Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 451 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.420 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
nerovectra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Waarschijnlijk was voor een andere klant het onderdeel niet binnen waardoor de vervangende auto niet op tijd beschikbaar was. Desalniettemin best wel klote. Al verneem ik over andere merken dat ze de EV meestal een keer of twee, drie voor meerdere dagen nodig hebben om tot een verkeerde diagnose te komen. Maar balen is het zeker!
Ik heb later vanmorgen gebeld en gechat en toen kon er opeens wel wat geregeld worden. Ze hebben zojuist een tesla bij mij thuis gedropt.

Heb ook gelijk een klacht ingediend vanmorgen. Bizar dit.

Kreeg ook in de chat bericht dat ik maar met de leasemaatschappij moest schakelen voor een leen auto.... ik lease niet eens.

Wat een kut service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:53
ChromeFR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:01:
Ik rijd een Model 3 Highland en hoewel ik erg blij ben met de nieuwe Autopilot-update, krijg ik toch nog regelmatig het verzoek om het stuur een klein rukje te geven. Het komt minder vaak voor dan voorheen, maar het is nog steeds aanwezig. Ik vroeg me af of dit misschien te maken heeft met een verkeerde uitlijning van mijn camera (dat schijnt vaker voor te komen, vooral bij de Model Y). Daardoor is mogelijk niet het volledige stuur zichtbaar.

Zijn er andere Model 3 Highland-rijders die iets soortgelijks ervaren met hun Cabin Sentry-beeld? Bij mij lijkt de rechterkant van het stuur te ontbreken.

[Afbeelding]
De camera van mijn model Y laat nog minder zien. Alleen mijn linkerhand op het stuur is te zien op de camerabeelden in het servicemenu.
Rechts is niet te zien maar zelf al houd ik met rechts 1 vinger boven het stuur krijg ik nog geen blauwe meldingen.

Laat de camera minder op het beeldscherm zien dan deze daadwerkelijk detecteert?

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 16-10-2024 15:29 . Reden: Zie eerdere DM voor reden ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Oekol schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Mijn MY2023 zie je 't stuur geen eens.
Heb ook meer het idee dat hij naar m'n armen kijkt of die naar het stuur toe gaan zeg maar.

[Afbeelding]
Als ik mijn hand bij het stuur houd (niet eens op of aan het stuur) vind hij het oke....

Daarin tegen als het donker is, blijft de nag continu :(

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:46
Edje040 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Inderdaad. Mijn keuze zal gaan tussen de nieuwe Y en de Sealion 07 maar dan zal Tesla wel op redelijke termijn met de nieuwe moeten komen (althans aankondigen per wanneer).
Het is dat Louwman (op dit moment) de service doet, maar anders zou ik m'n hart vasthouden om met een zuivere Chinees op pad te gaan. Ik weet dat je bij Tesla erop bedacht moet zijn dat software updates niet uitsluitend verbetering brengen, maar m'n mobiele lot in handen leggen van een Chinese fabrikant ... wie zegt dat ze over twee jaar nog actief zijn op de Nederlandse markt? Wellicht off-topic trouwens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
TweakerVincent schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:25:
[...]

Ik heb later vanmorgen gebeld en gechat en toen kon er opeens wel wat geregeld worden. Ze hebben zojuist een tesla bij mij thuis gedropt.

Heb ook gelijk een klacht ingediend vanmorgen. Bizar dit.

Kreeg ook in de chat bericht dat ik maar met de leasemaatschappij moest schakelen voor een leen auto.... ik lease niet eens.

Wat een kut service
Teleurstellend inderdaad. Ga er aub vanuit dat het binnen zestien weken gefikst is, dan kan het nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:53
[...]

Heb ook meer het idee dat hij naar m'n armen kijkt of die naar het stuur toe gaan zeg maar.

[Afbeelding]
Precies en hier zie ik iets meer. Zeg maar de helft van de linkerkant van het stuur. Rechts is niet te zien op het beeldscherm.

Lijkt niet naar de amen te kijken want als ik een rechter vinger/hand niet boven het stuur hang krijg ik gelijk blauwe waarschuwingen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
nerovectra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Het is dat Louwman (op dit moment) de service doet, maar anders zou ik m'n hart vasthouden om met een zuivere Chinees op pad te gaan. Ik weet dat je bij Tesla erop bedacht moet zijn dat software updates niet uitsluitend verbetering brengen, maar m'n mobiele lot in handen leggen van een Chinese fabrikant ... wie zegt dat ze over twee jaar nog actief zijn op de Nederlandse markt? Wellicht off-topic trouwens ...
Off topic: I know, maar BYD is wel en club die al langer bestaat dan Tesla en ook al langer actief is in Europa. Maar het blijft inderdaad een gok. Wisten we maar wanneer de nieuwe Y komt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Mailtje gehad over dat Tesla Occasion event.

Iemand een idee wat voor een kortingen daar te verwachten zijn? Staat dat ze scherpe prijzen gaan geven...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:26
Wat is de oppervlakte van de ruimte die je hebt in lengte/breedte als je de achterbank neergeklapt hebt?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Damian schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:49:

Iemand een idee wat voor een kortingen daar te verwachten zijn? Staat dat ze scherpe prijzen gaan geven...
Wat is scherp hè. € 3000,- boven de koerslijst, en dan geen korting op de nieuwe klinkt aantrekkelijk, maar is het dat ook? Kijk altijd naar wat je bij moet betalen en wat je voor dat geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Edje040 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Off topic: I know, maar BYD is wel en club die al langer bestaat dan Tesla en ook al langer actief is in Europa. Maar het blijft inderdaad een gok. Wisten we maar wanneer de nieuwe Y komt ;-)
Lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Diggitzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:25:
Hallo,

Ik ben nu een kleine 6 weken in het bezit van mijn witte model 3, het word ondertussentijd voor een nodige wasbeurt. Rijden jullie met de Tesla model 3 door de wasstraat?

Iemand heel toevallig bekend met deze wasstraat?
https://www.socialdeal.nl...?preference-city=parkstad

Ik lees graag jullie ervaringen!
Ik was hem met de hand.
Gelijk ontspanningstherapie met een mooi resultaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
donald_dick schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:51:
Wat is de oppervlakte van de ruimte die je hebt in lengte/breedte als je de achterbank neergeklapt hebt?
Vond dit wel een handige site
https://www.tesmanian.com...nk-and-other-measurements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
Damian schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:49:

Wil je die mail ook delen met ons? Ik heb nog geen mail voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jmtpes schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Wil je die mail ook delen met ons? Ik heb nog geen mail voorbij zien komen.
Deze link zat in de mail:

https://www.tesla.com/nl_...l&utm_source=sendgrid.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56
Gumball schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:34:
Ik ben op zoek naar een setje winterbanden voor de M3H. Ik wil deze laten monteren op de standaard 18” velgen waar de zomerbanden nu op liggen. Ik vind nog niet veel ervaringen van mensen met deze combinatie. Kan iemand zijn ervaring delen?
Al gevonden? Ik heb laatst een set ergens in Duitsland opgehaald. Daar hadden ze heel veel sets in nieuwstaat en nieuw voor weinig. Ook voor de highland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:52
nerovectra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Tja, dat weet niemand. Maar dat wisten we ook niet over de Koreaanse en Japanse merken die toendertijd hierheen kwamen. En we wisten het ook niet over Tesla. Denk niet dat het veel uitmaakt of ze Chinees zijn of Amerikaans. Kijk maar naar Fisker......das niet best.

Andere kleinere Chinese merken zoui ik niet durven te kopen, maar BYD is de grootste Chinese speler. Als er één overblijft in Europa zijn zij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Yep. Dus dan is het ook iets minder spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:05
shinken82 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Tja, dat weet niemand. Maar dat wisten we ook niet over de Koreaanse en Japanse merken die toendertijd hierheen kwamen. En we wisten het ook niet over Tesla. Denk niet dat het veel uitmaakt of ze Chinees zijn of Amerikaans. Kijk maar naar Fisker......das niet best.

Andere kleinere Chinese merken zoui ik niet durven te kopen, maar BYD is de grootste Chinese speler. Als er één overblijft in Europa zijn zij het wel.
Voordeel van Tesla is dat er ondertussen zoveel van rondrijden dat de aftermarket ook begint aan te haken, waardoor je minder afhankelijk wordt van Tesla zelf. Dat zie ik nog wel als een dingetje voor de gemiddelde chinese auto. Gesproken over Fisker, als je echt goedkoop een auto wil scoren, ze worden nou geveild voor erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
gjcvro schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

Voordeel van Tesla is dat er ondertussen zoveel van rondrijden dat de aftermarket ook begint aan te haken, waardoor je minder afhankelijk wordt van Tesla zelf. Dat zie ik nog wel als een dingetje voor de gemiddelde chinese auto. Gesproken over Fisker, als je echt goedkoop een auto wil scoren, ze worden nou geveild voor erg weinig.
Dit is inderdaad een goed punt. Dat was destijds ook een criteria toen ik mijn allereerste auto kocht (een MX-5), die ik overigens nog steeds bezit. Die auto is zo veel geproduceerd, en er is aftermarket zoveel te krijgen, dat ik niet verwacht problemen met onderdelen te krijgen. Dat is bij bijvoorbeeld een Alfa vaak wel anders.

Als je privé een auto koopt en verwacht er langere tijd mee te doen, is onderdelenvoorziening wel een belangrijk aandachtspunt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebedero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 13:28
Iemand ervaring hoe tesla omgaat met de 250 euro deposit mocht de financiering niet rondkomen? Er stond bij non-refundable maar als de financiering niet rond komt is dat niet mijn schuld lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
ZXRY schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:44:
(een MX-5), die ik overigens nog steeds bezit.
Lol, die staat hier ook nog in de garage, NC uit 2009 dus al (wat) moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
Ook ontvangen. Wel benieuwd wat we hier nu te zien krijgen...Occassions als is jong gebruikte highlands en MY's of 2019 modellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

goldmemberf1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Ook ontvangen. Wel benieuwd wat we hier nu te zien krijgen...Occassions als is jong gebruikte highlands en MY's of 2019 modellen...
Op de site van Tesla zijn het vooral 2019's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Diggitzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:25:
Hallo,

Ik ben nu een kleine 6 weken in het bezit van mijn witte model 3, het word ondertussentijd voor een nodige wasbeurt. Rijden jullie met de Tesla model 3 door de wasstraat?

Iemand heel toevallig bekend met deze wasstraat?
https://www.socialdeal.nl...?preference-city=parkstad

Ik lees graag jullie ervaringen!
Lekker met de hand wassen, goed voor de beweging en nieuwe auto en wasstraat is voor mij no go. Eerst in de dirt foam, spoelen, handwassen en alles met osmose water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:42
bebedero schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:46:
Iemand ervaring hoe tesla omgaat met de 250 euro deposit mocht de financiering niet rondkomen? Er stond bij non-refundable maar als de financiering niet rond komt is dat niet mijn schuld lijkt me.
Lijkt mij dat jij juist wel de schuldige bent,jij vraagt iets aan als men het afwijst is dat omdat men jou financiële plaatje niet als positief ervaart, daar is er maar 1 schuldig aan dat ben je zelf,je kan moeilijk Tesla daar de schuld van geven lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
Kreeg zojuist deze mail van Tesla over de 0%

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X1Y000o.png

De kleine lettertjes:
*Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980.
De financial lease berekening is gebaseerd op een jaarlijks rentepercentage van 0%. De totale kosten van de financiering bedragen €27.158. Aan dit rekenvoorbeeld kunnen geen rechten worden ontleend.
Tesla treedt op als vrije bemiddelaar van CA Auto Finance NL (Findio) en biedt niet-doorlopende consumentenfinancieringen en zakelijke financial lease aan. Toetsing en registratie BKR. Algemene voorwaarden en privacyverklaring zijn van toepassing. Tesla en CA Auto Finance NL (Findio) geven geen advies. U dient zelf te bepalen of het door u gewenste financiële product aansluit bij uw wensen, behoeften en persoonlijke situatie.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 15:54
Oekol schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:10:

[Afbeelding]

De kleine lettertjes:

[...]
Gek, op de website staat nog steeds 1,99% en conform AFM is een (auto)lening met 0% rente aanbieden verboden.

Edit: zie dat 0% om zakelijke financial lease gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door new_born89 op 16-10-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satpet
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 08:21
Mijn vrouw heeft teen Tesla model 3 long range AWD in bestelling In België
Graag zouden we enkele verzekeringen vergelijken.
  • Hoeveel kw moet er voor deze auto doorgegeven worden aan de verzekering?
We vinden veel cijfers, maar erg duidelijk is dat allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
new_born89 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Gek, op de website staat nog steeds 1,99% en conform AFM is een (auto)lening met 0% rente aanbieden verboden.
Dat was ook inderdaad wat ik hier telkens las op het forum. Dus vandaar dat ik het hier deel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Edje040 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Yep. Dus dan is het ook iets minder spannend.
Iets minder, maar bedenk wel dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel. Een leasemaatschappij kan niet toveren als BYD al dan niet bewust verzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
gjcvro schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:38:
Voordeel van Tesla is dat er ondertussen zoveel van rondrijden dat de aftermarket ook begint aan te haken, waardoor je minder afhankelijk wordt van Tesla zelf. Dat zie ik nog wel als een dingetje voor de gemiddelde chinese auto.
Yep. Zeker als je wat langer met een auto wilt doen is de onderdelenvoorziening op termijn erg belangrijk. Daarom ben ik ook blij met mijn Skoda Superb. De meeste onderdelen zijn gelijk aan die van vele andere modellen van VAG en dus van vele merken verkrijgbaar, maar zelfs de achterste middenarmsteun (waar iets afgebroken was, kinderen...), was voor mijn model van 2011 nog gewoon nieuw (origineel) verkrijgbaar. Ik geloof er niks van dat die Chinezen dat voor elkaar gaan krijgen, waardoor zo'n auto na 10 jaar wegens gebrek aan onderdelen compleet afgeschreven zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 16-10-2024 16:44 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Andrehj schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Yep. Zeker als je wat langer met een auto wilt doen is de onderdelenvoorziening op termijn erg belangrijk. Daarom ben ik ook blij met mijn Skoda Superb. De meeste onderdelen zijn gelijk aan die van vele andere modellen van VAG en dus van vele merken verkrijgbaar, maar zelfs de achterste middenarmsteun (waar iets afgebroken was, kinderen...), was voor mijn model van 2011 nog gewoon nieuw (origineel) verkrijgbaar. Ik geloof er niks van dat die Chinezen dat voor elkaar gaan krijgen, waardoor zo'n auto na 10 jaar wegens gebrek aan onderdelen compleet afgeschreven zal zijn.
Ik heb een trekker staan van ruim 60 jaar oud waar ik nog nieuwe onderdelen voor kan kopen vaak ook nog 'origineel'.
Zolang er een markt voor is, is er wel een producent die het wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:43
satpet schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:15:
Mijn vrouw heeft teen Tesla model 3 long range AWD in bestelling In België
Graag zouden we enkele verzekeringen vergelijken.
  • Hoeveel kw moet er voor deze auto doorgegeven worden aan de verzekering?
We vinden veel cijfers, maar erg duidelijk is dat allemaal niet.
Mijn 2022 (model 2023) Model 3 LR AWD heeft op zijn GVA, als "maximum net power" (GVA § 27.3) :
158 kW (front) en 208 kW (rear)

Dit zijn denk ik de (op te tellen) cijfers waarmee verzekeringen werken.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:43
En, voor wat het waard is : dit is ruimschoots ... eum ... genoeg O-)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 08:26

GeNiTaLiX

Naapje

Zo na nog een keer twee proefritten hebben wij besloten om de model 3 particulier als gezinsauto te gaan kopen ;). We hebben zelfs de koffers meegenomen voor een vlieg en autovakantie en kwamen in de 3 net, zo niet beter uit dan in de Leaf.

Hij rijcomfort, de refresh, het verbruik en de actieradius waren doorslaggevend.

Vanaaf maar bestellen! Spannend;)

[ Voor 6% gewijzigd door GeNiTaLiX op 16-10-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Oekol schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:10:

[Afbeelding]

De kleine lettertjes:

[...]
Wat zijn de kleine lettertjes? Komen er nog kosten bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Hunkaroglu schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

Het is sowieso alleen bij zakelijk 'vanaf' 199 euro.
Daarnaast moet je bijna 11k aanbetalen en heb je een slottermijn van 15k.
Als je daar de financieringskosten bij optelt van 27k, dan betaal je fors meer dan wanneer je de auto zelf kan financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
jmderonde schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Als je daar de financieringskosten bij optelt van 27k, dan betaal je fors meer dan wanneer je de auto zelf kan financieren.
Je hoeft niks aan te betalen, die bedragen kun je aanpassen. Als je niks aanbetaalt dan worden alleen de maandelijkse kosten hoger. En het zijn de totale kosten van de auto die daar staan zonder BTW, afhankelijk van het model dat je kiest, omdat je de financiering aangaat zonder BTW. Er komen voor zover ik kan zien dan geen extra kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:57
Zakelijk mag 0% gewoon alleen aan consumenten niet.

Al is dat ook de vraag. De AFM vind 0% niet kunnen omdat het insinueerde dat de lening gratis is, wat natuurlijk nooit zo is. Mocht je een manier vinden om de lening 0% rente te laten krijgen maar wel duidelijk te maken dat het substantieel geld extra kost dan zal het vast ook wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:32:

Al is dat ook de vraag. De AFM vind 0% niet kunnen omdat het insinueerde dat de lening gratis is, wat natuurlijk nooit zo is. Mocht je een manier vinden om de lening 0% rente te laten krijgen maar wel duidelijk te maken dat het substantieel geld extra kost dan zal het vast ook wel mogen.
Weet even niet waarom het niet zou mogen. Als je zoekt via Google op "0 rente financial lease" zijn er diverse aanbieders die het aanbieden voor 0% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
jmderonde schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Waarom betaal je volgens jou fors meer? Vanwege bijtelling privé-gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Hunkaroglu schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

Geen idee. Wat ik deelde was enige in de mail. Kan de 0% (nog) niet vinden op de website ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Oekol schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

Geen idee. Wat ik deelde was enige in de mail. Kan de 0% (nog) niet vinden op de website ook.
Je moet Financial lease optie kiezen bij een willekeurige Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Hunkaroglu schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:39:
[...]

Weet even niet waarom het niet zou mogen. Als je zoekt via Google op "0 rente financial lease" zijn er diverse aanbieders die het aanbieden voor 0% rente.
Zakelijk wel, maar consument niet.
Zie bijv. https://www.denederlandse...o-0-rente-jaar-later.html
https://www.autoweek.nl/a...-tegen-nul-procent-rente/
Etc. Of zoek even in het topic.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik blijf toch echt onder de indruk van de efficiëntie van m'n 3 long range. Vanochtend weer een rit gedaan van 160km, met een gemiddelde snelheid van zo'n 90 km/h. Van m'n huis een paar km naar de oprit van de snelweg, flink stuk snelweg en een paar km van kantoor weer van de snelweg af en binnendoor. 129Wh/km verbruikt. Ook het gemiddelde over de bijna 29k km die ik sinds december 2023 heb gereden is met 143 Wh/km gewoon laag te noemen imho.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XL3pD7aNZmz5Rqz5AplP7eWo_Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FwtS2yNyo8B1YIhRaXJ5W1v.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet m'n scherm maar eens afstoffen denk ik...

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 16-10-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:32:

Hoezo betaal je meer? Je betaald uiteindelijk hetzelfde. Eigenlijk netto minder wat je kunt nog rente trekken. Ik snap het ook niet echt van de AFM. Klarna brengt meer mensen in de problemen dan een auto met 0% rente volgens mij. Maar goed, is niet voor hier. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Inspired schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Hoezo betaal je meer? Je betaald uiteindelijk hetzelfde. Eigenlijk netto minder wat je kunt nog rente trekken. Ik snap het ook niet echt van de AFM. Klarna brengt meer mensen in de problemen dan een auto met 0% rente volgens mij. Maar goed, is niet voor hier. :)
Inderdaad off-topic, maar een financiering aanbieden zonder rente doet geen enkele partij. Als de rente voor 0% aangeboden wordt, betaalt de partij die het product verkoopt de rente. Oftewel, technisch gezien, als je tegen 0% financiert, loop je korting mis, en kost het je dus wèl iets, want financieren is nooit gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:42
Wekko306 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:44:
Ik blijf toch echt onder de indruk van de efficiëntie van m'n 3 long range. Vanochtend weer een rit gedaan van 160km, met een gemiddelde snelheid van zo'n 90 km/h. Van m'n huis een paar km naar de oprit van de snelweg, flink stuk snelweg en een paar km van kantoor weer van de snelweg af en binnendoor. 129Wh/km verbruikt. Ook het gemiddelde over de bijna 29k km die ik sinds december 2023 heb gereden is met 143 Wh/km gewoon laag te noemen imho.
[Afbeelding]

Ha netjes! Ik heb ongeveer dezelfde stats, 144 wh/km over 21.000 km. Wel nog op de efficiënte zomerbanden en met de wieldoppen.
Nu rijd ik zonder wieldoppen en binnenkort all-season banden dus even kijken waar we dan naartoe gaan kwa verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
Wekko306 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:44:
[Afbeelding]

De efficiency is inderdaad indrukwekkend. Het trieste is dat veel fabrikanten de beperkte range en lange laadtijd van een elektrische auto nodig hebben (lees: als commercieel belangrijk gaan zien) voordat ze zich gaan inspannen om auto's efficiënt te maken (een warmtepomp tegen meerprijs, wie verzint dat? O ja, afdeling marketing). En wie maakte zich met z'n ICE druk om verbruik icm all seasons? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
Gyrolion schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ha netjes! Ik heb ongeveer dezelfde stats, 144 wh/km over 21.000 km. Wel nog op de efficiënte zomerbanden en met de wieldoppen.
Nu rijd ik zonder wieldoppen en binnenkort all-season banden dus even kijken waar we dan naartoe gaan kwa verbruik.
De wieldoppen had ik er begin dit jaar al afgehaald, vind het zonder inderdaad veel beter staan. En de afname in efficiëntie neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Marks69 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Ik sta op het punt om te bestellen, wil nog twee weekjes de tijd geven of er nieuws komt over de juniper en anders bestel ik gewoon huidige modely, met trekhaak als accessoire voor de bijtelling.
Ook bij Ayvens, ben wel benieuwd naar jouw leasebedrag mocht je een Y besteld hebben. Evt via DM ook goed 😊
Heb je hem al besteld? Ik zit met hetzelfde 'probleem' haha..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
nerovectra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

De efficiency is inderdaad indrukwekkend. Het trieste is dat veel fabrikanten de beperkte range en lange laadtijd van een elektrische auto nodig hebben (lees: als commercieel belangrijk gaan zien) voordat ze zich gaan inspannen om auto's efficiënt te maken (een warmtepomp tegen meerprijs, wie verzint dat? O ja, afdeling marketing). En wie maakte zich met z'n ICE druk om verbruik icm all seasons? ;)
Ik maak me in mijn Tesla ook niet druk over het verbruik hoor. Desnoods laad ik een keer wat bij onderweg. Zoveel tijd kost dat niet en het is goedkoop bij de SuC. Maar in NL kan je gewoon flink doorrijden en toch eigenlijk alles bereiken zonder snelladen. Ook in een RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Nog een vraagje. We hebben net onze Tesla besteld en het eindbedrag overgemaakt. De levering is vanaf volgende week.

Biedt de Tesla road Assistance voor jullie voldoende om de komende tijd geen ANWB af te sluiten? Een nadeel is wel dat je jezelf moet laten ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
GeNiTaLiX schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:05:
Nog een vraagje. We hebben net onze Tesla besteld en het eindbedrag overgemaakt. De levering is vanaf volgende week.

Biedt de Tesla road Assistance voor jullie voldoende om de komende tijd geen ANWB af te sluiten? Een nadeel is wel dat je jezelf moet laten ophalen.
Ik heb gewoon een losse pechhulp erbij. Laatst ook gebruikt voor een lekke band.
Maar als er iets technisch is, bel ik Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
-Muncky- schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:32:
[...]

Heb je hem al besteld? Ik zit met hetzelfde 'probleem' haha..
In dat geval is het misschien toch momenteel verstandiger om te wachten. De extra korting van 2.950eu die Tesla gaf bovenop de SEPP is verdwenen.

Met de groeiende concurrentie en uitfasering verwacht ik nog wel een actie vanuit Tesla (ja, glazen bol) en mocht die niet komen, heb je jezelf wat extra tijd gegeven voor het geval de Juniper uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Edje040 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Verschil zal wel meevallen denk ik. Anders is het immers geen concurrent van de Y.
Precies: geen concurrent

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
jzoin2 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:39:
[...]
Idd die m3 concurrent van ze heeft toch ook een vergelijkbare prijs. Vind het oprecht jammer dat de nieuwe model y zo lang op zich laat wachten.
Ja dat is met chinese staatssteun en zonder eu importheffing.
Maar the times
they are changing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Laatst online: 14:58
GeNiTaLiX schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:05:

Je kan het best ook even nakijken bij je polis.
Bij veel verzekeraars zit pechhulp inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Jmtpes schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Je kan het best ook even nakijken bij je polis.
Bij veel verzekeraars zit pechhulp inbegrepen.
Thanks. Zal ABN worden. Dacht daar niet bij. Maar ik kijk het na. Denk dat Tesla Road Assistance inderdaad niet gaat voldoen. Leuk voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
-Muncky- schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:02:
Stel, Tesla lanceert de Juniper.. hoe zeker zijn jullie over het model-aanbod? Kijkende naar het verleden zal er enkel gelanceerd worden met een LR AWD en Performance? SR RWD / LR RWD komen altijd (meestal) later?
Gewoon voor zijn die Juniper ellende.
nu is er volop keus in My waarbij je weet waar je aan toe bent.
De Juniper wordt waarschijnlijk nog weer verder uitgekleed, want Elon wil zo weinig mogelijk onderdelen en liefst onderhoudsvrij. Kun je op de aftermarket weer stalks gaan bestellen en sexy buttons om weer wat gebruikscomfort en functionaliteit terug te krijgen.
Terwijl je nu gewoon weet wat je krijgt.
Ook als de Juniper vandaag op de markt zou komen zou ik nog proberen de huidige MY te kopen (en dan is een eventuele ;leuke korting mooi meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
Er zijn niet voor niets nu acties op de model y. Leasemaatschappijen krijgen extra korting bij levering dit jaar. Ik denk dat de voorraad naar een minimaal niveau moet ivm een opvolger. Maar blijft gissen.

Kun je op de opvolger wachten, maar je weet niet wat die gaat kosten en wat er nu echt is aangepast. Ik ga er iig niet op wachten, moet alleen nog wachten tot december ivm huidige lease helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Edje040 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:00:
[...]
Inderdaad. Mijn keuze zal gaan tussen de nieuwe Y en de Sealion 07 maar dan zal Tesla wel op redelijke termijn met de nieuwe moeten komen (althans aankondigen per wanneer).
Als je avontuurlijk bent ingesteld kun je het best gewoon de Sealion 07 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
eltron schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:03:
[...]

Als je avontuurlijk bent ingesteld kun je het best gewoon de Sealion 07 bestellen.
Definieer avontuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Zijn er nog mensen die momenteel huurkoop overwegen bij de MY? Dit obv. de 1,99% rente die momenteel wordt aangeboden. Met 5-jaars deposito rentes van 3,25% is het misschien momenteel wel interessanter om juist GEEN lump sum betaling te doen? (tenzij je een huis wilt kopen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Dat laat ik dan weer graag aan ieders creativiteit over.

maar in mijn boek is daar vooral een relatie met risicobereidheid en risicobuffer.

Misschien is het een leuk alternatief
en misschien ook nog relatief voordelig
maar misschien valt het tegen
en misschien is het aan het eind van de dag toch duurder.

maar voor avonturiers prima keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:39
Tesla SuC in Groningen is eindelijk open Tesla FindUs

Geen slecht tarief met EUR 0,24 (20.00 - 16.00) en EUR 0,26 (16.00 - 20.00)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
goldmemberf1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:09:
Zijn er nog mensen die momenteel huurkoop overwegen bij de MY? Dit obv. de 1,99% rente die momenteel wordt aangeboden. Met 5-jaars deposito rentes van 3,25% is het misschien momenteel wel interessanter om juist GEEN lump sum betaling te doen? (tenzij je een huis wilt kopen ofzo)
In elk geval een interessante afweging.

Maar eenvoud en flexibiliteit is ook wat waard/mag wat kosten.
Zet je het geld op 5 jaar deposito is het toch weer jammer als je na 2 of 3 jaar weer wat anders wilt (en dan niet voor 1,99% kunt lenen).

en 3,25% is overigens ook weer niet top qua rendement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Dit is neem ik aan ook niet de stand wanneer je rijdt.
Dit is EASY ENTRY stand dus stuurkolom helemaal elektrisch weg geschoven.
Bekijk het eens (via menu in auto zelf, dus niet via Sentry app) als je er in zit, met stuur in correcte hoogte en diepte positie.
Dan zal je zien dat je vermoedelijk wél hele stuur ziet.
Ik in mijn hw3 2024 Y iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
eltron schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Dat laat ik dan weer graag aan ieders creativiteit over.

maar in mijn boek is daar vooral een relatie met risicobereidheid en risicobuffer.

Misschien is het een leuk alternatief
en misschien ook nog relatief voordelig
maar misschien valt het tegen
en misschien is het aan het eind van de dag toch duurder.

maar voor avonturiers prima keuze.
Het is lease dus dat scheelt. We gaan het zien. Laat ze allebei eerst maar eens op de markt komen. De huidige Y heeft voordelen, dat zeker, maar persoonlijk vind ik hem minder mooi dan de styling van de Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Laatst online: 19-09 12:59
Hoi allen, een vraagje. Vandaag mijn Model Y RWD standard range in ontvangst genomen. Rit naar huis zowel met TACC als AP gereden. Snelheid ingesteld op 110km. Ik zal de situatie proberen te omschrijven, wanneer ik achter een auto reed die 90km ging en van rijbaan wisselde, dus ik vrij baan had, bleef mijn auto erg langzaam optrekken naar de 110. Zo langzaam dat ik tussentijds het gaspedaal intrapte. Is dit standaard zo of kan dit op de één of andere manier ingesteld worden?

Het ging serieus met stappen van 1 kilometer sneller per 2 á 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Bekijk het eens (via menu in auto zelf, dus niet via Sentry app) als je er in zit, met stuur in correcte hoogte en diepte positie.
Jij bent echt slim :o

Je hebt ook helemaal gelijk. Zal dat morgen eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:03
Neco75 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:48:
..... erg langzaam optrekken naar de 110. Zo langzaam dat ik tussentijds het gaspedaal intrapte. Is dit standaard zo of kan dit op de één of andere manier ingesteld worden?
Dat gaat ook zo bij mijn net nieuwe 3 (in "chill" stand), dus dan effe wat gas erbij als er verkeer achterop komt ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 23:26
Marks69 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:25:
[...]

Volgens mij puur op afstand inschakelen.
Hoe heb je dit geregeld? LM regelt dat voor je?
Normaal is bestellen bij LM ook gelijk fiscale waarde omhoog?
Regelt LM, wordt na ontvangt aangeset, zit niet in bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Neco75 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:48:
Hoi allen, een vraagje. Vandaag mijn Model Y RWD standard range in ontvangst genomen. Rit naar huis zowel met TACC als AP gereden. Snelheid ingesteld op 110km. Ik zal de situatie proberen te omschrijven, wanneer ik achter een auto reed die 90km ging en van rijbaan wisselde, dus ik vrij baan had, bleef mijn auto erg langzaam optrekken naar de 110. Zo langzaam dat ik tussentijds het gaspedaal intrapte. Is dit standaard zo of kan dit op de één of andere manier ingesteld worden?

Het ging serieus met stappen van 1 kilometer sneller per 2 á 3 seconden.
Hij trekt erg conservatief op zolang er geen erg ruime vrije baan rondom je is. Eens hij 'zeker' is dat het ok is, begint hij er wel stevig aan te sleuren, lang geen volgas maar wel genoeg om het voor sommige passagiers oncomfortabel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Wekko306 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

De wieldoppen had ik er begin dit jaar al afgehaald, vind het zonder inderdaad veel beter staan. En de afname in efficiëntie neem ik voor lief.
Waar praat je over qua efficiëntie verschil? Hoeveel wh per 100km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Hamer schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Waar praat je over qua efficiëntie verschil? Hoeveel wh per 100km?
Dat inderdaad, zonder wieldoppen is ie wat minder efficiënt, oftewel wat hoger verbruik. Zou een procent of 5 moeten schelen, wat mij betreft verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Bob schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Hij trekt erg conservatief op zolang er geen erg ruime vrije baan rondom je is. Eens hij 'zeker' is dat het ok is, begint hij er wel stevig aan te sleuren, lang geen volgas maar wel genoeg om het voor sommige passagiers oncomfortabel te maken.
En heb je de afstand op je voorligger op 2 of 4 auto's staan dat maakt ook groot verschil. Rechter wieltje links of rechts drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
Weet iemand hoe het zit met de 0% financiering? Doet Tesla dit tot nu toe elk Q4? Ik heb mijn Model 3 nog tot maart '26 in goedkope bijtelling, en wilde ivm gezinsuitbreiding overstappen naar een Model Y zodra Juniper uitkomt. Nu is de 0% financiering wel heel interessant, maar is er nog geen Juniper. Ik vind het geen probleem tot volgend jaar te wachten (want de kleine is pas een paar weken oud en voor het komende jaar past het allemaal nog wel net in de auto), maar als dit echt voor het eerst in jaren is dat Tesla dit doet vind ik het wel een groot financieel risico als ik volgend jaar met een paar procent moet gaan financieren. Heeft iemand daar info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Ted038 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Dat gaat ook zo bij mijn net nieuwe 3 (in "chill" stand), dus dan effe wat gas erbij als er verkeer achterop komt ....
Hmm oke, echter rijd ik niet in de chill stand, maar in de standaard modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Alexander1984 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

En heb je de afstand op je voorligger op 2 of 4 auto's staan dat maakt ook groot verschil. Rechter wieltje links of rechts drukken
Afstand staat op 2. Ook al zou de afstand op 7 staan, als de baan helemaal vrij is zou dat niets moeten uitmaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
eltron schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:16:
[...]

In elk geval een interessante afweging.

Maar eenvoud en flexibiliteit is ook wat waard/mag wat kosten.
Zet je het geld op 5 jaar deposito is het toch weer jammer als je na 2 of 3 jaar weer wat anders wilt (en dan niet voor 1,99% kunt lenen).

en 3,25% is overigens ook weer niet top qua rendement.
Klopt, maar volgens die redenatie is een lump sum betaling nog 'dommer' want dan ben je het geld in 1x kwijt, terwijl je het anders beter had kunnen laten renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:41
Is er iemand die zelf de AP computer heeft laten upgraden van HW2.5 naar HW3.0 zonder FSD aan te schaffen? Zo ja, wat waren hier de kosten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
delroystar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:46:
Is er iemand die zelf de AP computer heeft laten upgraden van HW2.5 naar HW3.0 zonder FSD aan te schaffen? Zo ja, wat waren hier de kosten van?
Ik heb dit 1 keer aangevraagd via de Tesla app (Model 3 SR+ 2019), en toen werd er aangegeven dat ik FSD moest aanschaffen O-)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 23:42
--Christiaan-- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:33:
Weet iemand hoe het zit met de 0% financiering? Doet Tesla dit tot nu toe elk Q4? Ik heb mijn Model 3 nog tot maart '26 in goedkope bijtelling, en wilde ivm gezinsuitbreiding overstappen naar een Model Y zodra Juniper uitkomt. Nu is de 0% financiering wel heel interessant, maar is er nog geen Juniper. Ik vind het geen probleem tot volgend jaar te wachten (want de kleine is pas een paar weken oud en voor het komende jaar past het allemaal nog wel net in de auto), maar als dit echt voor het eerst in jaren is dat Tesla dit doet vind ik het wel een groot financieel risico als ik volgend jaar met een paar procent moet gaan financieren. Heeft iemand daar info over?
Volgens mij doen ze dit niet elk jaar. Ik wilde eigenlijk wachten op de Juniper Model Y, maar met die rente die overigens uitkomt op 1,99% zie ik op de website, ben ik aan het overwegen om er nu een te bestellen.
Het is eigenlijk heel simpel voor mij, ik krijg momenteel 3,2% rente op mijn spaarrekening (vrij opneembaar) en als ik een rente van 1,99% hoef te betalen over het bedrag van de Model Y, dan is dat erg interessant.

Normaal gesproken als je het bedrag wilt lenen bij een bank, zit je al gauw op de 5 a 6 procent rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
ChromeFR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:01:
Ik rijd een Model 3 Highland en hoewel ik erg blij ben met de nieuwe Autopilot-update, krijg ik toch nog regelmatig het verzoek om het stuur een klein rukje te geven. Het komt minder vaak voor dan voorheen, maar het is nog steeds aanwezig. Ik vroeg me af of dit misschien te maken heeft met een verkeerde uitlijning van mijn camera (dat schijnt vaker voor te komen, vooral bij de Model Y). Daardoor is mogelijk niet het volledige stuur zichtbaar.

Zijn er andere Model 3 Highland-rijders die iets soortgelijks ervaren met hun Cabin Sentry-beeld? Bij mij lijkt de rechterkant van het stuur te ontbreken.

[Afbeelding]
Beeld is bij mij ook gelijk. Overdag werkt dit nu prima (op basis van m’n armen dus blijkbaar?), maar in de avond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
rbnw schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Volgens mij doen ze dit niet elk jaar. Ik wilde eigenlijk wachten op de Juniper Model Y, maar met die rente die overigens uitkomt op 1,99% zie ik op de website, ben ik aan het overwegen om er nu een te bestellen.
Het is eigenlijk heel simpel voor mij, ik krijg momenteel 3,2% rente op mijn spaarrekening (vrij opneembaar) en als ik een rente van 1,99% hoef te betalen over het bedrag van de Model Y, dan is dat erg interessant.

Normaal gesproken als je het bedrag wilt lenen bij een bank, zit je al gauw op de 5 a 6 procent rente.
Privé is de rente 1,99% en dat is hij volgens mij al langer, dat is nu geen speciale actie. Zakelijk is hij echt 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Beeld is bij mij ook gelijk. Overdag werkt dit nu prima (op basis van m’n armen dus blijkbaar?), maar in de avond niet.
Heb deze week een lange rit in het licht en donker gemaakt en in beide gevallen werkt AP geweldig. Heb geen enkele keer druk op het stuur hoeven uitoefenen of een melding gehad. Mijn auto zit op versie 2024.32.7.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01
--Christiaan-- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:33:
Weet iemand hoe het zit met de 0% financiering?
Ik kreeg de mail van Tesla hierover ook. Wat ik niet zo goed begrijp is dat de lening dus 0% is, maar er vervolgens dit in de kleine lettertjes staat:
Model Y is nu beschikbaar vanaf € 199,- per maand met 0% rente.*

*Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980.
De financial lease berekening is gebaseerd op een jaarlijks rentepercentage van 0%. De totale kosten van de financiering bedragen €27.158
Waar komen die kosten dan opeens vandaan? Sowieso kom je als je alle betalingen bij elkaar optelt op een lager bedrag uit dan de nieuwwaarde van de auto. Ergens klopt er dus iets niet en lijkt er sprake van een adder(tje) onder het gras. Helaas is op de Tesla website niks te vinden over de exacte voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
CyberEspresso schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Ik kreeg de mail van Tesla hierover ook. Wat ik niet zo goed begrijp is dat de lening dus 0% is, maar er vervolgens dit in de kleine lettertjes staat:

[...]

Waar komen die kosten dan opeens vandaan? Sowieso kom je als je alle betalingen bij elkaar optelt op een lager bedrag uit dan de nieuwwaarde van de auto. Ergens klopt er dus iets niet en lijkt er sprake van een adder(tje) onder het gras. Helaas is op de Tesla website niks te vinden over de exacte voorwaarden.
Iemand schreef hier een tijd terug dat rente% van 0% in Nederland niet meer toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kwaazaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:44:
[...]
Iemand schreef hier een tijd terug dat rente% van 0% in Nederland niet meer toegestaan is.
Voor consumenten, en zie hier precies waarom het niet mag volgens de AFM. Bij zakelijke contracten mag je elkaar naaien wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 19-09 14:04
CyberEspresso schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

[...]

Wanneer je het hebt over financial lease, denk ik dat de totale kosten het maandbedrag is keer het aantal maanden plus het slottermijn minus de aanbetaling. In mijn geval klopt dat bedrag, exclusief BTW dan. Wanneer je de aanbetaling op 0 zet, zou 't bedrag in de kleine lettertjes geklijk moeten ziijn aan maandbedrag x periode + slottermijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Mee eens. Gisteren speciaal op gelet. In de ochtend (donker) is het als vanouds. Regelmatig het "verzoek" om je stuur goed vast te houden. Overdag helemaal niet terwijl ik alleen maar 2 vingers aan de onderkant van het stuur hield zonder ook maar iets kracht te geven. (2024.32.7)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 16-09 15:54
--Christiaan-- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

Privé is de rente 1,99% en dat is hij volgens mij al langer, dat is nu geen speciale actie. Zakelijk is hij echt 0.
Dit was een tijd lang 6.99%. De 1.99% is een speciale actie, alleen wordt er niet mee "gestunt" op de manier zoals bijvoorbeeld de Tesla SEPP verdubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
--Christiaan-- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

Volgens mij is die 1,99% wel redelijk nieuw. De M3 zit bijv. op 6,99%.

Enige punt: het meest 'voordelige' is dan wel om een 60-maanden lening aan te gaan. Daar zit toch ook een bepaald risico aan. Wat als je de auto toch wil verkopen, een nieuwe woning zoekt (BKR), of iets anders in je privésituatie. Daarbij: hoe zit het juridisch, wordt je pas eigenaar van de auto nadat de laatste euro is overgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 13:33
Huurkoop betekent dat je pas eigenaar bent na het voldoen van alle betalingen.
Koop op afbetaling betekent dat je gelijk eigenaar bent.
Private lease betekent dat je betaalt voor gebruik, en voor/tijdens/na geen eigenaar zal zijn. Je bent dan gebruiker.
Abonnement hangt een beetje af van de inrichting, maar dan omzeil je meestal een BKR registratie. Het maandelijks bedrag is meestal wel hoger, omdat er een toeslag in zit voor het eerder mogen inleveren.
Dat zijn de voornaamste smaken behalve kopen met eigen geld, of via een PL (persoonlijke lening) bij een bekende kredietverstrekker/bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01
OllieMongollie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:53:
[...]
Wanneer je het hebt over financial lease, denk ik dat de totale kosten het maandbedrag is keer het aantal maanden plus het slottermijn minus de aanbetaling. In mijn geval klopt dat bedrag, exclusief BTW dan. Wanneer je de aanbetaling op 0 zet, zou 't bedrag in de kleine lettertjes geklijk moeten ziijn aan maandbedrag x periode + slottermijn.
Je hebt gelijk, het verschil zit in de BTW. Als ik de maandelijkse betalingen en de aanbetaling en slottermijn bij elkaar optel klopt het betaalde bedrag met de nieuwwaarde excl. BTW. Vind het nog steeds vreemd dat ze het hebben over 'kosten van financiering', want die zijn er dan eigenlijk niet lijkt me. Begreep dat 0% rente-aanbiedingen voor consumenten inderdaad niet meer zijn toegestaan omdat er dan altijd nog sprake was van veel verborgen kosten. Aangezien je niet echt meer iemand kan bellen bij Tesla, ga ik morgen maar eens naar de lokale Tesla showroom om te vragen hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Valt heel erg tegen alsnog. Dan ziet die alsnog heel veel niet van 't stuur(zie alleen 't midden zelf en het Tesla logo). Moet wel zeggen dat het 'schuifje' er ook een fisheye van maakt en daardoor minder zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Valt heel erg tegen alsnog. Dan ziet die alsnog heel veel niet van 't stuur(zie alleen 't midden zelf en het Tesla logo). Moet wel zeggen dat het 'schuifje' er ook een fisheye van maakt en daardoor minder zichtbaar is.
Schuifje? Haal dat ding eens weg dan?! Wat wordt dan het beeld?
Of zou zo'n schuifje nog van meerwaarde zijn bij huidige nagless firmwares?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 16:13
Ik heb nooit een schuifje gehad voor mijn interieur-camera en moet zeggen dat het nu ook goed werkt als ik het stuur iets hoger instel. Voorheen had ik hem op zijn laagst en het meest naar voren, maar kreeg toen alsog de nags voor het uitoefenen van druk op het stuur.

In combinatie met de interieurcamera en het instellen van het stuur, ervoor gezorgd dat de onderkant van het stuur beter zichtbaar is. Dat heeft geholpen, want ik kan nu (zoals anderen hier ook aangeven) met een vinger op het stuur doorrijden zonder de nags. Ik vind het een verademing :)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Pagina: 1 ... 451 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: