Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 450 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.438 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanhetgasaf
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-08 15:20
pjot1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Andere weggebruikers vinden het bloedirritant als je geen richtingaanwijzer gebruikt. ;)
Ik geef richting aan als dat nuttig is en niet omdat het moet. Dus op de snelweg altijd als ik naar links ga, maar niet altijd als ik naar rechts ga omdat dat een logische actie is die voortvloeit uit het feit dat je niet links mag blijven rijden.

Maar goed, dat was niet het issue wat ik hier naar voren probeerde te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
gjcvro schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat 90% zich vergist in de werkelijke kosten van een leaseauto. Ik kwam ooit op een bedrag van 750 euro wat een leaseauto per maand mij kostte, netto. Geen enkele collega geloofde me, maar kon ook geen speld tussen mijn simpele rekensom krijgen.
Klopt, ik ben het eens na gaan rekenen en kwam er achter dat de leaseauto niet zo voordelig is als ik dacht. Dat komt mede doordat als ik af zie van een leaseauto ik een bruto vergoeding krijg van 875 waar kilometervergoeding netto van wordt uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21
Vanhetgasaf schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:57:
Ik heb een Tesla Model 3 Highland van bijna een jaar oud. Als ik ga rijden zet ik altijd eerst de rijstrook overschrijdingswaarschuwing en de snelheidswaarschuwing uit. De laatste tijd heb ik echter dat de rijstrook overschrijdingswaarschuwing toch gaat werken na ca. een half uur. Als ik kijk of hij ook echt aanstaat dan toont het scherm dat hij uitstaat. Dit gebeurt zowel in de ACC als in normale modus. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind dat getril aan mijn stuur als ik even geen richtingaanwijzer aan heb als ik naar rechts ga echt bloedirritant.
Idem dito hier. Bloedirritant die trilling wanneer je geen richting aan geeft. Ook de overschrijdingswaarschuwing lijkt precies averechts te werken. Wanneer die bij mij afgaat bouwt ie juist een weerstand bij het tegensturen, waarom heb ik nooit gesnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Bobo221 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:53:
Idem dito hier. Bloedirritant die trilling wanneer je geen richting aan geeft. Ook de overschrijdingswaarschuwing lijkt precies averechts te werken. Wanneer die bij mij afgaat bouwt ie juist een weerstand bij het tegensturen, waarom heb ik nooit gesnapt.
Omdat hij denk dat je van je baanvak afwijkt en je terug in je vak probeert te sturen?
Of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21
Slonzo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Omdat hij denk dat je van je baanvak afwijkt en je terug in je vak probeert te sturen?
Of is dat niet wat je bedoelt?
Hij probeert bij mijn M3 2024 bijna het tegenovergestelde te doen. Als de overschrijdingsfunctie afgaat wordt dat weergeven als een blauwe lijn op het scherm. Op dat moment wordt er op het stuur een weerstand vergelijkbaar met autopilot geactiveerd. Dus als ik terug naar het midden wil gaan moet ik eerst de weerstand breken en dan pas centreren weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Deze locatie op de A1 is ook een fijne om met auto steer te rijden:

https://www.google.com/ma...wOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Daar knalde de MY me bijna nog even de afslag naar het tankstation af :D

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CrashOne schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:11:

Dat is standaard bij die constructie op een spitsstrook. Spitsstrook A2 van Kerensheide naar Het Vonderen is gewoon niet leuk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Hebben meerdere mensen dit?
Best koud vanmorgen, stoelverwarming aan gezet via voice. Na een uur kwam ik op het werk, pak mijn tas van de achterbank: achterbank ook verwarmd...
Gisteren geupdate naar 32.7

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Vanhetgasaf schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Ik geef richting aan als dat nuttig is en niet omdat het moet. Dus op de snelweg altijd als ik naar links ga, maar niet altijd als ik naar rechts ga omdat dat een logische actie is die voortvloeit uit het feit dat je niet links mag blijven rijden.

Maar goed, dat was niet het issue wat ik hier naar voren probeerde te brengen.
Veel mensen gaan niet eens naar rechts. Mensen kunnen niet gedachten lezen. Maar je hoeft je niet te verantwoorden hoor! ;)

90% van de mensen rijdt niet logisch :P

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 15-10-2024 15:31 . Reden: De HK is een paar deuren verderop ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Knip

[ Voor 92% gewijzigd door Notna op 15-10-2024 15:32 . Reden: De HK is een paar deuren verderop ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
CrashOne schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:11:

Daar trek ik hem elke dag eventjes van de autosteer af vantevoren ja. Is een mix tussen de inmiddels oude legacy autopilot software stack en het achterlijke concept van een spitsstrook maken op een vluchtstrook.

Moet je eens de A50 Apeldoorn > Arnhem of andersom gaan rijden en dan op de spitsstrook rijden, elke +- 2-3km een mini hartaanval omdat ie je die https://maps.app.goo.gl/UKcZaNthsX16bfdHA noodhavens op wil hebben doordat er maar een heel dun lijntje loopt.

Mijn HW4 Y heeft daar véél meer last van dan mijn "oude" HW3 3 dat had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Maasluip schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Dat is standaard bij die constructie op een spitsstrook. Spitsstrook A2 van Kerensheide naar Het Vonderen is gewoon niet leuk.
Dit is ook een leuke en AP kan deze situatie niet handelen omdat je vanuit één rijstrook precies uitkomt op de onderbroken streep tussen twee rijstroken. AP kiest er dan voor om flink te remmen omdat deze geen keuze maakt tussen de twee rijstroken.
Het verloop van deze weg ken ik dus snel ingegrepen door stroom bij te geven.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26

GeNiTaLiX

Naapje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZrhYve3SETD73Kb90lK7oB_g2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iF0kydlZ5TUl5ggaQXgGQfjS.png?f=fotoalbum_large

Nog een laatste check. Ben er nog niet helemaal uit. Is deze schatting realistisch? Ik schat de restwaarde van de Y wat lager in, omdat ik de Juniper nu net ga mislopen. Via Independer is de verz. van de Y wat lager dan de 3 (vreemd), maar als ik het direct bij ABN invoer komt het weer wat hoger uit.

Volgens die berekening zou de Y +/- 20 duurder zijn in de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:30:
[Afbeelding]

Nog een laatste check. Ben er nog niet helemaal uit. Is deze schatting realistisch? Ik schat de restwaarde van de Y wat lager in, omdat ik de Juniper nu net ga mislopen. Via Independer is de verz. van de Y wat lager dan de 3 (vreemd), maar als ik het direct bij ABN invoer komt het weer wat hoger uit.

Ik denk dat 20k restwaarde na 7 jaar optimistisch is in beide gevallen, daarnaast denk ik dat 150Wh/km (aan laadpaal kant) voor de Y optimistisch is met gewoonlijk 100 op de teller rondrijden.

Mijn laatste laadsessie was 58,28kWh volgens de laadpaal van 3 naar 100% op een Y RWD met +- 2500km op de klok. 350km since charge. Incl 2x voorverwarmen (+- 5% accu totaal) in de ochtend. is al 166Wh/km. 260km van die 350 was normaal 100 rijden, de overige +- 80 km was rustig rijden op de rechterbaan.

Verbruik in de auto 143Wh/km. of 50kWh verbruikt tijdens het rijden.

BMS gaf nog 7kWh aan, dus er is ergens nog een behoorlijk buffer rondom de 0% :+

Er zit dus verschil tussen verbruik IN de auto en daadwerkelijk verbruik aan de paal incl laadverliezen, voorverwarmen etc.

Edit: Daarnaast kosten banden excl omleggen gauw €240 euro per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
bert pit schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:19:
Hebben meerdere mensen dit?
Best koud vanmorgen, stoelverwarming aan gezet via voice. Na een uur kwam ik op het werk, pak mijn tas van de achterbank: achterbank ook verwarmd...
Gisteren geupdate naar 32.7
Dan heeft hij jouw tas als passagier beschouwd denk ik, en daar ook de stoelverwarming voor aangezet.
Morgen opnieuw proberen met de tas in de frunk/trunk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51

RvV

Over de restwaarde zal niemand iets zinnigs kunnen zeggen. Over zo'n lange periode kan er nog van alles gebeuren in de wereld waardoor die prijs alle kanten op kan.
Verder zit ik vanaf Jan 2024 tm nu (21dkm) op een gemiddeld verbruik van 142. Dat komt voornamelijk omdat de vrouw er nogal ruig mee scheurt. Zelf zou ik wel onder de 140 kunnen komen. Als je doortrapt en de winter mee zou tellen, dan kom je snel richting 160 gok ik.
Verder is de prijs van de banden nogal laag. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Mar.tin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat 20k restwaarde na 7 jaar optimistisch is in beide gevallen, daarnaast denk ik dat 150Wh/km (aan laadpaal kant) voor de Y optimistisch is met gewoonlijk 100 op de teller rondrijden.

Mijn laatste laadsessie was 58,28kWh volgens de laadpaal van 3 naar 100% op een Y RWD met +- 2500km op de klok. 350km since charge. Incl 2x voorverwarmen (+- 5% totaal) in de ochtend. is al 166Wh/km. 260km van die 350 was normaal 100 rijden, de overige +- 80 km was rustig rijden op de rechterbaan.

Verbruik in de auto 143Wh/km. of 50kWh verbruikt tijdens het rijden.

BMS gaf nog 7kWh aan, dus er is ergens nog een behoorlijk buffer rondom de 0% :+

Er zit dus verschil tussen verbruik IN de auto en daadwerkelijk verbruik aan de paal incl laadverliezen, voorverwarmen etc.
Dankje voor de uitleg. Ja, ik vond de restwaarde lastig in te schatten. Ik zal het verbruik nog iets hoger zetten.
RvV schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:40:
Over de restwaarde zal niemand iets zinnigs kunnen zeggen. Over zo'n lange periode kan er nog van alles gebeuren in de wereld waardoor die prijs alle kanten op kan.
Verder zit ik vanaf Jan 2024 tm nu (21dkm) op een gemiddeld verbruik van 142. Dat komt voornamelijk omdat de vrouw er nogal ruig mee scheurt. Zelf zou ik wel onder de 140 kunnen komen. Als je doortrapt en de winter mee zou tellen, dan kom je snel richting 160 gok ik.
Verder is de prijs van de banden nogal laag. :)
Ik ging niet uit van de duurste banden. Dus hoopte daar wat te kunnen sprokkelen. Maar zal deze ook wat hoger zetten! Thanks

( Probeer natuurlijk wel de vergelijking met benzine zo positief mogelijk te maken voor de waf, omdat ik het heel graag wil 😂 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Dankje voor de uitleg. Ja, ik vond de restwaarde lastig in te schatten. Ik zal het verbruik nog iets hoger zetten.

[...]

Ik ging niet uit van de duurste banden. Dus hoopte daar wat te kunnen sprokkelen. Maar zal deze ook wat hoger zetten! Thanks

( Probeer natuurlijk wel de vergelijking met benzine zo positief mogelijk te maken voor de waf, omdat ik het heel graag wil 😂 )
Zolang je jezelf bewust bent dat je iets optimistisch rekent voor de WAF is dat prima toch? :+

Ik ben toevallig bezig met een set banden voor een set velgen die ik met zomerbanden koop. Ex omleggen en balanceren voor een set all-seasons https://www.bandenconcurr...902c9ece9d3f90bc37f6c205/

Je kunt vast ook "minder" kopen voor minder, https://www.bandenconcurr...ec9a4a38126a95b769408b02/

Ik zou zelf niet zo snel die €400,- beknibbelen op een "merkloze" band. hoewel ze best prima gereviewed lijken te worden https://www.autobandentes.../tristar/all-season-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Mar.tin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Zolang je jezelf bewust bent dat je iets optimistisch rekent voor de WAF is dat prima toch? :+

Ik ben toevallig bezig met een set banden voor een set velgen die ik met zomerbanden koop. Ex omleggen en balanceren voor een set all-seasons https://www.bandenconcurr...902c9ece9d3f90bc37f6c205/

Je kunt vast ook "minder" kopen voor minder, https://www.bandenconcurr...ec9a4a38126a95b769408b02/

Ik zou zelf niet zo snel die €400,- beknibbelen op een "merkloze" band. hoewel ze best prima gereviewed lijken te worden https://www.autobandentes.../tristar/all-season-power
Dankje voor de toelichting! Meteen opgeslagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[Afbeelding]

Persoonlijk denk ik dat de restwaarde van de Y toch wel hoger is dan de 3, familie auto's met veel ruimte verkopen altijd net wat makkelijker (en wat dat betreft is er geen enkele concurrentie in die prijsklasse).

Misschien heb je er niks aan maar net even gekeken wat onze M3 de afgelopen 5 jaar aan onderhoud heeft gekost, prijjzen zullen wel ex btw zijn (van LM pagina)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju8YJzxCS0YhUCdUvaywVaI3nfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d80htHglsW5q3RZTneT4mKqc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door NightHawk4 op 15-10-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
Norbertus schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:43:
[...]

Ik heb deze er onder gezet. Ze zitten er pas een week onder dus ik kan nog niet oordelen hoe effectief ze zijn. Ze zijn wat groter dan de eerder geposte variant, maar dat heeft ook een functie lijkt me. Qua uiterlijk niet heel storend, al is het zonder uiteraard mooier:

https://nl.aliexpress.com...jzAH&gatewayAdapt=glo2nld
Hoe bevalt de spatlappen?
Ik wil namelijk binnenkort ook spatlappen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ik wil graag het logo en de letters donker maken op mn 3 highland. Dacht zelf aan donkere logos of letter aankopen op internet.

Iemand nog tips of ervaringen die kan kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
Jmtpes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:20:
Ik wil graag het logo en de letters donker maken op mn 3 highland. Dacht zelf aan donkere logos of letter aankopen op internet.

Je kan de letters ook wrappen of plasti dippen.
Op youtube vind je wel hoe dat makkelijk kan. Het is een prutswerk, maar niet ondoenbaar, en als het mislukt zou je geen schade mogen hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
reggydub76 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:13:
Ik heb sinds vandaag geen premium connectiviteit meer. Meer dan 4,5 jaar gewoon gehad, nu opeens niet meer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja ik ook. Gebeld met leasemaatschappij maar ze zeggen dat het vanuit tesla is gebeurd. Tot nu toe lijkt dat wij gewoon gratis premium heb gekregen - want LM heeft het niet voor betaald. Ik zeg "jah, maar nu na 3 jaar opeens heb ik het niet meer" en LM zegt "ja het is echt vanuit tesla, dus je zou zelf abbo moeten aansluiten"

Meer mensen last van? Ik dacht tot nu toe dat de 10eur gewoon meegenomen is in de lease.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15
SirLct schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Ja ik ook. Gebeld met leasemaatschappij maar ze zeggen dat het vanuit tesla is gebeurd. Tot nu toe lijkt dat wij gewoon gratis premium heb gekregen - want LM heeft het niet voor betaald. Ik zeg "jah, maar nu na 3 jaar opeens heb ik het niet meer" en LM zegt "ja het is echt vanuit tesla, dus je zou zelf abbo moeten aansluiten"

Meer mensen last van? Ik dacht tot nu toe dat de 10eur gewoon meegenomen is in de lease.
Ik heb het slechts 1.5jaar ofzo gehad, volgens mij zolang er niet een echt abbonement was gaven ze t gratis. Denk dat jullie gewoon erg veel geluk hebben gehad. Heb wel ooit gelezen dat je t zelf kan afsluiten en dan bij de werkgever als onkosten voor de auto kan opgeven, zodat je dat bruto netto kan verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Tommie12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Je kan de letters ook wrappen of plasti dippen.
Op youtube vind je wel hoe dat makkelijk kan. Het is een prutswerk, maar niet ondoenbaar, en als het mislukt zou je geen schade mogen hebben.
Plastidippen heb ik een beetje slechte ervaring mee. Na een bepaalde tijd gaat het loszitten. Sowieso bedankt voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
[Afbeelding]

Restwaarde van 20k na 7 jaar? Ik zie nu al Model 3's voorbij komen van ruim onder de 20 en die zijn dan
ongeveer 5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
Jmtpes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Plastidippen heb ik een beetje slechte ervaring mee. Na een bepaalde tijd gaat het loszitten. Sowieso bedankt voor je tip.
Tja, je moet eerst heel goed poetsen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

jmderonde schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

Restwaarde van 20k na 7 jaar? Ik zie nu al Model 3's voorbij komen van ruim onder de 20 en die zijn dan
ongeveer 5 jaar oud.
Een highland is een héél ander verhaal dan een 2019 M3 van de boot....

En 7 jaar a 17k per jaar of 5 jaar 30/40k per jaar? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58

Ik heb ze laten vervangen voor zwarte. :) Geen gedoe met plastidip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qztvN1DaiU8PUvA1dyBMgbPa4YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ja69Q61Cf7Sz26QqfGjvwdC4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H56Wp17rMit-ku136Ga3T_jwar8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MuAY13CUOkSKgabcEsAa3nY.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

NightHawk4 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Dat dacht ik ook een beetje. In de praktijk zal ik rond de 15k per jaar rijden denk ik.

Vandaag nog even gebeld door Sales Advisor. Huurkoop zit nu op 2% rente voor de Y ( gelijk aan spaar). We kunnen het bekostigen, maar als ik de slotsom (bijv. 15-20k) over 24mnd zet is de hap wat minder fors en pak ik de spaarrente ook mee. Ga nu toch twijfelen met de Y. Morgen nog maar een proefrit.

Ik vond die Highland upgrade zo verdomd lekker rijden en de kinderen vinden het schermpje natuurlijk de beslissende factor, maar de ruimte is wat beperkt en wil wel de subsidie meepakken.

Keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
[Afbeelding]

Restwaarde ten spijt heb ik nu met 80k kilometer gemiddeld 169 Wh/km gereden met een MY RWD. Weet niet hoe jouw rijstijl is maar zou 't niet teveel naar jezelf toerekenen zeg maar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

Eddos schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

Dan heeft hij jouw tas als passagier beschouwd denk ik, en daar ook de stoelverwarming voor aangezet.
Morgen opnieuw proberen met de tas in de frunk/trunk :)
Ik druk mij niet goed uit, de tas lag voor de bank op de grond.Ik steunde op de bank om de tas te pakken en voelde een behoorlijke warmte. Zou de tas wel op de achterbank liggen, dan zou ook de gordeldetectie gaan piepen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Vissa66 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:16:
[...]

Ik heb ze laten vervangen voor zwarte. :) Geen gedoe met plastidip.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het gewoon Ali of heb je elders gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56
[...]

De 22/23 versies van het oude model schrijven niet eens hard af. Maar goed, zelfs de Highland is over 7 jaar natuurlijk niet het nieuwste model meer. Niemand weet hoe hard een auto afschrijft. Een auto is hobby en dat kost geld.

Ik verwacht trouwens ook op den duur serieuze concurrentie van China. Je ziet die nog achter blijven, al is dat niet extreem veel meer. De meeste Europese merken hebben ze al ingehaald.

Momenteel is Tesla wat mij betreft nog steeds de benchmark waarmee je alternatieven zou moetem vergelijken. Dan is er eigenlijk nog geen alternatief. De meeste merken zijn een stuk duurder ook nog eens. Chinezen kunnen goedkoop bouwen en maken de beste accu's. Het kan zomaar zijn dat de rest van de auto ook zo goed wordt voor concurrerende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
Jmtpes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Is het gewoon Ali of heb je elders gekocht?
Zou ik moeten navragen, de detailer heeft ze gekocht/vervangen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Dat dacht ik ook een beetje. In de praktijk zal ik rond de 15k per jaar rijden denk ik.

Vandaag nog even gebeld door Sales Advisor. Huurkoop zit nu op 2% rente voor de Y ( gelijk aan spaar). We kunnen het bekostigen, maar als ik de slotsom (bijv. 15-20k) over 24mnd zet is de hap wat minder fors en pak ik de spaarrente ook mee. Ga nu toch twijfelen met de Y. Morgen nog maar een proefrit.

Ik vond die Highland upgrade zo verdomd lekker rijden en de kinderen vinden het schermpje natuurlijk de beslissende factor, maar de ruimte is wat beperkt en wil wel de subsidie meepakken.

Keuzes..
2 procent ja? Waar vind je die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Want een Highland komt niet met de boot? Verder gaat het snel qua ontwikkeling dus of een Highland over 5 jaar zoveel meer restwaarde heeft moet nog blijken.

20k restwaarde na 7 jaar is wel jezelf rijk rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 15-10-2024 20:53 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:49
Vanhetgasaf schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:47:
[...]Ik geef richting aan als dat nuttig is en niet omdat het moet. Dus op de snelweg altijd als ik naar links ga, maar niet altijd als ik naar rechts ga omdat dat een logische actie is die voortvloeit uit het feit dat je niet links mag blijven rijden.
Dus je realiseert je wel dat het moet? Maar je denkt het gewoon beter te weten?

Artikel 55 Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.

De Tesla grijpt dus correct en terecht in. Dat je dat niet leuk vindt... tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
DaCoTa schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

Nee geen apart abonnement nodig, alleen is het laden is €0.08/kWh goedkoper als je dat wel doet.
Klopt, ik heb de Tesla en de Kia allebei in de Tesla app staan. Die biedt dan in het menu onder <opladen><voor uw andere voertuig> de optie lidmaatschap (9,99/mnd) dus je kunt uitrekenen of dat in jouw geval voordelig is.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Sunri5e schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

2 procent ja? Waar vind je die?
Model y - huurkoop. Niet op de model 3
Inspired schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Want een Highland komt niet met de boot? Verder gaat het snel qua ontwikkeling dus of een Highland over 5 jaar zoveel meer restwaarde heeft moet nog blijken.

Ja snap ik, dat moet ik ook niet doen. Het was lastig inschatten. Ik zal uitgaan van een lagere waarde. Ik nam ook het argument mee dat het aantal km's laag zal liggen. Maar 7 jaar is lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:43
stefxx schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:02:
[...]
Dus je realiseert je wel dat het moet? Maar je denkt het gewoon beter te weten?

Artikel 55 Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.

De Tesla grijpt dus correct en terecht in. Dat je dat niet leuk vindt... tsja.
Misschien is dát wel de reden waarom veel van die hardnekkige linkerbaanvak-rijders er blijven rijden : gewoon geen zin om telkens te moeten knipperen. Niet nuttig (genoeg) om te knipperen, dus blijven ze maar links rijden. :o

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 09:47
Jmtpes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Hoe bevalt de spatlappen?
Ik wil namelijk binnenkort ook spatlappen aanschaffen.
Wat kan ik er van zeggen: ze blijven goed zitten en ik vind ze er ok uitzien. Hoe effectief ze zijn kan ik nog moeilijk beoordelen. Ik heb de auto ook nog niet gewassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57

Via Ali heb je voorlogo, letters Tesla en (in mijn geval) Dual Motor in het zwart voor pak ‘m beet 35 euro.

Föhnen, goed föhnen, en je haalt de oude letters/logo er zo af en plakt de nieuwe er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Tesio schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Ik vind het wel belangrijk om die voordeligheid van privé rijden t.o.v. leasen te nuanceren met het feit dat een privé auto een investering kost in jaar 0. Er is sprake van kapitaalkosten. Door te leasen blijft deze investering uit, hetgeen (1) kan worden gebruikt voor iets anders waar je waarde aan hecht, en/ of (2) een toekomstig rendement kan genereren (welke de kosten van leasen weer drukt).
O maar je kunt ook prive leasen of lenen.
en het maandbedrag vrijwel volledig betalen uit de besparing van de fiscale bijtelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Mijn ervaring met de Y:
Langdurig verbruik (na bijna 2 volledige jaren): 162 Wh/km. Dit is inclusief meerdere lange ritten in de winter met 140 km/h op de snelweg in Duitsland. In de gunstige periode met goed weer en 100 km/h veel lager ook wel mogelijk. Maar goed, ik reken zelf voor het gemak met 200 Wh per km inclusief laadverliezen, hoewel het eerder 170-180 Wh/km is incl 5-10% laadverliezen.

Banden: 54.000 km gereden op twee sets zomer en winter. Beiden hebben nog prima profiel en ik denk zeker dat ze bij elkaar veel meer dan 100.000 km halen. Dit is ook erg afhankelijk van je rijgedrag. Goede banden zijn wel duur door het grote formaat, maar mijn Nokia winterbanden kwamen op €900 voor de set.

Afschrijving: ik heb zelf gerekend met lineair afschrijven over 10 jaar. Geen idee wat het wordt... Uiteindelijk de auto via mijn zaak gekocht en dan schrijf ik in 5 jaar af. Ik hoop over 3 jaar op hele lage biedingen van de handel zodat ik hem voordelig naar prive kan halen...

Vergoeding werkgever moet je daar vragen... In elk geval mag de werkgever €0,23 per km onbelast vergoeden.

Uiteindelijk kun je het alle kanten op rekenen. Ik heb het zelf destijds vergeleken met wat ik voorheen deed: een 4-5 jaar ex-lease fossiel rijden. Dan vergeleek ik een Megane van minder dan €28.000 nieuw met een nieuwe Hyundai Ioniq 5 met alle snufjes erop twv €58.000 en dat scheelde €100-150 per maand. Dat vond ik het helemaal waard alleen al ivm de extra luxe en comfort.

Dus als je het wilt en je kunt het missen zou ik zeggen, gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Toch echt wel interessante concurrent geworden van de model y
YouTube: 2025 BYD Sealion 7 Review: RIP Tesla Model Y!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Die wordt hier wel een stuk duurder dan de model Y.
Zeker incl importheffing en btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
eltron schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:46:
[...]

Die wordt hier wel een stuk duurder dan de model Y.
Zeker incl importheffing en btw
Verschil zal wel meevallen denk ik. Anders is het immers geen concurrent van de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Norbertus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:18:
[...]

Wat kan ik er van zeggen: ze blijven goed zitten en ik vind ze er ok uitzien. Hoe effectief ze zijn kan ik nog moeilijk beoordelen. Ik heb de auto ook nog niet gewassen.
Je klinkt in ieder geval niet negatief. Voor 15 euro wil ik ze ook wel uittesten op mn M3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 23:26
Marks69 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:25:
[...]

Volgens mij puur op afstand inschakelen.
Hoe heb je dit geregeld? LM regelt dat voor je?
Normaal is bestellen bij LM ook gelijk fiscale waarde omhoog?
Ik heb de LM gevraagd en die zei ja
Ayvens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Motip plasti spray.
Ruim afplakken, dan spuiten. Met een plastic of houten prikkertje langs de naad tussen de carrosserie en het logo gaan. Dan de plastispray als vrl vsn de lak trekken. Spuit minimaal 6 lagen met 5 minuten tussen iedere laag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WsZxTZNpz629MFRehjzI8zPqpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxRUFyD57CAcNJafojaUu9ln.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txp5kPGr1zLwG31YT9SWZjwI0Xw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QdAcQ8cLEQCzYpVnHHMOiOc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
mjvdzwet schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:58:
[...]

Motip plasti spray.
Ruim afplakken, dan spuiten. Met een plastic of houten prikkertje langs de naad tussen de carrosserie en het logo gaan. Dan de plastispray als vrl vsn de lak trekken. Spuit minimaal 6 lagen met 5 minuten tussen iedere laag.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er wel strak uit, maar wat kost die spray?

Ik ben toch bang voor knoeien, ik heb gewoon de originele vervangen voor donkere logo’s, 32 euro totaal voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Model y - huurkoop. Niet op de model 3
Waar vind je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hamer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:02:
[...]

Ziet er wel strak uit, maar wat kost die spray?

Ik ben toch bang voor knoeien, ik heb gewoon de originele vervangen voor donkere logo’s, 32 euro totaal voor en achter.
Ik heb €13 betaald bij de lokale automaterialen boer.

Ik ben altijd bang met verwijderen en terugpakken dat het niet recht en juist uitgelijnd zit.

Bij mij zit het er nu 10 maanden op.

https://youtu.be/qKMzWy7Vs30?si=xEsddw2pycsaxnbA

[ Voor 6% gewijzigd door mjvdzwet op 15-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Edje040 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:51:
[...]

Verschil zal wel meevallen denk ik. Anders is het immers geen concurrent van de Y.
Idd die m3 concurrent van ze heeft toch ook een vergelijkbare prijs. Vind het oprecht jammer dat de nieuwe model y zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Inspired schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Dat was natuurlijk bij wijze van spreken. En of de ontwikkeling snel gaat of niet, het ging mij om het vergelijk. De afwerking van de 2019 series was dramatisch als je die met huidige generaties vergelijkt. Ik moet op elke verjaardag nog steeds de horrorverhalen aanhoren van de afwerking van Tesla's en waarom ik dan zo dom ben geweest er weer een te bestellen...

Maar goed als de accu technologie de komende jaren flinke sprongen maakt en 800km+ wordt de norm dan verandert ook dat weer de hele markt. Daarom lease ik dus (en het feit dat het mobiliteitsbudget niet beschikbaar is) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Laatst online: 18-09 23:02

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Goedenavond allen,

Ik ga morgen naar een 2019 Model 3 SR+ kijken. Nu vroeg ik me af, zijn er in het bijzonder nog grote of kleine dingen om even goed te controleren? En wellicht tips om misschien net wat af te kunnen dingen. Ik heb nog nooit eerder een EV gekocht of überhaupt zelf langs een garage geweest om een auto te kopen. Alle tips zijn welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door ryanator op 15-10-2024 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 15:34
ryanator schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:11:
Goedenavond allen,

Ik ga morgen naar een 2019 Model 3 SR+ kijken. Nu vroeg ik me af, zijn er in het bijzonder nog grote of kleine dingen om even goed te controleren? En wellicht tips om misschien net wat af te kunnen dingen. Ik heb nog nooit eerder een EV gekocht of überhaupt zelf langs een garage geweest om een auto te kopen. Alle tips zijn welkom!
Er staan volgens mij een paar honderd filmpjes op YT die precies deze vraag beantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ryanator schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:11:
Goedenavond allen,

Ik denk dat als je zoekt in dit topic (functie bovenaan) op "model 3 2019 tips opletten" (of daaromtrent) dat je dan best wat hits krijgt... De vraag wordt met regelmaat gesteld en is meermaals beantwoord. Zie hier een link met zoekopdracht en resultaten, vooral onderaan de pagina:
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Qua afdingen... Bepaal voor jezelf wat je maximaal wilt betalen en wees bereid om weg te lopen als ze je niet voldoende tegemoet willen komen.

Straal vooral zelfverzekerdheid uit wanneer je na het inspecteren zegt "ik ben wel geïnteresseerd, maar gezien de enorme golf aan lease Tesla's die er aankomt vind ik de prijs nog te hoog". Aarzel vervolgens niet bij het bedrag dat je noemt als hij (meestal een hij zo'n autohandelaar...) vraagt wat je dan wel wilt betalen. Dus geen "uh ja, eh... misschien iets richting €xx duizend", maar "voor deze batterij degradatie en deze km stand is €xx redelijk".

Dat soort tips... Oefen desnoods thuis alvast. Die handelaren weten altijd meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben. Raak vooral niet gehecht aan die auto terwijl je nog aan het onderhandelen bent. Loop desnoods weg en ga naar een andere kijken. Er is best wat aanbod.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-10-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Schwarz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:15:
[...]

Bij Valk inderdaad. Naast de snelladers van ander aanbieders die er al stonden.
[Afbeelding]
Ze doen het! Ik heb er vandaag geladen. Nog niet te zien in de Tesla navigatie en zoals het nu lijkt zie ik die laadsessie niet terug in de app.

-edit- Hoogkerk is inmiddels wel te zien in de app

[ Voor 4% gewijzigd door Pierz op 15-10-2024 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
[...]

Dus eigenlijk heb je het 4,5 jaar gratis gehad (a 540euro) en dan ga je klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 16-09 15:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:14
NightHawk4 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:44:
[...]
De afwerking van de 2019 series was dramatisch als je die met huidige generaties vergelijkt. Ik moet op elke verjaardag nog steeds de horrorverhalen aanhoren van de afwerking van Tesla's en waarom ik dan zo dom ben geweest er weer een te bestellen...[...]
Vooral ook een hoop broodje aap en napraten hoor. Afgezien van een afgebroken knopje omdat iemand er met zijn schoen volop tegenaan is geknald is er weinig aan te merken op de afwerking van de model 3 waar ik nu in rij en die komt toch echt uit eind 2019, zoals de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:24
Wat ben ik blij met de laatste software versie, waar ik voorheen met AP echt kracht moest zetten op het stuur, zowat tegensturen voor me gevoel, hoef ik nu maar een vinger op het stuur te leggen. _/-\o_

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

Het was een lange tijd enorm lastig om ook maar iets vanuit Tesla te verrekenen met de LM, dus hebben ze op een gegeven moment gewoon die switch omgezet en iedere leaseauto op dat moment gewoon gratis gegeven. Want als je de CC invulde ging ineens alles daar vanaf...
Ergens in 2022, als ik het goed heb onthouden, waren al de eerste mensen die moesten gaan betalen voor premium connectivity. Nu hebben ze het inderdaad voor de rest ook maar omgegooid. Ik zie het als een mooie ~550E die ik nooit heb hoeven te betalen. Altijd mooi meegenomen :D
Tesla gaf overigens in 2019 al aan dat je moest betalen voor de premium connectivity bij een SR+ en later ook bij de RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 09:47
Jmtpes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:51:
[...]

Je klinkt in ieder geval niet negatief. Voor 15 euro wil ik ze ook wel uittesten op mn M3
Zeker niet negatief. Ik denk dat ze niet veel onderdoen voor de originele van Tesla. Het is alleen niet een accessoire om een uitgesproken mening over te hebben of enthousiast van te worden :) Ze passen goed, zien er prima uit en zullen functioneel zijn gezien de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kreeg vanmorgen de melding links onderin (waar je je kilometers, huidige nr etc ziet) dat ik ook AP kon aanzetten met twee X de hendel naar beneden. Hiervoor nog nooit gezien. Zit op 2024.32.7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 15:53
Oekol schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:26:
Kreeg vanmorgen de melding links onderin (waar je je kilometers, huidige nr etc ziet) dat ik ook AP kon aanzetten met twee X de hendel naar beneden. Hiervoor nog nooit gezien. Zit op 2024.32.7
Hoe zet jij hem anders aan? Of bedoel je de melding zelf, nee, dat heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
jzoin2 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:39:
[...]

Idd die m3 concurrent van ze heeft toch ook een vergelijkbare prijs. Vind het oprecht jammer dat de nieuwe model y zo lang op zich laat wachten.
Inderdaad. Mijn keuze zal gaan tussen de nieuwe Y en de Sealion 07 maar dan zal Tesla wel op redelijke termijn met de nieuwe moeten komen (althans aankondigen per wanneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:07
Wat een belabberde service bij Tesla.

Afgelopen vrijdag afgesproken dat ik vandaag een leenauto zou ophalen, werd ik opeens gebeld vandaag dat er geen leen auto beschikbaar is?

2.5 week normaal kunnen rijden sinds ik de auto (M3P) opgehaald heb bij Tesla, toen begonnen de problemen.

Alle camera systemen vielen uit, dus ook AP/veiligheid etc. Gebeld en ik kon na 1.5 week terecht. Ik werd toen 1 dag van te voren gebeld dat er opeens geen onderdeel was en dat ze ook niet wisten wanneer deze er was... (waarom pas 1 dag van te voren bellen)?

De auto maakt ook een raar zoemend geluid aan de voorkant, lijkt of op de warmtepomp of dat de auto altijd voorverwarmd.

Afgelopen vrijdag eindelijk geregeld dus dat ik een leenauto zou krijgen tot ik dus vanmorgen gebeld werd dat dat niet door ging vandaag.

Gisteren was er weer het zoemende geluid EN verloor ik 5 km aan stroom p uur. Ik heb de auto gereset (soft), maar geen resultaat. In de nacht opgeladen en nu heb ik geen gezoem (maar zal wel terug komen als ik weer rijd)

Ik maak mij nu zorgen om het zoemen en batterij verbranden in stilstand. Iemand iets soortgelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
jongetje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:51:
[...]

Dus eigenlijk heb je het 4,5 jaar gratis gehad (a 540euro) en dan ga je klagen?
Blijf even met je vooroordeelpoot vanaf :D
Ten eerste, ik heb het maar 2.5 bijna 3 jaar en niet 4.5j.
Ten tweede, ik klaag niet, ik dacht dat het gewoon meegenomen was in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
AP aanzetten bij mij is altijd hendel 2x naar beneden sinds dag 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:14:
[...]

Het was een lange tijd enorm lastig om ook maar iets vanuit Tesla te verrekenen met de LM, dus hebben ze op een gegeven moment gewoon die switch omgezet en iedere leaseauto op dat moment gewoon gratis gegeven. Want als je de CC invulde ging ineens alles daar vanaf...
Ergens in 2022, als ik het goed heb onthouden, waren al de eerste mensen die moesten gaan betalen voor premium connectivity. Nu hebben ze het inderdaad voor de rest ook maar omgegooid. Ik zie het als een mooie ~550E die ik nooit heb hoeven te betalen. Altijd mooi meegenomen :D
Tesla gaf overigens in 2019 al aan dat je moest betalen voor de premium connectivity bij een SR+ en later ook bij de RWD
Thanks, ik dacht altijd dat LM dat heb betaald en gewoon verrekend met mn werkgever. Good to know dat ik 300 eur gratis heb gehad :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
Dat is al een tijdje. Voordeel met twee keer trekken is dat wanneer AP om wat voor reden dan ook ineens stopt, hij overgaat naar TACC. Bij 1 keer trekken gaat AP eraf en gaat hij niet direct over op TACC en begint mn auto ineens af te remmen.
Althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:14:
[...]

De SR+ kreeg een maand premium en de LR een jaar, maar blijkbaar hebben ze vergeten daar naar te kijken.
Kwam in april 2022 de melding dat premium voor die modellen (maar volgens mij ook voor latere modellen) dat het premium feest per 1 mei 2022 afgelopen was.
Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Vooral ook een hoop broodje aap en napraten hoor. Afgezien van een afgebroken knopje omdat iemand er met zijn schoen volop tegenaan is geknald is er weinig aan te merken op de afwerking van de model 3 waar ik nu in rij en die komt toch echt uit eind 2019, zoals de meeste.
Indertijd stond het aflevertopic vol met panelgaps, loslatende rubbers en lak problemen, dus dat broodje aap verhaal is niet helemaal waar. Voor een auto in die prijsklasse waren de problemen ongekend, maar goed dat is nu gelukkig verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
NightHawk4 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:16:
[...]
Indertijd stond het aflevertopic vol met panelgaps, loslatende rubbers en lak problemen, dus dat broodje aap verhaal is niet helemaal waar. Voor een auto in die prijsklasse waren de problemen ongekend, maar goed dat is nu gelukkig verleden tijd.
Ik was er bij. Uiteraard stond dat topic vol met meldingen. Er werden dan ook een ongekend hoeveelheid van die auto's afgeleverd in een korte periode.
Maar nog los daarvan is het veelal ook gewoon opgelost door Tesla. Ik zie dus het probleem niet en ik snap al helemaal niet waarom mensen er jaren later nog steeds over beginnen op feestjes enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Stel, Tesla lanceert de Juniper.. hoe zeker zijn jullie over het model-aanbod? Kijkende naar het verleden zal er enkel gelanceerd worden met een LR AWD en Performance? SR RWD / LR RWD komen altijd (meestal) later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:22
Ook even mijn 2 cents over de nags. Direct na de update (2024.32.7, M3 2024 RWD) merkte ik geen verschil, nags all over.

Gistermiddag tijdens m'n ritje snelweg naar huis geen nags gehad, en ik heb echt m'n best gedaan door m'n handen op m'n schoot te houden en bijvoorbeeld naar de bijrijderstoel te kijken, tot aan het oncomfortabele toe (de weg voor me was leeg).

Ik heb op andere momenten ook m'n handen van het stuur gehad en dit ging prima, maar ook dat voelde zelf enorm oncomfortabel/onveilig, maar de auto vond het blijkbaar prima, van mij mag het wel weer wat strakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
-Muncky- schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:02:
Stel, Tesla lanceert de Juniper.. hoe zeker zijn jullie over het model-aanbod? Kijkende naar het verleden zal er enkel gelanceerd worden met een LR AWD en Performance? SR RWD / LR RWD komen altijd (meestal) later?
Volgens mij is de RWD direct gelanceerd bij de highland (correct me if I'm wrong), dus dat hoeft niet heel veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
goldmemberf1 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Volgens mij is de RWD direct gelanceerd bij de highland (correct me if I'm wrong), dus dat hoeft niet heel veel te zeggen.
Ja bij de highland is juist de P pas later geintroduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
LigeTRy schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:02:
Ook even mijn 2 cents over de nags. Direct na de update (2024.32.7, M3 2024 RWD) merkte ik geen verschil, nags all over.

Gistermiddag tijdens m'n ritje snelweg naar huis geen nags gehad, en ik heb echt m'n best gedaan door m'n handen op m'n schoot te houden en bijvoorbeeld naar de bijrijderstoel te kijken, tot aan het oncomfortabele toe (de weg voor me was leeg).

Ik heb op andere momenten ook m'n handen van het stuur gehad en dit ging prima, maar ook dat voelde zelf enorm oncomfortabel/onveilig, maar de auto vond het blijkbaar prima, van mij mag het wel weer wat strakker.
Ik merk in m’n M3H ook dat de camera intern overdag de boel goed kan zien. Als ik een melding krijg dat ik het stuur moet wiebelen dan is je hand op het stuur leggen al genoeg. Ook even getest of je hand net iets boven het stuur houden al goed is, dat was ook zo. Dus de camera is dan de checker.

Alleen in de schemering of in het donker werkt het totaal niet. Zelfs een hand zichtbaar boven op hee stuur wordt niet herkend, de enige optie is gewoon een beetje druk geven.

Achja, ik ben na al die tijd compleet gewend aan een beetje druk geven, dus dat doe ik uit automatisme sowieso wel (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Inruilwaarde van de Model 3 is ook verlaagd na de prijsaanpassing. Op de dag van de prijsaanpassing €27,8k geboden gekregen, nu 8 dagen later €25k met dezelfde km-stand. (M3RWD '23)

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 16-10-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
TweakerVincent schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:04:

Afgelopen vrijdag afgesproken dat ik vandaag een leenauto zou ophalen, werd ik opeens gebeld vandaag dat er geen leen auto beschikbaar is?

2.5 week normaal kunnen rijden sinds ik de auto (M3P) opgehaald heb bij Tesla, toen begonnen de problemen.

Alle camera systemen vielen uit, dus ook AP/veiligheid etc. Gebeld en ik kon na 1.5 week terecht. Ik werd toen 1 dag van te voren gebeld dat er opeens geen onderdeel was en dat ze ook niet wisten wanneer deze er was... (waarom pas 1 dag van te voren bellen)?

De auto maakt ook een raar zoemend geluid aan de voorkant, lijkt of op de warmtepomp of dat de auto altijd voorverwarmd.

Afgelopen vrijdag eindelijk geregeld dus dat ik een leenauto zou krijgen tot ik dus vanmorgen gebeld werd dat dat niet door ging vandaag.

Gisteren was er weer het zoemende geluid EN verloor ik 5 km aan stroom p uur. Ik heb de auto gereset (soft), maar geen resultaat. In de nacht opgeladen en nu heb ik geen gezoem (maar zal wel terug komen als ik weer rijd)

Ik maak mij nu zorgen om het zoemen en batterij verbranden in stilstand. Iemand iets soortgelijks gehad?
Het is vooral 's morgens en 's nachts koud buiten aan het worden, en dan gaat de warmtepomp draaien en die zoemt! Volgens mij ga jij bij het superchargen dan de brandweer bellen, want dan ontstaat er ook rook (lees: condens).

Waarom zo'n paniek? En dat alle camera's uitvallen kan ook met software te maken hebben. Of mogelijk een kabelboom die defect is. Maar op service.tesla.com kun je heel makkelijk terugvinden of er voor een bepaald model een reparatie is opgezet.

En dat je 5 km per uur verliest komt mogelijk door sentry. Je eerste Tesla?

https://www.tesla.com/own...emperature%20is%20reached.

Bij mij wordt het scherm ook af en toe zwart. Paniek? Nee hoor. Even een soft reset (2 wieletjes ingedrukt houden tot je een T ziet) en hij doet het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 16-10-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:08
Ik betwijfel of die 1.99% klopt. In de kleine lettertjes staat dat het een prijsaanduiding is en het om een rekenvoorbeeld gaat.

Als je naar de site van desbetreffende financierder gaat (CA Auto Finance NL (Findio)) en daar een berekening doet kom ik uit op een effectieve rente van 7,99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Laatst online: 16:18
Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:09:
[...]
…een afgebroken knopje omdat iemand er met zijn schoen volop tegenaan is geknald...
Dat maakt me toch wel nieuwsgierig welk knopje dat dan is hoor.. zo’n ding aan de zijkant van de stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 17-09 16:17
Oekol schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Haha ja dus de prijsverlaging in hun voordeel wordt doorgevoerd en jij voelt iets er van in je bijtelling. Het maandbedrag richting de baas zal wel 't zelfde blijven. Lekker via je wagenparkbeheerder spelen.
Guess what, die hebben ze er met succes uitgeflikkerd. Doorgeschoven naar HR. Die zijn overwerkt dus OviDrive ingehuurd. En die doen voornamelijk hetzelfde als ik al deed (alleen nu voor een dikker vergoeding) met uiteraard hetzelfde resultaat.

All happy moments...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 17-09 16:17
wootahH schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Dat zijn de regels van private lease. Zakelijk heb je vaak andere rechten/regels
Blijkbaar.
Dus ik ben opeens géén consument meer als ik de verplichte winkelnering bij Ayvens moet volgen van mijn baas.

Béétje raarrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 16-09 15:54
kaka schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Ik betwijfel of die 1.99% klopt. In de kleine lettertjes staat dat het een prijsaanduiding is en het om een rekenvoorbeeld gaat.

Als je naar de site van desbetreffende financierder gaat (CA Auto Finance NL (Findio)) en daar een berekening doet kom ik uit op een effectieve rente van 7,99%.
1.99% klopt wel degelijk, dit is een Tesla specifiieke "aanbieding". Is in het verleden ook al eens 1,99, 2,99 en toen lange tijd de reguliere 6,99 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ADutchGuy schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Dat maakt me toch wel nieuwsgierig welk knopje dat dan is hoor.. zo’n ding aan de zijkant van de stoel?
haha, ja. Specifiek die om de stoel te kantelen. Mijn vrouw zette haar voet neer op de plek van het knopje en dan breekt dat 5-weg ding snel af.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 16-10-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
Dit soort meldingen heb ik ook gehad toen ik m'n MY in juni '24 ophaalde. De eerste dagen popte er af en toe zo'n melding op. Net of de nieuwe features van de software aan je worden voorgesteld. Na een tijdje stopt het, het kan bij mij nooit langer dan twee weken geweest zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
vosje88 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Dat is al een tijdje. Voordeel met twee keer trekken is dat wanneer AP om wat voor reden dan ook ineens stopt, hij overgaat naar TACC. Bij 1 keer trekken gaat AP eraf en gaat hij niet direct over op TACC en begint mn auto ineens af te remmen.
Althans, dat is mijn ervaring.
SirLct schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

AP aanzetten bij mij is altijd hendel 2x naar beneden sinds dag 1....
DaCoTa schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:54:
[...]

Hoe zet jij hem anders aan? Of bedoel je de melding zelf, nee, dat heb ik nog nooit gezien.
Natuurlijk weet ik hoe het werkt, maar bedankt voor jullie reacties. Ik had een foto gemaakt van de melding die ik (volgens mij ook probeer uit te leggen) nog nooit gezien heb. Heb een foto gemaakt maar niet gepost omdat het anders weer reacties oplevert wat voor piraat ik wel niet ben etc. Maar omdat 't voor jullie zo onduidelijk was hier een voorbeeld van de melding. Geen perfecte foto maar dan snap je waar ik 't over had...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_huxtlAYV1Mhta0Dn4ZRMX1wkt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMdEKsDCoUA1KL5v1wIG2AkX.jpg?f=fotoalbum_large
JBL-freak schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Dit soort meldingen heb ik ook gehad toen ik m'n MY in juni '24 ophaalde. De eerste dagen popte er af en toe zo'n melding op. Net of de nieuwe features van de software aan je worden voorgesteld. Na een tijdje stopt het, het kan bij mij nooit langer dan twee weken geweest zijn.
Heb de auto al twee jaar, eerste keer dat ik 't zie. Dacht dat 't iets nieuws was :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
Mijn vorige auto was een Tesla M3 SR+ mid '19. Ik kwam uit een Mini One en heb daarvoor al flink wat auto's onder m'n kont gehad. Qua rijervaring springer er daar twee met kop en schouders boven uit. De Porsche 944 S (de 16 klepper uit 1987) en de M3.

De auto had bij aflevering geen issues, alles paste keurig, sloot netjes, geen windgeruis of andere 'veel voorkomende' problemen. Gewoon helemaal oke.

Storingen aan de M3: uiteraard de draagarmen, ergens bij 100k km, weet niet precies meer. En een defecte kabelboom van de achterklep waardoor de helft van de verlichting op de achterklep het niet meer deed.

In totaal heb ik er 155k mee gereden. De accu ging van initieel 411 (ish..) km al vrij vlot naar zo'n 350 km range (mede door software updates) en dat is eigenlijk de hele tijd wel zo gebleven. In de winter werd dat ong 310 km bij 100%. Helaas lukte het me niet om die km's ook daadwerkelijk te benutten, het resterende bereik liep harder terug (10% - 15%) dan het nog te rijden aantal km's volgens de navigatie.

De acceleratie was insane. Misschien had ik ook zo'n performance motor, ik heb dat nooit uitgezocht. Maar hij ging als de brandweer. De wegligging was ook nagenoeg perfect, alhoewel als het profiel minder werd de achterkant wel losser werd. Balans was perfect.

Ik had een zwarte. Geen steenslag, wel minuscule swirls door de wasstraat en rondom de deurgrepen. Maar niet meer dan gemiddeld. Wel was ie bijna altijd vies (ik woon in een polder met veel landbouw activiteiten).

Het interieur is altijd prima gebleven, geen slijtage aan het 'leer' of stuur. Er kwam wel een beetje speling in de bestuurdersstoel maar dat vond ik te weinig om te laten verhelpen.

Het was gewoon echt een heel goede auto waar ik met heel erg veel plezier in gereden heb.

Ik heb nu een MY RWD maar mis de 3 nog regelmatig vanwege de acceleratie en de wegligging.

[ Voor 2% gewijzigd door JBL-freak op 16-10-2024 14:22 . Reden: Initiele range twijfel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik rijd een Model 3 Highland en hoewel ik erg blij ben met de nieuwe Autopilot-update, krijg ik toch nog regelmatig het verzoek om het stuur een klein rukje te geven. Het komt minder vaak voor dan voorheen, maar het is nog steeds aanwezig. Ik vroeg me af of dit misschien te maken heeft met een verkeerde uitlijning van mijn camera (dat schijnt vaker voor te komen, vooral bij de Model Y). Daardoor is mogelijk niet het volledige stuur zichtbaar.

Zijn er andere Model 3 Highland-rijders die iets soortgelijks ervaren met hun Cabin Sentry-beeld? Bij mij lijkt de rechterkant van het stuur te ontbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/it9az_OZ8v8RJDI57ShCmr23aUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aL7OqOWM0hOZ4F5ACDZ9Cpgs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:24
ChromeFR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:01:
Ik rijd een Model 3 Highland en hoewel ik erg blij ben met de nieuwe Autopilot-update, krijg ik toch nog regelmatig het verzoek om het stuur een klein rukje te geven. Het komt minder vaak voor dan voorheen, maar het is nog steeds aanwezig. Ik vroeg me af of dit misschien te maken heeft met een verkeerde uitlijning van mijn camera (dat schijnt vaker voor te komen, vooral bij de Model Y). Daardoor is mogelijk niet het volledige stuur zichtbaar.

Zijn er andere Model 3 Highland-rijders die iets soortgelijks ervaren met hun Cabin Sentry-beeld? Bij mij lijkt de rechterkant van het stuur te ontbreken.

[Afbeelding]
Bij mij is de camerastand exact hetzelfde, en bij mij werkt AP nu perfect, hoef geen kracht meer te zetten op het stuur sinds versie 2024.32.x.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JBL-freak schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:53:
Mijn vorige auto was een Tesla M3 SR+ mid '19. Ik kwam uit een Mini One en heb daarvoor al flink wat auto's onder m'n kont gehad. Qua rijervaring springer er daar twee met kop en schouders boven uit. De Porsche 944 S (de 16 klepper uit 1987) en de M3.

De auto had bij aflevering geen issues, alles paste keurig, sloot netjes, geen windgeruis of andere 'veel voorkomende' problemen. Gewoon helemaal oke.

Storingen aan de M3: uiteraard de draagarmen, ergens bij 100k km, weet niet precies meer. En een defecte kabelboom van de achterklep waardoor de helft van de verlichting op de achterklep het niet meer deed.

In totaal heb ik er 155k mee gereden. De accu ging van initieel 411 km al vrij vlot naar zo'n 350 km range (mede door software updates) en dat is eigenlijk de hele tijd wel zo gebleven. In de winter werd dat ong 310 km bij 100%. Helaas lukte het me niet om die km's ook daadwerkelijk te benutten, het resterende bereik liep harder terug (10% - 15%) dan het nog te rijden aantal km's volgens de navigatie.

De acceleratie was insane. Misschien had ik ook zo'n performance motor, ik heb dat nooit uitgezocht. Maar hij ging als de brandweer. De wegligging was ook nagenoeg perfect, alhoewel als het profiel minder werd de achterkant wel losser werd. Balans was perfect.

Ik had een zwarte. Geen steenslag, wel minuscule swirls door de wasstraat en rondom de deurgrepen. Maar niet meer dan gemiddeld. Wel was ie bijna altijd vies (ik woon in een polder met veel landbouw activiteiten).

Het interieur is altijd prima gebleven, geen slijtage aan het 'leer' of stuur. Er kwam wel een beetje speling in de bestuurdersstoel maar dat vond ik te weinig om te laten verhelpen.

Het was gewoon echt een heel goede auto waar ik met heel erg veel plezier in gereden heb.

Ik heb nu een MY RWD maar mis de 3 nog regelmatig vanwege de acceleratie en de wegligging.
Een 2019 SR+ heeft nooit 411km EPA gehad.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Laatst online: 12:46
TweakerVincent schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:04:

Waarschijnlijk was voor een andere klant het onderdeel niet binnen waardoor de vervangende auto niet op tijd beschikbaar was. Desalniettemin best wel klote. Al verneem ik over andere merken dat ze de EV meestal een keer of twee, drie voor meerdere dagen nodig hebben om tot een verkeerde diagnose te komen. Maar balen is het zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
ChromeFR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:01:

[Afbeelding]
Mijn MY2023 zie je 't stuur geen eens.
Heb ook meer het idee dat hij naar m'n armen kijkt of die naar het stuur toe gaan zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uElktXkwyrQQTKR-tRVliN4dLrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6HHv0EbflSobrEMN3miND6k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggitzz
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-04 23:16
Hallo,

Ik ben nu een kleine 6 weken in het bezit van mijn witte model 3, het word ondertussentijd voor een nodige wasbeurt. Rijden jullie met de Tesla model 3 door de wasstraat?

Iemand heel toevallig bekend met deze wasstraat?
https://www.socialdeal.nl...?preference-city=parkstad

Ik lees graag jullie ervaringen!
Pagina: 1 ... 450 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: