Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 488 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.711.270 views

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-11 19:36
nickven schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:46:
[...]

Ik ervaar het zelfde probleem hier op de ringweg in Groningen ter hoogte van afslag Beijum/Hunze. Waar de maximumsnelheid 70 kmh is, zie ik dat de maximum snelheid ineens naar 60 springt waardoor de auto ineens afremt met gebruik van TACC. Wanneer ik autopilot gebruik begint ie op dat traject vreemd te schokken. Altijd weer op het zelfde stuk. Zijn vreemde zaken en mis inderdaad een optie om hier melding van te doen richting Tesla, want best een ergernis. Net als dat de bebouwde kom borden niet worden gelezen als wijziging in maximum snelheid naar 50 of einde 50.
Op het stukje N34 Na Zuidlaren richting A28 zit een soort van behoorlijke hobbel in de weg door een sloot die daar onder door gaat. Hier remt mijn M3H af van 100 naar 80, geen enkele reden om dit te doen. Staat geen bord oid. Elke keer beide richtingen.

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-11 19:54
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:05:
[...]
Welke software heb je nu? Ik heb pas de 2024.44.3.1, maar het probleem was er ook voor die update.
...
Ik had het over de 2024.44.3.1, en ben deze morgen naar 2024.44.25.2 gegaan

[ Voor 69% gewijzigd door flupp op 06-12-2024 09:07 ]

Model 3 LR (model 2023)

flupp schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:02:
[...]

Intussen deze morgen wel een update gehad, misschien zat daar al een fix in (las de release notes niet na).
Welke software heb je nu? Ik heb pas de 2024.44.3.1, maar het probleem was er ook voor die update.

Sommige dagen gaat het prima, andere dagen is het miserie.
Het lijkt erger te zijn als ik van thuis vertrek, waar de auto wifi heeft, en daarna moet over schakelen naar 4G of 5G.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:05:
[...]

Sommige dagen gaat het prima, andere dagen is het miserie.
Het lijkt erger te zijn als ik van thuis vertrek, waar de auto wifi heeft, en daarna moet over schakelen naar 4G of 5G.
Als ik van wifi naar mobiele data overschakel moet ik altijd langer wachten dan wanneer de auto buiten bereik van de wifi is. Dat is al heel lang zo en helaas niks aan te doen. Bij grensovergangen duurt het ook altijd lang voor hij weer verbinding heeft.

Dat zouden ze ook wel eens mogen fixen.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:19
Gisteren MY LR AWD Zwart-zwart besteld via leasemaatschappij.
Meteen terug dat de levering in de week van 24 december is O+ o<:)

• flupp
Gek, in mijn browser heb ik geantwoord nog vóór de vraag werd gesteld...

(en nu zie ik dat ik mijn vorige respons botweg geëditeerd had)

[ Voor 32% gewijzigd door flupp op 06-12-2024 09:11 ]

Model 3 LR (model 2023)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pdidi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:43:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat er een glitch in de OSM data voor die locatie zit. Ik heb er een note voor opgevoerd
[Afbeelding]
Voor OSM is dit alleen een renderprobleem, de weg zelf is op 2 december goedgezet.

Maar ik weet ook niet of dit direkt van OSM in Tesla komt. Volgens mij niet, als Tesla al OSM gebruikt voor routering. Bij mijn werk is een rotonde omgebouwd naar een kruispunt, dat is nu al meer dan een maand open en Google heeft zelfs ook al de juiste wegen, maar ik zag maandag dat de routering nog doet alsof er een rotonde is.

Signatures zijn voor boomers.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Hoe werkt het met updaten van de software bij een net geleverde auto? Ik las op Reddit dat er een pauze van 4 weken is om nieuwe bestuurders te laten wennen. Klopt dat, en heeft iemand hier ervaring mee?

• steeeef
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 10:43
Limitted schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:12:
Hoe werkt het met updaten van de software bij een net geleverde auto? Ik las op Reddit dat er een pauze van 4 weken is om nieuwe bestuurders te laten wennen. Klopt dat, en heeft iemand hier ervaring mee?
Vorige vrijdag de M3 gaan halen en inclusief de holiday-update al 2 updates gehad deze week.

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:48:
[...]

Gebruik je je telefoon als hotspot en is dat toevallig een IPhone? Dan ben je niet de enige.
Ik dacht al dat ik gek werd, zodra die op de hotspot zit werken voice commando's niet meer. Niks aan te doen dus?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Krijnemans schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:10:
Gisteren MY LR AWD Zwart-zwart besteld via leasemaatschappij.
Meteen terug dat de levering in de week van 24 december is O+ o<:)
Ik wil de pret niet bederven maar zolang je nog geen VIN hebt is er nog niets zeker... (en zelfs met een VIN kan het nog wel een week schuiven).
(zeker met de drukte deze laatste weken van het jaar).

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 06-12-2024 09:27 ]

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 08:45
Limitted schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:12:
Bij mij duurde het 2-3 weken voordat ik de eerste update kreeg die is afgestemd op de versie van mijn M3,

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09
pdidi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:43:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat er een glitch in de OSM data voor die locatie zit. Ik heb er een note voor opgevoerd
[Afbeelding]
Ik heb hier dus dat hij afremt op de weghelft zuid -> noord, zit hier dan ook een glitch? Is ook een kruisende weg. Zie zelfs 'Bochtassistentie actief' staan tegenwoordig terwijl ik rechtdoor over de A27 probeer te rijden 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WF2ncq0/2024-12-06-09h26-11.png
risp schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:26:
[...]

Ik dacht al dat ik gek werd, zodra die op de hotspot zit werken voice commando's niet meer. Niks aan te doen dus?
Op je iPhone onder instellingen naar Mobiel Netwerk gaan, kiezen voor Mobieledatanetwerk en onder APN bij Persoonlijke Hotspot kiezen voor portalmmm.nl . Bij mijn provider KPN was dit de oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door pretpik op 06-12-2024 09:31 ]

Rogar schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:08:
[...]

Als ik van wifi naar mobiele data overschakel moet ik altijd langer wachten dan wanneer de auto buiten bereik van de wifi is. Dat is al heel lang zo en helaas niks aan te doen. Bij grensovergangen duurt het ook altijd lang voor hij weer verbinding heeft.

Dat zouden ze ook wel eens mogen fixen.
Tja, een minuut stoort me niet, maar deze morgen was er na 30 minuten nog geen verbinding.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:30:
[...]

Tja, een minuut stoort me niet, maar deze morgen was er na 30 minuten nog geen verbinding.
Sow, maar dat is ook echt niet normaal! Bij mij duurt het ongeveer tot het einde van de wijk.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:19
jongetje schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:27:
[...]

Ik wil de pret niet bederven maar zolang je nog geen VIN hebt is er nog niets zeker... (en zelfs met een VIN kan het nog wel een week schuiven).
(zeker met de drukte deze laatste weken van het jaar).
Ja I know.. maar ik hou stiekem toch een beetje goeie moed. Zou toch ook wel een mooi kerstcadeau zijn O-)

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 16:31
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:42:
Ik had deze ochtend weer connectivity problemen. Spraakcommando, verkeersinfo… niks.

Ik had al een ticket open, maar daar heeft Tesla niks mee gedaan. Toch maar weer openen…

Ben ik alleen, of is dit een algemeen probleem?
Je bent niet alleen, ik had er afgelopen weken enorm last van. Maar intussen is het bij mij opgelost.
Een collega van mij (die premium heeft) heeft er nog steeds last van.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
Vandaag de winterbanden laten monteren. Niet bij Tesla maar bij een echte vakman in Overijssel. Is ook een CarProf vestiging. Kan het iedereen van harte aanraden!
this schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:49:
[...]

Je bent niet alleen, ik had er afgelopen weken enorm last van. Maar intussen is het bij mij opgelost.
Een collega van mij (die premium heeft) heeft er nog steeds last van.
En heb je een idee hoe het opgelost is?

Ik ga sowieso de auto eens resetten.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pretpik schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb hier dus dat hij afremt op de weghelft zuid -> noord, zit hier dan ook een glitch? Is ook een kruisende weg. Zie zelfs 'Bochtassistentie actief' staan tegenwoordig terwijl ik rechtdoor over de A27 probeer te rijden 8)7 .

[Afbeelding]
Ik zie daar geen gekke dingen in OSM. Van welk element zou jij denken dat er iets fout zit? Het grijze vlak is het element voor de brug, de kruisende wegen zien er niet gek uit, de autosnelweg verandert niet van snelheid, alleen op de brug van layer (om aan te geven dat die over de kruisende wegen gaat) en de wegen zijn recht en sinds 2021 niet veranderd.

• flupp
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:30:
[...]
Had ik ook, en het ronddraaiend cirkeltje (hoe noem ik het anders) blééf maar ronddraaien. Totdat ik Spotify uitzette, (de radio app opzette,) en daarna Spotify terug opzette. Leek te lukken. Kan ook toeval zijn geweest. Had ik een paar keer aan de hand.

Model 3 LR (model 2023)

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09
Maasluip schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:25:
[...]

Ik zie daar geen gekke dingen in OSM. Van welk element zou jij denken dat er iets fout zit? Het grijze vlak is het element voor de brug, de kruisende wegen zien er niet gek uit, de autosnelweg verandert niet van snelheid, alleen op de brug van layer (om aan te geven dat die over de kruisende wegen gaat) en de wegen zijn recht en sinds 2021 niet veranderd.
Wat er gebeurt is als ik over het kruisende gedeelte van de A27 van zuid naar noord rijd de auto in de ankers gaat en ik 'Bochtassistentie actief' zie op het scherm. Is alleen met autopilot geval, TACC gaat gewoon rechtdoor op dezelfde snelheid.

Hier rolt de holiday update binnen trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 06-12-2024 10:52 ]

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik ervaar het zelfde probleem hier op de ringweg in Groningen ter hoogte van afslag Beijum/Hunze. Waar de maximumsnelheid 70 kmh is, zie ik dat de maximum snelheid ineens naar 60 springt waardoor de auto ineens afremt met gebruik van TACC. Wanneer ik autopilot gebruik begint ie op dat traject vreemd te schokken. Altijd weer op het zelfde stuk. Zijn vreemde zaken en mis inderdaad een optie om hier melding van te doen richting Tesla, want best een ergernis. Net als dat de bebouwde kom borden niet worden gelezen als wijziging in maximum snelheid naar 50 of einde 50.
Interessant, zal als mede Groninger daarop letten als ik langsrij.

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:59
[...]

Ik rij dagelijks met autopilot over de eemshavenweg (vlakbij Groningen), autopilot is echt bijna onbruikbaar. Constant in de remmen je wordt er hondsdol van. Onbegrijpelijk dat het nog steeds een probleem is dat phantom remmen.

Auto werd aan mij verkocht alsof hij "slim" is en bijleert op basis van gebeurtenissen maar hier geloof ik niks meer van. Rij de auto nu meer dan een jaar en nog steeds treden dezelfde "domme" fouten op.

Daarbij blijven de ruitenwissers ook nog altijd een ramp.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 16:31
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:16:
[...]

Geen idee, ik heb een software update gehad maar daarna bleef het nog steeds gebeuren.
Ik heb niet echt iets specifieks gedaan om het op te lossen. Zelfs geen reset.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33
flupp schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:34:
[...]

Had ik ook, en het ronddraaiend cirkeltje (hoe noem ik het anders) blééf maar ronddraaien. Totdat ik Spotify uitzette, (de radio app opzette,) en daarna Spotify terug opzette. Leek te lukken. Kan ook toeval zijn geweest. Had ik een paar keer aan de hand.
Ik heb dat telkens als ik wegrijd en de auto moet switchen van huis wifi netwerk naar mijn hotspot. Super irritant, maar die Spotify app lijkt echt niet goed overweg te kunnen met een wisselend netwerk.

• Caelorum
Dutchlimits schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:27:
[...]
Auto werd aan mij verkocht alsof hij "slim" is en bijleert op basis van gebeurtenissen maar hier geloof ik niks meer van. Rij de auto nu meer dan een jaar en nog steeds treden dezelfde "domme" fouten op.
[...]
Ik weet niet wie je dat heeft verteld, maar de auto leert niets on the fly. Trainen van de modellen wordt op de servers van Tesla gedaan en komen via reguliere updates binnen. Er is nul garantie dat de data van jouw voertuig wordt gebruikt om het model te trainen.

• Dutchlimits
  • Laatst online: 10:59
Caelorum schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet wie je dat heeft verteld, maar de auto leert niets on the fly. Trainen van de modellen wordt op de servers van Tesla gedaan en komen via reguliere updates binnen. Er is nul garantie dat de data van jouw voertuig wordt gebruikt om het model te trainen.
De medewerkers van Tesla zelf bij de serviceafdeling waar ik de auto kocht.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-11 06:18

Bob

Dutchlimits schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat vooral die medewerkers van Tesla on the fly bijleren.

• Caelorum
Dutchlimits schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:29:
[...]

Kansloos. Om een beetje een idee te geven van hoe intensief de berekeningen zijn voor het trainen van een model:
[...]Our networks learn from the most complicated and diverse scenarios in the world, iteratively sourced from our fleet of millions of vehicles in real time. A full build of Autopilot neural networks involves 48 networks that take 70,000 GPU hours to train 🔥. Together, they output 1,000 distinct tensors (predictions) at each timestep.[...]
En dit is een subset van wat Autopilot is overigens. Er zijn nog meer modellen bij betrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2024 12:43 ]

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 21:31

El Pollo Diablo

3-wieler

Xeor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:28:
Algemene vraag voor degenen die kortgeleden hun Tesla hebben opgehaald: hebben jullie ook een zwarte Volex-kabel ontvangen in plaats van de blauwe Mennekes?
Yep, bij mij ook een zwarte Volex kabel.

Behoorlijk stugge kabel trouwens. Bij mijn vorige auto (Polestar 2) was de kabel een stuk flexibeler. Wellicht een verschil tussen 16Amp en 32Amp. Daar heb ik niet op gelet.

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 21:31

El Pollo Diablo

3-wieler

Guido7619 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:13:
Betreffende CC en ACC en TACC.

Mijn audi A3 had CC. Heerlijk, gebruikte het heel vaak, ook even op korte 50km/uur stukjes in de binnenstad.
Daarna kreeg ik een Q2. Deze had ACC. werkt prima, maar ook wel vaak phantom brakes gehad.
Gevolg was wel dat ik het veel minder vaak gebruikte vanwege de onvoorspelbaarheid hiervan. Het is ineens niet meer ontspannen rijden.

Het meest vervelende was dat het niet mogelijk was het adaptive gedeelte uit te schakelen om er een domme CC van te maken.

Nu Tesla de CC. Ik heb eigenlijk zelden Phantom brakes. Maar ik gebruik het ook veel minder als de CC in mijn A3. En dat is eigenlijk wel jammer.

Innovatie is niet altijd verbetering. Vroeger was niet alles, maar sommige dingen ook weer wel beter.

Het heeft ook met EU regelgeving te maken al die waarschuwings systemen en irritante piepjes en alle nieuwe auto's hebben er in meer of mindere mate last van.

Denk dat Tesla het niet eens zo slecht doet. Nu na een jaar Model Y te hebben en 16.000 km erin gereden te hebben begin ik de auto steeds meer te waarderen. Nog nooit een storing gehad en alles werkt feilloos.

Er is wel merkbaar verbetering in de ruitenwisser problematiek, maar nog steeds niet zo feilloos als de regensensor als op de audi's die ik had.
Ik zou dit stukje geschreven kunnen hebben. Lees voor Audi A3: Polestar 2 en ik ben het helemaal met je eens.
TACC is minder bruikbaar dan CC, zeker in het drukke Nederlandse verkeer.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Op TTF is gedeeld hoe de file informatie er met de Holiday update uit gaat zien zonder Premium Connectivity
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQLfAoCls1mDtDXoQweiXlLATWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuXMIivVNpBFdhf7dsSzTSAr.jpg?f=fotoalbum_large

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 15:18
shinken82 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:56:
[...]

[...]

Ze dragen niet altijd de auto over aan de account van de dealer. Soms verwijderen ze gewoon de auto uit hun account en that's it. Bij mij was dat ook zo. Wat je moet doen is de auto toevoegen via de app dmv het opsturen van jouw documenten. Maak een foto via de app van jouw rijbewijs en kentekenbewijs. De kentekenbewijs heb je natuurlijk nog niet zo snel. De app vraagt om de voor-en achterkant, maak gewoon 2x foto van de voorkant van de tenaamstellingsverslag. Wacht daarna op goedkeuring van Tesla. Bij mij duurde dat letterlijk 10 seconden en de auto was toegevoegd aan mijn Tesla account.

Ik heb niets gedaan met "naamsverandering".....
Via de app werkte dus bij mij niet :) Bij stap 1 moet je de auto naam wijzigen naar een 3-letterige naam. Daarna gaat de app dat verifieren, deze stap gaf een foutmelding.

Maar inmiddels heb ik het 'opgelost' door 3 kwartier in de wachtrij te staan bij Tesla en kan ik documenten gewoon mailen. Dus dan is het binnen 3-5 dagen opgelost.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:16:
[...]

Ik heb ook weleens connectie problemen gehad met Spotify waarbij een soft reset (twee scrollwieltjes op stuur ingedrukt houden) niet hielp. Uiteindelijk gebeld met Tesla en zij gaven als oplossing dat ik de taal even moest veranderen en vervolgens weer terug naar de eerder ingestelde taal. Hierdoor wordt er een wat uitgebreidere reset gedaan (scherm gaat ook even uit) en daarna was het opgelost.

Wellicht helpt het.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 08:52
pdidi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:07:
Op TTF is gedeeld hoe de file informatie er met de Holiday update uit gaat zien zonder Premium Connectivity
[Afbeelding]
Mooi, het is net google maps.

Overigens zie ik dat deze pagina ook al up to date is met deze nieuwe functies:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pdidi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:07:
[Afbeelding]
Dat is toch precies hetzelfde als met Premium Connectivity en de Google kaart?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
Maasluip schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:42:
[...]

Dat is toch precies hetzelfde als met Premium Connectivity en de Google kaart?
dit idd. exact hetzelfde, al 2 jaar

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• pdidi
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:47:
[...]

dit idd. exact hetzelfde, al 2 jaar
Zie je met PC niet de files op alle wegen (of alleen op je route zoals in bovenstaande screenshot)?

[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 06-12-2024 14:53 ]

• pdidi
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:20:
[...]

Mooi, het is net google maps.

Overigens zie ik dat deze pagina ook al up to date is met deze nieuwe functies:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Inderdaad, op die pagina wordt vermeldt dat als je geen PC hebt, je alleen de verkeersinformatie op je route ziet

• anti elppa
pdidi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:48:
[...]

Zie je met PC niet de files op alle wegen (of alleen op je route zoals in bovenstaande screenshot)?
ik zie de files op de wegen die hij voorstelt. Das volgens mij altijd al zo geweest bij PC. Met SC zag je niets. En straks dan de files op je route.

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 06-12-2024 15:05 ]

• pdidi
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:04:
[...]

ik zie de files op de wegen die hij voorstelt. Das volgens mij altijd al zo geweest bij PC. Met SC zag je niets. En straks dan de files op je route.
Ok, in het linkje hierboven staat nog steeds dat "Kaarten met live verkeersinformatie" alleen voor PC is. "Navigatie met realtime verkeersinformatie op de route" is voor zowel PC als niet-PC

• anti elppa
pdidi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:11:
[...]

Ok, in het linkje hierboven staat nog steeds dat "Kaarten met live verkeersinformatie" alleen voor PC is. "Navigatie met realtime verkeersinformatie op de route" is voor zowel PC als niet-PC
Volgens mij bedoelen we hetzelfde ;)

• LigeTRy
  • Laatst online: 05-11 13:28
Interessante gewaarwording net, zojuist m'n auto geüpdatet naar 2024.44.25 (holiday update). En na het updaten geeft m'n auto een procentje meer SoC aan. (de uptick net voor de gap is een weergave fout, de data laat zien dat ie ging updaten op3 9%, en klaar was met 40%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiV79ZbOblELSYddtLSy0Ly3hjo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QatbxxGMjHNexAv9whpAvyJQ.png?f=user_large

Het zal waarschijnlijk niks zijn, maar misschien toch een paar kleine optimalisaties mbt berekenen van SoC op m'n M3 2024 RWD

• Caelorum
pdidi schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:48:
[...]

Ja, ik zag ze iig wel overal.
Min of meer zo dus: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0vWp7m.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2024 19:01 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 14:10

Damian

Insane Obtrusion

Ik zoek een setje winterbanden voor mijn M3. Nou las ik hier ergens iemand die een goed adresje in Duitsland had volgens mij. Kan het alleen niet terugvinden :(

Iemand tips?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:00:
[...]

Ja, ik zag ze iig wel overal.
Min of meer zo dus: [Afbeelding]
Dit is inderdaad denk ik wat PC rijders extra houden. "Kaarten met live verkeersinformatie"

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 19:43

jefjef

learning by doing

ik lees bij vrijwel iedereen software updates bij mijn MY RWE LR is de versie nog steeds 2024.32.100 heb nu 2000 km op zitten en de auto is opgehaald op 20-11. is aan gesloten op mijn wifi thuis volle bak. en geeft elke keer aan dat de software up to date is met datum van die dag zoals ook vandaag.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:02
jefjef schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:56:
ik lees bij vrijwel iedereen software updates bij mijn MY RWE LR is de versie nog steeds 2024.32.100 heb nu 2000 km op zitten en de auto is opgehaald op 20-11. is aan gesloten op mijn wifi thuis volle bak. en geeft elke keer aan dat de software up to date is met datum van die dag zoals ook vandaag.
Hoogst irritant en wachten duurt lang.
Hopelijk duurt het niet al te lang meer voor je.

Al op geavanceerd gezet?
https://www.tesla.com/nl_...oertuig%20en%20uw%20regio.

Sommige hebben het eerder te weten forceren door naar de parkeerplaats van een TsC te rijden om daar te updaten. Andere hadden dat geluk dan weer niet.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:19
Dat is 17 dagen geleden. Relax man. Updates worden verspreid uitgerold.

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
MG-studios schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:12:
[...]

Deze week een nieuwe M3H; inderdaad ook met zwarte Volex-kabel. Misschien een domme vraag, maar is er een verschil in kwaliteit of functionaliteit ten opzichte van de blauwe Mennekes? Het is mij bijvoorbeeld nog niet gelukt een EV-hook goed passend te krijgen op de Volex. Die gebruikte ik voorheen met veel plezier!

Ps. ook de Mobile Connector (granny charger) werd bij de M3H niet meegeleverd. Dat was bij mijn eerdere M3 nog wel het geval.
Vandaag van de LM te horen gekregen dat Tesla ook zwarte Volex-kabels levert. Er is geen verschil in kwaliteit aldus de LM.

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
El Pollo Diablo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:34:
[...]

Yep, bij mij ook een zwarte Volex kabel.

Behoorlijk stugge kabel trouwens. Bij mijn vorige auto (Polestar 2) was de kabel een stuk flexibeler. Wellicht een verschil tussen 16Amp en 32Amp. Daar heb ik niet op gelet.
Behoorlijk stugge kabel inderdaad. Stond echt te hannesen met die kabel (in de regen).

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
Je krijgt de eerste periode (volgens mij minstens 1 maand, wellicht langer) in principe geen updates. Die .100 versies zijn vanuit de levering. Ze willen bij Tesla niet dat je een slechte ervaring hebt met bugs, met een nieuwe auto. Daarom laten ze je eerst een tijd rijden met een voorgaande super-stabiele versie. Bij mij duurde het denk ik zo’n 6 weken voor ik mijn eerste update ontving.

• Caelorum
Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze vooral willen dat als er iets in die eerste periode wordt geclaimd, dat ze exact kunnen achterhalen wat het probleem is. Vooral op hardware gebied. Die .100 zal ook gewoon software bugs hebben, maar vooral bekende bugs en dat maakt diagnose een stuk eenvoudiger.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had laatst binnen een paar dagen een update na het ophalen van een nieuwe MY.

Dus het is niet waar dat ze altijd een maand wachten.

• Beusekom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-11 21:17
Er is al vaker over geschreven, maar een goede oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.

De verbinding met de telefoonsleutel (M3, verschillende android telefoons) is bij vlagen erg instabiel. Vaak enkele dagen na een software update. Herstarten van de app of telefoon werkt, maar is erg irritant. Zeker wanneer je in de regen het portier weer eens niet open krijgt. Weet iemand hier een permanente oplossing voor?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:45
Hier hetzelfde 2024.32.100 van een week eerder dan jij opgehaald. Ook nog geen updates.

Komt vanzelf wel een keer :)

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
GloriX schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:25:
Ik had laatst binnen een paar dagen een update na het ophalen van een nieuwe MY.

Dus het is niet waar dat ze altijd een maand wachten.
Klopt, ik had het bij mijn eerste Model Y ook niet. Maar die werd ook niet geleverd met .100 software. Dus wellicht dat daar een verschil in zit. Ik heb dit verhaal echter vaker gelezen en het kwam bij mijn tweede Y absoluut overeen. Dus daarom gedeeld.

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:39
https://www.notateslaapp....re-ending-with-100-or-200

Hier staat wat info over .100 firmware

[ Voor 18% gewijzigd door TheFoxMan op 07-12-2024 07:50 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 21:11

Bever!

3

Beusekom schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:09:
Er is al vaker over geschreven, maar een goede oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.

De verbinding met de telefoonsleutel (M3, verschillende android telefoons) is bij vlagen erg instabiel. Vaak enkele dagen na een software update. Herstarten van de app of telefoon werkt, maar is erg irritant. Zeker wanneer je in de regen het portier weer eens niet open krijgt. Weet iemand hier een permanente oplossing voor?
Telefoon dragen in de broekzak aan de kant die dichterbij de auto zit

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:55
mistermol schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:56:
[...]

Je krijgt de eerste periode (volgens mij minstens 1 maand, wellicht langer) in principe geen updates. Die .100 versies zijn vanuit de levering. Ze willen bij Tesla niet dat je een slechte ervaring hebt met bugs, met een nieuwe auto. Daarom laten ze je eerst een tijd rijden met een voorgaande super-stabiele versie. Bij mij duurde het denk ik zo’n 6 weken voor ik mijn eerste update ontving.
Exact, mijn auto kreeg in de eerste maanden ook amper nieuwe updates binnen, en nu de laatste maanden zit ik constant bij de eerste batches, 2024.44.25.2 staat ook alweer klaar zie ik net.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:26
Beusekom schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:09:

Heb je je telefoon in je kontzak? Wanneer ik iets vast heb en voor m'n lichaam en tussen auto /broek heb gaat die niet open. Dat is op 1 hand te tellen en ik weet exact waar 't aan ligt. Verder ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• anti elppa
grappig, mijn M3LR uit 2019 heeft de holiday update al sinds gisteren, maar mijn M3P uit 2024 niet. Gaat echt random

Bever! schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:52:
[...]

Telefoon dragen in de broekzak aan de kant die dichterbij de auto zit
Zeker als je ballen van staal hebt. :-)

Ik denk dat de invloed klein is.
Je zit meestal in een omgeving met behoorlijk wat reflecties, dus dat signaal geraakt wel ter plaatse.
Ik denk eerder dat het ligt aan de instellingen in de telefoon om niet continu het bluetooth spectrum te scannen op gekende verbindingen om wat stroom te sparen.
Hoe je dat kan omzeilen…. Geen idee.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:53:
[...]

Verder ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten.
Kun je toelichten hoe je dan afsluit?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• pdidi
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:01:
grappig, mijn M3LR uit 2019 heeft de holiday update al sinds gisteren, maar mijn M3P uit 2024 niet. Gaat echt random
Op TeslaFi is te zien dat het overgrote deel HW3 is dat nu 44.25.2 heeft

• anti elppa
pdidi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:44:
[...]

Op TeslaFi is te zien dat het overgrote deel HW3 is dat nu 44.25.2 heeft
ah oke, zal zo eens kijken hoe het eruit ziet. Gisterenavond geinstalleerd, maar geen zin om naar buiten te gaan.

Edit, ff gekeken, vrij weinig nieuws. Iig niet aan de UI, wat ik fijn vind. Zoals eeder geschreven gebeurde het paar jaar terug nog wel eens dat alles op een andere plek stond na de holiday update. Of bepaalde info verdween van het hoofdscherm, naar 1 of 2 lagen eronder (oa verbruik).

Verder grappig dat je de passasier stoel naar voren en achtereren kan doen via het scherm. Ook traffic info is handig voor niet PC gebruikers. Die buienradar is wel leuke gadget. Verder niet echt een holiday waardige update imo. Maar dat was het vorig jaar ook al niet echt. Prima verder ook natuurlijk

[ Voor 49% gewijzigd door anti elppa op 07-12-2024 09:56 ]

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tesla biedt op dit moment 1 jaar gratis supercharging op de M Y aan, maar ik kan in de fair use policy niet echt goed zien wat er precies onder fair use wordt verstaan. Ik heb een daily commute van 250km. Dit is dus geen commercieel gebruik maar ik hang wel om de dag aan een supercharger. Zou ik hiermee gewoon het hele jaar kunnen rijden zonder geblokkeerd kunnen worden?

Scheelt nogal en het kan de reden zijn om toch voor een nieuwe M Y te gaan ipv bijvoorbeeld een tweedehands EQS (ik zit te dubben tussen een EQs/IX/i5 uit Duitsland importeren of hier nieuw een M Y te kopen).

• Caelorum
Tommie12 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:23:
[...]

Zeker als je ballen van staal hebt. :-)

Ik denk dat de invloed klein is.
Je zit meestal in een omgeving met behoorlijk wat reflecties, dus dat signaal geraakt wel ter plaatse.
Ik denk eerder dat het ligt aan de instellingen in de telefoon om niet continu het bluetooth spectrum te scannen op gekende verbindingen om wat stroom te sparen.
Hoe je dat kan omzeilen…. Geen idee.
Water is heel goed in dit soort signalen absorberen. Tenzij je heeel erg uitgedroogd bent heeft is het menselijk lichaam prima in staat bluetooth en nfc signalen te dempen tot een punt dat de auto denkt dat je 15m verder weg staat dan je echt bent

• flupp
[...]
... Verder ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten.
Indien iPhone: hoe doe je dat?

[ Voor 30% gewijzigd door flupp op 07-12-2024 10:13 ]

Model 3 LR (model 2023)

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52
flupp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:13:
[...]

gewoon niet helemaal naar boven schuiven, dan blijft hij actief. Je krijgt trouwens een melding als je hem per ongeluk wel afsluit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:15
deppenboks schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:58:
Tesla biedt op dit moment 1 jaar gratis supercharging op de M Y aan, maar ik kan in de fair use policy niet echt goed zien wat er precies onder fair use wordt verstaan. Ik heb een daily commute van 250km. Dit is dus geen commercieel gebruik maar ik hang wel om de dag aan een supercharger. Zou ik hiermee gewoon het hele jaar kunnen rijden zonder geblokkeerd kunnen worden?

Scheelt nogal en het kan de reden zijn om toch voor een nieuwe M Y te gaan ipv bijvoorbeeld een tweedehands EQS (ik zit te dubben tussen een EQs/IX/i5 uit Duitsland importeren of hier nieuw een M Y te kopen).
Als de voorwaarden niet duidelijk zijn kun je er achteraf rechtsbijstand op zetten als het wordt teruggetrokken. Maar dat lijkt mij niet, 250+ km zal voor meer forenzen gelden.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52
2024.44.25.2 is een flinke. 4.98 GB heeft hij gedowload.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• flupp
winwiz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:24:
[...]
gewoon niet helemaal naar boven schuiven, dan blijft hij actief. Je krijgt trouwens een melding als je hem per ongeluk wel afsluit.
Ja, dit wist ik wel. Maar de eerdere reactie lezende, dacht ik dat er een instelling was om het afsluiten van de Tesla app alsnog te verhinderen op zo'n moment (uit de post) : "... ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten."

[ Voor 8% gewijzigd door flupp op 07-12-2024 11:47 ]

Model 3 LR (model 2023)

• flupp
winwiz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:51:
2024.44.25.2 is een flinke. 4.98 GB heeft hij gedowload.
Zitten er soms ook kaartupdates in zo'n nieuwe versie ?

Model 3 LR (model 2023)

• Oekol
SirLenncelot schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:30:
[...]

Kun je toelichten hoe je dan afsluit?
Als je in je scherm bent om je apps apart af te sluiten kun je bij Android op 't icoontje klikken en' open houden'. Dan komt er een slotje op te staan. Als je dan al je achtergrond apps sluit blijft deze open. Werkt volgens mij hetzelfde op een iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wofsMEQAWEEm5oBQ8szy0SiVrAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2YKeArfUZLXAgqKpLuPmQvv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opGzc0-vQpaZxhX4IKAO3JcUtGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hRyi5cjDeV27M2YFn0pcI3W.jpg?f=fotoalbum_large
flupp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:13:
[...]

Zie hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 07-12-2024 12:42 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BigSmurf
  • Niet online
Is er iets veranderd aan het plannen van laden?

Ik laad altijd daluren, dus ik heb een planning die zegt “di-za, 0.00 - 7.00”. Daarmee ging hij altijd pas om 0.00 laden, behalve in het weekend (ook daluren), dan startte het direct. Perfect.

Nu zegt hij ineens als ik zaterdag overdag ga laden dat hij dinsdag pas start, dus moet ik altijd handmatig het laden starten. Niet erg, maar wel onhandig. Ik heb wat lopen klooien, maar de simpele oplossing nog niet gevonden. Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door BigSmurf op 07-12-2024 12:52 ]

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 21:13
flupp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:46:
[...]

Ja, dit wist ik wel. Maar de eerdere reactie lezende, dacht ik dat er een instelling was om het afsluiten van de Tesla app alsnog te verhinderen op zo'n moment (uit de post) : "... ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten."
Is er niet voor de iPhone. Persoonlijk het ik nog nooit problemen gehad dat ik mijn auto niet in kom. Gewoon geen apps afsluiten, is niet nodig bij een iPhone. Het wordt ook niet aangeraden om apps te sluiten. Alleen als een app niet naar behoren werkt.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:14
BigSmurf schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:52:
Is er iets veranderd aan het plannen van laden?

Ik laad altijd daluren, dus ik heb een planning die zegt “di-za, 0.00 - 7.00”. Daarmee ging hij altijd pas om 0.00 laden, behalve in het weekend (ook daluren), dan startte het direct. Perfect.

Nu zegt hij ineens als ik zaterdag overdag ga laden dat hij dinsdag pas start, dus moet ik altijd handmatig het laden starten. Niet erg, maar wel onhandig. Ik heb wat lopen klooien, maar de simpele oplossing nog niet gevonden. Iemand?
Een wekelijkse planning toevoegen voor za en zo 0:00 am until 12:00 pm?

• BigSmurf
  • Niet online
nerovectra schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:13:
[...]

Een wekelijkse planning toevoegen voor za en zo 0:00 am until 12:00 pm?
Dat leek niet te werken, maar misschien ben ik te ongeduldig geweest. Heb nu een ma-vr 0.00-7.00 en za-zo starten 0.00 zonder eindtijd, even kijken wat dat doet morgen.

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-10 14:21
Ik heb nu een paar keer bij Tesla aangekaart dat HW2.5 echt achter begint te lopen op HW3.0 als je Enhanced Autopilot hebt. Nu hebben ze bij de omschrijving van Enhanced Autopilot het stukje waar binnenkort Smart Summon stond aangepast naar Verbeterde Smart Summon zonder de tekst binnenkort, aangezien dit nu beschikbaar is. Nu is verbeterde smart summon niet beschikbaar voor HW2.5 (naast of dit momenteel goed in europa werkt of niet). Maar dit zou toch een basis moeten zijn voor een upgrade onder goodwill? Hoe zien jullie dit?

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:14
BigSmurf schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:36:
[...]
Dat leek niet te werken, maar misschien ben ik te ongeduldig geweest. Heb nu een ma-vr 0.00-7.00 en za-zo starten 0.00 zonder eindtijd, even kijken wat dat doet morgen.
Misschien voor de zekerheid 1am als starttijd aanhouden om te voorkomen dat interpretatieverschillen van 0 en 12 am/pm roet in het eten gooien. 0:00 tot 23:59 zou voor mij duidelijker werken iig.

• Caelorum
@delroystar ja ligt aan hoe ze het verkocht hebben en hoe ze de functies hebben omschreven. Maar hoe dan ook succes met je gelijk halen als je die hebt.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11 18:15
delroystar schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:37:
Ik heb nu een paar keer bij Tesla aangekaart dat HW2.5 echt achter begint te lopen op HW3.0 als je Enhanced Autopilot hebt. Nu hebben ze bij de omschrijving van Enhanced Autopilot het stukje waar binnenkort Smart Summon stond aangepast naar Verbeterde Smart Summon zonder de tekst binnenkort, aangezien dit nu beschikbaar is. Nu is verbeterde smart summon niet beschikbaar voor HW2.5 (naast of dit momenteel goed in europa werkt of niet). Maar dit zou toch een basis moeten zijn voor een upgrade onder goodwill? Hoe zien jullie dit?
Ik zou zeggen wees blij met de upgrades die je krijgt, is bij vele andere merken heel anders.
Betalen voor navigatie updates, software updates, jaarlijkse beurten enz.

Het is niet zo gek dat de HW het op den duur niet meer bij kan benen als de auto wat ouder is.

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:14
Weet iemand hoeveel het kost om banden te laten rouleren bij Tesla Service? Mijn Tesla heeft al 20.000 km gereden, en de profielen zijn overal nog gelijk genoeg.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11 18:15
Peter_1975 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:18:
Weet iemand hoeveel het kost om banden te laten rouleren bij Tesla Service? Mijn Tesla heeft al 20.000 km gereden, en de profielen zijn overal nog gelijk genoeg.
Dan lekker door rijden, als het profiel allemaal hetzelfde is dan heeft het geen zin om te wisselen.

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-10 14:21
Idanue schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:15:
[...]

Ik zou zeggen wees blij met de upgrades die je krijgt, is bij vele andere merken heel anders.
Betalen voor navigatie updates, software updates, jaarlijkse beurten enz.

Het is niet zo gek dat de HW het op den duur niet meer bij kan benen als de auto wat ouder is.
Helemaal mee eens natuurlijk, de updates die mijn intel Model 3 nog krijgt ben ik ook zeer tevreden mee. Het gaat mij hier voornamelijk om het schrappen van een functie die bij een behoorlijk duur software pakket geadverteerd werd, die nu is vervangen met een "betere" versie die niet ondersteund wordt door HW2.5. Ik vraag mij af wat de huidige tekst is wanneer iemand met een HW2.5 Model 3 Enhanced Autopilot probeert aan te schaffen, of deze tekst ook geüpdatet is naar "Verbeterde Smart Summon" of nog geüpdatet gaat worden.

• Beusekom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-11 21:17
[...]

Heb je je telefoon in je kontzak? Wanneer ik iets vast heb en voor m'n lichaam en tussen auto /broek heb gaat die niet open. Dat is op 1 hand te tellen en ik weet exact waar 't aan ligt. Verder ingesteld dat de Tesla app nooit af mag sluiten.
Nee, broekzak. Maar zal het ook eens proberen met m'n telefoon in de hand. De app heb ik altijd aan staan, dat kan het niet zijn. Het lijkt mij persoonlijk iets softwarematigs, zeker omdat een herstart of opnieuw koppelen van Bluetooth het wel verhelpt. Tot de volgende update, dan is het vaak weer raak 🤨

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:41:
[...]

Als je in je scherm bent om je apps apart af te sluiten kun je bij Android op 't icoontje klikken en' open houden'. Dan komt er een slotje op te staan. Als je dan al je achtergrond apps sluit blijft deze open. Werkt volgens mij hetzelfde op een iPhone.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Zie hierboven.
8)7 ik dacht dat je het over de auto sluiten had.... goedemorgen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Oekol
SirLenncelot schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:03:
[...]

8)7 ik dacht dat je het over de auto sluiten had.... goedemorgen.
Haha dat zou ik eventueel ook kunnen via NFC met mobiel tegen auto aan. In tegenstelling tot IOS gebruikers ;)

Maar ik loop gewoon weg.

• Oekol
Beusekom schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:37:
[...]

Nee, broekzak. Maar zal het ook eens proberen met m'n telefoon in de hand. De app heb ik altijd aan staan, dat kan het niet zijn. Het lijkt mij persoonlijk iets softwarematigs, zeker omdat een herstart of opnieuw koppelen van Bluetooth het wel verhelpt. Tot de volgende update, dan is het vaak weer raak 🤨
Hmm zou niet moeten uitmaken. Soms (heb 'm altijd linker broekzak) als die niet wilt beweeg ik ff met linkerkant lichaam naar auto. Maar 9/10x zit er dan iets tussen mij en auto waardoor 't voorkomt. Maar dat is echt op 1 hand te tellen.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 14:27
Ben benieuwd hoe dat open/dicht straks gaat met Apple Watch. Die zit toch minder tussen je lichaam en je wagen.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:02
nehal3m schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:54:
Ben benieuwd hoe dat open/dicht straks gaat met Apple Watch. Die zit toch minder tussen je lichaam en je wagen.
De sleutel op mijn Watch gereageerd direct waardoor deze dusver altijd opent.
Er zit dus inderdaad geen lichaam tussen zoals wanneer je telefoon in je achterzak zit.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik moet blijkbaar erg wennen aan de autopilot-knop op het stuur van de M3H. Ik heb de instelling op ‘1 klik = autopilot aan’ staan, maar soms moet ik twee of zelfs drie keer op de knop drukken om autopilot in te schakelen. Hetzelfde geldt voor het uitschakelen. De klik is hoorbaar, maar lijkt niet altijd te worden geregistreerd. Daarnaast lijkt er ook iets van een vertraging in te zitten; het is niet zo instant als de stalks. Doe ik iets fout? Het voelt nu nog een beetje hit-and-miss.

• nickven
  • Laatst online: 05-11 23:33
nehal3m schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:25:
[...]

Ik kom daar ook vaak (nu nog in de Saab, vanaf volgende week in de MY). Op die ringweg heb je meerdere klaverbladen/viaducten met een kruisende weg waar de snelheid anders is. Blijkbaar kun je dat dus melden zoals de Tweaker die je quote heeft gedaan, bij OSM?
Vanmiddag nog even weer getest, het is dus niet de maximum snelheid ter plaatste wat veranderd maar de ingesteld TACC snelheid die zomaar naar 40 of 60 veranderd zie foto’s. Normaliter wanneer op TACC rijdt veranderd de ingestelde snelheid ook niet bij een veranderende snelheid ter plaatse wat het dus extra gek maakt. Rij ik op autopilot doet de auto nog vreemder. Hij begint te schokken alsof er allemaal verschillende snelheids beperkingen op dat stukje weg ingesteld staan. Zelf schoot me even door de gedachten of het nog iets te maken kan hebben dat er ooit stoplichten gestaan hebben lang lang geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSWQZpclwcy8eyc8wm1kIMwwMS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMFUZIWbFwiRdp4m14m7tZNb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6vEHPAap3Xp8NB3yKBp36nxiZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZ9tHZWMKU8T5SJ9cUJK1Gua.jpg?f=fotoalbum_large

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@nickven is dit richting de hornbach zeg maar? Of maakt het niet uit welke kant je op gaat?
delroystar schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:37:
[...]

Helemaal mee eens natuurlijk, de updates die mijn intel Model 3 nog krijgt ben ik ook zeer tevreden mee. Het gaat mij hier voornamelijk om het schrappen van een functie die bij een behoorlijk duur software pakket geadverteerd werd, die nu is vervangen met een "betere" versie die niet ondersteund wordt door HW2.5. Ik vraag mij af wat de huidige tekst is wanneer iemand met een HW2.5 Model 3 Enhanced Autopilot probeert aan te schaffen, of deze tekst ook geüpdatet is naar "Verbeterde Smart Summon" of nog geüpdatet gaat worden.
Hmm. Je hebt extra betaald voor EAP mede vanwege de Smart Summon functie. Die is nu verwijderd en (nog?) niet terug op HW2.5. In die zin is er sprake van een tekortkoming van Tesla.

Het is echter niet de enige functie binnen het EAP pakket. De tekortkoming is dus maar gedeeltelijk. Dit zijn lastige situaties om dan zoiets groots als een HW update te eisen. Daar moet je dan echt werk van maken en als het bij een rechtbank komt zal die misschien maximaal een paar honderd € als schadevergoeding toekennen, of helemaal niets.

• nickven
  • Laatst online: 05-11 23:33
NiroNiro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:46:
@nickven is dit richting de hornbach zeg maar? Of maakt het niet uit welke kant je op gaat?
Klopt, andere richting op heb ik even niet helder of het daar ook speelt. Zal ik komende tijd ook even uitproberen. Ik weet in ieder geval op dat stuk dat ik m’n pedaaltje beter gewoon kan gebruiken. Hoor graag of andere Tesla rijders hetzelfde probleem zien op dit weggedeelte.

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-11 21:06
Idanue schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:22:
[...]

Dan lekker door rijden, als het profiel allemaal hetzelfde is dan heeft het geen zin om te wisselen.
Ik heb het eens gevraagd, maar kwam er al snel achter dat het geen "slimme" vraag was, daar ik de performance rij. Verschil in breedte voor/achter. Maar los daarvan, zijn ze er niet zo op, het is meer een Amerikaans ding. Ik heb dus geen prijs voor je.

• Oekol
nickven schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:35:
[...]

Vanmiddag nog even weer getest, het is dus niet de maximum snelheid ter plaatste wat veranderd maar de ingesteld TACC snelheid die zomaar naar 40 of 60 veranderd zie foto’s. Normaliter wanneer op TACC rijdt veranderd de ingestelde snelheid ook niet bij een veranderende snelheid ter plaatse wat het dus extra gek maakt. Rij ik op autopilot doet de auto nog vreemder. Hij begint te schokken alsof er allemaal verschillende snelheids beperkingen op dat stukje weg ingesteld staan. Zelf schoot me even door de gedachten of het nog iets te maken kan hebben dat er ooit stoplichten gestaan hebben lang lang geleden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij was dit exact de reden waarom ik AP en TACC in 't menu op huidige snelheid heb staan ipv toegestane snelheid overnemen. Maar aan andere kant past die bij mij ook nog steeds snelheden aan dus wellicht heeft het er helemaal geen ene fluit mee te maken....

Pagina: 1 ... 488 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: