Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 452 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.396 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Simpele redenatie voor de mensen geïnteresseerd in 1,99%:

Zet je aanbetaling op 0 en restbedrag op 0 tegen 60 maanden, komt je uit op 806eu p.m. Zet je die 45.990eu op een spaarrekening tegen 3,5%, dan heb je voor de auto uiteindelijk 36.172eu betaald (45.990 + 2.364 betaalde rente - 8.632 rente opbrengst - 2.550 SEPP - 1.000eu referral).

Je hebt dan wel aanzienlijke maandlasten die je eigenlijk los van het 'spaarbedrag' moet kunnen opbrengen.

Er moet dus wel een behoorlijke aanbieding komen om dit te kunnen evenaren. Of zie ik nu met mijn alphaknobbel iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
Allewijn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Schuifje? Haal dat ding eens weg dan?! Wat wordt dan het beeld?
Of zou zo'n schuifje nog van meerwaarde zijn bij huidige nagless firmwares?
Joh doe 'ns rustaaaagh. Als een update weer iets verandert gaat die zo weer dicht. Overigens heb ik sinds de update 't schuifje open en geen enkel probleem hoor. Dus laat 'm lekker zitten voor 't geval dat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:14:

Zet je aanbetaling op 0 en restbedrag op 0 tegen 60 maanden, komt je uit op 806eu p.m. Zet je die 45.990eu op een spaarrekening tegen 3,5%, dan heb je voor de auto uiteindelijk 36.172eu betaald (45.990 + 2.364 betaalde rente - 8.632 rente opbrengst - 2.550 SEPP - 1.000eu referral).

Je hebt dan wel aanzienlijke maandlasten die je eigenlijk los van het 'spaarbedrag' moet kunnen opbrengen.

Er moet dus wel een behoorlijke aanbieding komen om dit te kunnen evenaren. Of zie ik nu met mijn alphaknobbel iets over het hoofd?
Ja, Sepp is hoger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
goldmemberf1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:14:

Heb je de calculatie in 't Tesla systeem gedaan op de website? Er is namelijk wel een vaste minimale eind bedrag en termijn wat je kan instellen.

Naast dat je rente niet 60 maanden lang op 3,5% blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 17-10-2024 14:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
Edit-

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 17-10-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Oekol schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Heb je de calculatie in 't Tesla systeem gedaan op de website? Er is namelijk wel een vaste minimale eind bedrag en termijn wat je kan instellen.

Naast dat je rente niet 60 maanden lang op 3,5% blijft.
Volgens mij kan ik het begin- en eindbedrag gewoon op 0 zetten?

3,5% niet, maar best wat aanbieders van 3,25% rente op 5-jarige depisoto spaarrekening. https://www.raisin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zakelijk staat de rente voor de Model Y idd op 0 procent. Wat is het addertje? Ik moet over 2 maanden met model 3 inleveren en zit te kijken naar een Model Y. Deze wilde ik zakelijk gewoon direct afrekenen zodat ik niet aan een lease vast zit. Echter maakt het die 0 procent wel interessant op hem financial te leasen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 08:21
flupp schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Mijn 2022 (model 2023) Model 3 LR AWD heeft op zijn GVA, als "maximum net power" (GVA § 27.3) :
158 kW (front) en 208 kW (rear)

Dit zijn denk ik de (op te tellen) cijfers waarmee verzekeringen werken.
Hebben uiteindelijk antwoord gekregen van Tesla. Het is 366kw.
De Delivery Advisor geeft geen teken van leven. Hebben deze al 3 vragen gestuurd.
Dan maar contact opgenomen met Tesla Awans (leveringsadres) en die antwoorden wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:31
goldmemberf1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Volgens mij kan ik het begin- en eindbedrag gewoon op 0 zetten?

3,5% niet, maar best wat aanbieders van 3,25% rente op 5-jarige depisoto spaarrekening. https://www.raisin.nl
Vergeet niet dat Tesla zelf geen lening uitgeeft, via hun site heb je geen zekerheid dat je die lening effectief krijgt.
Je moet alsnog passeren via de echte lening uitgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Sunri5e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:41:
Zakelijk staat de rente voor de Model Y idd op 0 procent. Wat is het addertje? Ik moet over 2 maanden met model 3 inleveren en zit te kijken naar een Model Y. Deze wilde ik zakelijk gewoon direct afrekenen zodat ik niet aan een lease vast zit. Echter maakt het die 0 procent wel interessant op hem financial te leasen....
Ik heb net Tesla gebeld. En je betaald op dit moment aan het einde van de rit zelfs 8 euro minder dan dat je doet als je hem direct afrekent. FL is op dit moment dus gunstiger dan kopen.

Deze actie loopt overigens tot 18 november gaven ze aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sunri5e op 17-10-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
winwiz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Mee eens. Gisteren speciaal op gelet. In de ochtend (donker) is het als vanouds. Regelmatig het "verzoek" om je stuur goed vast te houden. Overdag helemaal niet terwijl ik alleen maar 2 vingers aan de onderkant van het stuur hield zonder ook maar iets kracht te geven. (2024.32.7)
Heb je wel de versie met infrarood lampjes bij de binnencamera? Simpel te controleren door met je telefoon er proberen een foto van te maken en als je dan twee lampjes ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Hoe gaat de huidige versie van de autopilot babysit om met het even wegkijken van de weg?
Ik heb vanaf een bepaalde versie de camera afgeplakt omdat die belachelijk snel begon te janken wanneer ik wat muziek wilde opzetten tijdens het rijden ed. Als dat nu wat redelijker is + er moet minder druk op het stuur als de camera je handen op het stuur zit wil ik die plakker er nog wel eens af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Bob schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:41:
Hoe gaat de huidige versie van de autopilot babysit om met het even wegkijken van de weg?
Ik heb vanaf een bepaalde versie de camera afgeplakt omdat die belachelijk snel begon te janken wanneer ik wat muziek wilde opzetten tijdens het rijden ed. Als dat nu wat redelijker is + er moet minder druk op het stuur als de camera je handen op het stuur zit wil ik die plakker er nog wel eens af halen.
Stukken beter ik krijg eigenlijk geen waarschuwing meer laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:17:
[...]

Joh doe 'ns rustaaaagh. Als een update weer iets verandert gaat die zo weer dicht. Overigens heb ik sinds de update 't schuifje open en geen enkel probleem hoor. Dus laat 'm lekker zitten voor 't geval dat.
Rustig? Ik wil je alleen maar helpen... Om je camera/werking mogelijk (nog) beter te maken en je daarmee nog meer rijgenot/gemak te bieden.

Mogelijk beperkt je schuifje nml net ietsjes zicht?
Ik zie iig redelijk veel van mijn stuurwiel. Ook niet volledig, maar het zou me niks verbazen als er qua visualisatie een crop plaatsvind en hij in praktijk meer ziet. Want elke locatie op mijn stuurwiel, elke vinger, waar dan ook, wordt keurig waargenomen. Dag & nacht (met infrarood):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YrXq0JPUviPNMiG_ZmGXCr6gJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlDeo58SHsiR2Qwl0sszfpD6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Rustig? Ik wil je alleen maar helpen... Om je camera/werking mogelijk (nog) beter te maken en je daarmee nog meer rijgenot/gemak te bieden.

Mogelijk beperkt je schuifje nml net ietsjes zicht?
Ik zie iig redelijk veel van mijn stuurwiel. Ook niet volledig, maar het zou me niks verbazen als er qua visualisatie een crop plaatsvind en hij in praktijk meer ziet. Want elke locatie op mijn stuurwiel, elke vinger, waar dan ook, wordt keurig waargenomen. Dag & nacht (met infrarood):

[Afbeelding]
Weet ik. Ik reageerde op je '!' in je zin. Ik heb 'n schoonvader die altijd met uitroeptekens typt in elke zin en het liefst meerdere. Ik spreek dat schreeuwend in m'n hoofd uit vandaar de 'rustaaagh'. :+

Maar je hebt gelijk hoor als ik zo de foto zie (dank daarvoor) denk ik dat het nog beter wordt dan ook. Met als keerzijde een keer iets stiekems op mobiel doen dan ook. Zal 't eens moeten testen. Het rijdt nu met schuifje open al relaxt zonder tegendruk etc. Camera ziet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het klinkt alsof die camera in de auto eindelijk begint te doen wat hij moet doen. Helpt het ook tegen de toeters en bellen bij het "verlaten van je rijstrook" als je op de TACC rijdt, dat hij ziet dat je gewoon oplet en handen aan het stuur hebt? Want daar heb ik veel meer last van dan van de AP nag, zeker in DE in baustellen of als je op de linkerrijstrook dicht tegen de lijn rijdt.

Tempting om het schuifje er nu toch af te gaan halen, maar ik blijf zo'n camera in de auto die continu meekijkt toch een dingetje vinden. Glijdende schaal ofzo. Gewenning van tegendruk moeten geven is er nu toch al, dus voor de AP hoef ik het niet per se te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
Zijn er meer mensen die een 2021-2023 modeljaar tesla model 3 hebben die sinds een paar dagen of sinds vandaag last hebben van de snelheidswaarschuwing bij het overtreden van maximum snelheid?

Heb nu sinds vandaag dat ik dat wettelijk verplichte geluidssignaal en visueel signaal op t scherm krijg als ik harder rij dan gedecteerde toegestane snelheid. Wettelijk verplicht vanaf 7 juli 2024.. maar nu dus ook op mijn auto uit juni 2023? Als dit echt zo begin ik tesla toch minder leuk te vinden als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:28
karsvdtuin schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:31:
Zijn er meer mensen die een 2021-2023 modeljaar tesla model 3 hebben die sinds een paar dagen of sinds vandaag last hebben van de snelheidswaarschuwing bij het overtreden van maximum snelheid?

Heb nu sinds vandaag dat ik dat wettelijk verplichte geluidssignaal en visueel signaal op t scherm krijg als ik harder rij dan gedecteerde toegestane snelheid. Wettelijk verplicht vanaf 7 juli 2024.. maar nu dus ook op mijn auto uit juni 2023? Als dit echt zo begin ik tesla toch minder leuk te vinden als voorheen.
Ik niet… zit op sw 2024.32.7

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22

Dat is toch juist het grote voordeel, altijd lekker updates ontvangen >:) .
Zit er inderdaad vanaf een bepaalde versie in.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 17-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
GeeMoney schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:38:
[...]

Hopelijk maken ze t nog een keer zo dat je achter dat linker scrollwiel meerdere settings met 1 klik kan activeren. Bij Renault schijnen ze dat wel goed voor elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
wootahH schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Hopelijk maken ze t nog een keer zo dat je achter dat linker scrollwiel meerdere settings met 1 klik kan activeren. Bij Renault schijnen ze dat wel goed voor elkaar te hebben.
Bij een nieuwe Renault druk je idd twee keer op één knop en dan is alles wat je wilt direct uit. Maar ja, een Tesla heeft geen knoppen... >:)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56
GeeMoney schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:38:
[...]

Vanaf welke versie is dat dan? Ik heb deze week een update gehad en die van mij geeft geen waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Bij een nieuwe Renault druk je idd twee keer op één knop en dan is alles wat je wilt direct uit. Maar ja, een Tesla heeft geen knoppen... >:)
Dat is dan wel weer een mooie nieuwe functie voor Enhauto om te ontwikkelen... Zou met een Button moeten kunnen, maar misschien ook wel als Automation... Dat verzoek zullen ze vast al hebben gehad.

En dat vind ik dan wel weer geniaal aan Tesla: dat dit soort after market oplossingen er voor zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:04
CyberEspresso schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Je hebt gelijk, het verschil zit in de BTW. Als ik de maandelijkse betalingen en de aanbetaling en slottermijn bij elkaar optel klopt het betaalde bedrag met de nieuwwaarde excl. BTW. Vind het nog steeds vreemd dat ze het hebben over 'kosten van financiering', want die zijn er dan eigenlijk niet lijkt me. Begreep dat 0% rente-aanbiedingen voor consumenten inderdaad niet meer zijn toegestaan omdat er dan altijd nog sprake was van veel verborgen kosten. Aangezien je niet echt meer iemand kan bellen bij Tesla, ga ik morgen maar eens naar de lokale Tesla showroom om te vragen hoe het precies zit.
Misschien is 't een juridische term om aan te geven wat de financiering in totaal kost. Dat zijn dus de lasten die je maandelijks betaald plus het slottermijn en de aanbetaling. Mocht er rente worden geheven, dan zijn de totale kosten van financiering hoger dan de aankoopsom en dat wordt dan op die manier duidelijk.

Overigens moet je de BTW wel in 1x voldoen. Hou daar dus rekening mee.

[ Voor 4% gewijzigd door OllieMongollie op 17-10-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:17
Bob schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:41:
Werkt weer net als vroeger, zelfs iets minder kracht geven bij naggen is mijn perceptie
(M3 2020). Heb het stickertje ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Tesla model Y performance Cherry Red of QuickSilver?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:41
Sunri5e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:24:
Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 23:53

Hier een 2024 die dat altijd al had, maar één keer op het geldende snelheidsbord icoon drukken dempt alles direct. Vaste prik om na het instappen dit aan te tikken. Leuk hè die wetgeving…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:26
Nu rij ik al een tijdje in mijn m3 highland.
Ik merk soms dat de haptisch feedback van de rechter richtingaanwijzer niet altijd aanwezig is waardoor mijn auto niet aangeeft dat ik rechtsaf wil. Best irritant vooral bij een rontondes.

Hebben meer mensen hier last van en hoe is het bij jullie opgelost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Sunri5e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:24:
Cherry red, gaaf in de folder of in de showroom, buiten valt ie tegen. Dus quicksilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07:29
Jmtpes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:13:
Ik merk soms dat de haptisch feedback van de rechter richtingaanwijzer niet altijd aanwezig is waardoor mijn auto niet aangeeft dat ik rechtsaf wil. Best irritant vooral bij een rontondes.

Zelf heb ik hier ook last van, rechts lijkt ook een kleiner raakvlak te hebben, links werkt ook met het tussenliggende streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ivardi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

Zelf heb ik hier ook last van, rechts lijkt ook een kleiner raakvlak te hebben, links werkt ook met het tussenliggende streepje.
Best storend ☹️
Hoelang heb je dit probleem al en heb je dit probleem nog kunnen oplossen? Of contact opgenomen met Tesla?

[ Voor 4% gewijzigd door Jmtpes op 17-10-2024 22:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
gjcvro schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Cherry red, gaaf in de folder of in de showroom, buiten valt ie tegen. Dus quicksilver.
Ze kunnen die kleur beter Aubergine noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
[...]

Dat kan nu toch al. Ik activeer de camera achter door het linker scrollwiel wat langer in te drukken . Andere functies kan je ook programmeren achter het linker scrollwieltje. Alleen niet allemaal tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Jmtpes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:41:
[...]

Best storend ☹️
Hoelang heb je dit probleem al en heb je dit probleem nog kunnen oplossen? Of contact opgenomen met Tesla?
Er zit best verschil in de werking per auto. Ik heb in 3 verschillende m3h gereden en bij 1 was er bijna geen feedback, 1 had een verschil tussen links en rechts en de laatste (gelukkig mijn auto) geeft heel duidelijke feedback beide kanten op. Volgens mij is het overigens niet alleen haptic feedback, dat is in de S zo, in de 3 druk je echt het stukje in. Het is alleen 1 groot vlak wat kan kantelen (a la een laptop mousepad).
Wellicht dus toch een serviceverzoek in schieten en veel zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
Smobbo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Er zit best verschil in de werking per auto. Ik heb in 3 verschillende m3h gereden en bij 1 was er bijna geen feedback, 1 had een verschil tussen links en rechts en de laatste (gelukkig mijn auto) geeft heel duidelijke feedback beide kanten op. Volgens mij is het overigens niet alleen haptic feedback, dat is in de S zo, in de 3 druk je echt het stukje in. Het is alleen 1 groot vlak wat kan kantelen (a la een laptop mousepad).
Het zijn volgens mij capacitive buttons. Als je er iets op plakt zit er geen beweging meer in en geen functionaliteit. Ik las op reddit een theorie over dat wanneer je met een ander deel van je hand nog iets van dat grote vlak aan raakt de button mogelijk niet werk. Dus bij wijze van geen multitouch.
Mackeessie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 02:16:
[...]

Dat kan nu toch al. Ik activeer de camera achter door het linker scrollwiel wat langer in te drukken . Andere functies kan je ook programmeren achter het linker scrollwieltje. Alleen niet allemaal tegelijk.
Ja maar niet meerdere instellingen tegelijk. Bv geluidje bij overschrijding km uit +lane assist uit

[ Voor 19% gewijzigd door wootahH op 18-10-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivardi
Jmtpes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:41:
[...]

Best storend ☹️
Sinds het begin is het al, dus ook gedacht dat het een eigenschap was. Linksaf lijkt dus een groter oppervlak te hebben... Ik ga het nog maar eens bekijken hoe of wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
Het zou geweldig zijn als de instellingen van de audio per bron zouden worden opgeslagen. Ikzelf luister bijna uitsluitend via Spotify en heb daar de sub een pietsie bijgeregeld.
Echter als we radio luisteren (vnl JOE) dan dreun je de auto uit en zet ik de sub echt helemaal uit. Dan heb je zo'n 'zeurround' geluid met mega veel bas die je ook daadwerkelijk van achteren hoort komen.
Bijna alle radiostations mixen natuurlijk af op de doelgroep met mindere sets.

Als de audio settings per bron zouden kunnen worden vastgelegd: super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Geen idee of er meer mensen last van hebben (met de M3H). Weet iemand of je je grootlicht aan kan krijgen met direct de matrix functie, dus met een tegemoetkomende auto, zonder volop te flitsen? En andersom hoe je matrix uit zet zonder te flitsen op een snelle manier? Via het scherm is nogal omslachtig met het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ivardi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Sinds het begin is het al, dus ook gedacht dat het een eigenschap was. Linksaf lijkt dus een groter oppervlak te hebben... Ik ga het nog maar eens bekijken hoe of wat.
Voel je linkerplaat solide of kan je het een beetje verschuiven? Bij mij als ik de plaat naar links duw dan werkt mn rechter richtingaanwijzer niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Jmtpes op 18-10-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Smobbo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Het is wel iets dat je iets moet indrukken en voel je feedback. Ik ga even kijken wat Tesla voor me kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:30
JBL-freak schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:33:
Het zou geweldig zijn als de instellingen van de audio per bron zouden worden opgeslagen. Ikzelf luister bijna uitsluitend via Spotify en heb daar de sub een pietsie bijgeregeld.
Echter als we radio luisteren (vnl JOE) dan dreun je de auto uit en zet ik de sub echt helemaal uit. Dan heb je zo'n 'zeurround' geluid met mega veel bas die je ook daadwerkelijk van achteren hoort komen.

Kan dit nu nog niet dan? Poeh dat zou ik wel echt een flink gemis vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
wootahH schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

Het zijn volgens mij capacitive buttons. Als je er iets op plakt zit er geen beweging meer in en geen functionaliteit. Ik las op reddit een theorie over dat wanneer je met een ander deel van je hand nog iets van dat grote vlak aan raakt de button mogelijk niet werk. Dus bij wijze van geen multitouch.
Het zou dus kunnen helpen door bepaalde delen af te plakken, zodat je daar niet meer per ongeluk tegen zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Correct. Collega van mij rijdt een nieuwe Renault en toen hij vertelde dat hij met één druk op de knop diverse verplichte systemen (die je normaliter per rit moet zetten) uit kan zetten was ik direct jaloers. Eén actie om meerdere instellingen, die per rit opnieuw aan-/uitgezet moeten worden, in te stellen lijkt mij heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dude
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18-09 15:28
JBL-freak schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:33:

Eens! Ik stoor me ook aan de overdaad aan bas als ik de bron op DAB zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

bilgy_no1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Dat is dan wel weer een mooie nieuwe functie voor Enhauto om te ontwikkelen... Zou met een Button moeten kunnen, maar misschien ook wel als Automation... Dat verzoek zullen ze vast al hebben gehad.

En dat vind ik dan wel weer geniaal aan Tesla: dat dit soort after market oplossingen er voor zijn te vinden.
Ik dacht in de november update dat ze hiervoor iets zouden gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
Versie 38.2 wordt binnenkort uitgerold. Met o.a. de 'Custom Mirror Tilt Positions' wanneer je achteruit rijdt.
https://www.notateslaapp....n/2024.38.2/release-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivardi
Jmtpes schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:46:
[...]

Voel je linkerplaat solide of kan je het een beetje verschuiven? Bij mij als ik de plaat naar links duw dan werkt mn rechter richtingaanwijzer niet meer.
Ik heb het eens rustig bekeken, het schuiven van het 'frontplaatje' heeft geen negatief effect, het blijft werken. Wat me wel opvalt is dat de click goed werkt als je precies op het pijltje drukt of het gebied er boven. Maar onder het pijltje doet hij niets. Dat verklaart waarom het scheidingsbalkje linker richtingaanwijzer activeert. Rechter richtingaanwijzer kan ik bijna tot het leer (einde frontplaatje) activeren. Nu snap ik waarom rechts soms niet wil. Moet dus iets hoger drukken 😀
Ik had het liever rondom pijltje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Dutchlimits schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:39:
Geen idee of er meer mensen last van hebben (met de M3H). Weet iemand of je je grootlicht aan kan krijgen met direct de matrix functie, dus met een tegemoetkomende auto, zonder volop te flitsen? En andersom hoe je matrix uit zet zonder te flitsen op een snelle manier? Via het scherm is nogal omslachtig met het uitzetten.
Het antwoord is "niet", maar waarom zou je het willen? Automatisch groot licht werkt sinds een tijdje echt heel goed, ook in stedelijke/drukke omgevingen. Gewoon lekker permanent aan laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
BigSmurf schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:52:
[...]
Het antwoord is "niet", maar waarom zou je het willen? Automatisch groot licht werkt sinds een tijdje echt heel goed, ook in stedelijke/drukke omgevingen. Gewoon lekker permanent aan laten staan.
Mwa, In bebouwde kom en waar voetgangers zijn zet ik het wel altijd uit.
Vooral voetgangers krijgen de volle laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:44
Schwarz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Mijn ervaring is dat het dan automatisch al wordt uitgeschakeld.
Ik zie dan geen blauw icoontje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:30
Schwarz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Het systeem hoort binnen de bebouwde kom ook af te schakelen. Ik snap niet dat dat niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik kan mijzelf niet van de indruk onttrekken dat het Financial leasen van specifiek de Model Y tegen 0,0 procent rente niet in verband staat met de komst van de nieuwe versie. Waarom zouden ze anders gratis geld aan je lenen. Ze willen snel van de oude voorraad af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Sunri5e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:14:
Ik kan mijzelf niet van de indruk onttrekken dat het Financial leasen van specifiek de Model Y tegen 0,0 procent rente niet in verband staat met de komst van de nieuwe versie. Waarom zouden ze anders gratis geld aan je lenen. Ze willen snel van de oude voorraad af.
Of, zoals wel vaker, nog even de kwartaalcijfers opkrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
BigSmurf schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:52:
[...]
Nee het werkt niet goed in sommige situaties, anders zou ik natuurlijk ook niet de vraag stellen :) , als auto's van opzij komen of niet al te felle lampen hebben dan triggert die niet of te laat.

Ook wil ik soms grootlicht uit zetten als ik achter iemand rij, die is dan geblokkeerd in de matrix maar als je dan met het knopje het licht uit zet dan zet je volop licht op diegene. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
dimocash schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:07:
[...]

Mijn ervaring is dat het dan automatisch al wordt uitgeschakeld.
Ik zie dan geen blauw icoontje meer.
Bij mij blijft het aanstaan ook in bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:41
Dutchlimits schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:39:
Aanzetten zou ik automatisch doen, dat werkt prima. En volgens mij is het zo als het aanstaat en je klikt op de lichtknop op je stuur dat het dan uitgaat.
Als je op de knop op je stuur of op de lampjes op de tablet klikt, dan popt het menu voor verlichting ook omhoog op de tablet.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogar op 18-10-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hsb85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:13:
Tesla SuC in Groningen is eindelijk open Tesla FindUs

Geen slecht tarief met EUR 0,24 (20.00 - 16.00) en EUR 0,26 (16.00 - 20.00)
Ah, handig! Ik zie hem nu ook in de Tesla -> Locatie -> superchargers.
Grappig, de foto's zijn nog van Zuidbroek. V3 ipv V4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Rogar schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Aanzetten zou ik automatisch doen, dat werkt prima. En volgens mij is het zo als het aanstaat en je klikt op de lichtknop op je stuur dat het dan uitgaat.
Als je op de knop op je stuur of op de lampjes op de tablet klikt, dan popt het menu voor verlichting ook omhoog op de tablet.
Dit ken ik idd, eigenlijk heeft Tesla dus flitsen en grootlicht inschakelen in 1 knop gecombineerd. Ik had gehoopt dat iemand nog een omweg kende maar denk het niet als ik het zo lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Dutchlimits schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

Dit ken ik idd, eigenlijk heeft Tesla dus flitsen en grootlicht inschakelen in 1 knop gecombineerd. Ik had gehoopt dat iemand nog een omweg kende maar denk het niet als ik het zo lees.
Zou er misschien iets in de handleiding staan hierover O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpFu9LRy7or8_gH6GB6sbNM_A7g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aAlyIDzX7fERnUb1FqL8WAAz.png?f=user_large

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_nl/

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
gjcvro schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Of, zoals wel vaker, nog even de kwartaalcijfers opkrikken.
Zeker. Maar waarom dan nu al terwijl het kwartaal eigenlijk net pas is begonnen en alleen op de model Y?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Jmtpes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:13:

Hier ook dat de rechter richting aanwijzer slecht reageert.

Inmiddels moet ik bijna bovenop het stuur drukken, bij de punt van onderstaande rode pijl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gve3BF-tYs9L2P5VF28Kk_JifQ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WO233wWDJ2qdKn6xRz3wmlb7.jpg?f=user_large

Maar regelatig reageert en klikt hij ook weer wel goed als ik midden op de knop druk,

Zal nog eens proberen of het hele vlak valt te verschuiven, maar ik neig steeds meer naar een servicemelding maken...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Sunri5e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Zeker. Maar waarom dan nu al terwijl het kwartaal eigenlijk net pas is begonnen en alleen op de model Y?
M3 is net in prijs verlaagd, en de RWD LR geïntroduceerd.
Maar het zal een mix zijn van beide, enkele weken geleden was de Y ook in de aanbieding met 3k korting of zo, die actie is net afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
vosje88 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:35:
Versie 38.2 wordt binnenkort uitgerold. Met o.a. de 'Custom Mirror Tilt Positions' wanneer je achteruit rijdt.
https://www.notateslaapp....n/2024.38.2/release-notes
Bijna twee jaar op gewacht... Maar dan heb je ook wat! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39

RvV

Nah, denk niet dat ik het zou gebruiken. In mijn vorige ICE vond ik het wel handig omdat die geen camera had. Ik merk steeds meer dat ik alleen nog maar naar de cameras kijk bij het achteruit rijden. Maar wel fijn dat ze de optie aanbieden.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RvV schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:49:
Nah, denk niet dat ik het zou gebruiken. In mijn vorige ICE vond ik het wel handig omdat die geen camera had. Ik merk steeds meer dat ik alleen nog maar naar de cameras kijk bij het achteruit rijden. Maar wel fijn dat ze de optie aanbieden.
Als ik achteruitrij merk ik dat ik het toch wel fijn vind om via de spiegels de stoepranden eventueel te checken met de spiegel.

Of wat beter achter opkomend verkeer in kan schatten.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 18-10-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sunri5e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:14:
Die acties doen ze al heel het jaar. Ze willen vooral marktaandeel veroveren/behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Als ik achteruitrij merk ik dat ik het toch wel fijn vind om via de spiegels de stoepranden eventueel te checken met de spiegel.

Of wat beter achter opkomend verkeer in kan schatten.
Die spiegel kantelt bij mij zover, ik kan bijna de stoeprand bij mijn voorwiel zien. Achteropkomend verkeer is dan sowieso niet meer te zien. Dus die stand heb ik gelijk uitgezet.

Benieuwd hoe bruikbaar die nieuwe feature het maakt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:49:
Ik gebruik veelal de camera's om te parkeren.

Maar om in 't donker strak langs een muur te parkeren gebruik ik liever de zijspiegel. Daarmee kan ik, in het donker, beter inschatten wat de werkelijke afstand, van met name de achterkant van de auto, is ten opzichte van de muur. Helemaal als de auto dan zelf ook nog een schaduw op de muur creëert. Daarbij vindt ik het heel fijn dat de spiegels een andere positie aannemen bij het achteruit rijden, ben dan ook benieuwd naar de komende update.

Mogelijk zijn de HW4 camera's hier beter in dan de HW3 camera's die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:16
Caayn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:40:
[...]
Ik gebruik veelal de camera's om te parkeren.

Maar om in 't donker strak langs een muur te parkeren gebruik ik liever de zijspiegel. Daarmee kan ik, in het donker, beter inschatten wat de werkelijke afstand, van met name de achterkant van de auto, is ten opzichte van de muur. Helemaal als de auto dan zelf ook nog een schaduw op de muur creëert. Daarbij vindt ik het heel fijn dat de spiegels een andere positie aannemen bij het achteruit rijden, ben dan ook benieuwd naar de komende update.

Mogelijk zijn de HW4 camera's hier beter in dan de HW3 camera's die ik heb.
Via de Commander heb ik het kantelen van de spiegels een Smart Action gemaakt en ingesteld op een Button waardoor ik per situatie kan kiezen om dit te gebruiken. Tevens heb ik inschakelen mistlampen bij dezelfde Smart Action toegevoegd waardoor de mistlampen tijdens deze actie de achteromgeving extra aanlicht.

Aangezien ik vaak in het donker strak tegen een stoeprand moet(smalle straat) parkeren erg handig :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
henkNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Inmiddels moet ik bijna bovenop het stuur drukken, bij de punt van onderstaande rode pijl:
[Afbeelding]

Maar regelatig reageert en klikt hij ook weer wel goed als ik midden op de knop druk,

Zal nog eens proberen of het hele vlak valt te verschuiven, maar ik neig steeds meer naar een servicemelding maken...
Valt me op dat meerdere mensen hier last van hebben maar nog niemand een melding heeft gemaakt bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
RaRo74 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Via de Commander heb ik het kantelen van de spiegels een Smart Action gemaakt en ingesteld op een Button waardoor ik per situatie kan kiezen om dit te gebruiken. Tevens heb ik inschakelen mistlampen bij dezelfde Smart Action toegevoegd waardoor de mistlampen tijdens deze actie de achteromgeving extra aanlicht.

Aangezien ik vaak in het donker strak tegen een stoeprand moet(smalle straat) parkeren erg handig :*)
Slim!
Maar gaan ze vanzelf uit als je weer naar voren rijdt of moet je de knop nogmaals indrukken?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
maik73 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Slim!
Maar gaan ze vanzelf uit als je weer naar voren rijdt of moet je de knop nogmaals indrukken?
Thx,
Gaan telkens vanzelf weer uit bij naar voren rijden en weer aan bij het achteruitrijden totdat je op de juiste plek staat. Na het uitstappen verdwijnt de actie totdat deze weer aangezet wordt via een Button.

Snel te gebruiken dus wanneer nodig en niet irritant bij een volgende achteruitrijdactie waar het kantelen niet bij nodig is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
this schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Die acties doen ze al heel het jaar. Ze willen vooral marktaandeel veroveren/behouden.
Deze actie heb ik nog niet gezien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Smobbo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Beeld is bij mij ook gelijk. Overdag werkt dit nu prima (op basis van m’n armen dus blijkbaar?), maar in de avond niet.
Ik geloof ook daar niet zo veel van.
Ik heb magic tape op mijn camera zitten, dus meer dan een paar vage vlekken zal ie niet zien.

Toch werkt het bij net als iedereen hier ziet, je moet af en toe het stuur lichtjes bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
pimk schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Ik geloof ook daar niet zo veel van.
Ik heb magic tape op mijn camera zitten, dus meer dan een paar vage vlekken zal ie niet zien.

Toch werkt het bij net als iedereen hier ziet, je moet af en toe het stuur lichtjes bewegen.
Punt is dat sinds de laatste update je het stuur niet meer hoeft te bewegen (in ieder geval overdag). Je hand op het stuur is voldoende, een testje door het stuur niet echt vast te houden, maar alleen je hand om het stuur doen (zeg maar een grote ring maken) is genoeg om de melding te laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
henkNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

[Afbeelding]

Als een basale functie zoals een richtingaanwijzer niet werkt meteen een service melding doen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Conifeer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:57:
[...]

Ik heb de LM gevraagd en die zei ja
Ayvens
Ik heb hierdoor een duurdere offerte gekregen. LM geeft aan dat als EAP niet in fabrieksconfig zit , maar na levering wordt besteld, EAP bij verkoop door tesla wordt verwijderd, omdat de auto bij verkoop teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen.😔
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaRo74 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Thx,
Gaan telkens vanzelf weer uit bij naar voren rijden en weer aan bij het achteruitrijden totdat je op de juiste plek staat. Na het uitstappen verdwijnt de actie totdat deze weer aangezet wordt via een Button.

Snel te gebruiken dus wanneer nodig en niet irritant bij een volgende achteruitrijdactie waar het kantelen niet bij nodig is :*)
Huh, hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb ook met de Commander en buttons zitten stoeien, maar juist dit soort handige dingen maken vind ik niet heel vanzelfsprekend.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sunri5e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

In België loopt deze al van voor de zomer (misschien zelfs langer, het is dan pas dat ik er op let).
En op Reddit las ik ook al véél eerder van deze acties in de US.

[ Voor 11% gewijzigd door this op 18-10-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Sunri5e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Nee, niet specifiek deze actie, maar het hele jaar door zijn er al diverse acties geweest, ieder met een ander karakter zodat ze elke keer een ander publiek aanspreken. En het hele jaar door hoor je al mensen denken dat het nou wel opschiet met de refresh. En een keer krijgen ze gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Pierz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Als een basale functie zoals een richtingaanwijzer niet werkt meteen een service melding doen lijkt me?
Ff rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Wel een goeie eigenlijk. Ga ik dit weekend even uittesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Ethirty schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Huh, hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb ook met de Commander en buttons zitten stoeien, maar juist dit soort handige dingen maken vind ik niet heel vanzelfsprekend.
Ga naar de app.
Kies Buttons
Kies je Button naar keuze
Kies Single, Double, of Long Press
Voeg Til mirrors toe
Voeg Dim mirrors toe
Voeg Fog lights toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Dag Tesla-vrienden,

Vandaag heb ik mijn eerste Tesla Model 3 in Tilburg opgehaald: wat een tof voertuig is het toch! Ik heb wel enkele vragen en hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Het midden van mijn stuurwiel ziet er als volgt uit; ik hoop dat jullie het kunnen zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fA39OiQNH3Ut7N-nJvZnjERuWi0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3bEizlVbOBAMdpfbjSiLESQY.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRu83T9AvwFqLhsRS5WrF1FY6qk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/57gqW8cLYQZPVvffEVECuVJ1.jpg

Er is een soort groef waar de rode pijlen staan. (Aan de bovenkant, rechts en aan de onderkant) Als je achter het stuur zit, lijkt het deel boven de pijlen donkerder dan daaronder. Wat is dat? Is dat een defect? Of zit er een airbag in? Hebben jullie het ook? Ik maak me wel een beetje zorgen.

Ik heb even gegoogled maar heb hier zelf geen informatie over kunnen vinden.

[ Voor 84% gewijzigd door YellowCloud op 19-10-2024 03:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alexander1984
YellowCloud schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:13:
Dag Tesla-vrienden,

Vandaag heb ik mijn eerste Tesla Model 3 in Tilburg opgehaald: wat een tof voertuig is het toch! Ik heb wel een vraag en hoop dat iemand die kan beantwoorden.

Het midden van mijn stuurwiel ziet er als volgt uit; ik hoop dat jullie her kunnen zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is een soort groef waar de rode pijlen staan. (Aan de bovenkant, rechts en aan de onderkant) Als je achter het stuur zit, lijkt het deel boven de pijlen donkerder dan daaronder. Wat is dat? Is dat een defect? Of zit er een airbag in? Hebben jullie het ook? Ik maak me wel een beetje zorgen.
Waarschijnlijk valt het licht er net op maar idd als de airbag afgaat scheurt die daar open, en dit zijn vooraf al opening/lijnen die afgedicht zijn. Niet meer naar kijken en denk dat dit zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
Alexander1984 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

Waarschijnlijk valt het licht er net op maar idd als de airbag afgaat scheurt die daar open, en dit zijn vooraf al opening/lijnen die afgedicht zijn. Niet meer naar kijken en denk dat dit zo hoort.
Dank voor je snelle reactie, Alexander! Wat een topper ben jij. _/-\o_ Dat dacht ik in eerste instantie dus ook.

Is er iemand anders die dit ook heeft en er hetzelfde over denkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
YellowCloud schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Dank voor je snelle reactie, Alexander! Wat een topper ben jij. _/-\o_ Dat dacht ik in eerste instantie dus ook.

Is er iemand anders die dit ook heeft en er hetzelfde over denkt?
Ja, case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
Muncky, bedankt voor je reactie. Dan hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 07:44

El Martino

Zo niet, dan toch.

Waarschijnlijk zie je het ook bovenop het dashboard aan de passagierszijde. Hoort zo en niet meer aan proberen te storen ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
El Martino schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:41:
Waarschijnlijk zie je het ook bovenop het dashboard aan de passagierszijde. Hoort zo en niet meer aan proberen te storen ;)
Mooi! Gaan we niet meer doen. :)

Ik heb trouwens deze checklist gebruikt om mijn auto te controleren. https://github.com/mykeln...l_3_highland_checklist.md

Misschien zijn er mensen op dit forum die het ook handig vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door YellowCloud op 18-10-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-09 17:48
YellowCloud schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:46:
[...]

Ik heb trouwens deze checklist gebruikt om mijn auto te controleren. https://github.com/mykeln...l_3_highland_checklist.md

Hoelang was je bezig met het doorlopen van deze checklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
YellowCloud schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:46:
[...]

Staat hier ook tussen:
Het grote Tesla Levering topic #2

Moet zeggen, die lijst is zo lang dat ik me afvraag of Tesla uberhaupt wel een auto fatsoenlijk in elkaar kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaRo74 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Ga naar de app.
Kies Buttons
Kies je Button naar keuze
Kies Single, Double, of Long Press
Voeg Til mirrors toe
Voeg Dim mirrors toe
Voeg Fog lights toe
Ja zover begreep ik nog. Maar hoe gaat het dan aan en uit met de richting? Want niks van dit is richting georiënteerd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ethirty schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:26:
[...]

Ja zover begreep ik nog. Maar hoe gaat het dan aan en uit met de richting? Want niks van dit is richting georiënteerd.
Dat gaat helemaal vanzelf en hoef je niets voor te doen behalve de juiste richting op rijden :*)

D = vooruit schakelt alles normaal.
R = achteruit kantelt de spiegels naar beneden, zet het dimmen van de spiegels uit en zet je mistlamp achter aan.

De Drive stalk is dus richting georiënteerd en stuurt de Commander aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:43
Caayn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
Correct. Collega van mij rijdt een nieuwe Renault en toen hij vertelde dat hij met één druk op de knop diverse verplichte systemen (die je normaliter per rit moet zetten) uit kan zetten was ik direct jaloers. Eén actie om meerdere instellingen, die per rit opnieuw aan-/uitgezet moeten worden, in te stellen lijkt mij heerlijk.
Het lijkt mij ook heerlijk, maar ook strijdig met de intenties van de wetgever met betrekking tot de verplichte veiligheidssystemen. Dat zal ook de reden zijn dat Tesla het niet makkelijk maakt om even gauw alles uit te zetten. En ook heel goed dat er merken zijn die sommige zaken beter voor elkaar hebben, anders kocht niemand iets anders dan een 3 of Y!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:29
Caayn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
tja maar dat compenseert dan nog niet dat je in een Renault rijd :P

Maar ontopic, wat wil je allemaal uitzetten dan? Enige wat ik uitzet is dat snelheids piep ding, maar dat is zonder in menu's te gaan gewoon binnen 1 sec op het startscherm uit te zetten. Imo perfect.

Zijn genoeg merken waar je 2 of 3 lagen menu's in moet duiken om erbij te komen. Dat doe je dus ook niet rijdend. Dat lijkt me echt horror.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaRo74 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:34:
[...]

Dat gaat helemaal vanzelf en hoef je niets voor te doen behalve de juiste richting op rijden :*)

D = vooruit schakelt alles normaal.
R = achteruit kantelt de spiegels naar beneden, zet het dimmen van de spiegels uit en zet je mistlamp achter aan.

De Drive stalk is dus richting georiënteerd en stuurt de Commander aan.
Die ga ik proberen d:)b

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Marks69 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb hierdoor een duurdere offerte gekregen. LM geeft aan dat als EAP niet in fabrieksconfig zit , maar na levering wordt besteld, EAP bij verkoop door tesla wordt verwijderd, omdat de auto bij verkoop teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen.😔
Iemand ervaring mee?
Geen ervaring maar bekend verhaal: https://www.theverge.com/...-remotely-used-car-update

Dan begrijp ik de leasemaatschappij ook dat het los “nabestellen” duurder is dan af fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
We Are Borg schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:02:
[...]

Geen ervaring maar bekend verhaal: https://www.theverge.com/...-remotely-used-car-update

Dan begrijp ik de leasemaatschappij ook dat het los “nabestellen” duurder is dan af fabriek
"Tesla says the owner can’t use features it says ‘they did not pay for’"

Mooi, dus de aankoop gaat mee met vorige eigenaar die er wél voor heeft betaald?! Neen. Boeven!
Pagina: 1 ... 452 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: