Leest niemand bij Tesla dan mee? Het is toch beschamend voor een merk als Tesla, dat dit zo slecht werkt. Kom op Tesla, los het op.Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]
Laatste was een provinciale weg met dubbele streep. In een flauwe bocht met tegenligger ging hij onder luid gepiep vol in de ankers. Gelukkig geen auto achter me. Tegenligger kwam niet eens in de buurt van de streep en de auto's voor me reden gewoon rustig door. En dit is gewoon TACC, dus die moet niks anders doen dan gewoon rustig in het treintje meerijden. Als Tesla dat niet kan ga ik écht niet aan AP beginnen :'
Ik zie ook hoe onnauwkeurig de analyse is op het scherm. Voorliggers hebben continue knipperende remlichten, ik heb regelmatig phantom vrachtwagens in mijn nek "knipperen" met 100m asfalt achter me. Auto's voor of naast me bibberen van links naar rechts - alsof een voertuig ooit zulke fysieke bewegingen zou kunnen maken.
TACC is ook vreselijk onrustig in de file. Met een hele lage snelheid - zeg 1 a 2km/u voel je continue kleine gaspulsjes en weer los. Zie je ook aan die balk op het scherm. Met mijn voet kan ik dat gewoon onmerkbaar doseren, nu is het soms net alsof je op een hobbelpaard zit
Alles wat ik tot nu toe ervaar had met iets simpels als een additionele radar gewoon niet nodig geweest. De software kan gewoon niet nauwkeurig genoeg afstanden inschatten als de weersomstandigheden niet ideaal zijn. En zelfs dan twijfel ik of het goed genoeg is. Ben jaloers op de beelden uit de VS van FSD en ASS, maar de software branch die ze hier nu gebruiken vind ik echt uitermate teleurstellend.
Net als dat ik hiervoor Toyota en Tesla reed die gewoon zelf stoppen vlak voor de muur en bij achter passeren van fietsers. Mijn Y parkeert hem gewoon in de vuilnisbak als ik niet uit kijk . Niks ingrijpen.