Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Orion84 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:30:
[...]
Ik had dit topic in TP eerder ook nog niet gezien. Een beetje jammer dat iemand na het sluiten van het AK topic daar verder gegaan is, maar dat is verder aan de TP crew om dat wel of niet toe te staan.

*knip*
Topic heb ik gisteren gesloten, voegt verder niets meer toe :)

janvanduschoten in "Vodafone stopt actie 24 maanden 50% korting"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:06:
[...]

Met eveneens als bijkomende nadeel, dat slowchat over aanbieding X niet makkelijk te negeren was door mensen die geen interesse hebben in aanbieding X (wat soms ook oorzaak was van relletjes).
Dit was vooral een probleem die jullie als mods hadden, het gros van de gebruikers vond dit geen probleem. Deze opsplitsing is gewoon typisch iets wat door de mods is aangedragen, zonder dat de gebruikers daar behoefte aan hadden. En is een forum er nou voor de mods of voor de gebruikers?

Het is al eerder gezegd, maar naar alle feedback die in dit topic wordt gegeven wordt slechts gemeld waarom er voor deze opzet is gekozen, er wordt echter geen echte actie ondernomen waar de gebruiker echt blij van wordt.

Verandering brengt gewenning met zich mee. Mensen willen graag alles bij het oude houden. Als er iets veranderd zijn eerste reacties vaak negatief, maar op termijn wennen mensen eraan. Deze opsplitsing heeft echter zijn gewenningstijd wel gehad en blijkt gewoon een grote flop te zijn. Waar de gebruikers nu blij van worden: een topic als 'vroegah'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

T-Mobile is niet Vodafone?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dat gaat over T-Mobile. Totaal andere actie/aanbieding.

Wat betreft Vodafone. Dat topic zou wat mij betreft wel weer open mogen. Via DM's is er nu een discussie m.b.t. het juridische aspect. Iemand heeft een reactie van het Juridisch Loket gekregen etc. Het zou fijn zijn als dat in het topic kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
Kan dat niet beter gemerged worden dan? De posts zijn redelijk chronologisch?

Ik kan vanavond pas de TS bijwerken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan lijkt het me handiger om heel specifiek die discussie in een apart nieuw topic te voeren. Dat maakt het wat makkelijker om een en ander zuiver op deze nieuwe discussie te houden.

Aangezien dat uiteindelijk om een kwestie rond een kortingsactie gaat lijkt me AK daarvoor de juiste plek.

Ik kan uiteraard de sluitmessage (en evt. topicstart) van het oude topic aanpassen om te verwijzen naar deze nieuwe discussie.

Geef in de topicstart dan even een korte samenvatting van het verloop van het hele gebeuren (evt. met wat linkjes naar de verschillende topics), geef aan welke specifieke discussie jullie willen aansnijden en dat daar toestemming voor is (voordat er weer allerlei slechte reacties komen van mensen die menen dat het topic niet voor niets dicht was).

Hopelijk kan er dan een gezonde discussie ontstaan :)

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 28-05-2013 14:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan hebben we drie topics over hetzelfde.

Ik zou dan eerder met een modbreak één van de twee openen. Gezien de informatie lijkt mij het oorsponkelijke topic met een titelfix beter. De TS passen freakster en ik wel aan. Zo hebben mensen die de 'aanbieding' alsnog interessant vinden de kans om updates te geven (en stiekem ben ik wel benieuwd naar die lege winkels :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nee, maar wel ook 24 maanden 50% korting. Ik heb me niet in de details verdiept maar als het net zo aantrekkelijk is als het Vodafone aanbod lijkt het me iets om nog even in de betrokken Vodafone topics te melden.

Dat kan alleen in gesloten topics met de juiste (mod)rechten.

Leuk voorbeeld trouwens van posting(s?) die strikt gesproken volgens het nieuwe beleid niet meer zouden mogen maar blijkbaar wel gezien worden als zinvolle bijdragen omdat die nu met de eerste posting erover gemerged is/zijn... met extra modwerk. Met iets ruimer beleid zou men dergelijke relevante bijdragen wel weer kunnen plaatsen (en alleen relevante bijdragen) zonder dat dit tot extra modwerk aanleiding zou hoeven geven.

Dát is het niveau van vrijheid waar ik denk dat het overgrote deel van de bezoekers van dit topic graag naartoe zou willen. En ja... ik denk dat dit wel degelijk haalbaar is zonder weer te ontsporen naar 'de oude situatie'.

Voor details, zie mijn eerdere bijdragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
T-Mobile heeft gewoon zijn eigen openingstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19:

Ik zou dan eerder met een modbreak één van de twee openen. Gezien de informatie lijkt mij het oorsponkelijke topic met een titelfix beter. De TS passen freakster en ik wel aan. Zo hebben mensen die de 'aanbieding' alsnog interessant vinden de kans om updates te geven (en stiekem ben ik wel benieuwd naar die lege winkels :P).
Nee, er was een (gesloten) topic over de VF acties, een topic dat er nooit had moeten zijn (in TP) en één nieuw topic over een hele specifieke juridische discussie. Dat noem ik geen drie topics over hetzelfde.

Wil je die discussie zuiver voeren, dan lijkt het me niet handig om dat te doen in een groot topic waar van alles en nog wat besproken werd wat niks met deze specifieke discussie van doen heeft.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:21:
[...]

Nee, maar wel ook 24 maanden 50% korting. Ik heb me niet in de details verdiept maar als het net zo aantrekkelijk is als het Vodafone aanbod lijkt het me iets om nog even in de betrokken Vodafone topics te melden.

Dat kan alleen in gesloten topics met de juiste (mod)rechten.
Heeft (behalve dat de acties op elkaar lijken) niks met elkaar van doen en er loopt al een topic over. Dus dat lijkt me weinig nuttig.
Leuk voorbeeld trouwens van posting(s?) die strikt gesproken volgens het nieuwe beleid niet meer zouden mogen maar blijkbaar wel gezien worden als zinvolle bijdragen omdat die nu met de eerste posting erover gemerged is/zijn... met extra modwerk. Met iets ruimer beleid zou men dergelijke relevante bijdragen wel weer kunnen plaatsen (en alleen relevante bijdragen) zonder dat dit tot extra modwerk aanleiding zou hoeven geven.

Dát is het niveau van vrijheid waar ik denk dat het overgrote deel van de bezoekers van dit topic graag naartoe zou willen. En ja... ik denk dat dit wel degelijk haalbaar is zonder weer te ontsporen naar 'de oude situatie'.

Voor details, zie mijn eerdere bijdragen. ;)
Dat zou ik ook graag zien, maar de vraag is hoe we dat dan zo kunnen insteken dat het inderdaad duidelijk is wat wel en niet mag. Dit soort reacties mergen is inderdaad wat bewerkelijk en TR's / DM's sturen om aanvullingen / correcties te posten is ook niet ideaal, maar simpelweg de regel "verboden te reageren" weghalen en onze vingers gekruist houden gaat 'm ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19:

Punt is wel dat we 2 onderwerpen hebben.
  • De mensen die de huidige actie nog interessant vinden en daarover willen 'discussiëren'.
  • De mensen die de oude actie terug willen en zich nu verdiepen in het juridische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Orion84 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Nee, er was een (gesloten) topic over de VF acties, een topic dat er nooit had moeten zijn (in TP) en één nieuw topic over een hele specifieke juridische discussie. Dat noem ik geen drie topics over hetzelfde.

Wil je die discussie zuiver voeren, dan lijkt het me niet handig om dat te doen in een groot topic waar van alles en nog wat besproken werd wat niks met deze specifieke discussie van doen heeft.
Dat ben ik niet helemaal eens, maar goed. Ik vind het teveel eer om Vodafone drie topics hierover te gunnen. :+ Het topic vrij centraal houden lijkt mij handiger, anders krijg je weer dat een topic te beperkt blijft tot één specifiek onderdeel van een actie.

Edit
@Freakster
Dat zou toch in één topic kunnen? Het topic op het Vodafone forum zelf is ook nagenoeg dood. En voor de analen is het wel fijn dat het in één topic staat. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Persoonlijke visie:
- discussie over huidige VF-acties kan in AK. Mits het niet een zeurtopic wordt over de oude acties, maar echt over de huidige acties gaat.
- discussie over juridische aspecten oude acties hoort m.i. in SF. Dat hoort dan niet over specifieke toestellen gaan, ook niet wat men had willen halen, etc.

Twee topics dus wmb :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kan je wel volgen, maar dit zorgt voor een enorme verwatering over de verschillende fora, ieder met eigen beleid en mods.

Beetje offtopic, maar misschien moet daarin ook gesnoeid gaan worden? Want het aantal subfora dijt maar uit, ten koste van het overzicht. MyReact wil ik niet opofferen aan AK en SF, dan ben ik al 2 van de 5 slots kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:47:
Ik kan je wel volgen, maar dit zorgt voor een enorme verwatering over de verschillende fora, ieder met eigen beleid en mods.
SF en AK hebben dezelfde mods :)

Het splitsen over twee topics is imo de beste aanpak, omdat het voorkomt dat de aanbiedingendiscussie de juridische discussie gaat beinvloeden en vice versa. Ik verwacht veel meer gezeur over hoe slecht de nieuwe aanbiedingen zijn als net daarvoor iemand gezegd heeft "mijn juridische adviseur zegt dat..." enz.
Beetje offtopic, maar misschien moet daarin ook gesnoeid gaan worden? Want het aantal subfora dijt maar uit, ten koste van het overzicht. MyReact wil ik niet opofferen aan AK en SF, dan ben ik al 2 van de 5 slots kwijt. :)
De scheiding is juist goed om de aanbiedingen en de meer juridische aspecten te scheiden. Ik vond vroeger SF juist niet duidelijk. Subforums mergen voor prive-MyReacts lijkt me geen goede reden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 28-05-2013 14:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat mij betreft horen juridische aspecten rond aanbiedingen gewoon in AK. Het heeft ook weinig met aftersales en dergelijke te maken, maar puur over of actievoorwaarden waarvan was toegezegd dat ze ook voor toekomstige nieuwe filialen zouden gelden zomaar kunnen worden stopgezet. (als ik tenminste goed begrepen heb waar het om ging).

Hence: open a.u.b. een topic in AK voor deze specifieke discussie. Als er iemand behoefte heeft om in algemene zin de huidige VF actie te bespreken dan horen we dat vanzelf en zien we wel of we dat in het bestaande topic gaan laten doorlopen of dat daar een nieuw deel aan wordt geweid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan zou ik de TS van het oorspronkelijke topic grotendeels kopiëren en verder gaan als het 12 maanden 50% topic. Wellicht de oorspronkelijke houden voor de disucssie over de juridische consequenties, maar dat moet duidelijk in de titel/topicwarning zijn.

Wat mij betreft gelijk die quickreply een trap in dat nieuwe kortingstopic, maar dat moet wel mogelijk zijn.
gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:53:
...]

De scheiding is juist goed om de aanbiedingen en de meer juridische aspecten te scheiden. Ik vond vroeger SF juist niet duidelijk. Subforums mergen voor prive-MyReacts lijkt me geen goede reden ;)
GoT heeft bijna 70 (sub)fora, dan is max 5 topics wel heel schraal, alleen vindt bijna niemand dat blijkbaar een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Samenvattend:
Nieuw, apart topic, specifiek voor de juridische discussie. Freakster kwam met dat verzoek, feel free om het te openen, zie Orion84 in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" voor wat tips/verzoekjes voor de topicstart.

Nieuw deel van het vodafone topic, voor de nieuwe 12 maanden 50% actie, mits daar behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ok. Ik heb even snel wat in elkaar geflanst. Aanpassing Vodafone Actie Rechtmatig?

Mochten er opmerkingen zijn o.i.d. dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Thanks. Lijkt me prima zo. Ik heb nog even een waarschuwing toegevoegd (voor zover die gelezen wordt) dat er toestemming voor is en dat het topic beperkt is tot deze ene specifieke juridische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb mijn nek maar even uitgestoken. CaptJackSparrow in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Krijg ik nou straf? ;)

Er MOET toch een redelijke manier zijn om mensen duidelijk te maken wat wel en wat niet 'mag' en volgens mij zijn de meeste mensen dan best in staat om zelf te beoordelen wat wel en wat niet relevante bijdragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:31:
Er MOET toch een redelijke manier zijn om mensen duidelijk te maken wat wel en wat niet 'mag' en volgens mij zijn de meeste mensen dan best in staat om zelf te beoordelen wat wel en wat niet relevante bijdragen zijn.
Helaas is maar al te vaak gebleken dat dit juist niet het geval is. Verder is het de bedoeling dat je gewoon een DM/TR indiend en dergelijke informatie aangeeft zodat deze verwerkt kan worden door ons of de oorspronkelijke poster van de aanbieding.

Je reactie heb ik nu dan ook samengevoegd met de aanbieding poster. Dit zijn de regels van nu, dat dit iets anders 'moet' zijn kan. Maar dat neemt niet weg dat de regels van nu, ook nu gelden.

[ Voor 52% gewijzigd door Perkouw op 28-05-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Let op het woordje "dan". Dus met/na expliciete instructies wanner er een 'uitzondering' op de regel dat er niet gereageerd mag worden gemaakt mag worden. Dat is m.i. wel degelijk adequaat te communiceren via de topicwarning bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:41:
Let op het woordje "dan". Dus met/na expliciete instructies wanner er een 'uitzondering' op de regel dat er niet gereageerd mag worden gemaakt mag worden. Dat is m.i. wel degelijk adequaat te communiceren via de topicwarning bijv.
Ik snap even niet wat je precies bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:41:
De ervaring leert anders. Topicwaarschuwingen, modbreaks, PMs, tijdelijke slotjes, zelfs userbans. Blijkbaar is het te moeilijk om even tot tien te tellen en na te denken voor men post. En ja, dat gebeurt ook het "meubilair".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Perkouw schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:46:
[...]

Ik snap even niet wat je precies bedoeld ?
Dat er bijvoorbeld onder de tekst in de topicwarning dat er niet gereageerd mag worden iets komt te staan in de trant van:

LET OP! Voor dit topic geldt een zogenaamd "NEE Tenzij beleid".
Dat betekent dat je GEEN reacties op geposte aanbiedingen mag plaatsen TENZIJ er wordt voldaan aan de HIER expliciet genoemde voorwaarden die beschrijven wanneer dat in afwijking van die als norm geldende regel toch wel mag.
En achter dat HIER zit dan een link naar een tekst die beschrijft aan welke voorwaarden een bijdrage moet voldoen om aan de TENZIJ voorwaarde te voldoen. En daar kun je voor iedereen begrijpelijke en logische criteria neerzetten.

gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:46:
[...]

De ervaring leert anders. Topicwaarschuwingen, modbreaks, PMs, tijdelijke slotjes, zelfs userbans. Blijkbaar is het te moeilijk om even tot tien te tellen en na te denken voor men post. En ja, dat gebeurt ook het "meubilair".
Strikt gesproken hebben we geen ervaring met de constructie zoals ik die net beschreven heb en daarom is niet met zekerheid te stellen dat het absoluut niet zou werken. Ik geloof dat men het er ondertussen redelijk over eens is dat het topic in zijn huidige vorm toch e.e.a. heeft verloren op het terrein van charme en succes. Er worden minder aanbiedingen gepost en men vindt het allemaal niet zo aantrekkelijk meer als 'vroeger'.

Als er niets gebeurt zal dat ook zo blijven. Er is maar één manier om er achter te komen of iets werkt of niet. :)

Eehh... meubilair? Een iets te esoterische referentie vrees ik. :+
Of bedoel je misschien "hier al lang rondhangende ouwe garde die beter zou moeten weten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:13:
Strikt gesproken hebben we geen ervaring met de constructie zoals ik die net beschreven heb en daarom is niet met zekerheid te stellen dat het absoluut niet zou werken.
Die ervaring is er zeker wel :) .
Eehh... meubilair? Een iets te esoterische referentie vrees ik. :+
Of bedoel je misschien "hier al lang rondhangende ouwe garde die beter zou moeten weten"?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:20:
[...]

Die ervaring is er zeker wel :) .
De ervaring met het huidige CA2.0 topic is dat het gebruiken van een voldoende absolute en expliciete topicwarning toch aardig lijkt te werken heb ik anders de indruk. Anders had het topic niet meer bestaan.

Hou hem even absoluut en expliciet... maar voeg er alleen wat aan toe. Ik zie dat niet als een gegarandeerd recept voor totale chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:28:
De ervaring met het huidige CA2.0 topic is dat het gebruiken van een voldoende absolute en expliciete topicwarning toch aardig lijkt te werken heb ik anders de indruk. Anders had het topic niet meer bestaan.
Dat komt omdat we er als mods scherp op zitten, en mensen ook per PM waarschuwen. Dat is echter geen houdbare situatie, omdat het anders 7/11 topicbewaking nodig heeft.
Hou hem even absoluut en expliciet... maar voeg er alleen wat aan toe. Ik zie dat niet als een gegarandeerd recept voor totale chaos.
Op de lange termijn wel. Zeker omdat dergelijke topics nieuwe users aantrekken die meestal niet nadenken. Het zal eerder iets worden als de quickreply verbergen om zo reageren moeilijker te maken, maar dat is niet iets waar we gek op zijn (en het hangt er vanaf of het wel kan op topicniveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan me voorstellen dat mijn gesuggereerde "NEE-Tenzij beleid" ook wel eens nuttig zou kunnen zijn in andere topics (evt. tijdelijk voor topics die wat uit de hand zijn gelopen - je kunt daarvoor algemene 'tenzij-criteria' definiëren) en dat het zo vrij snel een bekend verschijnsel op GoT zou kunnen worden. Ook nieuwe gebruikers kunnen het dan evt. al eerder elders zijn tegengekomen en dan zal het beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:41:
Ik kan me voorstellen dat mijn gesuggereerde "NEE-Tenzij beleid" ook wel eens nuttig zou kunnen zijn in andere topics (evt. tijdelijk voor topics die wat uit de hand zijn gelopen - je kunt daarvoor algemene 'tenzij-criteria' definiëren) en dat het zo vrij snel een bekend verschijnsel op GoT zou kunnen worden. Ook nieuwe gebruikers kunnen het dan evt. al eerder elders zijn tegengekomen en dan zal het beter werken.
Dacht je echt dat dit nog niet geprobeerd is? We hebben zero-tolerance topics, en ook daar zie je nog steeds mensen die zomaar van alles dumpen. Je denkt blijkbaar nog steeds dat mensen nadenken als ze one-liners posten :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik verwachtte die term 'zero-tolerance'. Dat is een nogal weinig specifieke en ook een beetje teveel gebruikte term die zijn kracht daardoor wat verloren heeft vrees ik. Dat zijn meestal topics met ad-hoc geschreven teksten in topicwarnings erbij die juist allemaal individueel voor dat topic zijn en niet naar een 'algemeen bekend beleid' verwijzen en géén link naar hele expliciete, en door consequent gebruik bekende, criteria wanneer wel gepost mag worden bevatten.

Met het groeien van een forum als GoT heb je gereedschappen nodig om het geheel beheersbaar te houden zonder dat 'de lol eraf gaat', zowel bij de gebruikers als de crew. Het is lastig om voor die combinatie een juist evenwicht te vinden maar het zal deels gelegen zijn in adequaat en consequent doorgevoerd beleid.

Zero Tolerance is zoals ik al zei een beetje een overgebruikt begrip geworden waar men niet meer van 'schrikt'. Het beleid benoemen met een duidelijke naam is echter wel degelijk zeer nuttig en behulpzaam voor het bekend en begrepen zijn van dat beleid. De term "Nee-Tenzij beleid" is m.i. wat genuanceerder en kun je veel beter toegespitst op het GoT forum definiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:
De term "Nee-Tenzij beleid" is m.i. wat genuanceerder en kun je veel beter toegespitst op het GoT forum definiëren.
En juist dat ''nee-tenzij'' lijkt het een stuk moeilijker te maken voor mensen. Hier wordt simpelweg overheen gelezen of men komt met allerlei excuusjes dat ze dit niet goed gelezen hebben of wat dan ook. Je moet juist direct en duidelijk zijn, nee-tenzij zorgt weer voor een grijs (lees vaag) gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je het expliciet definieert is er weinig 'grijs' aan. Er wordt nu toch blijkbaar ook niet over de huidige topicwarning heengelezen? Dat moet dan in principe ook kunnen werken met de door mij beschreven uitbreiding.

Alles afschieten is makkelijk. Ik kom voor de zoveelste keer met een constructieve suggestie. Mijn eerdere suggesties hebben er toe geleid dat het CA2.0 topic überhaupt weer bestaat.

Zoals ik al zei zal het topic niet zijn verloren glans terugkrijgen als er niets gedaan wordt. Hierbij mijn bijdrage. Doe er iets mee of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:
De term "Nee-Tenzij beleid" is m.i. wat genuanceerder en kun je veel beter toegespitst op het GoT forum definiëren.
Helaas werkt het niet zo. Ik wil je herinneren aan je eigen actie, waar je iets van 4x een verwijderd stuk tekst gewoon opnieuw plaatste in het oude topic, omdat jij vond dat het wel moest kunnen. En nu moeten we gaan verwachten dat iedereen in staat is de afweging te maken of iets gewenst is? Gezien de ervaring van het vorige topic gaat het voordeel van de twijfel voorlopig niet terugkomen.

Verder trekt het aanbiedingentopic veel mensen aan die nieuw of net nieuw zijn op Tweakers.net, en vaak niet weten wat wel en niet kan (en er om bekend zijn het beleid of topicwaarschuwingen compleet te negeren). En als die wat rommel posten, gaat ook meubilair weer lekker meedoen, en hupsakee, het oude probleem is weer terug.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 28-05-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Helaas werkt het niet zo. Ik wil je herinneren aan je eigen actie, waar je iets van 4x een verwijderd stuk tekst gewoon opnieuw plaatste in het oude topic, omdat jij vond dat het wel moest kunnen.
Geen 4x (na 2x vond ik het wel mooi geweest meen ik) maar de reden was dat het verwijderen niet plaats vond in overeenstemming met ondubbelzinnig geformuleerd beleid en er niet over gecommuniceerd werd maar het rücksichtslos gebeurde... met een totaal gebrek aan respect voor al het werk dat in die posting was gegaan en die maar even achteloos werd weggegooid terwijl al die informatie on-topic was. Met een dergelijk gebrek aan respect voor de inspanningen die dergelijke bijdragen van forumleden representeren kweek je weinig begrip. Daar zag je o.a. ook het gemis aan adequaat gebruik van spin-off topics waar ik in mijn suggestie voor CA2.0 zo nadrukkelijk voor pleitte.

Het uit de sloot halen van dergelijke oude en weinig relevante koeien vind ik ook niet de meest zinvolle manier om met constructieve suggesties om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:25:
Het uit de sloot halen van dergelijke oude en weinig relevante koeien vind ik ook niet de meest zinvolle manier om met constructieve suggesties om te gaan.
Het gaat niet om het specifieke voorbeeld, maar erom dat ook ervaren users al vaak zat niet goed de afweging maken (want je had toen een DM kunnen sturen ipv terug te zetten), en dat dit van nieuwe users al helemaal niet te verwachten kan zijn. Je "nee tenzij" zal dit niet oplossen, zeker niet omdat er telkens weer nieuwe users bijkomen, en het proces van te voren begint. Dan zal er uiteindelijk niets anders zijn dan of continu politieagentje spelen (willen we niet) of totale wanorde toelaten (willen we niet). Daar gaat je voorstel niets aan doen, omdat het uitgaat van netjes gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:12:
Als je het expliciet definieert is er weinig 'grijs' aan. Er wordt nu toch blijkbaar ook niet over de huidige topicwarning heengelezen? Dat moet dan in principe ook kunnen werken met de door mij beschreven uitbreiding.
Er staan ondertussen al weer een stuk of 50 reacties in de prullenbak die zijn afgesplitst van dat topic. Dat is dus zo'n 20% van wat er in het topic zelf staat. Doorgaans van gebruikers die er nog niet eerder persoonlijk op aangesproken waren. Die lezen dus blijkbaar gewoon compleet over de topicwarning heen.

Nu is dat allemaal een stuk beter te behappen dan voorheen, omdat het vaak dus maar een enkele (doorgaans op zich nuttige) reactie is die per ongeluk wordt gepost, ipv per TR / DM. En mocht het wegens wat minder actief modden een paar uur blijven staan, dan is het niet meteen een kansloze off-topic discussie zoals voorheen de boel soms snel kon escaleren.

Tot nu toe heb ik op de PM's die ik bij dergelijke ingrepen heb verstuurd ook niet echt gefrustreerde reacties gehad. Meestal is het "oh, sorry, had ik niet gezien, zal er voortaan rekening mee houden" etc.
Alles afschieten is makkelijk. Ik kom voor de zoveelste keer met een constructieve suggestie. Mijn eerdere suggesties hebben er toe geleid dat het CA2.0 topic überhaupt weer bestaat.

Zoals ik al zei zal het topic niet zijn verloren glans terugkrijgen als er niets gedaan wordt. Hierbij mijn bijdrage. Doe er iets mee of niet.
Dat mijn collega's wat terughoudend zijn heeft denk ik twee redenen:
- De huidige 100% duidelijke topicwarning is al niet volledig effectief
- Een meer flexibele regel betekent per definitie ook meer onduidelijkheid en dus minder effectiviteit (plus dat als het topic daardoor zou aantrekken, de kans op escalatie ook toeneemt)

Volgens mij begrijp je dat ook wel, aangezien je zelf aangeeft dat een nieuwe regel heel simpel en duidelijk moet zijn. En dat ben ik helemaal met je eens.

Ik zou er graag iets mee doen, maar dan moeten we dus wel tot een duidelijke set voorwaarden komen waaronder er een reactie geplaatst mag worden. Daar hebben we graag wat hulp bij. Hoe concreter we kunnen omschrijven wat er wel toegestaan is, hoe groter de kans dat we genoeg vertrouwen hebben om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Orion, heb je bij de devhoek nog nagevraagd of de quickrelpy uit kon in een specifiek topic?
Dat ding is totaal nutteloos daar en i.c.m. met xx nieuwe berichten levert het snel een soort chat op. Door het te makkelijk te maken om te reageren, zal dat ook gebeuren.

Maar ja, dat roep ik ook over TS op elke pagina die inklapbaar is, maar toch krijg ik daar in LD niet de handen voor op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:11:
[...]
Er staan ondertussen al weer een stuk of 50 reacties in de prullenbak die zijn afgesplitst van dat topic. Dat is dus zo'n 20% van wat er in het topic zelf staat. Doorgaans van gebruikers die er nog niet eerder persoonlijk op aangesproken waren. Die lezen dus blijkbaar gewoon compleet over de topicwarning heen.

Nu is dat allemaal een stuk beter te behappen dan voorheen, omdat het vaak dus maar een enkele (doorgaans op zich nuttige) reactie is die per ongeluk wordt gepost, ipv per TR / DM. En mocht het wegens wat minder actief modden een paar uur blijven staan, dan is het niet meteen een kansloze off-topic discussie zoals voorheen de boel soms snel kon escaleren.

Tot nu toe heb ik op de PM's die ik bij dergelijke ingrepen heb verstuurd ook niet echt gefrustreerde reacties gehad. Meestal is het "oh, sorry, had ik niet gezien, zal er voortaan rekening mee houden" etc.
Interessant. Weet je wat ik voor conclusie trek uit die stukjes informatie?

- "50 reacties in de prullenbak"
- "20% van wat er in het topic zelf staat"
- "lezen dus blijkbaar gewoon compleet over de topicwarning heen"
- "(doorgaans op zich nuttige) reactie is"

Ik lees dan dat bij ietwat losser beleid zélfs zonder dat 'men'/deze mensen de topicwarning zouden hebben gelezen er 'slechts' ongeveer een kwart meer postings in het topic hadden gestaan... die nog relevante informatie bevatten ook... die de lezers van dit topic dus best hadden willen lezen... en het niet verwijderen zou veel modwerk gescheeld hebben.

Correct?

Precies wat ik stel dus. Men is over het algemeen best in staat om te beoordelen of informatie relevant en postwaardig is of niet. Het principe wat ik o.a. hanteer is het principe van de "tijdverspillingversterkingsfactor". ;) (nieuw woord - mag in Van Dale - you read it here first - Scrabble? - Galgje? :p) En dat moet je de mensen gewoon een keertje goed uitleggen.

Als iemand iets post op het internet via een forum/twitter/ander medium waar potentieel (zéér) veel mensen het kunnen lezen... én er op kunnen reageren dan dient men zich er van bewust te zijn dat als je daar iets neerzet wat niet vermeldenswaardig is, en dus niet lezenswaardig is, dit tot verspilling van de tijd die men nodig heeft om dit te lezen leidt bij alle 100, 1000, 10.000, 100.000.... 10.000.000 mensen die hadden verwacht dat daar iets lezenswaardig zou staan maar bedrogen uit komen omdat het totale onzin was.

En als iemand die het ook niet echt snapt er dan een zinloze reactie op geeft dan heb je een goede kans dat die factor weer verdubbeld wordt omdat iedereen ook die reactie komt lezen... etc. etc.

Veel mensen snappen dit principe gelukkig al wel en het is natuurlijk ook een belangrijke
reden voor het bestaan van moderatie. Het gekke vind ik altijd alleen dat het eigenlijk nooit expliciet benoemd en beschreven wordt. Dat moet je naar mijn mening dus juist wél doen zodat je de mensen opvoedt om adequaat te functioneren/communiceren in de hedendaagse samenleving waar je met je woorden via het internet potentieel een gigantisch aantal mensen kunt bereiken. Dat kán iets fantastisch goeds zijn... als je iets zinvols aan al die mensen te verkondigen hebt, en het kan ook fantastisch slecht zijn... omdat je cumulatief vele (tientallen?) jaren aan mensentijd kunt verspillen door al die mensen met jouw hersenscheet lastig te vallen.

Dát is iets dat iedereen die zaken op het internet neerschrijft zo langzamerhand eens donders goed zou moeten begrijpen. Daarvoor is vereist dat het de mensen geleerd wordt. Daarvoor is vereist dat het de mensen verteld wordt... en je moet ergens beginnen nietwaar?

Laat het dan maar hier op Tweakers zijn... in het kader van het verbeteren van de kwaliteit van de inhoud van het forum in het algemeen en CA2.0 in het bijzonder. Zaken als dit zou men eens in de vorm van een proclamatie op de frontpage moeten spijkeren zodat elke Tweaker het zal lezen. Dit zijn zaken die het belang van GoT ook verre te boven gaan en het hele internet aangaan maar waar we ook in dit topic van kunnen profiteren.

Maar zoals gezegd... als je niets doet verandert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:47:
Correct?

Precies wat ik stel dus. Men is over het algemeen best in staat om te beoordelen of informatie relevant en postwaardig is of niet.
Nee. Want wat je vergeet is dat dit gebeurt met bijna 24/7 modbewaking en het dreigement van een "two strikes=ban". Het zijn er zo weinig omdat we er bijna een politiestaat van hebben gemaakt met 4 mods die een topic in de gaten houden. Wat je ziet is geen normaal scenario, maar een best-case scenario, welke niet houdbaar is op langere termijn.

Je trapt nu in de val van "zien wat je wilt zien" :)
Daarvoor is vereist dat het de mensen verteld wordt... en je moet ergens beginnen nietwaar?
Heel serieuze vraag: lees jij EULA's? Heb je de FAQ van dit forum bekeken? Ik heb er sinds ik mod ben van tijd tot tijd doorheen gebladerd als ik een quote nodig had bij sturing, maar voor die tijd niet. En ik vermoed dat >99% van de users nog nooit de FAQ en Algemeen Beleid heeft gelezen, of zelfs maar het beleid van de lokale subforums ;) .

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 29-05-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Internet verandert en de tendens is juist dat veel mensen 'fire-and-forget' berichten plaatsen en max tien posts teruglezen of hun vraag daar staat. Staat ie een pagina terug, dan is het al te ver. Een beetje de FB/Twitter methode dus. Die mensen lezen ook geen topicwarnings overigens.

Bijna elk topic met een goede aanbieding gaat daar aan ten onder. Dan heb ik het over de 'ik ook' berichten bij een mailtje van de leverancier, het mailtje vier keer posten, vragen die echt al tig keer langsgekomen zijn etc.

Hoe zit het eigenlijk met dev-tijd voor GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:47:
[...]

Interessant. Weet je wat ik voor conclusie trek uit die stukjes informatie?

- "50 reacties in de prullenbak"
- "20% van wat er in het topic zelf staat"
- "lezen dus blijkbaar gewoon compleet over de topicwarning heen"
- "(doorgaans op zich nuttige) reactie is"

Ik lees dan dat bij ietwat losser beleid zélfs zonder dat 'men'/deze mensen de topicwarning zouden hebben gelezen er 'slechts' ongeveer een kwart meer postings in het topic hadden gestaan... die nog relevante informatie bevatten ook... die de lezers van dit topic dus best hadden willen lezen... en het niet verwijderen zou veel modwerk gescheeld hebben.

Correct?
Dat de topicwarning ongeveer dagelijks een keer genegeerd wordt wil niet zeggen dat als we hem weghalen, of afzwakken, dat er dan ook maar dagelijks enkele reacties in dat topic komen.

Er zijn tenslotte ook een boel mensen die wel doorhebben dat reageren niet mag en zich nu dus inhouden. Zodra we dan de teugels loslaten zullen die mensen wel weer gaan reageren. En het is dus de vraag of we dat in de hand kunnen houden (zonder er een dagtaak van te maken). Het verleden leert dat men zichzelf in elk geval niet in de hand kan houden.

Dus als we het al zouden willen proberen, dan zal het met regels moeten zijn die de duidelijkheid van de huidige zwart-wit regel zoveel mogelijk benadert. Niet alleen om het aan reageerders makkelijk te maken om zichzelf in de hand te houden, maar ook om te zorgen dat als we dan zo nu en dan een keer moeten ingrijpen, dat het op begrip kan rekenen en we duidelijke regels hebben om naar te verwijzen.

@Senor_Sjon: voor wat betreft de devtijd, dat kan je het beste even aan Zeef vragen, die heeft daar het meeste inzicht in hoe dat loopt. Besef in elk geval dat er al allerlei dev activiteiten zijn ingepland en daar (behalve via de "uit de community" constructie) niet zomaar dingen tussendoor gefietst kunnen worden.

Zoals jullie hebben gemerkt is het prima mogelijk om als community dingen op de dev-agenda te krijgen (mo-tags), maar daar is maar beperkte tijd voor en het heeft weinig kans van slagen als het maar voor een hele beperkte doelgroep interessant is.

Quickreply is in ons crewforum wel ter sprake gekomen, nog niet aan devvers voorgelegd. Ik stel me voor dat het ook zou moeten kunnen met een stukje javascript dat we in de topicwarning posten (daar kan namelijk html gepost worden). Alleen ben ik daar zelf geen held mee. Als iemand een idee heeft kan ik dat evt. wel even uitproberen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 29-05-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik hink een beetje op twee gedachten met dit. Ik snap de mod-kant van het verhaal, maar dit is een forum. Het doel van een forum is ook reageren op artikelen. Als daarin posten in een topic nauwelijks mogelijk is, dan zal men dat forumdeel uiteindelijk ook links laten liggen. Je kan onder elk nieuwsartikel, review, poll, whatever reageren, behalve in een topic met aanbiedingen?

Het algemene kortingtopic was een soort veredelde HK topic. Eigenlijk hoort ie daar ook thuis qua reacties, maar daar kunnen de 0 posts - 1 dag users niet bij. Blijkbaar is dat belangrijker, maar het levert ook zo zijn problemen op, waardoor het hele topic vrij ontzield rondloopt.

Ik voel me ook niet echt geroepen om een aanbieding te posten, je krijgt er toch geen feedback op, tenzij je weer een TS gaat bouwen op iets waar mogelijk maar twee geïnteresseerden voor zijn. Dat is gewoon teveel moeite.

@Orion
Het is/was natuurlijk een instelling bij de persoonlijke voorkeuren, dus het zit ergens ingebakken. Aan de ene kant wordt technisch het reageren erg makkelijk gemaakt, aan de andere kant kan dat ook zo zijn problemen opleveren. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:19:
Ik hink een beetje op twee gedachten met dit. Ik snap de mod-kant van het verhaal, maar dit is een forum. Het doel van een forum is ook reageren op artikelen. Als daarin posten in een topic nauwelijks mogelijk is, dan zal men dat forumdeel uiteindelijk ook links laten liggen. Je kan onder elk nieuwsartikel, review, poll, whatever reageren, behalve in een topic met aanbiedingen?
Dat is ook het probleem waar wij mee worstelen. Hoe kun je nuttige reacties toestaan zonder de zondvloed van slowchat en rommel mee te krijgen. Users opvoeden heeft weinig zin omdat er steeds nieuwe users bijkomen, en dan blijf je bezig. Vroeger stonden de spuigaten open en was het een afvoerputje, nu is het een relatief steriele bedoening. Zwart en wit, terwijl we naar lichtgrijs willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:10:
[...]

Dat de topicwarning ongeveer dagelijks een keer genegeerd wordt wil niet zeggen dat als we hem weghalen, of afzwakken, dat er dan ook maar dagelijks enkele reacties in dat topic komen.
Wie heeft het over weghalen? Ik niet. Afzwakken? Zo zou ik het niet noemen.
Ik zou het 'licht nuanceren' willen noemen. CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Wie heeft het over weghalen? Ik niet. Afzwakken? Zo zou ik het niet noemen.
Ik zou het 'licht nuanceren' willen noemen. CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback"
Ook best, dat verandert de rest van mijn post niet. Elke nuancering zorgt voor extra ruimte tot interpretatie (immers zo zwart-wit als nu krijg je het nooit als je meer wilt toestaan). En elke extra ruimte tot interpretatie leidt tot meer overtredingen. Tel daarbij op dat elke vorm van kunnen reageren meer reacties oproept dan dat nu het geval is met enkel de droge meldingen en als we niet oppassen zitten we weer in de oude situatie die niet te handhaven was.

Dus stop a.u.b. met op alle slakken zout leggen en denk gewoon even mee wat er dan concreet aan regels en voorwaarden gesteld zou kunnen worden om (zoals gambieter het zo mooi zegt) naar lichtgrijs te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:10:
Quickreply is in ons crewforum wel ter sprake gekomen, nog niet aan devvers voorgelegd.
Ik heb intussen een balletje opgegooid in het Lieve Devvers crewforum, eerst eens kijken of de functionaliteit al bestaat (daar het automatisch gebeurt als de laatste reactie meer dan twee weken oud is). De vraag is dan of het op topic of subforumniveau kan worden ingesteld ipv forumbreed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Ook best, dat verandert de rest van mijn post niet. Elke nuancering zorgt voor extra ruimte tot interpretatie (immers zo zwart-wit als nu krijg je het nooit als je meer wilt toestaan). En elke extra ruimte tot interpretatie leidt tot meer overtredingen. Tel daarbij op dat elke vorm van kunnen reageren meer reacties oproept dan dat nu het geval is met enkel de droge meldingen en als we niet oppassen zitten we weer in de oude situatie die niet te handhaven was.
Ja dat moet ik je wel nageven het is nu goed beheersbaar zeker geen rommel maar ook niet on-topic laatste post slechts 30 uur geleden zie ,Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Precies zoals jullie wilde strak overzichtelijk, maar volgens mij leven jullie op de planeet Mars

Er is nu zoveel tijd over dat je elkaar kunt bijstaan op dit draadje, om het lumineuze idéé te verdedigen.
Want bijna alle input verdwijnt hier in de prullenbak, en is het mi. trekken aan een dood paard.

En wij als tweakers maar rond dwalen op zoek naar een site/forum waar we weer ouderwets lekker tekeer kunnen gaan, dat omdat jullie vinden dat wij ongewenst gedrag vertonen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 31-05-2013 21:24 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 20:22
Supertip schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Ja dat moet ik je wel nageven het is nu goed beheersbaar zeker geen rommel maar ook niet on-topic laatste post slechts 30 uur geleden zie ,Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Precies zoals jullie wilde strak overzichtelijk, maar volgens mij leven jullie op de planeet Mars

Er is nu zoveel tijd over dat je elkaar kunt bijstaan op dit draadje, om het lumineuze idéé te verdedigen.
Want bijna alle input verdwijnt hier in de prullenbak, en is het mi. trekken aan een dood paard.

En wij als tweakers maar rond dwalen op zoek naar een site/forum waar we weer ouderwets lekker tekeer kunnen gaan, dat omdat jullie vinden dat wij ongewenst gedrag vertonen :?
Eensch. Je kan op een gegeven moment ook gewoon de conclusie trekken dat de nieuwe opzet en het 'oude' succes niet verenigbaar zijn en stoppen met het zoeken naar mini-oplossingen en krampachtige regeltjes die het wél verenigbaar zouden maken.
Aangezien terug gaan naar het 'oude' succes-formaat geen optie is, en het het huidige topic op z'n zachtst gezegd geen succes is (vind het spreekwoord 'trekken aan een dood paard' wel een goeie vergelijking), zou je het topic ook dicht kunnen gooien. Kun je de tijd die nu in 38 pagina's commentaar zit wellicht nuttiger besteden.

IMHO uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even een quote uit AAT:
sIRwa3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:00:
SanDisk Extreme SSD 240 GB SATA 6.0 Gb-s 2.5-Inch Solid State Drive SDSSDX-240G-G25

van $399.99

voor $150

op Amazon.com. weet niet of het voor nederland interessant is maar baat niet, schaad niet.

http://www.amazon.com/San...X-240G-G25/dp/B006EKJ8UI/

[mbr]Aanvulling uit verwijderde maar wel informatieve posts (volgende keer: TR :) ): Hier komen nog Shipping & handling fees bij: USD 7.49 en Import Fees Deposit USD 33.07. Kopen bij Amazon Duitsland kan goedkoper zijn.[/]
Nogmaals een briljant voorbeeld van hoe je reacties misloopt door dit beleid. Even snel een reactie plaatsen in het topic is stukken makkelijk (en daarom gebeurt dit ook met regelmaat) dan een TR aanmaken en wachten totdat die verwerkt/beoordeeld is. Nodigt echt uit om actief mee te doen in zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:48:
Even een quote uit AAT:
[...]
Nogmaals een briljant voorbeeld van hoe je reacties misloopt door dit beleid. Even snel een reactie plaatsen in het topic is stukken makkelijk (en daarom gebeurt dit ook met regelmaat) dan een TR aanmaken en wachten totdat die verwerkt/beoordeeld is. Nodigt echt uit om actief mee te doen in zo'n topic.
Je conclusie klopt echter niet. Dit waren drie (!) reacties geplaatst op 1 aanbieding, dwz mensen denken niet na en gaan gewoon posten, en je krijgt een kettingreactie. Precies dat wat het probleem was met het oude topic. Dus ondanks de topicwaarschuwing gaat men gewoon antwoorden, meningen geven, etc.

Je moet uitkijken met conclusies trekken als je niet alle gegevens hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 04-06-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ach... ik heb ook al drie maal aanbiedingen gemist die tegen de tijd dat ik ze zag (omdat ik expliciet het topic moet openen) al voorbij/uitverkocht waren. Eerder frustrerend dus dan nuttig zo'n topic. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
gambieter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Dus ondanks de topicwaarschuwing gaat men gewoon antwoorden, meningen geven, etc.
Een forum is dan ook een discussiepagina. Het is dan ook onnatuurlijk om niet te mogen reageren in een topic. Het hele aanbiedingentopic is inderdaad doodgebloed op deze manier. Slotje erop dan maar en doen alsof het nooit gebeurd is ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Ik heb intussen een balletje opgegooid in het Lieve Devvers crewforum, eerst eens kijken of de functionaliteit al bestaat (daar het automatisch gebeurt als de laatste reactie meer dan twee weken oud is). De vraag is dan of het op topic of subforumniveau kan worden ingesteld ipv forumbreed :)
Zijn ze uit hun winterslaap ontwaakt? Dat zou voor het aanbiedingenforum goud zijn. Nu is het vrij dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

AdmiralSnipe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:09:
De NU of NOOIT uren zijn ook weer aan de gang bij cameranu:
Vandaag van 10:00-14:00, met onder andere een Olympus PEN E-PM1 + 15mm bodycap lens + flits voor 99,- euro.

http://www.cameranu.nl/nuofnooit
Klassetopic. Ik zag deze aanbieding 8 minuten nadat hij verstreken was. :(

Nuttig zo'n topic waar je niets zinvols in mag posten zodat het topic niet in je Post History komt te staan waardoor je het telkens expliciet moet opzoeken zodat ik nu al minstens 4 aanbiedingen gemist heb. :F

Klasse hoor. Hier begrijpt men pas waar het écht om gaat. Wat nou écht de hoofdfunctie van zo'n topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:14:
Klassetopic. Ik zag deze aanbieding 8 minuten nadat hij verstreken was. :(

Nuttig zo'n topic waar je niets zinvols in mag posten zodat het topic niet in je Post History komt te staan waardoor je het telkens expliciet moet opzoeken zodat ik nu al minstens 4 aanbiedingen gemist heb. :F

Klasse hoor. Hier begrijpt men pas waar het écht om gaat. Wat nou écht de hoofdfunctie van zo'n topic is.
Dat is op twee manieren op te lossen. Je gebruikt de bookmarks van MyReact, of je post een aanbieding zodat je een bijdrage aan het topic levert en het zo in je MyReact komt. Dit hierboven is nogal kinderachtig.
Senor Sjon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:27:
Zijn ze uit hun winterslaap ontwaakt? Dat zou voor het aanbiedingenforum goud zijn. Nu is het vrij dood.
Ik zal het topic kicken :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Dat is op twee manieren op te lossen. Je gebruikt de bookmarks van MyReact, of je post een aanbieding zodat je een bijdrage aan het topic levert en het zo in je MyReact komt. Dit hierboven is nogal kinderachtig.
Een flutaanbieding posten om het topic in mijn Post History te krijgen doe ik dus niet. Anderen misschien wel. Zolang ik dus geen aanbieding tegen ben gekomen die het vermelden waard is mis ik dus veel en 'werkt' het topic voor mij niet meer.

Door te bookmarken verschijnt het niet op miraculeuze wijze in mijn Post History (tenzij die functie ergens goed verborgen zit) dus daar heb ik ook helemaal niets aan. Dan moet ik het nog steeds expliciet openen. Ik heb ook eerder de suggestie gedaan dat er een manier zou moeten zijn om een topic wél in je PH te krijgen zonder er (al) in gepost te hebben.

Het topic bereikt bij lange na niet het doel waar het voor bedoeld is en dat is in toenemende mate frustrerend. In dit topic is genoeg te lezen dat ik er niet alleen zo over denk. Ik heb me méér dan gemiddeld ingespannen om zinvolle bijdragen/suggesties te leveren om het te verbeteren. Er gebeurt alleen niets meer mee. Met lijkt het zo wel goed te vinden.

Enne.... kinderachtig? Really?

Nee, dit is allemaal.... teleurstellend laten we maar zeggen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 19:42
Ik probeer nu al een paar keer te reageren op een topic, maar wordt telkens geblokkeerd met de reactie dat een moderator mijn reactie moet goedkeuren. Daarna gebeurt er niets meer.

edit: aha! Deze wordt wel geplaatst, kennelijk is de Quick Reply broken of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door mwargers op 10-06-2013 15:45 ]

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:55:
[...]
Ik heb me méér dan gemiddeld ingespannen om zinvolle bijdragen/suggesties te leveren om het te verbeteren. Er gebeurt alleen niets meer mee. Met lijkt het zo wel goed te vinden.
Ik wacht nog steeds op input van jullie over wat voor regels we zouden kunnen opstellen om nuttige reacties in het aanbiedingentopic mogelijk te maken zonder dat we teruggaan naar de oude situatie.

Maar blijkbaar kunnen we het niet goed doen. Want als we zelf het initiatief nemen om iets op een nieuwe manier te faciliteren krijgen we stank voor dank en als we dan jullie input vragen krijgen we geen respons, maar even later wel commentaar dat er niks gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mwargers schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:44:
Ik probeer nu al een paar keer te reageren op een topic, maar wordt telkens geblokkeerd met de reactie dat een moderator mijn reactie moet goedkeuren. Daarna gebeurt er niets meer.
Nee, er is wat achter de schermen gedaan, het was al opgevallen :)
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:55:
Een flutaanbieding posten om het topic in mijn Post History te krijgen doe ik dus niet. Anderen misschien wel. Zolang ik dus geen aanbieding tegen ben gekomen die het vermelden waard is mis ik dus veel en 'werkt' het topic voor mij niet meer.
Waarom een flutaanbieding? Het kan namelijk ook met een echte aanbieding.
Enne.... kinderachtig? Really?

Nee, dit is allemaal.... teleurstellend laten we maar zeggen. ;(
Ja, kinderachtig, omdat je de nieuwe opzet de schuld geeft ipv de bookmarks functie te gebruiken. Die staan namelijk ook in je Myreact, en anders moet je ze even aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 19:42
gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Nee, er is wat achter de schermen gedaan, het was al opgevallen :)
Thx, aardig frustrerend als je reactie verdwijnt achter zo'n 'wacht op moderatie'-verhaal en er gebeurt verder niks. Ik had het al bijna opgegeven.

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:46:
[...]

Ik wacht nog steeds op input van jullie over wat voor regels we zouden kunnen opstellen om nuttige reacties in het aanbiedingentopic mogelijk te maken zonder dat we teruggaan naar de oude situatie.

Maar blijkbaar kunnen we het niet goed doen. Want als we zelf het initiatief nemen om iets op een nieuwe manier te faciliteren krijgen we stank voor dank en als we dan jullie input vragen krijgen we geen respons, maar even later wel commentaar dat er niks gebeurt.
Niets geleerd tijdens je opvoeding?
Wat je sloopt moet je zelf repareren.
Erg goedkoop om het balletje naar ons te spelen.

Wat wij voorstellen willen jullie niet, nou dan veel geluk ermee.

En zo creëer je een mod schop topic.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wij zijn niet degenen die het oorspronkelijke topic gesloopt hebben, dat zijn degenen die zich daar niet wisten te gedragen.

AK is de oplossing, niet het probleem. Dat die oplossing nog niet perfect is ontkennen we niet en zoals ik duidelijk heb aangegeven ben ik best bereid mee te denken aan het mogelijk maken van reacties in het centrale aanbiedingentopic (nuttige aanvullingen en correcties, geen discussies), zoals onder andere door CaptJackSparrow om werd gevraagd.

Maar dan hebben we wel jullie input nodig om vast te stellen wat voor reacties nou echt nuttig zijn om in het aanbiedingentopic toe te staan, zonder dat we verzanden in de oude situatie. En voor hoe we dat op een manier kunnen beschrijven in een stel regels dat het ook duidelijk is voor de gebruikers en de crew wat wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:37:
Wij zijn niet degenen die het oorspronkelijke topic gesloopt hebben, dat zijn degenen die zich daar niet wisten te gedragen.
De mods
Degene die zich wel gedragen
Degene die zich niet gedragen

Rara welke groep hier nu niet aanwezig is. Omdat er enkele malloten elke dag te hard rijden gaan we maar alle wegen verbieden en tegen alle andere weggebruikers zeggen "wij hebben niks gesloopt".

Kromme vergelijking, maar jouw punt slaat kant noch wal. De mods zijn hier echt niet onschuldig.
AK is de oplossing, niet het probleem. Dat die oplossing nog niet perfect is ontkennen we niet en zoals ik duidelijk heb aangegeven ben ik best bereid mee te denken aan het mogelijk maken van reacties in het centrale aanbiedingentopic (nuttige aanvullingen en correcties, geen discussies), zoals onder andere door CaptJackSparrow om werd gevraagd.
Dat is dus het oude topic zonder de 'bullshit' zoals jullie het ook wel noemen. Het oude topic in zijn eigen forum omgeving.
Maar dan hebben we wel jullie input nodig om vast te stellen wat voor reacties nou echt nuttig zijn om in het aanbiedingentopic toe te staan, zonder dat we verzanden in de oude situatie. En voor hoe we dat op een manier kunnen beschrijven in een stel regels dat het ook duidelijk is voor de gebruikers en de crew wat wel en niet kan.
Wat je vraagt is niet te doen. Die 'richtlijnen' zullen enkel zorgen voor een ellenlange topic waarschuwing. Dat werkt averechts. Net als meldingen zoals: "lees deze post eerst door LINK" of "zie hier een waslijst van 20 regels die je eerst moet doornemen voordat je iets post".

Dat gaat er gewoon niet in. Die duidelijke scheidslijn die jij graag wilt is onhaalbaar. Wanneer je een opmerking gaat toestaan zul je geheid ook iemand krijgen die precies die opmerking weer wil bijsturen/nuanceren/ontkrachten. Korte discussies zijn onvermijdelijk.

Het nieuwe wordt dan gewoon weer het oude. Dat is onvermijdelijk wanneer je de strakke teugels van nu gaat laten vieren. Dat willen jullie niet. Dat willen wij wel. Dat is zoals dit topic behoort te zijn. De andere optie is zoals het nu gaat, enkel aanbiedingen. Dat werkt, zoals al meermaals is aangeven, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:46:
Daar heb ik allang het nodig over geschreven. Maar dan worden er meteen alleen maar weer problemen gezien. Dat komt een beetje als een tunnelvisie over. En dat haalt er dan ook meteen de motivatie weer uit. Ik blijf niet bezig.
gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:50:
Ja, kinderachtig, omdat je de nieuwe opzet de schuld geeft ipv de bookmarks functie te gebruiken. Die staan namelijk ook in je Myreact, en anders moet je ze even aanzetten :)
Die staan ook aan maar die hebben een heel andere werking en functie voor mij. In de PH staan zaken die ik in principe doorlopend interessant vind. Die volg ik. Daarnaast pik ik wat uit de Actieve Topics op maar ik bezoek bijna nooit de individuele subfora. Ik doe 98% vanuit de MyReact pagina. De bookmarks gebruik ik voor topics die ik evt. later wat makkelijker terug zou willen kunnen vinden. Die 'volg' ik dus helemaal nooit. Héél andere functie dan de PH. Appels en peren wat mij betreft en voor mij dan ook zéker geen adequate 'oplossing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zegt dus eigenlijk dat het precies op jouw manier moet, ipv dat je probeert een oplossing te vinden door andere tools te gebruiken? Lijkt me niet erg zinvol, dat ga je hier niet krijgen :)
Freakster86 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:12:
De mods
Degene die zich wel gedragen
Degene die zich niet gedragen

Rara welke groep hier nu niet aanwezig is.
Jezelf als martelaar voordoen lijkt me weinig zinvol en is ook onterecht, als de groep die zich wel gedroeg al bestaat, dan hoor je jezelf daar niet toe te rekenen. Dit soort slachtoffer spelen helpt de discussie niet :)
Wat je vraagt is niet te doen. Die 'richtlijnen' zullen enkel zorgen voor een ellenlange topic waarschuwing.
Dat zeggen we al die tijd: alleen een topicwaarschuwing werkt niet. Er is een ticket aangemaakt voor het verwijderen/verstoppen van de quickreply, maar als mensen alleen maar aanbiedingen willen posten als ze ook elke brainfart willen mogen dumpen, dan blijft dat een probleem.
Dat is zoals dit topic behoort te zijn.
Nee. Dat is de rommel die jullie willen, maar die vanuit de crew dus niet gewenst is. Dat jullie de nieuwe opzet niet willen laten werken helpt ook niet.

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:06:
Je zegt dus eigenlijk dat het precies op jouw manier moet, ipv dat je probeert een oplossing te vinden door andere tools te gebruiken? Lijkt me niet erg zinvol, dat ga je hier niet krijgen :)
Nee. Dat zeg ik dus 'eigenlijk' niet. Dat zijn jouw woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus in principe zeg je indirect dat het precies op jullie manier moet.
[...]

Jezelf als martelaar voordoen lijkt me weinig zinvol en is ook onterecht, als de groep die zich wel gedroeg al bestaat, dan hoor je jezelf daar niet toe te rekenen. Dit soort slachtoffer spelen helpt de discussie niet :)
Mijn reacties zwart/wit bekijken om het vervolgens weg te zetten als een non-argument. Niet bepaald een structurele bijdrage of weerlegging van het geheel. Het gaat om het principe. Je 'gedragen' is ook maar hoe je het bekijkt. Op jullie manier naar het geheel kijken is iedereen schuldig aan het niet gedragen volgens jullie (onduidelijke) regels toentertijd.

[...]

Dat zeggen we al die tijd: alleen een topicwaarschuwing werkt niet. Er is een ticket aangemaakt voor het verwijderen/verstoppen van de quickreply, maar als mensen alleen maar aanbiedingen willen posten als ze ook elke brainfart willen mogen dumpen, dan blijft dat een probleem.
Ja, en de dingen die mogelijk wel werken worden weg gezet als niet voldoende of kost dev tijd of ... Er is telkens wel weer een maar die jullie eraan vast weten te plakken. Dan moet je zelf ook met een oplossing komen in plaats van alles telkens afschieten.
[...]

Nee. Dat is de rommel die jullie willen, maar die vanuit de crew dus niet gewenst is. Dat jullie de nieuwe opzet niet willen laten werken helpt ook niet.
Crew vs Users

Users ongewenst? Ik heb de nieuwe opzet geprobeerd. Ik volg de 2 hoofd topics via mijn topics, maar het nodigt niet uit om er iets aan bij te dragen wanneer je geen aanbieding/code hebt. Even een opmerking maken zit er niet in. DM dit, DM dat, nieuw topic dit, nieuw topic dat... te omslachtig. Werkt niet fijn, maar goed, ik val in herhaling. Punt is: het is geprobeerd en het is niet/minder bruikbaar dan voorheen. Jullie doel om er een strakke en geordende opzet van te maken heeft gewerkt. De klanten blijven echter weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

[...]

En we zitten nu met de rommel die de mods willen. Tuurlijk zijn de mods blij want er is amper forum traffic.

Mods gooien de boel om, het loopt nog steeds niet lekker maanden later, wij krijgen de schuld omdat we zogenaamnd niet meewerken. Epic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:01:
Dus in principe zeg je indirect dat het precies op jullie manier moet.
Nee. Er is een oplossing, maar die wil CaptainJackSparrow niet gebruiken ("maar die hebben een heel andere werking en functie voor mij"). Dan houd het snel op, klagen dat je een aanbieding mist omdat het niet in zijn MyReact staat, terwijl het er probleemloos kan komen (maar niet op de gewenste manier).
Mijn reacties zwart/wit bekijken om het vervolgens weg te zetten als een non-argument.
Nee, ik wil voorkomen dat je een discussietrucje gebruikt waarbij je jezelf als slachtoffer van de boze crew wegzet. Iets waar je wel mee bezig bent. Hou het gewoon bij argumenten ipv beschuldigingen.
Ja, en de dingen die mogelijk wel werken worden weg gezet als niet voldoende of kost dev tijd of ... Er is telkens wel weer een maar die jullie eraan vast weten te plakken. Dan moet je zelf ook met een oplossing komen in plaats van alles telkens afschieten.
Bottomline: alles wat je probeert is te claimen dat het terug moet naar het oude vuilstorttopic. Linksom, rechtsom, achterom, voorom. Terwijl gewoon heel duidelijk is gemaakt dat dit niet gaat gebeuren, we willen een lange termijnoplossing waarbij de voordelen van het oude topic terugkomen zonder de nadelen.
Even een opmerking maken zit er niet in.
Omdat dit het gedrag is wat het probleem is. Jullie willen een chatbox zonder kwaliteitscontrole of zelfbeheersing.
Hironshy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:11:
En we zitten nu met de rommel die de mods willen. Tuurlijk zijn de mods blij want er is amper forum traffic.
Waarom zouden wij daar blij mee zijn? Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit. Verder: je mag ook proberen positief bij te dragen, dit soort beschuldigingen gaan de discussie echt niet verbeteren :) .
Mods gooien de boel om, het loopt nog steeds niet lekker maanden later, wij krijgen de schuld omdat we zogenaamnd niet meewerken. Epic :z
Laat ik het dan een rekensommetje maken. Als iedereen die eerder aanbiedingen postte, dit gewoon zou blijven doen, dan zou dit systeem gewoon werken. Waar zijn die posters gebleven? Zijn de klagers degenen die eerder aanbiedingen postten? Ben ik wel benieuwd naar, want als ze dat waren, waarom postten ze die dan nu niet meer?

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Moderators hadden het als vrijwilliger in de oude situatie te druk.
Nu lekker rustig.

Bezoekers tweakers zijn vervuilers, die moeten strak gehouden worden, anders maken ze er een zootje van.
Eigenlijk worden we als een stelletje imbecielen weggezet, hoe respectloos kun je zijn en moeten wij dan nog een wij gevoel hebben.

Ideeën zijn welkom als ze de huidige vorm van het topic maar niet veranderen, het is heerlijk rustig.

Ik denk nog steeds dat ik blij mag zijn dat ik geen moderator ben, anders moet ik ook nog verhuizen naar mars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Supertip: denk je nu echt dat je gal spuwen ergens toe gaat leiden? Dit soort op de man/crew spelen lucht misschien wel op, maar je zou ook kunnen proberen constructief bij te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:16:
Nee. Er is een oplossing, maar die wil CaptainJackSparrow niet gebruiken ("maar die hebben een heel andere werking en functie voor mij"). Dan houd het snel op, klagen dat je een aanbieding mist omdat het niet in zijn MyReact staat, terwijl het er probleemloos kan komen (maar niet op de gewenste manier).
Ik waarschuw mensen zó vaak dat ze zichzelf niet als norm moeten nemen. De realiteit IS dat mensen verschillende manieren hebben om zaken te gebruiken. Dat is hun goed recht en heeft o.a. veel te maken met verschillen in behoeften. Dus simpelweg zeggen: "Ja maar jij doet het fout" is daarom een volstrekt zinloos argument.

Ik heb al eerder gezegd dat 'de mensen' nu eenmaal zijn zoals ze zijn en dat je de aard van dat beestje niet zo maar even verandert. DIE realiteit zul je als uitgangspunt MOETEN nemen wil je je beleid binnen de realiteit van de échte wereld maken.

Vinden dat 'de mensen het maar anders moeten doen' gaat geGARANDEERD echt, heus, absoluut NIET werken!

En dat snáp je of dat snap je niet. Als ik dát moet gaan uitleggen dan begin ik er al niet eens meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[...]

Nogmaals, zwart/wit. Alsof hetgeen dat CJS aandraagt een op zichzelf staand iets is. Onderdeel van een gros aan issues die mensen met de huidige opzet hebben.
[...]

Nee, ik wil voorkomen dat je probeert een discussietrucje gebruikt waarbij je jezelf als slachtoffer van de boze crew wegzet. Iets waar je wel mee bezig bent. Hou het gewoon bij argumenten ipv beschuldigingen.
Ik ben in ieder geval geen dader. Argumenten genoeg. Na 39 pagina's zijn enkele users de wanhoop nabij. Velen hebben het al opgegeven.
[...]

Bottomline: alles wat je probeert is te claimen dat het terug moet naar het oude vuilstorttopic. Linksom, rechtsom, achterom, voorom. Terwijl gewoon heel duidelijk is gemaakt dat dit niet gaat gebeuren, we willen een lange termijnoplossing waarbij de voordelen van het oude topic terugkomen zonder de nadelen.
Vuilstort. Juist. Dát zijn de termen die structureel iets bijdragen aan deze discussie.
En dikgedrukt is dus on-mo-ge-lijk. Having your cake and eating it too.
[...]

Omdat dit het gedrag is wat het probleem is. Jullie willen een chatbox zonder kwaliteitscontrole of zelfbeheersing.
Nope. Moderatie is goed. Oude vorm modereren, maar dan niet met de zweep maar met de fluwelen handschoenen. Adviezen om de vaste users te gebruiken als mods werd gelijk onderuit gehaald. Ander opties waren ook 'onhaalbaar'.
[...]

Waarom zouden wij daar blij mee zijn? Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.
Wrong. Het is een combinatie van de twee.
[...]

Laat ik het dan een rekensommetje maken. Als iedereen die eerder aanbiedingen postte, dit gewoon zou blijven doen, dan zou dit systeem gewoon werken. Waar zijn die posters gebleven? Zijn de klagers degenen die eerder aanbiedingen postten? Ben ik wel benieuwd naar, want als ze dat waren, waarom postten ze die dan nu niet meer?
Die zijn weg, foetsie. Teveel moeite, niet meer leuk, geen feedback/bedankje of wat dan ook. Niks mag. Te strikt, te streng , te saai. Denk dat je het verder zelf wel kunt invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:32:
Ik waarschuw mensen zó vaak dat ze zichzelf niet als norm moeten nemen.
[...]
En dat snáp je of dat snap je niet. Als ik dát moet gaan uitleggen dan begin ik er al niet eens meer aan.
Maar je neemt juist jezelf als de norm, door te verwachten dat het op jouw manier moet kunnen :) . Je hoeft het niet op die manier te doen, maar je basis om te klagen wordt wel zwak als je gaat eisen dat het op jouw manier moet kunnen terwijl er een alternatief is. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.

Het probleem hier is dat het een principe-discussie wordt gemaakt, door het als strijdende partijen te gaan zien (sommige users vs crew). Dat is echter niet wat het is. We willen een oplossing die het goede van de oude situatie heeft, zonder de nadelen van de oude situatie. Dat vereist inderdaad dat men niet kan verwachten dat het altijd bij het oude blijft. Wij willen verbetering van de huidige situatie, maar jullie willen eigenlijk alleen terug naar het oude (vroegah was alles beter). En daar loopt het spaak.
Freakster86 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:36:
Vuilstort. Juist. Dát zijn de termen die structureel iets bijdragen aan deze discussie.
Point taken :) , maar dat mogen jullie zelf ook doen. Want de aanvallen en negatieve hyperbolen zijn niet van de lucht. Chatbox is echter wel een correcte beschrijving, want er zaten erg veel slechte posts tussen.
En dikgedrukt is dus on-mo-ge-lijk. Having your cake and eating it too.
Jammer dat je er zo over denkt. Het geeft wel aan dat er een probleem is, want als men niet wil meewerken aan een oplossing of alleen suggesties wil geven die gericht zijn op het terugzetten van de oude situatie, dan verspilt iedereen tijd en energie.
Nope. Moderatie is goed. Oude vorm modereren, maar dan niet met de zweep maar met de fluwelen handschoenen. Adviezen om de vaste users te gebruiken als mods werd gelijk onderuit gehaald. Ander opties waren ook 'onhaalbaar'.
Nogmaals: litemods zijn er geweest en is geen haalbare oplossing, dat kun je wel blijven roepen. Iemand die moderator wordt, is volledig crewlid met daaraan verbonden rechten en plichten. Er komt meer bij kijken dan alleen een post hier en daar weggooien :) .

En met fluwelen handschoenen modden? Dan kun je net zo goed niet modden. Want het probleem blijft dat mensen geen kwaliteitscontrole of terughoudendheid toonden, en het grootste deel van de posts geen positieve bijdrage aan het topic was (en dat is dan wel een eufemisme).

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:39:
[...]

Maar je neemt juist jezelf als de norm, door te verwachten dat het op jouw manier moet kunnen :) . Je hoeft het niet op die manier te doen, maar je basis om te klagen wordt wel zwak als je gaat eisen dat het op jouw manier moet kunnen terwijl er een alternatief is. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.
Snap je nou écht niet dat dat totaal NIET is wat ik zeg? Ik heb werkelijk geen zin meer om hier nog veel woorden aan vuil te maken. Laat ik het zo zeggen:

"Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden". "There is more than one way to skin a cat". MENSEN DOEN DINGEN OP VERSCHILLENDE MANIEREN!!!! Jij hebt jouw manier en ik heb mijn manier.

Ik ga jou niet vertellen dat jij het op mijn manier moet doen. Wees dan zo vriendelijk mij niet te vertellen dat ik het op jouw manier moet doen.

Hoe veel duidelijker moet ik het nog maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:51:
Ik ga jou niet vertellen dat jij het op mijn manier moet doen. Wees dan zo vriendelijk mij niet te vertellen dat ik het op jouw manier moet doen.

Hoe veel duidelijker moet ik het nog maken?
Dan moet je toch beter lezen, je moet niets, je mag iets. De keuze is: wil je een oplossing, of wil je dat het op jouw manier gaat. Je wilt iets, je krijgt een alternatieve methode aangeboden, en dan zeg je dat je dat niet wilt. Dat is dan jouw keuze, maar dan is het flauw om boos op anderen te worden omdat je je zin niet krijgt. Zo duidelijk? :)

Het krijgt zo wel een hoog Sheldon-gehalte ;)

Maar goed, terug on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:00
Respect voor het geduld van de mods.

Mods: X kan helaas niet, help ons iets anders te bedenken dat wel haalbaar is
Mopperaars: ja, maar we willen toch X!
Mods: sorry, maar het kan niet. Misschien kun je meedenken met een alternatief?
Mopperaars: ja, maar we willen toch X! En als we dat niet krijgen dan gaan we jullie uitschelden en belachelijk maken!

Ben heel blij dat ik geen mod ben (en ook dat je tegenwoordig fijn de aanbiedingen kunt vinden zonder al dat volstrekt nutteloze gezwam tussendoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:41

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb vanuit het kortingstopic een nieuw topic gemaakt om eventuele vervuiling te voorkomen
het gaat om de dixons vaderdag actie waarme je 5 euro korting krijgt op het gehele assortiment zonder minimale afname en gratis verzenden.
graag aan de modjes de goedkeuring hierop of eventueel sluiten van het topic
zie ook

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Geckoo: wmb mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Supertip schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:28:
Moderators hadden het als vrijwilliger in de oude situatie te druk.
Nu lekker rustig.

Bezoekers tweakers zijn vervuilers, die moeten strak gehouden worden, anders maken ze er een zootje van.
Eigenlijk worden we als een stelletje imbecielen weggezet, hoe respectloos kun je zijn en moeten wij dan nog een wij gevoel hebben.

Ideeën zijn welkom als ze de huidige vorm van het topic maar niet veranderen, het is heerlijk rustig.

Ik denk nog steeds dat ik blij mag zijn dat ik geen moderator ben, anders moet ik ook nog verhuizen naar mars.
verhuizen naar mars
vandaag wordt je hier modje
wij zwaaien je uit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 11-06-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:22:
[...]

verhuizen naar mars
vandaag wordt je hier modje
wij zwaaien je uit ;)
Ik zie nog geen rode naam bij hem ;)
En er stond eerst een heel ander bericht van je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is toch godgeklaagd ook hè. Ergens hier staat dat het aanbiedingentopic voor alle artikelen is. En overigens... het gaat erom of iets goedkoop is/significant goedkoper is dan elders. Of men het als aanbieding aanprijst of niet doet niet ter zake. Toen ik een 4TB externe schijf meldde stond die ook niet als aanbieding op de site. Maar goedkoop was hij zeker met €125.

Post ik net iets dat ik vermeldenswaard vond omdat het wel degelijk goedkoper is dan de rest.... WORDT HET VERWIJDERD!!!!!!!! :(

Is men nou helemaal besuikerd?

Wat doet het er nou toe dat het zoiets simpels is als een micro-USB kabeltje? Die gebruiken we toch juist allemaal?

Wie heeft zich hier tot God over het aanbiedingentopic verheven?
Zelf net 3 besteld. Voor al die apparaten die met een micro-USB kabeltje opgeladen moeten worden... en waarvan de bijgeleverde kabels wat aan de korte kant zijn.

Van HTC en met 1,8 meter lang is 4 euri 't stuk niet duur, en significant goedkoper dan de rest.

pricewatch: HTC Datakabel DC M410

Bij Bol.com dus. :)
Gelieve de verwijdering van deze vermelding van dit voordelige artikel weer ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb je betreffende post verwijderd omdat het 1. geen aanbieding betreft en 2. we het over een prijs verschil hebben van 2á3 euro. Dit is niet bepaald 'significant' goedkoper te noemen dan wel een 'scherpe daling' (zie het beleid)

Door bovengenoemde punten vond ik het dan ook nodig je post te verwijderen. Je voorbeeld van de 4TB schijf is overigens wel een goede. Die laten we prima staan. Dat is bijvoorbeeld wel een 'significant' prijsverschil met de huidige prijzen. Het hoeft niet per se een aanbieding te zijn, zie ook het beleid. Er moet echter wel een doorslaggevend prijs verschil zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Perkouw op 16-06-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wel eens van procentueel prijsverschil gehoord? Natuurlijk is dat bij een kleiner/goedkoper artikel in absolute termen een geringer bedrag. Nu heb ik er zelf drie besteld. Ga eens uitrekenen hoeveel ik daarvoor bij de eerstvolgende concurrent kwijt was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:15:
Wel eens van procentueel prijsverschil gehoord? Natuurlijk is dat bij een kleiner/goedkoper artikel in absolute termen een geringer bedrag. Nu heb ik er zelf drie besteld. Ga eens uitrekenen hoeveel ik daarvoor bij de eerstvolgende concurrent kwijt was geweest.
Een relatieve korting is niet zo belangrijk, het gaat om de absolute korting. Ik hoor het graag als ik 10% kan besparen op een wasmachine, maar een iPhone oplader met 80% korting vind ik niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is meestal het geval dat wanneer je van een aanbieding gebruik maakt en hier meerdere artikelen van aankoopt het bespaarde bedrag oploopt. Maar daar gaat het nu niet om. Het prijs verschil is te klein om dit aan te merken als een 'significant' prijsverschil of een 'aanbieding'.

Bovendien kan je dergelijke kabels vaak elders goedkoper krijgen. Het zei van een ander merk dan wel een versie van DealExtreme. Dat maakt dit prijsverschil dus al behoorlijk minder interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 16-06-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:15:
Ik heb er ook 3 besteld en vond het een goede attentie cq post.
Was het waarschijnlijk ook een proefballonnetje van jou >:)

Maar ik heb andere gevoelens bij de verwijdering, zonder natuurlijk een vinger te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Perkouw schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:23:
Bovendien kan je dergelijke kabels vaak elders goedkoper krijgen. Het zei van een ander merk dan wel een versie van DealExtreme. Dat maakt dit prijsverschil dus al behoorlijk minder interessant.
En dat merk was nou juist ook een van de redenen om het te melden. Het is geen Chinese shopzooi van onduidelijke/onzekere kwaliteit. HTC verbindt zijn naam eraan. En nee... dergelijke (merk)kabels van minimaal 1,8m zijn niet makkelijk elders te vinden voor een vergelijkbare prijs..

http://tweakers.net/categ...QVZaYo2QvrWRkbGahFFtbWwsA

Wordt elke posting zo op een gouden schaaltje gewogen?
Supertip schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:34:
[...]

En zou dit niet maatgevend moeten zijn of een aanbieding vermeldenswaardig is of niet? Wat de andere GoTters ervan vinden?

I rest my case.

[ Voor 41% gewijzigd door CaptJackSparrow op 16-06-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Supertip schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Was het waarschijnlijk ook een proefballonnetje van jou >:)

Maar ik heb andere gevoelens bij de verwijdering, zonder natuurlijk een vinger te wijzen.
Indien je dergelijke afsluitingen maakt kan je deze beter gewoon gelijk uitspreken. :)
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:34:
[...]

En dat merk was nou juist ook een van de redenen om het te melden. Het is geen Chinese shopzooi van onduidelijke/onzekere kwaliteit. HTC verbindt zijn naam eraan. En nee... dergelijke (merk)kabels van minimaal 1,8m zijn niet makkelijk elders te vinden voor een vergelijkbare prijs..

http://tweakers.net/categ...QVZaYo2QvrWRkbGahFFtbWwsA

Wordt elke posting zo op een gouden schaaltje gewogen?
Je pint je nu gelijk weer vast op één stuk van mijn post. De reden waarom je ik post verwijderd heb, die heb ik je eerder hierboven al gegeven. Het was geen aanbieding en een te klein prijsverschil in mijn ogen.

Overigens kan ik er natuurlijk ook naast zitten, getuige de gebruiker boven je die de post waardeerde. Echter verwacht ik dan wel op een normale toon aangesproken te worden en ben ik best bereid een post bijvoorbeeld terug te zetten. Zoals gezegd, ik kan er ook wel eens naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK. Doe dat en we praten er niet meer over. Maar gezien alle inspanning die ik geleverd heb om dit topic van de grond te krijgen en het te verbeteren EN mijn eerdere uitspraken dat ik GEEN flutaanbiedingen wil posten maakten dat dit danig in mijn verkeerde keelgat schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
En juist door het niet toestaan van bedankjes of andere reacties is een post natuurlijk slecht te wegen op kwaliteit.
En moet je als moderator afgaan op je feelings, en dan kan wel eens een beperkende factor zijn om een streng post feedback beleid te hebben.

En een reactie van bv.

Thanks Jack

Ik zocht me al maanden in een krul, na een aantal eBay kabels van slechte kwaliteit heb ik hier meer vertrouwen in want je kan ze altijd retour zenden als ze niet voldoen.

Daar krijgt toch niemand slapeloze nachten van :z

[ Voor 34% gewijzigd door Supertip op 16-06-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:42:
OK. Doe dat en we praten er niet meer over. Maar gezien alle inspanning die ik geleverd heb om dit topic van de grond te krijgen en het te verbeteren EN mijn eerdere uitspraken dat ik GEEN flutaanbiedingen wil posten maakten dat dit danig in mijn verkeerde keelgat schoot.
Ik heb zojuist je post terug gezet. Laten we in het vervolg, indien een dergelijke situatie zich voordoet, gewoon even op een nette manier contact met elkaar opnemen via dm of dit topic. Dan komt het allemaal echt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Perkouw schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:10:
Ik heb je betreffende post verwijderd omdat het 1. geen aanbieding betreft en 2. we het over een prijs verschil hebben van 2á3 euro. Dit is niet bepaald 'significant' goedkoper te noemen dan wel een 'scherpe daling' (zie het beleid)

Door bovengenoemde punten vond ik het dan ook nodig je post te verwijderen. Je voorbeeld van de 4TB schijf is overigens wel een goede. Die laten we prima staan. Dat is bijvoorbeeld wel een 'significant' prijsverschil met de huidige prijzen. Het hoeft niet per se een aanbieding te zijn, zie ook het beleid. Er moet echter wel een doorslaggevend prijs verschil zijn.
Bij twijfel kun je het ook laten lopen toch? Hij steekt er ook tijd en energie in om een constructieve bijdrage aan dit nieuwe forum te geven. Best frustrerend om dit plotsklaps weggemod te zien worden. De start van dit nieuwe forum heeft heel wat voeten in aarde gehad, wederzijds begrip is noodzakelijk om er wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Perkouw schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:26:
[...]
Ik heb zojuist je post terug gezet. Laten we in het vervolg, indien een dergelijke situatie zich voordoet, gewoon even op een nette manier contact met elkaar opnemen via dm of dit topic. Dan komt het allemaal echt wel goed. :)
Ik vond alleen dat het ook als 'beleid' hier openlijk aangekaart verdiende te worden aangezien nou juist dat beleid m.b.t. dat topic hier zo'n belangrijk onderwerp is. Gezien alles wat daarover vooraf is gegaan vond ik het niet nodig om mijn ergernis te verbergen. Beetje integendeel eigenlijk om te laten zien dat dit soort modacties wel degelijk iets oproept bij de gebruikers en dat dient men zich misschien wat meer te realiseren.

Zoals gezegd stop je er tijd en moeite in en dat ziet niemand graag weggegooid worden. Ik had wel gecheckt of die verwijdering gepaard was gegaan met een DM. Als die er geweest was zou ik daar gereageerd hebben i.p.v. hier.

Wat ik trouwens als algemeen verschijnsel ietwat hinderlijk vind is dat ik nu het 'eigendom' van mijn eigen posting kwijt ben. Ik krijg er geen 'Wijzig' optie meer te zien. Is het echt onmogelijk om de oude situatie compleet te herstellen zonder ook de melding van wijziging onderaan de posting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Post was gelocked omdat ik er eerst een modbreak van had gemaakt. Je kan deze nu weer editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor die paar posts per dag in dat topic, wordt er ook nog een ballotage commissie opgericht? :P Het kan zijn dat er hier nu weinig te modden valt, dat er opeens drukte is om dit soort postings, maar ik snap de verwijdering vanaf moment één niet. Goed dat ie nu terug is geplaatst. Toch bijna 50% goedkoper dan de volgende in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Overigens qua beleid is het misschien zinvol om daar officieel aan toe te voegen dat 'geen aanbieding te klein is'. In absolute zin wat de prijs betreft dus. Zolang er procentueel maar een significant voordeel is. Genoeg codes voor 10% korting in het kortingscodetopic nietwaar?

Het on-line kopen van juist kleine artikelen kan lastig zijn door relatief hoge verzendkosten die er bij kunnen komen afhankelijk van de webshop. Men begint gelukkig steeds meer in te zien dat hoge verzendkosten aanzienlijk drempelverhogend kunnen werken en je ziet steeds vaker dat in navolging van de Chinese webshops men ook hier geen of geringe verzendkosten hanteert. Bol doet dat ook heel aardig met 2 euro verzendkosten en gratis vanaf 20 euro (ik kon nog wel een leren case voor mijn nieuwe smartphone gebruiken ;)).

Een klein artikel dat bij een webshop tóch voordelig is aan te schaffen inclusief verzendkosten is daarom juist wellicht extra interessant om in het aanbiedingentopic te posten.
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.