JohanB schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:46:
[...]
Dan heb je denk ik heel erg geluk gehad of veel lopen zoeken in navigatie. Bij mij is het gros van de Tesla laders afgelegen EN treurig.
Van mijn laatste ~20 SuC sessies bijv.:
Slecht / parkeerplaats / raar afgelegen - waar je dus niet kunt doen wat jij aangeeft- Middelburg
- Rijswijk
- Kleinostheim
- Ellwangen
- Brennero
- Affi
- Pratteln
- Gensingen
- Erfstadt
- Urmond
- Zaltbommel
- Wertheim - nieuwe locatie daarboven
- Eching
- Leonberg
- Woringen
Wel goed vond ik bijv. - een beetje zoals jij ze zegt:- Oberhonnefeld (alhoewel het ook alleen een parkeerplaats is)
- Melide - echt top top!
- Pfaffenhofen - echt leuk hotel ook, maar staan dan ook allerlei soorten palen, dus geen Tesla feat.
- Troisdorf - mooi bij de golfbaan
MwoahDus het is wel even puur geluk hebben op basis van "gewoon invoeren", of allemaal uitzoekwerk (en dan kun je net zo goed de aanpak van @
Scientific volgen en heeft Tesla geen voordeel)
Zonder de intentie dat dit topic ineens een 'rate my supercharger' wordt toch even in de geschiedenis gekeken van de vakantie.
Zoals gezegd vond ik
Noyelles Godault leuk en had ik die ook zelf bewust uitgezocht. Overigens voor de aanhanger ook een goede plek:
Daarna gingen we naar
Rungis, naast de snelweg (letterlijk), maar echt een ruk plek. Hele tijd vol en met V2 laders sloom.
Saintes, France (echt suuuuper plek met kinderen!) mega veel groen, zit een restaurant bij waar je van de toiletten gebruik kan maken.
Labouheyre, France
Ligt naast een snelweg dus je bent er binnen 2 minuten. Daarnaast veel beschutting voor de zon en grote supermarkt naast
Burgos, Spain
Ligt ook dicht bij snelweg, de afslag was alleen even random en 180 graden draaien ineens.
Mooi hotel bij en leuke plek om te wandelen. Beschutting in de zon is er ook zat. Wij hebben ons picknickkleed neergelegd om half elf in de ochtend en zijn gaan relaxen.
Benavente, Spain
Denk dat we hier op de A52 reden en dus 7 minuten omrijden was. Als ik het nu op google maps zie.
De stop was het in ieder geval waard. Echt zo'n truck stop met heerlijke 'texas grill' restaurant. Buiten werden vrachtwagens gewassen en dan vonden de jongste mega interessant.
Overigens zie ik nu ook dat er Ionity op de map weergegeven wordt.
Ribeira de Pena, Vila Real District, Portugal
Ligt naast Pena Park Hotel, de vergezichten waren prachtig!
5 minuten lopen zit er een park: 'Pena Adventure' leek wel tof te zijn. Echt groepen werk. WC's waren daar overigens echt smerig. Maar bij het hotel uiteraard super schoon. Meer voor dagje uit niet voor de korte stop, maar je kon er wel prima wandelen ook. Niet te lang, maar dan moest je alweer terug naar de auto
Dit jaar overnachten we ergens anders en dus ben ik zeer benieuwd wat de stops ons dit jaar brengen gaan. Als ik hem uitreken via ABRP of de app zie ik dat hij denkt dat we o.a. gaan stoppen bij Noyelles-Godault (24 stalls), Vélizy 2 (16 stalls, bij een shopping mall), Blois (16 stalls vorig jaar op de terugweg aangedaan, klein beetje groen verder saai industrieterrein met wel horeca), Portiers-Sud (28 stalls), wat op de foto hieronder mooi opgezet lijkt te zijn.
Zie wel eens foto's van snelladers in het algemeen in het '
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa' topic langskomen, kan stiekem wel van genieten hoe mooi sommige locaties zijn qua omgeving. Gros is helaas functioneel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.