Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 468 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.052 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
fisherman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:39:
[...]

Nee hoor, de standaard banden van Tesla zijn geen EV banden.
Soms wel, check https://www.tesla.com/nl_nl/support/eu-tyre-label

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 16:44
Inderdaad, de Michelin E-Primacy en Hankook Ion. Dat wist ik niet.
Die zou ik echt niet onder de auto willen hebben overigens. Wat een rampzalige banden zijn die Primacy banden van Michelin. Die Ion van Hankook heb ik geen ervaring mee, maar doorgaans zijn die speciale EV banden wat meer gericht op een zuiniger verbruik dan op grip en wegligging. De normale versies van die banden zijn al vaak niet heel goed. een E versie maakt het niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
fisherman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:46:
[...]
Die zou ik echt niet onder de auto willen hebben overigens.
Ik ben toch wel even benieuwd (en zelf een leek op dit gebied), waarom niet? Wat zou ik aan andere banden dan deze merken? Voor m'n gevoel is dat verschil alleen op papier en ga je dat verschil in de realiteit alleen maar merken op een racetrack of in extreme condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

offtopic:
Naar het leveringstopic verplaatst

[ Voor 93% gewijzigd door Louw Post op 07-11-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
LigeTRy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:52:
[...]

Ik ben toch wel even benieuwd (en zelf een leek op dit gebied), waarom niet? Wat zou ik aan andere banden dan deze merken? Voor m'n gevoel is dat verschil alleen op papier en ga je dat verschil in de realiteit alleen maar merken op een racetrack of in extreme condities.
Dat ga je zeker wel merken in bochten, remweg en wegligging. Ik had met die primacy's op mijn vorige auto (voorwiel aangedreven EV) altijd slippende wielen en ook altijd wat onderstuur met vochtig weer.
Met een achterwiel aangedreven auto wil je die dingen niet op je auto hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:23
Tegenwoordig ook EV banden van Bridgestone, weet uit mijn hoofd even niet welke.
fisherman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:46:
[...]

Inderdaad, de Michelin E-Primacy en Hankook Ion. Dat wist ik niet.
Die zou ik echt niet onder de auto willen hebben overigens. Wat een rampzalige banden zijn die Primacy banden van Michelin. Die Ion van Hankook heb ik geen ervaring mee, maar doorgaans zijn die speciale EV banden wat meer gericht op een zuiniger verbruik dan op grip en wegligging. De normale versies van die banden zijn al vaak niet heel goed. een E versie maakt het niet beter.
Uiteraard grote verschillen tussen banden, maar om alle EV banden over één kam te scheren is wel kort door de bocht. Je wegligging zou zelfs beter moeten zijn met een EV band t.o.v. een conventionele band, maar nogmaals, dat verschilt uiteraard per band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
LostInNight schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:00:
[...]

Uiteraard grote verschillen tussen banden, maar om alle EV banden over één kam te scheren is wel kort door de bocht. Je wegligging zou zelfs beter moeten zijn met een EV band t.o.v. een conventionele band, maar nogmaals, dat verschilt uiteraard per band.
Die E banden zijn zoals ik al zei vaak op van die eco banden gebaseerd. Dat zijn in de basis al slechte banden en alleen bedoeld om heel zuinig te rijden en lang mee te gaan. Wegligging is niet waar die banden in uitblinken. Die E banden zijn nog slijtvaster wat de wegligging nog minder maakt.

Beter gewoon normale banden die Tesla ook monteert, want ze monteren wel degelijk ook gewoon goede banden, zoals je kunt zien in dat overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:42:
[...]

Bij mij laat aan de bestuurderskant op beide deuren de 'chroom' folie van de deurhendels los. 8)7
Begonnen rond 180.000km. Folie scheurt los op de naad aan de onderkant. De deurhendels gaan hierdoor niet meer helemaal naar binnen. Afspraak gemaakt ik hoop dat ze de andere kant meteen meenemen.
Ik had dit al binnen 50.000 km, en bij alle 4 klinken :) Bij mij onder garantie vervangen allemaal.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Louw Post schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:52:
Zojuist onderstaande SMS van Tesla gekregen.

[...]

Iemand een idee hoe het leveringsproces een beetje in elkaar zit? Betekent dit dat de auto al leverbaar is?

Mijn plan was om de auto op te halen in de eerste week van december (de leveringsdatum in de Tesla app voor de auto staat ook nog voor die periode), kan ik dan hier gewoon NEE op reageren? Ook omdat mijn huidige Model 3 nog tot begin December loopt via een andere leasemaatschappij en ik geen overlap wil met contracten (en de bijbehorende kosten daarvan).
Dit kun je beter in de Tesla leveringen topic vragen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 18:47
Ben nog steeds aan het uitkijken voor een 2019/2020/2021 Long range Model 3. Wat ik me nu afvraag: veel van de 2019/2020 (WLTP 560/580km volgens een bron die ik hier eerder kreeg van een behulpzame medeTweaker) modellen hebben op de dealerfoto’s een geschat rijbereik van ‘slechts’ 460km. Komt dit door degradatie of doordat dit geschatte rijbereik gebaseerd is op het recente verbruik? En is deze schatting dan realistisch of gaat er daar nog eens 100km vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02:51
Ik ben blij dat Tesla met de nieuwe Model 3 is afgestapt van de koplampen die in de Model Y en de oude Model 3 zitten. Het licht van die lampen verblindt je zicht bijna elke keer als je een Tesla als tegenligger hebt.

Er zouden echt betere regels moeten komen voor het afstellen van deze verlichting, want het kan levensgevaarlijk zijn als het niet goed gebeurt, wat helaas vaak voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
DeJurist schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:19:
Ik ben blij dat Tesla met de nieuwe Model 3 is afgestapt van de koplampen die in de Model Y en de oude Model 3 zitten. Het licht van die lampen verblindt je zicht bijna elke keer als je een Tesla als tegenligger hebt.

Er zouden echt betere regels moeten komen voor het afstellen van deze verlichting, want het kan levensgevaarlijk zijn als het niet goed gebeurt, wat helaas vaak voorkomt.
Nog nooit gemerkt. Slecht afgestelde lampen komt bij alle merken en types voor, zelfs bij de M3 HL...

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Gommert69 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:43:
[...]

Nog nooit gemerkt. Slecht afgestelde lampen komt bij alle merken en types voor, zelfs bij de M3 HL...
Zou kunnen, ik maak het elke dag mee nu het sneller donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03

Die matrixlampen van MY corrigeren zichzelf en daardoor niet verblindend.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
eltron schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:15:
[...]

In theorie zou dat kunnen, maar toch heb ik er last van tijdens het rijden. Bovendien zie ik met een simpele zoekopdracht dat duizenden anderen hetzelfde ervaren. Wat mij betreft zijn de koplampen van de facelift minstens twintig keer beter. Hopelijk krijgt de nieuwe Model Y deze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:19
DeJurist schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:26:
[...]

In theorie zou dat kunnen, maar toch heb ik er last van tijdens het rijden. Bovendien zie ik met een simpele zoekopdracht dat duizenden anderen hetzelfde ervaren. Wat mij betreft zijn de koplampen van de facelift minstens twintig keer beter. Hopelijk krijgt de nieuwe Model Y deze ook.
Over de intensiteit van het licht van de HL wordt door berijders ook meer geklaagd ...

Maar je kunt prima de koplampen zelf lager afstellen in het service menu. I.i.g. in de 2024 MY.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
[...]

Ik heb geen problemen met de koplampen, zelfs niet met auto highbeam matrix , geen tegenliggers die aangeven dat ze verblind worden. Model Y LR mei 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Vraagje, puur uit interesse. Ik heb zelf een Model S uit 2016 met autopilot 1.0. Voor mij al een wereld die open gaat! :+ Maar, hoe gaat dat met de model 3/y mbt spitsstroken? Mijn auto wil namelijk niet de doorgetrokken streep over. Daarvoor moet je hem uit autopilot trekken. Met onderbroken strepen of uit/invoegstroken is het geen probleem.

Zodra je op de spitsstrook zit houdt hij hem wel keurig binnen de lijntjes.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:17

pdavie2311

Live life to the fullest..

Trekhaak onder mijn MY laten zetten maar krijg met geen mogelijkheid verloopstekker, 13-7 polig ingeklikt? Simpelweg geen ruimte om die draai te maken in de aansluiting op de auto. Wat een krappe bedoeling weer! Nu kan ik dus mijn fietsendrager niet gebruiken of daar een 13-polige stekker op laten zetten? Extra kosten weer en een hoop gedoe..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:19:
Trekhaak onder mijn MY laten zetten maar krijg met geen mogelijkheid verloopstekker, 13-7 polig ingeklikt? Simpelweg geen ruimte om die draai te maken in de aansluiting op de auto. Wat een krappe bedoeling weer! Nu kan ik dus mijn fietsendrager niet gebruiken of daar een 13-polige stekker op laten zetten? Extra kosten weer en een hoop gedoe..
Stukje van de verloopstekker knippen.
Ofwel, het deel waardoor je de draai niet kunt maken even er afknippen met een kniptang. Zaagje kan ook.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1KZdB7DRLEWjLaAOEbZXiKsZ3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/04NIwiga0TDnPwCuqCORxXH3.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szLMx6C6Y2hDU5DSdOHjKREZz_0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rseLHRHlmRhkIQY2G2HKkw8d.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:12

Ethirty

Who...me?

eltron schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:15:
[...]

Mwah, vaak genoeg nog verblind door die lampen, zelfs overdag. Het is vooral een mooie marketing-kreet.

Simpelweg omdat ik vaak de lamp eerder in mijn ogen heb dan de lamp mij detecteert.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:12

Ethirty

Who...me?

Is hier recent meerdere keren langs gekomen. Klein stukje uit de onderkant van de bumper halen, of ietsje makkelijker: de stekker 120° draaien, zijn 3 schroefjes.

En ja - het is een enorm faal-ontwerp. Dan hebben we het nog niet over de vele gevallen van water dat in die stekker bleef staan voordat ze bij Tesla maar besloten dat er een gaatje in geboord moet worden. 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:36
Heb nu 5 jaar de 2019 Model 3 Long Range gereden. Heerlijke auto! Morgen wordt ie ingewisseld voor een Model Y, toch net wat praktischer.

Schrik wel van het lage aantal km’s waarbij sommige mensen hun banden moeten wisselen. Ik heb ze elke 70.000km vervangen, en dan zaten ze nog gewoon netjes binnen de marge 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:30
Sir Baxx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:49:
Heb nu 5 jaar de 2019 Model 3 Long Range gereden. Heerlijke auto! Morgen wordt ie ingewisseld voor een Model Y, toch net wat praktischer.

Schrik wel van het lage aantal km’s waarbij sommige mensen hun banden moeten wisselen. Ik heb ze elke 70.000km vervangen, en dan zaten ze nog gewoon netjes binnen de marge 🧐
Ik dacht altijd dat het bij 10k moest? Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32
Extra kosten en gedoe? Zo'n stekker kost minder dan 10 Euro en het omzetten van 7 naar 13-polig is in een kwartiertje gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vandaag eindelijk de upgrade naar 2024.32.9.1

Deze update kreeg ik over de air ipv wifi? (1e update), is dat nieuw? Mijn oude m3 moest ik altijd via wifi update draaien

Of komt dit omdat dit de 1e update is? M3P

En ik las ergens dat de frunk ook automatisch open kan gaan als je ervoor staat, maar die optie zie ik nergens?

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 07-11-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:53:
[...]

Lees vervangen in plaats van wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:16
pjot1 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:02:
Vraagje, puur uit interesse. Ik heb zelf een Model S uit 2016 met autopilot 1.0. Voor mij al een wereld die open gaat! :+ Maar, hoe gaat dat met de model 3/y mbt spitsstroken? Mijn auto wil namelijk niet de doorgetrokken streep over. Daarvoor moet je hem uit autopilot trekken. Met onderbroken strepen of uit/invoegstroken is het geen probleem.

Zodra je op de spitsstrook zit houdt hij hem wel keurig binnen de lijntjes.
M3
Met tacc kan t wel als je eerst knipperlicht aan doet.
Autopilot kan überhaupt alleen tussen lijntjes rijden. Als je knippert en door drukt gaat de autopilot eraf en heb je alleen nog tacc

Of heb jij enhanced autopilot on de model s?
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:55:
Vandaag eindelijk de upgrade naar 2024.32.9.1

Deze update kreeg ik over de air ipv wifi? (1e update), is dat nieuw? Mijn oude m3 moest ik altijd via wifi update draaien

Of komt dit omdat dit de 1e update is? M3P

En ik las ergens dat de frunk ook automatisch open kan gaan als je ervoor staat, maar die optie zie ik nergens?
kreeg hem vandaag ook over lte. Maar de vorige moest ik via WiFi doen.

Blijkbaar nog geen auto frunk voor de m3. Alleen S X en ct
https://www.notateslaapp....n/2024.32.9/release-notes

[ Voor 32% gewijzigd door wootahH op 07-11-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:36
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:53:
[...]

De bandenwisselaar stond er ook wel van te kijken. En kreeg wel de tip om tussendoor voor en achter te wisselen voor gelijkmatiger slijtage. Maar 50k lijkt me prima te halen op een setje banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
wootahH schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:57:
[...]

M3
Autopilot kan überhaupt alleen tussen lijntjes rijden. Als je knippert en door drukt gaat de autopilot eraf en heb je alleen nog tacc

[...]

Ja vreemd, mss door die spotify bug dat hij sneller gepusht werd?

Ah ok alleen s en x helaas. Frunk zou mooi zijn, frunk gebruik die ik ook eens :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Sir Baxx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:49:

Er is nogal verschil in rijstijl. Maar jij bewijst dat 70K km gewoon kan.
Ben zelf ook gewend om ergens tussen de 50K en 70K km te wisselen, uit voorzichtigheid terwijl er dan nog genoeg profiel is. Begon met die berichten hier ook wat aan mijzelf te twijfelen. Maar ja ik rijd ook wat meer km op een lading dan ik hier terug lees. Ben nog opgevoed met wat ze toen "het nieuwe rijden" noemden :) dat scheelt dan al gauw ca. 25% in verbruik en kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 07-11-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:17
Hier ook 50k per setje 4 seizoenbanden gereden. Altijd wel een profiel van meer dan 4 mm gehad (anders voldoen ze volgens mij niet meer aan de eisen om in de sneeuw te rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18-09 10:58
Tyoe goedkeuring voor die nieuwe battery pack boot de MY en M3 in 2025.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:18
Net eigenaar geworden van een MY standard range. Hoe wordt de range bij 100% charge bepaald en hoeveel km zou deze (ongeveer) moeten bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommi4444 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:16:
Net eigenaar geworden van een MY standard range. Hoe wordt de range bij 100% charge bepaald en hoeveel km zou deze (ongeveer) moeten bedragen?
Gefeliciteerd!

En wat had je zelf al gevonden in dit topic qua hoeveel kilometer er zou moeten staan bij 100%?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 15:52

RvV

Ik denk dat je wat verschillende antwoorden gaat vinden mbt die range? Voorheen was het iets van 420km max. Maar ik las laatst ergens dat het nu 400km was?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfaes
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-09 13:57
Alternatief op stuk van je verloopstekker afzagen: je kan een deel van het randje in de bumper wegsnijden zodat het klepje verder open kan. Dan kan de verloopstekker de draai wel maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Iemand hier die de achterruiten van zijn Model 3 Ultra Red heeft geblindeerd?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
gfaes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:36:
[...]

Alternatief op stuk van je verloopstekker afzagen: je kan een deel van het randje in de bumper wegsnijden zodat het klepje verder open kan. Dan kan de verloopstekker de draai wel maken...
Verloopstekker of bumper versnijden? Mijn voorkeur heeft de verloopstekker gehad.

Stekker van het trekkende deel vervangen kan ook maar wanneer je dan iets huurt of leent met een 7-polige val je toch weer terug op een verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:00:
Tyoe goedkeuring voor die nieuwe battery pack boot de MY en M3 in 2025.

[Twitter]
Nee, de nieuwe battery is er alleen voor de Model 3 RWD SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfaes
RaRo74 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:44:
[...]

Verloopstekker of bumper versnijden? Mijn voorkeur heeft de verloopstekker gehad.

Stekker van het trekkende deel vervangen kan ook maar wanneer je dan iets huurt of leent met een 7-polige val je toch weer terug op een verloop.
Voordeel van de bumper is dat alle stekkers er dan ineens een stuk makkelijker indraaien. Randje valt echt niet op, met afdekplaat erop zie je het sowieso niet. Maar het is hoe dan ook eenvoudig op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:34
Davidas schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:43:
De zijruiten achter of de achterruit?

Ik heb alles laten blinderen op mijn rode M3P.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
RobinDH1 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:50:
Ben nog steeds aan het uitkijken voor een 2019/2020/2021 Long range Model 3. Wat ik me nu afvraag: veel van de 2019/2020 (WLTP 560/580km volgens een bron die ik hier eerder kreeg van een behulpzame medeTweaker) modellen hebben op de dealerfoto’s een geschat rijbereik van ‘slechts’ 460km. Komt dit door degradatie of doordat dit geschatte rijbereik gebaseerd is op het recente verbruik? En is deze schatting dan realistisch of gaat er daar nog eens 100km vanaf?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar !

Heb zelf vorige week mijn eerste Tesla gekocht, M3 Long Range uit 2019.

De accu geeft bij 100% lading 452 km aan… vroeg me af… gaat dit van de zomer bij hogere temperaturen oplopen of is dit de degradatie … ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Klopt het dat M3H geen echte matrix verlichting heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:44:
[...]

Nee, de nieuwe battery is er alleen voor de Model 3 RWD SR
Bericht zegt van niet. We zullen zien volgend jaar. d:)b

De beide auto's delen niet voor niks mega veel onderdelen, de MY zal zeker zo'n soort batterij zien. Het bericht zegt al dat het voor beide is.

Waar baseer jij je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:04:
[...]

Bericht zegt van niet. We zullen zien volgend jaar. d:)b

De beide auto's delen niet voor niks mega veel onderdelen, de MY zal zeker zo'n soort batterij zien. Het bericht zegt al dat het voor beide is.

Waar baseer jij je op?
Ik denk dat je zijn post verkeerd hebt gelezen. Er is idd een nieuwe typegoedkeuring VC42 voor zowel MY als M3, maar de nieuwe batterij in de VC42 is alleen voor de M3 (zie 2e deel van post). De variant code wordt H6MR
De MY RWD SR heeft al de BYD, die er niet is voor de M3 RWD SR. Wie weet dat de Juniper tzt dan ook weer met deze CATL wordt geleverd

[ Voor 9% gewijzigd door pdidi op 07-11-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfaes
JdeTuitG schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:58:
[...]

De accu geeft bij 100% lading 452 km aan… vroeg me af… gaat dit van de zomer bij hogere temperaturen oplopen of is dit de degradatie … ?
De range die in de auto ziet is gebaseerd op de EPA norm, niet op de WLTP. Als je opzoekt wat de EPA range is van de LR uit 2019 en je vergelijkt dat met de afgelezen waarde krijg je een indicatie van de degradatie. Wil je het exact weten dan moet je het laten meten door bijv. Tesla. En zelfs die EPA is geen reële range. Kijk daarvoor op EV database en haal er voor een auto van 5 jaar ca. 10-15% vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:10:
[...]

Ik denk dat je zijn post verkeerd hebt gelezen. Er is idd een nieuwe typegoedkeuring VC42 voor zowel MY als M3, maar de nieuwe batterij in de VC42 is alleen voor de M3 (zie 2e deel van post). De variant code wordt H6MR
De MY RWD SR heeft al de BYD, die er niet is voor de M3 RWD SR. Wie weet dat de Juniper tzt dan ook weer met deze CATL wordt geleverd
Helder. Op het verkeerde been gezet door die eerste zin dan denk ik? Je gaat er vanuit dat wanneer de typegoedkeuring voor MY en M3 er is dat het voor beide geldt. Tijd zal 't leren.

Lees dat het een increase op WLTP wordt van 7 kilometer. Waar hebben we 't dan over denk ik dan. Zal wel vooral aan de kostenkant iets doen voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Idd degradatie. 499 had hij nieuw. Dus een 9,5%. Redelijk gemiddeld denk ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Vissa66 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:51:
[...]

Kun je toevallig een foto delen van het resultaat? 🙂

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:22:
[...]

Helder. Op het verkeerde been gezet door die eerste zin dan denk ik? Je gaat er vanuit dat wanneer de typegoedkeuring voor MY en M3 er is dat het voor beide geldt. Tijd zal 't leren.

Lees dat het een increase op WLTP wordt van 7 kilometer. Waar hebben we 't dan over denk ik dan. Zal wel vooral aan de kostenkant iets doen voor ze?
Ik zou verwachten dat de nieuwe CATL een verbeterde laadsnelheid gaat krijgen die vergelijkbaar wordt met de BYD. Dat is nl de killing feature voor de MY RWD SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 22:39
Had iemand het er over dat 6 december er weer een boot aan zou komen?
https://www.marinetraffic...3808/vessel:CMA_CGM_MONZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn Y gaat het anders wel prima. Ik had een aanhanger met 7-polige stekker en er werd in dit forum (of deel 1 ervan) een compacte verloopstekker vermeld. Die heb ik gekocht en zoals gezegd geen problemen mee.

Het blijft een beetje pielen op een onhandige plaats, maar het is wel bruikbaar.

Waar heb je dit laten doen? Als het net is gedaan en je hebt er een probleem mee, dan even terug en laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Op het Duitse ttf-forum worden heel veel problemen gemeld met TPMS sinds 2024.38.4. Opvallend dat ik hier nog niks voorbij heb zien komen, of heb ik het gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pdidi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:04:
[...]

Klopt het dat M3H geen echte matrix verlichting heeft?
Mijn M3H heeft gewoon matrix koplampen, alleen zijn deze anders gesegmenteerd dan de oude matrix koplampen. Hij kan geen TESLA op de muur schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Vissa66 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:51:
[...]

Beiden. Heb je een foto voor me? :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
wootahH schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:57:
[...]

M3

[...]

Nee, heb echt alleen AP, geen eap.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:09:
Op het Duitse ttf-forum worden heel veel problemen gemeld met TPMS sinds 2024.38.4. Opvallend dat ik hier nog niks voorbij heb zien komen, of heb ik het gemist?
Vraag mij af hoeveel er al op die versie zitten. Zit zelf nog op 2024.38.2.

Goed om te weten dat we 4 dus gaan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:17

pdavie2311

Live life to the fullest..

bilgy_no1 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:56:
[...]

Bij mijn Y gaat het anders wel prima. Ik had een aanhanger met 7-polige stekker en er werd in dit forum (of deel 1 ervan) een compacte verloopstekker vermeld. Die heb ik gekocht en zoals gezegd geen problemen mee.

Het blijft een beetje pielen op een onhandige plaats, maar het is wel bruikbaar.

Waar heb je dit laten doen? Als het net is gedaan en je hebt er een probleem mee, dan even terug en laten oplossen.
Tesla service aan huis! Had helaas nog geen verloopstekker om het gelijk te proberen. Moet ik helemaal naar Groningen om te laten kijken. Rij straks wel langs plaatselijke autozaak en hun even laten kijken.
Het is een nieuwe leaseauto, ga echt geen stuk uit de bumper halen voor een verkoopstekker, bizar!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En hoe veel km staan er op de teller?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:55:
[...]
[...]
OTA doen ze alleen als het noodzakelijk is voor de veiligheid of als er incompatibiliteit met de API dreigt. Ook jouw oude M3 heeft in 2020 een OTA update kunnen hebben gekregen als je niet zelf al via wifi and geüpdatet. (Toen noodzakelijk voor een security change in de API waardoor anders de auto niet meer had kunnen verbinden)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 08-11-2024 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:34
adjego schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:30:
[...]

Kun je toevallig een foto delen van het resultaat? 🙂
Davidas schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:22:
[...]

Beiden. Heb je een foto voor me? :)
Ik heb op het moment geen goede foto waarop het duidelijk zichtbaar is. Zodra ik die heb stuur ik hem even door. :)

Voor de S3XY/Enhance gebruikers en eigenaren van een Tesla met ISA is er goed nieuws. Met de volgende update wordt het ISA systeem permanent uitgeschakeld! *O*

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:47:
[...]

Tesla service aan huis! Had helaas nog geen verloopstekker om het gelijk te proberen. Moet ik helemaal naar Groningen om te laten kijken. Rij straks wel langs plaatselijke autozaak en hun even laten kijken.
Het is een nieuwe leaseauto, ga echt geen stuk uit de bumper halen voor een verkoopstekker, bizar!
Dan kun je toch een service verzoek indienen bij Tesla zelf?

Zagen zou inderdaad niet nodig moeten zijn.

En anders deze even:
Bob in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

gjcvro schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:53:
Had iemand het er over dat 6 december er weer een boot aan zou komen?
https://www.marinetraffic...3808/vessel:CMA_CGM_MONZA
Misschien in het Het grote Tesla Levering topic #2 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
[...]

Hoe verblindend kunnen ze dan wel zijn, als je erdoor verblind wordt, maar toch ziet dat het een oud model dan wel een nieuw model betreft. Ik heb maar zelden "last" van verblindende koplampen, noch van een Tesla (noch een oude, noch een nieuwe), noch van andere merken.

Ja, ze komen voor, verblindende koplampen. Maar als je ernaar staart zoals een konijn naar een lichtbak, dan moét je wel verblind worden...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 22:39
flupp schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:22:
Ja, ze komen voor, verblindende koplampen. Maar als je ernaar staart zoals een konijn naar een lichtbak, dan moét je wel verblind worden...
Ik zat me inderdaad ook af te vragen hoe vaak ik echt verblind wordt door een auto, laat staan of ik dan nog kan zien dat het een tesla was. Meestal is het een oud barrel met een scheel gemonteerde (kop)lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Voordat matrix er was wist je van ver af al dat er een model 3 aan kwam rijden (toen was de model y er nog niet). Nu Matrix er is, zie je dat veel minder. (moet matrix wel actief zijn natuurlijk en dat gebeurt niet overdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:49

Ik denk dat dit te maken heeft met dat mensen met automatisch groot licht aan rijden: voor directe tegenliggers werkt dat best mooi, je ziet dat 'ie zones blindeerd, maar zeker voor fietsers en voetgangers erg vervelend. en dan lijkt het inderdaad al snel dat een lamp slecht is afgesteld. Je ziet dit op de snelweg ook heel veel bij auto's met wat luxere koplampen (=led-matrix lampen): de koplampen van de tegenliggers vallen achter de vangrail, waardoor de sensor geen auto opmerkt en die zone niet blindeert.
Ik rij eigenlijk alleen maar met automatisch groot licht als het pikke donker is en rustig op de weg; dan he bje echt wel een serieuze bak licht in die auto zitten.
Ik rij een MY, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:19:
[...]

Mijn M3H heeft gewoon matrix koplampen, alleen zijn deze anders gesegmenteerd dan de oude matrix koplampen. Hij kan geen TESLA op de muur schrijven.
Ik lees inderdaad op notateslaap dat er in de M3H minder pixels in de matrix verlichting zitten dan in de oude M3 en MY. Is het groot-licht van M3H dan ook minder, of zijn de pixels gewoon feller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
[...]

De nieuwere matrix van de highland heeft andere segmenten qua indeling en volgens mij ook minder segmenten.
Daarnaast is de intensiteit minder volgens sommige reviews.
Dus de oude matrix lampen geven en meer licht en kunnen kleinere delen dimmen.
Wellicht wordt er nog wat aan gedaan softwarematig als dat mogelijk is. Het kan natuurlijk een hardwarematige tekortkoming zijn. Het aantal pixels is sowieso niet aan te passen natuurlijk, althans niet naar meer pixels. Minder kan natuurlijk wel door er een paar samen te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:41
Als Model Y berijder heb ik ook last van andere Tesla's, als er een verblindende auto aankomt dan is dat met zeer grote regelmaat een Tesla.

Daarnaast, als ik in de stad rij of achter iemand op een N weg dan zie ik (zonder groot licht) dat de halve omgeving verlicht is. Ik heb de koplampen daarom ook flink naar beneden gezet om anderen niet tot last zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LigeTRy
Imo is grootlicht (matrix) in nederland 95% van de tijd overbodig. Wellicht dat het fijn is op landweggetjes, maar voor een gemiddelde stad-snelweg-stad ritje niet. Na 2x gebruiken (en veel tegenknipperaars) heb ik het uitgezet. Mocht ik in de situatie komen dat het nodig is, staat het met 1 druk op het stuur weer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 17:48
fisherman schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:40:
[...]

De nieuwere matrix van de highland heeft andere segmenten qua indeling en volgens mij ook minder segmenten.
Daarnaast is de intensiteit minder volgens sommige reviews.
Dus de oude matrix lampen geven en meer licht en kunnen kleinere delen dimmen.
Wellicht wordt er nog wat aan gedaan softwarematig als dat mogelijk is. Het kan natuurlijk een hardwarematige tekortkoming zijn. Het aantal pixels is sowieso niet aan te passen natuurlijk, althans niet naar meer pixels. Minder kan natuurlijk wel door er een paar samen te voegen.
Je zou zeggen nieuwer is beter.. de Y koplampen zijn misschien groot en niet ieder zijn smaak maar wel erg goed qua power en grootlicht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
LigeTRy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:55:
Imo is grootlicht (matrix) in nederland 95% van de tijd overbodig. Wellicht dat het fijn is op landweggetjes, maar voor een gemiddelde stad-snelweg-stad ritje niet. Na 2x gebruiken (en veel tegenknipperaars) heb ik het uitgezet. Mocht ik in de situatie komen dat het nodig is, staat het met 1 druk op het stuur weer aan.
Vergeet de provinciale wegen niet. Een verademing met de MY hier in de polder 's nachts met Adaptief grootlicht. Maar ook snelwegen, waar 's nachts vaak de verlichting wordt uitgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
pdidi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:01:
[...]
Maar ook snelwegen, waar 's nachts vaak de verlichting wordt uitgezet
Om even heel nitpicky te zijn, wat ik merkte is dat de verlichting van de tegenligger net achter de vangrail valt, waardoor de tegenliggers alsnog de volle laag krijgen omdat de tesla m niet (snel genoeg) detecteert.

Nu is het voor tegenliggende (lage) auto's waarschijnlijk niet zo'n probleem, daar bij zitten jouw lichten ook "achter de vangrail", maar hogere auto's/vrachtwagens kregen vaak echt de volle laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
LigeTRy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:05:
[...]

Om even heel nitpicky te zijn, wat ik merkte is dat de verlichting van de tegenligger net achter de vangrail valt, waardoor de tegenliggers alsnog de volle laag krijgen omdat de tesla m niet (snel genoeg) detecteert.

Nu is het voor tegenliggende (lage) auto's waarschijnlijk niet zo'n probleem, daar bij zitten jouw lichten ook "achter de vangrail", maar hogere auto's/vrachtwagens kregen vaak echt de volle laag.
Tot nu toe nog nooit een signaal van tegenliggers gekregen. Misschien omdat de lichten (en camera) van een MY hoger gepositioneerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik zag net hier in het dorp een model Y stealth grey rijden. Zijn die ooit geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
LigeTRy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:05:
[...]

Dat merkte ik in het begin ook, maar nu wordt het voor vrachtauto's ook uitgezet heb ik het idee, ik krijg geen seinen meer van ze in ieder geval en ik zie ook dat ze minder verlicht zijn (of het is een placebo haha).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTDZ4y58p63D3dDW4nSCUGi--Yc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LWljk323k52xxEuidSXZugsz.png?f=fotoalbum_large

Sinds eind feb heb ik een marktplaats zoek functie draaien voor Tesla 3's onder de 25.000 euro en minder dan 175.000 km. Heb de boel eens geplot. Kan zo 123 de aantal geleverde Tesla 3's in 2019 voor de lease rijders niet vinden, maar kan me voorstellen dat de grafiek aan het einde van dit jaar/begin 2025 nog wat hoger uit zal vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Red devil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:53:
[Afbeelding]

Sinds eind feb heb ik een marktplaats zoek functie draaien voor Tesla 3's onder de 25.000 euro en minder dan 175.000 km. Heb de boel eens geplot. Kan zo 123 de aantal geleverde Tesla 3's in 2019 voor de lease rijders niet vinden, maar kan me voorstellen dat de grafiek aan het einde van dit jaar/begin 2025 nog wat hoger uit zal vallen?
Een tijd geleden had ik de aantallen gevonden op https://iserv.nl/files/elektrisch/

Verkoopcijfers van de model 3 in 2019:
jan 25
feb 515
mrt 2204
apr 475
mei 420
jun 2473
jul 619
aug 1201
sep 5802
okt 305
nov 3932
dec 12010

En om het plaatje nog completer te maken kun je hier de export statistieken vinden: https://autotelex.nl/category/category-nieuws-en-opinie/.

[ Voor 7% gewijzigd door Murdock1985 op 08-11-2024 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
Murdock1985 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:14:
[...]

Een tijd geleden had ik de aantallen gevonden op https://iserv.nl/files/elektrisch/

Verkoopcijfers van de model 3 in 2019:
jan 25
feb 515
mrt 2204
apr 475
mei 420
jun 2473
jul 619
aug 1201
sep 5802
okt 305
nov 3932
dec 12010

En om het plaatje nog completer te maken kun je hier de export statistieken vinden: https://autotelex.nl/category/category-nieuws-en-opinie/.
Dank! Er staat ons nog wat te wachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zbhWv8mczjGW9fYh4LnibabtW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AyrLvxpLw1EfaVwR3uYwOvWf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pdidi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:16:
[...]

Ik lees inderdaad op notateslaap dat er in de M3H minder pixels in de matrix verlichting zitten dan in de oude M3 en MY. Is het groot-licht van M3H dan ook minder, of zijn de pixels gewoon feller?
Ik vind zelf dat de verlichting op mijn M3H beter / feller dan de LED verlichting op mijn vorige C-HR.

Geen vergelijk met de voorgaande Tesla modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Mja ik baal wel een klein beetje.

Ik ben in de markt voor een gebruiker 2019 M3, maar ik moet hem wel voor het einde van het jaar hebben ivm vakantie die gepland staat... Ik zou liever wachten tot eind januari :( gok dat MP dan overspoeld gaat worden met eind 2019 M3's

[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 08-11-2024 13:23 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Tomas_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:17:
[...]

Eindelijk na ongeveer twee maand is het geregeld. In het begin een paar keer gebeld met Tesla. (21 juni de auto ontvangen) Komt vanzelf zeiden ze. Een week geleden nog maar eens gebeld en nu kreeg ik na aanleiding hiervan een mail dat er mee bezig waren.

Vandaag ineens een mail met een vouchercode met de volgende tekst
[...]
Met de bon meteen voor de kids 3 Tesla hoodies gekocht aangezien ze 50% korting hadden ;-) Paar Cybertruck sokken erbij FTW! 8)
Nou wat een popenkast. Drie truien gekregen, waarvan er 1 te klein. retour gestuurd om een andere maat te kunnen bestellen en daarop 1 euro en 34 cent op mijn rekening gestort gekregen (hoe dan) . Nu 6 weken later en een aantal telefoontjes verder niets opgeschoten. "We zetten het door naar account support" waarop je vervolgens niets meer hoort. Email adres wat genoemd wordt bij het bellen werkt niet meer en verder contact niet mogelijk.

Als iemand nog een mailadres heeft wat wel werkt... mag ook via dm

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 08-11-2024 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
Damian schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:22:
Mja ik baal wel een klein beetje.

Ik ben in de markt voor een gebruiker 2019 M3, maar ik moet hem wel voor het einde van het jaar hebben ivm vakantie die gepland staat... Ik zou liever wachten tot eind januari :( gok dat MP dan overspoeld gaat worden met eind 2019 M3's
Kun je niet beter even een auto huren voor die vakantie? Dat verschil haal je er misschien wel uit.

Zit nog wat te kijken naar de getalletjes, in totaal 2653 tesla 3 modellen op Marktplaats in de maanden maart t/m oktober. In dezeflde maanden 13499 geleverd. Dus circa 20% komt op MP, waarschijnlijk zal het percentage iets hoger zijn door mijn zoekopdracht, misschien 25%.

Dit doortrekkend, voorspel ik 25% van (3.392 + 12.010 - de maanden nov/dec), dat we ongeveer 4000 Tesla 3s kunnen verwachten in de laataste maand 2024 en begin maanden 2025.

Zijn er nog veel Tesla 3's geleverd in jan/feb 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Red devil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:31:
[...]

Kun je niet beter even een auto huren voor die vakantie? Dat verschil haal je er misschien wel uit.

Zit nog wat te kijken naar de getalletjes, in totaal 2653 tesla 3 modellen op Marktplaats in de maanden maart t/m oktober. In dezeflde maanden 13499 geleverd. Dus circa 20% komt op MP, waarschijnlijk zal het percentage iets hoger zijn door mijn zoekopdracht, misschien 25%.

Dit doortrekkend, voorspel ik 25% van (3.392 + 12.010 - de maanden nov/dec), dat we ongeveer 4000 Tesla 3s kunnen verwachten in de laataste maand 2024 en begin maanden 2025.

Zijn er nog veel Tesla 3's geleverd in jan/feb 2025?
Mja daar zit ik naar te kijken. Iemand nog tips om een auto voor weinig te kunnen huren voor een retourtje Zillertall van een week?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:52
Davidas schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:43:
+1 voor de interesse. Nog even en dan wordt een M3H in Ultra Red besteld, wat tegengeluid tegen de meerdere Stealth Grey's. Ruiten tinten staat op de wensenlijst, auto's met helder glas vind ik maar doorzonauto's.

Zie ik het bij recente Tesla’s nu goed dat ze standaard kentekenplaten met opgelegde letters hebben? Hoef ik wagenpark die wens niet meer uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-09 17:48
R-R-L schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:04:
[...]

+1 voor de interesse. Nog even en dan wordt een M3H in Ultra Red besteld, wat tegengeluid tegen de meerdere Stealth Grey's. Ruiten tinten staat op de wensenlijst, auto's met helder glas vind ik maar doorzonauto's.

Zie ik het bij recente Tesla’s nu goed dat ze standaard kentekenplaten met opgelegde letters hebben? Hoef ik wagenpark die wens niet meer uit te leggen.
Klopt mijn M3H werd automatisch met luxe kentekenplaten geleverd. Alle auto's (dus ook andere modellen) in het delivery center hadden luxe kentekenplaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is dat luxe als er grote plastic letters opgeplakt zitten?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Dinictus208 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:38:
Zo noemen ze dat ja.
Aka opgelegde platen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Damian schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:33:
[...]
Mja daar zit ik naar te kijken. Iemand nog tips om een auto voor weinig te kunnen huren voor een retourtje Zillertall van een week?
Snapcar
of beter nog buren, vrienden, familie etc.

[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 08-11-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:52
Dinictus208 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:38:
Niet luxe, maar wel een fraaier aangezicht dan de vlakke platen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
R-R-L schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:46:
[...]

Niet luxe, maar wel een fraaier aangezicht dan de vlakke platen.
het gele Nederlandse kenteken is sowieso verschrikkelijk. Kunnen we nog terug naar die zwart-witte?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:28
Helaas gaat mijn MY na acht maanden toch de verkoop in binnenkort. Niets slecht te zeggen over de hele auto, maar hij wordt gewoon niet meer gebruikt :)

Hebben we nog geen groot verkooptopic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Alexander1984 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:00:
[...]

Je zou zeggen nieuwer is beter.. de Y koplampen zijn misschien groot en niet ieder zijn smaak maar wel erg goed qua power en grootlicht.
Klopt, nieuwer is zeker niet altijd beter en dit is een goed voorbeeld daarvan. In een review van Bjorn Nyland, noemt hij het overeenkomstig met de verlichting zoals die tegenwoordig ook van Chinese EV's komt, qua lichtbeeld. Geen idee of die ook een stuk minder fel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb een 2e hands tesla model 3 performance uit 2019 met 60k kilometers via tesla zelf aangeschaft.

Zijn er nog handige gadgets die echt een must have zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:16
Technofreakz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:44:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb een 2e hands tesla model 3 performance uit 2019 met 60k kilometers via tesla zelf aangeschaft.

De sexy buttons, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2224766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Technofreakz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:44:

Dat is persoonlijk. Kijk maar in het accessoire topic.
Voor mij is de trekhaak onmisbaar en de winterbanden, en voor jou weer wat anders.
Allemaal prima
Als het echt onmisbaar was had de vorige eigenaar het wel aangeschaft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik zie de M3 nu steeds vaker als private lease occasion aangeboden worden. Interessant, want ik wil rond de 500 p.m. gaan uitgeven voor een kortere looptijd dan de standaard 5-6 jaar. Wat is jullie ervaring met 3 personen op de achterbank, past dat? Ik lees dat het middendeel wat harder is en dat het met twee volwassenen eigenlijk wel vol is achterin?
Pagina: 1 ... 468 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: