Vandaag zo'n 200Km afgelegd, en dat bevalt best. Het rijd in ieder geval heerlijk. Stil, stabiel, strak. Ondertussen heb ik de stoel en het stuur ook goed kunnen instellen.
Onderweg heb ik ook nog een regenbui gehad. Het begon met miezerregen, daarna regende het wat door. Met de ruitenwissers op automatisch begint het ruitenwissen te laat, en als de regen gestopt is gaan de ruitenwissers te lang door. Dat is wel jammer. Vooral omdat handbediening via het centrale display moet. Een korte druk op de "ruitensproeier" knop op het stuur laat ook de ruitenwisser bewegen, dus dat te laat beginnen kan ik wel ondervangen. Zo schijnt het ook mogelijk te zijn het ruitenwisser menu op te roepen, maar dat is me nog niet opgevallen tijdens het gebruik.
Met de knipperlichtbediening op het stuur heb ik nog geen problemen gehad, maar ik moet wel elke keer kijken op het stuur of ik het juiste knopje bedien........Ik neem aan dat er een soort van automatisme bij me gaat ontstaan. Hoewel, na ruim 15 jaar BMW motorfietsen rijden is me die knipperlichtbediening met drie knoppen ook nog niet ingesleten, terwijl de Honda bediening altijd goed gaat.
Nadeel van moderne auto's: Geluidjes bij "veiligheids dingetjes": Overschrijding van de maximum snelheid moet je elke rit opnieuw uitschakelen, het geluid van de rijstrook assistent kan volgens mij niet uit.
Cruise Control is wat mij betreft de beste optie op een auto ooit, maar Adaptive CC vind ik niks. Dat moet uitschakelbaar zijn. Jammer dat dat niet kan.
Wel handig is de mogelijkheid om met CC in de file automatisch te rijden. Oftewel, als je voorganger gaat rijden gaat de Tesla ook rijden, en remt weer als het nodig is.
Het scherm direct voor mijn neus wat de Polestar wel had mis ik ook. Alleen een Centraal Scherm vind ik wat karig, ook omdat het nogal druk is op dat scherm. Zal waarschijnlijk ook wel wennen.
Wat ik ook wel mis is de indicatie hoe ver je nog ongeveer op de acculading kunt rijden. Alleen het accu-percentage wordt aangegeven, of allen de afstand. (keuze in het menu). Ik wil graag beiden op het scherm.
In de achteruitkijkspiegel zie je niet veel. De beide zijspiegels zijn minder functioneel als bij een Polestar 2.
De camera's maken veel goed. Vooral bij het van rijstrook wisselen is het camerabeeld naar linksachter of rechtsachter heel handig. Natuurlijk is er ook nog gewone dode-hoek detectie.
Groenlicht detectie vind ik ook een heel fijne toevoeging.
Morgen gaan we weer een stukje rijden. Ik ben benieuwd of ik dan nog andere dingen kan ontdekken.
Fijne wagen!