Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 475 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ybos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:31:
[...]

Duidelijk een nieuwe Ev-er ;) (no offence).
Hoeveel je rijdt op een volle accu is totaal niet relevant. Je rijdt namelijk nooit een accu van 100% naar 0%.
Belangrijkste is:
Rij je het gros in NL, dan boeit het sowieso niet. Zaak is dan vooral als je onderweg moet laden om met een vrij lege accu aan te komen en een warme accu. dan blaas je in 5 á 10 minuten 100km range in de accu en kom je nagenoeg altijd wel thuis.
Vakantie: ik lees bijna altijd dat de accu al vol zat/klaar was voordat men naar de wc was geweest en ff een broodje gehaald had.

Men vreest vaak het meest voor het leed dat nimmer komen gaat ;)
Haha dat klopt helemaal. Het was voor mij ook meer om de degradatie te achterhalen. Ik ga de auto gebruiken voor retour ritten van 170km naar werk 2x wekelijks. Vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Bij FastNed ook met pinpas op te laden. Ik rijd zelf al 6 jaar EV. Heb zelf een laadpaal thuis dat is wel echt een uitkomst. Zonder laadpaal thuis kan het gedoe zijn met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:33:
[...]
Haha dat klopt helemaal. Het was voor mij ook meer om de degradatie te achterhalen. Ik ga de auto gebruiken voor retour ritten van 170km naar werk 2x wekelijks. Vandaar.
Laat je nagenoeg vol vertrekt en dan thuis weer kan laden na de retourrit dan lukt je dat in de winter ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:33:
[...]

fluitje van n cent. Ik neem aan dat je op t werk kan laden.
Ik heb een flinke periode 380km per dag gedaan. Thuis laden en op t werk laden, geen centje pijn :N

Rij op dit moment bijna 200km per dag, 1x laden per dag. rij van 90-15% ongeveer.
Ochtend 110-115, middag nog geen 90 gemiddeld want druk.
(ook n 2019 M3)

[ Voor 14% gewijzigd door ybos op 17-11-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ybos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:36:
[...]

fluitje van n cent. Ik neem aan dat je op t werk kan laden.
Ik heb een flinke periode 380km per dag gedaan. Thuis laden en op t werk laden, geen centje pijn :N

Rij op dit moment bijna 200km per dag, 1x laden per dag. rij van 90-15% ongeveer.
Ochtend 110-115, middag nog geen 90 gemiddeld want druk.
Nee helaas niet, werk momenteel midden in de stad. Vandaar het 170km retourtje wat de auto moet trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mijn angst is gewoon dat ik een kat in de zak koop en dat de batterijdegradatie forst is. Gezien de sketchy houding van verkoper. Voor een jong persoon als ik die lang gespaard heeft is dat gewoon iets wat me bezig houdt, die degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:39:
Mijn angst is gewoon dat ik een kat in de zak koop en dat de batterijdegradatie forst is. Gezien de sketchy houding van verkoper. Voor een jong persoon als ik die lang gespaard heeft is dat gewoon iets wat me bezig houdt, die degradatie.
Ik snap je helemaal, het blijft redelijk geld :Y
Maar als hij net iets meer dan n ton heeft gereden zou ik me echt niet druk maken. Ik heb nog nooit (!) gelezen dat er een accu van een M3 defect was/last had van overmatige degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ybos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:42:
[...]

Ik snap je helemaal, het blijft redelijk geld :Y
Maar als hij net iets meer dan n ton heeft gereden zou ik me echt niet druk maken. Ik heb nog nooit (!) gelezen dat er een accu van een M3 defect was/last had van overmatige degradatie.
Mijn vriendin was al bang dat dit er zo eentje zou zijn. Of begin 80% aangezien de scherpe prijs 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 22:36
-Junkiexp- schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:32:
[...]

Van 20% naar 80% zal iets van 25-30 minuten zijn bij een snellader.
Al dacht ik dat de SR wat minder snel laad dan een LR maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
2019 SR+ - 105 kW (10-80%) 21 min - Max Power 170 kW
2019 LR - 163 kW (10-80%) 20 min - Max Power 250 kW

[ Voor 5% gewijzigd door shinken82 op 17-11-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:47:
[...]

Mijn vriendin was al bang dat dit er zo eentje zou zijn. Of begin 80% aangezien de scherpe prijs 😂
Volgens mij vertelde je eerder dat hij alleen Tesla doet. Hij gaat echt geen zooi in de markt dumpen. Als je Tesla only doet en je gooit je naam te grabbel is het snel afgelopen met de verkoop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ybos schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:51:
[...]

Volgens mij vertelde je eerder dat hij alleen Tesla doet. Hij gaat echt geen zooi in de markt dumpen. Als je Tesla only doet en je gooit je naam te grabbel is het snel afgelopen met de verkoop :Y
Dat is ook weer waar. Vgm is het een zij bedrijfje van een autogarage zoals ik zo gauw kan vinden.

Feit blijft wel dat het gewoon een ex lease is en dozen duwen blijft haha

[ Voor 7% gewijzigd door ryanator op 17-11-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

shinken82 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:48:
[...]

2019 SR+ - 105 kW (10-80%) 21 min - Max Power 170 kW
2019 LR - 163 kW (10-80%) 20 min - Max Power 250 kW
Dan ga ik dat sowieso eens doen morgen. Ik zie veel community recharge by shell. Is dat allemaal fast charging? En heel veel Allego. Is dat ook fast en mogelijk met pin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:02:
[...]

Dan ga ik dat sowieso eens doen morgen. Ik zie veel community recharge by shell. Is dat allemaal fast charging? En heel veel Allego. Is dat ook fast en mogelijk met pin?
Zet gewoon de app van Shell op je telefoon, dat is niet de goedkoopste, maar daarmee kan je zowat overal laden, behalve bij Tesla.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:38:
[...]

Dat wilt de verkoper dus niet doen. Hij gooit ze nooit vol, gewoon aanbieden en verkopen. Wat hij dan wel morgen kan doen is hem tot 50% opladen. Want anders staat de onverzekerde auto buiten lang aan een openbare lader. Hij heeft dus geen eigen laadpaal in de zaak
Hoe ga jij dan proefrijden met een onverzekerde auto, zou nog eens heel hard nadenken of dit wel de auto en de verkoper is voor jou.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

The Druid schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:05:
[...]

Hoe ga jij dan proefrijden met een onverzekerde auto, zou nog eens heel hard nadenken of dit wel de auto en de verkoper is voor jou.
Groene kentekenplaat. Dat is voor proefritjes. Maar een weekend lang laten staan lijkt me ook wat te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00
-Junkiexp- schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:32:
[...]

Van 20% naar 80% zal iets van 25-30 minuten zijn bij een snellader.
Al dacht ik dat de SR wat minder snel laad dan een LR maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
De SR laadt inderdaad een stuk minder snel dan de LR. LR begint bij (max) 250kW. De SR begint bij (max) 178kW. Daarna is het afhankelijk van welke accu je hebt hoe de laadcurve verloopt. In de regel ben je met de SR zo'n max 10 minuten langer bezig per laadbeurt (en dat is echt grofweg hoor gezien de verschillende soorten accu's).

Je moet je er echter ook weer niet blind op staren, want de SR is zoveel meer zuiniger dan de LR dat je het in range deels weer terugkrijgt. Ter vergelijking (al eens gepost) maar mijn 2019 LR met degradatie en mijn nieuwe model 3 Highland standard range ontliepen elkaar ongeveer niets qua reistijd naar Zuid-Frankrijk. Ik heb voor de lol even diverse bestemmingen met beide auto's gepland met ABPR om te zien hoeveel ik erop achteruitging als ik een nieuwe SR nam. Resultaat: het had (voor mij) geen nut om extra geld te steken in een LR omdat het rijden met de oude LR naar Zuid-Frankrijk me snel genoeg ging (en dus een nieuwe SR ook).

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 17-11-2024 13:23 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Dat is appels en peren. Highland SR is een stuk zuiniger dan de oude SR. Maar de SR is idd altijd zuiniger dan LR.

[ Voor 23% gewijzigd door gebruikershaes op 17-11-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:59
En bij een SR ga je uiteindelijk ook degradatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:38:
Zie in de Tesla app bij laadpassen toevoegen 3 extra laadpassen:

Joulz
team Mobility Card
Mobilitics

had deze nog niet eerder gezien, lijkt wel wat vooruitgang in te zitten, hopelijk volgen er snel meer !
Powered by ZENO is nu ook beschikbaar in de app als betaalpas.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38
The Druid schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:05:
[...]

Proefrijden kan natuurlijk met tijdelijke platen. Echter 24 uur aan een paal hangen om te laden met tijdelijke platen zou je denk ik ook nog wel mee weg komen.
Het klinkt mij als een verhaal dat hij vooral snel van de handel af wilt ipv het beste leveren aan een potentiële koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Korvaag schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:18:
[...]

De SR laadt inderdaad een stuk minder snel dan de LR. LR begint bij (max) 250kW. De SR begint bij (max) 178kW. Daarna is het afhankelijk van welke accu je hebt hoe de laadcurve verloopt. In de regel ben je met de SR zo'n max 10 minuten langer bezig per laadbeurt (en dat is echt grofweg hoor gezien de verschillende soorten accu's).

Je moet je er echter ook weer niet blind op staren, want de SR is zoveel meer zuiniger dan de LR dat je het in range deels weer terugkrijgt. Ter vergelijking (al eens gepost) maar mijn 2019 LR met degradatie en mijn nieuwe model 3 Highland standard range ontliepen elkaar ongeveer niets qua reistijd naar Zuid-Frankrijk. Ik heb voor de lol even diverse bestemmingen met beide auto's gepland met ABPR om te zien hoeveel ik erop achteruitging als ik een nieuwe SR nam. Resultaat: het had (voor mij) geen nut om extra geld te steken in een LR omdat het rijden met de oude LR naar Zuid-Frankrijk me snel genoeg ging (en dus een nieuwe SR ook).
Dit. Bjorn Nyland doet op Youtube 1000km tests, en de LR en SR ontliepen elkaar echt 15 minuten op 10 uur ofzo.

De LR is vooral voor veel kilometers op 1 dag zonder te laden. Zodra je gaat fastchargen maakt het weinig uit omdat de SR met zuinigheid compenseert voor laadsnelheid.

- Edit:

10 minuten zelfs maar, en bij lagere temperaturen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2Migy6DWnNW1KH-44MwLOUdGZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yn75zP6NfArGFL8nX4wdtGO9.png?f=fotoalbum_large
YouTube: Tesla Model Y RWD 1000 km challenge rond 24m uitslag

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 17-11-2024 14:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
_eLMo_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:59:
[...]

Dit. Bjorn Nyland doet op Youtube 1000km tests, en de LR en SR ontliepen elkaar echt 15 minuten op 10 uur ofzo.

De LR is vooral voor veel kilometers op 1 dag zonder te laden. Zodra je gaat fastchargen maakt het weinig uit omdat de SR met zuinigheid compenseert voor laadsnelheid.

- Edit:

[Afbeelding]
Staat ook een MY LR met temperatuur in de minus die 5 mij korter over doet dan de MY RWD in de plus graden. Dus weet niet of je het echt zo vergelijken kan en mag.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39
@_eLMo_ en winderig

Scheelt inderdaad niet veel.
Heb mijn Y LR gekocht voor de ruimere afstand dacht ik, had beter privé de rwd kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb privé een Y RWD gekocht. In NL is een keer 10 minuten superchargen om thuis te komen (wat we in de afgelopen 2 jaar misschien 3x gedaan hebben met 32.000km/jaar) niet de prijs waard.
Daarnaast is de LFP cell duurzamer qua degradatie voor zover ik kan concluderen uit onderzoek.

Enige jammere bij de Y RWD is de langzame acceleratie.

Bij de 3 mis je dan weer audio geloof ik, dat zou voor mij een reden zijn geweest om de Y LR te bestellen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

GeeMoney schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:58:
[...]

Proefrijden kan natuurlijk met tijdelijke platen. Echter 24 uur aan een paal hangen om te laden met tijdelijke platen zou je denk ik ook nog wel mee weg komen.
Het klinkt mij als een verhaal dat hij vooral snel van de handel af wilt ipv het beste leveren aan een potentiële koper.
Tja als die man genoeg gegadigden heeft en de rest er niet om vraagt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Weet je wat het is, die beste vent is van de snelle handel. Al dat poespas met e-mailtjes beantwoorden en 101 vragen kost hem tijd én geld. Als er morgenochtend iemand belt en de auto koopt is hij jou alweer vergeten. Ik zeg dit niet om jou te benadelen hoor maar bij twijfel moet je het niet doen en verder gaan kijken. Ik zou lekker wachten tot januari.. dan wordt het 1 grote sh!tstorm uit de ex lease. Zéker als het je spaargeld is, zou ik rustig aan doen. Straks heb je zat opties! Laat je niet gek maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

- Edit:

[Afbeelding]
Mja. Is wel een “oudere” LR tegen een nieuwe Y RWD. Maar goed, veel tijd gaat het idd niet schelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Wegens de voorgenomen verkoop van mijn 2023 model Y heb ik nog een nieuwe set sneeuwkettingen König XG-12 Pro beschikbaar.

Hebben we op tweakers ergens een accessoire verkoop topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Willianv schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:33:
Wegens de voorgenomen verkoop van mijn 2023 model Y heb ik nog een nieuwe set sneeuwkettingen König XG-12 Pro beschikbaar.

We hebben wel een model 3/y accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

dhelios schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:44:
Weet je wat het is, die beste vent is van de snelle handel. Al dat poespas met e-mailtjes beantwoorden en 101 vragen kost hem tijd én geld. Als er morgenochtend iemand belt en de auto koopt is hij jou alweer vergeten. Ik zeg dit niet om jou te benadelen hoor maar bij twijfel moet je het niet doen en verder gaan kijken. Ik zou lekker wachten tot januari.. dan wordt het 1 grote sh!tstorm uit de ex lease. Zéker als het je spaargeld is, zou ik rustig aan doen. Straks heb je zat opties! Laat je niet gek maken :)
Er komen idd vast nog zat aan, denk zelf niet dat er iets mis mee is verder. Idd snelle handel maar zo vis je wel de koopjes er tussenuit. Hoor overigens van meerdere handelaren dat het wel vrij verspreid gaat en niet 1 grote shitstorm wordt. Dat valt reuze mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Willianv schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:33:

https://tweakers.net/aanbod/
En anders gewoon Marktplaats. Verkopen hoort niet op het forum thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 17-11-2024 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 21:40
Korvaag schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:18:
[...]

Imo wel een beetje appels en peren dit.

De sr 2019 heeft daadwerkelijk flink minder accu capaciteit VS een sr highland van dit jaar.

Het scheelt uit m’n hoofd al snel 10 kWh.
Edit 8.5 is het verschil volgens ev database.
Pak daar bij de verbeterslag in efficiëntie.

Pak je dan op een 2019 ook nog wat degradatie dan is een lange rit 1000km+ met een sr toch wat minder prettig vs een long range uit dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:22
zijn er ergens laadcurves beschikbaar voor de Tesla model Y per type?
Fastned ken ik wel maar daar zijn ze niet voor de model Y beschikbaar wel voor de M3 oud model

is deze betrouwbaar ?
https://evkx.net/models/t...long_range/chargingcurve/

[ Voor 25% gewijzigd door Carman1971 op 17-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:24
Carman1971 schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:49:
zijn er ergens laadcurves beschikbaar voor de Tesla model Y per type?
Fastned ken ik wel maar daar zijn ze niet voor de model Y beschikbaar wel voor de M3.
Gezien de accu's nagenoeg gelijk zijn zal er weinig verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:41
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:44:
[...]

Hoor overigens van meerdere handelaren dat het wel vrij verspreid gaat en niet 1 grote shitstorm wordt. Dat valt reuze mee
Ik vrees dat de handelaren hier behoorlijk voor eigen parochie aan het preken zijn.

Wellicht trouwens meer iets voor Tesla Model 3 occasion kopen

[ Voor 11% gewijzigd door nerovectra op 17-11-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is die tessie app een beetje accuraat voor wat betreft degradatie van de accu? Geeft 2.54% voor mijn model 3 performance uit 2020 met een kleine 24 duizend kilometers. Lijkt me niet verkeerd als dat ongeveer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakarim schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:41:
Is die tessie app een beetje accuraat voor wat betreft degradatie van de accu? Geeft 2.54% voor mijn model 3 performance uit 2020 met een kleine 24 duizend kilometers. Lijkt me niet verkeerd als dat ongeveer klopt.
Gewoon auto tot 90% laden en dan zelf rekenen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbird70
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 21:51
Hallo allemaal, ben op zoek naar een model Y. Neem ook af en toe een kijkje bij onze Oosterburen. Ik kom daar model Y's tegen met verschillende vermogens, namelijk de onderstaande:

188 kW (256PS)
220 kW (299PS)

Kan iemand mij vertellen waar die verschillen vandaan komen? Het zijn beide Standard range, rear wheel drive modellen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

De Tesla die ik morgen ga bezichtigen heeft een terugroep actie openstaan. Is dit zorgelijk? Blijkbaar is dit nog niet verholpen :

De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:31:
De Tesla die ik morgen ga bezichtigen heeft een terugroep actie openstaan. Is dit zorgelijk? Blijkbaar is dit nog niet verholpen :

De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.
Dat is een handeling van 5 minuten waarbij ze een deel van de kabelboom vervangen. Hier ooit uit voorzorg op de oprit uitgevoerd tijdens een andere actie.

Is niet zorgelijk en zal, als je dit zelf moet betalen, geen dure reparatie zijn. Ik zou de auto er niet om laten staan :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Welke laad app is het meest raadzaam om te gebruiken tijdens m’n proefrit morgen? Ik heb nu Shell recharge gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:23:
Welke laad app is het meest raadzaam om te gebruiken tijdens m’n proefrit morgen? Ik heb nu Shell recharge gedownload
Als je bij een Tesla Supercharger laadt dan heb je geen laadpas nodig mits er een creditcard aan het Tesla account is gekoppeld. Daarnaast mag ik hopen dat je tijdens een proefrit niet hoeft te laden?

Voor meer informatie: Kijk even in het Openbare laadpalen & laadpassen topic, zie daarvoor de topicwaarschuwing. Een Shell Recharge voldoet verder prima voor morgen als je wel publiek moet laden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Taro schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:30:
[...]

Als je bij een Tesla Supercharger laadt dan heb je geen laadpas nodig mits er een creditcard aan het Tesla account is gekoppeld. Daarnaast mag ik hopen dat je tijdens een proefrit niet hoeft te laden?

Voor meer informatie: Kijk even in het Openbare laadpalen & laadpassen topic, zie daarvoor de topicwaarschuwing. Een Shell Recharge voldoet verder prima voor morgen als je wel publiek moet laden.
Dat is puur vanwege het controleren van aantal km op een volle accu voor mijn rust haha. Helaas geen supercharger in de buurt daar. Kun je bij snelladers daar betalen met bankrekening? Of alleen een Shell pas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:32:
[...]

Dat is puur vanwege het controleren van aantal km op een volle accu voor mijn rust haha. Helaas geen supercharger in de buurt daar. Kun je bij snelladers daar betalen met bankrekening? Of alleen een Shell pas
Veel snelladers ondersteunen nog geen bankpas. Gebruik morgen inderdaad die Shell pas, die wordt overal wel geaccepteerd (Fastned, Ionity, etc.). Voor de zekerheid even een creditcard meenemen, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Taro schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:33:
[...]

Veel snelladers ondersteunen nog geen bankpas. Gebruik morgen inderdaad die Shell pas, die wordt overal wel geaccepteerd (Fastned, Ionity, etc.). Voor de zekerheid even een creditcard meenemen, je weet maar nooit.
Die heb ik dus nog niet. Enkel de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ryanator schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:37:
[...]

Die heb ik dus nog niet. Enkel de app
In de app zit een virtuele pas als het goed is. Als je telefoon in orde is kan je daarmee via NFC betalen. Een fysieke pas gaat je toch voor morgen niet meer lukken. Veel laders hebben ook een QR code die je kunt scannen om mee te betalen. En anders vraag je aan die knakker een laadpas, betaal je hem evt. de kosten terug.

Edit: Ik ga tukken, fijne proefrit morgen!

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 17-11-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:50

ScreamGT

joejoe

Bij mij in de Tesla app staat al 24 uur lang: (100%) Software update wordt gedownload.

Tijdens rijden is het download icoontje ook groen. Maar installeren oid doet de auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
wootah schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:42:
Ik merk de laatste tijd steeds meer de volgende geluidjes in mijn MYLR (2023):
- rammelende bijrijders gordel. Als ik deze 90 graden draai (dus niet de normale rustpositie) of als ik hem vast klik dan verdwijnt het
- blikkerige resonantie op bepaalde wegen/snelheden die lijken te komen vanuit de voorruit cameramodule of daar in de buurt.

Verder zijn er alleen normale auto geluiden.

Ik heb dus maar een service request ingedient en krijg een kostenraming van €251. Tja, mag ik niet verwachten dat een auto dat niet doet na iets meer dan 1 jaar bezit?
Of weet iemand wellicht andere fixes die ik zelf kan toepassen? Ik had ze nog niet gevonden op het forum.
Ik heb sinds kort ook een MY en herken het probleem met de gordel. Als je er wat aan trekt of je steekt hem in, dan verdwijnt het geluid.

Ik kwam volgende 2 zaken tegen:
YouTube: Model Y and 3 Seat Belt Adjuster Rattle Fix
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

Lijkt me dus iets dat door Tesla kan worden opgelost. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
Tommi4444 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb sinds kort ook een MY en herken het probleem met de gordel. Als je er wat aan trekt of je steekt hem in, dan verdwijnt het geluid.

Ik kwam volgende 2 zaken tegen:
YouTube: Model Y and 3 Seat Belt Adjuster Rattle Fix
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

Lijkt me dus iets dat door Tesla kan worden opgelost. Iemand ervaring hiermee?
Grappig, net dit weekend een heel 'onderzoek' in mijn MY gehad. Gordel draaien, aanspannen, los laten hangen etc. Een Y van maart dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat gerammel van de gordel heb ik ook, ik los dat op door de stoel iets naar achteren te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:16
NiroNiro schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:17:
dat gerammel van de gordel heb ik ook, ik los dat op door de stoel iets naar achteren te verplaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4ttyISpWJoc3Rh7uTfc5BWzAJ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ei0ieFA3NEWEfptkoiUeiGJs.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam dit tegen op facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Laatst online: 14:23
Stylus schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:00:
[...]

Grappig, net dit weekend een heel 'onderzoek' in mijn MY gehad. Gordel draaien, aanspannen, los laten hangen etc. Een Y van maart dit jaar.
En kunnen de conclusies van uw 'onderzoek' worden gedeeld? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Net een interessante video gezien over het soms luide fluiten van de auto bij bepaalde snelheden en hoe makkelijk dit is op te lossen.

YouTube: Wichtiger Tesla Trick🚨: Nerviges Pfeifen eliminieren OHNE REPARATUR

Makkelijk zelf op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gisteren een langere rit gedaan met vier personen in mijn nieuweTesla model 3 highland en een keer een plotse onverwachte remactie gehad, omdat ie dacht dat de tegenligger op ons af kwam, wat zeer duidelijk niet zo was. Wat is dat schrikken zeg, een keiharde collision warning en hard in de remmen. Gelukkig zat er niemand dicht achter ons.

Ik ben mijn vertrouwen wat verloren in de cruise control door dit soort voorvallen en merk dat ik niet relaxt in de auto zit wanneer ik die cruise control gebruik, zeker bij 80-wegen. Ik begrijp ook dat het niet mogelijk is het 'adaptive' gedeelte of het 'collision' gedeelte uit te zetten. Dit kan toch niet waar zijn in zo'n moderne auto? Hoe komt dit ooit door de NCAP?

Ik heb in mijn vorige Toyota nóóit een onverwachte remactie gehad, terwijl ik daar vrijwel altijd op de ACC reed en die had ook gewoon collision warnings. Als dit niet op een manier beter kan is dit oprecht een breekpunt voor de auto, want ik kan het niet hebben dat ik mijzelf of andere weggebruikers in potentiëel levensgevaar breng omdat de techniek niet goed werkt.

Heb ik een maandagmorgenmodel of is dit gewoon slecht ontworpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 18-11-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:43
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:13:
Gisteren een langere rit gedaan met vier personen in mijn nieuweTesla model 3 highland en een keer een plotse onverwachte remactie gehad, omdat ie dacht dat de tegenligger op ons af kwam, wat zeer duidelijk niet zo was. Wat is dat schrikken zeg, een keiharde collision warning en hard in de remmen. Gelukkig zat er niemand dicht achter ons.

Ik ben mijn vertrouwen wat verloren in de cruise control door dit soort voorvallen en merk dat ik niet relaxt in de auto zit wanneer ik die cruise control gebruik, zeker bij 80-wegen. Ik begrijp ook dat het niet mogelijk is het 'adaptive' gedeelte of het 'collision' gedeelte uit te zetten. Dit kan toch niet waar zijn in zo'n moderne auto? Hoe komt dit ooit door de NCAP?

Ik heb in mijn vorige Toyota nóóit een onverwachte remactie gehad, terwijl ik daar vrijwel altijd op de ACC reed en die had ook gewoon collision warnings. Als dit niet op een manier beter kan is dit oprecht een breekpunt voor de auto, want ik kan het niet hebben dat ik mijzelf of andere weggebruikers in potentiëel levensgevaar breng omdat de techniek niet goed werkt.

Dit is ook mijn ervaring, gebruik cruisecontrol daarom zelden nog :(
Denk wel 10x een plotse remactie gehad, wel altijd op de snelweg, meestal bij het inhalen van vrachtwagen, omdat een vrachtwagen dan net iets over de lijn kwam.

Ook een M3H, van net een jaar oud.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mijn vorige Toyota nóóit een onverwachte remactie gehad, terwijl ik daar vrijwel altijd op de ACC reed en die had ook gewoon collision warnings. Als dit niet op een manier beter kan is dit oprecht een breekpunt voor de auto, want ik kan het niet hebben dat ik mijzelf of andere weggebruikers in potentiëel levensgevaar breng omdat de techniek niet goed werkt.

Een beter advies zou zijn; leer wat voor de Tesla software moeilijk is om in te schatten. Soms met schaduw gaat het mis, of een smalle weg. Hij probeert van alles voor je te doen, maar soms gaat de inschatting mis.
Na wat meer kilometer ervaring zijn er punten op de weg waar mijn voet boven het gaspedaal hangt. Indien ik merk dat hij onterecht inhoudt, duw ik het gas in - en is er geen noodstop meer. Des te sneller je reageert, des te minder last je ervan ervaart. Dit is de beste manier om een software overweging te overrullen.

Om nu de hele cruise control en collition detection te willen uitschakelen, vrees ik dat je jezelf te kort doet. Voet boven het gas pedaal, en na een tijdje weet je wat (meestal) perfect gaat, en wat hij moeilijk vindt.
Bijna elke update zijn er weer aanpassingen, en het wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03

Herkenbaar.
hopelijk wordt het nog beter met één van de toekomstige softwareupdates(!?)
Maar tot nog toe is het een stap terug ten opzichte van mijn andere auto's met ACC.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 19:58

Ik rij ook heel vaak maar zelf ook al kan ik aardig inschatten wanneer het gaat gebeuren. Maar ook ik wordt na ruim 5 jaar nog wel eens verrast. Maar ik volg hier diverse "Het grote (vul merk/type auto in) topic's" en daar zie je het bij veel meer merken bij recente modellen voorkomen. Door de nieuwe regels met bordenherkenning en dergelijke lijkt het er op dat steeds meer merken ook de collision warning met de camera af gaan handelen en die gaat nog wel eens de mist in. Je Toyota deed het vast met een radar en die is natuurlijk niet gevoelig voor schaduw of medewegebruikers die net iets op of over de lijn gaan.

Mijn ervaring de afgelopen jaren met mijn M3 was dat het gedrag zelfs bij elke update weer een beetje anders kan zijn en aandacht blijft dus nodig, je leert het alleen wel beter inschatten waardoor het verrassingselement steeds kleiner wordt. Dus voet op het pedaal houden .

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Blasterxp schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:24:
[...]

Een beter advies zou zijn; leer wat voor de Tesla software moeilijk is om in te schatten. Soms met schaduw gaat het mis, of een smalle weg. Hij probeert van alles voor je te doen, maar soms gaat de inschatting mis.
Na wat meer kilometer ervaring zijn er punten op de weg waar mijn voet boven het gaspedaal hangt. Indien ik merk dat hij onterecht inhoudt, duw ik het gas in - en is er geen noodstop meer. Des te sneller je reageert, des te minder last je ervan ervaart. Dit is de beste manier om een software overweging te overrullen.

Om nu de hele cruise control en collition detection te willen uitschakelen, vrees ik dat je jezelf te kort doet. Voet boven het gas pedaal, en na een tijdje weet je wat (meestal) perfect gaat, en wat hij moeilijk vindt.
Niet om je aan e vallen @Blasterxp , ik snap je reactie en toch vind ik dit soort reacties een beetje jammer. Er wordt gezegd dat hij/zij daarom niet meer relaxed achter het stuur zit met cc aan en dat wordt afgedaan met het feit dat we met z'n allen moeten wennen aan de software. Wat jij doet is ook niet meer relaxed zitten achter het stuur omdat je op zoek bent naar punten wanneer de auto deze remacties gaan doen.

Bij bijna elke auto moet je je inderdaad aanpassen hoe deze omgaat met bepaalde dingen maar soms heel soms vind ik dat de Tesla teveel nadenkt en dat maakt het gevaarlijk en dan kan ik me ook vinden in sommige van de reacties van mensen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 19:56

bert pit

asdasd

Na 3 a 4 van dit soort ingrepen leer je waar je wel en niet de AP gebruikt. Op een goed belijnde weg gaat het prima, maar gaat een tegenligger over de streep: Bingo. Ik rij dagelijks dezelfde route op voornamelijk 80Km wegen (150 km per dag) en heb eigenlijk nooit een ingreep.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NiroNiro schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:39:
[...]

Niet om je aan e vallen @Blasterxp , ik snap je reactie en toch vind ik dit soort reacties een beetje jammer. Er wordt gezegd dat hij/zij daarom niet meer relaxed achter het stuur zit met cc aan en dat wordt afgedaan met het feit dat we met z'n allen moeten wennen aan de software. Wat jij doet is ook niet meer relaxed zitten achter het stuur omdat je op zoek bent naar punten wanneer de auto deze remacties gaan doen.

Bij bijna elke auto moet je je inderdaad aanpassen hoe deze omgaat met bepaalde dingen maar soms heel soms vind ik dat de Tesla teveel nadenkt en dat maakt het gevaarlijk en dan kan ik me ook vinden in sommige van de reacties van mensen hier.
Het is natuurlijk wel een zinnig advies. Daarmee wordt niet gezegd dat het systeem perfect, of dat @Belecthor onnodig zeurt. Er wordt alleen een manier voorgedragen om met dit systeem te kunnen leven.

Punt is dat de auto's steeds meer vol techniek zitten en dat autorijden daardoor ook anders wordt. Tel daarbij op dat Tesla het algemene beeld wil creëren dat hun auto's al bijna volledig autonoom zijn. Dat geldt echter niet buiten de VS en al helemaal niet op modellen met basic AP buiten de VS.

Toch kan het daardoor zo zijn dat mensen die net een Tesla hebben verwachten dat het allemaal vanzelf gaat en dat is dus niet zo. Je moet je auto en de systemen dus leren kennen, inclusief de beperkingen.

Dit geldt des te sterker nu er allerlei nieuwe verplichte systemen/functies bij zijn gekomen door regelgeving. Je kunt een TACC van je 'oude' auto (zelfs van redelijk recent) niet zonder meer vergelijken met wat er nu in moet zitten.

Het is hier in dit topic redelijk bekend dat er onverwachte remacties kunnen zijn. Maar niet iedereen die nu een Tesla koopt weet dat. Door het systeem beter te leren kennen wordt een flink deel van de onverwachte remacties een verwachte remactie en dan kun je erop anticiperen.

Als je niet de tijd wil besteden om het systeem te leren kennen, dan is misschien de conclusie dat de auto weer verkocht moet worden. Dat is altijd een financiele aderlating en zou ook zonde zijn.

Zelf rijd ik echt heel veel op Autopilot en schrik ik zelden van een remactie. Vooral omdat ik weet waar het niet kan en dan ook niet het systeem inschakel.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-11-2024 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
NiroNiro schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:39:
[...]
Wat jij doet is ook niet meer relaxed zitten achter het stuur omdat je op zoek bent naar punten wanneer de auto deze remacties gaan doen.
Ik zou willen dat ik meer zou kunnen overlaten aan de auto, en dus 'niet meer' hoef op te letten. Helaas is dat niet zo, en niet opletten -> ergens tegenaan rijden -> blijft mijn schuld.
Ik merk dat veel autorij-taken prima door de auto zelf uitgevoerd worden (bijv. binnen de lijnen blijven, dat merk je als weer in een domme auto rijdt). Echter; ik ben zeker niet minder gaan opletten. Dat is nodig, en ook verplicht.
Voor mij is dan autopilot dus ook niet 'ik geef alles uit hande'; ik zou daar toch graag naar toe gaan. Ik blijf het systeem controleren, ziet hij het goed? Doet hij het goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Nu online
Blasterxp schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:24:
[...]

Met alle respect, maar dat is toch de omgekeerde wereld? Het moet gewoon veilig werken. Waarom zetten ze er niet een radar in? Dan heb je dit echt niet; ik heb veel auto's gereden met veel automatisch hulpsystemen, maar zoals dit ging heb ik niet eerder meegemaakt. Een totaal onverwachte ingreep in een ongevaarlijke situatie die ineens gevaarlijk werd door het ingrijpen.

Als jij je zoveel moet aanpassen als gebruiker aan situaties waarin de software niet goed werkt (terwijl dit nb. in andere auto's dus wel goed werkt), dan is dan mijns inziens slecht ontworpen functionaliteit en bovendien nog gevaarlijk ook. Idem voor de ruitenwissers; we kunnen het erover eens zijn dat dat erg slecht ontworpen is, maar daar stap ik gemakkelijk overheen. Onverwachte remacties vind ik wel erg bezwaarlijk.

En bovendien: als er onderkend wordt door zoveel mensen dat dit niet goed werkt, waarom simpelweg niet aanbieden dat er je de adaptive en collision zaken uit kunt zetten?

Ik vind dat je best wel fors kritisch mag zijn op functionaliteit die het al jaren in andere auto's wel goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:13:
[...]
Met alle respect, maar dat is toch de omgekeerde wereld? Het moet gewoon veilig werken. Waarom zetten ze er niet een radar in? [...]
Omdat dat ook niet helpt. Andere auto's hebben wel een radar en hebben ook dit soort acties (al is het niet in deze mate). Je gaat het dus niet voorkomen door nog een stuk techniek erin te douwen. De hoeveelheid en het soort data is het probleem niet. Het probleem is dat ondanks alle uitspraken die de media in gegooid worden, we nog een lange weg te gaan hebben met betrekking tot AI en dan vooral rondom redenatie.
[...]
Dan heb je dit echt niet; ik heb veel auto's gereden met veel automatisch hulpsystemen, maar zoals dit ging heb ik niet eerder meegemaakt. Een totaal onverwachte ingreep in een ongevaarlijke situatie die ineens gevaarlijk werd door het ingrijpen.[...]
Waren dat ook nieuwere auto's? Want wat ik lees is dit bij alle nieuwe auto's het geval. Niet zo extreem als bij Tesla, maar je gaat bij elke nieuwe auto een keer zo'n actie krijgen.
[...]
En bovendien: als er onderkend wordt door zoveel mensen dat dit niet goed werkt, waarom simpelweg niet aanbieden dat er je de adaptive en collision zaken uit kunt zetten?[...]
Omdat de stack van Tesla daar niet op ingericht is. Daarnaast mag je dat alleen per rit doen. Je zou dan dus elke rit opnieuw die zaken uit moeten zetten. Daar zit ook niemand op te wachten. Dan kan je beter een auto nemen die nog niet al die nieuwe snufjes heeft.
[...]
Ik vind dat je best wel fors kritisch mag zijn op functionaliteit die het al jaren in andere auto's wel goed doet.
Mwoah, TACC is in geen enkele auto echt goed te noemen. Ofwel ze doen te weinig waardoor je er geen fluit aan hebt, ofwel ze doen (te)veel en maken fouten.

Kritisch zijn mag, maar doen alsof dit alleen een probleem is dat bij Tesla voorkomt is wat ehm... kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 18-11-2024 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Met alle respect, maar dat is toch de omgekeerde wereld? Het moet gewoon veilig werken. Waarom zetten ze er niet een radar in? Dan heb je dit echt niet; ik heb veel auto's gereden met veel automatisch hulpsystemen, maar zoals dit ging heb ik niet eerder meegemaakt. Een totaal onverwachte ingreep in een ongevaarlijke situatie die ineens gevaarlijk werd door het ingrijpen.

Als jij je zoveel moet aanpassen als gebruiker aan situaties waarin de software niet goed werkt (terwijl dit nb. in andere auto's dus wel goed werkt), dan is dan mijns inziens slecht ontworpen functionaliteit en bovendien nog gevaarlijk ook. Idem voor de ruitenwissers; we kunnen het erover eens zijn dat dat erg slecht ontworpen is, maar daar stap ik gemakkelijk overheen. Onverwachte remacties vind ik wel erg bezwaarlijk.

En bovendien: als er onderkend wordt door zoveel mensen dat dit niet goed werkt, waarom simpelweg niet aanbieden dat er je de adaptive en collision zaken uit kunt zetten?

Ze hadden ooit een radar en toen waren er ook al phantom brakes. Het verwijderen van radar is dus niet de oorzaak daarvan.

Maar goed, je mag uiteraard kritisch zijn op wat je koopt. @Blasterxp geeft je een advies hoe om te gaan met het systeem. Dat kun je boos naast je neerleggen, alleen dat lost ook niets op.

Als je een nieuwe telefoon koopt van een ander merk moet je ook het systeem leren kennen. Dit is in wezen niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Laatst online: 19:49
bert pit schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:44:
[...]

Na 3 a 4 van dit soort ingrepen leer je waar je wel en niet de AP gebruikt. Op een goed belijnde weg gaat het prima, maar gaat een tegenligger over de streep: Bingo. Ik rij dagelijks dezelfde route op voornamelijk 80Km wegen (150 km per dag) en heb eigenlijk nooit een ingreep.
dit idd. Rijd 5,5 jaar met Tesla. Laatste ingreep was 3 jaar terug.

Ik zie soms ook filmjes van mensen die op een 60 weg met brakke lijnen of uberhaubt geen lijn rijden met TACC aan of AP. En dan klagen dat het systeem niet werkt. Ik ken geen merk die dat goed doet. Is heel het systeem uberhaubt niet voor bedoelt.

Ik gebruik het eigenlijk alleen op snelwegen, N wegen met vanrail of dikke groen witte streep in het midden. Nu dus al zeker 80k km geen ingreep gezien.

Vag auto's die ik hiervoor had, deden het stuk voor stuk een heel stuk slechter.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
bilgy_no1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:26:
[...]

Ze hadden ooit een radar en toen waren er ook al phantom brakes. Het verwijderen van radar is dus niet de oorzaak daarvan.

Maar goed, je mag uiteraard kritisch zijn op wat je koopt. @Blasterxp geeft je een advies hoe om te gaan met het systeem. Dat kun je boos naast je neerleggen, alleen dat lost ook niets op.

Als je een nieuwe telefoon koopt van een ander merk moet je ook het systeem leren kennen. Dit is in wezen niet anders.
ik heb een M3 met radar, en een M3 highland zonder. Merk niet heel veel verschil in wat de auto wel en niet ziet. Had dat wel verwacht, zeker met mist of weinig licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
anti elppa schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:29:
[...]

dit idd. Rijd 5,5 jaar met Tesla. Laatste ingreep was 3 jaar terug.

Ik zie soms ook filmjes van mensen die op een 60 weg met brakke lijnen of uberhaubt geen lijn rijden met TACC aan of AP. En dan klagen dat het systeem niet werkt. Ik ken geen merk die dat goed doet. Is heel het systeem uberhaubt niet voor bedoelt.

Ik gebruik het eigenlijk alleen op snelwegen, N wegen met vanrail of dikke groen witte streep in het midden. Nu dus al zeker 80k km geen ingreep gezien.

Vag auto's die ik hiervoor had, deden het stuk voor stuk een heel stuk slechter.
Dit dus. Mijn Mercedes had geen TACC, maar die ging minstens zo vaak over de zeik als ik eens te dicht bij de rand van de weg kom of op zo'n fietssuggestiestrook rij op een landweggetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Nu online
Caelorum schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:20:
[...]

Omdat dat ook niet helpt. Andere auto's hebben wel een radar en hebben ook dit soort acties (al is het niet in deze mate). Je gaat het dus niet voorkomen door nog een stuk techniek erin te douwen. De hoeveelheid en het soort data is het probleem niet. Het probleem is dat ondanks alle uitspraken die de media in gegooid worden, we nog een lange weg te gaan hebben met betrekking tot AI en dan vooral rondom redenatie.

[...]

Waren dat ook nieuwere auto's? Want wat ik lees is dit bij alle nieuwe auto's het geval. Niet zo extreem als bij Tesla, maar je gaat bij elke nieuwe auto een keer zo'n actie krijgen.

[...]

Omdat de stack van Tesla daar niet op ingericht is. Daarnaast mag je dat alleen per rit doen. Je zou dan dus elke rit opnieuw die zaken uit moeten zetten. Daar zit ook niemand op te wachten. Dan kan je beter een auto nemen die nog niet al die nieuwe snufjes heeft.

[...]

Mwoah, TACC is in geen enkele auto echt goed te noemen. Ofwel ze doen te weinig waardoor je er geen fluit aan hebt, ofwel ze doen (te)veel en maken fouten.

Kritisch zijn mag, maar doen alsof dit alleen een probleem is dat bij Tesla voorkomt is wat ehm... kort door de bocht.
Oke, ik dacht dat de radar het zou oplossen, maar dan is het dus een software fout bij Tesla?

Die redenering dat je je moet aanpassen als gebruiker kun je ook gebruiken om de ruitenwissers te verdedigen. Het werkt gewoon niet goed en dat mag gezegd worden.

Recent een Nissan Qashqai 2024 als voorloop, maar ook een Golf en Toyota recent lang in de lease gehad en die doen geen van allen phantom brakes in mijn ervaring. Wel piepen als je dicht bij de rand komt, maar dat is niet zo gevaarlijk als plots op de rem staan.

Mijn eigen cognitieve dissonantie ontgaat me ook niet hoor en ik probeerde het eerste ook wat te verdedigen, maar laten we eerlijk zijn: het werkt gewoon niet goed en je moet je aanpassen of sommige wegen ineens geen cruise meer gebruiken, omdat de auto het niet snapt. Dan werkt het toch gewoon niet goed, vind ik.

De Model 3 is verder een sublieme auto en ik ken geen auto met zo'n intuïtieve UI, maar die phantom brakes door ACC en collision bescherming zijn gewoon slecht ontworpen naar mijn bescheiden en niet stellige mening :P
jip_86 schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:36:
[...]

Dit dus. Mijn Mercedes had geen TACC, maar die ging minstens zo vaak over de zeik als ik eens te dicht bij de rand van de weg kom of op zo'n fietssuggestiestrook rij op een landweggetje.
Maar piepte ie dan? Of ging ie zoals de Tesla in de rem? Zelfs als er alleen een tegenligger aankwam die op de eigen helft bleef?

[ Voor 14% gewijzigd door Belecthor op 18-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:48:
[...]

Oke, ik dacht dat de radar het zou oplossen, maar dan is het dus een software fout bij Tesla?

Die redenering dat je je moet aanpassen als gebruiker kun je ook gebruiken om de ruitenwissers te verdedigen. Het werkt gewoon niet goed en dat mag gezegd worden.

Recent een Nissan Qashqai 2024 als voorloop, maar ook een Golf en Toyota recent lang in de lease gehad en die doen geen van allen phantom brakes in mijn ervaring. Wel piepen als je dicht bij de rand komt, maar dat is niet zo gevaarlijk als plots op de rem staan.

De Model 3 is verder een sublieme auto en ik ken geen auto met zo'n intuïtieve UI, maar die phantom brakes door ACC en collision bescherming zijn gewoon slecht ontworpen naar mijn bescheiden en niet stellige mening :P

[...]

Maar piepte ie dan? Of ging ie zoals de Tesla in de rem? Zelfs als er alleen een tegenligger aankwam die op de eigen helft bleef?
nee die ruitenwissers zijn gewoon gruwelijk kut bij tesla. En reden waarom dat niet te verdedigen is (zoals bv een complex AP systeem), is omdat dat al 20 jaar prima werkt met een simpel sensortje. Ook bij auto's onder de 25k. Tesla is eigenwijs en wil het anders doen. Iets wat gewoon niet werkt. In 2019 niet, en nu nog niet. Zijn ondertussen het 1220302310 voudige kwijt aan R&D om die bende te fixen. Maar gewoon stronteigenwijs vast houden aan die rommel die niet werkt. Net zo iets als die stokken weg laten bij het stuur |:( 8)7

Nu terug naar TACC en AP. Ik heb tussendoor ook in Golf gereden en daar had ik juist in no time phantom brakes te pakken (2 jaar terug). Zelfs bij een uur durende proef rit met een ID-7 had ik om de haverklap ruzie met de auto (was 1 vd redenen waarom ik weer voor tesla gegaan ben).

Wat ik ook merk dus is stuk persoonlijke ervaring, hoe gebruik je de systemen. Ik ben gewend aan tesla. Zet je mij in een ander merk, dan gaat dat dus helemaal fout. Zijn ook mensen die het omgekeerde mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:48:
[...]
Een vrij lompe actie, beetje moeilijk te omschrijven, soort remmen en klapper aan je stuur. Je schrikt je de pleuris iig. Waarschijnlijk ook de bedoeling om te voorkomen dat je indommelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
jip_86 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:01:
[...]

Een vrij lompe actie, beetje moeilijk te omschrijven, soort remmen en klapper aan je stuur. Je schrikt je de pleuris iig. Waarschijnlijk ook de bedoeling om te voorkomen dat je indommelt :p
Ja dit deden VAG producten ook aardig vaak. Ook op smalle landweggetjes zonder midden streep, maar met 2 strepen aan de zijkanten van de weg. Hoop kabaal, remmen, trekken aan het stuur (fijn in het westen in de polder met 2 sloten aan beide kanten). Terwijl er soms niet eens ander verkeer was, en je niet op CC of TACC reed. Super irritant en gewoon extreem onveilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Nu online
anti elppa schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:04:
[...]

Ja dit deden VAG producten ook aardig vaak. Ook op smalle landweggetjes zonder midden streep, maar met 2 strepen aan de zijkanten van de weg. Hoop kabaal, remmen, trekken aan het stuur (fijn in het westen in de polder met 2 sloten aan beide kanten). Terwijl er soms niet eens ander verkeer was, en je niet op CC of TACC reed. Super irritant en gewoon extreem onveilig
Ja ik vind dat echt bizar. Ik weet dat je iig bij Volkswagen de collision protection (front assist) en lane assist uit kunt schakelen. Dat verwacht ik bij Tesla ook, zodat je dit soort gevaarlijke situaties kunt vermijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 18-11-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Blasterxp schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:02:
[...]

Ik zou willen dat ik meer zou kunnen overlaten aan de auto, en dus 'niet meer' hoef op te letten. Helaas is dat niet zo, en niet opletten -> ergens tegenaan rijden -> blijft mijn schuld.
Ik merk dat veel autorij-taken prima door de auto zelf uitgevoerd worden (bijv. binnen de lijnen blijven, dat merk je als weer in een domme auto rijdt). Echter; ik ben zeker niet minder gaan opletten. Dat is nodig, en ook verplicht.
Voor mij is dan autopilot dus ook niet 'ik geef alles uit hande'; ik zou daar toch graag naar toe gaan. Ik blijf het systeem controleren, ziet hij het goed? Doet hij het goed?
Hier ben ik het zeker met je eens!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12:00
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:08:
[...]
Ja ik vind dat echt bizar. Ik weet dat je iig bij Volkswagen de collision protection (front assist) en lane assist uit kunt schakelen. Dat verwacht ik bij Tesla ook, zodat je dit soort gevaarlijke situaties kunt vermijden.
Tot je een keer in een kop-staart botsing komt en gewild had dat ze toen wel aanstonden. Ik neem de zwakke plekken van de veiligheidssystemen voor lief, omdat ik tweemaal gezien heb wat ze doen als ze wel hun werk doen.

Theoretische vraag: wat doet je verzekering in het geval van een aanrijding, als je zelf die systemen uitgezet hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
DaCoTa schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:22:
[...]

Tot je een keer in een kop-staart botsing komt en gewild had dat ze toen wel aanstonden. Ik neem de zwakke plekken van de veiligheidssystemen voor lief, omdat ik tweemaal gezien heb wat ze doen als ze wel hun werk doen.

Theoretische vraag: wat doet je verzekering in het geval van een aanrijding, als je zelf die systemen uitgezet hebt?
Eens. Daarom klaag ik ook niet over de tacc en ap van tesla. Again, heb al 3 jaar geen phantom brake gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
anti elppa schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:24:
[...]
Eens. Daarom klaag ik ook niet over de tacc en ap van tesla. Again, heb al 3 jaar geen phantom brake gehad
Oh ik heb ze wel gehad. Tegenwoordig vrij zeldzaam, de meest voorkomende is inderdaad dat de auto naast je wat te dicht op de lijnen komt. Maar zoals hierboven ook beschreven, ik ken de limieten van de systemen redelijk goed en kan het vaak aan zien komen en weet wanneer ik het even uit moet zetten.

Ik rij denk ik > 90% van alle kilometers op AP. Maar ik rijd bijvorobeeld ook vrijwel nooit op wegen zonder middenstreep en weet dat het daar sowieso niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 15-09 15:56
Laatste keer dat hij mij gebeurde was op de snelweg terwijl ik een Chinese EV inhaalde. Je schrikt en denk g...ver, maar achteraf zag ik de auto in de spiegel een beetje pingpongen tussen de lijnen achter mij. Waarschijnlijk had hij zijn versie van lane assist aan en kwam ik precies voorbij toen hij richting zijn linker lijn pingde (of pongde) . Fout van Tesla? Ik vind van niet. Prettig? Nee dat zeker niet.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Ethirty

Who...me?

[...]

Leuk altijd zo'n argument. Totdat je bedenkt dat die Tesla ook de oorzaak van die kop-staart botsing kan zijn door uit het niks in de ankers te gaan omdat je auto die voor Tesla zwakke plek in het wegennet niet kent. 8)7

Ik heb door oplettend rijden in >20j nog nooit een botsing gehad, maar het aantal onnodige ingrepen in de eerste weken was aanzienlijk. En wie weet was dat bij alle andere merken na 1/7/24 ook zo slecht geweest, maar iets zegt me dat het vooral door Vision komt. Getuige dat een beetje duisternis en 3 druppels regen de parkeerfunctie al ernstig belemmert. Dan ga je de verkeerssituatie bij >80kmh ook niet echt meer kunnen inschatten.

Rijdt geweldig hoor, zo'n Y maar ik merk dat ik TACC en AP maar in een heel select aantal omstandigheden ontspannen kan gebruiken. Voor de rest rij ik dan liever met de hand.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:08
Het is weer even terug! Ik wilde hier iets slightly offtopic delen wat een aantal wellicht toch ook interessant of leuk vinden om te lezen.

Afgelopen vrijdag heb ik geprobeerd een simpel rekenvoorbeeld op Linkedin te plaatsen voor wat mrb gaat betekenen voor EV's (hint; het blijft interessant).

https://www.linkedin.com/...-7263214269582729216-uZ5A

En daar kwamen enorm veel reacties op, waaronder heel veel mythes over elektrische auto's, het leek net facebook. Daarover heb ik vervolgens een artikel geschreven waarin ik deze een voor een ontleed en van tafel veeg. Mocht je ooit op een verjaardag hetzelfde meemaken heb je hier mogelijk wat munitie aan :+

https://www.linkedin.com/...-7264218182721163266-XmpE

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:42:
[...]
Leuk altijd zo'n argument. Totdat je bedenkt dat die Tesla ook de oorzaak van die kop-staart botsing kan zijn door uit het niks in de ankers te gaan omdat je die voor Tesla zwakke plek in het wegennet niet kent. 8)7
Je kunt de ingreep gemakkelijk opvangen door zelf een toefje gas te geven. Jullie doen net alsof een verkeerde ingreep meteen een dodelijke afloop heeft. Dat is onzin.
Laten jullie het stuur en pedalen los als de Tesla software zijn gang gaat? Natuurlijk niet.
Bij mij gaat 60km/h wegen met van die fietspad lijnen zeer vaak mis; hij stuurt dan een beetje naar het midden. Ik druk hem terug, hij heeft op, en niemand die ook maar ergens last van heeft. Ideaal? Nee! Overkombaar? Ja. Zet ik de line assist uit? Nee, want op de snelweg werkt het meer dan prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ik gebruik meer TACC, autosteer zelden, alleen als het heel rustig is want dat elke keer weer aanzetten na het inhalen SUCKS! (jaja ik weet dat ik het kan verhelpen met EAP of de SEXY commander, maar beiden kosten wat geld en tot nu toe weet ik niet wat die SEXY commander met mn garantie gaat doen...)

[ Voor 14% gewijzigd door NiroNiro op 18-11-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Nu online
[...]

Ik vind dit omgekeerde redenering. Er rijden nu legio auto’s rond zonder collision protection. De meeste auto’s hebben echter geen phantom brakes.

Wat is jouw Tesla een ongeluk veroorzaakt door een phantom brake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Ik denk zeker dat het veiliger kan met een radar, maar ik rij in een Kuga (met radar) en die denkt ook dat gele paaltjes met verplichte rijrichting ons komen vermoorden als je eromheen moet rijden, en steevast bij rotondes waar de weg omhoog gaat en dan afvlakt gaat hij acceleren en kleunt hij zo een achterbak in als je niet ingrijpt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Laatst online: 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ik gebruik autopilot en tacc regelmatig en vind het erg prettig. Heb een keertje een rem actie meegemaakt toen een auto op de invoegstreek reed maar verder eigenlijk niet. Laatst bedacht ik me dat ik co-pilot een betere benaming zou vinden dan auto-pilot. Zo beschouw ik het, alsof we samen de auto besturen en dat geeft me een extra gevoel van veiligheid en ontspanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:57:
[...]
Ik vind dit omgekeerde redenering. Er rijden nu legio auto’s rond zonder collision protection. De meeste auto’s hebben echter geen phantom brakes.

Wat is jouw Tesla een ongeluk veroorzaakt door een phantom brake?
Ik zie niet hoe door een phantom brake de auto een ongeluk kan veroorzaken, als het druk is en er verkeer achter en/of voor me zit, rijd ik met mijn voet op het pedaal. Alleen als de autosnelweg leeg is, wil ik mijn voet wel eens ergens anders neerzetten.

Als iemand echt zo dicht op mijn achterbumper zit dat zelfs een remactie van een paar tienden van een seconde en een vertraging van misschien 5 km/u al een ongeluk veroorzaakt, is toch echt degene achter me de schuldige. Maar als iemand zo dicht op me zit, heb ik meestal zelf al een keer een signaaltje gegeven dat er meer afstand nodig is of ben ik opgeschoven om het probleem te vermijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
bokkow schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:49:
Het is weer even terug! Ik wilde hier iets slightly offtopic delen wat een aantal wellicht toch ook interessant of leuk vinden om te lezen.

Afgelopen vrijdag heb ik geprobeerd een simpel rekenvoorbeeld op Linkedin te plaatsen voor wat mrb gaat betekenen voor EV's (hint; het blijft interessant).

En daar kwamen enorm veel reacties op, waaronder heel veel mythes over elektrische auto's, het leek net facebook. Daarover heb ik vervolgens een artikel geschreven waarin ik deze een voor een ontleed en van tafel veeg. Mocht je ooit op een verjaardag hetzelfde meemaken heb je hier mogelijk wat munitie aan :+

Goede poging hoor, maar:
Afbeeldingslocatie: https://cache.lovethispic.com/uploaded_images/231767-No-Matter-How-Big-A-Hammer-You-Use-You-Cant-Knock-Common-Sense-Into-People.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Ethirty schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:42:
[...]
Ik heb door oplettend rijden in >20j nog nooit een botsing gehad, maar het aantal onnodige ingrepen in de eerste weken was aanzienlijk [...]
Hmm... Ik zal eens kijken of ik het filmpje kan uploaden van vorige maand. Mijn vrouw reed en voor haar stopte een auto vrij abrupt en onverwachts (die knalde ook bijna op zijn voorganger). De model 3 greep in en stopte net op tijd. De auto achter haar had niet al die snufjes en is er met 30 km/h opgeknald. Kentekenplaat was zichtbaar in de auto. Dit is na poetsen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lLAM4AIECkCalh0-RDm51NoVuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MuSLchZA1w0KTEWkFECZX12.jpg?f=fotoalbum_large\
Let niet op de krassen bovenop trouwens. Kinderwagens zijn een bitch en ik vind dat een auto een werkpaard is :D

Zonder die collision systemen van de auto had de voorkant er ook niet best uitgezien. Nu is de schade beperkt tot 1 paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Holy sh****t man wat een reactie. En dan zie ik ook nog dat het komt van mensen met redelijk goede baan met dus waarschijnlijk redelijk goede hersenen. Bizaar. Chapeau voor het schrijven!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:10

Jouw eerste post kwam ook op mijn tijdlijn waarbij de gedachte direct was; die durft maar ook lekker simpel uitgelegd. Tweede post nu ook gelezen van je; well-done!

Het enige wat helpt, gewoon laten (mee)rijden en mee nemen met (snel)laden. Men aan “de pomp” laten zien hoe snel het tegenwoordig gaat. De verbazing is heerlijk om te zien, na een pitstop bij de shop terug komen en dan eigenlijk alweer ruim voldoende te hebben geladen voor ritje oost naar west Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35

djbarney

XBL: DeejayBarney

Top geschreven inderdaad, en zoals hieronder iemand anders al met meme en al aanhaalde.. sommigen willen zich niet laten overtuigen, maar willen gewoon meeklagen met de rest.. ik ben er met een deel van mijn familie ook gewoon mee gestopt. zij vinden nog steeds alle ev's dom, alle tesla's extra dom en willen niets van mij horen over de tesla omdat ik "toch brainwashed ben".. dan houdt het voor mij ook op :D je hebt als ev rijder op verjaardagen in ieder geval altijd wat om over te praten, want hoewel ze er een "hekel aan hebben", willen ze er ook nie over ophouden :D toch ergens interessant i guess

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Nummer 11 krijg ik elk jaar op een verjaardag te horen van iemand die nog nooit in Zuid-Frankrijk geweest is :)

Goede posts, ik bewonder je engelengeduld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb jaren terug al de keuze gemaakt om bij bepaalde onderwerpen gewoon geen tijd meer te verspillen.
Waar ik als 15-jarige nog in de Xbox versus PlayStation-fanboyisme mee ging heb je die onzin nu over EV's vs ICE, warmtepompen, enzovoorts. Je kan vast iemand een keer overtuigen, maar als je daarvoor 9 keer met anderen hetzelfde praatje moet herhalen, nah.

Scheelt erg veel tijd en frustratie! :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

MacorgaZ schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:01:
Ik heb jaren terug al de keuze gemaakt om bij bepaalde onderwerpen gewoon geen tijd meer te verspillen.
Waar ik als 15-jarige nog in de Xbox versus PlayStation-fanboyisme mee ging heb je die onzin nu over EV's vs ICE, warmtepompen, enzovoorts. Je kan vast iemand een keer overtuigen, maar als je daarvoor 9 keer met anderen hetzelfde praatje moet herhalen, nah.

Herkenbaar! Als je men hoort dat je een Tesla of andere EV koopt is de reactie overal wel iets in de zin van afgunst of vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:00
Gaan na lang wikken en wegen woensdag een Model Y RWD bestellen om nog gebruik te kunnen maken van de Vlaamse subsidie van €5.000,- . Nu vroeg ik me af of er hier iemand een referral link heeft die ik kan gebruiken, mits leuke reden/uitleg ervoor zie ik die graag in mijn inbox verschijnen.

Excuses aan de mods indien het niet toegelaten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Nu online

Ja, die reacties zie je veel online. Wat mij vooral opvalt is dat er weinig kennis van zaken is met betrekking tot de cijfers en er vooral gereageerd wordt met een onderbuikgevoel door veel reageerders. Los van alle Ad Hominems, jij-bakken en andere logische drogredenen die je jouw kant opgeslingerd krijgt.. respect dat je het zo helder weet te verwoorden in je post!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:08
Deze is wel echt heel erg waar. Man man man
SirLct schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:18:
[...]

Holy sh****t man wat een reactie. En dan zie ik ook nog dat het komt van mensen met redelijk goede baan met dus waarschijnlijk redelijk goede hersenen. Bizaar. Chapeau voor het schrijven!
Dankjewel! Ja ik viel van verbazing naar verbazing, en het houdt ook niet op, niet vanzelf. Nu nog steeds, je kunt het ook gewoon niet goed doen, eigenlijk vechten tegen de bierkaai...
njiwedu0b schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:19:
[...]

Jouw eerste post kwam ook op mijn tijdlijn waarbij de gedachte direct was; die durft maar ook lekker simpel uitgelegd. Tweede post nu ook gelezen van je; well-done!

Het enige wat helpt, gewoon laten (mee)rijden en mee nemen met (snel)laden. Men aan “de pomp” laten zien hoe snel het tegenwoordig gaat. De verbazing is heerlijk om te zien, na een pitstop bij de shop terug komen en dan eigenlijk alweer ruim voldoende te hebben geladen voor ritje oost naar west Nederland.
Ah mooi! Het begint een beetje bereik te krijgen haha. Nou ja ik durfde dat wel, want hey, ik probeerde alleen uit te leggen dat elektrisch rijden nog steeds financieel aantrekkelijk is met mrb. Wat voor reactie zou daar nu helemaal op kunnen komen? :+

Ja! Daar heb je gelijk in trouwens, maar helaas kan ik niet altijd iedereen meenemen om te laten zien hoe chill het eigenlijk is elektrisch te rijden...
djbarney schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:29:
[...]

Top geschreven inderdaad, en zoals hieronder iemand anders al met meme en al aanhaalde.. sommigen willen zich niet laten overtuigen, maar willen gewoon meeklagen met de rest.. ik ben er met een deel van mijn familie ook gewoon mee gestopt. zij vinden nog steeds alle ev's dom, alle tesla's extra dom en willen niets van mij horen over de tesla omdat ik "toch brainwashed ben".. dan houdt het voor mij ook op :D je hebt als ev rijder op verjaardagen in ieder geval altijd wat om over te praten, want hoewel ze er een "hekel aan hebben", willen ze er ook nie over ophouden :D toch ergens interessant i guess
Ja dat is ook typisch he! Ze vinden het niks maar maken zich er wel ontiegelijk druk over.
noo schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:50:
[...]

Nummer 11 krijg ik elk jaar op een verjaardag te horen van iemand die nog nooit in Zuid-Frankrijk geweest is :)

Goede posts, ik bewonder je engelengeduld.
😂😂😂

Dankjewel! Het is zeker niet altijd makkelijk. Bij deze heb ik het nu dan toch opgegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmlyEVv4MsajdVaXSscxLmm9BXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Px5MMslgNgTqPiHBCShbxqpz.png?f=fotoalbum_large
MacorgaZ schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:01:

Je hebt 100% gelijk. Het had me veel tijd en frustratie kunnen besparen maar aan de andere kant vond ik het stiekem ook wel leuk om alle mythes onder een rijtje te zetten en een voor een af te strepen. Voordeel zou kunnen zijn dat ik bij een volgende roeptoeter mooi hier naar kan verwijzen :)
Belecthor schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:18:
[...]

Ja, die reacties zie je veel online. Wat mij vooral opvalt is dat er weinig kennis van zaken is met betrekking tot de cijfers en er vooral gereageerd wordt met een onderbuikgevoel door veel reageerders. Los van alle Ad Hominems, jij-bakken en andere logische drogredenen die je jouw kant opgeslingerd krijgt.. respect dat je het zo helder weet te verwoorden in je post!
Dankjewel!

En ook aan alle anderen die de tijd namen een stukje te lezen; dankjulliewel! _/-\o_
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben bij de volgende verjaardag :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00
[...]

- Edit:

[Afbeelding]
Pak dan meteen de 3 Highland waar ik het over had :)

YouTube: Tesla Model 3 RWD Highland 1000 km challenge

Die is dus helemaal idioot :) 09:30.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
bokkow schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:43:
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben bij de volgende verjaardag :+
Ik heb ondertussen ook zoiets van "ik doe ik, jij doet jij".

En als ze door blijven zeuren over subsidie, dan geef ik aan dat ze wat mij betreft best mogen stoppen, maar dan graag met alle subsidies, kinderbijslag en huurtoeslag voorop. Maar dat is dan ineens wat anders.
Net als dat het me nog nooit gelukt is om met iets wat gratis op mijn dak valt de tank van een auto te vullen.

On the bright side: vandaag VIN nummer in de app M3 RWD LR , dus aflevermoment nadert, net als de spulletjes van enhauto, die zijn ook onderweg. Dan nog winterbanden en trekhaak en dan hoop ik dat het toch iets rustiger gaat worden vwb uitgaven aan vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Van A tot Z gelezen en nog niet eerder zoveel BEV facts en references bij elkaar gezien. Mijn complimenten. 1 Item wat je zelf wel aanstipt en wat natuurlijk voer voor je VVE zou zijn geweest (misschien hadden ze dat ook gedaan):
Er ontstaat dan een thermal runaway bij NMC en NCA chemie batterijen waardoor deze blijven branden tot het pakket helemaal "op" is, de gifbeker moet dan leeg.
Die gifbeker kan natuurlijk wel een dingetje worden, omdat branden veel langer duren, wat voor de constructie van een parkeergarage (of bv veerboot) een probleem kan worden. Nu kun je stellen dat de kans dat dit gebeurd niet zo groot is omdat de BEV veel minder kans op zelf-ontbranding heeft (zoals je mooi hebt uitgelegd). Maar probleem op dit moment is dat het merendeel nog ICE auto's zijn, met een veel hogere kans op zelf-ontbranding. Die nemen dan gezellig die ene brandveilige BEV mee.
Pagina: 1 ... 475 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: