Nou, de éérste "lange" (2x 600km enkele reis) trip achter de rug naar Europa-Park met mijn Y RWD van september dit jaar. Heerlijke wagen voor lange afstanden, komt prima mee op de duitse autobahn, en is zelfs bij 221km/h op de klok nog heel prima comfortabel.
Heenreis 3x gestopt om te laden, waar de 3e keer puur was om een beetje prik in het pakket te smijten omdat ik geen zin had om uit te zoeken óf, hoeveel, en waar er laders waren rondom europapark / het hotel, bleken er gewoon 4 voor de ingang van het hotel (kronasar) te zitten én een snellader bij rulantica, dus dikke prima.
Bij doorblazen (lees: 132km/h gemiddeld tussen 13:01 en 14:06 op een traject van 137km (met regelmatig pieken boven de 200km/h) gaat het vlot met de accu, 82% > 7%. Anderzijds ben je (ik wél tenminste) na een uur doortrappen ook prima toe aan een klein stopje van een paar minuutjes.
Terug met 2 stopjes (17 minuten (27 > 88%), voornamelijk beperkt door de snelheid van de BK, en 12 minuten (2 > 55%)) Thuis aangekomen na 20km op 0% doorgereden te hebben (ScanMyTesla gaf plenty buffer onder 0 aan dus behoorlijk zorgeloos). Had de 2e laadstop wellicht een 5 procentjes méér kunnen laden

of iets rustiger kunnen rijden.

.
Wat een beest is het BYD pakket qua laadcurve met +- 2 tot 38% 171kW vermogen.
De autopilot blijft me in deze (HW4) wel hinderen, op de snelweg inhalend is het continu gezwabber langs vrachtwagens superhinderlijk, en ik betwijfel haast of het normaal is. Binnenkort eens even een paar momentjes verzamelen dat het gebeurt, en dan een serviceverzoek inschieten. Op mijn gebruikelijke route naar werk heb ik er door de verkeerssamenstelling weinig last van doordat ik meestal achter een vrachtwaggel aanplak met AP. Maar als je wat steviger doorrijdt, word ik (overdreven gesteld) bijna misselijk van het dronken zeemans gestuur van AP
Mijn 3 RWD uit 2022 met HW3 deed het in elk geval niet, en reed gewoon kaarsrecht rechtdoor.
TL:DR, heerlijke auto, erg genoten van de rit. Binnenkort eens een ritje maken naar de fabriek in Berlijn, leuk, uitje.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mar.tin op 04-12-2024 11:37
]