Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:08:
Voor die paar posts per dag in dat topic, wordt er ook nog een ballotage commissie opgericht? :P Het kan zijn dat er hier nu weinig te modden valt, dat er opeens drukte is om dit soort postings, maar ik snap de verwijdering vanaf moment één niet.
We hebben eerder gevallen gehad van mensen die een iets goedkoper product uit de PW posten, puur om zo het Aanbiedingentopic in hun MyReact te krijgen. Verder is het wel een erg niche-product. Ik ben ook niet echt overtuigd van de postwaardigheid van dat specifieke product, en ik moet zeggen dat de gruwelijk overdreven beginreactie van CJS nou niet echt helpt. Gelukkig zijn de reacties daarna constructiever, maar ik zou zeggen: probeer het eens zonder die eerste reactie en vraag eerst op normale toon wat er aan de hand is, en bied ook je excuses aan na zo'n reactie. Perkouw geeft netjes aan er misschien naast te hebben gezeten en zet de post terug, van CJS zie ik geen excuses maar wel wat napruttelen over de "edited by".

Ik begin namelijk wel het gevoel te krijgen dat sommigen hier op elke slak zout leggen en op elk mogelijk iets gaan brullen, maar nogal kritiekloos op de eigen bijdragen zijn. Een dergelijke houding is echter niet constructief :)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 16-06-2013 18:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:30:
[...]

We hebben eerder gevallen gehad van mensen die een iets goedkoper product uit de PW posten, puur om zo het Aanbiedingentopic in hun MyReact te krijgen. Verder is het wel een erg niche-product. Ik ben ook niet echt overtuigd van de postwaardigheid van dat specifieke product, en ik moet zeggen dat de gruwelijk overdreven beginreactie van CJS nou niet echt helpt. Gelukkig zijn de reacties daarna constructiever, maar ik zou zeggen: probeer het eens zonder die eerste reactie en vraag eerst op normale toon wat er aan de hand is, en bied ook je excuses aan na zo'n reactie. Perkouw geeft netjes aan er misschien naast te hebben gezeten en zet de post terug, van CJS zie ik geen excuses maar wel wat napruttelen over de "edited by".

Ik begin namelijk wel het gevoel te krijgen dat sommigen hier op elke slak zout leggen en op elk mogelijk iets gaan brullen, maar nogal kritiekloos op de eigen bijdragen zijn. Een dergelijke houding is echter niet constructief :)
Niet constructief?
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:07:
Viel mij ook op. Ik vraag me af of mensen dit maar even posten om zo het topic weer in hun post history te krijgen.

Daar zou een betere manier voor moeten zijn. Vandaar mijn suggestie eerder.
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Een flutaanbieding posten om het topic in mijn Post History te krijgen doe ik dus niet. Anderen misschien wel. Zolang ik dus geen aanbieding tegen ben gekomen die het vermelden waard is mis ik dus veel en 'werkt' het topic voor mij niet meer.
Na mij zo principieel te hebben gedragen én uitgesproken krijg ik dat ook nog naar mijn hoofd gegooid.

Een niche-product. Want de meeste Tweakers gebruiken die kabels niet?

En ik heb al verteld waarom ik mijn ergernis wou laten blijken. In dit topic hebben diverse mensen al uitgesproken dat zij zich in het oude aanbiedingentopic vaak meer stoorden aan de modacties dan aan de minder on-topic bijdragen daar. Dat zou wat mij betreft ook wel eens wat meer opgepikt mogen worden.

Je kunt natuurlijk overal een negatieve draai aan geven.

"Wat ik trouwens als algemeen verschijnsel ietwat hinderlijk vind..." betreft iets dat niet specifiek over deze actie gaat maar forumwide van toepassing is. Zoiets heet een 'aanleiding' om dat even ter sprake te brengen aangezien ik daar anders nooit specifiek een posting over zou plaatsen.

Dat heet dus niet "napruttelen".

Na zó veel werk te hebben gestoken in constructieve bijdragen over het aanbiedingentopic vind ik dat mijn irritatie over deze verwijdering gerechtvaardigd was.

Nadat Perkouw aangaf zich misschien vergist te hebben zei ik ook: OK, zand erover. Het is niet echt in mijn aard 'to hold a grudge'. Dan moet je écht hele erge dingen gedaan hebben.

Dan is het *dus* ook niet wenselijk dat anderen er dan weer uitgebreid op door gaan.

Ik wil het graag hier bij laten en zinnigere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:42:
OK. Doe dat en we praten er niet meer over. Maar gezien alle inspanning die ik geleverd heb om dit topic van de grond te krijgen en het te verbeteren EN mijn eerdere uitspraken dat ik GEEN flutaanbiedingen wil posten maakten dat dit danig in mijn verkeerde keelgat schoot.
Als je echt 1.80m nodig hebt is het een prima aanbieding. Maar eigenlijk zou ik iedereen eerder deze aanraden: http://dx.com/p/genuine-n...-n81-n82-more-115cm-23193

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:10:
Ik wil het graag hier bij laten en zinnigere dingen doen.
Nee, zo simpel is het niet. Als je zinniger discussies wilt, laat dan dergelijke overdreven reacties als CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" achterwege en stel de vraag op een normale manier. "Zand erover" kan gebruikt worden als er duidelijk een fout was van Perkouw en niet van jou, maar er is geen enkele rechtvaardiging voor CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback". Wees een kerel en bied gemeende excuses aan, ipv te doen alsof je niets fout hebt gedaan en constructief bezig bent.

Dus nee, "zand erover" is niet voldoende. Probeer het eens met "sorry voor mijn initiele reactie" en geef gewoon toe dat deze onnodig was. Want nee, je ergernis is niet gerechtvaardigd. Het zou goed zijn als de klagers in dit topic ook eens kritisch op de eigen uitingen gaan worden, want dat ontbreekt nogal. Als crew proberen we de discussie zo open mogelijk te houden, maar dan mag er wel wat meer verwacht worden van de bijdragen.

Het is juist heel zinnig om te vragen om de communicatie wederzijds correct te laten verlopen. En in dit geval is deze in CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" gewoon vervelend en contraproductief.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 16-06-2013 19:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde dit allemaal hoor, ik vond de oude opzet ook leuker/handiger/makkelijker. Volgens mij werd er ook meer gepost.
Ik heb ook een paar kabeltjes besteld. Goedkoop via ebay/dealextreme oid is in dit soort gevallen niet altijd het beste wat je kunt doen.. liever een merk.
Opladers van twijfelachtige unmarked 3rd party shit kunnen bijv. je mobo slopen van je telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 23:34
Ik vind dit nieuwe aanbiedingen forum eigenlijk helemaal niets vergeleken met het oude aanbiedingen topic in het shopping forum. Er wordt nu, lijkt wel, veel minder gepost en omdat reageren op een aanbieding verboden is, is het niet meer snel duidelijk of een aanbieding nou goed of slecht is, daarvoor moet eerst het topic van de aanbieding opgezocht worden.
Leuk initiatief van tweakers om de boel overzichtelijker te maken, maar het pakt mindere goed uit dan ik had gedacht, mijn voorstel is dan ook: verwijder dit forum en maak weer een aanbiedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
Nog even om toe te voegen: ik was érg blij met die kabelaanbieding. Dit soort deals mogen van mij zeker gewoon geplaatst worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Jordyyyyy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:44:
Ik vind dit nieuwe aanbiedingen forum eigenlijk helemaal niets vergeleken met het oude aanbiedingen topic in het shopping forum. Er wordt nu, lijkt wel, veel minder gepost en omdat reageren op een aanbieding verboden is, is het niet meer snel duidelijk of een aanbieding nou goed of slecht is, daarvoor moet eerst het topic van de aanbieding opgezocht worden.
Leuk initiatief van tweakers om de boel overzichtelijker te maken, maar het pakt mindere goed uit dan ik had gedacht, mijn voorstel is dan ook: verwijder dit forum en maak weer een aanbiedingen topic.
Het is gewoon gedaan omdat het simpelweg teveel werk was voor de modjes, aanbiedingen topic is al zo goed als uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
*knip*, dit soort rant opmerkingen mag je achterwegen laten.

[ Voor 87% gewijzigd door Perkouw op 18-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb mijn posting even moeten editen. -O- CaptJackSparrow in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Normaliter hoor je zoiets natuurlijk gewoon als nieuwe posting te kunnen doen zodat er geen kans is dat men die aanvullende informatie mist, maar met de huidige regels kan ik dat niet doen. Er een apart topic voor maken vind ik ook weer overkill.

Dat 'werkt' gewoon veel minder goed voor wat betreft het adequaat overbrengen van relevante informatie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Oneens. En dan wel om de reden dat je nu alles netjes bij elkaar hebt. Vandaag ook weer wat reacties geruimd. Drie reacties die over eenzelfde aanbieding/code gingen. Dat zorgt alleen maar voor vervuiling en dan gaat alles door elkaar staan aanbiedingen en opmerkingen als deze. Daarbij zit je ook nog ees met het probleem dat de aanbieding er dan niet meer bijstaat en mensen moeten zoeken/terugbladeren. Iets wat ze vaak niet doen en dan liever een berichtje plaatsen met een vraag.

Nu staat het netjes bij de betreffende aanbieding/code, in mijn ogen een stuk overzichtelijker/duidelijker.

M.b.t. je rectificatie -> DC M410 lenght in google geeft allemaal 1.2m weer op een enkele na die 1.5m stelt. eBay is nu niet echt een validatie tool, komen zeer veel fouten voor zoals je nu zelf ook ervaren hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Perkouw op 18-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:11:
Nu staat het netjes bij de betreffende aanbieding/code, in mijn ogen een stuk overzichtelijker/duidelijker.
Daar heb je die dagelijkse mails voor. Dit is een forum, iets wat jullie niet lijken te snappen. Nee, het moet overzichtelijk, geordend, strak, restrictief en nodeloos ingewikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is dat er nu zeer weinig activiteit in het topic is maar als zo'n posting al weer op de 'vorige' pagina staat dan gaan mensen die hem al gelezen hebben hem niet snel herlezen en dan mist men die informatie dus. Voor mensen die hem nu voor de eerste keer lezen werkt het wel. Ik zou natuurlijk ook die originele posting aangepast hebben of ik zou het zoals nu gedaan hebben maar er dan een nieuwe korte posting met terugverwijzing naar gedaan hebben zodat men er op geattendeerd wordt dat er aanvullende informatie is.

En bij Bol staat alleen de EAN code. Pas bij eBay staat dat artikelnummer. Hoeveel traps verificatie ga je doen voor zoiets kleins? Achteraf als je eenmaal weet waar je op moet letten is het altijd stukken makkelijker. Ik heb geen ervaringen met eBay die mijn vertrouwen in dergelijke simpele specificaties zouden hebben doen verminderen. Ik weet alleen wel dat men er veel aan doet om negatieve feedback te vermijden. Correcte specificaties had ik daarom wel verwacht.

Maar ja... ik heb ook weer wat on-line shopperservaring bijgeleerd. ;(

Voor mij zijn ze ter vervanging van kabeltjes van ik schat 80cm wel lang genoeg. Ik hoop dat ze dat voor de anderen die ze gekocht hebben ook zijn. Anders kan men ze gelukkig kosteloos terugsturen... alleen het gedoe...

Het onderwerp van ontbrekende (vreselijk lastig) of incorrecte informatie op webshops is trouwens ook iets dat misschien wel eens een eigen topic waard zou zijn, maar goed... hier hoort het verder niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"Normaliter" zou ik dus nog even iets gepost hebben in de trant van:
En nóg even een stukje aanvullende informatie. Mét real life foto's. ;) Macro nog wel! :p
CaptJackSparrow in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Ik post het nu ook bewust apart van mijn vorige posting omdat als ik die edit mensen niet in de gaten kunnen hebben dat er informatie bijgezet is waardoor ze het missen.

En daar is een forum uiteindelijk voor IMHO. "Delen van kennis en informatie."

Je hebt nu figuurlijk één hand op je rug gebonden. Frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

Met alle respect, maar dan lijkt het me tijd om de post alsnog te trashen. Het is gewoon niet goedkoop voor een usb kabel van die lengte. Verder ben ik het met Freakster eens dat de traffic in het topic gekelderd is. Per wanneer mogen we de balans opmaken?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
sphere schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:04:
Met alle respect, maar dan lijkt het me tijd om de post alsnog te trashen. Het is gewoon niet goedkoop voor een usb kabel van die lengte. Verder ben ik het met Freakster eens dat de traffic in het topic gekelderd is. Per wanneer mogen we de balans opmaken?
Per wanneer je wil. :) We gaan niet terug naar de vorige situatie dus het alternatief is sluiten van AK. Volgens mij is dat een nog slechter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:31:
[...]

Per wanneer je wil. :) We gaan niet terug naar de vorige situatie dus het alternatief is sluiten van AK. Volgens mij is dat een nog slechter alternatief.
Gooi maar dicht dan, want dit is hopeloos. Echt hopeloos.

Post van gister over een abonnement. Lijkt geen aanbieding, tenminste wat de postert zei klopte niet. Dan moet je dus via een DM of via een TR (zodat die mod even verhaal gaat halen bij de postert) er proberen achter te komen wat de postert daadwerkelijk bedoelde en zorgen dat de originele post wordt gewijzigd. Echt een verschrikkelijke manier om een topic te runnen.

Door jullie starre houding zitten we nu op een doodlopende weg. Jullie zeggen wel steeds "draag ideeën aan" en "kom met alternatieven", maar ondertussen zijn ze allemaal wel de revue gepasseerd en allemaal afgeschoten. Want of het kost dev tijd, of het wordt teveel de oude situatie of.... er is altijd wel een maar. Jullie idee, jullie topic, jullie probleem. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:31:
[...]

Dus het is dit of sluiten eigenlijk? Gezien het moordend tempo in AK, kan het makkelijk in SF. Scheelt ook weer subfora, want voor elke losse scheet hebben we subforum inmiddels.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 19-06-2013 08:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:47:
[...]

Dus het is dit of sluiten eigenlijk? Gezien het moordend tempo in AK, kan het makkelijk in SF. Scheelt ook weer subfora, want voor elke losse scheet hebben we subforum inmiddels.
Dat zou kunnen. Maar dan wel in de huidige opzet.
Freakster86 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 05:27:
[...]

Gooi maar dicht dan, want dit is hopeloos. Echt hopeloos.

Post van gister over een abonnement. Lijkt geen aanbieding, tenminste wat de postert zei klopte niet. Dan moet je dus via een DM of via een TR (zodat die mod even verhaal gaat halen bij de postert) er proberen achter te komen wat de postert daadwerkelijk bedoelde en zorgen dat de originele post wordt gewijzigd. Echt een verschrikkelijke manier om een topic te runnen.
Een DM of TR sturen bij een probleem in een topic is op heel GoT volstrekt normaal. Het verleden van het aanbiedingen topic liet zien dat zulke dingen tientallen tot honderden volstrekt niets toevoegende 'welles-nietes' posts opleverde in een paar uur. Dat we daarvan verlost zijn, bevalt genoeg mensen.
Door jullie starre houding zitten we nu op een doodlopende weg. Jullie zeggen wel steeds "draag ideeën aan" en "kom met alternatieven", maar ondertussen zijn ze allemaal wel de revue gepasseerd en allemaal afgeschoten. Want of het kost dev tijd, of het wordt teveel de oude situatie of.... er is altijd wel een maar. Jullie idee, jullie topic, jullie probleem. Veel plezier ermee.
En dat hebben we ook gedaan, binnen de kaders van 'niet terug naar de oude puinzooi'. Het hele Aanbiedingen topic 2.0 is hier door jullie bedacht. Dus inderdaad, veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:46:

[...]
En dat hebben we ook gedaan, binnen de kaders van 'niet terug naar de oude puinzooi'. Het hele Aanbiedingen topic 2.0 is hier door jullie bedacht. Dus inderdaad, veel plezier ermee. :)
Nou... dat ben ik niet helemaal eens. Ik wil er geen jullie-hullie verhaal van maken, maar het ging om het HK gehalte van het aanbiedingstopic. De 2.0 versie is even dynamisch als een maandblad, dus dat is weer het andere uiterste. Een bedankje is niet toegestaan, dus de poster heeft geen enkele feedback of de aanbieding goed/slecht/elders beter was. Na een paar keer laat ie het ook wel om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Nou... dat ben ik niet helemaal eens. Ik wil er geen jullie-hullie verhaal van maken, maar het ging om het HK gehalte van het aanbiedingstopic. De 2.0 versie is even dynamisch als een maandblad, dus dat is weer het andere uiterste. Een bedankje is niet toegestaan, dus de poster heeft geen enkele feedback of de aanbieding goed/slecht/elders beter was. Na een paar keer laat ie het ook wel om te posten.
Dat klopt in zekere zin. Alleen is het niet iets dat opeens gegroeid is. Het oude topic was al tijden een probleem. We hebben het eerst nog geprobeerd -wederom op jullie verzoek- om alleen op verzoek (TR) te modden. Elke keer weer werd de waarschuwing/het verzoek om ontopic te posten volstrekt genegeerd en monde het geheel uit in een forse dagtaak voor de vrijwillige mods. Zelfs nu nog begrijpen mensen de modus operandi niet (of willen die niet begrijpen).

Vertel mij maar hoe we de teugels kunnen laten vieren zonder dat het (weer eens) een puinhoop wordt. Denk daarbij niet alleen aan jezelf maar ook aan andere lezers van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ach... zodra men met dit strikte postbeleid kwam als modificatie van mijn oorspronkelijke voorstel voor CA2.0 begon ik op pag. 24 meteen te waarschuwen dat dit de levensvatbaarheid van het topic wel eens fataal zou kunnen worden. Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback

Op een forum is de mogelijkheid van communicatie een eerste vereiste. Die is er nu gewoon onvoldoende. Volkomen voorspelbaar dat het dan niet gaat werken.

Ik heb al uitgelegd hoe je met een iets gewijzigde topicwarning i.c.m. helder geformuleerde beleidsregels meer communicatie weer zou kunnen toestaan. Of anders de 'invitation only' variant die ik al lang geleden beschreven heb. De structuren die daar voor nodig zijn bestaan in principe al op GoT want die HK werkt daar ook mee. Zij het dan dat het hier om alleen een postrestrictie zou gaan en iedereen het topic zou kunnen lezen.

Je moet het alleen wel proberen. Als je niets doet gebeurt er ook helemaal niets.

Ik heb al lang het gevoel dat we zo alleen maar in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn. En iedereen wordt het moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat probleem heb je in elk AK-topic. Ik TR me suf in het T-Mobile topic als men weer losgaat met de 'wanneer is de volgende aanbieding?' vragen. Na de actie van afgelopen donderdag werd dat sowieso op vrijdag, zaterdag en zondag gevraagd en dat was alleen maar in de laatste 100 posts. Zelfde was in het oude VF-topic, waar elke vraag 10x langskwam.

Er is een keuze gemaakt om zero-day users met nul posts overal toe te laten, die gaan dan ook Twitter/Facebook stijl los en lezen geen informatie, ze willen het als een jong vogeltje direct gevoerd krijgen. De wat ervarener GoTters gaan daar ook af en toe op in. Deels uit ergernis en deels 'educatief'. Tuurlijk mag dat niet, ik heb er ook wel wat DM/Push-discussies over gehad, maar het blijft gewoon gebeuren. Er is al aangegeven dat de 'oude' SG-restricties (50 posts) niet meer gelden en ook niet terugkomen.

Ik heb al voorgesteld om de QuickReply eruit te slopen bij dit soort topics. GoT is steeds verder geoptimaliseerd om 'chatterig' te reageren, dus wees dan niet verbaasd dat het in dit soort topics gebeurd. Je krijgt gewoon een soort van slowchat in zo'n topic, net als de iBood hunt-topics. Misschien gewoon accepteren dat er zo'n topic bestaat? Als door het afval niemand post, gaat ook niemand meer afval posten. Zelfregulerend mag ook niet, want als user mag je geen mod-achtige opmerkingen plaatsen.

Zonder persoonlijk te worden, maar ik zie gambieter bv. als een vrij strenge mod. De keuze voor hem in dat topic vind ik minder gelukkig. Zeg maar een soort stormtrooper op baby-ewoks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:10:
Ach... zodra men met dit strikte postbeleid kwam als modificatie van mijn oorspronkelijke voorstel voor CA2.0 begon ik op pag. 24 meteen te waarschuwen dat dit de levensvatbaarheid van het topic wel eens fataal zou kunnen worden. Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback

Op een forum is de mogelijkheid van communicatie een eerste vereiste. Die is er nu gewoon onvoldoende. Volkomen voorspelbaar dat het dan niet gaat werken.

Ik heb al uitgelegd hoe je met een iets gewijzigde topicwarning i.c.m. helder geformuleerde beleidsregels meer communicatie weer zou kunnen toestaan. Of anders de 'invitation only' variant die ik al lang geleden beschreven heb. De structuren die daar voor nodig zijn bestaan in principe al op GoT want die HK werkt daar ook mee. Zij het dan dat het hier om alleen een postrestrictie zou gaan en iedereen het topic zou kunnen lezen.

Je moet het alleen wel proberen. Als je niets doet gebeurt er ook helemaal niets.

Ik heb al lang het gevoel dat we zo alleen maar in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn. En iedereen wordt het moe.
Precies. Dus laten we er gewoon mee ophouden. Jullie willen terug naar de oude vertrouwde puinhoop en wij willen dat onder geen beding. Inderdaad, het was een HK achtige constructie en dat is wel het laatste waar we naartoe terug willen. Een read only forum waar alleen de happy few met elkaar kunnen kletsen? Nee, dat is een goed signaal afgeven. George Orwell zou trots op je zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Precies. Dus laten we er gewoon mee ophouden. Jullie willen terug naar de oude vertrouwde puinhoop en wij willen dat onder geen beding. Inderdaad, het was een HK achtige constructie en dat is wel het laatste waar we naartoe terug willen. Een read only forum waar alleen de happy few met elkaar kunnen kletsen? Nee, dat is een goed signaal afgeven. George Orwell zou trots op je zijn. ;)
Toch is dit jarenlang de stijl van GoT geweest. Je moest je eerst 'bewijzen' op de techfora voordat je rechten had op de offtopic/generieke fora.

Verplaats dan het topic naar de HK, iedereen blij. Jammer voor de mensen die daar niet kunnen komen, maar het gros heeft daar wel toegang toe. En anders praat je over het epische aanbiedingentopic in de HK en dat mensen moeite moeten doen om daar te komen. :P

Edit
Indirect zeg je eigenlijk ook dat HK-acces free for all moet zijn, ongeacht regtijd en postings.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 19-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Precies. Dus laten we er gewoon mee ophouden. Jullie willen terug naar de oude vertrouwde puinhoop en wij willen dat onder geen beding.
En daar is dat cirkeltje weer. Ik heb al ik weet niet hoe vaak geschreven dat ik NIET voorsta om naar die oude situatie terug te gaan. Maar om de een of ander reden blijft constant maar weer gesteld worden dat dit wel is wat ik/wij zou(den) willen.

Dat wil ik dus NIET.

Niet dus.

Ik WIL niet terug naar exact die oude vorm van het topic.

Ik wil NIET dat het topic in zijn oude vorm terugkomt.

etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:13:
Dat probleem heb je in elk AK-topic. Ik TR me suf in het T-Mobile topic als men weer losgaat met de 'wanneer is de volgende aanbieding?' vragen. Na de actie van afgelopen donderdag werd dat sowieso op vrijdag, zaterdag en zondag gevraagd en dat was alleen maar in de laatste 100 posts. Zelfde was in het oude VF-topic, waar elke vraag 10x langskwam.
En dat probleem hadden we in het kwadraat in het oude topic. Niets nieuws onder de zon dus. :P
Er is een keuze gemaakt om zero-day users met nul posts overal toe te laten, die gaan dan ook Twitter/Facebook stijl los en lezen geen informatie, ze willen het als een jong vogeltje direct gevoerd krijgen. De wat ervarener GoTters gaan daar ook af en toe op in. Deels uit ergernis en deels 'educatief'. Tuurlijk mag dat niet, ik heb er ook wel wat DM/Push-discussies over gehad, maar het blijft gewoon gebeuren. Er is al aangegeven dat de 'oude' SG-restricties (50 posts) niet meer gelden en ook niet terugkomen.
Die oude restrictie gold ook al niet voor SF> Dus niet te vergelijken met elkaar.
Ik heb al voorgesteld om de QuickReply eruit te slopen bij dit soort topics.
De Quick Reply er uit, dat kan ik wel fixen denk ik. Met een smerig ehack, dat dan weer wel. :P
GoT is steeds verder geoptimaliseerd om 'chatterig' te reageren, dus wees dan niet verbaasd dat het in dit soort topics gebeurd. Je krijgt gewoon een soort van slowchat in zo'n topic, net als de iBood hunt-topics. Misschien gewoon accepteren dat er zo'n topic bestaat? Als door het afval niemand post, gaat ook niemand meer afval posten.
Dat hebben we geprobeerd, met het 'modden on demand'. De hoeveelheid klachten per TR explodeerde daarop. Hier kom ik straks nog even op terug.
Zelfregulerend mag ook niet, want als user mag je geen mod-achtige opmerkingen plaatsen.
Inderdaad, dat is de all time #1 klacht, het meemodden (lees: afblaffen) van nieuwelingen en hen die het (nog) niet zo begrepen hebben. Dat is een nog grotere ergernis dan die 100-en crapposts uit oude aanbiedingen topic. Ik moet elke dag wel een account wissen van een nieuweling die daar volledig op afknapt. Echt, elke dag minstens een.
Zonder persoonlijk te worden, maar ik zie gambieter bv. als een vrij strenge mod. De keuze voor hem in dat topic vind ik minder gelukkig. Zeg maar een soort stormtrooper op baby-ewoks. :P
Nou, meer een Yoda op een kudde Gremlins. Maar om terug te komen op de vermeende strengheid, dit is natuurlijk hetzelfde als bij de 'modden on demand' oplossing. Daarmee bestrijd je een bijwerking zonder de bron aan te pakken. Want wij maken er geen puinhoop van, dat doen jullie. :P En dan moeten wij de puinhoop opruimen (lees acteren op TR's) maar dan zijn we weer te streng?

Ik zie ook wel dat de oudejongens krentebrood sfeer zo goed als weg is (alhoewel dit topic nog voorziet in de behoefte). Maar het doel, het delen van aanbiedingen, staat nog als een paal boven water. Dat kan nog steeds en ook het lullen over aanbieding X kan nog steeds, maar dan in een eigen topic. Het gekke is dat we daar tot nu toe, zo goed als geen klacht over de inhoud van hebben gehad. Daar waar die discussie plaatsvind is het tot volle tevredenheid van alle participanten. Wat in de oude situatie met minstens 4 TR's per dag wel anders was.
Senor Sjon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:19:
[...]

Toch is dit jarenlang de stijl van GoT geweest. Je moest je eerst 'bewijzen' op de techfora voordat je rechten had op de offtopic/generieke fora.

Verplaats dan het topic naar de HK, iedereen blij. Jammer voor de mensen die daar niet kunnen komen, maar het gros heeft daar wel toegang toe. En anders praat je over het epische aanbiedingentopic in de HK en dat mensen moeite moeten doen om daar te komen. :P

Edit
Indirect zeg je eigenlijk ook dat HK-acces free for all moet zijn, ongeacht regtijd en postings.
Eigenlijk wel. Als je je aan de regels kan en wil houden, zou ik daar in principe geen probleem mee hebben.
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:20:
[...]

En daar is dat cirkeltje weer. Ik heb al ik weet niet hoe vaak geschreven dat ik NIET voorsta om naar die oude situatie terug te gaan. Maar om de een of ander reden blijft constant maar weer gesteld worden dat dit wel is wat ik/wij zou(den) willen.

Dat wil ik dus NIET.

Niet dus.

Ik WIL niet terug naar exact die oude vorm van het topic.

Ik wil NIET dat het topic in zijn oude vorm terugkomt.

etc. etc.
Ik ga eens kijken of we sommige dingen technisch kunnen realiseren binnen niet al teveel tijd. We hebben ook nog de user top 5 in elke iteratie zitten. Jullie hebben zonder al teveel moeite de 'AK spoilertag' naar de eerste plek gestemd. Een technische feature is via die route ook te realiseren....

Kun je een tekstvoorstel doen voor de topicwarning? Zoals jij het graag zou zien?

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 19-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:27:
[...]
Het gekke is dat we daar tot nu toe, zo goed als geen klacht over de inhoud van hebben gehad. Daar waar die discussie plaatsvind is het tot volle tevredenheid van alle participanten. Wat in de oude situatie met minstens 4 TR's per dag wel anders was.
Daar zie je dus precies wat ik voorstond met het overhevelen van het leeuwendeel van die postings die in het hoofdtopic als off-topic werden beschouwd naar die spin-off topics.

Je hebt alleen een paar reacties in het hoofdtopic 'nodig' om tot de conclusie te kunnen komen dat er behoefte aan zo'n spin-off topic bestaat en het bestaan van zo'n topic als die aangemaakt is daar even te kunnen melden met een linkje.

Ook dan verwacht ik dat men prima met zo'n hoofdtopic zal kunnen leven. Het zal weer functioneren en drukker zijn dan het uitgestorven wild west dorpje dat het nu is maar het zal absoluut niet vergelijkbaar zijn met "het oude topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:37:
[...]

Daar zie je dus precies wat ik voorstond met het overhevelen van het leeuwendeel van die postings die in het hoofdtopic als off-topic werden beschouwd naar die spin-off topics.

Je hebt alleen een paar reacties in het hoofdtopic 'nodig' om tot de conclusie te kunnen komen dat er behoefte aan zo'n spin-off topic bestaat en het bestaan van zo'n topic als die aangemaakt is daar even te kunnen melden met een linkje.

Ook dan verwacht ik dat men prima met zo'n hoofdtopic zal kunnen leven. Het zal weer functioneren en drukker zijn dan het uitgestorven wild west dorpje dat het nu is maar het zal absoluut niet vergelijkbaar zijn met "het oude topic".
Ik snap het volledig, alleen is 'overhevelen' een arbeidsintensief klusje voor een mod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:27:
[...]
En dat probleem hadden we in het kwadraat in het oude topic. Niets nieuws onder de zon dus. :P
Vergelijk niet het aantal TR's met 100+posts/dag en die paar posts van nu natuurlijk. Als die ene post nog steeds TR's oplevert is dat wel treurig. ;)
[...]
Die oude restrictie gold ook al niet voor SF> Dus niet te vergelijken met elkaar.
SF bestond toen nog niet. Je had HK, SG en WL. Al die andere fora zijn er later bijgekomen, veelal eerst als themaforum.
[...]
De Quick Reply er uit, dat kan ik wel fixen denk ik. Met een smerig ehack, dat dan weer wel. :P[q]GoT is steeds verder geoptimaliseerd om 'chatterig' te reageren, dus wees dan niet verbaasd dat het in dit soort topics gebeurd. Je krijgt gewoon een soort van slowchat in zo'n topic, net als de iBood hunt-topics. Misschien gewoon accepteren dat er zo'n topic bestaat? Als door het afval niemand post, gaat ook niemand meer afval posten.
[q]Dat hebben we geprobeerd, met het 'modden on demand'. De hoeveelheid klachten per TR explodeerde daarop. Hier kom ik straks nog even op terug.
Technisch iets, ik zie je post goed, maar ik blijf je pre-edit met foute quote tag krijgen als ik je bericht quote.
[...]
Inderdaad, dat is de all time #1 klacht, het meemodden (lees: afblaffen) van nieuwelingen en hen die het (nog) niet zo begrepen hebben. Dat is een nog grotere ergernis dan die 100-en crapposts uit oude aanbiedingen topic. Ik moet elke dag wel een account wissen van een nieuweling die daar volledig op afknapt. Echt, elke dag minstens een.
No offence, maar als een nieuweling daarop afknapt, dan had ie wellicht niets te zoeken hier. Het is hier geen Facebook en er wordt van je verlangd dat je de FAQ en search gebruikt.
[...]

Nou, meer een Yoda op een kudde Gremlins. Maar om terug te komen op de vermeende strengheid, dit is natuurlijk hetzelfde als bij de 'modden on demand' oplossing. Daarmee bestrijd je een bijwerking zonder de bron aan te pakken. Want wij maken er geen puinhoop van, dat doen jullie. :P En dan moeten wij de puinhoop opruimen (lees acteren op TR's) maar dan zijn we weer te streng?
Ik dacht, laat ik het maar binnen één film houden. :P
Ik wil jullie-hullie voorkomen... dus ik ga hier niet op in.
Ik zie ook wel dat de oudejongens krentebrood sfeer zo goed als weg is (alhoewel dit topic nog voorziet in de behoefte). Maar het doel, het delen van aanbiedingen, staat nog als een paal boven water. Dat kan nog steeds en ook het lullen over aanbieding X kan nog steeds, maar dan in een eigen topic. Het gekke is dat we daar tot nu toe, zo goed als geen klacht over de inhoud van hebben gehad. Daar waar die discussie plaatsvind is het tot volle tevredenheid van alle participanten. Wat in de oude situatie met minstens 4 TR's per dag wel anders was.
Zoals gezegd, daar waren ook veel meer posts dan nu die paar verdwaalde topics. Alleen een aanbiedingsdag van T-Mobile zorgt nog voor enige rohring in MyReact.
[...]

Eigenlijk wel. Als je je aan de regels kan en wil houden, zou ik daar in principe geen probleem mee hebben.
Mwoah, what is posted in HK, stays in HK is dan niet echt meer van toepassing. Dan krijg je HK-light (jeuj, weer een subforum)
[...]

Ik ga eens kijken of we sommige dingen technisch kunnen realiseren binnen niet al teveel tijd. We hebben ook nog de user top 5 in elke iteratie zitten. Jullie hebben zonder al teveel moeite de 'AK spoilertag' naar de eerste plek gestemd. Een technische feature is via die route ook te realiseren....
Nadeel van die top5 dingen vind ik dat de MyReact shortcut er al negen maanden op staat. Met een beetje slechte wil zijn we 2-3 jaar aan het wachten op een basisfunctie van een forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Ik snap het volledig, alleen is 'overhevelen' een arbeidsintensief klusje voor een mod. :)
Dat bedoel ik niet. Dat zou optioneel zijn. Ik bedoel alle postings die gemaakt worden ná het maken van zo'n spin-off topic. Die kunnen dan in die vorm dáár gepost worden waar ze in 'het oude topic' allemaal in dat hoofdtopic gepost bleven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Dat bedoel ik niet. Dat zou optioneel zijn. Ik bedoel alle postings die gemaakt worden ná het maken van zo'n spin-off topic. Die kunnen dan in die vorm dáár gepost worden waar ze in 'het oude topic' allemaal in dat hoofdtopic gepost bleven worden.
Ok, maar dan moeten we wel iets afspreken over hoe/wanneer/wie zo'n topic maakt. Ik zie namelijk al gebueren dat de chat toch in de hoofdthread doorgaat en iedereen naar de ander wijst als "Dat zou jij toch doen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er zal ongetwijfeld een 'leerperiode' zijn waarin men zich aan die nieuwe vorm zal moeten aanpassen en er mee moet leren werken.

Absoluut onvermijdelijk! En het ZAL ook af en toe mis gaan. Daar moet je bij voorbaat van uit gaan.

Dan ga je dus bijschaven en bijschaven en bijschaven tot het is zoals we het hebben willen (of iets dat daar genoeg op lijkt). :+

Evolutiestapjes dus. Dat had ik al genoegzaam toegelicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rendementen uit het verleden bieden geen garantie op succes in de toekomst. :P Ik ga alles eens op een rijtje zetten en met de mods bespreken.

In ieder geval wil ik wel een harde grens aan de 'afsplitsing' afspreken voordat ik dat ga bespreken. Zoals het nu geformuleerd is, is het veel te vrijblijvend. We willen onder geen beding terug naar de puinhoop van weleer, ook niet even en ook niet per ongeluk. Laten we het Perkouw Proof :P maken door te zeggen: reactie nummer 4 opent een apart topic. Los van wat die reactie ook mag zijn, na 3 replies een eigen topic.

[ Voor 64% gewijzigd door zeef op 19-06-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lastige van zulke absolute grenzen is dat ze in bepaalde gevallen nét niet echt bruikbaar zijn afhankelijk van het onderwerp. Van zo'n T-Mobile aanbieding zie je mijlenver aankomen dat zoiets een eigen topic nodig heeft. Die kan al in de tweede of derde reactie gelinkt staan. Maar als er met bijv. 7 reacties wel alles gezegd is over een aanbieding dan is een spin-off topic van 1 of 2 bijdragen ook weer niet echt zinvol. In dat overgangsgebied raak je met harde grenzen een beetje in de problemen.

De wereld laat zich niet altijd in zulke mooie structuren gieten helaas. Een klein beetje "chaos" zul je altijd blijven houden.

Een "harde vuistregel" ;) is dan wellicht wat beter haalbaar met die toegevoegde richtlijn dat men een spin-off topic liever vroeger dan later geopend ziet worden. Met een beetje gezond verstand en inschattingsvermogen zal men in 9 van de 10 gevallen dat besluit tijdig nemen. Je zou kunnen zeggen dat voor elk spin-off topic dat 2 postings 'te vroeg' wordt geopend er een aanbieding 2 postings 'over de norm' zou mogen gaan.

Het is allemaal een kwestie van redelijke balans en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Om te voorkomen dat bij een 'hardlopend' onderwerp drie mensen tegelijk een spin-off topic gaan openen zou de procedure ook het beste kunnen zijn dat iemand als eerste in het hoofdtopic meldt dat hij een spin-off topic gaat openen voor een aanbieding zodat het posten in het hoofdtopic over die aanbieding vanaf dat punt ook in principe stopt. Dan gaat hij dat topic maken en dan meldt hij weer terug dat het bestaat met de link er naartoe. Dat zal dan meestal prima kunnen door alleen(!) zijn aankondiging te editen maar soms zou het ook handiger kunnen zijn om het (ook) in een nieuwe posting te doen. Als er bijv. even wat tijd is gaan zitten in het maken van zo'n spin-off topic en er in de tussentijd toevallig al weer erg veel activiteit in het hoofdtopic is geweest zodat het topic al weer 'op een volgende pagina' zit en je met een refresh van de pagina die edit niet meer zou zien. Met een beetje gezond verstand komt men een heel eind.

Iedereen die interesse in de aanbieding heeft weet dat hij in principe even de melding van het maken van het spin-off topic in de gaten moet houden door het topic te refreshen (of door de index van de aanbiedingensubforum in de gaten te houden). Het verschijnen van die melding in een extra posting kán af en toe ook voorkomen. Dat is dan een klein extra gemakje. Zodra men dat spin-off topic dan weet te vinden kan men daar los. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:17:
Het lastige van zulke absolute grenzen is dat ze in bepaalde gevallen nét niet echt bruikbaar zijn afhankelijk van het onderwerp. Van zo'n T-Mobile aanbieding zie je mijlenver aankomen dat zoiets een eigen topic nodig heeft. Die kan al in de tweede of derde reactie gelinkt staan. Maar als er met bijv. 7 reacties wel alles gezegd is over een aanbieding dan is een spin-off topic van 1 of 2 bijdragen ook weer niet echt zinvol. In dat overgangsgebied raak je met harde grenzen een beetje in de problemen.

De wereld laat zich niet altijd in zulke mooie structuren gieten helaas. Een klein beetje "chaos" zul je altijd blijven houden.

Een "harde vuistregel" ;) is dan wellicht wat beter haalbaar met die toegevoegde richtlijn dat men een spin-off topic liever vroeger dan later geopend ziet worden. Met een beetje gezond verstand en inschattingsvermogen zal men in 9 van de 10 gevallen dat besluit tijdig nemen. Je zou kunnen zeggen dat voor elk spin-off topic dat 2 postings 'te vroeg' wordt geopend er een aanbieding 2 postings 'over de norm' zou mogen gaan.

Het is allemaal een kwestie van redelijke balans en zo.
Chaos hebben we genoeg gehad in het verleden. Dat is nu achter de rug. Blijkbaar lukt het met heel simpele regels (geen handhaving) en strenge handhaving redelijk om de zaak onder controle te houden. Ok, zelfs regulas (iknoemgeennamen86) maakten een misstapje maar goed.

Wat ik wil is een pakket maken waarmee we de teugels wat gaan laten vieren. Maar wel op een ondubbelzinnig duidelijke manier. Waar we aan denken is:
  • Verbergen quick reply
  • Zeer beperkt reageren, poster nummer 4 moet een spin off openen. Zonder uitzondering.
  • Postrechten in AK koppelen aan SG toegang. Dus wel altijd kunnen lezen, maar vanaf 50 posts pas kunnen meedoen
Daar zit dus wel een harde grens aan het aantal reacties op een item. Korte correcties en aanvullingen op meldingen zijn welkom, voor het aansnijden van een discussie graag een apart topic openen. Bij meer dan 4 reacties op een melding is het openen van een topic verplicht.

Met een grace periode van 2 à 3 weken waarin we nog waarschuwen. Daarna zijn poster 4, 5 en verder bij non-compliance een week read only op heel GoT. Het verleden geeft ons weinig vertrouwen in het vermogen van de community om zich in te houden.

Je procedurevoorstel kan ik zo goed als 1 op 1 overnemen. Melden, topic maken, link erin editten en klaar. Daarbij misschien zetten dat een quote van de aanbieding wel noodzakelijk is voor de TS en dat de poster van de aanbieding als mede TS ook een toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 19-06-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
[...]
  • Verbergen quick reply
  • Zeer beperkt reageren, poster nummer 4 moet een spin off openen. Zonder uitzondering.
  • Postrechten in AK koppelen aan SG toegang. Dus wel altijd kunnen lezen, maar vanaf 50 posts pas kunnen meedoen
  • Verbergen quick reply
Prima. Zet een rem op de Whatsapp/Twitter stijl van communiceren.
Lijlkt me (voorlopig) een mogelijk "noodzakelijk kwaad".
Hou er wel rekening mee dat die reacties op een aanbiedingsmelding niet noodzakelijkerwijs achter elkaar gepost hoeven te worden. Daar kunnen reacties op diverse andere aanbiedingen verspreid over een langere periode tussendoor zitten. Vooral als je het topic niet elke 5 minuten volgt kan het na een X aantal uren lastig zijn om tijdens het 'bijlezen' van elke aanbieding bij te houden hoeveel reacties er al per aanbieding geplaatst zijn. In een platte forumweergave zie je dat niet met één oogopslag. In een threaded weergave zou dat anders zijn.

Als iemand een dag later gaat lezen en dan ziet dat hij een stukje relevante informatie heeft toe te voegen omdat hij het product bijv. door eigen bezit en ervaring ermee goed kent dan zou hij eerst enkele pagina's moeten gaan doorspitten en terugtellen om te kijken of hij door die wetenswaardige informatie te posten misschien een ban op zou lopen?

Zou een beetje een angstige aangelegenheid worden om actief in het topic deel te nemen. Niet wat je noemt uitnodigend. Geen echte 'ontspannen' sfeer.

Een 100 procent maakbaarheid van zo'n topic zal niet realistisch haalbaar zijn. Controle over zo'n topic zal en kan niet absoluut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:59:
Als iemand een dag later gaat lezen en dan ziet dat hij een stukje relevante informatie heeft toe te voegen omdat hij het product bijv. door eigen bezit en ervaring ermee goed kent dan zou hij eerst enkele pagina's moeten gaan doorspitten en terugtellen om te kijken of hij door die wetenswaardige informatie te posten misschien een ban op zou lopen?
We gaan echt niet hard zijn als iemand een nuttige bijdrage post in zo'n geval. Maar bij het soort ongewenste posts (de slowchat etc) zou daar wel tegen opgetreden kunnen worden. Het zou mooi zijn als mensen eerst nadachten voor ze posten, maar de ontspannen sfeer die jullie graag zien zorgt eerder voor de ongewenste bijdragen. Het blijft dus een balans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
[...]

Chaos hebben we genoeg gehad in het verleden. Dat is nu achter de rug. Blijkbaar lukt het met heel simpele regels (geen handhaving) en strenge handhaving redelijk om de zaak onder controle te houden. Ok, zelfs regulas (iknoemgeennamen86) maakten een misstapje maar goed.

Wat ik wil is een pakket maken waarmee we de teugels wat gaan laten vieren. Maar wel op een ondubbelzinnig duidelijke manier. Waar we aan denken is:
  • Verbergen quick reply
Daar zit dus wel een harde grens aan het aantal reacties op een item. Korte correcties en aanvullingen op meldingen zijn welkom, voor het aansnijden van een discussie graag een apart topic openen. Bij meer dan 4 reacties op een melding is het openen van een topic verplicht.

Met een grace periode van 2 à 3 weken waarin we nog waarschuwen. Daarna zijn poster 4, 5 en verder bij non-compliance een week read only op heel GoT. Het verleden geeft ons weinig vertrouwen in het vermogen van de community om zich in te houden.

Je procedurevoorstel kan ik zo goed als 1 op 1 overnemen. Melden, topic maken, link erin editten en klaar. Daarbij misschien zetten dat een quote van de aanbieding wel noodzakelijk is voor de TS en dat de poster van de aanbieding als mede TS ook een toegevoegde waarde heeft.
Het kan dus wél! _/-\o_ Hebben we hier al die maanden nu zo over lopen zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Brammos85 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Het kan dus wél! _/-\o_ Hebben we hier al die maanden nu zo over lopen zeuren?
Nee, we hebben een 0 situatie gemaakt waarvan we weer gaan opbouwen. :) Overigens wel de notie dat als we postrecht koppelen aan SG nieuwelingen dus geen bedankjes/reacties kunnen posten in heel AK. Dat recht gaat per forum, niet per topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Nee, we hebben een 0 situatie gemaakt waarvan we weer gaan opbouwen. :) Overigens wel de notie dat als we postrecht koppelen aan SG nieuwelingen dus geen bedankjes/reacties kunnen posten in heel AK. Dat recht gaat per forum, niet per topic.
Nu maar hopen dat het de boel weer een beetje gaat lopen.

En dat het laagdrempeliger wordt, want(bijna) iedereen heeft een hekel aan drempels zelfs ook de tweakers O-) leert het verleden.
Ik verwacht dat een spin-off bij 4 reacties wel erg krap is, maar we zullen zien hoeveel er voor een spin-off gaan.

Van de 0 opbouwen hoe moeten we dat lezen?

Los opbouwen daarna evt. de teugels aantrekken of omgekeerd?

Of hebben jullie zelf ook nog geen idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Supertip op 20-06-2013 23:44 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
/Offtopic/
Haha mooi om te zien dat er nog steeds moeilijk veel gekissebist wordt. Goedzo, dat houd de mods scherp en de gebruikers creatief.

/Ontopic/

Ik vind het onhandig dat er soms actie's gepost worden waarbij dan gezegd wordt van bij partij X is er nu 20% korting op accessoires bijvoorbeeld. Maar dan totaal geen linkje naar partij X erbij. Kijk en als er staat play.com dan snap ik dat ik daar www voor moet doen, maar soms moet je echt opzoek. Is het mogelijk om dit in de richtlijnen op te nemen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Supertip schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:54:
[...]

Nu maar hopen dat het de boel weer een beetje gaat lopen.

En dat het laagdrempeliger wordt, want(bijna) iedereen heeft een hekel aan drempels zelfs ook de tweakers O-) leert het verleden.
Ik verwacht dat een spin-off bij 4 reacties wel erg krap is, maar we zullen zien hoeveel er voor een spin-off gaan.

Van de 0 opbouwen hoe moeten we dat lezen?

Los opbouwen daarna evt. de teugels aantrekken of omgekeerd?

Of hebben jullie zelf ook nog geen idee.
Waar we nu zitten is 0, de basis waar we op terug kunnen vallen als het weer een puinhoop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:01
Op dit moment weer een uitstekend voorbeeld van hoe goed Tweakers lezen in het aanbiedingentopic. Er is er ééntje die de topicwarning negeert en reageert op een aanbieding, waarna er meteen anderen daar weer op reageren en vervolgens weer anderen denken dat ze dan ook best '10 besteld!' mogen posten, gevolgd door iemand die geërgerd naar de topicwarning verwijst, maar zelf vergeet dat ook dat weer irritatie oproept en via een TR zou moeten.

Als bovenstaande al gebeurt bij een volstrekt heldere afspraak die in koeienletters boven het reactievak staat, houd ik mijn hart vast voor de gevolgen van de versoepeling van de regels binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gelukkig had er tegelijkertijd ook iemand een spin-off topic geopend waar een en ander verder kan. Het had waarschijnlijk gescheeld als dat topic ook vermeld was geweest in het centrale topic. Dat heb ik inmiddels alsnog gedaan en puingeruimd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anakha schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:20:
Op dit moment weer een uitstekend voorbeeld van hoe goed Tweakers lezen in het aanbiedingentopic. Er is er ééntje die de topicwarning negeert en reageert op een aanbieding, waarna er meteen anderen daar weer op reageren en vervolgens weer anderen denken dat ze dan ook best '10 besteld!' mogen posten, gevolgd door iemand die geërgerd naar de topicwarning verwijst, maar zelf vergeet dat ook dat weer irritatie oproept en via een TR zou moeten.

Als bovenstaande al gebeurt bij een volstrekt heldere afspraak die in koeienletters boven het reactievak staat, houd ik mijn hart vast voor de gevolgen van de versoepeling van de regels binnenkort...
Wij ook. Maar we willen jullie ideeën een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Nu online

Hironshy

Orooo!!!

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:46:
[...]
En jullie hebben het hele AK subforum bedacht. Dont blame us dat het nog niet lekker loopt. De topic 2.0 heeft geleidt tot meer activiteit/aanbiedingen, maar we zijn er nog steeds niet.

Wel goed dat er na maanden nog steeds volop naar verbeteringen worden gezocht door beide kanten. _/-\o_

Hoop op meer activiteit met de nieuwe 4 spinoff posts regel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

zeef schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Dat klopt in zekere zin. Alleen is het niet iets dat opeens gegroeid is. Het oude topic was al tijden een probleem. We hebben het eerst nog geprobeerd -wederom op jullie verzoek- om alleen op verzoek (TR) te modden. Elke keer weer werd de waarschuwing/het verzoek om ontopic te posten volstrekt genegeerd en monde het geheel uit in een forse dagtaak voor de vrijwillige mods. Zelfs nu nog begrijpen mensen de modus operandi niet (of willen die niet begrijpen).

Vertel mij maar hoe we de teugels kunnen laten vieren zonder dat het (weer eens) een puinhoop wordt. Denk daarbij niet alleen aan jezelf maar ook aan andere lezers van dat topic.
Het was eerst onbeheersbaar maar nu te rustig. We kunnen bij wijze van proef één, gebruikerstevredenheid verhogend element toevoegen en na 2 weken evalueren of het nog behapbaar is voor de mods.
Of je maakt een mod van 1 of 2 van de oud-gedienden die zo naar de oude situatie snakken. Als zij zich een breuk willen modden geen probleem toch? Wel dient een en ander Tweakers waardig te gebeuren, het moet geen outlaw subforum te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Toch nog maar even. Ik zag een op Vrijdag 21 juni 2013 11:35 een aanbieding voor YourHosting gepost in het Centraal aanbiedingen topic. V2.0. Dit is een bedrijf dat er in het verleden zeer dubieuze praktijktijken op nahield oa op het gebied van verzenden spookfacturen. Zie ook deze draad https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=68&t=89729 Let op yournamewebhosting heet dus tegenwoordig yourhosting (is zelfde bedrijf). Zie ook http://www.klacht.nl/yourhosting/ of google op radar en yourhosting.
Ik vind het pijnlijk dat dit soort boodschappen, lees waarschuwingen, niet direct gepost kunnen worden in het aanbiedingen topic 2.0.Misschien dat jullie eens na kunnen denken over hoe dit op te lossen.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:29:
[...]

Waar we nu zitten is 0, de basis waar we op terug kunnen vallen als het weer een puinhoop wordt.
Eigenlijk helemaal geen puinhoop op het moment, het lijkt wel of niemand er zin in heeft om iets te posten.
.
Ik denk.......... dat het definitief over is met v 2.0 we moeten wat anders verzinnen, zonder spin-off's en zonder drempels.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Supertip schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:58:
[...]

Eigenlijk helemaal geen puinhoop op het moment, het lijkt wel of niemand er zin in heeft om iets te posten.
.
Ik denk.......... dat het definitief over is met v 2.0 we moeten wat anders verzinnen, zonder spin-off's en zonder drempels.
Ik denk.......... dat .. nee, ik weet zeker dat we niet teruggaan naar vroeger. In ieder geval niet op GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
zeef schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:40:
[...]

Ik denk.......... dat .. nee, ik weet zeker dat we niet teruggaan naar vroeger. In ieder geval niet op GoT. :)
Ik hoop dat je niet dacht dat ik suggereerde dat we terug moesten naar vroeger.
Vroeger is voorbij, het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. O-)

En ideeën heb ik nog zat, maar of die jullie.........

En och zijn die click's nu echt zo belangrijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 25-06-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Supertip schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:16:
[...]

Ik hoop dat je niet dacht dat ik suggereerde dat we terug moesten naar vroeger.
Vroeger is voorbij, het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. O-)

En ideeën heb ik nog zat, maar of die jullie.........

En och zijn die click's nu echt zo belangrijk?
Welke click's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ago schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Het was eerst onbeheersbaar maar nu te rustig. We kunnen bij wijze van proef één, gebruikerstevredenheid verhogend element toevoegen en na 2 weken evalueren of het nog behapbaar is voor de mods.
Of je maakt een mod van 1 of 2 van de oud-gedienden die zo naar de oude situatie snakken. Als zij zich een breuk willen modden geen probleem toch? Wel dient een en ander Tweakers waardig te gebeuren, het moet geen outlaw subforum te worden ;)
Dat gaan we doen. Binnenkort voeren we : 'de 5e reply is een spin-off' in. De koppeling van postrechten aan SG toegang heeft nog wel wat nadelen, iemand kan niet posten dat hij of zij een kortingscode heeft gebruikt. De quickreply verbergen vereist enig devwerk, dat is op z'n vroegst over 3 weken klaar. :)

We moeten even kijken hoe we dit gaan communiceren. En, als het na een paar weken weer dweilen met de kraan open is/wordt, dan draaien we de boel weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 26-06-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 06-08 10:34
Zouden de mods ook even inhoudelijk willen reageren op mijn post en de goed opmerking van Zap8?
Fijn dat jullie de huidige situatie zo goed vinden, maar als er niet meer inhoudelijk op het feedback topic in gegaan kan worden, kan dit topic ook gewoon gesloten worden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Mielmania schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:48:
Zouden de mods ook even inhoudelijk willen reageren op mijn post en de goed opmerking van Zap8?
Fijn dat jullie de huidige situatie zo goed vinden, maar als er niet meer inhoudelijk op het feedback topic in gegaan kan worden, kan dit topic ook gewoon gesloten worden.
Bij deze.
Je hebt gelijk dat er niet expliciet vermeld staat in het beleid dat men aan moet geven waar de korting voor dient. Dit zou ik er persoonlijk best in willen opnemen dat men duidelijk moet stellen waar de korting voor is, het lijkt me echter meer een ongeschreven regel dat het wel duidelijk mag zijn dat wanneer je een code plaatst je ook even vermeld waar deze voor is.

Dat sommige mensen dit niet doen gebeurt nu helaas, een extra regel daar daar ben ik bang geen verandering in brengen.

Wat betreft de opmerking m.b.t. Zap8 hoop dat ik dat je begrijpt dat wij ons niet kunnen uitlaten over bedrijven. We zouden hiermee een oordeel moeten vellen over het bedrijf zonder dat we mogelijk inhoudelijk iets van de zaak af weten en bovendien gaan wij hier een oordeel vellen over een bedrijf wat niet aan ons is maar aan de autoriteiten.

Het klinkt wellicht wat zwak, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat Tweakers hier geen uitspraken over kan doen of een bedrijf goed dan wel slecht presteert en of je hier dus wel/niet je spullen moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mielmania schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:05:
Ik vind het onhandig dat er soms actie's gepost worden waarbij dan gezegd wordt van bij partij X is er nu 20% korting op accessoires bijvoorbeeld. Maar dan totaal geen linkje naar partij X erbij. Kijk en als er staat play.com dan snap ik dat ik daar www voor moet doen, maar soms moet je echt opzoek. Is het mogelijk om dit in de richtlijnen op te nemen?
Lijkt me inderdaad logisch. Mocht je het zien, plaats dan een TR :)
zap8 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:39:
Toch nog maar even. Ik zag een op Vrijdag 21 juni 2013 11:35 een aanbieding voor YourHosting gepost in het Centraal aanbiedingen topic. V2.0. Dit is een bedrijf dat er in het verleden zeer dubieuze praktijktijken op nahield oa op het gebied van verzenden spookfacturen. Zie ook deze draad https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=68&t=89729 Let op yournamewebhosting heet dus tegenwoordig yourhosting (is zelfde bedrijf). Zie ook http://www.klacht.nl/yourhosting/ of google op radar en yourhosting.
Ik vind het pijnlijk dat dit soort boodschappen, lees waarschuwingen, niet direct gepost kunnen worden in het aanbiedingen topic 2.0.Misschien dat jullie eens na kunnen denken over hoe dit op te lossen.
Ook hier: plaats een TR. Wat we willen voorkomen is dat mensen een discussie gaan starten in het topic, met welles en nietes, enzovoort.

Of nog beter: start een spin-off topic waarin je dit aangeeft, en plaats een TR in het grote topic zodat we die link kunnen toevoegen aan de specifieke post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

• Verbergen quick reply

Wanneer gaat dit in eigenlijk? Het T-Mobile topic begint meer blauw te worden doordat zeroday users de plemp-uw-vraag-hier methode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Niet eerder dan dat het verbergen van de quick reply mogelijk is. We dachten daar een tijdelijke javascript hack voor te hebben, maar die blijkt te bijten met de topicwarning, waardoor we hiervoor afhankelijk zijn van de structurele oplossing waar de devvers aan werken. Zoals Zeef al heeft aangegeven wordt daar aan gewerkt.

Overigens is dat dan dus enkel: versoepeling regels centrale topic + verbergen quickreply. Read-only voor nieuwelingen is problematisch omdat die nieuwelingen daardoor ook niet meer kunnen melden dat ze een kortingscode hebben gebruikt. Dus dat idee is helaas afgeketst (al had het voor topics zoals T-Mobile wel een goed middel kunnen zijn).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Of geef zeroday users 7 dgn leesrechten, zodat ze niets kunnen neerplempen.
Als ze toch in de neerplemp fout gaan, weer 7dgn alleen leesrechten.

Zo vang je volgens mij al een hoop vervuiling af.
Zo op het t-mobile openings topic ééntje die al 2x gecorrigeerd in 4 posten op één pagina.

Bij je nickname tot 365 dgn het aantal dagen lidmaatschap weergegeven.
Maakt ook een hoop duidelijk hoe je zelf moet reageren.

Overigens veel enthousiasme uit moderator land hier. :z

[ Voor 19% gewijzigd door Supertip op 06-07-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 08-07-2013 12:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Orion84 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:02:
Niet eerder dan dat het verbergen van de quick reply mogelijk is. We dachten daar een tijdelijke javascript hack voor te hebben, maar die blijkt te bijten met de topicwarning, waardoor we hiervoor afhankelijk zijn van de structurele oplossing waar de devvers aan werken. Zoals Zeef al heeft aangegeven wordt daar aan gewerkt.

Overigens is dat dan dus enkel: versoepeling regels centrale topic + verbergen quickreply. Read-only voor nieuwelingen is problematisch omdat die nieuwelingen daardoor ook niet meer kunnen melden dat ze een kortingscode hebben gebruikt. Dus dat idee is helaas afgeketst (al had het voor topics zoals T-Mobile wel een goed middel kunnen zijn).
Ze kunnen toch een DM naar degene sturen die de code heeft gepost? Nu is dat opeens een probleem terwijl het aanbiedingentopic daar prat op gaat door alles via DM te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar strookt natuurlijk niet helemaal met de klachten hier dat dergelijke constructies te veel drempels opleveren. Er wordt nu al regelmatig niet gemeld dat een code gebruikt is, dat zal er niet beter op worden als we nieuwelingen daarvoor naar DM verwijzen.

Het aanbiedingentopic gaat daar ook niet prat op, we zagen simpelweg geen andere optie dan reacties volledig uit te bannen en dan rest geen andere optie dan DM/TR voor opmerkingen over een post. En zoals ik zeg: daar willen we nu dus juist vanaf door reacties mondjesmaat wel weer toe te gaan staan zodra de randvoorwaarden daarvoor geregeld zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 08-07-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:29:
En zoals ik zeg: daar willen we nu dus juist vanaf door reacties mondjesmaat wel weer toe te gaan staan.
Ik heb dat even uitgetest maar blijkbaar nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cxRMWGQGfwUj5nstxTTc1RN5/full.png

Prompt een PM.

Zelfs de aanbieding waar ik op reageerde is weg. Het was met 6 euri minder dan de eerstvolgende in de PW ook geen denderende aanbieding maar dat kon iedereen met die link (deze dus: pricewatch: Western Digital Elements Portable Storage 1TB Zwart ) nou ook juist zelf uitmaken. Ik begin er echter zoals vrijwel iedereen niet aan om dat per DM of TR te gaan melden en een spin-off topic is al helemaal overkill.

Ik begrijp dat er (zelfs meer dan 1?) TR's waren gemaakt over mijn bijdrage. Dan val ik toch even stil hoor. Werkelijk? Er zijn mensen die denken dat dat zinvol is?

Wanneer leren mensen nou eens dat "regels zijn regels" zo ongeveer het ergste en domste is wat men kan roepen. Regels zijn namelijk SLECHTS een middel. Regels zijn GEEN doel (op zich). Regels DIENEN een doel. En regels dienen ook mensen. Niet andersom.

Een regel/wet is een instrument, een stuk gereedschap dat je KUNT gebruiken als daarmee het doel (beter) bereikt wordt in situaties waar het niet toepassen van die regel er toe zou leiden dat het doel niet, of minder volledig bereikt zou worden. Het is aan de mensen om te beoordelen of en wanneer het zinvol is om dat gereedschap wel of niet te gebruiken. Want mensen kunnen dat onderscheid maken. Regels kunnen dat niet.

De mensen die die TR's gemaakt hebben moeten daar maar eens een tijdje over na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:20:
[...]

Zelfs de aanbieding waar ik op reageerde is weg.
Volgens mij niet: Ibidem in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nee inderdaad. Nu niet meer, of ik moet in een ander topic gekeken hebben? Dacht toch van niet maar alles kan. :p Jammer dan dat mijn bijdrage niet aan die melding is toegevoegd. Dat zou ook gebeurd zijn na een DM/TR van mij. Daar had ik op gerekend als mijn bijdrage verwijderd zou worden (vandaar had ik ook maar vast een screenshotje gemaakt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is aan de mensen om te beoordelen of en wanneer het zinvol is om dat gereedschap wel of niet te gebruiken. Want mensen kunnen dat onderscheid maken. Regels kunnen dat niet.

De mensen die die TR's gemaakt hebben moeten daar maar eens een tijdje over na gaan denken.
Je zou ook zelf eens kunnen nadenken over je houding. Want nu straal je uit dat jij wel bepaalt welke regel opgaat, en zie je je eigen reacties als uitzonderingen. En dat is nu net de houding die het vorige topic deed ontsporen.

Het is aan de crew om te bepalen of een reactie een uitzondering is die gaat worden toegestaan, niet aan de users. Het zal worden aangekondigd als de teugels wat minder strak gaan zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 08-07-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:27:
Het is aan de crew om te bepalen of een reactie een uitzondering is die gaat worden toegestaan, niet aan de users. Het zal worden aangekondigd als de teugels wat minder strak gaan zijn :)
Yup. Dat zeg ik dus ook. En dus hoeven mensen geen TR's aan te maken. En dus al helemaal niet als het om bijdragen gaat die, als de verruiming wel geëffectueerd is, ongetwijfeld wel toegestaan zouden zijn. Dáár had ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

Ik heb dat even uitgetest maar blijkbaar nog niet.
Er is duidelijk aangegeven dat we nog wachten op de implementatie van de disable-quick-reply voordat we de regels gaan aanpassen en reacties willen gaan toestaan. Dat jij ten onrechte mijn reactie interpreteert alsof we dat op dit moment al toestaan is prima, maar dan moet je niet gek opkijken als je de deksel op je neus krijgt.

Er staat nog steeds een hele duidelijk dikgedrukte topicwarning. Zo lang die er staat, zijn reacties niet toegestaan. Het enige dat ik aangaf is dat we (zoals iedereen die hier in dit topic actief is weet) van plan zijn om het te gaan versoepelen. Ik zeg nergens dat dat nu al staand beleid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een TR is alleen een signaal: de beslissing wordt nog steeds genomen door de crew. Of iets straks wel mag is geen excuus om er nu vast op vooruit te lopen, en al helemaal geen excuus om op hoge poten hier VERHAAL te gaan halen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 08-07-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zoals ik in reactie op de PM schreef is het al weer een tijdje geleden dat de plannen voor verruiming aangekondigd zijn. Ik vond de opmerking van Orion een goede aanleiding even te testen of er al daadwerkelijk iets veranderd was. Ik verwachtte dus bij voorbaat dat er een reële kans was dat mijn bijdrage verwijderd zou worden en daar val ik ook helemaal niet over. Het feit dat ik maar vast een screenshotje had gemaakt geeft dat ook aan. ;) Het was gewoon een simpel testje.

Ik vond het alleen jammer te lezen dat er blijkbaar TR's over mijn bijdragen waren aangemaakt. Ik kan me namelijk voorstellen dat zonder die TR's de mods de keuze gemaakt zouden kunnen(!) hebben om "die maar even te laten lopen". Door die TR's zal men zich misschien echter eerder geroepen hebben gevoeld om wel actie te ondernemen en dat heeft die onbeïnvloede respons dus mogelijk helaas verstoord. Ik heb er dus geen enkele moeite mee dat mijn bijdrage verwijderd is en hoge poten komen er al helemaal niet aan te pas.

Ik vond het alleen zeer jammer dat mensen in zijn algemeenheid de nuances van het principe en de bedoeling van regels en wetten als instrument niet snappen. Bij mensen die blindelings "regels zijn regels" roepen krijg ik altijd een onaangename "befehl ist befehl" associatie. Dat is niet iets specifieks over dit topic maar iets waar ik mij in veel bredere zijn aan stoor. Vandaar dat ik dit hier ook maar eens aanstipte. Nogmaals... omdat ik vind dat de mods zelf wel hadden kunnen bepalen wat hier de gewenste actie was en dat het maken van TR's hier m.i. onnodig en wellicht zelfs ongewenst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:44:
Ik vond het alleen zeer jammer dat mensen in zijn algemeenheid de nuances van het principe en de bedoeling van regels en wetten als instrument niet snappen. Bij mensen die blindelings "regels zijn regels" roepen krijg ik altijd een onaangename "befehl ist befehl" associatie. Dat is niet iets specifieks over dit topic maar iets waar ik mij in veel bredere zijn aan stoor. Vandaar dat ik dit hier ook maar eens aanstipte. Nogmaals... omdat ik vind dat de mods zelf wel hadden kunnen bepalen wat hier de gewenste actie was en dat het maken van TR's hier m.i. onnodig en wellicht zelfs ongewenst was.
Het maken van een TR is nooit ongewenst. Ik vraag me wel af of je echt voor je zelf gaat blijven rationaliseren dat anderen fout zitten, ipv zelfkritisch te zijn. Vergelijkingen met "befehl ist befehl" zijn erg ongepast, en mocht je een punt willen maken, dan kun je ze beter geheel achterwege laten. De enige die hier fout zit ben je toch echt zelf, en het zou je sieren je daarvoor te verexcuseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoals ik in reactie op de PM schreef is het al weer een tijdje geleden dat de plannen voor verruiming aangekondigd zijn. Ik vond de opmerking van Orion een goede aanleiding even te testen of er al daadwerkelijk iets veranderd was. Ik verwachtte dus bij voorbaat dat er een reële kans was dat mijn bijdrage verwijderd zou worden en daar val ik ook helemaal niet over. Het feit dat ik maar vast een screenshotje had gemaakt geeft dat ook aan. ;) Het was gewoon een simpel testje.
Het feit dat de topicwarning nog niet is aangepast was niet genoeg info om je te laten beseffen dat de regels nog niet zijn aangepast? Er is door zeef op 26 juni duidelijk aangegeven dat het nog minstens 3 weken zou duren, en dat is door mij vorige week nog eens herhaald. Dus nogal wiedes dat er dan een poosje geen nieuwe ontwikkelingen zijn.

Wat jij een "simpel testje" noemt, is gewoon nergens voor nodig en komt behoorlijk irritant over. Als je wilt weten wat de status is, dan had je dat prima hier kunnen lezen, of desnoods nog eens na kunnen vragen.
Ik vond het alleen jammer te lezen dat er blijkbaar TR's over mijn bijdragen waren aangemaakt. Ik kan me namelijk voorstellen dat zonder die TR's de mods de keuze gemaakt zouden kunnen(!) hebben om "die maar even te laten lopen". Door die TR's zal men zich misschien echter eerder geroepen hebben gevoeld om wel actie te ondernemen en dat heeft die onbeïnvloede respons dus mogelijk helaas verstoord. Ik heb er dus geen enkele moeite mee dat mijn bijdrage verwijderd is en hoge poten komen er al helemaal niet aan te pas.

Een dergelijke zwart-wit regel als "geen reacties" valt niet op een soepele manier te hanteren. Dus kan je een gebruiker ook niet kwalijk nemen dat ie melding maakt van een overtreding (hoe onschuldig ook). Ten eerste zorgt soepel hanteren van een zero-tolerance policy voor onduidelijkheid en daarnaast roept de ene onschuldige reactie mogelijk weer verdere (minder onschuldige) reacties op, wat we nu gewoon niet willen hebben, zo lang de regels nog niet daadwerkelijk zijn aangepast en de overige maatregelen geïmplementeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

*KNIP*

Nogmaals... omdat ik vind dat de mods zelf wel hadden kunnen bepalen wat hier de gewenste actie was en dat het maken van TR's hier m.i. onnodig en wellicht zelfs ongewenst was.
Ik lees overal wat mee maar wil toch nog even iets melden. TR's zijn altijd welkom maar het zijn nog altijd de mods die bepalen of er actie is gewenst, niemand anders.
Ook zou ik persoonlijk geen (simpele) praktijktest doen, je had beter even een mod kunnen dm-en of het hier in het feedback topic kunnen vragen. Deze test is vragen om problemen.

Sowieso vind ik het al een storm in een glas water, zo spannend is het allemaal niet. Heb gewoon even geduld want er wordt aan gewerkt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*Zucht*.... Laat ook maar. :/ Ik deel nu eenmaal niet de voorliefde voor dit soort discussies. Integendeel. Het ligt blijkbaar nogal gevoelig. Meer dan het bij mij ligt.

We gaan wel weer zitten afwachten.

janvanduschoten schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:04:
[...]
Sowieso vind ik het al een storm in een glas water, zo spannend is het allemaal niet.
Precies mijn idee. Iets met een olifant en een mug.

[ Voor 39% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Ik lees overal wat mee maar wil toch nog even iets melden. TR's zijn altijd welkom maar het zijn nog altijd de mods die bepalen of er actie is gewenst, niemand anders.
Ook zou ik persoonlijk geen (simpele) praktijktest doen, je had beter even een mod kunnen dm-en of het hier in het feedback topic kunnen vragen. Deze test is vragen om problemen.

Sowieso vind ik het al een storm in een glas water, zo spannend is het allemaal niet. Heb gewoon even geduld want er wordt aan gewerkt.
Precies, wie er van uit gaat dat een forum een democratie is, slaat de plank helemaal mis.

Je begeeft je in een gecontroleerde omgeving zonder de vrijheid van meningsuiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
*Zucht*.... Laat ook maar. :/ Ik deel nu eenmaal niet de voorliefde voor dit soort discussies. Integendeel. Het ligt blijkbaar nogal gevoelig. Meer dan het bij mij ligt.

We gaan wel weer zitten afwachten.

[...]

Het is gewoon erg irritant als het aanbiedingentopic weer eens gekicked wordt met nutteloze replies ;) Je had ook gewoon zelf een TR kunnen indienen met een edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
offtopic:
Zo te zien snap je niet wat janvanduschoten zegt: die heeft het over jouw klacht in CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En wat denk je dat mijn 'klacht' was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat altijd iemand anders iets fout doet, behalve jijzelf natuurlijk, en dat jouw oordeel van wat moet kunnen altijd correct is. Is het niet de crew die fout zit, dan is het wel de TR-plaatser (in jouw visie). Je zou ook eens zelfkritisch kunnen zijn. Want wat ontbreekt is een excuus of zelfs maar het toegeven dat je fout zat en zit, in tegendeel zelfs. Zeer vermoeiend en het maakt ook dat de enkele keer dat je misschien wel een punt hebt, het niet snel zal opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nu weer bonnen melden of niet dan? Jonguh hebbe gij een bon voor mij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 02:27:
Gaan we nu weer bonnen melden of niet dan? Jonguh hebbe gij een bon voor mij dan?
Heb je wel eens goed gekeken in de topiclijst? Dan had je Meld hier uw kortingscodes/coupons gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 02:27:
Jonguhh, trug nr t beleid, je waaaitt.
Wat wij liever niet zien:
* Het vragen om kortingscodes

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 02:08:
Dat altijd iemand anders iets fout doet, behalve jijzelf natuurlijk, en dat jouw oordeel van wat moet kunnen altijd correct is. Is het niet de crew die fout zit, dan is het wel de TR-plaatser (in jouw visie). Je zou ook eens zelfkritisch kunnen zijn. Want wat ontbreekt is een excuus of zelfs maar het toegeven dat je fout zat en zit, in tegendeel zelfs. Zeer vermoeiend en het maakt ook dat de enkele keer dat je misschien wel een punt hebt, het niet snel zal opvallen.
Wikipedia: List of fallacies

Even tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Supertip schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:54:
[...]

Precies, wie er van uit gaat dat een forum een democratie is, slaat de plank helemaal mis.

Je begeeft je in een gecontroleerde omgeving zonder de vrijheid van meningsuiting
Onzin, je mag melden wat je wilt, als je je maar houd aan de daar geldende regels. Zo ingewikkeld is het niet, zo gaat het in het dagelijks leven ook.
gambieter schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 01:01:
[...]

offtopic:
Zo te zien snap je niet wat janvanduschoten zegt: die heeft het over jouw klacht in CaptJackSparrow in "Aanbiedingen en Kortingscodes - Feedback" en verder.
Dat bedoelde ik inderdaad ;)

@CaptJackSparrow, ga je niet te veel opwinden over een dingetje op een forum, ontspan je, ze zijn er mee bezig. Soms moet je even geduld hebben, nu is het zo'n moment.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

janvanduschoten schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:07:
[...]

@CaptJackSparrow, ga je niet te veel opwinden over een dingetje op een forum, ontspan je, ze zijn er mee bezig. Soms moet je even geduld hebben, nu is het zo'n moment.
Dat was ook zeker mijn plan. Wie schetst mijn verbazing over de mate waarin het 'uit de hand' ging lopen.

Dat ik mij stoorde aan de m.i. onnodige TR's is omdat ons verteld is, helemaal aan het begin van dit onderwerp, dat een te groot aantal daarvan de aanleiding was tot het sluiten van het oude topic. Onnodige TR's (over volstrekt on-topic informatie) doen m.i. meer kwaad dan goed.... als je er te veel waarde aan toekent.

En dát... was dus mijn echte 'klacht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:07:
[...]

Onzin, je mag melden wat je wilt, als je je maar houd aan de daar geldende regels. Zo ingewikkeld is het niet, zo gaat het in het dagelijks leven ook.
Nou daar doelde ik ook op André, helemaal niets mis mee.
Maar soms denk je wel eens dat posters denken deel te nemen aan de beleidsvoering, maar die ligt toch echt in jullie handen.

Maar zie het niet als kritiek, het was meer een constatering, en hoop daarmee aan te geven dat je hier op visite bent dus ook soms iets in moet slikken voordat het een soort titanenstrijd wordt.
Het mag toch wel een keer gezelliger (lees minder bijterig)worden hier, want als je terug leest ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Dat was ook zeker mijn plan. Wie schetst mijn verbazing over de mate waarin het 'uit de hand' ging lopen.

Dat ik mij stoorde aan de m.i. onnodige TR's is omdat ons verteld is, helemaal aan het begin van dit onderwerp, dat een te groot aantal daarvan de aanleiding was tot het sluiten van het oude topic. Onnodige TR's (over volstrekt on-topic informatie) doen m.i. meer kwaad dan goed.... als je er te veel waarde aan toekent.

En dát... was dus mijn echte 'klacht'.
Je kan je er aan storen wat je wilt, maar je doet nu net of de boel kapot is gemaakt door mensen die onnodig TR's aanmaken. En dat is natuurlijk de wereld op z'n kop. De boel is kapot gemaakt door mensen die zich misdroegen. Dat dat een echt probleem was, bleek uit het aantal klachten (o.a. TR's).

Hoe nuttig de info die je postte ook was, er is duidelijk afgesproken dat het niet de bedoeling is om dat op die manier te posten. TR's daarover zijn dus ook gewoon terecht. Niet omdat men de info die je post niet waardeert, maar omdat je de regels overtreedt. En daar komt bij dat elke reactie het risico met zich meebrengt dat er meer mensen op gaan reageren met alle gevolgen van dien. We kunnen in het handhaven van een zero tolerance regel dus niet met twee maten gaan meten en dus is een TR over jouw reactie gewoon nuttig, ook als bevat jouw reactie een nuttige bijdrage.

We beseffen ons dat het ontzettend onhandig is om op een forum te verbieden om nuttige aanvullingen / correcties te posten. Maar tot we de nieuwe regels (hard max. aantal reacties per aanbieding + uitzetten quickreply en evt. read only voor nieuwelingen) hebben doorgevoerd is dat wel hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Valt het verwijzen naar samenkopen.net tbv organiseren actie onder het houden van of deelnemers werven voor een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Orion84 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Je kan je er aan storen wat je wilt, maar je doet nu net of de boel kapot is gemaakt door mensen die onnodig TR's aanmaken.
Nee dat doe ik niet en dat zeg ik ook nergens. Gelieve de stromannen op de akker te laten om de vogels van de oogst te verjagen. De rol van die TR's is complexer en is uitgebreid door meerdere mensen besproken veel eerder in dit onderwerp. Dat ga ik ook niet nóg een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

onnodige TR's ... een te groot aantal daarvan de aanleiding was tot het sluiten van het oude topic. Onnodige TR's ... doen m.i. meer kwaad dan goed.
Sorry, maar dat valt niet anders te interpreteren dan dat je de TR's de schuld geeft en ze afdoet als onnodig, of in elk geval dat de crew er teveel waarde aan zou hangen.

Terwijl ze ten eerste niet onnodig zijn en ten tweede de TR's an sich niet de schuld waren. Het grote aantal TR's werd enkel genoemd als indicator van het aantal terechte klachten en de hoeveelheid werk die gemoeid was met het in goede banen leiden.

Als je het niet wilt bespreken, waarom begin je er dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

regtur2 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:55:
Valt het verwijzen naar samenkopen.net tbv organiseren actie onder het houden van of deelnemers werven voor een inkoopactie?
Ik weet niet precies welke kant je op wilt, maar ik ben bang dat het snel zal worden opgevat als het organiseren van of werven voor een inkoopactie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

regtur2 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:55:
In een post waarin je dat gaat aankondigen: ja, dat zal wel als werving worden gezien. Wat we wel forumbreed toestaan is het opnemen van een link in je signature :) (zolang het maar niet te schreeuwerig wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Is het een idee om de foute berichten compleet te verwijderen?
In plaats van snip knip enzovoort.
Volgens mij na een actieve snip knip actie wordt er minder gepost, het kan in jullie gedachten de posters tot nadenken dwingen, maar volgens mij weerhoud het ook om iets te posten.

De drempel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Om het even concreet te maken wat ik met bovenstaande bedoelde: in [24-6 > 31-8] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten gaf een tweaker iets aan over eventueel doorverkopen van tablets zodat zijn eigenlijk tablet "gratis" zou zijn. Zoals ook in dat topic is vermeld, wordt het niet getolereerd als het forum en/of dm hiervoor gebruikt wordt voor een inkoopactie. Aan de tweaker vragen of hij het dan verder wil afhandelen/doorzetten of samenkopen.net lijkt mij dan een goede oplossing die ook binnen het beleid valt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:06:
Is het een idee om de foute berichten compleet te verwijderen?
In plaats van snip knip enzovoort.
Volgens mij na een actieve snip knip actie wordt er minder gepost, het kan in jullie gedachten de posters tot nadenken dwingen, maar volgens mij weerhoud het ook om iets te posten.
Ik doe dat meestal wel, ook omdat het inderdaad niet erg uitnodigend staat met al dat blauw. Zal even kijken hoe het er nu staat :)

Heb het nu wat ontblauwd ;) . Mensen willen wel meer blauw op straat maar niet in het topic :p
regtur2 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:30:
Om het even concreet te maken wat ik met bovenstaande bedoelde: in [24-6 > 31-8] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten gaf een tweaker iets aan over eventueel doorverkopen van tablets zodat zijn eigenlijk tablet "gratis" zou zijn. Zoals ook in dat topic is vermeld, wordt het niet getolereerd als het forum en/of dm hiervoor gebruikt wordt voor een inkoopactie. Aan de tweaker vragen of hij het dan verder wil afhandelen/doorzetten of samenkopen.net lijkt mij dan een goede oplossing die ook binnen het beleid valt, toch?
Ik zou zeggen: stuur hem een DM om hem opmerkzaam te maken op die website, en hij kan dan de specifieke link in zijn signature zetten :)

Ik heb de URL samenkopen.net toegevoegd aan de modbreak in gambieter in "\[24-6 > 31-8] MS Surface RT - Halve Prijs voor studenten".

[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 09-07-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Oh verkeerde topic, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat scheelt me weer een DM. Heb het al opgelost, je post is verplaatst naar het juiste topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Wat is de correcte plek om software promoties te melden?
Het gaat hier om promoties waar de topic-starter niks aan verdiend, het gaat puur om het melden van promoties. (gratis of kortingen).

Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan links naar een facebook pagina (niet naar de facebook pagina van de topicstarter maar naar de facebook pagina van de developer/bedrijf/organisatie die de software promoot).

Omdat je hier misschien een grijs gebied in komt met betrekking tot spam en zelfpromotie e.d. vraag ik het liever.

Ik vraag dit, omdat ik net nog een topic had lopen dat gesloten is omdat het als spam werd opgevat.
Ik wil de discussie niet aangaan of het wel of niet spam was, ik wil dit soort situaties voorkomen.
In het verleden heb ik eerder software promoties/kortingen/giveaways gemeld en dat ging zonder problemen. Er is het een en ander veranderd mbt aanbiedingen daarom vraag ik het even.
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.