Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:13:
Dat probleem heb je in elk AK-topic. Ik TR me suf in het T-Mobile topic als men weer losgaat met de 'wanneer is de volgende aanbieding?' vragen. Na de actie van afgelopen donderdag werd dat sowieso op vrijdag, zaterdag en zondag gevraagd en dat was alleen maar in de laatste 100 posts. Zelfde was in het oude VF-topic, waar elke vraag 10x langskwam.
En dat probleem hadden we in het kwadraat in het oude topic. Niets nieuws onder de zon dus.

Er is een keuze gemaakt om zero-day users met nul posts overal toe te laten, die gaan dan ook Twitter/Facebook stijl los en lezen geen informatie, ze willen het als een jong vogeltje direct gevoerd krijgen. De wat ervarener GoTters gaan daar ook af en toe op in. Deels uit ergernis en deels 'educatief'. Tuurlijk mag dat niet, ik heb er ook wel wat DM/Push-discussies over gehad, maar het blijft gewoon gebeuren. Er is al aangegeven dat de 'oude' SG-restricties (50 posts) niet meer gelden en ook niet terugkomen.
Die oude restrictie gold ook al niet voor SF> Dus niet te vergelijken met elkaar.
Ik heb al voorgesteld om de QuickReply eruit te slopen bij dit soort topics.
De Quick Reply er uit, dat kan ik wel fixen denk ik. Met een smerig ehack, dat dan weer wel.

GoT is steeds verder geoptimaliseerd om 'chatterig' te reageren, dus wees dan niet verbaasd dat het in dit soort topics gebeurd. Je krijgt gewoon een soort van slowchat in zo'n topic, net als de iBood hunt-topics. Misschien gewoon accepteren dat er zo'n topic bestaat? Als door het afval niemand post, gaat ook niemand meer afval posten.
Dat hebben we geprobeerd, met het 'modden on demand'. De hoeveelheid klachten per TR explodeerde daarop. Hier kom ik straks nog even op terug.
Zelfregulerend mag ook niet, want als user mag je geen mod-achtige opmerkingen plaatsen.
Inderdaad, dat is de all time #1 klacht, het meemodden (lees: afblaffen) van nieuwelingen en hen die het (nog) niet zo begrepen hebben. Dat is een nog grotere ergernis dan die 100-en crapposts uit oude aanbiedingen topic. Ik moet elke dag wel een account wissen van een nieuweling die daar volledig op afknapt. Echt, elke dag minstens een.
Zonder persoonlijk te worden, maar ik zie gambieter bv. als een vrij strenge mod. De keuze voor hem in dat topic vind ik minder gelukkig. Zeg maar een soort stormtrooper op baby-ewoks.

Nou, meer een Yoda op een kudde Gremlins. Maar om terug te komen op de vermeende strengheid, dit is natuurlijk hetzelfde als bij de 'modden on demand' oplossing. Daarmee bestrijd je een bijwerking zonder de bron aan te pakken. Want wij maken er geen puinhoop van, dat doen jullie.

En dan moeten wij de puinhoop opruimen (lees acteren op TR's) maar dan zijn we weer te streng?
Ik zie ook wel dat de oudejongens krentebrood sfeer zo goed als weg is (alhoewel dit topic nog voorziet in de behoefte). Maar het doel, het delen van aanbiedingen, staat nog als een paal boven water. Dat kan nog steeds en ook het lullen over aanbieding X kan nog steeds, maar dan in een eigen topic. Het gekke is dat we daar tot nu toe, zo goed als geen klacht over de inhoud van hebben gehad. Daar waar die discussie plaatsvind is het tot volle tevredenheid van alle participanten. Wat in de oude situatie met minstens 4 TR's per dag wel anders was.
Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:19:
[...]
Toch is dit jarenlang de stijl van GoT geweest. Je moest je eerst 'bewijzen' op de techfora voordat je rechten had op de offtopic/generieke fora.
Verplaats dan het topic naar de HK, iedereen blij. Jammer voor de mensen die daar niet kunnen komen, maar het gros heeft daar wel toegang toe. En anders praat je over het epische aanbiedingentopic in de HK en dat mensen moeite moeten doen om daar te komen.
Edit
Indirect zeg je eigenlijk ook dat HK-acces free for all moet zijn, ongeacht regtijd en postings.
Eigenlijk wel. Als je je aan de regels kan en wil houden, zou ik daar in principe geen probleem mee hebben.
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:20:
[...]
En daar is dat cirkeltje weer. Ik heb al ik weet niet hoe vaak geschreven dat ik NIET voorsta om naar die oude situatie terug te gaan. Maar om de een of ander reden blijft constant maar weer gesteld worden dat dit wel is wat ik/wij zou(den) willen.
Dat wil ik dus NIET.
Niet dus.
Ik WIL niet terug naar exact die oude vorm van het topic.
Ik wil NIET dat het topic in zijn oude vorm terugkomt.
etc. etc.
Ik ga eens kijken of we sommige dingen technisch kunnen realiseren binnen niet al teveel tijd. We hebben ook nog de user top 5 in elke iteratie zitten. Jullie hebben zonder al teveel moeite de 'AK spoilertag' naar de eerste plek gestemd. Een technische feature is via die route ook te realiseren....
Kun je een tekstvoorstel doen voor de topicwarning? Zoals jij het graag zou zien?
[
Voor 19% gewijzigd door
zeef op 19-06-2013 10:43
]