Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 438 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Dat weet ik. Maar niet over 4G helaas.
O, dat is dan wel jammer inderdaad. Maar goed, in de auto heb je helemaal niets aan flac streams. Dat ga je met die luidsprekers niet waarnemen.
Thuis is dat anders als je een high end set hebt staan. Maar je kunt het zowel thuis als in de auto gebruiken, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
fisherman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

O, dat is dan wel jammer inderdaad. Maar goed, in de auto heb je helemaal niets aan flac streams. Dat ga je met die luidsprekers niet waarnemen.
Thuis is dat anders als je een high end set hebt staan. Maar je kunt het zowel thuis als in de auto gebruiken, dus dat is geen probleem.
Ik heb een tijdje mijn hotspot aan gehad in de auto ivm High res audio via Tidal en dat verschil is zeker wel hoorbaar hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:29
Nooit het gratis account van Spotify in mijn Tesla gebruikt. Als je een beetje handig bent kost een Spotify premium abbo maar 3,50 per maand en het gemak dat jou playlist automatisch door speelt als je thuis vertrekt en in de auto stapt is ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 02-10-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Dus als je in de auto bent ingelogd op Spotify met je persoonlijke account (waar ik voor betaal) dan is er niks aan de hand en blijft het werken in de auto?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Zou vooral fijn zijn als je je Spotify die op je telefoon afspeelt via Bluetooth kon bedienen met de Spotify op het scherm, inplaats van dat het geluid dan ook via de app in de auto gaat en het geluid niet meer van je telefoon komt.

Als ik op telefoon Spotify aanzet moet ik ook op m'n telefoon playlists selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:07
Just_A_User schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:39:
Dus als je in de auto bent ingelogd op Spotify met je persoonlijke account (waar ik voor betaal) dan is er niks aan de hand en blijft het werken in de auto?
Volgens mij gaat het alleen om het gratis account en moet het gewoon blijven werken. Zou niet tof zijn als dat eruit gesloopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Dus ik moet spotify nu gebruiken via mijn persoonlijk abonnement. Dan maakt het dus niks uit. Zal eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38
peerke 1960 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:59:
Dus ik moet spotify nu gebruiken via mijn persoonlijk abonnement. Dan maakt het dus niks uit. Zal eens kijken hoe dat gaat.
Werkt prima en simpel via de QR inloggen. Eerst lange tijd gebruikt gemaakt vanwege dat mijn spotify account thuis ook werd gebruikt voor 'white noise' met de kinderen. Nu overgeschakeld naar eigen account en dat werkt lekker. Zoals iemand hier boven al noemde is het ook fijn dat je playlist die je binnen luisterde in de auto doorgaat etc. Voor de time being was het fijn, maar ik had toch al een betaalde spotify account.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb nooit beseft dat er een gratis spotify account bij zat. Maar het is inderdaad een beetje karig voor 10tje per maand. Denk ook dat het na de proef maand er ook op zit voor mij.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 10:31
Hertog_Martin schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:44:
Zou vooral fijn zijn als je je Spotify die op je telefoon afspeelt via Bluetooth kon bedienen met de Spotify op het scherm
Precies dit.

Maar ik heb het vermoeden dat als je je eigen betaalde Spotify account via de Spotify app van de Tesla wilt gebruiken je ook Premium Connectivity nodig zult hebben.

Ik ga het wel even proberen in ieder geval.

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Same hier, gebruik al mijn persoonlijke account omdat mij niet duidelijk was dat dit onderdeel was van de 10euro. Voordeel van persoonlijke account is dat het synchroniseert tussen apparaten qua muziek / playlist etc. Zonder spotify vond ik het ook al een prima deal, veranderd dus niets. Keek wel op van de mail en inderdaad, benodigde FW versie was ook bij mij zeer verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
zspaulus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Precies dit.

Maar ik heb het vermoeden dat als je je eigen betaalde Spotify account via de Spotify app van de Tesla wilt gebruiken je ook Premium Connectivity nodig zult hebben.

Ik ga het wel even proberen in ieder geval.
Idd. Dan heb je Premium Connectivity nodig óf een hotspot al rijdende, waar je Tesla via zijn interne wifi mee kan verbinden...

Dit heeft allemaal niks met BLUETOOTH te maken.
Laat dat duidelijk zijn.
Ja natuurlijk kan je 'oldskool' alle audio uit je telefoon (dus bijv Spotify op je telefoon) via bluetooth over de luidsprekers van je Tesla weergeven als je als source bluetooth kiest. Maar dan heb je geen mooie bediening op je scherm, hooguit nr vooruit en achteruit etc. Niks geen eigen geïntegreerde app, playlists etc etc.
Gebruik zelf bluetooth nooit (ja voor bellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 10:31
Ik maak zelf (als ik het zou hebben) niet zoveel gebruik van de overige functies van Premium Connectivity.
Dus in mijn geval zou ik 10 euro per maand betalen om Spotifty via de Tesla app van de auto te kunnen gebruiken. En dat is het me niet waard.

Ik rij niet zo heel veel kilometers en als ik onderweg ben staat er meestal een podcast op of een playlist. Ik ben niet constant naar muziek aan het zoeken of wisselen..

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Iedereen heeft het over Spotify (omdat het in die email wordt genoemd). Ik heb elders ook een bericht gezien over een andere service. Waarom Tesla dat doet, geen idee. Een korting op dat 10tje zou mooi zijn maar aan de andere kant als je kijkt wat je er allemaal voor terugkrijgt vind ik het wel waard. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Dat het voor een tientje niet uit kan, ok, prima. Maar ze bieden ook geen duurdere "premium plus" waarbij spotify wel included is. Buiten de auto interesseert spotify mij totaal niet en dan vind ik het weer een dure grap worden om een prive subscription te nemen die ik enkel in de auto gebruik. Ik sta er een beetje van te kijken dat hier zo veel mensen zijn met een premium spotify. Misschien dat ik nog iets kan regelen via Ghanese kennissen, maar anders denk ik geen spotify meer voor mij. Jammer jammer.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 08:50
-Muncky- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:45:
Ik moet mijn Model 3 2019 eind december inleveren (einde 5-jaar lease). Kan je de auto een reset geven zodat alle instellingen weer naar fabrieks gaan?
Ik heb bij inleveren van de auto inderdaad een reset naar fabrieksinstellingen vanuit de auto gedaan (bevestigen met de tesla account login). Vervolgens blijft de auto nog wel in jouw app staan. Die kan je alleen verwijderen als je eigenaar bent. Daarvoor heb ik de leasemaatschappij gebeld en die konden hem direct verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Nu online
Heinemancp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:42:
Voordeel van persoonlijke account is dat het synchroniseert tussen apparaten qua muziek / playlist etc. Zonder spotify vond ik het ook al een prima deal, veranderd dus niets.
Die 'gratis' Spotify account was inderdaad heel beperkt. Geen playlists synchroniseren etc. Ik vind het echt heel mooi dat het nummer dat je thuis op had staan gewoon halverwege doorgaat op het moment dat je in de auto stapt. Hopelijk komt er hierdoor wat bandbreedte vrij voor een hogere kwaliteit streaming, want ik vind het geluid van Spotify in de Tesla wel matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Vissa66 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:08:
[...]

Heb je automatisch dimmen van de spiegels aan staan? Dan is er echt helemaal niks door de buitenspiegels te zien. Die dingen dimmen bij mij standaard in het donker. Ik heb het maar uitgezet, nu is het zicht prima. Jammer dat er geen keuze is om de buitenspiegels en binnenspiegel seperaat aan/uit te zetten.
Goede tip! Was me daar niet van bewust. Ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Ik heb een tijdje mijn hotspot aan gehad in de auto ivm High res audio via Tidal en dat verschil is zeker wel hoorbaar hoor!
Wellicht dat het inderdaad ook op minder goede luidsprekers zoals in de auto te horen is. Ik had juist verwacht dat het daar minder hoorbaar zou zijn dan bij high end luidsprekers. Wellicht ook, doordat de ruimte kleiner is en het geluid wat directer waarneembaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Werkte dat een beetje? Of was de hotspot niet erg stabiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Melkoer86 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Werkte dat een beetje? Of was de hotspot niet erg stabiel?
Ik heb Premium Connectivity en gebruikte hotspot alleen hoor hifi audio via Tidal. En dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
eippahc schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:52:
[...]

Zijn deze alle 4 asymmetrisch?
Ja en ze zijn alle 4 identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:50
Heinemancp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:42:
Same hier, gebruik al mijn persoonlijke account omdat mij niet duidelijk was dat dit onderdeel was van de 10euro. Voordeel van persoonlijke account is dat het synchroniseert tussen apparaten qua muziek / playlist etc. Zonder spotify vond ik het ook al een prima deal, veranderd dus niets. Keek wel op van de mail en inderdaad, benodigde FW versie was ook bij mij zeer verwarrend.
Haha....dat wist ik ook niet. Dacht altijd dat je een persoonlijke Spotify account nodig had en alleen het data gebruik via Tesla gaat. Volgens mij staan er ook tegenstrijdige berichten op het internet. Maar goed, ik heb al jaren een Spotify abonnement, dus in dat opzicht maakt het voor mij niets uit.

Netflix en Disney+ vind ik ook wel belangrijk, zeker tijdens het superchargen. Gaat de tijd lekker snel.

[ Voor 5% gewijzigd door shinken82 op 02-10-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 08:02
-Muncky- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:45:
Ik moet mijn Model 3 2019 eind december inleveren (einde 5-jaar lease). Kan je de auto een reset geven zodat alle instellingen weer naar fabrieks gaan?
Ik heb dat ook gedaan zoals in dat filmpje. Alleen verwijderd hij dan niet je telefoon als sleutel, dus in de auto bij keys kan je die er nog uit gooien.
En ik je auto gps beland in Amerika, de gps pakt die pas weer op als je paar meter gaat rijden
Ik kan de auto niet uit de app verwijderden, dat moet de leasemaatschappij doen, momenteel krijg ik nog berichten dat af en toe de deur van die auto open gaat. Maar als je geen andere tesla meer hebt kan je natuurlijk de hele app gewoon van je telefoon halen

[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 02-10-2024 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

NiroNiro schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:01:
Een korting op dat 10tje zou mooi zijn maar aan de andere kant als je kijkt wat je er allemaal voor terugkrijgt vind ik het wel waard. Maar dat is persoonlijk.
Internet dat de auto min of meer al heeft en visualisatie van verkeersinfo. Dat zijn de 2 belangrijkste en dat is voor een tientje best prijzig.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 20:01
Voor degenen met EAP, hebben jullie dat ook vaak dat bij het wisselen van rijstrook, Tesla lang wacht en dan midden in het wisselen plots de melding ‘timeout of lange change’ geeft?
Vervolgens gaat hij hard terugsturen naar de vorige rijstrook. Levensgevaarlijk en dit levert veel boze reacties op van de passagiers.

Tips om dit te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
eltron schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

Helaas geen antwoord op jouw vraag, maar wel een wedervraag: hoe krijg jij 800GB op een schijf van 1GB (en bestaan die nog? Dat kunstje wil ik ook wel leren.
Of bedoel je 1TB? Dan heeft het wellicht te maken met de feitelijke indeling en formatting van de SSD of je wel zoveel beschikbaar hebt of dat hij met 800GB feitelijk al (over)vol is.
1TB ja, schrijf foutje, kan gebeuren.

Zeker niet vol. Als er nog bijna 200GB vrij is, is dat toch niet vol?
Ik denk eerder aan te weinig RAM geheugen of zo om alle artiesten, songs, albums bij te houden.
Eigenlijk al een probleem geweest bij bijna iedere auto met MP3 functionaliteit: ze willen zoals iTunes een database maken met alle liedjes en zo, maar de processor is er gewoon te traag voor.
Ik had gehoopt dat dit niet zo zou zijn bij de Tesla met zijn Ryzen cpu, maar er zal toch ergens een beperking zijn
Ipv gewoon de folders te tonen: kan op een 8 bit processor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Pieterve schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:11:
Voor degenen met EAP, hebben jullie dat ook vaak dat bij het wisselen van rijstrook, Tesla lang wacht en dan midden in het wisselen plots de melding ‘timeout of lange change’ geeft?
Vervolgens gaat hij hard terugsturen naar de vorige rijstrook. Levensgevaarlijk en dit levert veel boze reacties op van de passagiers.
Dit gebeurd als er nog geen ruimte is om de manouvre te maken. De auto begint tussen knipper 2 en 3 van baan te wisselen. Ik dacht dat de regel is dat als hij op knipper 5 nog niet met de voorwielen over de streep is, hij moet afbreken en terugstuurt.

Bij mij gebeurd dit alleen als ik de inhaalsnelheid verkeerd anticipeer, en de auto dus te lang moet wachten voordat de andere baan vrij is.

Dit, of hij is in de war met de lijnen, maar dat gebeurd zelden. Soms met lage zon aan de kant waar je naartoe wilt schuiven kan dit gebeuren. Zal in de winter iets vaker voorkomen dan in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 09:44
Pieterve schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:11:

Tips om dit te vermijden?
Yep, dit is voor mij het grootste probleem met EAP, die timeout, je krijgt een enorme zwieper, heel gevaarlijk. Snap ook niet dat die time out er nog in zit.

Ben verder wel tevreden met EAP en kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 09:44
DaCoTa schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:51:
[...]

Dit gebeurd als er nog geen ruimte is om de manouvre te maken. De auto begint tussen knipper 2 en 3 van baan te wisselen. Ik dacht dat de regel is dat als hij op knipper 5 nog niet met de voorwielen over de streep is, hij moet afbreken en terugstuurt.
Ik heb het best vaak. Dit middel is echt veel erger dan de kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ik heb elke lange rit wel een aantal keer dat als ik met EAP van de linkerbaan terugvoeg naar de rechterbaan EN er begint rechts van de rechterbaan een uitvoegstrook dat de EAP in een keer naar de uitvoegstrook wil sturen. Heel leip dat is mijn meest voorkomende EAP manuele override.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
@baddon schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:29:
Ik heb elke lange rit wel een aantal keer dat als ik met EAP van de linkerbaan terugvoeg naar de rechterbaan EN er begint rechts van de rechterbaan een uitvoegstrook dat de EAP in een keer naar de uitvoegstrook wil sturen. Heel leip dat is mijn meest voorkomende EAP manuele override.
Leip ja. Maar zit er dan geen auto op de uitvoeg dat het opzich geen ongeluk op kan leveren en dus vooral heel irritant is of voorkom je met die manuele override gewoon een ongeluk?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet dat sommigen laaiend enthousiast kunnen zijn over AP of TACC, maar na de eerste 1000km ben ik nog niet overtuigd van de veiligheid van TACC, AP durf ik nauwelijks nog aan.

TACC heeft al vaker onnodig ingegrepen (en mij daar incidenteel mee in gevaar gebracht) dan ik met traditionele cruisecontrol ooit zelf heb hoeven doen. En daar heb ik vele 100 duizenden kilometers mee gemaakt.

Als ik het zo een beetje lees in de laatste berichten was het wel beter dan nu, dus dan hoop ik maar op een snelle update.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:29

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Iemand ervaring met kwikfit voor de apk van een tesla model 3?
Hebben ze daar een beetje verstand van tesla’s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Tweakarim schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:52:
Vorig jaar mijn model 3 LR daar laten doen. Ook gelijk luchtfilter, ruiterwissers en remmen check/ schoonmaken laten doen. Was helemaal prima

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Oekol schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

Leip ja. Maar zit er dan geen auto op de uitvoeg dat het opzich geen ongeluk op kan leveren en dus vooral heel irritant is of voorkom je met die manuele override gewoon een ongeluk?
Vooral heel irritant. Nog niet meegemaakt dat er een auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
Ik denk dat het door de blokmarkering komt. Mijn gewone AP raakt ook in paniek als ik een kruising met blokmarkering nader. Dan gaat ie heel abrupt sturen alsof de rijbaan ineens veel breder is geworden. Echt een basale wegmarkering waar het o zo geweldige systeem van Tesla *ahum* niet goed mee overweg kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
Tweakarim schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:52:
Dat hangt volgens mij enorm van de garage af. Een APK is in principe alleen een checklist die ze afwerken en hem goed of afkeuren. Sinds ze vorig jaar een band verkeerd om (binnenkant buiten) hebben gewisseld kom ik er niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 13:20
Kwik fit kom ik ook niet meer, gewoon twee druksensoren kapot gedrukt bij de montage van nieuwe banden. Was al meneer, ja sure !

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
jongetje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:41:
[...]

Dat hangt volgens mij enorm van de garage af. Een APK is in principe alleen een checklist die ze afwerken en hem goed of afkeuren. Sinds ze vorig jaar een band verkeerd om (binnenkant buiten) hebben gewisseld kom ik er niet meer.
Als je het voor elkaar krijgt als automonteur om een auto met een band binnenste buiten aan een klant af te leveren dan ben je wel een hele grote koekenbakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 22:52
Ethirty schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:03:
Ik weet dat sommigen laaiend enthousiast kunnen zijn over AP of TACC, maar na de eerste 1000km ben ik nog niet overtuigd van de veiligheid van TACC, AP durf ik nauwelijks nog aan.

TACC heeft al vaker onnodig ingegrepen (en mij daar incidenteel mee in gevaar gebracht) dan ik met traditionele cruisecontrol ooit zelf heb hoeven doen. En daar heb ik vele 100 duizenden kilometers mee gemaakt.

Als ik het zo een beetje lees in de laatste berichten was het wel beter dan nu, dus dan hoop ik maar op een snelle update.
Helemaal herkenbaar. Kennelijk is zelfs de AP te "slim". Het klink heel stom, maar ik zet het tegenwoordig uit bij wegwerkzaamheden.

Niet leuk dat hij vol in de ankers gaat als je 90 rijdt langs wegwerkzaamheden. Je schrikt je kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:49

Waar zorgt het voor problemen? Een beetje een dooddoener maar AP is geschikt voor snelweg of afgescheide rijbanen. Dus niet binnen de bebouwde kom en provinciale wegen zonder middenstreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:25

Ik begrijp niet dat zoiets zelfs nog maar door de type-goedkeuring geraakt. Precies alsof je een rijbewijs zou geven aan een peuter. Aan phantom brakes alleszins geen gebrek.

De enige keer dat ik AP aanzet is in de file. Een voorligger volgen aan 10 km/u, daar heb ik 'm z'n tanden nog niet stuk op zien bijten...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 22:52
Maurice- schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Waar zorgt het voor problemen? Een beetje een dooddoener maar AP is geschikt voor snelweg of afgescheide rijbanen. Dus niet binnen de bebouwde kom en provinciale wegen zonder middenstreep.
A1 bij het stukje bij Klarenbeek/Beekbergen. Het is gewoon een snelweg, maar door de wegwerkzaamheden mag je daar 90 rijden. Ik bergrijp enigszin wel dat de AP moeite mee kan hebben, maar zorg dat het in ieder geval niet plotseling remt. Ga van mij part een signaal afgeven of zorg dat de AP automatisch uitgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
flupp schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Ik begrijp niet dat zoiets zelfs nog maar door de type-goedkeuring geraakt. Precies alsof je een rijbewijs zou geven aan een peuter. Aan phantom brakes alleszins geen gebrek.

De enige keer dat ik AP aanzet is in de file. Een voorligger volgen aan 10 km/u, daar heb ik 'm z'n tanden nog niet stuk op zien bijten...
persoonlijk vind ik het optrekken in een file veel te hard. gebruik het wel maar kan me niet voorstellen dat de persoon voor je dat echt prettig vind...steeds zo'n gek achter je die als een malle optrekt in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 13:19
Mocht iemand op zoek zijn naar een Dashboard en een 3 hebben, of een Y LR/Perf en niet RWD Berlijn: v&a aangeboden: Tesla Y/3 Dashboard Display (Android Auto/Apple Carplay)

Ik zoek weer even verder naar een dash dat wel op de Y RWD past. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

AMDman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

persoonlijk vind ik het optrekken in een file veel te hard. gebruik het wel maar kan me niet voorstellen dat de persoon voor je dat echt prettig vind...steeds zo'n gek achter je die als een malle optrekt in de file.
Eens. Behalve als je dus met het wieltje op het stuur de max snelheid terug zet naar bijvoorbeeld 10km/h. Dan is het nog te doen.
Vorige week was ik dat vergeten en had serieus even het gevoel dat ik vol gas in de vrachtauto voor mij ging belanden. 8)7 Erg jammer, want anders zou ik het veel meer gebruiken.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maurice- schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Laatste was een provinciale weg met dubbele streep. In een flauwe bocht met tegenligger ging hij onder luid gepiep vol in de ankers. Gelukkig geen auto achter me. Tegenligger kwam niet eens in de buurt van de streep en de auto's voor me reden gewoon rustig door. En dit is gewoon TACC, dus die moet niks anders doen dan gewoon rustig in het treintje meerijden. Als Tesla dat niet kan ga ik écht niet aan AP beginnen :')

Ik zie ook hoe onnauwkeurig de analyse is op het scherm. Voorliggers hebben continue knipperende remlichten, ik heb regelmatig phantom vrachtwagens in mijn nek "knipperen" met 100m asfalt achter me. Auto's voor of naast me bibberen van links naar rechts - alsof een voertuig ooit zulke fysieke bewegingen zou kunnen maken.

TACC is ook vreselijk onrustig in de file. Met een hele lage snelheid - zeg 1 a 2km/u voel je continue kleine gaspulsjes en weer los. Zie je ook aan die balk op het scherm. Met mijn voet kan ik dat gewoon onmerkbaar doseren, nu is het soms net alsof je op een hobbelpaard zit :')

Alles wat ik tot nu toe ervaar had met iets simpels als een additionele radar gewoon niet nodig geweest. De software kan gewoon niet nauwkeurig genoeg afstanden inschatten als de weersomstandigheden niet ideaal zijn. En zelfs dan twijfel ik of het goed genoeg is. Ben jaloers op de beelden uit de VS van FSD en ASS, maar de software branch die ze hier nu gebruiken vind ik echt uitermate teleurstellend.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Hard? Ik moet altijd gas bij geven als de auto's voor me een beetje flink optrekken. Snelheid opbouwen gaat op zich veel te rustig. Rij wel altijd in chill mode, misschien maakt dat het verschil?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Hard? Ik moet altijd gas bij geven als de auto's voor me een beetje flink optrekken. Snelheid opbouwen gaat op zich veel te rustig. Rij wel altijd in chill mode, misschien maakt dat het verschil?
Goede tip, straks op de terugweg maar eens proberen want ook bij mij geeft hij veel te veel gas in de file.
Los van het feit dat het voor mijzelf niet comfortabel is kan ik mij voorstellen dat het voor andere weggebruikers ook niet fijn is.

Gebruik zelf eigenlijk AP enkel op de snelweg bij gunstige omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 18:30
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Goede tip, straks op de terugweg maar eens proberen want ook bij mij geeft hij veel te veel gas in de file.
Los van het feit dat het voor mijzelf niet comfortabel is kan ik mij voorstellen dat het voor andere weggebruikers ook niet fijn is.

Ik rijd ook in chill-mode maar vind het optrekken in de file ook veel te hard gaan. Mijn dochter wordt er gewoon misselijk van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
XelaRetak schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:29:
Mocht iemand op zoek zijn naar een Dashboard en een 3 hebben, of een Y LR/Perf en niet RWD Berlijn: v&a aangeboden: Tesla Y/3 Dashboard Display (Android Auto/Apple Carplay)

Ik zoek weer even verder naar een dash dat wel op de Y RWD past. Iemand tips?
Tesla Model 3 & Y Accessoires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
kaka schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Ik rijd ook in chill-mode maar vind het optrekken in de file ook veel te hard gaan. Mijn dochter wordt er gewoon misselijk van haha
Jullie zijn over 2 verschillende filesoorten bezig.
Bij stilstaande file is de Tesla idd nogal agressief. En bij rijdende file aan hogere snelheden gaat het dan weer erg langzaam bij het optrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Volgafstand vergroten in de file maakt hem ook wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
DaCoTa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:46:
Dat doe ik ook altijd. Heb de afstand zelden op standje 2 staan, meestal op 3 of 4. Dan is AP een stuk rustiger tijdens het rijden en in de file.
Alhoewel m'n MY vorige week ook op een lange kaarsrechte 80 weg met verschillende stoplichten ontzettend agressief reageerde wanneer het verkeer begon te rijden of stopte.
Waar ik persoonlijk het meest last van het heb is de zogenaamde 'Emergency Lane Departure Avoidance'. Op wegen buiten de bebouwde kom waarbij een gestippelde fietsstrook staat wil m'n MY constant naar het midden van de weg sturen en dat zonder TACC of AP... Tegenwoordig op weg naar m'n werk navigeer ik altijd even door de settings om het vinkje uit te zetten zodat hij niet constant ingrijpt op die wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Jullie zijn over 2 verschillende filesoorten bezig.
Bij stilstaande file is de Tesla idd nogal agressief. En bij rijdende file aan hogere snelheden gaat het dan weer erg langzaam bij het optrekken.
Wat maakt het soort file nou uit. Een auto moet gewoon doen wat ie moet doen. Files wisselen per definitie in snelheid. Alle parameters continue aanpassen voor een comfortabele rit zou de software voor mij moeten doen, daarom is het toch zo'n slim systeem? :?
DaCoTa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:46:
Staat al op 6, maar volgens mij gebruikt Tesla een afstand in meters. Mijn oude auto had afstand in tijd.

Dat laatste rijdt veel rustiger want als de snelheid toeneemt, neemt de afstand ook toe. En als je afremt kan je met een afnemende afstand veel rustiger remmen. Plus niet iedereen duikt in het gat wat standaard veel te groot is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

vosje88 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:52:
[...]
Dat doe ik ook altijd. Heb de afstand zelden op standje 2 staan, meestal op 3 of 4. Dan is AP een stuk rustiger tijdens het rijden en in de file.
Alhoewel m'n MY vorige week ook op een lange kaarsrechte 80 weg met verschillende stoplichten ontzettend agressief reageerde wanneer het verkeer begon te rijden of stopte.
Waar ik persoonlijk het meest last van het heb is de zogenaamde 'Emergency Lane Departure Avoidance'. Op wegen buiten de bebouwde kom waarbij een gestippelde fietsstrook staat wil m'n MY constant naar het midden van de weg sturen en dat zonder TACC of AP... Tegenwoordig op weg naar m'n werk navigeer ik altijd even door de settings om het vinkje uit te zetten zodat hij niet constant ingrijpt op die wegen.
Bloedirritant ja. En dankzij de wetgeving, die niet afgestemd is op dit soort wegen en wegmarkeringen in Nederland, móet dit dus aan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
[...]

Mwa. Als dit jou stoort, kun je eventueel de max snelheid op 10 km/u zetten. Ik merk dat dit in een enigszins milder optrekken resulteert. Die AP kan maar beter als een gek optrekken dan als een gek phantom braken... :*)

Wat ik ook af en toe doe, om alvast dit optrekken vóór te zijn, is zélf al wat gas geven, voordat de AP in actie schiet.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
Weet iemand hoe het zit met de levensduur van de bandenspanningsensoren :?
Mijn 3 uit 2019 nadert de 5 jaar, en ik ben benieuwd hoe die "oude" sensoren van spanning voorzien worden, zit daar gewoon een batterij in oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Laatste was een provinciale weg met dubbele streep. In een flauwe bocht met tegenligger ging hij onder luid gepiep vol in de ankers. Gelukkig geen auto achter me. Tegenligger kwam niet eens in de buurt van de streep en de auto's voor me reden gewoon rustig door. En dit is gewoon TACC, dus die moet niks anders doen dan gewoon rustig in het treintje meerijden. Als Tesla dat niet kan ga ik écht niet aan AP beginnen :')

Ik zie ook hoe onnauwkeurig de analyse is op het scherm. Voorliggers hebben continue knipperende remlichten, ik heb regelmatig phantom vrachtwagens in mijn nek "knipperen" met 100m asfalt achter me. Auto's voor of naast me bibberen van links naar rechts - alsof een voertuig ooit zulke fysieke bewegingen zou kunnen maken.

TACC is ook vreselijk onrustig in de file. Met een hele lage snelheid - zeg 1 a 2km/u voel je continue kleine gaspulsjes en weer los. Zie je ook aan die balk op het scherm. Met mijn voet kan ik dat gewoon onmerkbaar doseren, nu is het soms net alsof je op een hobbelpaard zit :')

Alles wat ik tot nu toe ervaar had met iets simpels als een additionele radar gewoon niet nodig geweest. De software kan gewoon niet nauwkeurig genoeg afstanden inschatten als de weersomstandigheden niet ideaal zijn. En zelfs dan twijfel ik of het goed genoeg is. Ben jaloers op de beelden uit de VS van FSD en ASS, maar de software branch die ze hier nu gebruiken vind ik echt uitermate teleurstellend.
Welke SW versie? Ik had bovenstaande ook met de fabrieks versie 2024.26.200 in mijn MY RWD. Sinds 2024.32.3 (en gisteren update naar 2024.32.6) geen phantom brakes meer gehad en zelfs hands-free AP Autosteer. Ik las ook dat 2024.32 de big branch merge gaat worden voor FSD waarbij bv. ASS ook voor EAP beschikbaar gaat komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Bij mij heeft het geholpen om de calibratie opnieuw te doen. Ik heb de auto nu ruim 3.5 jaar en vele updates gehad. Op een gegeven moment merkte ik dat ie wat meer "trigger happy" was na een bepaalde update. Opnieuw calibratie gedaan en het probleem trad niet meer op op dezelfde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Ik heb het altijd op sport en merk niet dat ie onrustig is, zoals al gezegd, moet zelf vaak gas bij geven.
Wat ik wel merk laatste tijd is als ik de snelheid van AP op 130 zet terwijl het een file van 15-25 km/u dat ie dan vrij onrustig optrekt. Maar dan zet ik AP op 50 en probleem opgelost. Weet niet of het een bug is of niet. Want in het verleden is het niet zo.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pdidi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Welke SW versie? Ik had bovenstaande ook met de fabrieks versie 2024.26.200 in mijn MY RWD. Sinds 2024.32.3 (en gisteren update naar 2024.32.6) geen phantom brakes meer gehad en zelfs hands-free AP Autosteer. Ik las ook dat 2024.32 de big branch merge gaat worden voor FSD waarbij bv. ASS ook voor EAP beschikbaar gaat komen
2024.32.3 staat er net op, kwam uit de fabriek met 2024.26.nogwat geloof ik.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

2024.32.3 staat er net op, kwam uit de fabriek met 2024.26.nogwat geloof ik.
Ook met 2024.32.3 dezelfde problemen? If not, cameraatjes goed schoonmaken en give it a new try🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik kijk uit naar de dag dat EAP / FSD supervised naar de EU komt. Het lijkt erop dat het VK nu in de weg licht en dat het nog tot eind 2026 duurt voordat we dat kunnen verwachten. In de tussentijd is onderstaande verbetering doorgevoerd voor EAP en Basic autopilot:

De toekomst van FSD in de EU:

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 03-10-2024 12:40 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:40:
Ik kijk uit naar de dag dat EAP / FSD supervised naar de EU komt. Het lijkt erop dat het VK nu in de weg licht en dat het nog tot eind 2026 duurt voordat we dat kunnen verwachten. In de tussentijd is onderstaande verbetering doorgevoerd voor EAP en Basic autopilot:

[Twitter]

De toekomst van FSD in de EU:
[Twitter]
Dat is inderdaad in lijn met mijn eerdere bevindingen, zelfs voor standaard AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
spartacusNLD schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:40:
Het lijkt erop dat het VK nu in de weg licht en dat het nog tot eind 2026 duurt voordat we dat kunnen verwachten.
Het VK is toch uit de europese unie gestapt en Tesla kan toch prima aan de hand van de locatie bepalen of de functie al dan niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
jongetje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Het VK is toch uit de europese unie gestapt en Tesla kan toch prima aan de hand van de locatie bepalen of de functie al dan niet werkt?
Wat ik er van gelezen heb is de groep landen (UNECE GRVA) die samen de regelgeving bepaald niet precies aan de EU gebonden en zit het VK daar nog wel in. Heel krom idd.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
pdidi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Dat is inderdaad in lijn met mijn eerdere bevindingen, zelfs voor standaard AP
Heb jij EAP? Of gewoon de basic autopilot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

Heb jij EAP? Of gewoon de basic autopilot?
Basic AP. Kon afgelopen week al kilometers achterelkaar met handjes los rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
ybos schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:33:
Weet iemand hoe het zit met de levensduur van de bandenspanningsensoren :?
Mijn 3 uit 2019 nadert de 5 jaar, en ik ben benieuwd hoe die "oude" sensoren van spanning voorzien worden, zit daar gewoon een batterij in oid :?
Ja, gewoon een batterij met levensduur van ca 10 jaar.

Er zit een algoritme in dat pas begint te zenden als de druk snel wijzigt, en anders enkel bij beweging om de x minuten en dat is net om die batterij lang te laten mee gaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Vraagje, als ik met autosteer op de snelweg van baan wil wisselen, klopt het dan dat je de richtingaanwijzer vast moet houden of is 1 keer drukken genoeg? Ik heb het idee dat als ik hem niet vast houdt bij een baanwissel hij weer terug naar de orginele baan stuurt. Online lees ik dat 1 x klikken voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
realmadridsi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:53:
Vraagje, als ik met autosteer op de snelweg van baan wil wisselen, klopt het dan dat je de richtingaanwijzer vast moet houden of is 1 keer drukken genoeg? Ik heb het idee dat als ik hem niet vast houdt bij een baanwissel hij weer terug naar de orginele baan stuurt. Online lees ik dat 1 x klikken voldoende zou moeten zijn.
Heb je automatisch knipperlicht aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:38
pdidi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Hier ook met een MY RWD 2023 op 2024.32.6 met alleen basic AP is stuur vasthouden voldoende om geen blauw knipperend scherm te krijgen. Er is geen druk benodigd. Met een hand werkt het ook, zowel links als rechts. Wanneer ik beide handen los heb en op schoot leg krijg ik wel de opmerking om input te geven aan het stuur. Overige voorwaarden die ik gemerkt heb: werkt niet met zonnebril op en er moet voldoende daglicht in de auto komen (want in donker werkt het als vanouds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Heb je automatisch knipperlicht aan staan?
Het moeilijke is dat er 12 verschillende varianten kunnen zijn:

Automatisch knipperlicht aan of uit (2)
Kort half indrukken
Kort geheel indrukken
Twee keer kort half indrukken
Twee keer kort geheel indrukken
Lang half indrukken
Lang geheel indrukken

Over de vraag van @realmadridsi wat ik eerder merkte tijdens Basic AP Autosteer: Als je het automatisch knipperlicht aan hebt en lang half ingedrukt houdt, Autosteer uit gaat MAAR TACC aan blijft

[ Voor 18% gewijzigd door pdidi op 03-10-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
pdidi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Het moeilijke is dat er 12 verschillende varianten kunnen zijn:

Automatisch knipperlicht aan of uit (2)
Kort half indrukken
Kort geheel indrukken
Twee keer kort half indrukken
Twee keer kort geheel indrukken
Lang half indrukken
Lang geheel indrukken

Over de vraag van @realmadridsi wat ik eerder merkte tijdens Basic AP Autosteer: Als je het automatisch knipperlicht aan hebt en lang half ingedrukt houdt, Autosteer uit gaat MAAR TACC aan blijft
Dat moet ik straks even checken wat voor instellingen ik gebruik. Ik heb inderdaad wel TACC (FSD pakket, maar mag nog niet :+ ) autosteer gaat ook niet uit, maar het is een beetje irritant dat ik de richtingaanwijzer zo lang moet aantrekken. 1 keer klikken voor baan wissel initiatie zou zoveel makkelijker zijn.

Edit:

Autosteer (beta) aan
Auto turn signals: auto cancel
Autopilot activation: double pull

De opties van half pull etc zie ik niet staan in het menu.

[ Voor 8% gewijzigd door realmadridsi op 03-10-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
joeri_berg schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Hier ook met een MY RWD 2023 op 2024.32.6 met alleen basic AP is stuur vasthouden voldoende om geen blauw knipperend scherm te krijgen. Er is geen druk benodigd. Met een hand werkt het ook, zowel links als rechts. Wanneer ik beide handen los heb en op schoot leg krijg ik wel de opmerking om input te geven aan het stuur. Overige voorwaarden die ik gemerkt heb: werkt niet met zonnebril op en er moet voldoende daglicht in de auto komen (want in donker werkt het als vanouds).
2024.32.6 heb ik nog niet voor langere tijd op de snelweg kunnen proberen. Iemand zij hiervoor ook dat naarmate je langer rijdt er minder vaak gevraagd wordt om het stuur aan te raken. Toen het donker werd moest ik overigens ook handen weer aan het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
joeri_berg schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Ja is ook mijn ervaring. Als je je handen van het stuur haalt en je krijgt de vraag om druk uit te oefenen op het stuur dan volstaat het om je handen erop te leggen.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:18
Als ik jullie reacties zo lees dan ga ik AP maar weer eens proberen, het stond me namelijk zo tegen omdat ik veel te veel kracht moest zetten steeds op het stuur. Mijn auto heeft sindskort ook versie 2024.32.6.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09 09:01
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat mijn navigatie, vooral wanneer hij op automatisch starten staan, aangeeft geen live verkeersinformatie te hebben. Zijn er meer met dat probleem?

Reset van het systeem al gedaan, maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:18
sanger1981 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:14:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat mijn navigatie, vooral wanneer hij op automatisch starten staan, aangeeft geen live verkeersinformatie te hebben. Zijn er meer met dat probleem?

Nee, geen last van. Heb je toevallig een mobiele hotspot verbonden met je auto, die ook in drive actief blijft?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Laatst online: 13-09 13:15
sanger1981 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:14:

Yes! Heb hier ook vaak dat na 5-10 minuten rijden de verkeersinformatie ineens niet meer werkt. Heb geen hotspot, gewoon de premium connectivity

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 10:25
Deze week mijn Model Y afgehaald. Bij het rijden merk ik dat mijn stuur lichtjes scheef staat. De wagen trekt niet scheef als ik het stuur los laat maar om rechtdoor te rijden moet je het dus lichtjes draaien.

Best Tesla contacteren zeker? Lijkt wel vaker voor te komen als ik hier even zoek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
pdidi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

In mijn M3H met 2024.26.8 software lukt met autosteer maar 15 sec het stuur niet stevig vast te pakken voordat scherm melding geeft over druk uitoefenen aan stuur/bovenscherm blauw gaat knipperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Hongy schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

In mijn M3H met 2024.26.8 software lukt met autosteer maar 15 sec het stuur niet stevig vast te pakken voordat scherm melding geeft over druk uitoefenen aan stuur/bovenscherm blauw gaat knipperen.
Precies, en met de laatste update is dat blijkbaar dus aangepast (verbeterd?).

Nog een voorbeeld van de aanpassingen:

De camera lijkt dus nu ook de positie van de handen in de gaten te houden en daarmee de ''nag'' niet of nauwelijks meer aan te geven? Binnenkort maar eens testen :)

[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 03-10-2024 16:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Qua beveiliging kan ik je gerust stellen. AP heeft bij mij een ongeluk voorkomen dat ik zelf niet had gezien. Het werkt dus proactief. Ik rij dagelijks 150 km en op gegeven moment weet je wanneer je de AP wel of niet moet gebruiken. Niet gebruiken:
- als je weet dat een enkele baan overgaat in tweebaans met een streep in het midden.
- bij rotonders
- zonder goede belijning
- etc.
Dus, gebruik die voorziening krijg er ervaring mee, daar kun je een hoop gemak van hebben en veiliger rijden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 16:10
gvrsnor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:40:
Deze week mijn Model Y afgehaald. Bij het rijden merk ik dat mijn stuur lichtjes scheef staat. De wagen trekt niet scheef als ik het stuur los laat maar om rechtdoor te rijden moet je het dus lichtjes draaien.

Best Tesla contacteren zeker? Lijkt wel vaker voor te komen als ik hier even zoek..
Ik heb bij de lokale bandenboer met profi uitlijn bank laten doen, zo klaar echt paar min
Wel in service menu de steer angle even resetten en dan weet autopilot weer wat recht is. Daar zie je als het goed is nu ook aantal graden afwijking, omdat hij zelf bepaald wat recht is. Goede test: rechte weg en autopilot aanzetten en staat stuur dan scheef met rechtuitrijden dan zit het echt in de wielstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Alexander1984 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:32:
[...]
Ik heb bij de lokale bandenboer met profi uitlijn bank laten doen, zo klaar echt paar min
Wel in service menu de steer angle even resetten en dan weet autopilot weer wat recht is. Daar zie je als het goed is nu ook aantal graden afwijking, omdat hij zelf bepaald wat recht is. Goede test: rechte weg en autopilot aanzetten en staat stuur dan scheef met rechtuitrijden dan zit het echt in de wielstand.
OK. Kan best. Maar dat verwacht je niet bij een net opgehaalde wagen, toch ? Die lokale bandenboer moet betaald worden, en dat doe je als alles uit garantie is. Maar hetgeen ik hier lees, daarvan mag je toch verwachten dat Tesla dat op zich neemt (en oplost) ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
gvrsnor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:40:

Ja, aanmelden bij Tesla, dat is sowieso je eerste aanspreekpunt, als die niets willen doen kun je altijd nog een alternatief zoeken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Met de laatste update zijn - slag om de arm - mijn reboots als ik bijna bij het werk ben oplost.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:49

pdavie2311

Live life to the fullest..

Verzoek om mijn nieuwe tesla toe te voegen aan mijn account gestuurd naar vorige eigenaar?! Uhm, het is een nieuwe auto? Vandaag opgehaald?

Er is een melding naar de vorige eigenaar gestuurd om dit verzoek goed te keuren. De snelste manier om het eigendom te verkrijgen is door contact op te nemen met de vorige eigenaar om de eigendomsoverdracht goed te keuren.

Als de vorige eigenaar niet reageert, zal Tesla Support het verzoek beoordelen. Dit kan 3 tot 5 werkdagen duren.

Na goedkeuring ontvangt u een e-mail en is het voertuig beschikbaar in uw account. Als dit overdrachtsverzoek wordt geweigerd, brengen we u per e-mail op de hoogte van de vervolgstappen.

Let op: totdat uw eigendomsoverdracht is voltooid, hebt u geen toegang tot het Tesla Supercharging-netwerk, de serviceverzoekfunctie of extra accountfuncties.

En tot die tijd kan ik mijn profiel ook niet toevoegen in het scherm? Staat via app maar die is dus nog niet geactiveerd ivm bovenstaand?

[ Voor 7% gewijzigd door pdavie2311 op 03-10-2024 18:13 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Precies, en met de laatste update is dat blijkbaar dus aangepast (verbeterd?).

Nog een voorbeeld van de aanpassingen:

[Twitter]

De camera lijkt dus nu ook de positie van de handen in de gaten te houden en daarmee de ''nag'' niet of nauwelijks meer aan te geven? Binnenkort maar eens testen :)
Ook op het Duitse forum wordt sinds een week gemeld dat hands-free rijden mogelijk is voor 2024.32 voor, zoals het nu lijkt, de volgende varianten:

Alle MY (HW3/HW4)
Alle HW4 (M3H/S/X)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Kleine update???

Dit is voor mij echt DE GROOTSTE UPDATE TOT NU TOE!

WauW wat ben ik hier blij mee. De hand op het stuur input is nu echt ineens 100 procent goed.
Ik irriteerde me zo aan de NAG. Aan hoe vaak en zwaar je aan het stuur moest wiebelen.
Dat was echt ondermaats ivm mijn voorgaande Audi's en helemaal ondermaats ivm de nieuwe capacitatieve stuurwielen van oa VAG.
En nu lost Tesla het gewoon ff op met een software update. En ze noemen het niet eens als iets bijzonders...

Maar bijzonder is het wel. Want het werkt honderd punten.
Net 20+ km snel en polderwegen gereden en nul keer aan stuur moeten wiebelen bij Tacc en AP.
De camera ziet je handen nu echt.
En één vingertje van een hand naar keuze onderop het stuur is al genoeg. En als je dat vingertje weg haalt zie die het en volgt de waarschuwing.
Vinger er weer rustig op leggen, zonder wiebel is dan al weer direct voldoende. Noooooooit meer jutteren en wiebelen. Tientallen kilometers genot gehad.
Wat een inspanning.

Echt blij mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:41:
Kleine update???

Dit is voor mij echt DE GROOTSTE UPDATE TOT NU TOE!

De camera ziet je handen nu echt.
En één vingertje van een hand naar keuze onderop het stuur is al genoeg.
Volgens mij heb jij dan nooit je camera afgeplakt denk ik? Hoe jij 't beschrijft dat de auto ingrijpt heb ik nooit, maar wel camera afgeplakt. De update staat al ff klaar maar nog geen tijd gehad om de update te doen. Wellicht een kans geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 19:33
Nou hier niet hoor met 32.6. Om de 15 seconde die klere melding. Ook moet ik al vanaf het begin behoorlijk druk houden op het stuur om geen meldingen te krijgen. Model 3 HL 2024.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Kenny73 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:21:
Nou hier niet hoor met 32.6. Om de 15 seconde die klere melding. Ook moet ik al vanaf het begin behoorlijk druk houden op het stuur om geen meldingen te krijgen. Model 3 HL 2024.
Vreemd, maar idd verschillende geluiden. Beeld van de interieur camera ziet er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Oekol uiteraard heb ik mijn camera nooit afgeplakt. En nu, met update 32.6 is die camera eindelijk een voordeel geworden.
Want wat ziet die mijn handen/vingers perfect goed, op welke plek van het stuurwiel dan ook.
Één vinger ergens rustig laten hangen onderop is al genoeg. Zelf vindt ik het het prettigste om de middel en wijsvinger van mijn linkerhand gewoon rustig te laten rusten onderop stuur.
En nu kan dat ineens dus perfect!
Eerst onmogelijk. Want om de ~15sec verplicht wiebelen. En dat lukte amper qua kracht met één of twee vingers in die positie.
Nu dus wel. Goud.

@Kenny73 bij jou niet? Hoe dan?! Want bij mij (MY 2024) gaat het juist perfect en op diverse wegen al vééééle minuten wiebelloos en meldingloos gereden.
Check het beeld van je interieur cam idd even bij service>camera voorbeeld.
Bij mij zie je dan tot onderste randje van stuurwiel zichtbaar. Dus als je één vinger onderop stuur legt dan zie je dat op camera qua positie.

[ Voor 13% gewijzigd door Allewijn op 03-10-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:35:
@Oekol uiteraard heb ik mijn camera nooit afgeplakt. En nu, met update 32.6 is die camera eindelijk een voordeel geworden.
Want wat ziet die mijn handen/vingers perfect goed, op welke plek van het stuurwiel dan ook.
Één vinger ergens rustig laten hangen onderop is al genoeg. Zelf vindt ik het het prettigste om de middel en wijsvinger van mijn linkerhand gewoon rustig te laten rusten onderop stuur.
En nu kan dat ineens dus perfect!
Eerst onmogelijk. Want om de ~15sec verplicht wiebelen. En dat lukte amper qua kracht met één of twee vingers in die positie.
Nu dus wel. Goud.

@Kenny73 bij jou niet? Hoe dan?! Want bij mij (MY 2024) gaat het juist perfect en op diverse wegen al vééééle minuten wiebelloos en meldingloos gereden.
Check het beeld van je interieur cam idd even.
in mijn M3 LR uit 2019 heb ik de boel al jaar afgeplakt. Perfect. Kan ik tussendoor ook gewoon nog een boterham pakken. of muziek opzoeken enz. Dat ging niet meer met die klote camera.
In mijn nieuwe M3P (week oud) nog niet geprobeerd, nog niet afgeplakt. Volgende week wat langere ritten en dan eens zien of het me weer gaat storen. Zo ja direct weer afplakken die hap.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

in mijn M3 LR uit 2019 heb ik de boel al jaar afgeplakt. Perfect. Kan ik tussendoor ook gewoon nog een boterham pakken. of muziek opzoeken enz. Dat ging niet meer met die klote camera.
In mijn nieuwe M3P (week oud) nog niet geprobeerd, nog niet afgeplakt. Volgende week wat langere ritten en dan eens zien of het me weer gaat storen. Zo ja direct weer afplakken die hap.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal:
De camera afplakken gaat nu (sinds 32.6) juist in je nadeel werken.
Want als de camera nu zicht heeft dan ziet hij je handen op het stuur. En als je ogen dan ook goed staan, dus naar buiten/voren kijkend, dan hoef je nooit meer stuurwiel input te geven. Enkel rustig vingertje ergens op stuurwiel leggen. Nooit meer wiebelen.
En nu met afgeplakt stuurwiel moet jij zeker weten vaker wiebelen, want anders krijg je meldingen. Volgens mij eens in 15sec. Maar dat weet ik niet precies...

Tenzij het op oude M3 niet gaat werken. Want @pdidi noemde iets over enkel MY en Highland...?

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 03-10-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Edit: en zojuist zelf ook beetje Duitse topic doorgeworsteld.
Wat nu mijn eigen theorie is:

Het input vrij stuurwiel vasthouden wordt in 32.6 bewust niet in changelogs genoemd door Tesla, omdat ze het nog aan het testen zijn.
Er zijn nog verschillen tussen de model 3's en y's. Meer dan enkel hw3 vs hw4.
Daarom zien sommige cameras helemaal niet tot aan onderste randje van stuurwiel en andere cameras wel. Daarom lees ik daar dat het bij sommigen niet werkt en bij anderen wel.
Dat zou het kunnen verklaren waarom het bij mijn hw3 2024 Y wél werkt maar bij anderen mogelijk niet.

Kwam ook een afbeelding tegen van een 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcHGpH1V-hYIg9_wwO_NLO5UULU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WRAeiBNxi4UbvqvtgrqHCzBC.webp?f=user_large

[ Voor 195% gewijzigd door Allewijn op 03-10-2024 20:15 . Reden: Oeps 2x zelfde ]

Pagina: 1 ... 438 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: