Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 453 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.667.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marks69 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb hierdoor een duurdere offerte gekregen. LM geeft aan dat als EAP niet in fabrieksconfig zit , maar na levering wordt besteld, EAP bij verkoop door tesla wordt verwijderd, omdat de auto bij verkoop teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen.😔
Iemand ervaring mee?
Nou, dat lijkt me toch een heel raar verhaal. Als je prive die functie aanschaft moet je die ook door kunnen verkopen.

Enige wat ik me kan bedenken is dat bij inkoop door Tesla dit weer kan worden teruggezet (of dat Tesla er niet extra voor betaalt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Pierz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Als een basale functie zoals een richtingaanwijzer niet werkt meteen een service melding doen lijkt me?
Het vervelende is dat hij in 95% van de gevallen prima werkt.
In die overige 5% is het even een keer extra drukken op een andere plek....

Al met al, een service verzoek is gedaan.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag iets geks.

Ik moest kort iets wegbrengen met een aanhanger. Naderhand de trekhaak verwijderd, 7-polige adapter weggehaald, klep weer erop en wilde wegrijden.

Trailer Modus icoon bleef echter aanwezig, maar dan rood.

Uitgestapt, klep eraf, even in de contactdoos geblazen (ik dacht dat het misschien aan vocht ligt). Helaas: Trailer Modus icoon bleef aanwezig en rood.

Naar huis gereden. Auto uit, Reset via stuur. Geen resultaat.

Iemand bij wie dit bekend voorkomt? Ik kom zoekresultaten tegen met vocht in de contactdoos, maar voor ik een service verzoek indien toch even navragen hier...

Model Y RWD van eind 2022.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:31

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat heb ik ook vaker gehad. Gewoon trailer mode uitgezet en niets aan de hand. De volgende keer werkte het allemaal weer prima.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
Iemand een idee wat bij je ritten het vinkje "toevoegen aan rittenkaart" betekent/doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-05 10:35
Wat is hier de verwachting van de prijzen van de eind 2020 modellen die binnenkort uit de lease komen?

Long range 2020 hangt nu rond de 25K.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-05 20:22
dChained schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:43:
Wat is hier de verwachting van de prijzen van de eind 2020 modellen die binnenkort uit de lease komen?

Toevallig vandaag op de veiling (voor autohandelaren) voor mijzelf een aantal modellen (allemaal december 2019) bekeken:

SR + ging voor 16/17k
Long range AWD: 18/19/20k
Performance, 21 tot 23k

Ik had een Performance op het oog voor 21k max. ging weg voor 21.200 euro, 90k gelopen.

Omdat het handel is, moet je er nog een marge bij optellen uiteraard van een paar 1000 euro + er zit vaak ook nog wel wat werk aan zoals deuken/kleine schades zoals sterretjes in de ruit of velg schade.

Wel allemaal met kilometerstanden die wat lager zijn tussen de 60 en 120k. Er stonden er ook veel met 120k + kilometers, die worden allemaal op export gezet en gaan voor nog lagere bedragen.

Mijn verwachting is dat het nog flink gaat zakken, volgende week staan er weer 200 op de rol en dan blijft volgens mij de komende 4 maanden nog doorgaan.

Kan niet anders dan dat het druk gaat geven.

[ Voor 21% gewijzigd door wm1234 op 18-10-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El Martino schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:31:
Dat heb ik ook vaker gehad. Gewoon trailer mode uitgezet en niets aan de hand. De volgende keer werkte het allemaal weer prima.
Dank je; ik zal het proberen. Gekke is wel dat het voorheen steeds automatisch uitschakelde na het verwijderen van de aanhanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:52
MWDKing schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:32:
Iemand een idee wat bij je ritten het vinkje "toevoegen aan rittenkaart" betekent/doet?
Links onderin dat rechthoekige vak komt het dan bij te staan. Daar kan je swipen naar bijv bandenspanning. Kilometers verbruik etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:00
wm1234 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:58:
[...]

Toevallig vandaag op de veiling (voor autohandelaren) voor mijzelf een aantal modellen (allemaal december 2019) bekeken:

SR + ging voor 16/17k
Performance, 21 tot 23k

Ik had een Performance op het oog voor 21k max. ging weg voor 21.200 euro, 90k gelopen.

Omdat het handel is, moet je er nog een marge bij optellen uiteraard van een paar 1000 euro + er zit vaak ook nog wel wat werk aan zoals deuken/kleine schades zoals sterretjes in de ruit of velg schade.

Wel allemaal met kilometerstanden die wat lager zijn tussen de 60 en 120k. Er stonden er ook veel met 120k + kilometers, die worden allemaal op export gezet en gaan voor nog lagere bedragen.

Mijn verwachting is dat het nog flink gaat zakken, volgende week staan er weer 200 op de rol en dan blijft volgens mij de komende 4 maanden nog doorgaan.

Welke website is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
wm1234 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:58:
[...]

SR + ging voor 16/17k
Performance, 21 tot 23k

Kijk. Dit zijn goede reacties. Bedankt!

Dat dacht ik namelijk ook. De prijs moet wel zakken met de aantallen auto’s die vrij gaan komen. Wij het liefst een eind 2020 model ivm de update toen.

Wellicht dat schoonbroer ook voor ons kan kijken. Die heeft een autogarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Ik twijfel tussen Y LR RWD en AWD.

Zijn er nog verschillen buiten de range, snelheid, kracht en het geluidssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-05 19:27
--Christiaan-- schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 07:52:

Zijn er nog verschillen buiten de range, snelheid, kracht en het geluidssysteem?
AWD is veiliger heb ik aan mijn vrouw verkocht.
Niet alleen tijdens wintersport, maar altijd meer grip.

Maar RWD was toen, begin dit jaar nog niet leverbaar en ik zou er misschien vanwege range wel voor hebben gekozen.

Geluidssysteem is dacht ik hetzelfde.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04 18:35

LR AWD beschikbaar als 7-seater voor 2500 eur meer
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eiN6CkX.jpeg

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Nvt

[ Voor 199% gewijzigd door pdavie2311 op 19-10-2024 08:46 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:33
dChained schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:43:

Ik verwacht dat die ofwel een stukje duurder gaat zijn, of dat de versies zonder warmtepomp en chromen raamomlijstingen een stukje verder gaan zakken.
Mijn M3 met warmtepomp en zwarte raamomlijstingen was van november 2020, dus die gaat ook volgende maand ergens op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:38
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Ik verwacht dat die ofwel een stukje duurder gaat zijn, of dat de versies zonder warmtepomp en chromen raamomlijstingen een stukje verder gaan zakken.
Mijn M3 met warmtepomp en zwarte raamomlijstingen was van november 2020, dus die gaat ook volgende maand ergens op de markt komen.
dat word een enkeling. Gros staat op 5 jaar of 150 tot 180k km. Zullen daarom weinig koopjes tussen zitten. En volgend jaar als ze er wel zijn, dan is die hele bulk die nu komt al lang weg. Heb je zelfs kans dat ze aardig prijzig gaan zijn

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Geluidsysteem was bij de MY altijd hetzelfde. Is dit verandert? Bij M3 was dit idd wel anders.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
[...]

Mm, klinkt logisch.

Betreffende de warmtepomp. Ik had een Kona in de lease en die had dit, dit beviel goed met voorverwarmen, koelen etc.

Hoe zit dit bij Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
dChained schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Mm, klinkt logisch.

Betreffende de warmtepomp. Ik had een Kona in de lease en die had dit, dit beviel goed met voorverwarmen, koelen etc.

Hoe zit dit bij Tesla?
Standaard bij nieuwe auto's sinds 2020.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 19-10-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mm, klinkt logisch.

Hoe zit dit bij Tesla?
Werkt met en zonder WP prima bij Tesla.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 09:05
SirLct schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

[Afbeelding]
Hou je dan nog wel wat bagageruimte over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
Oekol schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Standaard bij nieuwe auto's sinds 2020.
Ik dacht te lezen pas sinds eind 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
dChained schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Ik dacht te lezen pas sinds eind 2020?
voorverwarmen en koelen kan sinds dag 1 bij alle tesla's. Gewoon via de app. Gok zelfs dat het het eerste merk was die dat kon op die manier.

Warmtepomp is vooral handig als het onder de 10 graden word. Dan is een model met warmtepomp gewoon zuiniger. Maar verwacht ook niet ineens 15% range extra ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 09:30
Mn kinderen klagen dat het geluid achterin wat minder is. Op internet zie ik dat er 9 speakers zijn in de model 3 highland standard.

Nu ben ik ze gaan tellen (1 bij de voorruit, 2 linker voordeur, 2 rechter voordeur, 1 linker achterdeur en 1 rechterachter deur. Waar zijn de laatste 2 gebleven?

Of zijn er 3 bij de voorruit? Dan zijn 2 speakers achter wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
Warmtepomp heeft, ook bij de Kona, niets te maken met wel of niet kunnen koelen of voorverwarmen. Staat volledig los van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:58
bilgy_no1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:12:
Vandaag iets geks.

Ik moest kort iets wegbrengen met een aanhanger. Naderhand de trekhaak verwijderd, 7-polige adapter weggehaald, klep weer erop en wilde wegrijden.

Trailer Modus icoon bleef echter aanwezig, maar dan rood.

Uitgestapt, klep eraf, even in de contactdoos geblazen (ik dacht dat het misschien aan vocht ligt). Helaas: Trailer Modus icoon bleef aanwezig en rood.

Naar huis gereden. Auto uit, Reset via stuur. Geen resultaat.

Iemand bij wie dit bekend voorkomt? Ik kom zoekresultaten tegen met vocht in de contactdoos, maar voor ik een service verzoek indien toch even navragen hier...

Model Y RWD van eind 2022.
Dit heb ik ook gehad. Niets aan gedaan, tot ik een keer in de avond 250 km met een grote aanhanger reed en het licht uitviel van de aanhanger. Conclusie: vocht. Maw ik zou een service afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:17:
[...]

voorverwarmen en koelen kan sinds dag 1 bij alle tesla's. Gewoon via de app. Gok zelfs dat het het eerste merk was die dat kon op die manier.

Warmtepomp is vooral handig als het onder de 10 graden word. Dan is een model met warmtepomp gewoon zuiniger. Maar verwacht ook niet ineens 15% range extra ofzo
Oké. Heb ik dat verkeerd begrepen.

Dan is een 2019 model wellicht ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Jmtpes schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:17:
Mn kinderen klagen dat het geluid achterin wat minder is. Op internet zie ik dat er 9 speakers zijn in de model 3 highland standard.

Nu ben ik ze gaan tellen (1 bij de voorruit, 2 linker voordeur, 2 rechter voordeur, 1 linker achterdeur en 1 rechterachter deur. Waar zijn de laatste 2 gebleven?

Voor zover ik weet is de config:
- drie in het dashboard (midden en de hoeken bij de A-stijl bij de voorruit)
- twee in elke deur (tweeter naast de spiegels + woofer onderin) dus totaal vier
- een in elke deur achter dus totaal twee

Dat is een totaal van 9.

Afbeeldingslocatie: https://www.bimmer-tech.net/media/image/f7/9b/8b19e6b053df5b6e4d8f506140b0.jpeg

(Plaatje van bimmer-tech.net).

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 19-10-2024 10:38 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

dat word een enkeling. Gros staat op 5 jaar of 150 tot 180k km. Zullen daarom weinig koopjes tussen zitten. En volgend jaar als ze er wel zijn, dan is die hele bulk die nu komt al lang weg. Heb je zelfs kans dat ze aardig prijzig gaan zijn
Het gros van die periode zal eerder op 4j zitten hoor, toen zijn de effecten van corona op de kilometerstanden nog niet duidelijk geworden. Pas daarna zijn er veel werkgevers overgeschakeld naar 5j.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

Het gros van die periode zal eerder op 4j zitten hoor, toen zijn de effecten van corona op de kilometerstanden nog niet duidelijk geworden. Pas daarna zijn er veel werkgevers overgeschakeld naar 5j.
Er zijn vermoedelijk ook veel werknemers die vrijwillig nog even een jaartje extra lagere bijtelling meepikken, en daarom een jaartje verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Mm, klinkt logisch.

Hoe zit dit bij Tesla?
De warmtepomp is efficiënter om te verwarmen/koelen. Maar het heeft ook als nadeel dat je op korte ritten een veel hoger verbruik hebt, net doordat die warmtepomp op gang moet komen. Dus afhankelijk van je uwe case, kan je beter uit zijn met een ouder model zonder warmtepomp, zeker omdat die wel een stuk goedkoper zullen zijn tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
gjcvro schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Er zijn vermoedelijk ook veel werknemers die vrijwillig nog even een jaartje extra lagere bijtelling meepikken, en daarom een jaartje verlengen?
België niet vergeten. Die werken niet met bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

België niet vergeten. Die werken niet met bijtelling.
Ik ging er daarom even vanuit dat de golf in België wat minder groot was. Hier moest je elke keer net voor het einde van het jaar de auto geregeld hebben, een maand later, en het was weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

De warmtepomp is efficiënter om te verwarmen/koelen. Maar het heeft ook als nadeel dat je op korte ritten een veel hoger verbruik hebt, net doordat die warmtepomp op gang moet komen. Dus afhankelijk van je uwe case, kan je beter uit zijn met een ouder model zonder warmtepomp, zeker omdat die wel een stuk goedkoper zullen zijn tweedehands.
Ik vraag me af of dit zo is. Ik rij veel korte ritten, 10km enkele rit woon/werk, en mijn Y met WP is over het hele jaar zeker zuiniger dan de oude 3. Ik zou zeggen dat een model met WP eigenlijk altijd zuiniger is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Is uiteraard n=1 maar ik heb de afgelopen 15 jaar geen werkgever gehad, en ook in mijn sociale omgeving gehoord die niet 5 jaar had. Uitzondering soms 4 jaar, maar meeste deden dat niet ivm hoger maand bedrag. En dus minder keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:08:
[...]
Hou je dan nog wel wat bagageruimte over?
Ja, in de frunk, op het dak en op de trekhaak. Al gauw totaal meer dan 1.000 liter :)
En een klein beetje in de kofferbak als je de achterstoelen niet inklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-04 20:22

gvg

Volgens Totally EV's audio review is het:
three 100mm midrange drivers in the dashboard, two within each of the front doors (a 25mm tweeter at the top and a 200mm woofer towards the bottom) and 100mm midrange drivers within each of the rear doors

Dan heb je achter inderdaad niet fantastisch geluid, met slechts 2x100mm speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

O is die verlenging vanwege km standen en Covid.
Ik dacht altijd om de lage bijtelling te verlengen.
Wat ik om mij heen zie is dat de meeste wel op 4 jaar stonden maar bijna iedereen een jaartje doorreed om nog van 4% bijtelling te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Inspired schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Ik vraag me af of dit zo is. Ik rij veel korte ritten, 10km enkele rit woon/werk, en mijn Y met WP is over het hele jaar zeker zuiniger dan de oude 3. Ik zou zeggen dat een model met WP eigenlijk altijd zuiniger is.
Kan het niet goed vergelijken. Maar wat ik nu zie is boven de 15 graden is mijn m3p 2024 met wp net zo zuinig als mijn M3LR 19" uit 2019 op snelweg ritten van meer dan 50km. Ongeveer 180wh/km. Ritten binnendoor van 25km is de LR zuiniger. Namelijk 155 wh/km waar de m3P eigenlijk amper onder de 165wh/km te krijgen is.

Dan onder de 10 graden. Hier loopt het verbruik binnen en buiten de bbkom heel snel op bij de LR 2019. Zit zo boven de 200 wh/km, waar het verbruik maar langzaam oploopt bij de m3P met elke graden dat het kouder is.

Is lastig vergelijken verder. De P heeft 20" en 275 brede banden achter. Maar wel de wp. De LR 19" 235 rondom geen wp.
De highland schijnt verder ook betere cw waarde te hebben.

Maar vond vooral verbruik 50 en 80 wegen bij temp boven 15 graden bijzonder tussen de 2019
vs 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]
Is het dan niet voordeliger om nog een jaar te verlengen? Scheelt aanzienlijk in de bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
jongetje schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Is het dan niet voordeliger om nog een jaar te verlengen? Scheelt aanzienlijk in de bijtelling.
Volgens mij las ik dat het belgie betrof. Vandaar 4 jaar en geen bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
gvg schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Volgens Totally EV's audio review is het:
three 100mm midrange drivers in the dashboard, two within each of the front doors (a 25mm tweeter at the top and a 200mm woofer towards the bottom) and 100mm midrange drivers within each of the rear doors

Dan heb je achter inderdaad niet fantastisch geluid, met slechts 2x100mm speakers.
Dan ligt het gelukkig niet aan mij. Wel karig die 2 speakers achterin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 05-05 15:35

M3H heeft mooi geluid, maar als de kinderen via achterschermpje muziek luisteren op alleen achterspeakers is het geluid inderdaad erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ingmar7 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

M3H heeft mooi geluid, maar als de kinderen via achterschermpje muziek luisteren op alleen achterspeakers is het geluid inderdaad erg karig.
Eerste keer toen ik voorin zat en een muziekje aanzette vond ik het best goed en zuiver. Niet verwacht dat achter het geluid matig kan zijn.

Even kijken wat de ideale geluids instellingen zijn voor 4 personen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
*knip* direct de crew informeren was beter geweest.

[ Voor 91% gewijzigd door twain4me op 19-10-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:33
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:17:
[...]

Volgens test van Bjorn ongeveer 7%
YouTube: 2021 Tesla Model 3 heat pump & octovalve real world test

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Inspired schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto hier spreken ze er over. Het gaat wel over een Hyundai als voorbeeld, misschien dat de warmtepomp bij Tesla voor andere resultaten zou zorgen.

Ik vind het wel jammer dat de auto zo veel moet verbruiken in de winter bij korte ritjes, ik zou liever hebben dat er een optie was om de warmtepomp uit te laten zonder dat je moet gaan spelen met de temperaturen.
Want op korte ritjes heb ik genoeg aan stuur- en zetelverwarming. En de ventilatie uitlaten is meestal ook geen optie, de ramen dampen dan aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:05

Ethirty

Who...me?

Jmtpes schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Eerste keer toen ik voorin zat en een muziekje aanzette vond ik het best goed en zuiver. Niet verwacht dat achter het geluid matig kan zijn.

Even kijken wat de ideale geluids instellingen zijn voor 4 personen in de auto.
Troost je, de Y heeft premium audio maar achterin is het ook erg karig. Het systeem is heel erg gericht op de voorstoelen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 04-05 11:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Inmiddels ook onderdeel van de familie met een model y. Een jong gebruikt exemplaar in de lease. Heb hem nu een week maar heb hem nog niet in mijn app/tesla account. Na meerdere keren zelf proberen via de app en wat googlen erachter gekomen dat de leasemaatschappij dit moet regelen. Leasemaatschappij aan de slag gegaan, maar die kwam er ook niet uit, zij hebben contact opgenomen met Tesla. Die hebben nu geregeld dat ik premium connectivity heb, maar staat nog steeds niet in mijn tesla account. "de IT afdeling van Tesla Nederland moet dit regelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
ah nice. Ja en ik gok dat als het 20+ graden is er amper verschil is. Brjorn test het hier bij 3 graden waar het effect van een WP erg groot is. In nl gemiddeld gezien ga je er dus maar paar % op voorruit. Dat is ook de reden dat er merken zijn die het als optie aanbieden. Omdat je er 8 maanden per jaar niet heel veel mee opschiet

[ Voor 27% gewijzigd door anti elppa op 19-10-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:06
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 19-10-2024 12:27 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:16

RvV

Ethirty schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Troost je, de Y heeft premium audio maar achterin is het ook erg karig. Het systeem is heel erg gericht op de voorstoelen.
Ik ben net even achterin gaan zitten om te testen. :D
Het valt voornamelijk op dat het grootste deel van het geluid van achteren komt en de deurspeakers vrijwel niets doen. Nu zijn de kofferbak speakers wel een stuk beter dan de deurspeakers, maar goed.. misschien is dat nog te regelen met de balans dingen als je dat zou willen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RvV schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

Ik ben net even achterin gaan zitten om te testen. :D
Het valt voornamelijk op dat het grootste deel van het geluid van achteren komt en de deurspeakers vrijwel niets doen. Nu zijn de kofferbak speakers wel een stuk beter dan de deurspeakers, maar goed.. misschien is dat nog te regelen met de balans dingen als je dat zou willen.
Nou nee, ik rij al minstens 20 jaar met de balans een tikje naar voren. Je staat tenslotte zelden met je rug naar de muziek.

Maar zelfs als je hem helemaal naar achter zet merk je dat er iets niet klopt, wordt een beetje bedompt. Denk dat de elektronica iets raars doet ipv alleen naar voren of achter verschuiven. Of de speakers achter zijn inderdaad zo slecht als ik vermoed en dat wordt gemaskeerd door de voor speakers.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ethirty schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Dat kun je instellen. De balans kan ook (veel) meer naar achteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto hier spreken ze er over. Het gaat wel over een Hyundai als voorbeeld, misschien dat de warmtepomp bij Tesla voor andere resultaten zou zorgen.

Ik vind het wel jammer dat de auto zo veel moet verbruiken in de winter bij korte ritjes, ik zou liever hebben dat er een optie was om de warmtepomp uit te laten zonder dat je moet gaan spelen met de temperaturen.
Want op korte ritjes heb ik genoeg aan stuur- en zetelverwarming. En de ventilatie uitlaten is meestal ook geen optie, de ramen dampen dan aan.
Zoveel energie gebruikt de warmtepomp van een model 3 niet dus ik zou me daar geen zorgen over maken en gewoon de kachel aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
eltron schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Belans kan wel meer naar achter waardoor het geluid wat zachter wordt. Het is een oplossing maar het geluidskwaliteit wordt er naar mijn mening minder van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

ah nice. Ja en ik gok dat als het 20+ graden is er amper verschil is. Brjorn test het hier bij 3 graden waar het effect van een WP erg groot is. In nl gemiddeld gezien ga je er dus maar paar % op voorruit. Dat is ook de reden dat er merken zijn die het als optie aanbieden. Omdat je er 8 maanden per jaar niet heel veel mee opschiet
Het voordeel is inderdaad met name in de winter. Wij maken vaak wat langere ritten en als de warmtepomp er dan voor kan zorgen dat ik zonder laden onderweg gewoon weer thuis kan komen word ik daar wel blij van. Komt bij dat ik dit systeem met de octovalve gewoon een supermooi stukje techniek vind.
Maar is wel afhankelijk van het gebruik, als je met name kortere afstanden rijd is het helemaal niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Een hele tijd las ik dat je 1 speciale HDD moest hebben voor correct gebruik in de Tesla, de laatste tijd komt het bijna niet meer langs? Weet gewoon iedereen wat hij moet kopen, of is het tegenwoordig minder kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
japie514 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Zoveel energie gebruikt de warmtepomp van een model 3 niet dus ik zou me daar geen zorgen over maken en gewoon de kachel aanzetten :)
Je kan onderaan je scherm swipen om je verbruik te zien van de huidige rit, en die verbruikt echt wel héél veel hoor. Op korte ritten zit ik ver boven de 200Wh/km daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
japie514 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Het voordeel is inderdaad met name in de winter. Wij maken vaak wat langere ritten en als de warmtepomp er dan voor kan zorgen dat ik zonder laden onderweg gewoon weer thuis kan komen word ik daar wel blij van. Komt bij dat ik dit systeem met de octovalve gewoon een supermooi stukje techniek vind.
Maar is wel afhankelijk van het gebruik, als je met name kortere afstanden rijd is het helemaal niet zo relevant.
is zo. En zeker in de SR kan het precies net dat verschil maken. In LR ook uiteraad, maar is het meestal iets minder kritisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-05 22:57
Qua geluidsbeleving: speel ook eens met de immersive instelling. Ik ben er steeds minder fan van. Net als vroeger de Spatial stereo van Philips: vet gaaf in het begin maar na een tijdje zo onnatuurlijk.

Met immersive ken ik sommige nummers haast niet terug. Bepaalde instrumenten (frequenties) worden gedempt en anderen juist heel erg geboost. Dit gebeurt ook met zang. Het zou me niets verbazen als je t uitzet het geluid op de achterbank daar van opknapt.

Na ja, ben ook maar een audiofiel waarbij t nooit goed genoeg is :-)

[ Voor 5% gewijzigd door JBL-freak op 19-10-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JBL-freak schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:24:
Qua geluidsbeleving: speel ook eens met de immersive instelling. Ik ben er steeds minder fan van. Net als vroeger de Spatial stereo van Philips: vet gaaf in het begin maar na een tijdje zo onnatuurlijk.

Met immersive ken ik sommige nummers haast niet terug. Bepaalde instrumenten (frequenties) worden gedempt en anderen juist heel erg geboost. Dit gebeurt ook met zang. Het zou me niets verbazen als je t uitzet het geluid op de achterbank daar van opknapt.

Na ja, ben ook maar een audiofiel waarbij t nooit goed genoeg is :-)
Ik had immersive gelijk uitgezet maar dan wordt het geluid achter nóg minder.
eltron schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Dat het kan wil niet zeggen dat het beter gaat klinken ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Laatst online: 04-05 11:47
Hallo iedereen
Ik heb 500€ referrel gekregen. Zal dit automatisch gebruikt worden bij SuC? Ik kan dit precies niet aanduiden als standaard betaalmethode?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL9jyyHdGcD9cYy9qMel0j-h0gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2HRy2buN3GHnzlOv4MH0KX12.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

[Afbeelding]
Kijk! Dat is handig voor een gezin van 5. Zijn er meer mensen die deze 7 zitter overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 10:14
MatteC schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:37:
Hallo iedereen
Ik heb 500€ referrel gekregen. Zal dit automatisch gebruikt worden bij SuC? Ik kan dit precies niet aanduiden als standaard betaalmethode?
[Afbeelding]
Ga naar main menu van de Tesla app
Klik op de hamburger/dropdown menu rechtsboven
Klik op Charging
Klik op Manage Payment
Klik op jouw creditcard

Als het goed is kan je het Tesla tegoed selecteren voor Superchargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Huh? Ik wil net kijken of ik een tweede model Y kan bestellen voor ons gezin. Krijg ik opeens dit als popup op de site van Tesla:

Referral van Danny toegepast
Bestel een nieuwe Model Y en ontvang:

€ 1.000 korting op de prijs van uw voertuig
De actie is gekoppeld aan uw Tesla-account en is niet overdraagbaar naar een ander voertuig of een andere persoon of bestelling, ook niet bij eigendomsoverdracht. Occasions, bestellingen door bedrijven en voertuigen die worden gebruikt voor commerciële doeleinden zijn uitgesloten van deze actie. De actie kan op elk moment worden gewijzigd of beëindigd.

Ik heb zelf helemaal niets toegepast qua Referral?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 11:51
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Kijk! Dat is handig voor een gezin van 5. Zijn er meer mensen die deze 7 zitter overwegen?
Weet niet hoe groot je kinderen zijn, want heel veel ruimte hebben ze niet
YouTube: Is it REALLY a 7 seater? new Model Y is almost pointless! What else ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Leeftijd van 0, 2 en 3. Over 5 jaar zou de auto er weer uit gaan om vervangen te worden voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Laatst online: 04-05 11:47
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:21:
Huh? Ik wil net kijken of ik een tweede model Y kan bestellen voor ons gezin. Krijg ik opeens dit als popup op de site van Tesla:

De actie is gekoppeld aan uw Tesla-account en is niet overdraagbaar naar een ander voertuig of een andere persoon of bestelling, ook niet bij eigendomsoverdracht. Occasions, bestellingen door bedrijven en voertuigen die worden gebruikt voor commerciële doeleinden zijn uitgesloten van deze actie. De actie kan op elk moment worden gewijzigd of beëindigd.

waarschijnlijk ooit eens op een referral link geklikt (van Danny :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:36
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:34:
Leeftijd van 0, 2 en 3. Over 5 jaar zou de auto er weer uit gaan om vervangen te worden voor een nieuwe.
Probleem met die kleine kinderen is dat die door de enorme kinderzitjes vaak nog meer ruimte nodig hebben dan een volwassene (en dat geldt voor die van 0 vanwege de omgekeerd gemonteerde babyzitjes helemaal)...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Andrehj schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Probleem met die kleine kinderen is dat die door de enorme kinderzitjes vaak nog meer ruimte nodig hebben dan een volwassene (en dat geldt voor die van 0 vanwege de omgekeerd gemonteerde babyzitjes helemaal)...
Zeker. Nu met een kinderstoeltje, stoelverhoger en Isofix voor de MaxiCosi past het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:30
Hier net over van een M3 naar een MYLR RWD. Ervaar dat iedere oneffenheid in de weg als een soort dreun/druk op de oren wordt doorgegeven. Aanwezig bij eigenlijk alle snelheden en bij elk type wegdek (klinkers uiteraard erger dan snelweg). Mensen die dit herkennen en/of succesvol zelf hebben verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05 09:54
timwijn schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:05:
Hier net over van een M3 naar een MYLR RWD. Ervaar dat iedere oneffenheid in de weg als een soort dreun/druk op de oren wordt doorgegeven. Aanwezig bij eigenlijk alle snelheden en bij elk type wegdek (klinkers uiteraard erger dan snelweg). Mensen die dit herkennen en/of succesvol zelf hebben verholpen?
Achterklep laten afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
[...]

[Afbeelding]
Ah thanks, ook aan de andere reacties. Enige verschil is dus echt alleen de motor en de gevolgen daarvan, en verder aan de auto niks? Dan is de keus snel gemaakt denk ik. Waar we op wintersport gaan kan de RWD het ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Je kan onderaan je scherm swipen om je verbruik te zien van de huidige rit, en die verbruikt echt wel héél veel hoor. Op korte ritten zit ik ver boven de 200Wh/km daardoor.
Dat is inderdaad fors. Maar daar zit dan ook misschien stoelverwarming, stuurverwarming, achterruitverwarming, spiegelverwarming bij in?
Zal de volgende keer dat het koud is toch ook eens bewust naar het energieverbruik kijken. In het filmpje van Bjorn lijkt de warmtepomp geen grote verbruiker te zijn, iig minder als de PTC verwarmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:26
--Christiaan-- schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:20:
[...]
Waar we op wintersport gaan kan de RWD het ook wel aan.
Dat verwacht ik ook wel en zeker met winterbanden.

Zelfs met zomerbanden,

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05 09:54
japie514 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Dat is inderdaad fors. Maar daar zit dan ook misschien stoelverwarming, stuurverwarming, achterruitverwarming, spiegelverwarming bij in?
Zal de volgende keer dat het koud is toch ook eens bewust naar het energieverbruik kijken. In het filmpje van Bjorn lijkt de warmtepomp geen grote verbruiker te zijn, iig minder als de PTC verwarmer.
Mocht je hem thuis aan de paal hebben staan, eerst helemaal laten voorverwarmen dat scheelt een hoop op korte ritjes en pakt die de stroom van de paal. Interieur warm etc van stroom van de paal ipv uit de accu en ook stuk lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:21:

Zoals aangegeven, een keertje op een referral link geklikt? Ik had het een week of 2 ook ineens, van iemand die ik niet ken. Stopt vanzelf, anders even de juiste link aanklikken (van iemand die je wel kent) dan gaat ie om. Zonde om geen link te gebruiken, levert jou in ieder geval een leuke korting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
gjcvro schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Zoals aangegeven, een keertje op een referral link geklikt? Ik had het een week of 2 ook ineens, van iemand die ik niet ken. Stopt vanzelf, anders even de juiste link aanklikken (van iemand die je wel kent) dan gaat ie om. Zonde om geen link te gebruiken, levert jou in ieder geval een leuke korting op.
Had ik dat maar geweten. Voor 5 maanden terug ook al een andere model Y voor de vrouw gekocht terwijl we nu al een Model 3 hebben (die er nu dus uit moet ter vervanging van een nieuwe Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
RaRo74 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Dat verwacht ik ook wel en zeker met winterbanden.

Zelfs met zomerbanden,

[YouTube: 2021 Tesla Model Y Standard Range RWD – Snow Driving]
Dat is wel indrukwekkend hoe zij door de sneeuw rijden, bijna op rails. Vier seizoenen band van Conti eronder begrijp ik, de band die ik zelf ook overweeg. Wat ook wel interessant is dat de auto ook de regeneratie terugschroeft als het nodig is, geruststellende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Alexander1984 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Mocht je hem thuis aan de paal hebben staan, eerst helemaal laten voorverwarmen dat scheelt een hoop op korte ritjes en pakt die de stroom van de paal. Interieur warm etc van stroom van de paal ipv uit de accu en ook stuk lager verbruik.
Sigaar uit eigen doos natuurlijk. Die energie pomp je er gewoon in maar zie je niet terug op je tellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Had ik dat maar geweten. Voor 5 maanden terug ook al een andere model Y voor de vrouw gekocht terwijl we nu al een Model 3 hebben (die er nu dus uit moet ter vervanging van een nieuwe Y).
Is pas een maand of 2 volgens mij, dus kan zijn dat de actie toen nog niet liep. Maar nou kun je dus die van jezelf gebruiken, 1000 korting voor de vrouw en 500 euro tegoed voor jou (Of andersom) :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
japie514 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:57:
[...]
Wat ook wel interessant is dat de auto ook de regeneratie terugschroeft als het nodig is, geruststellende gedachte.
Ja dat vond ik dus ook.

Over een kleine 2 maanden al zal ik het eens gaan ervaren mits er natuurlijk sneeuw op de weg ligt.
Begin dit jaar waren alle wegen schoon en in maart waren waren we al blij dat de pistes nog goed besneeuwd waren.

Deze keer af en aan wat heuvelwegen maar geen bergpas.
Mocht het niet lukken met alleen winterbanden en desnoods wat lucht uit de banden laten voor een grotere voetprint heb ik altijd nog een budget sneeuwkettingen setje van een paar tientjes bij me :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
GeeMoney schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Sigaar uit eigen doos natuurlijk. Die energie pomp je er gewoon in maar zie je niet terug op je tellers.
Voor minder elektriciteitsverbruik moet je het logischerwijze niet doen. Maar doordat je het verbruik van de verwarming verschuift naar je huis, heeft de batterij van de auto meer energie over voor een groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
RaRo74 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:08:
[...]

Ja dat vond ik dus ook.

Over een kleine 2 maanden al zal ik het eens gaan ervaren mits er natuurlijk sneeuw op de weg ligt.
Begin dit jaar waren alle wegen schoon en in maart waren waren we al blij dat de pistes nog goed besneeuwd waren.

Deze keer af en aan wat heuvelwegen maar geen bergpas.
Mocht het niet lukken met alleen winterbanden en desnoods wat lucht uit de banden laten voor een grotere voetprint heb ik altijd nog een budget sneeuwkettingen setje van een paar tientjes bij me :*)
in 5 jaar en aardig wat sneeuw nooit kettingen hoeven monteren. Let wel, was met een M3LR. AWD. Ongekend hoeveel grip die heeft met goede winterbanden. En mocht je toch vast staan, gebruik dan de slip start functie, dan kom je echt 99% vd keren los. Zelfs stevige hellingen kan je zo pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
gjcvro schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Is pas een maand of 2 volgens mij, dus kan zijn dat de actie toen nog niet liep. Maar nou kun je dus die van jezelf gebruiken, 1000 korting voor de vrouw en 500 euro tegoed voor jou (Of andersom) :9 .
Lol. Ik zit net een beetje in de app te kijken hoe dat werkt. Zie ik opeens dat ik nog 15.000 loyaliteitspunten heb staan 😂 Wat zal in daar eens mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

in 5 jaar en aardig wat sneeuw nooit kettingen hoeven monteren. Let wel, was met een M3LR. AWD. Ongekend hoeveel grip die heeft met goede winterbanden. En mocht je toch vast staan, gebruik dan de slip start functie, dan kom je echt 99% vd keren los. Zelfs stevige hellingen kan je zo pakken.
Absoluut en met een goede sneeuwband icm AWD is de kans klein dat je kettingen nodig hebt.
Inmiddels heb ik daar al aardig wat ervaring mee en dit maakt een besneeuwde bergweg op en af rijden gewoon fun om te doen.
Ijs is een ander verhaal en daar heb je kettingen voor nodig.

Misschien is het al wel 20 jaar geleden dat ik kettingen heb moeten gebruiken maar inmiddels heb ik wel een aantal nieuwe sets kettingen liggen omdat de wielen alsmaar met de jaren meegroeien.
Vandaar dat het nu maar een budgetsetje is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
RaRo74 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Absoluut en met een goede sneeuwband icm AWD is de kans klein dat je kettingen nodig hebt.
Inmiddels heb ik daar al aardig wat ervaring mee en dit maakt een besneeuwde bergweg op en af rijden gewoon fun om te doen.
Ijs is een ander verhaal en daar heb je kettingen voor nodig.

Misschien is het al wel 20 jaar geleden dat ik kettingen heb moeten gebruiken maar inmiddels heb ik wel een aantal nieuwe sets kettingen liggen omdat de wielen alsmaar met de jaren meegroeien.
Vandaar dat het nu maar een budgetsetje is geworden.
Voor mij laatste keer 2017. Maar was een voorwiel aandrijver. Zelfs met goede winterbanden in verse sneeuw kon je pech hebben als je omhoog moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:28:
[...]

Voor mij laatste keer 2017. Maar was een voorwiel aandrijver. Zelfs met goede winterbanden in verse sneeuw kon je pecht hebben als je omhoog moest.
Te vaak en te veel de Gerlospass moeten trotseren met kettingen maar gaf altijd een ontzettend veilig gevoel.
1 keer de fout gemaakt door kettingen uit te stellen omdat het wel leek te gaan totdat de achterkant de voorkant van auto probeerde in te halen waardoor er wat stuurcorrectie uitgevoerd moesten worden met een splinter nieuwe Laguna :o

Borden met kettingplicht vooral niet negeren want dat wil zeggen dat je ze ergens in dat traject nodig gaat hebben :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 10:14
Er is een nieuwe update voor de Tesla app (iOS 18). Je kan nu shortcuts plaatsen in de Command Centre. Vind ik erg handig. Kan je bepaalde handelingen gelijk uitvoeren in de lockscreen. Das toch weer een paar stappen minder. Er zijn 7 handelingen die je kan toevoegen, nl. Lock, Climate, Charge Port, Frunk, Flash, Honk en Fart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:30
Tsja, hoop dat dat t is, maar t is zo aanwezig dat ik vrees voor wat anders. SeC 1 november tijd, dus sowieso ff langsbrengen. Maar als er een zelf doen optie is hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
timwijn schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Tsja, hoop dat dat t is, maar t is zo aanwezig dat ik vrees voor wat anders. SeC 1 november tijd, dus sowieso ff langsbrengen. Maar als er een zelf doen optie is hou ik me aanbevolen.
Ik klaagde er over na een proefrit, volgens de experts hier was het een kwestie van afstellen van de zwarte doppen, ws de aanslag van de achterklep. Ze zouden eenvoudig te draaien moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
shinken82 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:13:
Er is een nieuwe update voor de Tesla app (iOS 18). Je kan nu shortcuts plaatsen in de Command Centre. Vind ik erg handig. Kan je bepaalde handelingen gelijk uitvoeren in de lockscreen. Das toch weer een paar stappen minder. Er zijn 7 handelingen die je kan toevoegen, nl. Lock, Climate, Charge Port, Frunk, Flash, Honk en Fart.
Hier nog geen update binnen te halen helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-05 14:48
GeeMoney schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Denk dat veel rijders zich verkijken wat de tesla bruto watt/h verbruikt per gereden km op een lading. De tesla laat alleen de netto verbruikte wh/km zien van tijdens het rijden. Maar warmtepomp aanzetten tijdens laden net als sentry mode en cabin heat protection in Park mode horen mee te tellen. Dat maakt voor mij het plaatje hoe zuinig ik rijd anders en die 122wh/km die ik nu met 8000 km heb gereden geen goede afspiegeling van werkelijk geladen kWh's.

In een ICE kijk ik ook hoeveel ltr ik getankt heb tov de gereden kms om te weten hoeveel l/100km ik kan halen. Dan moet men toch ook de geladen kWh's in een lading afzetten tov de gereden kms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Sunri5e schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Hier nog geen update binnen te halen helaas.
Even handmatig uit de App Store halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-05 19:15
anti elppa schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Omdat iedere gebruiker 12 maanden in een jaar heeft is er dus niemand die niets aan een warmtepomp heeft. Het is gewoon een ordinaire doeltreffende manier om iedereen een optie bij te laten bestellen. Zo zitten er wel meer trucjes in de prijslijst verstopt bij merken die nog een optielijst kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 20:52
this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Mijn ervaring met een 2019 M3 AWD is dat die een stuk meer gebruikte bij korte ritten ook in de winter dan de Model Y AWD die ik nu heb. Ik schakelde de automatische functie van de verwarming uit en stelde die handmatig in ( airco bleef dan ook uit) in de winter bij de 2019 Model 3 om bij korte ritten het gebruik te verminderen. Dat doe ik nu niet meer bij de Model Y met warmtepomp. Geen wetenschappelijk onderzoek, slechts op mijn ervaring gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Hongy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Denk dat veel rijders zich verkijken wat de tesla bruto watt/h verbruikt per gereden km op een lading. De tesla laat alleen de netto verbruikte wh/km zien van tijdens het rijden. Maar warmtepomp aanzetten tijdens laden net als sentry mode en cabin heat protection in Park mode horen mee te tellen. Dat maakt voor mij het plaatje hoe zuinig ik rijd anders en die 122wh/km die ik nu met 8000 km heb gereden geen goede afspiegeling van werkelijk geladen kWh's.

In een ICE kijk ik ook hoeveel ltr ik getankt heb tov de gereden kms om te weten hoeveel l/100km ik kan halen. Dan moet men toch ook de geladen kWh's in een lading afzetten tov de gereden kms?
Je kan dat verbruik zien als je linksonder kijkt naar je rittenverbruik en verbruik sinds laatste keer laden. Daar worden de stilstaande verbruikers meegeteld.
Laadverliezen ga je nooit meegeteld zien, want de auto kan moeilijk weten wat het verlies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Je kan dat verbruik zien als je linksonder kijkt naar je rittenverbruik en verbruik sinds laatste keer laden. Daar worden de stilstaande verbruikers meegeteld.
Laadverliezen ga je nooit meegeteld zien, want de auto kan moeilijk weten wat het verlies is.
Maar volgens mij houdt de auto ook niet bij hoeveel er uit het stopcontact gehaald wordt om de auto te preconditioneren of de systemen draaiende te houden als de accu al vol is.

Dat zijn niet eens echt laadverliezen, die haalt een ICE ook gewoon uit zijn tank.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 453 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: