Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 487 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.721.564 views

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 22:30
Radiodurans schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:04:
[...]

Of je iets in de VS 'highway' of 'freeway' noemt hangt meer van af waar je vandaan komt daar, maar wordt hetzelfde mee bedoeld.
Je hebt een punt, maar eigenlijk is het een halve waarheid.
A controlled-access highway is a type of highway that has been designed for high-speed vehicular traffic, with all traffic flow—ingress and egress—regulated. Common English terms are freeway,[a] motorway,[b] and expressway.[c]
A fully controlled-access highway provides an unhindered flow of traffic, with no traffic signals, intersections or property access.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 14:38
vulcan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb dit probleem op zowel TACC als AP, dag/nacht, het maakt allemaal niet uit.

Ik heb hiervoor 5 jaar een model 3 gereden (2019 SR+ zonder EAP/FSD, 200k km) en daar werkte het prima. Inderdaad wel op wegen met de juiste belijning, dus niet zonder middenlijn. Ook wel incidentele remacties gehad maar die waren allemaal te verklaren (fietsers die wachten om over te steken, de bekende brug/schaduwen/radar-camera conflicten, etc).

Ik ben er ook van overtuigd dat er iets mis is met mijn Y nu, daarom staat er ook een SEC afspraak gepland.
Ik heb het gevoel / idee dat de legacy stack op HW4 in een soort emulatie draait van HW3 dat het vreemde gedrag verklaart.

Desalniettemin, heb ik ook een serviceverzoek ingeschoten voor mijn HW4 Y. Zonder klagen gaan ze het íeder geval niet oplossen.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:29:
[...]

Grappig dat je over feiten begint. De term highway kennen we in de EU eigenlijk helemaal niet.

[...]

Laat de TACC op zo'n provinciale weg nou net ruk zijn.
Ik neem aan dat je het er dan wel mee eens bent dat ACC (en dus ook TACC) dus niet op een 60 km-zone mag worden gebruikt waar fietsers mogen rijden op de rijbaan (dus zonder verplicht fietspad er naast)?

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 04-12-2024 13:42 ]

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik heb iemand gevonden die banden op velg voor een Tesla M3 verkoopt, echter is de dotcode 0000. De verkoper geeft aan dat de banden uit de opslag komen. Moet ik hier ver van weg blijven of is dit wel betrouwbaar? Het gaat om Vredestein Wintertrac Pro banden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlxxTEVfsOlQTEQIUKdfKcisEaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNCxi9wcE4yi14QgdmftBpxK.jpg?f=fotoalbum_large

• Mar.tin
mattdice schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:51:
Ik heb iemand gevonden die banden op velg voor een Tesla M3 verkoopt, echter is de dotcode 0000. De verkoper geeft aan dat de banden uit de opslag komen. Moet ik hier ver van weg blijven of is dit wel betrouwbaar? Het gaat om Vredestein Wintertrac Pro banden

[Afbeelding]
Aannemende dat je naar een productiedatum verwijst, dat is niet die code. Staat elders op de band.

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-12 13:52

[Afbeelding]
1DV is een code voor de fabrikant. Heb het even voor je gecheckt: Apollo Vredestein B.V. - Eschede
Je zou daar eens kunnen navragen hoe het zit met de 0000 code. Want hier hoort inderdaad een code te staan die correspondeert met een productiedatum.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-12 18:14
Is het mogelijk om de update handmatig te forceren? Hier nog op .32

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:02

[Afbeelding]
Inderdaad is dit niet de DOT-code, die bestaat uit 4 cijfers. Mogelijk staat die bij Vredestein maar aan 1 zijde van de band (net als bij sommige andere merken). Even een foto van de andere zijde van de band vragen dus.

Zo ziet de code er bij de Wintrac (niet WinterTrac :) ) uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwWhS7FozXGKfbcC5g2MefYQcYI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nY3obqTFs1Gzw8CtkQbGefjC.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 04-12-2024 14:19 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25
Limitted schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:10:
[...]

Is het mogelijk om de update handmatig te forceren? Hier nog op .32
Nee, maar dat komt wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-12 11:59
Maasluip schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:54:
[...]

Ik heb nog nooit een auto met cruisecontrol gehad die ik niet kon of mocht gebruiken op binnenwegen omdat die daar niet fatsoenlijk werkte.
Echt nog nooit.
Dergelijke dingen helpen niet, in extreme spreken.

Mijn vorige wagen was een BMW X1 hybrid en die adaptive cruisecontrol kon ik wel opzetten maar het actief sturen deed die toch enkel maar op een snelweg, de active lane assist wou anders niet op....

De wagen daarvoor een VW Passat wou maar actief sturen tot 60km/h omdat dit een "file assistent" was.

Dus wat is nu eigenlijk je punt...

Ik geef je gelijk dat Tesla door steevast vast te houden aan "Autopilot" steeds weer de foute verwachting maakt t.o.v. andere merken.

Bij tesla kun je het ten minste gebruiken en moet je zoeken / leren wat de huidige limieten zijn.
Alternatief had kunnen zijn dat ze net zoals mijn BMW het uitzetten op niet auto wegen....

• xFeverr
  • Laatst online: 13-12 17:18
Psycho_Mantis schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:41:
[...]

Wel raar dat er dan ondersteuning is voor stoplichten. Die kom je op autosnelwegen niet tegen.
A59 enters the chat :+ (het o zo geliefde Knooppunt Hooipolder)

(En als we dan nog meer gaan muggenziften: bij bruggen en tunnels op snelwegen staan ook stoplichten. Bij onder andere de Ketheltunnel weten ze hem goed te gebruiken ;( )

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44

Rico

Wie dit leest is gek....

[Afbeelding]
Zou sowieso geen Vredestein nemen want die heb ik ooit gehad en waren een winterseizoen aardig en daarna haast geen grip meer.

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12 13:18
oops verkeerde topic..

[ Voor 92% gewijzigd door realmadridsi op 04-12-2024 15:43 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
loxr25 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:52:
[...]

Mijn vorige wagen was een BMW M1 hybrid en die adaptive cruisecontrol kon ik wel opzetten maar het actief sturen deed die toch enkel maar op een snelweg, de active lane assist wou anders niet op....

De wagen daarvoor een VW Passat wou maar actief sturen tot 60km/h omdat dit een "file assistent" was.

Ik geef je gelijk dat Tesla door steevast vast te houden aan "Autopilot" steeds weer de foute verwachting maakt t.o.v. andere merken.

Bij tesla kun je het ten minste gebruiken en moet je zoeken / leren wat de huidige limieten zijn.
Alternatief had kunnen zijn dat ze net zoals mijn BMW het uitzetten op niet auto wegen....
Ik dek dat Tesla het zichzelf onnodig moeilijk maakt door twee functies - Adpative cruise control en collision avoidance system - aan elkaar te koppelen zonder de optie om die onafhankelijk van elkaar in/uit te schakelen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• pdidi
  • Niet online
SirLenncelot schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:07:
[...]

Ik dek dat Tesla het zichzelf onnodig moeilijk maakt door twee functies - Adpative cruise control en collision avoidance system - aan elkaar te koppelen zonder de optie om die onafhankelijk van elkaar in/uit te schakelen.
TACC en de 3 Collision Avoidance Assist functies kunnen onafhankelijk van elkaar worden ingesteld. Misschien bedoel je Autosteer en Automatic Emergency Braking, want die zijn inderdaad aan elkaar gekoppeld

[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 04-12-2024 17:16 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 09:04

janklp

FortyTwo Capital

Vandaag ging ik dan eindelijk mijn nieuwe Model Y ophalen in de grote hal in Tilburg. Voor de liefhebber van wat leedvermaak een korte schets van de situatie. Bij aankomst was de auto nergens te bekennen, de auto was nog in de wasstraat en men kon mij niet vertellen hoe lang dat ging duren. Ik zal jullie mijn tirade besparen maar 1,5 uur later stond de auto dan toch voor mijn neus.

Kennelijk was er Tesla veel aan gelegen mij te frustreren want de motorkap had tal van krasjes die overduidelijk kwamen door een vieze doek. Ook de zijkant van de auto kwam er niet ongeschonden uit. Daarnaast zat er opgedroogd vocht aan de binnenkant van een koplamp. Ik heb de auto daar gelaten zodat ze het kunnen fixen, morgenmiddag gaat Tesla een nieuwe poging doen om de auto voor mijn deur af te leveren.

Voelt toch allemaal niet heel tof om eerlijk te zijn. Meer mensen deze ervaring gehad?

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh ja dat kan dat ik niet de goede term heb. Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het zijn in ieder geval gekoppelde systemen die ik liever los van elkaar zou willen in of uitschakelen.

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-12 13:57
janklp schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:28:
Vandaag ging ik dan eindelijk mijn nieuwe Model Y ophalen in de grote hal in Tilburg. Voor de liefhebber van wat leedvermaak een korte schets van de situatie. Bij aankomst was de auto nergens te bekennen, de auto was nog in de wasstraat en men kon mij niet vertellen hoe lang dat ging duren. Ik zal jullie mijn tirade besparen maar 1,5 uur later stond de auto dan toch voor mijn neus.

Kennelijk was er Tesla veel aan gelegen mij te frustreren want de motorkap had tal van krasjes die overduidelijk kwamen door een vieze doek. Ook de zijkant van de auto kwam er niet ongeschonden uit. Daarnaast zat er opgedroogd vocht aan de binnenkant van een koplamp. Ik heb de auto daar gelaten zodat ze het kunnen fixen, morgenmiddag gaat Tesla een nieuwe poging doen om de auto voor mijn deur af te leveren.

Voelt toch allemaal niet heel tof om eerlijk te zijn. Meer mensen deze ervaring gehad?
Je denkt hoe moeilijk kan het zijn bij een duur product om toch de afleveringen en kwaliteit wat hoog te houden het is wel een auto... gewoon netjes poetsen professioneel. Maar zal wel druk zijn nu en rammen met alles de deur uit maar dan denk ik zorg dan dat je je proces zodanig krijgt dat ze af-fabriek al zo goed als klaar zijn en puur schoon en kentekens erop en weinig handelingen op locatie.

• SirLenncelot
  • Niet online

Vervelend man, dan telt een gewaarschuwd mens voor twee en zal ik bij de aflevering (hopelijk deze maand nog) hier ook op moeten letten.
Hoe ziet opgedroogd vocht in de lamp eruit?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 09:04

janklp

FortyTwo Capital

SirLenncelot schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:51:
[...]

Vervelend man, dan telt een gewaarschuwd mens voor twee en zal ik bij de aflevering (hopelijk deze maand nog) hier ook op moeten letten.
Hoe ziet opgedroogd vocht in de lamp eruit?
Beetje hetzelfde als strepen van slecht ramen lappen maar alleen gaan die strepen niet weg als je er met je vinger over gaat. Je herkent het wel als je er op let.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:26

Ben toch “blij” dat ik die van mijn in Hengelo moest ophalen. Ben daar perfect geholpen en de auto stond gepoetst klaar. Medewerker kwam nog naast me zitten in de auto en heeft me een kwartier lang dingen uitgelegd en geholpen met mijn profiel instellen, Bluetooth koppelen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• pdidi
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:35:
[...]

Ben toch “blij” dat ik die van mijn in Hengelo moest ophalen. Ben daar perfect geholpen en de auto stond gepoetst klaar. Medewerker kwam nog naast me zitten in de auto en heeft me een kwartier lang dingen uitgelegd en geholpen met mijn profiel instellen, Bluetooth koppelen.
Precies dezelfde ervaring in Utrecht. Eind september, dus ook toen drukte vanwege einde Q3. Maar er werd uitgebreid de tijd genomen voor uitleg, inclusief demo hoe de trekhaak te (ont)koppelen en aan de lader

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 04-12-2024 18:47 ]

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:40
Volgens mij is het nog niet gedeeld. Voor diegene die een nieuwe Tesla willen aanschaffen. Nu met gratis wall connector bij aanschaf van voorraadmodellen tussen 11 en 14 december.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_Yw7noTvFAko_epaaGoqkejAJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8RXgidCUsSnMDWM6jjXmXpEO.png?f=fotoalbum_large

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:00
Jmtpes schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:14:
Volgens mij is het nog niet gedeeld. Voor diegene die een nieuwe Tesla willen aanschaffen. Nu met gratis wall connector bij aanschaf van voorraadmodellen tussen 11 en 14 december.

[Afbeelding]
Dt fouten zijn ook bij Tesla niet ongewoon, zo te zien...

Model 3 LR (model 2023)

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 20:38
In mijn 2021 M3 gebruikte ik tijdens het rijden met Autopilot vaak de functie om de stalk naar beneden te halen en kort vast te houden om snel de maximumsnelheid aan te passen aan de snelheid op de verkeersborden.

Klopt het dat deze functie niet meer beschikbaar is in de stalkless M3H? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Jammer, want ik gebruikte het erg vaak.

Drukken op het verkeersbordje op het display geeft hetzelfde resultaat, maar dat werkt toch minder prettig.

• Oekol
  • Nu online
MG-studios schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:20:
In mijn 2021 M3 gebruikte ik tijdens het rijden met Autopilot vaak de functie om de stalk naar beneden te halen en kort vast te houden om snel de maximumsnelheid aan te passen aan de snelheid op de verkeersborden.

Klopt het dat deze functie niet meer beschikbaar is in de stalkless M3H? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Jammer, want ik gebruikte het erg vaak.

Drukken op het verkeersbordje op het display geeft hetzelfde resultaat, maar dat werkt toch minder prettig.
Werkt het daar niet dat je de rechter button in moet drukken op 't stuur?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-12 20:24

Bever!

3

[Afbeelding]
M3 blieft die banden niet, de meest vage esp ingrepen gehad op klaverbladen. Tesla wist ook niet wat het was toen ik filmpjes liet zien, uiteindelijk gewisseld voor Bridgestone lm005 die het perfect deden.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:26
[...]

Mijn vorige wagen was een BMW M1 hybrid en die adaptive cruisecontrol kon ik wel opzetten maar het actief sturen deed die toch enkel maar op een snelweg, de active lane assist wou anders niet op....

Zijn punt gaat om CC, niet om actief sturen.

Trouwens een BMW M1 hybrid? Welke auto mag dat wel zijn? De M1 had geen cruise control en is geen hybride. De 1M coupé heeft dan wel weer cruise control, maar actief sturen zat daar niet bij. En is ook geen hybride.
En de gewone 1 serie heeft niet eens een hybride versie dacht ik.

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Bever! schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:43:
[...]

M3 blieft die banden niet, de meest vage esp ingrepen gehad op klaverbladen. Tesla wist ook niet wat het was toen ik filmpjes liet zien, uiteindelijk gewisseld voor Bridgestone lm005 die het perfect deden.
Bedankt voor je reactie. Heb toch maar besloten om de banden rechtstreeks bij Tesla te bestellen, wellicht is dan het probleem met de trillingen ook gelijk opgelost.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Zover ik weet kan dit helemaal niet... ook op het verkeersbord klikken doet bij mij alleen de snelheidswaarschuwing uit/aan zetten.

• Oekol
  • Nu online
mjvdzwet schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:55:
[...]

Zover ik weet kan dit helemaal niet... ook op het verkeersbord klikken doet bij mij alleen de snelheidswaarschuwing uit/aan zetten.
Als je op je tablet klikt op de snelheid en je hebt AP aan gaat hij naar die snelheid toe. Zou nog eens proberen te klikken dan?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mjvdzwet
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:10:
[...]

Als je op je tablet klikt op de snelheid en je hebt AP aan gaat hij naar die snelheid toe. Zou nog eens proberen te klikken dan?
Zal het nog eens proberen, mogelijk toegevoegd bij een latere update in de M3H.

• Oekol
  • Nu online
mjvdzwet schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:16:
[...]

Zal het nog eens proberen, mogelijk toegevoegd bij een latere update in de M3H.
Zou kunnen. In praat over een MY met stalks. Dit lijkt me niks met stalks te maken te hebben, maar die piep als je te hard rijdt heb ik niet. Overigens is het wel even een seconden inhouden meen ik (gebruik 't echt nooit).

• mjvdzwet
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:22:
[...]

Zou kunnen. In praat over een MY met stalks. Dit lijkt me niks met stalks te maken te hebben, maar die piep als je te hard rijdt heb ik niet. Overigens is het wel even een seconden inhouden meen ik (gebruik 't echt nooit).
Dan werkt het denk nog niet... bij een M3H werkte het tot een maand of 2 geleden niet... heb er ook niets over gelezen.

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-12 06:04

Wat toevallig, ik was er vandaag ook om mijn blauwe Y op te halen. Ook 2 krassen en 3 vlekken op de voorklep. Ze hebben hem vervolgens vollledig gepoetst en daarmee was ik tevreden, maar heb er wel 2 uur gezeten.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46
Oekol schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is dat eruit met de modernere modellen met verkeersbord herkenning. Ik krijg deze oude handeling M3 2019 niet gekopieerd naar mijn nieuwe MY 2024
[...]

Hier ook.

Het naar beneden halen aan de versnellingspook :9 stalk heb ik nooit eerder geprobeerd die zal ik eens onthouden voor de volgende lange rit.

Opmerkelijk dat er diverse ervaringen zijn met het verkeersbordje, het is wezenlijk anders dan mijn vorige model maar wat een nu exact anders is kan ik nog niet benoemen.

• Oekol
  • Nu online
stormfly schreef op donderdag 5 december 2024 @ 06:55:
[...]

Volgens mij is dat eruit met de modernere modellen met verkeersbord herkenning. Ik krijg deze oude handeling M3 2019 niet gekopieerd naar mijn nieuwe MY 2024
Bij ons (MY) werkt rechterpook naar beneden houden wel nog om de snelheid op het bord over te nemen. Je zou denken dat op zo'n nieuwe auto dat op een manier ook nog moet. Maar als het die rechter rechter niet is (wat voice control is in onze MY) dat weet ik 't ook niet.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 11:21
Klikken op het verkeersbord is bij de nieuwe modellen de manier om die verplichte piep bij te hard rijden uit te zetten. De oude functionaliteit om de snelheid over te nemen werkt dus niet meer.
Ik scroll met het wieltje altijd.

Volgens mij kan je met de enhauto commander hier nu wel wat over instellen. Sowieso kan je daarmee het ‘te hard rijden’-piepje automatisch uit laten zetten bij de start (y)

• stormfly
Oekol schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:00:
[...]

Bij ons (MY) werkt rechterpook naar beneden houden wel nog om de snelheid op het bord over te nemen. Je zou denken dat op zo'n nieuwe auto dat op een manier ook nog moet. Maar als het die rechter rechter niet is (wat voice control is in onze MY) dat weet ik 't ook niet.
Ik heb 5 jaar M3 gereden zonder dat ik van de pook-handeling af wist 8). Als ik mij goed herinner drukte ik op mijn huidige snelheid (links) en dat nam de auto dan over als MAX (in het blauw rechts) snelheid naast het verkeersbord.

Om het smart te maken jij zegt: je komt met 130 aan in een 100 zone, je MAX snelheid cruisecontrol staat nog op 130 ingesteld. Je houdt de rechterpook even een ruime seconde naar beneden en dan springt de MAX CC snelheid naar 100 over?

• stormfly
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:03:
Klikken op het verkeersbord is bij de nieuwe modellen de manier om die verplichte piep bij te hard rijden uit te zetten. De oude functionaliteit om de snelheid over te nemen werkt dus niet meer.
Ik scroll met het wieltje altijd.
Ja dat wieltje gebruik ik nu inderdaad, maar dat zijn soms wel veel rotaties als je 30km/h wilt zakken. Ik ga eens op onderzoek uit naar de rechter-pook handeling.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-12 08:03
stormfly schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:04:
[...]

Ik heb 5 jaar M3 gereden zonder dat ik van de pook-handeling af wist 8). Als ik mij goed herinner drukte ik op mijn huidige snelheid (links) en dat nam de auto dan over als MAX (in het blauw rechts) snelheid naast het verkeersbord.

Om het smart te maken jij zegt: je komt met 130 aan in een 100 zone, je MAX snelheid cruisecontrol staat nog op 130 ingesteld. Je houdt de rechterpook even een ruime seconde naar beneden en dan springt de MAX CC snelheid naar 100 over?
Ik heb 5 jaar de M3 gereden zonder dit te weten én zonder de handeling op het verkeersbord drukken te weten. :+ Kom er nu dus achter dat ik vijf jaar onnodig aan dat wieltje heb lopen draaien.

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
stormfly schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:05:
[...]

Ja dat wieltje gebruik ik nu inderdaad, maar dat zijn soms wel veel rotaties als je 30km/h wilt zakken. Ik ga eens op onderzoek uit naar de rechter-pook handeling.
De snelheid naar beneden bijstellen naar de maximum snelheid werkt wel. Een flinke ‘slinger’ aan het wieltje en hij stelt de max snelheid bij van bijvoorbeeld 130 naar 80 (als 80 de max. snelheid is).
Naar boven werkt helaas niet maar bij snel draaien gaat hij met stappen van 5km/u omhoog.

• flupp
Wat een deftige leesbeurt van de handleiding toch niet kan doen, hee :o

p.99, paragraaf getiteld "Cruisesnelheid wijzigen" (in de handleiding van de versie toen ik 'm 2 jaar geleden kocht): "Als Traffic-aware cruise control is ingeschakeld en actief is met een ingestelde snelheid, kunt u de cruisesnelheid ook wijzigen in de huidige snelheidslimiet (inclusief een marge die u hebt ingesteld), door de rijhendel omlaag te drukken en kort omlaag te houden of door het snelheidslimietbord op het touchscreen kort ingedrukt te houden totdat de cruisesnelheid verandert."

Model 3 LR (model 2023)

• Smobbo
flupp schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:49:
Wat een deftige leesbeurt van de handleiding toch niet kan doen, hee :o

p.99, paragraaf getiteld "Cruisesnelheid wijzigen" (in de handleiding van de versie toen ik 'm 2 jaar geleden kocht): "Als Traffic-aware cruise control is ingeschakeld en actief is met een ingestelde snelheid, kunt u de cruisesnelheid ook wijzigen in de huidige snelheidslimiet (inclusief een marge die u hebt ingesteld), door de rijhendel omlaag te drukken en kort omlaag te houden of door het snelheidslimietbord op het touchscreen kort ingedrukt te houden totdat de cruisesnelheid verandert."
Tja, hier gaat het dus om het feit dat dit met de huidige modellen niet meer werkt.

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-12 11:59
this schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:20:
[...]

Trouwens een BMW M1 hybrid?
Typ foutje, ging om de BMW X1 xdrive25e

Maar ook bij die ACC heb je beperkingen een gaat de wagen ook remmen als hij denkt dat hij op een tegenligger gaat rijden, dus ik snap het punt niet.
Mocht je twijfelen aan wat ik zeg lees dan even de handleiding van de X1 en de beperkingen die er bij staan bij ACC... Dat zijn er een hoop meer dan op mijn Tesla.

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 09:32
Heinemancp schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:32:
[...]

Is dat bij jou opgelost, of ben je in afwachting van een oplossing? en heb je een idee hoe dit gekomen is? Ik krijg geen beweging in het klepje als hij open is, om het evt een tandje te verzetten naar "meer open" zodat push-to-open ook beweging heeft.

Aan de andere kant, nu dicht de seal in het klepje wel mooi de poorten af. Dat deed het daarvoor nooit.
Nog niet geprobeerd, gister avond laat opgehaald! Ze hebben charge port vervangen.

Zal vandaag eens kijken of het werkt

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:22
[...]

Mijn vorige wagen was een BMW X1 hybrid en die adaptive cruisecontrol kon ik wel opzetten maar het actief sturen deed die toch enkel maar op een snelweg, de active lane assist wou anders niet op....

Maar nu haal je er autosteer / lane assist bij om proberen een punt te maken en de boel te verwarren. Dat boeit niet, het gaat om iets basaals als (TA)CC. Het gaat om het de hele tijd voor alles en niks remmen in (TA)CC. Ik heb ook nog nooit een auto gehad waarbij je de CC alleen in speciale situaties wel mag gebruiken (alleen een bepaald type snelwegen)

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 05-12-2024 10:01 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:09

Bob

Wat een repetitief gezeur over die TACC.

Ja, het zou veel beter kunnen, TACC is een naar Tesla normen stokoud stuk software. Nee, het gaat niet snel beter worden, alle resources worden op FSD 13 gegooid, wat lastige software is om even een stukje uit te halen om zo TACC te verbeteren.

Je mag er gerust ontevreden over zijn, maar het draagt niets bij, er zit geen nuttige info in 100 maal zeggen: het werkt niet zoals ik wil.

• Oekol
  • Nu online
stormfly schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:04:
[...]

Exact :)

Ik heb hem ingesteld op huidige snelheid, als het bord bijv 130 aangeeft en ik rijd 100 werkt het ook de andere kant op. Weet niet of 'huidige snelheid' hierbij ook een factor speelt.

• this
Bob schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:01:

Ja, het zou veel beter kunnen, TACC is een naar Tesla normen stokoud stuk software. Nee, het gaat niet snel beter worden, alle resources worden op FSD 13 gegooid, wat lastige software is om even een stukje uit te halen om zo TACC te verbeteren.

Je mag er gerust ontevreden over zijn, maar het draagt niets bij, er zit geen nuttige info in 100 maal zeggen: het werkt niet zoals ik wil.
90% van dit topic is herhaling hoor :P

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-12 14:54
easy-cloud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:54:
[...]

Nog niet geprobeerd, gister avond laat opgehaald! Ze hebben charge port vervangen.

Zal vandaag eens kijken of het werkt
Ik had hetzelfde probleem, bij mij is gisteren op locatie ook de volledige unit vervangen.

• flupp
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
[...]

Tja, hier gaat het dus om het feit dat dit met de huidige modellen niet meer werkt.
Jazeker (mijn model is er bovendien zelfs één zonder stalks).

Model 3 LR (model 2023)

• Mar.tin
this schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:40:
[...]

90% van dit topic is herheling hoor :P
offtopic:
Zo weinig? :X O+ :>

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:10
tinusterror schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:43:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, bij mij is gisteren op locatie ook de volledige unit vervangen.
Bijzonder dat het zo vaak lijkt te gebeuren. Heb een mobiele serviceafspraak staan voor 20 dec pas.

• Mar.tin
Heinemancp schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:59:
[...]

Bijzonder dat het zo vaak lijkt te gebeuren. Heb een mobiele serviceafspraak staan voor 20 dec pas.
Het is redelijk normaal voor dingen om ofwel aan het begin van de levensduur of vér aan het einde kapot te gaan. (Bathtub curve). Idealiter vang je het af met goede tests van je nieuwe onderdelen (en/of een goed productieproces waarin het eigenlijk niet mis kan). Maar toch zie je het regelmatig terugkomen dat dingen kort na ingebruikname stuk gaan.

Net als de AP computers die je relatief vaak binnen de éérste maand ziet failen en vrij zelden "tussendoor" zonder externe factoren.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
this schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:40:
[...]

90% van dit topic is herheling hoor :P
En copy paste uit de handleiding :P

UNOX: The worst operating system

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 13:41
Bob schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:01:

Klein beetje nieuwe info die ik nog niet eerder gelezen heb dan ;-) Wij rijden met z'n tweeën in een MY van 2024. Maar mijn partner heeft veel vaker issues met de ingrepen die onze auto doet dan ik, zou het dan ook iets met de rijstijl te maken kunnen hebben? Ik rij ook de meeste kilometers.

• pdidi
  • Niet online
Korvaag schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:13:
[...]

En copy paste uit de handleiding :P
Ik denk dat je dat niet kan voorkomen als er diverse jaargangen en modellen in 1 forum worden besproken, waarbij Tesla natuurlijk de eigenschap heeft een hoop te wijzigen. Waardoor dus bv de hele discussie hierboven ontstaat omtrent het wel of niet kunnen aanpassen van de TACC snelheid. Dus toch nog maar weer een keer een copy paste van 2 handleidingen, waarbij je dus kunt zien dat de M3H deze feature niet meer heeft:

De oude Model 3 en huidige Model Y:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFkUh1nZm1J6DiTaHAE807pNUNk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sYYVk41kPrI077aWebdW9pHc.png?f=user_large

En de nieuwe Model 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv43NVOAQ1rzZrGq84Uf2uHI9ow=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dsmSGOoGp4rR3kpRXCXOokIK.png?f=user_large

PS: Ik denk dat jij als Topic mede-starter hier alles van weet en hoe moeilijk het is een up to date starterpost te houden. Voor alle 2019 M3 joiners handig om daar ook "hun" manual in te linken

[ Voor 15% gewijzigd door pdidi op 05-12-2024 12:47 ]

• Smobbo
pdidi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat je dat niet kan voorkomen als er diverse jaargangen en modellen in 1 forum worden besproken, waarbij Tesla natuurlijk de eigenschap heeft een hoop te wijzigen. Waardoor dus bv de hele discussie hierboven ontstaat omtrent het wel of niet kunnen aanpassen van de TACC snelheid. Dus toch nog maar weer een keer een copy paste van 2 handleidingen, waarbij je dus kunt zien dat de M3H deze feature niet meer heeft:

De oude Model 3 en huidige Model Y:
[Afbeelding]

En de nieuwe Model 3
[Afbeelding]

PS: Ik denk dat jij als Topic mede-starter hier alles van weet en hoe moeilijk het is een up to date starterpost te houden
Maar als ik @flupp goed begrijp is het bij een m3h dus mogelijk om de snelheid van het bordje over te nemen door hem lang(er) ingedrukt te houden. Dat wist ik niet en ga ik zeker even testen :)

• pdidi
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]

Maar als ik @flupp goed begrijp is het bij een m3h dus mogelijk om de snelheid van het bordje over te nemen door hem lang(er) ingedrukt te houden. Dat wist ik niet en ga ik zeker even testen :)
Ja dat is nog een bijkomende moeilijkheid: het zal niet de eerste keer zijn dat de Owners Manual niet klopt. Niet onbegrijpelijk als je weet dat documenteren nou niet het sterkste punt is in de IT wereld, helemaal niet met de paralelle SW branches, HW2/3/4 verschillen en ongoing model aanpassingen

[ Voor 18% gewijzigd door pdidi op 05-12-2024 12:51 ]

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:36
Betreffende CC en ACC en TACC.

Mijn audi A3 had CC. Heerlijk, gebruikte het heel vaak, ook even op korte 50km/uur stukjes in de binnenstad.
Daarna kreeg ik een Q2. Deze had ACC. werkt prima, maar ook wel vaak phantom brakes gehad.
Gevolg was wel dat ik het veel minder vaak gebruikte vanwege de onvoorspelbaarheid hiervan. Het is ineens niet meer ontspannen rijden.

Het meest vervelende was dat het niet mogelijk was het adaptive gedeelte uit te schakelen om er een domme CC van te maken.

Nu Tesla de CC. Ik heb eigenlijk zelden Phantom brakes. Maar ik gebruik het ook veel minder als de CC in mijn A3. En dat is eigenlijk wel jammer.

Innovatie is niet altijd verbetering. Vroeger was niet alles, maar sommige dingen ook weer wel beter.

Het heeft ook met EU regelgeving te maken al die waarschuwings systemen en irritante piepjes en alle nieuwe auto's hebben er in meer of mindere mate last van.

Denk dat Tesla het niet eens zo slecht doet. Nu na een jaar Model Y te hebben en 16.000 km erin gereden te hebben begin ik de auto steeds meer te waarderen. Nog nooit een storing gehad en alles werkt feilloos.

Er is wel merkbaar verbetering in de ruitenwisser problematiek, maar nog steeds niet zo feilloos als de regensensor als op de audi's die ik had.

• this
Samoerai schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:35:
[...]

Klein beetje nieuwe info die ik nog niet eerder gelezen heb dan ;-) Wij rijden met z'n tweeën in een MY van 2024. Maar mijn partner heeft veel vaker issues met de ingrepen die onze auto doet dan ik, zou het dan ook iets met de rijstijl te maken kunnen hebben? Ik rij ook de meeste kilometers.
Ik denk dat de nr 1 factor tussen de verschillende ervaringen te maken heeft met waar je de TACC gebruikt. Iemand die het enkel op de autosnelweg gebruikt, gaat quasi nooit phantom brakes tegenkomen. Terwijl mensen die het in bebouwde kom gebruiken, bijna elke 500m een phantom brake zullen tegenkomen bij wijze van spreken.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12 14:07
Vraagje, ik heb gisteren een Model 3 gekocht en nu probeer ik mijn app te koppelen. De vorige eigenaar heeft alles gereset --> naamsverandering gaat goed, maar dan gaat het daadwerkelijke verifieren in de app fout:
"Kan de naamsverandering niet verifieren" .

Heeft iemand dit al meegemaakt, zo ja; enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Ik kon er eigenlijk vrij weinig over vinden

• Fusionyx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-12 20:14
Wat bedoel je met app koppelen? of bedoel je hier dat je de auto nog niet in je account hebt?

Procedure is als volgt: Auto reset via screen, verkoper vewijderd auto uit account en migreerd hem naar nieuwe eigenaar, naam en mail moet exact zijn. Dan binnen een uur ziet hij de auto verwijderd en jij de auto in je account en in de tesla app. Dan kun je gewoon alles verder zelfs inregelen zoals naam auto aanpassen en zo.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12 14:07
Fusionyx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:07:
Wat bedoel je met app koppelen? of bedoel je hier dat je de auto nog niet in je account hebt?

Procedure is als volgt: Auto reset via screen, verkoper vewijderd auto uit account en migreerd hem naar nieuwe eigenaar, naam en mail moet exact zijn. Dan binnen een uur ziet hij de auto verwijderd en jij de auto in je account en in de tesla app. Dan kun je gewoon alles verder zelfs inregelen zoals naam auto aanpassen en zo.
Ik heb de auto via een dealer die hem als inruil had. De vorige eigenaar zou alles verwijderd hebben, nu volg ik deze stappen

https://www.tesla.com/nl_...pp#transferring-ownership
En dan "Eigendom van een voertuig claimen", maar dit gaat dus mis met een foutmelding nadat ik de naam heb aangepast in de auto.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:10
Guido7619 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:13:
Betreffende CC en ACC en TACC.

Mijn audi A3 had CC. Heerlijk, gebruikte het heel vaak, ook even op korte 50km/uur stukjes in de binnenstad.
Daarna kreeg ik een Q2. Deze had ACC. werkt prima, maar ook wel vaak phantom brakes gehad.
Gevolg was wel dat ik het veel minder vaak gebruikte vanwege de onvoorspelbaarheid hiervan. Het is ineens niet meer ontspannen rijden.

Het meest vervelende was dat het niet mogelijk was het adaptive gedeelte uit te schakelen om er een domme CC van te maken.

Nu Tesla de CC. Ik heb eigenlijk zelden Phantom brakes. Maar ik gebruik het ook veel minder als de CC in mijn A3. En dat is eigenlijk wel jammer.

Innovatie is niet altijd verbetering. Vroeger was niet alles, maar sommige dingen ook weer wel beter.

Het heeft ook met EU regelgeving te maken al die waarschuwings systemen en irritante piepjes en alle nieuwe auto's hebben er in meer of mindere mate last van.

Denk dat Tesla het niet eens zo slecht doet. Nu na een jaar Model Y te hebben en 16.000 km erin gereden te hebben begin ik de auto steeds meer te waarderen. Nog nooit een storing gehad en alles werkt feilloos.

Er is wel merkbaar verbetering in de ruitenwisser problematiek, maar nog steeds niet zo feilloos als de regensensor als op de audi's die ik had.
Ik ging gisteren op pad met onze Jazz en stelde vast dat de cruise control helemaal niet afremde met langzamer verkeer voor me! Na twee minuten ben je er weer aan gewend, maar het is denk ik wèl één van de redenen waarom er geen of amper auto's zijn met CC waarbij je kunt kiezen of ie TA moet handelen of niet. Vaak onthoud je de goeie aspecten van het leven vroeger, en vergeet je waar je minder blij van werd.

Desalniettemin: als je niet tevreden bent met de prestaties van TACC en/of AP ten opzichte van wat Tesla belooft, meldt het dan vooral bij Tesla. Zo voorkomen we dat tevreden rijders tot fanboys gedegradeerd worden, en weet Tesla beter hoeveel berijders ontevreden zijn en kunnen ze waar nodig de kunst afkijken bij concurrenten die het (op dat vlak) minder slecht doen.

• Fusionyx
Heeft de dealer nu nu deze auto in zijn account / app staan en kan hij niet eigendom overdragen aan jou? Dit gaat op vin nummer zo ver ik weet. Ik heb mijn verkoop van tesla auto altijd zo gedaan. Ook naar een dealer draagde ik de auto over naar het account van de dealer zodat hij dit weer naar de nieuwe eigenaar kon doen.

De andere methode is erg buggy en hiervoor kun je dan het beste met tesla services contact opnemen hiervoor moet je je kenteken bewijs hebben en overige documenten die stuur je naar hun op en dan koppelen ze de auto op je account als alles in orde is.

• Ted038
  • Laatst online: 12-12 17:14
this schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat de nr 1 factor tussen de verschillende ervaringen te maken heeft met waar je de TACC gebruikt. Iemand die het enkel op de autosnelweg gebruikt, gaat quasi nooit phantom brakes tegenkomen. Terwijl mensen die het in bebouwde kom gebruiken, bijna elke 500m een phantom brake zullen tegenkomen bij wijze van spreken.
ik heb een erg voorspelbare "phantom brake " op de A1 bij Apeldoorn in westelijke richting, waar je van max90 "ineens" schiet naar max60, en auto er daadwerkelijk voor in remmen gaat .
Dit zit er al MAANDEN in.

Ok, dat stuk snelweg is recent op de schop gegaan en ondanks dat t opgeleverd lijkt is max nog 90 , maar dan nog.

Heb er meer meldingen over gezien, ook gezocht of je zelf dat soort locaties kan melden bij Tesla dat het eruit geprogrammeerd kan worden ( niet gevonden ...), maar tot op heden iedere ochtend nog last van ( als in meestal de TACC uitzetten, maar gisterochtend ging het nog fout )

[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 05-12-2024 14:32 ]

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-12 10:19
Ted038 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:30:
[...]

Ok, dat stuk snelweg is recent op de schop gegaan en ondanks dat t opgeleverd lijkt is max nog 90 , maar dan nog.
Ik vraag me af of dat komt omdat Rijkswaterstaat dat niet heeft gemeld aan google, of maak ik de wereld te ingewikkeld?

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jammer dat de je voor de Apple Watch app minimaal WatchOS 11 nodig hebt… ik heb nog een prima werkende serie 5 die niet verder gaat dan WatchOS 10…

• Ted038
huibert_d schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:39:
[...]

Ik vraag me af of dat komt omdat Rijkswaterstaat dat niet heeft gemeld aan google, of maak ik de wereld te ingewikkeld?
... staan ook nog borden met "90 ....

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:34
Wkrooshof schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:55:
Vraagje, ik heb gisteren een Model 3 gekocht en nu probeer ik mijn app te koppelen. De vorige eigenaar heeft alles gereset --> naamsverandering gaat goed, maar dan gaat het daadwerkelijke verifieren in de app fout:
"Kan de naamsverandering niet verifieren" .

Heeft iemand dit al meegemaakt, zo ja; enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Ik kon er eigenlijk vrij weinig over vinden
Fusionyx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:07:

Ze dragen niet altijd de auto over aan de account van de dealer. Soms verwijderen ze gewoon de auto uit hun account en that's it. Bij mij was dat ook zo. Wat je moet doen is de auto toevoegen via de app dmv het opsturen van jouw documenten. Maak een foto via de app van jouw rijbewijs en kentekenbewijs. De kentekenbewijs heb je natuurlijk nog niet zo snel. De app vraagt om de voor-en achterkant, maak gewoon 2x foto van de voorkant van de tenaamstellingsverslag. Wacht daarna op goedkeuring van Tesla. Bij mij duurde dat letterlijk 10 seconden en de auto was toegevoegd aan mijn Tesla account.

Ik heb niets gedaan met "naamsverandering".....

• pdidi
  • Niet online
[...]

ik heb een erg voorspelbare "phantom brake " op de A1 bij Apeldoorn in westelijke richting, waar je van max90 "ineens" schiet naar max60, en auto er daadwerkelijk voor in remmen gaat .
Dit zit er al MAANDEN in.

Heb er meer meldingen over gezien, ook gezocht of je zelf dat soort locaties kan melden bij Tesla dat het eruit geprogrammeerd kan worden ( niet gevonden ...), maar tot op heden iedere ochtend nog last van ( als in meestal de TACC uitzetten, maar gisterochtend ging het nog fout )
Heb je een exact maps linkje?

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Een melding kan je doen door de auto links onderin op je scherm ingedrukt te houden. Dan zie je na een aantal secondes een popup met bedankt voor deze melding oid.

• Oekol
  • Nu online
NiroNiro schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:59:
[...]

Een melding kan je doen door de auto links onderin op je scherm ingedrukt te houden. Dan zie je na een aantal secondes een popup met bedankt voor deze melding oid.
Dan moet je er in ieder geval nog wel wat mee in de zin van service afspraak inschieten en timestamp delen. Anders gaan ze er echt niks mee doen.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ah ok, weer wat geleerd.

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
Algemene vraag voor degenen die kortgeleden hun Tesla hebben opgehaald: hebben jullie ook een zwarte Volex-kabel ontvangen in plaats van de blauwe Mennekes?

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Xeor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:28:
Algemene vraag voor degenen die kortgeleden hun Tesla hebben opgehaald: hebben jullie ook een zwarte Volex-kabel ontvangen in plaats van de blauwe Mennekes?
Een zwarte type2 heb ik. Denk ook volex dan
Fusionyx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:37:
Nee wij hebben de blauwe wel helaas zijn hele lange van 7,5m vind ikzelf een beetje lang maar goed gebruik hem zelde
Had eerder een 3 meter ofzo. 7 is wel beter dan kan je er ook bij als je vooruit geparkeerd staat laden

[ Voor 37% gewijzigd door wootahH op 05-12-2024 20:41 ]

• Fusionyx
Nee wij hebben de blauwe wel helaas zijn hele lange van 7,5m vind ikzelf een beetje lang maar goed gebruik hem zelde

• Fusionyx
wootahH schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:36:
[...]

Een zwarte type2 heb ik. Denk ook volex dan
[...]

Had eerder een 3 meter ofzo. 7 is wel beter dan kan je er ook bij als je vooruit geparkeerd staat laden
Ik pref de 3 meter maar ik snap de gedachte het maakt niet veel uit op zich maar met de 3 meter had niet zo'n bos kabel :) hou hem het liefst schoon dus hing hem altijd om de laadpaal heen nu heb ik een hele bos.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
[...]

Volgens mij moet je dat verkeersbord ingedrukt houden. Dan past ie aan geloof ik.

• Himalaya
  • Nu online
Nee, de blauwe van 7+ meter. Heb er zelf maar een korte bij gehaald…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI-SlP-ToMAu4hooA9JnkFPM3fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ia0Iq25XvN79Wj0js66Rcv5f.jpg?f=fotoalbum_large

Die lange is me te onhandig en ligt nu onder de vloer in de trunk.

[ Voor 60% gewijzigd door Himalaya op 05-12-2024 21:24 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]

Klopt, maar niet de rechterknop. Je moet dat verkeersbord op het scherm ingedrukt houden.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:35
Himalaya schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]

Heb je een linkje voor me?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• SirLenncelot
  • Niet online
@Himalaya dat ziet er interessant uit, waar heb je die vandaan?

• Xeor
Goed om te horen dat ik niet de enige ben met een zwarte kabel. Als je op Google zoekt naar Volex en Tesla, krijg je best veel hits. Voor de zekerheid geef ik het even aan bij de leasemaatschappij; op de order staat toch echt Mennekes.

• Xeor
Himalaya schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Deze is handig, heb je een link?

[ Voor 6% gewijzigd door Xeor op 05-12-2024 21:49 ]

• Himalaya
  • Nu online
en @SirLenncelot

Dit is een ECOPOINT type 2 spiral cable 11kW 5m die ik bij Amazon vandaan heb voor ongeveer € 150,- maar ik zie dat hij op het moment niet beschikbaar is.

Als je hem goed uitrekt kun je de 3m wel halen maar 5 meter is echt te veel gevraagd. Maar voor mij is het op de punten waar ik vaak laad ruim genoeg en hangt nooit op de grond en past in de kofferbak in zo'n pocket in de zijkant.

Ik zie dat o.a. LAPP ze ook wel heeft maar wel wat prijziger.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Ted038
pdidi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:25:
[...]

Heb je een exact maps linkje?
Weet niet wat je ermee moet / kan, maar 't zal ongeveer hier zijn :
https://maps.app.goo.gl/a2q2srKS1pUgDsUy7

Ik kom vanaf noorden via A50, dus met nieuwe indeling rij je dan uiterst rechts op een invoegbaan, ipv reguliere a1...

Nu ik de maps zo zie ipv als ik op snelweg rij, zou het maar zou kunnen dat de/mijn tesla "even" denkt op de kruisende "polderweg" te rijden welke onder snelweg door kruist?
#wildegok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH-BRHY_pC5o4fWu3dump5iGP7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QEqTL5fNdl9XOg5USqBkYqm4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Ted038 op 05-12-2024 22:59 ]

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:22
Blauwe Mennekes. Van iets langer denk 6-7 meter. Super. Had hiervoor zo’n achterlijk korte (3-4m oid) erbij gekregen dat je steeds tegen het verkeer in moest gaan rijden om juist bij een paal te komen staan. Omdat dan altijd de kont bij de paal moest

• Mar.tin
Ted038 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:50:
[...]

Ik kom vanaf A50, dus met nieuwe indeling rij je dan uiterst rechts op een invoegbaan, ipv reguliere a1...

Nu ik de maps zo zie ipv als ik op snelweg rij, zou het maar zou kunnen dat de/mijn tesla "even" denkt op de kruisende "polderweg" te rijden welke onder snelweg door kruist?
#wildegok

[Afbeelding]
Zal er binnenkort eens rijden, rijd zelf altijd bij zuid de A1 op dus kom daar nooit ondanks dat ik er vrij in de buurt woon :D

• pdidi
  • Niet online
[...]

Ik kom vanaf noorden via A50, dus met nieuwe indeling rij je dan uiterst rechts op een invoegbaan, ipv reguliere a1...

#wildegok

[Afbeelding]
Het lijkt er inderdaad op dat er een glitch in de OSM data voor die locatie zit. Ik heb er een note voor opgevoerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2xgtOGfJAyH1fU0HbP3P8abe2c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uqntAHzIFo8VKEDIZoC76sFM.png?f=fotoalbum_large

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-12 09:46
[...]

#wildegok

[Afbeelding]
Ik ervaar het zelfde probleem hier op de ringweg in Groningen ter hoogte van afslag Beijum/Hunze. Waar de maximumsnelheid 70 kmh is, zie ik dat de maximum snelheid ineens naar 60 springt waardoor de auto ineens afremt met gebruik van TACC. Wanneer ik autopilot gebruik begint ie op dat traject vreemd te schokken. Altijd weer op het zelfde stuk. Zijn vreemde zaken en mis inderdaad een optie om hier melding van te doen richting Tesla, want best een ergernis. Net als dat de bebouwde kom borden niet worden gelezen als wijziging in maximum snelheid naar 50 of einde 50.

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 20:38
Xeor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:48:
Goed om te horen dat ik niet de enige ben met een zwarte kabel. Als je op Google zoekt naar Volex en Tesla, krijg je best veel hits. Voor de zekerheid geef ik het even aan bij de leasemaatschappij; op de order staat toch echt Mennekes.
Deze week een nieuwe M3H; inderdaad ook met zwarte Volex-kabel. Misschien een domme vraag, maar is er een verschil in kwaliteit of functionaliteit ten opzichte van de blauwe Mennekes? Het is mij bijvoorbeeld nog niet gelukt een EV-hook goed passend te krijgen op de Volex. Die gebruikte ik voorheen met veel plezier!

Ps. ook de Mobile Connector (granny charger) werd bij de M3H niet meegeleverd. Dat was bij mijn eerdere M3 nog wel het geval.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 22:30
nickven schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:46:
[...]

Ik ervaar het zelfde probleem hier op de ringweg in Groningen ter hoogte van afslag Beijum/Hunze. Waar de maximumsnelheid 70 kmh is, zie ik dat de maximum snelheid ineens naar 60 springt waardoor de auto ineens afremt met gebruik van TACC. Wanneer ik autopilot gebruik begint ie op dat traject vreemd te schokken. Altijd weer op het zelfde stuk. Zijn vreemde zaken en mis inderdaad een optie om hier melding van te doen richting Tesla, want best een ergernis. Net als dat de bebouwde kom borden niet worden gelezen als wijziging in maximum snelheid naar 50 of einde 50.
Ik kom daar ook vaak (nu nog in de Saab, vanaf volgende week in de MY). Op die ringweg heb je meerdere klaverbladen/viaducten met een kruisende weg waar de snelheid anders is. Blijkbaar kun je dat dus melden zoals de Tweaker die je quote heeft gedaan, bij OSM?

• turkeyhakan
  • Laatst online: 09:38
Ik gebruik zelf deze:

Bekijk EV Cable Hook® – Kabelhouder voor Elektrische Auto's | Geschikt voor Type 2 Laadkabels | EV Kabelhaak - Universele Laadkabel houder op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• Tommie12
Ik had deze ochtend weer connectivity problemen. Spraakcommando, verkeersinfo… niks.

Ik had al een ticket open, maar daar heeft Tesla niks mee gedaan. Toch maar weer openen…

Ben ik alleen, of is dit een algemeen probleem?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:02
Tommie12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:42:
Ik had deze ochtend weer connectivity problemen. Spraakcommando, verkeersinfo… niks.

Ik had al een ticket open, maar daar heeft Tesla niks mee gedaan. Toch maar weer openen…

Ben ik alleen, of is dit een algemeen probleem?
Gebruik je je telefoon als hotspot en is dat toevallig een IPhone? Dan ben je niet de enige.

• Tommie12
Wel een iphone, maar ik gebruik geen hotspot.
Ik heb overigens premium connectivity.

[ Voor 30% gewijzigd door Tommie12 op 06-12-2024 08:16 ]

• Oekol
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 06:59:
Ik gebruik zelf deze:

Bekijk EV Cable Hook® – Kabelhouder voor Elektrische Auto's | Geschikt voor Type 2 Laadkabels | EV Kabelhaak - Universele Laadkabel houder op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Hear hear. Ik gebruik 't ook en elke dag plezier van.

Pagina: 1 ... 487 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: