Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 440 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.691.277 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08 15:49
In het begin kon ik ook helemaal niet wennen aan stalksless en zouden aftermarket stalks het eerste zijn wat ik zou kopen. Echter na 3000km ben ik er nu wel aan gewend. Ik wacht nog wel op de S3XY set en maak dan de keuze om ze wel of niet te installeren maar de noodzaak is ondertussen wel verdwenen.

Is het een verbetering, of maakt het opereren van de auto makkelijker en veiliger? Nee, daar ben ik niet van overtuigd. Dit heeft Tesla in mijn ogen puur voor het nog strakkere aanzicht gedaan.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:01
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Tja hoop mensen proberen het denk ik juist goed te praten. Stel je zou een enquete houden onder alle europese m3 rijders, dan zal je zien dat gros stalks beter vind. Er zijn er maar weinig die het een voorruitgang vinden zonder. En daar zit het hem nu juist in.
Kijk en daar dan weer een groot deel van, leert er mee leven, of heeft geen zin om geld uit te geven (gros is toch lease).
Maar eigenlijk is dat de omgekeerde wereld.
In mijn team rijden iig zeker 15 m3 highlands. Echt niemand is happy met stalkless. Maar praten ze met mensen die andere merken rijden, dan roepen ze in discussies dat het wel mee valt.....gewoon recht lullen wat zo krom als een hoepel is. Zitten ook aardig wat mensen in mijn team die ook gewoon niet besteld hebben (komende uit een oude M3) of voor een y gegaan zijn ivm dit onderwerp

Ik heb nu de eerste 800km gereden, en ben iig erg blij dat ik de keuze gemaakt heb ze toch te bestellen. Wat een rampen plan zonder. Zeker in het donker gewoon totaal onmogelijke "oplossing". Ik blijf er ook bij dat wetgeving dit soort idioterie moet verbieden.
Ik rijd trouwens doordeweeks stalkless op autosteer en alle nieuwe functies en privé in een Audi uit 2008 met een handbak en domme CC. Dat lukt echt prima die omschakeling. Ik vind de eenvoud wel prettig zeker op het stuur van tesla. Bij een mercedes zie ik wel 20 stuurknoppen. Heel veel kan je in de tesla met voice command doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:02
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Tja hoop mensen proberen het denk ik juist goed te praten. Stel je zou een enquete houden onder alle europese m3 rijders, dan zal je zien dat gros stalks beter vind. Er zijn er maar weinig die het een voorruitgang vinden zonder. En daar zit het hem nu juist in.
Kijk en daar dan weer een groot deel van, leert er mee leven, of heeft geen zin om geld uit te geven (gros is toch lease).
Maar eigenlijk is dat de omgekeerde wereld.
In mijn team rijden iig zeker 15 m3 highlands. Echt niemand is happy met stalkless. Maar praten ze met mensen die andere merken rijden, dan roepen ze in discussies dat het wel mee valt.....gewoon recht lullen wat zo krom als een hoepel is. Zitten ook aardig wat mensen in mijn team die ook gewoon niet besteld hebben (komende uit een oude M3) of voor een y gegaan zijn ivm dit onderwerp

Ik heb nu de eerste 800km gereden, en ben iig erg blij dat ik de keuze gemaakt heb ze toch te bestellen. Wat een rampen plan zonder. Zeker in het donker gewoon totaal onmogelijke "oplossing". Ik blijf er ook bij dat wetgeving dit soort idioterie moet verbieden.
Ik heb hier een kleine rotonde in de buurt waar je stuur iets van 240 160+ graden moet draaien voor de 3e afslag, knipperen is niet te doen. Als iemand hier een tip voor heeft hoor ik die graag

Mijn parkeerskills zijn er ook niet beter op geworden met dat kijken en swipen op t scherm.

Het stuur ben ik ook nog niet aan gewend, die is groter waarbij ik eigenlijk niet goed bij de binnenste knipperlicht knop kan komen met mijn vinger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
wootahH schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Ik heb hier een kleine rotonde in de buurt waar je stuur iets van 240 graden moet draaien voor de 3e afslag, knipperen is niet te doen. Als iemand hier een tip voor heeft hoor ik die graag

Mijn parkeerskills zijn er ook niet beter op geworden met dat kijken en swipen op t scherm.

Het stuur ben ik ook nog niet aan gewend, die is groter waarbij ik eigenlijk niet goed bij de binnenste knipperlicht knop kan komen met mijn vinger.
ja en de knopjes zitten ook nog eens te dicht bij elkaar. Heb al 3x gehad dat ik volgend nr selecteer en dat dan 1 vd knipper lichten aan gaat.....

Ik heb prive een M3 2019, vind het stuur (en de stokken) daar echt heel veel fijner.

Verder is de highland zo ongekend veel beter dan de oude. Echt vrijwel alles is gigiantisch veel beter geworden. Dat maakt het imo extra jammer dat ze die stalkless keuze gemaakt hebben.

oja teslavision zonder parkeer sensoren is vooral humor. Is iig als je kort wil parkeren op opstakels een enorme achteruitgang. Ik stoor me er niet aan, omdat ik meestal de ruimte wel heb, en ik na 5 jaar m3 wel weet hoe ver ik kan gaan. Maar gok dat het wel wat schades op gaat leveren bij veel mensen.
'
Adaptive lichten heb ik trouwens ook na 1 avond uitgezet. Niet te doen in bebouwde kom. Voetgangers, fietsen moeten het ontgelden. En ik zie ook 0 meerwaarde van grootlicht in bb kom???? 8)7 8)7
Dus adaptive light zonder automatisch grootlicht zou ik wel graag willen hebben.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
Vissa66 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:47:
Is het een verbetering, of maakt het opereren van de auto makkelijker en veiliger? Nee, daar ben ik niet van overtuigd.
Precies dit inderdaad. Is stalkless beter? Nee. Is het veiliger? Waarschijnlijk ook niet. Maar is het echt een groot probleem? Ook niet.

Na 27k km in de M3H is het 99 van de 100 keer vergelijkbaar. Op de snelweg eigenlijk zelfs makkelijk (naar mijn mening). Op rotondes zou je kunnen stellen dat het minder praktisch maar tegenwoordig denk ik er ook echt niet meer over na en werkt het prima.

Ik zou er dus nooit aftermarket spul voor aanschaffen. Daar wordt het bijna nooit mooier van.

Maar goed, elk merk heeft zijn eigenaardigheden en ik snap ook dat mensen stalkless i.v.m. het missen van richtingaanwijzers als stalk vervelend vinden. Al denk ik dat je er ook wel aan went, misschien niet in een proefrit maar wel na een paar uurtjes in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:19
wootahH schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Ik heb hier een kleine rotonde in de buurt waar je stuur iets van 240 graden moet draaien voor de 3e afslag, knipperen is niet te doen. Als iemand hier een tip voor heeft hoor ik die graag
Doet me denken aan situatie waarbij ik linksaf moet en bijna meteen rechtsaf parkeerplaats op. Knopje niet te vinden. Dan maar ff zonder knipperlicht☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-07 14:00

gvg

jongetje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Auto's zonder stengels zorgen over 2 jaar voor punten aftrek op de veiligheidstests. Dat is toch ook niet voor niets?
https://www.autoblog.nl/n...g-voor-veiligheid-6853429
Daar staat 'fysieke knoppen', niet 'hendels'.
Zoals het daar is vermeld voldoet de Model 3 aan de eis met, bijvoorbeeld, de knipperlichten op het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:02
Ivardi schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:24:
[...]
Doet me denken aan situatie waarbij ik linksaf moet en bijna meteen rechtsaf parkeerplaats op. Knopje niet te vinden. Dan maar ff zonder knipperlicht☹️
En laat het net dát zijn dat @jongetje daarnet vermeldde in die link daarnet...

Wie maakte het al niet eens mee dat ie het mistlicht aan wou in een plotse, felle regenbui, en het in het menu niet onmiddellijk vond ? Ik alvast al één keer. Dat browsen doorheen het menu is nu niet bepaald veiliger, in zo'n hevige plensbui. En nu rijd ik (bijna) dagelijks met die auto. Stel je dan in de plaats van mijn vrouw, die er maar heel sporadisch mee rijdt: peaking stresslevels ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
gvg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:46:
[...]

Daar staat 'fysieke knoppen', niet 'hendels'.
Zoals het daar is vermeld voldoet de Model 3 aan de eis met, bijvoorbeeld, de knipperlichten op het stuur
Binnenkort een computer met 1 toets op het toetsenbord dan maar 8)7

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 19:25

Ethirty

Who...me?

Ik heb in mijn hele leven nog nooit een regenbui gezien met minder dan 50m zicht dus daarvoor heb je hem niet nodig :+

Maar inderdaad, welke UI expert heeft de locatie van die knop goedgekeurd 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 16:16
Ethirty schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:53:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een regenbui gezien met minder dan 50m zicht dus daarvoor heb je hem niet nodig :+
[...]
Iets vaker buiten komen dan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 02-08 10:54
Net een proefrit gemaakt in een M3, omdat ik overweeg om eerder afscheid te nemen van mijn Polestar 2.
Erg positief, stuk stiller en qua tech (het scherm) een wereld van verschil.
Enige wat idd wel erg wennen gaat worden zijn de knippers, kon op de rotondes regelmatig niet de juiste knop vinden. Maar goed, das na een half uur ook nog niet heel gek alhoewel je dat met stalks natuurlijk nooit hebt.
Kans is in ieder geval groot dat komende week de handtekening wordt gezet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 08:30
JeroenV_ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:20:
Net een proefrit gemaakt in een M3, omdat ik overweeg om eerder afscheid te nemen van mijn Polestar 2.
Erg positief, stuk stiller en qua tech (het scherm) een wereld van verschil.
Enige wat idd wel erg wennen gaat worden zijn de knippers, kon op de rotondes regelmatig niet de juiste knop vinden. Maar goed, das na een half uur ook nog niet heel gek alhoewel je dat met stalks natuurlijk nooit hebt.
Kans is in ieder geval groot dat komende week de handtekening wordt gezet ;)
Ga je geen spijt van hebben. Wat ik zo links en rechts hoor is het heerlijk op de snelweg en rotondes wennen. Sommige hebben 20 rotondes op de route na werk, dat is dan heel vervelend. Anders dan dat ga je genieten!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Oekol schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Ga je geen spijt van hebben. Wat ik zo links en rechts hoor is het heerlijk op de snelweg en rotondes wennen. Sommige hebben 20 rotondes op de route na werk, dat is dan heel vervelend. Anders dan dat ga je genieten!
idd. is gewoon een steen goede auto!! Voor dat geld ga je niets beters vinden.

Voor het eerst in mijn leven 2x dezelfde auto achter elkaar genomen. Waarbij ik mijn 1e model 3 ook nog eens overgekocht heb van de leasemaatschappij als 2e auto.
Als je me dat 10 jaar terug gezegd had, had ik voor gek verklaart.

[ Voor 7% gewijzigd door anti elppa op 05-10-2024 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Caelorum schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Iets vaker buiten komen dan...
Met ver over een half miljoen kilometer heb ik echt wel wat gezien. ;)

Mist <50m zicht is echt wel zeldzaam. Regen <50m nog zeldzamer.

Feit is dat de meeste mensen die lamp al aanzetten als dat helemaal niet mág.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
stormfly schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Nou ik ben daar ook wel benieuwd naar en wilde de vraag hier al eens stellen. Ik heb het gevoel dat wij bij een vrij dure LM/constructie zitten:

Model Y LR
Trekhaak
Blauwe kleur

***members only***
Ik was niet zozeer benieuwd naar bijtelling of eigen bijdrage, meer leasebedrag per maand vanuit LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ethirty schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Klopt, maar ik heb ook ver over een half miljoen gereden en het toch al een paar keer meegemaakt. Nu ging ik vroeger ook de weg op als het stormde, dus dan heb je dat wat sneller denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
[...]

Daar zeg je wat, met jouw 500K km, je bent hier niet de uitzondering.

Met jouw 50 meter ben jij alvast rijkelijk te laat. Art. 30.1.2° bepaalt 100 meter.

Feit is dat sommige mensen die lamp zelfs niet aanzetten, ook als 't al moet, met andere woorden...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@flupp weet en zeker dat je de goede hebt?

Mistlicht voor is niet anders bepaald dan ernstig belemmerd en voor achter is het minder dan 50m https://www.rijksoverheid...autoverlichting-gebruiken
https://maxius.nl/regleme...s-1990-rvv-1990/artikel34

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 11:03
Over die stalks. Ik heb me altijd al afgevraagd, waarom is het niet gedaan zoals bij Ferrari? De ene knop aan de linkerkant en de andere knop aan de rechterkant van het stuur? Lijkt mij persoonlijk logischer, maar ik heb geen ervaring met de Highland. Ik heb nog wel gewoon stalks in mijn Model 3.

Sommige mensen doen dit, om verwarring te voorkomen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSFZaZdFZMFUznsne51O9_cmNWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UIdEEe3LI5glZyNK2uDEYBY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Caelorum schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:22:
@flupp weet en zeker dat je de goede hebt?
...
Ja, hoor. Iedereen hier volgt die die ik aanhaalde :X

Alle gekheid: ik had het over Vlaanderen (België), uiteraard.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-08 23:04
Davidas schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

Nee, geen last van. Heb je toevallig een mobiele hotspot verbonden met je auto, die ook in drive actief blijft?
Nope, gewoon de premium connectivity alleen.
Gdzr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Yes! Heb hier ook vaak dat na 5-10 minuten rijden de verkeersinformatie ineens niet meer werkt. Heb geen hotspot, gewoon de premium connectivity
En dus ook nog geen oplossing ervoor gevonden begrijp ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
flupp schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:35:
[...]
Ja, hoor. Iedereen hier volgt die die ik aanhaalde :X

Alle gekheid: ik had het over Vlaanderen (België), uiteraard.
Had al zo'n vermoeden, maar degene die klaagde overduidelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 02-08 12:10
Weet iemand hoe je onder de achterbank van de model Y kan komen? Mijn wederhelft heeft kauwgom precies tussen de twee gordelbevestigingspunten laten vallen en dan komt het in de ruimte daaronder terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08
Na de laatste update naar 2024.32.6 vandaag eens een langere rit op de autostrade.
Geen enkele nag gekregen, en heel regelmatig had ik mijn handen nabij het stuur en niet op het stuur.
Het gaat echt heel goed op een rustige autostrade.
Ook de rijstrookwissel (EAP) kan nu helemaal zonder het stuur aan te raken.
Gewoon de pinker aan en de wissel wordt ingezet en afgewerkt.
Maar als je van bv 2de strook naar de eerste gaat net op het punt waar de afrit begint, dan raakt die nog steeds in de war.

Ik heb toch de indruk dat we meer en meer van de software uit de VS door krijgen in EU.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
Norbertus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:47:
Weet iemand hoe je onder de achterbank van de model Y kan komen? Mijn wederhelft heeft kauwgom precies tussen de twee gordelbevestigingspunten laten vallen en dan komt het in de ruimte daaronder terecht.
YouTube: Tesla Model Y: Removing second row seats COMPLETELY

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:07
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

ja en de knopjes zitten ook nog eens te dicht bij elkaar. Heb al 3x gehad dat ik volgend nr selecteer en dat dan 1 vd knipper lichten aan gaat.....

Ik heb prive een M3 2019, vind het stuur (en de stokken) daar echt heel veel fijner.

Verder is de highland zo ongekend veel beter dan de oude. Echt vrijwel alles is gigiantisch veel beter geworden. Dat maakt het imo extra jammer dat ze die stalkless keuze gemaakt hebben.

oja teslavision zonder parkeer sensoren is vooral humor. Is iig als je kort wil parkeren op opstakels een enorme achteruitgang. Ik stoor me er niet aan, omdat ik meestal de ruimte wel heb, en ik na 5 jaar m3 wel weet hoe ver ik kan gaan. Maar gok dat het wel wat schades op gaat leveren bij veel mensen.
'
Adaptive lichten heb ik trouwens ook na 1 avond uitgezet. Niet te doen in bebouwde kom. Voetgangers, fietsen moeten het ontgelden. En ik zie ook 0 meerwaarde van grootlicht in bb kom???? 8)7 8)7
Dus adaptive light zonder automatisch grootlicht zou ik wel graag willen hebben.
Tussen 2019 en 2023 zijn voor het oude model behoorlijk wat verbeteringen doorgevoerd. Maar inderdaad lijkt me het verschil tussen een highland en een 2019 wel groot. Ik ken iemand die prive een 2019 had en nu prive een highland en die zei dat ook al. Alleen had diegene geen ervaring met de latere versies van het oude model.
Sommige mensen kunnen wennen aan rijden zonder hendels, anderen niet. Ik hoor bij die anderen. Ik wilde o.a. per se hendels en parkeersensoren. Anders had ik waarschijnlijk geen Tesla gekocht. Met alle andere eisen kwam ik op de laatste versie van het oude model. Met name HW4.0 tov van HW3.0 is het grootste verschil tussen die twee. Verder is het niet zo heel spannend. Ik verwacht trouwens niet dat HW4.0 wel in staat is om FSD te bereiken. Daarnaast koop ik een auto, omdat ik autorijden leuk vind. Dan wil ik niet gereden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:18
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:03:
[...]
Buiten de bebouwde kom en op de snelweg vind ik het, na eerst zeven keer uit voorzorg zelf gedimd te hebben, voortreffelijk werken! Niemand verblind en extra licht waar het kan, subliem! En bij binnenrijden van de bebouwde kom zet ik 'm automatisch uit omdat ik nog in m'n systeem heb zitten dat grootlicht binnen de bebouwde kom niet toegestaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-08 14:15
Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar de steer nag is er bij EAPs af! Heb net even proefritje gemaakt en werkt echt goed. Je moet wel nog handen aan het stuur houden, maar het rijdt veel natuurlijker op deze manier.

Het lukte me op snelweg zelfs om slechts mijn vingers heel losjes aan het stuur te houden. Die andere hand lag gewoon op mijn been. Zoals meeste mensen op snelweg rijden denk ik.

Ik heb wel het idee dat ie ietsjes strenger is op het kijken op de weg, maar weet ik nog niet zeker. Dat zou dan ook prima zijn wat mij betreft.

Toch gek dat zo’n belangrijke verandering niet heel duidelijk in de release notes staat.

Anyway, happy ermee, ik ga morgen 500 km cruisen, dan kan ik wat meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 13:02
Norbertus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:47:
Hand om de hoek links of rechts voor en omhoog trekken, gaat verrassend eenvoudig.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vissa66
Wat een verschil tussen een licht vuile auto en als hij net is gewassen. Glans is echt insane. 🥰

Heel blij met alle coatings en PPF! 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz9-rtnHCygc28oKjiFGdgyuH2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DevHXlDbc8MRIAFjfFftO6xw.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
nerovectra schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Buiten de bebouwde kom en op de snelweg vind ik het, na eerst zeven keer uit voorzorg zelf gedimd te hebben, voortreffelijk werken! Niemand verblind en extra licht waar het kan, subliem! En bij binnenrijden van de bebouwde kom zet ik 'm automatisch uit omdat ik nog in m'n systeem heb zitten dat grootlicht binnen de bebouwde kom niet toegestaan is.
Werkt inderdaad heel goed. Wel bij normale snelheden. Ik hoorde van mijn achterbuurman dat als je in Duitsland op de autobahn met hogere snelheden rijdt, dat hij het dan niet goed bij kan houden qua snelheid. Dan krijg je allemaal seinende tegenliggers.

Ik ben zelf nog niet in Duitsland geweest, maar daar ga ik dat op de snelweg gewoon uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door fisherman op 05-10-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Vissa66 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:28:
Wat een verschil tussen een licht vuile auto en als hij net is gewassen. Glans is echt insane. 🥰

Heel blij met alle coatings en PPF! 🤩

[Afbeelding]
Blits bezit hoor, zo'n performance 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
fisherman schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

Werkt inderdaad heel goed. Wel bij normale snelheden. Ik hoorde van mijn achterbuurman dat als je in Duitsland op de autobahn met hogere snelheden rijdt, dat hij het dan niet goed bij kan houden qua snelheid. Dan krijg je allemaal seinende tegenliggers.

Ik ben zelf nog niet in Duitsland geweest, maar daar ga ik dat op de snelweg gewoon uitzetten.
Al regelmatig in Duitsland gereden, en nog geen seinende tegenliggers gehad.
Als je het ergens kan gebruiken, dan wel op zo’n donkere autostrade….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds de Model 3 highland last van mijn rug / rechterschouderblad. Herkent iemand dit toevallig? Ik heb dit probleem niet gehad in mijn vorige lease auto's. Zithouding lijkt "scheef" oid.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
[...]

Dat laatste ja. Tegen de tijd dat je hem aan moet zetten is het echt erg. En dan heb je inderdaad de belgen die hem met regen aanzetten waardoor je naast slecht zicht door de regen ook nog eens zo'n rode lamp in je smoelwerk hebt. Vooral die dubbele zijn dan een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Tommie12 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Al regelmatig in Duitsland gereden, en nog geen seinende tegenliggers gehad.
Als je het ergens kan gebruiken, dan wel op zo’n donkere autostrade….
Misschien is het een kwestie van afstelling. Hij heeft een Y, ik heb een 3.
Ik heb er in NL geen last van op de snelweg. Wel binnen de bebouwde kom zie je weleens dat die matrix aan gaan en dat voetgangers helemaal verlicht worden. Net alsof die die dan niet goed herkent. Ook bij sommige huizen schijnt het naar binnen, maar dat herkent de auto natuurlijk niet als iets dat niet verlicht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
fisherman schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Misschien is het een kwestie van afstelling. Hij heeft een Y, ik heb een 3.
Ik heb er in NL geen last van op de snelweg. Wel binnen de bebouwde kom zie je weleens dat die matrix aan gaan en dat voetgangers helemaal verlicht worden. Net alsof die die dan niet goed herkent. Ook bij sommige huizen schijnt het naar binnen, maar dat herkent de auto natuurlijk niet als iets dat niet verlicht mag worden.
Dan schijn ik toch liever iemand vol in de ogen dan dat ik hem/haar omver rij omdat ik die niet zie.
En binnen stralen in de huizen, daar hebben ze gordijnen voor uit gevonden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vissa66
Tommie12 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Dan schijn ik toch liever iemand vol in de ogen dan dat ik hem/haar omver rij omdat ik die niet zie.
En binnen stralen in de huizen, daar hebben ze gordijnen voor uit gevonden.
Als jij met normaal licht een fietser of voetganger niet ziet heb je niks in een auto te zoeken. Grootlicht in de bebouwde kom is echt BS. Voetgangers en fietsers die parallel aan jou lopen/fietsen krijgen de volle lading, die hoef je niet eens te zien.

Is en blijft gewoon een flut systeem. Doen andere merken al bijna 10 jaar beter dan Tesla.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Wow...
Vissa66 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:38:
[...]
Als jij met normaal licht een fietser of voetganger niet ziet heb je niks in een auto te zoeken.
...
Dan misschien ook maar ineens de verplichting van reflecterende banden of van reflectoren in de spaken afschaffen. Dat die al levens hebben gered zal wel een verzinsel van de overheid zijn.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Als jij met normaal licht een fietser of voetganger niet ziet heb je niks in een auto te zoeken. Grootlicht in de bebouwde kom is echt BS. Voetgangers en fietsers die parallel aan jou lopen/fietsen krijgen de volle lading, die hoef je niet eens te zien.

Is en blijft gewoon een flut systeem. Doen andere merken al bijna 10 jaar beter dan Tesla.
Hoe schijn je nu op een voetganger die parallel loopt?
Als je bedoelt kort naast de rijbaan een stuk verder, dan wil ik die wel zien.

En vermits voetgangers meestal heel slecht op te merken zijn, en er behoorlijk wat fietsen blijkbaar met kaarsverlichting uitgerust zijn ben ik blij met een goede bak licht.
Liever te veel dan te weinig.

(En je bijdrage mag iets rustiger…, ik heb nog nooit een ongeval met letsel gehad of met eigen verantwoordelijkheid.)

[ Voor 7% gewijzigd door Tommie12 op 05-10-2024 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
[...]

eens met 2e deel. Waardeloos systeem. Zelfs al schijn je niet iedereen de ogen uit zijn kop in de BBkom (wat je nu wel doet met dat systeem), dan vond ik het uitermate stresserend, aan uit, aan uit, aan uit enz enz. Door 1 dorp rijden stuk of 15x dit. Lekker rustiggevend allemaal 8)7

Vandaar dat ik het uit gezet heb. Die 3x per jaar dat ik groot licht nodig heb trek ik wel aan de stalk of druk ik op het knopje op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 16:53
Workaholic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:31:
Ik heb sinds de Model 3 highland last van mijn rug / rechterschouderblad. Herkent iemand dit toevallig? Ik heb dit probleem niet gehad in mijn vorige lease auto's. Zithouding lijkt "scheef" oid.
Ja herkenbaar, misschien omdat de armsteun voor mij net te laag is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Tommie12 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Hoe schijn je nu op een voetganger die parallel loopt?
Als je bedoelt kort naast de rijbaan een stuk verder, dan wil ik die wel zien.

En vermits voetgangers meestal heel slecht op te merken zijn, en er behoorlijk wat fietsen blijkbaar met kaarsverlichting uitgerust zijn ben ik blij met een goede bak licht.
Liever te veel dan te weinig.

(En je bijdrage mag iets rustiger…, ik heb nog nooit een ongeval met letsel gehad of met eigen verantwoordelijkheid.)
Even een snel voorbeeld, hier heb je langs beide kanten een fiets/voetpad. Fietsers/voetgangers gaan beide kanten op.

Als ik hier uit mijn middagdienst in het donker overheen rijdt, en er geen auto voor mij zit of mij tegemoet komt rijden, dan gooit de auto zijn volledige grootlicht aan. Vinden de andere weggebruikers, in dit geval eventuele fietsers en vaak mensen die hun hond aan het uitlaten zijn, heel erg fijn.

Ook op de snelweg ben ik al situaties tegen gekomen waar het systeem hinder veroorzaakt. Zo'n systeem hoort geen hinder te veroorzaken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jRoyjHra_D4XEOhWJpF3UxEUDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lI0ohB9Yk24w6JbwPga4DdkE.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
De camera herkend naast auto's ook fietsers/brommers/voetgangers/dieren. De auto kan makkelijk wat ledjes uitschakelen icm die informatie. Beter zelfs, laat mensen dit aan/uitzetten in de instellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
shinken82 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:06:
De camera herkend naast auto's ook fietsers/brommers/voetgangers/dieren. De auto kan makkelijk wat ledjes uitschakelen icm die informatie. Beter zelfs, laat mensen dit aan/uitzetten in de instellingen.
als het donker is herkennen de camera's echt niet alles wat last zou kunnen hebben van high beam. Dat krijg je gewoon nooit voor elkaar. Het systeem zou gewoon nooit highbeam aan moeten zetten in bbkom icm straat verlichting.

Ik zie zelfs als het wel goed werkt weinig meer waarde eigenlijk in de bb kom. Ook op mijn prive tesla zit auto high beam als ik auto pilot aan zet. Werkt ook voor geen meter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
Je vraagt je toch af hoe we dat 5+ jaar geleden deden zonder automatisch grootlicht. Toen zag je het vrijwel nooit aan, zeker niet binnen de bebouwde kom. En toch zijn de cijfers voor ongelukken niet heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

als het donker is herkennen de camera's echt niet alles wat last zou kunnen hebben van high beam. Dat krijg je gewoon nooit voor elkaar. Het systeem zou gewoon nooit highbeam aan moeten zetten in bbkom icm straat verlichting.

Ik zie zelfs als het wel goed werkt weinig meer waarde eigenlijk in de bb kom. Ook op mijn prive tesla zit auto high beam als ik auto pilot aan zet. Werkt ook voor geen meter.
Je doet jezelf toch wat aan hé met zo’n kl*** auto. (Of 2 }:O )
Heb recent met een Merc GLE gereden met matrix. Die deed ook grootlicht aan in het dorp. Reageerde gewoon veel trager, en het licht is beter verdeeld. Tesla schijnt een pak breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Vissa66 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:00:
[...]

Even een snel voorbeeld, hier heb je langs beide kanten een fiets/voetpad. Fietsers/voetgangers gaan beide kanten op.

Als ik hier uit mijn middagdienst in het donker overheen rijdt, en er geen auto voor mij zit of mij tegemoet komt rijden, dan gooit de auto zijn volledige grootlicht aan. Vinden de andere weggebruikers, in dit geval eventuele fietsers en vaak mensen die hun hond aan het uitlaten zijn, heel erg fijn.

Ook op de snelweg ben ik al situaties tegen gekomen waar het systeem hinder veroorzaakt. Zo'n systeem hoort geen hinder te veroorzaken. :)

[Afbeelding]
Ik zie daar geen verlichting aan de kant. Dan vind ik het niet onlogisch dat groot licht gebruikt wordt.
Als straatverlichting herkend wordt, dan gaat grootlicht een pak minder aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Tommie12 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:03:
[...]

Je doet jezelf toch wat aan hé met zo’n kl*** auto. (Of 2 }:O )
Heb recent met een Merc GLE gereden met matrix. Die deed ook grootlicht aan in het dorp. Reageerde gewoon veel trager, en het licht is beter verdeeld. Tesla schijnt een pak breder.
ik zeg nergens dat andere merken het beter doen. Er is een reden dat ik weer een tesla genomen heb ;)

Meeste systemen loopt tesla gewoon nog voor. En met de updates worden de meeste systemen ook echt beter. Bij andere merken niet (tenminste niet zonder een heel nieuw model te kopen).

Mooi ander voorbeeld, ik vind autopilot grandioos. Gebruik het al 5 jaar, en is een top systeem. Al 3 jaar geen enkele phantom brake gehad. Reden daarvoor is dat ik weet waar ik het moet gebruiken en waar niet. Als ik nu dus soms in een ander merk stap, en dan lane assist aanzet dat ik dat echt 100 stappen terug voelt.
Maar ik weet dat veel mensen TACC en AP vervloeken. ook niet raar als je het probeert te gebruiken op een landweggetje zonder midden berm. Zie nog net niet mensen klagen dat AP het slecht doet in een 30km per zone :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 02-08 12:10
Gelukt. Je trekt redelijk makkelijk de zitting los en dan kan je er bij. Even op alle kabels letten die aan de zitting vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EvolutionX schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:59:
[...]

Ja herkenbaar, misschien omdat de armsteun voor mij net te laag is
Heb je dit dan ook rechts?

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/10/05/image.md.png

Ik ga toch even kijken hoe ik dit kan oplossen want dit probleem lijkt voor 90% te komen door de Model 3.. eerder nooit last van en ik heb normaal ook geen rugklachten etc. Ik ben 1 meter 82 dus ook niet heel lang, normaal postuur.

Benieuwd of er nog andere tweakers zijn die een zeurende rug hebben van de nieuwe model 3 highland.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 05-10-2024 20:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Workaholic schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:06:
[...]

Heb je dit dan ook rechts?

[Afbeelding]

Ik ga toch even kijken hoe ik dit kan oplossen want dit probleem lijkt voor 90% te komen door de Model 3.. eerder nooit last van en ik heb normaal ook geen rugklachten etc. Ik ben 1 meter 82 dus ook niet heel lang, normaal postuur.

Benieuwd of er nog andere tweakers zijn die een zeurende rug hebben van de nieuwe model 3 highland.
In kreeg 15 jaar geleden opeens enorme rugpijn, ook op die plek waar je het vierkantje tekende. Wat bleek: nadat mijn vrouw eens had gereden had ik de stoel weer voor mijzelf terug gezet, maar kennelijk 1 klikje verder naar achteren. Daardoor moest ik net iets verder reiken met mijn voet naar het gaspedaal en dat werkte helemaal door in mijn rug. Lang verhaal kort: een goede zithouding is belangrijk, zeker als je lange ritten maakt.

Misschien kun je het nog eens opnieuw instellen en even zoeken naar wat tips voor de beste zithouding in een auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 02-08 14:15

Don Quijote

El Magnifico

anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

Maar ik weet dat veel mensen TACC en AP vervloeken. ook niet raar als je het probeert te gebruiken op een landweggetje zonder midden berm. Zie nog net niet mensen klagen dat AP het slecht doet in een 30km per zone :X
Mwa daar doe je de mensen die klagen wel iets tekort mee. Ik ben er ook zo een. In 2017/2018 een Model S gehad, en nu sinds twee weken weer een Model 3 P. Ik vond het echt opvallend hoe weinig AP beter is geworden in die zes jaar dat ik geen Tesla reed. De Volvo V90 die ik de afgelopen drie jaar heb gereden deed dit toch echt een stuk beter. File rijden veel beheerster en nooit gevaarlijke acties, terwijl ik nu al weer twee keer een achterligger bijna in mijn kofferbak had zitten (op de A9 en A4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Don Quijote schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Mwa daar doe je de mensen die klagen wel iets tekort mee. Ik ben er ook zo een. In 2017/2018 een Model S gehad, en nu sinds twee weken weer een Model 3 P. Ik vond het echt opvallend hoe weinig AP beter is geworden in die zes jaar dat ik geen Tesla reed. De Volvo V90 die ik de afgelopen drie jaar heb gereden deed dit toch echt een stuk beter. File rijden veel beheerster en nooit gevaarlijke acties, terwijl ik nu al weer twee keer een achterligger bijna in mijn kofferbak had zitten (op de A9 en A4).
Dat het niet veel beter geworden is klopt. Andere merken waar ik in gereden hebben waren alleen echt stuk slechter. Volvo alleen recent geen ervaringen mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:33
anti elppa schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

.... Zie nog net niet mensen klagen dat AP het slecht doet in een 30km per zone :X
Klopt, laatst eens geprobeerd hier in de woonwijk en het was ruk. Vrij schokkerig over drempels. Niet normaal, slecht dat AP 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Don Quijote schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Vind het zelf ook een hele achteruitgang ten opzichte van mijn voorgaande auto's, de TACC dan. Nooit last gehad van onterechte remacties, maar de M3P vind N wegen blijkbaar niet zo leuk.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Laatst online: 30-07 08:14
Weet iemand of de nu nieuw geleverde MY SR in NL de BYD Blade batterij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
RF1000 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Klopt, laatst eens geprobeerd hier in de woonwijk en het was ruk. Vrij schokkerig over drempels. Niet normaal, slecht dat AP 🤡
Het eerste is nog dat het helemaal kak is in de file of langzaam rijdend verkeer. Dan heb ik nog het meeste behoefte aan een ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07 12:50
MWDKing schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:34:

[ Voor 12% gewijzigd door Mar.tin op 06-10-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Mar.tin schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:36:
[...]

Mijn op 19 september opgehaalde wél in elk geval.
Thx. Met name interessant voor de hogere DC laadcurve. Hoewel miss het niet eens nodig is... ik kies namelijk alleen voor de MY over de M3 (huidige auto) vanwege de laadruimte die je als gezin wel kan gebruiken. En tja, mijn ervaring is dat het altijd lang.genieg duurt om iedereen weer in de auto te krijgen om te superchargen, ook al kakt de laadcurve in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
MWDKing schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:43:
[...]

Thx. Met name interessant voor de hogere DC laadcurve. Hoewel miss het niet eens nodig is... ik kies namelijk alleen voor de MY over de M3 (huidige auto) vanwege de laadruimte die je als gezin wel kan gebruiken. En tja, mijn ervaring is dat het altijd lang genoeg duurt om iedereen weer in de auto te krijgen om te superchargen, ook al kakt de laadcurve in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07 12:50
..

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 06-10-2024 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-07 17:30

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ach mijn vorige auto, een baksteen, had alleen maar een hele domme CC, Daar was ik een partij blij mee.
Nu AP, TACC, doet het idd niet altijd maar ik weet waar dat is. Op de snelweg met niet te druk verkeer; prima. Weet je wat een vooruitgang is; de Tesla heeft een lichtshow en laat scheten. Mij kleinkind is er dol op. Wanneer ik een keer wat nette dames in de auto heb, kan ik het ook niet laten……. Als m’n kleinkind wat ouder is kan ze een tekenfilmpje kijken op de oprit en luisteren naar K3 of weet ik wat. Dat kon mijn baksteen allemaal niet. ( al heb ik nog steeds nostalgische gevoelens wanneer ik weer zo’n oude achterwiel aangedreven Volvo zie. ( kon nog meer in dan bij de y!)
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
flupp schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Binnenkort een computer met 1 toets op het toetsenbord dan maar 8)7
Klik op het verlichtingsicoon, onderin het scherm komt een popup waar je direct het mistlicht kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
[...]

Nuance: bij andere merken betaal je er ook voor, dan mag je ook meer verwachten. Tesla's zijn gelukkig ontwikkeld door engineers, niet door de afdeling marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Puntje-NL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:19:
Ik heb sinds kort een probleem. Ik heb een nieuwe telefoon (van een Google Pixel 7 Pro naar een Pixel 9 Pro) gekocht en alles weer geinstalleerd. Ook heb ik ingelogd in de app enzovoort. Ik blijf alleen kleine problemen houden. Zo kan ik het klimaatsysteem niet vanuit de app aanzetten. Ook kom ik er net achter dat ik de Sentrymode niet kan bekijken vanaf mn mobiel. Heeft iemand hier ook problemen (mee gehad) en toevallig een oplossing?
Hier een P6P op Android 14 maar herken de issues niet. Voor de zekerheid: in de auto staat aan dat je beelden op afstand wil kunnen bekijken? Ik heb wèl sinds kort dat ik drie keer in de week eerst m'n telefoon uit m'n broekzak moet halen om de auto te kunnen ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
nerovectra schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 02:12:
[...]

Nuance: bij andere merken betaal je er ook voor, dan mag je ook meer verwachten. Tesla's zijn gelukkig ontwikkeld door engineers, niet door de afdeling marketing.
En die engineers zijn vrijwilligers bij tesla? Natuurlijk betaal je er bij tesla ook voor. Wat een onzin en geen reden van slecht werkende zaken ten opzichte van de concurrentie goed te praten.

[ Voor 10% gewijzigd door Naafkap op 06-10-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Naafkap schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

En die engineers zijn vrijwilligers bij tesla? Natuurlijk betaal je er bij tesla ook voor. Wat een onzin en geen reden van slecht werkende zaken ten opzichte van de concurrentie goed te praten.
Ik ben benieuwd met welke perfecte auto jij vergelijkt in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Tommie12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Ik ben benieuwd met welke perfecte auto jij vergelijkt in dezelfde prijsklasse.
Diverse auto’s van de VAG-groep en Stellantis-groep hebben gewoon goed functionerende led-matrixlampen die gewoon netjes uitgaan binnen de bebouwde kom en als er straatverlichting gedetecteerd wordt. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Naafkap schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:40:
[...]

Diverse auto’s van de VAG-groep en Stellantis-groep hebben gewoon goed functionerende led-matrixlampen die gewoon netjes uitgaan binnen de bebouwde kom en als er straatverlichting gedetecteerd wordt. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.
Dan moet je die kopen hé.
Maar je weet goed genoeg dat die auto’s andere stevige tekortkomingen hebben, en dat die bedrijven door een existentiële crisis gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Naafkap
Tommie12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Dan moet je die kopen hé.
Maar je weet goed genoeg dat die auto’s andere stevige tekortkomingen hebben, en dat die bedrijven door een existentiële crisis gaan.
Dat klopt, maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het over verheerlijken van matig werkende matrix van tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Naafkap schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Dat klopt, maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het over verheerlijken van matig werkende matrix van tesla.
Ik verheerlijk niks, ik vind het heel goed werken.
Misschien werkt het na een volgende update nog beter…

En daarenboven, de prijs/kwaliteit was oneindig hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Tommie12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Ik rij ook 5 jaar waarbij ik de laatste periode AP nauwelijks meer gebruikte, er heeft eerder achteruitgang in gezeten, de eerste jaren werkte het met minder verstoringen. Toch geloof ik met de robocab op komst en aangekondigde fsd release dat er snel verbeteringen komen. Ik ga een deze weken er een bestellen(mody) en denk er toch over EAP mee te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-07 17:30

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Naafkap schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Die matrixlampen werken bij mij goed. Ja inde stad een beetje onzin maar verder een vette prima. Ik heb er meer last van dat mn dimlicht wat verkeerd staat afgesteld. Vanavond toch nog maar wat lager zetten.
Ik ben met die matrix erg blij. Mijn baksteen had m niet……
Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:58
nerovectra schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 02:12:
[...]

Die marketing werkt anders prima aan je reactie te zien want die matrix lamp heb jij natuurlijk ook gewoon betaald hij werd echter pas na maanden geactiveerd.
Een simpele led lamp was nog goedkoper geweest en dan was je prijs dus nog lager geweest. Hij zit dus gewoon verwerkt in je cataloguswaarde hoor ;) .

Maar automatisch groot licht moet gewoon pas aangaan bij geen verlichting en minimaal 30km/h, zoals alle andere merken het doen. Volgens mij relatief simpel voor Tesla om dat te bewerkstelligen.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 06-10-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-08 18:04
Gisteren verscheen er een vreemd tekentje bij het voorruit ontwasem icoon. Kan het niet heel goed ontcijferen maar het lijkt '1A' te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eii7RX18QDgZFf6YRkZnPo5dhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POEV7BO6LyldoHc7z4AcaqRB.jpg?f=fotoalbum_large

Is er iemand die weet wat dit betekent?

Vlak hiervoor had ik de auto voor het eerst op ontdooien gezet om de ruiten schoon te krijgen.
Geen idee of dat er mee te maken heeft maar het tekentje '1A'blijft nu in beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door japie514 op 06-10-2024 10:10 ]

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
japie514 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:40:
Gisteren verscheen er een vreemd tekentje bij het voorruit ontwasem icoon. Kan het niet heel goed ontcijferen maar het lijkt '1A' te zijn.
...

Vlak hiervoor had ik de auto voor het eerst op ontdooien gezet om de ruiten schoon te krijgen.
Geen idee of dat er mee te maken heeft maar het tekentje '1A'blijft nu in beeld.
Bij het zoeken daarnaar in de gebruikershandleiding, merkte ik op dat de recentste EU-user manual gebaseerd is op versie 2024.32.3, terwijl ikzelf al 2024.32.6 heb. Zou het ergens in die recentste updates kunnen zitten ? Hoe dan ook, ik zou verwacht hebben enerzijds dat er bij de laatst gepushte software-versie wel altijd een bijhorende gebruikershandleiding zou komen. En anderzijds dat zoiets er dan toch ook in zou komen te staan.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
flupp schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Bij het zoeken daarnaar in de gebruikershandleiding, merkte ik op dat de recentste EU-user manual gebaseerd is op versie 2024.32.3, terwijl ikzelf al 2024.32.6 heb. Zou het ergens in die recentste updates kunnen zitten ? Hoe dan ook, ik zou verwacht hebben enerzijds dat er bij de laatst gepushte software-versie wel altijd een bijhorende gebruikershandleiding zou komen. En anderzijds dat zoiets er dan toch ook in zou komen te staan.
Dank Flupp, Had ook al in de gebruikshandleiding gezocht maar niet kunnen vinden. Na het lezen van jouw bericht ook eens even naar de software versie gekeken. Loop een beetje achter... vermoed dat ie onvoldoende verbinding heeft met de wifi thuis, eerder ging het wel goed. Dus nu maar even via de hotspot.
Maar het '1A' fenomeen komt dus niet door een recente update:-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 16:53
[Afbeelding]

Volgens chatGPT heeft dit te maken met je ruitensproeier vloeistof

Edit: lijkt niet te kloppen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
japie514 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Dank Flupp, Had ook al in de gebruikshandleiding gezocht maar niet kunnen vinden. Na het lezen van jouw bericht ook eens even naar de software versie gekeken. Loop een beetje achter... vermoed dat ie onvoldoende verbinding heeft met de wifi thuis, eerder ging het wel goed. Dus nu maar even via de hotspot.
Misschien staat er iets in het meldingen menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 18:30
MWDKing schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:34:
Mijn Model Y RWD begin augustus opgehaald, heeft ook de BYD Blade batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Tommie12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Mijn achter buurman is een leaser. Die kijken waarschijnlijk kritischer naar bepaalde dingen dan eigenaren zoals jij en ik dat doen. En toch lijkt het vrij eenvoudig om op basis van de positie te bepalen of groot licht aan mag. Binnen de bebouwde kom reed ik voorheen ook nooit met groot licht. Sterker nog, mijn domme elektrische auto die ik hiervoor reed zette het automatisch grootlicht onder de 60km/h uit.
En natuurlijk is het makkelijk uit te zetten, maar dan moet je daar iedere keer aan denken.
Dus ja het ie echt een geweldige auto, zolang de rembekrachtiger het niet begeeft (zie eerder bericht) en het rijdt geweldig. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. En inderdaad, in deze prijsklasse vind je niets dat zo fijn stuurt en goede software heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
Ivardi schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Misschien staat er iets in het meldingen menu.
Daar had ik inderdaad ook iets verwacht maar geen melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaka
Iemand ervaring met het loskoppelen van de speaker waar dat irritante UFO geluid uit komt als je achteruit rijd? Heb de auto nu 2 maanden en irriteer me er mateloos aan 8)7 Het ziet er eenvoudig uit maar ben meer benieuwd naar eventuele irritante error meldingen die op het scherm getoond worden na het loskoppelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 17:04
niet constructief

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 06-10-2024 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
kaka schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:13:
Iemand ervaring met het loskoppelen van de speaker waar dat irritante UFO geluid uit komt als je achteruit rijd? Heb de auto nu 2 maanden en irriteer me er mateloos aan 8)7 Het ziet er eenvoudig uit maar ben meer benieuwd naar eventuele irritante error meldingen die op het scherm getoond worden na het loskoppelen
Rij een weekje in een KIA, Daar staat dat ufo geluid de hele tijd aan vooruit tot 50km/h, ook bij stilstand, en achteruit doet hij een 18m vrachtwagen na. Denk dat je dan blij bent met je ufo geluidje. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 06-10-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
japie514 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Net de software update uitgevoerd (nu op 2024.26.8) en het '1A' tekentje is nu verdwenen :)
Blijft een beetje mysterieus maar blij dat het weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaka
snip

De auto staat in de garage en boven de garage hebben wij twee slaapkamers. Dat geluid hoor je dus behoorlijk goed als je 's ochtends vroeg vertrekt, ook al is het maar voor even. Genoeg om een van de kids te wekken in ieder geval.

[ Voor 35% gewijzigd door We Are Borg op 06-10-2024 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

RvV

Ik snap wel waarom die geluidjes erin zitten, maar eerlijk...ze zijn soms echt idoot hard te noemen. Laatst liep ik ergens ('s-avonds, windstil) en hoorde ik iemand bijna 100 meter verderop de auto in de achteruit zetten. Bij een ICE heb je minder herrie aan je kop.
Een aantal jaar geleden heb ik een keer iemand gezien die simpelweg tape op de speaker had geplakt. Dat reduceerde het geluid tot een acceptabel niveau. Of het handig/legaal en weet ik niet wat is? Geen idee, dat moet iedereen zelf maar uitzoeken. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
kaka schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:34:
[...]
...
De auto staat in de garage en boven de garage hebben wij twee slaapkamers. Dat geluid hoor je dus behoorlijk goed als je 's ochtends vroeg vertrekt, ook al is het maar voor even. Genoeg om een van de kids te wekken in ieder geval.
Je hebt er allicht aan gedacht om 'm in de andere richting te parkeren, maar dat zal dan wel geen haalbare optie zijn (vnl ivm laden edm)? Het zou eerder onlogisch zijn dat een (op de keper beschouwd) veiligheids-device met een vingerknip kan worden uitgeschakeld.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
flupp schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Je hebt er allicht aan gedacht om 'm in de andere richting te parkeren, maar dat zal dan wel geen haalbare optie zijn (vnl ivm laden edm)? Het zou eerder onlogisch zijn dat een (op de keper beschouwd) veiligheids-device met een vingerknip kan worden uitgeschakeld.
edit

[ Voor 16% gewijzigd door kaka op 07-10-2024 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
En wat dacht je van die mercedessen die een korte "toet" doen als je hem opslot zet. Super irritant met een buurman die weleens in de nacht thuis komt. Snap niet wie zulke dingen verzint.
Netzoals al genoemd die "ploeng - ploeng - ploeng" als je achteruit rijdt bij oa KIA / Hyundai... Mijn benzine auto is ook best stil en die piept, ploengt of ufoo't ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:46:
En wat dacht je van die mercedessen die een korte "toet" doen als je hem opslot zet. Super irritant met een buurman die weleens in de nacht thuis komt. Snap niet wie zulke dingen verzint.
Netzoals al genoemd die "ploeng - ploeng - ploeng" als je achteruit rijdt bij oa KIA / Hyundai... Mijn benzine auto is ook best stil en die piept, ploengt of ufoo't ook niet.
ja die kia's zijn echt idioot idd. Staat er hier in paar straten verder. Die hoor ik (echt serieus) 3 straten verder nog achteruit gaan. Voorruit maakt die ook meer herrie dan een 5.7 v8 amerikaan. Gaat nergens over. Mijn oude tesla heeft die speaker nog niet. De nieuwe wel, maar is me eigenlijk nog niet opgevallen. Kan wellicht zijn dat je die in de auto amper te horen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
RvV schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:37:
Ik snap wel waarom die geluidjes erin zitten, maar eerlijk...ze zijn soms echt idoot hard te noemen.
...
Bij een ICE heb je minder herrie aan je kop.
...
Daar is niet iedereen het helemaal mee eens, denk ik dan weer. Als die ICE na zijn eerste 100 meter, recht voor jouw deur, zijn best doet om zo snel mogelijk weg te komen, dan zal de herrie wel stukken hoorbaarder zijn dan wanneer die "storende" EV datzelfde doet. O-)

Ik denk niet dat er veel flikken zijn die opkijken voor een EV die teveel herrie maakt bij het optrekken aan de rode lichten. Het mag dan nog zo hard optrekken zijn (en dat is het vaak wel eens). Maar een ICE die "mee" wil met die EV, daarvan zal die flik het best wel gehoord hebben. 8)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 08:37

jefjef

learning by doing

edit...was niet meer nodig

[ Voor 84% gewijzigd door jefjef op 06-10-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:01
RvV schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:37:
Ik snap wel waarom die geluidjes erin zitten, maar eerlijk...ze zijn soms echt idoot hard te noemen. Laatst liep ik ergens ('s-avonds, windstil) en hoorde ik iemand bijna 100 meter verderop de auto in de achteruit zetten. Bij een ICE heb je minder herrie aan je kop.
Een aantal jaar geleden heb ik een keer iemand gezien die simpelweg tape op de speaker had geplakt. Dat reduceerde het geluid tot een acceptabel niveau. Of het handig/legaal en weet ik niet wat is? Geen idee, dat moet iedereen zelf maar uitzoeken. :)
Een oud buurman van me reed een ICE Volvo uit 2014 en elke keer als die vertrok of aan kwam rijden bij de parkeerplaats leek het of de auto ging opstijgen zo’n blaasgeluid maakte die.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-07 14:00

gvg

Waarschijnlijk 'MAX', waarbij er geen rekening is gehouden met leesbaarheid en/of resizing van icoontjes en teksten door de tijd.
https://www.reddit.com/r/...his_orange_max_icon_mean/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-08 17:17
japie514 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Net de software update uitgevoerd (nu op 2024.26.8) en het '1A' tekentje is nu verdwenen :)
Blijft een beetje mysterieus maar blij dat het weg is.
Misschien teken dat er update klaar stond? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jefjef schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:40:
Hoe zijn jullie ervaringen met tesla vision wanneer je ergens gaat inparkeren? is deze accuraat en te vertrouwen?
Het is enorm verbeterd de laatste tijd, maar ik zou niet centimeter precies proberen te rijden zoals met traditionele sensoren. Vind de weergave en geluidssignalen ook niet ijzersterk om je al manoeuvrerend te waarschuwen dat het krap wordt.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 440 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: