Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 474 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.533 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:19:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de originele carbon spoiler, dat de laag dat op het carbon zit, vervaagt/los laat? Mijn Y performance komt uit september 2023... Vindt dit wel erg slecht, helemaal als de auto nog maar een jaartje oud is.[Afbeelding]
Gisteren is de mobiele service van Tesla bij mijn huis geweest om de spoiler netjes te vervangen onder de garantie. Alles ging netjes en secuur qua demontage en het monteren van de nieuwe.
Goede service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
jefjef schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:40:
15-11 bericht van Tesla! afspraak gemaakt en 20-11 ophalen in Tilburg!

NB volgens de Vin decoder krijg ik modeljaar S 2025
maar modeljaar 2025 is toch de jupiner?
Ik heb van de week een nieuwe MY opgehaald, volgens chassisnummer 2025. Gewoon het oude model natuurlijk. Heb in mijn garage momenteel een 2023 model staan, en er zijn afwerktechnisch wel enorm veel verbeteringen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van Overveld schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:41:
[...]

Ik heb van de week een nieuwe MY opgehaald, volgens chassisnummer 2025. Gewoon het oude model natuurlijk. Heb in mijn garage momenteel een 2023 model staan, en er zijn afwerktechnisch wel enorm veel verbeteringen te zien.
Wat zijn die verbeteringen dan?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
orf schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:33:
Bij mij (M3H) staat wifi steeds uitgeschakeld. Ook al staat bij de verbinding met mijn hotspot dat de wifi verbonden moet blijven in drive. Hoe kan ik voorkomen dat het schuifje bij wifi telkens weer op uit staat?
Dat komt waarschijnlijk omdat je thuis Wifi een andere SSID heeft dan je hotspot waarvoor niet ingesteld staat dat die verbonden moet blijven in drive. Je kunt deze ook instellen dat deze verbonden moet blijven. Wat ik de laatste tijd wel merk is dat als je vervolgens toch geen hotspot opzet, het heel lang duurt (+10min) voordat LTE aangaat. De Tesla blijft dan vrolijk aangeven dat ie verbonden is met wifi, terwijl je al lang geen ontvangst meer hebt met je thuis WiFi. Ik heb het dus maar weer uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@van Overveld ik ben ook benieuwd naar de verschillen. Interessant dat jij nu mooi kan vergelijken tussen die twee.
Hier een maart 2024 MY. Zou de 2025 weer wat 'beter' zijn qua zaken als isolatie, afwerking, etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
@pdidi mijn hotspot heeft dezelfde naam en ik heb in alle profielen aangegeven dat die verbonden moet blijven in drive. Toch doet de model 3 sporadisch gewoon wifi uit. Ook verbind die soms wel, maar weigert Spotify iets met de verbinding te doen totdat wifi weer uit en aangezet is.
Ik zie het maar als een salestechniek van Tesla om mijn het te dure abonnementen aan te smeren. (En ik weiger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
eltron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:32:
[...]
Zo maakt ieder zijn afwegingen. En dat mag gelukkig.
Ik wens jou veel plezier met de heilige graal uit 2019, maar rijd zelf liever in een nieuwe, zeker als die mij per saldo niet of nauwelijks meer kost. En ik ook nog zelf kan kijken welke opties ik wel of niet geld voor over heb.
Persoonlijk wil ik bijvoorbeeld nooit een wit interieur en de optiekleur moet ook maar net jouw smaak zijn.
Je verwart mij met wie de oorspronkelijke vraag hier op het forum stelde, hoor. Ik heb al een (andere) Long Range.

Los daarvan had ik gewoon mijn bedenkingen met die claim van jou dat je een nieuwe Long Range te pakken krijgt met diverse opties, voor die genoemde prijs. Was niet slecht bedoeld, overigens.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
AlloyGator velgbescherming helpt dat nou echt goed? En zijn deze zelf makkelijk te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
jefjef schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:40:
15-11 bericht van Tesla! afspraak gemaakt en 20-11 ophalen in Tilburg!

NB volgens de Vin decoder krijg ik modeljaar S 2025
maar modeljaar 2025 is toch de jupiner?
Tesla werkt toch helemaal niet met modeljaren? In 1zelfde jaar kan je verschillende facelifts hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze hebben wel modeljaren, maar het zegt weinig over wat je echt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Weet iemand welk document ik moet hebben om de sepp subsidie aan te vragen? Ik heb een aanvraag voor private lease ingediend, maar heb van tesla al wel de "Overeenkomst bestelling motorvoertuig". Kan ik dan al de subsidie aanvragen? Geloof dat het potje vrij snel leeg aan te lopen is :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:22
Maverick schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:11:
Weet iemand welk document ik moet hebben om de sepp subsidie aan te vragen? Ik heb een aanvraag voor private lease ingediend, maar heb van tesla al wel de "Overeenkomst bestelling motorvoertuig". Kan ik dan al de subsidie aanvragen? Geloof dat het potje vrij snel leeg aan te lopen is :P
Ik denk van wel, en het is op basis van een steekproef, ik heb bijvoorbeeld niets hoeven uploaden. Wel wordt later nog het kenteken gecontroleerd om het proces af te ronden. (tegen de tijd dat je het kenteken dus hebt) Aanvragen kan dus vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:29
Sunri5e schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:18:
AlloyGator velgbescherming helpt dat nou echt goed? En zijn deze zelf makkelijk te monteren?
Ik heb het filmpje bekeken en daarbij stel ik mij 2 vragen. 1) beschadigen de metalen clips met hun tandjes de velg niet ? Het zou weliswaar aan de binnenkant zijn, maar als de coating beschadigd, zal corrosie toch op termijn zijn vernietigende werk doen denk ik. 2) Als de banden vervangen moeten worden, blijven de protectors dan netjes op hun plaats, of moeten ze dan verwijderd cq vervangen worden ? De gelijmde lasnaad en afsluitplaatjes ga je niet onbeschadigd los krijgen denk ik.

YouTube: Fitting Your AlloyGator: A Simple Step-by-Step Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
Hoe verwarmen jullie de accu voor vertrek van een lange rit?

-Door een supercharger in de buurt te kiezen en de auto automatisch de accu om temp. brengt?
-de ontdooi stand aanzetten?
-of?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
Niet. Verspilling van energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

RvV

Het is al erg genoeg dat je het niet uit kunt zetten. Vanaf de eerste minuut begint hij al voor te verwarmen bij een temperatuur waar het echt niet nodig is. Als hij na 30 of 45 minuten nou eens zou kijken of dat nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxPTOL9vWhNhnfQmBYSEpQqbV94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0pvIUVE6PQoDwHYIzx226Pm.png?f=fotoalbum_large

Y'24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
De UI in de Tesla app wordt wat aangepast qua bruikbaarheid met routes plannen. Zoals hieronder aangegeven zet dit de deur ook open in een volgende update om aankomst percentage in te vullen. Daar zullen velen blij mee zijn. Daar gebruiken de meeste nu nog ABRP voor op bijv vakanties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOAs7zPiizIL7Lfu-LLJRvEky5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUPz11elHSNuiyCi5Zp7UH3J.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Tommie12 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:04:
[...]

Wat zijn die verbeteringen dan?
De onderste afwerking in de deuren in de ‘oude’ zijn van hard plastic, waar ze bij mij van zacht materiaal zijn.
De nieuwe lijkt iets dikker gelaagd glas te hebben in de deuren.
Tevens het dichtgooien klinkt bij de nieuwe meer als een kluisdeur. Meer isolatie aan de binnenkant denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
van Overveld schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:01:
[...]

De onderste afwerking in de deuren in de ‘oude’ zijn van hard plastic, waar ze bij mij van zacht materiaal zijn.
De nieuwe lijkt iets dikker gelaagd glas te hebben in de deuren.
Tevens het dichtgooien klinkt bij de nieuwe meer als een kluisdeur. Meer isolatie aan de binnenkant denk ik?
De Model 3 van 2017-2019 had ook door pockets van soft plastic. Sinds 2020 zijn ze overgegaan op hard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
flupp schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:16:
[...]

Je verwart mij met wie de oorspronkelijke vraag hier op het forum stelde, hoor. Ik heb al een (andere) Long Range.

Los daarvan had ik gewoon mijn bedenkingen met die claim van jou dat je een nieuwe Long Range te pakken krijgt met diverse opties, voor die genoemde prijs. Was niet slecht bedoeld, overigens.
Dan zit daar een stukje van de verwarring.
De LR uit 2019 had nog een (vanwege degradatie verminderde) range over die kleiner is dan de SR die je nu nieuw kunt kopen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
RvV schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:49:
Het is al erg genoeg dat je het niet uit kunt zetten. Vanaf de eerste minuut begint hij al voor te verwarmen bij een temperatuur waar het echt niet nodig is. Als hij na 30 of 45 minuten nou eens zou kijken of dat nodig is.

[Afbeelding]
Klopt het dat als je de auto in chill mode zet dat hij dan de accu niet of minder voorverwarmt?

Dit staat in de manual:
U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door een lagere acceleratiemodus te selecteren. Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen, in plaats van ervoor te zorgen dat de batterij de hoogste acceleratie kan blijven leveren. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie bij het rijden bij lage temperaturen. Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door japie514 op 16-11-2024 15:07 ]

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:41
Maverick schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:11:
Ik heb even voor je gegoogled:
https://www.rvo.nl/subsid...epp/subsidie-lease-nieuwe
"Uw aanvraag direct regelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
japie514 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:04:
[...]

Klopt het dat als je de auto in chill mode zet dat hij dan de accu niet of minder voorverwarmt?

Dit staat in de manual:
U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door een lagere acceleratiemodus te selecteren. Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen, in plaats van ervoor te zorgen dat de batterij de hoogste acceleratie kan blijven leveren. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie bij het rijden bij lage temperaturen. Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is.
Ik lees hier niets over voorverwarmen maar wel iets over het onttrekken van warmte aan de batterij. Dat is min of meer het tegenovergestelde van voorverwarmen.
Daardoor kun je dus iets minder snel accelereren en ook als je uit de chill mode gaat kost het even tijd voordat de batterij weer warmer is en je dus sneller kunt accelereren.

Voorverwarmen gaat in mijn boek over het extra opwarmen van de batterij in aanloop naar een laadbeurt bij de SuC. Dat is een heel ander verhaal en doet hij in chill mode uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
eltron schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:43:
[...]

Ik lees hier niets over voorverwarmen maar wel iets over het onttrekken van warmte aan de batterij. Dat is min of meer het tegenovergestelde van voorverwarmen.
Daardoor kun je dus iets minder snel accelereren en ook als je uit de chill mode gaat kost het even tijd voordat de batterij weer warmer is en je dus sneller kunt accelereren.

Voorverwarmen gaat in mijn boek over het extra opwarmen van de batterij in aanloop naar een laadbeurt bij de SuC. Dat is een heel ander verhaal en doet hij in chill mode uiteraard ook.
De accu verwarmen doet hij ook als je wegrijdt met een erg koude accu (sneeuvlokje bij de indicatie) om optimale prestaties te kunnen leveren. Het met stroom uit de accu verwarmen van de accu schijnt zelfs een beter rendement/range te geven dan te blijven rijden met een te koude accu. Maar het is wel een winter dingetje. In de zomer niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Himalaya op 16-11-2024 15:49 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Himalaya schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:47:
[...]

De accu verwarmen doet hij ook als je wegrijdt met een erg koude accu (sneeuvlokje bij de indicatie) om optimale prestaties te kunnen leveren. Het met stroom uit de accu verwarmen van de accu schijnt zelfs een beter rendement/range te geven dan te blijven rijden met een te koude accu. Maar het is wel een winter dingetje. In de zomer niet nodig.
Juist en wat ik mij dus afvraag is of de auto de accu minder opwarmt als je hem in chill mode hebt omdat de accu minder stroom hoeft te leveren bij acceleratie. De handleiding lijkt dat te suggereren maar is niet helemaal duidelijk daarover. Zou interessant zijn om het te meten maar daar heb je zeker Tessie of zo bij nodig..

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sunri5e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:46:
[...]

Nou, het is gelukt hoor. In november 2023 is mijn bedrijf dat sinds eind 2021 bestaat veranderd van rechtsvorm (van eenmanszaak naar BV vanwege belastingtechnische redenen). Findo dacht dat ik dus pas sinds november 2023 bestond. Ik moet nu 10k aanbetalen omdat ik nog net geen 3 jaar besta. Maar de financiering is wel goedgekeurd :)
Gefeliciteerd! Mijn analyse was dus spot on, het was de 3 jaar grens. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
japie514 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:55:
[...]

Juist en wat ik mij dus afvraag is of de auto de accu minder opwarmt als je hem in chill mode hebt omdat de accu minder stroom hoeft te leveren bij acceleratie. De handleiding lijkt dat te suggereren maar is niet helemaal duidelijk daarover. Zou interessant zijn om het te meten maar daar heb je zeker Tessie of zo bij nodig..
In jouw citaat uit de handleiding staat het volgende: "Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen,"

Er staat niets over minder opwarmen van de accu. Het gaat over het onttrekken van warmte aan de accu om het interieur op te warmen. Niets meer en niets minder. Veel duidelijker kunnen ze het m.i. ook niet opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23
japie514 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:55:
[...]

áls dan echt minimaal, vorige winter met mijn toenmalige 2022 3 RWD een heel aantal woon-werk ritten getest tussen standard en chill, maar er leek bijzonder weinig (lees eigenlijk dus géén) verschil te zitten in hoe de accu opwarmde gedurende de rit.

Op langere ritten geen 1-1 testen gedaan, maar ook daar, zal er weinig verschil in zitten, de auto zorgt ervoor dat de accu gewoon X vermogen kan leveren en heeft dat als doel voor het verwarmen, voor de CATL LFP pakketten lijkt die sweetspot rond de 25-30c te zitten, voor de BYD pakketten weet ik over een paar weken meer als ik mijn Y eens uitlaat naar 700km verderop voor het éérst. Vooralsnog pakt ie onderweg naar werk (80km) weinig warmte in het pakket, hooguit van 10 > 20c ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ik wil m'n schoonouders even goed adviseren met de aankoop van de auto en dan vooral de overdracht:

- auto fabrieksreset
- toegang in app / online tesla site verwijderen
- zelf via VIN rechten claimen online van de auto

C'est ca? Of zie ik iets over 't hoofd?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:53
Oekol schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:39:
Ik wil m'n schoonouders even goed adviseren met de aankoop van de auto en dan vooral de overdracht:

- auto fabrieksreset

Misschien heb ik het gemist, maar is het overname van een dealer, of particulier?
Rechten kan de huidige eigenaar overdragen in de app, en vergeet overschrijving bij RDW niet
En verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ADutchGuy schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:02:
[...]

Misschien heb ik het gemist, maar is het overname van een dealer, of particulier?
Rechten kan de huidige eigenaar overdragen in de app, en vergeet overschrijving bij RDW niet
En verzekering
Thanks!

Particulier, maar die punten heb je denk ik altijd ook bij een dealer? Die andere twee uiteraard, sat is het zelfde bij 'normale' auto's ook.

Ging mij even om het stukje waar ik die lieve mensjes moet geruststellen maar ik ben zo'n 'bofkont' die lease mag rijden en hier niet mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Goedenavond,
Ik heb een Tesla model 3 SR+ uit 2019 op het oog en heb toch wat vragen over de batterijgezondheid. Verkoper geeft aan dat dit in orde is maar heeft geen test of certificaat.

Op dit moment heeft de Tesla 26% met 85km bereik. Als ik dit even bereken kom ik uit op 330km met 100%. Nu is me niet duidelijk of de wltp nu 409 of 370km is. Ik lees wisselende aantallen. Als het 409 is, zou dat betekenen dat de batterij nog maar op 80% is. Wat vrij laag is.

Verkoper gaf wel aan dat het een actuele display is en kan komen omdat de vorige persoon bijvoorbeeld hard reed? Oid

Wat is wijsheid? Weet iemand hier meer over?

[ Voor 18% gewijzigd door ryanator op 16-11-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:52:
Goedenavond,
Ik heb een Tesla model 3 SR+ uit 2019 op het oog en heb toch wat vragen over de batterijgezondheid. Verkoper geeft aan dat dit in orde is maar heeft geen test of certificaat.

Op dit moment heeft de Tesla 26% met 85km bereik. Als ik dit even bereken kom ik uit op 330km met 100%. Nu is me niet duidelijk of de wltp nu 409 of 370km is. Ik lees wisselende aantallen. Als het 409 is, zou dat betekenen dat de batterij nog maar op 80% is. Wat vrij laag is.

Verkoper gaf wel aan dat het een actuele display is en kan komen omdat de vorige persoon bijvoorbeeld hard reed? Oid

Wat is wijsheid? Weet iemand hier meer over?
Wijsheid is in ieder geval niet te vertrouwen op het oordeel van iemand met commercieel belang in het verkopen van de auto, tenzij hij/zij een Tesla specialist is. De meeste handelaren die ervaring hebben met gebruikte Model 3's hebben de relevante informatie al in de advertentie staan. Iemand die zonder motivatie aangeeft dat iets 'in orde' is, is voor mij wel verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

nerovectra schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:03:
[...]

Wijsheid is in ieder geval niet te vertrouwen op het oordeel van iemand met commercieel belang in het verkopen van de auto, tenzij hij/zij een Tesla specialist is. De meeste handelaren die ervaring hebben met gebruikte Model 3's hebben de relevante informatie al in de advertentie staan. Iemand die zonder motivatie aangeeft dat iets 'in orde' is, is voor mij wel verdacht.
Het is wel een Tesla specialist. Alleen het batterij verhaal zit me niet helemaal lekker. Het liefst heb ik er een met certificaat. Zou zelf namelijk geen M3 kopen met minder dan 86% range. Alleen is dat nu lastig uit te rekenen omdat ik nu niet zeker weet of de WLTP 409 of 370 is. Op marktplaats staat bij bijna alle SR+'en een actieradius van 370km namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Zoals @nerovectra al zegt: iemand met commercieel belang kun je bij dergelijke uitspraak niet vertrouwen, tenzij er garantie op wordt gegeven, of onderbouwd met testcertificaat.
en een auto uit 2019 zit al richting einde garantietermijn zowel wat betreft leeftijd Bijna 6 jaar als wat betreft km.
Als de auto nu op de markt komt is het vrijwel zeker een leaseauto met altijd wat vraagtekens hoe zuinig de vorige berijder er op is gewest.

En de tekst dat de range in km wordt beïnvloed door rijstijl in de laatste rit gaat bij Tesla ook niet op, maar is gerelateerd aan de EPA norm range.
Bij andere merken kan de rijstijl wel invloed hebben op de GOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:06:
[...]

Het is wel een Tesla specialist. Alleen het batterij verhaal zit me niet helemaal lekker. Het liefst heb ik er een met certificaat. Zou zelf namelijk geen M3 kopen met minder dan 86% range. Alleen is dat nu lastig uit te rekenen omdat ik nu niet zeker weet of de WLTP 409 of 370 is. Op marktplaats staat bij bijna alle SR+'en een actieradius van 370km namelijk.
Ik ben geen range specialist, maar de verkoper kennelijk ook niet, anders had ie de onzekerheid bij je weg kunnen nemen. Maar ik snap dat je liever spiegelt aan ervaringen hier. Aan de andere kant, de 100% range van de auto op dit moment is natuurlijk meer relevant dan de degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

de range die wordt genoemd is mogelijk afhankelijk van de wielmaat. Bij grotere wielen hoort een kortere range.
(bij de model 3 gaat het dan om 18inch of 19inch, maar bij mijn MY LR zat er tussen 19inch of 21inch iets van 32km rangeverschil bij zelfde auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

eltron schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:13:
[...]

de range die wordt genoemd is mogelijk afhankelijk van de wielmaat. Bij grotere wielen hoort een kortere range.
(bij de model 3 gaat het dan om 18inch of 19inch, maar bij mijn MY LR zat er tussen 19inch of 21inch iets van 32km rangeverschil bij zelfde auto)
In dit geval 18 inch wielen, wat dus gunstiger zou moeten zijn voor de actieradius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

nerovectra schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:11:
[...]

Ik ben geen range specialist, maar de verkoper kennelijk ook niet, anders had ie de onzekerheid bij je weg kunnen nemen. Maar ik snap dat je liever spiegelt aan ervaringen hier. Aan de andere kant, de 100% range van de auto op dit moment is natuurlijk meer relevant dan de degradatie.
Dat is ook weer zo, verkoper geeft aan geen testcertificaten te doen ivm snelle doorloop en tot 100% volladen mag/kan niet ivm onverzekerd buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 19:40
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:14:
[...]

In dit geval 18 inch wielen, wat dus gunstiger zou moeten zijn voor de actieradius
Tesla geeft volgens mij epa range weer. Dus 330 epa is zoiets als 385 wltp. Dat zou dan 6.5% degradatie zijn (klinkt wel heel weinig) als je uit gaat van 409?

Dacht dat er rond de 380km(epa) orgineel op stond. Als je 50km kwijt bent zou dat rond de 13% zijn

[ Voor 15% gewijzigd door wootahH op 16-11-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

wootahH schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:17:
[...]

Tesla geeft volgens mij epa range weer. Dus 330 epa is zoiets als 385 wltp. Dat zou dan 6.5% degradatie zijn als je uit gaat van 409?
Domme vraag hoor maar wat wordt er bedoeld met epa range? Ik weet alleen dat ik 409km bereik zie staan als ik het kenteken controleer, maar in de auto dus de hierboven genoemde getallen van 86km/26% (dus 331 op 100%)

[ Voor 9% gewijzigd door ryanator op 16-11-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:28:
[...]

Domme vraag hoor maar wat wordt er bedoeld met epa range? Ik weet alleen dat ik 409km bereik zie staan als ik het kenteken controleer, maar in de auto dus de hierboven genoemde getallen van 86km/26% (dus 331 op 100%)
EPA is een Amerikaanse standaard en testmethode.
WLTP is de Europese.

In China heb je weer een andere. Iets met een C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PSP123 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:43:
Hoe verwarmen jullie de accu voor vertrek van een lange rit?

-Door een supercharger in de buurt te kiezen en de auto automatisch de accu om temp. brengt?
-de ontdooi stand aanzetten?
-of?
Waarom wil je je accu verwarmen voordat je een lange rit maakt?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19
Wat een heerlijke upgrade van een M3 2019 naar een MY 2024, van de week nieuw opgehaald. Zoveel meer rijcomfort dan die 2019 "kart". Wat een enorme auto als je ernaast staat, zo hoog en breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:28:
[...]

Die 409 km zal de WLTP zijn toen de auto nieuw was.

Het scherm in de auto geeft echter een getal weer dat gebaseerd is op een EPA norm. Bijvoorbeeld mijn Model Y heeft een WLTP van 455 km, maar in het scherm stond 418 km toen hij nieuw was.

Als ik mijn voorbeeld omreken naar die Model 3 zou die 409 km WLTP dus nieuw op het scherm iets van 370-375 km zijn geweest. Dit is het getal dat je als referentie moet gebruike voor het inschatten van degradatie. Ik weet echter niet of dit klopt voor de diverse Model 3 varianten. Er zijn hier vast oudgedienden hier die nog weten wat een bepaalde uitvoering nieuw als bereik aangaf.

En zoals ook al door anderen gemeld zouden ze de batterij liefst eens tot 100% laden, dat is wat preciezer dan teruggekeken van een laag percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Hm, bij private lease willen ze toch wat details van de private lease maatschappij weten zo lijkt het. Weet daar nog niets vanaf, dus toch maar even deze week wachten dan maar.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:26:
[...]

Die 409 km zal de WLTP zijn toen de auto nieuw was.

Het scherm in de auto geeft echter een getal weer dat gebaseerd is op een EPA norm. Bijvoorbeeld mijn Model Y heeft een WLTP van 455 km, maar in het scherm stond 418 km toen hij nieuw was.

Als ik mijn voorbeeld omreken naar die Model 3 zou die 409 km WLTP dus nieuw op het scherm iets van 370-375 km zijn geweest. Dit is het getal dat je als referentie moet gebruike voor het inschatten van degradatie. Ik weet echter niet of dit klopt voor de diverse Model 3 varianten. Er zijn hier vast oudgedienden hier die nog weten wat een bepaalde uitvoering nieuw als bereik aangaf.

En zoals ook al door anderen gemeld zouden ze de batterij liefst eens tot 100% laden, dat is wat preciezer dan teruggekeken van een laag percentage.
Dat klinkt dan zeker niet slecht. Uitgaande van 375km nieuw bereik op het scherm

26% op dit moment 85km
100% zou dan 331km zijn

Wat betekent dat 331/375 = 88%.

Natuurlijk weet ik niet of het opladen daadwerkelijk 331km op 100% aangeeft. Ik heb namelijk alleen de foto waarop hij het percentage van 26%/85km is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
heeft iemand een idee hoe ver van tevoren (voor het ophalen van de auto) je het kenteken krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
Sunri5e schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:38:
heeft iemand een idee hoe ver van tevoren (voor het ophalen van de auto) je het kenteken krijgt?
Vaak een paar dagen van tevoren, maar misschien weten ze dat beter in Het grote Tesla Levering topic #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:31:
[...]

Dat klinkt dan zeker niet slecht. Uitgaande van 375km nieuw bereik op het scherm

26% op dit moment 85km
100% zou dan 331km zijn

Natuurlijk weet ik niet of het opladen daadwerkelijk 331km op 100% aangeeft. Ik heb namelijk alleen de foto waarop hij het percentage van 26%/85km is.
De 2019 SR+ was 384 als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:47:
[...]

De 2019 SR+ was 384 als ik het me goed herinner.
In dit geval dan afgerond 86%. Ook netjes voor 17.400 euro lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Sunri5e schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:38:
Was bij mij ongeveer een week van tevoren in de app meen ik.
In elk geval heb ik toen ook de verzekering geregeld met kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:39:

- auto fabrieksreset

Ik heb met verkoop van mijn 3 recent (met als notitie dat ik niet alle gebruikte sleutelkaarten bij die auto afgegeven heb omdat ik er in totaal 3 gekoppeld had)

- Fabrieksreset
- Betaling > Verificatie dat deze binnen is
- Auto overgeschreven online via RDW
- App-Toegang overgedragen in de app naar nieuwe gebruiker
- Direct na deze overdracht samen met de koper geverifieerd dat alle "oude" telefoonsleutels eruit waren, en mijn achtergebleven (derde) sleutelkaart verwijderd. (Ik gebruik 1 sleutelkaart voor meerdere Tesla's o.a. van familie enzo :)).

Die laatste stap is altijd nuttig om even te controleren dat alle sleutelkaarten die je hebt gekregen ook werken, en er géén extra sleutels meer geregistreerd staan in de auto.

Thats it.

Na overdracht krijg je als koper een maand gratis premium connectivity. Alles gekoppeld aan het account van de verkoper (apps als Tessie enzo) worden bij overdracht van de app-toegang vanzelf (en direct) ontkoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

Met een (s3xy) dongeltje kun je 't zo uitlezen met een testritje.
Alternatief hang je 'm met een testritje even aan een fastnedje tot 100% om te kijken waar je op uit komt. Vertrouw een verkoper nooit op zijn blauwe ogen. Het gaat niet om wisselgeld, geef die €150 uit aan een mooie dongle om 'm uit te lezen, installeren en verwijderen is 3 minuten werk. Of ga ff laden, of vraag de verkoper om 'm tot 100% op te laden voor een testritje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mar.tin schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:26:
[...]

Alternatief hang je 'm met een testritje even aan een fastnedje tot 100% om te kijken waar je op uit komt. Vertrouw een verkoper nooit op zijn blauwe ogen. Het gaat niet om wisselgeld, geef die €150 uit aan een mooie dongle om 'm uit te lezen, installeren en verwijderen is 3 minuten werk. Of ga ff laden, of vraag de verkoper om 'm tot 100% op te laden voor een testritje.
Aan de hand van de info hierboven over het bereik ben ik inmiddels gerust gesteld en begrijp ik het beter. Goed genoeg om te weten dat de batterij capaciteit nog 86%+ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
De 1e 13k

En hier een exemplaar met bijna 3 ton op de teller maar toch nog een SOH van 86%. Is dat niet extreem hoog voor die km stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:37:
De 1e 13k

En hier een exemplaar met bijna 3 ton op de teller maar toch nog een SOH van 86%. Is dat niet extreem hoog voor die km stand?
Die eerst is excl BTW. Ziet er verder wel prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Degradatie is niet lineair dus zou best kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Mar.tin schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:26:
[...]

Even aan een fastnedje hangen om tot 100% te laden gaat enkel snel zijn als je al op 99% zit.
Als je bijvoorbeeld van 70% moet beginnen ga je wel eventjes bezig zijn. Die laatste procenten gaan het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Maasluip schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:08:
[...]

Waarom wil je je accu verwarmen voordat je een lange rit maakt?
Dat levert je extra bereik op. Je verschuift namelijk het opwarmingsverbruik naar de laadpaal ipv dat het uit je accu gehaald wordt tijdens het rijden.
Goedkoper is het wel niet, zeker die ontdooistand verbruikt wel serieus wat.
Geen idee of het efficiënter gaat als je een snellader selecteert en zo de voorverwarming trieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Wellicht de domste vraag van de avond, maar laadt een Tesla ook daadwerkelijk op zoals ik denk dat het werkt aan de hand van mijn voorbeeld? Stel dat:
26% = 86km
Dan zou 100% = 331km.

Of zit dit niet zo in elkaar met EV’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:31:
Wellicht de domste vraag van de avond, maar laadt een Tesla ook daadwerkelijk op zoals ik denk dat het werkt aan de hand van mijn voorbeeld? Stel dat:
26% = 86km
Dan zou 100% = 331km.

Of zit dit niet zo in elkaar met EV’s?
zo dom is de vraag nu ook weer niet, maar het probleem zit in de betrouwbaarheid van die 26%.
en 26% waarvan dan?
Pas bij 100% weet je echt dat het alles is en er niet meer in kan.
Sommige batterijen hebben ook af en toe 100% batterijlading nodig om te calibreren en de tussenstanden beter te kunnen inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ryanator schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:31:
[...]

26% op dit moment 85km
100% zou dan 331km zijn

Maar ik weet dus niet of die 375 klopt.

Ik vind hier wel specs van dat model: https://www.evspecifications.com/en/model/bbc397

Maar daar staat WLTP 409 km en EPA 402 km. Het kan dus ook zijn dat er nieuw bij 100% 402 km stond en dan zou de degradatie flink hoger zijn.

Er is echter ook een model op die site waar alleen EPA gegevens staan en dan is het 354 km (overigens met dezelfde batterij). Als dat dus oorspronkelijk in het scherm stond dan zou de degradatie heel erg meevallen.

Hopelijk weet een van de oudgedienden hier wat het referentiegetal is voor dat model.

EDIT
Te vroeg getypt... Caelorum had al een antwoord met 384 km...

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-11-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:54:
[...]

Maar ik weet dus niet of die 375 klopt.

Ik vind hier wel specs van dat model: https://www.evspecifications.com/en/model/bbc397

Maar daar staat WLTP 409 km en EPA 402 km. Het kan dus ook zijn dat er nieuw bij 100% 402 km stond en dan zou de degradatie flink hoger zijn.

Er is echter ook een model op die site waar alleen EPA gegevens staan en dan is het 354 km (overigens met dezelfde batterij). Als dat dus oorspronkelijk in het scherm stond dan zou de degradatie heel erg meevallen.

Hopelijk weet een van de oudgedienden hier wat het referentiegetal is voor dat model.
Ik zie veelal 220-240 Miles dus max 386km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

eltron schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:42:
[...]

zo dom is de vraag nu ook weer niet, maar het probleem zit in de betrouwbaarheid van die 26%.
en 26% waarvan dan?
Pas bij 100% weet je echt dat het alles is en er niet meer in kan.
Sommige batterijen hebben ook af en toe 100% batterijlading nodig om te calibreren en de tussenstanden beter te kunnen inschatten.
Tja met het terugrekenen dus ‘van’ de 331 als dat logica zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
https://www.fueleconomy.g...nd.do?action=sbs&id=41416
240 miles voor de 2019 SR+ dus. Omgerekend de eerder genoemde 384km.

220 miles is voor de hier nooit uitgebrachte Standard Range (zonder plus)

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 16-11-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:05:
https://www.fueleconomy.g...nd.do?action=sbs&id=41416
240 miles voor de 2019 SR+ dus. Omgerekend de eerder genoemde 384km.

220 miles is voor de hier nooit uitgebrachte Standard Range (zonder plus)
Dus 331/384=86% met 116k op de teller. Lijkt me prima in lijn met wat ik verwacht had. Ik zie dat ze veel afvlakken rond 86%.

Moet wel zeggen dat ik het verdacht vind of vond aangezien ik deze kan ophalen voor €17.400. De rest van de advertenties ligt ruim duizend hoger. Iets met snelle omloop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
this schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:10:
[...]

Even aan een fastnedje hangen om tot 100% te laden gaat enkel snel zijn als je al op 99% zit.
Als je bijvoorbeeld van 70% moet beginnen ga je wel eventjes bezig zijn. Die laatste procenten gaan het traagst.
Een proefritje mag best een uurtje duren toch? Je kunt ook prima even tegen de verkoper zeggen dat je 'm ff tot 100% vollaadt om te kijken hoe veel km er dan in zitten, en er dan weer wat uit rijdt.

Als er dan iemand heel erg begint te stuiteren weet je gauw genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Mar.tin schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:06:
[...]

Een proefritje mag best een uurtje duren toch? Je kunt ook prima even tegen de verkoper zeggen dat je 'm ff tot 100% vollaadt om te kijken hoe veel km er dan in zitten, en er dan weer wat uit rijdt.

Als er dan iemand heel erg begint te stuiteren weet je gauw genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt toch? :)
Is het niet veel simpler om te vragen of je de auto met 100% kan ophalen voor de proefrit ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mar.tin schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:06:
[...]

Het rare is dus, verkoper wilt de auto niet tot 100% laden. Om redenen dat er nog meer gegadigden zijn die dat niet uitmaken en omdat hij de range calculeert door doorrekenen naar 100% vanaf die 26%.

Daarnaast kan hij de tesla niet onverzekerd zo lang buiten aan de laadpaal laten staan gaf hij aan. Nu heb ik heb even telefonisch gesproken en hij gaat hem naar 50% laden morgenochtend zodat ik de range kan zien als ik kom kijken. Blijkt dus dat hij zelf geen laadpaal heeft en vandaar vermoed ik dat hij hem niet vol wilt of kan laden

[ Voor 6% gewijzigd door ryanator op 17-11-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

The Druid schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:35:
[...]

Is het niet veel simpler om te vragen of je de auto met 100% kan ophalen voor de proefrit ?
Dat wilt de verkoper dus niet doen. Hij gooit ze nooit vol, gewoon aanbieden en verkopen. Wat hij dan wel morgen kan doen is hem tot 50% opladen. Want anders staat de onverzekerde auto buiten lang aan een openbare lader. Hij heeft dus geen eigen laadpaal in de zaak

[ Voor 20% gewijzigd door ryanator op 17-11-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

@ryanator kan je er niet heen voor een proefrit en dan dat ding aan de snellader hangen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:38:
[...]

Dat wilt de verkoper dus niet doen. Hij gooit ze nooit vol, gewoon aanbieden en verkopen. Wat hij dan wel morgen kan doen is hem tot 50% opladen. Want anders staat de onverzekerde auto buiten lang aan een openbare lader. Hij heeft dus geen eigen laadpaal in de zaak
Dan ga je een proefrit maken, kijken of de rest van de auto je bevalt, en als je 80% zeker bent dat je hem wil kopen kun je wellicht "onder voorbehoud" kopen en dat je hem dan aan een snellader hangt op eigen kosten. Dan kun je tot 80/90% laden (of 100 als je tijd zat hebt) om de laatste twijfel weg te nemen. En als hij daar niet aan mee wil werken, ook voor jou geldt: er staan er meer te koop.

ByTheWay: Niet toevallig in Zutphen? Heb daar 1x contact mee gehad omdat hij dacht een model 3 met free SuC te hebben staan.

[ Voor 7% gewijzigd door gjcvro op 17-11-2024 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:10
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:37:
[...]

Het rare is dus, verkoper wilt de auto niet tot 100% laden. Om redenen dat er nog meer gegadigden zijn die dat niet uitmaken en omdat hij de range calculeert door doorrekenen naar 100% vanaf die 26%.

Daarnaast kan hij de tesla niet onverzekerd zo lang buiten aan de laadpaal laten staan gaf hij aan. Nu heb ik heb even telefonisch gesproken en hij gaat hem naar 50% laden morgenochtend zodat ik de range kan zien als ik kom kijken. Blijkt dus dat hij zelf geen laadpaal heeft en vandaar vermoed ik dat hij hem niet vol wilt of kan laden
Snel wegwezen daar, hoog smoesjes-gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

sphere schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:44:
@ryanator kan je er niet heen voor een proefrit en dan dat ding aan de snellader hangen?
Punt is dat het bijna 1,5u rijden is erheen. Heb zelf ook nog geen laadpas dus ik zou niet zeker weten of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:54:
[...]

Punt is dat het bijna 1,5u rijden is erheen. Heb zelf ook nog geen laadpas dus ik zou niet zeker weten of dat kan.
Nou maak je zelf smoesjes.. (gratis) laadpas heb je binnen 2 dagen geregeld. En als je hard genoeg twijfelt over de auto is het die paar uur rijden toch wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gjcvro schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:46:
[...]

Dan ga je een proefrit maken, kijken of de rest van de auto je bevalt, en als je 80% zeker bent dat je hem wil kopen kun je wellicht "onder voorbehoud" kopen en dat je hem dan aan een snellader hangt op eigen kosten. Dan kun je tot 80/90% laden (of 100 als je tijd zat hebt) om de laatste twijfel weg te nemen. En als hij daar niet aan mee wil werken, ook voor jou geldt: er staan er meer te koop.

ByTheWay: Niet toevallig in Zutphen? Heb daar 1x contact mee gehad omdat hij dacht een model 3 met free SuC te hebben staan.
Dus voor betaling zelf eerst ff langs de snellader? Helaas beschik ik niet over een pas aangezien dit m’n eerste EV wordt. Het opladen morgen zal hij sowieso doen, en voor ik vertrek belt hij even met wat de range en percentage is om twijfel weg te nemen. En nope toevallig niet in Zutphen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gjcvro schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:56:
[...]

Nou maak je zelf smoesjes.. (gratis) laadpas heb je binnen 2 dagen geregeld. En als je hard genoeg twijfelt over de auto is het die paar uur rijden toch wel waard?
Zeker niet, ik heb morgenmiddag de afspraak staan. Denk dus niet dat de laadpas voor die tijd binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:54:
[...]

Er zijn vast nog andere te koop met minder moeilijke verkopers, ik zou deze laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:56:
[...]

Zeker niet, ik heb morgenmiddag de afspraak staan. Denk dus niet dat de laadpas voor die tijd binnen is
Je kunt zelfs op verschillende plaatsen laden met alleen een app op je telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gjcvro schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:58:
[...]

Je kunt zelfs op verschillende plaatsen laden met alleen een app op je telefoon..
Wist ik niet, bedankt voor de tip. Dat biedt dan een goede uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een onverzekerde auto mag helemaal niet aan een openbare laadpaal staan (ofja de openbare weg op). Dat is ook lastig om een proefrit te maken dan. Je bent gewoon niet verzekerd. Heeft die aanbieder een plek waar je de auto kunt proberen? Klinkt voor mij als best veel gedoe terwijl er voldoende aanbod is/komt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
SirLenncelot schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:08:
Een onverzekerde auto mag helemaal niet aan een openbare laadpaal staan (ofja de openbare weg op). Dat is ook lastig om een proefrit te maken dan. Je bent gewoon niet verzekerd. Heeft die aanbieder een plek waar je de auto kunt proberen? Klinkt voor mij als best veel gedoe terwijl er voldoende aanbod is/komt.
Als het een garagebedrijf is heb je garage kentekenplaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
gjcvro schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:09:
[...]

Als het een garagebedrijf is heb je garage kentekenplaten...
Maar dan is er ook geen issue om op te laden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

SirLenncelot schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:08:
Proefrit was geen probleem uiteraard. Het ging hem puur om het opladen van de tesla. Moet wel zeggen dat het een bedrijfje is die alleen maar Tesla’s verkoopt. Zo te zien erg snel gezien de marktplaats advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

SirLenncelot schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:09:
[...]

Leek mij ook. Na hem verteld te hebben wat ik ervan vond is hij minstens bereid om het aan de lader te hangen morgen voordat ik kom. Misschien is het ook een stukje moeite doen wat bij een andere koper dan niet het geval zou zijn. Kan best een zeikerd zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:11:
[...]

Leek mij ook. Na hem verteld te hebben wat ik ervan vond is hij minstens bereid om het aan de lader te hangen morgen voordat ik kom en range door te geven. Misschien is het ook een stukje moeite doen wat bij een andere koper dan niet het geval zou zijn. Kan best een zeikerd zijn hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 19:58
[...]

Garage kentekenplaten zijn alleen voor proefritten. Mag je hem niet mee parkeren ed. Is ook best jatgoed

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Maar even zonder speculatie, als ik morgen naar die auto ga kijken en alles bevalt me en hij rijdt goed. en the range op 50% zou rond 165km zijn. Is de auto dan in the clear? Normaal zou ik denken te mooi om waard te zijn voor nog geen 17,5k. Weet niet welk addertje er verder nog onder het gras kan zitten

[ Voor 11% gewijzigd door ryanator op 17-11-2024 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
gjcvro schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:58:
[...]

Wat dacht je van gewoon naar een snellader gaan die niet van Tesla is en met je bankpas betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

De regels rondom die platen zijn best lastig, kan zijn dat er gezanik van komt als hij met groene platen 2 straten verderop een paar uur stil staat. (plus dat hij ws bang is dat ze gejat worden))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:14:
Maar even zonder speculatie, als ik morgen naar die auto ga kijken en alles bevalt me en hij rijdt goed. en the range op 50% zou rond 165km zijn. Is de auto dan in the clear? Normaal zou ik denken te mooi om waard te zijn voor nog geen 17,5k. Weet niet welk addertje er verder nog onder het gras kan zitten
17.5k is een nette prijs, maar ik neem bijv. de mijne over voor 18.2k met 130k op de teller, maar dat is wel een SR+.
Ik denk dat die 100k km meer wel afweegt tegen dat het een LR variant is, dus dan is de prijs denk ik best prima. Ik verwacht dat we wel meer van die prijzen gaan zien de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Caelorum schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:19:
[...]

17.5k is een nette prijs, maar ik neem bijv. de mijne over voor 18.2k met 130k op de teller, maar dat is wel een SR+.
Ik denk dat die 100k km meer wel afweegt tegen dat het een LR variant is, dus dan is de prijs denk ik best prima. Ik verwacht dat we wel meer van die prijzen gaan zien de komende tijd.
Dit betreft ook een SR+ met 117k op de teller. Scherp geprijsd om snel weg te gaan. Hij wilde er niks van af halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:20:
[...]

Dit betreft ook een SR+ met 117k op de teller. Scherp geprijsd om snel weg te gaan. Hij wilde er niks van af halen
ah ok, dan is die inderdaad goed geprijsd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Caelorum schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:22:
[...]

ah ok, dan is die inderdaad goed geprijsd!
Hoeveel haal je op een volle accu ongeveer? Weet je dat toevallig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
Bij Shell recharge kun je met je bankpas of contactloos met je telefoon betalen.
Ik zou hem zelf gewoon tot 80% laden kijken naar de range en dan kopen.
Mijn LR 2019 zat bij aankoop op 80% en toen had ik een range van 360km dat is met 100% 450km en volgens mij is het vanaf nieuw 499km.
Helemaal prima dus.
Je hebt sowieso nog bijna 2 jaar Tesla garantie op de accu als je niet boven de 160K kilometers komt.
Ik denk niet dat de verkoper kwade wil heeft maar gewoon een snelle doorloop heeft in die auto's.
Waar ik mijn M3 2019 heb gekocht stonden er 15 te koop uit 2019 en die zijn nu 2 weken later praktisch allemaal verkocht.
Ze kopen die op van de leasemij, worden even gepoetst en dan snel weer door.
Gewoon dozenschuiven.

[ Voor 12% gewijzigd door -Junkiexp- op 17-11-2024 11:31 ]

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

-Junkiexp- schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:27:
Bij Shell recharge kun je met je bankpas of contactloos met je telefoon betalen.
Ik zou hem zelf gewoon tot 80% laden kijken naar de range en dan kopen.
Je hebt sowieso nog bijna 2 jaar Tesla garantie op de accu als je niet boven de 160K kilometers komt.
Ik denk niet dat de verkoper kwade wil heeft maar gewoon een snelle doorloop heeft in die auto's.
Waar ik mijn M3 2019 heb gekocht stonden er 15 te koop uit 2019 en die zijn nu 2 weken later praktisch allemaal verkocht.
Ze kopen die op van de leasemij, worden even gepoetst en dan snel weer door.
Gewoon dozenschuiven.
Dat idee krijg ik ook. Geen SoH, maar toch soort check om dit op te lossen. Hoe lang zou zoiets duren? Naar 80 laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:41
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:24:
[...]

Hoeveel haal je op een volle accu ongeveer? Weet je dat toevallig
Duidelijk een nieuwe Ev-er ;) (no offence).
Hoeveel je rijdt op een volle accu is totaal niet relevant. Je rijdt namelijk nooit een accu van 100% naar 0%.
Belangrijkste is:
Rij je het gros in NL, dan boeit het sowieso niet. Zaak is dan vooral als je onderweg moet laden om met een vrij lege accu aan te komen en een warme accu. dan blaas je in 5 á 10 minuten 100km range in de accu en kom je nagenoeg altijd wel thuis.
Vakantie: ik lees bijna altijd dat de accu al vol zat/klaar was voordat men naar de wc was geweest en ff een broodje gehaald had.
(ik heb er inmiddels 230k op staan maar 99,9% in NL dus geen vakantie-ervaring)

Men vreest vaak het meest voor het leed dat nimmer komen gaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 17-11-2024 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:30:
[...]

Dat idee krijg ik ook. Geen SoH, maar toch soort check om dit op te lossen. Hoe lang zou zoiets duren? Naar 80 laden
Van 20% naar 80% zal iets van 25-30 minuten zijn bij een snellader.
Al dacht ik dat de SR wat minder snel laad dan een LR maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Pagina: 1 ... 474 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: