Dat idee heb ik ook, je komt soms nog een ABB tegen en meer richting zuid-oost europa het Turkse vestel.Maarten Koning schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:19:
[...]
Ah kijk, dat verklaart het 👍
Overigens (maar dat is misschien een beetje off-topic) krijg ik het idee dat Alpitronic zo langzamerhand bijna richting een monopolie gaat, alle nieuwe snellaadstations die ik zie krijgen laadpalen van deze Italiaanse leverancier. Wat zie je verder nog, Kempower uit Finland (die kleine paaltjes met de kabel rechtop in zo'n veer), en hier en daar Siemens, vooral bij Engie Vianeo, maar die blijven volgens mij ver achter.
Als ik een paar duizend km door Frankrijk reis, ongeveer een derde daarvan niet langs snelwegen, heb ik dan genoeg aan een Electro essential abonnement of is het ook zinvol om een Ionity abo te nemen?
Heb ook de ANWB pas.
Heb ook de ANWB pas.
Kijk gewoon even op de Electrakaart in hun app. Jij weet waar je langs komt. Kun je gewoon zien waar ze staan.Lumia Kees schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:19:
Als ik een paar duizend km door Frankrijk reis, ongeveer een derde daarvan niet langs snelwegen, heb ik dan genoeg aan een Electro essential abonnement of is het ook zinvol om een Ionity abo te nemen?
Heb ook de ANWB pas.
Ik denk dat Electra-abbo in Frankrijk meer dan afdoende is.
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Ik ga volgende week door Frankrijk toeren en geen tolwegen. Ik heb electra+ en electroverse en eventueel chargemap.Lumia Kees schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:19:
Heb ook de ANWB pas.
Of je rijdt net routes waar ze niet zijn.Tommie12 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:09:
[...]
Nog nooit gezien. Zo veel zijn er niet denk ik...
In Duitsland staan er een paar op onze wintersport route, in Frankrijk bij Macôn en Lyon ook tegengekomen.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Afgelopen maanden 4x geladen bij de Supercharger in Roye (FR), daar staat ook zo'n gebouw van BK World en ik vind dat prima/ genoeg. Je kunt koffie en ander drinken halen en beperkt eten en drinken. Prijzen zijn redelijk en locatie was steeds schoon (zowel rond 8.00 uur als rond 22.00 uur). Die supercharger is overigens een aanrader. 32 v4 laadpalen en dus altijd plek.-tom-562 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:55:
[...]
Hier op terug komend, deze locatie is i.s.m. BK World. Een Duits concern dat een 'premium' laadervaring wilt bieden bij verschillende laadaanbieders (o.a. Tesla, Fastned en nu dus ook Electra). Vooral in Duitsland actief maar dus ook in België, Frankrijk en een enkele in Nederland
Meer info is hier te vinden:
https://bk.world/?lang=en
This train carries saints and sinners
Hier kan je zien waar alle (voor zeker 98%) snelladers in Frankrijk staan;Lumia Kees schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:19:
Heb ook de ANWB pas.
https://www.google.com/ma...%2C3.4937870249999925&z=6
En kan je bepalen welke aanbieder(s) je veel op je route tegenkomt.
Electra heeft dat ook. In Wertheim Duitsland gezien: 20 snellaadplekken, incl trailer friendly, speeltuintje, bistro café met gratis toilet 6:00-23:00 uur. Relaxte zitplekken, veel ruimte. Echt een voorbeeld voor veel andere aanbieders.sjors123 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 14:21:
[...]
Afgelopen maanden 4x geladen bij de Supercharger in Roye (FR), daar staat ook zo'n gebouw van BK World en ik vind dat prima/ genoeg. Je kunt koffie en ander drinken halen en beperkt eten en drinken. Prijzen zijn redelijk en locatie was steeds schoon (zowel rond 8.00 uur als rond 22.00 uur). Die supercharger is overigens een aanrader. 32 v4 laadpalen en dus altijd plek.
Ja een app is goed als je overal goede internet dekking hebt...mm.kool schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik de Alpitronic bij Fastned en Electra en start met autocharge (dus geen pas of app nodig). Om de laadsessie vervolgens te stoppen selecteer je eerst de betreffende aansluiting op het display en kan je op ‘stoppen’ drukken. Geen pasje nodig. Kan iedereen doen. Wellicht werkt het anders als je de sessie met een pasje begint.
Maar Ionity pasje kan alleen bij jaar abonnementen niet bij een maand abonnement.
Hetgeen ik steeds neem voor een reis. Anders laad ik thuis of binnen belgie bij Dats of Energyvision (0.37 euro snelladen zonder abbo)
Ja dat iedereen zomaar je sessie kan stoppen, wtf why? Soms zit je 200m in de McDo, fijn als iemand zomaar kan stoppen
[ Voor 8% gewijzigd door XYRIS op 20-08-2026 16:48 ]
Ik heb vorige maand een week voor vertrek een maand abbo afgesloten bij Ionity en ook meteen hun laadpas aangevraagd. De pas lag met een paar dagen al op de mat!XYRIS schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:
[...]
Ja een app is goed als je overal goede internet dekking hebt...
Maar Ionity pasje kan alleen bij jaar abonnementen niet bij een maand abonnement.
Hetgeen ik steeds neem voor een reis. Anders laad ik thuis of binnen belgie bij Dats of Energyvision (0.37 euro snelladen zonder abbo)
Ja dat iedereen zomaar je sessie kan stoppen, wtf why? Soms zit je 200m in de McDo, fijn als iemand zomaar kan stoppen
En het abbo is inmiddels al weer opgezegd.
Ionity-pasje kan je ook krijgen zonder dat je een abo neemt.XYRIS schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:
[...]
Ik heb zo’n IONITY pasje gewoon los besteld zonder abonnement.XYRIS schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:
[...]
Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.
Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.
Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.
Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.
Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.