Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 490 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:35
wootahH schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:35:
[...]
volgens evdatabase heeft die enyaq maar 585l vs model y 970l
Klopt, dat is wat ik overal lees. Maar tesla meet de kofferbak op een andere manier heb ik me laten vertellen. Heel de kofferbak, stopt niet bij dat zeil aan de bovenkant, dat doen ze bij de enyaq e.d. wel.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:35
warsame schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:15:
[...]

Wij gingen altijd met grote Stations zoals Mondeo, Skoda Octavia, Opel Astra en laatste met Toyota Carola Touring Sport mee op vakantie. Ik had bijna altijd ook de dakkoffer nodig gehad. Dit jaar voor het eerst de Model Y mee gehad naar Noord Italia. Alles paste in zonder dat ik heel erg mijn best had gedaan om heel goed in te pakken. Wij waren heel goed voorbereid maar uiteindelijk was het echt easy om te laden. Altijd via tesla laders geladen. Trekhaak heb ik achter door Tesla laen plaatsen.
Thanks, dat stelt me gerust! En je bedoelt met achter achteraf in je laatste zin, gok ik?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:25
Sebazzz schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:26:
[...]

Zit onder het quick actions paneel (icoontjes bovenaan onder de auto lang indrukken). Of onder "plannen".
Nou vast wel, maar niet in mijn App. En ja ik heb gecontroleerd of ik juiste app op IPhone heb.
Vanmiddag even gereden, maar auto’s en fietsers lijken op beeld veel stabieler πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bint schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:35:
[...]

Thanks, dat stelt me gerust! En je bedoelt met achter achteraf in je laatste zin, gok ik?
ja, trekhaak kun je achteraf laten plaatsen door Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:40
Knor66 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:41:
[...]

Nou vast wel, maar niet in mijn App. En ja ik heb gecontroleerd of ik juiste app op IPhone heb.
Vanmiddag even gereden, maar auto’s en fietsers lijken op beeld veel stabieler πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Das wel gek. Ik zie ze wel staan bij de icoontjes en onder plannen met de laatste versie van de app. Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:26:
[...]

Zit onder het quick actions paneel (icoontjes bovenaan onder de auto lang indrukken). Of onder "plannen".
Ik zie nog niks?
Android versie 4.39.1-3023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arGcGENvhm6cuMTAocQvdwS11R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgY54WWfWM0Zc3ZNAbenhPdK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bint schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:33:
[...]

Klopt, dat is wat ik overal lees. Maar tesla meet de kofferbak op een andere manier heb ik me laten vertellen. Heel de kofferbak, stopt niet bij dat zeil aan de bovenkant, dat doen ze bij de enyaq e.d. wel.
Dan ga je toch ff langs met een rolmaat. Ik ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:40
Allewijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:51:
[...]

Ik zie nog niks?

[Afbeelding]
Bij Apple draait de app op versie 4.39.6

Misschien is dat t verschil?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
Bint schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:33:
[...]

Bjorn Nyland heeft het voor jou getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_14TN6AF0pIji-RY-csAIlx4nHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exgr7FToMKc0FCWT0hof5vKc.png?f=fotoalbum_large

Mocht je dit niet kennen: hoeveel bananendozen kunnen er in kolom 1 in de trunk, kolom 2 met zetels plat.

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 09-12-2024 19:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
[...]

Ja, anders is het een duwhaak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47
[...]

Ja inderdaad achteraf. Misschien een tip. Neem de MY tijdens een proefrit mee naar huis om te kijken of alles inpast. Had ik ook gedaan om zeker te weten dat al mijn kampeerspullen erin passen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:25
Rogar schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:43:
[...]

Das wel gek. Ik zie ze wel staan bij de icoontjes en onder plannen met de laatste versie van de app. Welke versie heb je?
V4.39.1-3023
Daarna nogmaals update gedaan en nu v4.39.6 en nu wel aanwezig πŸ‘πŸ‘πŸ‘

[ Voor 13% gewijzigd door Knor66 op 09-12-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Zie je die mogelijkheden beschreven in die release notes van de versie van de android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:13

GVR

NiroNiro schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:22:
[...]

Zie je die mogelijkheden beschreven in die release notes van de versie van de android app?
Nee; "kleine foutoplossingen en verbeteringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:05
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 10-12-2024 07:45 . Reden: Dit is wel heel erg offtopic en makkelijk zoekbaar met een searchengine naar keuze ]

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:24
NiroNiro schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:15:
[...]

ja, trekhaak kun je achteraf laten plaatsen door Tesla.
Hou er wel rekening mee dat de trekhaak oplossing van Tesla echt heel matig is, met een kapje wat je er met een schroevendraaier uit moet wrikken en dan een hele lelijke haak erin. Niet zoals andere merken met een knopje in de kofferbak en mooi weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:24
RigolleM schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:57:
[...]

Bjorn Nyland heeft het voor jou getest:

[Afbeelding]

Mocht je dit niet kennen: hoeveel bananendozen kunnen er in kolom 1 in de trunk, kolom 2 met zetels plat.
Dus de kofferbak van de Y is inderdaad kleiner. Is die +1 de frunk of de ruimte onder de kofferbak? Of is die laatste bij de 9 meegeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:44
JTHZZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:38:
[...]

Dus de kofferbak van de Y is inderdaad kleiner. Is die +1 de frunk of de ruimte onder de kofferbak? Of is die laatste bij de 9 meegeteld?
https://www.youtube.com/r...y=model+y+banana+box+test

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
JTHZZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:38:
[...]

Yup de +1 is voor de frunk. Dus qua laadruimte is die vergelijkbaar met de Enyaq (zie YT-filmpje hier boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:29:
[...]

Yup de +1 is voor de frunk. Dus qua laadruimte is die vergelijkbaar met de Enyaq (zie YT-filmpje hier boven).
Kanttekening hierbij is dat een bananabox een heel specifieke maat en vorm hebben. De vorm van de auto bepaalt dan of die vorm net wel of niet past. In die tabel hierboven staat bijvoorbeeld de Ioniq 5 met 11 dozen. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat wij met de Model Y minder moeite hebben om onze spullen mee te nemen dan in de Ioniq 5. Toen ik die auto kreeg (had gekocht uit de folder en op basis van het aantal opgegeven liters wat daar werd genoemd) en de kofferbak opende schrok ik toch een beetje... En met 4 personen op reis werd toch echt wel krap, terwijl het in de Y allemaal makkelijker past.

Mijn long board surfplank ging niet lekker in de Ioniq 5, maar past wel makkelijk in de Model Y. Mijn MTB daarentegen ging makkelijker in de Ioniq 5, omdat die achterbak wat breder is. Maar dat is makkelijk op te lossen met een fietsdrager.

Het beste is dus toch om de auto zelf even te zien en eventueel te proberen als je een bepaald object hebt dat in de achterbak moet kunnen passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:07
Leuk een bananendozen test, maar ik ben geen bananenboer en als er 1,8 doos in een gedeelte past is dat dus 1. Maar op die plek van die 0,8 doos passen wel gewoon andere spullen. Ik heb toilettassen, weekend tassen. En soms kan ik een tas vol dozen met spelletjes uitpakken en dat over 2 a 3 kleinere tassen verdelen en er wel tussen krijgen en heb op die manier een hele tas extra mee. Waar dat met een bananendoos niet kan.

Maar goed, verder genoeg over bananendozen gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:57
jongetje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:16:
Leuk een bananendozen test, maar ik ben geen bananenboer en als er 1,8 doos in een gedeelte past is dat dus 1. Maar op die plek van die 0,8 doos passen wel gewoon andere spullen. Ik heb toilettassen, weekend tassen. En soms kan ik een tas vol dozen met spelletjes uitpakken en dat over 2 a 3 kleinere tassen verdelen en er wel tussen krijgen en heb op die manier een hele tas extra mee. Waar dat met een bananendoos niet kan.

Maar goed, verder genoeg over bananendozen gezegd.
Ach, het is een vergelijking als een andere, en heeft als groot voordeel dat ze onafhankelijk is van de creativitieit van de fabrikant.
Blijkbaar werd en wordt er nog wel wat gesjoemeld met die volumes en meetmethodes, en is het niet altijd duidelijk of jouw bagage in een bepaalde auto gaat passen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga vandaag bij een M3 kijken, echter zitten er zomersloffen op. Ik heb voor het einde van het jaar wintersloffen nodig ivm de wintersport.

Nu heb ik wel een leuk adresje gevonden, echter voornamelijk setjes met BLE TPMS sensoren, terwijl de M3 die ik ga halen nog de oude 433mhz gevallen heeft. Gaat de auto erg zeuren als ik er eerst een BLE setje op zet en daar mee heen en weer rijd of is het een eenmalige foutmelding en een uitroepteken oid in beeld? Heb geen zin in gepiep de hele rit :P

Dan ga ik bij de zomerwissel meteen de sensoren wisselen.

Ieri ero quiete, perchΓ© oggi sarΓ² la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeeef
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 07:47
Damian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:34:
Ik ga vandaag bij een M3 kijken, echter zitten er zomersloffen op. Ik heb voor het einde van het jaar wintersloffen nodig ivm de wintersport.

Nu heb ik wel een leuk adresje gevonden, echter voornamelijk setjes met BLE TPMS sensoren, terwijl de M3 die ik ga halen nog de oude 433mhz gevallen heeft. Gaat de auto erg zeuren als ik er eerst een BLE setje op zet en daar mee heen en weer rijd of is het een eenmalige foutmelding en een uitroepteken oid in beeld? Heb geen zin in gepiep de hele rit :P

Kan je dit leuk adresje ook delen? In verband met jouw vraag kan ik helaas niet helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 17:52
steeeef schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
[...]

Kan je dit leuk adresje ook delen? In verband met jouw vraag kan ik helaas niet helpen :-)
ik zit met het omgekeerde, heb Highland maar winterbanden met 433mhz

het is 1x piep met deze melding de gehele rit.
misschien kunnen we ruilen :9

https://www.reddit.com/r/...ures_still_showing_reset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:34:

TPMS op 433 Mhz bestellen en laten monteren door de bandenboer:

https://www.greendrive-ac...la-model-s-x-3-and-y.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 09-06 20:36
MacorgaZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:30:
[...]

Nee, het slaat alleen wat data en een timestamp op zodat dit bij een Service Center uitgelezen kan worden.
Tesla kijkt niet alle duizenden random reports na, want inderdaad, op wat? Je kan niet eens een reden kiezen.
Net als @Oekol ook al zei.

[...]
Kortom, heel twijfelachtig of dat zinvol is. Er kwam ook al een link voorbij dat je (eventueel) verbaal wat tekst toe zou kunnen voegen met de juiste voicecommands...

Helaas, dat kan (en wil) ik echt niet onthouden. Als Tesla waarde hecht aan het ontvangen van feedback, zullen ze dat beter moeten organiseren.
Maar wellicht zit in dat statement ook het antwoord al verscholen.

Ome Elon weet het tΓ³ch vaak beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:30:
[...]

TPMS op 433 Mhz bestellen en laten monteren door de bandenboer:

https://www.greendrive-ac...la-model-s-x-3-and-y.html
Jah zo slim was ik, echter weet ik niet of me dat gaat lukken om te regelen in de +/- 1 week tijd die ik er voor heb.. vandaar de vraag wat ie doet met verkeerde/zonder TPMS sensoren in de banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 16:29
Damian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:31:
[...]

Jah zo slim was ik, echter weet ik niet of me dat gaat lukken om te regelen in de +/- 1 week tijd die ik er voor heb.. vandaar de vraag wat ie doet met verkeerde/zonder TPMS sensoren in de banden...
Permanente oranje ⚠️ onderin je drive visualization die je enkel even opzij kan vegen. Altijd in beeld dus.

Verder weinig spannends, auto rijdt en doet gewoon. Geen piepjes.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tpms-fault-not-going-away-v0-f7egf5l0l4lc1.jpeg?auto=webp&s=283c1244af64e1cf5d298f59d97bed1857da7bc6 zo iets dus

[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 10-12-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De Rear Cross Traffic Alert ziet er veelbelovend uit. Check deze video om te zien dat de waarschuwing al komt voordat de achterlangs kruisende auto in beeld is. Dus lijkt erop dat het on-gecropte camerabeeld wordt gebruikt of wellicht ook de zijcamera's. Iets verder op 14:30 het real-life scenario wanneer je als bestuurder de kruisende auto niet kunt zien aankomen

[ Voor 23% gewijzigd door pdidi op 10-12-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Wil ik mn telefoon op de laadpad leggen onder het beeldscherm stoot ik, naar mijn idee toch vrij zachtjes, met mijn telefoon tegen het scherm van de tesla. Valt me ineens een kleine beschadiging op, een mini barstje ls het ware. Eerlijk gezegd durf niet eens te zeggen of dat er al zat of komt doordat mijn telefoon er tegen aan stootte maar ik vermoed het laatste. Maar nu ik het eenmaal gezien heb kan ik het niet meer β€œontzien” en baal ik er behoorlijk van. Zou dit bijvoorbeeld met een zwarte hars ofzo weg te werken zijn? Zit daar aan de rand van het scherm net links van het telefoon icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4C8pRgFn0wyj0iHdrPW8Yu-PGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avdSTyG2lTRD6Kq8SnrpUTW3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakarim op 10-12-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:51:
[...]

Ik zie nog niks?

[Afbeelding]
Android versie 4.39.6 is nu ook uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
pdidi schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:54:
[...]

Android versie 4.39.6 is nu ook uit
Yesssssss. Thanks.
En nu zie ik de lichtshow idd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c5qADnMkoS3XBCwrQ-vrgPbUGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZxPKioqmkTcpFQUOptiPFLd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:33
Tweakarim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:30:
.... Maar nu ik het eenmaal gezien heb kan ik het niet meer β€œontzien” en baal ik er behoorlijk van.
...
Begrijpelijk. Ik schat de kans groot dat ik het ook zo zou opnemen. Anderzijds: misschien moet er jou misschien iemand (als ik ?) meegeven dat dit hoort bij "gebruik" van een auto. Even verder relativeren: er is eigenlijk niets kapot.

Ik zou wel oppassen om eraan te beginnen foefelen met hars of iets dergelijks.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mar.tin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:01:
[...]

Permanente oranje ⚠️ onderin je drive visualization die je enkel even opzij kan vegen. Altijd in beeld dus.

Verder weinig spannends, auto rijdt en doet gewoon. Geen piepjes.

[Afbeelding] zo iets dus
Even opzij als in hij komt daarna meteen of later weer terug? Of tijdens een volgende sessie pas weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
De lichtshow om te plannen via de app.
Wat hebben we (vooral zoontje) zojuist buiten weer met open mond staan kijken naar verschillende shows.

Er zijn er nu gewoon 5 beschikbaar.
Volume is instelbaar. Of elektrische klep, spiegels, ramen etc mee mogen bewegen. En bij sommige show tovert hij zelfs het woord Tesla op de garagedeur met zijn matrix koplampen.
Zo knap. Zo veel variatie en animatie mogelijk.
Geniaal. Die Musk is toch briljant :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o__6gyK-B6gQ7KVhY6gkl1Uyx8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ClDpa7kX3UGhkPnXccWMov3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier 902 Tesla's synchroon bij elkaar:
YouTube: 2024 MEGA TESLA LIGHT SHOW || 902 TESLA FINLAND

[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 10-12-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeR1chy
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 03-06 11:00
Goeienavond, sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een M3 LR AWD 2019. Helaas loop ik binnen een week al tegen het volgende probleem aan: UI_a017 Storing bandenspanningcontrolesysteem. Als gevolg van die foutmelding schakelt de ABS, tractiecontrole, stabiliteitscontrole en nog een paar systemen uit. Het is niet een constante foutmelding want soms bij wegrijden is hij er niet, maar dan verschijnt hij later tijdens de rit.

Ik heb alle banden op 2.9 bar staan, dit is ook gewoon te zien in het service scherm. De TPMS sensoren heb ik meerdere keren gekalibreerd en naar fabrieksinstellingen teruggezet.

Een reset via de scroll wieltjes op het stuur en het uitschakelen via de service knop in instellingen mochten beide niet baten.
Ik ben langs een bandenboer geweest die met een handheld checkte of de TPMS sensoren werkzaam waren, dat was het geval, dus geen lege batterijtjes.
Ik hoopte dat een software update het misschien zou oplossen maar ook dat hielp niet, zit nu op 2024.44.25.2.

Heeft iemand misschien nog een tip / mogelijke oplossing, want mijn Tesla service afspraak kan pas 7 januari ingepland worden. Ook telefonisch contact met support kon die afspraak niet naar voren halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Damian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:02:
[...]

Even opzij als in hij komt daarna meteen of later weer terug? Of tijdens een volgende sessie pas weer?
Die driehoek blijft altijd in beeld. Je kan het bericht opzij vegen en dan minimaliseert die tot de driehoek. Maar die kan niet weg. Heb ook ff met verkeerde sensoren gereden. Denk er wel om dat het een apk afkeur is als je sensoren het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22
BeR1chy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:31:
Goeienavond, sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een M3 LR AWD 2019. Helaas loop ik binnen een week al tegen het volgende probleem aan: UI_a017 Storing bandenspanningcontrolesysteem. Als gevolg van die foutmelding schakelt de ABS, tractiecontrole, stabiliteitscontrole en nog een paar systemen uit. Het is niet een constante foutmelding want soms bij wegrijden is hij er niet, maar dan verschijnt hij later tijdens de rit.

Ik heb alle banden op 2.9 bar staan, dit is ook gewoon te zien in het service scherm. De TPMS sensoren heb ik meerdere keren gekalibreerd en naar fabrieksinstellingen teruggezet.

Een reset via de scroll wieltjes op het stuur en het uitschakelen via de service knop in instellingen mochten beide niet baten.
Ik ben langs een bandenboer geweest die met een handheld checkte of de TPMS sensoren werkzaam waren, dat was het geval, dus geen lege batterijtjes.
Ik hoopte dat een software update het misschien zou oplossen maar ook dat hielp niet, zit nu op 2024.44.25.2.

Heeft iemand misschien nog een tip / mogelijke oplossing, want mijn Tesla service afspraak kan pas 7 januari ingepland worden. Ook telefonisch contact met support kon die afspraak niet naar voren halen.
Waarschijnlijk geen originele Tesla sensoren

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
BeR1chy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:31:
...
...
Heb je Teslamate ? Misschien helpt het dashboard "Drive Stats" (tire pressure) ?

Ik zie ook dat er nog meer info te vinden zou kunnen zijn in service mode (zelf nog nooit gedaan, evenwel).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:38
pretpik schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:06:
[...]

Waarschijnlijk geen originele Tesla sensoren
Je zou denken dat je de spanning dan ook niet af kunt lezen in het service scherm. Maar meestal zijn de sensoren niet van het juste type (RF/BLE). Ik zou me voor kunnen stellen dat een handelaar of particulier denkt: "maar het zijn originele Tesla velgen!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Sta op het punt deze te bestellen, is het de moeite waard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3FTlFoux0h1B81vWGw4Bzy-Uas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VcVzXxQoHYozGPdHUSx42dV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Tweakarim Wat is het doel daarvan?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
De fart voor de buitenkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 23:10
Tweakarim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:22:
[Afbeelding]
Rij al 5 jaar zonder en nog niemand aangereden. De meeste mensen zijn inmiddels wel op de hoogte dat autos minder geluid kunnen maken.

De laatste keer dat ik achter iemand aanreed en deze echt schrokken was 3 jaar geleden. Die vrouwen waren aan het wandelen en kleppen. Ik reed al goed een minuut ofzo op 1m afstand van ze }) Ze vlogen in de lucht toen ze omkeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
[Afbeelding]
Beetje links rechts draaien aan je stuur dat je banden wringen en geluid maken helpt ook. Ik dacht met mijn 1 maand oude Y ook een speaker te hebben bij vooruit rijden. Helaas alleen als je achteruit rijdt, check dat nog even of het past bij je verwachtingen.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 10-12-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:05
Comilion schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:08:
Hi!

Ik haal als het goed is mijn model 3 2019 morgen op, en bij offertes opvragen voor verzekeringen kwam er een terug dat er nog een recall open stond (SB-21-17-008, achteruitkijkcamera kabel) echter zie ik deze zelf niet voorbij komen als ik kijk naar https://service.tesla.com/vin-recall-search,
Ik kon zo vluchtig niks in deze thread hierover vinden, enkel op het teslaforum dat ze deze in 2022 in batches opriepen. Iemand hier ervaring mee?
Bij mij is die kabel dit jaar (aan huis) vervangen, de ranger was ook zo vriendelijk om de interieurfilters (die ik al eens besteld had maar nog niet er in gezet had) in de auto te zetten en hij heeft ook nieuwe ruitenwissers geplaatst, die laatste moest ik natuurlijk wel betalen, de rest was (prima) service aan huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Caelorum schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:56:
[...]
Rij al 5 jaar zonder en nog niemand aangereden. ...
Met zo'n uitspraken kun je eigenlijk niet zoveel aanvangen, toch ? Ik rij al 40 jaar zonder grote ongelukken. En tΓ³ch wil ik mijn veiligheidsgordels niet missen, hoor...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Anders tape je een scheetkussen op je motorkap, dan horen ze 't wel als je tegen ze aan rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Wat ik ervan begrijp kun je ook muziek buiten de auto afspelen ermee, ander geluid imstellen voor het vergrendelen van de auto dan de standaard toeter, ander toeter geluid, door de speaker praten via de app, geluid bij het achteruit rijden. Niet bijzonder nuttig allemaal maar voor het geld lijkt het me wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 16:29
Damian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:02:
[...]

A. Dus permanent in elk geval een waarschuwingsdriehoekje zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 20:27
Tweakarim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:22:
[...]

Wat ik ervan begrijp kun je ook muziek buiten de auto afspelen ermee, ander geluid imstellen voor het vergrendelen van de auto dan de standaard toeter, ander toeter geluid, door de speaker praten via de app, geluid bij het achteruit rijden. Niet bijzonder nuttig allemaal maar voor het geld lijkt het me wel geinig.
Deze speaker zit toch al standaard op alle modellen vanaf omstreeks september 2020 als onderdeel van het (verplichte) pedestrian warning system? Of is dit juist een retrofit voor de β€˜oudere’ modellen die dit nog niet hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door MG-studios op 10-12-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

MG-studios schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:36:
[...]

Deze speaker zit toch al standaard op alle modellen vanaf omstreeks september 2020 als onderdeel van het (verplichte) pedestrian warning system? Of is dit juist een retrofit voor de β€˜oudere’ modellen die dit nog niet hebben?
Is idd een retrofit voor modellen die deze speaker niet hebben. Mijne komt uit September 2020 en heeft die niet standaard maar kan hem bestellen via de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
Om toch even een plaatje te posten. Links oud (inmiddels terug naar leasemij) en rechts nieuw. Allebei heerlijke auto’s.. maar de highland is qua rust en afwerking echt wel een niveautje hoger. Blijft toch een gigantische bak auto voor het geld.

Heb me trouwens ook verbaasd over de snelheid van internetten op de browser in de highland. Natuurlijk is de ryzen vlotter, maar is er wua modem ook nog een upgrade geweest o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4bQ5AKVl8SKYlJdmy3MBc3fpbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9xQ0i19cM9NM2IsEVxhxvK7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Siluro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:52:
Om toch even een plaatje te posten. Links oud (inmiddels terug naar leasemij) en rechts nieuw. Allebei heerlijke auto’s.. maar de highland is qua rust en afwerking echt wel een niveautje hoger. Blijft toch een gigantische bak auto voor het geld.

Heb me trouwens ook verbaasd over de snelheid van internetten op de browser in de highland. Natuurlijk is de ryzen vlotter, maar is er wua modem ook nog een upgrade geweest o.i.d.?

[Afbeelding]
Maar, ervaar je het als grote stap terug van LR AWD naar RWD?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:24
Sinds de laatste update lijkt de verkeersdrukte bij mij getoond te worden zonder Premium Connectivity. Toeval/bugje of meer mensen die dit ervaren? Zou mooi zijn als dit standaard wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:00
stormfly schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:04:
[...]

Beetje links rechts draaien aan je stuur dat je banden wringen en geluid maken helpt ook. Ik dacht met mijn 1 maand oude Y ook een speaker te hebben bij vooruit rijden. Helaas alleen als je achteruit rijdt, check dat nog even of het past bij je verwachtingen.
Vooruit werkt hij ook hoor, maar dit is niet hoorbaar aan de binnenzijde. Laat iemand maar de auto in Drive zetten en ga zelf maar luisteren aan de passagierskant buitenzijde.

Home Assistant | β˜€οΈ 2900 Wp PVOutput | πŸ”‹ Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
flupp schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:17:
[...]
Met zo'n uitspraken kun je eigenlijk niet zoveel aanvangen, toch ? Ik rij al 40 jaar zonder grote ongelukken. En tΓ³ch wil ik mijn veiligheidsgordels niet missen, hoor...
Tja. De directe reden waarom die speakers er zijn gekomen is blinden en slechtzienden. Omdat ze de geluiden nodig hebben om te bepalen waar de auto's zijn. En hoewel ik helemaal achter de regelgeving sta en echt wel de waarde erin zie dat het massaal wordt toegepast, denk ik ook dat de kans dat specifiek deze poster door het plaatsen van 1 speaker daarmee een ongeluk voorkomt praktisch nul is.
(En de veiligheidsgordels draag je voor jezelf..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tweakarim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:22:
[...]

Ah ok, dat ding zit dan al standaard in een MY gok ik zo, want daar kan je dat wat jij aangeeft al doen inderdaad.

Ik vind het wel een geinige toevoeging, maar de Y had met die speaker nog steeds geen geluid met naar voren rijden, alleen naar achter.

Daarom blijft het een gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[Afbeelding]
Dit is enkel geluid voor achteruit rijden. Een soort ufo geluidje.
Vooruit is gewoon stil.

Verder kan je het gebruiken voor scheet geluiden enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
The__Virus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:50:
Sinds de laatste update lijkt de verkeersdrukte bij mij getoond te worden zonder Premium Connectivity. Toeval/bugje of meer mensen die dit ervaren? Zou mooi zijn als dit standaard wordt.
Dit is standaard geworden. Alleen voor de navigatie volgens mij, dus je ziet het niet voor de rest van de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:50:
Klopt, staat ook in de release notes.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
adjego schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:56:
[...]

Vooruit werkt hij ook hoor, maar dit is niet hoorbaar aan de binnenzijde. Laat iemand maar de auto in Drive zetten en ga zelf maar luisteren aan de passagierskant buitenzijde.
Dat zal ik eens doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:06
ryanator schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:48:
[...]

Ik betwijfel het effect van de stortvloed. Er zijn er veel die hem overnemen vanuit de lease, er gaan er een hoop op export en veel worden ook opgekocht door o.a. taxibedrijven etc. Zelf denk ik dat ze echte goedkope modellen vooral de echt flink gebruikte auto’s met hoge km standen zullen zijn.

Ook het feit dat β€˜iedereen’ nu aan het wachten is op Q1 2025 om toe te slaan zal ook wel iets met de prijs doen. Er is toch nog een flinke vraag naar
Och.. een pijnlijke constatering door Autotelex na hun stemmingmakerij van vorige maand (belangen?).

Autotelex: restwaarden elektrische auto’s stabiliseren
Opmerkelijk genoeg steeg de handelswaarde van Tesla Model 3.

Zoals ik ook had verwacht, het wordt de nieuwe Golf voor de tweedehands markt en dus zorgt de waardering voor kwaliteit ook voor een realistische prijs (die dus niet alleen afhankelijk is van aanbod/overschot). In mijn omgeving hoor ik de laatste tijd veel mensen over de overstap van ICE naar een occasion M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:59
[Afbeelding]
Zou ik doen! Ik vind het prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:02:
[...]

Dit is enkel geluid voor achteruit rijden. Een soort ufo geluidje.
Vooruit is gewoon stil.
Ik moet het zelf ook maar eens goed gaan beluisteren, want ook vooruit zou er een geluid moeten zijn (niet de UFO, maar maar een soort ruis/toon, check hier, die snelheidsafhankelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:00:
[...]

Tja. De directe reden waarom die speakers er zijn gekomen is blinden en slechtzienden. Omdat ze de geluiden nodig hebben om te bepalen waar de auto's zijn. En hoewel ik helemaal achter de regelgeving sta en echt wel de waarde erin zie dat het massaal wordt toegepast, denk ik ook dat de kans dat specifiek deze poster door het plaatsen van 1 speaker daarmee een ongeluk voorkomt praktisch nul is.
Niet alleen blinden en slechtzienden, Acoustic Vehicle Alerting System β€” AVAS is algemeen bedoeld om kwetsbare weggebruikers te waarschuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:11
Ik heb de stekker er uit getrokken, het maakt te veel lawaai om 5 uur in de ochtend als er mensen slapen met het raam open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 10:43
Idanue schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:16:
Ik heb de stekker er uit getrokken, het maakt te veel lawaai om 5 uur in de ochtend als er mensen slapen met het raam open.
Vind ik ook. Nog niet losgekoppeld echter bij mijn MY 2024. Ik meen me te herinneren dat iemand hier aangaf dat alles nieuwer dan 2022 de speaker ook als claxon gebruikt...niet meer in verdiept eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:11
kaka schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:21:
[...]

Vind ik ook. Nog niet losgekoppeld echter bij mijn MY 2024. Ik meen me te herinneren dat iemand hier aangaf dat alles nieuwer dan 2022 de speaker ook als claxon gebruikt...niet meer in verdiept eerlijk gezegd
Ik heb een M3 uit 2022 dus dat zou kunnen kloppen, het is makkelijk te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Bij mijn Highland is dat inderdaad het geval. Voor en achter zit een speaker. En de voorste speaker is ook de toeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:23:
[...]

Maar, ervaar je het als grote stap terug van LR AWD naar RWD?
Nee, zeker niet. Tuurlijk, het scherpe randje in de acceleratie is er wat af. Hoewel de eerste paar meters zeker zo vlot gaan door het wat lagere gewicht. Qua range haal ik zeker zoveel (ook door warmtepomp etc.). Zat met de oude bij een volle lading op 450 geschatte km, nu op 439 oid. Maar heb het idee dat de inschatting nu veel beter klopt, dus dat ik mss wel meer km haal nu (maargoed, daar gaat straks uiteraard nog wat degradatie vanaf).

Verder voelt het op alle fronten kwalitatief als meer auto. En als je daarbij nog even meeneemt dat ie bijna de helft kost (40k vs 70k) is het gewoon helemaal bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

pdidi schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:37:
[...]

Ik moet het zelf ook maar eens goed gaan beluisteren, want ook vooruit zou er een geluid moeten zijn (niet de UFO, maar maar een soort ruis/toon, check hier, die snelheidsafhankelijk is)
Ik heb een Model 3 uit december 2022, die heeft dat in ieder geval niet.

Maar ik zie het ook in de oude handleiding staan:
https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Die jij linkt is van de Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Psycho_Mantis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:34:
[...]

Ik heb een Model 3 uit december 2022, die heeft dat in ieder geval niet.

Maar ik zie het ook in de oude handleiding staan:
https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Die jij linkt is van de Highland.
Ook net al benoemd in een andere reactie. Naar voren geeft de speaker ook geluid maar dit is een heel ander geluid dan bij achteruit rijden, en het is eigenlijk niet hoorbaar bij alle ramen dicht. Laat maar eens een keer iemand de auto in D zetten en jijzelf aan de passagierskant van de auto buiten gaan staan. Je hoort dan een bepaalde ruis uit de speaker komen.

Ik heb bij mijn oude model (2019) deze speaker ingebouwd, en deze deed precies zoals beschreven in de handleiding. Vooruit de ruis, en achteruit de ufo.

[ Voor 9% gewijzigd door adjego op 11-12-2024 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:23
Caelorum schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:00:
[...]

Als je veiligheidsgordels draagt zijn je verwondingen minder ernstig na een ongeluk en dus de medische kosten lager, dus minder kosten gezondheidszorg/maatschappij, dus dan draag je veiligheidsgordels niet alleen voor je zelf ( moest ik gewoon even kwijt O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het idee dat afgelopen maand ongeveer de ruitenwissers na 5 jaar beter functioneren/ reagerenπŸ˜….

Ik ben benieuwd of jullie daar ook zo over denken of dat dat het optimisme is. πŸ˜„

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
KingDurk schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:03:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het idee dat afgelopen maand ongeveer de ruitenwissers na 5 jaar beter functioneren/ reagerenπŸ˜….

Ik ben benieuwd of jullie daar ook zo over denken of dat dat het optimisme is. πŸ˜„
Ik merkte sedert de laatste update dat ze langer dan normaal (en langer dan eigenlijk nodig) bleven gaan. Niet dat het stoorde, maar het was ongewoon langer, naar mijn aanvoelen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Nu online

RvV

KingDurk schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:03:

Eens. Hij gaat nu wat rustiger bij mij. Eerst ging hij met een klein druppeltje gelijk naar standje turbo.
Ik irriteer mij nu meer aan de ghost-wipes bij droog weer. :)
Dan zet autosteer aan en +-1 minuut later. "Wap" "wap"... *zucht*

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
RvV schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:10:
[...]

Eens. Hij gaat nu wat rustiger bij mij. Eerst ging hij met een klein druppeltje gelijk naar standje turbo.
Haha ja die ghost wipes zijn er nog! Die zijn over 5 jaar opgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:04
Wellicht ook voor hier interessant, ik heb wat foto's en ervaringen met het Sound Proofen van onze Y in het accessoires topic gedeeld:

Devian in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Maurice- schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:59:
[...]

Och.. een pijnlijke constatering door Autotelex na hun stemmingmakerij van vorige maand (belangen?).

Autotelex: restwaarden elektrische auto’s stabiliseren
Opmerkelijk genoeg steeg de handelswaarde van Tesla Model 3.

Zoals ik ook had verwacht, het wordt de nieuwe Golf voor de tweedehands markt en dus zorgt de waardering voor kwaliteit ook voor een realistische prijs (die dus niet alleen afhankelijk is van aanbod/overschot). In mijn omgeving hoor ik de laatste tijd veel mensen over de overstap van ICE naar een occasion M3.
Info zit achter een paywal dus is niet te lezen...

Ik ben nu zelf in de markt voor een 2019 M3 als privΓ© auto. Ben sinds begin november al een beetje aan het kijken wat de prijzen en aanbod doen. Moet zeggen dat het aanbod niet heel veel hoger is geworden, maar dat de prijzen wel behoorlijk gezakt zijn.

Ik ga morgen kijken bij een Model 3 AWD Long Range eind 2019, 169dkm, Wit, FSD O+, 19" Performance velgen en een trekhaak en zou hem voor 18500 mee kunnen nemen. Tesla SC onderhouden dus wat dat betreft een betrouwbare auto. Draagarmen zijn ook al gedaan. Volgens mij heb ik dan een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:10

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:31:
Wellicht ook voor hier interessant, ik heb wat foto's en ervaringen met het Sound Proofen van onze Y in het accessoires topic gedeeld:

Devian in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
Wat waren je overwegingen hiervoor? Vervalt je garantie hier niet mee? Ik mag hopen dat je al een tijd met deze auto rijd. want de juniper update gaat precies dit soort updates af-fabriek krijgen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:34:
[...]

Ik ga morgen kijken bij een Model 3 AWD Long Range eind 2019, 169dkm, Wit, FSD O+, 19" Performance velgen en een trekhaak en zou hem voor 18500 mee kunnen nemen. Tesla SC onderhouden dus wat dat betreft een betrouwbare auto. Draagarmen zijn ook al gedaan. Volgens mij heb ik dan een prima deal!
Wat voor Computer zit er in dit model ?
Is dat al HW3 ?
Want Musk heeft gezegd dat de HW3 modellen een (gratis) upgrade krijgen naar HW4 als FSD niet blijkt te werken op HW3. Maar als er HW 2(.5) inzit dan heeft het weinig zin, dan heb je kans dat FSD nooit gaat werken op je M3.
(buiten het feit dat FSD nog wel een lange weg te gaan heeft, zeker in de EU)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Ondertussen wel wat gewoon die smart summon. Ookal moet je relatief dicht bij de wagen staan, toch vet dat hij gewoon tot jou rijdt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

ZeRoC00L schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:40:
[...]

Wat voor Computer zit er in dit model ?
Is dat al HW3 ?
Want Must heeft gezegd dat de HW3 modellen een (gratis) upgrade krijgen naar HW4 als FSD niet blijkt te werken op HW3. Maar als er HW 2(.5) inzit dan heeft het weinig zin, dan heb je kans dat FSD nooit gaat werken op je M3.
(buiten het feit dat FSD nog wel een lange weg te gaan heeft, zeker in de EU)
Ik heb eigenlijk nog geen HW2 of HW2.5 auto's te koop gezien, zal toeval zijn of ze zijn schaars. Volgens mij kreeg je toch sowieso een update van HW2/2.5 naar 3 als je FSD aanschaft op de auto?

En het is natuurlijk beter om de optie er nu voor nagenoeg niks extra al op te hebben dan hem later los nog te moeten aanschaffen als het ooit nog leuk bruikbaar gaat worden in NL/Europa.

Verder is het voor ASS en het inparkeren natuurlijk al wel een leuke optie. Ook Navigate on Autopilot ben ik wel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52
RvV schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:10:
[...]

Ik gebruik daarvoor de sexy buttons.
Want die ruitenwissers irriteerden mij het meeste vooral de ghost wipes hartje zomer.
Nu met ap staat die gelijk op uit, ik druk zelf wel een keer sop de stengel als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Nu online

RvV

SpikeHome schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:01:
[...]

Ik gebruik daarvoor de sexy buttons.
Want die ruitenwissers irriteerden mij het meeste vooral de ghost wipes hartje zomer.
Nu met ap staat die gelijk op uit, ik druk zelf wel een keer sop de stengel als het nodig is.
Hmm, volgend jaar met black friday maar weer kijken. Ik kon eigenlijk niets vinden wat mij echt zou "helpen" in het dagelijks gebruik met die commander, maar dat lijkt mij wel geinig.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Allewijn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:18:
De lichtshow om te plannen via de app.
Wat hebben we (vooral zoontje) zojuist buiten weer met open mond staan kijken naar verschillende shows.

Er zijn er nu gewoon 5 beschikbaar.
...
Zouden er hier mensen zijn die al eens zo'n "custom" sekwentie hebben gemaakt ? Blijkt ook mogelijk. Ik zou graag, indien dit al ergens bestaat, "We wish you a merry Christmas" kunnen afspelen (eender welk zo'n afgezaagd kerstliedje is ook wel leuk).

Ik weet het, melig als de pest, maar so what :X :?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pdidi schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:48:
[...]

Niet alleen blinden en slechtzienden, Acoustic Vehicle Alerting System β€” AVAS is algemeen bedoeld om kwetsbare weggebruikers te waarschuwen
Ik weet wat er in de tekst is gezet, maar de hele framing eromheen was echt slechtzienden, enz. Ze hadden wel nog op een gegeven moment iets van "nee, slechthorenden ook", maar ja... Dat het uiteindelijk allemaal generiek in die teksten komt verbaasd me helemaal niets. Je wilt dat soort regelgeving niet te precies maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mackeessie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:00:
[...]

Als je veiligheidsgordels draagt zijn je verwondingen minder ernstig na een ongeluk en dus de medische kosten lager, dus minder kosten gezondheidszorg/maatschappij, dus dan draag je veiligheidsgordels niet alleen voor je zelf ( moest ik gewoon even kwijt O-) ).
offtopic:
Had al zo'n vermoeden dat die zou worden gedropped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 22:06
RvV schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:03:
[...]

Hmm, volgend jaar met black friday maar weer kijken. Ik kon eigenlijk niets vinden wat mij echt zou "helpen" in het dagelijks gebruik met die commander, maar dat lijkt mij wel geinig.
Ik gebruik hier wipers uit, groot-licht uit en de continuous autopilot. Vooral dat laatste bevalt mij heel wat beter dan verwacht. Ik gebruik alleen de commander, geen button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Damian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:44:
[...]

Ik heb eigenlijk nog geen HW2 of HW2.5 auto's te koop gezien, zal toeval zijn of ze zijn schaars. Volgens mij kreeg je toch sowieso een update van HW2/2.5 naar 3 als je FSD aanschaft op de auto?[..]
Die zijn ook nagenoeg allemaal 5.5 jaar of ouder en dus al in particulier bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:04
spartacusNLD schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:36:
[...]

Wat waren je overwegingen hiervoor? Vervalt je garantie hier niet mee? Ik mag hopen dat je al een tijd met deze auto rijd. want de juniper update gaat precies dit soort updates af-fabriek krijgen.
Heb ik vermeld in het andere topic. Maar vooral basis voor verbetering audio.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-06 13:22
spartacusNLD schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:36:
[...]
Dus wat dat betreft hoef je voor significante verbeteringen in geluidsniveau niet op de Juniper te wachten :)

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
flupp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:15:
[...]

Zouden er hier mensen zijn die al eens zo'n "custom" sekwentie hebben gemaakt ? Blijkt ook mogelijk. Ik zou graag, indien dit al ergens bestaat, "We wish you a merry Christmas" kunnen afspelen (eender welk zo'n afgezaagd kerstliedje is ook wel leuk).

Er is blijkbaar een (gratis) app voor die op basis van een door jou gekozen nummer een sequentie uitpoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 16:59
flupp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:15:
[...]

Hier kun je er een aantal downloaden (zelf geen ervaring mee maar gewoon even gegoogled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Hallo allemaal. Kent iemand dit fenomeen? De laatste tijd ondervind ik regelmatig dat mijn Model Y niet connecteert op het LTE netwerk. Dit vooral wanneer ik vertrek van thuis en hij dus met Wifi verbonden was en dus moet overschakelen. Maar dat kan echt minutenlang duren, soms blijft het zelfs de ganse rit duren. Soms gebeurt het ook tijdens het rijden, dat is nog meer vervelend. Ik los het tegenwoordig op door een hotspot te activeren op mijn mobiel, maar dat is in feite toch ook geen ideale oplossing, zeker niet gezien ik gewoon maandelijks betaal voor premium connectivity, dat dat zou toch gewoon moeten werken.

Ik heb de indruk dat dit verslechterd is sinds de laatste paar updates.

Ik heb al de "reset" met het inhouden van beiden stuurknoppen geprobeerd, maar dat levert niets op.

Ik heb eens online gezocht maar vind niets echt soortgelijks. Wel mensen bij wie het compleet niet meer werkte, maar dat is dus bij mij het geval niet. Het is de ene dag bij de andere.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
BartDG schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:24:
Hallo allemaal. Kent iemand dit fenomeen? De laatste tijd ondervind ik regelmatig dat mijn Model Y niet connecteert op het LTE netwerk. Dit vooral wanneer ik vertrek van thuis en hij dus met Wifi verbonden was en dus moet overschakelen. Maar dat kan echt minutenlang duren, soms blijft het zelfs de ganse rit duren. Soms gebeurt het ook tijdens het rijden, dat is nog meer vervelend. Ik los het tegenwoordig op door een hotspot te activeren op mijn mobiel, maar dat is in feite toch ook geen ideale oplossing, zeker niet gezien ik gewoon maandelijks betaal voor premium connectivity, dat dat zou toch gewoon moeten werken.

Ik heb al de "reset" met het inhouden van beiden stuurknoppen geprobeerd, maar dat levert niets op.

Ik heb eens online gezocht maar vind niets echt soortgelijks. Wel mensen bij wie het compleet niet meer werkte, maar dat is dus bij mij het geval niet. Het is de ene dag bij de andere.

Dankjewel!
Zelfde probleem hier.
Ik heb al eens een service request in geschoten, en toen ze antwoordden ging het ineens weer probleemloos ... tot een paar dagen later.

Sinds ik de 2024.44.25.2 heb is het niet meer gebeurd.

Maar mijn laatste service request staat nog open sinds 6/12 ... geen reactie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Ik denk dat ik ook maar eens een service request ga indienen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet al teveel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
BartDG schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:24:

Dankjewel!
Heb je "Verbonden blijven tijdens rijden" uitstaan voor je thuis SSID?
Pagina: 1 ... 490 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: