Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 395 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Bij alle reparaties en onderhoud waarbij de auto in de werkplaats komt moet de tellerstand geregistreerd worden. Daarnaast bij de APK.

Catch... niet Bovag erkende bedrijven hoeven dit niet te doen (bij APK uiteraard wel).

Zie ook Vereniging Aanpak Tellerfraude (VAT).
In België moeten alle bedrijven die aan een auto werken dat doen.

Maar ik was niet op de hoogte dat die nederlandse pas uberhaupt bestond.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:18
Alexander1984 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Is dit überhaupt mogelijk bij een Tesla om de km stand aan te passen, lijkt me niet toch?
Tesla zelf maakt daar niet eens gebruik van. Vandaar ook dat splinternieuwe Tesla's uitgeleverd worden met al kilometers (5?10?15km?).
Wanneer dit kinderlijk eenvoudig was zouden ze nieuwe wel uitleveren met 0 km :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Tesla zelf maakt daar niet eens gebruik van. Vandaar ook dat splinternieuwe Tesla's uitgeleverd worden met al kilometers (5?10?15km?).
Wanneer dit kinderlijk eenvoudig was zouden ze nieuwe wel uitleveren met 0 km :*)
Daar bestaan ook regels rond.
Er is een limiet waarmee een nieuwe auto mag uitgeleverd worden, en bij sommige auto's(merken) kan de km-stand 1 keer terug op 0 gezet worden, maar enkel met max 20 of 30km op de teller of zo.

Acties:
  • +32 Henk 'm!
Scientific schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Maar van Tesla blijf ik in principe weg, omdat ik Musk geen enkele Euro van mijn zuurverdiende centen gun.
Wat doe je dan in hemelsnaam in het Tesla Model 3 en Y topic?

Niet alleen geef je al aan dat je er geen interesse in hebt en ook nooit zult hebben, je voert ook nog eens eindeloos een discussie door die eigenlijk in het algemene EV topic thuis hoort. Je staat ook niet open voor de input van anderen, want je hebt overduidelijk al vooringenomen standpunten als het om Tesla's gaat.

Dit neigt naar trolling en het is ook niet voor het eerst dat je op deze manier in dit topic alleen maar ruis toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Daar bestaan ook regels rond.
Er is een limiet waarmee een nieuwe auto mag uitgeleverd worden, en bij sommige auto's(merken) kan de km-stand 1 keer terug op 0 gezet worden, maar enkel met max 20 of 30km op de teller of zo.
Uiteraard zijn daar regels voor.

Tesla maakt geen gebruik van de eenmalige reset of juist wel ;-)
Desalniettemin worden ze nieuw uitgeleverd met al kilometers op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
XelaRetak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Want de Nederlandse "Nationale Auto Pas" is om welke reden minder betrouwbaar dan de belgische Carpass?
https://www.autoblog.nl/a...elaren%20en%20consumenten.
Is die dan waterdicht? Bovenstaande blog lijkt te impliceren van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59
this schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:33:
[...]

Dat is een artikel uit 2007, want natuurlijk over het huidige systeem niks zegt. Er is geen nationale autopas meer, want dit is tegenwoordig bij de RDW geregistreerd. Waar mee gesjoemeld kan worden bij import is dat de auto voordat hij op NL kenteken komt al is teruggedraaid. Maar zoals andere zeggen lijkt me dat bij een Tesla naar mijn idee onmogelijk.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:37
[...]

Volgens mij kan je de Tesla niet resetten op geen een manier, dus wat is dan de toegevoegde waarde van de autopas? Hij komt er soms pas in bij de eerste APK na 4 jaar oid. Gaat er meer om dat een Tesla niet is terug te draaien qua km stand, dan ben je geen autopas of niks nodig om zeker van te zijn dat je een auto koopt met correcte tellerstand. Dit zou dan stuk beter geregeld zijn dan bij andere merken.

Ik neem aan dat Tesla de auto ook uitleest en gewoon bijhoudt wat de km stand is op deze manier dan heb je dubbelwerkend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:46
Alexander1984 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Volgens mij kan je de Tesla niet resetten op geen een manier, dus wat is dan de toegevoegde waarde van de autopas? Hij komt er soms pas in bij de eerste APK na 4 jaar oid. Gaat er meer om dat een Tesla niet is terug te draaien qua km stand, dan ben je geen autopas of niks nodig om zeker van te zijn dat je een auto koopt met correcte tellerstand. Dit zou dan stuk beter geregeld zijn dan bij andere merken.

Ik neem aan dat Tesla de auto ook uitleest en gewoon bijhoudt wat de km stand is op deze manier dan heb je dubbelwerkend systeem.
Ik neem aan dat Tesla dat ook bijhoudt, maar de volgende vraag is of ze die informatie met jou als prospect koper ook willen delen. Ik zie en lees daar wisselende dingen over, bijvoorbeeld schadehistorie (in de VS dan wel) die ze niet willen delen terwijl ze hem wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
Alexander1984 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Is dit überhaupt mogelijk bij een Tesla om de km stand aan te passen, lijkt me niet toch?
Daarom mijn vraag ook. Die fraude is in Duitsland legaal. Maar als dit bij Tesla onmogelijk is, dan is het wat dat betreft veilig om een import auto te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:52
[...]

Een 17 jaar oud artikel, really? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Daarom mijn vraag ook. Die fraude is in Duitsland niet illegaal. Maar als dit bij Tesla onmogelijk is, dan is het wat dat betreft veilig om een import auto te kopen.
ZIe bold/italic.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
XelaRetak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Een 17 jaar oud artikel, really? 8)7
Goh ja het eerste resultaat op google gepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Laatst online: 08:24
Alexander1984 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:37:
[...]

De toegevoegde waarde van een autopas ligt uiteraard in het feit dat het een uniform en betrouwbaar systeem is dat niet afhangt van het merk/de fabrikant van de auto. Je kunt allerlei aannames maken over het feit of het al of niet mogelijk is de teller terug te draaien van deze of gene auto, maar de realiteit is dat het in theorie technisch altijd wel mogelijk is en dat -bij mijn weten- geen enkele fabrikant daar iets over garandeert.

Met de een autopas is dat onmogelijk: geregistreerd is geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scientific schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:31:
[...]

De toegevoegde waarde van een autopas ligt uiteraard in het feit dat het een uniform en betrouwbaar systeem is dat niet afhangt van het merk/de fabrikant van de auto. Je kunt allerlei aannames maken over het feit of het al of niet mogelijk is de teller terug te draaien van deze of gene auto, maar de realiteit is dat het in theorie technisch altijd wel mogelijk is en dat -bij mijn weten- geen enkele fabrikant daar iets over garandeert.

Met de een autopas is dat onmogelijk: geregistreerd is geregistreerd.
Bwah... met de vrijwel onbestaande onderhoudsintervallen kan dat wel eens tegen vallen.

Ik heb bijna 40k en als ik geen winterbanden gebruikte was er nog geen werkplaatsbezoek geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59
Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Bwah... met de vrijwel onbestaande onderhoudsintervallen kan dat wel eens tegen vallen.

Ik heb bijna 40k en als ik geen winterbanden gebruikte was er nog geen werkplaatsbezoek geweest.
Je kunt bij de RDW een voertuigrapport aanvragen van je eigen auto via Digid. Ik zie sinds dit jaar dat er iedere 3 maanden een kmstand doorgegeven wordt naar de RDW.

Daarnaast was ik erachter gekomen dat er eenmalig een foute stand was doorgeven, waardoor het oordeel over mijn auto "onlogisch" was. Ik heb dit kunnen laten corrigeren bij de RDW met overleg van factuur van een reparatie van de auto.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:35:
[...]

Bandenwissels zijn op zich al voldoende om een vrij correct beeld te krijgen over de werkelijke km stand. En een wagen die vele jaren niet in de garage is geweest, of geïnspecteerd, is sowieso verdacht en/of slecht onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adjego schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Je kunt bij de RDW een voertuigrapport aanvragen van je eigen auto via Digid. Ik zie sinds dit jaar dat er iedere 3 maanden een kmstand doorgegeven wordt naar de RDW.

Daarnaast was ik erachter gekomen dat er eenmalig een foute stand was doorgeven, waardoor het oordeel over mijn auto "onlogisch" was. Ik heb dit kunnen laten corrigeren bij de RDW met overleg van factuur van een reparatie van de auto.
En waar haalt de RDW die km-stand?
Zou dat via Tesla online data komen?
Dat maakt het wel echt waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:29
this schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:12:
Heeft de model Y nu dubbele beglazing bij de achterdeuren? Ik kan het online niet zo direct terugvinden. Het zou er op gezeten hebben vanuit sommige fabrieken, maar dan achteraf weer weggehaald. Verwarrende info allemaal.
Ja, maar niet bij de kleine zijramen achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Dat moet wel want mijn Tesla is nog nooit bij Tesla of een andere garage geweest voor onderhoud (nog niet APK-plichtig dus ook daar niet geregistreerd) en toch staan er al een aantal correcte KM-standen in het RDW voertuigrapport voor de mijne (https://www.rdw.nl/partic...voertuigrapport-aanvragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Mar.tin schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Ik neem aan dat Tesla dat ook bijhoudt, maar de volgende vraag is of ze die informatie met jou als prospect koper ook willen delen. Ik zie en lees daar wisselende dingen over, bijvoorbeeld schadehistorie (in de VS dan wel) die ze niet willen delen terwijl ze hem wel hebben.
Op zich hoeven ze zie hele historie niet te delen natuurlijk om te weten of het betrouwbaar is. Als ze aangeven dat het gemonitord wordt en het daarom onmogelijk is, is het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
noo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Dat moet wel want mijn Tesla is nog nooit bij Tesla of een andere garage geweest voor onderhoud (nog niet APK-plichtig dus ook daar niet geregistreerd) en toch staan er al een aantal correcte KM-standen in het RDW voertuigrapport voor de mijne (https://www.rdw.nl/partic...voertuigrapport-aanvragen).
banden wissel ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Niet illegaal en legaal is nagenoeg hetzelfde. Niet illegaal gaat een stap verder dan gedogen. In Nederland is het gewoon strafbaar gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Nope, ik heb geen winterbanden. Negen registraties sinds 2022 (45.000 km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Nope, ik heb geen winterbanden. Negen registraties sinds 2022 (45.000 km).
Het is wat big brother achtig, maar voor een correcte km-stand is dit niet verkeerd.
Ik heb wat geleerd, en begrijp dat het nederlands systeem behoorlijk robuust is.
Niks is 100%, maar dit is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:56:
[...]

De 'buren' bij Tesla Motors Club vroegen zich dit ook al eerder af (zonder echt antwoord). Wellicht een voorbereiding op rekeningrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
turkeyhakan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:00:
[...]

Zou dat veel verschil maken?
Akoestische plakfolie aanbrengen om daarna het verschil te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:00:
[...]

Komt er daar veel geluid door?

edit: comment hierboven niet gezien, dus beetje overbodige vraag :9

[ Voor 15% gewijzigd door this op 30-07-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Het is wat big brother achtig, maar voor een correcte km-stand is dit niet verkeerd.
Ik heb wat geleerd, en begrijp dat het nederlands systeem behoorlijk robuust is.
Niks is 100%, maar dit is echt goed.
Ook niks via verzekeringen dat je km-stand moet doorgeven oid?
En het is je eigen auto, geen lease waarvan de leasemaatschappij de km-stand kan bekijken?

[ Voor 10% gewijzigd door this op 30-07-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

this schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Ook niks via verzekeringen dat je km-stand moet doorgeven oid?
En het is je eigen auto, geen lease waarvan de leasemaatschappij de km-stand kan bekijken?
Ik neem aan dat dit voor mij bedoeld was :)

Dit is mijn eigen auto en de verzekering heeft nog nooit om de kilometerstand gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
pdidi schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:26:
[...]

De 'buren' bij Tesla Motors Club vroegen zich dit ook al eerder af (zonder echt antwoord). Wellicht een voorbereiding op rekeningrijden?
Ik verwacht vooral een extra maatregel om impact op het milieu te meten. Dezelfde reden waarom tegenwoordig bedrijven moeten doorgeven hoeveel kilometers er met welke voertuig+brandstof wordt gereden (fiets, benzineauto, BEV, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
noo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Hier idem! Alleen bij Tesla geweest voor garantiedingetjes maar niet op de specifieke data.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8uS-7Yjdg4nGE_1hafiZGkSRYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XSK8Pu0r8XaUTRqcatg4U4B9.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Maurice- op 30-07-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Maurice- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Hier idem! Alleen bij Tesla geweest voor garantiedingetjes maar niet op de specifieke data.

[Afbeelding]
Van de RDW;
Registreren van tellerstanden
25.000 RDW-erkende bedrijven registreren de tellerstand bij APK, opname in bedrijfsvoorraad, wisselingen van eigenaar, ingrijpende technische wijzigingen aan het voertuig, export, demontage en reparatie, onderhoud en bandenwissel. Door de standen op verschillende meetmomenten te vergelijken, valt het sneller op als een teller is teruggedraaid.
Onderhoud is al een ruim begrip, zelfs een OTA update is onderhoud in mijn ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
Hier ook het RDW rapport maar eens opgevraagd en inderdaad bij mij staat er 3 geregistreerde standen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGsXBjJXaUDTrC132JiMDOYCCVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WUeHJETSXk80KOGZvvdRsoU.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is particulier aangekocht en pas 6 maanden oud en 1 keer bij Tesla geweest voor uitlijnen van de banden.

Dus er blijft maar 1 conclusie over en dat is dat Tesla OTA informatie uitwisselt met RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
NightHawk4 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:20:
Onderhoud is al een ruim begrip, zelfs een OTA update is onderhoud in mijn ogen :P
Bij andere merken moet je inderdaad de garage in voor een "OTA" update 8)

Bij Tesla heb ik dat nog nooit voorgehad, evenwel :*)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Zou dat veel verschil maken?
Akoestische plakfolie aanbrengen om daarna het verschil te meten?
Geen idee, ik antwoord gewoon op een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
flupp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:51:
[...]

Bij andere merken moet je inderdaad de garage in voor een "OTA" update 8)

Bij Tesla heb ik dat nog nooit voorgehad, evenwel :*)
Correctie: bij sommige andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Scientific schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:03:
[...]

Correctie: bij sommige andere merken.
Bij de meeste andere merken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 00:49
Misschien niet de juiste topic, waardoor komt het dat de private leasen prijzen opeens zo hoog zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Restwaarde is laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Weet iemand hoe dit plastic pinnetje heet? Die is afgebroken en heb een nieuwe nodig. Heb het restant al uit de poort gehaald (niet op de foto). In het Engels heet het een deadfront, maar ik kan nergens vinden om eentje te kopen.

Tesla wil 110,11 euro voor de reparatie…
Lijkt me een beetje veel voor een pinnetje er in drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9cGhlsOnln6dCT2kP_5dQdmt7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhwTWLkVBAkWokSmVeqBxbXo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door gebruikershaes op 30-07-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
osbourne1903 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:31:
Misschien niet de juiste topic, waardoor komt het dat de private leasen prijzen opeens zo hoog zijn?
Restwaarde angst en hogere rentetarieven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:44:
Weet iemand hoe dit plastic pinnetje heet? Die is afgebroken en heb een nieuwe nodig. Heb het restant al uit de poort gehaald (niet op de foto). In het Engels heet het een deadfront, maar ik kan nergens vinden om eentje te kopen.

Tesla wil 110,11 euro voor de reparatie…
Lijkt me een beetje veel voor een pinnetje er in drukken.

[Afbeelding]
Ik gok dat het pinnetje vast zat aan de interne molding en dus de hele connector vervangen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
mjvdzwet schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:49:
[...]

Ik gok dat het pinnetje vast zat aan de interne molding en dus de hele connector vervangen wordt.
Nee is niet zo. Op de tesla service website staat ook instructie hoe je het moet vervangen. Is gewoon een plastic pinnetje dat in de metalen pin gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
gebruikershaes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Nee is niet zo. Op de tesla service website staat ook instructie hoe je het moet vervangen. Is gewoon een plastic pinnetje dat in de metalen pin gaat.
Kun je het onderdeel niet gewoon via de service bestellen? Aangeven dat je het zelf monteert. En enkel het onderdeel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

Kun je het onderdeel niet gewoon via de service bestellen? Aangeven dat je het zelf monteert. En enkel het onderdeel wil.

Je kunt het partnummer vast wel vinden in de servicemanual die je gezien hebt gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waar staat dat dan? Volgens de part catalog is het wel degelijk een onderdeel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Ik las ergens dat sommige auto’s tot 100% standaard geladen kunnen worden, zonder problemen voor de accu. Kan een m3 performance 2024 model uit China dat?

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 31-07-2024 01:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
TweakerVincent schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 01:45:
Ik las ergens dat sommige auto’s tot 100% standaard geladen kunnen worden, zonder problemen voor de accu. Kan een m3 performance 2024 model uit China dat?
Even goed inlezen zoek maar eens op lfp.

En ja een M3P kan ook tot 100% geladen worden maar of dat verstandig is mag jij invullen. Ik doe het heel regelmatig. Laat hem alleen niet met 100% staan. Wordt trouwens afgeraden, zowel door Tesla als de software in de auto.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Deze beelden zijn gedeeld op Reddit. Zou potentieel om de Juniper gaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ng3pDRgUzXnLG12dBPbUBmwTHRU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/1Fwc2t8CGcRCRc8aShaKLniI.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ingx9EQmALyUhSdKj9cBKxUNWiQ=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ICkVQqXj8UskUBaF0vLk8Yw3.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Inspired schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:56:
[...]

Waar staat dat dan? Volgens de part catalog is het wel degelijk een onderdeel.
Heb je een linkje? Heb ik niet kunnen vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden zijn de pins, maar zonder het plastic kapje.
https://www.aupins.com/products/ccs-type-2-contact-pins/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Mar.tin schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Ja ik wacht nog ff op antwoord, en dan vraag ik of ze dat plastic kapje los hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
mistermol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:46:
Deze beelden zijn gedeeld op Reddit. Zou potentieel om de Juniper gaan.[Afbeelding]

[Afbeelding]
als het zoiets wordt weet ik wel wat mijn volgende auto wordt!

https://x.com/DominicBRNKMN/status/1818484235000304077
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZscEWmYg8l9ej2oLpsV_CeVLyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADOWeakWkkxFetSx6hEBhHhp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
TweakerVincent schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 01:45:
Kan, maar wordt niet aangeraden. In de M3P zit een NMC accu en die ,,moet'' je tussen de 20 en 80% houden voor de minste degradatie.

Tot 90 of 100% laden kan, maar dan wordt het aangeraden de auto direct te gebruiken om het percentage weer te laten zakken tot +-80%. Dus voor lange ritten kun je hem gewoon volladen.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

Misschien heeft het wat tijd nodig om er aan te wennen maar momenteel kan ik er alleen zo naar kijken: :/

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
RvV schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Misschien heeft het wat tijd nodig om er aan te wennen maar momenteel kan ik er alleen zo naar kijken: :/
tja dat is smaak. Ik vind de Y (of het de oude is, of de mogelijke nieuwe hierboven) totaal uit verhouding, lomp en daardoor echt heel erg lelijk. Vind het echt 3x niks. Geef mij maar de 3 (oude of de nieuwe), die vind ik veel mooier.
Maar bang for buck, zeker als je de ruimte nodig hebt (heb ik niet), is de Y een steen goede keus. En heeft in dat opzicht eigenlijk weinig concurrentie.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
Ze dachten we kopiëren Ali's Starlink achterlicht....

@anti elppa Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de Y mooier dan de M3H. Daarvan vind ik de achterkant mooi, maar de voorkant juist niet mooi na de facelift. Te recht, te vlak.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Geen Y in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
mistermol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:46:
Deze beelden zijn gedeeld op Reddit. Zou potentieel om de Juniper gaan.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeps ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoNDMr6OAURtiT8vZ19EcC1X95s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSltjWvl12Npj3YJvYFx2ccL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Die zal zijn ontslag wel krijgen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Voor diegene die de stroom aan ex-lease Model 3's aan het afwachten zijn. (net als ik)
Ik heb geïnformeerd bij Tesla wat de eventuele kosten zijn wanneer de batterypack na garantieperiode komt te overlijden. (dus na 8 jaar of 160.000 / 192.000 km)

Een volledig nieuw accu zal zo'n 18.000-20.000EU bedragen voor de LR versie. Refurbished zo'n 12.000, maar wel met zeer beperkte garantie.

Kans is vast zeer gering, maar wellicht wel fijn om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Haha ja, die mag boven op een Falcon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
CasterTroy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:33:
Voor diegene die de stroom aan ex-lease Model 3's aan het afwachten zijn. (net als ik)
Ik heb geïnformeerd bij Tesla wat de eventuele kosten zijn wanneer de batterypack na garantieperiode komt te overlijden. (dus na 8 jaar of 160.000 / 192.000 km)

Een volledig nieuw accu zal zo'n 18.000-20.000EU bedragen voor de LR versie. Refurbished zo'n 12.000, maar wel met zeer beperkte garantie.

Kans is vast zeer gering, maar wellicht wel fijn om te weten.
Voor 2 á 3K heb je het bij een accuherstelbedrijf gedaan. Die krijgen ook steeds meer werk zo.

Geen nieuwe of refurbished accu uiteraard, maar cellen vervangen. Dat is meestal ook wat er stuk gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 31-07-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Caelorum schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:42:
[...]

Voor 2 á 3K heb je het bij een accuherstelbedrijf gedaan. Die krijgen ook steeds meer werk zo.

Geen nieuwe of refurbished accu uiteraard, maar cellen vervangen. Dat is meestal ook wat er stuk gaat.
Als daar inderdaad betrouwbare partijen zijn die dit kunnen doen voor dat bedrag, zou dat een zeer mooie optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Alsof dit soort foto's per ongeluk uitlekken. Naïviteit hier :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Maurice- schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Alsof dit soort foto's per ongeluk uitlekken. Naïviteit hier :X
Of ben jij gewoon een complotdenker? Er werken "gewone" mensen bij zo'n bedrijf hoor, die ook domme dingen doen, zoals dit :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
--MeAngry-- schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Of ben jij gewoon een complotdenker? Er werken "gewone" mensen bij zo'n bedrijf hoor, die ook domme dingen doen, zoals dit :P
Marketing. Net als die Highland in een pittoresk stalletje. "Gewone" mensen betrokken bij zo'n project kijken wel uit, je zit de rest van je leven in de schulden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31

Ethirty

Who...me?

Maurice- schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Marketing. Net als die Highland in een pittoresk stalletje. "Gewone" mensen betrokken bij zo'n project kijken wel uit, je zit de rest van je leven in de schulden.
Want de gemiddelde fabrieksarbeider denkt daar over na. Die deelt alleen snel even een plaatje met x/y/z met de opmerking "niet doorsturen".

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ethirty schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Want de gemiddelde fabrieksarbeider denkt daar over na. Die deelt alleen snel even een plaatje met x/y/z met de opmerking "niet doorsturen".
Dit dus, de naïviteit zit hem meer in mensen die serieus denken dat alles een vooropgezet plan is.
Begrijp me niet verkeerd, het zou kunnen, maar de kans dat iemand hier iets ondoordacht doet is veel groter, want anders overschat je echt de capaciteiten van een gemiddelde mens.

Maakt ook geen reet uit verder, uiteindelijk hebben we het er nu over, dus doel behaald? Maar ik betwijfel of Tesla daar heel erg op zit te wachten gezien ze de komende 3, 4 maanden nog gewoon oude modellen moeten blijven verkopen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-08 22:35
Ik heb laatst een de matrix headlight uitgetest op mijn M3H. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Ze bleven op een rotonde aanstaan, maar reageerde niet snel genoeg waardoor ik zag dat ik mijn voorganger verblindde. Uitzetten was geen optie want dan verblind ik mijn voorganger.

Bij de afrit van een snelweg had ik een voorganger waardoor ik het licht niet kon dimmen zonder hem te verblinden, bij het stoplicht stond ik naast hem en voorbij komende auto's van links en rechts kregen bijna de volle laag. Sommige secties stonden wel uit. Maar toen kwam het dilemma: als ik groot licht uit wil zetten dan moest ik het knopje inhouden, wat vervolgens auto's aan de andere kant van het stoplicht de volle laag zou geven...

Daarnaast lijkt het er soms op dat secties vrij laat worden uitgezet als mensen een paar honderd meter verderop rijden. Ik vraag me oprecht af of dit niet irritant is voor hun?

Is er een manier om groot licht uit te zetten zonder deze eerst volledig aan te zetten met de knop op het stuur? Of heb ik gewoon een configuratie optie over het hoofd gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 17:56
Mooie ontwikkeling, minder mooi is dat je een bepaalde uitrusting in je auto gekozen moet hebben en daarnaast nog een abonnement moet gaan nemen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RektByMemes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:00:
Is er een manier om groot licht uit te zetten zonder deze eerst volledig aan te zetten met de knop op het stuur? Of heb ik gewoon een configuratie optie over het hoofd gezien?
Configuratie optie? Je weet neem ik aan dat je maar 3 uitvoeringen hebt van de Model 3 2024 en alleen andere velgen/kleur/AP opties kunt kiezen?

Je kunt grootlicht heel eenvoudig aan/uit zetten door op de auto links onderin het scherm te klikken en daarna op de eerste pagina op A uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Mooie ontwikkeling, minder mooi is dat je een bepaalde uitrusting in je auto gekozen moet hebben en daarnaast nog een abonnement moet gaan nemen.
Mooie verdienmodel idd.
Toch als Tesla dit vandaag zou aanbieden in de vorm van een abonnement had ik het direct gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:08
schumi1986 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:27:
[...]

Mooie verdienmodel idd.
Toch als Tesla dit vandaag zou aanbieden in de vorm van een abonnement had ik het direct gekocht.
Uit nieuwsgierigheid, wat ga je dan doen met je handen? Op je telefoon zitten mag niet, je moet ze toch ergens kwijt, waarom niet 1 hand op het stuur laten rusten?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
LigeTRy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat ga je dan doen met je handen?
Mijn fantasie is nauwelijks in toom te houden nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Heb je een linkje? Heb ik niet kunnen vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden zijn de pins, maar zonder het plastic kapje.
https://www.aupins.com/products/ccs-type-2-contact-pins/
https://epc.tesla.com/en-...f5-4a3d-a02b-662d55d93f7a

Denk dat je nummer 16 moet hebben. Als ze die voor 110 EUR erin zetten vind ik het trouwens een prima deal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:08
Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Mijn fantasie is nauwelijks in toom te houden nu...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hJ1qv5pci5xFPQhAe1E9mLMKqc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Kz5tNnjAdNH4T1DuaPPXyB2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
LigeTRy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat ga je dan doen met je handen? Op je telefoon zitten mag niet, je moet ze toch ergens kwijt, waarom niet 1 hand op het stuur laten rusten?
Het voelt voor mij net niet als rusten, voor mijn gevoel moet ik net wat meer tegendruk zetten dan dat ik zou willen. Tijdens een lange trip heb ik regelmatig dat ik toch even moet “duwen”.

Ik zou denk ik nog steeds het stuur vasthouden maar dan echt op de manier die ik prettig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik ondervind nogal wat problemen met de splash flaps -of hoe noem je die dingen- op m'n 2021 Model 3. Ik heb de auto tweedehands gekocht en ik neem aan dat dit de standard splash guards zijn, door Tesla gemonteerd?
  • De ene flap heft een diepe groef achtergelaten in het staal, verf is ook weg. Garantie zaak?
  • Er komen continue stenen ander gruis in
  • De plastic boutjes push-on-clips laten los
Meer mensen die hier last van hebben of tips hebben wat te doen hiermee?
Ik woon overigens in Noorwegen waar het gebruik iets ruwer is, op onverharde wegen heb ik wel eens een steen geraakt of een brok ijs aan de flaps gehad denk ik.
Is de Model Y hier beter tegen opgewassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geTcswPWNIn9Lf9cRoHNdQyogtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HA93z72V28Ws7pghYgVO5ynU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqf-75dse_mN4pLzTSqOky6fNJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQVBXQr9i3fQPKYkdzCKePvt.jpg?f=fotoalbum_tile

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:06:
Ik ondervind nogal wat problemen met de splash flaps -of hoe noem je die dingen- op m'n 2021 Model 3. Ik heb de auto tweedehands gekocht en ik neem aan dat dit de standard splash guards zijn, door Tesla gemonteerd?
  • De ene flap heft een diepe groef achtergelaten in het staal, verf is ook weg. Garantie zaak?
Ik woon overigens in Noorwegen waar het gebruik iets ruwer is, op onverharde wegen heb ik wel eens een steen geraakt of een brok ijs aan de flaps gehad denk ik.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk niet dat ze standaard zijn, en mogelijk waren ze niet goed vastgezet. Dan hebben ze wat getrild en de verf weg geschuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Menesis schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:06:

[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt niet op de originele als je 't mij vraagt. Even een snelle Google, wel USA shop. Is wellicht nog een Google waard in een EU shop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urol5T0k4LkssUqtXA-pMHP89Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTUtdkraMxVtbDUCIo4Ap0vf.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Het voelt voor mij net niet als rusten, voor mijn gevoel moet ik net wat meer tegendruk zetten dan dat ik zou willen. Tijdens een lange trip heb ik regelmatig dat ik toch even moet “duwen”.

Ik zou denk ik nog steeds het stuur vasthouden maar dan echt op de manier die ik prettig vind :)
Eens.
We zouden eigenlijk een capacitief stuurwiel willen die gewoon voelt dat een vinger tegen het stuur aan ligt. Zoals bij VAG oa al is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
turkeyhakan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:23:
[...]

Configuratie optie? Je weet neem ik aan dat je maar 3 uitvoeringen hebt van de Model 3 2024 en alleen andere velgen/kleur/AP opties kunt kiezen?

Je kunt grootlicht heel eenvoudig aan/uit zetten door op de auto links onderin het scherm te klikken en daarna op de eerste pagina op A uit te zetten.
Met configuratie optie bedoelde ik iets in de instellingen op het scherm. Dat het knopje bijvoorbeeld ook gebruikt kan worden om, met een klik ipv vasthouden, groot licht aan of uit te zetten. Naar de instellingen gaan op het scherm hiervoor, elke keer als het aan of uit moet, is ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RektByMemes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Met configuratie optie bedoelde ik iets in de instellingen op het scherm. Dat het knopje bijvoorbeeld ook gebruikt kan worden om, met een klik ipv vasthouden, groot licht aan of uit te zetten. Naar de instellingen gaan op het scherm hiervoor, elke keer als het aan of uit moet, is ook niks.
Als je de linkerstalk van je afduwt gaat het grootlicht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Als je de linkerstalk van je afduwt gaat het grootlicht uit.
M3H heeft helaas geen stalks meer. Dat mis ik soms toch wel bij mijn nieuwe ten opzichte van mijn oude m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55
RektByMemes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:30:
[...]

M3H heeft helaas geen stalks meer. Dat mis ik soms toch wel bij mijn nieuwe ten opzichte van mijn oude m3
Ze gaan dan ook uit als je op de grootlichtknop op je stuur klikt als ze zijn ingeschakeld (althans volgens de handleiding).

[ Voor 4% gewijzigd door Rogar op 31-07-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RektByMemes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Oh ja haha dat vergeet ik soms. Dan weet ik 't niet. Maar er zal een knop van grootlicht dan als vervanging zijn op stuur dan wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:18:
[...]

Lijkt niet op de originele als je 't mij vraagt. Even een snelle Google, wel USA shop. Is wellicht nog een Google waard in een EU shop.

[Afbeelding]
Ik begrijp nu dat ze tweedelig zijn. Het zijn dezelfde als op de afbeelding, maar de langere flap is niet gemonteerd. Gelukkig maar, anders was het mogelijk nog erger geweest.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Inspired schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:31:
[...]

https://epc.tesla.com/en-...f5-4a3d-a02b-662d55d93f7a

Denk dat je nummer 16 moet hebben. Als ze die voor 110 EUR erin zetten vind ik het trouwens een prima deal.
Ja denk het ook. Heb nog een beetje met ze contact gehad en gevraagd of ze dat dopje los hebben. Hebben ze niet, iig niet voor de CCS aansluiting en ze willen de hele poort vervangen. 512 euro. Daag. Ik laad wel zonder dopje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Oh ja haha dat vergeet ik soms. Dan weet ik 't niet. Maar er zal een knop van grootlicht dan als vervanging zijn op stuur dan wellicht?
@Oekol @RektByMemes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud8aLNNQPg8dtyLX0Syd83w6_VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4eHGOGIyDrCD4A5YCkQJSeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 18:31

Ethirty

Who...me?

turkeyhakan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:23:
[...]

Dat is niet "heel eenvoudig" als je iemand met grootlicht in zijn ogen schijnt. Plus je haalt je ogen van de weg.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Mijn probleem met die knop is dat je die niet kan gebruiken als er iemand voor je rijdt of staat. Want je moet die knop 1 seconde inhouden om het automatisch grootlicht uit te zetten. Maar dat betekent meteen dat je 1 seconde geforceerd(zonder matrix dimming) groot licht hebt. Diegene voor me zal me dat niet in dank afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Anderzijds: waarom betalen voor dingen die je niet interesseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Foei, ik dacht aan breien, haken, rubik’s cube, intelligentiepuzzels, fidget spinners, goochelen…. Als het maar geen vlekken maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Scientific schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Anderzijds: waarom betalen voor dingen die je niet interesseren?
Over wie heb je 't nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RektByMemes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:04:
[...]

Mijn probleem met die knop is dat je die niet kan gebruiken als er iemand voor je rijdt of staat. Want je moet die knop 1 seconde inhouden om het automatisch grootlicht uit te zetten. Maar dat betekent meteen dat je 1 seconde geforceerd(zonder matrix dimming) groot licht hebt. Diegene voor me zal me dat niet in dank afnemen.
Maar die heeft er al last van toch? Maar die zal ee even iets erger last van hebben dan.

En staat er niet bij automatisch grootlicht uitschakelen 1 sec indrukken en bij adaptief groot licht alleen die knop indrukken toch? Ken de handleiding niet uit t hoofd gelukkig 😅😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Hoe lang duurde het voordat de Highland op de markt kwam nadat het eerste lek daarvan in de media kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sunri5e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:50:
[...]

Hoe lang duurde het voordat de Highland op de markt kwam nadat het eerste lek daarvan in de media kwam?
Iets van een half jaar ofzo. En dan nog uit 1 fabriek, andere kwamen later.

[ Voor 8% gewijzigd door this op 31-07-2024 19:53 ]

Pagina: 1 ... 395 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: