Om ook maar een community stem te laten horen: ik ben het volledig eens met @
MartnK wat betreft het moderatiebeleid rondom het Prijsdiscussie OLED topic. Sowieso was de timing van het sluiten van het
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic wel erg onhandig te noemen.
Daarnaast vraag ik me af op welke plek dan wel gediscussieerd kan en mag worden over bijvoorbeeld de kwaliteit van webshops. Het is voor sommigen bekend dat shops als Plasmavisie (nu bovenaan in de pricewatch voor de LG 55GX bijv.) en TV-Online geen shops zijn waar je zo'n apparaat wilt bestellen. Dit staat er niet bij in de Pricewatch (op zich begrijpelijk dat dit niet mogelijk/praktisch is), dus lijkt me het forum de uitgelezen plek om te lezen dat dit webshops zijn die je moet vermijden. Zoals het huidige topic ingericht is, is er niet eens plek voor om dergelijke zaken te bespreken. En dat is een kwalijke zaak in mijn ogen.
Ja, je kunt een hoop van dat soort informatie kwijt in de topic start, maar zoals jullie ook weten zijn aanbiedingen soms van korte duur en is snel handelen belangrijk. Dan is het handig als zulke informatie meteen geplaatst kan worden, als reactie op iemand die een dergelijke webshop linkt.
Ook vind ik het handig als community leden kunnen aangeven wat zij bereikt hebben aan de telefoon, per mail of ander communicatie kanaal bij verschillende webshops.
Ja, er zullen aanbiedingen dubbel gepost worden, maar in de wereld van OLED tv's verschillen die prijzen ook iedere dag. Het is daarom zaak voor de persoon die op zoek is naar een goede aanbieding voor een nieuwe OLED TV, om de laatste pagina's van het topic door te spitten. Lijkt me niet dat er veel personen zijn die daarmee moeite zullen hebben en het lijkt me meer dan redelijk om luiaards die dit niet doen en dus een bericht posten met vragen om prijzen, direct worden aangepakt.
De vorm waarin het nieuwe topic is gegoten is inderdaad strak en overzichtelijk. Maar dat komt denk ik omdat community leden geen zin hebben om het format te gebruiken en alles wat afwijkt van dit format bang zijn dat het toch wel verwijderd wordt.
Voorbeeld: ik volg het prijs discussie topic van OLED tv's al jaren en heb besloten er nu één aan te gaan schaffen. Ik ben dus op de hoogte van het feit dat webshops hun eigen prijzen hanteren die niet op de website verschijnen, maar omdat niemand meer de behoefte voelt in het topic te posten (en ik vermoed dat dat komt omdat het onnodig moeilijk wordt gemaakt + de reden hierboven al beschreven), heb ik zelf 10 webshops gemaild en rondgebeld voor prijzen. Dit heb ik niet in het topic gepost, om dezelfde reden als hierboven beschreven. Teveel moeite, en voor alles wat afwijkt van het format (beschreven met wie/hoe ik een prijs voor elkaar heb gekregen) bestaat een kans dat het uit het bericht wordt geknipt (zojuist nog gebeurd toen ik een reactie plaatste hoe ik het telefonisch afgehandeld heb en welke voorwaarden golden voor de aankoop).
Kortom, voor mij is het nu niet meer relevant, gezien ik zelf de zoektocht heb gestart en uiteindelijk een aankoop gedaan, maar ik zou toch adviseren nog eens goed na te denken over de vorm waarin het huidige prijzen topic is gegoten. Dit zorgt mijn inziens voor enorme weerstand om te posten namelijk (dat is ook wel te zien aan het zeer lage aantal posts van de afgelopen dagen en dat ligt niet aan het gebrek aan aanbiedingen).