Al overwogen, maar toch maar besloten hier te posten. Ik zal daar nog eens vragen idd.bilgy_no1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:29:
[...]
Misschien vind je in dit topic meer relevante input:
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Het is niet echt Tesla specifiek denk ik.
Was met CC aan, als ik zelf reed was er niks aan de hand. Maar ik blijf er bij dat het levensgevaarlijk is op deze manier. Je kunt er ook totaal niet op anticiperen dat ie gaat remmen want de auto remt zonder reden. Haal die hele functie er dan af.Idanue schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:20:
[...]
Was dat met zelf rijden of CC?
Als het met zelf rijden was dan is er waarschijnlijk iets mis met de auto.
60? Is dat een (land)weg zonder middenlijn? Want daar heb ik er hier een aantal van in de buurt (Beemster, Purmer) en je kan CC NIET aanzetten op die wegen. Zolang er niet op zijn minst een middenlijn is, is (TA)CC aanzetten niet wenselijk (nadeel van een Amerikaanse auto waar ze deze wegen niet kennen) en zelfs niet mogelijk/werkbaar.FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:41:
[...]
Was met CC aan, als ik zelf reed was er niks aan de hand. Maar ik blijf er bij dat het levensgevaarlijk is op deze manier. Je kunt er ook totaal niet op anticiperen dat ie gaat remmen want de auto remt zonder reden. Haal die hele functie er dan af.
Dat is een bekende beperking overigens, niet specifiek aan je poolauto.
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 14-11-2024 20:48 ]
0,0 procent rente is gratis geld… kan ik mijn eigen geld in andere dingen steken die wel wat opleveren.bilgy_no1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:34:
[...]
Het kan bij hun zoiets zijn als een simpele regel dat ze niet aan bedrijven jonger dan een bepaale leeftijd lenen. Of dat ze bepaalde sectoren uitsluiten. Simpele check in het Handelsregister...
Ook bij privé personen leidt een kleine afwijking van hun acceptatieprofiel direct tot een afwijzing.
Maar goed, als de zaak zo goed loopt, waarom dan überhaupt lenen bij Findio?
Ja hardstikke leuk, maar als je een auto in Nederland verkoopt, zorg dan dat ie overweg kan met Nederlandse wegen. Ja het was inderdaad een 60-weg met suggestiestroken aan weerszijden, overigens een prima brede weg waar je gemakkelijk vrachtwagens kunt passeren met ruimte over, maar toch vond de M3 het nodig om boven op de rem te gaan staan voor niks. Mijn Ford (van hetzelfde bouwjaar als de M3 in kwestie) doet dit echt 1000x beter, namelijk door geen potentieel ongeluk te veroorzaken, ja de lane departure warning begint te mekkeren, maar er wordt niet geremd voor nopNotna schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:47:
[...]
60? Is dat een (land)weg zonder middenlijn? Want daar heb ik er hier een aantal van in de buurt (Beemster, Purmer) en je kan CC NIET aanzetten op die wegen. Zolang er niet op zijn minst een middenlijn is, is (TA)CC aanzetten niet wenselijk (nadeel van een Amerikaanse auto waar ze deze wegen niet kennen) en zelfs niet mogelijk/werkbaar.
Dat is een bekende beperking overigens, niet specifiek aan je poolauto.
Er wordt gewoon een auto gedetecteerd die er niet is.FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:57:
1x viel me op dat toen de tegenligger passeerde ik op het scherm kon zien dat dit geregistreerd werd als een auto die mij inhaalde en afsneed
[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 14-11-2024 21:02 ]
Ben het helemaal met je eens, maar ik heb de auto niet gemaakt nochtans verdedig ik het gedragFastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:59:
[...]
Ja hardstikke leuk, maar als je een auto in Nederland verkoopt, zorg dan dat ie overweg kan met Nederlandse wegen. Ja het was inderdaad een 60-weg met suggestiestroken aan weerszijden, overigens een prima brede weg waar je gemakkelijk vrachtwagens kunt passeren met ruimte over, maar toch vond de M3 het nodig om boven op de rem te gaan staan voor niks. Mijn Ford (van hetzelfde bouwjaar als de M3 in kwestie) doet dit echt 1000x beter, namelijk door geen potentieel ongeluk te veroorzaken, ja de lane departure warning begint te mekkeren, maar er wordt niet geremd voor nop
[...]
Er wordt gewoon een auto gedetecteerd die er niet is.
Ik geef alleen maar aan dat TACC niet werkt op die wegen. Daarbuiten gaat het eigenlijk ad nihil meer mis
Beste mensen,
Ik ben nu 3 dagen in het bezit van een MY. Het rijdt fantastisch. Wat mij echter wel opvalt is de enorme hoeveelheid fouten op de camera’s.
Ik ervaar dit enkel in het buitengebied, waar het wellicht te donker is om iets te zien? Op de snelweg zijn er, voor zover ik het in de gaten kan houden, geen foutmeldingen.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring, of is het een gevalletje service aanvraag?
Ik ben nu 3 dagen in het bezit van een MY. Het rijdt fantastisch. Wat mij echter wel opvalt is de enorme hoeveelheid fouten op de camera’s.
Ik ervaar dit enkel in het buitengebied, waar het wellicht te donker is om iets te zien? Op de snelweg zijn er, voor zover ik het in de gaten kan houden, geen foutmeldingen.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring, of is het een gevalletje service aanvraag?
Maar de evo3 is echt een andere band dan de ION die @Belecthor noemt, die juist bedoelt is als stille optie.SL65 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:51:
[...]
Ik heb de Hankook Winter i*cept evo3, maar die zijn wel luider als de standaard Michelins. Ik heb geen ervaring met de Pirellis maar wellicht zijn die stiller.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Hebben we het hier over meldingen dat de camera's geblokkeerd zijn? If so: ja, dan is het gewoon te donker voor de camera's. Ik heb in dit jaargetijde daar ook met regelmaat last van als ik langs weilanden rij op een N-wegvan Overveld schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:08:
Beste mensen,
Ik heb er geen last van. Op wegen met vreemde belijning gewoon alleen de cc aan en het zelf met gas goed in de gaten houden. Op alle andere wegen werkt het meer dan prima.FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:59:
[...]
Ja hardstikke leuk, maar als je een auto in Nederland verkoopt, zorg dan dat ie overweg kan met Nederlandse wegen. Ja het was inderdaad een 60-weg met suggestiestroken aan weerszijden, overigens een prima brede weg waar je gemakkelijk vrachtwagens kunt passeren met ruimte over, maar toch vond de M3 het nodig om boven op de rem te gaan staan voor niks. Mijn Ford (van hetzelfde bouwjaar als de M3 in kwestie) doet dit echt 1000x beter, namelijk door geen potentieel ongeluk te veroorzaken, ja de lane departure warning begint te mekkeren, maar er wordt niet geremd voor nop
[...]
Heel herkenbaar, zelf ook last van gehad, toevallig vanochtend nog. Betreft bij mij een 50 weg zonder middenlijn, helemaal geen tegenliggers of auto's achter me maar de Tesla zag een geparkeerde auto op een parkeerplaats (welke niet direct aan de weg ligt) en ging hierdoor vol in de rem. Het probleem doet zich ook voor op wegen met een middenlijn. Ik gebruik zelf alleen nog maar CC op de snelweg, vind het verder gebruik elders echt veel te gevaarlijk.FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:59:
Ik kan me met dit gedrag ook niet voorstellen hoe Tesla hier met de huidige functionaliteit FSD wil uitrollen.
Heel vreemd, ik heb een maand geleden ook een model Y via Findio besteld, zelf een ZZP-er (eenmanszaak). Ze vroegen gewoon wat jaarcijfers op en toen was alles in orde. Het niet opvragen van jaarcijfers vind ik een beetje schofterig van ze.Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Iemand ervaringen met het aanschaffen van een Tesla via Findio? Ik heb inmiddels bijna 3 jaar een erg goed lopend bedrijf. De rechtsvorm is een BV. Maar zonder dat Findo mijn cijfers heeft opgevraagd krijg ik bij het bestellen van mijn Model Y deze melding van ze:
Beste.....
Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.
Verandert je situatie?
Als je situatie verandert, kunnen wij je aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Neem daarvoor contact met ons op via telefoonnummer (020) 312 53 99. We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur .
Wij helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Findio
Weet iemand welke bronnen ze checken? Ik heb geen BKR registratie, geen leningen, geen achterstallige betalingen. Betaal altijd iedereen netjes op tijd en ik heb dit jaar een winst voor belastingen van meer dan 2 ton. Maar dat laatste kunnen ze niet weten want ze hebben geen cijfers opgevraagd maar keuren het gelijk af.
Findio krijgt ook echt ramp zalige reviews. Ik ga het binnenkort ook proberen. 0,0% rente en nog een maar gratis super charge
Je schrijft het zelf al: bijna 3 jaar. De minimum eis (ook voor operationl lease) is normaliter tenminste 3 jaar. Dat kunnen ze simpel bij de KVK zien, en hebben jou daar niet voor nodig.Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Iemand ervaringen met het aanschaffen van een Tesla via Findio? Ik heb inmiddels bijna 3 jaar een erg goed lopend bedrijf. De rechtsvorm is een BV. Maar zonder dat Findo mijn cijfers heeft opgevraagd krijg ik bij het bestellen van mijn Model Y deze melding van ze:
Beste.....
Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.
Verandert je situatie?
Als je situatie verandert, kunnen wij je aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Neem daarvoor contact met ons op via telefoonnummer (020) 312 53 99. We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur .
Met vriendelijke groet,
Findio
Weet iemand welke bronnen ze checken? Ik heb geen BKR registratie, geen leningen, geen achterstallige betalingen. Betaal altijd iedereen netjes op tijd en ik heb dit jaar een winst voor belastingen van meer dan 2 ton. Maar dat laatste kunnen ze niet weten want ze hebben geen cijfers opgevraagd maar keuren het gelijk af.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Is het beleid dan veranderd bij ze? De vorige keer was ik 1 jaar en 3 maanden ondernemer en toen kreeg ik wel een financiering van hun (uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want was niet meer nodig).daemonix schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 01:50:
[...]
Je schrijft het zelf al: bijna 3 jaar. De minimum eis (ook voor operationl lease) is normaliter tenminste 3 jaar. Dat kunnen ze simpel bij de KVK zien, en hebben jou daar niet voor nodig.
Ik heb het niet specifiek over Findio maar financieel algemeen.Sunri5e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:09:
[...]
Is het beleid dan veranderd bij ze? De vorige keer was ik 1 jaar en 3 maanden ondernemer en toen kreeg ik wel een financiering van hun (uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want was niet meer nodig).
Er kan overigens ook naar andere bronnen gekeken zijn waar de risico score te laag uit kwam. BKR bijvoorbeeld.
Ik heb geen BKR registratie. Morgen maar eens bellen met ze.daemonix schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:15:
[...]
Ik heb het niet specifiek over Findio maar financieel algemeen.Banken willen zekerheid, en eigenlijk moet je aantonen dat je het niet nodig hebt.
Er kan overigens ook naar andere bronnen gekeken zijn waar de risico score te laag uit kwam. BKR bijvoorbeeld.
Ook geen hypotheek? Of telefoon + abonnement?Sunri5e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:46:
[...]
Ik heb geen BKR registratie. Morgen maar eens bellen met ze.
Bellen gaat hopelijk helpen met duidelijkheid.
Hoe is dat dan geëindigd afgezien dat t niet door is gegaan? Want dan ben je dus al bekent bij ze. Ws is iets wat getriggerd heeft waarom je er in 't automatische proces uitgehaald bent.Sunri5e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:09:
[...]
Is het beleid dan veranderd bij ze? De vorige keer was ik 1 jaar en 3 maanden ondernemer en toen kreeg ik wel een financiering van hun (uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want was niet meer nodig).
Iets van: "al x tijd ingestopt, nog een keer? Dan niet geautomatiseerd maar via de 'slome' weg."
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Wel een hypotheek maar die heeft nagenoeg iedereen. Telefoon en abonnement staan op de zaak.daemonix schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:48:
[...]
Ook geen hypotheek? Of telefoon + abonnement?
Bellen gaat hopelijk helpen met duidelijkheid.
Omdat mijn huidige leasemaatschappij en mogelijk mee ging stoppen en ik mijn auto in mocht leveren als ik dat wilde. Uiteindelijk gingen ze toch door dus kon ik mijn auto behouden.Oekol schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:24:
[...]
Hoe is dat dan geëindigd afgezien dat t niet door is gegaan? Want dan ben je dus al bekent bij ze. Ws is iets wat getriggerd heeft waarom je er in 't automatische proces uitgehaald bent.
Iets van: "al x tijd ingestopt, nog een keer? Dan niet geautomatiseerd maar via de 'slome' weg."
In het begin was het nog leuker. Als je zonder AP op een 60 weg reed en je moest opzij over de gestippelde lijn om plaatst te maken voor een tegenligger, werd je actief teruggestuurd omdat je over de lijn ging 🫠. Knal maar tegen die auto aan, is beter dan over een lijntje rijden.FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:59:
[...]
[...]
Maaarrrr ik gebruik AP alleen op de ring en snelweg. Zou niet weten waarom ik het op andere wegen zou moeten gebruiken. Soms op een autoweg wil ik het wel eens aan doen.
De tip die ik recent hier heb gelezen en die uitstekend werkt is pas de berm in rijden als de tegenligger wat dichterbij is, dan denkt de auto niet dat je zomaar de berm in rijdt.gebruikershaes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:02:
[...]
In het begin was het nog leuker. Als je zonder AP op een 60 weg reed en je moest opzij over de gestippelde lijn om plaatst te maken voor een tegenligger, werd je actief teruggestuurd omdat je over de lijn ging 🫠. Knal maar tegen die auto aan, is beter dan over een lijntje rijden.
Maaarrrr ik gebruik AP alleen op de ring en snelweg. Zou niet weten waarom ik het op andere wegen zou moeten gebruiken. Soms op een autoweg wil ik het wel eens aan doen.
Daarnaast zie ik op m'n scherm soms auto's zéér dichtbij die dat in werkelijkheid niet zijn, schrik me dan een hoedje van die animatie, maar krijg géén waarschuwing.
Als je een BV hebt dan deponeer je jaarstukken. Althans dat zou je moeten doen. Die zijn gewoon opvraagbaar bij de KvK. Wellicht hebben ze het op basis daarvan beoordeeld?
Maar heb je ze al gebeld of gemaild om bij Findio de vraag te stellen?
Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Die ingrepen krijg ik nog wel eens. Met en zonder AP (TACC). Op TACC uiteraard ook remingrepen omdat de auto geen middenstreep ziet en dus denkt dat je gaat botsen.gebruikershaes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:02:
[...]
In het begin was het nog leuker. Als je zonder AP op een 60 weg reed en je moest opzij over de gestippelde lijn om plaatst te maken voor een tegenligger, werd je actief teruggestuurd omdat je over de lijn ging 🫠. Knal maar tegen die auto aan, is beter dan over een lijntje rijden.
Soms ziet de auto de strepen van de fietssuggestiestrook als middenstreep en gaat het iig met fietsers wel goed.
En als je zegt "TACC is daar niet voor bedoeld" dan vraag ik me af waarom ik geen cruisecontrol mag rijden op 60-km wegen. Iets wat ik al zeker 15 jaar doe. En wat met een elektrische auto juist heel erg nodig is omdat je zo op de 80 zit zonder het echt in de gaten te hebben als je niet elke 5 seconden naar je snelheidsmeter kijkt (die daarvoor op de verkeerde plek zit).
Tegenwoordig krijg ik ook meldingen met "bochtassistent" in het beeld. Geen idee wat dat is.
Signatures zijn voor boomers.
Je kunt ook even richting aangeven voordat je over de streep rijdt. Beetje suf, maar toch iets minder stressvol...nerovectra schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:42:
[...]
De tip die ik recent hier heb gelezen en die uitstekend werkt is pas de berm in rijden als de tegenligger wat dichterbij is, dan denkt de auto niet dat je zomaar de berm in rijdt.
Daarnaast zie ik op m'n scherm soms auto's zéér dichtbij die dat in werkelijkheid niet zijn, schrik me dan een hoedje van die animatie, maar krijg géén waarschuwing.
Findio is een prijsvechter in de financieringsmarkt en dat doen ze door een heel scherp klantprofiel te maken en een bijna volledig geautomatiseerd proces te hanteren. Kleine afwijking is direct en automatisch een afwijzing. Bellen zal 0,0 zin hebben.Moobie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:58:
Als je een BV hebt dan deponeer je jaarstukken. Althans dat zou je moeten doen. Die zijn gewoon opvraagbaar bij de KvK. Wellicht hebben ze het op basis daarvan beoordeeld?
[...]
Eigenlijk zoek je dus bedrijfsfinanciering. Er zijn banken/financieringsbedrijven die meer maatwerk bieden. Alleen niet tegen 0%...Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:57:
[...]
0,0 procent rente is gratis geld… kan ik mijn eigen geld in andere dingen steken die wel wat opleveren.
Maar dit is niet meer Model 3/Y specifiek. Er is vast een ander topic voor.
Ik ben in de markt voor een tweedehands M3. Ik vind het moeilijk om op marktplaats een goede te vinden, omdat ik de geschiedenis nooit zo goed weet. En bij de garagebedrijven vind ik de prijzen nog vrij hoog.
Nu kan ik volgende maand van een collega een leaseauto overnemen die precies de specs heeft die ik zoek:
Is dit een goede deal? Volgens mij is dit een goede deal, en ik denk dat ik de knoop moet doorhakken. Suggesties?
Nu kan ik volgende maand van een collega een leaseauto overnemen die precies de specs heeft die ik zoek:
- 2019 Model 3 Long Range, blauw, wit interieur met trekhaak
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
- reparatie 1: Stabilisatorstangen voor vervangen
- reparatie 2: Deurrubbers/hendels rondom vervangen
- Range bij 100% is 446 km
- Net laadgedrag, nooit wegzetten bij 100% etc
- Degradatie is dan 12% (wanneer je 499 km range bij nieuwstaat rekent)
Is dit een goede deal? Volgens mij is dit een goede deal, en ik denk dat ik de knoop moet doorhakken. Suggesties?
pvoutput 6300Wp ZW en NO
Lijkt mij voor het model, en km-stand wel een prima deal. Ook als je gaat kijken op MP. Daarnaast koop je hem van iemand over die je kent waardoor weet je wat er mee is gebeurd. Top toch?johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
Ik ben in de markt voor een tweedehands M3. Ik vind het moeilijk om op marktplaats een goede te vinden, omdat ik de geschiedenis nooit zo goed weet. En bij de garagebedrijven vind ik de prijzen nog vrij hoog.
Nu kan ik volgende maand van een collega een leaseauto overnemen die precies de specs heeft die ik zoek:Mijn huidige benzine stationwagen kan ik dan verkopen. Ik heb al een laadpaal en flink veel zonnepanelen. Eerder reed ik al elektrisch toen ik nog leasde.
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
Lijkt me prima. Ik zou ook niet direct grote problemen verwachten.johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
Nu kan ik volgende maand van een collega een leaseauto overnemen die precies de specs heeft die ik zoek:Mijn huidige benzine stationwagen kan ik dan verkopen. Ik heb al een laadpaal en flink veel zonnepanelen. Eerder reed ik al elektrisch toen ik nog leasde.
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
Sony A7 iv en wat recycled glas
Voor nu een prima deal, al houd er wel rekening mee dat er in de aankomende maanden veel meer ex lease M3's op de markt gaan komen en die prijs dus wel eens hard kan gaan zakken...johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Prima deal!johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Heel herkenbaar. De auto vindt het buitengebied structureel niet leuk, van de camera's die niks zien tot het type wegen waar die niet mee overweg kan. Je went eraan om alsmaar extra alert te zijn om de fouten die de auto dan random maaktvan Overveld schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:08:
Beste mensen,
Gekke is dat als ik zelf de camera beelden bekijk op het scherm tijdens de waarschuwing dan kan ik vaak nog best veel herkennen, dus zó donker is het dan kennelijk ook weer niet.
Allemaal onnodige workarounds omdat een fabrikant eigenwijs is. En verwarrend voor achterliggers die denken dat je af wil slaan of wil stoppen in de berm.bilgy_no1 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:37:
[...]
Je kunt ook even richting aangeven voordat je over de streep rijdt. Beetje suf, maar toch iets minder stressvol...
Merk wel steeds vaker dat op het scherm een denkbeeldige middenlijn getekend wordt bij een tegenligger, dat helpt met het onnodige terugsturen. Die streep verdwijnt spontaan als de auto weg is. Daarna wiebelt de linker streep constant over het scherm (net als de meeste vrachtwagens altijd wiebelen), dus hij snapt het niet en kan duidelijk ook de breedte van de weg niet inschatten.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
In mijn optiek is een 'bekende' auto ook altijd wat waard. Je kent je collega, kunt nog eens wat vragen, weet hoe hij/zij/helikopter er mee om is gegaan etc.johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
Het lastige is dat er 2 afzonderlijke functies zijn van Lane Assist: "Stuuringrepen" en "Rijstrook overschrijdingspreventie".Ethirty schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:34:
[...]
Heel herkenbaar. De auto vindt het buitengebied structureel niet leuk, van de camera's die niks zien tot het type wegen waar die niet mee overweg kan. Je went eraan om alsmaar extra alert te zijn om de fouten die de auto dan random maakt
Gekke is dat als ik zelf de camera beelden bekijk op het scherm tijdens de waarschuwing dan kan ik vaak nog best veel herkennen, dus zó donker is het dan kennelijk ook weer niet.
[...]
Allemaal onnodige workarounds omdat een fabrikant eigenwijs is. En verwarrend voor achterliggers die denken dat je af wil slaan of wil stoppen in de berm.
Merk wel steeds vaker dat op het scherm een denkbeeldige middenlijn getekend wordt bij een tegenligger, dat helpt met het onnodige terugsturen. Die streep verdwijnt spontaan als de auto weg is. Daarna wiebelt de linker streep constant over het scherm (net als de meeste vrachtwagens altijd wiebelen), dus hij snapt het niet en kan duidelijk ook de breedte van de weg niet inschatten.
"Stuuringrepen" kun je niet uitzetten en staat aan als je harder dan 48km/u rijdt EN duidelijke belijning hebt. Het is bedoeld om een botsing te voorkomen met een object in de naastgelegen rijstrook. Dat kan dus ook iets zijn in de berm als je over de rechter stippellijn van een 60km weg heengaat.
Ja precies dat. Veel (niet alle) lease rijders gaan anders met hun auto om dan ikzelf zou doen, soms ook onbewust. Met name een volgeladen accu wegzetten is niet erg prettig voor de batterij. Vaak fors accelereren en remmen, dat geeft ook een bovenmatige belasting lijkt me op de aandrijflijn. Ik snap het ook wel, want vroeger reed ik ook zo.Eddos schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:46:
[...]
In mijn optiek is een 'bekende' auto ook altijd wat waard. Je kent je collega, kunt nog eens wat vragen, weet hoe hij/zij/helikopter er mee om is gegaan etc.

pvoutput 6300Wp ZW en NO
Je kan niet meer tussen extra aflossen sinds de overname. Dat systeem wat ze hadden was sowieso niet handig want het pauzeerde de automatische incasso betalingen. Je kan wel in één keer aflossen en daarvoor moet je bellen naar het service nummer wat je ziet na inloggen. Je krijgt dan een dag later een afrekening die je kunt betalen.Bulldog schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:28:
[...]
Dit gaat over Findio. Iemand nog recente ervaringen met eventueel extra aflossen en hoe dit in zijn werk gaat? Gaat dit van de slot termijn af, de maandelijkse termijnen, of is dit nog helemaal niet mogelijk?
Mijn tip is om of cash te betalen (met 2 ton winst...) of via een persoonlijke lening bij je bank het ontbrekende deel te financieren. Als BV bij Findio is financiering altijd erg lastig geweest / doen ze liever niet.Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Beste.....
Verandert je situatie?
Met vriendelijke groet,
Findio
Is die setting weg om dat af te zetten? Vroeger was er een setting om deze af te zetten, maar elke keer dat je de auto herstart was die setting terug aangezet. Dus heb ik het maar zo gelaten. En nu weet ik gewoon dat ik heel stevig het stuur moet vasthouden als ik in de berm wil rijden.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:53:
[...]
Het lastige is dat er 2 afzonderlijke functies zijn van Lane Assist: "Stuuringrepen" en "Rijstrook overschrijdingspreventie".
"Stuuringrepen" kun je niet uitzetten en staat aan als je harder dan 48km/u rijdt EN duidelijke belijning hebt. Het is bedoeld om een botsing te voorkomen met een object in de naastgelegen rijstrook. Dat kan dus ook iets zijn in de berm als je over de rechter stippellijn van een 60km weg heengaat.
Hier ben ik het voor het grootste deel mee eens: Comfortabeler en stiller dan de P2, terwijl het niet minder sportief aanvoelt.JeroenV_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:04:
[...]
Heb hier nu 2 weken de M3 na bijna 3 jaar P2, en mij valt op
- stuk stiller
- vering is comfortabeler en beter, de P2 wilde soms wel eens bonken op drempels
- heeeel stuk zuiniger, haal nu ondanks de kou nog betere cijfers dan de P2 in de zomer
Maar met name qua software/touchscreen ligt Tesla mijlenver voor.
Heb dus ook absoluut geen spijt
Software moet ik nog aan wennen. Ik vind vooral het scherm nogal vol en druk, maar het werkt wel snel.
Tot nu toe kan de navigatie niet in de schaduw staan van de Google Services in de P2. Dat vind ik in de P2 echt veel beter. Vooral op het gebied van actuele wegafsluitingen en routesuggesties bij calamiteiten.
De eerste week van December ga ik weer naar Denemarken en Zweden. Mooi vergelijk tussen de P2 en de M3 omdat ik met de P2 deze trip al vaker gemaakt heb.
Tot nut toe ben ik erg tevreden over de M3.
Klopt, en ook nog eens de dual motor terwijl de P2 de single motor was
Inderdaad, Lane Assist (dus beide funkties) kun je per rit nog wel volledig uitzetten. De funktie "Rijstrook overschrijdingspreventie" kun je wel permanent op "waarschuwen" zetten, zodat die geen stuurcorrecties meer doet. Tesla had voor de funktie "Stuuringrepen" een minder verwarrende naam moeten gebruikenthis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:17:
[...]
Is die setting weg om dat af te zetten? Vroeger was er een setting om deze af te zetten, maar elke keer dat je de auto herstart was die setting terug aangezet. Dus heb ik het maar zo gelaten. En nu weet ik gewoon dat ik heel stevig het stuur moet vasthouden als ik in de berm wil rijden.
In mijn hoofd zou de auto prima onderscheid moeten kunnen maken tussen een onderbroken streep op een provinciale weg met direct de berm of een onderbroken streep op een 60km weg met nog een halve meter asfalt naast de streep. Het verschil tussen asfalt, streep en berm zijn hele duidelijke kleurverschillen.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:53:
[...]
Het lastige is dat er 2 afzonderlijke functies zijn van Lane Assist: "Stuuringrepen" en "Rijstrook overschrijdingspreventie".
Maar als dat onderscheid niet gemaakt kan worden (en dat doet de auto duidelijk niet), kan de auto ook geen goede beslissingen nemen.
Er zit een klein voordeel aan diezelfde donkere wegen in het buitengebied: in het donker ook veel minder correcties op het overschreiden van de streep.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik wilde net het laden van 100% naar 80% zetten, maar mijn Y geeft dan aan dat ik hem beter op 100% kan laten staan en 1 keer per week volledig moet opladen. Waar hebben jullie hem op staan? Ik dacht dat 80% de beste was, tenzij je een lang stuk gaat rijden zoals op vakantie etc.
100%Damocles.NL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:41:
Ik wilde net het laden van 100% naar 80% zetten, maar mijn Y geeft dan aan dat ik hem beter op 100% kan laten staan en 1 keer per week volledig moet opladen. Waar hebben jullie hem op staan? Ik dacht dat 80% de beste was, tenzij je een lang stuk gaat rijden zoals op vakantie etc.
Dan heb je kennelijk een auto met een LFP batterij. Die laat je inderdaad het best op 100% staan en minimaal 1x per week naar 100%.Damocles.NL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:41:
Nu komt er mogelijk weer een enorme discussie los (die is hier al vaak gevoerd), maar volg gewoon het advies van Tesla op.
Ik laad mijn RWD gewoon elke dag of om de dag op tot 100%, beetje afhankelijk van hoeveel ik rijd. Had het maar geen accu moeten worden.
#team_UTC+1
Rij je met Rijstrook overschrijdingspreventie op "Waarschuwing" of "Assistent"? Als die op Waarschuwing staat blijven idd alleen de Lane Assist Stuuringrepen over die correcties uitvoeren. Zoals @this hierboven ook al zei, kun je die dus ook uitzetten per ritEthirty schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:39:
[...]
In mijn hoofd zou de auto prima onderscheid moeten kunnen maken tussen een onderbroken streep op een provinciale weg met direct de berm of een onderbroken streep op een 60km weg met nog een halve meter asfalt naast de streep. Het verschil tussen asfalt, streep en berm zijn hele duidelijke kleurverschillen.
Maar als dat onderscheid niet gemaakt kan worden (en dat doet de auto duidelijk niet), kan de auto ook geen goede beslissingen nemen.
Er zit een klein voordeel aan diezelfde donkere wegen in het buitengebied: in het donker ook veel minder correcties op het overschreiden van de streep.
De s3xy app heeft een update en firmware 4.11.1 is beschikbaar voor de commander. Met onder andere blindspot weergave in de ledstrip en muten van door de EU opgelegde piepjes. Leuk dat er steeds nieuwe features bijkomen.
4.11.1
Release Notes:
NEW FEATURES:
- Automation: Mute Speed Limit Warning (available only for newly produced cars in EU and Gen 2 Commander) - this feature will disable the annoying speed limit chime introduced with Model 3 Highland and new Mode Ys after September 2024.
- Automation: Ambient Light Effects for Model 3 Highland
- It will make your light strip blink in Red when a car is in the blind spot, in Blue when the AP NAG is active, in Reo when Acceleration mode is changed, or in a Rainbow effect when you are entering or exiting your Tesla. You can see the other effects inside the app.
- Automation: Park if Unbucked automatically puts your car in P when your seatbelt is unbuckled.
- Passenger Seat Profiles: You can create up to 4 different profiles and restore seat positions with a single click
- Suspension Control for Model S and X - The GEN 2
Commander can now change the height of your S or X.
IMPROVEMENTS
- Kickdown automation can be disabled when the acceleration pedal is released
- Improved Autopilot MAX logic for Model 3 Highland and Model S/X (increase your AP speed to the last detected sign)
- Your Knob and Commander will automatically connect when setting them up
- Improved Acceleration mode states in the app - Chill, Stand, Sport, Insane, Plaid
- Change Presenting Trunk activation signal from Honk to Voice Chime
4.11.1
Release Notes:
NEW FEATURES:
- Automation: Mute Speed Limit Warning (available only for newly produced cars in EU and Gen 2 Commander) - this feature will disable the annoying speed limit chime introduced with Model 3 Highland and new Mode Ys after September 2024.
- It will make your light strip blink in Red when a car is in the blind spot, in Blue when the AP NAG is active, in Reo when Acceleration mode is changed, or in a Rainbow effect when you are entering or exiting your Tesla. You can see the other effects inside the app.
- Automation: Park if Unbucked automatically puts your car in P when your seatbelt is unbuckled.
- Passenger Seat Profiles: You can create up to 4 different profiles and restore seat positions with a single click
IMPROVEMENTS
- Improved Autopilot MAX logic for Model 3 Highland and Model S/X (increase your AP speed to the last detected sign)
- Improved Acceleration mode states in the app - Chill, Stand, Sport, Insane, Plaid
Dat is al lang aan bod gekomen in Tesla Model 3 & Y AccessoiresTijs_a schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:58:
De s3xy app heeft een update en firmware 4.11.1 is beschikbaar voor de commander. Met onder andere blindspot weergave in de ledstrip en muten van door de EU opgelegde piepjes. Leuk dat er steeds nieuwe features bijkomen.
4.11.1
Release Notes:
NEW FEATURES:
IMPROVEMENTS
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik denk dat we een timer onderaan in de balk moeten hebben met daarin: tijd verlopen sinds dat iemand de vraag ''kan ik mijn LFP batterij elke dag naar 100% laden'' vraag heeft gesteldDamocles.NL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:41:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Alleen dat het eraan zat te komen, niet dat die update al uit was toch? Anders heb ik die ook compleet gemist.spartacusNLD schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:40:
[...]
Dat is al lang aan bod gekomen in Tesla Model 3 & Y Accessoires
Ik denk dat de issue ligt in de manier hoe Tesla de weg probeert te begrijpen. De oudere TACC versies proberen dat niet eens. Die houden snelheid/afstand verder niets. De 60km/h weg is echt een edge case in weg types. Persoonlijk heb ik het nergens anderz gezien dan in NL.Maasluip schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:25:
[...]
Die ingrepen krijg ik nog wel eens. Met en zonder AP (TACC). Op TACC uiteraard ook remingrepen omdat de auto geen middenstreep ziet en dus denkt dat je gaat botsen.
Soms ziet de auto de strepen van de fietssuggestiestrook als middenstreep en gaat het iig met fietsers wel goed.
En als je zegt "TACC is daar niet voor bedoeld" dan vraag ik me af waarom ik geen cruisecontrol mag rijden op 60-km wegen. Iets wat ik al zeker 15 jaar doe. En wat met een elektrische auto juist heel erg nodig is omdat je zo op de 80 zit zonder het echt in de gaten te hebben als je niet elke 5 seconden naar je snelheidsmeter kijkt (die daarvoor op de verkeerde plek zit).
Tegenwoordig krijg ik ook meldingen met "bochtassistent" in het beeld. Geen idee wat dat is.
Duitsland ook al bezig met fietsstroken op die manier aan te geven. En het zou geen probleem zijn als de weg breed genoeg is, wat die in de bebouwde kom meestal wel is.gebruikershaes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik denk dat de issue ligt in de manier hoe Tesla de weg probeert te begrijpen. De oudere TACC versies proberen dat niet eens. Die houden snelheid/afstand verder niets. De 60km/h weg is echt een edge case in weg types. Persoonlijk heb ik het nergens anderz gezien dan in NL.
De belijning wordt gebruikt om aan te geven dat het een 60 km/h weg is, niet om een fietsstrook aan te geven. Hier in de buurt ligt er zelfs een fietspad aan beide kanten naast.Maasluip schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:35:
[...]
Duitsland ook al bezig met fietsstroken op die manier aan te geven. En het zou geen probleem zijn als de weg breed genoeg is, wat die in de bebouwde kom meestal wel is.
Deze belijning wordt fietssuggestiestrook genoemd. Geen officieel fietsstrook, maar als er geen vrijliggend fietspad naast ligt, mag een fietser wel gebruik van de rijbaan maken. Zoals in het linkje zelfs staat, hoeft de fietser niet rechts van de belijning te blijven omdat het geen fietsstrook isdaemonix schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:59:
[...]
De belijning wordt gebruikt om aan te geven dat het een 60 km/h weg is, niet om een fietsstrook aan te geven. Hier in de buurt ligt er zelfs een fietspad aan beide kanten naast.
Een 60-weg met onderbroken strepen aan beide zijdes zijn geen fietssuggestiestroken, maar zijn bedoeld om de weg smaller te laten lijken zodat mensen daadwerkelijk ook rustiger rijden.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:26:
[...]
Deze belijning wordt fietssuggestiestrook genoemd. Geen officieel fietspad, maar als er geen vrijliggend fietspad naast ligt, mag er wel een fietser gebruik van de weg maken. Zoals in het linkje zelfs staat, hoeft de fietser niet rechts van de belijning te blijven omdat het geen fietsstrook is
:strip_exif()/f/image/6FDS3aE6NAT78iIICvRgPCU7.png?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door adjego op 15-11-2024 14:32 ]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Nee, juist niet. Als er een fiets afbeelding in de strook staat dan is het officieel een fietsstrook.adjego schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:29:
[...]
Een 60-weg met onderbroken strepen aan beide zijdes zijn geen fietssuggestiestroken, maar zijn bedoeld om de weg smaller te laten lijken zodat mensen daadwerkelijk ook rustiger rijden.
EDIT. Ik zie dat je je comment al had aangepast
[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 15-11-2024 14:33 ]
Ja was fout, maar kijk even naar mijn geupdate opmerking, want de echte rede van die stippelijnen aan de zijkant zijn bedoeld om de weg smaller te laten lijken zodat mensen rustiger rijden.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:32:
[...]
Nee, juist niet. Als er een fiets afbeelding in de strook staat dan is het officieel een fietsstrook.
Hier nog een voorbeeld, waar je echt niet hoort te fietsen, maar wel dat soort strepen gebruikt zijn:
/f/image/XmTMwSG0wb38mQ4cS7nBLh8B.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door adjego op 15-11-2024 14:34 ]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Die foto is een perfect voorbeeld waarom het nog jaaaren gaat duren voordat hier FSD Unsupervised gaat komen.adjego schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:33:
[...]
Ja was fout, maar kijk even naar mijn geupdate opmerking, want de echte rede van die stippelijnen aan de zijkant zijn bedoeld om de weg smaller te laten lijken zodat mensen rustiger rijden.
Hier nog een voorbeeld, waar je echt niet hoort te fietsen, maar wel dat soort strepen gebruikt zijn:
[Afbeelding]
Bijna alle wegen hier zien er zo uit, de ene wat breder, de andere nauwelijks breed genoeg om elkaar te passeren. Tesla zal echt flinke sprongen moeten maken wil de auto dit zelfstandig kunnen.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:51:
[...]
Die foto is een perfect voorbeeld waarom het nog jaaaren gaat duren voordat hier FSD Unsupervised gaat komen.
#team_UTC+1
Het is maar hoe je het bekijkt.johan_solar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
- prijs 19.450 euro
- 121.894 km
Als je nu een nieuwe kunt krijgen voor minder dan 40K (incl kortingen en subsidie),
Waar schrijf je dan het meest op af en waar heb je het meest plezier van?
Ik denk dat een nieuwe dan aan het eind van de dag nog wel eens goedkoper kan uitpakken, of in elk geval nauwelijks duurder, en meer up to date, meer garantie, minder onderhoud en ongeveer dezelfde afschrijving en range WLTP nog wat meer.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Het probleem is dat je daar 40k voor beschikbaar moet hebben in plaats van 20k euro.eltron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:23:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt.
Als je nu een nieuwe kunt krijgen voor minder dan 40K (incl kortingen en subsidie),
Ik denk dat een nieuwe dan aan het eind van de dag nog wel eens goedkoper kan uitpakken, of in elk geval nauwelijks duurder, en meer up to date, meer garantie, minder onderhoud en ongeveer dezelfde afschrijving en range WLTP nog wat meer.
Volgens mij nog steeds heel veel geld en verschil.
Niet alleen 60 wegen zijn een probleem. Alle wegen zonder middenstreep zijn een drama (cruise control niet te gebruiken). En laat nu bijna alle 30,50,60 en 80 wegen hier geen middenstreep hebben.gebruikershaes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik denk dat de issue ligt in de manier hoe Tesla de weg probeert te begrijpen. De oudere TACC versies proberen dat niet eens. Die houden snelheid/afstand verder niets. De 60km/h weg is echt een edge case in weg types. Persoonlijk heb ik het nergens anderz gezien dan in NL.
Zou graag zien dat Tesla terug gaat naar "domme" cruise control die enkel afstand houdt.
Dat is contradictio in terminisSchwarz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:28:
[...]
"domme" cruise control die enkel afstand houdt.
[ Voor 9% gewijzigd door pdidi op 15-11-2024 15:36 ]
Niet helemaal. Hij hoeft maar 1 ding meer te doen dan CC, afstand houden.
TACC is als dat zelfverzekerde buurjongetje op het speciale onderwijs. Hij denkt dat ie het wel kan, maar iedereen weet dat het niet goed gaat
#team_UTC+1
Hier ook een storend geluidje van onder de bijrijdersstoel van mijn MY uit 2023.
Het geluid lijkt op een plastic vierkant bakje waar een platte ring in ligt te schuiven. Bij remmen, optrekken, bocht naar links, bocht naar recht hoor je het geluid.
Ik heb op zijn kop achter in de auto gelegen en mijn vrouw wat bochten laten maken, maar kon niets vinden.
Iemand enig idee?
Het geluid lijkt op een plastic vierkant bakje waar een platte ring in ligt te schuiven. Bij remmen, optrekken, bocht naar links, bocht naar recht hoor je het geluid.
Ik heb op zijn kop achter in de auto gelegen en mijn vrouw wat bochten laten maken, maar kon niets vinden.
Iemand enig idee?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Heerlijk dit. Ik ben er ook van. Ik heb dan ook een lpf batterij.Ethirty schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:52:
Ik laad mijn RWD gewoon elke dag of om de dag op tot 100%, beetje afhankelijk van hoeveel ik rijd. Had het maar geen accu moeten worden.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Mis ik iets, dat zit er toch gewoon op?Schwarz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:28:
[...]
Zou graag zien dat Tesla terug gaat naar "domme" cruise control die enkel afstand houdt.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Dat is toch gewoon de standaard autopilot of wil je ook dat hij niet stuurt?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Onder je stoel zit een ventilatiegat. Is daar iets ingevallen?bert pit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:54:
Hier ook een storend geluidje van onder de bijrijdersstoel van mijn MY uit 2023.
Iemand enig idee?
https://wren.co/join/Devian
Je baseert je op het gedrag van je auto nu, en het is gewoon heel duidelijk dat onze AP en TACC heel ver staan van wat in de VS als FSD op de markt gereleased wordt.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:51:
[...]
Die foto is een perfect voorbeeld waarom het nog jaaaren gaat duren voordat hier FSD Unsupervised gaat komen.
Je kan daar geen conclusies uit trekken, enkel meningen op formuleren.
Ik denk dat het sneller zal gaan.
Ai! Mogelijk ligt er dan iets in je ventilatiekanaal onder de stoel.bert pit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:54:
Iemand enig idee?
Endoscoop?
Ik heb daar netjes van Ali overheen zitten.
https://nl.aliexpress.com...yD3zrc0GHb88aAh96EALw_wcB
[ Voor 89% gewijzigd door RaRo74 op 15-11-2024 17:20 ]
Nou, het is gelukt hoor. In november 2023 is mijn bedrijf dat sinds eind 2021 bestaat veranderd van rechtsvorm (van eenmanszaak naar BV vanwege belastingtechnische redenen). Findo dacht dat ik dus pas sinds november 2023 bestond. Ik moet nu 10k aanbetalen omdat ik nog net geen 3 jaar besta. Maar de financiering is wel goedgekeurdSunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Beste.....
Verandert je situatie?
Met vriendelijke groet,
Findio
Met drie kinderen een van de eerste dingen die ik heb gekocht en geplaatst. Wel wat te klein, maar volgens mij voldoende om de boel af te sluiten.RaRo74 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:19:
Ik heb daar netjes van Ali overheen zitten.
Is dit wat je wil:Ethirty schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:29:
[...]
Niet helemaal. Hij hoeft maar 1 ding meer te doen dan CC, afstand houden.
TACC is als dat zelfverzekerde buurjongetje op het speciale onderwijs. Hij denkt dat ie het wel kan, maar iedereen weet dat het niet goed gaat
- Uitschakelen Automatisch sturen om vervolgens
- Uitschakelen Automatic Emergency Braking (per rit) -> Geen Phantom brakes meer
- Uitschakelen Lane Assist (per rit) -> Geen Stuurcorrecties meer
- TACC instellen op Huidige Snelheid -> Geen onverwachte snelheids aanpassingen meer
Die war stories toch altijd. Als jij een Long Range te pakken krijgt niet voor vooraan de 40000, maar voor minder dan 40000, mét de opties zoals daar beschreven (wit interieur, trekhaak, optie-kleur), die bovendien ook nog niet net vóór jouw neus verkocht is, dan heb je toch echt de heilige graal te pakken.eltron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:23:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt.
Model 3 LR (model 2023)
Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de detectie van wegen, auto's en objecten hier zo enorm zou verschillen van daar.Tommie12 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:17:
[...]
Je baseert je op het gedrag van je auto nu, en het is gewoon heel duidelijk dat onze AP en TACC heel ver staan van wat in de VS als FSD op de markt gereleased wordt.
Je kan daar geen conclusies uit trekken, enkel meningen op formuleren.
Ik denk dat het sneller zal gaan.
Dat is fundamenteel als je goedkeuring wil krijgen voor unsupervised rijden.
#team_UTC+1
Soms, op bepaalde wegen, met een druk op de knop. Jammer dat die stappen doorlopen te lang je ogen van de weg vereist.pdidi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:09:
[...]
Is dit wat je wil:
- Uitschakelen Automatisch sturen om vervolgens
- Uitschakelen Automatic Emergency Braking (per rit) -> Geen Phantom brakes meer
- Uitschakelen Lane Assist (per rit) -> Geen Stuurcorrecties meer
- TACC instellen op Huidige Snelheid -> Geen onverwachte snelheids aanpassingen meer
#team_UTC+1
15-11 bericht van Tesla! afspraak gemaakt en 20-11 ophalen in Tilburg!
NB volgens de Vin decoder krijg ik modeljaar S 2025
maar modeljaar 2025 is toch de jupiner?
Feli!jefjef schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:40:
Vin decoders zijn 9 van de 10x sucky.
Y'24
De VIN van onze M3 (die er aan komt) is ook 2025, ze hebben de overgang al gemaakt.jefjef schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:40:
En Juniper is nog steeds niet bekend wanneer die komt, dus ze zullen iets moeten de eerste maanden van 2025.
Wij hebben andere software onwille van de wet die in Europa veel stricter is.Ethirty schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:29:
[...]
Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de detectie van wegen, auto's en objecten hier zo enorm zou verschillen van daar.
Dat is fundamenteel als je goedkeuring wil krijgen voor unsupervised rijden.
En Tesla zet de focus dus 100% op de VS.
De wegen verschillen, maar niet zo fundamenteel als hier beweerd wordt volgens mij.
Dat gaat om wat je allemaal met de auto mag. Uitvoering en detectie zouden losse elementen moeten zijn die separaat bij te werken zijn.Tommie12 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:49:
[...]
Wij hebben andere software onwille van de wet die in Europa veel stricter is.
De wegen verschillen, maar niet zo fundamenteel als hier beweerd wordt volgens mij.
#team_UTC+1
Met het oog op zekerheden voor de financier: jouw bedrijf is beëindigd in 2023 en gelijktijdig ben je een nieuwe onderneming gestart onder een gelijkende naam. Desalniettemin: gefeliciteerd met de aanschaf van een beleving die geen enkel ander merk biedt!Sunri5e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:46:
[...]
Nou, het is gelukt hoor. In november 2023 is mijn bedrijf dat sinds eind 2021 bestaat veranderd van rechtsvorm (van eenmanszaak naar BV vanwege belastingtechnische redenen). Findo dacht dat ik dus pas sinds november 2023 bestond. Ik moet nu 10k aanbetalen omdat ik nog net geen 3 jaar besta. Maar de financiering is wel goedgekeurd

De regelgeving en de uitwerking daarvan op het gedrag van weggebruikers wel. Bijv. dat je standaard de schuld krijgt als autobestuurder bij een botsing met een fietser. Dat is echt ongehoord in de VS hoor. Of dat fietsers bijv. rechts mogen inhalen. Of regels rondom wat je moet doen als stoplichten in storing zijn (voorrangsregels en wegmarkering is heel anders).Tommie12 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:49:
[...]
Wij hebben andere software onwille van de wet die in Europa veel stricter is.
Ze zullen echt vanaf nul moeten beginnen met trainen in Europa, en voor elk land ook net iets anders weer, want wegmarkering en weggedrag is niet geheel homogeen in de EU. Niet in de mate dat het in de VS is.
Nee. Mijn Toyota Prius had cruisecontrol met afstand houden en die heeft op dit soort wegen nooit voor tegenliggers geremd.
Maar tegenwoordig moeten alle "rijhulpsystemen" die op de auto zitten altijd actief zijn, zelfs als die ervoor zorgen dat de auto daardoor juist minder autonoom kan rijden. Dit is zo'n verschrikkelijk domme ontwikkeling.
Met alle recordings van rondrijdende auto's zullen ze nu vast al lang aan het trainen zijn.Caelorum schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:12:
[...]
De regelgeving en de uitwerking daarvan op het gedrag van weggebruikers wel. Bijv. dat je standaard de schuld krijgt als autobestuurder bij een botsing met een fietser. Dat is echt ongehoord in de VS hoor. Of dat fietsers bijv. rechts mogen inhalen. Of regels rondom wat je moet doen als stoplichten in storing zijn (voorrangsregels en wegmarkering is heel anders).
Ze zullen echt vanaf nul moeten beginnen met trainen in Europa, en voor elk land ook net iets anders weer, want wegmarkering en weggedrag is niet geheel homogeen in de EU. Niet in de mate dat het in de VS is.
Exact. Dit is niet zozeer een probleem van TACC, maar hoe Tesla de "Actieve veiligheidsfuncties" gekoppeld heeft aan APMaasluip schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:14:
[...]
Nee. Mijn Toyota Prius had cruisecontrol met afstand houden en die heeft op dit soort wegen nooit voor tegenliggers geremd.
Maar tegenwoordig moeten alle "rijhulpsystemen" die op de auto zitten altijd actief zijn, zelfs als die ervoor zorgen dat de auto daardoor juist minder autonoom kan rijden. Dit is zo'n verschrikkelijk domme ontwikkeling.
Dat is het ook helemaal niet in de USA. Er is natuurlijk ook een reden dat FSD alleen in bepaalde steden nu uitvoerig getest wordt. Ze zullen overal nog flink aan de bak moeten in ieder geval. Ik denk dat hij zich behoorlijk vergist heeft want het had er al 7 jaar moeten zijnCaelorum schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:12:
[...]
De regelgeving en de uitwerking daarvan op het gedrag van weggebruikers wel. Bijv. dat je standaard de schuld krijgt als autobestuurder bij een botsing met een fietser. Dat is echt ongehoord in de VS hoor. Of dat fietsers bijv. rechts mogen inhalen. Of regels rondom wat je moet doen als stoplichten in storing zijn (voorrangsregels en wegmarkering is heel anders).
En makkelijk is het zeker niet, ze hebben ondertussen honderden miljoenen kilometers aan gegevens en nog krijgen ze het dus niet voor elkaar om level 3(+) gecertificeerd te raken.
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 15-11-2024 19:24 ]
Off topic: Dat je standaard de schuld krijgt bij een aanrijding met een fietser vind ik een heel irritante misvatting. Als automobilist kun je (mede) aansprakelijk gesteld worden als een fietser zich niet aan de regels houdt en er vindt een aanrijding plaats. Dat is in ieder geval juridisch iets heel anders.Caelorum schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:12:
[...]
Ik denk dat je FSD Supervised verward met FSD Unsupervised. FSD Supervised werkt al lang in heel US. FSD Unsupervised wordt nu idd getest in diverse grote steden.GeeMoney schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:22:
[...]
Dat is het ook helemaal niet in de USA. Er is natuurlijk ook een reden dat FSD alleen in bepaalde steden nu uitvoerig getest wordt. Ze zullen overal nog flink aan de bak moeten in ieder geval. Ik denk dat hij zich behoorlijk vergist heeft want het had er al 7 jaar moeten zijn.
En makkelijk is het zeker niet, ze hebben ondertussen honderden miljoenen kilometers aan gegevens en nog krijgen ze het dus niet voor elkaar om level 3(+) gecertificeerd te raken.
Heeft iemand een idee of ik de afdeling "support" ook per mail kan bereiken? Telefonisch zijn de wachtrijen echt niet normaal lang....
Zo heb ik er laatst nog een hard snoepje uitgehaald door er aan 1 kant de bladblazer op te zetten. Knalde er aan de andere kant gelijk uit.RaRo74 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:18:
[...]
Ai! Mogelijk ligt er dan iets in je ventilatiekanaal onder de stoel.
Endoscoop?
Eindelijk van dat vaag rollende geluidje af
Nouja misvatting. Als er geen beeldmateriaal of getuigen zijn dan gaan ze veelal uit van degene in het grootste voorwerp had beter moeten opletten en anticiperen. Dat is bij vrachtwagen vs auto zo en ook zo bij auto vs fietser. Gevalletje weten dat je in een moordwapen rijdt en er verstandig mee omgaan.nerovectra schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:24:
[...]
Off topic: Dat je standaard de schuld krijgt bij een aanrijding met een fietser vind ik een heel irritante misvatting. Als automobilist kun je (mede) aansprakelijk gesteld worden als een fietser zich niet aan de regels houdt en er vindt een aanrijding plaats. Dat is in ieder geval juridisch iets heel anders.
Het is pas sinds dat veel autos een dashcam hebben dat het beeld iets verandert.
Het gaat dus niet zozeer over het juridische aspect, maar meer over naar wie ze als eerste kijken en onderzoek doen (en dat kan juridische gevolgen hebben).
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 15-11-2024 19:55 ]
Nou, het juridische aspect moet mensen extra voorzichtig maken zodat je vervat bent op onhandige escapades van fietsers en voetgangers. Bij mij werkt het in ieder geval.Caelorum schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:54:
[...]
Nouja misvatting. Als er geen beeldmateriaal of getuigen zijn dan gaan ze veelal uit van degene in het grootste voorwerp had beter moeten opletten en anticiperen. Dat is bij vrachtwagen vs auto zo en ook zo bij auto vs fietser. Gevalletje weten dat je in een moordwapen rijdt en er verstandig mee omgaan.
Het is pas sinds dat veel autos een dashcam hebben dat het beeld iets verandert.
Het gaat dus niet zozeer over het juridische aspect, maar meer over naar wie ze als eerste kijken en onderzoek doen (en dat kan juridische gevolgen hebben).
Het scherm in m'n model3 ging net helemaal niet aan toen ik net instapte. De auto heeft 4 dagen niks gedaan. Is dat normaal?
Ik heb uiteindelijk de scrollknoppen ingehouden en toen startte die uiteindelijk wel op...
Ik heb uiteindelijk de scrollknoppen ingehouden en toen startte die uiteindelijk wel op...
Mixed Reality dev
Nee niet normaal, maar ook geen groot probleem. Heb het ook ooit 1 keer gehad, daarna nooit meer.Menesis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:51:
Het scherm in m'n model3 ging net helemaal niet aan toen ik net instapte. De auto heeft 4 dagen niks gedaan. Is dat normaal?
Zo maakt ieder zijn afwegingen. En dat mag gelukkig.flupp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:25:
[...]
Die war stories toch altijd. Als jij een Long Range te pakken krijgt niet voor vooraan de 40000, maar voor minder dan 40000, mét de opties zoals daar beschreven (wit interieur, trekhaak, optie-kleur), die bovendien ook nog niet net vóór jouw neus verkocht is, dan heb je toch echt de heilige graal te pakken.
Ik wens jou veel plezier met de heilige graal uit 2019, maar rijd zelf liever in een nieuwe, zeker als die mij per saldo niet of nauwelijks meer kost. En ik ook nog zelf kan kijken welke opties ik wel of niet geld voor over heb.
Persoonlijk wil ik bijvoorbeeld nooit een wit interieur en de optiekleur moet ook maar net jouw smaak zijn.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Is niet normaal, maar kan een keer gebeuren.Menesis schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:51:
Mijn scherm ging vanochtend vlak nadat ik instapte uit, Tesla logo in beeld, en een paar seconden later alles weer ok.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.