Ok, maar als hij constant een uur draait op de huidige aangegeven snelheid (244v * 12A), dan zou er dus ongeveer 2.9 kw bijgeladen moeten zijn, toch?flupp schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:59:
[...]
V x A = W, daarvan maak je eventueel wel kW, maar onmogelijk kWh, tenzij je exact 1u laadt.
Ah dan is dat de key, dan klopt ie. Thanks. Daarom zie ik liever wat er daadwerkelijk aan kw nu live wordt toegevoegd, dan dat ik het moet deduceren uit de voltage en ampere en of het 3-fase is.vdmpeter schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:01:
En dat x 3 fasen.
Is er een optie om dat in te zien of moet ik dan iets van Tessie aanschaffen?
Ik zie in mijn app het laden in kW. Staat je batterij indicatie auto/app in procent of km? Als die in procent staat, dan zie je kW staan en ernaast hoeveel kWh al geladen.Belecthor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:57:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik zien hoeveel kwh er in de Tesla app gaat tijdens het laden? Ik lees 60 km/hr, maar ik lees ook 12A en 244V (is dat dan niet 12A * 244V = 2,9 kWh? Dat zal wel niet, want dat komt niet overeen met 60 km/hr laden).
[Afbeelding]
Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD
Volg ik zelf persoonlijk niet op maar onder oplaadstatistieken in de Tesla app kan je wel zien hoeveel kw je in totaal hebt geladen die dag.
Teslamate draaien op een PiBelecthor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:03:
[...]
Ah dan is dat de key, dan klopt ie. Thanks. Daarom zie ik liever wat er daadwerkelijk aan kw nu live wordt toegevoegd, dan dat ik het moet deduceren uit de voltage en ampere en of het 3-fase is.
Is er een optie om dat in te zien of moet ik dan iets van Tessie aanschaffen?
:strip_exif()/f/image/GtqigNM2RoHDCLSGtO4eB5AE.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor degenen met een rammel/ratel afkomstig uit de koffer, locatie ergens aan/achter het zijpaneel subwoofer. Ik heb eindelijk het probleem gevonden. Het was dus niet iets onder de achterbank, niet iets aan de subwoofer, afstelling koffer klep ook niet, hoofdsteunen achterbank idem. Het bleek dus gewoon de cover van het scharnier te zijn waarmee je achterbank plat legt. (op foto nog de tijdelijke oplossing )
Een jaar heb ikzelf en Tesla hier naar gezocht. En het geluid leek dus echt ergens vanuit de koffer of van aan de subwoofer te komen. Wie weet heeft hier iemand anders ook last van dus ik wou het even posten ter informatie. Eindelijk is mijn Y stil. Ik ben dolgelukkig!
Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD
De batterijindicatie op % zetten i.p.v. km.Belecthor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:57:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik zien hoeveel kwh er in de Tesla app gaat tijdens het laden? Ik lees 60 km/hr, maar ik lees ook 12A en 244V (is dat dan niet 12A * 244V = 2,9 kWh? Dat zal wel niet, want dat komt niet overeen met 60 km/hr laden).
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
Voor lekkende ventielen is het voldoende om er even wat zeepsop over te strijken, bij het loopvlak lukt dat soms ook wel, en dat kan zelfs als ze gewoon nog gemonteerd zijn.Andrehj schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:25:
[...]
Kun je ook zelf. Bad vol laten lopen, handdoek op de bodem tegen krassen en wiel er in. Kun je mooi zien waar het lek zit.
(Bij voorkeur doen als vrouwlief niet thuis is)![]()
Zo heb ik ooit een serie lekkende ventielen van de winterwielen opgespoord.
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 13-11-2024 14:11 ]
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Bij mijn Model 3 LR uit 2019 vloog opeens de deur open tijdens het rijden, ik dacht die ben ik vergeten dicht te doen. Tot ik een melding de volgende dag kreeg dat de deur weer open stond en de dag daarna vloog de deur ook opeens open.
Wat blijkt, ik sluit de deur sneller dan de deurhendel weer terug in de deur zit, waardoor de deur niet in de vergrendeling valt. Dit is alleen bij de bestuurdersdeur, de andere deurhendels gaan gelijk dicht.
Iemand dit ook gehad en eventueel een makkelijke oplossing hiervoor?
Wat blijkt, ik sluit de deur sneller dan de deurhendel weer terug in de deur zit, waardoor de deur niet in de vergrendeling valt. Dit is alleen bij de bestuurdersdeur, de andere deurhendels gaan gelijk dicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Kevin85 op 13-11-2024 14:32 ]
Bedankt voor dit bericht, ik heb sinds een aantal weken ook een Model Y en ergerde me hier ook stierlijk aan, I know, first world problems.BJF005 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:16:
[Afbeelding]
Voor degenen met een rammel/ratel afkomstig uit de koffer, locatie ergens aan/achter het zijpaneel subwoofer. Ik heb eindelijk het probleem gevonden. Het was dus niet iets onder de achterbank, niet iets aan de subwoofer, afstelling koffer klep ook niet, hoofdsteunen achterbank idem. Het bleek dus gewoon de cover van het scharnier te zijn waarmee je achterbank plat legt. (op foto nog de tijdelijke oplossing )
Een jaar heb ikzelf en Tesla hier naar gezocht. En het geluid leek dus echt ergens vanuit de koffer of van aan de subwoofer te komen. Wie weet heeft hier iemand anders ook last van dus ik wou het even posten ter informatie. Eindelijk is mijn Y stil. Ik ben dolgelukkig!
Weet je al een permanente fix?
Je plastic van de deurhendel laat waarschijnlijk los. Voel even aan de onderkant. Als dat inderdaad zo is, dan even een mesje pakken en vlak snijden, dan is het probleem weg.Kevin85 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:22:
Bij mijn Model 3 LR uit 2019 vloog opeens de deur open tijdens het rijden, ik dacht die ben ik vergeten dicht te doen. Tot ik een melding de volgende dag kreeg dat de deur weer open stond en de dag daarna vloog de deur ook opeens open.
Nee voorlopig is het nog zo. Binnenkort eens open maken en misschien iets van mousse of zachte isolatie tussen steken. Of ik passeer even Tesla om daar in de werkplaats raad te vragen. Ik durf er voorlopig niet aankomen, bang dat de rammel terug komt 🤣rbnw schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:40:
[...]
Bedankt voor dit bericht, ik heb sinds een aantal weken ook een Model Y en ergerde me hier ook stierlijk aan, I know, first world problems.
Weet je al een permanente fix?
Oke! Ik heb hetzelfde rare geluid van rechtsachter, ik ga dat kapje ook eens inspecteren. Ik dacht dat het vanuit de truck/basement kwam, maar jouw gevonden bron is heel plausibel.BJF005 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:16:
Heb hier nu 2 weken de M3 na bijna 3 jaar P2, en mij valt opHidde schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:10:
[...]
Hoe vergelijkt een Tesla met Polestar 2?
Heb het veel "op papier" vergelijken, maar uiteindelijk voelde de proefrit en efficientie v/d Tesla te goed (+ prijs)
- stuk stiller
- vering is comfortabeler en beter, de P2 wilde soms wel eens bonken op drempels
- heeeel stuk zuiniger, haal nu ondanks de kou nog betere cijfers dan de P2 in de zomer
Maar met name qua software/touchscreen ligt Tesla mijlenver voor.
Heb dus ook absoluut geen spijt
Er laat niks los zo te zien, kan het iets anders zijn?Caelorum schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:41:
[...]
Je plastic van de deurhendel laat waarschijnlijk los. Voel even aan de onderkant. Als dat inderdaad zo is, dan even een mesje pakken en vlak snijden, dan is het probleem weg.
Opgehoopte viezigheid of omhulsel die los laat. Heb je het goed schoongemaakt binnen in die kier bij die verbinding? En misschien wat wd40 of siliconenspray op die verbinding sprayen?Kevin85 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:51:
[...]
Er laat niks los zo te zien, kan het iets anders zijn?
https://service.tesla.com...BA-9F13-780C7569214C.html
YouTube: Tesla Model 3 Door Handle Frozen, Sticky or Stuck? THE FIX
[ Voor 12% gewijzigd door wootahH op 13-11-2024 18:03 ]
Dit is volgens mij de eerste SuC in NL die ik zie waarbij ze zonnepanelen geplaatst hebben.
*disclaimer: heb gezocht op 'Gorinchem' dus ga er vanuit dat het nog niet gedeeld was
New Tesla Supercharger: Gorinchem, Netherlands (12 stalls) https://t.co/6Jr5OtW2Hx pic.twitter.com/LUKJKmij0b
— Tesla Charging (@TeslaCharging) 13 november 2024
*disclaimer: heb gezocht op 'Gorinchem' dus ga er vanuit dat het nog niet gedeeld was
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja ook gehad op de 2019 model 3. Ik moest op een gegeven moment de deur meerdere keren dichttrekken voordat die in het slot viel. Service verzoek inschieten, dan komen ze langs om het mechanisme schoon te maken en te smeren. Was verder niks defect, heeft blijkbaar ook onderhoud nodig.Kevin85 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:22:
De winterbanden zitten eronder (Hankook Winter i*cept evo3), maar qua geluid word ik niet erg blij. Boven de 70-80 merk ik best wat verschil met de standaard Michelin banden. Meer mensen met deze ervaring? Doordat de auto verder zo stil is vallen dit soort zaken of eventuele rammeltjes erg snel op.
Mijn winterbanden maken ook meer lawaai, dat ligt toch een stuk aan het grovere profiel, en misschien aan de afwezigheid van het dempend schuim.SL65 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:07:
De winterbanden zitten eronder (Hankook Winter i*cept evo3), maar qua geluid word ik niet erg blij. Boven de 70-80 merk ik best wat verschil met de standaard Michelin banden. Meer mensen met deze ervaring? Doordat de auto verder zo stil is vallen dit soort zaken of eventuele rammeltjes erg snel op.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik moest onlangs voor mijn Y (20”) ook aan de Hankook winterbanden en heb toen expliciet om de iON i*cept [SUV] gevraagd omdat deze als kenmerk heeft dat ze extra stil zouden zijn. En inderdaad moet ik zeggen (klein beetje afhankelijk van het asfalt) dat ik weinig tot geen verschil kan merken met de Michelin zomerbanden. Heb in het verleden andere Hankooks gehad op mijn M3 en was daar wat geluid betreft niet echt gelukkig mee.SL65 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:07:
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Interessant. Ik rijd ook al maanden met een vervelende rammel uit de achterruimte waarvan ik dacht dat hij uit de achterklep kwam. Geluid hoorbaar bij rijden op klinkers en bv dwarsrichels in parkeergarages of snelwegen. Oorzaak nog niet gevonden. Heb gelijk even op die scharniercovers getikt, maar lijkt niet heel veel lawaai te maken en ook een ander geluid. Kan er wel eens tijdelijk wat tussensteken, maar ik betwijfel of dat het is.BJF005 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:16:
[Afbeelding]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Bedankt voor je link, dit was precies het probleem waar ik ook gek van werd terwijl mijn vrouw het niet hoorde. Had eerder al gelezen dat het met de achterklep te maken had maar ik dacht helemaal in de verkeerde richting door de dopjes verder in te draaien om zo meer druk op het rubber te krijgen. Terwijl de oorzaak juist zit in het “klapperen’’ van de achterklep. Heb het nu dus gedaan zoals in de youtube video en ik ben weer helemaal gelukkig met mijn stille YMday schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:59:
@Oekol en @Sir Baxx dank! Druk / open raampje-effect klinkt idd heel logisch. Ik ga even checken!
Voor de toekomstige zoekers: laagfrequente tonen, buffeting, basgeluid, 'drone' : YouTube: How to fix wind buffeting noise (and feeling) on Tesla and other hat...
Ik update mijn bericht als die heeft geholpen.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Oekol schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:22:

Dit viel samen met bepaalde Pirellis onder de voorkeur banden aldus de banden boer. Heb het idee dat ze gewoon monteren waar ze snel aan kunnen komen.Himalaya schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:12:
[...]
Ik moest onlangs voor mijn Y (20”) ook aan de Hankook winterbanden en heb toen expliciet om de iON i*cept [SUV] gevraagd omdat deze als kenmerk heeft dat ze extra stil zouden zijn. En inderdaad moet ik zeggen (klein beetje afhankelijk van het asfalt) dat ik weinig tot geen verschil kan merken met de Michelin zomerbanden. Heb in het verleden andere Hankooks gehad op mijn M3 en was daar wat geluid betreft niet echt gelukkig mee.
Klopt, maar door ervaringen uit het verleden deze keer dus gewoon afgesproken dat het deze banden zouden worden en ik anders de afspraak ter plekke zou afzeggen tot ze er wel zouden zijn.SL65 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:08:
[...]
Dit viel samen met bepaalde Pirellis onder de voorkeur banden aldus de banden boer. Heb het idee dat ze gewoon monteren waar ze snel aan kunnen komen.
Bijna. Cruise Control vind ik geweldig.dreamscape schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:41:
[...]
Dus je vindt ACC maar niks, maar toch ook wel handig...
Adaptive Cruise Control vind ik niks.
Ik wil niet dat tijdens het rijden op cruise control de auto vanzelf langzamer gaat rijden en afstand houd. Dat wil ik zelf doen. In het drukke verkeer houdt Adaptive CC te veel afstand, naar mijn mening.
Dat vind ik van andere automerken trouwens ook. Daarom heb ik graag de keuze om alleen CC te gebruiken.
Maar dat gaat met nieuwe auto’s niet meer lukken ben ik bang. Een CC die toestaat dat je tegen een voorganger op rijdt wordt door de EU niet meer geaccepteerd. En dus nu overal standaard ACC. En ja er zijn momenten dat ik hem ook wel mis, maar het is zoals het is…El Pollo Diablo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:09:
[...]
Bijna. Cruise Control vind ik geweldig.
Ik wil niet dat tijdens het rijden op cruise control de auto vanzelf langzamer gaat rijden en afstand houd. Dat wil ik zelf doen. In het drukke verkeer houdt Adaptive CC te veel afstand, naar mijn mening.
Dat vind ik van andere automerken trouwens ook. Daarom heb ik graag de keuze om alleen CC te gebruiken.
De grap is dat bijna iedereen de afstand te groot vindt (op minimale stand) maar dat is dus de minimale afstand icm reactietijd die nodig is om tot stil stand te komen in een noodrem situatie zonder dat je daarna dus op je voorganger zitEl Pollo Diablo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:09:
[...]
Ik ageerde in het begin (12 jaar geleden denk ik) ook tegen maar het is ook een kwestie van wennen. Nu wil ik niet anders meer en als ik merk dat hij afremt ivm afstand tot voorganger en er is ruimte dan gooi ik mijn knipper op tijd uit en houd hij dus gewoon zijn vaart en schuif ik een baan op. Als je hieraan gewend bent en goed timed dan voel je geen vertraging of versnelling.
Was je bekend met de functie dat je de afstand op je voorganger kan aanpassen door je rechter scrollwieltje naar links of rechts te bewegen?El Pollo Diablo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:09:
[...]
Het probleem is natuurlijk dat de afstand zo groot is dat andere weggebruikers hun auto er gewoon tussen kwakken. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het ruimte geven aan andere weggebruikersmr dragon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:28:
[...]
Was je bekend met de functie dat je de afstand op je voorganger kan aanpassen door je rechter scrollwieltje naar links of rechts te bewegen?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Heb vandaag een winterset onder mijn 2021 M3 gemonteerd. De winterset heeft nog de oude RF sensoren en niet de nieuwe BLE. Ik wist natuurlijk dat dit niet ging werken, maar wat ik niet wist is dat er constant 2 meldingen in het scherm zichtbaar zouden zijn. Waarvan er een knippert elke keer als je de auto in stapt. Niet aan te raden dus.
Ik wilde mijn vorige post updaten maar dat mag tegenwoordig niet meer. en ja, dit lijkt het euvel te zijn geweest én opgelost. Er maakte sowieso in ieder geval één dopje geen contact. Ik ga nog even een extra keer met wat talkpoeder of iets anders wat afgeeft de dopjes af om te zien of alles aansluit.Himalaya schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:43:
[...]
Bedankt voor je link, dit was precies het probleem waar ik ook gek van werd terwijl mijn vrouw het niet hoorde. Had eerder al gelezen dat het met de achterklep te maken had maar ik dacht helemaal in de verkeerde richting door de dopjes verder in te draaien om zo meer druk op het rubber te krijgen. Terwijl de oorzaak juist zit in het “klapperen’’ van de achterklep. Heb het nu dus gedaan zoals in de youtube video en ik ben weer helemaal gelukkig met mijn stille Y
[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 13-11-2024 22:41 ]
Nope. Ik zal dat eens uitproberen.mr dragon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:28:
[...]
Was je bekend met de functie dat je de afstand op je voorganger kan aanpassen door je rechter scrollwieltje naar links of rechts te bewegen?
Net ter vervanging van mijn Model 3 uit 2019 een Model Y Performance in de kleur Quicksilver besteld
Neem aan dat je de m3h hebt?JeroenV_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:04:
[...]
Heb hier nu 2 weken de M3 na bijna 3 jaar P2, en mij valt op
- stuk stiller
- vering is comfortabeler en beter, de P2 wilde soms wel eens bonken op drempels
- heeeel stuk zuiniger, haal nu ondanks de kou nog betere cijfers dan de P2 in de zomer
Maar met name qua software/touchscreen ligt Tesla mijlenver voor.
Heb dus ook absoluut geen spijt
Heb een klein compressortje onderweg zodat ik kan pompen en meten.Oekol schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:29:
Ik moet zeggen bij mij is de linksvoor ook lager dan de rest. Dat was het voor het oppompen ook al.
Wellicht dan toch die update die raar doet? Dat was al eerder gedeeld in het topic.
Benieuwd wat ie doet. Zou de band lek zijn? Het is niet dat ie nog verder zakt, maar structureel op 38 blijft staan.
Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D
Absoluut niet lek. Bij mij blijft hij nu permanent op 3.1 bar staan en de rest 3.2. Vind 't wel best, lijkt mij echt fout van software.RTJC schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:22:
[...]
Heb een klein compressortje onderweg zodat ik kan pompen en meten.
Benieuwd wat ie doet. Zou de band lek zijn? Het is niet dat ie nog verder zakt, maar structureel op 38 blijft staan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja, dat schreef je al. Maar daarna schreef je dit:El Pollo Diablo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:09:
[...]
En wat je daar 'wel handig' vindt, dat is nou precies ACC.Wel handig is de mogelijkheid om met CC in de file automatisch te rijden. Oftewel, als je voorganger gaat rijden gaat de Tesla ook rijden, en remt weer als het nodig is.
Punctuality is the politeness of kings
.... of gewoon niet precies geijkte bandenspanningsmeter in dat wiel .... #hardwareOekol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:32:
[...]
Absoluut niet lek. Bij mij blijft hij nu permanent op 3.1 bar staan en de rest 3.2. Vind 't wel best, lijkt mij echt fout van software.
Sinds ik de m3 2019 lr heb, heb ik me regelmatig afgevraagd waarom ik hem zo vaak moet opladen. Voor mijn gevoel “loopt hij leeg”.
Qua kilometers valt het wel mee(11k op 7 maanden), echter het verbruik is relatief hoog (~2500kwh volgens oplaadstats). Hierbij zit ik rond de 250 w/km ipv de gerapporteerde 165 w/km zoals ik in de auto zie staan.
Nu heb ik net een foto genomen van het standby verbruik sinds laden(dat is eergisteren).
Lijkt me niet helemaal de bedoeling?
Qua kilometers valt het wel mee(11k op 7 maanden), echter het verbruik is relatief hoog (~2500kwh volgens oplaadstats). Hierbij zit ik rond de 250 w/km ipv de gerapporteerde 165 w/km zoals ik in de auto zie staan.
Nu heb ik net een foto genomen van het standby verbruik sinds laden(dat is eergisteren).
Lijkt me niet helemaal de bedoeling?
:strip_exif()/f/image/noMsLrkXTaJ2mZNc7LsCIiKb.jpg?f=fotoalbum_large)
En de grap is dat de Tesla alsnog noodremmen maakt met die volgafstand terwijl ik dat niet doe, want ik kijk vooruit en anticipeer (en heb nog nooit een kop-staartbotsing gehad).GeeMoney schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:22:
[...]
De grap is dat bijna iedereen de afstand te groot vindt (op minimale stand) maar dat is dus de minimale afstand icm reactietijd die nodig is om tot stil stand te komen in een noodrem situatie zonder dat je daarna dus op je voorganger zit
Vooral het gedrag bij rotondes vind ik mateloos irritant. De Tesla begint veel later met afremmen dan ik zelf zou doen, reageert nauwelijks op wat er voor hem gebeurt en tegen de tijd dat je op een redelijke manier tot 50 km/h bent afgeremd worden opeens de ho-ijzers uitgegooid omdat opeens de minimale afstand aangehouden moet worden.
En het maakt weinig uit of je dan op volgafstand 2 of 7 rijdt.
Ik denk dat ik eerder een kop-staartbotsing krijg met de Tesla AP dan wanneer ik zelf zou rijden.
Nee, je overschat de precisie van de sensoren.Oekol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:32:
[...]
Absoluut niet lek. Bij mij blijft hij nu permanent op 3.1 bar staan en de rest 3.2. Vind 't wel best, lijkt mij echt fout van software.
Tesla koopt die dingen voor minder dan 7€, inclusief een batterijtje, sensor voor druk-temperatuur-beweging, behuizing en zender. (net zoals andere merken)
Daar steken ze echt geen labokwaliteit in.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Die sensoren zijn gewoon helemaal niet geijkt, ook nergens voor nodig. Wat je ziet is de meetfout van alle sensoren, wie zegt dat die andere wel de juiste waarde aangeven?Ted038 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:15:
[...]
.... of gewoon niet precies geijkte bandenspanningsmeter in dat wiel .... #hardware
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Dit gaat over Findio. Iemand nog recente ervaringen met eventueel extra aflossen en hoe dit in zijn werk gaat? Gaat dit van de slot termijn af, de maandelijkse termijnen, of is dit nog helemaal niet mogelijk?beyazz06 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:19:
Ik zit namelijk ook voor te sorteren op extra aflossen, maar tot heden krijg ik geen duidelijk antwoord op mijn vragen vanuit CA Finance:
- Ze weten niet wanneer het probleem is opgelost.
- Ze hebben geen tussentijdse oplossing voorhanden.
Bij mij (M3H) staat wifi steeds uitgeschakeld. Ook al staat bij de verbinding met mijn hotspot dat de wifi verbonden moet blijven in drive. Hoe kan ik voorkomen dat het schuifje bij wifi telkens weer op uit staat?
Mijn Model S had ook een hoog standby verbruik. Kostte wel 3 a 4 % per dag. Bleek een brakke 12v accu te zijn. Kreeg ook een melding op een gegeven moment. Na het vervangen van deze blijft de accu redelijk op peil.RemySoeters schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:30:
Sinds ik de m3 2019 lr heb, heb ik me regelmatig afgevraagd waarom ik hem zo vaak moet opladen. Voor mijn gevoel “loopt hij leeg”.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling? [Afbeelding]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Maar dan is het wel gek dat het ineens verandert is toch na twee jaar en precies na de update waar we nu op zitten en het veel gebeurd bij anderen in dit topic maar ook bij de Duitse buren?Ted038 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:15:
[...]
.... of gewoon niet precies geijkte bandenspanningsmeter in dat wiel .... #hardware
Na een aantal maanden zonder Tesla te hebben gezeten ivm wisseling baan kan ik volgende week weer een nieuwe ophalen (ga van Y LR AWD naar Y RWD) . Zijn er de afgelopen 3 maanden nog noemenswaardige dingen veranderd middels software updates?
@Schwarz vanwaar de change naar de RWD?
Deze advertentie kán geen toeval zijn ... hoewel ie vast op mijn koekies gebaseerd is.SirLenncelot schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:14:
[...]
Het probleem is natuurlijk dat de afstand zo groot is dat andere weggebruikers hun auto er gewoon tussen kwakken. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het ruimte geven aan andere weggebruikers
/f/image/aMHskVDsxd4WU4jeTF51IFHE.png?f=fotoalbum_large)
Zie
Schwarz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:54:
[...]
Wij gaan nu ook na 1.5jaar een YLR te hebben gereden naar een YRWD ivm wisseling werk.
Destijds de LR gekozen ivm range anxiety. Maar na 1,5 jaar gereden te hebben kunnen ervaren dat laden echt geen issue is (zeker niet met laadpaal op oprit). In 99% van de ritten hebben we de range niet nodig. Mogelijk op vakanties wat extra laadstops, maar met jonge kinderen is dat geen bezwaar.
Het extra vermogen is natuurlijk leuk. Maar vind het prijsverschil voor mezelf niet te rechtvaardigen.
En nu we als voorloop auto een paar maanden een 1l handgeschakelde Skoda hebben gereden zal de RWD ook wel weer een stap omhoog zijn
Ik zie inderdaad dat uitleg over TACC en AP wèl in de introductiefilmpjes van de MY staat, maar niet in die van de M3. Tip:El Pollo Diablo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:32:
[...]
Nope. Ik zal dat eens uitproberen.
https://www.tesla.com/nl_nl/support/meet-your-tesla/model-y
Filmpje 5 is relevant hiervoor. Maar de andere zéér waarschijnlijk ook.
Ik neem aan dat je hier op EAP of FSD doelt?Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:47:
[...]
En de grap is dat de Tesla alsnog noodremmen maakt met die volgafstand terwijl ik dat niet doe, want ik kijk vooruit en anticipeer (en heb nog nooit een kop-staartbotsing gehad).
Vooral het gedrag bij rotondes vind ik mateloos irritant. De Tesla begint veel later met afremmen dan ik zelf zou doen, reageert nauwelijks op wat er voor hem gebeurt en tegen de tijd dat je op een redelijke manier tot 50 km/h bent afgeremd worden opeens de ho-ijzers uitgegooid omdat opeens de minimale afstand aangehouden moet worden.
Ik denk dat ik eerder een kop-staartbotsing krijg met de Tesla AP dan wanneer ik zelf zou rijden.
Heeft de M3H standaard matrix led? Kan dit zo snel niet terugvinden.
Zit dit ook standaard op de laatste versie van de Model Y?
Zit dit ook standaard op de laatste versie van de Model Y?
hey, ik sluit niets uit, ik vul mogelijke oorzaken aan ...Oekol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:43:
[...]
Maar dan is het wel gek dat het ineens verandert is toch na twee jaar en precies na de update waar we nu op zitten en het veel gebeurd bij anderen in dit topic maar ook bij de Duitse buren?
OOK hardware kan "ineens" kapot, ook na 2 jaar
Nee hoor. AP doet de snelheid en de afstand, EAP doet binnen de lijntjes kleuren. EAP kan niet overweg met rotondes dus die moet ik sowieso uitdoen als ik een rotonde nader.nerovectra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:53:
[...]
Ik neem aan dat je hier op EAP of FSD doelt?
Same here. Opeens zat LA op 2,0 bar. Na checken met een compressor klopte het ook. Staat nu netjes op 2.9. Model X trouwens.Oekol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:43:
[...]
Maar dan is het wel gek dat het ineens verandert is toch na twee jaar en precies na de update waar we nu op zitten en het veel gebeurd bij anderen in dit topic maar ook bij de Duitse buren?
Maar TACC of AP zou überhaupt niet remmen voor een rotonde of stoplicht. Het is een systeem dat afstand houdt. Daarnaast heeft de auto emergency braking, ik vrees dan ook dat je AP beoordeelt op een feature die het niet heeft. Het lijkt er dus op dat Tesla hier overpresteert.Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:02:
[...]
Nee hoor. AP doet de snelheid en de afstand, EAP doet binnen de lijntjes kleuren. EAP kan niet overweg met rotondes dus die moet ik sowieso uitdoen als ik een rotonde nader.
Als je achter een auto aanrijdt. Uiteraard krijg je geen kop-staartbotsingen als je niet achter een auto aanrijdt.nerovectra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:08:
[...]
Maar TACC of AP zou überhaupt niet remmen voor een rotonde of stoplicht.
Volgens mij ging het hier heel duidelijk over het volgen van andere auto's.
[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 14-11-2024 11:09 ]
Ok, mijn MY doet dit heel netjes, maar natuurlijk nooit beter dan mijn voorligger. Maar dan nog is het functionaliteit die AP officieel niet biedt.Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:08:
[...]
Als je achter een auto aanrijdt. Uiteraard krijg je geen kop-staartbotsingen als je niet achter een auto aanrijdt.
Ik moet nieuwe winterbanden voor mijn Model 3 highland hebben op de standaard rwd variant 235/45/R18.
Welke van deze twee is het beste?
- Hankook Ion Icept 98V T0
- Pirelli Winter SottoZero 3 T0
Ik heb liever een iets stillere band.
Hoe is afstand houden tot je voorligger geen functie van de AP?nerovectra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:11:
[...]
Ok, mijn MY doet dit heel netjes, maar natuurlijk nooit beter dan mijn voorligger. Maar dan nog is het functionaliteit die AP officieel niet biedt.
Ik zie daar geen uitzondering "behalve bij tot stilstand komen" en anders dan bij het automatisch sturen staat er ook niet dat het een beta functie is.Traffic-aware cruise control: Net als een traditionele cruisecontrol houdt Traffic-aware cruise control een ingestelde snelheid aan. Traffic-aware cruise control vergroot vertraagt en accelereert Model 3 echter ook om de afstand tot uw voorligger gelijk te houden.
Jawel hoor. Bij het naderen van een rotonde wil AP zeker wel afremmen. Hij probeert zelfs de rotonde op te sturen. Probeer maar eens op een rustig moment.nerovectra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:08:
[...]
Maar TACC of AP zou überhaupt niet remmen voor een rotonde of stoplicht. Het is een systeem dat afstand houdt. Daarnaast heeft de auto emergency braking, ik vrees dan ook dat je AP beoordeelt op een feature die het niet heeft. Het lijkt er dus op dat Tesla hier overpresteert.
Het is echter geen prettige ervaring met de basic autopilot... Dat ben ik wel eens met @Maasluip. Het is echter ook zo dat AP als functie wordt genoemd voor het rijden op een snelweg en daar hoor je geen rotondes tegen te komen. Dat zoiets dus niet goed werkt moet je het systeem dus eigenlijk niet aanrekenen.
Hallo,Derk J schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:13:
Goedemorgen,
Mijn naam is Derk en ben sinds 09-09-2024 in het bezit van een Model3H rwd.
Helemaal tevreden met de wagen totdat de eerste update werd binnen gehaald.
De melding kwam van update mislukt en de auto maakte een zoemend geluid alsof er een pomp bleef lopen. De auto heeft op dat moment net 1000km op de klok.
Om een lang verhaal kort te maken.
Na een aantal keren contact gehad te hebben met Tesla was de conclusie dat de Autopilot computer kapot is gegaan.
Deze wordt onder garantie vervangen en staat gepland op 20 november as.
Tegen die tijd is het euvel dus al 6 weken gaande.
Gevolg van een kapotte comp is: Geen cameraas die werken ( Tesla vision is dus nada noppes )
Geen GPS meer, oftewel auto denkt dat ie nog in Amerika staat.
Koplampen worden niet meer automatisch bijgesteld of gekalibreerd door gebrek aan camera. Hierdoor verblind ik dus regelmatig tegenliggers.
Hebben meer Tesla rijders hier mee te maken of er bekend mee zijn?
Nu is de kans op schade aanzienlijk groter, daar er geen enkel veiligheids hulpmiddel meer werkt en in het donker rijden ergerlijk is voor mede weggebruikers.
Heb een verzoek ingediend om toch de auto eerder in te nemen en vervangend vervoer te regelen door Tesla, hier wordt echter niet echt op ingegaan. Argument van Tesla is dat de reparatie minder dan 4 uur duurt en er dus in de lounge gewacht kan worden.
Even een kleine update nav het kapot gaan van de Autopilot computer.
Vandaag een berichtje dat er nog steeds geen nieuwe computer voorhanden is en de nieuwe datum nu is gezet op 2 januari as.
Enige wat het servicecenter voorstelt is om de auto bij een servicecenter te zetten en verder dus nada.
Heb nu een mail gestuurd naar eu-customerhappiness en kijken of van daaruit wat aktie kan komen.
Mijn voorstel was om de koop ongedaan te maken, daar ik straks al bijna 4 maand met een niet goed functionerende auto rond rijdt.
In de Owners Manual staan daar tegenstrijdige opmerkingen over. Zo staat er inderdaad dat AP-Automatisch Sturen alleen op de snelweg mag worden gebruiktbilgy_no1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:18:
[...]
Het is echter ook zo dat AP als functie wordt genoemd voor het rijden op een snelweg en daar hoor je geen rotondes tegen te komen. Dat zoiets dus niet goed werkt moet je het systeem dus eigenlijk niet aanrekenen.
/f/image/EdVEJRJoM1wcxYoWWZM62taW.png?f=fotoalbum_large)
Terwijl er in het hoofstuk ervoor vrolijk staat:
/f/image/5bV41sIvZRywvC5NikOXOJAt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 14-11-2024 12:09 ]
Het is een cruise control, eventueel aangevuld met automatisch sturen (beta). Dat ie veel meer kan dan alleen dat is natuurlijk een bonus en geen tekortkoming.Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:15:
[...]
Hoe is afstand houden tot je voorligger geen functie van de AP?
[...]
Ik zie daar geen uitzondering "behalve bij tot stilstand komen" en anders dan bij het automatisch sturen staat er ook niet dat het een beta functie is.
Je bedoelt dat als ik op de provinciale weg rij en ik kom achter een andere auto te rijden dan moet ik TACC uitzetten omdat hij daar niet voor bedoeld is? Want minder dan TACC heb ik niet. Het is of zelf de snelheid houden of met TACC achter iemand aanrijden. En volgens mij is TACC daarvoor bedoeld. En dat je daarmee tot stilstand komt als je voorligger tot stilstand komt.nerovectra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:50:
[...]
Het is een cruise control, eventueel aangevuld met automatisch sturen (beta). Dat ie veel meer kan dan alleen dat is natuurlijk een bonus en geen tekortkoming.
Hoe belangrijk de TPMS sensoren zijn blijkt maar weer, nu dat daar een serieus security issue mee is, waardoor via die sensoren toegang tot andere cruciale systemen kan worden verkregen. Tesla heeft al bevestigd dat er inderdaad in 2024.38 wijzigingen aan de TPMS communicatie is gedaan, die waarschijnlijk ook de problemen met de 3rd party sensoren veroorzaken.Tommie12 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:50:
[...]
Nee, je overschat de precisie van de sensoren.
Tesla koopt die dingen voor minder dan 7€, inclusief een batterijtje, sensor voor druk-temperatuur-beweging, behuizing en zender. (net zoals andere merken)
Daar steken ze echt geen labokwaliteit in.
Als Tesla dit niet weet op te lossen voor 3rd party sensoren, dan zal dat nogal een dingetje worden. Zo is er inmiddels door een grote leverancier van custom Tesla Velgen die met non-Tesla sensoren worden geleverd een waarschuwing gedaan aan de ttf forum leden dat lasterlijke uitspraken hieromtrent juridisch worden aangepakt.
Toevallig zelf gisteren Winterbanden laten wisselen bij Kwikfit (Continental WInterContact TS860 met T0) Zij gaven aan dat ze voor Tesla's altijd Tesla TPMS sensoren plaatsen om dit soort problemen te voorkomen
[ Voor 25% gewijzigd door pdidi op 14-11-2024 13:21 ]
Ik heb de Hankook Winter i*cept evo3, maar die zijn wel luider als de standaard Michelins. Ik heb geen ervaring met de Pirellis maar wellicht zijn die stiller.Belecthor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:15:
Ik moet nieuwe winterbanden voor mijn Model 3 highland hebben op de standaard rwd variant 235/45/R18.
Tijd voor de rechtsbijstand...Derk J schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:28:
[...]
Hallo,
Even een kleine update nav het kapot gaan van de Autopilot computer.
Vandaag een berichtje dat er nog steeds geen nieuwe computer voorhanden is en de nieuwe datum nu is gezet op 2 januari as.
Enige wat het servicecenter voorstelt is om de auto bij een servicecenter te zetten en verder dus nada.
Heb nu een mail gestuurd naar eu-customerhappiness en kijken of van daaruit wat aktie kan komen.
Mijn voorstel was om de koop ongedaan te maken, daar ik straks al bijna 4 maand met een niet goed functionerende auto rond rijdt.
Fout. TACC doet snelheid en afstand, AP doet snelheid, afstand en binnen de lijntjes blijven, EAP doet baanwissel en FSD nog niets.Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:02:
[...]
Nee hoor. AP doet de snelheid en de afstand, EAP doet binnen de lijntjes kleuren. EAP kan niet overweg met rotondes dus die moet ik sowieso uitdoen als ik een rotonde nader.
Fout, ook TACC doet binnen de lijntjes blijven ( als je dan toch wilt muggenziftendaemonix schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:37:
[...]
Fout. TACC doet snelheid en afstand, AP doet snelheid, afstand en binnen de lijntjes blijven, EAP doet baanwissel en FSD nog niets.
Bij TACC heb je de veiligheidsmaatregelen die gaan tegensturen om niet buiten de lijntjes te gaan en het werkt niet in alle situaties.
Ook niet helemaal goed. In de Manual staat het. AP bestaat uit 4 componenten:this schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:58:
[...]
Fout, ook TACC doet binnen de lijntjes blijven ( als je dan toch wilt muggenziften). AP doet actief sturen.
Bij TACC heb je de veiligheidsmaatregelen die gaan tegensturen om niet buiten de lijntjes te gaan en het werkt niet in alle situaties.
- TACC
- Automatisch Sturen
- Auto Lane Change (alleen EAP)
- Navigeren met Autopilot (alleen EAP FSD)
Lane Assist is geen onderdeel van AP, maar van de Actieve Veiligheidsfuncties
[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 14-11-2024 18:16 ]
Nee, hij blijft met TACC niet binnen de lijntjes, je krijgt alleen een waarschuwing.this schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:58:
[...]
Fout, ook TACC doet binnen de lijntjes blijven ( als je dan toch wilt muggenziften). AP doet actief sturen.
Navigeren met Autopilot valt onder FSD, niet EAP.pdidi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:07:
[...]
Ook niet helemaal goed. In de Manual staat het. AP bestaat uit 4 componenten:
- TACC
- Automatisch Sturen
- Auto Lane Change (alleen EAP)
- Navigeren met Autopilot (alleen EAP)
Je krijgt degelijk stuurcorrecties hoor, ik maak het dagelijks mee. En AP zet ik quasi nooit op.daemonix schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:12:
[...]
Nee, hij blijft met TACC niet binnen de lijntjes, je krijgt alleen een waarschuwing.
Dat is afhankelijk van of je waarschuwing of correctie aan hebt staan. Sinds ik 'm op correctie (of assistent o.i.d.) is het een stuk kie rustiger in de autodaemonix schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:12:
[...]
Nee, hij blijft met TACC niet binnen de lijntjes, je krijgt alleen een waarschuwing.

Ik weet ff niet waar ik deze vraag het beste kwijt kan, dus maar even hier; Ik heb sinds een paar weken een lease MY RWD met laadpaal + backoffice abo (Alfen Single Pro) via Eneco en de Eneco Slim laden app (branded Jedlix). Ik heb ook een dynamisch Zonneplan tarief, dit gaat op zich icm met de Slim laden app (op Android) goed.
Maar als ik 's avonds mijn auto inplug, dan begint deze vaak direct met laden; de Slim Laden app lijkt zijn tijd te nemen om te checken of de auto al aangesloten is (en vind dat dit nog niet het geval is). Na voldoende app afsluiten en refreshen werkt het na een aantal minuten vaak wel (laadpaal in pauze stand, laadt voornamelijk 's nachts bij laag tarief), maar ik heb het idee dat ik in de volgorde iets fout doe oid. Zelfs als ik 'preventief' eerst de Slim Laden app open voordat ik m'n laadpas bij de laadpaal aanbiedt duurt het best lang.
Is dit 'by design'? Ben ik ongeduldig (probably yes). Is er een betere volgorde? Is mijn Tesla niet alert genoeg? Sowieso is het m.i. een beetje raar dat je een laadschema in kunt stellen in de Slim Laden app die je iedere keer moet 'activeren' voor de volgende dag.
Mss heeft iemand hier meer ervaring met deze combi? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het persé Tesla gerelateerd is, maar toch maar hier de vraag.
Maar als ik 's avonds mijn auto inplug, dan begint deze vaak direct met laden; de Slim Laden app lijkt zijn tijd te nemen om te checken of de auto al aangesloten is (en vind dat dit nog niet het geval is). Na voldoende app afsluiten en refreshen werkt het na een aantal minuten vaak wel (laadpaal in pauze stand, laadt voornamelijk 's nachts bij laag tarief), maar ik heb het idee dat ik in de volgorde iets fout doe oid. Zelfs als ik 'preventief' eerst de Slim Laden app open voordat ik m'n laadpas bij de laadpaal aanbiedt duurt het best lang.
Is dit 'by design'? Ben ik ongeduldig (probably yes). Is er een betere volgorde? Is mijn Tesla niet alert genoeg? Sowieso is het m.i. een beetje raar dat je een laadschema in kunt stellen in de Slim Laden app die je iedere keer moet 'activeren' voor de volgende dag.
Mss heeft iemand hier meer ervaring met deze combi? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het persé Tesla gerelateerd is, maar toch maar hier de vraag.
Het is de Slim Laden App van Eneco die het aanstuurt toch? Dan moet je denk ik bij hun aan de bel trekken.CaptainKansloos schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:54:
Ik weet ff niet waar ik deze vraag het beste kwijt kan, dus maar even hier; Ik heb sinds een paar weken een lease MY RWD met laadpaal + backoffice abo (Alfen Single Pro) via Eneco en de Eneco Slim laden app (branded Jedlix). Ik heb ook een dynamisch Zonneplan tarief, dit gaat op zich icm met de Slim laden app (op Android) goed.
Ik heb een tijdje slim laden bij Next Energy aan gehad. Maar het heeft een paar keer gedaan wat ik zou verwachten, maar ik regel het liever zelf. Volgens mij begon ie ook standaard met laden en pauzeerde dan na een minuut of vijf. Ik heb nog een poging gedaan support in te roepen, maar volgens mij hebben ze bij Next Energy slechts beperkte Jedlix kennis. Bij mij laadde hij ook met regelmaat op dure momenten tot 100% terwijl "direct laden" op 10% stond.CaptainKansloos schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:54:
volgens mij nog niet gepost hier. Wel mooi filmpje
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik ken deze combinatie niet maar er zijn laadpalen die eerst een paar minuten laden om de laadsnelheid van de aangesloten auto te "bepalen" en daarna pas op pauze gaan. Doordat hij dan de laadsnelheid weet kan hij er later voor zorgen dat er om een bepaalde tijd (bv sochtends) een bepaalde hoeveelheid geladen is (ongeacht tarief/zonnestroom) indien deze "timer" is ingesteld. Wellicht dat er zoiets gaande is?CaptainKansloos schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:54:
Weten jullie of beelden van een aanrijding sowieso worden opgeslagen? Vrouwlief heeft net een aanrijding gehad in onze MY21. Ze belde me na een paar minuten, dus heb haar gevraagd om de USB-stick uit het dashboardkastje te halen in de hoop dat daar nog beelden op staan, maar hoop een beetje dat het sowieso is vastgelegd. Ze is pas einde avond weer thuis, dus kan het voorlopig niet checken.
Even Googlen kan ook geen kwaad, al was de aanrijding niet heel heftig.Auto: Dashcam slaat automatisch een opname op de USB-stick op wanneer de Model Y een veiligheidsincident detecteert, zoals een aanrijding of het activeren van airbags. Als Auto is geselecteerd, kan de detectie variëren en is deze afhankelijk van of uw auto is ingeschakeld of in de slaapstand staat en van de status van Autopilot.
[ Voor 34% gewijzigd door twi op 14-11-2024 19:48 ]
Bij voldoende impact wel.twi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:44:
Weten jullie of beelden van een aanrijding sowieso worden opgeslagen? Vrouwlief heeft net een aanrijding gehad in onze MY21. Ze belde me na een paar minuten, dus heb haar gevraagd om de USB-stick uit het dashboardkastje te halen in de hoop dat daar nog beelden op staan, maar hoop een beetje dat het sowieso is vastgelegd. Ze is pas einde avond weer thuis, dus kan het voorlopig niet checken.
Even afwachten dus.
Sterkte.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Thanks, gelukkig niemand gewond. Bumper van de ander lag er wel af.RaRo74 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:47:
[...]
Bij voldoende impact wel.
Even afwachten dus.
Sterkte.
We zullen zien, lees hier en daar dat er 1 uur footage wordt opgeslagen bij het rijden. Zal wel even rapporteren wat er nu qua vastleggen is gebeurd. Ongeluk rond 19:00 uur, USB stick zit er nu nog in, Sentry mode staat uit en pas bij terugkomst van een concert wordt 'ie er dus uit getrokken.
Dit is wat de handleiding zegt,twi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:50:
[...]
Thanks, gelukkig niemand gewond. Bumper van de ander lag er wel af.
We zullen zien, lees hier en daar dat er 1 uur footage wordt opgeslagen bij het rijden. Zal wel even rapporteren wat er nu qua vastleggen is gebeurd. Ongeluk rond 19:00 uur, USB stick zit er nu nog in, Sentry mode staat uit en pas bij terugkomst van een concert wordt 'ie er dus uit getrokken.
Schakel Dashcam in door te tikken op Bediening > Dashcam. U kunt bepalen hoe en wanneer Dashcam beelden opslaat.
U kunt kiezen tussen:
Auto: Dashcam slaat automatisch een opname op de USB-stick op wanneer de Model 3 een veiligheidsincident detecteert, zoals een aanrijding of het activeren van airbags. Als Auto is geselecteerd, kan de detectie variëren en is deze afhankelijk van of uw auto is ingeschakeld of in de slaapstand staat en van de status van Autopilot.
Opmerking
Er zijn verschillende factoren die bepalen of Dashcam automatisch een opname van een veiligheidsincident opslaat (bijvoorbeeld de kracht van een botsing, activering van de airbags, etc.). Vertrouw er niet op dat Dashcam automatisch beelden van alle veiligheidsincidenten opslaat.
Handmatig: U moet op het pictogram Dashcam tikken om een opname van de afgelopen tien minuten op te slaan.
Bij clax.: Als u de claxon bedient, slaat Dashcam een opname van de afgelopen tien minuten op. U kunt dit tegelijk met Auto of Handmatig inschakelen.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik moet morgen voor het werk op pad, dus krijg de pool Model 3 mee. Heb onderweg op een 60 weg 7x in iets van 2 minuten tijd phantom brake gehad, fors remmen omdat er een tegenligger aan kwam. Compleet onaankondigd en met auto's achter mij die pislink waren.
1x viel me op dat toen de tegenligger passeerde ik op het scherm kon zien dat dit geregistreerd werd als een auto die mij inhaalde en afsneed
Ik ben omgedraaid, heb de auto bij kantoor op de parkeerplaats gezet en in mijn privé auto gestapt. Ongelofelijk dat dit kan en blijkbaar toegestaan is om mee op de Nederlandse weg te rijden. Mijn Ford heeft ook brake assist en collision avoidance en die heeft ook echt wel eens ingegrepen, maar nooit zonder legitieme reden.
1x viel me op dat toen de tegenligger passeerde ik op het scherm kon zien dat dit geregistreerd werd als een auto die mij inhaalde en afsneed
Ik ben omgedraaid, heb de auto bij kantoor op de parkeerplaats gezet en in mijn privé auto gestapt. Ongelofelijk dat dit kan en blijkbaar toegestaan is om mee op de Nederlandse weg te rijden. Mijn Ford heeft ook brake assist en collision avoidance en die heeft ook echt wel eens ingegrepen, maar nooit zonder legitieme reden.
Las het ja, kan niet inschatten of het hard genoeg is geweest. We zullen het zien! Het valt gelukkig mee, na de omschrijving had ik het erger verwacht. Hoop vooral dat het bij krassen is gebleven en er vooral niets doorloopt naar de deur (ook houd ik er maar rekening mee gezien het panel gap niet al te vloeiend loopt). Heb dan wel all-risk, maar zit niet al te hoog in de schadevrije jaren

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Vergeten ze de provinciale weg nog, daar geldt ook max+10. Zelfs met duidelijke (dubbele) strepen.pdidi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:43:
[...]
In de Owners Manual staan daar tegenstrijdige opmerkingen over. Zo staat er inderdaad dat AP-Automatisch Sturen alleen op de snelweg mag worden gebruikt
[Afbeelding]
Terwijl er in het hoofstuk ervoor vrolijk staat:
[Afbeelding]
Ik herken wel wat je zegt. Mijn vorige auto met radar was al niet heel soepel met het afstand houden en remmen, omdat een radar al helemaal niet kan anticiperen, maar Tesla's systeem maakt het inderdaad nog bonter door te lang te wachten en te agressief te remmen. Terwijl ze regelmatig 2-3 auto's vooruit kunnen kijken. Maar goed, ze herkennen vooralsnog structureel remlichten niet goed en dan ook nog geen radar, snap wel dat het dan niet heel soepel werkt.Maasluip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:47:
[...]
En de grap is dat de Tesla alsnog noodremmen maakt met die volgafstand terwijl ik dat niet doe, want ik kijk vooruit en anticipeer (en heb nog nooit een kop-staartbotsing gehad).
De oprit van de snelweg bij mij in de buurt remt de auto automatisch van 80 naar 40 om de bocht te nemen om daarna vanzelf weer naar 100 te versnellen, herhaaldelijk dus opzettelijk. Best sjiek voor een instap systeem zou je denken. Waarom dat dan in de laatste 25m moet gebeuren waardoor je het gevoel krijgt rechtdoor de berm in te knallen

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nieuwe gave ontwikkeling bij SuCs! Vanaf nu de nieuwe V4 laders meer power.
Supercharging has come a long way — our first opening in 2012 started with charging speeds of just 90kW.
Since then, our engineering teams have continuously been upgrading our Supercharger equipment.
In 2023, we launched our V4 Post, which made improvements to the charging experience for all EVs.
Today, we're announcing the V4 Cabinet — capable of delivering up to 500kW for cars and 1.2MW for Semi.
Faster charging: Supports 400V-1000V vehicle architectures, including 30% faster charging for Cybertruck. S3XY vehicles enjoy 250kW charge rates they already experience on V3 Cabinet — charging up to 200 miles in 15 minutes.
Faster deployments: V4 Cabinet powers 8 posts, 2X the stalls per cabinet. Lower footprint and complexity = more sites coming online faster.
Next-generation hardware: Cutting-edge power electronics designed to be the most reliable on the planet, with 3X power density enabling higher throughput with lower costs.
Our first sites with V4 Cabinets are going into permitting now. First openings in 2025.
— Tesla Charging (@TeslaCharging) 14 november 2024
Sound on! V4 Cabinet enables up to 500kW on cars, 1.2MW on Semi. 2X stalls per cabinet. 3X power density.pic.twitter.com/ZY5e6A55cx
— Max de Zegher (@MdeZegher) 14 november 2024
[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 14-11-2024 20:08 ]
Iemand ervaringen met het aanschaffen van een Tesla via Findio? Ik heb inmiddels bijna 3 jaar een erg goed lopend bedrijf. De rechtsvorm is een BV. Maar zonder dat Findo mijn cijfers heeft opgevraagd krijg ik bij het bestellen van mijn Model Y deze melding van ze:
Beste.....
Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.
Verandert je situatie?
Als je situatie verandert, kunnen wij je aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Neem daarvoor contact met ons op via telefoonnummer (020) 312 53 99. We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur .
Wij helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Findio
Weet iemand welke bronnen ze checken? Ik heb geen BKR registratie, geen leningen, geen achterstallige betalingen. Betaal altijd iedereen netjes op tijd en ik heb dit jaar een winst voor belastingen van meer dan 2 ton. Maar dat laatste kunnen ze niet weten want ze hebben geen cijfers opgevraagd maar keuren het gelijk af.
Beste.....
Hartelijk dank voor je leningaanvraag bij Findio. Tot onze grote spijt kunnen wij je geen lening aanbieden.
Bij de beoordeling van de aanvraag hebben wij verschillende externe bronnen geraadpleegd. Daarbij kwam negatief financieel advies naar voren.
Verandert je situatie?
Als je situatie verandert, kunnen wij je aanvraag opnieuw in behandeling nemen. Neem daarvoor contact met ons op via telefoonnummer (020) 312 53 99. We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur .
Met vriendelijke groet,
Findio
Weet iemand welke bronnen ze checken? Ik heb geen BKR registratie, geen leningen, geen achterstallige betalingen. Betaal altijd iedereen netjes op tijd en ik heb dit jaar een winst voor belastingen van meer dan 2 ton. Maar dat laatste kunnen ze niet weten want ze hebben geen cijfers opgevraagd maar keuren het gelijk af.
Was dat met zelf rijden of CC?FastFred schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:57:
Ik moet morgen voor het werk op pad, dus krijg de pool Model 3 mee. Heb onderweg op een 60 weg 7x in iets van 2 minuten tijd phantom brake gehad, fors remmen omdat er een tegenligger aan kwam. Compleet onaankondigd en met auto's achter mij die pislink waren.
Als het met zelf rijden was dan is er waarschijnlijk iets mis met de auto.
Dat klopt idd. Ik heb al een aantal keer contact gehad met Eneco over de portal website (mfa werkte niet) en de backlight van mn laadpaal (nogal fel), maar ik kreeg niet echt de indruk dat ze heel goed op de hoogte zijn. Ik verwacht niet dat ze me veel wijzer kunnen maken over de app functionaliteit, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.bilgy_no1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:28:
[...]
Het is de Slim Laden App van Eneco die het aanstuurt toch? Dan moet je denk ik bij hun aan de bel trekken.
Misschien vind je in dit topic meer relevante input:CaptainKansloos schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:26:
[...]
Dat klopt idd. Ik heb al een aantal keer contact gehad met Eneco over de portal website (mfa werkte niet) en de backlight van mn laadpaal (nogal fel), maar ik kreeg niet echt de indruk dat ze heel goed op de hoogte zijn. Ik verwacht niet dat ze me veel wijzer kunnen maken over de app functionaliteit, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Het is niet echt Tesla specifiek denk ik.
Het kan bij hun zoiets zijn als een simpele regel dat ze niet aan bedrijven jonger dan een bepaale leeftijd lenen. Of dat ze bepaalde sectoren uitsluiten. Simpele check in het Handelsregister...Sunri5e schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:18:
Iemand ervaringen met het aanschaffen van een Tesla via Findio? Ik heb inmiddels bijna 3 jaar een erg goed lopend bedrijf. De rechtsvorm is een BV. Maar zonder dat Findo mijn cijfers heeft opgevraagd krijg ik bij het bestellen van mijn Model Y deze melding van ze:
Beste.....
Verandert je situatie?
Met vriendelijke groet,
Findio
Ook bij privé personen leidt een kleine afwijking van hun acceptatieprofiel direct tot een afwijzing.
Maar goed, als de zaak zo goed loopt, waarom dan überhaupt lenen bij Findio?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.