Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 437 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.678.868 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 18:06
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:46:
Mijn 3P is ook "enorm" achteruit gegaan in iets meer dan een jaar tijd. Ik laad wel heel veel DC en ook heel regelmatig tot 100%.

Nieuw: 501/502 km, nu na 35.000 km nog maar 478/479 km.

Ik hoor de mede-tweakers al zeggen, zet hem op %%%%%. Maar dat wil ik niet :-)
Dan hier stoppen met de nutteloze "ik heb nog maar zoveel km range ipv max".
Want het veranderd niets, heeft 0 toegevoegde waarde voor dit topic. En het kan ook weer "beter" worden als je een paar keer tot 100% laadt (in het geval van een long range), even de boel balanceren/BMS calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quota
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2024
mobstaa schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Dat is minder dan mijn Model 3 RWD van juni 2023 die nog steeds 430+- laat zien.

Update: Nvm. Tot 80%. Dat is niet zo slecht toch?
Als ik 57 km gereden heb met de auto, en 100% SOC zou gelijk zijn aan 600 km, dan is zonder een meter gereden te hebben, 80% SOC toch gelijk aan 480 km (-ish)? Ik heb de RWD gekozen ipv weer de AWD vanwege de extra range, die lijk ik nu niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 18:06
Quota schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Als ik 57 km gereden heb met de auto, en 100% SOC zou gelijk zijn aan 600 km, dan is zonder een meter gereden te hebben, 80% SOC toch gelijk aan 480 km (-ish)? Ik heb de RWD gekozen ipv weer de AWD vanwege de extra range, die lijk ik nu niet te hebben.
600km is een utopie, tenzij je 90 rijdt met schitterend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quota
ybos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

600km is een utopie, tenzij je 90 rijdt met schitterend weer.
Dat weet ik na twee jaar EV rijden ook wel, ik vraag me alleen af of dit non-conformiteit is, of "normaal" onderdeel van het inleerproces van de auto. na het afhalen gisteren ook nog allerlei callibraties gehad onderweg, ergens logisch, alleen dit had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
[...]

Die Long Range AWD heeft ook zijn WLTP nooit bij 100% weergegeven, dus je aanname is wel een beetje vreemd. 600 km gaat de auto nooit weergeven bij 100%. Daarnaast is de Model Y ook echt wel wat minder zuinig dan de Model 3.

[ Voor 10% gewijzigd door adjego op 01-10-2024 10:11 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Dit onderwerp komt echt heel regelmatig terug. Ik meen dat ik eergisteren nog een antwoord op precies dezelfde vraag heb gegeven en anderen al veel vaker. Daarom reageren sommigen een beetje gepikeerd...

Het helpt om eerst even te zoeken in het forum voor je een vraag stelt. Maar in dit geval geldt ook dat Tesla dit beter kan communiceren wat een hoop gedoe zou voorkomen.

Maar goed:
Het hoofdscherm geeft niet de WLTP of echte bereik obv actueel verbruik aan. Het is gebaseerd op de EPA rating en is een statisch gegeven.

Over het algemeen geldt EPA is ongeveer 90% van WLTP. Dus 408 km op 80% zou 510 km EPA moeten zijn. Nu weet je het eigenlijk pas precies bij opladen tot 100% en dan zou er iets van 522 moeten staan als EPA waarde.

In de gewone RWD (418 km bij 100%) kan ik dat getal halen bij gunstige omstandigheden en 100 km/h op de snelweg.

Echte informatie, gebaseerd op werkelijke snelheid en weeromstandigheden, staat in de Energie app in het infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quota
Dank voor jullie reacties, Ik heb gezocht voor ik postte, maar of de zoekfunctie, of mijn promtskills laat blijkbaar te wensen over.

Daarnaast zal ik dan met mijn vorige Y LR AWD (afgeleverd in december vorig jaar, dus het was toen een stuk kouder) wel enorme mazzel gehad hebben dat ik wel overeenkomstige cijfers op het display kreeg, 80%SOC was 422 km en 100% SOC was 528 km.

Blijkbaar moet ik het maar accepteren, of zou het zin hebben om te beginnen met een BMS reset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 20:00
Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Mijn Model Y Performance heeft een vergelijkbare range dan mijn Model 3 LR uit 2019 had. Ik had ook wat meer verwacht, boeiend, inpluggen als hij leeg is en verder gewoon lekker rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Quota schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:
Dank voor jullie reacties, Ik heb gezocht voor ik postte, maar of de zoekfunctie, of mijn promtskills laat blijkbaar te wensen over.

Daarnaast zal ik dan met mijn vorige Y LR AWD (afgeleverd in december vorig jaar, dus het was toen een stuk kouder) wel enorme mazzel gehad hebben dat ik wel overeenkomstige cijfers op het display kreeg, 80%SOC was 422 km en 100% SOC was 528 km.

Blijkbaar moet ik het maar accepteren, of zou het zin hebben om te beginnen met een BMS reset?
De Model Y van vorig jaar liet nog WLTP zien. De huidige Model Y laat in de auto EPA zien. Om je een idee te geven, kijk op de US Tesla site, dan zie je voor de RWD LR en AWD LR de EPA cijfers in miles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-06 11:57
Quota schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:

EPA range en WLTP zijn compleet verschillend, dus ding op % zetten. En de EPA range op het display is stukje lager geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:24
ybos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Dan hier stoppen met de nutteloze "ik heb nog maar zoveel km range ipv max".
Want het veranderd niets, heeft 0 toegevoegde waarde voor dit topic. En het kan ook weer "beter" worden als je een paar keer tot 100% laadt (in het geval van een long range), even de boel balanceren/BMS calibreren.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:16
Devian schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:03:
Tjonge jonge..

Ik heb hier een pistool dat blokkeert als je zelfmoord wilt plegen.

Maar ja, wil toch weten of het systeem werkt dus dan moet je het natuurlijk wel testen toch?

Serieus @Guido7619??
Ja, als je iets bouwt moet het ook getest en gedemonstreerd worden. Maar ik zou het niet testen op mijn eigen hoofd.

Ik ga verder niet goedpraten wat ik heb gedaan. En dat ik daadwerkelijk in slaap viel was natuurlijk ook niet de bedoeling. Dat duurde naar mijn idee ook maar een seconde ofzo trouwens.

Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet met de gedachte spelen om eens een tukje te doen. Of voor hoelang je je ogen dicht durft te houden.

Het was ook een beetje mijn vrouw plagen.

Alleen in de auto zou ik dit nooit durven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 20-02 17:28
Quota schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:44:
Vanmorgen na mijn nieuwe model Y LR RWD te hebben geladen tot 80% geschrokken van de range, 408 km.. dat is nog slechter dan de long range AWD die ik hiervoor had... Of is dit nog onderdeel van het leer proces van de auto?
Zelfde auto, zelfde accupakket, iets lichter en iets zuiniger (want spreekt nooit voorste motor aan). Logica vertelt mij dat wanneer je beide voertuigen zelfde route laat afleggen onder zelfde omstandigheden, de RWD verder komt. Dat cijfertje op je scherm is slechts een cijfertje.

Overigens ben ik nooit bezig met maximale bereik. Het is voldoende en anders mag ik tussendoor laden, en dan is alsnog voldoende. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 14-06 11:57
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:46:
Mijn 3P is ook "enorm" achteruit gegaan in iets meer dan een jaar tijd. Ik laad wel heel veel DC en ook heel regelmatig tot 100%.

Nieuw: 501/502 km, nu na 35.000 km nog maar 478/479 km.

Ik hoor de mede-tweakers al zeggen, zet hem op %%%%%. Maar dat wil ik niet :-)
Waarom tot 100% aan DC lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Alexander1984 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Waarom tot 100% aan DC lader?
Netflix, YouTube etc en niet altijd hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
eltron schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:54:
Met dat regenachtige weer van vandaag mis ik eigenlijk wel een ruitenwisser op de achterruit van de MY.
Misschien mede omdat ik dat op onze andere auto's nog wel heb. Maar ik vraag mij af of hier oplossingen voor zijn, anders dan alsnog een ruitenwisser er op laten schroeven. Zijn er middeltjes om je ruit mee te behandelen waardoor het water er makkelijker afwaait of zo? Hebben jullie hier ervaring mee? of went het gewoon na verloop van tijd?
Dit misschien de oplossing:
https://topgear.nl/autoni...voor-je-tesla-of-hyundai/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Je kan de ramen openen en de frunk, dan de auto uitschakelen in het veiligheidsmenu. Vervolgens de laagspanningsbatterij loskoppelen gevolgd door de hoogspanningsrelaisconnector onder de achterbank aan de passagierskant.

10 minuten wachten en alles omgekeerd weer aansluiten. Dan is de auto volledig gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:23
Nice!
Deze hoef je niet te schroeven.
Al heb ik dan wel de vraag of tie niet gejat gaat worden...

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26
Met dat regenachtige weer van vandaag mis ik eigenlijk wel een ruitenwisser op de achterruit van de MY.
Misschien mede omdat ik dat op onze andere auto's nog wel heb. Maar ik vraag mij af of hier oplossingen voor zijn, anders dan alsnog een ruitenwisser er op laten schroeven. Zijn er middeltjes om je ruit mee te behandelen waardoor het water er makkelijker afwaait of zo? Hebben jullie hier ervaring mee? of went het gewoon na verloop van tijd?
Gewoon niet achter je kijken. Of de camera view op je scherm toveren. Heb zelf nooit een ruitenwisser achter gemist. Zicht is niet optimaal in de regen maar goed genoeg om te zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBa007
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:15
Iemand met een m3 highland en >2024.32.3 update? Had ergens gelezen dat in deze update de handsfree frunk zou toegevoegd worden maar vooralsnog vind ik nergens de optie terug om dit te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
gebruikershaes schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Gewoon niet achter je kijken. Of de camera view op je scherm toveren. Heb zelf nooit een ruitenwisser achter gemist. Zicht is niet optimaal in de regen maar goed genoeg om te zien wat er gebeurt.
Ja die camera ('s), dat is ook wel een dingetje. die geven ook regelmatig niet thuis bij vochtig weer.
Dan krijg je meldingen dat parkeerassistentie en dat soort dingen niet voldoende betrouwbaar is.
Als je dan ook niet door je ruit kunt kijken wordt het toch best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:37
RiBa007 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:49:
Iemand met een m3 highland en >2024.32.3 update? Had ergens gelezen dat in deze update de handsfree frunk zou toegevoegd worden maar vooralsnog vind ik nergens de optie terug om dit te activeren.
Ik heb de update nog niet, maar ik vraag mij werkelijk af wat je hebt aan deze oplossing? Je moet nog altijd handmatig de klep openen.

Oke, je hoeft niet meer naar binnen om te openen of de app te openen. Maar dat is het wel. Het zijn de kleine dingen die het 'm doen denk ik O-)

Trouwens, ik zie op Teslafi dat de AP4 Model 3 geen 2024.32.3 krijgt/heeft. Gebeurd dat vaker dat 1 type de update niet krijgt en bijvoorbeeld de opvolger? 2024.32.6 is weer wel voor de AP4 geschikt lijkt het (of mag deze vraag hier niet?).

[ Voor 17% gewijzigd door Rogar op 01-10-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 08:11
eltron schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

Ja die camera ('s), dat is ook wel een dingetje. die geven ook regelmatig niet thuis bij vochtig weer.
Dan krijg je meldingen dat parkeerassistentie en dat soort dingen niet voldoende betrouwbaar is.
Als je dan ook niet door je ruit kunt kijken wordt het toch best lastig.
Die melding krijg ik weleens voor de camera's aan de zijkant, maar voor de camera achter nog nooit gezien eigenlijk. Heb jaren stations gereden en die hadden allemaal een ruitenwisser achter en die gebruikte ik amper. Heb 'm op de MY ook nog niet gemist. Sowieso is het zicht naar achteren alsof je door een brievenbus kijkt. Daar verandert een ruitenwisser verder ook niet echt wat aan.

Wil niet zeggen dat ik vind dat m'n MY geen gebreken heeft verder, maar die zijn inmiddels wel bekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBa007
  • Laatst online: 00:15
Rogar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Ik heb de update nog niet, maar ik vraag mij werkelijk af wat je hebt aan deze oplossing? Je moet nog altijd handmatig de klep openen.

Oke, je hoeft niet meer naar binnen om te openen of de app te openen. Maar dat is het wel. Het zijn de kleine dingen die het 'm doen denk ik O-)

Trouwens, ik zie op Teslafi dat de AP4 Model 3 geen 2024.32.3 krijgt/heeft. Gebeurd dat vaker dat 1 type de update niet krijgt en bijvoorbeeld de opvolger? 2024.32.6 is weer wel voor de AP4 geschikt lijkt het (of mag deze vraag hier niet?).
Inderdaad, de kleine dingen doen het hem ;) . Ikzelf heb net 2024.32.6 binnengekregen maar de frunk optie zou bij versie .3 zijn toegevoegd. Deze laatste heb ik in ieder geval ook niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:40

Ethirty

Who...me?

Vanochtend min of meer bij toeval ontdekt dat er helemaal geen geluid uit de achterdeuren komt van mijn nieuwe Y. Als ik de balance helemaal naar achter zet hoor ik wel wat uit de kofferbak komen. Dus even verder gecontroleerd en de hoge luidspreker roosters in de voorstijl lijken ook niks te doen :?

Dacht dat alle MY een Premium systeem hadden?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:56
Die zitten er wel aan te komen. Past vast ook wel op een Tesla
https://www.geckowiper.com/

Zonder schroeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26
Ethirty schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:26:
Vanochtend min of meer bij toeval ontdekt dat er helemaal geen geluid uit de achterdeuren komt van mijn nieuwe Y. Als ik de balance helemaal naar achter zet hoor ik wel wat uit de kofferbak komen. Dus even verder gecontroleerd en de hoge luidspreker roosters in de voorstijl lijken ook niks te doen :?

https://www.autoevolution...premium-audio-227367.html

Ik lees niks over de speakers in de deuren, maar tesla kennende zou het best kunnen dat ze nog meer aan het besparen zijn.

Moet zeggen dat ik een tijd terug de Y heb proefgereden en de premium audio helemaal niet zo premium vond vergeleken met m’n LR M3.

[ Voor 8% gewijzigd door gebruikershaes op 01-10-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 21:33
RiBa007 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:49:
Dacht ik eerst ook maar dat is alleen een Model X/S toevoeging.

https://www.notateslaapp....n/2024.32.6/release-notes

[ Voor 9% gewijzigd door adjego op 01-10-2024 17:48 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 09:09
fisherman schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:29:
[...]

Die zitten er wel aan te komen. Past vast ook wel op een Tesla
https://www.geckowiper.com/

Zonder schroeven dus.
Heb je de kickstarter gelezen? Het past dus niet op een Tesla. Het is gemaakt voor een Ioniq 5, omdat de ontwikkelaar een Hyundai heeft. Er komen allerlei versies op de markt, één voor de 3, één voor de Y, EV6, Polestar 2 etc.
The current Kickstarter campaign offers pre-ordering the rear window wiper GeckoWiper 🦎, with compatibility released by us for Hyundai Ioniq 5 (2021-2024). However, the GeckoWiper 🦎 team will soon expand the compatibility of the add-on rear window wiper also for other brands, such as Tesla Y, Tesla 3, Tesla S, Polestar, Genisis GV60 Kia EV6, and even outside the car industry. The release process covers multiple parameters, starting from blade and arm size, to compression force, angle range, magnet positioning testing and most importantly practical testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
shinken82 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Heb je de kickstarter gelezen? Het past dus niet op een Tesla. Het is gemaakt voor een Ioniq 5, omdat de ontwikkelaar een Hyundai heeft. Er komen allerlei versies op de markt, één voor de 3, één voor de Y, EV6, Polestar 2 etc.

[...]
Maar dan zit het er wel aan te komen dus. Alleen niet deze versie. Niet dat ik er behoefte aan heb. Ik mis het niet echt. Ik had wel op vorige auto's altijd een wisser achter, maar die gebruikte ik zelden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[klaagmodus]

Recent weer in Duitsland en Italië geweest en waar ik een half jaar geleden bij einde leasecontract nog blind een nieuwe Tesla had besteld, wordt dat echt met de dag minder.

De AP was altijd al wispelturig in het buitenland, maar de TACC is ook steeds meer een draak aan het worden: random mini phantom brakes niet op twee handen te tellen en meerdere keren per rit verkeerde snelheden (ineens naar 70/90 waar je 110/130 mag en meteen flink remmen). Om nog maar te zwijgen over de toeters en bellen voor verlaten rijstrook bij net iets slechter zichtbare strepen (zélfs als je drie keer knippert). Optrekken en remmen als een achtbaan in de file, elke wielrenner langs een autoweg is een potentiële botsing en dus alarmbellen. Je wordt er gek van. Zelfs lekker sturen op bergweggetjes (binnen V-max) wordt elke paar minuten beloond met gepiep en gemekker als er weer eens een muurtje als potentiële botsing wordt gezien.

Halve vakantie zonder TACC/AP gereden en elke lange rit alle veiligheidssystemen uitgezet, back to the 90’s. Het rijdt nog steeds heerlijk in de basis, maar de AP en veiligheidssystemen doen zo’n afbreuk aan de rijbeleving inmiddels.

[/klaagmodus]

En door. Gelukkig hebben we in Nederland betere wegmarkering en weginrichtingen.

Positieve noot: navigatie via SuC’s werkte voor de verandering eens echt goed overal, vrijwel niks hoeven aanpassen. Ook flink wat V4’s gehad, die uitrol gaat behoorlijk hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Even een vraagje ivm MP3's op de Tesla Model Y.
Ik heb een Model Y AWD 2022 met AMD Ryzen CPU.
Heb ongeveer 800GB aan albums in MP3 formaat op een 1GB Samsung T7 SSD.
Dit heeft lange tijd goed gewerkt, of toch: toen er wat minder op stond: 600-700GB.
De laatste tijd heb ik het rare probleem dat hoe langer ik rij, hoe minder MP3's beschikbaar zijn.

Een woordje uitleg:
Mijn MP3's staan geordend per artiest achternaam.
Dus op de SSD heb ik folder Music, met daarin A, B, C, D, ...
Daaronder dan ABBA, ABC, ...
Ik zoek dan altijd in USB op Folders. Niet op Artist, Song, Album of Playlist. Is allemaal teveel scrollen, via de structuur van folders kom ik er het snelst.

De laatste tijd toont de auto dat er rond de 21.748 songs op de schijf staan in het USB menu bij Devices.
Even op Windows de schijf ingeplugd, dat is ongeveer de contents van de folders A t/m D.
Wat overeen komt met wat in de auto zie, want na een half uurtje rijden hebben enkel de folders A t/m D nog subfolders.
Echter vanochtend heb ik na 10 minuutjes reeds gezocht op folders en dan kon ik tot bij T/Toto een album openen en dat volledig afspelen tot bijna een uur later.
Dus het lijkt dat hij wel de folders goed inleest, maar dan met zijn interne database tegen een limiet aanloopt.
Die had ik eerder niet!

Komt dit nu door regressie in nieuwere software versies, of omdat ik nog liedjes bij op heb gezet?
Misschien is het echter een probleem in een liedje achter de D (formaat, slechte tag, of ...? )
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 07:34
Ik ben aan het kijken naar Mudflaps voor de model Y, maar twijfel over de meerwaarde van Mudflaps bij de achterwielen. Online kan ik daar ook niet zoveel over vinden. Wel dat voor steenslag vooral de flaps bij de voorwielen belangrijk zijn. Wat is jullie ervaring, alleen bij voorwielen of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Ethirty schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:26:

Hmm zal dit ook eens testen bij m’n twee weken oude Y. Had express nog gecheckt op de Tesla website en daar wordt tot op de dag van vandaag nog over Premium audiosysteem met 13 speakers en 1 subwoofer gesproken.
Wat me al wel opviel is dat als je de audio op jezelf als bestuurder richt het armoedig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-06 15:00
Ruggero schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:57:
Ik ben aan het kijken naar Mudflaps voor de model Y, maar twijfel over de meerwaarde van Mudflaps bij de achterwielen. Online kan ik daar ook niet zoveel over vinden. Wel dat voor steenslag vooral de flaps bij de voorwielen belangrijk zijn. Wat is jullie ervaring, alleen bij voorwielen of beide?
Dit topic is al tig keer besproken. Als je zoekt op relevante termen dan vind je genoeg info en ervaringen. Veel leesplezier, hopelijk helpt het je om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Melkoer86 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Hmm zal dit ook eens testen bij m’n twee weken oude Y. Had express nog gecheckt op de Tesla website en daar wordt tot op de dag van vandaag nog over Premium audiosysteem met 13 speakers en 1 subwoofer gesproken.
Wat me al wel opviel is dat als je de audio op jezelf als bestuurder richt het armoedig klinkt.
Had dit niet met het dynamische audio schuifje te maken in settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11

RvV

Ik heb ze er ook alleen maar aan de voorkant op zitten.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petepall
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:42
Hallo,

Ik heb vandaag een model 3 lease wagen opgehaald.
Als ik naar locale laadpalen wil zoeken in de auto of in de app, dan komen er geen laadpalen tevoorschijn. Ik kan enkel tesla superchargers zien. Ik heb de verschillende filters reeds geprobeerd (0 - 70 kw) maar er komt niets. Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 13:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Moest vandaag mijn model Y halen maar kon niet door omstandigheden. Nu donderdag halen. Hoor ik van wagenparkbeheerder dat mijn Tesla schade heeft. Gebeurt met transport of wat..Kan ik gelijk een afspraak maken voor herstel. Bumper linksvoor schade hoorde ik…jammer maar hij rijdt er wel om, haha! Hoop dat ik een schadebedrijf enigszins in de buurt mag contacten hiervoor?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
mjvdzwet schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Had dit niet met het dynamische audio schuifje te maken in settings.
Welk schuifje bedoel je? :)

Edit: Ah dat schuifje… Geloof dat die op auto staat. Heb daar niet mee geëxperimenteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Melkoer86 op 01-10-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Laatst online: 14-06 01:56
Melkoer86 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Edit: Ah dat schuifje… Geloof dat die op auto staat. Heb daar niet mee geëxperimenteerd.
Als je het schuif bij de equilizer niet op dynamisch heb staan, staan er een hoop boxen uit. Geen idee wie heeft verzonnen dat dit een slim idee is, maar toch is het zo.

Ik blijf erbij, ik ken weinig autos met zo een snaar strak geluid als de MY, en dat zonder dure opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
Lollercopter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:18:
[...]

Als je het schuif bij de equilizer niet op dynamisch heb staan, staan er een hoop boxen uit. Geen idee wie heeft verzonnen dat dit een slim idee is, maar toch is het zo.

Ik blijf erbij, ik ken weinig autos met zo een snaar strak geluid als de MY, en dat zonder dure opties.
Ah ok, daar eens naar kijken dan. Standje ‘auto’ voldoet dus niet begrijp ik. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Melkoer86 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

In de online handleiding heeft er geen screenshot van... dus moest uit mijn hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

https://www.autoevolution...premium-audio-227367.html

Ik lees niks over de speakers in de deuren, maar tesla kennende zou het best kunnen dat ze nog meer aan het besparen zijn.

Moet zeggen dat ik een tijd terug de Y heb proefgereden en de premium audio helemaal niet zo premium vond vergeleken met m’n LR M3.
Logisch, want LR M3 (voor Highland) en alle Model Y hebben dezelfde soort Premium Sound. Vanaf Highland weer verder gepimpte sound, dus die zou nog beter moeten zijn.

Maar Model Y RWD heeft inderdaad een Premium Sound, dit in tegenstelling tot Model 3 RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
pdavie2311 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:06:
Moest vandaag mijn model Y halen maar kon niet door omstandigheden. Nu donderdag halen. Hoor ik van wagenparkbeheerder dat mijn Tesla schade heeft. Gebeurt met transport of wat..Kan ik gelijk een afspraak maken voor herstel. Bumper linksvoor schade hoorde ik…jammer maar hij rijdt er wel om, haha! Hoop dat ik een schadebedrijf enigszins in de buurt mag contacten hiervoor?
Van jezelf? Of een huurauto?
Als hij van jezelf is, dan zou ik geen auto met schade accepteren. Schades worden gerapporteerd en kun je opvragen. Dat kan waardevermindering betekenen als je hem verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 13:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

fisherman schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Van jezelf? Of een huurauto?
Als hij van jezelf is, dan zou ik geen auto met schade accepteren. Schades worden gerapporteerd en kun je opvragen. Dat kan waardevermindering betekenen als je hem verkoopt.
Leaseauto! Kan het gewoon laten maken en merk er zelf niks van in de portemonnee. Maar wel vervelend iets…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:08

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Fromz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:44:
Kunnen eigenaren van een m3 sr uit ‘20/‘21 delen wat het bereik in de winter is?
Twijfel tussen SR en LR, familie woont op 110km enkele rit en ik wil graag heen en terug kunnen zonder daar te laden.
Met een SR+ NMC uit 2019-220 wordt dat krap als het echt koud is. Ik verwacht dat het met een SR+ 2021 LFP goed te doen is maar ik zou dan eerder een zoekopdracht uitzetten voor een 2019 LR RWD heb je voor minder (veel) meer bereik.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lollercopter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:18:
[...]

Hmm, misschien heb ik dat schuifje uit gewoonte uitgezet. Ik wil altijd zo min mogelijk software trucjes tussen muziek en speaker.

Maar wellicht verklaart dit dat een deel nu helemaal niet meer lijkt te werken. En anders zal ik maar een service verzoek inschieten. Lees her en der ook over een vergeten connector, dat was een van de dingen waar ik al aan had gedacht.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Laatst online: 12-06 22:38
BigSmurf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:18:
[klaagmodus]

Recent weer in Duitsland en Italië geweest en waar ik een half jaar geleden bij einde leasecontract nog blind een nieuwe Tesla had besteld, wordt dat echt met de dag minder.

De AP was altijd al wispelturig in het buitenland, maar de TACC is ook steeds meer een draak aan het worden: random mini phantom brakes niet op twee handen te tellen en meerdere keren per rit verkeerde snelheden (ineens naar 70/90 waar je 110/130 mag en meteen flink remmen). Om nog maar te zwijgen over de toeters en bellen voor verlaten rijstrook bij net iets slechter zichtbare strepen (zélfs als je drie keer knippert). Optrekken en remmen als een achtbaan in de file, elke wielrenner langs een autoweg is een potentiële botsing en dus alarmbellen. Je wordt er gek van. Zelfs lekker sturen op bergweggetjes (binnen V-max) wordt elke paar minuten beloond met gepiep en gemekker als er weer eens een muurtje als potentiële botsing wordt gezien.

Halve vakantie zonder TACC/AP gereden en elke lange rit alle veiligheidssystemen uitgezet, back to the 90’s. Het rijdt nog steeds heerlijk in de basis, maar de AP en veiligheidssystemen doen zo’n afbreuk aan de rijbeleving inmiddels.

[/klaagmodus]

En door. Gelukkig hebben we in Nederland betere wegmarkering en weginrichtingen.

Positieve noot: navigatie via SuC’s werkte voor de verandering eens echt goed overal, vrijwel niks hoeven aanpassen. Ook flink wat V4’s gehad, die uitrol gaat behoorlijk hard. :)
Moet zeggen dat ik die snelheids inconsistentie in NL ook om te huilen vind. Neem aan dat deze in de maps zitten, deze komen van Google? In de Google maps app op de telefoon is het veel beter. Snap niet waar het vandaan komt.
Daarnaast is AP en TACC een drama op provinciale wegen. Als ik op een 80km weg, 85 instel, reset de auto om de haverklap de snelheid terug naar 80kmh, waarom?!

Vandaag reed ik in de regen en doen de ruitenwissers weer te fanatiek mee. Ging de laatste maanden echt goed, maar sinds de .32 update lijkt het weer minder goed.

Vanmiddag gaf ik iets te enthousiast gas terwijl ik inTACC reed, hierdoor gingen de alarmbellen af omdat ik te hard reed met TACC. Dit gebeurd mij weleens vaker, maar nu werden ook de alarmlichten ingeschakeld!! Heel apart.

Snap niet waarom bepaalde eigenschappen / functies van de auto zo fluctueren met het uitkomen van nieuwe updates. Eerst werkt een functie (best) goed, update later ineens niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 10-06 10:10
Ik snap niet hoe het volgende komt. Ik heb een mY2024 RWD LR. Die moet ik opladen tot 80% maar kan incidenteel worden opgeladen tot 100%. Heb ik tot nog toe niet gedaan maar ik moet morgen een flink stuk rijden en dacht de auto op te laden tot 100%.

Wat blijkt nu? Tot 80% is geen issue maar vanaf 80% stopt het opladen steeds. Ik heb geen idee hoe dat komt. Hij staat ingesteld op 100% en is nu op 88% maar stopt om de haverklap.

Er komt geen foutmelding of niks maar hij stopt gewoon. Wat gaat hier mis want instellen tot X% en dat zou gewoon moeten werken toch?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Krijg je daadwerkelijk de melding dat het opladen gestopt is? En als je dan later controleerd, is er ook geen lading bijgekomen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
CrashOne schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:50:
Krijg je daadwerkelijk de melding dat het opladen gestopt is? En als je dan later controleerd, is er ook geen lading bijgekomen?
Ik krijg geen melding van de app maar ik zag het nu net live gebeuren. Voegt 2 km toe en stopt dan. Hij staat nu 'geparkeerd' is aangesloten en is op 89% maar laden doet ie niet meer. Ik zie ook op mn p1 dat er niks meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Geen oplaadschema's in de planning staan? Ik had na een update dat er onzichtbare planning aanwezig bleef voor het voorverwarmen. Wellicht eens in de auto zelf kijken.

En als je je telefoon op flight mode zet en dan het laden start door de laadkabel pas in de auto te steken?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Nu het weer zo nat weer is merk ik dat zicht via mijn M3H buitenspiegels echt een stuk slechter is dan mijn BMW hiervoor. Zeker als het donker is. Anderen dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Riccardo op 01-10-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
CrashOne schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:00:
Geen oplaadschema's in de planning staan? Ik had na een update dat er onzichtbare planning aanwezig bleef voor het voorverwarmen. Wellicht eens in de auto zelf kijken.

En als je je telefoon op flight mode zet en dan het laden start door de laadkabel pas in de auto te steken?
Ik heb nog nooit een oplaadschema gebruikt en ik zie er ook geen staan. Flight mode heb ik nog nooit geprobeerd. Ik snap niet wat er aan de hand is maar ik denk wel dat het niet goed is. Nu rij ik zakelijk lease dus mijn probleem is het niet maar dat ik niet zonder gedoe verder kan laden dan 80% lijkt me niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik kom er nu net achter dat hij na X tijd weer verder gaat met laden. Ik heb nl niet geklikt op opladen starten maar ik zag ineens het verbruik giga oplopen en dat is dus de auto die zelf heeft besloten het laden te hervatten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Chris_147 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:55:
Even een vraagje ivm MP3's op de Tesla Model Y.
Ik heb een Model Y AWD 2022 met AMD Ryzen CPU.
Heb ongeveer 800GB aan albums in MP3 formaat op een 1GB Samsung T7 SSD.
Dit heeft lange tijd goed gewerkt, of toch: toen er wat minder op stond: 600-700GB.
De laatste tijd heb ik het rare probleem dat hoe langer ik rij, hoe minder MP3's beschikbaar zijn.
Helaas geen antwoord op jouw vraag, maar wel een wedervraag: hoe krijg jij 800GB op een schijf van 1GB (en bestaan die nog? Dat kunstje wil ik ook wel leren.
Of bedoel je 1TB? Dan heeft het wellicht te maken met de feitelijke indeling en formatting van de SSD of je wel zoveel beschikbaar hebt of dat hij met 800GB feitelijk al (over)vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:07:
Ik kom er nu net achter dat hij na X tijd weer verder gaat met laden. Ik heb nl niet geklikt op opladen starten maar ik zag ineens het verbruik giga oplopen en dat is dus de auto die zelf heeft besloten het laden te hervatten..?
Mischien ligt het aan je laadpaal? Of load balancing ergens in je installatie (bijv. naast je warmtepomp als je zoiets hebt)? De auto pakt gewoon 11 kW tot 100% als die wordt aangeboden, behalve als je de limiet lager hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Riccardo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:01:
Nu het weer zo nat weer is merk ik dat zicht via mijn M3H buitenspiegels echt een stuk slechter is dan mijn BMW hiervoor. Zeker als het donker is. Anderen dezelfde ervaring?
Heb je automatisch dimmen van de spiegels aan staan? Dan is er echt helemaal niks door de buitenspiegels te zien. Die dingen dimmen bij mij standaard in het donker. Ik heb het maar uitgezet, nu is het zicht prima. Jammer dat er geen keuze is om de buitenspiegels en binnenspiegel seperaat aan/uit te zetten.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Fromz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:44:
Kunnen eigenaren van een m3 sr uit ‘20/‘21 delen wat het bereik in de winter is?
Twijfel tussen SR en LR, familie woont op 110km enkele rit en ik wil graag heen en terug kunnen zonder daar te laden.
SR+ LFP 2021 met warmtepomp (55 kWh), reken op 220-250 bij rustig rijden. Ik krijg hem met 150 km/h snelweg bij rond het vriespunt en regen/wind naar 180-190km range, dat is wel het minimum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:15
revolution-nl schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

Met een SR+ NMC uit 2019-220 wordt dat krap als het echt koud is. Ik verwacht dat het met een SR+ 2021 LFP goed te doen is maar ik zou dan eerder een zoekopdracht uitzetten voor een 2019 LR RWD heb je voor minder (veel) meer bereik.
Daar neig ik inderdaad ook naar, dan wel een minimaal een uit 2020 vanwege de wisselde verhalen over brouwkwaliteit uit het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Fromz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:59:
[...]
Daar neig ik inderdaad ook naar, dan wel een minimaal een uit 2020 vanwege de wisselde verhalen over brouwkwaliteit uit het eerste jaar.
Ach, als ze het al 5 jaar hebben uitgehouden, zal het met de kwaliteit van die exemplaren wel mee vallen. Eventuele serieuze problemen zijn voor die tijd wel gebleken en opgelost.
Ze komen nu wel massaal voordelig uit de lease. Dat kun je van de jongere exemplaren niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 07:34
Tesio schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Dit topic is al tig keer besproken. Als je zoekt op relevante termen dan vind je genoeg info en ervaringen. Veel leesplezier, hopelijk helpt het je om te beslissen.
Dank voor je feedback 🙂 Het gaat mij dus niet zozeer om welke goed bevallen, maar meer om de noodzaak voor én achter. Daar heb ik weinig over kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23:31
Zou zeggen voor heeft echt nut. Achter er bij voor de esthetiek.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ruggero schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:23:
[...]

Dank voor je feedback 🙂 Het gaat mij dus niet zozeer om welke goed bevallen, maar meer om de noodzaak voor én achter. Daar heb ik weinig over kunnen vinden.
De flappen aan de achterkant houden de auto iets beter schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Net deze mail van Tesla... bummer.

Vanaf 1 december 2024 is het Spotify Premium voertuigaccount niet langer inbegrepen bij uw Premium Connectivity-abonnement. Meld u aan met uw persoonlijke Spotify-account of blijf het voertuigaccount gebruiken door de accountgegevens bij te werken met uw persoonlijke e-mailadres. Om het Spotify-account van het voertuig te behouden, is software-update 2024.32.4 vereist.

Om uw Spotify-accountgegevens bij te werken:

Open de Spotify-app via de onderste balk van het touchscreen van uw voertuig
Tik op het tabblad Account
Scan de QR-code om u aan te melden of om de accountgegevens van het voertuig bij te werken

Zoals altijd kunt u uw Premium Connectivity-abonnement beheren of opzeggen in de Tesla-app.�

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:06
Wat is straks dan nog de meerwaarde van premium connectivity?

Juist omdat spotify inbegrepen was vond ik het een no brainer, maar straks betaal je dus €9,99 p/m voor alleen sattelietweergave?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Barse87 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:22:

Juist omdat spotify inbegrepen was vond ik het een no brainer, maar straks betaal je dus €9,99 p/m voor alleen sattelietweergave?
Het hebben van mobiel internet in je auto zodat je gebruik kan maken van de verschillende apps (Netflix, Spotify etc.), sattelietweergave, live verkeersinformatie en sentry weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8VP72kee2UO9dEsHWcQ8W29vmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2fzQQ9l8cyuSDDoQfqxCDLle.png?f=user_large

Je kan Spotify nog steeds gebruiken en het huidige account (welke de gratis tier zal hebben) overzetten naar iets persoonlijks. Maar na eerdergenoemde datum zit het er niet meer standaard bij en zal je zelf eerst een account moeten maken (daar zullen dan wél reclames inzitten afaik)

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 02-10-2024 09:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44

Maar die werkt toch alleen in de auto? Buiten de auto heb je er niets aan. Vind het persoonlijk zonde dat er wordt betaald voor een account wat ik niet gebruik, was beter geweest om het met korting aan te bieden zoals KPN bijvoorbeeld voor wie nog geen Premium had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 20:58
Notna schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

Het hebben van mobiel internet in je auto zodat je gebruik kan maken van de verschillende apps (Netflix, Spotify etc.), sattelietweergave, live verkeersinformatie en sentry weergave.
Netflix en Spotify kan toch ook met een hotspot op de telefoon.
Ik vind dat ze het bedrag wel hadden mogen verlagen zonder Spotify account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:06
TukkerTweaker schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

Netflix en Spotify kan toch ook met een hotspot op de telefoon.
Ik vind dat ze het bedrag wel hadden mogen verlagen zonder Spotify account.
Dat dus!

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
Ja, ik vind 10E voor live verkeersweergave wel wat duur. Het is de enige feature die ik nog van enig nut vind. Ik ga dus ook niet verlengen. Stel wel in dat er automatisch een hotspot start op de telefoon van mij en mijn vrouw. Ook mooi meegenomen voor de kleine achterin met haar iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Nee, waarschijnlijk wel te vroeg de pineut? 😄

Vanaf 1 december 2024 is het Spotify Premium voertuigaccount niet langer inbegrepen bij uw Premium Connectivity-abonnement. Meld u aan met uw persoonlijke Spotify-account of blijf het voertuigaccount gebruiken door de accountgegevens bij te werken met uw persoonlijke e-mailadres. Om het Spotify-account van het voertuig te behouden, is software-update 2024.32.4 vereist.

Zoals vele andere had ik het abonnement vanwege Spotify.
Per 1 december gaat het abonnement bij mij er dus ook uit.

[ Voor 8% gewijzigd door beyazz06 op 02-10-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
Ik had overigens ook lifetime premium ondanks dat ik de auto een maand te laat had gekregen daarvoor. Vinkje stond verkeerd ofzo, is nooit aangepast. Helaas is dat vorige maand alsnog gedaan, dus tja.. Het was een mooie run. Heeft me toch zo'n 600E bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
[...]
De meerwaarde is dat je muziek kunt streamen zonder hotspot. Dat is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 09:42
Ik heb sinds kort een probleem. Ik heb een nieuwe telefoon (van een Google Pixel 7 Pro naar een Pixel 9 Pro) gekocht en alles weer geinstalleerd. Ook heb ik ingelogd in de app enzovoort. Ik blijf alleen kleine problemen houden. Zo kan ik het klimaatsysteem niet vanuit de app aanzetten. Ook kom ik er net achter dat ik de Sentrymode niet kan bekijken vanaf mn mobiel. Heeft iemand hier ook problemen (mee gehad) en toevallig een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier betaal ik ook elke maand een tientje voor het premium account. En heb er ook nog een Spotify family account bij. Want het Spotify voertuig account beviel me minder goed. Kan je geen nummers, playlists etc toevoegen via je mobiel. Geen eigen persoonlijke playlists/account gekoppeld aan profiel van mijn vrouw en mijn profiel etc.
En gebruiken Spotify allebei elke rit.
Dus geld waard...
Om een tientje per maand te besparen wel een hotspot setup geprobeerd. Zowel via Android Macrodroid automatisch starten, als via een los mifi kastje, maar het werkt absoluut nog niet zo stabiel en vloeiend als geïntegreerde data in de Tesla.

Dus maar premium abbo blijven betalen.
Ben het wel eens dat dat nu eigenlijk goedkoper hoort te worden, nu er geen Spotify voertuig account keer bij inbegrepen zit.

Het ligt trouwens niet aan Tesla, maar aan Spotify.
Die is aan het stoppen met alle goedkopere/gratis device abonnementen. Ook bij Denon etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 02-10-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Notna schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

[...]
Let op, niet live verkeersinformatie maar live verkeers _weergave_. De routeplanner houd ook zonder premium rekening met verkeer.,

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Caelorum schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:59:
Ja, ik vind 10E voor live verkeersweergave wel wat duur. Het is de enige feature die ik nog van enig nut vind. Ik ga dus ook niet verlengen. Stel wel in dat er automatisch een hotspot start op de telefoon van mij en mijn vrouw. Ook mooi meegenomen voor de kleine achterin met haar iPad.
Vergeleken met BMW en Audi valt €120 per jaar wel mee om up to date te zijn en live verkeersweergave te hebben. :+

iX3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmslcbZEZGscygfb9xbcKvcLMDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtpMR9vLgWLLNIf1oZahK1Sa.jpg?f=fotoalbum_large

Q4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81HJVG-Lk7K6rUMCvPAsA8I5whA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgTklyczDnTOdciR4WOx3lgB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:19:
Net deze mail van Tesla... bummer.

Om uw Spotify-accountgegevens bij te werken:

Open de Spotify-app via de onderste balk van het touchscreen van uw voertuig
Tik op het tabblad Account
Scan de QR-code om u aan te melden of om de accountgegevens van het voertuig bij te werken

Zoals altijd kunt u uw Premium Connectivity-abonnement beheren of opzeggen in de Tesla-app.�
Snap deze zin niet:
Om het Spotify-account van het voertuig te behouden, is software-update 2024.32.4 vereist.
Eerst zeggen ze dat het totaal komt te vervallen, maar als je update kan je het wel behouden? Hekkie!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
is youtube music een goede vervanger?
Ik vind het jammer; ik had geen Spotify account en voor die 10eu was het een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Blasterxp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:54:
Ik vind het jammer; ik had geen Spotify account en voor die 10eu was het een goede deal.
YouTube Music is eigenlijk nog duurder dan Spotify. Al heb ik het dan wel over het abonnement met YouTube Premium er bij. Vind het echt waanzin wat dat moet kosten. Spotify kan je nog vrij goed delen met anderen om een lagere prijs te krijgen. Zo'n family account kan dacht ik wel met YT ook maar wel duurder initiële prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Maurice- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

Vergeleken met BMW en Audi valt €120 per jaar wel mee om up to date te zijn en live verkeersweergave te hebben. :+

iX3
[Afbeelding]

Q4
[Afbeelding]
En dan verwonderen ze zich dat mensen Waze gaan gebruiken...

Bij Tesla krijg je die up-to date kaarten ook zonder die 10€ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 19:09
Oekol schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

YouTube Music is eigenlijk nog duurder dan Spotify. Al heb ik het dan wel over het abonnement met YouTube Premium er bij. Vind het echt waanzin wat dat moet kosten. Spotify kan je nog vrij goed delen met anderen om een lagere prijs te krijgen. Zo'n family account kan dacht ik wel met YT ook maar wel duurder initiële prijs.
Voor iedereen die YouTube premium wil, sluit het vooral af via YT zelf en niet via Apple, bespaart elke maand 4 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
Met een gratis Turkse creditcard ininal kost dat maar €1,53 per maand (YT Premium en Music)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gP0vR4x8tAenLAJiJXMhAiHFfSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WckXfsTx6vNwIX4sA2MupIR.jpg?f=fotoalbum_large

En Spotify Family €2,65
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bX2d9oUspqAiGnkoa2SpS1jo_3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHRQ9ERCK64OHVZFLKWZmA6E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 12:24
Kan dat ook als je al een Familiy account hebt nu? Daar betaal ik echter 26 euro / maand voor inmiddels..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-06 12:49
[...]

iX3
[Afbeelding]

Q4
[Afbeelding]
dit is toch allemaal zonde van je portemonnee als je apple/android carplay hebt waarbij je waze/google maps ook geupdate kaarten hebt en live verkeersweergave?

eur 10/mnd voor satelliet view en rode/oranje weergave op je route is teveel als google maps het "gratis" doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
cacofant schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:10:
Kan dat ook als je al een Familiy account hebt nu? Daar betaal ik echter 26 euro / maand voor inmiddels..
Niet het juiste topic voor m.i.

Wat mij betreft een goede actie vanuit Tesla. Ik gebruik (bewust) geen Spotify (zie The Playlist op Netflix). Als ze in plaats van een Spotify abonnement een betere dataverbinding ondersteunen met mogelijk ondersteuning voor lossless streaming over 4G: ben ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Niet het juiste topic voor m.i.

Wat mij betreft een goede actie vanuit Tesla. Ik gebruik (bewust) geen Spotify (zie The Playlist op Netflix). Als ze in plaats van een Spotify abonnement een betere dataverbinding ondersteunen met mogelijk ondersteuning voor lossless streaming over 4G: ben ik tevreden!
Dan moet je Tidal nemen. Die hebben wel highres flac streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Snap deze zin niet:

[...]

Eerst zeggen ze dat het totaal komt te vervallen, maar als je update kan je het wel behouden? Hekkie!
Zoals ik de uitleg lees kun je via de Spotify app in het voertuig een apart abonnement voor je voertuigaccount afsluiten. En als je dat wilt en dus je voertuigaccount met favorieten etc. wilt behouden moet je die update hebben gedraaid. Kennelijk zit daar een update in van de Spotify app met het tabblad account en een QR code om te gaan betalen enz.

Wel jammer, maar ik snap het ergens ook wel als Spotify nu meer geld vraagt dan 14 jaar geleden... Er rijden ook al miljoenen Tesla's rond inmiddels, dus dan begint het wel om grotere bedragen te gaan.

Ik denk ook dat het een stap is op weg naar een soort app-store verdienmodel voor Tesla. Ik heb zelf een Deezer account en zou best graag een Deezer app in de Tesla zien. Misschien wordt dat makkelijker nu je niet meer gratis kunt luisteren via Spotify.

Het Premium Connectivity abonnement is voor de data over het mobiele netwerk. Dat je daarmee niet voor Spotiy betaalde kun je opmaken uit het feit dat Spotify in de auto ook over een mobiele hotspot werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
fisherman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Dan moet je Tidal nemen. Die hebben wel highres flac streams.
Dat weet ik. Maar niet over 4G helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
De app is duidelijk een eerste versie. Volume lijkt niet genormaliseerd en bij netwerk wissels kapt de hele app ermee. Niet alleen bij oversteken van landsgrenzen, maar zelf wanneer ik op de oprit via Wifi verbonden ben ik na wegrijden al snel een foutmelding krijg.

YT algemeen vind ik voor podcasts helemaal niks. Lastig zoeken en veel podcast series lijken achter te lopen/worden niet meer bijgewerkt. Ik heb geen Apple, dus apple podcasts kan ik niet als alternatief gebruiken. Ik hoop dus dat ze dit nog flink gaan verbeteren.

Het aanprijzen van YT via Turkije is volgens mij niet toegestaan hier (maar werkt wel :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
turkeyhakan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Dat weet ik. Maar niet over 4G helaas.
Dat is dan wel weer jammer ja. Zelf wacht ik tevergeefs op een Qobuz app. Maar wellicht eens Tidal proberen in de Tesla. Heb Qobuz ivm de integratie met Roon, vandaar. Tidal heeft dat ook, dus is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Ik moet mijn Model 3 2019 eind december inleveren (einde 5-jaar lease). Kan je de auto een reset geven zodat alle instellingen weer naar fabrieks gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
-Muncky- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:45:
Ik moet mijn Model 3 2019 eind december inleveren (einde 5-jaar lease). Kan je de auto een reset geven zodat alle instellingen weer naar fabrieks gaan?
YouTube: How To Factory Reset Your Tesla Before Selling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:05
Is het mogelijk om met een BT connectie de spotify app van de auto te gebruiken met mijn eigen betaalde Spotify family account? Ik heb geen premium connectivity.

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
zspaulus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:53:
Is het mogelijk om met een BT connectie de spotify app van de auto te gebruiken met mijn eigen betaalde Spotify family account? Ik heb geen premium connectivity.
je kan inloggen met je eigen spotify account in de tesla als je een hotspot gebruikt via je telefoon.
als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
zspaulus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:53:
Als je een hotspot maakt met je telefoon kan het geloof ik. Dan op de Spotify app van de auto inloggen met je eigen Spotify account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
-Muncky- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:45:
Het kan zijn dat de auto vraagt om de inloggegevens van de eigenaar (leasemaatschappij) indien je als bestuurder bent aangemeld i.p.v. "eigenaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 09:09
[...]

Ik reed hiervoor in een BMW, heb altijd Apple Carplay gebruikt. Spotify, Waze, Google Maps, Apple Maps, Flitsmeister etc. Je hebt echt veel handige apps tot je beschikking. Werkt ook perfect met de scrollwheel. Jammer dat Carplay niet beschikbaar is in een Tesla.
Pagina: 1 ... 437 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: