Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 489 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.711.036 views

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
MG-studios schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:18:
Ik moet blijkbaar erg wennen aan de autopilot-knop op het stuur van de M3H. Ik heb de instelling op ‘1 klik = autopilot aan’ staan, maar soms moet ik twee of zelfs drie keer op de knop drukken om autopilot in te schakelen. Hetzelfde geldt voor het uitschakelen. De klik is hoorbaar, maar lijkt niet altijd te worden geregistreerd. Daarnaast lijkt er ook iets van een vertraging in te zitten; het is niet zo instant als de stalks. Doe ik iets fout? Het voelt nu nog een beetje hit-and-miss.
heb hetzelfde. Die vertraging is wel "hoe het hoort" denk ik. Maar dat je van die knop niet op aan kunt maakt het extra irritant.

Zie dit nog ergens op reddit:
"So an update: Tesla just fixed some other issues and then sat down with me and showed me how to activate AP properly. It’s a solid press on the scroll wheel (or two depending on your settings). If the click is too soft then it doesn’t register as a click"

Dus misschien is onze rechter duim te slap.

[ Voor 18% gewijzigd door wootahH op 07-12-2024 23:32 ]

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
wootahH schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:14:
[...]
heb hetzelfde. Die vertraging is wel "hoe het hoort" denk ik. Maar dat je van die knop niet op aan kunt maakt het extra irritant.

Zie dit nog ergens op reddit:
"So an update: Tesla just fixed some other issues and then sat down with me and showed me how to activate AP properly. It’s a solid press on the scroll wheel (or two depending on your settings). If the click is too soft then it doesn’t register as a click"

Dus misschien is onze rechter duim te slap.
De vertraging is helaas een "feature", gebeurt ook via de S3XY buttons.
Van mij mag die er direct uit.

Je moet best even duwen en de knop vasthouden. Een korte lichte klik wordt niet geregistreerd.

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11 13:01
nickven schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:00:
[...]

Klopt, andere richting op heb ik even niet helder of het daar ook speelt. Zal ik komende tijd ook even uitproberen. Ik weet in ieder geval op dat stuk dat ik m’n pedaaltje beter gewoon kan gebruiken. Hoor graag of andere Tesla rijders hetzelfde probleem zien op dit weggedeelte.
Idem hier. Niet altijd. Heb het idee dat hij de snelheid van de weg er overheen pakt. De nieuwe verdiepte ligging is al helemaal een drama. Daar gaat hij telkens vol in de ankers, van 80 naar 40, 50, 70.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jeuj, holiday update binnen. Officiële Tesla app op Apple Watch zit imho een stuk beter in elkaar qua UI dan Watch App for Tesla en werkt ook een stuk sneller. Nog ff kijken wat het bereik is. :) Hoop op minder momenten dat de auto me/m’n telefoon niet herkent en boos begint te sentry’en. Morgen Later vandaag maar ff een stukje rijden en de nieuwe functies uitproberen, ben wel benieuwd naar (maar maak me ook zorgen om) auto-shift. En natuurlijk fart on seat, want laten we wel wezen: dat is iets dat long overdue was.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:45

Don Quijote

El Magnifico

MG-studios schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:18:
Ik moet blijkbaar erg wennen aan de autopilot-knop op het stuur van de M3H. Ik heb de instelling op ‘1 klik = autopilot aan’ staan, maar soms moet ik twee of zelfs drie keer op de knop drukken om autopilot in te schakelen. Hetzelfde geldt voor het uitschakelen. De klik is hoorbaar, maar lijkt niet altijd te worden geregistreerd. Daarnaast lijkt er ook iets van een vertraging in te zitten; het is niet zo instant als de stalks. Doe ik iets fout? Het voelt nu nog een beetje hit-and-miss.
Ik heb hem nu 3 maanden, en het lijkt nog altijd willekeur. Zeker na het wisselen van baan ben ik vaak best weer even bezig hem goed te krijgen (ik doe AP met dubbelklik; omdat de enkele klik voor mij onwerkbaar is, dan gooit hij ook telkens de CC uit bij wisselen van baan en gaat hij dus in de ankers…)

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-10 20:11
Oekol schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:56:
[...]

Volgens mij was dit exact de reden waarom ik AP en TACC in 't menu op huidige snelheid heb staan ipv toegestane snelheid overnemen. Maar aan andere kant past die bij mij ook nog steeds snelheden aan dus wellicht heeft het er helemaal geen ene fluit mee te maken....
Die functie in het menu gaat alleen over bet gedrag bij aanzetten. Niet als hij al aan staat

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Goedermorgen! Iemand een idee of je ook Tesla "punten" kunt kopen? Ik heb nog 6500 punten over die voor maart 2025 op moeten zijn. Ik wil hiervan een Wall Connector van 9000 punten kopen. Echter heb ik die dus niet. Is dit een gevalletje "jammer de bammer" of kan ik ergens punten bijkopen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Don Quijote schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:20:
[...]
omdat de enkele klik voor mij onwerkbaar is, dan gooit hij ook telkens de CC uit bij wisselen van baan en gaat hij dus in de ankers…)
Hoe doe je dat dan? Ik heb net een MY en wordt echt gek van dat met een baanwissel ik de ap opnieuw moet inschakelen. Hoe houd je die dan wel ingeschakeld?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
jongetje schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:08:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik heb net een MY en wordt echt gek van dat met een baanwissel ik de ap opnieuw moet inschakelen. Hoe houd je die dan wel ingeschakeld?
Tesla Model 3 & Y Accessoires

Sexy buttons. Zie accessoires topic.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
[...]

S3XY Commander, echt nice. Heb hem nu 2 weken in de auto, werkt heel fijn. Kost wel wat.

Edit: zie hier: YouTube: Continuous Autopilot - Enhance Your Long-Trip Journeys

[ Voor 15% gewijzigd door mistermol op 08-12-2024 08:26 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sunri5e schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:54:
Goedermorgen! Iemand een idee of je ook Tesla "punten" kunt kopen? Ik heb nog 6500 punten over die voor maart 2025 op moeten zijn. Ik wil hiervan een Wall Connector van 9000 punten kopen. Echter heb ik die dus niet. Is dit een gevalletje "jammer de bammer" of kan ik ergens punten bijkopen?
Volgens mij heb je dan gewoon pech...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
[...]

Als je CC ingeschakeld wilt houden met een baanwissel, dat kan met een instelling gedaan worden. Wil je dat AP ingeschakeld blijft met een baanwissel dan heb je de S3XY buttons nodig.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

Leuk, die vakantieupdate. Dashcamclips bekijken vanuit de app blijkt niet oneindig te zijn :+ Beetje stom wel, ik betaal voor premium connectivity....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTQxaDPsC8BZCWn-7hlWPC1WBtk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sqxe2uSAv0ocABDNEWyNiSlN.png?f=fotoalbum_large

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mistermol
Davidas schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:25:
[...]

Als je CC ingeschakeld wilt houden met een baanwissel, dat kan met een instelling gedaan worden. Wil je dat AP ingeschakeld blijft met een baanwissel dan heb je de S3XY buttons nodig.
Wat is het verschil met de buttons? Ik heb alleen de commander, dan gaat automatisch mijn AP weer aan na de baanwissel. Werkt dat anders met de buttons?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 20:25
mistermol schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:45:
[...]

Wat is het verschil met de buttons? Ik heb alleen de commander, dan gaat automatisch mijn AP weer aan na de baanwissel. Werkt dat anders met de buttons?
De commander is inderdaad die dat regelt. S3xy buttons staan hier los van. Termen worden wat door elkaar gehaald.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
nickven schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:35:
[...]

Vanmiddag nog even weer getest, het is dus niet de maximum snelheid ter plaatste wat veranderd maar de ingesteld TACC snelheid die zomaar naar 40 of 60 veranderd zie foto’s. Normaliter wanneer op TACC rijdt veranderd de ingestelde snelheid ook niet bij een veranderende snelheid ter plaatse wat het dus extra gek maakt. Rij ik op autopilot doet de auto nog vreemder. Hij begint te schokken alsof er allemaal verschillende snelheids beperkingen op dat stukje weg ingesteld staan. Zelf schoot me even door de gedachten of het nog iets te maken kan hebben dat er ooit stoplichten gestaan hebben lang lang geleden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat bijzonder is aan dat stuk weg is dat de op- en afritten steeds in elkaar overgaan en dat er rechts de hele weg een onderbroken belijning is. Zou zomaar kunnen dat TACC denkt dat je de afrit gaat nemen als je je knipperlicht naar rechts hebt aangegeven. De TACC snelheid kan dan in stappen van 5km/u tot 40km/u worden teruggebracht
Dat kan ook gebeuren als je van de linkerbaan naar de rechterbaan verplaatst en Automatische richtingaanwijzers aan hebt staan. Als je dan niet snel genoeg naar links stuurt als je op de rechterbaan bent aangekomen, wordt er vanuit gegaan dat je dan nog een rijstrook verder naar rechts wil gaan, wat in dit geval een afrit strook is.

[ Voor 17% gewijzigd door pdidi op 08-12-2024 12:07 ]

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
nickven schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:35:
[...]

Vanmiddag nog even weer getest, het is dus niet de maximum snelheid ter plaatste wat veranderd maar de ingesteld TACC snelheid die zomaar naar 40 of 60 veranderd zie foto’s. Normaliter wanneer op TACC rijdt veranderd de ingestelde snelheid ook niet bij een veranderende snelheid ter plaatse wat het dus extra gek maakt. Rij ik op autopilot doet de auto nog vreemder. Hij begint te schokken alsof er allemaal verschillende snelheids beperkingen op dat stukje weg ingesteld staan. Zelf schoot me even door de gedachten of het nog iets te maken kan hebben dat er ooit stoplichten gestaan hebben lang lang geleden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net geprobeerd, beide kanten op, met TACC en daarna met Autosteer. Niks aan de hand. Rijdt gewoon door.
Ik zit op .44.25.2.

Mijn instellingen zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Yfsy8WuHtz--95BwcmMFtTyIjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgOtbJsMSpdYDWV7KIbx4IzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQrL53oI0CIXZe-CL8NuqqoU3mQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8B3F069421VtnSi9SQicfoxL.jpg?f=fotoalbum_large

• pdidi
  • Niet online
NiroNiro schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:11:
[...]

Net geprobeerd, beide kanten op, met TACC en daarna met Autosteer. Niks aan de hand. Rijdt gewoon door.
Ik zit op .44.25.2.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je nog een keer rijdt, kun je dan eens uitproberen of het icm knipperlicht (zie hierboven) wel gebeurd? Wat ook opvallend is, is dat in OSM deze verlengde op- en afritten niet staan. Misschien raakt de AP daar zo van in de war
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UurtkUnNWUrJtreM7QAioIs-iY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hMqgEdX37NB6ZdABsXs0XzRn.png?f=fotoalbum_large

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 15:38
Ik zoek aan manier om een shortcut te maken om iPhone om de laadpoort te ontgrendelen.

Ik vind deze niet meteen terug…

Iemand?
Bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZU81wnBsH5XmtmHwUPrex4-8jvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jU56jgSxIScOK6dqYmrRRI3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQY7AEamm4YjRXrodOeyouG3KOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uAuS8Ioq1DjdKHGXihfEAhLL.png?f=fotoalbum_large

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
MatteC schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:19:
Ik zoek aan manier om een shortcut te maken om iPhone om de laadpoort te ontgrendelen.

Ik vind deze niet meteen terug…

Iemand?
Bedankt!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb je al staan toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WUE-NUclOQdbaGqiWjI6jEFFag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESiudBxxL6Zcjnkjq7dUfvSM.jpg?f=fotoalbum_large

• Davidas
  • Nu online
Hij bedoelt denk ik niet het openen van de laadpoort maar echt het ontgrendelen zodra je een laadsessie beëindigd.

• pdidi
  • Niet online
Davidas schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:42:
[...]

Hij bedoelt denk ik niet het openen van de laadpoort maar echt het ontgrendelen zodra je een laadsessie beëindigd.
De shortcut "Open Tesla Laadcontact" opent de laadklepje EN ontgrendeld de laadkabel. Enige wat jammer is: als je binnen 1 minuut de laadkabel niet loskoppeld wordt de laadkabel automatisch weer vergrendeld

[ Voor 15% gewijzigd door pdidi op 08-12-2024 15:02 ]

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-11 10:22
dreamscape schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:15:
[...]

Zo te zien moeten phone dock en het zijpaneel dat onder jouw paneel zit ook eerst los:
https://service.tesla.com...4C-ADFC-CDD04CC983BB.html

Maar zodra je die phone dock los hebt, kun je de bekabeling daar wel achter wegwerken, vermoed ik...
Gelukt door stoffen zijpaneel los te wrikken en daar de kabels horizontaal doorheen te trekken vanaf de armsteun. De kabels beginnen nu verticaal aan de achterkant armsteun onder de decorlijst door. Bij de phonedock heb ik de kabels in de gleuf gewrikt om zoveel mogelijk de kabels weg te werken.

• NiroNiro
  • Niet online
pdidi schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:18:
[...]

Als je nog een keer rijdt, kun je dan eens uitproberen of het icm knipperlicht (zie hierboven) wel gebeurd? Wat ook opvallend is, is dat in OSM deze verlengde op- en afritten niet staan. Misschien raakt de AP daar zo van in de war
[Afbeelding]
Nog steeds geen remacties, beide kanten op op TACC

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 11:51
Horen de Apple Watch functies al te werken. Ik heb tesla os 44.3.1. Ik zie op mijn Watch dat ik tesla 44.25+ of hoger nodig heb. Doe ik wat verkeerd 😑?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

BlacKstaR- schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:49:
Horen de Apple Watch functies al te werken. Ik heb tesla os 44.3.1. Ik zie op mijn Watch dat ik tesla 44.25+ of hoger nodig heb. Doe ik wat verkeerd 😑?
Nee, je doet niks verkeerd, je moet wachten 44.25, dan werken ze allemaal. Op 44.3.1 werken alleen de 'info' functies.

[ Voor 3% gewijzigd door noo op 08-12-2024 15:55 ]

• BlacKstaR-
noo schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:54:
[...]

Nee, je doet niks verkeerd, je moet wachten 44.25, dan werken ze allemaal. Op 44.3.1 werken alleen de 'info' functies.
Ah oké, 44.3.1 is toch ‘hoger’ dan 44.25? Das krijgen we een update waar de release nummer daalt 😅

• Davidas
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:49:
De Tesla app op je iPhone moet minimaal versie 4.39.5 zijn en de auto moet op versie 2024.44.25.2 zitten.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

BlacKstaR- schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:57:
[...]

Ah oké, 44.3.1 is toch ‘hoger’ dan 44.25? Das krijgen we een update waar de release nummer daalt 😅
25 is groter dan 3 :)

• BlacKstaR-
Je hebt helemaal gelijk _/-\o_ . Dacht wacht ik geduldig af.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 21:11

Bever!

3

Gisteren de 2019 m3 awd lr met acc boost ingeleverd met 248k km. Heerlijke auto geweest! Altijd de accu tot 100% geladen en de weergegeven range zat ongeveer op 430km tegenwoordig met volle accu. Degradatie valt me erg mee dus. Ik verkas nu naar het kia ev9 topic

• mistermol
Nu ook de holiday update hier. Dat nieuwe autopilot model is lekker qua ‘smoothness’ op het scherm. Ik zie niets meer verspringen, alles komt langs gegleden op het scherm. Heel cool. Benieuwd of ik qua rijden ook verschil ga merken.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:46
Hier net de laatste ios update erop gezet. Kan nu de apple watch koppelen als sleutel. Eerste indruk is dat het qua response flink beter werkt dan watch for tesla die ik tot op heden gebruikte.

Hoewel die laatste als sleutel altijd goed gewerkt heeft. Fijne combi als ik ging zwemmen of MTBen. Zonder telefoon gewoon de auto in.

Maar dus lekker native. Kan het third party spul eraf :)

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Nice! Werkt de ‘Hands-Free Trunk’-functionaliteit na de holiday update nu ook met de apple watch?

[ Voor 29% gewijzigd door MG-studios op 08-12-2024 19:46 ]

• Vechtdal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-03 12:53
Is het nu ook mogelijk om tesla opdrachten als complicatie toe te voegen aan je IWatch wijzerplaat zonder een aparte Opdracht aan te maken?

• pdidi
  • Niet online
NiroNiro schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:28:
[...]

Nog steeds geen remacties, beide kanten op op TACC
Bijzonder dat er 2 compleet andere bevindingen kunnen zijn. Misschien heb je een andere HW versie dan @nickven of een andere kaart update?

• NiroNiro
  • Niet online
pdidi schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:52:
[...]

Bijzonder dat er 2 compleet andere bevindingen kunnen zijn. Misschien heb je een andere HW versie dan @nickven of een andere kaart update?
Oh ja vergeten te zeggen. Mijn auto heeft HW3

• Mathij5
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 22:44
Iemand ervaring met sneeuwkettingen icm 20 inch Induction velgen?

Ben bang dat ze beschadigen zullen veroorzaken aan de velgen.

Tips zijn welkom.

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:33
NiroNiro schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:01:
[...]

Oh ja vergeten te zeggen. Mijn auto heeft HW3
Ik rij een 2023 Model Y ook met HW3. Dat is inderdaad heel bijzonder. Misschien moeten kaartgegevens vergelijken gaan. Zal komende periode even extra aandacht eraan schenken. Moet ook wel zeggen dat ik het niet perse op veel andere plekken heb ervaren. Anders dan inderdaad de verdiepte ligging ook soortgelijke problemen laat zien.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mathij5 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:24:
Iemand ervaring met sneeuwkettingen icm 20 inch Induction velgen?

Ben bang dat ze beschadigen zullen veroorzaken aan de velgen.

Tips zijn welkom.
Tesla heeft ze ook op hun website staan, daar al naar gekeken?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Himalaya
  • Laatst online: 07:39
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:04:
[...]

Tesla heeft ze ook op hun website staan, daar al naar gekeken?
Precies die heb ik ook gehaald maar hoop ze niet nodig te hebben. Blijf het ook met die kunstof beschermdopjes eng vinden. Als je ziet hoe ze om het wiel zitten kan het bijna niet zonder schade zijn als je er een wat langer stuk mee moet rijden. We gaan het zien binnenkort. Eerste sneeuw is al gevallen op de bestemming :D

Ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 14:27
NiroNiro schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:11:
[...]

Ik zit op .44.25.2.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Witte Model 3? Volgens mij reed ik onderweg naar de Hornbach voor je, was daar om 11:45. 9-5 champagne grijze station. :+

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Oef, sinds de 2024.44.25 update staat de "handen aan stuur" detectie wel erg ongevoelig afgesteld :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Caelorum
  • Laatst online: 07:33
Ligt het trouwens aan mij of zijn de visualisaties verbeterd op het Intel platform?

• turkeyhakan
  • Laatst online: 05-11 18:23
Sebazzz schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:04:
Oef, sinds de 2024.44.25 update staat de "handen aan stuur" detectie wel erg ongevoelig afgesteld :/
Over, overgevoelig bedoel je? Tijdens het rijden mag je tegenwoordig niet meer naar je scherm kijken, aldus Tesla. Maakt wel dat ik AP steeds minder ben gaan gebruiken. Erg jammer.

• NiroNiro
  • Niet online
nickven schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:44:
[...]

Ik rij een 2023 Model Y ook met HW3. Dat is inderdaad heel bijzonder. Misschien moeten kaartgegevens vergelijken gaan. Zal komende periode even extra aandacht eraan schenken. Moet ook wel zeggen dat ik het niet perse op veel andere plekken heb ervaren. Anders dan inderdaad de verdiepte ligging ook soortgelijke problemen laat zien.
Verdiepte ligging richting Hoogezand doet hier wel wat geks, wil soms naar 40 etc...

• NiroNiro
  • Niet online
nehal3m schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:49:
[...]

Witte Model 3? Volgens mij reed ik onderweg naar de Hornbach voor je, was daar om 11:45. 9-5 champagne grijze station. :+
nee, ik rijd een model Y

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 13:14
NiroNiro schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:59:
[...]

Een melding kan je doen door de auto links onderin op je scherm ingedrukt te houden. Dan zie je na een aantal secondes een popup met bedankt voor deze melding oid.
Maar WAT je meldt, daar moet Tesla blijkbaar naar raden?

• turkeyhakan
pimk schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:22:
[...]

Maar WAT je meldt, daar moet Tesla blijkbaar naar raden?
Ik neem aan DAT Tesla de data analyseert op het moment dat jij die knop ingedrukt houdt.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 00:53
turkeyhakan schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:26:
[...]

Ik neem aan DAT Tesla de data analyseert op het moment dat jij die knop ingedrukt houdt.
Nee, het slaat alleen wat data en een timestamp op zodat dit bij een Service Center uitgelezen kan worden.
Tesla kijkt niet alle duizenden random reports na, want inderdaad, op wat? Je kan niet eens een reden kiezen.
Net als @Oekol ook al zei.
Oekol schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:35:
[...]

Dan moet je er in ieder geval nog wel wat mee in de zin van service afspraak inschieten en timestamp delen. Anders gaan ze er echt niks mee doen.

Bambu Lab P1S Combo

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11 18:15
nehal3m schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:49:
[...]

Dat kan ik ook geweest zijn. :*)

Ik heb zelf ook nog geen problemen gehad op dat stuk van de ring.

• turkeyhakan
MacorgaZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:30:
[...]

Nee, het slaat alleen wat data en een timestamp op zodat dit bij een Service Center uitgelezen kan worden.
Tesla kijkt niet alle duizenden random reports na, want inderdaad, op wat? Je kan niet eens een reden kiezen.
Net als @Oekol ook al zei.

[...]
https://www.tesla.com/own...%20of%20the%20touchscreen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34

Notna

Where are you?®

Sebazzz schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:56:
Leuk, die vakantieupdate. Dashcamclips bekijken vanuit de app blijkt niet oneindig te zijn :+ Beetje stom wel, ik betaal voor premium connectivity....
[Afbeelding]
Dat was voor de update ook al het geval: er zit een limiet op (per dag) hoeveel je live kan bekijken. (1 uur per dag (of zelfs 15 minuten), cumulatief)

Zonder premium kan je uberhaubt niet live kijken naar Sentry beelden via de app.

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 09-12-2024 10:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• MacorgaZ
Bijzonder, ik moet de eerste developer nog tegenkomen die periodiek even een lading van 10.000 random reports zondere duidelijke toelichting of script reviewed om er dan ook nog daadwerkelijk wat mee te doen.

https://teslamotorsclub.c...esla.193215/#post-5554143
It has been verified by numerous people at tesla that bug reports logged via voice don't go anywhere unless a tech happens across them while diagnosing a related problem.
Lijkt mij, zoals gezegd, veel logischer. Maar wie weet is er toch een Hero AI die tegenwoordig er toch wat mee doet.

Bambu Lab P1S Combo

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 16:31
niet de bedoeling

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 09-12-2024 13:46 ]

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-11 09:01
Caelorum schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:31:
Ligt het trouwens aan mij of zijn de visualisaties verbeterd op het Intel platform?
Bij mij “dansen” de meeste weggebruikers niet meer, bedoel je dat?

• Davidas
  • Nu online
Comilion schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:52:
[...]

Dat zou mooi zijn, merkte het vooral met vrachtwagens, gaan op en neer als een bezetenen. 8)7

• TeslaNerd
  • Laatst online: 05-11 19:40
Wat is de beste online marktplaats / veilingsite om een voordelige Model 3 uit de 2019 lease vloedgolf op te pikken?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-11 16:25
In update 2024.44.25.2 zou je de dashcam beelden in de mobiele app moeten kunnen zien. Er staat alleen voor iPhone een minimale iOS versie bij, maar voor Android niets. Ik kan in mijn Android app echter nergens vinden waar ik die beelden zou moeten kunnen zien? is dit op Android nog niet beschikbaar dan?

[ Voor 9% gewijzigd door sanger1981 op 09-12-2024 11:44 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57

RvV

Android loopt vaak een beetje achter met nieuwe features. Geef het een paar weken.

Y'24

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-11 19:54
@sanger1981 @RvV Ook op de iPhone kwam ik er (nog) niet achter waar dit dan wel te zien zou kunnen zijn.

Model 3 LR (model 2023)

• Oekol
Heb je 't in NL al eens geprobeerd? Dat dit werkt in USA weet ik en vooral in combinatie met FSD veel gebruikt wordt bijv.

Vraag mij af of dit ook in NL zo werkt via voice :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
Oekol schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:04:
[...]

Heb je 't in NL al eens geprobeerd? Dat dit werkt in USA weet ik en vooral in combinatie met FSD veel gebruikt wordt bijv.

Vraag mij af of dit ook in NL zo werkt via voice :)
Ik heb het eens in een demo auto geprobeerd, maar niet via voice. Ik houd het liefst zo veel mogelijk privé. Tesla ziet al veel.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-10 20:11
turkeyhakan schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:26:
[...]

Nee doen ze niet. Zelfs als je die knop gebruikt en daarna met service belt, moet je ze nog heel specifiek melden welk tijdslot je drukte en wat het probleem was

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
TeslaNerd schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:34:
Wat is de beste online marktplaats / veilingsite om een voordelige Model 3 uit de 2019 lease vloedgolf op te pikken?
Tesla Model 3 occasion kopen

• Caelorum
  • Laatst online: 07:33
Comilion schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:52:
[...]

Ja, het lijkt wat stabieler en de animaties voor fietsende rijders lijken ook een hogere framerate te hebben (of gewoon meer keyframes)

• Guido7619
  • Laatst online: 23:25
Laatst had ik mijn huissleutels met keyfob in de auto laten liggen en met telefoon de supermarkt in. Terwijl ik in de supermarkt was kreeg ik meldingen dat mijn auto open stond.

Nu zit ik dus te bedenken dat dat komt doordat er nog een sleutel in de auto aanwezig is.

Kan ik nu straks mijn telefoon in de auto laten en een mtb tocht maken en enkel mijn apple watch meenemen?

Hoe voorkom je dat de auto van het slot gaat als er een sleutel in de auto aanwezig is?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-11 21:20
Guido7619 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:10:
Laatst had ik mijn huissleutels met keyfob in de auto laten liggen en met telefoon de supermarkt in. Terwijl ik in de supermarkt was kreeg ik meldingen dat mijn auto open stond.

Nu zit ik dus te bedenken dat dat komt doordat er nog een sleutel in de auto aanwezig is.

Kan ik nu straks mijn telefoon in de auto laten en een mtb tocht maken en enkel mijn apple watch meenemen?

Hoe voorkom je dat de auto van het slot gaat als er een sleutel in de auto aanwezig is?
Telefoon in vliegtuigmodus zetten of gewoon uit?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:40
De auto met je Apple Watch op slot doen? Zolang je telefoon daar ligt (zonder vliegtuigmodus) zal de auto niet automatisch op slot gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2024 13:13 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Guido7619
  • Laatst online: 23:25
gjcvro schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:12:
[...]

Dat is inderdaad een manier.

• Oekol
turkeyhakan schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:19:
[...]

Ik heb het eens in een demo auto geprobeerd, maar niet via voice. Ik houd het liefst zo veel mogelijk privé. Tesla ziet al veel.
Helder. Ja het autootje links onderin werkt sowieso. Heb ik toen eens moeten doen omdat mijn auto in de winter (of wanneer het kouder werd) niet wilde opstarten. Scherm ging niet aan etc. Toen vonden ze een hele zeldzame bug en ben ik heel netjes door een developer in 't Engels te woord gestaan dagen of weken later. Daar werd aangegeven aan telefoon als er iets gebeurd op autootje drukken. Dan wordt er mega veel data gedeelt, zoveel dat zonder timestamp ze er niet aan beginnen. Dat duurt een dag op zich qua uitzoeken ;)

Volgens mij pakt die namelijk via de 'auto' links onderin een periode voor en na dat je het ingedrukt hebt. Vele a4tjes lang qua info. Vandaar iets inschieten bij service en timestamp vermelden.

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
gjcvro schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:12:
[...]

Of alleen bluetooth uitschakelen op de telefoon is ook al voldoende.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

• NiroNiro
  • Niet online
flupp schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:53:
@sanger1981 @RvV Ook op de iPhone kwam ik er (nog) niet achter waar dit dan wel te zien zou kunnen zijn.
stond in de releasenotes: Security -> Dashcam Viewer.

Of als er al beelden klaarstaan krijg je op de hoofdpagina in je app "View Recent Clips" te zien kun je direct doorclicken.

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-11 16:25
NiroNiro schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:48:
[...]

stond in de releasenotes: Security -> Dashcam Viewer.

Of als er al beelden klaarstaan krijg je op de hoofdpagina in je app "View Recent Clips" te zien kun je direct doorclicken.
Die optie staat er dus niet tussen. Inmiddels al ergens gelezen dat je daarvoor een nieuwe Android-app versie nodig hebt dan welke nu in Play store staat (4.39.5 --> in de app store staat 4.39.1 als meest recente).

• NiroNiro
  • Niet online
sanger1981 schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:13:
[...]

Die optie staat er dus niet tussen. Inmiddels al ergens gelezen dat je daarvoor een nieuwe Android-app versie nodig hebt dan welke nu in Play store staat (4.39.5 --> in de app store staat 4.39.1 als meest recente).
ah je hebt android. Het is eerst voor de iPhone uitgerold.

• this
feedback op moderatie is offtopic (geen tesla discussie). Verder zie topicwarning:
"Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan."

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 09-12-2024 14:58 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 18:28
...

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 09-12-2024 14:49 ]

• MacorgaZ
Zie topicwarning: "Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan."
Feedback op individuele moderatie kan via DM. Beleidsdiscussie kan in Mobiliteit feedback

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 09-12-2024 14:59 ]

Bambu Lab P1S Combo

• flupp
NiroNiro schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:14:
[...]
ah je hebt android. Het is eerst voor de iPhone uitgerold.
Ik héb het over de iPhone. En daar zie ik dat toch niet tussen staan ? Moet ik eventueel een app-update "forceren" ?

Model 3 LR (model 2023)

• adjego
flupp schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:03:
[...]

Ik héb het over de iPhone. En daar zie ik dat toch niet tussen staan ? Moet ik eventueel een app-update "forceren" ?
Heb je premium connectiviteit? Want die heb je hiervoor nodig ;)

• flupp
adjego schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:04:
[...]
Heb je premium connectiviteit? Want die heb je hiervoor nodig ;)
Jazeker

Model 3 LR (model 2023)

• adjego
En welke versie van de Tesla app heb je?
Ik zie de optie overigens ook in de app, alleen als ik erop klik krijg ik een bericht dat ik moet upgraden naar PC.

[ Voor 25% gewijzigd door adjego op 09-12-2024 15:13 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In het menu Service -> Onderhoud -> "Hoofdcamera schoonmaken"

Het is nieuw voor mij, maar verwacht dat hij de binnenkant bedoeld, en niet de ruit aan de buitenkant.
Hebben jullie een idee hoe je dat aanpakt? Moet de zwarte kap om de camera er dan af? En dan flink poetsen?

• flupp
adjego schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:13:
[...]
En welke versie van de Tesla app heb je?
Ik zie de optie overigens ook in de app, alleen als ik erop klik krijg ik een bericht dat ik moet upgraden naar PC.
v4.39.1-3023

Model 3 LR (model 2023)

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:42
ik mag een nieuwe leaseauto gaan bestellen. Voorheen had ik de optie om tijdens de vakantie een benzineauto mee te krijgen, maar die optie gaat er vanaf: laadruimte wordt dus een dingetje tijdens de vakanties. Nu heb ik nog twee opties: Model Y long range, en de skoda enyaq 85 business. De kofferbakruimte in de Model Y lijkt wat beperkter te zijn, en boven de hoedenplank is het sowieso lastiger stapelen vanwege de schuine achterruit.

Voor wat betreft de model y kan ik natuurlijk op de trekhaak ook een koffer kwijt. Nu is mijn vraag: is elke Model Y voorbereid voor een (aftermarket) trekhaak, of moet ik direct bijbestellen? Van mijn Model 3 meen ik te herinneren dat dit direct moest worden bijbesteld.

Memories of yesterday, will grow, but never die

• adjego
Dat verklaart een hoop want je hebt V4.39.5 of hoger nodig. Even naar de appstore en updaten ;) Dit stond volgens mij ook al wat berichten hiervoor gemeld.

• flupp
adjego schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:25:
[...]
Dat verklaart een hoop want je hebt V4.39.5 of hoger nodig. Even naar de appstore en updaten ;) Dit stond volgens mij ook al wat berichten hiervoor gemeld.
Deed ik zopas even opnieuw, en toen herinnerde ik mij dat ik dit al eens deed. En daar zie ik in de Store enkel "Open", dus was er vanuit gegaan dat er maw (nog) geen update beschikbaar was. Of kan of moet ik dit "forceren" (en hoe) ?

Model 3 LR (model 2023)

• adjego
flupp schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:31:
[...]

Deed ik zopas even opnieuw, en toen herinnerde ik mij dat ik dit al eens deed. En daar zie ik in de Store enkel "Open", dus was er vanuit gegaan dat er maw (nog) geen update beschikbaar was. Of kan of moet ik dit "forceren" (en hoe) ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FysLynRgSYZ8QtQr7YAasAuYZlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L6LrsqKHrjgL3iemXeVvi7vv.png?f=fotoalbum_large

Als je geen "werk bij" knop hebt, even het scherm naar beneden trekken zodat hij update.

[ Voor 6% gewijzigd door adjego op 09-12-2024 15:35 ]

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:28
Bint schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:21:
ik mag een nieuwe leaseauto gaan bestellen. Voorheen had ik de optie om tijdens de vakantie een benzineauto mee te krijgen, maar die optie gaat er vanaf: laadruimte wordt dus een dingetje tijdens de vakanties. Nu heb ik nog twee opties: Model Y long range, en de skoda enyaq 85 business. De kofferbakruimte in de Model Y lijkt wat beperkter te zijn, en boven de hoedenplank is het sowieso lastiger stapelen vanwege de schuine achterruit.

Voor wat betreft de model y kan ik natuurlijk op de trekhaak ook een koffer kwijt. Nu is mijn vraag: is elke Model Y voorbereid voor een (aftermarket) trekhaak, of moet ik direct bijbestellen? Van mijn Model 3 meen ik te herinneren dat dit direct moest worden bijbesteld.
Ik denk dat je je vergist hoeveel er in een Model Y past. Ik kom zelf uit een Audi e-tron, wat geen kleine auto is maar er past meer in de Model Y. Dit komt met name door de grote frunk en de sub-trunk. Voor zover ik weet heeft Enyaq geen frunk en geen hele grote sub-trunk.

• wootahH
  • Laatst online: 23:59

volgens evdatabase heeft die enyaq maar 585l vs model y 970l

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-11 21:20
Van mijn Model 3 meen ik te herinneren dat dit direct moest worden bijbesteld.
Dit is niet meer, zowel de nieuwe model3 als de huidige model Y kan de trekhaak achteraf onder worden geschroefd. Trekgewicht staat meteen op kenteken.

• this
flupp schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:31:
[...]

Open de app nog eens in de appstore? Ik had net hetzelfde voor. Er stond 'open'. Ik ben terug naar het beginscherm gegaan, en dan weer in de appstore en nu staat er opeens 'werk bij'.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Notna schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:38:
[...]

Dat was voor de update ook al het geval: er zit een limiet op (per dag) hoeveel je live kan bekijken. (1 uur per dag (of zelfs 15 minuten), cumulatief)

Zonder premium kan je uberhaubt niet live kijken naar Sentry beelden via de app.
Dit is niet hetzelfde. Dit is de nieuwe functionaliteit van reeds opgeslagen beelden kunnen bekijken.

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 17:19

Edit:
Wij gingen altijd met grote Stations zoals Mondeo, Skoda Octavia, Opel Astra en laatste met Toyota Corolla Touring Sport mee op vakantie. Ik had bijna altijd ook de dakkoffer nodig gehad. Dit jaar voor het eerst de Model Y mee gehad naar Noord Italia. Alles paste in zonder dat ik heel erg mijn best had gedaan om heel goed in te pakken. Wij waren heel goed voorbereid maar uiteindelijk was het echt easy om te laden. Altijd via Tesla laders geladen. Trekhaak heb ik achteraf door Tesla laten plaatsen.

• flupp
this schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:43:
[...]
Open de app nog eens in de appstore? Ik had net hetzelfde voor. Er stond 'open'. Ik ben terug naar het beginscherm gegaan, en dan weer in de appstore en nu staat er opeens 'werk bij'.
Werkt op de manier die hierboven uit de doeken werd gedaan door @adjego.

Updates van de Tesla op een iPhone leren forceren in het Tesla Model 3 topic: misschien op de grens van het topic, maar moet nog kunnen :*)

Model 3 LR (model 2023)

Verwijderd

Volgens de nieuwe release notes kun je de lichtshow via de app starten, maar ik krijg het nog niet gevonden (zit op de juiste versie). Iemand al wel gevonden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQZgAl5dTkwPmBFtmEJpYilvam8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DVDL5XXwLgxtv21sQTGW6P9Y.png?f=fotoalbum_large

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34

Notna

Where are you?®

Sebazzz schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:10:
[...]

Dit is niet hetzelfde. Dit is de nieuwe functionaliteit van reeds opgeslagen beelden kunnen bekijken.
Dat valt echter onder dezelfde categorie vziw :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:07:
Volgens de nieuwe release notes kun je de lichtshow via de app starten, maar ik krijg het nog niet gevonden (zit op de juiste versie). Iemand al wel gevonden?[Afbeelding]
Zit onder het quick actions paneel (icoontjes bovenaan onder de auto lang indrukken). Of onder "plannen".

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:26:
[...]

Zit onder het quick actions paneel (icoontjes bovenaan onder de auto lang indrukken). Of onder "plannen".
Super dankjewel!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-10 17:37
Uberprutser schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:41:
Ik heb een fietsendrager op de trekhaak, alleen zit er best wat speling in de trekhaak waardoor de hele fietsendrager flink heen en weer gaat.

Hebben anderen met een M3H en verwijderbare trekhaak hetzelfde?
Hier ook. M3H met Thule opvouwbare drager die op mijn vorige auto stabiel stond maar nu best wel op en neer schudt.. De trekhaak is er door Tesla bij de bestelling van de auto zelf opgezet.
Pagina: 1 ... 489 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: