Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 414 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.801 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:17
Workaholic schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:13:
Paar vragen over de model 3 highland, is er een work around voor self steering die na “overtreding” niet meer wil werken totdat je de auto geparkeerd hebt? De auto denkt vaak dat ik niet oplet wat niet het geval is. Kan ook de vermoeidheid camera zijn die niet goed werkt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie Flitsmeister gebruiken ? In mijn Seat had ik CarPlay en ik vond dat icm mijn iPhone wel erg prettig.
Je koppelt je iPhone aan je Tesla ( via Bluetooth ) , dan kan je bellen en de muziek van je iPhone via de installatie in de auto afspelen. Als je in Flitsmeister via instellingen/geluidsopties/Bluetooth aan zet en via HFP aanklikt zullen de berichten van Flitsmeister als een inkomend telefoongesprek afgespeeld worden. Wel in Flitsmeister het volume op 100% zetten en geluid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
wes- schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:08:
[...]

[...]

Misschien geen huisdieren maar als ik het dashboardkastje zo zie ga ik er toch vanuit dat er een gordeldier of ander langnagelig beest in vervoerd is.

[Afbeelding]
Hahah ik zag de advertentie oorspronkelijk op mijn telefoon voorbij komen, dus niet zo gelet op de foto's. De auto gaf toen wel al een beetje een uitgeleefde indruk, maar de foto's zo in het groot zijn toch wel erg inderdaad. Laten we zeggen dat we niet allemaal even netjes zijn op onze (in bruikleen) spullen. De advertentietekst klopt ook inderdaad niet, gezien de schade op de dorpel.

Maar goed, dan kan je wel als een van de eersten zeggen dat je een Model 3 voor <15k hebt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 15:40
Workaholic schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:13:
Paar vragen over de model 3 highland, is er een work around voor self steering die na “overtreding” niet meer wil werken totdat je de auto geparkeerd hebt? De auto denkt vaak dat ik niet oplet wat niet het geval is. Kan ook de vermoeidheid camera zijn die niet goed werkt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie Flitsmeister gebruiken ? In mijn Seat had ik CarPlay en ik vond dat icm mijn iPhone wel erg prettig.
Waarom zou je Flitsmeister gebruiken? Zónder rijdt het juist zéér relaxed. Vooral voor je medeweggebruikers en eventuele passagiers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

GVR

nerovectra schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:45:
[...]

Waarom zou je Flitsmeister gebruiken? Zónder rijdt het juist zéér relaxed. Vooral voor je medeweggebruikers en eventuele passagiers.
Even los van de flitsmeldingen waardeer ik de stilstaand voertuig of voorwerp op de weg meldingen ook wel, dus gebruik FM via Bluetooth. Helaas zijn meldingen in de gratis versie niet meer per soort te onderdrukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:54
GVR schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:04:
[...]

Even los van de flitsmeldingen waardeer ik de stilstaand voertuig of voorwerp op de weg meldingen ook wel, dus gebruik FM via Bluetooth. Helaas zijn meldingen in de gratis versie niet meer per soort te onderdrukken
Android? Oude versie downloaden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:24
nerovectra schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:45:
[...]
Kun je die onderbouwen?
Zonder FM zit ik juist "continue" te stressen of ik niet toevallig een 60 bord heb gemist terwijl ik 80 rij.
Relaxt is weten waar je aan toe bent, weten wat de regels zijn.

Ik erger me wel weer aan mensen die 60 rijden waar je 80 mag, zouden die maar FM gebruiken..
Los daarvan zou ik niet weten waarom andere mensen last zouden hebben van mijn FM gebruik.
Of je moet aan het trollen zijn en alle FM gebruikers over 1 kam scheren met extreme hardrijders, klevers, rechtsinhalers, etc..

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
juulrutten schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:17:
Afgelopen maandag mijn eerste Tesla in ontvangst mogen nemen!
Een M3P in het wit.

[Afbeelding]

Ik ben nog een beetje aan het klooien met de instellingen maar waar ik niet uit kom is het volgende,
Ik heb twee Iphones (11 pro + 13), de 11 pro heb ik ingesteld als phone key en dit werk tot dusver vlekkeloos. Tevens heb ik hem na aan maken als phone key opnieuw gekoppeld voor te bellen, fm meldingen e.d.

Maar nu wil ik mijn zakelijk toestel tegelijk verbinden als telefoon voor te bellen, agenda e.d. wat volgens mijn interpretatie van de handleiding zou moeten kunnen.
[Afbeelding]

Maar telkens is er maar één van de twee verbonden. De 11 pro is weliswaar voorkeurstoestel maar voor werk wil ik graag met het andere toestel bellen. Dus moet ik switchen van toestel in de instellingen onder het rijden.

Wat doe ik verkeerd of moet ik de tekst van handleiding letterlijk nemen dat je enkel een telefoon en een controller kunt aansluiten?
Gefeliciteerd met de M3P. Ik ben wel een beetje jaloers de Model 3 Highland is ook mijn eerste elektrische auto maar ik had het geduld niet om op de Performance variant te wachten.

Jouw vraag naar meerdere telefoons verbinden ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wist niet eens dat dit mogelijk was. Ik voer ook regelmatig zakelijke calls vanuit de auto maar switch dus handmatig naar mijn werktelefoon via de Bluetooth instellingen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Een M3P in het wit.

[Afbeelding]

Ik ben nog een beetje aan het klooien met de instellingen maar waar ik niet uit kom is het volgende,
Ik heb twee Iphones (11 pro + 13), de 11 pro heb ik ingesteld als phone key en dit werk tot dusver vlekkeloos. Tevens heb ik hem na aan maken als phone key opnieuw gekoppeld voor te bellen, fm meldingen e.d.

Maar nu wil ik mijn zakelijk toestel tegelijk verbinden als telefoon voor te bellen, agenda e.d. wat volgens mijn interpretatie van de handleiding zou moeten kunnen.
[Afbeelding]

Maar telkens is er maar één van de twee verbonden. De 11 pro is weliswaar voorkeurstoestel maar voor werk wil ik graag met het andere toestel bellen. Dus moet ik switchen van toestel in de instellingen onder het rijden.

Wat doe ik verkeerd of moet ik de tekst van handleiding letterlijk nemen dat je enkel een telefoon en een controller kunt aansluiten?
Ja met mijn SR+ 2019 kan er inderdaad maar 1 toestel actief zijn. Ik ben om naar één toestel met duosim en voor FM heb ik de ONE op mijn dashboard geplakt. Je moet soms om de tekortkomingen van Tesla heen werken. Ik heb 5 jaar lang gezworen dat mijn volgende auto CarPlay zou krijgen maar het wordt een model Y. Het is werkbaar als je jezelf aangepast hebt naar de soberheid van Tesla.

• nerovectra
mitsumark schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 01:09:
[...]
Kun je die onderbouwen?
Zonder FM zit ik juist "continue" te stressen of ik niet toevallig een 60 bord heb gemist terwijl ik 80 rij.

Ik erger me wel weer aan mensen die 60 rijden waar je 80 mag, zouden die maar FM gebruiken..
Los daarvan zou ik niet weten waarom andere mensen last zouden hebben van mijn FM gebruik.
Of je moet aan het trollen zijn en alle FM gebruikers over 1 kam scheren met extreme hardrijders, klevers, rechtsinhalers, etc..
Je auto leest toch de verkeersborden (naast dat je dat zelf doet)? Of weet Flitsmeister beter hoe hard je overal mag rijden? Het kan aan mij liggen, maar als iedereen FM gebruikt voor verbetering van de verkeersveiligheid, dan moeten ze nodig met marketing hun naam wat gaan zuiveren.

Het is inderdaad hopen dat de term maximum snelheid verplichte snelheid gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nerovectra op 29-08-2024 06:51 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 12:26
Workaholic schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

Dan werkt auto steer toch helemaal niet meer?
Gelukkig wel nog. Zowel getest in mijn Y als de 3 die ik hiervoor had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
nerovectra schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:49:
[...]

Je auto leest toch de verkeersborden (naast dat je dat zelf doet)? Of weet Flitsmeister beter hoe hard je overal mag rijden?
Ervaring leert dat FM vaker bij het juiste eind zit dan de auto ;)

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Mackeessie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

@MP8: met Flitsmeister gaat dat prima, dan krijg je de meldingen over flitsers etc door op het audiosysteem.
Maar moet dan het scherm van je iPhone wel constant aan blijven? Want het liefste heb ik dat niet. Voor Waze heb ik dat ook geprobeerd maar dat werkt enkel met het scherm aan voor zover mij dat gelukt is.

Wat ik heb gedaan binnen iOS om Waze aan de praat te krijgen om te laten 'meerijden' zónder het scherm aan te hebben:
- Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond > ingeschakeld voor Waze
- Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen > Waze > 'Altijd'
- Waze > Instellingen > Algemeen > Voorkom automatisch vergrendelen > 'Aan'

Dit alles heeft niet geresulteerd in het gewenste resultaat; namelijk audio meldingen krijgen over de speakers zonder dat ik het scherm van m'n iPhone constant aan moet staan. Ik denk eerlijk gezegd dat het een restrictie is van iOS ter voorkoming dat de accu onbedoeld wordt leeg getrokken door apps. Maar zeker weten doe ik het niet.

Houd ik het scherm van m'n iPhone wél aan, dan komen de meldingen overigens prima door.

Als iemand hier de oplossing voor heeft dan zou dat super zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Frosty__ op 29-08-2024 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
In de Y heb ik nu een Flitsmeister DASH omdat ik Flitsmeister op CarPlay erg fanatiek gebruikte en dus mis. Ik vind het erg fijn om op de hoogte te zijn van wat er om mij heen gebeurt. Files verderop, oppassen voor een voorwerp op de weg, op tijd rekening kunnen houden met een stilstaand voertuig, en sporadisch een waarschuwing ontvangen voor een filters. Ook is het fijn om de juiste maximum snelheid te zien, omdat Tesla dat nog al wel eens fout heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
mitsumark schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 01:09:
[...]
Ik heb nog nooit in mijn leven stress ervaren over het evt. missen van van een bord. Lijkt me best lastig als je zo afhankelijk bent geworden van een app voor het stressvrij kunnen deelnemen aan het verkeer.

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
mistermol schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:49:
In de Y heb ik nu een Flitsmeister DASH omdat ik Flitsmeister op CarPlay erg fanatiek gebruikte en dus mis. Ik vind het erg fijn om op de hoogte te zijn van wat er om mij heen gebeurt. Files verderop, oppassen voor een voorwerp op de weg, op tijd rekening kunnen houden met een stilstaand voertuig, en sporadisch een waarschuwing ontvangen voor een filters. Ook is het fijn om de juiste maximum snelheid te zien, omdat Tesla dat nog al wel eens fout heeft.
Is dat makkelijk en mooi ergens neer te zetten?
En heb je daar dan ook een abonnement bij nodig eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
InZane schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb nog nooit in mijn leven stress ervaren over het evt. missen van van een bord. Lijkt me best lastig als je zo afhankelijk bent geworden van een app voor het stressvrij kunnen deelnemen aan het verkeer.
Knip

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 29-08-2024 10:20 . Reden: Laten we het stelselmatig overtreden van regels niet goed gaan praten, en er al helemaal niet mee gaan pochen ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Goed, ik was eigenlijk begonnen met de laatste paar posts aan te passen, maar heb er maar voor gekozen ze een enkeltje prullenbak te geven. Discussies over stelselmatig de wet overtreden zijn offtopic en gewoonweg niet gewenst hier.

Graag weer verder met discussies die wél ontopic zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

• mistermol
AMDman schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Is dat makkelijk en mooi ergens neer te zetten?
En heb je daar dan ook een abonnement bij nodig eigenlijk?
Moet je hier eventjes rondneuzen, voorbeelden van Y’s en informatie over het apparaat. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2244596

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Bij V3/V4 moet je bij drukte ook vermogen delen. Wel minder snel dat bij V2. Die 1000kW gebruiken ze voor meer dan 4 stalls.
Om precies te zijn: Elk cabinet (de grote witte blokken die ergens staan) geeft 350 kW en er staan meestal 4 stalls op een cabinet (A,B,C,D) maar tot 3 cabinets kunnen onderling stroom met elkaar delen.
Dus in theorie, als je 12 stalls met 3 cabinets hebt kun je met 4 auto's op 250 kW laden, ongeacht op welke stall ze laden.

Signatures zijn voor boomers.

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
mistermol schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:49:
Mooie oplossing wel. De eerste vraag die mij dan bezig houdt voor de langere termijn is de volgende. In Google Maps kun je sinds kort (in CarPlay) situaties doorgeven (flitsers, files, objecten op de weg, etc.) in Waze kan dat al jaren. Beide producten van Google dus die zie ik nog wel een keer samengaan tot één product (lange termijn). Waar zit dan op een gegeven moment de grootste community en dus ook de meest complete/actuele meldingen van situaties onderweg?

Ik weet dat FM ook veel gebruikt is, zeker in Nederland. Maar met bovenstaande in het achterhoofd, denk je niet dat dit langzaam gaat verschuiven richting een Google Maps / Waze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Frosty__ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Mooie oplossing wel. De eerste vraag die mij dan bezig houdt voor de langere termijn is de volgende. In Google Maps kun je sinds kort (in CarPlay) situaties doorgeven (flitsers, files, objecten op de weg, etc.) in Waze kan dat al jaren. Beide producten van Google dus die zie ik nog wel een keer samengaan tot één product (lange termijn). Waar zit dan op een gegeven moment de grootste community en dus ook de meest complete/actuele meldingen van situaties onderweg?

Ik weet dat FM ook veel gebruikt is, zeker in Nederland. Maar met bovenstaande in het achterhoofd, denk je niet dat dit langzaam gaat verschuiven richting een Google Maps / Waze?
Denk niet echt dat we verder op FM in moeten gaan in dit topic, maar 1 ding wat erg interessant is: FM + overheid. Ze zijn bij FM veel bezig met samenwerkingen met de overheid. Meldingen van ambulances, samenwerking met slimme stoplichten etc etc. Zelf denk ik dat zo iets alleen mogelijk is met een Nederlands bedrijf als FM (al zijn ze nu Belgisch). Ik verwacht niet dat overheid + Google iets gaat worden in de toekomst.

Nu weer Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

mistermol schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Denk niet echt dat we verder op FM in moeten gaan in dit topic, maar 1 ding wat erg interessant is: FM + overheid. Ze zijn bij FM veel bezig met samenwerkingen met de overheid. Meldingen van ambulances, samenwerking met slimme stoplichten etc etc. Zelf denk ik dat zo iets alleen mogelijk is met een Nederlands bedrijf als FM (al zijn ze nu Belgisch). Ik verwacht niet dat overheid + Google iets gaat worden in de toekomst.

Nu weer Tesla?
Tesla meldingen over snelheidscontroles? Verbaasde mij dat de *pingpong* meldingen het ook deden op de Kroatische binnenwegen.

En op de heenweg helemaal in de zevende hemel toen ik in Oostenrijk langs een trajectcontrole kwam, gemiddelde snelheid te zien en resterende kilometrs van traject. Nooit zo op gelet en naar gekeken maar intelligent speed assist FTW :9~
Wanneer u in een zone met trajectcontrole rijdt, geeft de Model 3 uw gemiddelde snelheid onder de gedetecteerde snelheidslimiet op het touchscreen weer.

De touchscreen laat ook het resterende aantal kilometers in de zone met trajectcontrole zien.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
NightHawk4 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Tesla meldingen over snelheidscontroles? Verbaasde mij dat de *pingpong* meldingen het ook deden op de Kroatische binnenwegen.

En op de heenweg helemaal in de zevende hemel toen ik in Oostenrijk langs een trajectcontrole kwam, gemiddelde snelheid te zien en resterende kilometrs van traject. Nooit zo op gelet en naar gekeken maar intelligent speed assist FTW :9~

[...]
Ja dit was een welkome toevoeging.
Het jammere vind ik alleen dat het een vereiste is dat je een bestemming invoert, zo niet dan ontvang je geen enkele melding.

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50

Volgens mij is het al eens voorbij gekomen maar je kunt maar één telefoon tegelijk met de auto verbinden. De extra Bluetooth apparaten waarover wordt gesproken, zijn controllers of een koptelefoon waarmee je bijvoorbeeld met het scherm achterin de auto kunt verbinden. Zelf weliswaar nog nooit geprobeerd.

Er zit dus niks anders op dan switchen van telefoon. Of een dual sim toestel, dat is mijn oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:12
Morgen krijgen ik mijn model Y, top!

Heb alleen niet gekozen voor een trekhaak. Welke dakdragers hebben jullie? Ik wil deze gebruiken om mijn MTB mee te nemen zonder telkens de bank te moeten neerklappen.

Of hebben mensen betere ervaring met een “koffer bak” fiets houder?

Daarnaast ook honden rek gevonden, 151 euro (nieuw), leek mij schappelijke prijs. Hier meer mensen ervaring mee?

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Vecodo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:02:

Heb alleen niet gekozen voor een trekhaak. Welke dakdragers hebben jullie? Ik wil deze gebruiken om mijn MTB mee te nemen zonder telkens de bank te moeten neerklappen.
De dakdragers heb ik op ali gekocht. Alleen of je de originele hebt of niet, de dakdragers er op doen is echt meer werk dan een fietsdrager op de trekhaak, en al helemaal veel meer werk dan de bank neerklappen.

En met dakdragers blijven rondrijden geeft bij hogere snelheid een zeer irritante windruis.

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 14:36

Daarnaast ook honden rek gevonden, 151 euro (nieuw), leek mij schappelijke prijs. Hier meer mensen ervaring mee?
Heb zelf de originele dakdragers. Maar plaatsen kost je wel +- 5 minuten als je het vaker gedaan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04

Proficiat!

Kofferbakhouders (met riempjes en haken) zijn ondingen die je niet moet willen. Ze zouden verboden moeten worden onwille van het risico om je fiets onderweg te verliezen, en je hebt 90% kans op lakschade. Er zal altijd wel iets trillen of schuren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Tommie12 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Proficiat!

Kofferbakhouders (met riempjes en haken) zijn ondingen die je niet moet willen. Ze zouden verboden moeten worden onwille van het risico om je fiets onderweg te verliezen, en je hebt 90% kans op lakschade. Er zal altijd wel iets trillen of schuren.
Voor 1 MTB kan je ook een Seasucker Talon fietsdrager overwegen. Werkt met zuignappen op het glazen dak. https://www.mantel.com/se...hXAQ5TqhuHphoCpIkQAvD_BwE

Je kan natuurlijk altijd ook nog een trekhaak laten installeren door het TSC samen met een fietsendrager.

Model 3 | 2024 Highland

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36

Sinds deze zomer maken wij gebruik van de Farad dakdrager en moet zeggen dat ik goed te spreken ben. Eerste keer installeren is even "wennen" omdat het nogal apart in elkaar zit.
Maar gezien prijs kwaliteit ben ik zeer te spreken.

|^^|

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NightHawk4 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:52:

NIet echt de indruk dat er zo heel veel degradatie is btw O-)
330km rated ranges zit je waarschijnlijk op 10 a 12% degradatie (wat normaal is), eenvoudig te controleren door Tessy App te gebruiken in trial periode :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Sebazzz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:02:
Het lukt mijn niet om die specifieke recall op te zoeken op internet.
Die is dan ook nog niet gepubliceerd. Ik ben er nog mee bezig. :)
Publicatie van een OTA software recall is vooral formaliteit. De OTA push van software begint gewoon al eerder.
Tommie12 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:07:
Als het gaat om zo'n goedkoop prul van Mottez of zo, van die metalen buisjes die je met een gespje aanspant, dan heb je wel een punt. Al vraag ik me af of de fiets er gemakkelijk vanaf valt.
Maar in het hogere segment is veel degelijk en mooi materiaal te krijgen. Mijn fiets hangt steviger in mijn Thule Raceway dan aan een b-merk trekhaakdrager. En lakschade voorkom je door auto en drager schoon te maken vóór montage. Dat geldt ook voor Seasuckers of dakdragers met rubber voet op een metalen dak (voor M3Y dus ietwat offtopic, but you catch my drift).

Punctuality is the politeness of kings

• this
Mc_Smurf schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Ervaring leert dat FM vaker bij het juiste eind zit dan de auto ;)
Hier gebruik vooral Waze, maar het is schandalig hoe vaak Tesla een foute snelheidslimiet weergeeft. Terwijl Waze quasi altijd juist is.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
this schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Hier gebruik vooral Waze, maar het is schandalig hoe vaak Tesla een foute snelheidslimiet weergeeft. Terwijl Waze quasi altijd juist is.
Tesla maakt er idd een potje van met de snelheidsindicatie.
De oude HW2.5 modellen hebben hier wel een voordeel, die werken op basis van de kaartgegevens en zijn dus veeeel vaker correct.
Enige voordeel van de nieuwe HW3/4 op camera's gebaseerde methode is bij iets als wegwerkzaamheden/matrixborden. Daar doet een HW2.5 auto dus niets mee.

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Hi! Wij willen over een tijdje naar een 2de hands model 3 gaan kijken.

Kunnen wij de batterij ook controleren met met de Tessie app als de Tesla nog niet van ons is?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:24

ChUcKiE

Dus........

dChained schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:13:

Kunnen wij de batterij ook controleren met met de Tessie app als de Tesla nog niet van ons is?
Ik zie deze vraag regelmatig voorbijkomen en ja het is zeker een relevante vraag. Ook ik zit er over te denken om een 2de handse Tesla als tweede auto (naast de huidige M3 uit 2022) te kopen ter vervanging van mijn Clio RS.

Maar.....ja alle Tesla's hebben wat degradatie. De een wat meer dan de ander. Zijn er nu echt praktijkgevallen/-voorbeelden waar de degradatie zo enorm is, dat je daarvoor de auto niet zou willen kopen?
oftewel hoe groot is nu echt de kans dat er een accu tussen zit die wel heel erg gedegradeerd is?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• this

Je kan op het scherm op het batterij icoontje klikken om deze tussen % en km te wisselen.
De km is gebaseerd op EPA rijbereik - geschatte degradatie.
Dit getal in combinatie met % kan je gaan vergelijken met het originele EPA rijbereik om zo de geschatte degradatie te achterhalen.
Bij een LFP batterij gaat dit mogelijks wel minder betrouwbaar zijn als de kalibratie niet goed is op dat moment.

Ik weet niet of je met Tessie veel meer te weten komt over degradatie, of dat Tessie ook gewoon diezelfde gegevens gebruikt om de degradatie te weten.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Smobbo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Tesla maakt er idd een potje van met de snelheidsindicatie.
De oude HW2.5 modellen hebben hier wel een voordeel, die werken op basis van de kaartgegevens en zijn dus veeeel vaker correct.
Enige voordeel van de nieuwe HW3/4 op camera's gebaseerde methode is bij iets als wegwerkzaamheden/matrixborden. Daar doet een HW2.5 auto dus niets mee.
Een combi van die 2 is niet heel ingewikkeld en over het algemeen vrij gebruikelijk. Maar kennelijk kijken ze helemaal niet meer naar kaart data :?

Van die 90 borden op de snelweg met toelichting eronder over slecht weer gaan waarschijnlijk altijd fout met een camera. Zou fijn zijn als je auto dan in de rem gaat :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vragen of ze de auto tot 100% laden en dan de rated range aflezen, dit is een redelijke indicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 29-08-2024 14:55 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Smobbo
  • Laatst online: 22:32
Ethirty schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Een combi van die 2 is niet heel ingewikkeld en over het algemeen vrij gebruikelijk. Maar kennelijk kijken ze helemaal niet meer naar kaart data :?

Van die 90 borden op de snelweg met toelichting eronder over slecht weer gaan waarschijnlijk altijd fout met een camera. Zou fijn zijn als je auto dan in de rem gaat :o
Die 90 borden slaat hij dan gek genoeg over, maar soms ziet hij op een parallelweg naast een 80weg ineens een verdwaald 60 of 30 bord, dat is wat onhandig :+ .

Achja, ook hier merk ik na ruim 10k km dat ik wel aardig weet wat hij wel of niet snapt, net als bij het gebruik van AP. Daardoor verrast de auto me gelukkig eigenlijk nooit (y) .

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:22
Sebazzz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:02:
[...]

Het lukt mijn niet om die specifieke recall op te zoeken op internet.
Verder dan deze uitleg kwam ik ook nog niet:
https://www.notateslaapp....-changes-to-update-202426

• this
Hoe zit het nu met die laatste updates, zitten we nu definitief vast aan het pong geluid voor TACC aan te zetten?

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
this schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:09:
Hoe zit het nu met die laatste updates, zitten we nu definitief vast aan het pong geluid voor TACC aan te zetten?
Yep, helaas wel.

Gezien het ook genoemd is in de (niet officiële) release notes en na contact met Tesla door mijzelf... we zitten er aanvast.

Heel misschien komt Enhance Auto nog met een oplossing. Die zijn met iets bezig, maar wat wilden ze nog niet vertellen en is ook nog niet als beta beschikbaar.

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 10:58
Hier vanmiddag de update (2024.26.7) geïnstalleerd om vervolgens de auto niet meer in te kunnen. Zowel kaarten als telefoons werkten niet. Lijkt na installatie tijdens reboot vastgelopen te zijn.
Service afspraak gemaakt voor morgen (pas) om hem te "boosten" (soort jumpstart waardoor de deuren open gaan). Wel heel raar en vervelend gezien ik nu niet weg kan. Wel gelukkig thuis voor de deur.

Anderen soortgelijke ervaringen (gehad in het verleden)?

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:12
The_Woesh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

De dakdragers heb ik op ali gekocht. Alleen of je de originele hebt of niet, de dakdragers er op doen is echt meer werk dan een fietsdrager op de trekhaak, en al helemaal veel meer werk dan de bank neerklappen.

En met dakdragers blijven rondrijden geeft bij hogere snelheid een zeer irritante windruis.
Ja dat is dus wel irritant, want wil ze eigenlijk wel erop laten zitten…

• MoonRaven
  • Laatst online: 15-09 21:35
TimFelten schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:46:
Hier vanmiddag de update (2024.26.7) geïnstalleerd om vervolgens de auto niet meer in te kunnen. Zowel kaarten als telefoons werkten niet. Lijkt na installatie tijdens reboot vastgelopen te zijn.
Service afspraak gemaakt voor morgen (pas) om hem te "boosten" (soort jumpstart waardoor de deuren open gaan). Wel heel raar en vervelend gezien ik nu niet weg kan. Wel gelukkig thuis voor de deur.

Enige wat ik heb gehad is dat een update gefaald was bij mijn werk. Ze hebben het toen opnieuw gepushed en toen faalde het weer. Uiteindelijk bleek een van de aandrijfmotoren niet goed te werken volgens de zelf-test die het bij een update doet.

Ik kon toen nog wel de auto in.

Verder eigenlijk geen enkel probleem gehad met updates.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
TimFelten schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:46:

Nee niet zoiets meegemaakt maar heb wel een keer een slechte update waardoor de % bij aankomst schatting helemaal naar de klote ging. Was daarna gelijk gefixed maar ik had die dus geinstalleerd 1 dag voor zomervakantie. Sindsdien nooit meer een update doen als ik 1) niet thuis ben 2) van plan ben om lange rit te maken/ vakantie oid

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 18:13
Frosty__ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:01:

P6. [..] Wel mag autopilot in de file vanuit stilstand iets smoother optrekken.
Zet de snelheid van autopilot/cruise wat lager, dan voelt het veel beter en minder schokkend.

• TimFelten
MoonRaven schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Enige wat ik heb gehad is dat een update gefaald was bij mijn werk. Ze hebben het toen opnieuw gepushed en toen faalde het weer. Uiteindelijk bleek een van de aandrijfmotoren niet goed te werken volgens de zelf-test die het bij een update doet.

Ik kon toen nog wel de auto in.

Verder eigenlijk geen enkel probleem gehad met updates.
Oh dat is ook wel bijzonder. Moest er iemand voor langskomen? Of deed hij het na resetten?

• TimFelten
SirLct schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Nee niet zoiets meegemaakt maar heb wel een keer een slechte update waardoor de % bij aankomst schatting helemaal naar de klote ging. Was daarna gelijk gefixed maar ik had die dus geinstalleerd 1 dag voor zomervakantie. Sindsdien nooit meer een update doen als ik 1) niet thuis ben 2) van plan ben om lange rit te maken/ vakantie oid
Ja dat lijken mij prima regels om aan te houden. Tijdens vakantie in Frankrijk wel gewoon een update geïnstalleerd met het slome internet van de camping. Duurde lang maar ging prima gelukkig haha. Voortaan wat voorzichtiger plannen.

• nerovectra
[...]

In een vroeg ICE verleden waren er nog mensen die dachten er verstandig aan te doen om vlak vóór de vakantie de auto nog een beurtje te laten geven ... die weten inmiddels ook beter.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Een M3P in het wit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

13 heeft ook een e sim mogelijkheid toch? dan alle 2 sims in 1 telf en dan moet het werken tenminste toen 2021 in mijn m3 sr+

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38
rushcraft schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Sinds deze zomer maken wij gebruik van de Farad dakdrager en moet zeggen dat ik goed te spreken ben. Eerste keer installeren is even "wennen" omdat het nogal apart in elkaar zit.
Maar gezien prijs kwaliteit ben ik zeer te spreken.
echt waar? Ik heb ze ook voor de zomer gekocht voor op de model Y. Dakkoffer moest toch mee om de hele kampeeruitrusting mee te krijgen. Maar ik vind het echt de meest waardeloze dakdragers die ik ooit heb gehad. Had op de vorige auto's altijd Thule in verschillende prijsklasses (van de eenvoudigste tot de wingbar edge variant) en de Farad dragers zijn gewoon goedkope rommel. Aluminium is slecht afgewerkt met scherpe randjes, plastic kappen zijn slappe hap en sluit niet goed aan. Ze fluiten als een dolle, zelf met de strips om ze stiller te maken er op. Bij mij komen ze er niet meer op. Volgende keer een trekhaak box.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

[...]

Heb jij de bèta updates aangevinkt? Dan zou ik inderdaad ook geen update draaien vlak voor een kritieke rit...

Maar bij mij staat het uitgevinkt en dan maak ik me er minder zorgen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

Heb jij de bèta updates aangevinkt? Dan zou ik inderdaad ook geen update draaien vlak voor een kritieke rit...

Maar bij mij staat het uitgevinkt en dan maak ik me er minder zorgen over.
Je doelt op de advanced toggle? Die doet geen kont afaik. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-09 16:14
Een M3P in het wit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier eenvoudig opgelost. Heb alleen mijn zaken telefoon bij me als ik aan het werk ben. Dus die staat als voorkeur.
Dus als ik in weekend weg ben staat gelijk mijn privé foon actief. En zelden tot nooit dat ik privé bel als ik zakelijk onderweg ben .

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

echt waar? Ik heb ze ook voor de zomer gekocht voor op de model Y. Dakkoffer moest toch mee om de hele kampeeruitrusting mee te krijgen. Maar ik vind het echt de meest waardeloze dakdragers die ik ooit heb gehad. Had op de vorige auto's altijd Thule in verschillende prijsklasses (van de eenvoudigste tot de wingbar edge variant) en de Farad dragers zijn gewoon goedkope rommel. Aluminium is slecht afgewerkt met scherpe randjes, plastic kappen zijn slappe hap en sluit niet goed aan. Ze fluiten als een dolle, zelf met de strips om ze stiller te maken er op. Bij mij komen ze er niet meer op. Volgende keer een trekhaak box.
Jammer om te lezen dat je zo een slechte ervaring heb gehad. Wat je omschrijft qua plastic kappen zou ik mij in kunnen vinden, voor de prijs die je betaald voor alleen de vier voeten (180 euro dacht ik) zou je wat meer premium mogen verwachten.
Maar het fluiten heb ik geen last van gehad, natuurlijk merk je meer rijwind geluiden maar meer ook niet. (Heb zelf de alu bar gebruikt (niet de alu wingbar)).

|^^|

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03:47
Mijn private lease contract verloopt bijna en ik ben nu aan het twijfelen tussen een model Y en een model 3.

Nu lees ik dat veel mensen phantom breaks ervaren. Zijn de phantom breaks nu alleen aanwezig bij het gebruik van cruise control? Of ook als je aan het rijden bent zonder cruise control?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Zonder cruise control gebeurt er niks hoor. Wel al paar keer flinke waarschuwingen gekregen als ik bijna op een voorganger zat maar dat is goed en alleen geluid 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
Jmtpes schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:37:
Mijn private lease contract verloopt bijna en ik ben nu aan het twijfelen tussen een model Y en een model 3.

Nu lees ik dat veel mensen phantom breaks ervaren. Zijn de phantom breaks nu alleen aanwezig bij het gebruik van cruise control? Of ook als je aan het rijden bent zonder cruise control?
Zonder cruise control rij en rem jij. Een phantom brake is een spontante remactie van je Tesla. Phantom braking treedt alleen op als je Autopilot aan hebt staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Spoetnik schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

Zonder cruise control rij en rem jij. Een phantom brake is een spontante remactie van je Tesla. Phantom braking treedt alleen op als je Autopilot aan hebt staan
Phantom breaking treed ook gewoon op bij TACC ;)

Euhm eigenlijk treed het alleen op bij TACC aangezien Autopilot TACC plus Autosteer is :>

Maar dat is muggenziften in de ruimte maar wel wat vollediger O-)

[ Voor 19% gewijzigd door NightHawk4 op 30-08-2024 00:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Phantom braking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
Brake. Brakes.

Geen pauze.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:38
Vanavond de eerste ghost (Phantom) brake gehad.

Reed op een 80 weg en links stond een auto te wachten om rechts te gaan en rechts stond een auto om naar rechts te gaan..
Vervolgens moest ik tussen die 2 autos door aangezien ik voorrang had.. ineens vol in de ankers. Terwijl mijn weghelft alles vrij was..

Vrouw over de zeik wat DOE JIJ! 😅
Was wel even schrikken..

[ Voor 3% gewijzigd door dunn0w op 29-08-2024 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
TimFelten schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Oh dat is ook wel bijzonder. Moest er iemand voor langskomen? Of deed hij het na resetten?
Mijn auto destijds werd weggesleept :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoonRaven

Phantom braking komt niet al te veel voor. Eigenlijk alleen als het systeem niet zeker weet wat er gebeurt. Er is 1 punt bij mij in de buurt waar het altijd gebeurt (al is het geen snelweg, dus eigenlijk is het systeem daar ook niet voor), voor de rest rij ik ongeveer 1000 kilometer per maand en heb ik er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38

Als je kunt wachten, wacht op de nieuwe Y!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
MoonRaven schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:50:
[...]

Phantom braking komt niet al te veel voor. Eigenlijk alleen als het systeem niet zeker weet wat er gebeurt. Er is 1 punt bij mij in de buurt waar het altijd gebeurt (al is het geen snelweg, dus eigenlijk is het systeem daar ook niet voor), voor de rest rij ik ongeveer 1000 kilometer per maand en heb ik er geen last van.
Dat is echt niet waar. Het is zwaar afhankelijk van waar je rijdt en de verkeersomstandigheden daar. Iedere dag naar kantoor en terug naar huis kan ik je phantom braking laten meemaken als je wilt. Ik vind dat het veel te vaak gebeurd en ben er soms redelijk zat van.

En nee, dat heeft niets te maken met de kalibratie van mijn auto. Het hele model is gewoon echt getrained in Amerika. Op een normale snelweg hier gaat het prima. Maar zijn er werkzaamheden? Rijd je op een N-weg? Houd je hart maar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 01-09 07:13
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 06:40:
[...]

En nee, dat heeft niets te maken met de kalibratie van mijn auto. Het hele model is gewoon echt getrained in Amerika. Op een normale snelweg hier gaat het prima. Maar zijn er werkzaamheden? Rijd je op een N-weg? Houd je hart maar vast.
Dat zijn precies de situaties die in de handleiding onder beperkingen en waarschuwingen worden meegegeven. Situaties waar de Autopilot niet voor is.

Overigens vind ik het verkeerd gebruik maar voor een onwijs klein deel de consument aan te rekenen. Ethisch gezien misschien wel helemaal niet. Mijn verwondering zit erin dat Tesla wegkomt met misleidende definities voor de systemen, gebrekkige uitleg aan de consument over actieve veiligheidssystemen en comfortsystemen en waarom Autopilot überhaupt ingeschakeld kan worden op een weg waar het niet voor ontworpen is. Het wordt de consument niet makkelijker gemaakt om het te begrijpen. Dat moet tegenwoordig toch anders kunnen.

Voor de goede orde, ik ben helemaal tevreden met mijn model Y. Als je het gebruikt zoals die is bedoeld, dan rijdt het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Laatst online: 24-08 09:32
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 06:40:
[...]

Dat is echt niet waar. Het is zwaar afhankelijk van waar je rijdt en de verkeersomstandigheden daar. Iedere dag naar kantoor en terug naar huis kan ik je phantom braking laten meemaken als je wilt. Ik vind dat het veel te vaak gebeurd en ben er soms redelijk zat van.

Zo een plek heb ik ook in mijn dorp. Vergelijkbare phantom brake met ACC bij BMW, VW en Seat. Niet Amerika, die ACCs zijn gewoon te gevoelig voor de prutswegmarkering en signalisatie die her een der toegepast wordt. Het irritante bij Tesla is dat hij na een dergelijke actie ook keihard accelereert, dat was met ICE’s een stuk soepeler.

[ Voor 7% gewijzigd door road rebel op 30-08-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
ChopinChopin schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:14:
[...]

Dat zijn precies de situaties die in de handleiding onder beperkingen en waarschuwingen worden meegegeven. Situaties waar de Autopilot niet voor is.

Overigens vind ik het verkeerd gebruik maar voor een onwijs klein deel de consument aan te rekenen. Ethisch gezien misschien wel helemaal niet. Mijn verwondering zit erin dat Tesla wegkomt met misleidende definities voor de systemen, gebrekkige uitleg aan de consument over actieve veiligheidssystemen en comfortsystemen en waarom Autopilot überhaupt ingeschakeld kan worden op een weg waar het niet voor ontworpen is. Het wordt de consument niet makkelijker gemaakt om het te begrijpen. Dat moet tegenwoordig toch anders kunnen.

Voor de goede orde, ik ben helemaal tevreden met mijn model Y. Als je het gebruikt zoals die is bedoeld, dan rijdt het heerlijk.
Ik gebruik geen autopilot, ik gebruik TACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 01-09 07:13
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:18:
[...]

Ik gebruik geen autopilot, ik gebruik TACC.
Excuses, ik was in de veronderstelling dat het ging om Autopilot. De beperkingen voor TACC zijn lichter opgeschreven.

Mijn verdere verwondering over Tesla blijft ongewijzigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Ik heb 1 situatie in de wijk, waar er een verkeersdrempel ligt met vlak daarna parkeerplaatsen. Als je aan komt rijden dan lijkt het als een tegemoetkomende auto op de verkeerde weghelft. Het helpt ook niet dat de auto altijd met de neus naar het verkeer toe wordt geparkeerd.

De auto vind dat dus echt niet leuk :) als je harder dan 20km/u aan komt rijden gaan alle alarmsignalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:38
this schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:09:
Dit vind ik dus ook verschrikkelijk. Alsof die auto nog niet genoeg piepjes en geluidjes maakt.
Ik heb nog in geen enkele auto geweten dat je voor cruise control een waarschuwingsgeluid krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMDman
tacc werkt eigenlijk alleen op de snelweg vrij aardig. Op alle andere wegen uiterst onbetrouwbaar. Remmen voor bochten die er bijna niet zijn, flink remmen voor normale tegenliggers. Totaal bot in de remmen bij grotere vrachtwagens. Om gevaarlijke situaties te voorkomen zit je nog vrijwel altijd met je voet op het stroom.

Dit heb ik bij het proefrijden onvoldoende gerealiseerd/getest, tacc bepaalt toch voor een groot deel wel je rij genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

dunn0w schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:53:
Vervolgens moest ik tussen die 2 autos door aangezien ik voorrang had.. ineens vol in de ankers. Terwijl mijn weghelft alles vrij was..

Vrouw over de zeik wat DOE JIJ! 😅
Was wel even schrikken..
Stel dat er iemand achterop je klapt, ik vraag mij af hoe dat met aansprakelijkheid zit. Zeker op de snelweg, waar je eigenlijk niet mag remmen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
ChopinChopin schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:14:
[...]

Het is toch heel logisch dat de auto niet kan inzien of het wel/niet verantwoord is om TACC of autopilot in te schakelen? Als je met alle parameters moet gaan rekening houden die daarvan op invloed zijn… (los van de vraag waar je überhaupt betrouwbare up to date data vandaan haalt). Mijn vorige auto met domme cruise control kon ik ook op veel te smalle of drukke stukken aan zetten. Of dat verantwoord en handig is moet je als bestuurder bepalen, jij bent verantwoordelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Als ik buiten de snelweg om TACC aan heb, rijd ik met mijn voet op het ‘gas’-pedaal langs tegemoetkomende vrachtwagens of bepaalde kruisingen als ik auto’s zie. We zijn voor dit soort systemen nog steeds early adopters, dus ik neem die dingen wel voor lief. Alleen vind ik het lastig dat mijn vriendin op een andere manier in een auto stapt. Die moet gewoon kunnen wegrijden, maar krijgt nu allerlei instructies vanuit mij mee. Dat zit mij wel dwars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sebazzz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:09:
[...]

Stel dat er iemand achterop je klapt, ik vraag mij af hoe dat met aansprakelijkheid zit. Zeker op de snelweg, waar je eigenlijk niet mag remmen.
De achterligger is altijd fout. Die moet voldoende afstand houden.
In de praktijk vind men afstand houden erg lastig.
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:19:
Als ik buiten de snelweg om TACC aan heb, rijd ik met mijn voet op het ‘gas’-pedaal langs tegemoetkomende vrachtwagens of bepaalde kruisingen als ik auto’s zie. We zijn voor dit soort systemen nog steeds early adopters, dus ik neem die dingen wel voor lief. Alleen vind ik het lastig dat mijn vriendin op een andere manier in een auto stapt. Die moet gewoon kunnen wegrijden, maar krijgt nu allerlei instructies vanuit mij mee. Dat zit mij wel dwars.
Die systemen zijn inmiddels verplicht vanuit de EU op nieuwe auto's. Ook een VW golf kan zomaar onverwacht remmen.

[ Voor 47% gewijzigd door Psycho_Mantis op 30-08-2024 08:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMDman
early adopters? adaptive cruise control bestaat al weet ik niet hoe lang.
We zijn hier over het algmeen iets te veel tesla fan denk ik zodat we recht praten wat krom is.
ik ben echt wel blij met mijn Y maar tacc is gewoon echt ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
AMDman schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:25:
[...]

early adopters? adaptive cruise control bestaat al weet ik niet hoe lang.
We zijn hier over het algmeen iets te veel tesla fan denk ik zodat we recht praten wat krom is.
ik ben echt wel blij met mijn Y maar tacc is gewoon echt ronduit slecht.
Er zit een flink verschil tussen ACC en TACC. ACC heb ik geen enkel probleem mee. TACC wel.

Ikzelf ben niet Tesla fan, ik vind het enorm slecht hoe die TACC is. Maar dat heb je inderdaad ook in alle andere merken met moderne auto’s.

[ Voor 13% gewijzigd door mistermol op 30-08-2024 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
Mijn vrouw rijdt ook gewoon in de auto zonder instructies. Ze gaat zitten en rijdt weg, wat voor instructies geef je mee dan als ik vragen mag?

Ben oprecht benieuwd trouwens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

Er zit een flink verschil tussen ACC en TACC. ACC heb ik geen enkel probleem mee. TACC wel.

Ikzelf ben niet Tesla fan, ik vind het enorm slecht hoe die TACC is. Maar dat heb je inderdaad ook in alle andere merken met moderne auto’s.
Je moet de autopilot ook enkel in schakelen op heel goed belijnde wegen zoals autostrade en semi snelwegen. En dan ben ik best tevreden.

Ja, ik heb al een ghostbrake gehad, maar dan is het niet dat de auto tot stilstand afgeremde wordt. Dat is een rempuls van meestal minder dan een seconde lang.
Wn misschien kijkt de auto ook naar achteren, want ik had nog nooit een boze achterligger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Rogar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:49:
[...]

Mijn vrouw rijdt ook gewoon in de auto zonder instructies. Ze gaat zitten en rijdt weg, wat voor instructies geef je mee dan als ik vragen mag?

De mijne ook hoor, maar omtrent het TACC topic heb ik haar verteld hoe ze het beste kan rijden in bepaalde situaties. Ze rijdt veel op kleine wegen tussen dorpen en komt vrijwel iedere keer boos terug dat de auto weer ineens keihard ging remmen. Ze weet nu dat ze in bepaalde situaties het beste gas bij kan geven of de cruise control er af gooien. Met name als ze vrachtwagens of een tractor aan ziet komen. Dat is iets waar ik heb dat ze zonder nadenken door zou moeten kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Tommie12 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Je moet de autopilot ook enkel in schakelen op heel goed belijnde wegen zoals autostrade en semi snelwegen. En dan ben ik best tevreden.

Ja, ik heb al een ghostbrake gehad, maar dan is het niet dat de auto tot stilstand afgeremde wordt. Dat is een rempuls van meestal minder dan een seconde lang.
Wn misschien kijkt de auto ook naar achteren, want ik had nog nooit een boze achterligger.
Nogmaals: TACC, niet Autopilot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

GVR

[...]

De enige instructie die ik meegeef is dat ze de velgen heel moet laten en de deur niet telkens bij de ramen moet pakken om open en dicht te doen (vette vingers) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GVR op 30-08-2024 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 17:23
Ik gebruik AP en TACC eigenlijk alleen op A-wegen, heb de auto nu zo'n 6 maanden en 19k op de teller. Heb nog geen enkele keer last gehad van phantom braking.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Davidas schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:57:
Ik gebruik AP en TACC eigenlijk alleen op A-wegen, heb de auto nu zo'n 6 maanden en 19k op de teller. Heb nog geen enkele keer last gehad van phantom braking.
Ja, daar werkt het erg relaxed. Ben ik ook enorm blij mee. Alleen leek het mij ook nice om op de N-wegen hier met AP en TACC te rijden, dat gaat helaas minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
GVR schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

De enige instructie die ik meegeef is dat ze de velgen heel moet laten en de deur niet telkens bij de ramen moet pakken om open en dicht te doen (vette vingers) ;)
Dat heb ik ook 1x gedaan! De dag erna reed ik er zelf mee tegen een stoep 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Ja, daar werkt het erg relaxed. Ben ik ook enorm blij mee. Alleen leek het mij ook nice om op de N-wegen hier met AP en TACC te rijden, dat gaat helaas minder.
Beetje afhankeliijk van de N-weg wellicht. Ik rij niet veel maar op een "normale" N-weg werkt het bij mij prima. 80/100 wegen met fatsoenlijke belijning heb ik het dan over.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

De achterligger is altijd fout. Die moet voldoende afstand houden.
In de praktijk vind men afstand houden erg lastig.
Er is ook zoiets wat heet "remmen zonder verkeersnoodzaak".

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Ik herken het wel; ik heb vooral tegen mijn vrouw gezegd dat ze (T)ACC gewoon niet moet gebruiken OF waakzaam moet zijn voor XYZ situaties. Nou rijdt zij amper in onze Model Y (ik ben de hoofdbestuurder; ze rijdt zelf een Audi A3 uit 2016 (waar ze het knopje voor de CC overigens ook niet kan vinden :+ )) dus kan ze prima zonder. Maar het is te absurd voor woorden eigenlijk en ik haat TACC dan ook met een passie.

Recent voorbeeld:

Van de week zaten we met het gezin in de auto, op de A7. 2-Baans, er komt een invoeg van rechts. Het is rustig, ik rijd op de meest rechterbaan bij deze invoeg en er wil een auto invoegen (die zie ik ruim van tevoren aankomen). CC staat op 105, ik blijf rechts (er is zat ruimte voor of achter mij aangezien ik de enige auto ben op dat moment) de invoegende auto is iets te fanatiek met gas geven en eindigt bij het paralelrijden net bij mijn achterwiel (maar de invoeger laat gas los om achter mij te voegen) maar precies op dat moment: Tesla vol in de ankers. Had ik totaal niet zien aankomen, maar gelukkig kon ik de auto er direct doorheen drukken met het e-pedaal.

Ik vind dat soort dingen vervelend, maar als mijn vrouw zoiets overkomt is het paniek in de tent met mogelijk ernstigere gevolgen. Vandaar dat ze dus zonder TACC rijdt .

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

De mijne ook hoor, maar omtrent het TACC topic heb ik haar verteld hoe ze het beste kan rijden in bepaalde situaties. Ze rijdt veel op kleine wegen tussen dorpen en komt vrijwel iedere keer boos terug dat de auto weer ineens keihard ging remmen. Ze weet nu dat ze in bepaalde situaties het beste gas bij kan geven of de cruise control er af gooien. Met name als ze vrachtwagens of een tractor aan ziet komen. Dat is iets waar ik heb dat ze zonder nadenken door zou moeten kunnen rijden.
Dan TACC lekker uit laten als je niet op de snelweg rijdt. Dan heb je ook die gekke remacties niet toch? Het is ook echt niet bedoelt voor situaties zonder duidelijke belijning en wegafscheidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Notna schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

Ik herken het wel; ik heb vooral tegen mijn vrouw gezegd dat ze (T)ACC gewoon niet moet gebruiken OF waakzaam moet zijn voor XYZ situaties. Nou rijdt zij amper in onze Model Y (ik ben de hoofdbestuurder; ze rijdt zelf een Audi A3 uit 2016 (waar ze het knopje voor de CC overigens ook niet kan vinden :+ )) dus kan ze prima zonder. Maar het is te absurd voor woorden eigenlijk en ik haat TACC dan ook met een passie.

Recent voorbeeld:

Van de week zaten we met het gezin in de auto, op de A7. 2-Baans, er komt een invoeg van rechts. Het is rustig, ik rijd op de meest rechterbaan bij deze invoeg en er wil een auto invoegen (die zie ik ruim van tevoren aankomen). CC staat op 105, ik blijf rechts (er is zat ruimte voor of achter mij aangezien ik de enige auto ben op dat moment) de invoegende auto is iets te fanatiek met gas geven en eindigt bij het paralelrijden net bij mijn achterwiel (maar laat gas los om achter mij te voegen) maar precies op dat moment: Tesla vol in de ankers. Had ik totaal niet zien aankomen, maar gelukkig kon ik de auto er direct doorheen drukken met het e-pedaal.

Ik vind dat soort dingen vervelend, maar als mijn vrouw zoiets overkomt is het paniek in de tent met mogelijk ernstigere gevolgen. Vandaar dat ze dus zonder TACC rijdt .
Helemaal eens met je! Ik gebruik TACC of autopilot dan ook zelden. En als ik het al gebruik zit ik met mn voet op het stroompedaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06
Meest voorkomend bij mij is op de snelweg bij een invoegstrook rechts. Je hoort dan op de rechter baan te blijven en een vaste snelheid aan te houden zodat de invoeger rustig vóór of achter je kan invoegen. Geheid dat ik dan een phantom brake krijg als de invoeger naast me rijdt.

Ik ga nu maar standaard naar de linker baan, vind ik sowieso aardiger maar het is dus ook veiliger :/

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Rogar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

Dan TACC lekker uit laten als je niet op de snelweg rijdt. Dan heb je ook die gekke remacties niet toch? Het is ook echt niet bedoelt voor situaties zonder duidelijke belijning en wegafscheidingen.
Maar ik rijd dan 60 minuten lang op een N weg, met vangrail, waar ik zelf gas moet geven? Als ik in de 2011 Twingo van mijn vriendin stap kan ik wel op cruise control rijden. Dat is toch best gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Maar ik rijd dan 60 minuten lang op een N weg, met vangrail, waar ik zelf gas moet geven? Als ik in de 2011 Twingo van mijn vriendin stap kan ik wel op cruise control rijden. Dat is toch best gek?
Hahaha, ja dat is het ook. Maar in de Tesla zit geen domme cruisecontrol helaas.

Misschien hangt de zon wel laag ofzo en heeft de camera geen goed zicht. Of heb je het beide kanten op?

Het systeem werkt gewoon niet altijd even lekker, dat is een ding dat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Rogar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Hahaha, ja dat is het ook. Maar in de Tesla zit geen domme cruisecontrol helaas.

Misschien hangt de zon wel laag ofzo en heeft de camera geen goed zicht. Of heb je het beide kanten op?

Het systeem werkt gewoon niet altijd even lekker, dat is een ding dat zeker is.
Beide kanten, altijd. Ik probeer het bij iedere situatie ook te ontcijferen, maar het is erg lastig om er achter te komen. Hier is ook dus de oplossing, voet op gas bij twijfel. Het zou alleen echt cool zijn als dat steeds minder hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
mistermol schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

Beide kanten, altijd. Ik probeer het bij iedere situatie ook te ontcijferen, maar het is erg lastig om er achter te komen. Hier is ook dus de oplossing, voet op gas bij twijfel. Het zou alleen echt cool zijn als dat steeds minder hoeft.
Hooelijk werkt het met de nieuwe FSD straks beter.

Ik ga eind september naar Disney voor een paar dagen en ga het dan weer lang achter elkaar gebruiken. Het zou ook fijn zijn als de auto met sturen in lange bochten niet schokkend stuurt, maar een vloeiende lijn aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 19:19
Ik heb de offerte binnen van Tesla service voor het door mobiele service laten vervangen van de stoelsensor van mijn bestuurdersstoel:
Sensor €11
Arbeidsloon vervangen sensor €78

Dat lijkt mij prima voor zo een klusje, maar als derde item staat er ook nog €130 voor: Low Voltage Circuit Integrity Check.

Dat kan ik toch gewoon zelf in een paar minuten doen met de systeem tools in het scherm van de Tesla?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeqNA88MIycuK0GQXcM7xMY4Uck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wW7ggEko3a5DRyWgmbpS6UcX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TeslaNerd op 30-08-2024 09:13 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Pagina: 1 ... 414 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: