Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 439 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.929 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-09 16:49
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Laatste was een provinciale weg met dubbele streep. In een flauwe bocht met tegenligger ging hij onder luid gepiep vol in de ankers. Gelukkig geen auto achter me. Tegenligger kwam niet eens in de buurt van de streep en de auto's voor me reden gewoon rustig door. En dit is gewoon TACC, dus die moet niks anders doen dan gewoon rustig in het treintje meerijden. Als Tesla dat niet kan ga ik écht niet aan AP beginnen :'

Ik zie ook hoe onnauwkeurig de analyse is op het scherm. Voorliggers hebben continue knipperende remlichten, ik heb regelmatig phantom vrachtwagens in mijn nek "knipperen" met 100m asfalt achter me. Auto's voor of naast me bibberen van links naar rechts - alsof een voertuig ooit zulke fysieke bewegingen zou kunnen maken.

TACC is ook vreselijk onrustig in de file. Met een hele lage snelheid - zeg 1 a 2km/u voel je continue kleine gaspulsjes en weer los. Zie je ook aan die balk op het scherm. Met mijn voet kan ik dat gewoon onmerkbaar doseren, nu is het soms net alsof je op een hobbelpaard zit :')

Alles wat ik tot nu toe ervaar had met iets simpels als een additionele radar gewoon niet nodig geweest. De software kan gewoon niet nauwkeurig genoeg afstanden inschatten als de weersomstandigheden niet ideaal zijn. En zelfs dan twijfel ik of het goed genoeg is. Ben jaloers op de beelden uit de VS van FSD en ASS, maar de software branch die ze hier nu gebruiken vind ik echt uitermate teleurstellend.
Leest niemand bij Tesla dan mee? Het is toch beschamend voor een merk als Tesla, dat dit zo slecht werkt. Kom op Tesla, los het op.
Net als dat ik hiervoor Toyota en Tesla reed die gewoon zelf stoppen vlak voor de muur en bij achter passeren van fietsers. Mijn Y parkeert hem gewoon in de vuilnisbak als ik niet uit kijk . Niks ingrijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42
Allewijn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal:
De camera afplakken gaat nu (sinds 32.6) juist in je nadeel werken.
Want als de camera nu zicht heeft dan ziet hij je handen op het stuur. En als je ogen dan ook goed staan, dus naar buiten/voren kijkend, dan hoef je nooit meer stuurwiel input te geven. Enkel rustig vingertje ergens op stuurwiel leggen. Nooit meer wiebelen.
En nu met afgeplakt stuurwiel moet jij zeker weten vaker wiebelen, want anders krijg je meldingen. Volgens mij eens in 15sec. Maar dat weet ik niet precies...

Tenzij het op oude M3 niet gaat werken. Want @pdidi noemde iets over enkel MY en Highland...?
Ik hoef ook 'nooit' te wiebelen, ik heb m'n hand aan 't stuur hangen met dus constante tegendruk. Hoe je het zegt klinkt het wel chill hoor, daar niet van. Maar met zo'n camera kan je direct ook niks meer doen wat niet hoort achter 't stuur. Ik zeg 't bewust zo, want je moet 't beestje gewoon bij z'n naam noemen. Ga het zeker uit proberen, morgenvroeg maar even aan de wifi van het werk hangen en het verschil met en zonder schuifje bij camera dicht testen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal:
De camera afplakken gaat nu (sinds 32.6) juist in je nadeel werken.
Hij begrijpt het wél maar met een niet-afplakte camera kun je geen andere dingen doen dan strak voor je uit kijken met je handen aan het stuur als AP is ingeschakeld. En dat wiebelen is niet nodig als je je hand laat rusten tegen de onderste spaak met het gewicht van je arm erin. Kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Wat maakt het soort file nou uit. Een auto moet gewoon doen wat ie moet doen. Files wisselen per definitie in snelheid. Alle parameters continue aanpassen voor een comfortabele rit zou de software voor mij moeten doen, daarom is het toch zo'n slim systeem? :?
Dat de auto moet doen wat de auto moet doen spreekt voor zich.
Maar voor de discussie voort te helpen is het wel handig dat je over dezelfde type file spreekt.
Want degene die spreken over te snel optrekken, zijn over iets anders bezig dan degene die spreken over te traag optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Staat al op 6, maar volgens mij gebruikt Tesla een afstand in meters. Mijn oude auto had afstand in tijd.

Dat laatste rijdt veel rustiger want als de snelheid toeneemt, neemt de afstand ook toe. En als je afremt kan je met een afnemende afstand veel rustiger remmen. Plus niet iedereen duikt in het gat wat standaard veel te groot is.
Of het in meters is of in tijd weet ik niet, maar het is alleszins wel snelheidsafhankelijk.
Standje 6 bij lage snelheid is een stuk dichterbij dan wanneer je 120km/u rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

bert pit schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Qua beveiliging kan ik je gerust stellen. AP heeft bij mij een ongeluk voorkomen dat ik zelf niet had gezien. Het werkt dus proactief. Ik rij dagelijks 150 km en op gegeven moment weet je wanneer je de AP wel of niet moet gebruiken. Niet gebruiken:
- als je weet dat een enkele baan overgaat in tweebaans met een streep in het midden.
- bij rotonders
- zonder goede belijning
- etc.
Dus, gebruik die voorziening krijg er ervaring mee, daar kun je een hoop gemak van hebben en veiliger rijden.
Behalve dat ik het dus al niet gebruik op die plekken maar juist op de plekken waar het wél zou moeten werken onaangenaam wordt verrast.

Maar goed, ik ga wel poetsen, opnieuw calibreren en updaten. Hopelijk wordt het daarmee betrouwbaarder.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:58
Maurice- schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

Hij begrijpt het wél maar met een niet-afplakte camera kun je geen andere dingen doen dan strak voor je uit kijken met je handen aan het stuur als AP is ingeschakeld. En dat wiebelen is niet nodig als je je hand laat rusten tegen de onderste spaak met het gewicht van je arm erin. Kwestie van gewenning.
Dit idd. Eerste 4 jaar in de model 3 vond ik top. Heb toch altijd hand aan het stuur. Kon dan op autopilot perfect ff een bammetje eten, zoekopdracht in navigatie doen, lader zoeken en enz. Toen kwam die update met die camera. Horror!!! Resultaat met ap aan, na paar waarschuwing een ban voor de rest vd rit. En dan daarna die acties maar zonder ap doen, wat juist gevaarlijker is. Toen gelezen dat afplakken werkt. En tot op de dag van vandaag erg blij mee.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
anti elppa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Dit idd. Eerste 4 jaar in de model 3 vond ik top. Heb toch altijd hand aan het stuur. Kon dan op autopilot perfect ff een bammetje eten, zoekopdracht in navigatie doen, lader zoeken en enz. Toen kwam die update met die camera. Horror!!! Resultaat met ap aan, na paar waarschuwing een ban voor de rest vd rit. En dan daarna die acties maar zonder ap doen, wat juist gevaarlijker is. Toen gelezen dat afplakken werkt. En tot op de dag van vandaag erg blij mee.
Ik moest even wennen aan de camera based checks, maar ik kan ondertussen nog steeds gewoon een boterhammetje eten, maar tegelijkertijd vind ik het eigenlijk wel goed dat ik gewezen wordt op het feit dat ik (te) lang op het scherm aan het kijken ben. Telefoon gebruik ik sowieso nooit, dus ik ben wel een brave rijder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

En nog een vraagje. Ik heb aanstaan in menu dat deuren automatisch vergrendelen als ik wegloop met sleutel. Maar dat gebeurt niet! Spiegels klappen ook niet in terwijl dit wel aan staat bij vergrendeling?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
pdavie2311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:42:
En nog een vraagje. Ik heb aanstaan in menu dat deuren automatisch vergrendelen als ik wegloop met sleutel. Maar dat gebeurt niet! Spiegels klappen ook niet in terwijl dit wel aan staat bij vergrendeling?
Hoe ontgrendel je de auto? Als je dat doet door gewoon met je telefoon in de buurt te zijn en dan de deur te openen zou dit wel moeten gebeuren.
Gebruik je het pasje, dan moet je hem ook actief weer op slot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Smobbo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:41:
[...]

Ik moest even wennen aan de camera based checks, maar ik kan ondertussen nog steeds gewoon een boterhammetje eten, maar tegelijkertijd vind ik het eigenlijk wel goed dat ik gewezen wordt op het feit dat ik (te) lang op het scherm aan het kijken ben. Telefoon gebruik ik sowieso nooit, dus ik ben wel een brave rijder ;)
Nee telefoon gebruik ik ook echt nooit. Ik vind het systeem gewoon veel te gevoelig. En die penalty ook gewoon idioot. Daarom afplakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
pdavie2311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:42:
En wat vind je een sleutel?

Vergrendeling bij weglopen werkt alleen met de telefoon als sleutel of met de optionele keyfob. Met de bij de auto geleverde sleutelkaarten werkt het niet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
anti elppa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Nee telefoon gebruik ik ook echt nooit. Ik vind het systeem gewoon veel te gevoelig. En die penalty ook gewoon idioot. Daarom afplakken
Ik heb wel het idee dat hij beter afgesteld is dan in het begin, maar als afplakken werkt dan gewoon doen uiteraard. Had ik in m’n vorige ook, toen had de camera geen functie.
Ik ben benieuwd of ik ook in de volgende versie weer verschil merk (zit nu nog op 2024.26.8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 16:52
trangelang schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

A1 bij het stukje bij Klarenbeek/Beekbergen. Het is gewoon een snelweg, maar door de wegwerkzaamheden mag je daar 90 rijden. Ik bergrijp enigszin wel dat de AP moeite mee kan hebben, maar zorg dat het in ieder geval niet plotseling remt. Ga van mij part een signaal afgeven of zorg dat de AP automatisch uitgaat.
Daar zit een stukje in dat de cruise control denkt dat je maar 50 mag rijden ipv de 70 die je er tegenwoordig mag rijden. Daar remt hij opeens af. Eerste keer wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Smobbo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:46:
[...]

Hoe ontgrendel je de auto? Als je dat doet door gewoon met je telefoon in de buurt te zijn en dan de deur te openen zou dit wel moeten gebeuren.
Gebruik je het pasje, dan moet je hem ook actief weer op slot doen.
Met pasje! Telefoon kan ik nog niet activeren want krijg die app dus niet aan de praat. Zie eerdere post. Even geduld nog of morgen even bellen met Tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-07 14:00

gvg

pdavie2311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Met pasje! Telefoon kan ik nog niet activeren want krijg die app dus niet aan de praat. Zie eerdere post. Even geduld nog of morgen even bellen met Tesla..
Die eerdere post lijkt een 'stream of consciousness' probeersel, maar dat maakt het ook onbegrijpelijk voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

gvg schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

Die eerdere post lijkt een 'stream of consciousness' probeersel, maar dat maakt het ook onbegrijpelijk voor mij.
Ik kan de app niet activeren omdat ze de vorige eigenaar gaan benaderen. Het is een nieuwe auto met 0km…
Daarom kan ik ook geen profiel aanmaken op het scherm en dus ook niet mijn tel als sleutel instellen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hier ook een schuifje voor de interieur camera. Echt irritant anders. De melding met draaikracht aan het stuur is te doen, m'n vorige auto (Volvo) had dat ook.

De verkeersbordherkenning is een mixed bag. Zolang er geen parallel baan is of matrixborden waar 90 op staat ofzo, isnhet prima op lange trajecten.

Nu gebruikte ik op de Volvo de pilot assist veel vaker want een Volvo rijdt dodelijk saai, met de trein gaan is spannender.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:34
Dani86 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:47:
Hier ook een schuifje voor de interieur camera. Echt irritant anders. De melding met draaikracht aan het stuur is te doen, m'n vorige auto (Volvo) had dat ook.

De verkeersbordherkenning is een mixed bag. Zolang er geen parallel baan is of matrixborden waar 90 op staat ofzo, isnhet prima op lange trajecten.

Nu gebruikte ik op de Volvo de pilot assist veel vaker want een Volvo rijdt dodelijk saai, met de trein gaan is spannender.
Ja, saai kun je de Tesla niet noemen, voortdurend verrassingen. Aangename en minder aangename. En na de zoveelste update is het morgen weer anders. Never a dull moment. Wel waar voor je geldt als je beetje avontuurlijk bent aangelegd :)

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 03-10-2024 21:57 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik vind de autopilot/TACC acceptabel werken. Ik merk dit aan het gegeven dat ik de AP gebruik op de snelweg, zeker wanneer het rustig is en op een 100 km weg die ik goed ken. Gaat altijd goed behalve wanneer een auto rechts van mij wilt invoegen. Opletten dus. Op een voor mij bekende 80 km weg met flinke bochten wil het met de TACC wel eens fout gaan wanneer een vrachtwagen de tegenligger is. Dit weet ik, dus mijn voet staat altijd bij of op het pedaal.
Ik ben overigens benieuwd naar de oplossing voor het rijden met de AP waarbij de camera wordt gebruikt. Ik had vandaag al de indruk dat het rijden met de AP wat gemakkelijker ging, zal eens uitproberen. ( toch handig, een forum :))

[ Voor 5% gewijzigd door peerke 1960 op 03-10-2024 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Overigens hoop ik echt dat de nieuwe update het inhalen van vrachtwagens beter maakt. Je wordt echt als een tennisbal van links naar rechts geslagen als je meerdere vrachtautos inhaalt. Heb al opnieuw kalibratie gedaan 2x in 't menu hielp niks. Zelfs op de tablet zie je de auto overdreven naar links gaan van de rijstrook en daarna weer naar rechts in vervolgens weet een vrachtwagen tegen te komen en het te herhalen. Is ineens gekomen daarvoor nooit last van. Hele lange tijd terug overigens, maar lijkt erger te worden. Of ik erger me er meer aan, dat kan ook ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 03-10-2024 22:16 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Oekol schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:19:
[...]

Ik hoef ook 'nooit' te wiebelen, ik heb m'n hand aan 't stuur hangen met dus constante tegendruk. Hoe je het zegt klinkt het wel chill hoor, daar niet van. Maar met zo'n camera kan je direct ook niks meer doen wat niet hoort achter 't stuur. Ik zeg 't bewust zo, want je moet 't beestje gewoon bij z'n naam noemen. Ga het zeker uit proberen, morgenvroeg maar even aan de wifi van het werk hangen en het verschil met en zonder schuifje bij camera dicht testen.
En ik peuter zo graag in mn neus……… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
peerke 1960 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:17:
[...]

En ik peuter zo graag in mn neus……… 8)7
Zie je het al voor je? Op 'wham bam teslacam' haar YouTube pagina allemaal neuspeuter filmpjes van de interieurcamera's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:04
Heeft iemand voor een zakelijke leaseauto al eens geprobeerd via Tesla orgineel af-fabriek een trekhaak te laten monteren, maar die los volledig te afrekenen ipv mee laten tellen in de fiscale waarde?

In mijn geval zou dat goedkoper zijn over de jaren heen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
shinken82 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Haha....dat wist ik ook niet. Dacht altijd dat je een persoonlijke Spotify account nodig had en alleen het data gebruik via Tesla gaat. Volgens mij staan er ook tegenstrijdige berichten op het internet. Maar goed, ik heb al jaren een Spotify abonnement, dus in dat opzicht maakt het voor mij niets uit.

Netflix en Disney+ vind ik ook wel belangrijk, zeker tijdens het superchargen. Gaat de tijd lekker snel.
Het is niet tegenstrijdig. In Europa zat Spotify in premium, maar in de VS hadden ze er een andere dienst in (die ernnu ook uit gaat). In de VS is de Spotify app ook pas later in de auto gekomen en moesten ze dus altijd zelf al een account regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:24
MWDKing schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:11:
Heeft iemand voor een zakelijke leaseauto al eens geprobeerd via Tesla orgineel af-fabriek een trekhaak te laten monteren, maar die los volledig te afrekenen ipv mee laten tellen in de fiscale waarde?

Heeft mijn vader in België gedaan. Premie model y van 39k gekocht en dan achteraf in de app de trekhaak besteld. Die zijn ze bij hem thuis komen monteren.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54

Ja vorige week zo laten bestellen bij Ayvens. Dan moet je de trekhaak als accessoire mee laten nemen, bij Ayvens heet dit "trekhaak pakket" in de configurator. Het enige waar de leasemaatschappij over kan zeuren is dat ze een bedrag reserveren en in de tussentijd de trekhaak duurder geworden kan zijn en dat dit dan invloed heeft op het leasebedrag. Maar dat "risico" durf ik wel te nemen, dat zal geen honderden euro's zijn, maar is indekken van de leasemaatschappij.

ALLEEN Tesla doet alles zo enorm standaard dat je dan dus eerst de auto moet ophalen op zomerbanden en zonder trekhaak (dus standaard). Daarna moet je een afspraak maken via de app. voor het monteren van de trekhaak, deze rekening gaat dan naar de leasemaatschappij. En ik moet dan ook weer een aparte afspraak maken voor de winterbanden aangezien de auto in december geleverd wordt. Dat was bij een VAG dealer dan wel weer eenvoudiger omdat die dat allemaal regelde voor levering, maar dat is niet anders.

Er is trouwens geen af-fabriek trekhaak. Alle auto's komen zonder trekhaak en deze wordt altijd achteraf gemonteerd. Als je het als optie kiest wordt dit voor levering gedaan en komt deze waarde ook op het kenteken, maar dat is exact dezelfde trekhaak.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 04-10-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
pdavie2311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:46:
[...]

Ik kan de app niet activeren omdat ze de vorige eigenaar gaan benaderen. Het is een nieuwe auto met 0km…
Daarom kan ik ook geen profiel aanmaken op het scherm en dus ook niet mijn tel als sleutel instellen…
Ik snap de logica even niet dat je geen profiel aan kan maken omdat de app niet werkt. Een profiel is gewoon iets wat je in de auto kan aanmaken, geen idee hoeveel maar dat kunnen er een hoop zijn.
Vervolgens kan (hoeft niet, maar is wel handig) je dat profiel koppelen aan een sleutel, waarbij een sleutel het pasje kan zijn, je telefoon of zo'n keyfob.

Dat je je telefoon niet als sleutel in kan stellen ligt idd aan het niet kunnen activeren van de app, maar dat is iets wat via Tesla gewoon gecorrigeerd moet worden. Dat staat dus in principe los van profielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Smobbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:46:
[...]

Ik snap de logica even niet dat je geen profiel aan kan maken omdat de app niet werkt. Een profiel is gewoon iets wat je in de auto kan aanmaken, geen idee hoeveel maar dat kunnen er een hoop zijn.
Vervolgens kan (hoeft niet, maar is wel handig) je dat profiel koppelen aan een sleutel, waarbij een sleutel het pasje kan zijn, je telefoon of zo'n keyfob.

Dat je je telefoon niet als sleutel in kan stellen ligt idd aan het niet kunnen activeren van de app, maar dat is iets wat via Tesla gewoon gecorrigeerd moet worden. Dat staat dus in principe los van profielen ;)
Thanx! Ga ik eens proberen dan in de auto. Vandaag Tesla Groningen maar eens bellen, kijken of hun kunnen helpen met de app of op basis van Vin nr…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Smobbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:46:
[...]

Ja, je kan een lokaal profiel aanmaken. Maar het profiel gekoppeld aan het account waar je ook mee op de app inlogt is een ander profiel. En de enige die online gesynchroniseerd wordt.

Ik had alles ingesteld op het afleverpunt. Tot de transfer klaar was en mijn account geactiveerd werd. Toen kon ik alles nog een keer in dat andere profiel doen.

Maar goed, het is duidelijk dat er bij hem bij de aflevering iets goed mis is gegaan als zijn account niet is voorzien van zijn auto.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Zijn er hier mensen die al eens wat in de Tesla shop hebben gekocht en daar echt de meerwaarde van inzien?
Ik zie bijv. een fietsendrager maar deze is naar wat ik zie (en reviews van gekeken heb) niet klein te maken en op te vouwen zodat het makkelijk in de schuur kan. Dat matras ziet er super leuk uit (wel uitverkocht nu) maar vraag mij af of je het echt gaat gebruiken. Met kinderen is de kans daarop uitermate klein denk ik. Zonder kinderen kan je wel even snel de auto pakken en 'romantisch' ergens onder de sterren gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Broodro0ster schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:28:
[...]

Heeft mijn vader in België gedaan. Premie model y van 39k gekocht en dan achteraf in de app de trekhaak besteld. Die zijn ze bij hem thuis komen monteren.
Goede optie! Dan omzeil ik ook de maandelijkse kosten in het leasebedrag. Ik zal dan toestemming vragen aan de eigenaar/leasemaatschappij.
jongetje schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:16:
[...]

Ja vorige week zo laten bestellen bij Ayvens. Dan moet je de trekhaak als accessoire mee laten nemen, bij Ayvens heet dit "trekhaak pakket" in de configurator. Het enige waar de leasemaatschappij over kan zeuren is dat ze een bedrag reserveren en in de tussentijd de trekhaak duurder geworden kan zijn en dat dit dan invloed heeft op het leasebedrag. Maar dat "risico" durf ik wel te nemen, dat zal geen honderden euro's zijn, maar is indekken van de leasemaatschappij.

ALLEEN Tesla doet alles zo enorm standaard dat je dan dus eerst de auto moet ophalen op zomerbanden en zonder trekhaak (dus standaard). Daarna moet je een afspraak maken via de app. voor het monteren van de trekhaak, deze rekening gaat dan naar de leasemaatschappij. En ik moet dan ook weer een aparte afspraak maken voor de winterbanden aangezien de auto in december geleverd wordt. Dat was bij een VAG dealer dan wel weer eenvoudiger omdat die dat allemaal regelde voor levering, maar dat is niet anders.

Er is trouwens geen af-fabriek trekhaak. Alle auto's komen zonder trekhaak en deze wordt altijd achteraf gemonteerd. Als je het als optie kiest wordt dit voor levering gedaan en komt deze waarde ook op het kenteken, maar dat is exact dezelfde trekhaak.
Dank voor je uitgebreidde reactie!

Mijn huidige auto is een M3 met trekhaak. Die zat er al onder toen ik de auto in de 'haven' ging ophalen in mrt-2020. Ook was het zo dat een trekhaak achteraf laten monteren niet mogelijk was en de M3's zonder 'meebestelde' trekhaak een trekgewicht van 0 kg op kenteken hadden.
Als ik je nu goed begrijp is het zo dat alle MY's (of Tesla's algemeen?), met of zonder de trekhaak optie bij bestelling, geleverd worden een trekgewicht op kenteken hebben en het mogelijk is een trekhaak eronder te zetten achteraf?

Ik moet de auto ook via de Ayvens tool bestellen en zie inderdaad daar de optie los 'Trekhaakpakket Model Y (afneembaar)' 1350EUR.

Wat vreemd is dat het leasebedrag bij een trekhaak als accessoire 12 EUR hoger is dan de trekhaak als optie. Voor Ayvens zou dat toch niet uit moeten maken? Hoe zat dat bij jou?

In mijn geval krijg ik door het verhoogde leasebedrag iets minder bruto geld toe van mijn werkgever vanwege onderschreiding van het leasebedrag; netto ~6 EUR/maand minder. Maar de netto bijtelling neemt met ~12 EUR/maand af. Dus het scheelt 6 EUR/maand in mijn geval (+22,71 EUR/maand als optie, +16,77 EUR/maand als accessoire t.o.v. een MY zonder trekhaak). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
[...]

Ik sta op het punt om te bestellen, wil nog twee weekjes de tijd geven of er nieuws komt over de juniper en anders bestel ik gewoon huidige modely, met trekhaak als accessoire voor de bijtelling.
Ook bij Ayvens, ben wel benieuwd naar jouw leasebedrag mocht je een Y besteld hebben. Evt via DM ook goed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Er is een verschil tussen de af-fabriek trekhaak en de achteraf opgezette. Er is blijkbaar een continue voeding die je niet hebt achteraf, maar wel af-fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
this schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Er is een verschil tussen de af-fabriek trekhaak en de achteraf opgezette. Er is blijkbaar een continue voeding die je niet hebt achteraf, maar wel af-fabriek.
Maar @jongetje schrijft dat 'af-fabriek' niet bestaat en dat ze allemaal achteraf door Tesla worden ingebouwd op afspraak. Zit er dan wel of geen continue voeding op volgens jou en hoe weet je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:04:
Zijn er hier mensen die al eens wat in de Tesla shop hebben gekocht en daar echt de meerwaarde van inzien?
I
Ja, maar dat zijn meer dingen als spatlappen, ruitenwissers en van die dopjes voor de velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Marks69 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Ik moet de auto ook via de Ayvens tool bestellen en zie inderdaad daar de optie los 'Trekhaakpakket Model Y (afneembaar)' 1350EUR.

Wat vreemd is dat het leasebedrag bij een trekhaak als accessoire 12 EUR hoger is dan de trekhaak als optie. Voor Ayvens zou dat toch niet uit moeten maken? Hoe zat dat bij jou?
Denk dat je wagenparkbeheerder dan even moet bellen met zijn contact bij Ayvens. De trekhaak is namelijk even duur als optie of accesoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Het is stom om te vragen, maar ik kan het met geen mogelijkheid vinden op de Tesla site: Wat wordt er standaard meegeleverd met een MY RWD?

(Mijn huidige M3 uit 2020 werd bijv geleverd met laadkabel, 230V lader, gevarendriehoek, maar géén mattenset)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01

Bij Ayvens kan je de trekhaak als 'accessoire' meebestellen ipv als 'optie', wat dus scheelt in de bijtelling. Gewoon de org. Tesla trekhaak.

In mijn persoonlijk geval:

Als 'accessoire:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymb5Yy8kN1z9iSyo2Fww2fIRq78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WbAI8kwuGnXHgkp97TMoawhe.png?f=fotoalbum_large

Als 'optie':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqDqOcl_nKuYWwUOUdNgDtgTfCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3e5oa6TVsfMgJD1rerjiXfoW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door -Muncky- op 04-10-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Maar @jongetje schrijft dat 'af-fabriek' niet bestaat en dat ze allemaal achteraf door Tesla worden ingebouwd op afspraak. Zit er dan wel of geen continue voeding op volgens jou en hoe weet je dat?
Dat is ook een een aanname geweest aangezien de prijs exact hetzelfde is en de levertijd van beide een week kan zijn. Dat leek mij erg kort om een order bij de fabriek in te schieten om de auto met trekhaak te maken en dan op te sturen allemaal in een week tijd. Daarom ga ik er vanuit (maar misschien onterecht) dat de fabriek alleen het standaard werk doet en de trekhaken er allemaal achteraf worden opgezet indien van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 13-09 16:15
MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:48:
Het is stom om te vragen, maar ik kan het met geen mogelijkheid vinden op de Tesla site: Wat wordt er standaard meegeleverd met een MY RWD?

(Mijn huidige M3 uit 2020 werd bijv geleverd met laadkabel, 230V lader, gevarendriehoek, maar géén mattenset)
Bij mijn MY geleverd 16 september zat mattenset, laadkabel, 230v laadkabel, hoedenplank, ehbo set incl gevarendriehoek. Er lijkt sprake te zijn dat de 230v lader niet meer meegeleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 10:25
Norbertus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Bij mijn MY geleverd 16 september zat mattenset, laadkabel, 230v laadkabel, hoedenplank, ehbo set incl gevarendriehoek. Er lijkt sprake te zijn dat de 230v lader niet meer meegeleverd gaat worden.
Deze week afgehaald en kan dit 100% bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
Norbertus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Bij mij idem, afgeleverd op 23-09. Bij mijn bestelling kon ik los de Mobile Connector (230V) aanvinken, want die zou er niet bij zitten volgens de Tesla website (is volgens mij per 1 sept gewijzigd), maar hij lag (zoals bij velen) nog gewoon achterin.
Als je 'm niet per se nodig hebt dus in ieder geval niet gelijk meebestellen, je kunt deze altijd achteraf nog in de shop bestellen of van Marktplaats plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Door anderen bevestigd in dit topic vroeger. Net om die reden heb ik een af-fabriek trekhaak besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Joostdz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Bij mij idem, afgeleverd op 23-09. Bij mijn bestelling kon ik los de Mobile Connector (230V) aanvinken, want die zou er niet bij zitten volgens de Tesla website (is volgens mij per 1 sept gewijzigd), maar hij lag (zoals bij velen) nog gewoon achterin.
Als je 'm niet per se nodig hebt dus in ieder geval niet gelijk meebestellen, je kunt deze altijd achteraf nog in de shop bestellen of van Marktplaats plukken.
Of uit je (voor de huidige Tesla leaserijders onder ons) oude Tesla meepakken voordat je hem inlevert. O-)

[edit]@MWDKing kraait geen haan naar en anders moet de LM hem toch voor je bestellen als je hem als accessoire wilt hebben. Zelfde idee als 5 jaar geleden de vloermatten :F

[ Voor 12% gewijzigd door NightHawk4 op 04-10-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
NightHawk4 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Of uit je (voor de huidige Tesla leaserijders onder ons) oude Tesla meepakken voordat je hem inlevert. O-)
Heb nu ook een 230V in mijn huidige M3 inderdaad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door MWDKing op 04-10-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een setje winterbanden voor de M3H. Ik wil deze laten monteren op de standaard 18” velgen waar de zomerbanden nu op liggen. Ik vind nog niet veel ervaringen van mensen met deze combinatie. Kan iemand zijn ervaring delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
@NightHawk4 die vloermatten heb ik 4,5 jaar geleden online gekocht en de bon naar de leasemaatschappij gestuurd. Had geen invloed op leasebedrag e.d. Ik zei dat het in hun belang was als ik matten als bescherming voor hun auto gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:40:
@NightHawk4 die vloermatten heb ik 4,5 jaar geleden online gekocht en de bon naar de leasemaatschappij gestuurd. Had geen invloed op leasebedrag e.d. Ik zei dat het in hun belang was als ik matten als bescherming voor hun auto gebruikte.
Onze LM (Alphabet) heeft ze indertijd nagestuurd maar waren begin dit jaar behoorlijk gaar, nieuwe all-weather matten in mei besteld en bon ingediend. :P
Die paar tientjes is voor een LM makkelijker als je het zelf besteld, indertijd was de LM echt helemaal overstuur met al die Tesla's want ze snapten er geen hol van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
Gumball schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:34:
Ik ben op zoek naar een setje winterbanden voor de M3H. Ik wil deze laten monteren op de standaard 18” velgen waar de zomerbanden nu op liggen. Ik vind nog niet veel ervaringen van mensen met deze combinatie. Kan iemand zijn ervaring delen?
Ik heb een aantal maanden met winterbanden op ‘mijn’ M3H gereden op de 18 inch velgen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke banden het waren. Besteld door de LM en erop gezet bij Profile.

Ik kan alleen zeggen dat het prima beviel, ik niet meer rolgeluid heb waargenomen. Het verbruik lag alleen ietsje hoger. Moeilijk inschatten wat door het weer komt en wat door de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Heb nu ook een 230V in mijn huidige M3 inderdaad.

***members only***
bij mij zat hij er niet bij vorige week. Ook geen probleem omdat ik ook een M3 LR uit 2019 heb waar hij wel bij zit uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:34
[...]

Ik sta op het punt om te bestellen, wil nog twee weekjes de tijd geven of er nieuws komt over de juniper en anders bestel ik gewoon huidige modely, met trekhaak als accessoire voor de bijtelling.
Ook bij Ayvens, ben wel benieuwd naar jouw leasebedrag mocht je een Y besteld hebben. Evt via DM ook goed 😊
2 weken wachten op Juniper?
ieder zijn ding. Als ik zeker zou weten dat de Juniper maandag komt, zou ik vandaag nog een huidig model bestellen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een van mijn banden loopt langzaam leeg, dus die is denk ik lek. Het betreft de Hankook Ventus S1 Evo3 op de model Y. Volgens mij zit hier foam in, zijn deze dan te plakken ? Weet iemand dat?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
[...]

Nou ik ben daar ook wel benieuwd naar en wilde de vraag hier al eens stellen. Ik heb het gevoel dat wij bij een vrij dure LM/constructie zitten:

Model Y LR
Trekhaak
Blauwe kleur
<knip>

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 05-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
xoror schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:18:
Een van mijn banden loopt langzaam leeg, dus die is denk ik lek. Het betreft de Hankook Ventus S1 Evo3 op de model Y. Volgens mij zit hier foam in, zijn deze dan te plakken ? Weet iemand dat?
ja hoor, prop erin en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
tspawn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

ik lees dus dat sommige shops dat niet meer doen, alleen nog maar van binnenuit plakken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
xoror schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

ik lees dus dat sommige shops dat niet meer doen, alleen nog maar van binnenuit plakken
Ja vast, kan je een stuk meer voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
tspawn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Nou dat had ik ook gehoopt, 900 km gereden op band, schroef erin gereden en zowel verzekering, als de noodreparateur als de bandenboer (die laatste is logisch) zeiden allemaal een nieuwe band.

Dus gister mijn 900 km oude band vervangen door een nieuwe a 385 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MWDKing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:04:
[...]

Was bij Athlon ook het geval. Hun uitleg was dat Af-fabriek opties een hogere restwaarde hebben. Netto scheelde het mij dus niet veel of je hem als optie of als accessoire neemt. Grote voordeel van af-fabriek is dat je geen vervolg afspraak hoeft te maken en zeker weet wanneer je de trekhaak hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Voor zover bekend op basis van diverse video’s over trekken met een Tesla is er nooit een permanent. Lastig voor de caravanners die daardoor geen koelkast of verlichting hebben. Iets met de 12/16V accu van Tesla die dat niet aan zou kunnen.

Mijn leasemij deed overigens moeilijk over achteraf montage van de trekhaak. Zou niet kunnen volgens hun dus ik had weinig keuze als ik hem mee wilde leasen. Had geen zin om de hele trekhaak zelf te kopen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
.

[ Voor 195% gewijzigd door pdidi op 04-10-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Voor zover bekend op basis van diverse video’s over trekken met een Tesla is er nooit een permanent. Lastig voor de caravanners die daardoor geen koelkast of verlichting hebben. Iets met de 12/16V accu van Tesla die dat niet aan zou kunnen.
Ik ging daar idd ook vanuit omdat in de manual staat: De pennen 9 t/m 13 (indien aanwezig) worden op dit moment mogelijk niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
tspawn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Ja vast, kan je een stuk meer voor vragen.
zat soort scheermesje in oid, wtf. Wel netjes geholpen dmv paraplu oid. nou ja we kunnen weer even vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Pierz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ja, maar dat zijn meer dingen als spatlappen, ruitenwissers en van die dopjes voor de velgen.
Ja ik had eigenlijk gehoopt dat ik iets van supercharge kilometers of iets anders kon kopen waar je echt wat aan hebt. M'n oog viel op die fietsendrager maar lijkt niet compact op te kunnen vouwen.

Premium via de shop betalen zou ook leuk zijn, maar kan niet zoals het er naar uit ziet. Wellicht Tesla maar eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Ja ik had eigenlijk gehoopt dat ik iets van supercharge kilometers of iets anders kon kopen waar je echt wat aan hebt. M'n oog viel op die fietsendrager maar lijkt niet compact op te kunnen vouwen.

Premium via de shop betalen zou ook leuk zijn, maar kan niet zoals het er naar uit ziet. Wellicht Tesla maar eens benaderen.
Bedoel je van je referral tegoed? Dat kun je gewoon als betaalwijze kiezen (dus ook voor Connectivity en SuC)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXx-hDWLjiVkG0wA-BChImOzdTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqyNVf5sELU5oxyIqkZ3RUxu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Maurice- op 04-10-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:38:
[...]

Bedoel je van je referral tegoed? Dat kun je gewoon als betaalwijze kiezen (dus ook voor Connectivity en SuC)
[Afbeelding]
Yes dat! Oké, dat heb ik niet kunnen vinden. Ga ik nogmaals zoeken.
Heb nu nog gratis credits tot januari voor SuC, maar zou graag mijn premium connectivity er al wel vast van betalen. Scheelt weer een tientje in de maand en ik zag de optie niet.

Edit:
Ik kan bij premium connectivity alleen kiezen uit:
- SEPA (keuze nu)
- Kaart toevoegen (CC of betaalpasgegeven)

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 04-10-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dude
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-04 23:07
Joostdz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb mijn tweede gewoon retour gestuurd en kreeg een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Yes dat! Oké, dat heb ik niet kunnen vinden. Ga ik nogmaals zoeken.
Heb nu nog gratis credits tot januari voor SuC, maar zou graag mijn premium connectivity er al wel vast van betalen. Scheelt weer een tientje in de maand en ik zag de optie niet.

Edit:
Ik kan bij premium connectivity alleen kiezen uit:
- SEPA (keuze nu)
- Kaart toevoegen (CC of betaalpasgegeven)
Volgens mij moet je het bij je credits kiezen dat je daarvan Connectivity wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRMR35
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-08 17:20
DRMR35 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:18:
[...]

Nee nog niks in app. Maand proef loopt 26-9 af. Ik ga er niet vanuit dat dit automatisch gaat. Toen ik ze een paar weken terug sprak heeft de medewerker allemaal gegevens van account, vorige tesla, huidige tesla, lease company genoteerd. Hij zei dat ze dat nodig hebben om te kunnen onderbouwen - ik denk bij Tesla US? - dat ik hiervoor in aanmerking kom.

Zal einde van de week of begin volgende week updaten hier.
Premium connectivity na maand inmiddels afgelopen, niks automatisch verlengd naar einddatum nieuw leasecontract. Ik zou inmiddels wel op een lijst staan zodat ze dit nog gaan aanpassen. Allemaal heel vaag gedoe bij Tesla. Vandaag te horen gekregen dat ik nog paar weken geduld moet hebben........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Volgens mij moet je het bij je credits kiezen dat je daarvan Connectivity wilt kopen.
Kan het niet vinden, maar wellicht dat ik er snel achterom als ik de SEPA intrek.
Van de week maar eens induiken of dit weekend. Dan alsnog tot einde oktober wachten tot de huidige verlengde maand afloopt maar wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Kan het niet vinden, maar wellicht dat ik er snel achterom als ik de SEPA intrek.
Van de week maar eens induiken of dit weekend. Dan alsnog tot einde oktober wachten tot de huidige verlengde maand afloopt maar wel benieuwd.
Ja, raar. Ik had nog Credits, maar die zie ik nu helemaal niet meer staan in de app (start screen -> hamburger menu rechtsboven -> Refer and Earn -> verschillende opties).

Ik zie ook helemaal geen tegoed meer staan en de opties kan ik niet openen. En als ik daar op de help pagina (vraagteken rechtsboven) klik komen de voorwaarden tevoorschijn waar staat dat Premium Connectivity geen optie is.

Niet zo heel lang geleden nog naar gekeken om Premium Connectivity aan te klikken. Lijkt erop dat dit per 1 oktober (?) is veranderd, maar ik heb er geen melding van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
bilgy_no1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Ja, raar. Ik had nog Credits, maar die zie ik nu helemaal niet meer staan in de app (start screen -> hamburger menu rechtsboven -> Refer and Earn -> verschillende opties).

Ik zie ook helemaal geen tegoed meer staan en de opties kan ik niet openen. En als ik daar op de help pagina (vraagteken rechtsboven) klik komen de voorwaarden tevoorschijn waar staat dat Premium Connectivity geen optie is.

Niet zo heel lang geleden nog naar gekeken om Premium Connectivity aan te klikken. Lijkt erop dat dit per 1 oktober (?) is veranderd, maar ik heb er geen melding van gezien.
De originele staat bij mij bovenaan bij geschiedenis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1swqk3jvUiBDzAuHZ2uIwYVnbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjBlAyocy2hxj34HHCpSqfaX.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de het nieuwe tegoed moet je klikken op geschiedenis -> ga naar portemonnee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ7jD-nAaeklYmeaYeIlpCDQnCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HdFUkb2pwgl7oavmlt3Ijn8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door EvolutionX op 04-10-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijts
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 11:58
bilgy_no1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Dacht deze ochtend ook al dat ze de referral credits hadden afgeschaft. Blijken ze nu onderaan te vinden tezijn in de app: refer and earn - 3e icoontje onderaan: redeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:21
Oekol schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:15:
Overigens hoop ik echt dat de nieuwe update het inhalen van vrachtwagens beter maakt. Je wordt echt als een tennisbal van links naar rechts geslagen als je meerdere vrachtautos inhaalt. Heb al opnieuw kalibratie gedaan 2x in 't menu hielp niks. Zelfs op de tablet zie je de auto overdreven naar links gaan van de rijstrook en daarna weer naar rechts in vervolgens weet een vrachtwagen tegen te komen en het te herhalen. Is ineens gekomen daarvoor nooit last van. Hele lange tijd terug overigens, maar lijkt erger te worden. Of ik erger me er meer aan, dat kan ook ;)
Met de mYne heb ik er nog steeds geen last van. Nooit gehad trouwens en vandaag nog eens speciaal op gelet en een flink stuk op AP gereden voorbij genoeg vrachtwagens. Blijft mooi exact in het midden rijden tussen de werkelijke en virtuele lijnen.

Lijkt dus nog steeds per auto verschillend te zijn.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:17
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Ik heb de fietsdrager van de telsa shop niet besteld met de zelfde reden als jij noemt. Ik ben uiteindelijk voor de Fietsendrager Thule EasyFold XT 933 gegaan. Super handig en compakt ding. Is helaas normaal wel aan de prijs maar ik zie hem - even googlen - nu staan voor 585. Normaal rond de 800 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Met de mYne heb ik er nog steeds geen last van. Nooit gehad trouwens en vandaag nog eens speciaal op gelet en een flink stuk op AP gereden voorbij genoeg vrachtwagens. Blijft mooi exact in het midden rijden tussen de werkelijke en virtuele lijnen.

Lijkt dus nog steeds per auto verschillend te zijn.
Irritante is dat ik mensen op dit forum voor gek verklaarde en daarna kreeg ik ineens zelf :+

Heh gewoon echt geen zin om een service in te schieten.. Maarja... Het gekke is zonder de vrachtwagens rechts van mij blijft hij gewoon netjes stabiel tussen de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
warsame schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Ik heb de fietsdrager van de telsa shop niet besteld met de zelfde reden als jij noemt. Ik ben uiteindelijk voor de Fietsendrager Thule EasyFold XT 933 gegaan. Super handig en compakt ding. Is helaas normaal wel aan de prijs maar ik zie hem - even googlen - nu staan voor 585. Normaal rond de 800 euro.
Ben wel gebonden aan de tesla shop vanwege 500 euro aan tegoed. Dus vandaar dat ik echt aan 't onderzoeken ben wat ik er daadwerkelijk mee kan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
Zo ff die kapjes eruit getrokken. Stukken beter zo. Van het weekend ff stalks inbouwen en de auto wassen. Daarna binnen 2 weken ramen tinten. Staat denk ik wel mooi bij blauw. Bij mijn witte 3 staat het iig erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig7_KcF-po-vxG6J3lbx35QzoKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6l5yr9gN25zuPBWxnRnvctP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuAqtbVW9uuuexMKAS1w81KFfJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7CT0B7zCrnGEUD0pDKfL8cD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hTK7bpTvUhAz9Bnn5auzWZ5NWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3KE1eFPul7crmKJbH7DU50e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGKQiRGtxOYpIHJXR7AkMz_koGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5l2lAw9DnSvMoVVweK6GJ8i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:02:
Zo ff die kapjes eruit getrokken. Stukken beter zo. Van het weekend ff stalks inbouwen en de auto wassen. Daarna binnen 2 weken ramen tinten. Staat denk ik wel mooi bij blauw. Bij mijn witte 3 staat het iig erg mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die bovenste kapjes kunnen ook nog toch(toch?)? Maakt 't mijn inziens wel nog stukje mooier. Lekker zeg zo'n plaid ludicrous :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 13-09 12:45
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Die bovenste kapjes kunnen ook nog toch(toch?)? Maakt 't mijn inziens wel nog stukje mooier. Lekker zeg zo'n plaid :)
Kan, maar daarachter zitten per kapje 2 grote gaten. Ziet er niet echt netjes uit als je die verwijderd.

Waarom mensen het een (mini) plaid noemen snap ik ook niet. :+ Zo snel is de auto bij lange na niet.

@anti elppa Geen krassen aan over gehouden bij het verwijderen van de kappen? Denk dat ik ze morgen tijdens het wassen er ook uit ga trekken. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Vissa66 op 04-10-2024 19:11 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Vissa66 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:06:
[...]

Kan, maar daarachter zitten per kapje 2 grote gaten. Ziet er niet uit als je die weg haalt.

@anti elppa Geen krassen aan over gehouden bij het verwijderen van de kappen? Denk dat ik ze morgen tijdens het wassen er ook uit ga trekken. :)
Paar mini plekjes. Maar zou kunnen dat die er juist opgekomen zijn door de kapjes te laten zitten. Maar na wat poetsen zie je er eigenlijk niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Vissa66 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:06:
[...]

Kan, maar daarachter zitten per kapje 2 grote gaten. Ziet er niet echt netjes uit als je die verwijderd.

Waarom mensen het een (mini) plaid noemen snap ik ook niet. :+ Zo snel is de auto bij lange na niet.

Je hebt gelijkt. Het is een ludicrous badge. Wist niet dat dat zo op elkaar leek. Behalve 't rechthoekige ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 13-09 12:45
Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:17:
[...]

Je hebt gelijkt. Het is een ludicrous badge. Wist niet dat dat zo op elkaar leek. Behalve 't rechthoekige ;)
Geen ludicrous, geen plaid, het is een Performance badge. :)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Vissa66 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Geen ludicrous, geen plaid, het is een Performance badge. :)
Hoeveel badges zijn er dan wel niet. Ik kende er twee :+

Maar met alle respect, dan kan er ook wel een schildpad badge op de RWD. Ik zou 'm met trots rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

pdidi schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ik ging daar idd ook vanuit omdat in de manual staat: De pennen 9 t/m 13 (indien aanwezig) worden op dit moment mogelijk niet ondersteund.
Klopt, Geen permanent. Vind ik geen probleem. Ik leg in de koelkast twee bevroren pakken sinaasappelsap. Blijft de boel koud. Licht kan gewoon op de accu wanneer je stil staat langs de kant van de weg. accu van de caravan wordt wel opgeladen tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Oekol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:05:
[...]

Hoeveel badges zijn er dan wel niet. Ik kende er twee :+

Maar met alle respect, dan kan er ook wel een schildpad badge op de RWD. Ik zou 'm met trots rijden.
Schildpad……….. Ik rij mn bezoek nog steeds misselijk wanneer ik met mijn RDW vol optrek. Net zo snel als een ferrari uit 1967 ( de 250)……….. :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
peerke 1960 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:15:
[...]

Schildpad……….. Ik rij mn bezoek nog steeds misselijk wanneer ik met mijn RDW vol optrek. Net zo snel als een ferrari uit 1967 ( de 250)……….. :9~
Eens. Schildpad van de familie dan ook he :)
Ik zeg altijd als ze zeggen dat het een snelle auto is dat dit de langzaamste tesla is die mogelijk is.
Alsnog zo rap overal, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 16:52
Zojuist een serviceverzoek ingediend. Ik wilde wegrijden vanavond en kreeg een foutmelding:

DI_a245
Vehicle Hold niet beschikbaar
Houd rempedaal ingedrukt bij stilstand

De hele rembekrachtiging is weggevallen.
Ik las dat er wel meer problemen mee waren, voornamelijk model S en cybertruck. Waarschijnlijk de brakebooster defect. Ik wil eigenlijk niet naar een servicepunt toe rijden, maar of dat ze hem ophalen of hier repareren. Het is best link om zo te gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

Nu met 32.6 update van deze week heb ik inderdaad ook dat AP niet meer constant vraagt om even aan het sturen te trekken. Althans niet overdag. Zojuist in het donker gereden en toen begon hi j er wel weer om te vragen. Wellicht dat de interieur camera in het do let niet goed genoeg zicht heeft op je handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EvolutionX schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

De originele staat bij mij bovenaan bij geschiedenis
[Afbeelding]

Voor de het nieuwe tegoed moet je klikken op geschiedenis -> ga naar portemonnee

[Afbeelding]
Nijts schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Dacht deze ochtend ook al dat ze de referral credits hadden afgeschaft. Blijken ze nu onderaan te vinden tezijn in de app: refer and earn - 3e icoontje onderaan: redeem
Mijn schermpje ziet er heel anders uit nu. Hier klik ik op Refer and Earn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHvBbJOaxmCaKmClI7UyLL1ZiME=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CWNU8dSVTo8Rld1hWKBkxwkL.png?f=fotoalbum_large

En vervolgens kom ik bij deze pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QHlkm7zL1-6-P_SFVALEhfuUDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aE9s6MUMUUVVnpWJT6XxPRWK.png?f=fotoalbum_large

Nergens meer een tegoed te zien. Geen van de plaatjes is klikbaar. Alleen de 'Refer now' knop werkt.

EDIT:
En dan is het inderdaad een knopje onderaan 'redeem' wat me naar mijn tegoed brengt... Goed verstopt inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 04-10-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Don Quijote schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:14:
Nu met 32.6 update van deze week heb ik inderdaad ook dat AP niet meer constant vraagt om even aan het sturen te trekken. Althans niet overdag. Zojuist in het donker gereden en toen begon hi j er wel weer om te vragen. Wellicht dat de interieur camera in het do let niet goed genoeg zicht heeft op je handen?
Die ingebouwde spiegel camera heeft toch sowieso geen zicht op je handen?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 18:47
RvV schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

Die ingebouwde spiegel camera heeft toch sowieso geen zicht op je handen?
Bij de nieuwere model 3s dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:25
anti elppa schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:02:
Zo ff die kapjes eruit getrokken. Stukken beter zo. Van het weekend ff stalks inbouwen en de auto wassen. Daarna binnen 2 weken ramen tinten.
...
Bedoel je dat dit intussen after-market al bestaat voor de nieuwe Model 3 ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Bedoel je dat dit intussen after-market al bestaat voor de nieuwe Model 3 ?
Yes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6sJYVNfkBtudYD7MPvZEgNLJVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUp1OxAJXxgHst7cTEY53Luv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Al is dit voor mij niet onmiddellijk van héél groot belang (de mijne heeft die nog), dan is dat toch alvast goed om te weten. Is het een beetje doenbaar, qua installatiemoeilijkheid, en qua duidelijkheid van de bijgeleverde instructies ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

Al is dit voor mij niet onmiddellijk van héél groot belang (de mijne heeft die nog), dan is dat toch alvast goed om te weten. Is het een beetje doenbaar, qua installatiemoeilijkheid, en qua duidelijkheid van de bijgeleverde instructies ?
geen idee, gaan we vanmiddag of morgenmiddag zien. Laat het wel weten. Maar gok dat het wel meevalt. Denk dat ik het binnen 2 a 3h wel gefixed heb

Die lui van de knob en sexy buttons zijn ook al bijna een jaar bezig met iets. Dat zou binnen paar tellen te installeren zijn (als het ooit een keer klaar is). Maar die lui zijn nog erger dan elon musk kwa tijdlijn. April hadden ze er al moeten zijn, gok nu dat we ze niet meer gaan zien dit jaar. Echt een slechte beslissing (ze focussen op de knob zeggen ze).
Ik had dus geen zin om te wachten en heb deze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:48:
[...]

geen idee, gaan we vanmiddag of morgenmiddag zien. Laat het wel weten. Maar gok dat het wel meevalt. Denk dat ik het binnen 2 a 3h wel gefixed heb

Die lui van de knob en sexy buttons zijn ook al bijna een jaar bezig met iets. Dat zou binnen paar tellen te installeren zijn (als het ooit een keer klaar is). Maar die lui zijn nog erger dan elon musk kwa tijdlijn. April hadden ze er al moeten zijn, gok nu dat we ze niet meer gaan zien dit jaar. Echt een slechte beslissing (ze focussen op de knob zeggen ze).
Ik had dus geen zin om te wachten en heb deze gekocht.
Erger dan Elon niet en hoe groot is nu echt de behoefte om met stalks te rijden? De 10% klagers zorgen voor 90% ruis waardoor het lijkt of iedereen een probleem heeft met stalkless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Hongy schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:22:
[...]
Erger dan Elon niet en hoe groot is nu echt de behoefte om met stalks te rijden? De 10% klagers zorgen voor 90% ruis waardoor het lijkt of iedereen een probleem heeft met stalkless.
Ik denk dat je veel hebt gelezen dat er niet stond, hoor.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Tja hoop mensen proberen het denk ik juist goed te praten. Stel je zou een enquete houden onder alle europese m3 rijders, dan zal je zien dat gros stalks beter vind. Er zijn er maar weinig die het een voorruitgang vinden zonder. En daar zit het hem nu juist in.
Kijk en daar dan weer een groot deel van, leert er mee leven, of heeft geen zin om geld uit te geven (gros is toch lease).
Maar eigenlijk is dat de omgekeerde wereld.
In mijn team rijden iig zeker 15 m3 highlands. Echt niemand is happy met stalkless. Maar praten ze met mensen die andere merken rijden, dan roepen ze in discussies dat het wel mee valt.....gewoon recht lullen wat zo krom als een hoepel is. Zitten ook aardig wat mensen in mijn team die ook gewoon niet besteld hebben (komende uit een oude M3) of voor een y gegaan zijn ivm dit onderwerp

Ik heb nu de eerste 800km gereden, en ben iig erg blij dat ik de keuze gemaakt heb ze toch te bestellen. Wat een rampen plan zonder. Zeker in het donker gewoon totaal onmogelijke "oplossing". Ik blijf er ook bij dat wetgeving dit soort idioterie moet verbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 05-10-2024 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
[...]
hoe groot is nu echt de behoefte om met stalks te rijden?
Auto's zonder stengels zorgen over 2 jaar voor punten aftrek op de veiligheidstests. Dat is toch ook niet voor niets?
https://www.autoblog.nl/n...g-voor-veiligheid-6853429
Pagina: 1 ... 439 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: