relatie even niet i.c.m. dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 11:08
Perkouw schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Ik zie de relatie even niet i.c.m. dit topic ?
Verkeerde topic :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:24
tiele87 in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

De link daar genoemd werkt niet en de actie is verder niet op de site terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Laatst online: 14-09 22:30
@Christiaan, de actie heeft er echt opgestaan met de daarbij behorende voorwaarden zoals: uitgesloten zijn ipads, chromebooks, dvd, cds, ituneskaarten etc. Gewjoon eventjes en dan komt die vanzelf weer online.

Een andere informatiebron is:
http://haarlemmermeer.mee...TURN#.UZ0Hk23Z7oQ.twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:45:
[...]
Heb je daar concrete voorbeelden van? Want deze discussie hebben we al vaker gevoerd en ik ben toen op zoek gegaan naar gesloten spin-offs en die heb ik nauwelijks kunnen vinden. Laat staan dat de het overgrote deel van de rotzooi een direct gevolg zou zijn van gesloten spin-offs. Ik ben dus nog steeds van mening dat je dat effect stevig overdrijft, alleen maar omdat het in je straatje past.

Bovendien werden spin-offs überhaupt pas veel te laat geopend of zelfs pas na verzoek vanuit de crew. De mate van initiatief om aparte topics te openen was ook toen al ver te zoeken en ik zie niet in waarom dat nu ineens anders zou zijn. Dus je opmerking "voorheen ging dat prima zonder ingrijpen van de mods" klopt gewoon niet.
Concrete voorbeelden niet nee. Heb dat niet bijgehouden. Het punt is gewoon dat er pas een apart topic geopend mocht worden wanneer het discussie waarde had. Doordat jullie daar streng op controleerde dachten veel mensen dat het geen spin-off waard was, want ja... wat is de discussie waarde vraag je je dan af. Dan moddert het wat aan en dan moest men of ophouden of een eigen topic openen. Feit is dat jullie die 'angst' cultuur als het ware in het leven hebben geroepen door het 'strenge' modden.
[...]
En dat is dus een deel van het probleem: het Huiskamergehalte van het topic. Ja die gezelligheid zorgde voor enthousiast delen van aanbiedingen, maar ook voor over-enthousiast overal bovenopspringen, off-topic reacties en verdere onzin. (Maar ik val in herhaling geloof ik)
Die gezelligheid is mijns inziens prima. Dat niet iedereen zich aan de regels houdt, wat enthousiast reageert... daar ontkom je niet aan. Doordat jullie toen de drempel voor een eigen topic zo hoog hebben gelegd kwam het allemaal in 1 topic. Nu heb je eigen topic en mag alles wat jij noemt daar gewoon plaatsvinden in zekere mate. Dus...
[...]
Jammer dat je wederom een enkele mindere ervaring van jezelf promoot tot een soort algemeen symptoom en op die manier probeert je standpunt dat de huidige constructie slecht is kracht bij te zetten.
Nou nou, dat gaat ook wel weer ver he. Dit is gewoon nu dé manier om een post te laten bijwerken. Het kost veel meer tijd. Even iedereen wijzen op punt X of punt Y zit er niet meer in. DM naar de postert of naar een mod, want een eigen topic is juist overbodig (aanbieding = geen aanbieding o.i.d.) dus ja. Het bijsturen wat voorheen in het algemene topic zat, zit er nu niet meer in. Je moet alles via via doen. Dat werkt naar mijn idee gewoon niet. En ik geloof niet dat dit enkel mijn mening/ervaring is. Wederom sluit je je ogen voor hetgeen wat recht voor je zit imho.
[...]
Nogmaals: dat zelf bijsturen werkte voor geen meter. Ik heb pagina's vol getrashte posts die het tegendeel bewijzen. Ja er waren een boel behulpzame posts met nuttige info, maar veel te vaak evenzoveel nutteloze posts.

Ik deel je observatie dat er minder aanbiedingen gepost lijken te worden dan voorheen in het algemene aanbiedingentopic en dat met name het aankaarten van concrete correcties / aanvullingen op meldingen lastiger is dan voorheen.

Maar ik snap werkelijk niet hoe je kunt blijven volhouden dat de oude situatie een werkbare situatie was en dat alles beter zal zijn als we minder streng doen.
Wij hebben duidelijk een andere kijk op het hele bijstuur gebeuren. Jullie (de mods) willen van punt A naar B in een rechte lijn waar de meeste Tweakers vaak nog even langs C hoppen en bij D een rustpauze nemen. We komen ook bij B, maar niet in die nette, strakke en geordende wijze zoals jullie het voor ogen hebben. De wereld is niet ideaal en betuttelen werkt averechts.

Dit is duidelijk te zien in de afname van het aantal aanbiedingen. Ook, net wat je zegt, in de manier van aankaarten van bepaalde dingen. Het is gewoon te rigide. Dat wij een verschil van inzicht hebben is nu wel duidelijk. Ik had me zelf ook al wel bij de nieuwe situatie neergelegd, want net zoals nu kreeg ik telkens dezelfde tegengeluiden en uiteindelijk dus nul op rekest. Toch blijft het kriebelen. Al helemaal als ik mensen bijna exact dezelfde klachten hoor uiten (al dan niet beleefd) over de huidige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou nou, dat gaat ook wel weer ver he. Dit is gewoon nu dé manier om een post te laten bijwerken.
Ja, maar daar komt slechts in uitzonderingsgevallen bij dat je daarvoor meerdere keren een DM / TR moet sturen om het op de juiste manier aangepast te krijgen, terwijl jij met de volgende opmerking net doet of dat elke keer hetzelfde gedoe is, waarmee je de hoeveelheid moeite die het kost om iets aan te kaarten nogal overdrijft:
erg lastig om feedback op te geven. Aanbieding X is geen aanbieding = DM naar mod = aanpassing reactie, maar niet zoals je het hebt aangegeven = opnieuw DM = opnieuw aanpassing etc. etc.
Idem voor je klachten over de angstcultuur. Zonder concrete onderbouwing promoot je ook daar je eigen gevoel tot een algemene waarheid en pretendeer je namens iedereen te spreken.
Doordat jullie daar streng op controleerde dachten veel mensen dat het geen spin-off waard was
Hoe weet je dat zo zeker, vraag ik me dan af?

Ik heb nog even terug zitten lezen in het SF feedback topic in de maanden voor het openen van AK en daar is dit ook een paar keer ter sprake gekomen. Daar werd bij een paar topics over prijsfouten ook geklaagd dat ze op slot werden gegooid. Feit was wel dat daar (zeker in de context van SF) gewoon voldoende reden toe was omdat die topics keer op keer uit de hand liepen terwijl er niks nuttigs in besproken werd. En toen was het ook gewoon zo dat na het sluiten van dat aparte topics het best mee viel met in hoeverre mensen weer hun toevlucht zochten tot het aanbiedingentopic om dezelfde reacties te plaatsen.

Ik geloof er (gebaseerd op de ervaringen van de afgelopen paar jaar in SF) gewoon helemaal niks van dat mensen daadwerkelijk nadachten en twijfelden of ze ergens wel of niet een eigen topic voor moesten aanmaken. Op elke 'aanbieding' die de nodige reacties opriep werd gewoon over-enthousiast bovenopgesprongen en zonder na te denken op gereageerd. Het moest keer op keer van een regular of crewlid komen om te verzoeken ergens een eigen topic over te openen (of non-discussie te staken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Misschien wat anders, maar haal dan de quickreply van zo'n topic af? Gewoon reageren is hoe raar ook voor veel mensen een extra grens om zomaar een bericht neer te plempen, terwijl de quickreply de 'chat' gelegenheid van het forum verhoogt. Gevoelsmatig gebeurde dat ook in het Vodafone topic. Je kon gelijk je bericht tikken van een regeltje zonder erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, dat was in het oude aanbiedingentopic zeker een interessant experiment geweest (mits het technisch makkelijk te doen was geweest). De quickreply (en automatische updates bij nieuwe posts) veranderen een forum inderdaad wel meer in een soort chatroom.

In hoeverre we daar nu nog iets mee kunnen vraag ik me wel even af. Tenzij we het combineren met het opheffen van het verbod op reageren op advertenties, maar dat maakt het experiment wel even wat groter dan dat het toen geweest zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:37:
Hmm, dat was in het oude aanbiedingentopic zeker een interessant experiment geweest (mits het technisch makkelijk te doen was geweest). De quickreply (en automatische updates bij nieuwe posts) veranderen een forum inderdaad wel meer in een soort chatroom.

In hoeverre we daar nu nog iets mee kunnen vraag ik me wel even af. Tenzij we het combineren met het opheffen van het verbod op reageren op advertenties, maar dat maakt het experiment wel even wat groter dan dat het toen geweest zou zijn...
Inderdaad zou ik me toch ff achter mijn oor gaan krabben gezien het aantal huidige postings op dít moment.
Want je kunt wel zeggen dat jullie huidige opzet alleen leuk voor de rust is, maar voor de rest van de tweakers is het een totaal mislukt experiment.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:05:
[...]
Ja, maar daar komt slechts in uitzonderingsgevallen bij dat je daarvoor meerdere keren een DM / TR moet sturen om het op de juiste manier aangepast te krijgen, terwijl jij met de volgende opmerking net doet of dat elke keer hetzelfde gedoe is, waarmee je de hoeveelheid moeite die het kost om iets aan te kaarten nogal overdrijft:
Nou oké, uitzonderingsgevallen daargelaten. Punt is en blijft dat het nu méér moeite kost dan voorheen om iets simpels als "aanbieding X is geen aanbieding" duidelijk te maken naar de rest. Op de 'hoeveelheid' moeite zal ik verder niet ingaan daar dit toch enkel op een welles nietes discussie kan gaan uitlopen. Het kost gewoon meer moeite.
[...]
Idem voor je klachten over de angstcultuur. Zonder concrete onderbouwing promoot je ook daar je eigen gevoel tot een algemene waarheid en pretendeer je namens iedereen te spreken.
Helaas kan ik hier geen consumenten onderzoek gaan houden nee. Ik denk dat ik lang genoeg mee heb gelopen en actief ben geweest in het oude topic dat ik dit toch wel mag stellen. Er werd telkens gehamerd op het feit dat wanneer een aanbieding geen discussie waarde had dit ook geen eigen topic verdiende.

Hiermee hebben jullie zelf de deur wagenwijd op gezet voor kleine vragen m.b.t. zo'n aanbieding, want zo'n vraag mocht niet in een eigen topic. Mensen moesten het zelf maar uitzoeken o.i.d. iets wat niet gebeurde.

Met de nieuwe opzet is dat beleid geheel verdwenen. Over alles en nog wat mag je een topic openen. Had dat voorheen gedaan en de vele klachten over vervuiling waren een héél stuk minder geweest.
[...]
Hoe weet je dat zo zeker, vraag ik me dan af?
Tja, zeker weten kán ik het gewoon niet. Meer een feitelijke constatering toentertijd.
Ik heb nog even terug zitten lezen in het SF feedback topic in de maanden voor het openen van AK en daar is dit ook een paar keer ter sprake gekomen. Daar werd bij een paar topics over prijsfouten ook geklaagd dat ze op slot werden gegooid. Feit was wel dat daar (zeker in de context van SF) gewoon voldoende reden toe was omdat die topics keer op keer uit de hand liepen terwijl er niks nuttigs in besproken werd. En toen was het ook gewoon zo dat na het sluiten van dat aparte topics het best mee viel met in hoeverre mensen weer hun toevlucht zochten tot het aanbiedingentopic om dezelfde reacties te plaatsen.
Ja, nu haal je een ding eruit dat jouw kijk op dit geheel ondersteund, terwijl ook dit gegeven aardig gekleurd is. Het gaat mij om het algehele beleid wat jullie toen hanteerde m.b.t. nieuwe topics. Dát is nu radicaal omgegooid. Dingen die uit de klauwen lopen staan hier imho geheel los van. Dat is ook niet waar ik op doel met de spin-offs.
Ik geloof er (gebaseerd op de ervaringen van de afgelopen paar jaar in SF) gewoon helemaal niks van dat mensen daadwerkelijk nadachten en twijfelden of ze ergens wel of niet een eigen topic voor moesten aanmaken. Op elke 'aanbieding' die de nodige reacties opriep werd gewoon over-enthousiast bovenopgesprongen en zonder na te denken op gereageerd. Het moest keer op keer van een regular of crewlid komen om te verzoeken ergens een eigen topic over te openen (of non-discussie te staken).
Wanneer je mensen geen mogelijkheid geeft om hun vraag te stellen dan plempen ze het neer in het topic dat voor hun de meest logische plek lijkt. Nu heb je de spin-offs. Toen had je enkel het algemene topic. De 'onnodige' reacties waren gewoon de consequentie van het beleid dat jullie toen voerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nogmaals, ik zie geen enkele aanwijzing (behalve jouw aanhoudelijke pleidooi hier) dat mensen geen spin-off startten omdat ze bang waren dat dat gesloten zou worden. Men reageert gewoon daar waar het begint (een aanbiedingsmelding in het aanbiedingentopic dus) en dat is heel logisch, maar door de vormen die dat aannam wel problematisch.

Nu hebben we de (bijna) onbeperkte ruimte voor spin-offs en komen mensen hier klagen dat het teveel moeite is om een apart topic te openen.

Dat is toch niet met elkaar te rijmen? Aan de ene kant roep je: spin-offs zijn de oplossing voor rommel in het aanbiedingentopic, aan de andere kant roepen alle klagers hier: spin-offs zijn veel te veel moeite, we willen weer gewoon ouderwets gezellig ouwehoeren in 1 centraal topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:41:
Nogmaals, ik zie geen enkele aanwijzing (behalve jouw aanhoudelijke pleidooi hier) dat mensen geen spin-off startten omdat ze bang waren dat dat gesloten zou worden. Men reageert gewoon daar waar het begint (een aanbiedingsmelding in het aanbiedingentopic dus) en dat is heel logisch, maar door de vormen die dat aannam wel problematisch.
Tja, ik geef misschien graag mijn mening ;) Andere nemen het zoals het is. Hoewel, je kunt de stroom van klachten hier niet negeren. Die zijn dan inhoudelijk misschien niet (even) uitgebreid, maar de rode draad mogen duidelijk zijn.

Krijg toch meer het idee dat je het topic teveel vanaf de 'zijlijn' hebt gevolgd. Men reageert inderdaad waar het begint. Wanneer er een enkele vraag of korte opmerking bij een aanbieding alles duidelijker maakte, dan was dat gewoon van toegevoegde waarde. Wanneer andere mensen dan nog aankwamen met korte vragen, dan werd het ineens off topic, maar een eigen topic aanmaken mocht niet, want geen discussie waarde. Gevolg? Vraag in Algemene topic zetten.
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:41:
Nu hebben we de (bijna) onbeperkte ruimte voor spin-offs en komen mensen hier klagen dat het teveel moeite is om een apart topic te openen.

Dat is toch niet met elkaar te rijmen? Aan de ene kant roep je: spin-offs zijn de oplossing voor rommel in het aanbiedingentopic, aan de andere kant roepen alle klagers hier: spin-offs zijn veel te veel moeite, we willen weer gewoon ouderwets gezellig ouwehoeren in 1 centraal topic.
Die moeite is gelinkt aan wat je net al zelf aangaf:
Men reageert gewoon daar waar het begint (een aanbiedingsmelding in het aanbiedingentopic dus) en dat is heel logisch
In andere woorden; mensen zijn gewoontedieren. Die willen het graag simpel, makkelijk en overzichtelijk. Dat laatste is in jouw ogen misschien nu het geval, maar die eerste 2 zijn achteruit gegaan. Teveel.

Het gaat er nu om dat voor die simpele opmerking het teveel moeite is om een topic aan te maken. Niemand die daar naar gaat kijken, want die ene opmerking (of 2) is voldoende. Dát mis je nu gewoon.
De huidige opzet voldoet niet aan die behoefte. Niet alles is spin-off waardig, maar roept wel een vraag of 2 op. Duidelijker kan ik het niet verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Tja, ik geef misschien graag mijn mening ;) Andere nemen het zoals het is. Hoewel, je kunt de stroom van klachten hier niet negeren. Die zijn dan inhoudelijk misschien niet (even) uitgebreid, maar de rode draad mogen duidelijk zijn.

Krijg toch meer het idee dat je het topic teveel vanaf de 'zijlijn' hebt gevolgd. Men reageert inderdaad waar het begint. Wanneer er een enkele vraag of korte opmerking bij een aanbieding alles duidelijker maakte, dan was dat gewoon van toegevoegde waarde. Wanneer andere mensen dan nog aankwamen met korte vragen, dan werd het ineens off topic, maar een eigen topic aanmaken mocht niet, want geen discussie waarde. Gevolg? Vraag in Algemene topic zetten.

[...]

[...]

In andere woorden; mensen zijn gewoontedieren. Die willen het graag simpel, makkelijk en overzichtelijk. Dat laatste is in jouw ogen misschien nu het geval, maar die eerste 2 zijn achteruit gegaan. Teveel.

Het gaat er nu om dat voor die simpele opmerking het teveel moeite is om een topic aan te maken. Niemand die daar naar gaat kijken, want die ene opmerking (of 2) is voldoende. Dát mis je nu gewoon.
De huidige opzet voldoet niet aan die behoefte. Niet alles is spin-off waardig, maar roept wel een vraag of 2 op. Duidelijker kan ik het niet verwoorden.
Waarom geen het grote aanbiedingen cafe& chat topic.
Laat het lopen met een grof taalgebruik filter er overheen, kunnen sommige :+ mensen nog een 2e keer over hun reactie nadenken.

Maar ik vrees weer een totale negering op dít bericht 8)7 ook goed hóór.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Ten eerste vind ik dat je die stappen te snel maakt en het "maar een eigen topic aanmaken mocht niet" overdrijft. Ten tweede was het beperkt bespreken van aanbiedingen in het algemene topic niet zozeer hetgeen waar we een probleem mee hadden.

Afgezien van de laatste maand aanbiedingentopic v3.0 - waar er mede door de korte afwezigheid van mig29 en mijzelf wat strenger gemod werd - was er best wat mogelijk in het aanbiedingentopic. Hetgeen vooral werd verwijderd waren mensen die echt doodsimpele vragen stelden, zaken die al lang besproken waren, en uiteindelijk ook gewoon een boel echt off-topic meuk (vragen naar aanbiedingen, HK replies, slowchat, ruzie, commentaar over of scheermesjes nu wel of niet gemeld moeten worden, etc. etc.).

En dat werd gewoon te veel, waardoor ons geen andere keus overbleef om een en ander in een strakkere vorm te zetten. Alleen de boel verplaatsen naar een apart forum, met meer ruimte voor spin-offs, had het aanbiedingentopic niet minder populair gemaakt en had de mate van ongewenste reacties in dat topic naar mijn verwachting ook niet veel verbeterd.
[...]

[...]

Eens, ik zou ook graag een situatie zien waar concrete, nuttige aanvullingen / correcties op een melding vrijelijk geplaatst kunnen worden en voor uitgebreidere bespreking een apart topic geopend wordt. Dus als je dan graag je mening geeft: denk dan mee hoe we dat op de een of andere manier vorm kunnen geven :)

De ervaringen uit het verleden geven ons echter weinig behoefte om de teugels maar weer los te gooien in de hoop dat men zich nu ineens wel kan gedragen.

Waar ligt immers de grens tussen "die simpele opmerking" en uitgebreidere discussie waarvoor alsnog de moeite gedaan moet worden om een spin-off te openen?

Daar komt nog bij dat uit de klachten hier wel blijkt dat het voor velen vooral een gezellige kletshoek was en dat is hoe dan ook niet wat de bedoeling van het aanbiedingentopic is. @Supertip: daarmee heb je dus ook meteen een reactie op jouw post, die ik nog niet gezien had tijdens het typen van deze reactie op Freakster.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:10:
[...]

Daar komt nog bij dat uit de klachten hier wel blijkt dat het voor velen vooral een gezellige kletshoek was en dat is hoe dan ook niet wat de bedoeling van het aanbiedingentopic is. @Supertip: daarmee heb je dus ook meteen een reactie op jouw post, die ik nog niet gezien had tijdens het typen van deze reactie op Freakster.

Dus als je dan graag je mening geeft: denk dan mee hoe we dat op de een of andere manier vorm kunnen geven
:)
Duhh dat zeg ik, :?

Alleen dat het jullie denk/doe richting idéé niet is kan ik niets aan doen.
Dat zonder de moderators te beschuldigen van een bepaalde vorm van selectief lezen natuurlijk.

Bedenk wel dat sommige gebruikers die hier posten het uit puur gevoel/frustrate doen om hetgeen wat we kwijt geraakt zijn, en zo toch proberen iets bij te dragen om iets van het oude succesvolle terug te krijgen.
En niet om de.moderators af te ze*ken, want dat er niets meer over is zien jullie ook wel.

Sorry dat het niet allemaal super inhoudelijk is.maar ik zit hier ook maar op een telefoon te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Door het invoegen van de @supertip zin is mijn reactie geloof ik een beetje onduidelijk geworden.

Met de @supertip zin doelde ik dus op "Daar komt nog bij dat uit de klachten hier wel blijkt dat het voor velen vooral een gezellige kletshoek was en dat is hoe dan ook niet wat de bedoeling van het aanbiedingentopic is". Het doel van het aanbiedingentopic is niet om een gezellige chatbox te faciliteren. Hoezeer dat in het oude topic het geval was en hoezeer een aantal mensen dat graag zouden willen: dat is gewoon niet de bedoeling van het aanbiedingentopic / forum. Voor gezellig kletsen hebben we de huiskamer.

Met "Dus als je dan graag je mening geeft: denk dan mee hoe we dat op de een of andere manier vorm kunnen geven" refereerde ik naar "ik zou ook graag een situatie zien waar concrete, nuttige aanvullingen / correcties op een melding vrijelijk geplaatst kunnen worden en voor uitgebreidere bespreking een apart topic geopend wordt".

Ik heb de volgorde in mijn reactie even aangepast om dat iets duidelijker te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[...]
Ten eerste vind ik dat je die stappen te snel maakt en het "maar een eigen topic aanmaken mocht niet" overdrijft.
Jij vindt misschien dat ik overdrijf, maar als dit de gedachten was die in mijn hoofd zat (en ik bezocht het topic meerdere keren per dag), kun je nagaan hoe andere mensen erover dachten.
Ten tweede was het beperkt bespreken van aanbiedingen in het algemene topic niet zozeer hetgeen waar we een probleem mee hadden.
Nee, maar wel met het openen van een topic om de aanbieding iets uitgebreider te bespreken.
Afgezien van de laatste maand aanbiedingentopic v3.0 - waar er mede door de korte afwezigheid van mig29 en mijzelf wat strenger gemod werd - was er best wat mogelijk in het aanbiedingentopic. Hetgeen vooral werd verwijderd waren mensen die echt doodsimpele vragen stelden, zaken die al lang besproken waren, en uiteindelijk ook gewoon een boel echt off-topic meuk.(vragen naar aanbiedingen, HK replies, slowchat, ruzie, commentaar over of scheermesjes nu wel of niet gemeld moeten worden, etc. etc.)
Er werd echt een stuk strenger gemod. Dat viel op een enkeling na ook helemaal niet goed. Dat irriteerde juist meer en *knip* lokte juist meer off topic en boze reacties op. En wat betreft de lijst die je opsomt; het zijn mensen en geen machines. Enige vorm van gezelligheid hoort nu eenmaal. Elk ander topic dat ik ken heeft dat wel in zekere mate.
En dat werd gewoon te veel, waardoor ons geen andere keus overbleef om een en ander in een strakkere vorm te zetten. Alleen de boel verplaatsen naar een apart forum, met meer ruimte voor spin-offs, had het aanbiedingentopic niet minder populair gemaakt en had de mate van ongewenste reacties in dat topic naar mijn verwachting ook niet veel verbeterd.
Het is alleen zo jammer dat er niks vooraf is gecommuniceerd m.b.t. de nieuwe opzet. In jullie ogen misschien een stuk beter, in onze ogen echt een achteruitgang.
[...]
Eens, ik zou ook graag een situatie zien waar concrete, nuttige aanvullingen / correcties op een melding vrijelijk geplaatst kunnen worden en voor uitgebreidere bespreking een apart topic geopend wordt.

De ervaringen uit het verleden geven ons echter weinig behoefte om de teugels maar weer los te gooien in de hoop dat men zich nu ineens wel kan gedragen.
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst ;)
Ervaringen uit het heden zijn wel een garantie voor ontevredenheid :P
Waar ligt immers de grens tussen "die simpele opmerking" en uitgebreidere discussie waarvoor alsnog de moeite gedaan moet worden om een spin-off te openen?
Moeilijk in woorden te brengen, daar ben ik het mee eens. Je zou een maximaal aantal posts kunnen stellen of je laat het over aan gebruikers. Die voelen het best aan of iets een eigen topic waard is.
Met gezellige kletshoek overdrijf je het naar mijn idee. Het topic was leuk om te volgen ja. Het was spontaan en levendig, maar geen chatbox zoals jij het noemt. Door de strenge moderatie van de laatste maanden en nu de nieuwe opzet is dat geheel weg. Dit resulteert weer in een flinke afname van aanbiedingen cq input.

Jullie verwijzen ons telkens doodleuk door naar de Huiskamer, maar dat lost dít probleem niet op. Vraag en aanbod. Aanbod voldoet niet aan de vraag. Wat je nu doet is zeggen: pech, ga dan maar naar de concurrent, terwijl de concurrent geen vergelijkbaar product heeft.
Dus als je dan graag je mening geeft: denk dan mee hoe we dat op de een of andere manier vorm kunnen geven :)
Ja, die vraag had ik graag ver voor de nieuwe opzet gehad. De opties die deze opzet gemakkelijker, overzichtelijker kunnen maken binnen de strikte lijnen die jullie voor ons hebben uitgezet, vergen allemaal Dev. tijd en die is er niet. Dan kun je opperen wat je wilt, maar veel verder zullen we daarmee niet komen.
  • Waaier constructie zoals nieuwsitems hebben.
  • Met feedback offtopic filteren
  • "Maak spin-off aan" knop bij een aanbieding.
  • Quickreply weghalen (maar dan i.c.m. de oude opzet, wat helaas geen optie is)
nog wat verbeter voorstellen voor oude opzet mompelt
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Yep we zijn een beetje langs elkaar langs geschoten in de vorige post.

Maar je kunt je ogen toch niet sluiten, van wat je had(is voorbij komt nooit meer terug,weet ik) en wat je nu hebt.
Zelf het aantal nuttige postings is in vergelijking met de oude situatie gedaald tot op een dramatisch laag niveau.
Waarom pak je de oude situatie hoe moeilijk ook niet weer op? je ben toch geen moderator voor je eigen gemak neem ik aan?
Dat iets veel werk is? Geeft toch niet? Geen bezoekers geen klik's zo'n Suc6 wil toch niemand.

Jullie kennen de succes formule, maar als de moderators die niet meer terug willen kan ik er ook niets mee.
Want dan ben ik de roeper in de woestijn.

Zoals ik op mijn werk ook zeg, als de baas het zo wil doen we het ook zo het is zijn bedrijf, dat natuurlijk na wel enkele constructieve vergaderingen gehad te hebben.
Maar je snapt hem wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Supertip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:57:
Yep we zijn een beetje langs elkaar langs geschoten in de vorige post.

Maar je kunt je ogen toch niet sluiten, van wat je had(is voorbij komt nooit meer terug,weet ik) en wat je nu hebt.
Zelf het aantal nuttige postings is in vergelijking met de oude situatie gedaald tot op een dramatisch laag niveau.
Waarom pak je de oude situatie hoe moeilijk ook niet weer op? je ben toch geen moderator voor je eigen gemak neem ik aan?
Dat iets veel werk is? Geeft toch niet? Geen bezoekers geen klik's zo'n Suc6 wil toch niemand.

Jullie kennen de succes formule, maar als de moderators die niet meer terug willen kan ik er ook niets mee.
Want dan ben ik de roeper in de woestijn.

Zoals ik op mijn werk ook zeg, als de baas het zo wil doen we het ook zo het is zijn bedrijf, dat natuurlijk na wel enkele constructieve vergaderingen gehad te hebben.
Maar je snapt hem wel denk ik.
Ik ben bang dat je nu even aan het feit voorbij gaat dat we dit op vrijwillige basis doen en de meeste van ons hier ook gewoon een fulltime baan naast hebben. Bovendien hebben we het niet over ''iets meer werk'' maar bergen werk. Je moet het topic constant in de gaten houden en elke dag meerdere malen ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Freakster: je blijft echt veel te veel met een roze bril naar het oude topic kijken, het wordt zo echt een "vroegah was alles beter". Het was echt een afvoerputje geworden waarbij men ook geen enkele zelfcontrole of terughoudendheid meer toonde, en er meer wildplassers dan aanbiedingenposters waren.

Wat je nu voorstelt zijn technische oplossingen (maximaal aantal posts, quickreply weg etc) voor gedragsproblemen. Dat is als QoS en downloadlimieten voor mensen die gedeelde breedbandverbindingen overladen. Het probleem is het gedrag, niet de downloadlimiet.

@supertip: we willen het succes zonder de nadelen. Voorstellen om alleen de oude troep te herstellen zonder de nadelen en problemen aan te pakken, hebben geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Perkouw schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:00:
[...]

Ik ben bang dat je nu even aan het feit voorbij gaat dat we dit op vrijwillige basis doen en de meeste van ons hier ook gewoon een fulltime baan naast hebben. Bovendien hebben we het niet over ''iets meer werk'' maar bergen werk. Je moet het topic constant in de gaten houden en elke dag meerdere malen ingrijpen.
Is geen optie maar toch; Handjevol vaste bezoekers met goede rep mod rechten in dat topic geven.
gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:01:
@Freakster: je blijft echt veel te veel met een roze bril naar het oude topic kijken, het wordt zo echt een "vroegah was alles beter". Het was echt een afvoerputje geworden waarbij men ook geen enkele zelfcontrole of terughoudendheid meer toonde, en er meer wildplassers dan aanbiedingenposters waren.
Duidelijk een verschil van inzicht tussen de mods en de gebruikers. Ik constateer dat de huidige opzet inferieur is, naar mijn mening, aan de oude opzet. Dat ik de oude opzet prefereer is geen geheim. Net als vele anderen die hun beklag hier al in tig pagina's hebben kenbaar gemaakt.

Die zelfcontrole en terughoudendheid had je ook op een hele andere manier kunnen terughalen. Daarvoor was geen rigoureuze verbouwing nodig.
Wat je nu voorstelt zijn technische oplossingen (maximaal aantal posts, quickreply weg etc) voor gedragsproblemen. Dat is als QoS en downloadlimieten voor mensen die gedeelde breedbandverbindingen overladen. Het probleem is het gedrag, niet de downloadlimiet.
:? Wat is de nieuwe opzet? Geen technische oplossing om gedrag te sturen? Dít is precies hetgeen waar ik laatst op doelde. Jullie nemen de bezoeker bij de hand en zeggen waar hij mag spelen, maar vervolgens laten jullie hem niet meer los. Sort of speak.
@supertip: we willen het succes zonder de nadelen. Voorstellen om alleen de oude troep te herstellen zonder de nadelen en problemen aan te pakken, hebben geen zin :)
Voorstellen genoeg, maar of het kost Dev tijd, het is slechts een 'technische' oplossing en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Perkouw schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:00:
[...]

Nee ik ga echt niet aan hét feit voorbij, zelfs hulde aan jullie.
Maar dit kost mij ook tijd, maar zoals ik al aangeven heb wil je het rustig hebben laat alles zo.
Maar zo'n Suc6 wil toch niemand?

Maar waarom geen filter met keywords over de postings heen laten draaien zoals ik al eerder aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Het is alleen zo jammer dat er niks vooraf is gecommuniceerd m.b.t. de nieuwe opzet. In jullie ogen misschien een stuk beter, in onze ogen echt een achteruitgang.
We gaan iets nieuws beginnen! Aanbiedingentopic wordt forum :?
[...]
Ja, die vraag had ik graag ver voor de nieuwe opzet gehad.
Het feedback topic heeft al die tijd gewoon opengestaan en daar is meer dan eens gevraagd naar input om het aanbiedingentopic werkbaar te houden. Het enige wat ik daar aan input van jou kan terugvinden is dat we geen belemmering moeten plaatsen op het soort producten (daar zijn we uiteindelijk in meegegaan) en daarna afgelopen februari/maart de discussie over de te strenge moderatie van Aanbiedingentopic deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Die vlieger gaat niet op he....
Naast deze aankondiging zijn er nog twee dingen waar we jullie hulp bij nodig hebben. Allereerst is er de policy. Lees 'm goed door en vertel of we nog dingen missen of dat er iets nog niet helemaal duidelijk is. Het tweede zijnde dagaanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
>:) >:)
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:15:
[...]
We gaan iets nieuws beginnen! Aanbiedingentopic wordt forum :?

[...]
Het feedback topic heeft al die tijd gewoon opengestaan en daar is meer dan eens gevraagd naar input om het aanbiedingentopic werkbaar te houden. Het enige wat ik daar aan input van jou kan terugvinden is dat we geen belemmering moeten plaatsen op het soort producten (daar zijn we uiteindelijk in meegegaan) en daarna afgelopen februari/maart de discussie over de te strenge moderatie van Aanbiedingentopic deel 3.
Mag ook ff voor mijn beurt spreken?

Op dat topic had ik al wel het gevoel dat alles al binnenkamers al beslist was en dat onze meningen alleen voor de finetuning gevraagd werd.
Al met al had ik geen prettig gevoel bij dat topic. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:18:
Die vlieger gaat niet op he....

[...]
Dat het niet direct een uitnodiging was om vanaf 0 mee te denken over een nieuwe opzet, wil nog niet zeggen dat er niks over gecommuniceerd is zoals jij claimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:09:
Is geen optie maar toch; Handjevol vaste bezoekers met goede rep mod rechten in dat topic geven.
Is inderdaad geen optie :) .
Die zelfcontrole en terughoudendheid had je ook op een hele andere manier kunnen terughalen. Daarvoor was geen rigoureuze verbouwing nodig.
Hoe dan? Je klaagt over de strenge moderatie, maar de respons op strenge moderatie was gewoon doorgaan met kl*ten. Hadden we dan een zero tolerance policy moeten doen en iedereen die uit de band springt een weekban moeten geven? Dat wordt gezellig.
:? Wat is de nieuwe opzet? Geen technische oplossing om gedrag te sturen? Dít is precies hetgeen waar ik laatst op doelde. Jullie nemen de bezoeker bij de hand en zeggen waar hij mag spelen, maar vervolgens laten jullie hem niet meer los. Sort of speak.
Nee, dat is geen technische oplossing. Het is een verbouwing van de speeltuin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Filter? Zoals ik al 3 posten lang aangeef.

[ Voor 71% gewijzigd door Supertip op 26-05-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Dat het niet direct een uitnodiging was om vanaf 0 mee te denken over een nieuwe opzet, wil nog niet zeggen dat er niks over gecommuniceerd is zoals jij claimt.
Laat ik het anders verwoorden (zoals ik het ook eigenlijk bedoelde): Er is niet aan de gebruikers gevraagd hoe zij de toekomst van het topic het liefst zagen. Dit is eenzijdig besloten en om dan achteraf te gaan stellen dat er wél gecommuniceerd is... ja leuk zo'n aankondiging en een uitnodiging om je mening te geven over 2 kleine vraagstukken, maar dat is niks structureels.
gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Is inderdaad geen optie :) .
En dat blijf ik jammer vinden. Jullie minder werk, wij wat meer macht >:) win win :9
[...]
Hoe dan? Je klaagt over de strenge moderatie, maar de respons op strenge moderatie was gewoon doorgaan met kl*ten. Hadden we dan een zero tolerance policy moeten doen en iedereen die uit de band springt een weekban moeten geven? Dat wordt gezellig.
Door menig aangedragen voorstellen in de toenmalige opzet toe te passen. Die 'technische' voorstellen zoals je het zelf noemde.
[...]

Nee, dat is geen technische oplossing. Het is een verbouwing van de speeltuin ;)
Om elk toestel hekken plaatsen kun je een verbouwing noemen óf een technische oplossing om de bewegingsvrijheid in te perken en aldus de 'gezelligheid' in die "speeltuin" (vind het woord niet passen, maar ik ga even mee in de vergelijking) geheel om zeep te helpen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoe zie je dat concreet voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:36:
Laat ik het anders verwoorden (zoals ik het ook eigenlijk bedoelde): Er is niet aan de gebruikers gevraagd hoe zij de toekomst van het topic het liefst zagen.
Omdat men dan simpelweg had gezegd: topic zo laten. Dat zie je ook hier: ondanks dat er tig keer gezegd is dat het oude topic niet terugkomt, blijft men dat maar herhalen tot aan het zeer drammerige toe.
Door menig aangedragen voorstellen in de toenmalige opzet toe te passen. Die 'technische' voorstellen zoals je het zelf noemde.
Dat zou het probleem van het grote topic niet oplossen. Ook nu kan het meldingstopic alleen bestaan bij de gratie van voortdurende strenge moderatie, omdat helaas de meeste mensen gewoon niet lezen en niet nadenken.
Om elk toestel hekken plaatsen kun je een verbouwing noemen óf een technische oplossing om de bewegingsvrijheid in te perken en aldus de 'gezelligheid' in die "speeltuin" (vind het woord niet passen, maar ik ga even mee in de vergelijking) geheel om zeep te helpen. O-)
Omdat het topic en forum niet voor gezelligheid bedoeld is en was. Sterker nog: die gezelligheid zorgde voor het ongewenste gedrag en het wildplassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:38:
[...]

Hoe zie je dat concreet voor je?
Ik denk dat ik een aap niet hoef te leren klimmen ;)

Jaren terug (+-10jaar) zat ik op een forum welke weet ik níet daar liep ook een postfilter overheen en dat werkte super.
Dan kreeg je in je niet geplaatste post te zien < :X grof taalgebruik niet toegestaan :X >
Hét gaf nauwelijks vertraging bij het posten, ook andere bezoekers zagen nooit de originele foute post.
Eigenlijk daalde je sociale aanzien bij zulke ingrepen, omdat het realtime corrigeert.
En niet achteraf als het al ruim voorbij is weg word geknipt.

Echt het werkte super, ben nog steeds aan hét denken waar het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:50:
Dan kreeg je in je niet geplaatste post te zien < :X grof taalgebruik niet toegestaan :X >
Maar het gaat hier niet om grof (herkenbaar) taalgebruik. Het gaat hier om slowchat, oneliners etc die soms zelfs in goed Nederlands geschreven waren. Dat is echt niet makkelijk uit te filteren. Dan kun je wel een teller aanbrengen (alles <5 regels = slowchat) maar dat gaat de kwaliteit echt niet verbeteren.

Dan is de Quickreply verbergen al een stuk beter. Alleen, in de techfora is ook regelmatig voorgesteld om "nag" schermpjes te gebruiken voor nieuwelingen (zoals met vragen "heb je dit al gedaan" of "heb je de PC al eens uit en weer aan gezeg " (IT Crowd FTW :p ), maar dat is een route die we als crew liever niet inslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:45:
[...]

Omdat men dan simpelweg had gezegd: topic zo laten. Dat zie je ook hier: ondanks dat er tig keer gezegd is dat het oude topic niet terugkomt, blijft men dat maar herhalen tot aan het zeer drammerige toe.
Wie is men? Mij maak je niet wijs dat wanneer jullie de problematiek duidelijk hadden uitgelegd dat wij enkel en alleen hadden gezegd: gewoon zo houden. Dan waren er net als nu voorstellen gekomen om het geheel te verbeteren.

Jij noemt het drammerig... dat vind ik dan weer tekenend voor hoe jullie (de mods) tegen dit probleem aankijken. Zo van; houd je mond en doe wat wij zeggen.
[...]

Dat zou het probleem van het grote topic niet oplossen. Ook nu kan het meldingstopic alleen bestaan bij de gratie van voortdurende strenge moderatie, omdat helaas de meeste mensen gewoon niet lezen en niet nadenken.
Sinds wanneer is de grootte van het topic een probleem? Als je daarmee bedoelt dat er teveel off topic reacties werden geplaatst o.i.d. dan ben ik het niet met je eens. Dit had zeker wel gekund.

Bij de gratie van de mods is de huidige opzet dus nog toegestaan, maar eigenlijk in jouw ogen al mislukt?
[...]

Omdat het topic en forum niet voor gezelligheid bedoeld is en was. Sterker nog: die gezelligheid zorgde voor het ongewenste gedrag en het wildplassen.
Gezelligheid is een groot woord, net als jullie de woorden chatbox, huiskamer e.d. steeds gebruiken. Het was interactief. Je kon elkaar helpen. Elkaar wijzen op bepaalde slimmigheidjes of op de kleine lettertjes. Die interactie was de gezelligheid. Dát is met de huidige opzet geheel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Nouja het grof taalgebruik was maar ter illustratie.

En als je het zelf niet proberen wilt prima jóu ding.

Realtime werkt toch beter als achteraf? Tenzij je van veel werk houd.

Of de technische mogelijkheden niet vertrouwd.

Maar ik krijg wel een beetje het gevoel moderator vs gebruiker aangezien hier veel ideeën in de kiem gesmoord worden.
Om het maar niet te hebben over neersabelen.

Ik ben er weer ff klaar mee.

Suc6

[ Voor 66% gewijzigd door Supertip op 26-05-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:58:
Mij maak je niet wijs dat wanneer jullie de problematiek duidelijk hadden uitgelegd dat wij enkel en alleen hadden gezegd: gewoon zo houden. Dan waren er net als nu voorstellen gekomen om het geheel te verbeteren.
Nee, dat is een zeer romantische visie. Zelfs na uitleg hier blijft het doel om het oude topic terug te krijgen.
Jij noemt het drammerig... dat vind ik dan weer tekenend voor hoe jullie (de mods) tegen dit probleem aankijken. Zo van; houd je mond en doe wat wij zeggen.
Hoe wil je het anders noemen? Ik vind "drammerig" een correcte beschrijving voor de manier waarop die pogingen gedaan worden. Daar mag je het mee oneens zijn, maar een beetje zelfkritiek mag wel :)
Sinds wanneer is de grootte van het topic een probleem? Als je daarmee bedoelt dat er teveel off topic reacties werden geplaatst o.i.d. dan ben ik het niet met je eens. Dit had zeker wel gekund.

Bij de gratie van de mods is de huidige opzet dus nog toegestaan, maar eigenlijk in jouw ogen al mislukt?
Nee, niet mislukt, maar wel een potentieel zorgenkindje :)
Gezelligheid is een groot woord, net als jullie de woorden chatbox, huiskamer e.d. steeds gebruiken. Het was interactief. Je kon elkaar helpen. Elkaar wijzen op bepaalde slimmigheidjes of op de kleine lettertjes. Die interactie was de gezelligheid. Dát is met de huidige opzet geheel weg.
Dat is dan alleen weg omdat men geen of weinig aparte topics opent. In die aparte topics is een stuk meer mogelijk, maar dan moet men daar wel gebruik van maken. De mogelijkheden zijn er echt wel, er moet alleen iemand even een stapje harder zetten en een topic aanmaken.

Maar goed, ook daar zul je het wel niet mee eens zijn :)
Supertip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:59:
Nouja het grof taalgebruik was maar ter illustratie.
Dat is echter iets wat relatief makkelijk te doen is (al zal dat van de forumsoftware afhangen), daar waar de ongewenste posts hier niet makkelijk herkenbaar zijn, omdat het niet om specifieke woorden gaat.
Maar ik krijg wel een beetje het gevoel moderator vs gebruiker aangezien hier veel ideeën in de kiem gesmoord worden.
Om het maar niet te hebben over neersabelen.
Enig realisme is wel belangrijk, en het is jammer dat je zo beledigd doet. Er is nu eenmaal een balans tussen haalbaarheid en devtijd nodig, en niet elk voorstel voldoet daaraan.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 26-05-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:11:
[...]

Nee, dat is een zeer romantische visie. Zelfs na uitleg hier blijft het doel om het oude topic terug te krijgen.
De uitleg is begrepen, maar de opzet is fout. Dat jullie dit niet (willen) inzien en de rest toch maar weer blijft proberen om dat te veranderen getuigd van volharding ja. Staan voor wat je denkt dat juist is ;)
[...]

Hoe wil je het anders noemen? Ik vind "drammerig" een correcte beschrijving voor de manier waarop die pogingen gedaan worden. Daar mag je het mee oneens zijn, maar een beetje zelfkritiek mag wel :)
Wij blijven input geven over wat er mis is met deze opzet. Met deze input kan of wordt vervolgens weinig tot niks mee gedaan, want dev tijd etc. Jullie zijn koppig, eigenwijs.. of hoe je het ook wilt noemen. :9
[...]

Nee, niet mislukt, maar wel een potentieel zorgenkindje :)
Zijn we het toch ergens over eens ;)
[...]

Dat is dan alleen weg omdat men geen of weinig aparte topics opent. Want vergt moeite en voor een kleine korte opmerking is dat voor veel mensen teveel gevraagd. In die aparte topics is een stuk meer mogelijk, maar dan moet men daar wel gebruik van maken. En waarom kon dat niet in de oude opzet? Snel topics afsplitsen waar "veel meer" mogelijk was. De mogelijkheden zijn er echt wel, er moet alleen iemand even een stapje harder zetten en een topic aanmaken. En precies de spijker op zijn kop. Die stap is voor héél veel mensen te groot. Die stap zou overbodig moeten zijn voor sommige dingen (zie eerste punt)

Maar goed, ook daar zul je het wel niet mee eens zijn :)
We agree to disagree :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, als een klein beetje moeite al teveel is, dan durf ik wel te stellen dat de post niet erg belangrijk was. Een drempel is echt niet zo slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:31:
Tja, als een klein beetje moeite al teveel is, dan durf ik wel te stellen dat de post niet erg belangrijk was.
"Assumption is de mother of all screwups" gaat hier wel op lijkt mij.

Sidenote: Als je daar een account aanmaakt scheelt het je 10% OF gebruik deze kortingscode voor extra korting OF let op dat je niet je eigen telefoonnummer invult, anders gaan ze je lastig vallen etc.

Allemaal losse, korte sidenotes bij een aanbieding die op zichzelf (want ja, de drempel die er ligt...) geen topic waardig is. Althans, niet die sidenotes. Want je moet dan een topic aanmaken (volgens de regels) en vervolgens dat weer vermelden in het algemene topic OF een DM sturen aan een mod of postert...

Jullie onderschatten die drempel die er ligt echt...

I rest my case :7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die drempel onderschat ik denk ik niet*, de vraag is: wat gaan we daar aan doen?

Hoe gaan we zorgen dat nuttige aanvullingen / correcties op advertenties zonder al te veel drempels gepost kunnen worden, zonder dat we in de oude onduidelijke situatie verzeild raken, waar bezoeker noch moderator duidelijkheid had wat wel en wat niet in het topic thuishoorde en de boel keer op keer ontaarde in een hopeloos niveau, of klachten over te strenge moderatie.

In de eerste opzet van AK was dat er: elke aanbieding had immers verplicht direct een eigen topic. Dat was niet goed aldus een aantal klagers, want teveel moeite om een aanbieding te posten en niet makkelijk te volgen of er nieuwe aanbiedingen zijn. Dus introduceerden we het centrale meldingen-only topic en werd de verplichting tot het openen van een apart topic geschrapt. Dat is makkelijk te volgen, maar omdat er nu niet meer voor elke aanbieding een apart topic is, kan je simpele opmerkingen niet meer kwijt (zonder alsnog een eigen topic te openen).

De 'logische' vervolgstap is simpele opmerkingen toestaan in het centrale topic, maar daarmee zijn we terug bij af, met als enige verschil dat er in AK meer ruimte is voor spin-offs dan in SF, maar dat gaat niet genoeg zijn om te voorkomen dat de geschiedenis zich gaat herhalen.

*Al ben ik wel van mening dat dit een door tweakers, voor tweakers gebeuren is en wij als moderators slechts in algemene zin bijdragen in het handhaven van enig niveau en orde. En het dus niet aan Tweakers als bedrijf en vrijwilligersorganisatie is om alles in het werk te stellen om de moeite die jullie moeten doen om aanbiedingen met elkaar te delen tot een minimum te beperken. Mede daarom ook de terughoudendheid tegenover complexe technische ingrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:40:
"Assumption is de mother of all screwups" gaat hier wel op lijkt mij.

Sidenote: Als je daar een account aanmaakt scheelt het je 10% OF gebruik deze kortingscode voor extra korting OF let op dat je niet je eigen telefoonnummer invult, anders gaan ze je lastig vallen etc.
Dat kun je dan ook in een TR melden :)
Jullie onderschatten die drempel die er ligt echt...

I rest my case :7 O-)
Nee, we verschillen van mening over het effect en doel van een drempel. Ik verbaas me nog steeds over het denken dat de slowchat enig nut had. De nuttige bijdragen waren zeer beperkt t.o.v. de brakke bijdragen, en ondanks alle waarschuwingen was er geen voortschrijdend inzicht in dat topic. Men dumpte nog steeds elke brainfart, oneliner etc. Laten we in ieder geval wel duidelijk stellen wat het probleem was. Dat je het dan niet eens bent met de gekozen oplossing is een tweede, maar dat kwam pas na het probleem van de grote hoeveelheden slechte posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Het effect voor mij is dat via MyReact GoT volgen lastiger is. Blijkbaar doen anderen dat anders, maar ikzelf vind (weer) een extra forum wel lastig. Gezien hoe het nu gaat, kan het eigenlijk makkelijk binnen het Shopping Forum blijven.

Mijn duit. Ook ik vind de waarde van AK minder. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb een zekere ingebouwde grens om topics te openen. Voor een aanbieding is deze grens nog groter. De kleine aanbiedingen die wel nuttig kunnen zijn komen dan ook nauwelijks meer langs. Een topic bijhouden is makkelijker dan 1 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:44:
Het effect voor mij is dat via MyReact GoT volgen lastiger is.
Dat is inderdaad een nadeel van een extra forum.
Mijn duit. Ook ik vind de waarde van AK minder. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb een zekere ingebouwde grens om topics te openen. Voor een aanbieding is deze grens nog groter. De kleine aanbiedingen die wel nuttig kunnen zijn komen dan ook nauwelijks meer langs. Een topic bijhouden is makkelijker dan 1 forum.
De aanbiedingen kunnen echter nu gewoon weer in een enkel topic gepost worden. Wat niet meer bestaat is de mogelijkheid deze te bediscussieren in dat topic, maar als je alleen de aanbiedingen wilt volgen is er in principe niet zoveel verschil met vroeger; sterker nog, je hoeft geen slowchat meer te negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ik vond de slowchat vaak wel nuttig voor zover ze over de aanbieding gingen. Kwam vaak wel extra nuttige info uit waardoor je gelijk kon beslissen of een actie nuttig was.

Slowchat, dubbele vragen etc is blijkbaar inherent aan aanbiedingen. Het Vodafone topic is als laatste een lichtend voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:52:
Ik vond de slowchat vaak wel nuttig voor zover ze over de aanbieding gingen. Kwam vaak wel extra nuttige info uit waardoor je gelijk kon beslissen of een actie nuttig was.

Slowchat, dubbele vragen etc is blijkbaar inherent aan aanbiedingen. Het Vodafone topic is als laatste een lichtend voorbeeld...
Bij het Vodafone topic ging het tenminste over 1 onderwerp, het oude Aanbiedingentopic had alle slowchat (dwz alle zooi) bij elkaar. En zolang mensen geen zelf- of kwaliteitscontrole hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:58:
[...]

Bij het Vodafone topic ging het tenminste over 1 onderwerp, het oude Aanbiedingentopic had alle slowchat (dwz alle zooi) bij elkaar. En zolang mensen geen zelf- of kwaliteitscontrole hebben...
Met eveneens als bijkomende nadeel, dat slowchat over aanbieding X niet makkelijk te negeren was door mensen die geen interesse hebben in aanbieding X (wat soms ook oorzaak was van relletjes). Dat is in de huidige opzet geen probleem meer. We kunnen nu ook makkelijker zo'n topic afkappen als het echt uit de hand loopt, zonder dat we een algemeen topic moeten gaan sluiten voor onderhoud en schoon moeten vegen.

Maar ik snap ook wel dat die 'gezellige' bende ook een bindende factor was die mensen enthousiast maakte om aanbiedingen te delen en dat daar dan ook vaak direct een paar nuttige extra opmerking bij geplaatst konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:06:
[...]
Maar ik snap ook wel dat die 'gezellige' bende ook een bindende factor was die mensen enthousiast maakte om aanbiedingen te delen en dat daar dan ook vaak direct een paar nuttige extra opmerking bij geplaatst konden worden.
Dat was voor mij nou precies de reden dat ik er vaak kwam, omdat het 'gezellig' was én er vaak leuke aanbiedingen werden gepost. De gezelligheid is nu enigszins verdwenen doordat er alleen maar ontopic gepost mag worden. Natuurlijk is het voor de mods nu veel makkelijker te handhaven, maar voor de (hardcore) gebruikers is het helaas wat minder geworden.Ik vind het erg moeilijk, aan de ene kant snap ik de modjes, maar aan de andere kant is het nu gewoon veel minder spannend/gezellig/leuk. Echt staven kan ik het niet, maar voor mijn gevoel zijn er ook minder posts in de twee topics. Maar dat is dan ook zo ongeveer alle frustratie samengevat... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door oohh op 26-05-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ik zie nu pas (handig, dat MyReact...) dat het VF verhaal hier verder is gegaan in TP: Vodafone stopt actie 24 maanden 50% korting

Dat lijkt me
1. niet de plek (daar is het AK toch voor?)
2. onnodig gebash opleveren?

Dan hadden we dat VF-topic niet hoeven te sluiten als er rustig elders verdergegaan werd?

Edit:
Trouwens, de huidige stijl van aanbiedingen kan toch net zo goed in het SF? Kan nou niet zeggen dat het beide enorme hardlopers zijn, eerder is alles teveel verspreid.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat er een apart topic werd geopend was volgens mij ook onnodig, maar nu wordt die gesloten, terwijl de discussie m.b.t. de correctheid van het handelen van Vodafone net serieus begint te worden... Maar goed, afhandeling van aanbieding is daar idd niet op de juist plek.

Blijf het herhalen; jullie hebben de situatie dermate ingewikkeld gemaakt dat niemand er iets mee kan.

Wij ontevreden, mods ontevreden. Zonder enige input van de vaste bezoekers is er een totaal bizar plan ontwikkeld met de gedachte dat elke dag alles keurig in het gareel zou blijven. Een strakke mail met de dagaanbiedingen. Gewoon het menselijke eruit knippen, staat mooi in de etalage, maar is totaal onbruikbaar.

Had de oude opzet gelaten zoals die was; had een paar vaste bezoekers voor dit specifieke topic modrechten gegeven en had het beleid m.b.t. de spin offs duidelijk geformuleerd zonder mensen te verwijzen naar "voor je post graag eerst deze post lezen e.d.". Tweakers voor Tweakers door Tweakers.

Edit:
En dit topic [Ibood verzamel topic] Ibood dagelijkse acties is naar mijn idee ook geheel overbodig en nutteloos. Met alle respect voor de TS, voor deze aanbiedingen kun je je inschrijven bij 1 van de maillijsten van sommige sites. Mocht er écht iets goeds tussen zitten, dan zet het lekker in het algemene topic. Waarom wil ik weten wat er 22 mei op iBood heeft gestaan? Heb je toch geen topic voor nodig?

[ Voor 18% gewijzigd door Freakster86 op 27-05-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nogmaals: dat iBoodtopic is helemaal niet bedoeld als plek om iBood aanbiedingen te indexeren, maar om die aanbiedingen te bespreken. Zodat er specifiek voor die (kortlopende) aanbiedingen dus geen drempel is om een vraagje te stellen of een tip te geven over de kwaliteit van de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Senor Sjon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:53:
Ik zie nu pas (handig, dat MyReact...) dat het VF verhaal hier verder is gegaan in TP: Vodafone stopt actie 24 maanden 50% korting

Dat lijkt me
1. niet de plek (daar is het AK toch voor?)
2. onnodig gebash opleveren?

Dan hadden we dat VF-topic niet hoeven te sluiten als er rustig elders verdergegaan werd?
Ik had dit topic in TP eerder ook nog niet gezien. Een beetje jammer dat iemand na het sluiten van het AK topic daar verder gegaan is, maar dat is verder aan de TP crew om dat wel of niet toe te staan.
Edit:
Trouwens, de huidige stijl van aanbiedingen kan toch net zo goed in het SF? Kan nou niet zeggen dat het beide enorme hardlopers zijn, eerder is alles teveel verspreid.
Het is in SF wel redelijk rustig geworden sinds de afsplitsing van AK, maar de vrijheid die we hier kunnen bieden aan losse topics over aanbiedingen is in SF niet mogelijk zonder de andere onderwerpen daar onder te sneeuwen (ook al valt het aantal AK topics op het moment nog wel mee). Bovendien is het op deze manier ook wel een stuk duidelijker om de regels voor deze twee verschillende zaken gescheiden te houden.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.