[feat] Topicstart boven iedere pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Is er een mogelijkheid dat er wordt gekeken naar de optie om de topicstart bovenaan iedere pagina binnen dat topic weer te geven? Wanneer je dus binnen een topic op een willekeurige pagina zit, deze met de topicstart begint en daaronder doorloopt met de posts.

Op zich leest dat bijzonder prettig naar mijn mening. Als ik op het T.net Forum kijk naar een onderwerp dat mijn interesse heeft en ik wil niet de 18 pagina's doorspitten waaruit dat kan bestaan start ik op pagina 14. Het zou dan mooi zijn als je dan de topicstart hebt zodat je direct weet waar het topic om draait, met daaronder de (dus meer recentere) posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Om geen 18 pagina's door te hoeven spitten zou je de ?limit=999 (om 999 posts op 1 pagina te tonen) kunnen gebruiken en anders de in-topic search te gebruiken...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 16:33
Je zou deze ook nog in-/uitklapbaar kunnen maken zodat het optioneel wordt of je deze altijd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31

Nakebod

Nope.

Maar als je zoals in het voorbeeld op pagina 14 begint (Ook weer afhankelijk van het aantal ppp) hoe relevant is de TS dan nog echt?
In bijna alle gevallen is er een discussie uit voortgekomen die schijnbaar al heel wat posts lang is, dus imho is de TS dan "niet interessant" meer. Natuurlijk zal er vaak nog wel een kern van de orginele TS in terug te vinden zijn, maar als iemand vraagt: Hoeveel is 1+1, en je komt na 200 posts het topic binnen lopen is dat antwoord ook al lang gegeven.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk eigenlijk dat het best vervelend kan zijn om boven elke pagina dezelfde lap tekst te zien. Zeker als je een topic vanaf bijv. pagina 15 aan het doorbladeren bent naar pagina 20, dan wordt je op een gegeven moment goed ziek van zo'n soort feature lijkt me?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
moto-moi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:30:
Ik denk eigenlijk dat het best vervelend kan zijn om boven elke pagina dezelfde lap tekst te zien. Zeker als je een topic vanaf bijv. pagina 15 aan het doorbladeren bent naar pagina 20, dan wordt je op een gegeven moment goed ziek van zo'n soort feature lijkt me?
Kan ik me iets bij voorstellen, hoewel ik...
Civil schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:11:
Je zou deze ook nog in-/uitklapbaar kunnen maken zodat het optioneel wordt of je deze altijd ziet.
...dit ook wel een mooie oplossing daarvoor vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Leuk voor topics als Het grote BMW-Topic #10 waar de topicstart al 16MB aan plaatjes bevat (van veelal trage hosts en korte of geen cache-headers) en de bezoekers van dat topic altijd blij zijn als ze pagina 1 voorbij zijn :X hoewel dat een uitzondering is en het een toonvoorbeeld is van hoe een startpost eigenlijk niet zou moeten zijn...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:47:
Leuk voor topics als Het grote BMW-Topic #10 waar de topicstart al 16MB aan plaatjes bevat (van veelal trage hosts en korte of geen cache-headers) en de bezoekers van dat topic altijd blij zijn als ze pagina 1 voorbij zijn :X hoewel dat een uitzondering is en het een toonvoorbeeld is van hoe een startpost eigenlijk niet zou moeten zijn...
je zou lazy loading kunnen gebruiken :P maar dan nog steeds blijft mijn bezwaar staan, ookal is het een klein regeltje, wat dan eigenlijk niets meer toevoegd dan de breadcrumb naar pagina 1 imo..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Och, ik vind het idee wel grappig (maar dan inderdaad gewoon een linkje die vervolgens de topicstart via ajax inlaadt oid), maar net als met al dit soort leuke ideeën komen we er de eerstkomende tien jaar waarschijnlijk toch niet aan toe :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
*Bump*

Met de recente discussies op het SF leek het mij verstandig om deze weer te bumpen. Ook in Mobile kan dit veel vragen schelen over toestellen die gewoon in de TS staan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Senor Sjon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:33:
*Bump*

Met de recente discussies op het SF leek het mij verstandig om deze weer te bumpen. Ook in Mobile kan dit veel vragen schelen over toestellen die gewoon in de TS staan.
Misschien handig om behalve te bumpen, ook daadwerkelijk even in te gaan op de opmerkingen die hier destijds gepost zijn?

Zoals een paar devvers al hebben aangegeven zitten er nogal wat nadelen aan het op iedere pagina herhalen van een topicstart en als je het middels een linkje/uitklapknop doet, dan is het nauwelijks effectiever dan gewoon de link naar pagina 1 die er toch al staat. Als mensen al over de topicwarning heenlezen die nota bene direct boven het reageer veld staat, dan kan ik me niet voorstellen dat het herhalen van de topicstart daadwerkelijk wat gaat helpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het bezwaar wat ik lees is in geval van een lompe TS en dat het een nice to have feature is. Gezien de recente influx in van de wat meer consumerende tweaker en de algehele scope die wat algemener wordt, is de feature wellicht toch handiger.

Voorbeeld is trouwens het forum van Galactic Civilizations. Ik link even naar een willekeurig topic met meerdere paginas: http://forums.galciv2.com/139395 (let verder niet op de web 1.0 uitstraling).
Wat daar gebeurt, is dat de TS los staat van het topic en dat als je naar de volgende pagina gaat, ga ja naar de eerstvolgende post op de nieuwe pagina, i.p.v. de TS.
Dus vanuit topic next ga je naar de volgende posting op de volgende pagina.
Vanuit forumoverzicht ga je naar de TS, onafhankelijk van welke pagina je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:03
Ik vind het zelf hartstikke handig om altijd de topic start bovenaan de pagina te hebben staan, maar ben het wel eens met wat crisp zegt over laadtijden. Nu tegenwoordig menig persoon ook surft op zijn mobiel wordt dat nog eens extra lastig. We zouden wel kunnen kijken hoe we dit on-demand kunnen laten inladen oid. Ik zou dit iig nog niet afschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan het wellicht uitklapbaar maken vanaf pagina 2 met een brede button ter grootte van een standaard post, in de stijl van de xx nieuwe berichten banner als je een topic aan het lezen bent. Dat kan dan bovenaan de pagina.

Wellicht kan een soortgelijk iets ook als spoilertag gemaakt worden, maar dan in een post. Dan is mobiel ook weer een spoiler te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toch weer even een schopje voor dit idee. Vooral in het AK-forum is het zeer handig. Daar komen toch steeds meer non-Tweakers aanwaaien om er een 'plemp je vraag' topic van te maken.

Eventueel inklapbaar, net zoals je de pushmessages in je DM die je ook kan inklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wilde een nieuw topic aanmaken tot ik deze nog zag.

VB.

Het Steam Summer Sale topic gaat als een trein, slechts een handje vol mensen leest de TS waarin o.a. staat dat voor slowchat een IRC is. Te weinig mensen lezen dit dus waardoor er erg veel slow-chat in het topic is. (op zich niets mis met wat slow-chat, maar slow-chat voor de slow-chat is irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat lijkt mij meer iets om in een topicwarning te zetten, niet dat die vaker gelezen wordt dan een TS :P
(Bij dat specifieke geval dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 15-07-2013 17:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:03
Daar zijn inderdaad topic warnings voor. Het plaatsen van de TS op iedere pagina gaat dat sowieso niet oplossen. Al helemaal niet als we het on deman laten inladen dmv een linkje
Pagina: 1