Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 469 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.025 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Leuke actie aangekondigd op X voor Model Y kopers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1drz9hpYS70BtcE4HCU-zHHgU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPFLO24uGvAdGDS25d9kwJm4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Gunirus schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:16:
Helaas gaat mijn MY na acht maanden toch de verkoop in binnenkort. Niets slecht te zeggen over de hele auto, maar hij wordt gewoon niet meer gebruikt :)

Hebben we nog geen groot verkooptopic? :+
Dat is snel. Had je dat anders ingeschat?
Ik heb beetje vergelijkbare situatie, ook 8 maanden en nauwelijks gebruikt. We hadden hem als vervanger voor de boodschappenauto en nu na 8 mnd 4.000km op de teller.
Onze conclusie is dat we hem nu wel wat meer zullen gaan gebruiken, ook al is hij een stuk minder zuinig dan onze e-Niro.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
pdidi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:01:

[Afbeelding]
Het is maar wat je leuk noemt.
Bij mijn huidige usecase zie ik een SUC alleen tijdens vakantie.
Als je deze actie wilt benutten kun je je borst natmaken voor vele uren wachten bij de SUC in het komende jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:57

[Afbeelding]
Dat is een hele leuke actie!
Je zal maar net een nieuw taxi nodig hebben of veelrijder op een ander vlak zijn die toe is aan een nieuwe EV.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
eltron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:06:
[...]
Als je deze actie wilt benutten kun je je borst natmaken voor vele uren wachten bij de SUC in het komende jaar.
Waarom verwacht je dat?
Over welke hoeveelheid Y's gaan we het landelijk hebben die vanaf nu tot 31 december gekocht/lease worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Gebruik het zelf alleen op vakantie eigenlijk. Laten we zeggen zo’n 5000 km per jaar, 5 km per kWh á ~0,40 euro is zo’n 400 euro. Vind het matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
Red devil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:31:
[...]

Kun je niet beter even een auto huren voor die vakantie? Dat verschil haal je er misschien wel uit.

Zit nog wat te kijken naar de getalletjes, in totaal 2653 tesla 3 modellen op Marktplaats in de maanden maart t/m oktober. In dezeflde maanden 13499 geleverd. Dus circa 20% komt op MP, waarschijnlijk zal het percentage iets hoger zijn door mijn zoekopdracht, misschien 25%.

Dit doortrekkend, voorspel ik 25% van (3.392 + 12.010 - de maanden nov/dec), dat we ongeveer 4000 Tesla 3s kunnen verwachten in de laataste maand 2024 en begin maanden 2025.

Zijn er nog veel Tesla 3's geleverd in jan/feb 2025?
2025 niet, 2020?
Ik verwacht dat er ook aanzienlijk lager percentage op marktplaats komt. Voor november 2019 was er nog een behoorlijke lap privé en zakelijk. In november en december 2019 was vrijwel alles voor de leasemaatschappijen. Die gaan niet op marktplaats aanbieden en ik denk niet dat handelaren gaan speculeren met zoveel auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:00
Caelorum schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:35:
[...]

2025 niet, 2020?
Ik verwacht dat er ook aanzienlijk lager percentage op marktplaats komt. Voor november 2019 was er nog een behoorlijke lap privé en zakelijk. In november en december 2019 was vrijwel alles voor de leasemaatschappijen. Die gaan niet op marktplaats aanbieden en ik denk niet dat handelaren gaan speculeren met zoveel auto's.
Goed om te weten. Gaan ze dan in bulk weg? Of worden ze aangeboden op de sites van Lease maatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 18:53
eltron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:02:
[...]

Dat is snel. Had je dat anders ingeschat?
Ik heb beetje vergelijkbare situatie, ook 8 maanden en nauwelijks gebruikt. We hadden hem als vervanger voor de boodschappenauto en nu na 8 mnd 4.000km op de teller.
Onze conclusie is dat we hem nu wel wat meer zullen gaan gebruiken, ook al is hij een stuk minder zuinig dan onze e-Niro.
Nee, hij beviel me eigenlijk beter dan verwacht. Gekocht omdat ik plots zonder wagen zat. Staat nu 34000km op, heeft een leuke wrap (3M Deep Space), nieuwe velgen sinds een paar weken ook maar het ziet er naar uit dat hij nu gewoon echt niet meer gebruikt zal worden, en dat is zonde.

Ik had hem graag gehouden, maar kan het aan mezelf niet verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand of de kofferbak van de 2024 versie hetzelfde is als de 2019 versie?
Ik gebruik een rubbermat en vroeg me af of deze past in m'n volgende model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Davidas schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:43:
Iemand hier die de achterruiten van zijn Model 3 Ultra Red heeft geblindeerd?
Yes, in het Ultra Red. Wil je foto's?

[ Voor 53% gewijzigd door easy-cloud op 08-11-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:16
Tranzity schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:00:
Weet iemand of de kofferbak van de 2024 versie hetzelfde is als de 2019 versie?
Ik gebruik een rubbermat en vroeg me af of deze past in m'n volgende model 3.
Ja ik gebruik ook die ik had. past 1op1.

[ Voor 5% gewijzigd door wootahH op 08-11-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:52
easy-cloud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:11:
[...]

Yes, in het Ultra Red. Wil je foto's?
Yes please!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Technofreakz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:44:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb een 2e hands tesla model 3 performance uit 2019 met 60k kilometers via tesla zelf aangeschaft.

Zijn er nog handige gadgets die echt een must have zijn?
Tesla Model 3 & Y Accessoires

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 08-11-2024 18:37 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik zou binnenkort betere foto's maken, maar hierbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfijleOd1R7W8b6fBAmsjfhdDW8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JIbIsNdSSQ5dInRiUzes7YW3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5Sd-78-sJUDo8RtWiqHZNBlKe4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QnzOYjhIGlvVFpSbQHGP7KFm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
RaRo74 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:15:
[...]
Waarom verwacht je dat?
Over welke hoeveelheid Y's gaan we het landelijk hebben die vanaf nu tot 31 december gekocht/lease worden?
Ik doel alleen op degenen die maximaal van deze actie willen profiteren. En daarom zoveel mogelijk bij de SUC gaan laden, ipv thuis of in de straat. Die lieden gaan dus vele uren bij de SUC doorbrengen terwijl ze ook lekker thuis hadden kunnen zitten.
Dus voor mij geen aantrekkelijk aanbod als het dit soort effecten heeft om überhaupt voordeel te krijgen. Doe dan maar gewoon € 1.000 korting of zo. (Hoeveel uur moet je eigenlijk bij een SUC staan om voor € 1.000 gratis te laden?)

[ Voor 19% gewijzigd door eltron op 08-11-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 09:21
easy-cloud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Waar heb je dit laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:19
Vandaag contact gehad met Tesla over hoe je referral tegoed te gebruiken voor accessoires -> op dit moment alleen te gebruiken in de Tesla shop voor producten die € 499,- of minder kosten (dus niet voor bijvoorbeeld een trekhaak). Ook niet als korting te gebruiken op je reparatiefactuur, wèl als je reparatiefactuur € 499,- of minder bedraagt. Niet te gebruiken voor bijvoorbeeld Premium Connectivity. Heb het nu maar ingesteld als tegoed voor supercharger, maar ga dat nooit opgebruiken in een jaar. Ik zie Tesla als redelijke uitzondering op het gebied van marketing and false advertising tussen de andere automerken, maar dit valt wel een beetje tegen. Men is er nog mee bezig, wordt aangegeven. Hopelijk binnenkort tóch nog iets vriendelijker geregeld ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02:51
easy-cloud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou het logo en letters zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
nerovectra schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:05:
Vandaag contact gehad met Tesla over hoe je referral tegoed te gebruiken voor accessoires -> op dit moment alleen te gebruiken in de Tesla shop voor producten die € 499,- of minder kosten (dus niet voor bijvoorbeeld een trekhaak). Ook niet als korting te gebruiken op je reparatiefactuur, wèl als je reparatiefactuur € 499,- of minder bedraagt. Niet te gebruiken voor bijvoorbeeld Premium Connectivity. Heb het nu maar ingesteld als tegoed voor supercharger, maar ga dat nooit opgebruiken in een jaar. Ik zie Tesla als redelijke uitzondering op het gebied van marketing and false advertising tussen de andere automerken, maar dit valt wel een beetje tegen. Men is er nog mee bezig, wordt aangegeven. Hopelijk binnenkort tóch nog iets vriendelijker geregeld ...
Dat klopt niet, ik kan er een Wall Connector van €535 mee afrekenen. Ik heb ook met meerdere afdelingen contact gehad over het al dan niet verlopen van credits bij aankoop van een nieuwe auto. EMEA gaf andere info dan mijn lokale SeC en beide weer anders dan de algemene voorwaarden. Toen ik die terugstuurde gaven ze aan dat die dan wel zullen kloppen. (=tegoed weg als je een nieuwe besteld maar de vorige eerder verkoopt)

Kortom, op de achtergrond is het in Nederland nog steeds een zooitje bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58
eltron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:42:
[...]

Ik doel alleen op degenen die maximaal van deze actie willen profiteren. En daarom zoveel mogelijk bij de SUC gaan laden, ipv thuis of in de straat. Die lieden gaan dus vele uren bij de SUC doorbrengen terwijl ze ook lekker thuis hadden kunnen zitten.
Dus voor mij geen aantrekkelijk aanbod als het dit soort effecten heeft om überhaupt voordeel te krijgen. Doe dan maar gewoon € 1.000 korting of zo. (Hoeveel uur moet je eigenlijk bij een SUC staan om voor € 1.000 gratis te laden?)
Om dat te berekenen heb ik geen PhD nodig. :+
1000€/0,4= 2500kWh
Laat ons aan nemen dat je gemiddeld aan 100 kW laadt, dan is dat alles samen 25 uur, of een half uur per week.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Tommie12 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:19:
[...]

Om dat te berekenen heb ik geen PhD nodig. :+
1000€/0,4= 2500kWh
Laat ons aan nemen dat je gemiddeld aan 100 kW laadt, dan is dat alles samen 25 uur, of een half uur per week.
Mijn besparing is niet het tarief van de SUC maar wat ik anders kwijt zou zijn. Bij thuisladen dus ca. 0,25 en dan reken ik de zonnepanelen niet mee. Dus ik moet er in jouw rekenvoorbeeld al 40u staan om € 1.000 voordeel te halen.
Voor mij geen goede deal. Ik kan in die tijd veel meer verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Red devil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:38:
[...]
Goed om te weten. Gaan ze dan in bulk weg? Of worden ze aangeboden op de sites van Lease maatschappijen?
Normaliter naar tussenpartijen, dealers, een paar op de eigen website, berijders (zoals ik) die het overnemen. De LM gaat die gewoon aanbieden op de plek waar ze het meeste marge (of minste kosten) gaan krijgen. Dat zal niet en masse op marktplaats zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
eltron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:29:
[...]

Mijn besparing is niet het tarief van de SUC maar wat ik anders kwijt zou zijn. Bij thuisladen dus ca. 0,25 en dan reken ik de zonnepanelen niet mee. Dus ik moet er in jouw rekenvoorbeeld al 40u staan om € 1.000 voordeel te halen.
Alsof je altijd gaat werken op die momenten…

Maar eerlijk, ik zou het ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07
Lekker ff rustig op de telefoon spelen, tussen de hectiek van werk en de hectiek van thuis door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb net een nieuwe Tesla in de lease en als ik het goed begrijp zijn er 2 opties voor de telefoonsleutels:

Ik heb het Tesla account gekoppeld aan mijn werk mail, in de auto heb ik een profiel voor mijzelf gemaakt en de telefoonsleutel toegevoegd aan mijn telefoon.

Ik wil dat mijn vrouw ook haar telefoonsleutel kan gebruiken en dat dan haar eigen stoel- en spiegelinstellingen gelijk goed staan als ze instapt, Spotify, haar podcasts, etc.

Moet ik dan:
1. Haar laten inloggen op mijn Tesla account en dan een profiel maken en de sleutel toevoegen. Werkt dit, dus haar eigen stoelinstellingen enzo?

2. De leasemaatschappij haar privé e-mail laten toevoegen aan haar tesla account en vanuit daar de telefoonsleutel toevoegen. Hoe werkt dit dan met premium? Moet ik dit dan afzonderlijk afsluiten voor beide accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Belecthor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:46:
Ik heb net een nieuwe Tesla in de lease en als ik het goed begrijp zijn er 2 opties voor de telefoonsleutels:

Ik heb het Tesla account gekoppeld aan mijn werk mail, in de auto heb ik een profiel voor mijzelf gemaakt en de telefoonsleutel toegevoegd aan mijn telefoon.

Ik wil dat mijn vrouw ook haar telefoonsleutel kan gebruiken en dat dan haar eigen stoel- en spiegelinstellingen gelijk goed staan als ze instapt, Spotify, haar podcasts, etc.

Moet ik dan:
1. Haar laten inloggen op mijn Tesla account en dan een profiel maken en de sleutel toevoegen. Werkt dit, dus haar eigen stoelinstellingen enzo?

2. De leasemaatschappij haar privé e-mail laten toevoegen aan haar tesla account en vanuit daar de telefoonsleutel toevoegen. Hoe werkt dit dan met premium? Moet ik dit dan afzonderlijk afsluiten voor beide accounts?
1 werkt prima met eigen installingen voor stoelen, chill, verwarming.
Wat je wel moet weten is dat je altijd van elkaar kan zien waar je rijdt en hoe snel je rijdt, en ook waar de auto is op elk moment.

2 kan misschien, maar hangt af van de welwillendheid van de leasemaatschappij.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommie12 op 08-11-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Tommie12 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:47:
[...]

En hoe veel km staan er op de teller?
122.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Damian schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:22:
Mja ik baal wel een klein beetje.

Ik ben in de markt voor een gebruiker 2019 M3, maar ik moet hem wel voor het einde van het jaar hebben ivm vakantie die gepland staat... Ik zou liever wachten tot eind januari :( gok dat MP dan overspoeld gaat worden met eind 2019 M3's
Denk niet dat dat helemaal klopt.

Heb de mijne vorige week gekocht en deze is van 21.12.2019… ze gaan dus blijkbaar ook eerder de verkoop in :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-05 13:29
Davidas schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:43:
Iemand hier die de achterruiten van zijn Model 3 Ultra Red heeft geblindeerd?
Ik vorig jaar, bij deze link naar de post van toen:

[quote]GijsbertH1995 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:18:
Heb vandaag de zijruiten en achterruit van mijn M3 laten tinten. Tint is 80%, wat zorgt voor een mooi geheel. Bij deze het resultaat:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een paar weken en dan stopt het gratis Spotify voertuigaccount. Nu heb ik al jarenlang Deezer redelijk voordelig via een mobiel abonnement, maar die hebben geen Tesla integratie.

Mijn mobiele abonnement verloopt ook weer per einde deze maand, dus ik oriënteer me nu op een andere muziek streaming dienst, liefst zo voordelig mogelijk...

Ik heb ook Amazon Prime, maar die wil nog niet afspelen om een of andere reden. De inbegrepen dienst is ook niet onbeperkt en ik luister graag naar mijn eigen collectie van albums ipv AI-playlists... Ik ben ook geen audio-snob, zeker niet in de auto. Dus de allerhoogste kwaliteit is geen prioriteit.

Ik ben benieuwd naar jullie tips voor de beste (en voordeligste) muziekdienst in een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:23
bilgy_no1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:38:
Nog een paar weken en dan stopt het gratis Spotify voertuigaccount. Nu heb ik al jarenlang Deezer redelijk voordelig via een mobiel abonnement, maar die hebben geen Tesla integratie.

Mijn mobiele abonnement verloopt ook weer per einde deze maand, dus ik oriënteer me nu op een andere muziek streaming dienst, liefst zo voordelig mogelijk...

Ik heb ook Amazon Prime, maar die wil nog niet afspelen om een of andere reden. De inbegrepen dienst is ook niet onbeperkt en ik luister graag naar mijn eigen collectie van albums ipv AI-playlists... Ik ben ook geen audio-snob, zeker niet in de auto. Dus de allerhoogste kwaliteit is geen prioriteit.

Ik ben benieuwd naar jullie tips voor de beste (en voordeligste) muziekdienst in een Tesla.
Gewoon een Spotify account aanmaken in bijvoorbeeld Brazilië (met VPN). Niet aan een creditcard koppelen maar giftcards kopen. Kost ongeveer 3,50 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Belecthor schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:46:

Moet ik dan:

Beide opties kan en werkt ook.

Je hebt maar 1x premium nodig voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:58:
[...]

Gewoon een Spotify account aanmaken in bijvoorbeeld Brazilië (met VPN). Niet aan een creditcard koppelen maar giftcards kopen. Kost ongeveer 3,50 per maand.
Maar werkt dat ook zonder problemen in je auto, of moet je dan eigenlijk altijd via een VPN verbinding werken?

Ik kan me namelijk voorstellen dat Spotify redelijk simpel kan controleren dat alle traffic bij ons (zou om family account gaan) in en om Nederland plaatsvindt... En dan ook nog in een auto in Europa ipv Brazilië...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:23
bilgy_no1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:18:
[...]

Maar werkt dat ook zonder problemen in je auto, of moet je dan eigenlijk altijd via een VPN verbinding werken?

Ik kan me namelijk voorstellen dat Spotify redelijk simpel kan controleren dat alle traffic bij ons (zou om family account gaan) in en om Nederland plaatsvindt... En dan ook nog in een auto in Europa ipv Brazilië...
VPN is alleen nodig bij het aanmaken van het account daarna niet meer nodig, ook niet met opwaarderen. Gebruik het al jaren op deze manier, ook in mijn Tesla :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
eltron schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:29:
[...]

Voor mensen zonder thuislader is het best wel een goeie actie. Ikzelf gebruik eigenlijk 99.9% superchargers omdat ik in de garage hier 0,87€ betaal per kWh of 0,35€ aan de straat, plus je moet ook nog eens je appartement uit om de auto te verplaatsen.

Als ik nog geen Tesla had zou ik hier wel blij van worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Laatst online: 16-09 07:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TcWYjS3K_-RkLp1Xt3mzKsWayE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jgvz14mMCYLAyVENBroNl8dg.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week even staan laden bij Van der Valk Ridderkerk voor 0.24 cent per kWh.
Echt goed geregeld, slagboom automatisch openen als je aankomt rijden en geen gedoe met pasjes of druppels.
25 minuten laden en weer door.

Deze SUC is 18 minuten bij mijn huis vandaan dus ideaal mocht het nodig zijn.
Bevalt wel een EV tot nu toe 🙂

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Tesla heeft gratis jaar superchargen als je auto voor 31 december in ontvangst neemt:
Model Y met één jaar gratis Supercharging | Om in aanmerking te komen moet u het voertuig uiterlijk 31 december 2024 geleverd krijgen. Zie voorwaarden
Dus met SEPP, tesla korting en iemand referral kom je uit op 39,5k voor een nieuwe auto. Krijg je er gratis laden voor 1 jaar bij. Niet verkeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Oekol op 08-11-2024 21:54 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:53:
Tesla heeft gratis jaar superchargen als je auto voor 31 december in ontvangst neemt:

[...]
Lees jij hier zelf nog wel mee? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:54:
[...]

Lees jij hier zelf nog wel mee? :D
Ah fuck echt? Ik moet zeggen bijna niet meer. Ik kan 't allemaal niet meer bolwerken :+

Ik kruip terug in m'n schulp. Deed een topic search op supercharger en kwam niks tegen...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:55:
[...]

Ah fuck echt? Ik moet zeggen bijna niet meer. Ik kan 't allemaal niet meer bolwerken :+

Ik kruip terug in m'n schulp. Deed een topic search op supercharger en kwam niks tegen...
Zowel hier als in het leveringen topic :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:56:
[...]

Zowel hier als in het leveringen topic :9
Ik ben ook nog eens aanspreekpunt nr 1 voor familielid die tesla wil kopen. Krijg alle marktplaats advertenties doorgestuurd en hou de website ook voor 'm in de gaten. Wilde toen ik 't zag dus even delen hier. Maar kan m'n ogen nauwelijks open houden. Wellicht alleen delen als ik echt de tijd heb genomen om alles door te lezen. :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
bilgy_no1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:38:

Wij hebben hier YouTube premium, krijg je dan automatisch YouTube Music bij en dat werkt prima in de Tesla en in mijn andere auto met Android Auto.
Wij kijken veel YouTube thuis dus advertentie vrij kijken is voor ons een vereiste.
YouTube music vind ik fijne dan Deezer, grotere selectie en een beter algoritme

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Oekol schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:55:
[...]
"Vroeger" kon ik het hier ook allemaal prima bijhouden, de laatste maanden niet meer, heb volgens mij zelfs allemaal berichten over de nieuwe Y gemist, nou goed, ik zie hem wel verschijnen :D

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:22
-Junkiexp- schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:21:
[...]

Wij hebben hier YouTube premium, krijg je dan automatisch YouTube Music bij en dat werkt prima in de Tesla en in mijn andere auto met Android Auto.
Wij kijken veel YouTube thuis dus advertentie vrij kijken is voor ons een vereiste.
YouTube music vind ik fijne dan Deezer, grotere selectie en een beter algoritme
Enige irritante aan yt music in tesla is dat je een max aan playlisten hebt :(. Ik zie er een hoop niet in de car

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Taro schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:31:
[...]

"Vroeger" kon ik het hier ook allemaal prima bijhouden, de laatste maanden niet meer, heb volgens mij zelfs allemaal berichten over de nieuwe Y gemist, nou goed, ik zie hem wel verschijnen :D
Moet zeggen als ik op de wegen kijk zie je ook echt steeds meer Tesla's. Super leuk en denk ik ook direct de reden waarom het allemaal wat lastiger is om bij te houden haha.

Overigens wel een leuke reactie van @Maurice-, hij had ook een stuk zuurder kunnen reageren dat ik voor de 2e X deze week als spuitelf in 't topic iets aan 't delen was. Dus dat demotiveerd mij niet om helemaal te stoppen met delen, wel geheugensteun dat ik iets voorzichtiger moet zijn met delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
TweakerVincent schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 00:58:
[...]

Enige irritante aan yt music in tesla is dat je een max aan playlisten hebt :(. Ik zie er een hoop niet in de car
Ik luister meestal een specifieke artiest of ik heb hem op aanbevolen staan.
Maar als je veel playlists gebruikt kan dat vervelend zijn inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Oekol goed dat jij deelde want ik had de eerste ook gemist. Niet dat ik er iets aan heb maar toch 😋

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

fisherman schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:40:
[...]

De nieuwere matrix van de highland heeft andere segmenten qua indeling en volgens mij ook minder segmenten.
Daarnaast is de intensiteit minder volgens sommige reviews.
Dus de oude matrix lampen geven en meer licht en kunnen kleinere delen dimmen.
Wellicht wordt er nog wat aan gedaan softwarematig als dat mogelijk is. Het kan natuurlijk een hardwarematige tekortkoming zijn. Het aantal pixels is sowieso niet aan te passen natuurlijk, althans niet naar meer pixels. Minder kan natuurlijk wel door er een paar samen te voegen.
Ik reed gisteravond mee met een vriend met een M3H en het viel me op dat die veel minder segmenten had. Bij mijn MY (LR uit 2022) zie je de losse segmenten aan en uitgaan en rijdt een voorganger in een V met scherpe randen, bij de M3H was het meer een 'vage blob' licht waar ik niet echt de segmenten kon onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
noo schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:33:
[...]

Ik reed gisteravond mee met een vriend met een M3H en het viel me op dat die veel minder segmenten had. Bij mijn MY (LR uit 2022) zie je de losse segmenten aan en uitgaan en rijdt een voorganger in een V met scherpe randen, bij de M3H was het meer een 'vage blob' licht waar ik niet echt de segmenten kon onderscheiden.
Wat mij van de week opviel met mijn M3H in de mist is dat bij het nemen van een bocht (in de bebouwde kom) de koplamp een breed segment aanzet om ook de bocht/stoeprand te verlichten.

Doen de Y en oude M3 met matrix dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tommie12 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:48:
[...]

Wat je wel moet weten is dat je altijd van elkaar kan zien waar je rijdt en hoe snel je rijdt, en ook waar de auto is op elk moment.
Dat kan bij optie 2 ook.

(ik en mijn vrouw hebben beide een eigen Tesla account)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 06:26:
[...]

Moet zeggen als ik op de wegen kijk zie je ook echt steeds meer Tesla's. Super leuk en denk ik ook direct de reden waarom het allemaal wat lastiger is om bij te houden haha.

Overigens wel een leuke reactie van @Maurice-, hij had ook een stuk zuurder kunnen reageren dat ik voor de 2e X deze week als spuitelf in 't topic iets aan 't delen was. Dus dat demotiveerd mij niet om helemaal te stoppen met delen, wel geheugensteun dat ik iets voorzichtiger moet zijn met delen.
Lekker doorgaan met melden, want jij bent in dit topic toch wel de master qua X nieuwtjes. Mocht ik per ongeluk iets eerder wat voorbij zien komen, dan quote ik je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Iemand een idee wat het kost om een setje 19" gemini black velgen(zonder band) te kopen bij Tesla?

En passen deze op een Y Performance? Echter lees ik van gebruikers weer van wel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devian schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:05:
Iemand een idee wat het kost om een setje 19" gemini black velgen(zonder band) te kopen bij Tesla?

En passen deze op een Y Performance? Echter lees ik van gebruikers weer van wel.
Passen prima. Geen idee wat ze kosten. Denk iets van 200-250 ex per stuk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Devian schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:05:

Met wat geluk vind je ze tweedehands bij mensen die hun velgen willen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Just_A_User schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:09:
Nou, gebeld met Tesla servicenummer, schijnbaar heeft mijn auto een probleem met de laadpoort. Dat kon ie zien zei ie. En overigens ook een probleem met Autopilot. Nu gebruik ik dat niet, dus dat interesseert me niet zo veel, maar om het probleem met AP op te lossen moet de computer vervangen worden.

De laadpoort geen idee, maar ik moest een service afspraak inschieten, en dat heeft schijnbaar nogal wat voeten in de aarde, het serviceverzoek is ingeschoten, en nu moet ik wachten.

En wat me nu ook opvalt is dat hij nu als hij zegt dat hij bij 80% is dat dat dan 412 km is. Eerder was 80% 418km. Maar dat was een week geleden nog niet zo, en over het algemeen laad ik niet voorbij 80%, dat heb ik nu 2x gedaan omdat ik erg ver moest rijden, en daar bemerkte ik dat issue.

Komt dat dan door het koude weer? Want ik geloof niet dat dat batterijdegradatie is, want dat zou wel heel plotseling zijn.
Nou, ik weet niet wat dan dat probleem met de laadpoort is volgens de Tesla Service, maar ik heb het net zelf opgelost. Ik maak gebruik van Slim Laden van Engie. Daartoe moet je Jedlix gebruiken. Hoewel ik in de Tesla app wel aangaf 'laden tot 90%' besefte ik me 20 min geleden dat dat ook in de Engie app had gezien mbt 'Slim Laden'. En ja hoor, dat stond ingesteld op 80%. Dus tot en met 80% ging laden zonder onderbrekingen, en daarna stopte het ineens.

Ik heb dat 15 min geleden in de Engie app aangepast, en ben nu aan het testen. De auto was op 80% en is inmiddels op 83% zonder dat hij gestopt is waar hij eerder elke minuut weer stopte.

Goed, kan ik weer de serviceafspraak met Tesla gaan afzeggen. :+

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:15
@Just_A_User ik laad nooit tot 90% alleen op vakanties of als ik ver weg moet.
Meestal maar tot 70% of 75% Max (Y LR)

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 09-11-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
SpikeHome schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:02:
@Just_A_User ik laad nooit tot 90% alleen op vakanties of als ik ver weg moet.
Meestal maar tot 70% of 75% Max (Y LR)
Ik ook, maar als ik verder weg moet, dan heb ik graag wat meer in mijn batterij. Maar toen dat moeilijkheden gaf werd het meer een principekwestie, want immers, het moet kúnnen, of je het gebruikt of niet. En ik kom er nu dus ook achter dat het daadwerkelijk kán :+

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

RvV schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:47:
[...]

Ok, dat is interessant. Ik ben zelf ook een rustige rijder en zit na 25k op krap 5mm achter en ruim 5mm voor. Ik zou niet weten hoe ik er meer uit had kunnen krijgen.
Als je na 44k op zo'n 5mm zit, dan klinkt dat behoorlijk extreem omdat er nieuw maar 6mm op zit? Dat zou betekenen dat je bijna 200k op een set zou kunnen rijden?
Ik verwacht zeker geen 200k. Stel 3 mm reeds versleten, nog 3 mm te gaan, dan kom ik op ~80k - 90k km uit. Vrijwel gelijk aan wat ik met de Prius banden haalde.
BasvanS schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:52:
Als prive koper/rijder vind ik deze banden discussie wel interessant. Sites als de ANWB gaven nogal een magere 28k KM per setje banden, dan lopen de kosten wel aardig op met 200 per band voor een Model Y.
Je hebt zelf aardig wat invloed op de bandenslijtage. Als je de beruchte rechtervoet onder controle houdt is je koppelcurve op de band gelijkmatiger en met minder uitschieters dan een ICE en kun je toch redelijk vlot weg. Sneller dan met de Prius iig, tenminste, als je -zoals ik- geen fan bent van het gegier van de Prius CVT. Ja, je hebt het vermogen en koppel om de banden af te raggen, dat geldt net zo goed voor een vergelijkbare ICE maar het hoeft niet. Er gaat ook veel (bewuste) misinformatie rond over dit thema, zoals dat 'rapport' van Emissions Analytics van een paar jaar geleden met totaal onrealistische getallen maar wat wel door zo'n beetje elke nieuwssite klakkeloos opgepikt werd.
De meeste EV's worden (nog) gereden door lease rijders, die niet hoeven te betalen voor de bandenslijtage en kWh-en. Kortom, als bewuste prive-rijder kun je (makkelijk?) het dubbele aantal km's uit een band halen.
CaptainKansloos schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:08:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Model Y. Deze werd geleverd met een Tesla branded 128GB USB stick (exFat geformatteerd) in het dashboardkastje tbv de dashcam functionaliteit.

Ik heb een collectie MP3's die ik ook graag op USB stick heb. Ik heb deze link gevolgd om 2 partities aan te maken; 32Gb voor de dashcam, de rest voor musiek. Beide exFAT geformatteerd.

Dat werkt...meestal. Regelmatig krijg ik bij het instappen de melding 'apparaat niet beschikbaar' oid. Kort (10-20s) daarna werk de dashcam en USB muziek functie wel gewoon. Iemand anders ook ervaring mee? En een evt. betere oplossing?
Ik denk dat de USB verbinding naar het dashbord kastje gewoon niet zo goed is. Ik heb er een USB-hub aan gehangen samen met een SSD voor de MP3's en krijg regelmatig meldingen over gereduceerde snelheid. Met twee verschillende hubs, diverse korte kabels geprobeerd -> zelfde meldingen.
fisherman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:43:
[...]

Mijn vorige auto was ook een EV, maar had gewone banden. Geen specifieke EV banden. Tesla gebruikt trouwens ook geen speciale EV banden.
Mijn Shanghai MY SR '22 kwam origineel met Hankook zomerbanden: Ventus S1 evo3 banden met EV symbool. Heb er een foto van als bewijs nodig is ;-) Die banden komen gewoon goed uit de diverse testen plus ze zijn zuinig en maken weinig lawaai. De bewering dat EV-banden per definitie slechter grip of wegligging hebben zal toch echt beter onderbouwd moeten worden dan simpelweg de stelling poneren, vind ik.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 15:52

RvV

styno schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:46:
[...]

Ik verwacht zeker geen 200k. Stel 3 mm reeds versleten, nog 3 mm te gaan, dan kom ik op ~80k - 90k km uit. Vrijwel gelijk aan wat ik met de Prius banden haalde.
Heb je ze ook opgemeten toen ze nieuw waren? Op mijn gloednieuw set Hankooks zat namelijk maar 6 (en een beetje?) mm. En ja, op alle andere merken die ik heb gereden zat altijd 8mm. Ik heb daar zelfs nog een post over gemaakt toen ik net de auto had.

Y'24

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOL0MM701yAc1d8jmmyWauYuprs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCkiDQ6D1hUIHl2oJMoHbBiW.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op het menu: linker achterlicht, vers uit eigen Tesla. Met een toefje condens.

Het vocht is er na een nacht bijna uit. Straks even de naden dichtkitten met liquid tape en kijken hoe het zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 10:00

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Oeps, gebakken achterlicht…….. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
Pierz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

Vandaag op het menu: linker achterlicht, vers uit eigen Tesla. Met een toefje condens.

Het vocht is er na een nacht bijna uit. Straks even de naden dichtkitten met liquid tape en kijken hoe het zich houdt.
Waarom….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Rogar schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:04:
[...]

Beide opties kan en werkt ook.

Je hebt maar 1x premium nodig voor de auto.
Ik krijg het helaas niet goed werkend. Software auto en iphone apps laatste versie.

Ik heb op beide telefoons nu ingelogd op mijn Tesla account via mijn werkmail, vanuit die app kan ik dan een extra sleutel aanmaken op haar telefoon. Wat mij vervolgens niet lukt is een bestuurdersprofiel aan te maken en die automatisch te koppelen. De app laat zien dat ik via 'Beveiliging' in de app een nieuwe bestuurder kan toevoegen, maar die optie krijg ik niet te zien, op geen van beide telefoons.

Ik kan dus de instructies niet opvolgen, omdat mijn app nergens de optie geeft om een bestuurder toe te voegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TtauXmOJC-u52cJreykyicxkN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxxH5pJXSTod4vqYYOuYuD9h.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik zou willen is dat:
- Als ik in de auto stap met mijn telefoon, dat mijn stoelinstellingen, spotify, mijn podcasts en mijn contacten te zien zijn.
- Als mijn vrouw in de auto stapt met haar telefoon, idem qua instellingen en haar eigen spotify.

Kan dit dan wel met één account?

Edit: ik heb een post gevonden die aangeeft dat het inderdaad niet mogelijk is een bestuurder toe te voegen en die te koppelen aan een telefoon, omdat het een leaseauto is en ik als hoofdbestuurder niet de eigenaar van de auto ben (dat is de leasemaatschappij). Ik moet hen blijkbaar de bestuurder laten toevoegen, het werkt dus niet met één account en twee telefoons.

[ Voor 32% gewijzigd door Belecthor op 09-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[Afbeelding]

Op wat voor temperatuur bak je dit gerecht?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is APK afkeur als je vocht in je achterlichten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07
[Afbeelding]

Geforce herinneringen :D

Gaat het vocht er echt uit, of condenseert het na afkoelen gewoon weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 12:16
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:20:
[...]

Dat wordt dan een boel afkeur bij auto’s met ledverlichting en APK in de herfst. Je ziet het bij veel merken dat er condens in de units ziet bij hoge luchtvochtigheid en grotere temperatuurwisselingen.

Bij mij was condens in de achterlichtunit geen probleem, maar kan me voorstellen dat een laagje water wel een ding is. Onze Renault ZOE heeft overigens precies hetzelfde, soms zelfs in de koplampen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:20:
[...]

Vocht in een achterlicht is overigens geen APK-afkeurpunt.
https://www.anwb.nl/auto/...lichting/vocht-in-koplamp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
Je zit hier op Tweakers he ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Belecthor schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:15:
[...]

Ik krijg het helaas niet goed werkend. Software auto en iphone apps laatste versie.

Ik heb op beide telefoons nu ingelogd op mijn Tesla account via mijn werkmail, vanuit die app kan ik dan een extra sleutel aanmaken op haar telefoon. Wat mij vervolgens niet lukt is een bestuurdersprofiel aan te maken en die automatisch te koppelen. De app laat zien dat ik via 'Beveiliging' in de app een nieuwe bestuurder kan toevoegen, maar die optie krijg ik niet te zien, op geen van beide telefoons.

Ik kan dus de instructies niet opvolgen, omdat mijn app nergens de optie geeft om een bestuurder toe te voegen:

[Afbeelding]

- Als ik in de auto stap met mijn telefoon, dat mijn stoelinstellingen, spotify, mijn podcasts en mijn contacten te zien zijn.
- Als mijn vrouw in de auto stapt met haar telefoon, idem qua instellingen en haar eigen spotify.

Edit: ik heb een post gevonden die aangeeft dat het inderdaad niet mogelijk is een bestuurder toe te voegen en die te koppelen aan een telefoon, omdat het een leaseauto is en ik als hoofdbestuurder niet de eigenaar van de auto ben (dat is de leasemaatschappij). Ik moet hen blijkbaar de bestuurder laten toevoegen, het werkt dus niet met één account en twee telefoons.
Kan wel; maak in de auto 2 profielen aan en koppel de telefoon van jou aan jouw naam en die van jouw vrouw aan haar naam.

Je kan volgens mij telefoonsleutels koppelen door (lang) te drukken op het juiste profiel en de goede sleutel te koppelen. Of andersom, maar hoe het precies moet staat in de handleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 10:03
[...]

[Afbeelding]

Dit zou wel moeten werken. Ik had dit ook werkend met mijn vorige auto en 1 tesla account en 2 bestuurdersprofielen. In de auto een tweede bestuurdersprofiel (dus niet account) aanmaken en die aan de telefoonsleutel koppelen. Stoelinstellingen etc worden dan zeker meegenomen. Spotify account weet ik niet zeker. Bij mijn huidige MY gebruik ik twee aparte tesla accounts en daar werkt het inderdaad zeker mee.

Zie ook: Norbertus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

[Afbeelding]

Ik doe het met 1 account en 2 telefoons.
En zelfs als mijn vrouw eerst instapt rechts, en ik achter het stuur ga zitten gaat de zetel naar mijn instelling, en omgekeerd.

De werkwijze is.
Bestuurder 1 stapt in met zijn account, zet de zetels en de rest zoals het moet en dan sla je dat op onder jouw profiel.

Dan log je met hetzelfde account in op de telefoon van bestuurder 2, en je koppelt ook die telefoon aan de auto.
Stap dan naar de auto en zorg dat telefoon 1 ver weg is om zeker te zijn dat tel 2 alleen in verbinding met de auto is. Maak een profiel wat je koppelt aan die telefoon, zet je zetels zoals het hoort en sla op.

Gewoon proberen, het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
Rogar schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:43:
[...]

Kan wel; maak in de auto 2 profielen aan en koppel de telefoon van jou aan jouw naam en die van jouw vrouw aan haar naam.

Je kan volgens mij telefoonsleutels koppelen door (lang) te drukken op het juiste profiel en de goede sleutel te koppelen. Of andersom, maar hoe het precies moet staat in de handleiding.
Je hebt gelijk, het is inmiddels gelukt! Dankjewel. Het werkt via een lokaal account maken en daar de sleutel aan koppelen. Ik kreeg ook een push bericht dat je het kunt koppelen aan het profiel. Je kunt niet een bestuurder toevoegen vanuit de app als je maar één account vanuit de lease hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Koplamp is geen achterlicht. En zeg je het ook even tegen de keurmeesters die al eens model 3's van eigenaren uit dit topic hebben afgekeurd op dit punt?
De auto die ik overneem eind deze maand heeft bijv. ook afkeur gehad en als gevolg twee nieuwe units. Want Tesla repareerde niets, vervangt alleen de complete unit.

Om het wat te nuanceren, vocht op zich is geen probleem, maar overmatig condens verstoord het lichtbeeld en is wel een apk afkeur.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 09-11-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:15:
[...]

Koplamp is geen achterlicht.
Je hebt de verwijzing niet gelezen.

Nog maar een keer dan maar met iets meer tekst.
Wanneer is vocht in koplamp APK-afkeurpunt?

Vocht in de koplamp zorgt voor een mindere lichtopbrengst en een ander lichtbeeld. Daarom kan een APK-afkeurpunt zijn als je niet aan de gestelde eisen voldoet. Vocht in een achterlicht is overigens geen APK-afkeurpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RaRo74 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:36:
[...]
Je hebt de verwijzing niet gelezen.

Nog maar een keer dan maar met iets meer tekst.
[...]
Daar was de keurmeester het afgelopen december niet mee eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:43:
[...]

Daar was de keurmeester het afgelopen december niet mee eens ;)
Klacht indienen bij de RDW mag natuurlijk altijd.

https://www.rdw.nl/over-r...en-servicenormen/klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben niet de enige..zoals gemeld in dit topic al meerdere keren voorgekomen. Je mag er van vinden wat je wilt, maar neit gaan huilen als je vocht in je achterlicht hebt en deze wordt afgekeurd.
Het gaat bijv stuk op nummer 5: https://apk-handboek.rdw....chten-en-retroreflectoren
(Voldoende) Condens in 1 unit zorgt voor een afwijkende lichtopbrengst, waar deze gelijk moet zijn aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:51:
[...]

Ik ben niet de enige..zoals gemeld in dit topic al meerdere keren voorgekomen. Je mag er van vinden wat je wilt, maar neit gaan huilen als je vocht in je achterlicht hebt en deze wordt afgekeurd.
Het gaat bijv stuk op nummer 5: https://apk-handboek.rdw....chten-en-retroreflectoren
(Voldoende) Condens in 1 unit zorgt voor een afwijkende lichtopbrengst, waar deze gelijk moet zijn aan beide kanten.
Altijd bezwaar maken dus via https://www.rdw.nl/partic...-resultaat-van-de-keuring
Anders leren ze het nooit.
Andere garage kiezen kan natuurlijk ook.

Ik heb wat voertuigen in het wagenpark met een aquarium als achterlicht welke daarmee toch echt telkens door de APK komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Caelorum schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb het proberen terug te vinden in dit topic maar helaas niet gevonden. Heb je misschien een linkje waar men APK afkeur heeft ondervonden aangaande vocht in achterlichtunits?

Dit kwam ik wel tegen en schijnbaar zien ze dat bij Tesla als normaal en zien het dan zeker niet als APK afkeur. Sterker nog, Tesla heeft dit ondervangen in hun handleidingen en geven aan dat condensvorming normaal is.

basto11 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

CosmicTX in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RaRo74 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:18:
[...]

Ik heb het proberen terug te vinden in dit topic maar helaas niet gevonden. Heb je misschien een linkje waar men APK afkeur heeft ondervonden aangaande vocht in achterlichtunits?

Dit kwam ik wel tegen en schijnbaar zien ze dat bij Tesla als normaal en zien het dan zeker niet als APK afkeur. Sterker nog, Tesla heeft dit ondervangen in hun handleidingen en geven aan dat condensvorming normaal is.

basto11 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

CosmicTX in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Ik meende te herinneren dat het in deel 1 was, maar daar was de discussie vooral hoe we Tesla zover zouden krijgen het probleem daadwerkelijke te fixen aangezien het bij sommigen dusdanig ernstig was dat het lichtbeeld werd beïnvloed (en dat is altijd een afkeur!).
Ik heb zelf mogen ondervinden afgelopen december dat het inderdaad zo was. Probeerde er nog of eruit te komen door de auto een nacht in de garage te laten staan daar, maar helaas voor de LM was dat niet gelukt. (Ivm niet kunnen missen auto was dat ook wat onhandig aan mijn zijde).
Nu blij mee, want ik neem de auto over en heb nu wel fatsoenlijke achterlichten van Tesla gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:15
Himalaya schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:29:
[...]

Dat wordt dan een boel afkeur bij auto’s met ledverlichting en APK in de herfst. Je ziet het bij veel merken dat er condens in de units ziet bij hoge luchtvochtigheid en grotere temperatuurwisselingen.

Bij mij was condens in de achterlichtunit geen probleem, maar kan me voorstellen dat een laagje water wel een ding is. Onze Renault ZOE heeft overigens precies hetzelfde, soms zelfs in de koplampen.
Dan de apk eerder in de zomer laten doen. Raar dat dezelfde auto in verschillende seizoenen wel of niet door de apk kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

RvV schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:53:
[...]

Heb je ze ook opgemeten toen ze nieuw waren? Op mijn gloednieuw set Hankooks zat namelijk maar 6 (en een beetje?) mm. En ja, op alle andere merken die ik heb gereden zat altijd 8mm. Ik heb daar zelfs nog een post over gemaakt toen ik net de auto had.
Nee, heb ik niet gedaan, ik ging af op een eerdere melding van 7-8 mm. Net even gezocht en de fabrikant zegt dat de band 6.75mm profieldiepte heeft. Dan kom ik op zo'n 100k km levensduur uit. Ik vraag met toch wel af of de ANWB meneer het wel goed gemeten heeft...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

[Afbeelding]

Kan je uit de twijfel helpen: werkt wel met 1 account en twee bestuurders :)

Lease auto hier met 1 account. Vrouw heeft de Tesla pas aan haar telefoon gekoppeld en ik mijn tesla pas aan mijn telefoons. Werkt prima! Je kan elkaar dan dus wel zien rijden als 1 vd 2 de auto mee heeft, maar dat is niet erg.

Twee jaar geleden geregeld in de auto. Die opties waren er toen nog niet in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
[Afbeelding]

komt toch weer terug. Ik heb een klein gaatje aan de achterkant geboord. Nu al 3 jaar geen druppel water in de achterlichten gehad

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Heb sinds een paar weken een apart probleem met m'n Model Y. Spotify stopt na ~8sec met afspelen van audio. Ik zie dat meer Tweakers hier last van hebben in dit topic. Ik was benieuwd of een software update zou helpen, aangezien de auto nu op 2024.32.3 zit en deze naar 2024.38.6 kan updaten.

Nu heb ik zelf geen oprit of een andere manier om met Wi-Fi te verbinden, dus gebruikte ik m'n hotspot van m'n iPhone met KPN e-sim. Dat wil ik nu weer doen, maar de download blijft hangen op ~50% op 0B/s snelheid... In een rit van 2 uur lang blijft dit zo. Ook verdwijnt bij het connecten met de hotspot het internet met de melding "Verkeersinformatie niet beschikbaar op deze route" en werkt het navigeren naar een website in de browser ook niet.. Bij verbreken met Wi-Fi herstelt alles meteen.

Heeft iemand hetzelfde issue, of tips hoe dit te verhelpen? Voordat ik een afspraak maak met Tesla om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05
Ik ben op zoek naar een tweedehands Tesla Model 3 en het valt me op dat verschillende auto’s die ik heb bekeken er zowel van buiten als van binnen vrij slecht bij staan. Is dit toeval? Of is het plastic aan de binnenkant van mindere kwaliteit, waardoor het sneller krassen vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Bankie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:46:
Ik ben op zoek naar een tweedehands Tesla Model 3 en het valt me op dat verschillende auto’s die ik heb bekeken er zowel van buiten als van binnen vrij slecht bij staan. Is dit toeval? Of is het plastic aan de binnenkant van mindere kwaliteit, waardoor het sneller krassen vertoont?
Dat komt denk ik omdat het veel ex lease auto's zijn. Daar wordt over het algemeen minder netjes mee omgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-09 22:55
Sunri5e schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:50:
[...]

Dat komt denk ik omdat het veel ex lease auto's zijn. Daar wordt over het algemeen minder netjes mee omgegaan.
Dat denk ik ook, tip zet in je zoekopdracht aan dat geen btw maar marge auto wil. Particulier kan geen btw aftrekken, dus zoek je ineens op particuliere auto. Ik heb mijn Y ook privé en zie ook dat collega’s met leaseauto’s een stuk minder zuiniger zijn op hun bakkie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Sunri5e schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:50:
[...]

Dit idd. Die van mij is er binnen geen krasje te vinden. Ook niet gek want ben in de lease periode hiervoor gewoon erg netjes met de auto om gegaan.

Meeste lease rijders gebruiken auto gewoon echt als weg werp product. Gros van mijn collega's ook.....echt bizar

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
anti elppa schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:01:
[...]
Meeste lease rijders gebruiken auto gewoon echt als weg werp product. Gros van mijn collega's ook.....echt bizar
Tot die categorie behoor ik ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rpe4f27JbH0hsI9vVUWsvwZnCWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQnbAaHre2IyfsLP4P1F9pJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de Highland heeft last van vocht in het achterlicht.
Tesla service doet niets, moeten waterdruppels inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Die Denen zijn net zulke sloaperds als ik. Komen er nu pas achter. Dan was ik met 'n dag nadat 't gepost was nog vrij rap er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Oekol schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:58:
Die Denen zijn net zulke sloaperds als ik. Komen er nu pas achter. Dan was ik met 'n dag nadat 't gepost was nog vrij rap er bij ;)

[Twitter]
Is hier premium connectivity voor nodig?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Thermometer schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:34:
Heb sinds een paar weken een apart probleem met m'n Model Y. Spotify stopt na ~8sec met afspelen van audio. Ik zie dat meer Tweakers hier last van hebben in dit topic. Ik was benieuwd of een software update zou helpen, aangezien de auto nu op 2024.32.3 zit en deze naar 2024.38.6 kan updaten.

Nu heb ik zelf geen oprit of een andere manier om met Wi-Fi te verbinden, dus gebruikte ik m'n hotspot van m'n iPhone met KPN e-sim. Dat wil ik nu weer doen, maar de download blijft hangen op ~50% op 0B/s snelheid... In een rit van 2 uur lang blijft dit zo. Ook verdwijnt bij het connecten met de hotspot het internet met de melding "Verkeersinformatie niet beschikbaar op deze route" en werkt het navigeren naar een website in de browser ook niet.. Bij verbreken met Wi-Fi herstelt alles meteen.

Heeft iemand hetzelfde issue, of tips hoe dit te verhelpen? Voordat ik een afspraak maak met Tesla om er naar te kijken.
Ik weet niet hoe jij dat doet als je rijdend wilt updaten. Maar ik doe updates altijd op de oprit met Wifi en krijg dan melding dat het ongeveer 55 minuten gaat duren en dat ik de auto in die tijd niet kan gebruiken.
Vaak is tie wel eerder klaar, maar tijdens het updaten hoef ik het niet te proberen. Ben pas weer aan de beurt als tie klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
pegasuspiet schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:54:
[Afbeelding]

Ook de Highland heeft last van vocht in het achterlicht.
Tesla service doet niets, moeten waterdruppels inzitten
Niet al te druk over maken, verdwijnt waarschijnlijk vanzelf. Deze condens heeft puur te maken met temperatuur verschillen. Het treedt vooral op als je na een koude nacht een stukje rijdt. Vocht wordt door de warme lamp waterdamp en dat condenseert op de koude buitenkant.

Bij mij rolden er dikke druppels langs het glas. En dat probleem ontstond specifiek na een periode met veel regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Pierz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:47:
[...]

Niet al te druk over maken, verdwijnt waarschijnlijk vanzelf. Deze condens heeft puur te maken met temperatuur verschillen. Het treedt vooral op als je na een koude nacht een stukje rijdt. Vocht wordt door de warme lamp waterdamp en dat condenseert op de koude buitenkant.

Bij mij rolden er dikke druppels langs het glas. En dat probleem ontstond specifiek na een periode met veel regen.
https://www.tesla.com/own...AC-B0D1-3FE3779CF222.html
Condensvorming in koplampen of achterlichten

Door weersveranderingen, luchtvochtigheid of recente blootstelling aan water (bijvoorbeeld in een wasstraat), kan condensvorming optreden in de koplampen of achterlichten van uw auto. Dit is normaal — naarmate het warmer wordt en de luchtvochtigheid afneemt, verdwijnt de condens meestal vanzelf. Als u merkt dat water zich ophoopt binnen in de buitenlenzen of wanneer condens het zicht van de buitenverlichting aantast, neem dan contact op met Tesla Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Het hoopte inderdaad op. En zelf oplossen heeft een aantal voordelen:

Goedkoper
Duurzamer
Ik vind het leuk om te doen
Pagina: 1 ... 469 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: